Dat is nogal subjectief. Ik geef een probleem, een onderbouwing van dat probleem, een oplossing en een onderbouwing van die oplossing. Ik vind dat het "inzichten zijn die nuttig zijn voor het grote publiek".
Jouw uitleg van "informatief" lijkt zich te beperken tot feitelijke informatie. Daar ben ik het niet mee eens en dat lijkt me ook niet de bedoeling van het reactiesysteem. Dat is er zodat er discussie mogelijk is. Discussie ie meer dan het uitwisselen van feiteljke informatie.
Ja, ik trek het onderwerp breder dan het nieuwsbericht zelf, maar dat is toch alleen maar goed? Als je op zoek bent naar inhoud en inzicht is het juist waardevol om naar het grotere geheel te kijken in plaats van te focussen op de details.
Als ik eerlijk ben zou ik liever bewondering willen voor een poging om nog iets te maken van een minimaal nieuwsbericht wat inhoudelijk flinterdun is. Als we constateren dat het onmogelijk is om een goede reactie te geven op een dergelijk nieuwsartikel dan roept het ook de vraag op waarom we het nog doen.
Als er op meer dan 200 posts niet één boven de +1 komt werkt het systeem gewoon niet (ja, er staat er nu een maar die gaat het vast niet volhouden).
Het moderatie-systeemn zou een balans moeten vinden tussen meningen van "gewone" bezoekers en die van de verschillendje modjes. Ik vraag me af of die verhoudingen nog wel kloppen. De pro/power/etc mods hebben meer invloed dan gewone gebruikers en daarbij werkt dit topic ook nog als een versterker. Het aantal ongemodereerde posts is al tijden aan het stijgen, dat doet me vermoeden dat we niet meer genoeg moderatoren hebben. Als dat zo is dan wordt de invloed van de "harde kern" vanzelf steeds groter en volgens mij is die invloed redelijk negatief omdat iedereen hier alles al een keer gezien heeft en zelden iets nieuws leest.
Ik heb het hier vooral over mijn eigen posts omdat ik posts van anderen niet voor het vuurpeleton wil zetten, niet omdat ik denk dat mijn posts zo geweldig zijn. Is mijn post het hoogste lof waard? Nee. Steekt die postief boven het maaiveld uit? Ik vind van wel. Als het veld laag is steek je er al snel boven uit.
Het is een prima reactie maar in mijn ogen is de +1 passend.
Dankje. Maar als het "prima" is, is dat dat niet voldoende argument voor een hogere score?
Van Dale: pri·ma (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) uitstekend
"Uitstekend" is zo ongeveer de definitie van beter dan normaal. De FAQ gebruikt het woord "uitstekend" bij +2. Als je de post prima vindt waarom dan geen uitstekende score?
Is mijn post echt niet meer waard dan de tientallen posts op die pagina van niet meer dan 1 zinnetje lang?
Ceterum censeo dat we meer moderatie-scores nodig hebben zodat we onderscheid kunnen maken tussen "net goed genoeg", "gewoon goed" en "iets beter dan normaal".
This post is warranted for the full amount you paid me for it.