Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 209 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Waze gaat meer info geven over rotondes en naderende snelheidsverlagingen' is volgens mij ontopic, net als de reactie hiervoor en hierna.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kan voor "maar Spotify lijkt bijna op een scam, draaien ze bewust verlies zodat ze geen belasting hoeven te betalen of wat is hun trucje? " geen +1 geven als ik eerlijk ben gezien ik elke vorm van objectieve onderbouwing mis voor dit soort sterke uitspraken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in ''Nederlands kabinet werkt aan plan om ASML binnen Nederland te houden''

wildhagen in ''Nederlands kabinet werkt aan plan om ASML binnen Nederland te houden''

Beiden lijken me gewoon ontopic en dus +1, want mogelijke opties. Dat je het er niet mee eens bent of het niet populair is mag uiteraard, maar maakt het niet meteen offtopic of irrelevant.

We modereren immers toch niet op meningen

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• McBacon
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 11:13
Herr_Boogie in 'Valve brengt functie om individuele games te verbergen uit voor Steam'
Nuttige aanvulling ja, maar lijkt me toch zeker geen +3.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Ik vind een +3 eigenlijk wel te verdedigen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Donstil in 'RTL Nieuws: 5100 digitale Nederlandse identiteitsbewijzen uitgelekt op dark web'

Irrelevant zou kunnen omdat het een persoonlijke mening is maar -1 ongewenst lijkt mij niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 06-03-2024 18:04 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-01 09:50

Benjamin-

CrazyGunner#2385

kiang in 'Hoe EU-regels Chrome, WhatsApp en iOS veranderen'

Al voel ik wat voor het gevoel hierachter, is dit gewoon snoeihard een flamebait.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Bor

Bor

Topicstarter
Robsel_NL in 'HBO Max gaat vanaf 2025 accountdelen beperken' is geen +2 wat mij betreft. Ik zie een hoop "mee eens" stemmen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:03:
Donstil in 'RTL Nieuws: 5100 digitale Nederlandse identiteitsbewijzen uitgelekt op dark web'

Irrelevant zou kunnen omdat het een persoonlijke mening is maar -1 ongewenst lijkt mij niet nodig.
Dat is inderdaad geen -1. Je staat nu op een 0 wat ik op zich vind passen.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt er op dat mijn beeld niet wordt gedeeld en daardoor een -1 krijgt:
djwice in 'OpenAI: Musk was het eens met closed source en wilde ons samenvoegen met Tesla'

Terwijl de reactie waarin iemand "hypocriet" genoemd wordt een +1 heeft: Hatsjoe in 'OpenAI: Musk was het eens met closed source en wilde ons samenvoegen met Tesla'

En ik in het zelfde draadje een 0 krijgt.
Terwijl de gene die steeds een 1 krijgt afwijkt van het topic en op de man gaat spelen,en over "winnen" van een discussie heeft.

Naar mijn idee was ik gewoon mijn beeld aan het delen, niet aan het proberen een discussie te winnen.
Ook probeerde ik aan te geven dat de ander off topic ging, door aan te geven dat het twee losstaande dingen zijn, maar dat wordt blijkbaar juist niet gewaardeerd.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Patriot in 'HBO Max gaat vanaf 2025 accountdelen beperken'

Omdat Netflix ooit 1x een tweet heeft gedaan, betekent dat niet dat het iedere streamer dan aanspoort tot accountsharing. Dit kan dus imo geen +2 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2024 08:11 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 00:38:
Patriot in 'HBO Max gaat vanaf 2025 accountdelen beperken'

Omdat Netflix ooit 1x een tweet heeft gedaan, betekent dat niet dat iedere streamer dan aanspoort tot accountsharing. Dit kan dus imo geen +2 zijn.
Die tweet wordt tot in einde der dagen aangehaald als excuus niet begrijpende dat visies en beleid kunnen veranderen. Dat is inderdaad geen +2.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:05:
Die tweet wordt tot in einde der dagen aangehaald als excuus niet begrijpende dat visies en beleid kunnen veranderen. Dat is inderdaad geen +2.
Ging het over Netflix dan kan ik het begrijpen, maar dat doet het nu niet. Dat de tweet tot in lengte van dagen aangehaald wordt was te verwachten, ik ben daar zelf ook schuldig aan geweest. ;)

Verwijderd

Beetje flauw dat de mods deze weer naar beneden moeten modden:

Verwijderd in 'GSC brengt originele Stalker-trilogie naar Xbox-consoles'

Volgens mij was deze informatief aangezien in het nieuwsbericht niet stond dat er een Playstation versie was en dat de prijs ook nog eens verkeerd stond. Hierdoor konden mensen hem voor 20 euro kopen i.p.v. 40 euro.

Als dit niet meer informatief is dan weet ik het ook niet meer....

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 16:35

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:33:

Volgens mij was deze informatief aangezien in het nieuwsbericht niet stond dat er een Playstation versie was en dat de prijs ook nog eens verkeerd stond. Hierdoor konden mensen hem voor 20 euro kopen i.p.v. 40 euro.

Dat lijkt me geen mismoderatie. Het is een prima toevoeging, maar ondertussen al achterhaald.
M.i. is +1 prima hiervoor, ik zie niet in hoe wijzen op een mogelijke prijsfout deze waardering hoger zou moeten maken.

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Dat lijkt me geen mismoderatie. Het is een prima toevoeging, maar ondertussen al achterhaald.
M.i. is +1 prima hiervoor, ik zie niet in hoe wijzen op een mogelijke prijsfout deze waardering hoger zou moeten maken.
Het gaat niet alleen om de prijsfout hé. Het artikel geeft aan dat de games op xbox komen, terwijl deze dus ook op Playstation uit komen.

Vroeger met het oude tweakers kreeg je hier een +2 voor. Maar goed het oude tweakers is helaas al lang dood.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:33:

Wel weer typisch dat alle mods nu +1 stemmen. Heel toevallig staat die op 24x +1.... Aangezien mods met 6x +1 stemmen... En bedankt weer he!

En dan vreemd opkijken dat tegenwoordig bijna geen enkel bericht meer +2 of +3 heeft. Hoe zou dat toch komen.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2024 12:37 ]

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Vroeger met het oude tweakers kreeg je hier een +2 voor. Maar goed het oude tweakers is helaas al lang dood.
Vroegâh waren de winters ook kâhwâh. Is toch niet vergelijkbaar, alleen als het hetzelfde onderwerp is met hetzelfde antwoord.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Het gaat niet alleen om de prijsfout hé. Het artikel geeft aan dat de games op xbox komen, terwijl deze dus ook op Playstation uit komen.

Met alle respect, maar van dat 'vroeger was alles beter'-gedoe krijg ik inmiddels ook wel een beetje jeuk aan mijn edele delen.

Ja, toen we nog met paard en wagen reden, 12 uur per dag en 6 dagen per week werkten, en we ons nog per stoomtrein verplaatsten was alles ongetwijfeld véél beter. Maar daar kopen we nu niet zoveel meer voor.

Ook 10 of 20 jaar geleden had ik hier echt geen +2 in gezien. Een +1 is gewoon een nette score hier.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:54:
[...]

Met alle respect, maar van dat 'vroeger was alles beter'-gedoe krijg ik inmiddels ook wel een beetje jeuk aan mijn edele delen.

Ja, toen we nog met paard en wagen reden, 12 uur per dag en 6 dagen per week werkten, en we ons nog per stoomtrein verplaatsten was alles ongetwijfeld véél beter. Maar daar kopen we nu niet zoveel meer voor.

Ook 10 of 20 jaar geleden had ik hier echt geen +2 in gezien. Een +1 is gewoon een nette score hier.
Als je er moe van wordt dan lees je er toch overheen of niet soms? Tweakers was nou eenmaal vroeger beter, dat je dat vervelend vindt om te horen, tja dat is vervelend voor je. Deal with it.

Weet je waar ik moe van wordt? Mensen die beginnen met: "Met alle respect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2024 13:04 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Wel weer typisch dat alle mods nu +1 stemmen. Heel toevallig staat die op 24x +1.... Aangezien mods met 6x +1 stemmen... En bedankt weer he!

En dan vreemd opkijken dat tegenwoordig bijna geen enkel bericht meer +2 of +3 heeft. Hoe zou dat toch komen.....
Of je postscore van +1 is gewoon een prima score 8)7
Maar goed, je doet alsof een +1 score niet prima is. +1 is gewoon een goede score.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:04:
[...]

Of je postscore van +1 is gewoon een prima score 8)7
Maar goed, je doet alsof een +1 score niet prima is. +1 is gewoon een goede score.
Blijkbaar is het informerend genoeg dat je zelfs een post hebt aangemaakt voor de maker van het betreffende artikel om een aanpassing te doen:

Dazzler2120 in "GSC brengt originele Stalker-trilogie naar Xbox-consoles"

In hoeverre is mijn post dan niet informerend?

• Aldy
Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Als je er moe van wordt dan lees je er toch overheen of niet soms? Tweakers was nou eenmaal vroeger beter, dat je dat vervelend vindt om te horen, tja dat is vervelend voor je. Deal with it.

Weet je waar ik moe van wordt? Mensen die beginnen met: "Met alle respect.
Met of zonder respect, als je voor deze reactie vroeger +2 kreeg en nu +1 dan is het juist nu beter dan vroeger. Vroeger werd zo'n antwoord toch behoorlijk overgewaardeerd? Of niet dan? Kijk er eens naar met een neutrale bril.

Verwijderd

Aldy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:32:
[...]

Met of zonder respect, als je voor deze reactie vroeger +2 kreeg en nu +1 dan is het juist nu beter dan vroeger. Vroeger werd zo'n antwoord toch behoorlijk overgewaardeerd? Of niet dan? Kijk er eens naar met een neutrale bril.
Nu is het precies andersom, reacties worden enorm ondergewaardeerd. +2 en +3 komt zo zelden voor tegenwoordig. Kan je er dan net zo goed tussenuit halen.

Overgewaardeerd zeker niet, dat geeft de community ook een beetje een kans om een bijdrage te leveren, maar dat boeit steeds minder...

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:02

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Nu is het precies andersom, reacties worden enorm ondergewaardeerd. +2 en +3 komt zo zelden voor tegenwoordig. Kan je er dan net zo goed tussenuit halen.

Overgewaardeerd zeker niet, dat geeft de community ook een beetje een kans om een bijdrage te leveren, maar dat boeit steeds minder...
Blijf je nou doordrammen over die ene post? Kom op, die +1 is een dikke prima dus laten we stoppen met deze discussie.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Verwijderd

Technomania schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:51:
[...]

Blijf je nou doordrammen over die ene post? Kom op, die +1 is een dikke prima dus laten we stoppen met deze discussie.
Jup. Ik reageer gewoon op mensen die er op reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2024 13:53 ]

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Er zijn wat verschillende meningen, dat mag zo zijn, wat mij betreft eindigt de discussie hier en gaan we weer on topic met het melden van duidelijke mismoderaties. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Joshuffle in 'Tinder gaat onder druk van ACM gebruikers informeren over persoonlijke kortingen'

"en als iemand van 40 op dating websites zit kan je er van uitgaan dat ie wat wanhopig is dus ook het geld zou neergooien"

Dit lijkt mij geen +1 maar een totaal onnodige denigrerende generalisatie welke meer voor de -1 in aanmerking komt of mis ik iets?

Het lijkt ook niet sarcastisch bedoelt want user gaat hier in de opvolgende reacties gewoon mee door.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 07-03-2024 16:17 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 13:23

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant (20x 0, 1x -1) Het is een prima opmerking dat iemand verbaasd kan zijn dat een bedrijf kennelijk kiest online te zijn voor productie. Dat er argumenten te geven zijn online te willen zijn doet er niets aan af. Dat geeft slechts een verschil van mening aan, wat geen reden is om te minnen.

K0L3N in 'Belgische bierbrouwer Duvel Moortgat staakt brouwen na hack'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Loller1 in 'X maakt blogfunctie beschikbaar voor Premium+-abonnees'

Is een +2 niet een beetje overdreven? Dit is een prima reactie, maar meer dan een +1 zie ik er echt niet in.

Virussen? Scan ze hier!

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb het gevoel dat iemand express all mijn posts een -1 geeft?

Waarvoor krijgt deze post van mij een -1? Ik heb dit bij meerdere posts van mij.

Vlizzjeffrey in 'Aantal boetes voor vasthouden smartphone in verkeer stijgt in NL met 11 procent'

Deze post is toch on-topic, of mis ik iets?

Lijkt erop dat veel mensen denken dat de moderatie hetzelfde is als twitter likes/dislikes. Als ze iets leuk vinden geven ze het een +1/+2, en als ze het niet aanstaat gelijk -1, ook al is het geen spam en niet off-topic.

[ Voor 32% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 08-03-2024 12:45 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die eerste alinea, en termen als "dwangwetten" doen Imho nogal trollerig aan.

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Apple maakt overstappen naar Android makkelijker en maakt Safari verwijderbaar'

Ik geef een aanvulling op de vraag van iemand, maar dat wordt als irrelevant bestempeld.
Wat op zich vreemd is, gezien elke browser op iOS momenteel Webkit als render engine nog heeft.

• Aldy
Q in 'Sam Altman zetelt opnieuw in raad van bestuur OpenAI'

Kan iemand mij uitleggen waarom dit commentaar 33 X +3 krijgt? Hij/zij dicht Altman iets toe zonder bronvermelding en voor de rest is dit het geven van een mening.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 02:17
MrFax in 'President VS steunt wetsvoorstel waardoor ByteDance TikTok moet verkopen'

Beetje raar dat ik -1 krijg, terwijl degene waar ik op reageer met z'n objectieve aluhoedje opmerking geen -1 heeft. Beetje rare opmerking vind ik "bestaat democratie wel?" Doe ff normaal man.

That's it, I'm done.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doe ff normaal man.
Neem een voorbeeld aan je eigen stelling, en reageer normaal.

Die reactie van je is gewoon op de man gespeeld. Niet iedere mening die afwijkt van die van jou is 'een alu-hoedje'.

Een -1 lijkt me de juiste score.

Virussen? Scan ze hier!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Vexxon in ''X komt volgende week met smart-tv-app die er identiek uitziet als YouTube-app''

Dit lijkt mij een -1. (Staat nu op +1).

Een 0 omdat het niks meer te maken heeft over het onderwerp (een video app op een smart TV). En gedoe over modderatie is altijd een punt aftrek.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:10:
Vexxon in ''X komt volgende week met smart-tv-app die er identiek uitziet als YouTube-app''

Dit lijkt mij een -1. (Staat nu op +1).

Een 0 omdat het niks meer te maken heeft over het onderwerp (een video app op een smart TV). En gedoe over modderatie is altijd een punt aftrek.
Die hele discussie is ten hoogste 0.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kjoe_Ljan in 'WhatsApp gaat gebruikers erop wijzen dat chats versleuteld zijn'

Grappig, als ik dit soort berichten doe, krijg ik er irrelevant voor, maar nu de rollen omgedraaid zijn is het opeens ontopic? :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

In dit artikel staan een aantal +2en die mij meer meningmodden lijken dan daadwerkelijk +2tjes.
nieuws: Eneco gaat zonnepaneeleigenaren terugleveringsheffing berekenen

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bor

Bor

Topicstarter
cariolive23 in 'Fors minder schade en minder slachtoffers bankhelpdeskfraude in 2023' is volgens mij geen +2 maar een nogal stellige reactie welke door de bron niet lijkt te worden onderbouwd. Ik kies eerder voor een 0 (tenzij ik iets over het hoofd zie) dan een +2.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Macrium Reflect Home 8.1.7909' lijkt mij niet offtopic, mijn reactie verderop evenmin. Er staat erg veel op 0 bij dit download item. Dat lijkt mij niet nodig. Ik heb een aantal al op een juiste score kunnen krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 12-03-2024 11:59 ]

• sdk1985
Met 16x +0 erbij is het er niet beter op geworden. Deze persoon neemt de stelling in dat hij er niet blij mee is dat de kosten die nodig zijn voor het faciliteren van elektrische auto's en warmtepompen niet bij de consumenten van deze middelen terecht komen, maar wordt uitgesmeerd over alle verbruikers van het stroomnetwerk. Daar kun je politiek wat van vinden in de context van het klimaat. Echter het is een standpunt binnen de context van het nieuwsartikel en daarmee ontopic.

Mijns inziens staat de meningmod teller op 20. Het lijkt mij gewoon een +1.

• Aldy
sdk1985 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Met 16x +0 erbij is het er niet beter op geworden. Deze persoon neemt de stelling in dat hij er niet blij mee is dat de kosten die nodig zijn voor het faciliteren van elektrische auto's en warmtepompen niet bij de consumenten van deze middelen terecht komen, maar wordt uitgesmeerd over alle verbruikers van het stroomnetwerk. Daar kun je politiek wat van vinden in de context van het klimaat. Echter het is een standpunt binnen de context van het nieuwsartikel en daarmee ontopic.

Mijns inziens staat de meningmod teller op 20. Het lijkt mij gewoon een +1.
"0" betekent ontopic, maar geen relevante bijdrage. Daar kan ik mij wel in vinden.

• sdk1985
Aldy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:10:
[...]

"0" betekent ontopic, maar geen relevante bijdrage. Daar kan ik mij wel in vinden.
Huh? Dan hebben wij een andere definitie van ontopic.
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Relevant
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
De post van angerfist-yentl is een onderbouwd verhaal met verschillende mogelijkheden voor tegenargumenten. Waarmee het dus een bijdrage levert aan de discussie.

• Aldy
sdk1985 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:34:
[...]

Huh? Dan hebben wij een andere definitie van ontopic.

[...]

De post van angerfist-yentl is een onderbouwd verhaal met verschillende mogelijkheden voor tegenargumenten. Waarmee het dus een bijdrage levert aan de discussie.
Ik weet niet wat jij onder ontopic verstaat, maar de reactie is zeker niet offtopic. En als het niet offtopic is, dan is het ontopic. Hierin zie je geen grijs gebied, hooguit wat je er zelf van vindt.

En welke bijdrage aan een discussie? De reactie is 16 uur geleden geplaatst en nog niet op gereageerd.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wackmaniac in 'ACM: klant met zonnepanelen kost energieleveranciers honderden euro's per jaar'

In dit draadje lijkt de +2 gebruikt te worden als "Ja, daar ben ik het mee eens"
Meeste van deze posts zijn +1 denk ik. Prima on-topic, niet meer dan dat.

• WokeBroke
Ik worden hier wel heel makkelijk -1 uit gegeven.
nieuws: Crypto.com krijgt DNB-boete van 2,85 miljoen euro om niet registeren ...

Alle kritiek op banken is meteen een -1. Ik weet niet hoe het met jullie zit?, maar bij mij is de rente nog steeds lager dan de inflatie.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:20
Ja ik wilde ook net melding maken van het crypto.com artikel @Juggernaut1987 en @WokeBroke. Typische meningmoderaties, toch veelal op posts die zelfs volledig onderbouwd met bronnen. Bijzondere verschijning weer op de FP.

• WokeBroke
Kritiek op de moderatie in de frontpage berichten is nooit wenselijk, en er wordt altijd direct naar dit forum verwezen.

Maar ik heb niet echt het idee dat er hier iets mee gebeurt eigenlijk.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:08:
Kritiek op de moderatie in de frontpage berichten is nooit wenselijk, en er wordt altijd direct naar dit forum verwezen.

Maar ik heb niet echt het idee dat er hier iets mee gebeurt eigenlijk.
Wat ermee gebeurd is je al meerdere keren uitgelegd in dit topic, het moet je bekend zijn dat vele Tweakers een inspanning leveren om het moderatiesysteem zo goed mogelijk te laten werken. Foutieve moderaties worden nagekeken en gecorrigeerd met hulpmoderaties.

Als er onder het artikel nog reacties staan die op een verkeerde score staan dan kun je de betreffende reacties hier melden, bij voorkeur met een onderbouwing voor de juiste moderatiescore.

• WokeBroke
Santford schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:10:
[...]

Wat ermee gebeurd is je al meerdere keren uitgelegd in dit topic, het moet je bekend zijn dat vele Tweakers een inspanning leveren om het moderatiesysteem zo goed mogelijk te laten werken. Foutieve moderaties worden nagekeken en gecorrigeerd met hulpmoderaties.

Als er onder het artikel nog reacties staan die op een verkeerde score staan dan kun je de betreffende reacties hier melden, bij voorkeur met een onderbouwing voor de juiste moderatiescore.
Het eerste bericht van @Juggernaut1987 staat bijvoorbeeld nog steeds op -1. Juggernaut1987 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Terwijl hij niet op de man speelt. Of andere onvriendelijke text in zijn bericht heeft. Ook heeft niemand hier uitgelegd waarom het wel een -1 zou moeten zijn.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie is inhoudelijk en nmm dus geen 0 (2× -1, 4x 0).

kodak in 'Fortinet waarschuwt voor kritieke kwetsbaarheden in FortiOS en FortiProxy'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ in 'Embracer verkoopt uitgever Saber Interactive en stopt activiteiten in Rusland'

Kan wat mij betreft wel wat beter onderbouwd worden (Rusland of niet...). Wat mij betreft is dit dus gewoon een 0.

• Joshuffle
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-11-2025
Oled in "Embracer verkoopt uitgever Saber Interactive en stopt activiteiten in Rusland"

Lijkt me aardig relevant, is zelfs een antwoord op de vraag in het artikel, daarnaast heb ik al eerder gezien dat deze gebruiker 10-20+ -1 krijgt dus lijkt meer een "moderatie bom"

• Bor

Bor

Topicstarter
Joshuffle schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:47:
Oled in "Embracer verkoopt uitgever Saber Interactive en stopt activiteiten in Rusland"

Lijkt me aardig relevant, is zelfs een antwoord op de vraag in het artikel, daarnaast heb ik al eerder gezien dat deze gebruiker 10-20+ -1 krijgt dus lijkt meer een "moderatie bom"
Is het een antwoord of een compleet uit de duim gezogen bedrag? Ik mis elke vorm van onderbouwing.

• Aldy
Bor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Is het een antwoord of een compleet uit de duim gezogen bedrag? Ik mis elke vorm van onderbouwing.
Dus heb ik even om een bron gevraagd. Het valt op dat OLED bijna altijd -1 krijgt en ik moet zeggen: Vaak terecht. Maar iedereen kan om een onderbouwing vragen en als die niet komt dan kan -1 altijd nog.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Aldy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:06:
Dus heb ik even om een bron gevraagd. Het valt op dat OLED bijna altijd -1 krijgt en ik moet zeggen: Vaak terecht. Maar iedereen kan om een onderbouwing vragen en als die niet komt dan kan -1 altijd nog.
Wordt gemodereerd op wat een reactie is, of op mogelijke toekomstige reacties/edits die een reactie kunnen verrijken?

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 14-03-2024 16:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Joshuffle
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-11-2025
Bor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Klopt maar dan zou ik liever willen dat iemand voor die onderbouwing vraagt i.p.v. dat 16+ man zich allemaal bedenken "i.p.v. irrelevant (0) vind ik dit ongewenst (-1) omdat ik beredenering mis en dat vind ik vervelend"

Het is een nummer, misschien klopt het, maar het is niet "ongewenst" en dus dat het "verwijderd" (meer weggewerkt) word tot we weten dat het een troll is, imo dan.

Daarnaast als het echt zomaar een nummer is die zo word neergeplaatst vind ik dat er misschien verdere stappen moeten worden genomen, misinformatie expres verspreiden, niet eens als grap, is toch wat hoger dan ongewenst in mijn boek.

[ Voor 32% gewijzigd door Joshuffle op 14-03-2024 16:13 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
The Zep Man schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Wordt gemodereerd op wat een reactie is, of op mogelijke toekomstige reacties/edits die een reactie kunnen verrijken?
Op de reactie zoals hij er op het moment van modereren staat. Je hoeft een moderatie nav aanpassingen ook niet opnieuw te wegen.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Bor schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:16:
Op de reactie zoals hij er op het moment van modereren staat. Je hoeft een moderatie nav aanpassingen ook niet opnieuw te wegen.
Aldy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:06:
Om hierop terug te komen: dus nee. Als een reactie een -1 waard is, dan is die een -1 waard.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze reactie is gewoon inhoudelijk en dus geen 0 (7x 0)
kodak in 'Vaccinatiegegevens van 1 miljoen Ieren uitgelekt door misconfiguratie database'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Groot deel van West-Afrika heeft slecht internet door beschadigde onderzeekabels'

Ik geef alleen maar aan (ook voordat ik het bericht bewerkt had) dat het vorige week ook 'raak' was in Afrika en andere kabels getroffen zijn. Maar schijnbaar is dat opeens offtopic en is vooral muggenziften over woordgebruik opeens ontopic in de thread die er ontstaat? Ik weet dat het vrijdag is, maar ik zou dan eerder de scores voor de reacties andersom zien. Ik zie niet waarom mijn reactie opeens offtopic is en muggenziften beloond mag worden met +1.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:42:
[...]

Dat zijn idd geen +2's, maar de relevantie van jouw post op eerdere berichten mis ik, daarmee denk ik dat jouw comment prima staat met een 0-score.
Als reacties over "groenheid" ontopic zijn lijkt mij de kritische reactie erbij dat ook.

• Aldy
Bor schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Als reacties over "groenheid" ontopic zijn lijkt mij de kritische reactie erbij dat ook.
Ontopic, maar geen toegevoegde waarde. Dus "0", lijkt mij.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Ontopic, maar geen toegevoegde waarde. Dus "0", lijkt mij.
Waarom heeft dit geen toegevoegde waarde maar het bekende liedje over brandstof wel en dermate dat het een +2 krijgt?

Volgens mij is er wel toegevoegde waarde; user wijst er namelijk op dat in veel gevallen het laden van EV's ook niet zo schoon is als sommige mensen doen voorkomen.

Ik ga eens even wat beter naar de moderaties bij dit onderwerp kijken. Ik zie, zoals helaas vaker, veel mensen die op mening lijken te modereren.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 15-03-2024 16:53 ]

• Aldy
Bor schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:52:
[...]

Waarom heeft dit geen toegevoegde waarde maar het bekende liedje over brandstof wel en dermate dat het een +2 krijgt?
Oh, maar al die andere vind ik ook veel te hoog. Maximaal +1, beslist niet meer.

En dat elektriciteit in andere landen niet zo schoon wordt opgewekt is toch niet belangrijk als wij het over onze EV's hebben. Omdat de lucht in het Ruhrgebied vervuild is, mogen wij TataSteel niet aanpakken?

[ Voor 25% gewijzigd door Aldy op 15-03-2024 16:59 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Oh, maar al die andere vind ik ook veel te hoog. Maximaal +1, beslist niet meer.

En dat elektriciteit in andere landen niet zo schoon wordt opgewekt is toch niet belangrijk als wij het over onze EV's hebben. Omdat de lucht in het Ruhrgebied vervuild is, mogen wij TataSteel niet aanpakken?
Ook in Nederland is niet alle energie groen. Als bij brandstof het hele productieproces meegenomen mag worden vind ik persoonlijk een kritische note over hoe groen EV is ook passen. Olie produceren we hier ook niet. Het gaat mij vooral om de trend die ik zie waarbij pro EV (weer eens) onterecht geplust wordt en kritische geluiden op een min kunnen rekenen. Dat vind ik niet terecht.

• Aldy
Bor schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Het gaat mij vooral om de trend die ik zie waarbij pro EV (weer eens) onterecht geplust wordt en kritische geluiden op een min kunnen rekenen. Dat vind ik niet terecht.
Helemaal mee eens, maar dat is het risico als mensen zich niet kunnen uiten met een duimpje omhoog of omlaag. Dan krijg je meningmodden en daar stikt het van. Zodra Amerika, China, Apple of EV's ter sprake komen zie je menigmodden. En mijn voorbeelden waar dit gebeurt, is niet limitatief.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Helemaal mee eens, maar dat is het risico als mensen zich niet kunnen uiten met een duimpje omhoog of omlaag. Dan krijg je meningmodden en daar stikt het van.
Je kan er ook voor kiezen om gewoon niet te modereren. Er staat écht niemand die een pistool op je hoofd richt en je dwingt op die moderatieknop te drukken.

Als je je wil uiten kan je dat via een reply op de reactie in kwestie doen, daar is het moderatiesysteem niet voor bedoeld. En een like/dislike systeem wil je ook niet, daar is in het verleden al plenty tig keer over gediscussieerd.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:15:
[...]

Helemaal mee eens, maar dat is het risico als mensen zich niet kunnen uiten met een duimpje omhoog of omlaag.
Dit gaat hier wat offtopic maar een duimpje omhoog of omlaag is in feite puur meningmodden in de meeste gevallen. Daar zijn hier al meerdere discussies over gevoerd.

Je mening uiten mag met een goed onderbouwde reactie. Daar is het moderatiesysteem niet voor geschikt en niet voor bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 15-03-2024 17:20 ]

• Aldy
wildhagen schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:17:
[...]

Je kan er ook voor kiezen om gewoon niet te modereren. Er staat écht niemand die een pistool op je hoofd richt en je dwingt op die moderatieknop te drukken.

Als je je wil uiten kan je dat via een reply op de reactie in kwestie doen, daar is het moderatiesysteem niet voor bedoeld. En een like/dislike systeem wil je ook niet, daar is in het verleden al plenty tig keer over gediscussieerd.
Als ik het niet met iemand eens ben, dan kan ik met die persoon in discussie gaan, maar als ik het wel met die persoon eens ben, dan kan ik niet ongestraft reageren. En ik weet dat het moderatiesysteem daar niet voor bedoeld is, maar als er geen meningmodden zou zijn, dan zou deze topic veel korter zijn, misschien zelfs overbodig. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aldy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Als ik het niet met iemand eens ben, dan kan ik met die persoon in discussie gaan, maar als ik het wel met die persoon eens ben, dan kan ik niet ongestraft reageren.
Eh, ik mis hier iets? Waarom zou dat niet kunnen. Ook als je het met iemand eens bent kan en mag je gewoon op iemand reageren hoor. Niemand die je tegenhoudt.

Uiteraard moet het om +1 te krijgen wel relevant en ontopic zijn, maar dat lijkt me ook logisch. Anders krijg je straks 100+ "mee eens"-reacties op elke reactie, daar zit ook niemand op te wachten.

Virussen? Scan ze hier!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:12

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LongTimeAgo in 'Gemeente Utrecht overweegt het tijdelijk uitschakelen van laadpalen'

Volgens mij is dit bericht een 0 of -1, taalgebruik kan imo beter hier en daar en het zet de Gemeente in een kwaad daglicht, terwijl er nog geen beslissing genomen is of dat dit écht gaat gebeuren. Iemand heeft zelfs +2 en +3 gegeven...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:21:
CH4OS in 'Groot deel van West-Afrika heeft slecht internet door beschadigde onderzeekabels'

Ik geef alleen maar aan (ook voordat ik het bericht bewerkt had) dat het vorige week ook 'raak' was in Afrika en andere kabels getroffen zijn. Maar schijnbaar is dat opeens offtopic en is vooral muggenziften over woordgebruik opeens ontopic in de thread die er ontstaat? Ik weet dat het vrijdag is, maar ik zou dan eerder de scores voor de reacties andersom zien. Ik zie niet waarom mijn reactie opeens offtopic is en muggenziften beloond mag worden met +1.
Kan er ook even naar deze thread gekeken worden? :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heloise in 'Gemeente Utrecht overweegt het tijdelijk uitschakelen van laadpalen'

Iemand met een andere mening dan die van jezelf een extremist noemen lijkt me eerder een -1 vanwege trollen dan de +2 en zelfs +3 die het krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-03-2024 14:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 04:52
Hoe is dit zelfs een +0?

Vonnie Da in 'Bloomberg: China geeft Chinese autofabrikanten opdracht om lokale chips te kopen'

Hij komt zonder enige bronnen, het is gevuld met halve waarheden en geen enkele onderbouwing, en toch geeft een supermoderator weer 6x +0 ipv de -1 die 2 normale leden aan hem hebben gegeven.

Er lijkt nog weinig veranderd te zijn; er is dus nog steeds een supermoderator die constant totale anti-Amerikaanse propaganda beloont met +1 of +0, wat eigenlijk een -1 zou moeten zijn.

Ik verwacht van mensen die zo'n grote invloed hebben een volwassen, onbevooroordeelde mening, want het enige verschil met de vorige keer is waarschijnlijk dat de moderator al is aangesproken en nu in plaats van -1 en +1 met +0 strooit, omdat het anders zo opzichtig zou zijn.

Kijk eens naar wie constant op topics over China hun moderatiekrachten gebruikt om +6 uit te delen. Ik vermoed dat het hoogstwaarschijnlijk één supermoderator is die de kwaliteit van de opmerkingen op tweakers verlaagt door gebrek aan bronnen, redenering en puur propaganda te bevorderen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij komt zonder enige bronnen, het is gevuld met halve waarheden en geen enkele onderbouwing
Klopt helemaal, maar dat maakt een post nog geen -1.

Feitelijke (halve of hele) onjuistheden, met of zonder bronvermelding etc, is dus een 0, geen -1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

biggydeen2 in ''PlayStation 5 Pro drie keer zo krachtig als reguliere PlayStation 5''

Een +2 lijkt me wat overdreven, om het over +3 nog maar niet te hebben. Gewoon een prima +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Zyphlan
wildhagen schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 21:19:
[...]

Klopt helemaal, maar dat maakt een post nog geen -1.

Feitelijke (halve of hele) onjuistheden, met of zonder bronvermelding etc, is dus een 0, geen -1.
Amerikanen stelen IP van Amerikanen. Zie Apple, MS envele anderen. Waarom dat niet veroordelen en als China het doet wel mekkeren?

Je weet ook dat heel veel zaken in de VS geen buitenlands bedrijf op mag inschrijven?
Ik zie geen enkele bronvermelding. Dit is niets anders dan anti-US haat en heeft het 0,0 toegevoegde waarde aan de discussie. Het is wel grappig dat ik dit stukje er zelf bij moet linken omdat het tegen je argument ingaat. Helaas lijkt het erop dat de halve waarheden niet alleen door hem toegepast lijken te worden :)

• Aldy
Zyphlan schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 23:25:
[...]

[...]

Ik zie geen enkele bronvermelding. Dit is niets anders dan anti-US haat en heeft het 0,0 toegevoegde waarde aan de discussie. Het is wel grappig dat ik dit stukje er zelf bij moet linken omdat het tegen je argument ingaat. Helaas lijkt het erop dat de halve waarheden niet alleen door hem toegepast lijken te worden :)
Dit is het verschil tussen 0 en -1:
0: Irrelevant Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
-1: Ongewenst Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels

• Zyphlan
maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
Misinformatie zonder bronvermeldingen noemen we met goede bedoelingen?

• Bor

Bor

Topicstarter
Zyphlan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 00:29:
[...]

Misinformatie zonder bronvermeldingen noemen we met goede bedoelingen?
Ik zie geen reden om aan te nemen dat het hier om het opzettelijk plaatsen van misinformatie gaat. Onjuiste info die verder geen kwaad in de zin heeft is wat mij betreft een 0 en kan je met een goed onderbouwde reactie rechtzetten.

Pagina: 1 ... 137 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2