Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 138 ... 209 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies mijn idee. Ik weet niet of dit bewust misinformatie is, of dat het simpelweg goedbedoeld maar onjuist is. Dan vind ik een 0 passender dan een -1 hoor.

Ik haal iig niet uit de reactie dat het kwaadwillend bedoeld zou zijn. Dat iemand het niet met hem eens is, dat mag uiteraard, maar dat is geen voldoende reden om een -1 te geven.

Virussen? Scan ze hier!

• Zyphlan
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-01 04:52
Maar het proberen onderuit te halen van een bron die uitgebreid refereert naar andere bronnen en op die manier proberen de waarheid te verstoren door gebruik van misinformatie en halve waarheden, noem je niet kwaad in de zin hebben?

En het probleem met dat kun je makkelijk onderuit halen met een goed onderbouwde reactie. Maak je een grapje, hoop ik? Dus omdat jullie misinformatie zo makkelijk toelaten en het zichtbaar maken, verwacht je dat ik 1-2 uur per reactie ga besteden om die misinformatie op te klaren?

Maar klaarblijkelijk hoef ik dat niet meer te doen, want zolang het niet kwaadwillend is geplaatst, krijg ik geen -1 als ik antwoord met: Je hebt het over een land waar vrouwen verkocht worden, kinderen worden ontvoerd, Xi Jinping's familie multimiljardairs zijn, Er scholen zijn waar mensen gehouden worden zoals de joden in de 2de wereldoorlog en zo kunnen we nog even doorgaan.

Dat krijgt dus tegenwoordig een +0. Goed om te weten, dan hoef ik niet alles meer zo uitgebreid met bronnen enzo te ondersteunen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Zyphlan op 17-03-2024 11:19 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zyphlan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:15:
Maar het proberen onderuit te halen van een bron die uitgebreid refereert naar andere bronnen en op die manier proberen de waarheid te verstoren door gebruik van misinformatie en halve waarheden, noem je niet kwaad in de zin hebben?

En het probleem met dat kun je makkelijk onderuit halen met een goed onderbouwde reactie. Maak je een grapje, hoop ik? Dus omdat jullie misinformatie zo makkelijk toelaten en het zichtbaar maken, verwacht je dat ik 1-2 uur per reactie ga besteden om die misinformatie op te klaren?

Maar klaarblijkelijk hoef ik dat niet meer te doen, want zolang het niet kwaadwillend is geplaatst, krijg ik geen -1 als ik antwoord met: Je hebt het over een land waar vrouwen verkocht worden, kinderen worden ontvoerd, Xi Jinping's familie multimiljardairs zijn, Er scholen zijn waar mensen gehouden worden zoals de joden in de 2de wereldoorlog en zo kunnen we nog even doorgaan.

Dat krijgt dus tegenwoordig een +0. Goed om te weten, dan hoef ik niet alles meer zo uitgebreid met bronnen enzo te ondersteunen :)
Je overdrijft. Een reactie hoeft echt geen 1-2 uur te kosten om te typen, zeker niet wanneer je in jouw ogen overduidelijke misinformatie wilt rechtzetten. Daarbij ben je in dit geval zelf in de betreffende discussie betrokken zie ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zyphlan
Er wordt met misinformatie op mij gereageerd en ja, om een goed onderbouwd stuk met bronvermeldingen neer te zetten om die misinformatie te ontkrachten, ben je zo een uur bezig simpelweg omdat je niet kunt wegkomen met www.ihatechina.com, want dan ben je zelf ook propaganda aan het verspreiden.

En zoals 1 comment het toevallig net zegt: De comment gaat op geen enkel vlak over China en hij noemt China niet eens. Het is pure US-haat en het topic gaat over China. :)

Maar ik geef het op. Jullie hebben je standpunt al ingenomen en we kunnen dus alleen maar concluderen dat er wel streng gecontroleerd wordt op China-berichten als ze zonder bronnen komen, maar anti-US berichten mag je wel zeggen en word je niet met -1 weggezet.

Goed om te weten :).

• Bor

Bor

Topicstarter
Zyphlan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:49:
en we kunnen dus alleen maar concluderen dat er wel streng gecontroleerd wordt op China-berichten als ze zonder bronnen komen, maar anti-US berichten mag je wel zeggen en word je niet met -1 weggezet.

Goed om te weten :).
Nee dat is niet zo. Dit is ook geen constructieve manier van discussie.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 13:23

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:45:
[...] Een reactie hoeft echt geen 1-2 uur te kosten om te typen, zeker niet wanneer je in jouw ogen overduidelijke misinformatie wilt rechtzetten. Daarbij ben je in dit geval zelf in de betreffende discussie betrokken zie ik.
iedereen is een beetje bij de discussie betrokken als we modden. d:)b

De vraag lijkt me hier of 0 een mismod is als het ook -1 kan zijn. De basis van de modregels lijken me het argument te horen te zijn. Deze geven vrijheid om verschillend te oordelen over mogelijke bedoeldingen bij wat mede-tweakers schrijven terwijl tweakers niet horen te meningmodden. Als de reactie naar -1 gemod zou zijn zouden we op basis van de regels ook niet zomaar meer waarde moeten hechten aan vermeende neutrale of goede bedoelingen. Zowel 0 als -1 zijn dus niet zomaar een mismod.
Zyphlan schreef:
we kunnen dus alleen maar concluderen dat er wel streng gecontroleerd wordt op China-berichten als ze zonder bronnen komen, maar anti-US berichten mag je wel zeggen en word je niet met -1 weggezet.
Een 0 of -1 als gezamenlijke uitkomst kan niet zomaar opgevat worden als collectief meningmodden. Het zijn in principe individuele interpretaries van de regels. Aangezien op iedere reactie andere tweakers kunnen modereren kun je die moderaties niet opvatten alsof tweakers dus maar per onderwerp een andere mening hebben. Het resultaat kan immers ook door andere omstandigheden komen, zoals interesse om bepaalde reacties te modereren, aantal tweakers dat per reactie moderatie geeft, mismod melden enz.

Als argument dat de specifieke reactie een mismod zou zijn is het dus niet relevant. Al kun je je er wel zorgen om maken.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01 21:23
Hoe je het ook wendt of keert, het blijven in eerste instantie altijd MENINGEN.
En dat niet een ieder iets diep weet over een onderwerp, is heel normaal, maar weer ook, meningen.
Dus als een moderator of pro mod, punten geeft, is dit zijn of haar mening op diegene zijn mening, niks meer en niks minder. Het wordt net gedaan nu alsof de moderators het ALTIJD bij het juiste eind hebben en alles weten, beetje bepaald gedrag niet?

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:56:
[...]
iedereen is een beetje bij de discussie betrokken als we modden. d:)b
Waar ik op doel is dat de reactie in kwestie een reactie is op een discussie waar Zyphlan bij betrokken is. Dat wil zeggen; het is een reply op zijn eigen post.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:46:
[...]
Waar ik op doel is dat de reactie in kwestie een reactie is op een discussie waar Zyphlan bij betrokken is. Dat wil zeggen; het is een reply op zijn eigen post.
Geen zorgen, ik vermoed dat voor iedereen die de vermeende mismod heeft bekeken al duidelijk was. De relevantie ontgaat me alleen als we allemaal een beetje betrokken zijn, geen zaken willen betrekken die niet zomaar negatief opgevat kunnen worden en aan de regels al genoeg hadden. Tenzij je het als neutraal compliment bedoelde ;)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 16:26
ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070Ti 12GB GDDR6X review door alwin050

Twee regels text en een +3. Right, dat klopt niet.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 16:26
Er blijkt iemand grote fan van de reviews van alwin050 te zijn:

ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI review door alwin050

Ook geen +3.

• Zyphlan
Volgens mij is mijn punt bewezen want de laatste opmerking van hem kun je toch niet met droge ogen beweren dat het niet simpelweg Amerikahaat is hij geeft het zelfs toe en gooit er ook nog een stukje racisme bovenop.

En juist omdat je dit soort ongefundeerde stukken met +0 beloont in plaats van -1, wat het verdient, is die dus klaarblijkelijk van mening dat dit soort ongefundeerde anti-US-haat gemixt met Chinese propaganda als acceptabel gedrag wordt gezien en daalt het niveau van Tweakers naar een bedroevend niveau.

Vonnie Da in 'Bloomberg: China geeft Chinese autofabrikanten opdracht om lokale chips te kopen'

[ Voor 20% gewijzigd door Zyphlan op 18-03-2024 19:32 ]

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-01 19:02
Zyphlan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:28:
Volgens mij is mijn punt bewezen want de laatste opmerking van hem kun je toch niet met droge ogen beweren dat het niet simpelweg Amerikahaat is hij geeft het zelfs toe en gooit er ook nog een stukje racisme bovenop.

En juist omdat je dit soort ongefundeerde stukken met +0 beloont in plaats van -1, wat het verdient, is die dus klaarblijkelijk van mening dat dit soort ongefundeerde anti-US-haat gemixt met Chinese propaganda als acceptabel gedrag wordt gezien en daalt het niveau van Tweakers naar een bedroevend niveau.

Vonnie Da in 'Bloomberg: China geeft Chinese autofabrikanten opdracht om lokale chips te kopen'
Ik kan opeens niets meer van Vonnie Da vinden. Weet iemand wat er gebeurd is?

• Zyphlan
Dit is uiteraard verwijderd @Aldy, maar ja, het is dweilen met de kraan open.

Aangezien zijn eerste post dezelfde haat / misinformatie meedroeg maar toch een +0 krijgt, want zijn mening verschilde maar weinig in deze post.

Het enige stukje dat hij eigenlijk echt toevoegde, was de haat tegen witte mensen en waar hij toegaf dat het inderdaad zoals iedereen inschatte eigenlijk 99,9% anti-US was.

Maar dat was eigenlijk al overduidelijk door het gebruik van misinformatie in zijn eerste post.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Aldy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:10:
[...]

Ik kan opeens niets meer van Vonnie Da vinden. Weet iemand wat er gebeurd is?
Daar is actie op ondernomen, de reacties voldeden op meerdere manieren niet aan de huisregels.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Is mijn grap over Teams en AI dermate misplaatst dat 'ie 14 keer op -1 moet?

CodeCaster in 'Microsoft onthult op 20 mei zijn AI-visie voor Windows 11 en Surface-laptops'

Neem even in acht dat dit een vooraankondiging is van een reclame-evenement dat over twee maanden plaatsvindt, dat Microsoft Teams al een decennium lang zuigt en dat legio mensen het onderhand meer dan beu zijn dat ieder fucking nieuwsbericht al anderhalf jaar lang doorspekt moet zijn van """AI""".

Ik vind het sowieso apart dat er een heleboel 6x0 is uitgedeeld daar.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 19-03-2024 08:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

xelagbs84 in 'Minister Yeşilgöz wil dat Europa verkoop van drugs op Telegram aanpakt'

Toegeven van criminele activiteiten om reacties uit te lokken. Zou op -1 moeten staan.

• Bor

Bor

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:54:
Is mijn grap over Teams en AI dermate misplaatst dat 'ie 14 keer op -1 moet?

CodeCaster in 'Microsoft onthult op 20 mei zijn AI-visie voor Windows 11 en Surface-laptops'

Neem even in acht dat dit een vooraankondiging is van een reclame-evenement dat over twee maanden plaatsvindt, dat Microsoft Teams al een decennium lang zuigt en dat legio mensen het onderhand meer dan beu zijn dat ieder fucking nieuwsbericht al anderhalf jaar lang doorspekt moet zijn van """AI""".

Ik vind het sowieso apart dat er een heleboel 6x0 is uitgedeeld daar.
Ik las jouw reactie als een troll to be honest. Als grap vind ik hem sowieso niet geslaagd. Ik kan mij een -1 voorstellen en vind een 0 echt de max.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij geen reactie om andere reacties uit te lokken maar gewoon iets hoe deze user iets ervaart. Ik zie hier, afgaande op basis van alleen deze reactie, geen reden tot een -1.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:26

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:00:
[...]
Dat lijkt mij geen reactie om andere reacties uit te lokken maar gewoon iets hoe deze user iets ervaart. Ik zie hier, afgaande op basis van alleen deze reactie, geen reden tot een -1.
Ik zie wel het bagatelliseren van criminele zaken, die accepteren wij ook niet als het gaat om bijvoorbeeld het goedpraten van piraterij. Dat het een breed geaccepteerde vorm van criminaliteit is maakt daar geen verschil in.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-01 20:51
Ik zie niet hoe dit een -1 is. "Kan deze tool gebruikt worden voor 3D modellen" - nee, de output is een video.
Wolfos in 'Stable Diffusion-maker Stability AI brengt 3d-rendertech uit'

• Bor

Bor

Topicstarter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Bor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Ik las jouw reactie als een troll to be honest. Als grap vind ik hem sowieso niet geslaagd. Ik kan mij een -1 voorstellen en vind een 0 echt de max.
Maar wat kan ik daaraan doen dan? Mag ik alleen maar grappen maken die iedereen begrijpt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Eerder juist 0, aangezien het op geen enkele manier nog probeert in te gaan op het nieuws zelf.
tangentialdust in 'Minister Yeşilgöz wil dat Europa verkoop van drugs op Telegram aanpakt'

Wat dat betreft mag er bij dit nieuws hoe dan ook wel wat beter gemod worden. Nogal wat reacties maken er discussies van of drugs acceptabel zijn of willen het over eigen/andere oplossingen hebben. Dat past meer op GoT.

• Bor

Bor

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Maar wat kan ik daaraan doen dan? Mag ik alleen maar grappen maken die iedereen begrijpt?
Nou, je grap leest als een troll en / of rant. Ik vind niet dat je dat zo maar bij de lezer neer kan leggen.

Ik krijg nav jouw reactie hier ook niet het idee dat het echt als pure grap bedoelt is:
dat Microsoft Teams al een decennium lang zuigt en dat legio mensen het onderhand meer dan beu zijn dat ieder fucking nieuwsbericht al anderhalf jaar lang doorspekt moet zijn van """AI""".

• Aldy
jorisvergeerTBA in 'FCC keurt onaangekondigde Google Pixel 8a-smartphone'

Enig idee waarom deze reactie als -1 beoordeeld wordt?

• Bor

Bor

Topicstarter

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Bor

Gaat niet over Telegram, het is een algemene drugsdiscussie.

• Aldy

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Minister Yeşilgöz wil dat Europa verkoop van drugs op Telegram aanpakt' staat nog op 0. Sinds mijn melding hier zijn er meerdere 0 scores bijgekomen. Ik ben benieuwd waarom dit irrelevant is.

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:36:
Bor in 'Minister Yeşilgöz wil dat Europa verkoop van drugs op Telegram aanpakt' staat nog op 0. Sinds mijn melding hier zijn er meerdere 0 scores bijgekomen. Ik ben benieuwd waarom dit irrelevant is.
Heel veel meningmodden, want laten we eerlijk zijn: zo ongeveer alles moet op 0 staan. Het artikel gaat niet over drugs, maar over Telegram. De inhoud van de advertenties zijn bijzaak.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Heel veel meningmodden, want laten we eerlijk zijn: zo ongeveer alles moet op 0 staan. Het artikel gaat niet over drugs, maar over Telegram. De inhoud van de advertenties zijn bijzaak.
Dat zie ik toch anders. Het gaat hier specifiek om het aanbod van drugs via telegram met het doel om op te treden tegen de drugshandel. De inhoud is hierbij relevant en belangrijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 19-03-2024 16:58 ]

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:58:
[...]

Dat zie ik toch anders. Het gaat hier specifiek om het aanbod van drugs via telegram met het doel om op te treden tegen de drugshandel. De inhoud is hierbij relevant en belangrijk.
Het artikel gaat kort samengevat over dat Telegram niet meewerkt aan onze overheid niet welgevallige advertenties te verwijderen en dat de hoop nu op Europa gevestigd is. In die advertenties hadden ook gestolen fietsen kunnen staan of wie wil helpen een (vuurwerk)bom aanslag te plegen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Aldy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:18:
[...]

In die advertenties hadden ook gestolen fietsen kunnen staan of wie wil helpen een (vuurwerk)bom aanslag te plegen.
Maar dat staat er niet en dit onderwerp gaat specifiek over de handhaving rond het drugsbeleid en wetgeving. Dat lijkt mij dan ook gewoon ontopic.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 19-03-2024 17:25 ]

• Aldy
Bor schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:25:
[...]

Maar dat staat er niet en dit onderwerp gaat specifiek over de handhaving rond het drugsbeleid en wetgeving. Dat lijkt mij dan ook gewoon ontopic.
Oké, dan stel ik het iets zwart-witter. Tweakers is een techsite en daar hoort geen discussie thuis over of (hard) drugs schadelijk zijn of niet. De reden dat dit nieuws is op deze site is juist omdat Telegram hierbij betrokken is.

• kodak

kodak

FP ProMod
Het kan geen overduidelijke mismod zijn als mede-tweakers liever dicht bij het onderwerp van het nieuws blijven dan een algemene discussie over gerelateerde meningen hebben. Dus de discussie waarom tweakers die discussie over voor/tegen legaliseren of voor/tegen maatregelen naar 0 ipv 1 modereren lijkt me hooguit relevant als we het niet eens zijn dat tweakers dicht bij het nieuws willen blijven. Meningmodden lijkt me niet hoger of gelijk te staan dan duidelijke discussie over het directe onderwerp van het nieuws: de verwachting dat telegram onder de DSA maatregelen moet tonen tegen makkelijke zoekresultaten over drugs. Niet een discussie over waarom er maatregelen nodig zijn, niet of drugs acceptab zijn enz.

[ Voor 35% gewijzigd door kodak op 19-03-2024 18:35 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@kodak FWIW, ik modereer niet vaak op nul tenzij de inhoud een fout bevat (drogredenering, feitelijke fout). Dat gemodereer naar nul als het een beetje off topic is, vind ik flauw en pedant. Het is vaak wel nuttig en van belang. Mijn persoonlijke mening is dus anders dan de reden die ik gaf voor het nul modereren van drugsdiscussies.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:12
Is dit echt ongewenst? Ik vind dit een mooie +1, hooguit 0 als je de derde alinea beschouwt. Maar -1 zie ik er niet in.

DedSec85 in 'Bentley verwacht niet meer in 2030 alleen nog elektrische auto's te verkopen'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jazco2nd in 'Firefox 124 krijgt nieuwe opties om tabbladen te sorteren in Firefox View'

De opmerking maat een statement die weinig verband of stand houdt, maar waarom het dan alsnog +1 krijgt ontgaat mij even. Ik begrijp niet wat het expres vertragen van Google diensten (YouTube en Maps bijvoorbeeld) van doen hebben met de release van Firefox 124...

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-01 18:12

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom krijg ik hier een -1. Dit is gewoon in lijn met de andere reacties volgens mij.

Bor in 'Minister Yeşilgöz wil dat Europa verkoop van drugs op Telegram aanpakt'

Er wordt stevig op mening gemod bij dit onderwerp lijkt het.

• kodak

kodak

FP ProMod
@bor wat zijn je eigen afwegingen of het (suggestief) meningmodden of duidelijk mismodden zou zijn bij de modregels en topic-regels? Je weet immers dat er verschil van inzicht is dat wat je bespreekt nog ontopic zou zijn en dat bij herhaling als zwaar ongewenst kan worden gezien. De lijn van modereren is geen afweging, dat is verwijzen naar een resultaat. Terwijl die nogal kan verschillen met vele verschillende moderators.

[ Voor 20% gewijzigd door kodak op 20-03-2024 08:42 ]

• kodak

kodak

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter
Rolfie in 'Meerderheid Tweede Kamer stemt voor motie om luchtalarm te behouden' lijkt mij een +1. Ontopic en netjes maar niet meer dan dat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Frame164 in 'Denuvo-drm krijgt onzichtbaar watermerk in games om lekken tegen te gaan' is misschien geen briljante post maar wel een terechte vraag en daarmee geen -1 maar eerder ontopic / +1.

• Bor

Bor

Topicstarter
Cid Highwind in 'Denuvo-drm krijgt onzichtbaar watermerk in games om lekken tegen te gaan' is ook geen -1.

Pkraterij goedpraten lijkt + te zijn, kritische opmerkingen -. Ik zal eens beter in de moderaties duiken.

• Bor

Bor

Topicstarter
Met verwijzingen naar ratten, onzin als 'er is geen probleem' en baggetalisering van het risico op malware vind ik een +3 en +2 echt te hoog

Vayra in 'Denuvo-drm krijgt onzichtbaar watermerk in games om lekken tegen te gaan'

• Aldy
Bor schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:57:
Cid Highwind in 'Denuvo-drm krijgt onzichtbaar watermerk in games om lekken tegen te gaan' is ook geen -1.

Pkraterij goedpraten lijkt + te zijn, kritische opmerkingen -. Ik zal eens beter in de moderaties duiken.
Dat heb je gisteren ook gezien: het illegale verheerlijken en waarderen met een +. Gisteren ging het over drugs, nu over illegaal downloaden. Dit heeft niets met meningmodden te maken. Er zijn mensen die de boel op scherp willen zetten, volgens mij.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ in 'Gnome 46'

Als je weet waar feedback wel hoort, maar schijnbaar daar te lui voor bent, vind ik niet dat dit beloont dient te worden met een +1. Andere vergelijkbare berichten krijgen dan immers ook gewoon een 0.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07
Finraziel in 'Neuralink toont in video hoe eerste mens met hersenimplantaat schaakt'

Ik denk dat ik iemand (een meningmodder?) tegen het zere been schop door niet in dezelfde droom te geloven? :?
Of vinden jullie dat ik hier iets ongepast zeg?

Gamertag: FinrazielNL

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TexMex in 'Samenvoeging HBO Max en Discovery+ gebeurt in Nederland in juni'

Linken naar het officiële persbericht is natuurlijk niet verkeerd, maar het bericht lijkt alleen te zijn geschreven om dat te doen en meer niet. Ik vind daarom niet dat dergelijke berichten al +2 zouden moeten zijn, want anders zijn veel meer berichten +2. Op de manier zoals het bericht er nu staat, is het imo echt geen +2 waard en is een +1 prima.

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-01 22:38
Nou, ik ga het maar weer eens proberen hier.

• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
Triblade_8472 in 'Windows Kladblok krijgt spellingscorrectie'

• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.
3 personen heeft een -1 gegeven en 1 persoon een +1.

Gezien het naar mijn mening on-topic is, is een modder bezig z'n frustraties te uiten door een -1 te geven. Is volgens mij niet de bedoeling.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Robbierut4 in 'Microsoft voegt optie toe aan Edge om afbeeldingen te vergroten'

Dit heeft toch niks meer met het onderwerp van de newspost te maken?

Lijkt me eerder een 0 dan de +2 en zelfs +3 die het nu krijgt. Dat lijkt meer op meningmodding?

Virussen? Scan ze hier!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Samenvoeging HBO Max en Discovery+ gebeurt in Nederland in juni'

Volgens mij stel ik hier een terecht iets, geen idee waarom dat irrelevant zou kunnen zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:00:
himlims_ in 'Gnome 46'

Als je weet waar feedback wel hoort, maar schijnbaar daar te lui voor bent, vind ik niet dat dit beloont dient te worden met een +1. Andere vergelijkbare berichten krijgen dan immers ook gewoon een 0.
Dat is inderdaad geen +1. Zelfs over een 0 kan je nog twisten als je blijkbaar wel weet waar je feedback achter hoort te laten en je dit als moedwillig het slechts voorbeeld geven ziet.

• Bor

Bor

Topicstarter
Triblade_8472 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:13:
Nou, ik ga het maar weer eens proberen hier.

• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
Triblade_8472 in 'Windows Kladblok krijgt spellingscorrectie'

• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.
3 personen heeft een -1 gegeven en 1 persoon een +1.

Gezien het naar mijn mening on-topic is, is een modder bezig z'n frustraties te uiten door een -1 te geven. Is volgens mij niet de bedoeling.
Ik heb een 0 gegeven vanwege generalisatie en het brengen van je eigen mening als feit met o.a.:
Nee, het is en blijft zinloze bloat. Niemand gebruikt Notepad voor de spellingcontrole. Men gebruikt Notepad 'if all else fails'.
Uit de eerste reactie blijkt al dat je hier niet juist zit.

• Triblade_8472
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Ik heb een 0 gegeven vanwege generalisatie en het brengen van je eigen mening als feit met o.a.:

[...]

Uit de eerste reactie blijkt al dat je hier niet juist zit.
Niet juist is ongelijk aan irrelevant. Met name omdat dat jouw persoonlijke mening is, maakt het juist dat je niet een ander een 0 (of -1) moet geven! Dan mod je dus op mening.

Daarnaast schrijf ik hier over de 3x -1 die er staan, niet jouw 0.

• Bor

Bor

Topicstarter
Triblade_8472 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:30:
[...]

Niet juist is ongelijk aan irrelevant. Met name omdat dat jouw persoonlijke mening is, maakt het juist dat je niet een ander een 0 (of -1) moet geven! Dan mod je dus op mening.

Daarnaast schrijf ik hier over de 3x -1 die er staan, niet jouw 0.
Ik mod helemaal niet op mening. Ik geef een punt aftrek omdat je aan het generaliseren bent en je eigen mening als (onjuist) feit projecteert. De reactie is feitelijk onjuist en daarmee past volgens de moderatie FAQ de 0:
...reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Kortom geen mening moderatie maar gewoon in lijn met de richtlijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 22-03-2024 09:32 ]

• Triblade_8472
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Ik mod helemaal niet op mening. Ik geef een punt aftrek omdat je aan het generaliseren bent en je eigen mening als (onjuist) feit projecteert. De reactie is feitelijk onjuist en daarmee past volgens de moderatie FAQ de 0:

[...]

Kortom geen mening moderatie maar gewoon in lijn met de richtlijnen.
En nu draaien we weer in hetzelfde cirkeltje. Ik blijf van mening dat dit forum niet werkt. Met name omdat ik van mening ben dat jij op meningen mod en beoordeeld. Het is een DISCUSSIE, geen feitelijk juist of onjuist.

En nogmaals, waar je niet op reageert, het belangrijkste punt, ik melde de -1 moderaties, niet de 0. Kan je hier aub naar kijken?

• Bor

Bor

Topicstarter
Triblade_8472 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:34:
[...]

En nu draaien we weer in hetzelfde cirkeltje. Ik blijf van mening dat dit forum niet werkt. Met name omdat ik van mening ben dat jij op meningen mod en beoordeeld. Het is een DISCUSSIE, geen feitelijk juist of onjuist.
Wanneer je een feit presenteert die niet klopt (wat o.a. uit de eerste reactie al blijkt) kunnen we we degelijk van onjuistheid spreken in mijn ogen. Dit heeft helemaal niets met het modereren op basis van mening te maken.

Wat betreft de -1's geldt:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
De reactie in kwestie staat op netto gezien op een verdedigbare score en eerder te hoog dan te laag.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:26:
[...]
Ik heb een 0 gegeven vanwege generalisatie en het brengen van je eigen mening als feit
Het generaliseren lees ik er in. Maar de mening is niet zomaar als feit te lezen. Dat een stelling een feit zou zijn hoort op zijn minst te blijken uit een onderbouwing (die er niet is) of dat de schrijver het zelf een feit noemt (wat niet is geschreven). De mening dan toch als brengen van feit lezen terwijl er ook andere mogelijkheden zijn zoals gewoon stellig zijn voor een discussie, lijkt me een negatieve aanpak.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:01:
[...]
Het generaliseren lees ik er in. Maar de mening is niet zomaar als feit te lezen.
Niemand gebruikt Notepad voor de spellingcontrole.
^ mening of onderbuikgevoel onterecht gebracht als feit. Zoals gezegd blijkt uit de eerste reactie al dat dit niet klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 22-03-2024 11:05 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:02:
[...]
^ mening of onderbuikgevoel onterecht gebracht als feit. Zoals gezegd blijkt uit de eerste reactie al dat dit niet klopt.
De stelling was al niet onderbouwd als feit en geen feit genoemd. Dat vervolgens de eerste reactie toont dat het inderdaad geen feit is geeft dus bevestiging wat al viel op te maken: het is niet zomaar een feit en niet zomaar als feit op te vatten.

Onderbuikgevoelens is niet het zelfde als feiten beweren. We kunnen immers ook op onderbuikgevoel een reactie een feit proberen te noemen, maar dat maakt het hooguit een mening. En die horen we niet zomaar als negatief aan te rekenen.

[ Voor 19% gewijzigd door kodak op 22-03-2024 11:48 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is prima als mening gebracht als feit op te vatten in mijn ogen. Ik zie ook niets waaruit blijkt dat dit een stelling zou moeten zijn in de discussie. Ik heb uitgelegd waarom ik een 0 passen. Daar hoeven we geen semantische discussie van te maken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:47:
Het is prima als mening gebracht als feit op te vatten in mijn ogen. Ik zie ook niets waaruit blijkt dat dit een stelling zou moeten zijn in de discussie. Daar hoeven we geen semantische discussie van te maken.
De kern zijn de modregels.
Als we als modders voorkeur geven aan onze eigen mening en onderbuikgevoel boven de feiten dan zijn we meer aan het meningmodden dan objectief op inhoud aan het beoordelen. Wat niet de bedoeling is om een moderatie te beoordelen, ongeacht positief neutraal of negatief.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:16:
[...]
De kern zijn de modregels.
Dat klopt en volgens mij heb ik hiervoor gequote dat feitelijk onjuiste info op 0 blijft steken.

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Dat klopt en volgens mij heb ik hiervoor gequote dat feitelijk onjuiste info op 0 blijft steken.
Dat laatste is een andere discussie. Ik reageer op de argumenten dat de tweaker een stelling als feit zou brengen, wat niet blijkt en dus op basis van de modregels geen argument om te modden is. Daar was wmb geen duidelijk antwoord op gegeven met een ander argument dat de mening feitelijk onjuist is. @Triblade_8472 verwees er al eerder op Triblade_8472 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX" . En ik lees eigenlijk nog steeds geen antwoord dat als de tweaker een bewering doet zonder wat geen duidelijk feit is het dus maar redelijk is als modder te menen dat iemand het hoe dan ook maar als feit zou bedoelen om dat voor of tegen een modklacht te gebruiken. Ik lees alleen een bevestiging dat meningmodden niet de bedoeling is.

• Aldy
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:26:
[...]

Waar vind ik de moderatie FAQ? Die blijkt dus iets uitgebreider te zijn dan hetgeen bij de reacties staat.

Laat maar. :) Staat onderop deze pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door Aldy op 22-03-2024 13:06 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:49:
[...] Ik reageer op de argumenten dat de tweaker een stelling als feit zou brengen, wat niet blijkt en dus op basis van de modregels geen argument om te modden is
De reactie presenteert een eigen verwachting of onderbuikgevoel als feit. Het staat er letterlijk. Daar een semantische discussie van maken is weinig zinvol en dat ga ik dan ook niet doen.
is feitelijk onjuist zoals aangegeven. Het staat er letterlijk. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe hier een mening of onderbuikgevoel als feit wordt neergezet.
zonder wat geen duidelijk feit is
Er staat toch mening duidelijk gebracht als (onjuist) feit?

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 22-03-2024 23:32 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet irrelevant of offtopic (1× -1, 3x 0).
kodak in 'Europees Hof: wet vingerafdrukken afstaan paspoort ongeldig, geen gevolgen'

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:29:
[...]De reactie presenteert een eigen verwachting of onderbuikgevoel als feit. Het staat er letterlijk.
Ik heb de reacties nu meerdere keren gelezen, ik zie nergens letterlijk of overtuigend staan dat de beweringen er als feiten staan. En ik lees in geen van de reacties hier dat blijkt dat het wel zo is. Ik lees slechts bewijs dat er geen feiten staan (wat hooguit toont dat het juist geen feit was) en toepassen van onderbuikgevoel en meningen om de aanname te doen dat het bedoeld zou zijn als feit.
Dit is geen poging om er een semantische discussie van te maken, ik vraag simpel om aantonen dat het de bedoeling blijkt of een feit blijkt op basis dat het als enige optie te lezen is in die reactie. Anders is het argument door jezelf een semantische discussie gemaakt door een eigen interpretatie te geven aan de betekenis van wat er feitelijk niet staat en slechts als mening van de modder valt op te vatten, wat niet de bedoeling is.

• Aldy
kodak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:53:
[...]
Ik heb de reacties nu meerdere keren gelezen, ik zie nergens letterlijk of overtuigend staan dat de beweringen feiten staan. En ik lees in geen van de reacties hier dat blijkt dat het wel zo is. Ik lees slechts bewijs dat er geen feiten staan (wat hooguit toont dat het juist geen feit was) en toepassen van onderbuikgevoel en meningen om de aanname te doen dat het bedoeld zou zijn als feit.
Dit is geen poging om er een semantische discussie van te maken, ik vraag simpel om aantonen dat het de bedoeling blijkt of een feit blijkt op basis dat het als enige optie te lezen is in die reactie. Anders is het argument door jezelf een semantische discussie gemaakt door een eigen interpretatie te geven aan de betekenis van wat er feitelijk niet staat en slechts als mening van de modder valt op te vatten, wat niet de bedoeling is.
Volgens mij schrijven jullie hetzelfde. Alleen heeft de één minder woorden nodig. :)

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:56:
[...]Volgens mij schrijven jullie hetzelfde. Alleen heeft de één minder woorden nodig. :)
Als je kan tonen waar we dezelfde mening hebben dat @Triblade_8472 het niet als feiten bedoelde en we dat dus ook niet zo kunnen opvatten dan lees ik het graag.

• kodak

kodak

FP ProMod
Ook deze is niet offtopic of irrelevant. Het is een inhoudelijke reactie.
kodak in 'Europees Hof: wet vingerafdrukken afstaan paspoort ongeldig, geen gevolgen'

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-01 23:15
deze reactie staat door 2 flags als ongewenst op -1, maar dat lijkt onterecht;
Kenny_026 in 'Waarom is TikTok nog niet verboden?'

• Bor

Bor

Topicstarter
p1lot schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:25:
deze reactie staat door 2 flags als ongewenst op -1, maar dat lijkt onterecht;
Kenny_026 in 'Waarom is TikTok nog niet verboden?'
Dat lijkt mij ook niet terecht. De reactie staat inmiddels op een beter passende score.

• Aldy
kodak schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:12:
[...]
Als je kan tonen waar we dezelfde mening hebben dat @Triblade_8472 het niet als feiten bedoelde en we dat dus ook niet zo kunnen opvatten dan lees ik het graag.
Ik had het niet over jou en @Triblade_8472 , maar over dat jij en BOR dezelfde mening hebben.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:29:
[...]Ik had het niet over jou en @Triblade_8472 , maar over dat jij en BOR dezelfde mening hebben.
Die discussie gaat er om of Triblade_8472 feiten stelde of een stellige mening gaf in de post waarover een modklacht kwam.

[ Voor 10% gewijzigd door kodak op 23-03-2024 09:13 ]

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:48:
[...]
Die discussie gaat er om of Triblade_8472 een mening gaf of een feit stelde.
Klopt, en volgens mij waren jullie het erover eens dat Triblade een mening als feit presenteerde.

• kodak

kodak

FP ProMod
Aldy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:05:
[...]Klopt, en volgens mij waren jullie het erover eens dat Triblade een mening als feit presenteerde.
Dat betwist is juist en is ook niet waarom het me gaat. Ik stel dat de mening
het brengen van je eigen mening als feit
kan geen redelijk argument tot minnen is bij de modregels. Verkort: Het is a)een mening van de modder (meningmodden); b)een negatieve houding van de modder (niet de bedoeling);c) selectieve houding omdat de reactie niet slechts als verkondigen van feiten kan worden gelezen (geen objectiviteit);d)de argumenten voor abc worden gezocht in eigen en andermans reacties ipv wat de tweaker feitelijk stelt (de reactie zelf hoort beoordeel te worden).

• Aldy
kodak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:08:
[...]

[...]
kan geen redelijk argument tot minnen is bij de modregels. Verkort: Het is a)een mening van de modder (meningmodden); b)een negatieve houding van de modder (niet de bedoeling);c) selectieve houding omdat de reactie niet slechts als verkondigen van feiten kan worden gelezen (geen objectiviteit);d)de argumenten voor abc worden gezocht in eigen en andermans reacties ipv wat de tweaker feitelijk stelt (de reactie zelf hoort beoordeel te worden).
Volgens mij kun je met een '0' volstaan, aangezien het geen wezenlijke bijdrage levert, maar wel goed bedoeld is en het commentaar ontopic is.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:08:
[...]

[...]
Verkort: Het is a)een mening van de modder (meningmodden); b)een negatieve houding van de modder (niet de bedoeling);c) selectieve houding omdat de reactie niet slechts als verkondigen van feiten kan worden gelezen (geen objectiviteit);d)de argumenten voor abc worden gezocht in eigen en andermans reacties ipv wat de tweaker feitelijk stelt (de reactie zelf hoort beoordeel te worden).
Lees de reactie nou eens goed in plaats van alles op de modder af te schuiven en daarbij (semi) beschuldigingen te plaatsen van meningmodereren.

Nogmaals, het staat er letterlijk:
Dit is:
- gebracht als feit "niemand gebruikt..."
- Onjuist
- ...reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Deze discussie is nu wel klaar. We gaan terug naar het doel van dit topic; het aandragen van (potentiële) fout gemodereerde reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 23-03-2024 13:57 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste is inhoudelijk onjuist, er zit geen politieke bedoeling achter het vonnis. Zie ook de reacties eronder die dat uitleggen.

Daar lijkt een 0 me wel degelijk de juiste score om die reden.

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
wildhagen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:27:
Die laatste is inhoudelijk onjuist, er zit geen politieke bedoeling achter het vonnis. Zie ook de reacties eronder die dat uitleggen.
De tweaker stelt een vraag vanwege een mening. We kunnen het niet eens zijn met de mening waarmee de tweaker objectiviteit in twijfel trekt, maar de wettelijke plicht tot scheiding der machten borgt op zich de objectiviteit niet. De vraag of het blokkeren politiek is is dus relevant, ook als we het willen uitsluiten. Het zal niet alleen uit theorie of uit vertrouwen kunnen blijken maar vraagt om praktisch bewijs. Een keuze maken is op zich geen praktisch bewijs. Het nieuws toont niet aan hoe groot de vrijheid hier was om tot het besluit te komen. Ook is het niet duidelijk hoe de rechter aangesteld is. En dit zijn geen argumenten die de tweaker in het gelijk stellen, maar wel rechtvaardigen een zeer kritische vraag te stellen voor een inhoudelijke discussie over het nieuws en hoe dat geïnterpreteerd kan worden.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een +3 lijkt mij echt te hoog voor deze reactie. Ik kom op een nette +1: Verwijderd in 'Klanten kunnen omvormers door Zonneplan laten uitschakelen bij negatieve prijzen'

• kodak

kodak

FP ProMod

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mjtdevries in 'Chinese overheid stopt deels met gebruik chips Intel en AMD, weert Windows'

Het kan aan mij liggen (of wellicht komt dat omdat hij op mij reageert), maar ik vind dit een behoorlijk denigrerende toon. Ook andere reacties van deze persoon scheren eea behoorlijk over 1 kam en zet China eigenlijk wel als een behoorlijke boeman dat schijnbaar alleen maar evil/slecht is, maar gebruikt daarbij geen enkele onderbouwing en noemt een en ander 'algemeen bekend', wat imo zwaar overdreven is.

Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar ik hoef aan de andere kant ook niet zomaar iets aan te nemen van een random persoon op een random website, al helemaal niet als er een negatieve toon aan kleeft.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2024 12:23 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
De positieve of negatieve mening of stellingen op zich moet kunnen om discussie op bet nieuws te voeren. Maar hier ontbreekt zowel een duidelijke poging tot motivatie voor de mening als een duidelijke poging tot inhoudelijke discussie. Het had zo net zo goed onder een ander bericht kunnen staan. Dat maakt het hooguit 0.

• kodak

kodak

FP ProMod
Wat is hier -1 aan (3x -1) ? Het lijken me prima vragen hoe we de uitwerking van deze aankondiging straks voor ons zien. Dit lijken me realistische vragen over de practische toepassing. Als mijn vermoeden van nodige tijd of moeite onrealistisch zijn dan zou ik het graag in reacties terug lezen ipv het minnen.
kodak in 'Bloomberg: Apple gaat iPhones in VS vanaf april voor verkoop updaten'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vagax in 'Apple kondigt eerste land buiten VS aan waar Vision Pro uitkomt, namelijk China'

Als dit een +2 of zelfs +3 (!) waard is, ben ik de Paashaas. Het is inhoudelijk onjuist (naam van het land staat gewoon in de titel...), en sowieso is het GR-materiaal. Maximaal een 0.

Sowieso is daar iemand met +2's en +3's aan het smijten, want ook SgtElPotato in 'Apple kondigt eerste land buiten VS aan waar Vision Pro uitkomt, namelijk China' krijgt bijvoorbeeld +2's, terwijl ook die dat niet waard is.

Misschien even een onderzoekje waard?

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet offtopic of irrelevant. Het overgrote deel is een mening over het belang. Er staat daarbij een mening over het relatief goedkoop te vinden. We kunnen het er niet mee eens zijn door bijvoorbeeld tegenargumenten te geven, maar dat maakt de meningen niet irrelevant of offtopic.
Blokker_1999 in 'Vodafone wil mobiel bereik langs spoorwegen verbeteren'

• kodak

kodak

FP ProMod

• Aldy
Drie keer -1. Duidelijk geval van meningmodden. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is wel on-topic en een nette discussie.
Pagina: 1 ... 138 ... 209 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2