Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 122 ... 207 Laatste
Acties:

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

Kajel

Development in Style

Palindrome in 'Rechter wijst FTC-verzoek om Microsoft-Activision-deal tijdelijk te pauzeren af'

Volgens mij is dit onterecht een -1? Ik zou het op z'n minst een 0 geven en misschien zelfs een +1 (al zit er een typ/spelfout in die het misschien niet "net" maakt).

Reactie is on-topic, maar bevat niks nieuws. Het is een mening, maar volgens mij niet perse schokkend of ongeplaatst.

Edit: ook deze reactie van Palindrome verdient denk ik geen -1? Hij/zij vraagt om verduidelijking:

Palindrome in 'Rechter wijst FTC-verzoek om Microsoft-Activision-deal tijdelijk te pauzeren af'

Edit 2: er wordt echt veel onterecht -1 gegeven onder dit nieuwsbericht:

koboy in 'Rechter wijst FTC-verzoek om Microsoft-Activision-deal tijdelijk te pauzeren af'

Zou +1 of misschien zelfs +2 kunnen zijn vanwege het inzicht in de beurssituatie

[ Voor 38% gewijzigd door Kajel op 15-07-2023 18:54 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RoestVrijStaal schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:18:

Ben ik daardoor van mening dat 13 mensen de ModFAQ niet hebben gelezen of analfabeet en/of achterlijk zijn? Jazeker
Dat je het niet eens bent met verkregen moderatie is prima maar bovenstaande hoeft echt niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
https://tweakers.net/nieu...ction=18955012#r_18955012
Volgens mij is mijn reactie on-topic, inhoudelijk en binnen de context van de discussie zeker relevant. Dat het niet de populaire mening is doet daar niet aan af lijkt me? Het lijkt me onterecht om een ongemakkelijk voorbeeld direct naar de kerlder te modereren.

To terminate or not to terminate, that's the question...

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09-2025
TimmiX in 'Microsoft stopt in augustus met Friends & Family-abonnement voor Xbox Game Pass'

Vind alle 'ongewenst' moderaties vrij ongepast. Het is volledig ontopic en dit lijken puur meningstemmers te zijn.

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
sellh in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

*knip* graag op de inhoud en niet op de man.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 17-07-2023 12:53 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mutley69 in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Mensen uitschelden voor 'schoft' lijkt me een flamebait, en dus -1?

Virussen? Scan ze hier!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

jdh009

FP ProMod
Was bezig om een bericht te typen op onderstaande reactie. Maar merkte dat alle genoemde punten en onderbouwing zonder verdere link tussen die punten en het artikelen over (misgelopen/gedaalde) inkomsten te off topic waren om het te plaatsen.

Verwijderd in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Het heeft er allemaal indirect mee te maken maar uiteindelijk zijn de genoemde argumenten allemaal te fileren en suggereren verbanden die er niet zijn of aan te tonen zijn. De meeste zijn qua inhoud van het punt juist, maar daarmee toon je nog geen verbanden of niet aan dat die punten bij hebben gedragen aan (en hoeveel het bijdroeg aan) het beeld ‘dat iedereen hem haat’ en dat in de mode is.

Zonder een link te leggen tussen zijn gedrag en de invloed hiervan op de verkopen/inkomsten (het onderwerp van het bericht) rondom advertenties is het weinig ontopic.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
jdh009 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:54:
Was bezig om een bericht te typen op onderstaande reactie. Maar merkte dat alle genoemde punten en onderbouwing zonder verdere link tussen die punten en het artikelen over (misgelopen/gedaalde) inkomsten te off topic waren om het te plaatsen.

Verwijderd in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Het heeft er allemaal indirect mee te maken maar uiteindelijk zijn de genoemde argumenten allemaal te fileren en suggereren verbanden die er niet zijn of aan te tonen zijn. De meeste zijn qua inhoud van het punt juist, maar daarmee toon je nog geen verbanden of niet aan dat die punten bij hebben gedragen aan (en hoeveel het bijdroeg aan) het beeld ‘dat iedereen hem haat’ en dat in de mode is.

Zonder een link te leggen tussen zijn gedrag en de invloed hiervan op de verkopen/inkomsten (het onderwerp van het bericht) rondom advertenties is het weinig ontopic.
Een +2 is inderdaad wat ruim, maar off-topic zou ik die reactie toch niet willen noemen. De link tussen weglopende adverteerders en verschillende van de punten uit deze bijdrage is redelijk voor de hand liggend. Dit verband had expliciet genoemd kunnen worden, of zelfs onderbouwd kunnen worden met links naar verklaringen van adverteerders, maar het ontbreken daarvan maakt het niet gelijk off-topic.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45

Technomania

Huiskamer verslaafde.

thomas_n schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Een +2 is inderdaad wat ruim, maar off-topic zou ik die reactie toch niet willen noemen. De link tussen weglopende adverteerders en verschillende van de punten uit deze bijdrage is redelijk voor de hand liggend. Dit verband had expliciet genoemd kunnen worden, of zelfs onderbouwd kunnen worden met links naar verklaringen van adverteerders, maar het ontbreken daarvan maakt het niet gelijk off-topic.
Eens maar termen als
de man is akelig, onbetrouwbaar en vervelend
heeft mij doen bsluiten om hem op offtopic te modereren.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:14

jdh009

FP ProMod
thomas_n schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:25:
[...]

Door die link tussen het gedrag van adverteerders (weglopen of minder uitgeven) en (of dit de gevolgen zijn van) de benoemde punten is juist net niet te maken zorgt er in ogen voor dat dit het irrelevant (en dus 0) is. Zonder die connecties zijn het nutteloze statements die je in theorie onder alle vergelijkbare nieuwsartikelen kan plaatsen (over musk) en niet weergeven waarom het nu in is om hem te haten (of zaken met hem/twitter te doen). Het voegt niets toe, gezien geen enkel argument echt (direct) in verband wordt gebracht met het artikel.

De meeste punten, of de gevolgen ervan, raken de adverteerders niet. Het gros adverteerders is om hele andere redenen weggelopen. Zoals het (mogelijk) wegvallen van moderatie en de daardoor toenemende misinformatie, antisemitisme, extremisme en haatzaaiende uitspraken waar je als bedrijf je logo niet onder of laast wilt hebben (in een advertentie) omdat je daarmee kans op loopt op imagoschade. Dat bedrijven er nu tegenaan lopen niet gehoord (hun zorgen) te worden is gelinkt aan het massaontslag, maar wordt in deze reactie niet hiermee gelinkt maar alleen met "wettelijke regels". Wat voor adverteerders een rotzorg zal zijn zolang ze er zelf geen schade door oplopen.

Dat er met alle genoemde punten wel ergens een link te maken is maakt de post zelf, in mijn ogen, dus nog niet on-topic.
IPG Mediabrands sent a recommendation to clients on Monday that they pause advertising on Twitter for a week until more clarity emerges about brand safety on the site, according a person who had seen the recommendation.
https://www.vox.com/techn...sk-brands-revenue-fleeing
https://www.cbsnews.com/n...ral-mills-audi-pause-ads/

Maar dit is al veel te inhoudelijk. Komt er op neer, zonder die link te maken is het in mijn ogen dus irrelevant (lees: hiermee bedoel ik niet incorrect of feitelijk onjuist) informatie (voor deze discussie) die out of context gedropt wordt. Al met al dus irrelevant voor de discussie zonder context/link naar het onderwerp: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten.

Daarbij heeft de conclusie die hij op het einde trekt uit alle punten ook geen link en op onbetrouwbaar na irrelevant voor adverteerders:
Met andere woorden, de man is akelig, onbetrouwbaar en vervelend, de vraag zou moeten zijn waarom mensen hem op een voetstuk plaatsen en wat er met die mensen mis is dat ze bovenstaande maar gewoon vinden...
Alsof dit bedrijven tegenhoud om zaken te doen, zolang het hen iets oplevert en geen (onherstelbare) imagoschade met zich meebrengt. Waarbij ingaan op de vraag die hij stelt ook nog meer off topic reacties oplevert.

[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 16-07-2023 18:10 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Bor

Bor

Topicstarter

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Post vol met feitelijke onjuistheden gaat maar +2 en reacties die wel de waarheid vertellen, zoals dat Musk bij herhaling verteld heeft dat hij Trump niks vindt en niet op hem gestemd heeft, gaan uiteraard naar 0:

Blokker_1999 in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Typisch voor het haat- en desinformatie-festijn dat een Musk-topic altijd is.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Ludewig
  • Niet online
Deze post overtreed de principes van de rechtstaat, waar iemand niet als schuldig mag worden beschouwd totdat de onafhankelijke rechter een oordeel heeft geveld:

kabelmannetje in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• sellh
*knip* ten eerste is dit topic voor het melden van mismoderaties ,en ten tweede wordt het kicken van je eigen reactie binnen 24 uur niet gewaardeerd.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 17-07-2023 12:51 ]

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
sellh schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:49:
[...]

Jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Dit topic is niet bedoeld voor inhoudelijke discussie. Je meldt hier incorrectie frontpagemoderaties zodat ervaren moderatoren er naar kunnen kijken en, waar nodig, de moderatiescore terug naar het juiste niveau helpen.

Je meldde twee reacties, daarvan is er één inmiddels terecht hersteld naar +1, de ander niet (en volgens mij stond die reactie ook correct op -1). Daarmee heeft dit topic zijn werk gedaan.

• sellh
*knip* offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 17-07-2023 12:52 ]

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 16:31

kodak

FP ProMod
*knip* offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 17-07-2023 12:52 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:03

Dazzler2120

FP ProMod
Ludewig schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:01:
Deze post overtreed de principes van de rechtstaat, waar iemand niet als schuldig mag worden beschouwd totdat de onafhankelijke rechter een oordeel heeft geveld:

kabelmannetje in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'
Deze mag m.i. idd naar -1, niet vanwege 'de principes van de rechtstaat', maar vooral omdat deze comment zwaar op de man gericht is.

Op Tweakers wordt uiteraard geen recht gesproken, iemand onterecht als schuldig beschouwen terwijl die (nog) niet veroordeeld is zou m.i. niet per definitie een -1 zijn.
Maar goed, onder aan de streep in dit geval dezelfde eindscore.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:17

Herman

FP ProMod
Ludewig schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:26:
Post vol met feitelijke onjuistheden gaat maar +2 en reacties die wel de waarheid vertellen, zoals dat Musk bij herhaling verteld heeft dat hij Trump niks vindt en niet op hem gestemd heeft, gaan uiteraard naar 0:

Blokker_1999 in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Typisch voor het haat- en desinformatie-festijn dat een Musk-topic altijd is.
Je noemt één feitelijke onjuistheid uit het betoog. Overigens ligt de waarheid ergens in het midden (Bron). Ik lees onder de reactie verder geen reacties waarin meer (mogelijke?) feitelijke onjuistheden worden beschreven. Wanneer één aspect in het hele betoog (mogelijk) onjuist is, maakt dat m.i. nog niet per se de hele reactie irrelevant :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Ludewig
  • Niet online
Herman schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Je noemt één feitelijke onjuistheid uit het betoog. Overigens ligt de waarheid ergens in het midden (Bron).
Jouw bron ondersteunt totaal niet dat Musk ooit steun heeft uitgesproken voor Trump. Er staan juist alleen maar voorbeelden in waar hij zich negatief over Trump heeft uitgelaten. Dat Trump zich soms positief heeft uitgelaten over Musk en dat Musk adviseur is geweest voor de regering Trump is geen bewijs dat Musk Trump een goede president vind of hem steunt.
Ik lees onder de reactie verder geen reacties waarin meer (mogelijke?) feitelijke onjuistheden worden beschreven. Wanneer één aspect in het hele betoog (mogelijk) onjuist is, maakt dat m.i. nog niet per se de hele reactie irrelevant :)
Dan heb je in elk geval deze reactie gemist: Joppiesaus2 in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Maar ik zal alle onjuistheden naast de onware bewering dat hij een Trump fan is nog even kort behandelen.

Zo claimt Blokker dat Musk het doel niet heeft om andere bedrijven te helpen met elektrificatie en verwijst hij naar de open source pledge van Tesla. Hij weigert daarbij om aan te geven wat er volgens hem dan fout aan is, maar zegt dat "als je simpelweg de pledge leest dan weet je dat de vork heel anders in de steel zit." Nu heb ik de pledge gelezen en daarbij belooft Tesla dat andere bedrijven die serieus tot doel hebben om elektrische auto's te maken, die patenten vrij mogen gebruiken. Voor zover ik weet zijn er ook geen rechtszaken door Tesla gestart tegen andere autobedrijven. Dus ik zie totaal geen bewijs voor de claim van Blokker: "toen kon je al zien dat Musk helemaal het doel niet had om andere bedrijven te helpen bij de elektrificatie."

Blokker beweert ook dat Tesla het doel heeft opgegeven om betaalbare auto's te maken voor de massa, maar levert hier totaal geen bewijs voor. Dit gaat in tegen zeer recente uitspraken van Tesla zelf: "Chief Engineer Lars Moravy said the company expects to build its next-generation vehicles for half the cost of the current Model 3 or Model Y." Het is wel zo dat Tesla zijn deadlines niet lijkt te halen, maar dat is het geval voor zo'n beetje alle beloftes van Tesla en lijkt me geen bewijs dat ze die beloftes niet alsnog willen gaan waarmaken. De koekblik-SUV van Tesla is ook vele jaren te laat klaar. Het lijkt meer een teveel aan optimisme.

Dan komt Blokker nog met de bewering dat Musk lak heeft aan wet- en regelgeving. Dit is aantoonbaar onjuist omdat zijn bedrijven juist opereren in sectoren met extreem veel regelgeving zoals de ruimtevaart en de autoindustrie, en daar ook aan voldoen. Hij heeft recent in het interview met Tucker Carlson ook expliciet gezegd dat hij helemaal niet tegen alle wet- en regelgeving is en het er juist meestal mee eens is. De daaropvolgende volstrekt subjectieve mening dat libertaire en of 'rechtse' meningen gevaarlijk zijn is gewoon een gevalletje bashen van een bepaalde politieke stroming, ipv het geven van argumenten.

Dan is de laatste alinea een typisch stroman-argument waarbij Musk wordt aangewreven dat hij voor maximale vrijheid van meningsuiting is, en dus hypocriet is als hij niet alles op Twitter laat publiceren. Het is echter uitgebreid in de rechtbanken en door filosofen besproken dat niet alles wat gezegd wordt, ook een mening is. Zo heeft Musk opgetreden tegen mensen die net deden of ze een beroemdheid zijn, maar dat gaat dus over misleiding en niet over een mening.

Wanneer je alle misinformatie, stroman-argumenten, insinuaties zonder expliciet te worden en het bashen zou weghalen uit de bijdrage van Blokker, zou er nauwelijks iets van overblijven. Dus waarom verdient dit dan een +2? Is dat omdat Musk door veel mensen (op Tweakers) gehaat wordt? Dat lijkt me geen rechtvaardiging om alle regels maar te overtreden.

• Ludewig
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:10:
[...]
Op Tweakers wordt uiteraard geen recht gesproken, iemand onterecht als schuldig beschouwen terwijl die (nog) niet veroordeeld is zou m.i. niet per definitie een -1 zijn.
Op zich ben ik het daar mee eens, maar wel met de kanttekening dat ik dan verwacht dat er in dat geval (correct) bewijs wordt geleverd waardoor de lezer dan zelf kan wegen of die dat voldoende vindt om die persoon schuldig te vinden.

Daar was hier totaal geen sprake van.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 01:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2025

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
Overigens zijn alle reacties van mensen die het niet waarderen zo gemod. Duidelijk voorbeeld van mening modden

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

JKP in 'Elon Musk: Twitter verliest helft van advertentie-inkomsten'

Waarom wordt hier een -1 voor gegeven? Eerder vandaag stond deze nog op +1. En hoewel het mijn eigen reactie betreft, lijkt mij dat niet onterecht.

PS In het gehele topic is helaas overduidelijk dat er gemodereerd wordt op basis van iemands persoonlijke mening.

[ Voor 19% gewijzigd door JKP op 18-07-2023 00:57 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Cambionn in 'Join the dark site - Native dark mode voor Tweakers' is geen +3 of +2 maar een nette +1.

jordeynl in 'Join the dark site - Native dark mode voor Tweakers' idem

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 18-07-2023 07:51 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (60x 75x +2). Noemt voor het bedrijf bekende feiten en geeft een eigen mening. Discussie in draad lijkt verschil in mening te zijn. Reactie met feiten en andere meningen daarvoor heeft nu prima +1 maar ongeveer 1/3 modde daar naar irrelevant/offtopic.
Rnej in 'VanMoof is failliet, wil verkoop aan derde partij'

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11-2025

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Een grap die +1 is, is niet per definitie een mismoderatie.
Een goed gelukte grap kan prima op +1 komen, echter is dat aan het oordeel van de gebruiker.

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat mij betreft max een 0 in dit geval.

• kodak

kodak

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:07:
[...]
Een grap die +1 is, is niet per definitie een mismoderatie.
Bij de melding is geen bewering gedaan dat er geen grap in zou zitten of zelfs daarom per definitie maar een mismoderatie heeft.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:23:
[...]
Bij de melding is geen bewering gedaan dat er geen grap in zou zitten of zelfs daarom per definitie maar een mismoderatie heeft.
Dit is toch het kleine mismoderatietopic? Vandaar dat ik aangeef dat het eigenlijk geen mismoderatie zou zijn als deze op +1 zou staan en dus overbodig gemeld wordt.
Akkoord, het is dan mijn aanname dat als dit hier gepost wordt, de user het beschouwt als een mismoderatie.

Humor is verder enorm subjectief, wat voor persoon A een geslaagde grap is, slaat bij persoon B volledig de plank mis, normaal gesproken eindigen dit soort grappen uiteindelijk hoe dan ook op een 0-score.
Bor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:14:
[...]

Wat mij betreft max een 0 in dit geval.
Het zó definitief stellen als Bor lijkt mij dan ook niet volgens de moderatieFAQ en mag wel wat meer flexibiliteit hebben m.i.

Edit: Zeker aangezien de comment übehaupt minder dan 30 minuten bestond vóór de melding hier

[ Voor 4% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-07-2023 14:33 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:31:
[...]
Vandaar dat ik aangeef dat het eigenlijk geen mismoderatie zou zijn als deze op +1 zou staan en dus overbodig gemeld wordt.
Dat is niet wat je schreef. Ik reageerder op de stelling die je verzon, om er zelf een discussie specifiek over humor van te maken alsof dat de reden van melden was. Het is daarbij hoe dan ook om alle andere mogelijkheden tot moderen altijd al een afweging voor eigen interpretatie, niet specifiek bij of om humor. We kunnen immers niet zien waarop tweakes allemaal plussen of minnen.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Dat is niet wat je schreef. Ik reageerder op de stelling die je verzon, om er zelf een discussie specifiek over humor van te maken alsof dat de reden van melden was. Het is daarbij hoe dan ook om alle andere mogelijkheden tot moderen altijd al een afweging voor eigen interpretatie, niet specifiek bij of om humor. We kunnen immers niet zien waarop tweakes allemaal plussen of minnen.
Even voor mijn duidelijkheid: welke stelling heb ik verzonnen?

• sellh
Goedemiddag,

Een vraagje over onderstaande moderatie.

Ik ontving hierop na plaatsing binnen 2 minuten 6 -1 moderaties tegelijk.
Hierover raakte ik erg geïrriteerd omdat ik:
a) zelf vond dat het bericht fatsoenlijk was
b) Ik op meerdere berichten, die volgens mij ook fatsoenlijk waren ook al binnen enkele minuten na plaatsing zes negatieve moderaties ontving.(deze links heb ik voor de leesbaarheid maar even niet bijgevoegd).
c) mensen had uitgenodigd om inhoudelijke reactie

Ik raakte over deze laatste moderatie (6x in 2 minuten) dermate gefrustreerd dat ik daarna in mijn frustratie een bericht deelde dat wel over de schreef ging en waar ik nu ook wel een beetje spijt van heb. Excuses.

Nu heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat die 6 moderaties binnen 2 minuten na plaatsing waarschijnlijk niet van 6 verschillende personen afkomstig zijn, maar van één supermod.
Als dat waar is, zou dat wel heel vervelend zijn, want doordat ik dacht dat verschillende bezoekers van de groep tegen mij aan het samenspannen waren, is daardoor mijn frustratie onnondig hoog opgelopen.

Het heeft helaas geresulteerd in een beslissing van mijn kant om op te stappen. Wat te voorkomen was geweest van het uitblijven van zoveel moderaties in enkele minuten.

Er valt met mij heel goed te praten, maar als ik boos ben, reageer ik helaas vrij impulsief.
Daardoor is het, ook deels door mijn eigen schuld, ontspoord.

De vraag.... Kan het kloppen dat ik hier niet telkens gemod werd door meerdere groepsleden, maar door 1 supermod?
Mag een supermod die macht op die manier gebruiken?

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:14

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@sellh: Je eerste bericht is zwaar off topic en zou dus nooit hoger dan een 0 horen te krijgen, waarschijnlijk hebben mensen bovendien nog extra punten afgetrokken omdat je het ook hebt over de 'minnetjes' wat neerkomt op het zgm moderatie-geklaag wat niet in de posts thuis hoort volgens de FAQ.
De vraag.... Kan het kloppen dat ik hier niet telkens gemod werd door meerdere groepsleden, maar door 1 supermod?
Mag een supermod die macht op die manier gebruiken?
Antwoord 1: het kan inderdaad zijn geweest dat dit één pro- of powermod was. Die hebben een 6x weging (zie FAQ). Maar het kunnen uiteraard ook 6 onervaren of 3 expert mods geweest zijn, of een combinatie.
Antwoord 2: In de basis wel, dat vertrouwen is ze niet zomaar gegeven en zoals hierboven aangegeven is er niet volledig sprake van een mismoderatie.
Er valt met mij heel goed te praten, maar als ik boos ben, reageer ik helaas vrij impulsief.
Herkenbaar, ik was ook ooit zo (nog steeds wel een beetje), maar dat kan goed komen. Ook zelfbeheersing kun je trainen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door AlphaRomeo op 19-07-2023 14:14 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

joost00719 in 'EV's werden in juni voor het eerst meer verkocht dan dieselauto's in EU'
Is gewoon ontopic maar krijgt massaal 0.

Er wordt sowieso op grote schaal gemeningmod onder dit artikel.
Als je reactie niet pro EV is dan zwaait er wat en krijg je een 0, of -1 als je pech hebt.

• Bor

Bor

Topicstarter
tweaker2010 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:08:
joost00719 in 'EV's werden in juni voor het eerst meer verkocht dan dieselauto's in EU'
Is gewoon ontopic maar krijgt massaal 0.

Er wordt sowieso op grote schaal gemeningmod onder dit artikel.
Als je reactie niet pro EV is dan zwaait er wat en krijg je een 0, of -1 als je pech hebt.
Dat is gewoon ontopic inderdaad in de discussie. De reactie staat nu netto op een nog niet zo stevige +1. Veel reacties die kritisch zijn worden naar -1 gezet zie ik. Daar ga ik even induiken (net als de onterecht hoge scores voor sommige andere reacties).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze inhoudelijke reactie lijkt me niet irrelevant/offtopic (7x -1, 8x 0).
bzuidgeest in 'SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden geregistreerd'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

batjes in 'Team achter Dolphin-emulator werkt niet meer aan release op Steam'

Wanneer een bedrijf diens rechten beschermd, ben je (mijns inziens) niet gelijk "een tumor", de mate waarin je dat doet, zou mijns inziens ook niet moeten uitmaken. De reactie lijkt haast wel om te trollen. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom het op +1/0 staat.

Ik begrijp best dat het sentiment op Tweakers (en vooral van de leden) anders is, maar dat maakt niet dat dit soort reacties opeens ontopic zijn (en wat mij betreft een punt aftrek verdienen wanneer je een bedrijf 'een tumor' noemt).

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2023 20:12 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS in 'Team achter Dolphin-emulator werkt niet meer aan release op Steam' is volgens mij gewoon ontopic en dus geen 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 20-07-2023 21:54 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Team achter Dolphin-emulator werkt niet meer aan release op Steam' is volgens mij niet offtopic. Het is geen briljante post, dat geef ik gelijk toe maar een 0 lijkt mij te streng. Dat geldt ook voor Ge0force in 'Team achter Dolphin-emulator werkt niet meer aan release op Steam'

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 21-07-2023 12:51 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Nederlandse reparatieketen The Fixables is failliet' is volgens mij niet offtopic maar gewoon waar.

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Fabrikant van statiegeldautomaten verwacht dat alle machines vrijdag weer werken' is volgens mij ook gewoon ontopic en een verduidelijking bij de onjuiste reactie van een ander.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Bor

Bor

Topicstarter
esquire900 in 'Sterven wachtwoorden uit? - Passkeys moeten nieuwe inlogstandaard worden' lijkt mij 0. Die hele discussie over het onthouden van telefoonnummers is niet ontopic.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

London in 'Blizzard: we hebben een fout gemaakt bij vorige patch Diablo IV' ik zie niet in waarom dit +0 irrelevant zou zijn, aangezien mijn reactie direct betrekking heeft op het onderwerp.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVivaldi in 'ChromeOS krijgt functie om apps te streamen vanaf bepaalde Android-smartphones'

Dit lijkt me geen +1, laat staan +2. De newspost gaat hlemaal niet over taal en welk woord wel en niet goed is. Dit is gewoon een 0.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
bzuidgeest in 'Wachtwoorden zijn dood, lang leve Passkeys!' is geen +2 maar onjuist en zou dus een 0 moeten scoren. Door te stellen dat een passkey gelijk is aan een wachtwoord laat je zien dat je het concept niet begrepen hebt.

• Bor

Bor

Topicstarter
langestefan in 'Subreddit krijgt AI zover om nepnieuws over WoW-personage 'Glorbo' te publiceren' is geen +2 maar gewoon een nette +1

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 23-07-2023 10:22 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:31:
Door te stellen dat een passkey gelijk is aan een wachtwoord laat je zien dat je het concept niet begrepen hebt.
De mening van de tweaker lijkt te gaan om het breder willen trekken dan een specifiek concept, om te stellen dat het op verschillende manieren niet zo vernieuwend is. Dat sluit aan op het begin van het artikel, dat beveiliging met wat jij weet/hebt en een ander niet nog steeds op gaat. Natuurlijk kun je het lastig vinden dat de tweaker het breder trekt om het dan oneens te zijn met de vergelijkingen (en daarmee de kritiek), maar dat zijn eerder verschillen in mening hoe het te willen vergelijken.

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-01 12:53
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een 0 heb gekregen op mijn reactie?
Ricko1 in 'Socket AM5 voor minder dan 100 euro - De allergoedkoopste AM5-moederborden'

Deze is naar mijn mening goed onderbouwd. Daarnaast is het relevant aan het artikel omdat er nog steeds duizenden howto's zijn waarbij het advies voor budget diy is om het goedkoopste moederbord met de juiste aansluitingen te kiezen.

Ik kan eigenlijk maar één reden bedenken. Mensen die vroeger een moederbord hebben opgeblazen voelen zich aangesproken. Dat was niet mijn intentie.

De reactie Frame164 in 'Socket AM5 voor minder dan 100 euro - De allergoedkoopste AM5-moederborden' met 2 korte zinnen is naar mijn mening niet relevant omdat het hier over product keuzes van mensen gaat en niet de techniek zelf. Mijn reactie hierop Ricko1 in 'Socket AM5 voor minder dan 100 euro - De allergoedkoopste AM5-moederborden' met een verduidelijking kreeg ook een 0. Deze kan ik begrijpen omdat die een beetje afdwaalt van het hoofdtopic

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:26:
[...]
De mening van de tweaker lijkt te gaan om het breder willen trekken dan een specifiek concept, om te stellen dat het op verschillende manieren niet zo vernieuwend is. Dat sluit aan op het begin van het artikel, dat beveiliging met wat jij weet/hebt en een ander niet nog steeds op gaat. Natuurlijk kun je het lastig vinden dat de tweaker het breder trekt om het dan oneens te zijn met de vergelijkingen (en daarmee de kritiek), maar dat zijn eerder verschillen in mening hoe het te willen vergelijken.
Het is een appels en peren vergelijking op zijn best. Een passkey is geen "wachtwoord bij een andere naam" maar wezenlijk verschillend. De reactie is feitelijk gewoon onjuist en daarmee een 0.

• Bor

Bor

Topicstarter

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:29:
[...]
Een passkey is geen "wachtwoord bij een andere naam" maar wezenlijk verschillend.
Je richt je heel erg op een specifieke verwoording, wat maar een deel van de reactie is. Als je zo selectief gaat zijn lijkt het me niet redelijk om daarop over de hele reactie te oordelen dat het appels met peren vergelijken is. Dan verwacht ik eerder een onderbouwing waarom het geheel appels met peren vergelijken is en waarom dat wel/niet redelijk zou zijn bij de mening die de tweaker heeft over passkey-oplossingen. Zeker als het artikel zelf opzettelijk een bredere vergelijking maakt dat concepten overlap hebben met ver verleden.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:10:
[...]
Je richt je heel erg op een specifieke verwoording, wat maar een deel van de reactie is.
Die specifieke bewoording is precies het punt. Het is simpelweg niet waar: onjuiste informatieDe rest van de reactie is ook niet juist. Waarom dit zo is heb ik al in een reactie verwoord zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 23-07-2023 14:43 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Bor schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:24:
[...]
Die specifieke bewoording is precies het punt. Het is simpelweg niet waar: onjuiste informatieDe rest van de reactie is ook niet juist. Waarom dit zo is heb ik al in een reactie verwoord zoals het hoort.
Je stelt dat het precies om die verwoording gaat alsof je daarmee het geheel afdekt. Daar krijg je kritiek op omdat het ook anders valt te zien, maar dan doe je net alsof jou manier van willen zien de enige manier is om het als 'goed' of relevant op te vatten. Je gaat daarbij in alle reacties geheel voorbij aan inhoudelijke opmerkingen waarom die mening niet zomaar redelijk kan zijn om het mismoddem te noemen. Dat klinkt mij meer als halsstarrig vasthouden aan je mening dat het letterlijk niet klopt, niet op het open staan dat een reactie goed/relevant modden inhoudelijk ook gedaan kan worden door naar de bedoeling van de gehele reactie te kijken. Wat je vervolgens gebruikt om te menen dat een ander een concept niet snapt, in plaats van te bedenken dat iemand ook gewoon niet zo goed kan zijn om het te verwoorden zoals jij verwacht en daarmee ook klaagt dat anderen daarop zouden mismodden als ze die reactie anders lezen.

• Bor

Bor

Topicstarter
kodak schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Je stelt dat het precies om die verwoording gaat alsof je daarmee het geheel afdekt. Daar krijg je kritiek op omdat het ook anders valt te zien, maar dan doe je net alsof jou manier van willen zien de enige manier is om het als 'goed' of relevant op te vatten.
Wat er staat is feitelijk onjuist. Het klopt gewoon niet; het is niet waar. Meer hoef ik volgens mij niet aan te tonen. "Dan doe je net" is niet van toepassing. Je bent het er duidelijk niet mee eens. Wat mij betreft laten we deze discussie rusten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 23-07-2023 19:18 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze inhoudelijke reacties lijken me niet offtopic.
Er is inhoudelijk verschil van mening of keypass (te) ingewikkeld is. Die vraag stelt het artikel zelfs ter discussie omdat er geen eenduidig antwoord is. Discussie daarop voeren hoort dan niet weggemod te worden. 0 (6x 0)
kodak in 'Sterven wachtwoorden uit? - Passkeys moeten nieuwe inlogstandaard worden'

Ik wijs er op dat algemene stellingen niet zomaar voor waardevol zijn en ik verwachtingen heb dat het bedrijf uit het nieuws dan minimaal zelf die waarde toont en het anders waarschijnlijk om andere waarden gaat. Lijkt me geen reden om weg te modden naar 0 (8× 0)
kodak in 'Amazon bouwt faciliteit van 120 miljoen dollar voor Kuiper-internetsatellieten'

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het volgende bericht krijgt 9x “relevant” terwijl het inhoudelijk niet juist is.

Mijn reactie daarop welke inhoudelijk wel juist is krijgt dan vervolgens 7x “Irrelevant”. Edit: Inmiddels zelfs 2x “ongewenst” 8)7

Iets gaat er niet helemaal goed met het modereren onder Apple nieuws.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-07-2023 20:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bor

Bor

Topicstarter

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:44:
Het volgende bericht krijgt 9x “relevant” terwijl het inhoudelijk niet juist is.

Mijn reactie daarop welke inhoudelijk wel juist is krijgt dan vervolgens 7x “Irrelevant”. Edit: Inmiddels zelfs 2x “ongewenst” 8)7
Ik denk dat jouw post 0 - irrelevant moet zijn, het is namelijk inhoudelijk niet juist zoals je het stelt. Je bent een Amerikaans Excl. btw prijs aan het vergelijken met een Nederlandse incl. btw prijs, zoals de comments daarop volgens ook stellen. In die zin zouden beiden 0-scores moeten hebben.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie zit voor mij op het randje van +1/+2, maar ik zou graag wat aandacht hebben voor de moderatie voor de draad die er aan zit. Natuurlijk is het herhalen met goede bedoeling prima, maar het draagt helaas niet bij aan een discussie over het nieuws. Eerder het omgekeerde, er staat nu een hele discussie onder die vooral gaat over dit soort tools en hoe die kunnen werken, gemodereed naar +2 en +1.
nieuws: Zeventien Nederlanders zijn gearresteerd bij operatie tegen Genesis M...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat jouw post 0 - irrelevant moet zijn, het is namelijk inhoudelijk niet juist zoals je het stelt. Je bent een Amerikaans Excl. btw prijs aan het vergelijken met een Nederlandse incl. btw prijs, zoals de comments daarop volgens ook stellen. In die zin zouden beiden 0-scores moeten hebben.
Dat komt omdat het de advies prijzen zijn en Apple ze zo ook communiceert.

Hier is dat altijd inclusief btw, in Amerika is dat altijd exclusief sales tax, wat ook verduidelijkt wordt in de berichten daaronder want dat moet je net weten inderdaad.

Dat doet echter niet af aan het feit dat €999,- simpelweg niet juist is natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 25-07-2023 11:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:47

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
Bijna alle -1 in het artikel over de Piraten partij kloppen niet...

Voorbeeld 1 geeft domweg antwoord op de vraag. Niet uitgebreid, maar waarom zou je uitgebreid vertellen als je geen interesse hebt? Had 0 of +1 moeten zijn
Ook de reacties hier op

Voorbeeld 2 Is een valide vraag lijkt mij? Zou zeker een 0 moeten zijn!

Voorbeeld 3: staat alleen op -1 wegen een niet linkse mening... Als je er door heen leest worden zelfde soort reacties die wel links zijn niet zo gemod

En zo kan ik nog wel even door gaan...

Edit: 3e url was verkeerd

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Vinnie.1234 de nieuwswaardigheid ter discussie stellen is in principe ongewenst op de frontpage, dat kan in Geachte Redactie. Klagen over moderaties 'raar dat je -1 krijgt' hoort ook niet op de frontpage maar in dit topic hier.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vinnie.1234 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:52:

Voorbeeld 3: staat alleen op -1 wegen een niet linkse mening..

En zo kan ik nog wel even door gaan...
Hoe weet jij waarom hij op -1 staat? En wat heeft een 'linkse mening' (whatever THAT may be...) hiermee te maken?

Wellicht kan dat soort getroll beter achterwege gelaten worden?

Virussen? Scan ze hier!

• Vinnie.1234
  • Registratie: September 2010
AlphaRomeo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:56:
@Vinnie.1234 de nieuwswaardigheid ter discussie stellen is in principe ongewenst op de frontpage, dat kan in Geachte Redactie. Klagen over moderaties 'raar dat je -1 krijgt' hoort ook niet op de frontpage maar in dit topic hier.
De vraag die gesteld word is:
Daarom alvast hier eens polsen in de comments: is daar behoefte aan bij jullie als lezers?
De 1e reactie zegt niet geïnteresseerd, is een perfect antwoord op deze vraag -> deze staat inmiddels op 0 trouwens!

De 2e reactie is : "eh vraagje, wat moet dit soort politiek nieuws op tweakers?" Dat is ook een antwoord op de vraag of er behoefde aan is. -> deze staat inmiddels op 0 trouwens!

de 3e reacties (waar verkeerde url op stond) gaat in op het politiek gedeelte uit het bericht en voornamelijk het groene gedeelte. Dit terwijl een reactie als "Als je werkelijk denkt dat het "groene waanzin" is moet je eens van je zolderkamer komen en de zooi buiten bekijken." op 0 staat. Deze staat puur op -1 door de mening. Het valt op dat de reacties die juist wel bepaalde ideeën de hemel in prijzen wel op 0 of +1 staan :)

Maar als een vraag wordt gesteld door jullie in de comments en hier komen antwoorden op, hoe kort dan ook, is dit nog steeds een antwoord.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reacties lijken me geen +2. Als mening zijn ze prima reacties, maar heel bijzonder lijkt het me niet. Ik heb het vermoeden dat het hier om plussen van de meningen gaat om de populariteit aan te geven wat tweakers graag als in het nieuws zien.
+2 (14× +3, 69x +2)
masterjorie in 'Piratenpartij doet bij verkiezingen mee als gezamenlijke lijst met De Groenen'
+2 (4x +3, 23x +2)
Separator in 'Piratenpartij doet bij verkiezingen mee als gezamenlijke lijst met De Groenen'

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:51:
Deze reacties lijken me geen +2. Als mening zijn ze prima reacties, maar heel bijzonder lijkt het me niet. Ik heb het vermoeden dat het hier om plussen van de meningen gaat om de populariteit aan te geven wat tweakers graag als in het nieuws zien.
+2 (14× +3, 69x +2)
masterjorie in 'Piratenpartij doet bij verkiezingen mee als gezamenlijke lijst met De Groenen'
+2 (4x +3, 23x +2)
Separator in 'Piratenpartij doet bij verkiezingen mee als gezamenlijke lijst met De Groenen'
Maar is dat niet een logisch gevolg als de redacteur hetvolgende vraagt ;
Ik wil in aanloop van de verkiezingen niet alleen de verkiezingsprogramma's weer bijhouden, maar ook eens kijken wat de Piratenpartij gaat doen. Daarom alvast hier eens polsen in de comments: is daar behoefte aan bij jullie als lezers? Is de Piratenpartij nog een 'typische Tweakers-partij' of niet meer? Is digitalisering nog zo'n onderbelicht onderwerp dat een partij met een meer-dan-gemiddelde focus daarop nog bestaansrecht heeft? Let me know!
Er wordt een vraag gesteld, en daarop worden schijnbaar een paar antwoorden gegeven waar veel mensen het mee eens zijn / het goede tips vinden voor de redactie. M.i. kunnen dat prima +2 scores zijn en zijn dat niet per definitie mismoderaties.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Vinnie.1234 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:13:
Maar als een vraag wordt gesteld door jullie in de comments en hier komen antwoorden op, hoe kort dan ook, is dit nog steeds een antwoord.
Ja, maar de relevatie van zo'n vraag is wel heel beperkt. 'Geen behoefte aan' prima, maar daar heeft verder niemand wat aan, terecht op 0 dus.

Die derde link is trouwens gewoon een troll, staat bol van de spelfouten en termen als 'groene waanzin' helpen niet aan een inhoudelijke discussie. Of dat een 0 of een -1 is laat ik aan de rest over, maar ik neig zelf sterk naar een -1.

[ Voor 11% gewijzigd door AlphaRomeo op 26-07-2023 11:02 ]

• kodak

kodak

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:55:
[...]
M.i. kunnen dat prima +2 scores zijn en zijn dat niet per definitie mismoderaties.
De redacteur vraagt niet om populariteit maar om reacties, wat de bedoeling van discussie is. Het modden is er niet om als poll populaire antwoorden te plussen.

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Welke vraag? Hij heeft z'n antwoord niet als reactie op de oproep geplaatst, maar als reactie op het artikel zelf. Mensen die door de reacties scrollen en "niet geïnteresseerd" zien zonder context, geven terecht een -1.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kodak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:19:
[...]

De redacteur vraagt niet om populariteit maar om reacties, wat de bedoeling van discussie is. Het modden is er niet om als poll populaire antwoorden te plussen.
De redacteur vraagt om open antwoorden, volgens de definitie van ModFAQ:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
Deze comments kunnen prima voldoen aan de definitie dat het 'informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en warvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie van een artikel'

Als voor dit soort reacties geldt dat +2 een mismoderatie is dan zou ik dat erg vreemd vinden.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'Microsoft haalt minder omzet uit hardware en Windows, meer uit Xbox-content'

Ik snap best dat men het eens is met het sentiment, maar wat de relatie is tussen de financiële cijfers en of het dan ook niet tijd wordt om 'al die advertentiemeuk' uit Windows te halen (die ik zelf overigens nog moet tegenkomen...) vind ik een beetje vergezocht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Finraziel in 'Microsoft brengt vernieuwde interface voor Xbox One en Xbox Series X/S uit' is meer over / op de andere persoon en diens mening dan inhoudelijk. Een 0 lijkt mij de best passende score.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Het is een grappig commentaar, maar ik vind het geen +2 waard (niet informatief, geen nuttige toevoeging aan het artikel):

Tweaker in 'Twitter heeft @X-account overgenomen zonder vorige eigenaar te betalen'

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

n4m3l355 in 'NOS: cookies van UWV trackten niet-ingelogde bezoekers langer dan gedacht'

Prima reactie, maar een +2 lijkt me wat overdreven, dit is gewoon een nette +1.

Virussen? Scan ze hier!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Deze post is volgens mij gewoon +1: rko4u in 'NOS: cookies van UWV trackten niet-ingelogde bezoekers langer dan gedacht' Als het off topic is omdat het ook over de toeslagenaffaire gaat, dan geldt dat ook voor de post waar op gereageerd wordt.

Zelfde hier: Arcticwolfx in 'NOS: cookies van UWV trackten niet-ingelogde bezoekers langer dan gedacht' geen populaire mening, amper inhoudelijk, dus volgens mij een prima 0, maar niet meteen ongewenst.

Deze is ongeïnformeerd, maar dat maakt het niet ongewenst: RAAF12 in 'NOS: cookies van UWV trackten niet-ingelogde bezoekers langer dan gedacht'

[ Voor 44% gewijzigd door AlphaRomeo op 27-07-2023 09:11 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Is Bor in 'Reddit gaat bekende gebruikers verifiëren met eigen Official-label' offtopic? Ik krijg ook +2 maar die score klopt in ieder geval niet. In mijn ogen is het een krappe +1

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bor schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:53:
Is Bor in 'Reddit gaat bekende gebruikers verifiëren met eigen Official-label' offtopic? Ik krijg ook +2 maar die score klopt in ieder geval niet. In mijn ogen is het een krappe +1
Da's gewoon een On-topic, onpopulaire post, daar is nog wel wat hulp benodigd om die op +1 te krijgen

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Logius verwijdert 3154 DigiD-accounts die werden verhandeld op Genesis Market' lijkt mij geen -1 maar gewoon een verduidelijking ten opzichte van de reactie ervoor.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dazzler2120 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Da's gewoon een On-topic, onpopulaire post, daar is nog wel wat hulp benodigd om die op +1 te krijgen
Thanks. Daar is inderdaad nog wat hulp nodig.

• Bor

Bor

Topicstarter
AlphaRomeo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:03:

Zelfde hier: Arcticwolfx in 'NOS: cookies van UWV trackten niet-ingelogde bezoekers langer dan gedacht' geen populaire mening, amper inhoudelijk, dus volgens mij een prima 0, maar niet meteen ongewenst.
Daar zou ik een 0 geven ware het niet dat poster de mening van een ander wegzet als gezeik. Daar heb ik aftrek voor gegeven.

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Daar zou ik een 0 geven ware het niet dat poster de mening van een ander wegzet als gezeik. Daar heb ik aftrek voor gegeven.
Ik zie dat niet zozeer als een aanklacht tegen 'het gezeik' van de persoon waar hij op reageert (er staat dit gezeik, niet jouw gezeik), maar 'het gezeik' als het feit dat dit in het nieuws komt en het UWV nu onder vuur ligt. Sowieso is de woordkeus niet echt handig.

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me inhoudelijk en een prima mening dus geen 0 (2× -1 8× 0).
Verwijderd in 'Twitter heeft @X-account overgenomen zonder vorige eigenaar te betalen'

• Bor

Bor

Topicstarter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'Europa opent formeel onderzoek naar Microsoft vanwege Teams-bundeling' is geen +2 maar een beetje een kromme vergelijking. Een +1 lijkt mij echt de max.

Pagina: 1 ... 122 ... 207 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2