Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 113 Laatste
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

etrans in 'Twitter schorst accounts van ontwikkelaar die vluchtinfo Elon Musk deelde'

Linkdump zonder verdere context mee te geven. Lijkt mij dan niet meer dan offtopic; ik zie nu simpelweg de meerwaarde niet om het artikel dat gelinkt wordt te gaan lezen.

FrankHe in 'Twitter schorst accounts van ontwikkelaar die vluchtinfo Elon Musk deelde'

Dit staat letterlijk in de tekst. Waarom wordt het dan als reactie nog als +2 gemodereerd? :?

matty___ in 'Twitter schorst accounts van ontwikkelaar die vluchtinfo Elon Musk deelde'

Mag wel onderbouwing gebruiken voordat dit mijns inziens ontopic is.

[Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 15-12-2022 11:24]

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 00:51

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Keypunchie in 'Twitter schorst accounts van ontwikkelaar die vluchtinfo Elon Musk deelde'

Het is me werkelijk een raadsel waarom dit als +2 word gemodereerd.

Weddings are basically funerals with cake.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:20
Het is mij geen raadsel.
In alle twitter topics is er sprake van extreem meningmodden en ook het aankaarten in dit topic helpt niet om reacties op het juiste niveau te krijgen.

Alles wat negatief is over Musk staat te hoog en alles wat neutraal is over Musk staat te laag.

Het zou beter zijn om moderaties op twitter topics helemaal uit te zetten, dan op deze wijze door te gaan, want het is echt diep en diep triest.

Komt waarschijnlijk ook doordat nog maar heel weinig mensen modereren, waardoor een heel klein groepje mensen het compleet kan verzieken.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
Hmm ik zie de Musk topics just als een broedplek waar de polarisatie vanuit beide kanten alleen maar erger wordt. Het is of anti musk of pro musk.

Teksten met ‘linkse bubbel’ ‘extreemrechts’ en dat soort crap komen langs. Zaken die op een tech reactieplatform compleet irrelevant moeten zijn, en alle aandacht weghalen van het daadwerkelijke onderwerp. Het overheerst daarna alle andere reacties.

Ik denk dat tweakers echt moet gaan nadenken of zij een platform willen zijn waar dergelijk polariserend gedoe in de reacties staat. Of het niet beter is dergelijke berichten maar niet te plaatsen of een streng filter op de reacties zetten waar elke vorm van politisering of polarisering uitgeband wordt. Het is ook gewoon niet leuk meer om reacties op nieuwsberichten te lezen, laat staan in discussie te gaan.

De overweldiging in de reacties voelt een beetje hoe bv Fok! Iets van 10-15 jaar geleden ineens compleet door het putje ging.. Al was dat natuurlijk wel volledig met support van de admin daar

[Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 15-12-2022 13:47]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 11:00
GAIAjohan schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:45:
Ik denk dat tweakers echt moet gaan nadenken of zij een platform willen zijn waar dergelijk polariserend gedoe in de reacties staat. Of het niet beter is dergelijke berichten maar niet te plaatsen of een streng filter op de reacties zetten waar elke vorm van politisering of polarisering uitgeband wordt.
Lastige discussie. In de basis ben ik het er mee eens, ik heb een hekel om op een platform te komen waarop gepolariseerde berichten staan. Het ontmoedigt me om berichten te lezen over een links of rechts bolwerk, D66 rechters, Finnen in plaats van Marokkanen of elke poging tot stigmatisering, in politieke of andere zin.

Voor mij is dat een flamebait. een reactie die provocatie uit wil lokken, vaak bewust maar misschien niet eens altijd.
Polarisering is een fenomeen dat plaatsvindt binnen de maatschappij en tweakers is niet per se het platform om dat te stoppen. Maar dat betekent niet dat stigmatisering ongeremd een platform hoeft te vinden bij tweakers. Zolang de verkondigde meningen objectief en respectvol zijn (en dat zijn bepaalde termen niet, wanneer ze als flamebait worden opgevat) is dat denk ik ok. Sterke meningen mogen leiden tot sterke discussies, maar het is belangrijk (vind ik) dat de mensen die de discussie voeren, voorkeur geven in waarheidsvinding dan gelijk krijgen (al lijkt het laatste vaak eerder het geval).

Discussies met mensen die hun gelijk willen hebben, zijn (in mijn optiek) doorzichtig en ontmoedigend. Waarom zou je iemand willen overtuigen die al een overtuiging heeft én weinig bereid is hiervan af te stappen?

vrede in rust

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is djwice in 'Delta laat vijftien andere aanbieders toe op het glasvezelnetwerk in Zeeland'

Een relevante reactie dat PTT - het staatsbedrijf - het netwerk neergelegd had en beheerde waar iedereen internet over kon krijgen.

Ook de vervolg post met links naar internet geschiedenis zijn relevant, daarin wordt aangegeven dat Viditel gezien kan worden als een vergelijkbaar product als internet in die tijd en dat GiroTel - voorloper van mijnING - het populairste online product was. Toen van Postbank - eigenaar van de GiroTel - ook een staatsbedrijf.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

• kodak
  • Laatst online: 27-03 13:42

kodak

FP ProMod
Lijkt me niet offtopic/irrelevant als er vraag om verduidelijking is wat precies het probleem bij het nieuws is en hoe de mening bij het nieuws past als iemand eea niet noemt en geen vergelijking met het nieuws doet.
kodak in 'Delta laat vijftien andere aanbieders toe op het glasvezelnetwerk in Zeeland'

• mjtdevries
@djwice @kodak. Jullie beiden reacties hadden allebei nog maar 2 moderaties gehad (of 1 van iemand met een 2 weging)
Geef het systeem ook even de kans om de gemiddelde moderatie goed te krijgen.

Ik heb ze allebei op 1 gewaardeerd en dat is nu ook de gemiddelde score geworden.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:00
Meningmodden lijkt me niet wenselijk. Deze bijdrage is gewoon ontopic en relevant. Kapotlood in 'Twitter schorst accounts van journalisten die verwijzen naar vluchtinfo van Musk'

19x -1 lijkt me dus meningmodden

[Voor 42% gewijzigd door Retrospect op 16-12-2022 10:43]

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:47
Retrospect schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:
Meningmodden lijkt me niet wenselijk. Deze bijdrage is gewoon ontopic en relevant. Kapotlood in 'Twitter schorst accounts van journalisten die verwijzen naar vluchtinfo van Musk'

Exact wat ik wilde melden.

“Flamebaits, trolls, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en andere reacties die in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of huisregels.”

Gaat Tweakers deze (momenteel) 14 grappenmakers nou eindelijk eens aanpakken? Ik heb zelf ook wel eens een moderatie time-out gehad, maar dit soort gedrag blijft nu alsmaar erger en erger worden. Zelf reageer ik gewoon niet meer onder berichten over Musk, Twitter en zijn bedrijven, de sfeer is gewoon om misselijk van te worden. :r

En het ‘lijkt’ dat het moderatie team het niet boeit of even wat ‘aanpast’, maar die knakkers niet kneiterhard even aanpakt op hun ‘ongewenste’ moderatie gedrag.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Retrospect schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:

Hij is inhoudelijk onjuist, en dus een 0. In de VS is dit geen privacygevoelige informatie, maar (bij wet bepaald!) publieke informatie.

Plus geklaag over moderatie wat ook een punt aftrek oplevert.

Een 0 is dus de juiste score hier.

Virussen? Scan ze hier!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:00
*Knip*, prima als je het niet eens bent met het gevoerde moderatie beleid, maar dat kun je ook netjes verwoorden.

[Voor 72% gewijzigd door Zeehond op 16-12-2022 11:15]

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:47
wildhagen schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:56:
[...]

Hij is inhoudelijk onjuist, en dus een 0. In de VS is dit geen privacygevoelige informatie, maar (bij wet bepaald!) publieke informatie.

Plus geklaag over moderatie wat ook een punt aftrek oplevert.

Een 0 is dus de juiste score hier.
Ik zie dat steeds terug gekomen wordt op het ‘eindresultaat’ van de comment. Allemaal heel informatief, maar mijn vraag, en ik denk met mij aardig wat anderen, wat doen jullie ‘exact’ aan die extreem vele foute (mening) moderaties, dus ‘als’ het in jullie ogen een ‘0’ is, prima, maar wat doen jullie aan dat leger die -1 zit te geven wat gewoon niet klopt?

Dus ik zou graag een heel duidelijk antwoord willen weten wat het Tweakers Moderatie team hierhaan doet/van plan is te doen of dat het jullie niks uitmaakt.

Want dat is de hele kern van het probleem. Niet het ‘resultaat’ van de desbetreffende comment.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Zoals in de topicwarning staat, gaat het ons primair om het eindresultaat. Individuele excessen bekijken we en we grijpen in waar nodig, maar we koppelen dit over het algemeen niet terug. Hierbij beoordelen we excessen nog wel eens anders dan de melders dit doen.

Sowieso is het inherent aan het gekozen systeem dat excessen blijven bestaan. We hebben wel maatregelen getroffen om deze in te perken, en die werken ook, maar ze zijn niet perfect. Om de kans op excessen zo klein mogelijk te maken zouden we het systeem moeten beperken tot een kleine groep handmatig geselecteerde moderators, maar dat willen we niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kodak
  • Laatst online: 27-03 13:42

kodak

FP ProMod
mjtdevries schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:21:
Jullie beiden reacties hadden allebei nog maar 2 moderaties gehad (of 1 van iemand met een 2 weging)
Geef het systeem ook even de kans om de gemiddelde moderatie goed te krijgen.
Als gisteren rond 18 uur een post is gedaan en deze na ruim 14 nog scheef staat dan lijkt me er genoeg tijd geweest te zijn. Daarbij mis ik inzicht in hoeveel modders in de tussentijd al gelegenheid hebben gehad omdat ze het nieuws bezocht hebben.

• mjtdevries
De uren 's nachts meetellen is een beetje flauw en 's avonds is het in mijn ervaring ook heel stil vergeleken met overdag.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
mjtdevries schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:15:
De uren 's nachts meetellen is een beetje flauw en 's avonds is het in mijn ervaring ook heel stil vergeleken met overdag.
Uitgaande van 8 uur slaap en 14 uur in totaal is er dus 6 uur geweest om de reactie te modereren. Dat is ruimschoots voldoende geduld. Alsjeblieft, laten we de discussie hiermee niet verder offtopic trekken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

PalingDrone in 'Opel vergroot bereik van elektrische Mokka-auto tot 406km'
Serieus -1?
0, of max 1 omdat ik reageer op een andere post met een doodnormale opmerking.
Blijkbaar is stekkertrekken een religie geworden en iedere onwelgevallige mening of opmerking moet kapotdood gemodereerd worden, graag wat uitleg over meningmodden aan die -1gevers.

• mjtdevries
lijkt mij eigenlijk prima te verdedigen.
In de reacties daarboven ging het alleen over wanneer iets een slim apparaat is en wat mensen slim vinden of niet.
De toevoeging of die slimme aparaten wel wenselijk zijn en dan specifiek gericht op de kortere levensduur is iets wat nog niet in de discussie naar boven was gekomen en echt wat toevoegt.
Blijkt ook wel uit de vele reacties er op.

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
t-force in 'Cryptovalutabeurs Bitvavo: 'Klanten niet geraakt door liquiditeitsproblemen DCG''

Er wordt hier iets verkondigd wat controleerbaar niet waar is. En toch heeft het een +1, dat kan toch niet.

Pana 5j

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-03 22:50
Drobanir in 'NetLimiter 5.1.6.0'

Weer een typisch staaltje moderatie. Ik geef aan dat Freeware/Betaald zoals het er nu staat het beste past (iets hoger in het draadje), maar wordt flink genuld. Maar de auteur zegt precies hetzelfde en krijgt +1's uitgedeeld…

[Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 17-12-2022 19:39]

• Lapjespoes
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Iemand heeft het op me gemunt. Erg sneu figuur. :+

Alle onderstaande reacties horen gewoon op +1 te staan, niet op -1:

1: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

2: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

3: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

4: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

5: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

6: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

7: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

8: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

9: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

10: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

11: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

12: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

13: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

14: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

[Voor 154% gewijzigd door Lapjespoes op 18-12-2022 15:34. Reden: Helder overzicht van alle mismoderaties op mijn reacties]

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:52
Daar kwam ik ook voor ja. Iemand heeft letterlijk al je reacties daar op -1 gezet.

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-03 23:51
Als ik de reacties in dit FP artikel kijk, heb ik een zeer sterk vermoeden dat er iemand(en) stevig aan het meningmodden zijn in het voordeel van AI-art: nieuws: ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-...

• Lapjespoes
  • Niet online
Mila1994 schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:02:
Als ik de reacties in dit FP artikel kijk, heb ik een zeer sterk vermoeden dat er iemand(en) stevig aan het meningmodden zijn in het voordeel van AI-art: nieuws: ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-...
Het zijn meerdere personen die dit doen, en ik vermoed dat de adjes er een dubbele standaard op nahouden in het voordeel van deze personen. Ik ben gewaarschuwd voor een mismoderatie (terwijl deze toch echt correct was), maar intussen kunnen mijn eigen reacties op -1 blijven staan. Wekt niet echt veel vertrouwen in het moderatiesysteem.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

De reactie zou voor mij +2 zijn als er meer info/onderbouwing is, die mist nu, waardoor ik het eigenlijk +1 vind en vervolgens geklaagd wordt over de moderatie en haast een slachtofferrol gezocht wordt.

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-03 09:18

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:46:
Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

De reactie zou voor mij +2 zijn als er meer info/onderbouwing is, die mist nu, waardoor ik het eigenlijk +1 vind en vervolgens geklaagd wordt over de moderatie en haast een slachtofferrol gezocht wordt.
Het zou een +1 zijn zónder klacht over de moderatie. Mét klacht over de moderatie kan ik er niet meer dan een 0 van maken

PS4 PSN: Dazzler2120

• Anoniem: 30722
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
*knip* Dit soort reacties voegen niets toe.

[Voor 84% gewijzigd door RoD op 19-12-2022 12:43]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Mila1994 schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:02:
Daar lijkt weinig mis mee te zijn, reactie staat nu eigenlijk zelfs te hoog, omdat het een +1 zou moeten zijn, echter omdat er geklaag is omtrent moderatie in de post, zou er eigenlijk nog een punt vanaf moeten en zou de reactie dus 0 moeten zijn.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrbullet in 'KPN-klanten met vast internet via 4G ervaren 's avonds lage upload en hoge ping'

Er is altijd wel een of meer -1 modders zodra het minder positief is over China. Hoezo ongewenst? Ik heb het overigens niet over de eind score.

Pana 5j

• TheVivaldi
Eärendil in 'Debian GNU/Linux 11.6'

Tussen de uitgave van Xfce 4.16 en Debian 11.0 Bullseye zat een hoop meer tijd dan tussen Xfce 4.18 en Debian 12.0 Bookworm nu. Ik zie dus niet in hoe deze reactie relevant is, aangezien er dus een heel ander soort schema is. Zie ook mijn reactie daarop en de reactie van iemand anders erboven.

[Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 19-12-2022 11:17]

• Lapjespoes
  • Niet online
nieuws: ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-...

Nog steeds heel veel meningmoderatie en desinformatie in deze draad. Gezien de patronen lijkt het te gaan om een aantal specifieke gebruikers die zich hier schuldig aan maken, en gezien het taalgebruik vermoed ik dat een aantal zelfs alt accounts zijn bedoeld om de scores te manipuleren in het voordeel van AI.

Iemand is ELKE reactie van me aan het minmodden, zeer kort nadat ze gepost zijn. Zucht.

Dus wederom een lijst van reacties die gewoon op +1 horen te staan:

1: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

2: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

3: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

4: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

5: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

6: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

7: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

8: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

9: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

10: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

11: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

12: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

13: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

14: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

15: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

16: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

17: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

18: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

19: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

20: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

21: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

22: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

23: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

24: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

25: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

26: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

27: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

28: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

29: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

30: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

31: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

32: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

33: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

34: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

35: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

36: Lapjespoes in 'ArtStation komt met opt-outfunctie voor gebruik afbeeldingen door AI-tools'

Ja, het zijn er zoveel. Adjes, wellicht een idee om deze figuur gewoon te bannen? Dit is niet een ongelukkige mismoderatie maar doelbewust treiteren door een supersneue stalker.

[Voor 80% gewijzigd door Lapjespoes op 19-12-2022 11:36]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Eens dat daar mogelijk wat aan de hand is waar de admins even in moeten duiken. Al moet ik wel zeggen dat ik niet het idee heb dat het maar 1 persoon is, daar zijn het teveel moderaties voor. Tenzij iemand wel heel veel verschillende accounts heeft (wat volgens mij al niet is toegestaan).

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39
@Lapjespoes ik ga er even naar kijken, zo op het eerste gezicht zie ik geen structureel mismodden door één specifiek persoon de eerste paar reacties die ik aanklikte hebben moderaties van verschillende tweakers en lijken dus niet specifiek getarget op jou.

Houdt er overigens rekening mee dat als je 54 van de 170 posts onder een nieuwsbericht plaatst je jezelf wel erg dominant opstelt in de discussie, dat gedrag kan op zichzelf al als ongewenst worden ervaren door je mede-tweakers ondanks dat dat geen rechtvaardiging zou mogen zijn voor het lager modereren van jouw posts.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:04
Dennism schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:13:
Eens dat daar mogelijk wat aan de hand is waar de admins even in moeten duiken. Al moet ik wel zeggen dat ik niet het idee heb dat het maar 1 persoon is, daar zijn het teveel moderaties voor. Tenzij iemand wel heel veel verschillende accounts heeft (wat volgens mij al niet is toegestaan).
Soms volgen mensen de (mening)mod van een vorige gebruiker. Ze nemen de score dus klakkeloos over. :)

• Lapjespoes
  • Niet online
Paar suggesties voor een betere frontpagemoderatie.

1: Eerste half uur de scores onzichtbaar houden. Dit voorkomt bandwagon-moderation waarbij -1 en +2/+3 comments door anderen dezelfde score krijgen, puur omwille van de score, en zodanig onterecht in een afwijkende score blijven hangen en men naar deze forumdraad moet uitwijken.

2: Een per-gebruiker vertraging op diens moderaties instellen, ook bijvoorbeeld een half uur. Dus dat het eventjes duurt voordat iemands moderatie effectief wordt. Ook met de bedoeling om de kracht van mismoderaties te verminderen.

3: Mismoderatie-rapport functie direct integreren in de frontpage. Dit "kleine" mismoderatiedraadje is een beetje omslachtig, het zou beter zijn om mismoderaties direct te kunnen melden vanuit het moderatiepaneeltje.

4: Vermoedelijk hebben jullie hier al iets voor, zoniet: intern algoritme dat stalkers opspoort die doelbewust bepaalde gebruikers meningmodden. Heb een paar van die gebruikers gerapporteerd maar om dat nou elke keer te doen is frustrerend.

5: Een limiet op het aantal -1's en +3's die elke gebruiker kan geven in een thread, met een kleine waarschuwing hiervoor in het moderatiepaneeltje. Dit moet ervoor zorgen dat gebruikers wat beter na moeten denken over hun moderaties.

Nu es ff opzoeken waar deze suggestie beter terecht kan :P

• Niet online
siepeltjuh in 'Z-Wave Alliance maakt broncode openbaar voor Alliance-leden'

Dit kan dus geen +2 zijn, want wat hij zegt klopt niet. (niet alles, deel wel)
Z-wave zit in de transportlaag, Matter in de applicatielaag.
Thread (van dezelfde groep als Matter) zit wel in de transportlaag en zou z-wave kunnen vervangen, maar z-wave kan hier dus nooit in opgaan...

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 30722 op 19-12-2022 15:01]

• WokeBroke
Commentaar op de moderatie mag via mail of DM

[Voor 84% gewijzigd door RoD op 19-12-2022 16:36]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Niet online
In dat topic was een mening hoe dan ook niet wenselijk. Diverse reacties, maar allemaal fout gemodereerd. 🤷🏻‍♂️

Anoniem: 30722 in 'KPN-klanten met vast internet via 4G ervaren 's avonds lage upload en hoge ping'
Ging al meteen met 6 tegelijk naar 0. 🙄

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:23:
[...]

In dat topic was een mening hoe dan ook niet wenselijk. Diverse reacties, maar allemaal fout gemodereerd. 🤷🏻‍♂️
Onjuist en niet relevant. Mijn reactie betreft helemaal geen mening.

Wat betreft jouw reactie; die is wel aardig kort door de bocht moet ik zeggen.
Eigenlijk beschamend dat we in een land als Nederland het niet voor elkaar krijgen mensen van knap internet te voorzien.
Dat krijgen we prima voor elkaar. Er zijn in veel gevallen diverse opties; die moet je echter wel willen betalen.
Schiet toch wat kabels door die klei, je zou overal toch minimaal 1 partij moeten kunnen vinden voor een vaste lijn. 🤷🏻‍♂️
Ten eerste; wie gaat dat betalen en ten tweede; nu kan je vrijwel overal ook wel tenminste 1 partij vinden die wil aanleggen voor de juiste prijs. Het is echter de prijs waar het fout gaat; achteraf wonen betekent een hoge aanlegprijs.

Ik vind het een 0 tot max +1.

[Voor 53% gewijzigd door Bor op 19-12-2022 20:29]

• WokeBroke
Als ik hier nieuws: Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media sorteer op tijd (nieuwste eerst) zie ik daar 2 keer een reactie van @msatter , een met 8 keer een-1, een met 6 keer een -1. Met daar tussen een reactie die nog op 0 (grijs geen moderatie) staat. Dat lijkt mij statistisch heel bijzonder. Ook omdat een reactie na de eerste -1 al ergens achteraan komt te staan. (Gezien de meeste waarschijnlijk op "kwaliteit" sorteren).

Op het moment van schrijven.

[Voor 4% gewijzigd door WokeBroke op 20-12-2022 08:43]

• AlphaRomeo
WokeBroke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:42:
Als ik hier nieuws: Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media sorteer op tijd (nieuwste eerst) zie ik daar 2 keer een reactie van @msatter , een met 8 keer een-1, een met 6 keer een -1. Met daar tussen een reactie die nog op 0 staat. Dat lijkt mij statistisch heel bijzonder. Ook omdat een reactie na de eerste -1 al ergens achteraan komt te staan. (Gezien de meeste waarschijnlijk op "kwaliteit" sorteren).
Zou je de specifieke reacties willen linken door de link onder de datum hier te plakken? En dan graag even motiveren waarom jij vindt dat ze een verkeerde score hebben.

Overigens vind ik alle vijf de reacties van die tweaker onder dat artikel niet uitblinken en bovendien wordt er geklaagd over de moderatie (of moderatoren) in de posts.

• WokeBroke
AlphaRomeo schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:45:
[...]

Zou je de specifieke reacties willen linken door de link onder de datum hier te plakken? En dan graag even motiveren waarom jij vindt dat ze een verkeerde score hebben.

Overigens vind ik alle vijf de reacties van die tweaker onder dat artikel niet uitblinken en bovendien wordt er geklaagd over de moderatie (of moderatoren) in de posts.
Sorry ik ga niet discuseren over de kwaliteit. Maar het viel me op dat hij populair was bij moderators, terwijl het bericht tussen hem, en onder hem nog geen moderatie gehad heeft. Ik dacht mischien is hier iets bijzonders te zien op de achtergrond.

• Bor

Bor

Topicstarter
WokeBroke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:55:
[...]

Sorry ik ga niet discuseren over de kwaliteit. Maar het viel me op dat hij populair was bij moderators, terwijl het bericht tussen hem, en onder hem nog geen moderatie gehad heeft. Ik dacht mischien is hier iets bijzonders te zien op de achtergrond.
Ik heb er even naar gekeken, ik zie geen opvallendheden behalve dat er in meerdere reacties onterechte opmerkingen over "Powermods" worden gemaakt (ik vermoed dat user denkt dat een Powermod zijn reacties op -1 zet wat niet het geval is) waarvoor mensen mogelijk punten aftrek geven. Voor de rest zie ik er ook behoorlijk slechte reacties tussen zitten welke inderdaad gewoon -1 materiaal zijn.

• Dazzler2120
  • Nu online
[...]

Ik vermoed dat het gaat om
msatter in 'Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media'
msatter in 'Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media'
en

Waarin ik een -1 wel begrijp, aangezien ze over komen als troll reacties.

• Bor

Bor

Topicstarter

• Niet online
[...]

Sinds wanneer is motivatie een vereiste?
Er komen hier, zelfs van moderators, posts voorbij met lauter de link en "moet niet +/-1 zijn volgens mij"
Wat ik dan ook niet echt een motivatie kan noemen, maar nu het er sterk op lijkt dat een powermod zijn mening met 6x -1 duidelijk heeft willen maken, is er niets aan de hand en moet er even gemotiveerd worden hoe en wat? 8)7

• Niet online
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:24:
[...]
Inclusief 3x een klacht over de moderatie waar aftrek voor gegeven mag worden.
Huh? aftrek omdat je een klacht hebt?
Waar in het reglement staat dat?

(De klachten lijken overigens niet zichtbaar, wegens edit, dus die zijn er niet (meer))

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 30722 op 20-12-2022 09:27]

• Dazzler2120
  • Nu online
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:25:
[...]

Er komen hier, zelfs van moderators, posts voorbij met lauter de link en "moet niet +/-1 zijn volgens mij"
Wat ik dan ook niet echt een motivatie kan noemen, maar nu het er sterk op lijkt dat een powermod zijn mening met 6x -1 duidelijk heeft willen maken, is er niets aan de hand en moet er even gemotiveerd worden hoe en wat? 8)7
Het gaat er vooral om dat als over een post iets gezegd wordt, ook de post even gelinkt wordt - nu moet er zelf iets gezocht worden. Daarbij lijkt mij een -1 score gewoon prima.
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:26:
[...]

(De klachten lijken overigens niet zichtbaar, wegens edit, dus die zijn er niet (meer))
Mod FAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatieforum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
Ook zónder deze klachten zouden de betreffende posts voor mij een -1 zijn.

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:26:
[...]

Zoals @Dazzler2120 netjes aangeeft staat dit gewoon (en al heel lang) in de Moderatie FAQ.
Klachten over moderaties
Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Frontpagemoderatieforum. Reacties waarin geklaagd wordt over de moderaties van reacties, dienen een punt aftrek te krijgen. Ook hier geldt dat altijd gekeken moet worden naar de rest van de inhoud, om tot een moderatie te komen.
Als ik naar de feitelijke reacties kijk vind ik de huidige netto scores passend.
maar nu het er sterk op lijkt dat een powermod zijn mening met 6x -1 duidelijk heeft willen maken, is er niets aan de hand en moet er even gemotiveerd worden hoe en wat? 8)7
Daar is naar gekeken en dat is niet wat er speelt. Er zijn ook andere mensen met een hogere weging zoals de ProMods en gaat het in deze gevallen niet om mismoderaties.

[Voor 16% gewijzigd door Bor op 20-12-2022 09:37]

• Niet online
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:35:
[...]

Zoals @Dazzler2120 netjes aangeeft staat dit gewoon (en al heel lang) in de Moderatie FAQ.

[...]

Als ik naar de feitelijke reacties kijk vind ik de huidige netto scores passend.
Nooit gelezen dat er strafpunten en al in stonden.

En als ik de reactie lees, zou het een 1 moeten zijn, is immers prima on-topic en snoop dog is een goede suggestie, door de bijgevoegde pol zou +2 al bijna op zijn plaats zijn. Zeker geen -1, want het is NIET off-topic.
Maar ja, dat is mijn mening, een mening hebben is nou eenmaal heel gevaarlijk tegenwoordig. :X

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:37:
[...]

Nooit gelezen dat er strafpunten en al in stonden.

En als ik de reactie lees, zou het een 1 moeten zijn, is immers prima on-topic en snoop dog is een goede suggestie, door de bijgevoegde pol zou +2 al bijna op zijn plaats zijn. Zeker geen -1, want het is NIET off-topic.
Offtopic valt onder irrelevant en daarmee 0, niet onder de -1
Maar ja, dat is mijn mening, een mening hebben is nou eenmaal heel gevaarlijk tegenwoordig. :X
Zou je met dit soort nonconstructive reacties willen stoppen? We blijven niet met je bezig zoals je weet.

[Voor 3% gewijzigd door Bor op 20-12-2022 09:39]

• AlphaRomeo
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:25:
[...]
In de zeer duidelijke gevallen, zoals een post van twee regels zonder onderbouwing die op +3 staat is het voldoende om aan te geven 'geen +3 volgens mij'.

In andere gevallen en bij je eigen posts is het handig om iets uitgebreider te zijn 'volgens mij gewoon on-topic' of 'een beetje ongenuanceerd maar wel on topic'.

En in dit geval in het bijzonder omdat ik eigenlijk niet echt foute moderaties kon ontdekken vanuit mijn perspectief, dus als iemand dan vindt dat het wel fout is helpt het als dat een beetje onderbouwd is. Ik ben dan ook best bereid om mij te laten overtuigen.

In geen enkel geval is een motivatie een 'vereiste' alleen het kan uiteraard wel helpen.

• msatter
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:06:
[...]

Ik heb er even naar gekeken, ik zie geen opvallendheden behalve dat er in meerdere reacties onterechte opmerkingen over "Powermods" worden gemaakt (ik vermoed dat user denkt dat een Powermod zijn reacties op -1 zet wat niet het geval is) waarvoor mensen mogelijk punten aftrek geven. Voor de rest zie ik er ook behoorlijk slechte reacties tussen zitten welke inderdaad gewoon -1 materiaal zijn.
Ik hierbij aangeven dat ik de vermelding van de PowerMod heb toegevoegd nadat de PowerMod de moderaties had gedaan. Eerder kan ik dat niet weten, ik kan alleen zien hoe de wind waait.

Vooraf meldingen zie ik wel vaker bij anderen omdat die al weten dat PowerMod weer hun bijdrage met een -6 beloont, getoond als -1 in de score.

• Bor

Bor

Topicstarter
msatter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:24:
[...]

Ik hierbij aangeven dat ik de vermelding van de PowerMod heb toegevoegd nadat de PowerMod de moderaties had gedaan. Eerder kan ik dat niet weten, ik kan alleen zien hoe de wind waait.

Vooraf meldingen zie ik wel vaker bij anderen omdat die al weten dat PowerMod weer hun bijdrage met een -6 beloont, getoond als -1 in de score.
Jouw reacties waren rond die tijd helemaal niet door een PowerMod beoordeeld. Zoals aangegeven zijn er meerdere mensen met een zwaardere weging. Die opmerkingen zijn in dit geval onjuist en onwenselijk evenals het doen van "vooraf meldingen" over te verwachten moderatie. Je krijgt er simpelweg aftrek voor wat er in dit geval voor zorgt dat je nog steviger op -1 komt te staan. Dat kan vast je bedoeling niet zijn.

• msatter
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:58:
[...]

Jouw reacties waren rond die tijd helemaal niet door een PowerMod beoordeeld. Zoals aangegeven zijn er meerdere mensen met een zwaardere weging. Die opmerkingen zijn in dit geval onjuist en onwenselijk evenals het doen van "vooraf meldingen" over te verwachten moderatie. Je krijgt er simpelweg aftrek voor wat er in dit geval voor zorgt dat je nog steviger op -1 komt te staan. Dat kan vast je bedoeling niet zijn.
Zoals ik schreef waren bijna alle moderaties enkel -6 en als dat geen PowerMod is welke benaming heeft die/dat dan wel?

Ik zie steeds dezelfde score kaartjes kort na het plaatsen.

Keer op keer een -6 resulterend in een -1 moderatie.

Antwoord op een vraag krijgt -6. Wat is dan de zin om een antwoord op een vraag te geven als die niet direct gezien kan worden.

Dan is vraag toch een statement geworden en is er geen dialoog meer. Dat er geen dialoog is die niet direct gezien kan worden is immers geen dialoog.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Stoney3K

Flatsehats!

Lapjespoes schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:09:
Paar suggesties voor een betere frontpagemoderatie.

1: Eerste half uur de scores onzichtbaar houden. Dit voorkomt bandwagon-moderation waarbij -1 en +2/+3 comments door anderen dezelfde score krijgen, puur omwille van de score, en zodanig onterecht in een afwijkende score blijven hangen en men naar deze forumdraad moet uitwijken.

2: Een per-gebruiker vertraging op diens moderaties instellen, ook bijvoorbeeld een half uur. Dus dat het eventjes duurt voordat iemands moderatie effectief wordt. Ook met de bedoeling om de kracht van mismoderaties te verminderen.

3: Mismoderatie-rapport functie direct integreren in de frontpage. Dit "kleine" mismoderatiedraadje is een beetje omslachtig, het zou beter zijn om mismoderaties direct te kunnen melden vanuit het moderatiepaneeltje.

5: Een limiet op het aantal -1's en +3's die elke gebruiker kan geven in een thread, met een kleine waarschuwing hiervoor in het moderatiepaneeltje. Dit moet ervoor zorgen dat gebruikers wat beter na moeten denken over hun moderaties.
Daarbij toevoegend: Als er een moderatie gegeven wordt die enorm buiten de score van de post ligt, dan die score niet meenemen en vlaggen als mogelijke mismoderatie, dan moet ie eerst door een Powermod/ProMod worden goedgekeurd.

Dan vang je in ieder geval de +3 moderaties af die alleen bedoeld zijn om een -1 score goed te maken.

In dit topic is het ook weer goed raak, vooral omdat er aardig wat puberale reacties tussen staan:
nieuws: YouTube haalt het officiële kanaal van Pornhub offline

[Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 20-12-2022 11:25]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• AlphaRomeo
@Stoney3K ook voor jou de vraag om iets specifieker te zijn, ik heb de bovenste reacties doorgenomen en ondanks een aantal wat discutabele +2's valt het volgens mij wel mee. Als je iets specifieker bent welke reacties fout zijn kunnen we ook specifieker kijken naar mismoderaties.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

Stoney3K

Flatsehats!

AlphaRomeo schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:34:
@Stoney3K ook voor jou de vraag om iets specifieker te zijn, ik heb de bovenste reacties doorgenomen en ondanks een aantal wat discutabele +2's valt het volgens mij wel mee. Als je iets specifieker bent welke reacties fout zijn kunnen we ook specifieker kijken naar mismoderaties.
Het gaat dan toch vooral over de eindscores toch? Die vallen in dat draadje nog wel mee.

Als je naar individuele moderaties kijkt dan kom ik daar toch best wat +3's tegen die er niet horen. Bijvoorbeeld hier waar je geen +3 op geeft, tenzij je 12 jaar oud bent.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Bor

Bor

Topicstarter
msatter schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:20:
[...]

Zoals ik schreef waren bijna alle moderaties enkel -6 en als dat geen PowerMod is welke benaming heeft die/dat dan wel?
Dat kan een PowerMod zijn maar ook een ProMod of meerdere -1 moderaties welke samen "6" x vormen.

• Lapjespoes
  • Niet online
Misschien moet er maar eens strenger gekeken worden naar moderaties door powermods of hoe je ook wil noemen. Gebruikers die extra kracht achter hun moderatie kunnen zetten om welke reden dan ook mogen ook in verhouding zo hard afgestrafd worden voor doelbewust foute moderaties.

• AlphaRomeo
Stoney3K schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:38:
[...]
Het gaat dan toch vooral over de eindscores toch? Die vallen in dat draadje nog wel mee.

Als je naar individuele moderaties kijkt dan kom ik daar toch best wat +3's tegen die er niet horen. Bijvoorbeeld hier waar je geen +3 op geeft, tenzij je 12 jaar oud bent.
Dat gaat om een enkele mismoderatie van iemand die weinig modereert, als dat structureel gebeurd komt zo'n gebruiker naar boven in onze lijstjes en spreken we die daar op aan. Zoals de TW ook zegt:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Lapjespoes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:45:
Misschien moet er maar eens strenger gekeken worden naar moderaties door powermods of hoe je ook wil noemen. Gebruikers die extra kracht achter hun moderatie kunnen zetten om welke reden dan ook mogen ook in verhouding zo hard afgestrafd worden voor doelbewust foute moderaties.
Heb je een voorbeeld van een post waar je dat vermoeden hebt? Dit soort loze beschuldingen helpen niet bij de oplossing van het probleem, als je een post hebt die volgens jou onterecht met 6x weging gemodereerd is hoor ik het graag. En dan niet een post die net tussen twee nummers in hangt, maar een echte foute moderatie. En inderdaad zullen die gebruikers ook aangesproken worden, maar ik ben zelf nog nooit zoiets tegengekomen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lapjespoes schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:45:
Hier vind ook controle op plaats. Er zijn diverse groepen met een zwaardere weging waarbij de PowerMod en ProMods met de hand zijn uitgezocht op basis van o.a. moderatie prestatie. Wanneer daar iemand doelbewust foute moderaties doorvoert val het zeer snel op en zal er echt actie worden ondernomen. Vooralsnog noem je hier echter een probleem welke er in de realiteit niet is.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zie daar niet meer dan een ongefundeerde complottheorie eerlijk gezegd...

• WokeBroke
WokeBroke in 'Europese Commissie roept lidstaten op om ontwikkeling digitale euro te steunen'
6 keer -1, het lijkt mij toch een ontopic reactie. Ik reageerd op de inhoud. En voeg er wat info aan toe.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 10:29

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• msatter
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:03:
[...]

Hier vind ook controle op plaats. Er zijn diverse groepen met een zwaardere weging waarbij de PowerMod en ProMods met de hand zijn uitgezocht op basis van o.a. moderatie prestatie. Wanneer daar iemand doelbewust foute moderaties doorvoert val het zeer snel op en zal er echt actie worden ondernomen. Vooralsnog noem je hier echter een probleem welke er in de realiteit niet is.
Dan zou ik zeggen kijk naar de laatste frontpage moderaties in items over Twitter. Het ziet daar rood, aan één kant van het spectrum.

Als ik mij goed herinner viel deze er ook onder omdat het als een niet gewenste reactie werd gezien. Anderen hebben er voor gezorgt dat deze toch weer direct zichtbaar is geworden.

Ik gebruik mijn moderatie rechten niet meer omdat ik niet meer wil meedoen aan een zulk systeem. Nu schijn ik toch weer moderatie rechten heb terwijl ik die niet heb geactiveerd en daar is een verzoek van mijn kant over in een ander topic alhier.

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is inderdaad geen 0. Je staat momenteel netto op +1 wat mij een goed passende score lijkt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• msatter
  • Niet online
Een -8 voor nette en inhoudelijke response?

https://tweakers.net/nieu...ction=18269024#r_18269024

• Dazzler2120
  • Nu online
Het komt over als een complottheorie, het enige wat je zegt is 'wacht maar af, bewijs komt wel' - wat natuurlijk totaal nietszeggend is. Ik kan hier niets meer dan een -1 van maken.

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Waarom worden veel nette reacties tegenwoordig met een 0 of een -1 beloond, bijvoorbeeld deze reactie bij Sifu:

VonDudenstein in 'Ontwikkelaar Sloclap kondigt Sifu aan voor Xbox en introduceert nieuwe modus'

Diegene krijgt een 0 en een -1, terwijl dit de meest inhoudelijke reactie is die onder dit nieuwsbericht staat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Ghost babel schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:39:
Waarom worden veel nette reacties tegenwoordig met een 0 of een -1 beloond, bijvoorbeeld deze reactie bij Sifu:

VonDudenstein in 'Ontwikkelaar Sloclap kondigt Sifu aan voor Xbox en introduceert nieuwe modus'

Diegene krijgt een 0 en een -1, terwijl dit de meest inhoudelijke reactie is die onder dit nieuwsbericht staat.
Daar zat een duidelijke mismodder tussen. Ik heb actie ondernomen.

• Dazzler2120
  • Nu online
Nee, zeker niet. Overigens mag van mij de eerste post in die chain (ThanosReXXX in 'Groepje gamers klaagt Microsoft aan 'om overname Activision Blizzard te stoppen'') naar -2 gezet worden, wat 'n vijandigheid, lijkt me zeker niet te passen in het beleid m.b.t. een vriendelijker tweakers.

• msatter
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:05:
[...]

Het komt over als een complottheorie, het enige wat je zegt is 'wacht maar af, bewijs komt wel' - wat natuurlijk totaal nietszeggend is. Ik kan hier niets meer dan een -1 van maken.
-8 en niet min -1. Een Tweaker kijkt verder en zoekt uit, en kijkt naar hele plaatje. Dat was over de moderatie.

Ik kan hier dat niet schrijven wat jij vraagt omdat ten eerste al gedaan is en nog steeds gebeurt maar ik doe het in ieder geval niet meer. Ik ben wijzer geworden, om niet ongemakkelijke dingen voor anderen te schrijven.

• Dazzler2120
  • Nu online
msatter schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:21:
[...]

-8 en niet min -1. Een Tweaker kijkt verder en zoekt uit, en kijkt naar hele plaatje. Dat was over de moderatie.
8x een -1 score is natuurlijk gewoon nog steeds een -1 score, ondertussen is het 34x een -1 score, maar ook dat blijft gewoon voor jouw account tellen als een -1 score.

• msatter
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:30:
[...]

8x een -1 score is natuurlijk gewoon nog steeds een -1 score, ondertussen is het 34x een -1 score, maar ook dat blijft gewoon voor jouw account tellen als een -1 score.
Waarom zou ik de score moeten bijhouden. Wat mijn interesse heeft, de snelheid waarmee.

En ik herhaal, ik ben wijzer geworden en serieuse is gewoonweg niet mogelijk. Vandaar wat jij noemt, is een derect gevolg daarvan.

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-03 21:14
Dus ik reageer met volle interesse op een nieuwbericht, ik lok wat interessante discussies uit en pats boem -1. Ik hoop dat de moderators van -1 hun moderatierechten worden bekeken. Tweakers, controleer je moderators op objectiviteit. Ik heb dit al een keer eerder aangekaart dat het hele moderatiemethode geen zin heeft als iedereen vanuit subjectiviteit beoordeeld.

Netrunner in 'Fastned installeert eerste 400kW-lader'

• Bor

Bor

Topicstarter
Een -8 score bestaat niet. We kijken naar de netto scores gebaseerd op de mediaan. Dat maakt het een -1.

• msatter
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:24:
[...]
Een -8 score bestaat niet. We kijken naar de netto scores gebaseerd op de mediaan. Dat maakt het een -1.
Ik kijk verder dan mijn neus lang is en wil het gehele plaatje zien. Dat beeld is dus heel anders en zeker informatiever dan alleen het cijfertje op de voorkant.

• TheVivaldi
FireDrunk in 'Netflixwachtwoord delen is illegaal volgens Britse overheidsorganisatie'

Deze persoon doet alsof het niet om een strafrechtelijke vervolging gaat, maar zoals de persoon eronder ook terecht opmerkt, gaat dat het wél. Deze reactie is daarmee dus irrelevant (0).

• Bor

Bor

Topicstarter
dok33 in 'Hackers stelen broncode van Okta via GitHub-repository's' is een normale +1 maar krijgt veel +3 wegens "mee eens" voor de kiezen lijkt het.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 11:00
msatter schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:50:
[...]

Ik kijk verder dan mijn neus lang is en wil het gehele plaatje zien. Dat beeld is dus heel anders en zeker informatiever dan alleen het cijfertje op de voorkant.
Achtendertig keer een -1, drie keer een 0 en drie keer een +1 op moment van typen.
En ik kan me vinden in wat @Dazzler2120 eerder typte. Wat mij betreft staat de moderatie prima op -1 en is dat voor nu wat het is.

vrede in rust

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kondamin in 'Belgische politie komt met app voor informatievoorziening aan burgers'
Lijkt me niet een heel prangende vraag over de introductie van een app. Ik zie in elk geval niet echt iets on topic in.

• AlphaRomeo
CH4OS schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:41:
kondamin in 'Belgische politie komt met app voor informatievoorziening aan burgers'
Lijkt me niet een heel prangende vraag over de introductie van een app. Ik zie in elk geval niet echt iets on topic in.
Ik vind het juist wel mooi, de vraag lijkt een poging tot trollen, maar de antwoorden zijn keurig, on topic en een mooie discussie. Ik snap op zich ook dat iemand die vraag heeft bij zo'n app, en de antwoorden verhelderen dat ook.

Mijns inziens zijn er twee mogelijke scores voor die reactie: -1 (want poging tot trollen) en +1 (want ten slotte een on-topic vraag).

Ik vind de +1 in dit geval juist. :)

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10

Technomania

salvis titulis et honoribus

CH4OS schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:41:
Persoonlijk vind ik het wel een interessante vraag dus ontopic genoeg om irrelevant te zijn.

niet diegene die weinig heeft, maar degeen die meer wil hebben is arm.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaRomeo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:22:
[...]

Ik vind het juist wel mooi, de vraag lijkt een poging tot trollen, maar de antwoorden zijn keurig, on topic en een mooie discussie. Ik snap op zich ook dat iemand die vraag heeft bij zo'n app, en de antwoorden verhelderen dat ook.

Mijns inziens zijn er twee mogelijke scores voor die reactie: -1 (want poging tot trollen) en +1 (want ten slotte een on-topic vraag).

Ik vind de +1 in dit geval juist. :)
Tja, aan de andere kant, wat weerhoudt die persoon om gewoon zelf wat meer moeite in de vraag te steken en zelf eerst op onderzoek uit te gaan? :) Dat is toch ook een van de gedachten van Tweakers, eerst zelf proberen en dingen zoeken? :) Gaan we nu bij elk bericht over de introductie van een nieuwe app vragen om welke permissies ontopic modereren? ;)

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2022 14:37]

• Lapjespoes
  • Niet online
ErikT738 in 'Kickstarter haalt crowdfundproject offline dat pornografie wil genereren met AI'

+1, bij lange na niet een +3. Het is een lang opiniestuk dat geen essentiële bijdrage levert aan het artikel.

---

ErikT738 in 'Kickstarter haalt crowdfundproject offline dat pornografie wil genereren met AI'

Eveneens +1, geen +2. Ontopic maar zoals de gebruiker zelf al aangeeft betreft het zijn mening, niet gebaseerd op harde feiten. De link die hij later toegevoegd heeft is niet relevant voor de discussie en doelbewust misleidend om zijn opinie kracht bij te zetten, daar het gelinkte artikel over net iets anders gaat.

---

drakiesoft in 'Kickstarter haalt crowdfundproject offline dat pornografie wil genereren met AI'

Zeer neerbuigende belediging jegens alle artiesten. -1. Pas +1 als belediging verwijderd is. |:(

[Voor 63% gewijzigd door Lapjespoes op 22-12-2022 22:53]

• Dazzler2120
  • Nu online
Dat is m.i. zeker niet beledigend of neerbuigend, hooguit wordt de boodschap op een beetje een ludieke wijze gebracht (Hij neemt schijnbaar jouw standpunt in, om vervolgens aan te geven dat hij er toch echt een ander standpunt op nahoudt).

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:53

“A time is coming when men will go mad, and when they see someone who is not mad, they will attack him, saying, ‘You are mad; you are not like us.’”

Pagina: 1 ... 105 ... 113 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee