Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 182 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:55:
[...]

Het stukje "nooit fatsoen" en "wappies", die vallen in deze categorie. En verder maakt het niet uit of dat op individuen of groepen betrekking zou hebben.
Het zou onder die categorie kunnen vallen als je een bepaald categorie mensen aanspreek volgens artikel 1 van de grondwet.

Ik refereer naar FvD als partij, dat valt dus niet onder. En ik gebruik dezelfde woorden als de riool politici zelf.

Ik heb het idee dat je zoekende bent naar een onzin reden en in verdediging schiet.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
Een -1 kan ik daar niet in zien nee. 0 of 1 wel. Het is een nette on-topic reactie, maar ik twijfel aan de relevantie danwel waarde van de opmerking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GenGF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-03 15:02
mrbullet schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:06:
[...]

Het zou onder die categorie kunnen vallen als je een bepaald categorie mensen aanspreek volgens artikel 1 van de grondwet.

Ik refereer naar FvD als partij, dat valt dus niet onder. En ik gebruik dezelfde woorden als de riool politici zelf.

Ik heb het idee dat je zoekende bent naar een onzin reden en in verdediging schiet.
Ongeacht hoe fout 'de ander' zit, we verlagen ons niet tot dat niveau. De huisregels maken geen uitzonderingen voor het communiceren met mensen die er andere (of geen) standaarden op na houden. Respectvolle discussie, ook als je het idee hebt dat de ander dat niet verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
GenGF schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:51:
[...]

Een -1 kan ik daar niet in zien nee. 0 of 1 wel. Het is een nette on-topic reactie, maar ik twijfel aan de relevantie danwel waarde van de opmerking.
Het is in mijn ogen relevant omdat het aantoont dat de stelling erboven niet klopt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
GenGF schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 23:57:
[...]

Ongeacht hoe fout 'de ander' zit, we verlagen ons niet tot dat niveau. De huisregels maken geen uitzonderingen voor het communiceren met mensen die er andere (of geen) standaarden op na houden. Respectvolle discussie, ook als je het idee hebt dat de ander dat niet verdient.
Enige wat je als "hun niveau" kan bestempelen is 'riool politici'. Maar als je op de hoogte was van het nieuws zou je snappen dat dat cynisme is.

Nogmaals ben je voor de rest gewoon aan het zoeken naar een reden die er niet is.
Jij verwart hard erin gaan met belediging.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DonJunior in 'Brave Search gaat reclame tonen en krijgt premiumoptie'

Dit is gewoon een knap staaltje meningmodden, de reactie is enorm doorsnee, pretentieus en zeurderig dus kan wat mij betreft gewoon naar +0 voor irrelevantie of hooguit +1 omdat het toevallig ook advertenties betreft.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Slaiter in 'Duitsland gaat niet voor algemeen verbod op Chinese telecomapparatuur'

Hoe mooi ik het vind dat het predicaat "ongewenst" en "irrelevant" snel gegeven is terwijl er feitelijk geen enkele onjuistheid, flame of dergelijks staat en alles volledig aansluit op het topic in kwestie.

Mooi staaltje meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Ken VanDine van Canonical: 'Ubuntu is Linux voor gewone mensen'' is volgens mij 100% ontopic, zeker ten opzichte van de reactie waar ik op reageer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 23:45
Ik denk omdat je het als leugen bestempelt, daarmee geef je aan dat de degene die de reactie schrijft weet dat het niet klopt. En ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is. En daarmee wordt het een reactie met een onvriendelijk karakter.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Nas T schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 22:41:
[...]

Ik denk omdat je het als leugen bestempelt, daarmee geef je aan dat de degene die de reactie schrijft weet dat het niet klopt. En ik kan me niet voorstellen dat dat het geval is. En daarmee wordt het een reactie met een onvriendelijk karakter.
Hoe moet je iets anders noemen als het niet waar is?
Ik geef toch twee duidelijke verklaringen waarom de eerdere bewering niet klopt.

Pana 5j

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
mrbullet schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:51:
[...]

Hoe moet je iets anders noemen als het niet waar is?
Ik geef toch twee duidelijke verklaringen waarom de eerdere bewering niet klopt.
Als iemand liegt dan weet diegene dat wat hij zegt niet waar is, diegene heeft dan een actief doel om anderen te misleiden.
Als je zegt ‘dat is een leugen’ dan zeg je daarmee indirect dat de ander aan het liegen is.

Alternatieven waarbij je de ander niet beschuldigt van misleiding zijn bijvoorbeeld: dat klopt niet, dat is onwaar, dat is feitelijk onjuist of dat is foutieve informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Kan iemand in het algemeen even door dit topic lopen:
nieuws: Zwitserland overweegt verbod op EV's, spelcomputers en streaming bij ...

Het begon met een +2 post die wat mij betreft een prima toevoeging is, al zou ik zelf +1 gegeven hebben. Helaas staat de bekende MWh fout in die post, wat terecht gecorrigeerd wordt.

Het is dan behoorlijk pijnlijk te zien dat posts die dat fout hebben omhoog gemodereerd worden en posts die het correct hebben als irrelevant worden weggezet. Die hele welles nietes is storend, maar helaas het gevolg van een paar mensen die onjuiste informatie blijven plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dazzler2120

FP ProMod

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'Rapper Ye en Parlement zien af van overname socialemediaplatform Parler door Ye'

Ehm -1 waarom?

Is het nu -1 omdat ik vind dat dit soort neonazi's geen aandacht meer moeten worden gegeven, nu zo controversieel? Of is het omdat ik het raar vind dat Musk neo nazi's doet unbannen?

Maargoed ik reageerde op het feit dat Kanye nog steeds heel veel begrip krijgt van mensen, dus tja.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 05-12-2022 13:30 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Je noemt Musk een gek:
... geven gekken zoals Musk hem ...
En volgens de moderatieFAQ:
... flamebaits, ... onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben ...

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:11

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@Nas T ik vind dat wel vrij streng. Een 0 is voor die post ondanks de harde woorden ook wel te verdedigen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 20:29

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nas T schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:41:
[...]

Je noemt Musk een gek:

[...]

En volgens de moderatieFAQ:

[...]
Sorry, neo nazi's weer toelaten is niet gek. Mijn mening hierover is duidelijk controversieel, en een grote hoeveelheid mensen vinden neo nazi's wel gewoon prima op het platform.

Wel jammer dat je niet scherpe bewoordingen zoals 'gek' meer mag gebruiken hier.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Anoniem: 30722 in 'Eufy voegt melding over cloudopslag camerathumbnails toe aan app na kritiek'

Uit het niets 6x een 0 erbij?
Volgens mij is het niet irrelevant, maar gewoon een zure powermod die zijn scepter zwaait!
Zo kom je als oudgediende tweaker nooit meer over de 0,5 heen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:55:
Anoniem: 30722 in 'Eufy voegt melding over cloudopslag camerathumbnails toe aan app na kritiek'

Volgens mij is het niet irrelevant, maar gewoon een zure powermod die zijn scepter zwaait!
De inhoud is wel erg beperkt dus zowel een 0 als een 1 is verdedigbaar. Je staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AlphaRomeo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:00:
[...]

De inhoud is wel erg beperkt dus zowel een 0 als een 1 is verdedigbaar. Je staat nu op +1.
Beperkt, maar dekt de lading.
Moderatie gaat om het al dan niet on/off topic zijn, niet om het schrijven van een regel of een heel opstel... ;)
Thanks voor de correctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:01:
[...]
Moderatie gaat om het al dan niet on/off topic zijn, niet om het schrijven van een regel of een heel opstel... ;)
Het gaat ook om de relevantie. Als je onder een artikel reageert met 'mooie feature' voegt dat niet echt wat toe ondanks dat het on-topic is. Sommige reacties zijn nog steeds on topic maar bevatten dusdanig weinig inhoud dat ze op 0 (irrelevant) gezet worden. Zie ook de FAQ:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:55:

Dit kan je ook op een andere manier brengen. Zie ook .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Om open kaart te spelen; ik heb je een 0 gegeven want ik vind de reactie irrelevant. Je mist de kern van de discussie. Het gaat er namelijk niet om dat "push zo werkt" (wat overigens niet per definitie waar is) maar omdat Eufy niet aangeeft dat er ondanks de locatie opslag (waar ze duidelijk mee adverteren en wat voor velen min of meer het selling point is) toch informatie richting de cloud stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:30:
[...]

Dit kan je ook op een andere manier brengen. Zie ook .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Om open kaart te spelen; ik heb je een 0 gegeven want ik vind de reactie irrelevant. Je mist de kern van de discussie. Het gaat er namelijk niet om dat "push zo werkt" (wat overigens niet per definitie waar is) maar omdat Eufy niet aangeeft dat er ondanks de locatie opslag (waar ze duidelijk mee adverteren en wat voor velen min of meer het selling point is) toch informatie richting de cloud stuurt.
Wie het gegeven had, daar had ik al een vermoeden van... :X
En vervolgens mij wijzen op een vriendelijker tweakers, ik laat het maar even rusten voor nu, lijkt mij verstandiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 30722 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:46:
[...]

Wie het gegeven had, daar had ik al een vermoeden van... :X
En vervolgens mij wijzen op een vriendelijker tweakers, ik laat het maar even rusten voor nu, lijkt mij verstandiger.
Het staat je vrij de discussie aan te gaan waarom de reactie in kwestie hoger dan een 0 moet scoren. Ik heb uitleg gegeven waarom ik er een 0 in zie wat zoals AlphaRomeo al aangeeft in lijn is met de moderatie richtlijnen. Op dezelfde voet doorgaan met onvriendelijke reacties is in ieder geval niet de bedoeling zoals je onlangs ook duidelijk is gemaakt.

[ Voor 1% gewijzigd door Moonsugar op 20-03-2023 14:30 . Reden: Genoemde username verwijderd op verzoek van gebruiker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'IT-systemen van Stad Antwerpen zijn getroffen door een cyberaanval'
Hoezo is dit een 0? Het is nb aanvullend info uit een nieuwsbron.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Amanoo in 'EU en VS gaan subsidieplannen voor chipsector coördineren'

Hoezo +2 terwijl er onwaarheden worden verteld door te beweren dat ik uitspraken heb gedaan die nergens te lezen valt.
En mijn opmerkingen boven worden afgedaan met een 0.
Dit zijn 50-cent-army praktijken voor de CCP.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Het is al jaren publieke discussie dat je niet zomaar op backups kan vertrouwen omdat je ze hebt, dus ook niet bij ransomware.
PD2JK in 'IT-systemen van Stad Antwerpen zijn getroffen door een cyberaanval'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05 15:37
Ik zie niet helemaal waarom alles in dit draadje op 0 word gezet.
Wolfos in 'Microsoft verhoogt dollaradviesprijzen 'next-gen' games voor alle platformen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Duitsland gaat niet voor algemeen verbod op Chinese telecomapparatuur'

Hoe kan het dat ik allemaal -1 krijg en berichten waar ik op reageren 0 & +1? Chinese bots zijn hard aan het werk.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'EU en VS gaan subsidieplannen voor chipsector coördineren'

Hoe kan het dat ik allemaal -1 krijg en degene waar ik op reageer +2??
Jullie mogen wel optreden tegen de 50-cent army.

Pana 5j

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@mrbullet misschien kun je proberen je bewoordingen wat zorgvuldiger te kiezen, ik lees zinnen als:
Grapjas, je fantaseert behoorlijk op los
Je maakt jezelf behoorlijk belachelijk met zulke uitspraken.
Is dit bedoeld om bij de hand te zijn of onwetendheid?
Dan moet je niet verbaasd zijn dat je lager gemodereerd wordt. We streven naar een vriendelijke en constructieve discussie. Dan helpt dit soort terminologie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
@AlphaRomeo Iemand zegt dat de kerstman bestaat en ik zeg dat die in sprookjes gelooft.
Ik moet dan mijn woorden aanpassen, en de onzin komt in de schijnwerpers te staan? Gekke wereld.
Er worden nota bene beledigingen ge-uit door de pro-Chinezen, zien we die door de vingers?

En trouwens, van de punten die je aanhaalt slaat er maar 1 op de 4-5 punten die ik hierboven noem als mismoderatie.
Het verbaast mij dat jij geen onderscheid kan maken.

Pana 5j

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 13:08

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Subtiliteit is heel belangrijk in discussies. Mensen op een botte manier vertellen dat ze je onzin proberen te verkopen, is een effectieve manier om ze tegen je in het harnas te jagen en dus een reden voor lage scores.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
mrbullet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:41:
Jullie mogen wel optreden tegen de 50-cent army.
mrbullet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:45:

Chinese bots zijn hard aan het werk.
mrbullet schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:25:

En mijn opmerkingen boven worden afgedaan met een 0.
Dit zijn 50-cent-army praktijken voor de CCP.
Overigens, ik zou eens wat minder naar anderen verwijzen. Je wordt constant gewezen erop dat je manier van communiceren heel aanvallend overkomt.

In veel posts in nieuws: EU en VS gaan subsidieplannen voor chipsector coördineren is de max. score die ik kan geven voor de comments een 0, het gaat om een subsidieplan wat de EU en de VS heeft, om productie inhouse te krijgen. Wanneer vervolgens de CCP erbij gehaald wordt met de binnenlandse politiek binnen China en hoeveel slachtoffers China gemaakt heeft, dan is dat gewoon compleet irrelevant aan het topic. Als het taalgebruik vervolgens aanvallend is, dan is dat gewoon een -1 post.

Wellicht .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers eens goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 08:28
5V1NA70G in 'Stack Overflow verbiedt gebruik van AI-tool ChatGPT voor antwoorden'

Hier krijg ik veel '0' moderaties, terwijl ik hier juist aan de discussie wil bijdragen met voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat er op basis van mening wordt gemodereerd, omdat ik ChatGPT een 'bullshit' stuk heb laten genereren over klimaatverandering.
Mijn reactie draagt bij aan de de reactie boven mij en is direct gekoppeld aan het onderwerp (ChatGPT die plausibele 'bullshit' kan genereren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
5V1NA70G schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:22:
5V1NA70G in 'Stack Overflow verbiedt gebruik van AI-tool ChatGPT voor antwoorden'

Hier krijg ik veel '0' moderaties, terwijl ik hier juist aan de discussie wil bijdragen met voorbeelden. Ik krijg het gevoel dat er op basis van mening wordt gemodereerd, omdat ik ChatGPT een 'bullshit' stuk heb laten genereren over klimaatverandering.
Mijn reactie draagt bij aan de de reactie boven mij en is direct gekoppeld aan het onderwerp (ChatGPT die plausibele 'bullshit' kan genereren).
Ik denk dat deze comment het goed omschrijft; Argantonis in 'Stack Overflow verbiedt gebruik van AI-tool ChatGPT voor antwoorden'

Je vraagstelling is dusdanig, dat de output van ChatGPT niet relevant is voor het punt van de persoon waarop je reageert. Het punt was namelijk oorspronkelijk, wat als je een normale, niet gestuurde vraag stelt, wanneer zou je dan het antwoord van ChatGPT accepteren, en wanneer niet?
Stack Overflow wilt er niet mee werken, want de kans op een foutief antwoord is te groot. Stel je vraagt de bot 100 keer "Wat is 3+3" en van die 100 keer geeft hij 10 keer een fout antwoord, is dat dan goed (want 90% goed beantwoord) of niet? Dat staat los van dat je een 'bullshit' antwoord kan laten genereren door een gestuurde vraag.

Hoewel, ik denk ook dat zowel een 0 als een +1 score op je comment verdedigbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:31

ITsEZ

parttime all-rounder

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 19:52
Sluuut in 'nieuws: Adblock Plus brengt Premium-abonnement uit dat sitepop-ups en video's blokkeert'

Dit is een terechte bedenking en ontopic, dus begrijp ik niet dat hij massaal -1 krijgt omdat hij simpelweg niet goed op de hoogte is wie er achter Ublock Origin zit.

[ Voor 5% gewijzigd door ShaiNe op 08-12-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

B_Swinkels in 'Steeds grotere telefoons? Niet meer'

Dat lijkt me geen +1, laat staan +2 of zelfs +3 (!), maar op zijn best een 0. GR materiaal.

Cave_Boy in 'Steeds grotere telefoons? Niet meer'

Idem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
ShaiNe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:37:
Sluuut in 'nieuws: Adblock Plus brengt Premium-abonnement uit dat sitepop-ups en video's blokkeert'

Dit is een terechte bedenking en ontopic, dus begrijp ik niet dat hij massaal -1 krijgt omdat hij simpelweg niet goed op de hoogte is wie er achter Ublock Origin zit.
Inderdaad. Gewoon een goede vraag. Het lijkt erop dat veel mensen op -1 hebben gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmerius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Microsoft wil Call of Duty naar Nintendo-consoles brengen na Activision-overname

Ik vraag me hier vooral af waarom ik hier een -1 krijg. Ik heb volgens mij een vrij normale discussie, maar gezien de moderatie lijkt het hier toch wel erg sterk op meningen moderatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Niet-onderbouwde complottheorie mag lekker op 0 of -1:
Ernst1914 in 'Steeds grotere telefoons? Niet meer'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002

jdh009

FP ProMod
Zonder bronnen en/of verdere toelichting/onderbouwing zou deze van mij wel op 0 mogen.
gp500 in 'Planbureau: Doel zonne- en windparken blijft haalbaar, maar er zijn knelpunten'

En deze lijkt mij gewoon on-topic
jdh009 in 'Planbureau: Doel zonne- en windparken blijft haalbaar, maar er zijn knelpunten'

[ Voor 27% gewijzigd door jdh009 op 08-12-2022 22:47 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-05 13:10

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind deze reactie niet informatief. Prima ontopic maar meer niet wat mij betreft:
roland83 in 'De volledige uitslag van de Tweakers Awards 2021/2022'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:32:
Ik vind deze reactie niet informatief. Prima ontopic maar meer niet wat mij betreft:
roland83 in 'De volledige uitslag van de Tweakers Awards 2021/2022'
Net geformuleerde post die aanstipt dat bedrijven die adverteren met 'Tweakers Award winnaar 20xx" iets anders impliceren dan wat de Award eigenlijk is. En wat die Awards eigenlijk zijn, legt hij keurig uit.

Niks nieuws voor mij want ik lees soortgelijke reacties ieder jaar, maar er zijn (hopelijk) zat nieuwe users. Ik vind 't wel een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ThanosReXXX in 'Patches-repository van onder andere YouTube Revanced is offline gehaald' lijkt mij geen +1, niet relevant en het taalgebruik mag ook wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jammer maar ik had het al een beetje verwacht; kritisch over CyberPunk lijkt steevast negatieve moderatie op te leveren. Volgens mij is dit gewoon ontopic (maar meer ook zeker niet):

Bor in 'Idris Elba krijgt rol in Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

justmiketech in 'FTC dient klacht in om overname Activision Blizzard door Microsoft te blokkeren'

Volgens mij is dit niet echt een +2 post, maar zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 22:10

nFo

Bor schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:21:
Jammer maar ik had het al een beetje verwacht; kritisch over CyberPunk lijkt steevast negatieve moderatie op te leveren. Volgens mij is dit gewoon ontopic (maar meer ook zeker niet):

Bor in 'Idris Elba krijgt rol in Cyberpunk 2077-uitbreiding Phantom Liberty'
Ik vond het een erg zure reactie als Cyberpunk liefhebber, hopelijk kunnen ze bij de volgende Cyberpunk deel de beloftes wel waarmaken met de Unreal 5 Engine. :)
Of anders Eidos ? ; Rumor: 'Eidos Montreal wants to bring back Deus Ex and 'do what Cyberpunk 2077 couldn't' 8)
https://www.windowscentra...at-cyberpunk-2077-couldnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Palindrome in 'Final Fantasy XVI verschijnt op 22 juni 2023 voor PlayStation 5'

Ik begrijp niet zo goed wat hier -1 aan is. Hij heeft heeft imo wel degelijk een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 09:41
Exirion in 'Kruidvat of Action? - De beste toetsenbordset met RGB voor maximaal €20'

Dat veel mensen het ermee eens zijn, maakt zo'n doodeenvoudige meningreactie nog geen +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is CH4OS in 'Apple en Ericsson sluiten licentieovereenkomst over mobiele technologiëen' prima ontopic, als de reactie erop (die er verder op in gaat) wel ontopic is. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
nieuws: Twitter start op maandag met vernieuwd Blue-abonnement, 3 dollar duur...

Kunnen ‘aub’ de moderators hier de komende uren naar kijken, je ziet al weer dik mening-modden bij alle comments, structureel -1 bij comments die gewoon on-topic zijn.

Dit gebeurd steeds vaker bij berichten over Twitter & Musk en co.

Als Tweakers ‘haatzaaien’ niet tolereert, doe hier dan aub iets aan.

Edit:

slijkie in 'Twitter start op maandag met vernieuwd Blue-abonnement, 3 dollar duurder op iOS'

Even puur als test gedaan. Een 100% ontopic bericht geplaatst. Hoppa, momenteel 8 maal een ‘offtopic’.

Het moderatiesysteem is gewoon extreem rot zolang er niks aan die mening-modders gedaan wordt. :F

[ Voor 21% gewijzigd door slijkie op 11-12-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
slijkie schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:08:
nieuws: Twitter start op maandag met vernieuwd Blue-abonnement, 3 dollar duur...

Kunnen ‘aub’ de moderators hier de komende uren naar kijken, je ziet al weer dik mening-modden bij alle comments, structureel -1 bij comments die gewoon on-topic zijn.

Dit gebeurd steeds vaker bij berichten over Twitter & Musk en co.

Als Tweakers ‘haatzaaien’ niet tolereert, doe hier dan aub iets aan.

Edit:

slijkie in 'Twitter start op maandag met vernieuwd Blue-abonnement, 3 dollar duurder op iOS'

Even puur als test gedaan. Een 100% ontopic bericht geplaatst. Hoppa, momenteel 8 maal een ‘offtopic’.

Het moderatiesysteem is gewoon extreem rot zolang er niks aan die mening-modders gedaan wordt. :F
Links naar specifieke reacties helpen. Ik zie momenteel maar weinig reacties die echt duidelijk fout staan. Velen zijn nog niet gemodereerd.

Is jouw eigen reactie ontopic of irrelevant voor andere lezers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Bor schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:58:
[...]

Is jouw eigen reactie ontopic of irrelevant voor andere lezers?
Dan kunnen we voortaan de massa op 0 zetten als dit zo is Bor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
slijkie schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:00:
[...]

Dan kunnen we voortaan de massa op 0 zetten als dit zo is Bor.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jouw reactie is niet tot nauwelijks interessant voor andere lezers zo te zien. Ik vind het een heel krappe +1 maar een 0 ook een te verdedigen score en daarmee geen mismoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb je eerder verteld dat het taalgebruik de tekst niet prettiger maakt om te lezen. Beginnen met 'een dikke middelvinger' maakt dat veel tweakers al een punt af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Bor schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:02:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jouw reactie is niet tot nauwelijks interessant voor andere lezers zo te zien. Ik vind het een heel krappe +1 maar een 0 ook een te verdedigen score en daarmee geen mismoderatie.

En

En de ‘ongewensten’ op deze 2 ook normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002

jdh009

FP ProMod
Beide staan naar mijn mening op de prima te verdedigen score van 0 en +1. Of doel je op individuele scores die zijn uitgedeeld?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Beide reacties staan netto op prima verdedigbare scores. Zie ook de "let op" bij dit topic
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 12-12-2022 07:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
jdh009 schreef op maandag 12 december 2022 @ 00:53:
[...]

Beide staan naar mijn mening op de prima te verdedigen score van 0 en +1. Of doel je op individuele scores die zijn uitgedeeld?
Ja sorry. Ik ben die mening-modders gewoon zo kotsbeu, hoop echt dat hier in de toekomst iets aan gedaan wordt, of dat dat hele moderatiesysteem gewoon weg gaat. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
Samba in 'Maak kennis met TweakersGear, onze eigen merchandiselijn'

Dit is een duidelijk voorbeeld van meningmodden. Hij krijgt massaal -1 omdat men niet akkoord is met zijn standpunt. Nochtans is zijn standpunt ontopic, ook al is het misschien controversieel.

edit: Ook deze reactie is van hetzelfde bedje ziek.

[ Voor 18% gewijzigd door ShaiNe op 12-12-2022 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind een -1 ook een beetje streng voor die reacties, al zou je het op kunnen vatten als trollen. Een 0 is beter op zijn plaats omdat het gewoon niets met reclame maken te maken heeft. Dus off topic.

Je tweede reactie vind ik nog meer neigen naar een troll ('de plus artikelen werken niet'), maar ook daar vind ik een 0 voldoende, want ook dat is zwaar off topic.

@ShaiNe ik zie dat je zelf trouwens een +3 hebt gegeven op die reactie en dat is al helemaal niet de bedoeling. Dat zal bedoeld zijn als compensatie, maar dat heeft geen zin door de gehanteerde mediaan en bovendien loop jij nu zelf het risico om aangesproken te worden als mismodder.

[ Voor 17% gewijzigd door AlphaRomeo op 12-12-2022 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaiNe
@AlphaRomeo Ja, ik geef toe dat ik soms mod om te compenseren, dus heb ik zelf boter op het hoofd, sorry.
Maar dat valt eerder in de categorie 'rechtvaardigheidsmodden' ;) Ik heb het aangepast naar +1.

[ Voor 20% gewijzigd door ShaiNe op 12-12-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
snakeye in 'Nederland en Japan sluiten zich aan bij restricties chipexport naar China' verdient geen +2 met zulke onwaarheden:
... Verder escalleerd? Ow je bedoelt net als rusland? Gewoon elke keer niks doen, erbij staan en er naar kijken. ...
Je kan discussiëren over de mate waarin Nederland/NAVO/EU maatregelen neemt tegen Rusland, maar niks doen is gewoon niet waar.

vrede in rust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:55

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Nas T schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:58:
snakeye in 'Nederland en Japan sluiten zich aan bij restricties chipexport naar China' verdient geen +2 met zulke onwaarheden:

[...]

Je kan discussiëren over de mate waarin Nederland/NAVO/EU maatregelen neemt tegen Rusland, maar niks doen is gewoon niet waar.
Die heeft nog wat hulp nodig voordat ie op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:55

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp soms de moderatie echt niet... CH4OS in 'Apple maakt Emergency SOS-functie beschikbaar in eerste Europese landen, niet NL' hier beantwoord ik iemands vraag, die krijgt offtopic (of sterker nog, ongewenst? :?), vervolgens komt iemand aanzetten (Standeman in 'Apple maakt Emergency SOS-functie beschikbaar in eerste Europese landen, niet NL') met een situatie waarbij de planeten in een lijn staan en dat is opeens ontopic?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 13-12-2022 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

SpiceWorm in 'Reuters: Twitter heeft vrijwillige veiligheidsadviesraad opgeheven'

Word -1 gemod maar vertelt feiten. Mogelijk wat emotioneel gebracht, maar feiten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Leg mij in godsnaam eens uit wat hier ‘informatief’ aan is.

redniels in 'Reuters: Twitter heeft vrijwillige veiligheidsadviesraad opgeheven'

Het is weer een item over Musk en de mening moderaties regenen weer als bakken uit de hemel.

Je ziet zo een ongelofelijk duidelijk patroon in de aantallen min en plus.

Jammer, erg jammer. (Laat duidelijk zijn, een negatieve reactie kan ook een +1 of +2 zijn, het gaat hier puur in het naar beneden en omhoog halen van meningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
slijkie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:59:
Leg mij in godsnaam eens uit wat hier ‘informatief’ aan is.

redniels in 'Reuters: Twitter heeft vrijwillige veiligheidsadviesraad opgeheven'

Het is weer een item over Musk en de mening moderaties regenen weer als bakken uit de hemel.

Je ziet zo een ongelofelijk duidelijk patroon in de aantallen min en plus.

Jammer, erg jammer. (Laat duidelijk zijn, een negatieve reactie kan ook een +1 of +2 zijn, het gaat hier puur in het naar beneden en omhoog halen van meningen.
Die uitleg lijkt me redelijk simpel.
Antwoord; het is niet informatief of een +2 waard, het staat (eindcijfer) nu ook niet op informatief.
Door de aanvallende toon (naar mijn mening is wat hij doet niet negatief, maar aanvallend) zou ik dit als ongewenst (-1) bestempelen, net zo ongewenst als de comment waarop hij reageert.
Het 2de ('normale') deel van zijn post zou ook niet verder komen dan een +1.

Edit:
Overigens, ook fsfikke in 'Reuters: Twitter heeft vrijwillige veiligheidsadviesraad opgeheven' hoort een -1 te zijn door de belediging/sneer die hij erin verwerkt. Zeker geen +2 in dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 13-12-2022 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Laatst online: 16-05 11:04
fsfikke in 'Reuters: Twitter heeft vrijwillige veiligheidsadviesraad opgeheven'
Dit lijkt me ook geen +2

Edit: bijna alle reacties onder dat artikel zijn een off-topic clusterfuck. Ze lijken alleen willekeurig op -1, 0 of 1 te staan

[ Voor 32% gewijzigd door DrBreakalot op 13-12-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Bijzonder hoe mijn reactie massaal 'ongewenst' punten krijgt omdat mods niet eens zijn met mijn reactie. Laat zien dat mensen de mod optie helaas nog steeds gebruiken als 'Vind ik leuk/niet leuk' of 'mee eens/niet mee eens'

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 20:19

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Huh, ben ik hier irrelevant -O-
DeComponeur in 'Pricewatch-prijsdalers en uitfasering Plus - Development-iteraties #246/247/248'

Deze harmonica-grafiek zie je bij honderden artikelen in de PW van Aces Direct, lijkt me nogal een dingetje...
https://tweakers.net/foto...M86keM5UEyq088nrrHXct.png
Er ontstaat zo een behoorlijke (opzettelijke ?) vertroebeling, erg jammer

edit als je zo zoekt, zie vooral merk Tripp-Lite: https://tweakers.net/pric...dRKkhMTwWbB2IEZ1aBOAYGtQA

edit 2 (sorry 't wordt nu wat off topic >:) )
Opvallend is dat het heel vaak is icm bol.com Plaza Verkoop door MaxSim.eu ..... hmmm

[ Voor 34% gewijzigd door DeComponeur op 13-12-2022 21:34 ]

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Lisadr schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:49:
Bijzonder hoe mijn reactie massaal 'ongewenst' punten krijgt omdat mods niet eens zijn met mijn reactie. Laat zien dat mensen de mod optie helaas nog steeds gebruiken als 'Vind ik leuk/niet leuk' of 'mee eens/niet mee eens'
Ik heb je reactie even naar het juiste topic verplaatst, maar ik zie maar 1 -1? Sowieso staat hij nu solide op +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Anoniem: 454358 in 'Apple gaat in 2024 appwinkels van andere aanbieders toestaan onder druk van EU'

Deze krijgt +1 en mijn en een ander comment een 0 terwijl het een inhoudelijke reactie is. Een van de kanten moet gelijk getrokken worden.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Dirk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:32:
[...]

Ik heb je reactie even naar het juiste topic verplaatst, maar ik zie maar 1 -1? Sowieso staat hij nu solide op +1.
Ik had het over de comment van jinvanthee. Die heeft 3keer -1 en 9keer 0. Terwijl het een inhoudelijk terechte opmerking is.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Maar ik reageerde niet op jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Apple gaat in 2024 appwinkels van andere aanbieders toestaan onder druk van EU'

Hoezo -1? Bericht waar ik op reageer krijgt +1 terwijl ik samenvat wat hij bedoelt.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Dirk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:32:
[...]

Bedankt. Ik had 6x -1. Dat lijkt nu weg te zijn.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 09:41
Kostarados in 'Instagram onthult Notes-tekstberichten en gezamenlijke profielen'

Het is wel een leuk weetje, maar of het voldoende is voor +2? Ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
GameNympho in 'Europese Commissie: VS biedt voldoende bescherming voor datatransfers vanuit EU'
Dat ik een nul krijg voor mijn comments, kan ik me gewoon indenken, maar de andere krijgen een +1 en zelfs een +2 en ik ga het rood in :F.

no reaction, pitty :F

[ Voor 4% gewijzigd door GameNympho op 16-12-2022 19:18 ]

• mrbullet
  • Niet online
ymmv in 'Arm: we mogen geen Neoverse V3-chiptechnologie exporteren naar China'

*knip*, de bijdrage is absoluut niet informatief of relevant.

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk op 15-12-2022 20:56 . Reden: Onnodige sneer verwijderd ]

Pana 5j

• mrbullet
  • Niet online

Pana 5j

Pagina: 1 ... 104 ... 182 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2