Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ach, we moeten de lol er toch een beetje inhouden toch. Het belemmert geen enkele discussie en doet niemand kwaad.Bor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:19:
Deze hele thread kan wel naar -1 denk ik: LigeTRy in 'Calibre 6.9.0'
Het is gewoon vervuiling van de comment section. Meer dan -1 zie ik echt niet in een opvolgende range van "nice". Dat heeft imho niets met humor te maken.LigeTRy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:38:
[...]
Ach, we moeten de lol er toch een beetje inhouden toch. Het belemmert geen enkele discussie en doet niemand kwaad.
Het feit dat er wordt opgeroepen om -1 reacties te geven op een bepaalde comment (door een moderator notabene) is nou ook niet-echt zuivere koekBor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:40:
[...]
Het is gewoon vervuiling van de comment section. Meer dan -1 zie ik echt niet in een opvolgende range van "nice". Dat heeft imho niets met humor te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 25-11-2022 11:45 ]
De reacties stonden op +1 wat wel degelijk mismoderatie betreft. Mijn reactie is dus volledig in lijn met het doel van dit topic.LigeTRy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:45:
[...]
Het feit dat er wordt opgeroepen om -1 reacties te geven op een bepaalde comment (door een moderator notabene) is nou ook niet-echt zuivere koek, dat heeft niks met "mismoderatie" te maken
We voeren beide hier een prima ontopic discussie en nemen we de moeite om iets zinnigs te zeggen...
DeComponeur in 'Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is'
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Ik zie dat je momenteel grotendeels op +1 staat, maar een 0 voor een aantal reacties zou ik ook niet gek vinden. Het klopt feitelijk gezien niet wat je zegt, in het topic is de eerder aangehaalde link waarin benoemd wordt: https://www.kpnnetwerk.nl/over-glasvezel/wat-kost-glasvezel/DeComponeur schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:37:
Inmiddels wordt ik in dit hele draadje weggenuld en mijn opponent/collega niet.
We voeren beide hier een prima ontopic discussie en nemen we de moeite om iets zinnigs te zeggen...
DeComponeur in 'Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is'
Waaruit je concludeert dat het geen gratis aanleg is, want je hebt een abonnement nodig. Maar je wordt sws aangelegd tenzij je expliciet weigert. Maar om ook van de glasvezel gebruik te maken moet je inderdaad diensten afnemen bij een service provider.Waarom we kosteloos aansluiten
De aanleg van ons netwerk is een enorme operatie. We sluiten honderdduizenden huizen per jaar aan. Dat kost uiteraard geld. Veel geld, zelfs. Toch sluiten we je kosteloos aan, omdat we het belangrijk vinden dat zoveel mogelijk mensen toegang hebben tot supersnel internet. Waarom een glasvezelaansluiting jou niets kost? De providers die glasvezelabonnementen aanbieden op ons netwerk betalen ons daarvoor.
Je betaalt wel voor je abonnement
Om te internetten, tv te kijken of te bellen via ons glasvezelnetwerk heb je een abonnement nodig. Dat abonnement sluit je dus af bij een provider. Je betaalt daar abonnementskosten voor. Hoeveel dat is, verschilt per provider en het soort abonnement dat je kiest.
PS4 PSN: Dazzler2120
En we gaan weer lekker mening modden. Zo ongelofelijk voorspelbaar weer.
Eigenlijk als ik de nieuws-item queue vooraf zou mogen zien kan ik alvast aanwijzen waar het moderatie team klaar kan gaan zitten met een bak koffie en eventueel een bastogne koek.
De vlag gaat uit waneer de moderaties op emoties eindelijk eens klaar zijn. En we lekker ‘objectieve’ discussies onder de items kunnen voeren/lezen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
D100 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
ro4sho in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
spokje in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
k995 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Enigmus in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
unglaublich in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
gaskabouter in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Verwijderd in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
hottestbrain in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 26-11-2022 00:50 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Retrospect in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Mijn post kreeg gelijk een 6x 0. Natuurlijk kan dat door de laatste zin die ik daarop weggehaald heb. De post erboven die evengoed een flamebait bevat werd echter niet gepowermod op dat moment.
Nadat ik de laatste zin weghaalde kreeg ik wederom 6x 0 erbij. Terwijl er enkel feitelijkheden in staan.
Vervolgens krijg ik op deze post weer 6x 0.
Retrospect in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Terwijl het gewoon een inhoudelijke reactie is op de post erboven die doodleuk op +1 blijft staan en geen ingreep krijgt.
Wat powermods zijn dus flink aan het meningmodden. Als die het al niet kunnen, waarom verwacht Tweakers dan dat reguliere gebruikers het wel kunnen. En wat gaat Tweakers doen aan powermods die duidelijk met meningmodden bezig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Retrospect op 26-11-2022 07:56 ]
Beide reacties voegen weinig aan het nieuwsbericht toe.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie dat minimaal 1 powermod aan het meningmodden is geweest. Wat gaan jullie daarmee doen?wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:51:
Ik zie in jouw beide posts persoonlijk óók niet meer dan een 0, eerlijk gezegd. En zeker die eerste niet voor je edit.
Beide reacties voegen weinig aan het nieuwsbericht toe.
Ik zie nergens iets wat op meningmodden lijkt? Dat jij het met een moderatie niet eens bent, maakt het niet meteen meningmodden.Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:18:
[...]
Ik zie dat minimaal 1 powermod aan het meningmodden is geweest. Wat gaan jullie daarmee doen?
Verdere actie van wie dan ook lijkt me dan ook niet nodig.
Virussen? Scan ze hier!
Er heeft overduidelijk meningmodden door een promod plaatsgevonden. Iets wat je in meerdere nieuwsberichten kan zien als je de scores van nieuwere berichten volgt. En wederom wordt er met feedback zo te zien niets gedaan. Waarvan akte.wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:21:
[...]
Ik zie nergens iets wat op meningmodden lijkt? Dat jij het met een moderatie niet eens bent, maakt het niet meteen meningmodden.
Verdere actie van wie dan ook lijkt me dan ook niet nodig.
Dat jij het met de moderatie niet eens bent wil niet zeggen dat het meningmodden is...Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:25:
[...]
Er heeft overduidelijk meningmodden door een promod plaatsgevonden. Iets wat je in meerdere nieuwsberichten kan zien als je de scores van nieuwere berichten volgt. En wederom wordt er met feedback zo te zien niets gedaan. Waarvan akte.
Virussen? Scan ze hier!
Dat jij het meningmodden door promods niet ziet of wil erkennen wil niet zeggen dat het niet plaats vindt…wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:26:
[...]
Dat jij het met de moderatie niet eens bent wil niet zeggen dat het meningmodden is...
gmj2 in 'VS verbiedt verkoop nieuwe telecomapparatuur van Huawei en ZTE'
Ik kan niet zien hoe de score was ten tijden van jouw waarneming maar de post boven je staat (nu) reeds stevig op -1. Een score die, naar mijn mening, prima past bij de inhoud van die reactie en maakt vrij goed duidelijk dat er inhoudelijk verschil zit tussen jouw reactie (0) en die gebruiker (-1).Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:39:
Kleine observatie;
Mijn post kreeg gelijk een 6x 0. Natuurlijk kan dat door de laatste zin die ik daarop weggehaald heb. De post erboven die evengoed een flamebait bevat werd echter niet gepowermod op dat moment.
Houd er rekening mee dat je na een edit van een reactie altijd nog een naijl effect hebt op je score omdat het laden van de webpagina, het lezen het artikel, het schrijven van reacties en het lezen van reactie tijd kost en binnen die tijd de pagina niet altijd vernieuwd wordt en bezoekers dus jouw originele reactie zien i.p.v. jouw aangepaste reactie.Nadat ik de laatste zin weghaalde kreeg ik wederom 6x 0 erbij. Terwijl er enkel feitelijkheden in staan.
Vervolgens krijg ik op deze post weer 6x 0.
Dat je een inhoudelijke reactie geeft op de post erboven betekend niet automatisch dat jouw reactie relevant (+1 of hoger) is binnen het onderwerp van het artikel. De gehele tak aan reacties is off-topic en soms zelfs, zoals de eerder door mij genoemde reactie, zelfs ongewenst (-1, flamebait) en heeft, naar mijn mening, weinig meer te maken met het originele nieuwsartikel.Terwijl het gewoon een inhoudelijke reactie is op de post erboven die doodleuk op +1 blijft staan en geen ingreep krijgt.
Dit betekend niet dat jouw reactie niet mag of ongewenst is. Persoonlijk zie ik de 0 score ook niet als iets negatiefs, er staat niet voor niets in de beschrijving van de moderatiescore van irrelevant het volgende: "Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost". Bij het uitdelen van de scores twijfelt dus niemand aan de goede bedoelingen van jouw post maar echht relevant voor het artikel kun je het ook niet noemen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de meningmod kaart hier altijd zo snel getrokken word in plaats van eerst te reflecteren op eigen handelen. Zoals ik hierboven aangeef lijkt mij de score van een 0 prima te rechtvaardigen en vind het lastiger om te bedenken waarom het meer zou moeten zijn, dit gezien het niet (helemaal) aansluit bij het nieuwsartikel.Wat powermods zijn dus flink aan het meningmodden. Als die het al niet kunnen, waarom verwacht Tweakers dan dat reguliere gebruikers het wel kunnen. En wat gaat Tweakers doen aan powermods die duidelijk met meningmodden bezig zijn.
Worden er fouten gemaakt binnen het moderatiesysteem? Ja, het uitdelen van de scores blijft mensenwerk en er kan wel eens wat fout gaan. Het systeem herstelt deze scores in de meeste gevallen vanzelf en als dat niet gebeurd is er altijd nog een mogelijkheid om het ter discussie te stellen hier in dit topic. Daardoor kan er nog eens naar worden gekeken en/of direct gecorrigeerd/vastgezet door een mod (dat laatste kunnen ProMods niet). Ik durf met alle zekerheid te stellen dat er niet systematisch gemeninggemodereerd door het team (nu wel incl. ProMod) en dat dit system van moderatie een van de beste is op het web voor een goede inhoudelijke discussie over het nieuwsartikel.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Geen idee waar deze random +2 mods vandaan komen, maar dit is een reactie op zijn herhaaldelijke foute claims over wel of niet gebogen scherm. Berekeningen van een radius is verder ook totaal niet relevant.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Is geen +2. Gewoon on topic maar geen bijzondere informatie oid.
De Promods zijn een groep mensen welke 'met de hand' geselecteerd zijn op hun moderatie prestaties en waarbij we met regelmaat controleren dat de moderatie nog steeds in lijn is met de richtlijnen. Wanneer daar meningmoderaties plaats vinden valt het snel op en wordt er actie ondernomen. Ik zie bij de door jou aangehaalde moderaties geen meningmoderaties door één of meerdere ProMods. Dat je het niet met de moderatie eens bent maakt het niet zo opeens een meningmoderatie.Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:28:
[...]
Dat jij het meningmodden door promods niet ziet of wil erkennen wil niet zeggen dat het niet plaats vindt…
Retrospect in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"Bor schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:55:
[...]
De Promods zijn een groep mensen welke 'met de hand' geselecteerd zijn op hun moderatie prestaties en waarbij we met regelmaat controleren dat de moderatie nog steeds in lijn is met de richtlijnen. Wanneer daar meningmoderaties plaats vinden valt het snel op en wordt er actie ondernomen. Ik zie bij de door jou aangehaalde moderaties geen meningmoderaties door één of meerdere ProMods. Dat je het niet met de moderatie eens bent maakt het niet zo opeens een meningmoderatie.
Sp3ci3s8472 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
De waarheid is misschien wat hard te slikken. In een reactie onder die post geef ik een aantal bronnen want het is een daadwerkelijk probleem.
Zowel de New York Post als OpIndia staan erom bekend nepnieuws te publiceren. Dit zijn geen betrouwbare bronnen, dus ik kan me voorstellen dat mensen je bewering niet helemaal serieus nemen.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:54:
Geen idee waarom ik hier een -1 voor vang:
Sp3ci3s8472 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
De waarheid is misschien wat hard te slikken. In een reactie onder die post geef ik een aantal bronnen want het is een daadwerkelijk probleem.
Maar die rechtzaken die door die personen zijn aangespannen zijn die dan nep?thomas_n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:58:
[...]
Zowel de New York Post als OpIndia staan erom bekend nepnieuws te publiceren. Dit zijn geen betrouwbare bronnen, dus ik kan me voorstellen dat mensen je bewering niet helemaal serieus nemen.
Dat waren de eerste hits in google, ik lees beiden niet
Ook al heb ik het fout met die bronnen, dan ben ik hooguit offtopic. De reactie is zeker niet ongewenst volgens de richtlijnen van Tweakers.
-1 vind ik ook wel wat streng inderdaad.Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:01:
[...]
Maar die rechtzaken die door die personen zijn aangespannen zijn die dan nep?
Dat waren de eerste hits in google, ik lees beiden niet.
Ook al heb ik het fout met die bronnen, dan ben ik hooguit offtopic. De reactie is zeker niet ongewenst volgens de richtlijnen van Tweakers.
Die hele discussie is inderdaad op zijn minst off topic, met zelfs een enkele post die dieper zinkt dan dat.WokeBroke schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:12:
Ik snap dat iets negatief over Trump altijd +heel veel is omdat het het main stream media verhaal lijn is. Maar het heeft hier niet heel veel meer met het artikel te maken k995 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Hier kan ik niet zo veel mee.
Maar 21 x '-1 Ongewenst' vind ik toch wel weer een beetje te gortig voor een reactie waar mbt moderatie volgens mij niks mis mee is.
gaat om deze reactie van mij : The Reeferman in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'
En 5 x Irrelevant en 12 x Ongewenst voor m'n andere reactie onder het zelfde nieuwsbericht is volgens mij ook onterecht.
The Reeferman in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'
Hoop dat er een dankzij de recente aandacht voor de kwaliteit en oneigenlijk gebruik van het moderatie systeem nu eindelijk een keer iets aan gedaan word. Zijn volgens mij hooguit enkele 100den accounts die verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van de mismoderaties.
[ Voor 10% gewijzigd door The Reeferman op 27-11-2022 09:41 ]
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Virussen? Scan ze hier!
Misschien is het handig om de volgende keer jouw conclusies iets beter te onderbouwen en tevens je bronnen voor deze beweringen te citeren en linken. Er gaat, zoals wildhagen ook al noemt, veel misleidende en onjuiste informatie de ronde waardoor je gemakkelijk een verkeerd beeld of conclusies kunt trekken, zeker met zo'n polariserend onderwerp. Zie bijvoorbeeld onderstaand voorbeeld waar, naar mijn idee, zeker feitelijke onderbouwing (+bronnen) bij had gemogen.The Reeferman schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:33:
Al jaren worden veel reacties waarin politiek gerelateerde onderwerpen besproken worden zwaar op mening gemod. Ik had gehoopt dat de recente aandacht voor de moderaties misschien een verbetering in het moderatiegedrag teweeg zou brengen. Maar helaas.
Ander persoon:
Jij:'de verkiezingen waren gestolen'. Objectieve onzin natuurlijk
Mag ik vragen welke score je zelf voor deze posts in gedachte had?Dat zeg je dan weer vanuit jouw bubbel IMO.
[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 27-11-2022 15:20 ]
Ben heel benieuwd wat volgens jouw "aantoonbaar misleidende en onjuiste informatie. Desinformatie dus." is. Ik probeer altijd zo objectief mogelijk onderzoek te doen en probeer een zo'n compleet mogelijk beeld te vormen van de verschillende onderwerpen waar ik geïnteresseerd in ben.wildhagen schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:59:
Beiden posts verspreiden aantoonbaar misleidende en onjuiste informatie. Desinformatie dus. Dat is best wel ongewenst, en een -1 is dus de juiste score.
Als onderbouwing refereer ik naar publiek beschikbare videos die in rechtszaken tegen verdachten omtrent 6 januari zijn gebruikt.
En officiële verslagen van verhoren in de 'Special Counsel investigation' naar de vermeende Russische 'collusion' en Trump die men 2 jaar lang heeft achter gehouden zodat niet bekend was wat ze onder ede hadden verklaard en ze in de media konden blijven beweren dat ze hard bewijs hadden gezien of iemand kende die het had gezien mbt Trump collusion. Het tegenovergestelde van wat ze onder ede hadden verklaard. Namelijk dat ze geen hard bewijs hadden of van het bestaan van dergelijk bewijs afwisten, anders hadden ze dat moeten overhandigen en konden ze Trump vervolgen.
Mijn onderbouwing voor "Dat zeg je dan weer vanuit jouw bubbel IMO." staat er direct achter. En ik verwijs daarin naar officiële transscripties van verhoren tijdens het 'Trump collusion' onderzoek. Aangezien dat officieel vrijgegeven documentatie van de overheid van de VS betreft is dat makkelijk terug te vinden leek mij.Misschien is het handig om de volgende keer jouw conclusies iets beter te onderbouwen en tevens je bronnen voor deze beweringen te citeren en linken.
"Alleen al de ongelijke behandeling in de media van Trump en andere politici heeft al invloed op de 'vrij keuze' van het volk. Jaren lang hem beschuldigen van 'Russian collusion' terwijl er tijdens het onderzoek, achter gesloten deuren, alle getuigen die werden opgeroepen, omdat ze publiek hadden beweerd daar iets van te weten, toegaven dat dat op niks gebaseerd was. Inmiddels zijn de transcripties van die hoorzittingen openbaar gemaakt."
Ik ging er vanuit dat verwijzingen naar officiële documenten niet speciaal gelinkt moeten worden omdat die met die beschrijving makkelijk terug gevonden kunnen worden bij de originele bron van die documenten.
En opnames van live uitzendingen die als geldig bewijsmateriaal zijn erkend door een rechter en personen op basis daarvan hebben vrijgesproken.
Ik heb altijd het idee gehad dat vooral obscure bronnen, die ook niet makkelijk terug te vinden zijn, gelinkt moeten worden. Ik heb de zaken waar ik aan refereer in het afgelopen jaar voorbij zien komen. En omdat het gaat om zaken die in een juridisch process zijn behandeld leek mij dit geen controversiële informatie.
En deze bewering "En wat betreft de betrouwbaarheid van het stemproces, dat laat al decennia te wensen over." is IMO een mening aangezien wat dat één 'laat te wensen over' vind kan een ander helemaal prima vinden. Maar ik zou wel durven stellen dat gezien alle voorgaande verkiezingen er genoeg aanleiding is om te kritisch te zijn. Met de Kerry, Bush verkiezingen waren ze het er ook niet over eens wie er gewonnen had. En regelmatig hertellingen waar weer allerlei stemmen opduiken of worden afgekeurd. De problemen met de stem machines, al decennia lang. Zoals bijvoorbeeld te zien was in de documentaire 'Hacking Democracy'.
En 2000 mules over de laatste verkiezingen.
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
shmp in 'Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen' en de thread hieronder zijn offtopic.
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 28-11-2022 09:21 ]
mrbullet in 'VS verbiedt verkoop nieuwe telecomapparatuur van Huawei en ZTE'
Er is wel veel pro-Chinese moderaties actief hier.
[ Voor 25% gewijzigd door mrbullet op 28-11-2022 12:59 ]
Pana 5j
Bij die eerste kan ik me het punt aftrek voor de zin Ik zie toch een aantal Xi Jinping bots hier wel voorstellen.mrbullet schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:53:
gmj2 in 'VS verbiedt verkoop nieuwe telecomapparatuur van Huawei en ZTE'
mrbullet in 'VS verbiedt verkoop nieuwe telecomapparatuur van Huawei en ZTE'
Er is wel veel pro-Chinese moderaties actief hier.
Hoewel het niet volstrekt ondenkbaar is dat er op Tweakers accounts actief zijn die (indirect) door de Chinese overheid worden aangestuurd, lijkt het me toch beter om uit te gaan van de oprechtheid van medetweakers, ook wanneer ze iets onzinnigs zeggen.
Onzin, men mag toch wel uitspreken als ze veel pro-Chinese commentaren en moderaties zien, waarbij ze telkens de VS erbij halen zodra het iets negatiefs is over China.thomas_n schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:24:
[...]
Bij die eerste kan ik me het punt aftrek voor de zin Ik zie toch een aantal Xi Jinping bots hier wel voorstellen.
Pana 5j
Dit is toch harstikke relevant. Een beetje tegen argumentatie om mensen te attenderen om hun koopwoede te beheersen.
Pana 5j
Yzord in 'Hackers maken mogelijk gegevens van tientallen miljoenen Twitter-accounts buit'
Wat maakt het dan relevant volgens jou want ik zie het niet. Artikel gaat over kerstcadeautjes en niet over de belasting van het milieu.mrbullet schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:40:
gepebril in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?'
Dit is toch harstikke relevant. Een beetje tegen argumentatie om mensen te attenderen om hun koopwoede te beheersen.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Ja, die persoon zegt wees terughoudend met je koopwoede. Zeer relevant toch.Technomania schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:27:
[...]
Wat maakt het dan relevant volgens jou want ik zie het niet. Artikel gaat over kerstcadeautjes en niet over de belasting van het milieu.
Het zou niet relevant zijn als ie zoiets zegt als: water is nat. Waar, maar niet relevant.
Pana 5j
slijkie in 'Europol blokkeert 12.500 websites om nagemaakte goederen of piraterij'
Beiden lijken me geen +1 (laat staan +2...), maar eerder gewoon een 0.
Virussen? Scan ze hier!
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
"Woke onzin" valt volgens mij gewoon onder de noemer flamebait/troll. Als je dezelfde mening anders verwoordt zou er een 0 van te maken zijn, maar met dit soort termen is het toch echt een -1.ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:12:
ocf81 in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?' Ik ben het oneens met de vele -1 moderaties. Er wordt gewoon gereageerd op een (in de context) relevante opmerking en ik geef daar mijn duiding aan. Dat zou een 0 kunnen zin, maar het is mijns inziens geen -1.
Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig? Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...thomas_n schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:29:
[...]
"Woke onzin" valt volgens mij gewoon onder de noemer flamebait/troll. Als je dezelfde mening anders verwoordt zou er een 0 van te maken zijn, maar met dit soort termen is het toch echt een -1.
Dit is gewoon iets benoemen. Woke is hier de juiste benaming.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Er is een verschil tussen iets benoemen en iedereen en alles waar je het niet eens bent weg te zetten als 'woke onzin'. Dat is toch echt een troll en dus -1.ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:31:
[...]
Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig?
En ook dit is een troll die je best achterwege mag laten, als je nog enigszins serieus genomen wil worden.Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...
Virussen? Scan ze hier!
De term "woke" wordt vrijwel altijd beledigend gebruikt en is in hedendaags Nederlands geen neutrale term. Hetzelfde geldt voor "linkse kerk", trouwens, en aan de andere kant van het spectrum voor termen als fascist, bruinhemd, e.d.ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:31:
[...]
Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig? Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...
Dit is gewoon iets benoemen. Woke is hier de juiste benaming.
Het is echt niet moeilijk om dit soort termen te vermijden en toch te zeggen wat je bedoelt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik zou hem zelf als 0 irrelevant beoordelen omdat het niet geheel relevant is. Ongewenst vind ik persoonlijk te zwaar maar kan me voorstellen dat het aanvoelt als inkomen met een gestrekt been doordat, de poster meteen over het verbieden begint zonder echte nuance. De koopgekte aan de kaart stellen kan best op een wat inhoudelijker manier met wat andere alternative of bijv. het voorstellen om te doneren i.p.v. consumeren.Technomania schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:27:
[...]
Wat maakt het dan relevant volgens jou want ik zie het niet. Artikel gaat over kerstcadeautjes en niet over de belasting van het milieu.
[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 29-11-2022 00:16 ]
Astennu in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
Astennu in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
mjtdevries in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
mjtdevries in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
PizzaMan79 in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
Is gewoon ontopic zou geen 0 moeten zijn. Ik denk dat de mensen die hier 0 gegeven hebben even opnieuw naar de moderatie regels mogen kijken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Zelf heb ik die post ook een 0 gegeven maar zoals het er nu staat kan ik er niet echt uit halen dat hij de koopgekte aan de kaart wil stellen.jdh009 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 00:14:
[...]
Ik zou hem zelf als 0 irrelevant beoordelen omdat het niet geheel relevant is. Ongewenst vind ik persoonlijk te zwaar maar kan me voorstellen dat het aanvoelt als inkomen met een gestrekt been doordat, de poster meteen over het verbieden begint zonder echte nuance. De koopgekte aan de kaart stellen kan best op een wat inhoudelijker manier met wat andere alternative of bijv. het voorstellen om te doneren i.p.v. consumeren.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
DLSS in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'
"Dit vind ik eng" zonder daarbij redenen aan te halen mag geen +2 hebben, ik kom op +0 uit omdat het eigenlijk inhoudelijk niet zoveel zegt.
Hier begint Facebook te lekken.
Craftypiston in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'
Wat voor score het waard is doet er even niet toe maar wel weer een mooi voorbeeld dat het mos systeem nog steeds niet werkt en meerdere mensen nog steeds ver afwijkend modden. Het gaat dan ook niet om de score maar om de modders die hier gemod hebben.
en nog 1 : Craftypiston in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'
en nog 1 : ShadLink in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'
En vast nog velen meer. Volgens de regels moeten een hoop mensen dus een waarschuwing krijgen voor mening modden of er zijn nog teveel onduidelijkheden in het systeem.
Nieuw systeem zelfde fratsen en dus geen oplossing.
[ Voor 37% gewijzigd door computerjunky op 29-11-2022 23:19 ]
Mee eens hoor maar toch zijn er aardig wat mensen die blijkbaar toch hoger modden. Helaas kan ik de meest nuttige data niet in zien. De reactiescore van deze moddersDirk schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:33:
Die laatste, ShadLink in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument', is een drogreden en hoort op -1.
Het blijft dweilen met de kraan open, we hebben enkel de kraan een eind dichtgedraaid.
Gwaihir in 'Orion-capsule breekt afstandsrecord, 269.000 mijl van de aarde'
Gaarne even naar de -1 mods bij die van mij checken, er is weer op mening gemod.
@thof i know, maar link brengt me naar de Frontpagemoderatie of naar de https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 Wel jouw link gelijk geplaatst en die van mij verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door GameNympho op 30-11-2022 11:22 ]
Het helpt wel als je je eigen post linkt, zodat we niet tussen de 218+ die post hoeven zoeken.GameNympho schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:12:
nieuws: Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument
Gaarne even naar de -1 mods bij die van mij checken, er is weer op mening gemod.
Het gaat om deze:
GameNympho in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'
[ Voor 11% gewijzigd door thof op 30-11-2022 11:19 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Zeker geen +2 in deze context en past prima bij de score 0:Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
SinergyX in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Reacties die naar nul zouden moeten:
Limbeckx in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
SEFje in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Fre4ked in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Alfa1970 in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2022 11:52 ]
Mwa ik denk dat de comment van Sinergy prima op +2 staat, wat hij vermeldt is zeker informatief gezien de naamgeving verwarrend kan zijn, dit geeft een stuk context over wie ASMI is, en wat de link is naar ASMLjdh009 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:18:
Gaan alle over ASML of andere bedrijven en niet direct over ASMI waardoor het misschien voor sommige leuk is om te weten maar als reactie onder dit artikel wel gewoon irrelevant en dus nul is. Wat jammer is gezien de inhoudelijke (relevante/+1) discusses eronder hierdoor helaas wat wegvallen.
[...]
Zeker geen +2 in deze context en past prima bij de score 0:
SinergyX in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Dat de naamgeving (I ipv L) verwarrend zou kunnen zijn kan ik me iets bij voorstellen. Echter, de bedrijven zijn al sinds 1988 niet meer direct met elkaar verbonden*. Op die manier zouden we hele geschiedenislessen kunnen gaan geven in de reacties over het ontstaan van bedrijven die een link met elkaar hebben of waarvan de namen lijken. Echter, dat voegt niets toe aan het artikel of de discussie over de waarschuwing die ASMI geeft voor het uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China, waarover uiteindelijk het nieuwsbericht gaat. Een kleine reminder dat AMSI geen ASML is (en de historie) is niet meer dan een reacties die geen relevante bijdrage bevat, maar wel met goede bedoelingen worden gepost om andere gebruikers op deze vergissing/verwarring te attenderen. Een moderatiescore van een nul is geen afstraffing, er is niet voor niets gekozen om ongemodereerde reacties standaard grijs en op nul te zetten en ook de tekst erbij laat zien dat zo is.Dazzler2120 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:31:
[...]
Mwa ik denk dat de comment van Sinergy prima op +2 staat, wat hij vermeldt is zeker informatief gezien de naamgeving verwarrend kan zijn, dit geeft een stuk context over wie ASMI is, en wat de link is naar ASML
In de context dat ASML en AMSI beide tegen dezelfde problemen aanlopen had het,naar mijn mening, misschien wel gekund. Echter, lees ik dat niet terug in de betreffende reacties.
*1988 doet de onderneming afstand van (haar 50%-belang in) ASML. Waardoor je ook niet kunt zeggen dat dit vrij recent is zoals, om maar een voorbeeld te nomen, bij een eventueel nieuwsbericht over Microsoft en ZeniMax die een jaartje of twee samen zijn gegaan (lees: overkocht zijn).
[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2022 11:57 ]
Ik mis de +2 informatieve meerwaarde op dit bericht.
Waarom? Er worden wat cijfers in perspectief geplaatst en ik vind dat best wel wat toevoegen.CH4OS schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:35:
youridv1 in 'Opel presenteert elektrische Astra-hatchback met bereik van 416 kilometer'
Ik mis de +2 informatieve meerwaarde op dit bericht.
Tenzij er hier onzin staat natuurlijk.
Ik had een bron ter onderbouwing dan wel gewaardeerd persoonlijk.RoD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:22:
[...]
Waarom? Er worden wat cijfers in perspectief geplaatst en ik vind dat best wel wat toevoegen.
Tenzij er hier onzin staat natuurlijk.
Hoezo -1? Mijn reactie slaat als een tang op een varken.
mrbullet in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' Hoe kan mijn reactie -1 zijn en oorspronkelijke bericht +1?
[ Voor 34% gewijzigd door mrbullet op 30-11-2022 17:54 ]
Pana 5j
Tijdje geleden werd er focus gelegd op modereren op bijdrage en niet op mening. Ik ben er bang voor dat dit simpelweg niet gaat lukken. Ik merk dat het voor mijzelf ook heel erg moeilijk is om de relevantie van een bijdrage los te trekken van of ik het ermee eens ben als er maar 1 button is om feedback te geven. Uit de moderaties blijkt dat ik daar niet de enige in ben.
Wilde dat gewoon even kwijt, denk dat het verstandig zou zijn om hier nog eens goed naar te kijken als tweakers nog iets met het moderatie beleid wil. Voor mijzelf betreft ik ben er klaar mee. Ik zal voortaan niet meer reageren op nieuwsberichten want het levert me toch alleen -1's en frustratie op.
Ivolve in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' zegt niets bijzonders en staat gewoon op +1.
Volgens mij is dit ontopic at best...
Dit lijkt me een -1 waar ook wel gekeken mag worden naar de mens(en) die +2 gegeven hebben...
Ik reageer inhoudelijk en krijg -1. Heb het idee dat het mensen zijn van bepaald politieke spectrum.
Pana 5j
Je valt mensen persoonlijk aan en geeft aan je niet gebonden te voelen aan fatsoen. Dat is wat mij betreft ongewenst.mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:55:
mrbullet in 'Ruim 92.000 leden en oud-leden van Forum voor Democratie getroffen door datalek'
Ik reageer inhoudelijk en krijg -1. Heb het idee dat het mensen zijn van bepaald politieke spectrum.
Denk eens aan alle oud-leden en passief-leden.
We reageren met fatsoen en respect op de frontpage. Ik vind de hack ook enigszins ironisch, maar het is niet nodig je eigen niveau daarvoor te verlagen.
Dan lees je niet goed en trek je uit zijn verband. Ik val niemand persoonlijk aan, kan je aangeven waar ik dat doe?AlphaRomeo schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:00:
[...]
Je valt mensen persoonlijk aan en geeft aan je niet gebonden te voelen aan fatsoen. Dat is wat mij betreft ongewenst.
Ik zeg enkel dat FvD politici niet fatsoenlijk zijn en dat ik niet richting FvDers en hen die FvD mogelijk maken op fantsoenlijke reactie hoeven te verwachten.
Ik beschuldig niemand van lid te zijn van FvD.
Pana 5j
Hier:mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:32:
[...]
... Ik val niemand persoonlijk aan, kan je aangeven waar ik dat doe?
...
Fouten die mensen maken die niet FvD stemmen ...
Ik heb FvD nooit kunnen betrappen op fatsoen ...
Nu probeer jij mijn uitspraken verder te trekken ...
Ik vind het toch wel duidelijk neigen naar aanvallende/beschuldigende reacties naar een individu en/of groep(en).... gauw een advocaat in de arm nemen om deze wappies aan te pakken ...
vrede in rust
Fouten die mensen maken die niet FvD stemmen ...=> Geen aanval of een bescbuldigingNas T schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:04:
[...]
Hier:
[...]
[...]
[...]
[...]
Ik vind het toch wel duidelijk neigen naar aanvallende/beschuldigende reacties naar een individu en/of groep(en).
Ik heb FvD nooit kunnen betrappen op fatsoen ...=> Dit slaat duidelijk op FvD als partij. Die hoor je aan de kaak te stellen als burger.
Nu probeer jij mijn uitspraken verder te trekken ...=> Dit is geen aanval of een beschuldiging, is een constatering.
... gauw een advocaat in de arm nemen om deze wappies aan te pakken ...=> Ook hier refereer ik naar FvD als partij.
Pana 5j
nieuws: T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procen...
Waarom is dit een +2
Devian in 'T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procent - update'
Maar is mijn reactie niet relevant?
Zou gewoon een +1 moeten zijn toch? En zoals ik wel vaker aangeef, de persoon die dat een -1 vind zou niet mogen modden
https://wren.co/join/Devian
+2 lijkt me wat overdreven. Gewoon een +1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Weet niet wie hier een -1 heeft gemod, maar dat klopt niet. Je kan het er wel of niet mee eens zijn, nu staat mijn post op 0, maar ik denk zelf toch dat het een voorzichtige 1 is.
Opmerkingen m.b.t. moderaties leiden tot een punt aftrek van de eigenlijke moderatiescore (voor de rest van de) reactie omdat het niet de bedoeling is dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van moderaties.Klaus_1250 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:58:
https://tweakers.net/nieu...ction=18204342#r_18204342
Weet niet wie hier een -1 heeft gemod, maar dat klopt niet. Je kan het er wel of niet mee eens zijn, nu staat mijn post op 0, maar ik denk zelf toch dat het een voorzichtige 1 is.
Zucht. Waarom ongewenst?
Mja ok. Zal er aan denken volgende keer.
Waarom? Lijkt me toch een peiler voor de redactie om te zien of ze op de goede weg zijn.
Daar bestaat Geachte redactie voor. Op de FP is het ongewenst.Retrospect schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:42:
[...]
Waarom? Lijkt me toch een peiler voor de redactie om te zien of ze op de goede weg zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Een plekje ergens achteraf dus. Maar weinigen zullen er vanaf weten en nog minder zullen de moeite nemen er een topic voor te openen. Prima manier om opmerkingen nar de achtergrond te drukkenen.wildhagen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:46:
[...]
Daar bestaat Geachte redactie voor. Op de FP is het ongewenst.
Niet bepaald. Het staat direct op de homepagina van het forum. En ook in de FAQ is het forum benoemd.
Virussen? Scan ze hier!
Retrospect schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:51:
[...]
Een plekje ergens achteraf dus. Maar weinigen zullen er vanaf weten en nog minder zullen de moeite nemen er een topic voor te openen. Prima manier om opmerkingen nar de achtergrond te drukkenen.
/f/image/agELbnNwFb68Spqx5KoP9qjt.png?f=fotoalbum_large)
De feedback knop, die verwijst naar GA, is redelijk duidelijk zichtbaar hoor?
Bij ieder artikel staat bij de naam van de auteur een feedback-knop die verwijst naar het geachte redactie subforum.Retrospect schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:51:
[...]
Een plekje ergens achteraf dus. Maar weinigen zullen er vanaf weten en nog minder zullen de moeite nemen er een topic voor te openen. Prima manier om opmerkingen nar de achtergrond te drukkenen.
Het reactiesysteem is bedoeld voor inhoudelijke discussie over het nieuwsbericht. Reacties over de vorm, nut of kwaliteit van een artikel duwen inhoudelijke reacties naar beneden, tevens zijn ze snel achterhaald wanneer een artikel wordt aangepast. Daarnaast kan de redactie niet alle reacties continu in de gaten houden.
Om die reden wordt feedback centraal verzameld, niet om het achteraf weg te stoppen.
Is het zwartmaken van een bevolkingsgroep echt nodig ter onderbouwing van je standpunt of had je ook kunnen volstaan met inbreker?Zit er niet op te wachten dat een of andere oostblokker langs mijn huis loopt met zijn nfc pasje met masterkey erop.
[ Voor 3% gewijzigd door Santford op 02-12-2022 16:08 ]
Dat je niet persoonlijk aanvalt, daar wil ik je wel het voordeel van de twijfel geven.mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:53:
Voorbeelden die je aanhaalt zijn echt onzin. Ik val tijdens het debat geen enkel deelnemer persoonlijk aan.
...
Maar volgens de moderatiefaq:
Het stukje "nooit fatsoen" en "wappies", die vallen in deze categorie. En verder maakt het niet uit of dat op individuen of groepen betrekking zou hebben.... onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben ...
vrede in rust
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2