Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 103 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Deze hele thread kan wel naar -1 denk ik: LigeTRy in 'Calibre 6.9.0'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
Ach, we moeten de lol er toch een beetje inhouden toch. Het belemmert geen enkele discussie en doet niemand kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
LigeTRy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:38:
[...]

Ach, we moeten de lol er toch een beetje inhouden toch. Het belemmert geen enkele discussie en doet niemand kwaad.
Het is gewoon vervuiling van de comment section. Meer dan -1 zie ik echt niet in een opvolgende range van "nice". Dat heeft imho niets met humor te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Laatst online: 18-09 22:42
Bor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:40:
[...]

Het is gewoon vervuiling van de comment section. Meer dan -1 zie ik echt niet in een opvolgende range van "nice". Dat heeft imho niets met humor te maken.
Het feit dat er wordt opgeroepen om -1 reacties te geven op een bepaalde comment (door een moderator notabene) is nou ook niet-echt zuivere koek :+, dat heeft niks met "mismoderatie" te maken

[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 25-11-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
LigeTRy schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:45:
[...]

Het feit dat er wordt opgeroepen om -1 reacties te geven op een bepaalde comment (door een moderator notabene) is nou ook niet-echt zuivere koek :+, dat heeft niks met "mismoderatie" te maken
De reacties stonden op +1 wat wel degelijk mismoderatie betreft. Mijn reactie is dus volledig in lijn met het doel van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Inmiddels wordt ik in dit hele draadje weggenuld en mijn opponent/collega niet.
We voeren beide hier een prima ontopic discussie en nemen we de moeite om iets zinnigs te zeggen...
DeComponeur in 'Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:21

Dazzler2120

FP ProMod
DeComponeur schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:37:
Inmiddels wordt ik in dit hele draadje weggenuld en mijn opponent/collega niet.
We voeren beide hier een prima ontopic discussie en nemen we de moeite om iets zinnigs te zeggen...
DeComponeur in 'Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is'
Ik zie dat je momenteel grotendeels op +1 staat, maar een 0 voor een aantal reacties zou ik ook niet gek vinden. Het klopt feitelijk gezien niet wat je zegt, in het topic is de eerder aangehaalde link waarin benoemd wordt: https://www.kpnnetwerk.nl/over-glasvezel/wat-kost-glasvezel/
Waarom we kosteloos aansluiten
De aanleg van ons netwerk is een enorme operatie. We sluiten honderdduizenden huizen per jaar aan. Dat kost uiteraard geld. Veel geld, zelfs. Toch sluiten we je kosteloos aan, omdat we het belangrijk vinden dat zoveel mogelijk mensen toegang hebben tot supersnel internet. Waarom een glasvezelaansluiting jou niets kost? De providers die glasvezelabonnementen aanbieden op ons netwerk betalen ons daarvoor.

Je betaalt wel voor je abonnement
Om te internetten, tv te kijken of te bellen via ons glasvezelnetwerk heb je een abonnement nodig. Dat abonnement sluit je dus af bij een provider. Je betaalt daar abonnementskosten voor. Hoeveel dat is, verschilt per provider en het soort abonnement dat je kiest.
Waaruit je concludeert dat het geen gratis aanleg is, want je hebt een abonnement nodig. Maar je wordt sws aangelegd tenzij je expliciet weigert. Maar om ook van de glasvezel gebruik te maken moet je inderdaad diensten afnemen bij een service provider.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
nieuws: 'Russische hackers onderzoeken digitale systemen van LNG-terminals in...

En we gaan weer lekker mening modden. Zo ongelofelijk voorspelbaar weer.

Eigenlijk als ik de nieuws-item queue vooraf zou mogen zien kan ik alvast aanwijzen waar het moderatie team klaar kan gaan zitten met een bak koffie en eventueel een bastogne koek.

De vlag gaat uit waneer de moderaties op emoties eindelijk eens klaar zijn. En we lekker ‘objectieve’ discussies onder de items kunnen voeren/lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik zie daar weinig vreemde scores? Met slijkie in ''Russische hackers onderzoeken digitale systemen van LNG-terminals in Nederland'' ga je in ieder geval behoorlijk offtopic, terwijl je ook nog aan het sneren bent. Met die combinatie kan ik een -1 prima begrijpen en meer dan de huidige 0 ga ik er zeker niet aan geven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:20
Kleine observatie;

Retrospect in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Mijn post kreeg gelijk een 6x 0. Natuurlijk kan dat door de laatste zin die ik daarop weggehaald heb. De post erboven die evengoed een flamebait bevat werd echter niet gepowermod op dat moment.

Nadat ik de laatste zin weghaalde kreeg ik wederom 6x 0 erbij. Terwijl er enkel feitelijkheden in staan.

Vervolgens krijg ik op deze post weer 6x 0.
Retrospect in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'

Terwijl het gewoon een inhoudelijke reactie is op de post erboven die doodleuk op +1 blijft staan en geen ingreep krijgt.

Wat powermods zijn dus flink aan het meningmodden. Als die het al niet kunnen, waarom verwacht Tweakers dan dat reguliere gebruikers het wel kunnen. En wat gaat Tweakers doen aan powermods die duidelijk met meningmodden bezig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Retrospect op 26-11-2022 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie in jouw beide posts persoonlijk óók niet meer dan een 0, eerlijk gezegd. En zeker die eerste niet voor je edit.

Beide reacties voegen weinig aan het nieuwsbericht toe.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:51:
Ik zie in jouw beide posts persoonlijk óók niet meer dan een 0, eerlijk gezegd. En zeker die eerste niet voor je edit.

Beide reacties voegen weinig aan het nieuwsbericht toe.
Ik zie dat minimaal 1 powermod aan het meningmodden is geweest. Wat gaan jullie daarmee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:18:
[...]

Ik zie dat minimaal 1 powermod aan het meningmodden is geweest. Wat gaan jullie daarmee doen?
Ik zie nergens iets wat op meningmodden lijkt? Dat jij het met een moderatie niet eens bent, maakt het niet meteen meningmodden.

Verdere actie van wie dan ook lijkt me dan ook niet nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:21:
[...]

Ik zie nergens iets wat op meningmodden lijkt? Dat jij het met een moderatie niet eens bent, maakt het niet meteen meningmodden.

Verdere actie van wie dan ook lijkt me dan ook niet nodig.
Er heeft overduidelijk meningmodden door een promod plaatsgevonden. Iets wat je in meerdere nieuwsberichten kan zien als je de scores van nieuwere berichten volgt. En wederom wordt er met feedback zo te zien niets gedaan. Waarvan akte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:25:
[...]

Er heeft overduidelijk meningmodden door een promod plaatsgevonden. Iets wat je in meerdere nieuwsberichten kan zien als je de scores van nieuwere berichten volgt. En wederom wordt er met feedback zo te zien niets gedaan. Waarvan akte.
Dat jij het met de moderatie niet eens bent wil niet zeggen dat het meningmodden is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
wildhagen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:26:
[...]

Dat jij het met de moderatie niet eens bent wil niet zeggen dat het meningmodden is...
Dat jij het meningmodden door promods niet ziet of wil erkennen wil niet zeggen dat het niet plaats vindt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
Kleine disclaimer: ik ben een ProMod en geen Powermod en/of frontpagemoderator. Ik ben dus geen (forum)crewlid maar, puur iemand die het leuk vind om zo af en toe scores uit te delen zoals elk andere gebruiker met moderatierechten dat kan hier op Tweakers. (Ook te zien aan mijn niet rode forumnaam)
Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:39:
Kleine observatie;

Mijn post kreeg gelijk een 6x 0. Natuurlijk kan dat door de laatste zin die ik daarop weggehaald heb. De post erboven die evengoed een flamebait bevat werd echter niet gepowermod op dat moment.
Ik kan niet zien hoe de score was ten tijden van jouw waarneming maar de post boven je staat (nu) reeds stevig op -1. Een score die, naar mijn mening, prima past bij de inhoud van die reactie en maakt vrij goed duidelijk dat er inhoudelijk verschil zit tussen jouw reactie (0) en die gebruiker (-1).
Nadat ik de laatste zin weghaalde kreeg ik wederom 6x 0 erbij. Terwijl er enkel feitelijkheden in staan.

Vervolgens krijg ik op deze post weer 6x 0.
Houd er rekening mee dat je na een edit van een reactie altijd nog een naijl effect hebt op je score omdat het laden van de webpagina, het lezen het artikel, het schrijven van reacties en het lezen van reactie tijd kost en binnen die tijd de pagina niet altijd vernieuwd wordt en bezoekers dus jouw originele reactie zien i.p.v. jouw aangepaste reactie.
Terwijl het gewoon een inhoudelijke reactie is op de post erboven die doodleuk op +1 blijft staan en geen ingreep krijgt.
Dat je een inhoudelijke reactie geeft op de post erboven betekend niet automatisch dat jouw reactie relevant (+1 of hoger) is binnen het onderwerp van het artikel. De gehele tak aan reacties is off-topic en soms zelfs, zoals de eerder door mij genoemde reactie, zelfs ongewenst (-1, flamebait) en heeft, naar mijn mening, weinig meer te maken met het originele nieuwsartikel.

Dit betekend niet dat jouw reactie niet mag of ongewenst is. Persoonlijk zie ik de 0 score ook niet als iets negatiefs, er staat niet voor niets in de beschrijving van de moderatiescore van irrelevant het volgende: "Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost". Bij het uitdelen van de scores twijfelt dus niemand aan de goede bedoelingen van jouw post maar echht relevant voor het artikel kun je het ook niet noemen.
Wat powermods zijn dus flink aan het meningmodden. Als die het al niet kunnen, waarom verwacht Tweakers dan dat reguliere gebruikers het wel kunnen. En wat gaat Tweakers doen aan powermods die duidelijk met meningmodden bezig zijn.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de meningmod kaart hier altijd zo snel getrokken word in plaats van eerst te reflecteren op eigen handelen. Zoals ik hierboven aangeef lijkt mij de score van een 0 prima te rechtvaardigen en vind het lastiger om te bedenken waarom het meer zou moeten zijn, dit gezien het niet (helemaal) aansluit bij het nieuwsartikel.

Worden er fouten gemaakt binnen het moderatiesysteem? Ja, het uitdelen van de scores blijft mensenwerk en er kan wel eens wat fout gaan. Het systeem herstelt deze scores in de meeste gevallen vanzelf en als dat niet gebeurd is er altijd nog een mogelijkheid om het ter discussie te stellen hier in dit topic. Daardoor kan er nog eens naar worden gekeken en/of direct gecorrigeerd/vastgezet door een mod (dat laatste kunnen ProMods niet). Ik durf met alle zekerheid te stellen dat er niet systematisch gemeninggemodereerd door het team (nu wel incl. ProMod) en dat dit system van moderatie een van de beste is op het web voor een goede inhoudelijke discussie over het nieuwsartikel.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

laptopleon in 'MSI toont teaser van 49"-ultrawidemonitor met QD-oledpaneel en 240Hz-refreshrate'

Geen idee waar deze random +2 mods vandaan komen, maar dit is een reactie op zijn herhaaldelijke foute claims over wel of niet gebogen scherm. Berekeningen van een radius is verder ook totaal niet relevant.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd in 'Black Friday-kooptips van de redactie en community'

Is geen +2. Gewoon on topic maar geen bijzondere informatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Retrospect schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:28:
[...]

Dat jij het meningmodden door promods niet ziet of wil erkennen wil niet zeggen dat het niet plaats vindt…
De Promods zijn een groep mensen welke 'met de hand' geselecteerd zijn op hun moderatie prestaties en waarbij we met regelmaat controleren dat de moderatie nog steeds in lijn is met de richtlijnen. Wanneer daar meningmoderaties plaats vinden valt het snel op en wordt er actie ondernomen. Ik zie bij de door jou aangehaalde moderaties geen meningmoderaties door één of meerdere ProMods. Dat je het niet met de moderatie eens bent maakt het niet zo opeens een meningmoderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Bor schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:55:
[...]

De Promods zijn een groep mensen welke 'met de hand' geselecteerd zijn op hun moderatie prestaties en waarbij we met regelmaat controleren dat de moderatie nog steeds in lijn is met de richtlijnen. Wanneer daar meningmoderaties plaats vinden valt het snel op en wordt er actie ondernomen. Ik zie bij de door jou aangehaalde moderaties geen meningmoderaties door één of meerdere ProMods. Dat je het niet met de moderatie eens bent maakt het niet zo opeens een meningmoderatie.
Retrospect in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen idee waarom ik hier een -1 voor vang:
Sp3ci3s8472 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'

De waarheid is misschien wat hard te slikken. In een reactie onder die post geef ik een aantal bronnen want het is een daadwerkelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:54:
Geen idee waarom ik hier een -1 voor vang:
Sp3ci3s8472 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'

De waarheid is misschien wat hard te slikken. In een reactie onder die post geef ik een aantal bronnen want het is een daadwerkelijk probleem.
Zowel de New York Post als OpIndia staan erom bekend nepnieuws te publiceren. Dit zijn geen betrouwbare bronnen, dus ik kan me voorstellen dat mensen je bewering niet helemaal serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

thomas_n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:58:
[...]

Zowel de New York Post als OpIndia staan erom bekend nepnieuws te publiceren. Dit zijn geen betrouwbare bronnen, dus ik kan me voorstellen dat mensen je bewering niet helemaal serieus nemen.
Maar die rechtzaken die door die personen zijn aangespannen zijn die dan nep?
Dat waren de eerste hits in google, ik lees beiden niet :>.

Ook al heb ik het fout met die bronnen, dan ben ik hooguit offtopic. De reactie is zeker niet ongewenst volgens de richtlijnen van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:01:
[...]

Maar die rechtzaken die door die personen zijn aangespannen zijn die dan nep?
Dat waren de eerste hits in google, ik lees beiden niet :>.

Ook al heb ik het fout met die bronnen, dan ben ik hooguit offtopic. De reactie is zeker niet ongewenst volgens de richtlijnen van Tweakers.
-1 vind ik ook wel wat streng inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik snap dat iets negatief over Trump altijd +heel veel is omdat het het main stream media verhaal lijn is. Maar het heeft hier niet heel veel meer met het artikel te maken k995 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
WokeBroke schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:12:
Ik snap dat iets negatief over Trump altijd +heel veel is omdat het het main stream media verhaal lijn is. Maar het heeft hier niet heel veel meer met het artikel te maken k995 in 'Twitter introduceert blauwe, grijze en gouden vinkjes en kleinere logo's'
Die hele discussie is inderdaad op zijn minst off topic, met zelfs een enkele post die dieper zinkt dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 06:56
Al jaren worden veel reacties waarin politiek gerelateerde onderwerpen besproken worden zwaar op mening gemod. Ik had gehoopt dat de recente aandacht voor de moderaties misschien een verbetering in het moderatiegedrag teweeg zou brengen. Maar helaas.

Maar 21 x '-1 Ongewenst' vind ik toch wel weer een beetje te gortig voor een reactie waar mbt moderatie volgens mij niks mis mee is.
gaat om deze reactie van mij : The Reeferman in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

En 5 x Irrelevant en 12 x Ongewenst voor m'n andere reactie onder het zelfde nieuwsbericht is volgens mij ook onterecht.
The Reeferman in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'
Hoop dat er een dankzij de recente aandacht voor de kwaliteit en oneigenlijk gebruik van het moderatie systeem nu eindelijk een keer iets aan gedaan word. Zijn volgens mij hooguit enkele 100den accounts die verantwoordelijk zijn voor het overgrote deel van de mismoderaties.

[ Voor 10% gewijzigd door The Reeferman op 27-11-2022 09:41 ]

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden posts verspreiden aantoonbaar misleidende en onjuiste informatie. Desinformatie dus. Dat is best wel ongewenst, en een -1 is dus de juiste score.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
The Reeferman schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:33:
Al jaren worden veel reacties waarin politiek gerelateerde onderwerpen besproken worden zwaar op mening gemod. Ik had gehoopt dat de recente aandacht voor de moderaties misschien een verbetering in het moderatiegedrag teweeg zou brengen. Maar helaas.
Misschien is het handig om de volgende keer jouw conclusies iets beter te onderbouwen en tevens je bronnen voor deze beweringen te citeren en linken. Er gaat, zoals wildhagen ook al noemt, veel misleidende en onjuiste informatie de ronde waardoor je gemakkelijk een verkeerd beeld of conclusies kunt trekken, zeker met zo'n polariserend onderwerp. Zie bijvoorbeeld onderstaand voorbeeld waar, naar mijn idee, zeker feitelijke onderbouwing (+bronnen) bij had gemogen.

Ander persoon:
'de verkiezingen waren gestolen'. Objectieve onzin natuurlijk
Jij:
Dat zeg je dan weer vanuit jouw bubbel IMO.
Mag ik vragen welke score je zelf voor deze posts in gedachte had?

[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 27-11-2022 15:20 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 06:56
wildhagen schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:59:
Beiden posts verspreiden aantoonbaar misleidende en onjuiste informatie. Desinformatie dus. Dat is best wel ongewenst, en een -1 is dus de juiste score.
Ben heel benieuwd wat volgens jouw "aantoonbaar misleidende en onjuiste informatie. Desinformatie dus." is. Ik probeer altijd zo objectief mogelijk onderzoek te doen en probeer een zo'n compleet mogelijk beeld te vormen van de verschillende onderwerpen waar ik geïnteresseerd in ben.
Als onderbouwing refereer ik naar publiek beschikbare videos die in rechtszaken tegen verdachten omtrent 6 januari zijn gebruikt.
En officiële verslagen van verhoren in de 'Special Counsel investigation' naar de vermeende Russische 'collusion' en Trump die men 2 jaar lang heeft achter gehouden zodat niet bekend was wat ze onder ede hadden verklaard en ze in de media konden blijven beweren dat ze hard bewijs hadden gezien of iemand kende die het had gezien mbt Trump collusion. Het tegenovergestelde van wat ze onder ede hadden verklaard. Namelijk dat ze geen hard bewijs hadden of van het bestaan van dergelijk bewijs afwisten, anders hadden ze dat moeten overhandigen en konden ze Trump vervolgen.
Misschien is het handig om de volgende keer jouw conclusies iets beter te onderbouwen en tevens je bronnen voor deze beweringen te citeren en linken.
Mijn onderbouwing voor "Dat zeg je dan weer vanuit jouw bubbel IMO." staat er direct achter. En ik verwijs daarin naar officiële transscripties van verhoren tijdens het 'Trump collusion' onderzoek. Aangezien dat officieel vrijgegeven documentatie van de overheid van de VS betreft is dat makkelijk terug te vinden leek mij.

"Alleen al de ongelijke behandeling in de media van Trump en andere politici heeft al invloed op de 'vrij keuze' van het volk. Jaren lang hem beschuldigen van 'Russian collusion' terwijl er tijdens het onderzoek, achter gesloten deuren, alle getuigen die werden opgeroepen, omdat ze publiek hadden beweerd daar iets van te weten, toegaven dat dat op niks gebaseerd was. Inmiddels zijn de transcripties van die hoorzittingen openbaar gemaakt."
Ik ging er vanuit dat verwijzingen naar officiële documenten niet speciaal gelinkt moeten worden omdat die met die beschrijving makkelijk terug gevonden kunnen worden bij de originele bron van die documenten.
En opnames van live uitzendingen die als geldig bewijsmateriaal zijn erkend door een rechter en personen op basis daarvan hebben vrijgesproken.
Ik heb altijd het idee gehad dat vooral obscure bronnen, die ook niet makkelijk terug te vinden zijn, gelinkt moeten worden. Ik heb de zaken waar ik aan refereer in het afgelopen jaar voorbij zien komen. En omdat het gaat om zaken die in een juridisch process zijn behandeld leek mij dit geen controversiële informatie.

En deze bewering "En wat betreft de betrouwbaarheid van het stemproces, dat laat al decennia te wensen over." is IMO een mening aangezien wat dat één 'laat te wensen over' vind kan een ander helemaal prima vinden. Maar ik zou wel durven stellen dat gezien alle voorgaande verkiezingen er genoeg aanleiding is om te kritisch te zijn. Met de Kerry, Bush verkiezingen waren ze het er ook niet over eens wie er gewonnen had. En regelmatig hertellingen waar weer allerlei stemmen opduiken of worden afgekeurd. De problemen met de stem machines, al decennia lang. Zoals bijvoorbeeld te zien was in de documentaire 'Hacking Democracy'.
En 2000 mules over de laatste verkiezingen.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RobertPeterson in 'Belgische federatie voor e-commerce komt met kwaliteitslabel voor influencers' is wat mij betreft een prima +1.

shmp in 'Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen' en de thread hieronder zijn offtopic.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 28-11-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Anker: Eufy-camera's sturen beelden naar servers voor pushmeldingen' is volgens mij niet ongewenst maar gewoon ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Pana 5j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Bij die eerste kan ik me het punt aftrek voor de zin Ik zie toch een aantal Xi Jinping bots hier wel voorstellen.

Hoewel het niet volstrekt ondenkbaar is dat er op Tweakers accounts actief zijn die (indirect) door de Chinese overheid worden aangestuurd, lijkt het me toch beter om uit te gaan van de oprechtheid van medetweakers, ook wanneer ze iets onzinnigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
thomas_n schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:24:
[...]

Bij die eerste kan ik me het punt aftrek voor de zin Ik zie toch een aantal Xi Jinping bots hier wel voorstellen.
Onzin, men mag toch wel uitspreken als ze veel pro-Chinese commentaren en moderaties zien, waarbij ze telkens de VS erbij halen zodra het iets negatiefs is over China.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
gepebril in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?'
Dit is toch harstikke relevant. Een beetje tegen argumentatie om mensen te attenderen om hun koopwoede te beheersen.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik verbaas mij ten zeerste over het feit dat mijn bericht zo enorm als irrelevant als ook ongewenst wordt gemod, terwijl het zo relevant is dat het maar wezen kan.

Yzord in 'Hackers maken mogelijk gegevens van tientallen miljoenen Twitter-accounts buit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

mrbullet schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:40:
gepebril in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?'
Dit is toch harstikke relevant. Een beetje tegen argumentatie om mensen te attenderen om hun koopwoede te beheersen.
Wat maakt het dan relevant volgens jou want ik zie het niet. Artikel gaat over kerstcadeautjes en niet over de belasting van het milieu.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Technomania schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:27:
[...]

Wat maakt het dan relevant volgens jou want ik zie het niet. Artikel gaat over kerstcadeautjes en niet over de belasting van het milieu.
Ja, die persoon zegt wees terughoudend met je koopwoede. Zeer relevant toch.

Het zou niet relevant zijn als ie zoiets zegt als: water is nat. Waar, maar niet relevant.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ocf81 in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?' Ik ben het oneens met de vele -1 moderaties. Er wordt gewoon gereageerd op een (in de context) relevante opmerking en ik geef daar mijn duiding aan. Dat zou een 0 kunnen zin, maar het is mijns inziens geen -1.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:12:
ocf81 in 'Welke techcadeaus mogen niet ontbreken onder de kerstboom?' Ik ben het oneens met de vele -1 moderaties. Er wordt gewoon gereageerd op een (in de context) relevante opmerking en ik geef daar mijn duiding aan. Dat zou een 0 kunnen zin, maar het is mijns inziens geen -1.
"Woke onzin" valt volgens mij gewoon onder de noemer flamebait/troll. Als je dezelfde mening anders verwoordt zou er een 0 van te maken zijn, maar met dit soort termen is het toch echt een -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

thomas_n schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:29:
[...]

"Woke onzin" valt volgens mij gewoon onder de noemer flamebait/troll. Als je dezelfde mening anders verwoordt zou er een 0 van te maken zijn, maar met dit soort termen is het toch echt een -1.
Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig? Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...

Dit is gewoon iets benoemen. Woke is hier de juiste benaming.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:31:
[...]

Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig?
Er is een verschil tussen iets benoemen en iedereen en alles waar je het niet eens bent weg te zetten als 'woke onzin'. Dat is toch echt een troll en dus -1.
Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...
En ook dit is een troll die je best achterwege mag laten, als je nog enigszins serieus genomen wil worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thomas_n
ocf81 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:31:
[...]

Echt waar? Je mag de dingen niet meer benoemen tegenwoordig? Klinkt erg alsof je de regels van de linkse kerk moet volgen of anders...

Dit is gewoon iets benoemen. Woke is hier de juiste benaming.
De term "woke" wordt vrijwel altijd beledigend gebruikt en is in hedendaags Nederlands geen neutrale term. Hetzelfde geldt voor "linkse kerk", trouwens, en aan de andere kant van het spectrum voor termen als fascist, bruinhemd, e.d.
Het is echt niet moeilijk om dit soort termen te vermijden en toch te zeggen wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb zojuist wat offtopic reacties van een uit de hand gelopen discussie verwijderd. Graag weer ontopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Technomania schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:27:
[...]

Ik zou hem zelf als 0 irrelevant beoordelen omdat het niet geheel relevant is. Ongewenst vind ik persoonlijk te zwaar maar kan me voorstellen dat het aanvoelt als inkomen met een gestrekt been doordat, de poster meteen over het verbieden begint zonder echte nuance. De koopgekte aan de kaart stellen kan best op een wat inhoudelijker manier met wat andere alternative of bijv. het voorstellen om te doneren i.p.v. consumeren.

[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 29-11-2022 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

jdh009 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 00:14:
[...]

Ik zou hem zelf als 0 irrelevant beoordelen omdat het niet geheel relevant is. Ongewenst vind ik persoonlijk te zwaar maar kan me voorstellen dat het aanvoelt als inkomen met een gestrekt been doordat, de poster meteen over het verbieden begint zonder echte nuance. De koopgekte aan de kaart stellen kan best op een wat inhoudelijker manier met wat andere alternative of bijv. het voorstellen om te doneren i.p.v. consumeren.
Zelf heb ik die post ook een 0 gegeven maar zoals het er nu staat kan ik er niet echt uit halen dat hij de koopgekte aan de kaart wil stellen.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Lijkt me gewoon +1 voor het posten van een interessante link:
DLSS in 'Hoe goed werkt DLSS3 in Spider-Man? - Plus benchmarks op vier systemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Craftypiston in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

"Dit vind ik eng" zonder daarbij redenen aan te halen mag geen +2 hebben, ik kom op +0 uit omdat het eigenlijk inhoudelijk niet zoveel zegt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. Het moeite hebben met digitale toepassingen kan bij iedere vorm van digitalisering wel gegeven worden. Dat is niet bijzonder of informatief. Daarbij is de onderbouwing ook nogal algemeen.

Craftypiston in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
computerjunky in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

Wat voor score het waard is doet er even niet toe maar wel weer een mooi voorbeeld dat het mos systeem nog steeds niet werkt en meerdere mensen nog steeds ver afwijkend modden. Het gaat dan ook niet om de score maar om de modders die hier gemod hebben.

en nog 1 : Craftypiston in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

en nog 1 : ShadLink in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

En vast nog velen meer. Volgens de regels moeten een hoop mensen dus een waarschuwing krijgen voor mening modden of er zijn nog teveel onduidelijkheden in het systeem.

Nieuw systeem zelfde fratsen en dus geen oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door computerjunky op 29-11-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Mee eens hoor maar toch zijn er aardig wat mensen die blijkbaar toch hoger modden. Helaas kan ik de meest nuttige data niet in zien. De reactiescore van deze modders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat hoeft ook niet. Ook met de nieuwe regels heeft het systeem handwerk nodig om op de gewenste koers te blijven en kun je er ook vanuit gaan dat dat handwerk wordt uitgevoerd.

Het blijft dweilen met de kraan open, we hebben enkel de kraan een eind dichtgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat maakt dit nu een -1? Ik draag gewoon, netjes verwoord, mijn perspectief bij aan de conversatie. Lijkt mij zwaar op mening gemod :|.

Gwaihir in 'Orion-capsule breekt afstandsrecord, 269.000 mijl van de aarde'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:27
GameNympho in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

Gaarne even naar de -1 mods bij die van mij checken, er is weer op mening gemod.

@thof i know, maar link brengt me naar de Frontpagemoderatie of naar de https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 Wel jouw link gelijk geplaatst en die van mij verwijderd ;)

[ Voor 47% gewijzigd door GameNympho op 30-11-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:39

thof

FP ProMod
Het helpt wel als je je eigen post linkt, zodat we niet tussen de 218+ die post hoeven zoeken. ;)

Het gaat om deze:
GameNympho in 'Nederland gaat meedoen aan Europese pilot voor digitaal reisdocument'

[ Voor 11% gewijzigd door thof op 30-11-2022 11:19 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Gaan alle over ASML of andere bedrijven en niet direct over ASMI waardoor het misschien voor sommige leuk is om te weten maar als reactie onder dit artikel wel gewoon irrelevant en dus nul is. Wat jammer is gezien de inhoudelijke (relevante/+1) discusses eronder hierdoor helaas wat wegvallen.
Reacties die geen relevante bijdrage bevatten, maar wel met goede bedoelingen worden gepost.
Zeker geen +2 in deze context en past prima bij de score 0:
SinergyX in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'

Reacties die naar nul zouden moeten:
Limbeckx in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
SEFje in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Fre4ked in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Alfa1970 in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jdh009 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:18:
Gaan alle over ASML of andere bedrijven en niet direct over ASMI waardoor het misschien voor sommige leuk is om te weten maar als reactie onder dit artikel wel gewoon irrelevant en dus nul is. Wat jammer is gezien de inhoudelijke (relevante/+1) discusses eronder hierdoor helaas wat wegvallen.

[...]

Zeker geen +2 in deze context en past prima bij de score 0:
SinergyX in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Mwa ik denk dat de comment van Sinergy prima op +2 staat, wat hij vermeldt is zeker informatief gezien de naamgeving verwarrend kan zijn, dit geeft een stuk context over wie ASMI is, en wat de link is naar ASML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Dazzler2120 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:31:
[...]

Mwa ik denk dat de comment van Sinergy prima op +2 staat, wat hij vermeldt is zeker informatief gezien de naamgeving verwarrend kan zijn, dit geeft een stuk context over wie ASMI is, en wat de link is naar ASML
Dat de naamgeving (I ipv L) verwarrend zou kunnen zijn kan ik me iets bij voorstellen. Echter, de bedrijven zijn al sinds 1988 niet meer direct met elkaar verbonden*. Op die manier zouden we hele geschiedenislessen kunnen gaan geven in de reacties over het ontstaan van bedrijven die een link met elkaar hebben of waarvan de namen lijken. Echter, dat voegt niets toe aan het artikel of de discussie over de waarschuwing die ASMI geeft voor het uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China, waarover uiteindelijk het nieuwsbericht gaat. Een kleine reminder dat AMSI geen ASML is (en de historie) is niet meer dan een reacties die geen relevante bijdrage bevat, maar wel met goede bedoelingen worden gepost om andere gebruikers op deze vergissing/verwarring te attenderen. Een moderatiescore van een nul is geen afstraffing, er is niet voor niets gekozen om ongemodereerde reacties standaard grijs en op nul te zetten en ook de tekst erbij laat zien dat zo is.

In de context dat ASML en AMSI beide tegen dezelfde problemen aanlopen had het,naar mijn mening, misschien wel gekund. Echter, lees ik dat niet terug in de betreffende reacties.

*1988 doet de onderneming afstand van (haar 50%-belang in) ASML. Waardoor je ook niet kunt zeggen dat dit vrij recent is zoals, om maar een voorbeeld te nomen, bij een eventueel nieuwsbericht over Microsoft en ZeniMax die een jaartje of twee samen zijn gegaan (lees: overkocht zijn).

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 30-11-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Waarom? Er worden wat cijfers in perspectief geplaatst en ik vind dat best wel wat toevoegen.

Tenzij er hier onzin staat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Laatst online: 12:15

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
RoD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:22:
[...]

Waarom? Er worden wat cijfers in perspectief geplaatst en ik vind dat best wel wat toevoegen.

Tenzij er hier onzin staat natuurlijk.
Ik had een bron ter onderbouwing dan wel gewaardeerd persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China'
Hoezo -1? Mijn reactie slaat als een tang op een varken.

mrbullet in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' Hoe kan mijn reactie -1 zijn en oorspronkelijke bericht +1?

[ Voor 34% gewijzigd door mrbullet op 30-11-2022 17:54 ]

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'Lightyear begint met productie Lightyear 0-zonneauto' is geheel ontopic en waar. Waarom ik -1's en 0 ontvang is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ik heb me weer eens gewaagd om te reageren op een bericht over China. Maar ik merk dat ik een te afwijkende mening heb voor tweakers. Ik denk dat het wel relevant zou zijn als mensen een zouden nadenken over hoe China naar ons kijkt ipv ze simpelweg als gevaarlijke dictatuur te bestempelen.

Tijdje geleden werd er focus gelegd op modereren op bijdrage en niet op mening. Ik ben er bang voor dat dit simpelweg niet gaat lukken. Ik merk dat het voor mijzelf ook heel erg moeilijk is om de relevantie van een bijdrage los te trekken van of ik het ermee eens ben als er maar 1 button is om feedback te geven. Uit de moderaties blijkt dat ik daar niet de enige in ben.

Wilde dat gewoon even kwijt, denk dat het verstandig zou zijn om hier nog eens goed naar te kijken als tweakers nog iets met het moderatie beleid wil. Voor mijzelf betreft ik ben er klaar mee. Ik zal voortaan niet meer reageren op nieuwsberichten want het levert me toch alleen -1's en frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ivolve in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' is wat mij betreft offtopic en staat dus goed op 0. GekkePrutser in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' pakt het meest offtopic deel van jouw reactie en gaat daar dieper op in, dus die hoort ook op 0. Ivolve in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' is een diskwalificatie van een andere gebruiker zonder inhoudelijke argumenten en is dus ongewenst.

Ivolve in 'ASMI waarschuwt voor uit de hand lopen handelsbeperkingen VS tegen China' zegt niets bijzonders en staat gewoon op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
moonlander in 'Het mediateam van Tweakers heeft plek voor een stagiair'

Dit lijkt me een -1 waar ook wel gekeken mag worden naar de mens(en) die +2 gegeven hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik zag toevallig deze thread in mijn browser historie en zie dat mijn reactie die toch minstens een +1 hoorde te hebben (on-topic en relevant) door een stel trollen op -1 is gemod. Wordt het niet eens tijd om deze trollen hun moderatierechten te ontnemen? Ik ben de mijne ooit kwijtgeraakt omdat ik reacties die onterecht op -1 waren gezet door dit soort trollen, probeerde met een +2 weer op het juiste niveau te krijgen. Ondertussen kunnen deze trollen nog steeds vrolijk hun gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
mrbullet in 'Ruim 92.000 leden en oud-leden van Forum voor Democratie getroffen door datalek'
Ik reageer inhoudelijk en krijg -1. Heb het idee dat het mensen zijn van bepaald politieke spectrum.

Pana 5j

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:55:
mrbullet in 'Ruim 92.000 leden en oud-leden van Forum voor Democratie getroffen door datalek'
Ik reageer inhoudelijk en krijg -1. Heb het idee dat het mensen zijn van bepaald politieke spectrum.
Je valt mensen persoonlijk aan en geeft aan je niet gebonden te voelen aan fatsoen. Dat is wat mij betreft ongewenst.

Denk eens aan alle oud-leden en passief-leden.

We reageren met fatsoen en respect op de frontpage. Ik vind de hack ook enigszins ironisch, maar het is niet nodig je eigen niveau daarvoor te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:00:
[...]

Je valt mensen persoonlijk aan en geeft aan je niet gebonden te voelen aan fatsoen. Dat is wat mij betreft ongewenst.
Dan lees je niet goed en trek je uit zijn verband. Ik val niemand persoonlijk aan, kan je aangeven waar ik dat doe?
Ik zeg enkel dat FvD politici niet fatsoenlijk zijn en dat ik niet richting FvDers en hen die FvD mogelijk maken op fantsoenlijke reactie hoeven te verwachten.
Ik beschuldig niemand van lid te zijn van FvD.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'LastPass: hackers hadden toegang tot 'bepaalde klantgegevens' bij nieuw datalek' is in mijn ogen een ontopic reactie op zijn parent en geen -1?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:32:
[...]

... Ik val niemand persoonlijk aan, kan je aangeven waar ik dat doe?
...
Hier:
Fouten die mensen maken die niet FvD stemmen ...
Ik heb FvD nooit kunnen betrappen op fatsoen ...
Nu probeer jij mijn uitspraken verder te trekken ...
... gauw een advocaat in de arm nemen om deze wappies aan te pakken ...
Ik vind het toch wel duidelijk neigen naar aanvallende/beschuldigende reacties naar een individu en/of groep(en).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbullet
  • Niet online
Voorbeelden die je aanhaalt zijn echt onzin. Ik val tijdens het debat geen enkel deelnemer persoonlijk aan. Ik spreek enkel FvD aan als partij in hun eigen taal. Net zo min als dat ik geen Apple gebruikers/fans aanval als ik zeg dat Apple bagger producten maakt.
Nas T schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:04:
[...]

Hier:

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik vind het toch wel duidelijk neigen naar aanvallende/beschuldigende reacties naar een individu en/of groep(en).
Fouten die mensen maken die niet FvD stemmen ...=> Geen aanval of een bescbuldiging

Ik heb FvD nooit kunnen betrappen op fatsoen ...=> Dit slaat duidelijk op FvD als partij. Die hoor je aan de kaak te stellen als burger.

Nu probeer jij mijn uitspraken verder te trekken ...=> Dit is geen aanval of een beschuldiging, is een constatering.

... gauw een advocaat in de arm nemen om deze wappies aan te pakken ...=> Ook hier refereer ik naar FvD als partij.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:29
Even voor mezelf opkomen:

nieuws: T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procen...

Waarom is dit een +2

Devian in 'T-Mobile verhoogt abonnementskosten per 1 januari 2023 met 8,6 procent - update'

Maar is mijn reactie niet relevant?

Zou gewoon een +1 moeten zijn toch? En zoals ik wel vaker aangeef, de persoon die dat een -1 vind zou niet mogen modden ;).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
https://tweakers.net/nieu...ction=18204342#r_18204342

Weet niet wie hier een -1 heeft gemod, maar dat klopt niet. Je kan het er wel of niet mee eens zijn, nu staat mijn post op 0, maar ik denk zelf toch dat het een voorzichtige 1 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Klaus_1250 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:58:
https://tweakers.net/nieu...ction=18204342#r_18204342

Weet niet wie hier een -1 heeft gemod, maar dat klopt niet. Je kan het er wel of niet mee eens zijn, nu staat mijn post op 0, maar ik denk zelf toch dat het een voorzichtige 1 is.
Opmerkingen m.b.t. moderaties leiden tot een punt aftrek van de eigenlijke moderatiescore (voor de rest van de) reactie omdat het niet de bedoeling is dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zie FAQ:
Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mja ok. Zal er aan denken volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Waarom? Lijkt me toch een peiler voor de redactie om te zien of ze op de goede weg zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:42:
[...]

Waarom? Lijkt me toch een peiler voor de redactie om te zien of ze op de goede weg zijn.
Daar bestaat Geachte redactie voor. Op de FP is het ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
wildhagen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:46:
[...]

Daar bestaat Geachte redactie voor. Op de FP is het ongewenst.
Een plekje ergens achteraf dus. Maar weinigen zullen er vanaf weten en nog minder zullen de moeite nemen er een topic voor te openen. Prima manier om opmerkingen nar de achtergrond te drukkenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:51:
[...]

Een plekje ergens achteraf dus.
Niet bepaald. Het staat direct op de homepagina van het forum. En ook in de FAQ is het forum benoemd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Een plekje ergens achteraf dus. Maar weinigen zullen er vanaf weten en nog minder zullen de moeite nemen er een topic voor te openen. Prima manier om opmerkingen nar de achtergrond te drukkenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-_l3eClQeUn-hEQXW7xzVj4s-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agELbnNwFb68Spqx5KoP9qjt.png?f=fotoalbum_large

De feedback knop, die verwijst naar GA, is redelijk duidelijk zichtbaar hoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
[...]

Bij ieder artikel staat bij de naam van de auteur een feedback-knop die verwijst naar het geachte redactie subforum.

Het reactiesysteem is bedoeld voor inhoudelijke discussie over het nieuwsbericht. Reacties over de vorm, nut of kwaliteit van een artikel duwen inhoudelijke reacties naar beneden, tevens zijn ze snel achterhaald wanneer een artikel wordt aangepast. Daarnaast kan de redactie niet alle reacties continu in de gaten houden.
Om die reden wordt feedback centraal verzameld, niet om het achteraf weg te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santford

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
Zit er niet op te wachten dat een of andere oostblokker langs mijn huis loopt met zijn nfc pasje met masterkey erop.
Is het zwartmaken van een bevolkingsgroep echt nodig ter onderbouwing van je standpunt of had je ook kunnen volstaan met inbreker?

[ Voor 3% gewijzigd door Santford op 02-12-2022 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
mrbullet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:53:
Voorbeelden die je aanhaalt zijn echt onzin. Ik val tijdens het debat geen enkel deelnemer persoonlijk aan.
...
Dat je niet persoonlijk aanvalt, daar wil ik je wel het voordeel van de twijfel geven.
Maar volgens de moderatiefaq:
... onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben ...
Het stukje "nooit fatsoen" en "wappies", die vallen in deze categorie. En verder maakt het niet uit of dat op individuen of groepen betrekking zou hebben.

vrede in rust

Pagina: 1 ... 103 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2