Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 102 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-02-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:09

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
De naamsverbastering van Microsoft is hier waarschijnlijk de aanleiding, zeker die met een negatieve insteek zijn niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Topic vandaag over windows 11 performance issues lees ik dit commentaar van een andere gebruiker met enorm veel -1 moderatie.

Ik snap werkelijk niet waarom deze tekst zo enorm off-topic is in het performance topic over windows 11

—-
Hier ook 10900k met rtx 4090. Spiderman remastered drops naar 55 fps in freeroam en 40fps bij sackboy (beide zonder dlss en RT aan) waar voorheen (vorige week voor het installeren van laatste windows 11 update) beide games dubbele cijfers.

Games zonder RT zoals Uncharted lijken minder impacted.

Hopen op een snelle hotfix van M$ft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 13-09 22:55
Santford schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:35:
[...]

De naamsverbastering van Microsoft is hier waarschijnlijk de aanleiding, zeker die met een negatieve insteek zijn niet gewenst.
Nou nou.
Als dat het probleem is dan vind ik dat echt absurd.
Gaat wat mij betreft nergens over.
Maar goed is ga er geen tijd meer insteken.
Het zal wel die moderatie

[ Voor 9% gewijzigd door EdvanAl op 12-11-2022 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Terechte -1. M$ was stoer in 1995, in 2000 was het al kinderachtig, en anno 2022 is het gewoon kleuterschoolniveau.

Trollen, en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
.

[ Voor 99% gewijzigd door honey op 13-11-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .maurits
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-07 14:07
Beetje vreemd. Ik haal informatie uit een artikel van Fortune.com aan en geef een link naar een bizar interview met een zeer relevant persoon en heb in een paar minuten plotseling 6x -1.

https://tweakers.net/nieuws/203364/reuters-zeker-1-miljard-dollar-van-klanten-verdwenen-bij-cryptovalutabeurs-ftx.html?showReaction=18143396#r_18143396

Prima als mensen deze informatie niet waarderen of mijn verbazing niet delen, maar om dit als spam te modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Groningerkoek in 'Reuters: zeker 1 miljard dollar van klanten verdwenen bij cryptovalutabeurs FTX'

Geen +2, niet informatief, en daarbij ook nog eens beperkt tot bepaalde landen. Zoals mijn reactie daaronder aangeeft, was de invloed op geld op de bank houden in de VS, al zo'n 10 jaar relatief stabiel, en is absoluut geen oorzaak daar.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
Hoe komt het eigenlijk dat deze
Aaargh! in ''Pixel 7a krijgt 90Hz-display, draadloos laden en nieuwe camerasensor''
11 moderaties heeft en alle 11 scoren ze deze post -1 en toch staat die op 0 ipv -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Kheos schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:28:
Hoe komt het eigenlijk dat deze
Aaargh! in ''Pixel 7a krijgt 90Hz-display, draadloos laden en nieuwe camerasensor''
11 moderaties heeft en alle 11 scoren ze deze post -1 en toch staat die op 0 ipv -1?
Allemaal tweakers die weinig modereren dus maximaal 1x -1 uit kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:32:
[...]

Allemaal tweakers die weinig modereren dus maximaal 1x -1 uit kunnen delen.
Ok, maar 11*-1 is toch een mediaan van -1? Dus een score van -1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Kheos schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:35:
[...]

Ok, maar 11*-1 is toch een mediaan van -1? Dus een score van -1?
Ja, maar een onervaren moderator mag nooit een -1 veroorzaken. Blijkbaar ook niet in grote groepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
AlphaRomeo schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:55:
[...]

Ja, maar een onervaren moderator mag nooit een -1 veroorzaken. Blijkbaar ook niet in grote groepen.
Ah kijk, die regel kende ik nog niet.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zelfde geldt overigens voor een +3 ook, die moet ook eerst door minimaal een ervaren (weging 2x) mod worden bevestigd.

Alleen de 0, +1 of +2 kunnen direct worden veroorzaakt door een onervaren (weging 1x) mod.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Wouterie in 'India blokkeert niet langer website VLC'

Zoals de twee reacties eronder aangeven, is vpn niet verboden in India, dus deze reactie is daarmee irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:17
Ik heb de tijd het werk laten doen.

En toch voeldoet deze post niet aan de criteria van -1.

[ Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 14-11-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
ThanosReXXX in 'OnLeaks toont renders van Samsung Galaxy A54 met selfiecameragat voorop'

Hij heeft misschien gelijk, maar +2 lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'TP-Link brengt drie Archer-routers met Wi-Fi 7 uit'

Het is misschien niet de meest innovatieve informatie ooit, maar offtopic lijkt me het ook zeker niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

kodak

FP ProMod
Wat is hier offtopic irrelevant aan? Het gaat juist inhoudelijk op wat de betekenis van het 'abonnement' voor het blauwe vinkje financieel is.
kodak in 'Twitter gaat Blue-abonnement met blauw vinkje vanaf 29 november weer verkopen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svane
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Zonder enige bronvermelding of bewijs hoort deze reactie volgens mij niet op +1

core_dump in 'Twitter gaat Blue-abonnement met blauw vinkje vanaf 29 november weer verkopen'
Het "gratis" verifiëren op Twitter was alleen voor bepaalde mensen. Alle anderen konden een blue check krijgen door onderhands tussen de 13 en 15K af te tikken...
Zeker niet als je zijn volgende reactie erop leest:
core_dump in 'Twitter gaat Blue-abonnement met blauw vinkje vanaf 29 november weer verkopen'

[ Voor 21% gewijzigd door svane op 16-11-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Carlos0_0 in 'CCleaner 6.06'

Ik weet dat er bij downloads losser gemodereerd mag worden, maar dit draadje over RealPlayer lijkt me toch echt niet ontopic/relevant genoeg voor +1.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVivaldi op 16-11-2022 19:34 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PdeBie in 'GeForce Game Ready Driver 526.98 WHQL'

Zijn dit soort berichten echt on topic ja? Bij elke driver update van nVidia komt altijd wel een reactie van iemand dat een bepaald nog openstaande issue eigenlijk best irritant is. Niemand van ons kan er wat aan doen, de andere nog openstaande issues kunnen net zo goed irritant zijn, ook al heb je er zelf geen last van. Echt toegevoegde waarde heeft een dergelijke reactie mijns inziens in elk geval niet.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dit is absoluut geen +2:
SilentDecode in 'Nvidia noteert opnieuw omzetverlies door afnemende vraag naar videokaarten'
Flink wat meningmods, een deel die zichzelf zelfs al melden in de reacties.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Valt dit nou onder sentiment moderatie of heb ik een verkeerd beeld van wat wij op Tweakers als een zinvolle bijdrage zien?
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Vind je het heel vreemd met die prijzen? Ik niet.
SilentDecode in 'Nvidia noteert opnieuw omzetverlies door afnemende vraag naar videokaarten'

+3: 9, +2: 24, +1: 11, 0: 2

Paprika in 'Nvidia noteert opnieuw omzetverlies door afnemende vraag naar videokaarten'
0/irrelevant

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NBe in 'Snapdragon 8 Gen 2 vs MediaTek Dimensity 9200: high-end socs naast elkaar'

Dit lijkt me geen +2 of zelfs +3 (!) maar een 0, want hoort in GR thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Dan ben je nog mild met een 0 vind ik.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Technomania schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:59:
[...]
Dan ben je nog mild met een 0 vind ik.
Inderdaad, we hebben dat bandje vaak genoeg afgedraaid. Ik vind het -1 ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

AlphaRomeo schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:24:
[...]

Inderdaad, we hebben dat bandje vaak genoeg afgedraaid. Ik vind het -1 ongewenst.
Precies mijn gedachte. Voor typo's of foutieve informatie is de 0 bedoeld (GR). Dit is gewoon ongewenst gedrag (vind ik dan)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me niet ontopic of relevant. Zomaar een onenigheid met een bedrijf over wat online staat gaan vergelijken met accounts kapen door criminelen.
MGutker in 'Wall Street Journal: 'Meta ontsloeg medewerkers die gebruikersaccounts kaapten''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:06
Abom in 'Thuiskopieheffing daalt voor bijna alle apparaten en verdwijnt voor settopboxen'

Sinds wanneer is het kopieren van digitale auteursrechtelijk materiaal altijd illegaal? Mag je tegenwoordig niet meer je eigen cd's rippen?

Alleen vanwege deze eerste zin, is een rectificatie noodzakelijk en is dit geen +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IStealYourGun in 'Kabinet wil dat elke Nederlander in 2030 toegang heeft tot gigabit-internet'

Een +3 lijkt me wat overdreven, een +2 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hier gaat het helemaal mis. De reacties onder dit bericht worden bijna allemaal gemening-modereerd. Heel duidelijk is te zien hoe een groep liefhebbers van gigabit-speed verbindingen iedere andersdenke op een 0 of een -1 trakteerd. Er wordt op de persoon gespeeld en andersdenkenden worden op een denigrerende manier weggezet. Zie bijvoorbeeld hoe er op mijn reacties, maar ook die van @tyrunar wordt gereageerd en gemodereerd. Dit is niet hoe het modereersysteem bedoelt is. Je moet je mening kunnen ventileren zonder te worden neergesabeld door , veelal "jeugdigen" die enkel snelheid en gigabytes als hun sleutel tot geluk zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

DeComponeur in 'Kabinet wil dat elke Nederlander in 2030 toegang heeft tot gigabit-internet'
-O- Volgens mij plaats ik hier een zinnige aanvulling op het artikel
Er wordt sowieso behoorlijk 'naar' gemod onder dit nieuws... misschien is er iemand met een dikke stofkam...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

DeComponeur schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:08:
DeComponeur in 'Kabinet wil dat elke Nederlander in 2030 toegang heeft tot gigabit-internet'
-O- Volgens mij plaats ik hier een zinnige aanvulling op het artikel
Er wordt sowieso behoorlijk 'naar' gemod onder dit nieuws... misschien is er iemand met een dikke stofkam...
Jouw post staat inmiddels weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Metaltoby in 'WK voetbal in uhd - Kijken in 4k of toch niet?'

Zoals hij zelf al aangeeft is deze reactie offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
bartman01 in 'Lansweeper 10.3.0.0'

Iets in een paar woorden “crippleware” noemen zonder verdere toelichting is niet erg relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

darkphoenix in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Allerlei wazige complottheoriën spuien lijkt me geen +1 of zelfs +2, maar een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
slijkie in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Vol mening-mods weer, zeer giftig allemaal. Mijn reactie is gewoon volledig ontopic van het artikel. Eens of niet. Maar dan krijg je toch weer masaal 0. Wellicht durfden de meningmodders geen -1 aan.

+2 of +3 klopt ook niet trouwens hoor.

Weetje, er is gewoon geen gezond gesprek te voeren. Dat merk je gewoon. De emoties spatten eraf. Benieuwd of het moderatie-team nou eindelijk eens harde actie onderneemt hiertegen. Aub, hou Tweakers gewoon een mooi platform om te discussieren (op een normale manier en ontopic).

Je ziet nu duidelijk dat het mod-systeem zwaar misbruikt wordt, het Musk & Trump bashen staat overal dik bovenaan en in de plus en de rest wordt weg gefiltert. Hierover zwijgen van Tweakers is gewoon er aan meewerken.

[ Voor 14% gewijzigd door slijkie op 20-11-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Als dat allemaal vage complottheorieën. Dan doet Tweakers er zelf ook aan mee nieuws: Internationale banken starten proef met gesimuleerde digitale dollar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WokeBroke schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:59:
[...]

Als dat allemaal vage complottheorieën. Dan doet Tweakers er zelf ook aan mee nieuws: Internationale banken starten proef met gesimuleerde digitale dollar
O ja? Ik zie in dat hele artikel van Tweakers niets over deze complotten:
Sommige mensen zien niet in in welke hoek de populatie gedrukt word onder het mom van. ESG /Co2 /stikstof/ vaccinatie / epidemieën / CBDC/ co2budget/ energie Enz.
Kan je me in dat artikel van Tweakers quoten waar één of meerdere van deze complotten geplaatst zouden zijn? Het woordt 'vaccinatie' of 'epidemie' of 'CO2' komt niet eens in het artikel voor.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2022 12:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@slijkie

Inderdaad. Ik heb ook binnen de korste keren 7 keer 'ongewenst' gescoord voor een reactie waar ik aantoon dat Trump niet beter werd behandeld dan een bekende linkse activist:

Ludewig in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Dit is de categorie feiten die door de Trump-haters niet wordt gewaardeerd, dus op zich was het te verwachten.

In het beste geval krijgen we weer de normale 'circle jerk,' waar de meerderheid alle ongewenste meningen omlaag modereert en de tweakers-mods als mostert na de maaltijd de moderaties corrigeert, wanneer toch vrijwel niemand de reacties meer leest.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ik heb het idee dat je deze reactie heel vooringenomen leest. Drie van de vier voorbeelden zijn gewoon feiten. Er komt een Europese digitale identiteit, er is een Europees digitaal coronacertificaat en er wordt onderzoek gedaan naar het invoeren van de CBDC. Bij punt 3 denk ik dat hij een persoonlijk CO2 budget, waar regelmatig toe wordt opgeroepen, verward met het stikstof-verhaal.

Het enige dat hij er tegenin brengt is dat hij vindt dat er hierdoor teveel macht en controle wordt uitgeoefend. Het is gewoon feitelijk correct dat met deze zaken macht en controle (kan) worden uitgeoefend. Als dit een complottheorie is, mag je dan ooit kritisch zijn op centralisering en het invoeren van controle- en machtsmiddelen?

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:39:
[...]

Ik heb het idee dat je deze reactie heel vooringenomen leest. Drie van de vier voorbeelden zijn gewoon feiten. Er komt een Europese digitale identiteit, er is een Europees digitaal coronacertificaat en er wordt onderzoek gedaan naar het invoeren van de CBDC. Bij punt 3 denk ik dat hij een persoonlijk CO2 budget, waar regelmatig toe wordt opgeroepen, verward met het stikstof-verhaal.
Het is dus volgens jou een feit dat de overheid je in een hoek wil drukken van stikstof, vaccinatie, epidimiën, CO2, energie? Al die problemen bestaan volgens jou dus niet echt, maar de overheid wil ons in die hoe drukken?

Dat is immers wat hij zegt:
Sommige mensen zien niet in in welke hoek de populatie gedrukt word onder het mom van. ESG /Co2 /stikstof/ vaccinatie / epidemieën / CBDC/ co2budget/ energie Enz.
Leuk dat jij in dat soort complotten gelooft, maar het blijven complottheorieën zonder dat er enig bewijs is geleverd dat het klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 20-11-2022 12:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 2+. De uitleg hoe bepaalde gebruikers belangrijk kunnen zijn voor Twitter en Musk is informatief als mogelijke motivatie de gebruiker terug te willen. Maar dan suggereren dat twitter en musk de poll zou manipuleren of negeren als het ze niet uit zou komen. Dat is een nogal eenzijdige negatieve mening die verder geen enkele onderbouwing heeft door naar bepaalde belangen te wijzen.
NiGeLaToR in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Daar kan een inhoudelijk opmerking en vraag ook niet op weggemod worden als irrelevant of zelfs ongewenst:
kodak in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:42:
[...]
Het is dus volgens jou een feit dat de overheid je in een hoek wil drukken van stikstof, vaccinatie, epidimiën, CO2, energie? Al die problemen bestaan volgens jou dus niet echt, maar de overheid wil ons in die hoe drukken?
Je toont hier precies mijn punt aan door ook in mijn reactie dingen te lezen die ik niet gezegd heb en waar ik ook niet verder op in zal gaan.

Darkphoenix beweert ook nergens dat bepaalde problemen niet bestaan, maar maakt bezwaar tegen de manier waarop bepaalde controle- en machtsmiddelen worden gebruikt, of kunnen worden gebruikt.

Als jij van hem wil weten of hij bepaalde zaken überhaupt als een probleem ziet, deze als een kleiner probleem ziet dan jij, of als je denkt dat deze centralistische machts- en controlemechanismes niet zo problematisch zijn, dan is een reactie op zijn bijdrage volgens mij de correcte manier om daarmee om te gaan.

Dan kun je zijn en jouw mening verder uitdiepen, in plaats van direct conclusies te trekken en hem weg te zetten als een complotdenker. Eigenlijk bewijs je wat mij betreft dat hij een punt heeft door het machts- en controlemechanisme dat achter dit mismoderatietopic zit te willen gebruiken (en in mijn ogen misbruiken) om hem weg te laten modereren.
Dat is immers wat hij zegt:

[...]
Leuk dat jij in dat soort complotten gelooft, maar het blijven complottheorieën zonder dat er enig bewijs is geleverd dat het klopt.
Allereerst is het opvallend dat je hier meteen weer een aanval op mij plaatst en mij ervan beticht een complotdenker te zijn. Wat mij betreft verdien jij eerder een negatieve moderatie vanwege zulke persoonlijke aanvallen dan Darkphoenix.

Verder ben ik van mening dat vrijwel iedereen een complotdenker is, wanneer je het woord zo losjes gebruikt als jij. Wie gelooft er niet dat bepaalde groepen met veel macht een problematische cultuur hebben en misbruik maken van hun macht om mensen te dwingen te doen wat zij goed vinden? Zie de kliek rond Poetin, als voorbeeld.

Voor mensen die deze cultuurelementen niet problematische vinden, maar juist goed, is er dan geen sprake van machtsmisbruik, maar van machtsgebruik voor het goede doel. Beide visies, of je het goed vindt of juist niet, zijn echter volstrekt subjectief.

Ik zie continu dat mensen worden weggezet als complotdenker en vaak ook gecensureerd wanneer het gewoon een feit is dat er machtsmiddelen worden ingezet om bepaalde doelen te bereiken. Daarmee wordt een discussie onmogelijk gemaakt over de vraag of die doelen wel goed zijn, of de andere gevolgen van het inzet van die machtsmiddelen wel acceptabel zijn en welke mate van centralisatie acceptabel is. Dat zijn wat mij betreft allemaal valide onderwerpen van discussie. Ik zie het diskwalificeren van andersdenkenden en het inzetten van machtsmiddelen tegen hen juist als voeding voor wantrouwen in de machtscentra die dit doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sun0000 in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter'

Mijn reactie en die van @Retrospect zijn een van de vele die zwaar worden misgemodereerd puur omdat men het er niet mee eens is in het hele topic. Zoals gewoonlijk weer voornamelijk een bepaald gedeelte van Tweakers welke geen discussie wil maar een echokamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mensen uitschelden voor 'totaalidioot' of 'hypocriet' vind ik nou niet bepaald wenselijk te noemen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:19:
Mensen uitschelden voor 'totaalidioot' of 'hypocriet' vind ik nou niet bepaald wenselijk te noemen...
LMAO, hoezo is hypocriet niet wenselijk te noemen? Daarnaast zou dan meer dan de helft van de reacties die nu een +1 of +2 hebben op -1 of -2 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Kan iemand mij hier vertellen waarom, als ik een link naar een filmpje post met een gesprek tussen een journalist en een wijkagent dat door @Bor weg wordt gezet als linken naar een complot theorie en vervolgens mijn post verwijderd?

Helemaal omdat reacties van mensen die zeggen dat ik de weg kwijt ben gewoon blijven staan.

Als dit is hoe we een discussie voeren over vrijheid van meningsuiting......

[ Voor 35% gewijzigd door jbhc op 20-11-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:51
wildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:19:
Ik vind en noem Trump een totaalidioot. Gezien de reacties op de frontpage ligt dat vrij in lijn met de algemene zienswijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:21:
[...]

LMAO, hoezo is hypocriet niet wenselijk te noemen? Daarnaast zou dan meer dan de helft van de reacties die nu een +1 of +2 hebben op -1 of -2 moeten staan.
Klagen heeft weinig zin, er zal niets veranderen, dus leg je er maar gewoon bij neer dat het moderatie systeem niet werkt. Een stuk beter voor de gemoedsrust zeker bij politiek geladen onderwerpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Retrospect schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:55:
[...]

Ik vind en noem Trump een totaalidioot. Gezien de reacties op de frontpage ligt dat vrij in lijn met de algemene zienswijze.
Dat mag, maar het is en blijft een flamebait, en dus ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Niet constructieve reactie verwijderd. Gelieve ontopic te blijven.

[ Voor 109% gewijzigd door Bor op 20-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
Mooi is dat he? Discussies, inclusief onderbouwing mogen op de fp niet gevoerd worden. Vervolgens wordt je als je vragen stelt gewoon doodgezwegen.

Ik vind het verder prima hoor, als dit is hoe t.net met de gebruikers om wil gaan hoeven ze van mij ook geen actieve bijdragen meer te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jbhc schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:16:
[...]

Mooi is dat he? Discussies, inclusief onderbouwing mogen op de fp niet gevoerd worden. Vervolgens wordt je als je vragen stelt gewoon doodgezwegen.

Ik vind het verder prima hoor, als dit is hoe t.net met de gebruikers om wil gaan hoeven ze van mij ook geen actieve bijdragen meer te verwachten.
Discussies mogen best gevoerd worden. Graag zelfs!

Er zijn echter wel een aantal voorwaarden waar je aan moet voldoen.

1) Niet verspreiden van desinformatie / onjuiste informatie.
2) Niet met allerlei complottheorien komen (en als je ermee komt, kom dan eens met wetenschappelijk bewijs, dus geen vage YouTube-fimpjes)
3) Blijf inhoudelijk, en speel niet op de man.
4) Kritiek is prima, maar dan wel constructieve/opbouwende kritiek, waar men iets mee kan. Aan afkrakende kritiek heeft niemand iets, en het werkt sfeerverziekend.

Jouw post schond regels en 1 en 2.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
jbhc schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:16:
[...]

Je hebt gewoon antwoord gekregen op jouw vraag via de PM die je hebt ontvangen. Dit topic is niet bedoelt of geschikt om persoonlijke sturing te bespreken of om ongefundeerde flames te plaatsen waar je op reageert.

Gelieve daarom terug ontopic te gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
Bor schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:37:
[...]

Je hebt gewoon antwoord gekregen op jouw vraag via de PM die je hebt ontvangen. Dit topic is niet bedoelt of geschikt om persoonlijke sturing te bespreken of om ongefundeerde flames te plaatsen waar je op reageert.

Gelieve daarom terug ontopic te gaan.
Waar kunnen we censuur de persoonlijke sturing dan wel in het openbaar bespreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
jbhc schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:43:
[...]

Waar kunnen we censuur de persoonlijke sturing dan wel in het openbaar bespreken?
Moet dit nu echt op deze manier? Persoonlijke sturing bespreken we niet openbaar. Het topic gaat zoals gevraagd weer terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
En nog twee keer dat ik zwaar gemeningmod ben:

Ik heb ook net wat ondersteunend bewijs gepost, dus zal ik morgen vast nog een keer langskomen als ik weer weggemod ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51
Ik kom voor het eerst in dit deel van het forum. Het moderatiesysteem bij nieuwsberichten wordt veelvuldig misbruikt. Het is niks nieuws en doet zich al lange tijd voor, en komt vooral voor bij nieuwsberichten die gaan over milieu en politiek.

De druppel voor mij om hier te komen is het topic over Trump en Twitter. Er staan zo ongelofelijk veel reacties die een -1 krijgen terwijl ze gewoon on-topic zijn, dat kan gewoon niet acceptabel zijn. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal geopend om te beoordelen. Dit zijn dan overduidelijk dan ook politieke-meningen die niet feitelijk weergeven of een reactie ontopic is of niet. @Ludewig hierboven is daar een voorbeeld van, die ik eerder vanavond al hele eerlijke groengekleurde mods gegeven had.

Mijn eigen reactie Knightwolf in 'Amerikaanse oud-president Trump wordt weer toegelaten op Twitter' heeft voor alsnog een 0 terwijl die ook toch minstens een +1 hoort te zijn omdat het simpelweg gewoon inhoudelijk on-topic is.

Ik erger me al lange tijd heel erg dat zovelen een -1 geven alleen omdat ze het er niet mee eens zijn, of een +3 omdat ze het er juist wel mee eens zijn. Misschien moet het hele moderatiesysteem opnieuw op de schop om dit tegen te gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:11
@Knightwolf Die post bevat inderdaad on-topic elementen (jouw mening over deze situatie), maar ook veel off-topic zaken ("de grondwet" bijvoorbeeld) en een onjuiste voorstelling van zaken ("smerig politiek spel"), waardoor ik me de 0 wel kan voorstellen. Een +1 had gekund, maar zou ik wel aan de ruime kant vinden.

Bovendien verliest de post weer een punt met het edit-commentaar op de moderatie. Commentaar op moderatie hoort in dit forum, niet op de frontpage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@thomas_n

Het plaatsen van commentaar in de reacties zodat de bezoeker-mods wellicht eens nadenken over wat ze doen wordt natuurlijk uitgelokt doordat de promods/crew dit meningmodden totaal niet in de hand hebben.

Zoals ik hier ook bespreek is het meningmodden geen marginaal verschijnsel waarbij veel mensen het ook goed doen, maar zie ik zelf bij controversiële reacties dat er overwegend wordt gemeningmod, met af en toe een verdwaalde moderatie die wel de regels volgt.

Maar ik zie zelf weinig bereidheid bij de crew/promods om de structurele problemen openlijk te willen aanpakken of zelfs maar erkennen. Er wordt steeds gebagatelliseerd of gewoon genegeerd. Of men achter de schermen iets anders doet kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Ludewig schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:28:
Ik heb ook net wat ondersteunend bewijs gepost, dus zal ik morgen vast nog een keer langskomen als ik weer weggemod ben.
En zo voorspelbaar:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:30:
[...]
Discussies mogen best gevoerd worden. Graag zelfs!
Maar je mag er blijkbaar niet op wijzen dat bepaalde mods hun eigen regels overtreden, want dan wordt de reactie verwijderd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51
thomas_n schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:49:
@Knightwolf Die post bevat inderdaad on-topic elementen (jouw mening over deze situatie), maar ook veel off-topic zaken ("de grondwet" bijvoorbeeld) en een onjuiste voorstelling van zaken ("smerig politiek spel"), waardoor ik me de 0 wel kan voorstellen. Een +1 had gekund, maar zou ik wel aan de ruime kant vinden.
Je moet een bericht natuurlijk wel als geheel zien, niet opsplitsen in aparte zinnen, op deze manier kom je nergens. De groene +2/+3 reacties hebben meestal ook zinnen die volgens jouw redenatie hier op 0 horen te komen en dat zijn ze ook niet. Dus hou ajb op met die flauwe kul. Het bericht gaat in z'n geheel inhoudelijk over het nieuwsbericht en dus een +1.
Bovendien verliest de post weer een punt met het edit-commentaar op de moderatie. Commentaar op moderatie hoort in dit forum, niet op de frontpage.
Omdat verreweg de meesten het mod-systeem niet begrijpen mag dat ook eens publiekelijk gezegd worden, want in dit forumdeel komen ze vast niet om te lezen hoe het moet.

Neutraal blijven schijnt moeilijk te zijn voor de meesten. Om een voorbeeld te geven: ik geef reacties ook een +1 als ze inhoudelijk ontopic zijn, zelfs als ik het zo erg oneens ben met hetgeen er gezegd is dat ik die reactie graag onder de grond gegraven zie.

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 21-11-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Knightwolf schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:08:
[...]
Omdat verreweg de meesten het mod-systeem niet begrijpen mag dat ook eens publiekelijk gezegd worden, want in dit forumdeel komen ze vast niet om te lezen hoe het moet.
Opmerkingen over verkregen of verwachte moderatie zorgen doorgaans voor een punt aftrek. Zien we dit vaker gebeuren dan kan er worden ingegrepen. Het reactiesysteem op de frontpage is niet de plek om dit soort commentaar te plaatsen. Je lokt er of topic tot ongewenste discussies mee uit. Een opmerking over moderatie zorgt doorgaans voor een punt aftrek.
Ludewig schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:49:
[...]

Maar je mag er blijkbaar niet op wijzen dat bepaalde mods hun eigen regels overtreden, want dan wordt de reactie verwijderd...
Waar doel je hierop?

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 21-11-2022 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Knightwolf schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:08:
[...]

Dat is gelukkig inmiddels geen argument meer. Iedereen heeft een tijdje geleden een popup moeten doorklikken, waar via men kan lezen hoe het moderatiesysteem werkt :)

Over jouw reactie dan even. In eerste opzicht lijkt het gewoon een +1 reactie te zijn. Je zet vooral een betoog voor het behoud van vrijheid van meningsuiting neer.

Er is alleen wel een inhoudelijk probleem met je reactie. En dat is dat je lijkt te suggeren dat Trump enkel en alleen vanwege zijn mening van Twitter werd gegooid. De werkelijke aanleiding was niet enkel een geval van een mening die niet overeenkomt met de meute. Dat alleen al is iets waarvan ik me voor kan stellen dat je een punt aftrek voor zou kunnen geven, op basis van inhoudelijk onjuiste informatie. Want uiteindelijk had vrijheid van meningsuiting dus niets met die specifieke beslissing te maken. En Trump heeft in de jaren daarvoor de meest onjuiste onzin op Twitter geknald, wat hem niet een ban opgeleverd heeft. Je kunt dus ook niet echt stellen dat zijn historie liet zien dat Twitter op basis van meningen bans uitdeelde.

Kortom; ik kan me de 0 wel voorstellen, zeker met je edit erbij.
Ludewig schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:29:
[...]
Maar ik zie zelf weinig bereidheid bij de crew/promods om de structurele problemen openlijk te willen aanpakken of zelfs maar erkennen. Er wordt steeds gebagatelliseerd of gewoon genegeerd. Of men achter de schermen iets anders doet kan ik niet beoordelen.
We hebben al sinds het begin van dit moderatiesysteem last van moderaties op basis van mening. Deels komt dat simpelweg doordat ons moderatiesysteem niet werkt zoals de simpele + en - knoppen bij veel andere sites, waar de mening wel gewoon gebruikt wordt. Maar dat was een expliciete keuze.

Dat de problemen erger zijn bij artikelen die polariserend werken is ook niet nieuw. Vroeger was dat Windows/Linux of AMD/Intel; tegenwoordig zijn het vooral de artikelen over politiek en privacy die er last van hebben. Dat zijn de artikelen waar mensen minder makkelijk hun mening over het onderwerp uit kunnen schakelen tijdens het modereren.

De recente wijzigingen aan het moderatiesysteem, zijn bedoeld om op de langere termijn een groep modererende gebruikers over te houden die het wat netter doet. Dit hebben we gedaan door de karma requirement en de gemiddelde reactiescore en de verplichte popup met informatie. Het zijn allemaal niet echt wijzigingen waarvan we direct resultaat zullen kunnen merken, zoals gezegd ze zijn bedoeld voor de langere termijn.

Helemaal uitbannen zal nooit echt mogelijk zijn, het enige wat het echt op zou kunnen lossen is door enkel moderatierechten te geven aan een heel select groepje. Maar dat is nadrukkelijk niet het soort systeem dat Tweakers wil hebben, want dat zou helemaal niet meer community gestuurd zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Op een reactie die ik hier geplaatst heb waar ik eigenlijk hetzelfde deed als een promod hier, die een andere persoon erop wees dat zijn reactie 2 van zijn 4 regels overtrad.

Vervolgens vroeg ik die persoon of die zijn eigen reactie ook ging modereren, omdat die mijns inziens ook 1 van de regels overtrad.

De reactie is verwijderd, dus ik kan hem je niet tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ludewig schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:02:
[...]
Op een reactie die ik hier geplaatst heb waar ik eigenlijk hetzelfde deed als een promod hier, die een andere persoon erop wees dat zijn reactie 2 van zijn 4 regels overtrad.

Vervolgens vroeg ik die persoon of die zijn eigen reactie ook ging modereren, omdat die mijns inziens ook 1 van de regels overtrad.

De reactie is verwijderd, dus ik kan hem je niet tonen.
Je doet het hier nogal anders voorkomen dan in werkelijkheid. Je reactie is niet verwijderd omdat je in discussie ging over de richtlijnen die al dan niet overtreden werden maar vanwege de toon.

Discussie is eigenlijk altijd wel mogelijk (al moeten een discussie soms ook wel afgerond worden). Maar de manier waarop, ja daar stellen we wel eisen aan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:38:
[...]
De recente wijzigingen aan het moderatiesysteem, zijn bedoeld om op de langere termijn een groep modererende gebruikers over te houden die het wat netter doet. Dit hebben we gedaan door de karma requirement en de gemiddelde reactiescore en de verplichte popup met informatie. Het zijn allemaal niet echt wijzigingen waarvan we direct resultaat zullen kunnen merken, zoals gezegd ze zijn bedoeld voor de langere termijn.
Ik mis nog steeds een onderbouwing die mij ook maar enigszins kan overtuigen dat dit tot het gewenste resultaat zou kunnen leiden. En dan vraag ik niet om hard bewijs dat het doel daadwerkelijk gehaald gaat worden, maar slechts een uitleg van een mogelijke manier waarop het zou kunnen werken. Als men niet eens een manier kan noemen waarop het kan werken, heb ik er uiteraard geen enkel vertrouwen in dat het doel gehaald wordt.

Allereerst zijn al die acties al uitgevoerd. Er is al een "karma requirement en de gemiddelde reactiescore en de verplichte popup met informatie." Dus als er nu geen duidelijke verbetering te zien is, waarom zou dan over een maand of over een jaar dan wel zo zijn?

Logischerwijs zal de eis voor de gemiddelde reactiescore samen met het massale meningmodden ervoor zorgen dat mensen die vaak impopulaire reacties plaatsen hun modrechten verliezen of al verloren hebben. Maar die mensen zijn juist niet het probleem bij meningmodden waar juist de populaire meningen winnen. Als een reactie 10 keer een onterechte -1 krijgt en 2 keer een onterechte +2, dan heeft het totaal geen effect om de mod-rechten af te pakken van de personen die een +2 gaven, want dan worden zulke reacties alsnog naar -1 gemod door meningmodders.

De vele mensen die zelf de populaire meningen hebben en reacties plaatsen die dus ook die mening verkondigen, zullen door de meningmodders omhoog gemod worden. Dus zo krijg je gewoon een feedback-loop waar mensen met de populaire mening, die dus ook vaak de problematische meningmodders zijn, juist sneller mod-rechten krijgen. Op die manier worden mensen met een impopulaire mening weggejaagd en krijg je een steeds eenzijdigere gebruikersgroep, wat ik al op zoveel forums zie.

Ik heb overigens al een mogelijke oplossing geopperd waar je de gebruikersmoderaties behoud, maar die moderaties zelf ook weer worden gemod. Dat is het systeem dat slashdot ook had toen het nog een heel populaire site was: https://slashdot.org/faq/metamod.shtml

Maar helaas werd daar destijds niet op ingegaan. Dat is echter wel een systeem waarvan je tenminste kunt beredeneren dat het zou kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:10:
[...]

Je doet het hier nogal anders voorkomen dan in werkelijkheid. Je reactie is niet verwijderd omdat je in discussie ging over de richtlijnen die al dan niet overtreden werden maar vanwege de toon.
Ik heb deze promod er slechts op gewezen dat hij volgens mij zijn eigen regels overtreed en gevraagd of hij zichzelf dan ook gaat modereren. Dit overigens nadat zowel deze mod als de andere hier aanwezige mods het niet nodig vonden om te reageren op mijn klacht over deze onterechte aantijging.

Het voor mij veelzeggend dat de persoonlijke en onterechte aantijging van hem aan mij blijkbaar wel de juiste 'toon' heeft, maar een nette poging om deze persoon zich aan zijn eigen regels te laten houden niet mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ludewig schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:49:
[...]
Ik mis nog steeds een onderbouwing die mij ook maar enigszins kan overtuigen dat dit tot het gewenste resultaat zou kunnen leiden. En dan vraag ik niet om hard bewijs dat het doel daadwerkelijk gehaald gaat worden, maar slechts een uitleg van een mogelijke manier waarop het zou kunnen werken.
[...]
Er is op dit punt geen 'gewenst doel' geformuleerd, maar het begon met de vaststelling dat teveel mensen het moderatiesysteem gebruikten zonder te weten wat ze deden. De informatievoorziening is verbeterd zodat mensen niet meer zonder kennis van zaken gaan modereren. En er is nu een drempel die ervoor zorgt dat gebruikers die een negatieve aanwezigheid op Tweakers hebben, die aanwezigheid straks niet ook nog via de moderaties kunnen voortzetten.

Dat is de manier waarop het bij gaat dragen aan betere moderaties hopen we maar het betekent niet dat alles straks 100% opgelost is.
Allereerst zijn al die acties al uitgevoerd. Er is al een "karma requirement en de gemiddelde reactiescore en de verplichte popup met informatie." Dus als er nu geen duidelijke verbetering te zien is, waarom zou dan over een maand of over een jaar dan wel zo zijn?
[...]
Omdat de beperkingen steeds meer opgelegd worden, er is een grace periode zoals te lezen viel in de aankondiging. Dingen als betere informatievoorziening of het feit dat er straks minder mensen kunnen modereren vanwege de drempel, is dus iets waar tijd voor nodig is. Het is wel makkelijker geworden voor crew om moderatierechten af te nemen.
[...]
Ik heb overigens al een mogelijke oplossing geopperd waar je de gebruikersmoderaties behoud, maar die moderaties zelf ook weer worden gemod. Dat is het systeem dat slashdot ook had toen het nog een heel populaire site was: https://slashdot.org/faq/metamod.shtml

Maar helaas werd daar destijds niet op ingegaan. Dat is echter wel een systeem waarvan je tenminste kunt beredeneren dat het zou kunnen helpen.
Er zijn in het verleden wel meer ideeën geopperd maar uiteindelijk hebben ze allemaal voor- en nadelen. Een ander aspect, belangrijker hier wellicht, is het punt van beperkte beschikbare devtijd. Zulke grote aanpassingen van het moderatiesysteem zijn dus niet dingen die zo even kunnen. Metamoderatie toevoegen en de gevolgen ervan toepassen, is niet bepaald een triviaal iets.

Ludewig schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:58:
[...]
Ik heb deze promod er slechts op gewezen dat hij volgens mij zijn eigen regels overtreed
[...]
Zoals eerder gezegd, op individuele ingrepen wordt niet publiekelijk ingegaan. Dus nu mag je hier écht over ophouden.

Neem contact op met het crewlid dat de ingreep deed of wacht het antwoord af als je dat al gedaan hebt, maar hou het verder geheel buiten dit topic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verder begint de discussie in dit topic behoorlijk offtopic te raken. Het lijkt me goed om deze discussie hier te stoppen en terug te gaan naar waar dit topic voor bedoeld is: reacties die op een verkeerde score terechtgekomen zijn, proberen te fixen.

Discussie over geheel andere moderatiesystemen (ook al is dat op dit moment simpelweg geen optie) is meer iets voor een los topic :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Bedankt voor het ingrijpen @Cloud (y)
Ik begon het inmiddels aardig storend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
amigob2 in 'Gebruikers Windows-versie iCloud klagen over corrupte video's'

Dit is stennismakerij. Een aanname die gebaseerd is op niets èn niet eens gerelateerd aan het artikel. In mijn ogen echt geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RVervuurt schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:30:
amigob2 in 'Gebruikers Windows-versie iCloud klagen over corrupte video's'

Dit is stennismakerij. Een aanname die gebaseerd is op niets èn niet eens gerelateerd aan het artikel. In mijn ogen echt geen +2 waard.
Eens, sterker nog, ik zou stellen dat de reactie niet eens een +1 waard is. Het is niet lekker leesbaar en er zitten nogal wat forse aannames in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KcRp
  • Laatst online: 11-09 11:25
litebyte in 'Europees Hof van Justitie: antiwitwasregister UBO is buitenproportioneel'

Deze reactie voldoet niet aan de kenmerken van "ongewenst", maar is wel 10 x als zodanig gemodereerd. Het was een antwoord op een vraag op een eerdere reactie, een normale reactie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
FranzFerdiNaN in 'Twitter gaat Blue-abonnement met blauw vinkje vanaf 29 november weer verkopen'

-1 omdat er natuurlijk gemeningmod wordt terwijl ik on topic hier ben en ook nog eens wikipedia moet gaan agenderen omdat mensen nieteens weten wat Elon heeft gedaan met Paypal.

Ik geef dit hier aan omdat @Ludewig goed aangeeft dat de moderatiesysteem niet deugt. Ik word constant gemeningmod omdat mensen niet leuk vinden wat ik zeg.

En het is leuk dat er een nieuwe drempel komt of andere kleine oplossingen te introduceren maar als de basis niet deugt dan ben je dweilen met de kraan open.

Ik wil niet eens meer reageren want je karma wordt ermee geraakt en is je reputatie op tweakers ook een dingetje als je V&A regelmatig gebruikt. Ik vind namelijk ook niet dat je reputatie dan direct gelinked is aan reacties op een topic waar mensen bewust meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

De +1 waar die nu op staat vind ik eigenlijk ook te hoog. Leuk, die mening over wat hij zou doen als hij de baas zou zijn van het journaal Netflix, maar compleet off-topic voor het nieuwsbericht zelf, waardoor de eerste 20 in de sortering ook maar half over het nieuwsbericht gaat, en dat is erg jammer.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen +2 of +3, een 0 of +1 lijkt mij passender.

Caayn in ''FTC bereidt antitrustklacht voor tegen overname van Activision door Microsoft''

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 24-11-2022 10:58 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dehardstyler in 'Amazon laat serie produceren over cryptovalutabedrijf FTX'

Flinke aantijging. Natuurlijk is er het onderzoek naar de praktijk van de Jumbo / diens CEO, maar dat vind ik best vergezocht in relatie tot het artikel. Waarom dit +1 krijgt ontgaat mij daarom.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:16
Kan er eens gekeken worden naar deze, en omliggende reacties, zijn allemaal voor zover ik kan zien prima on-topic binnen de thread

Dennism in ''FTC bereidt antitrustklacht voor tegen overname van Activision door Microsoft''
Dennism in ''FTC bereidt antitrustklacht voor tegen overname van Activision door Microsoft''

Verwijderd

Verwijderd in 'Politie San Francisco wil robots kunnen inzetten die mensen kunnen doden'

Volgens mij zeg ik hier weinig verkeerd, haak ik aan bij op het artikelen de comment waarop ik reageer. Het is in mijn opzicht of allebei een +1 voor relevantie of allebei irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:01:
Verwijderd in 'Politie San Francisco wil robots kunnen inzetten die mensen kunnen doden'

Volgens mij zeg ik hier weinig verkeerd, haak ik aan bij op het artikelen de comment waarop ik reageer. Het is in mijn opzicht of allebei een +1 voor relevantie of allebei irrelevant.
Je post staat nu op +1, maar het moderatiegeklaag onderin je post is deels reden voor de lage score. Wij hanteren daarvoor een punt aftrek. Omdat jouw post tussen een +1 en een +2 in zweeft voor mij kom ik daarmee op +1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaRomeo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:48:
[...]

Je post staat nu op +1, maar het moderatiegeklaag onderin je post is deels reden voor de lage score. Wij hanteren daarvoor een punt aftrek. Omdat jouw post tussen een +1 en een +2 in zweeft voor mij kom ik daarmee op +1.
Dat had ik echt enkele minuten voordat ik hier gepost had erin gezet, maar zal het weghalen. Bedankt.

• TheVivaldi
Simon Weel in 'Gerucht: Apple wil voetbalclub Manchester United kopen'

Zoals in de reacties ook wordt aangegeven is het allang niet waar meer dat voetbal niet populair is in de VS. Deze reactie is daarmee dus irrelevant, dus 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Het artikel gaat over Amazon die een serie gaat maken over ftx. Dan lijkt mij dit inhoudelijk weinig toevoegen aan het artikel, maar het is een +3.

ro8in in 'Amazon laat serie produceren over cryptovalutabedrijf FTX'

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Deze -1 slaat echt nergens op en is uitgedeeld door modders die niet goed lezen denk ik.
DeComponeur in 'Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is'

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
blinded in ''Pokémon Scarlet en Violet zijn in drie dagen meer dan 10 miljoen keer verkocht''

Ik heb het gevoel dat ik een nul krijg omdat mensen willen bashen op een Pokémon spel. Soms mag een beetje tegen gas ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
blinded schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:16:
blinded in ''Pokémon Scarlet en Violet zijn in drie dagen meer dan 10 miljoen keer verkocht''

Ik heb het gevoel dat ik een nul krijg omdat mensen willen bashen op een Pokémon spel. Soms mag een beetje tegen gas ook wel.
Je staat nu netto op +1 wat mij een prima score lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:05
Bor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:19:
[...]

Je staat nu netto op +1 wat mij een prima score lijkt.
Dat is idd prima :D
Pagina: 1 ... 102 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2