Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in ''Veiligheidsdiensten VS werken samen met Twitter en Meta tegen desinformatie'

Waarom is dit ongewenst? Wie val ik aan en waarom mag ik niet vinden dat desinformatie niet past in een democratie? Zonder twee kanten van een verhaal kan je geen democratie hebben. Zwart en wit, ying en yang. Evenwicht en balans. Simpel.

Maar nee, het is weer een -1.

edit:

Yzord in ''Veiligheidsdiensten VS werken samen met Twitter en Meta tegen desinformatie''

Zucht. Maar er dan een 0 van, maar dat geram op de -1 knop de hele tijd |:( ik snap echt niet waarom mijn visie hierin ongewenst is. Ik heb echt het idee dat er mensen met schaduwaccounts aan het werken zijn, want reacties op de mijne worden meteen met een +1 beoordeelt. Waarom denk ik dat? omdat alle andere reacties rondom niet beoordeelt worden. Dus misschien eventjes uitzoeken lieve modjes?

[ Voor 41% gewijzigd door Yzord op 02-11-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:11
[b]Yzord in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
Ik heb echt het idee dat er mensen met schaduwaccounts aan het werken zijn, want reacties op de mijne worden meteen met een +1 beoordeelt. Waarom denk ik dat? omdat alle andere reacties rondom niet beoordeelt worden. Dus misschien eventjes uitzoeken lieve modjes?
Wellicht suggereer je hiermee dat ik een tweede account zou hebben gebruikt om mijn eigen reactie snel een +1 te geven. Dat is niet het geval.

Ik heb jouw reacties geen -1 gegeven (want het leken me oprechte reacties, ook al ben ik het er mee oneens) en uiteraard mijn eigen reacties niet beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik wou dit eigenlijk vanuit team rood zeggen. Maar nu staat hij op +1 groen WokeBroke in ''Veiligheidsdiensten VS werken samen met Twitter en Meta tegen desinformatie''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
0 lijkt me de maximale score voor een ondoorgrondelijke off-topic reactie die ook nog eens Tweakers-beleid becommentarieert (dat hoort namelijk op het forum, niet op de frontpage). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
thomas_n schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:06:
[...]

0 lijkt me de maximale score voor een ondoorgrondelijke off-topic reactie die ook nog eens Tweakers-beleid becommentarieert (dat hoort namelijk op het forum, niet op de frontpage). ;)
Ik vraag toch ook niet om een hogere score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
WokeBroke schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:07:
[...]

Ik vraag toch ook niet om een hogere score?
Waar vraag je wel om dan precies? Wil je een -1 zodat je bij 'team rood' kunt horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
AlphaRomeo schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:31:
[...]

Waar vraag je wel om dan precies? Wil je een -1 zodat je bij 'team rood' kunt horen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Zo werkt dat dus niet. Het is de bedoeling dat je je best doet om enigszins inhoudelijke reacties te plaatsen. Als je dat te moeilijk vindt of simpelweg niet leuk, dien je je te onthouden van commentaar op de frontpage.

Ik ga er vanuit dat je dat zult doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
AlphaRomeo schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:33:
[...]

Zo werkt dat dus niet. Het is de bedoeling dat je je best doet om enigszins inhoudelijke reacties te plaatsen. Als je dat te moeilijk vindt of simpelweg niet leuk, dien je je te onthouden van commentaar op de frontpage.

Ik ga er vanuit dat je dat zult doen.
Blijkbaar was het dus enigszins inhoudelijk, op het moment dat ik hier mijn eerste bericht plaatste stond hij op +1. En het nieuwsbericht is gerelateerd aan moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
Op basis waarvan constateer je dat? Ik zie geen overlap in de accounts die daar modereren en reageren als je dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

AlphaRomeo schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:28:
[...]

Op basis waarvan constateer je dat? Ik zie geen overlap in de accounts die daar modereren en reageren als je dat bedoeld.
Omdat er meteen gemodereerd wordt terwijl de discussie dood ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Retrospect in 'Mastodon kreeg er 200.000 gebruikers bij sinds Musk Twitter overnam'

Mogelijk informatief, maar het artikel zit achter een betaalmuur en er zijn toch genoeg tweakers (waaronder ik) die geen Telegraaf-abonnement hebben, dus de informativiteit ervan is moeilijk vast te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me eerder -1 dan irrelevant. Suggestief schrijven dat het om een gekozen titel om clicks te verzamelen gaat en dan zelfs haatclicks lijkt me zwaar ongepast.

Fluttershy in 'TikTok updatet privacybeleid, Chinese medewerkers kunnen data gebruikers NL zien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Niet dat ik het inhoudelijk eens ben maar dit lijkt mij een mening mod en geen -1 d3x in 'Intel Arc A770 - Meer keus in het middensegment'

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 18:13
Het is niet echt onderbouwd toch daar? Artikel gaat specifiek over downloadsnelheden en dan maakt het voor de snelheid niet uit of het glas of docsis is, zeker met de huidige 1:32 overboeking van KPN zijn pon uitrol is het effectief hetzelfde :X . Je zou wel naar de lagere latency kunnen verwijzen, dan is het +1 IMO..

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
sdk1985 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:16:
Niet dat ik het inhoudelijk eens ben maar dit lijkt mij een mening mod en geen -1 d3x in 'Intel Arc A770 - Meer keus in het middensegment'
Ik kan me ergens wel voorstellen dat modders iemand die 77fps als "stilstaand beeld" omschrijft, verdenken van trollen. :+

Maar het voordeel van de twijfel geven lijkt me hier inderdaad beter. Dan is het gewoon een 0, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Laatst online: 17-09 19:56
Ik heb d3x op die reactie van hem ook een -1 gegeven en dan wel om de reden dat hij tig reacties heeft op dat artikel die allemaal uitgaan van hetzelfde. Hij is vol van zijn eigen mening en een andere mening is daarom onzin en dan geeft hij reacties zoals 77fps wat stilstaand beeld zou zijn.

Intussen heeft hij z'n tirade over Tweakers aangepast, maar hij is ongepast bezig als je het mij vraagt. Een te agressieve houding ten opzichte van andere gebruikers als je het mij vraagt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat is er in godsnaam -1 ongewenst aan ontopic reacties én antwoorden die daarop volgen?
Zie bij voorbeeld;:

warp in 'Koninklijke Bibliotheek-collectie van Xs4ALL-websites wordt Unesco-werelderfgoed'

warp in 'Koninklijke Bibliotheek-collectie van Xs4ALL-websites wordt Unesco-werelderfgoed'

Ik ben dat gare moderatiesysteem na 22 jaar Tweakers onderhand wel zat. Elke discussie wordt gelijk doodgeslagen. Laat alleen wat dedecated mods modden en schaf dat baggersysteem dat users mogen modden lekker af, want dat het huidige systeem niet werkt is wel duidelijk. Tweakers heeft onlangs de regels niet voor niets aangepast, maar helaas maakt het geen ruk uit.

De massa blijft gewoon doorgaan met modden op voorkeur en willekeur i.p.v. het objectief te bekijken. In ieder geval zijn jullie weer een oudgediende kwijt, want ik ben er zo onderhand wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door warp op 04-11-2022 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlphaRomeo

AlphaRomeo

FP PowerMod
Topicstarter
@warp probeer kalm te blijven. Ik heb het even nagekeken. Het is één enkele modder die amper modereert. Dat die jou een -1 geeft is een fout, maar het systeem herstelt dat over het algemeen ook redelijk vlot. Zodra er meer ervaren modders langskomen (of nadat je het hier meldt) is zo'n score snel gecorrigeerd.

Een van de redenen dat we met het project bezig zijn om niet zomaar meer iedereen te laten modereren maar hier voorwaarden aan te stellen (onder andere het verplicht doornemen van de regels) is juist om dit soort fouten te voorkomen.

Op dit moment staan je scores weer goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Ik zie één -1 op jouw reactie daar. Dat lijkt me wel erg weinig om iets te zeggen over het modsysteem. De bedoeling van het systeem is dat het grotere geheel van beoordelingen tot een redelijke rangschikking van reacties komt. Na één beoordeling is gewoon te snel om te concluderen dat het systeem niet werkt (en mijns insziens ook te snel om in dit topic te posten, vrijwel altijd trekken onjuiste beoordelingen na een tijdje vanzelf recht).

Specifiek in dit geval lijkt -1 me inderdaad te streng, maar de 0 waar die twee reacties nu op staan lijkt me redelijk. De eerste reactie over jouw specifieke website was nog on-topic, maar de zij-discussie die daar vervolgens uit voortkomt volgens mij niet meer. Dat betekent niet dat die discussie niet mag plaatsvinden, maar wel dat het met een 0 wat lager in de rangschikking komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
AlphaRomeo schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:23:
@warp probeer kalm te blijven. Ik heb het even nagekeken. Het is één enkele modder die amper modereert. Dat die jou een -1 geeft is een fout, maar het systeem herstelt dat over het algemeen ook redelijk vlot. Zodra er meer ervaren modders langskomen (of nadat je het hier meldt) is zo'n score snel gecorrigeerd.

Een van de redenen dat we met het project bezig zijn om niet zomaar meer iedereen te laten modereren maar hier voorwaarden aan te stellen (onder andere het verplicht doornemen van de regels) is juist om dit soort fouten te voorkomen.

Op dit moment staan je scores weer goed. :)
Het is slechts één voorbeeld, deze tendens is al letterlijk járen gaande. Zie ook mijn post-history. En dat Tweakers nota bene zélf de regels had aangescherpt spreekt ook wel boekdelen. Mensen zijn nu eenmaal géén rationele wezens, ook al pretenderen we het graag wél te zijn.

De behoefte om mensen te helpen en vragen te beantwoorden slinkt hierdoor echt naar nul.

Of zet gewoon de mogelijkheid tot reageren helemaal uit, dan heb je helemaal gedoe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
thomas_n schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:25:
Specifiek in dit geval lijkt -1 me inderdaad te streng, maar de 0 waar die twee reacties nu op staan lijkt me redelijk. De eerste reactie over jouw specifieke website was nog on-topic, maar de zij-discussie die daar vervolgens uit voortkomt volgens mij niet meer. Dat betekent niet dat die discussie niet mag plaatsvinden, maar wel dat het met een 0 wat lager in de rangschikking komt te staan.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt, want zo sla je dus elke discussie dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
warp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:32:
[...]

Bedankt voor het bevestigen van mijn punt, want zo sla je dus elke discussie dood.
Ik denk dat je de zin Dat betekent niet dat die discussie niet mag plaatsvinden (...) verkeerd begrepen hebt. Ik zeg daarmee dus dat ook een lichte off-topic discussie wel degelijk mag plaatsvinden. ;)

Verder zal ik er niet meer op ingaan, om niet dit draadje te ver off-topic te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
thomas_n schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:35:
Ik denk dat je de zin Dat betekent niet dat die discussie niet mag plaatsvinden (...) verkeerd begrepen hebt. Ik zeg daarmee dus dat ook een lichte off-topic discussie wel degelijk mag plaatsvinden. ;)

Verder zal ik er niet meer op ingaan, om niet dit draadje te ver off-topic te laten gaan.
Fair enough, het is nog vroeg ;)

Maar wat boeit het eigenlijk of iets al dan niet licht off-topic is? Het kan nog steeds informatief of wat dan ook zijn. Het levert vaak leuke discussies op én niet geheel onbelangrijk, het levert Tweakers meer views/clicks op en zodoende dus ook meer advertentie inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
warp in 'Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux'
Mensen bedanken voor hun on-topic suggesties of tips is blijkbaar ook al ongewenst...

Treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:47

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
warp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:42:
warp in 'Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux'
Mensen bedanken voor hun on-topic suggesties of tips is blijkbaar ook al ongewenst...

Treurig.
Je hebt een 0 ‘irrelevant’ moderatie op jouw reactie gekregen, die staat niet voor ongewenst (daar is de -1 voor).

Je reactie heeft volgens de moderatie FAQ de juiste score gekregen:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben.
Bedanken is vriendelijk maar anders dan voor degene op wie je reageert niet interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Santford schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:50:
Je hebt een 0 ‘irrelevant’ moderatie op jouw reactie gekregen, die staat niet voor ongewenst (daar is de -1 voor).

Je reactie heeft volgens de moderatie FAQ de juiste score gekregen:

[...]

Bedanken is vriendelijk maar anders dan voor degene op wie je reageert niet interessant om te lezen.
Ja, zelf mag je geen + geven dus dan maar zo, en het maakt Tweakers er ook gigantisch veel leuker en socialer door... not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
En een niet bijster veel toevoegende reactie zoals dit krijgt een +2

SebasKolk in 'Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
En nog geen 10 minuten later weer op +1 omdat 1 anderen ook gemodereerd hebben. Kortom, het is weer gemiddeld getrokken en niets mis mee. Er zitten altijd mensen tussen die niet objectief zijn/ zich niet aan de regels houden, maar dit voorkom je niet.

Ik denk dat je lekker weekend moet gaan houden, want blijkbaar zijn de reactiescores belangrijker dan je reacties zelf.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Freaky Maus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:48:
En nog geen 10 minuten later weer op +1 omdat 1 anderen ook gemodereerd hebben. Kortom, het is weer gemiddeld getrokken en niets mis mee. Er zitten altijd mensen tussen die niet objectief zijn/ zich niet aan de regels houden, maar dit voorkom je niet.
Kortom, er blijft volop gemod worden op volstrekt willekeurige basis.
Ik denk dat je lekker weekend moet gaan houden, want blijkbaar zijn de reactiescores belangrijker dan je reacties zelf.
Beetje sneu dat je bij gebrek aan inhoud op man gaat spelen. Die scores interesseren me niet, en zoals ik al zei, van mij mogen ze het helemaal afschaffen.
.plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers
Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freaky Maus
warp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:17:
[...]

Kortom, er blijft volop gemod worden op volstrekt willekeurige basis.
Nee, het gaat niet op willekeurige basis. Je moet alleen niet afgaan op 1 moderatie, als je wat langer wacht zal de score middelen en is het vaak gewoon netjes. Uitzonderingen houd je altijd, maar die kun je hier melden.
warp schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:17:
[...]

Beetje sneu dat je bij gebrek aan inhoud op man gaat spelen. Die scores interesseren me niet, en zoals ik al zei, van mij mogen ze het helemaal afschaffen.
.plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers
Tja...
Ik zie niet hoe mijn reactie 'op de man spelen' is, ik had erboven uit proberen te leggen dat je er niets aan verandert hoe het systeem werkt. Enkel dat je het tijd moet gunnen, dan komt het vanzelf goed.
Nu maak je jezelf druk om een paar van jouw reacties, ga je in dit topic uit je spreekwoordelijke panty. En dat terwijl je het beoordelingssysteem gewoon wat tijd moet gunnen om te werken, getuige jouw eigen reactie die eerst op 0 stond nu op 1 staat: warp in 'Het volledige programma van de Meet-Up Privacy & Security is bekend' Net als de reactie van SebasKolk in 'Apple Maps test nieuwe versie van kaarten in Benelux' die nu op 1 staat en niet meer 2. Mijn reactie was dan ook niet sneu bedoeld, maar gewoon vriendelijk advies.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik het het idee dat er nogal in een bepaalde richting wordt gestemd in nieuws: Nederlandse overheid gaat miljoenen euro's investeren in online bibli...
Positieve reacties worden nu stevast met +2 beoordeeld, en kritische reacties veelal met 0 of -1.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Cergorach in 'Samsung werkt aan 8k-ultrawidemonitor'

De toon kan beter, maar -1 vind ik wel iets te straf. 0 lijkt me voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 04-11-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-08 12:11
Hierbij protesteer ik tegen de moderatie op mijn bericht:

sellh in 'Elon Musk begint aan grote ontslagronde bij Twitter'

Ik zie nu 10x "-1 ongewenst".

Volgens de Tweakers richtlijnen wordt -1 toegekend aan berichten die zeer ongewenst of kwetsend zijn, zoals flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Dat is hier allemaal niet aan de orde. Mijn bericht is naar mijn mening op geen enkele manier kwetsend naar wie dan ook.

Ik ben van mening dat de moderatie binnen twitter met twee maten verloopt. Daar erger ik me al geruime tijd aan. Als ik een doodsbedreiging richting bijvoorbeeld Geert Wilders meld en ik krijg terug "dit is niet in strijd met ons beleid".... dan gaan mijn haren recht overeind staan. Met het voorbeeld van Jan Roos wilde ik aangeven dat in andere gevallen anders wordt gereageerd door het moderatieteam van Twitter.

Gezien het aantal -1's sta ik alleen in die mening, waar ik me ook erg over verbaas.
Maar ik denk dan ook dat hier niet volgens het Tweakers beleid wordt gemodereerd, maar op grond van het inhoudelijk niet eens zijn met mijn mening.(tegenstelling links-rechts).
In het bericht waar ik op reageer wordt notabene gesproken over "bruinhemden", iets wat ik persoonlijk erg kwetsend vind. Maar dat levert dan weer wel positieve moderaties op.

Hooguit de laatste zin dat Tweakers doodsbedreigingen blijkbaar acceptabel vinden zou als kwetsend kunnen worden opgevat. Dat heb ik pas later toegevoegd uit frustratie toen de naar mijn mening ongegronde -1's al binnenstroomden.

Dat mijn bericht "off topic" zou zijn, dat zou ik me nog voor kunnen stellen, maar dan is de reactie waar ik op reageer dat ook.

[ Voor 3% gewijzigd door sellh op 04-11-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
Opnieuw wordt een reactie die ik plaatste volledig weggemind, niet omdat deze reactie kwetsend is, maar omdat men (en dan gaat het waarschijnlijk om politiek linksgeoriënteerden) het inhoudelijk niet met mijn reactie eens is.

sellh in 'Elon Musk begint aan grote ontslagronde bij Twitter'

Dat mijn reactie off-topic is, dat weet ik. Dat stel ik ook zelf in het bewuste bericht en daarin zeg ik ook toe dat dit mijn laatste reactie zal zijn (waar ik me ook van plan ben aan te houden). Maar ik wilde me nog wel verweren op de onterechte aanval dat ik aan stemmingmakerij zou doen.

Ik begin hier heel boos over te worden. Ik reageer in reacties altijd naar eer en geweten en ben nooit in mijn reacties onbeschaafd of oneerlijk. Dat ik aan stemmingmakerij zou doen, vind ik dan ook een misselijk en onacceptabel verwijt.
Ik verweer me er op en krijg weer opnieuw een handvol -1's van mensen die het inhoudelijk niet met mijn mening eens zijn.

Nogmaals.... het bericht is off-topic (wat ik toegeef en waarbij ik toezeg dat het mijn laatste reactie is). Maar een off-topic bericht wordt volgens de Tweaker richtlijnen voorzien van status 0 (irrelevant). Mensen die daar -1's op gaan lopen uitdelen hebben de richtlijnen duidelijk niet gelezen.

Ik hoop op een inhoudelijke reactie.

P.S. In de loop der tijd heb ik heel wat reacties geplaatst. Die waren over het algemeen vrij neutraal en on-topic. Op veel van die reacties heb ik exact NUL moderaties gekregen.
Nu reageer ik op een politiek gevoelig onderwerp en vliegen de -1's me om de oren....

[ Voor 9% gewijzigd door sellh op 05-11-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Opnieuw wordt een reactie die ik plaatste volledig weggemind, niet omdat deze reactie kwetsend is, maar omdat men (en dan gaat het waarschijnlijk om politiek linksgeoriënteerden) het inhoudelijk niet met mijn reactie eens is.
Nee, omdat je klaagt over moderatie. Dat is ongewenst op de FP, zéker als je wéét dat het hier hoort.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
wildhagen schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:42:
[...]

Nee, omdat je klaagt over moderatie. Dat is ongewenst op de FP, zéker als je wéét dat het hier hoort.
Daar begon ik pas mee op het moment dat de -1's al in snel tempo binnenkwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
@sellh hou er rekening mee dat klagen in een reactie over moderaties op diezelfde reactie danwel andere reacties standaard een punt aftrek is, zie ook de moderatie faq https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 . Als jouw reactie dus inderdaad offtopic is zoals je zelf aangeeft en dus 0 zou moeten zijn, dan wordt dat gecombineerd met de laatste alinea van jouw reactie die een punt aftrekt oplevert dus -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sellh schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:44:
[...]

Daar begon ik pas mee op het moment dat de -1's al in snel tempo binnenkwamen.
De klacht over -1 moderaties stond er al toen de post nog 0 moderaties had gehad (de laatste post dus).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
wildhagen schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:44:
[...]

De klacht over -1 moderaties stond er al toen de post nog 0 moderaties had gehad (de laatste post dus).
Bij de laatste post inderdaad wel (toen was de frustratie over -1's in de eerdere posts en het feit dat ik hier geen reactie zg op mijn klacht al erg hoog). Die frustratie had ik dan inderdaad niet in de berichten moeten uiten. Hoewel ik me afvraag of dat me daadwerkelijk -1's bespaard zou hebben.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sellh
Dennism schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:44:
@sellh hou er rekening mee dat klagen in een reactie over moderaties op diezelfde reactie danwel andere reacties standaard een punt aftrek is, zie ook de moderatie faq https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 . Als jouw reactie dus inderdaad offtopic is zoals je zelf aangeeft en dus 0 zou moeten zijn, dan wordt dat gecombineerd met de laatste alinea van jouw reactie die een punt aftrekt oplevert dus -1.
O.k.
Had mijn frustratie niet op die manier in de berichten moeten uiten.
Maar blijft het feit dat toen ik begon met het uiten van de frustratie (in het eerste bericht) dat de -1's al in een snel tempo binnenkwamen, want daar was het nou net een reactie op.

Zal de klachten over de moderatie uit de berichten verwijderen (niet dat dat nu nog zin heeft, maar ik toon er op z'n minst hopelijk mijn goede bedoeling mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:00
Mbt deze reactie op het 'Starlink gaat datagebruik boven 1TB beperken ...' frontpage bericht:
Fermion in 'Starlink gaat datagebruik boven 1TB beperken in VS en Canada'

Naar mijn idee wordt hier duidelijk op mening gemod. Hoewel ik het ook niet eens ben met wat deze poster inhoudelijk zegt, is het zeker op zijn minst on-topic en dus een waardevolle toevoeging op een lopende discussie.

Ik hoor graag of ik de 'regels' niet goed begrijp of dat hier inderdaad teveel met emotie wordt gemod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Travelan schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:38:
Mbt deze reactie op het 'Starlink gaat datagebruik boven 1TB beperken ...' frontpage bericht:
Fermion in 'Starlink gaat datagebruik boven 1TB beperken in VS en Canada'

Naar mijn idee wordt hier duidelijk op mening gemod. Hoewel ik het ook niet eens ben met wat deze poster inhoudelijk zegt, is het zeker op zijn minst on-topic en dus een waardevolle toevoeging op een lopende discussie.

Ik hoor graag of ik de 'regels' niet goed begrijp of dat hier inderdaad teveel met emotie wordt gemod.
Mensen met een andere mening als "naief" en "woke" wegzetten die het "niet wilen snappen". Dat is gewoon trollen. En dan ook nog eens klagen over moderatie.

Sorry, maar ik kom dan écht niet verder dan een -1 hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:00
wildhagen schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:41:
[...]

Mensen met een andere mening als "naief" en "woke" wegzetten die het "niet wilen snappen". Dat is gewoon trollen. En dan ook nog eens klagen over moderatie.

Sorry, maar ik kom dan écht niet verder dan een -1 hoor.
Hmm, ik twijfel of dat ik het niet goed gezien heb, of dat hij dat later bij-geedit heeft. Ik ben het ermee eens dat dat ongewenst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
Hij beledigd mensen, lijkt me een correcte - 1

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen in 'Microsoft: gepersonaliseerde e-mailadressen in 365 Personal en Family verdwijnen'

Zoals anderen (een persoon onder hem, maar ook in andere reacties) aangeven, hoeft een domein niet bij GoDaddy gehost te worden, dus deze reactie is daarmee irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die is niet irrelevant, want zoals de reactie eronder zegt werkte dat voorheen wel maar nu niet meer:
Edit: lijkt erop dat MS die optie nu geblokkeerd heeft...
En het staat dus ook gewoon op de officiele supportpagina: Get a personalized email address in Microsoft 365

Gewoon ontopic en +1 dus.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 06-11-2022 12:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tegengeluidjes
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-08 19:02
Hoi ben redelijk nieuw en probeer me uiteraard als een goede lezer ook mijn reactie te geven in sommige gevallen. Maar ik vraag me wel toch af (heb uiteraard de hele moderatie modus doorgelezen) waarom mijn laatste bericht https://tweakers.net/reacties/bekijk/18118458/ door iemand als ongewenst is betiteld. Snap eventjes niet waarom er 2x een +2 is en 2x een 0 Zelf zou ik zeggen een +1 bericht, niets meer of minder, of mis ik nu iets in de moderatie die ik nog niet snap?

Het verspreiden van het tegengeluid met af en toe een vrolijke knipoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tegengeluidjes schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:46:
Hoi ben redelijk nieuw en probeer me uiteraard als een goede lezer ook mijn reactie te geven in sommige gevallen. Maar ik vraag me wel toch af (heb uiteraard de hele moderatie modus doorgelezen) waarom mijn laatste bericht https://tweakers.net/reacties/bekijk/18118458/ door iemand als ongewenst is betiteld. Snap eventjes niet waarom er 2x een +2 is en 2x een 0 Zelf zou ik zeggen een +1 bericht, niets meer of minder, of mis ik nu iets in de moderatie die ik nog niet snap?
Daar is niks ongewensts aan. Hij staat nu ook weer goed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Lijkt me geen +2. De paar reacties die verwachten dat vr in een auto 'wagenziekte' kan geven lijken dat juist begrepen te hebben dat het ook door visuele waarneming komt. En dat het product ontworpen is om het mogelijk te helpen te verminderen staat al in het artikel maar lijkt niet bewezen.
Stukfruit in 'Duitse start-up brengt VR-platform uit voor passagiers in de auto'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'Gerucht: Diablo IV verschijnt in april 2023'

Waarom is deze analogie om iets uit te leggen offtopic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
correcto in 'Twitter stelt nieuw Blue-abonnement uit en ontsloeg mensen per ongeluk'

Deze gebruiker krijgt een -1 terwijl er niets in de reactie staat dat de moderatie zou verklaren. Zou een +1 moeten zijn. Heel misschien een 0 als iemand aanstoot neemt aan de "kan je dat beargumenteren" vraag. Maar die is in het licht van de erg korte comment waarop wordt gereageerd eigenlijk niet ongepast.

De +1 van mij heeft de moderatie niet veranderd dus zou fijn zijn als er gekeken kan worden waarom deze een -1 heeft gekregen voor een hele normale comment. Ik denk dat het is omdat de commenter zich uitsprak voor vakbonden in de eerste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
Guus... schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:39:
correcto in 'Twitter stelt nieuw Blue-abonnement uit en ontsloeg mensen per ongeluk'

Deze gebruiker krijgt een -1 terwijl er niets in de reactie staat dat de moderatie zou verklaren. Zou een +1 moeten zijn. Heel misschien een 0 als iemand aanstoot neemt aan de "kan je dat beargumenteren" vraag. Maar die is in het licht van de erg korte comment waarop wordt gereageerd eigenlijk niet ongepast.

De +1 van mij heeft de moderatie niet veranderd dus zou fijn zijn als er gekeken kan worden waarom deze een -1 heeft gekregen voor een hele normale comment. Ik denk dat het is omdat de commenter zich uitsprak voor vakbonden in de eerste reactie.
Die staat ondertussen op +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
In alle Twitter threads mag nog wel een mod langs om het vele mening modden te corrigeren.

Maar het valt me ook op dat vele (ook oudere) reacties geen of heel weinig moderaties hebben, Waardoor meningmods ook veel te veel invloed hebben.

Als een reactie nog geen moderatie heeft, dan kan ik met mijn ene mod de post op +3 of -1 zetten. En op -1 is het dan onzichtbaar voor een standaard gebruiker.
Het zou beter zijn om die score pas effectief te maken als er bv 10 moderaties geweest zijn.

Maar het grootste deel van de reacties haalt niet eens 10 moderaties.
Pure trollen halen dat wel. Zijn mensen te bang geworden om andere reacties te modereren?

worden er cijfers bijgehouden hoeveel mensen modereren? Ik heb het gevoel dat dat veel en veel minder is geworden in de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:14

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

nieuws: Instagram brengt leeftijdsverificatie met video of ID-bewijs naar Europa

Instagram-gebruikers die hun leeftijd willen veranderen van jongen dan 18 jaar naar ouder dan 18 jaar moeten voortaan ook in Europa hun leeftijd verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellh
mjtdevries schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:57:
In alle Twitter threads mag nog wel een mod langs om het vele mening modden te corrigeren.

Maar het valt me ook op dat vele (ook oudere) reacties geen of heel weinig moderaties hebben, Waardoor meningmods ook veel te veel invloed hebben.
Het modereren in Tweakers zal ik wel nooit gaan snappen.... :-)
In de reactie sellh in 'Twitter stelt nieuw Blue-abonnement uit en ontsloeg mensen per ongeluk' reageer ik letterlijk op het onderwerp, notabene in de titel ("en ontsloeg mensen per ongeluk").

Het levert weer 2 off topic moderaties op.
Als ik de berichten zo langs loop, ben ik blijkbaar niet de enige waarvan de reactie off topic wordt bevonden, want ik zie hele rijen gele nullen.

Maar het verbaast me wel. Je reageert letterlijk op een gedeelte van het oorspronkelijk bericht en dat zou dan off-topic zijn. Schiet mij maar lek :-)

Dat reacties die naar mijn mening volledig on-topic zijn als off-topic worden beoordeeld, heb ik al vaker ervaren. Best wel irritant. Je doet moeite om een reactie te schrijven en het wordt direct als niet relevant de grond in gestampt.

Dat heel veel reacties ongemodereerd blijven, is ook mijn ervaring. Ik reageer meestal op de dagelijkse nieuwsbrief van ca, 13.20 uur. Heel veel topics zijn dan al tot een dag oud en niet echt actief meer, zodat je reactie mosterd na de maaltijd is en niet meer wordt gezien.
Behalve als het een gevoelig politiek onderwerp is, merkte ik enkele dagen geleden :-)

[ Voor 7% gewijzigd door sellh op 07-11-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:21

Secsytime

Automagisch

Snap niet waarom ik weer gemeningmod word in dit artikel, bijzonder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:54

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Secsytime schreef op maandag 7 november 2022 @ 19:52:
Snap niet waarom ik weer gemeningmod word in dit artikel, bijzonder irritant.
Het zou fijn zijn als je de reactie die je bedoelt linkt, dan weten we over welke het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:38
Loller1 in 'Sony onthult dat Final Fantasy XVI zes maanden PlayStation 5-exclusief blijft'

+2 lijkt mij misplaats hier. Het geeft geen extra informatie en gaat ook niet direct over het artikel waar het onder is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:57:

Als een reactie nog geen moderatie heeft, dan kan ik met mijn ene mod de post op +3 of -1 zetten. En op -1 is het dan onzichtbaar voor een standaard gebruiker.
Het zou beter zijn om die score pas effectief te maken als er bv 10 moderaties geweest zijn.

Maar het grootste deel van de reacties haalt niet eens 10 moderaties.
Pure trollen halen dat wel. Zijn mensen te bang geworden om andere reacties te modereren?

worden er cijfers bijgehouden hoeveel mensen modereren? Ik heb het gevoel dat dat veel en veel minder is geworden in de afgelopen jaren.
Dat is niet alleen in Twitter threads, dat is ook in Playstation/xbox threads. Er wordt altijd 1 weg op gemodereerd. Dit is al tijden zo en dit blijft maar aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:31:
[...]

Dat is niet alleen in Twitter threads, dat is ook in Playstation/xbox threads. Er wordt altijd 1 weg op gemodereerd. Dit is al tijden zo en dit blijft maar aanhouden.
Ik denk niet het alleen maar 1 weg is, ik ben het met je eens dat niet alles eenduidig gemodereerd is, maar ik zie in beide kampen redelijk veel berichten die mijn inziens niet direct de juiste score hebben.

Moet ook wel zeggen dat je anderen wegzet als 'Microsoft fanboys', maar zelf toch ook in je reacties aardig aan het fanboien lijkt, maar dan vanuit de sony kant gezien. Beetje het 'white knighten' vanuit beide kanten denk ik, wat de inhoud naar mijn mening niet altijd ten goede komt en dus het modden op inhoud ook niet makkelijker maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 08-11-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dit is geen inhoudelijke bijdrage.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 08-11-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Hoewel ik het met deze persoon eens ben, is het volgens mij gewoon een mening, dus geen +2: Aiii in 'YouTube stelt verticale video's van Shorts beschikbaar voor televisies'

En deze krijgt een +2 voor het posten van een nuttige link: Qroqant in 'YouTube stelt verticale video's van Shorts beschikbaar voor televisies'
Terwijl ik identiek hetzelfde linkje al ruim een uur eerder had gepost: thomas_n in 'YouTube stelt verticale video's van Shorts beschikbaar voor televisies'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2 (20x), zelfs +1 is wat mij betreft twijfelachtig. Het is een mening over cryptovaluta in het algemeen, zonder moeite te doen om relatie met de overname te leggen of zelfs te noemen.
Ivolve in 'Cryptovalutabeurs Binance neemt concurrent FTX over na plotselinge geldproblemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Zou een mod naar deze reactie willen kijken:
Verwijderd in 'Twitter stelt nieuw Blue-abonnement uit en ontsloeg mensen per ongeluk'

Die persoon beschuldigt mij er van een fascist te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mjtdevries schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:52:
Zou een mod naar deze reactie willen kijken:
Verwijderd in 'Twitter stelt nieuw Blue-abonnement uit en ontsloeg mensen per ongeluk'

Dergelijke zaken kan je via de rapporteer functie onder de aandacht brengen. Ik heb in dit geval even actie ondernomen. Discussie is prima, maar wel op de bal in plaats van op de persoon.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjtdevries
Bedankt Bor. Ik zal het onthouden voor een volgende keer. (die hopelijk nooit komt. In de vele jaren dat ik hier zit heb ik dit nog niet eerder meegemaakt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:40
mjtdevries schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:52:
Tja, de wet van Godwin stelt dat als een online discussie genoeg comments heeft iemand vanzelf iemand anders met een nazi gaat vergelijken. Als je dan 29 comments onder hetzelfde artikel plaatst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
batjes in 'Cryptovalutabeurs Binance neemt concurrent FTX over na plotselinge geldproblemen'

Deze reactie staat op 0 (terecht) maar al mijn reacties staan op +1 terwijl ze ook op 0 zouden moeten staan, aangezien de hele draad off-topic is. De meningmodder(s?, telkens maar 1 beoordeling) geven mij nu "gelijk", maar dat is de bedoeling niet.

Edit: in orde nu. Perfectly balanced, as all things should be. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MneoreJ op 09-11-2022 21:43 ]

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Waarom is dit nu weer irrelevant? Maar is een reactie op mijn reactie wel weer relevant 8)7

Yzord in 'IBM onthult Osprey-quantumprocessor met 433 qubits'

Het lijkt wel alsof je nergens meer een dialoog mag aangaan tegenwoordig op T.net.

owja, en een ander krijgt er dan ook nog een +2 erbij...wat een gedoe dat modereren

[ Voor 13% gewijzigd door Yzord op 09-11-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen +2. Er staat vooral een mening over dat een groep zelf vermeende schade wil verhalen en de tweaker een andere mening heeft.

https:/tweakers.net/nieuws/203230/amsterdamse-rechtbank-staat-nederlandse-miljardenclaims-tegen-tiktok-toe.html?showReaction=18130018#r_18130018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:14:
Deze reactie lijkt me geen +2. Er staat vooral een mening over dat een groep zelf vermeende schade wil verhalen en de tweaker een andere mening heeft.
https:/tweakers.net/nieuws/203230/amsterdamse-rechtbank-staat-nederlandse-miljardenclaims-tegen-tiktok-toe.html?showReaction=18130018#r_18130018
Bugje op Tweakers dat de link niet klikbaar is of heb jij lopen prutsen? (wat ik niet van je gewend ben trouwens)

Als ik link kopieer zie ik wel de post.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Technomania schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:19:
[...]Bugje op Tweakers dat de link niet klikbaar is of heb jij lopen prutsen? (wat ik niet van je gewend ben trouwens) Als ik link kopieer zie ik wel de post.
Kennelijk werkt het automatisch omzetten naar een link alleen als we het de eerste keer schrijven/plakken meteen goed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14

Technomania

Huiskamer verslaafde.

kodak schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:44:
[...]

Kennelijk werkt het automatisch omzetten naar een link alleen als we het de eerste keer schrijven/plakken meteen goed doen?
Geen idee.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-08 12:23
dovo in 'Edpnet vraagt bescherming tegen schuldeisers aan, maar is niet failliet'

Inderdaad een best harde comment qua inhoud, en ik begrijp goed dat dit bij sommigen een emotie kan opwekken en vervolgens emotioneel gaan modereren. Als ik mij vergis is het sinds recent expliciet niet meer toegestaan om je emotionele reactie op een comment te modden?

code:
1
2
3
+2 Informatief 1
 0 Irrelevant  1
-1 Ongewenst   1

Mijn inziens is deze reactie +1, in een verdere comment heb ik toelichting gegeven over de toepasselijkheid van het woord onbruikbaar.

Deze comment is geen reactie op de al dan niet juistheid van het nieuwsbericht. De auteur schrijft "volgens een bron van de site", en als die "bron" beweert "voor klanten en hun internetabonnement voorlopig niets aan de hand zijn", dan is dat inderdaad wat die "bron" beweert.

In relatie tot het nieuwsbericht is mijn reactie toevoeging dat die "bron" wellicht niet betrouwbaar is en dat met publiek beschikbare tools deze bewering ten minste in vraag gesteld kan worden.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:07
Zou iemand toe kunnen lichten wat hier offtopic aan is?

vrede in rust

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bigoldie in 'Nederlandse politie arresteert man om maken van deepfakeporno van BN'er'

Lijkt mij op deze manier niets anders dan het delen van linkjes. Goed bedoeld, dat zeker, maar dat maakt de inhoud van de post toch niet informatief? De post zelf deelt immers niets wat informatieve waarde heeft, die moet je vervolgens ophalen op externe pagina's. Met wat zoeken zou iedereen de links zelf ook kunnen vinden, lijkt me. Anders lijkt me elke reactie met links wel informatief en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik heb deze reactie dus +1 gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2022 12:02 ]

Verwijderd

Marve79 in '1000km bereik of supersnel laden - Wat is beter, handiger en efficiënter?'

Als je roept "12 uur laden" dan snap ik niet hoe je nog een +2 kunt krijgen.
Feitelijk is dat onjuist, en is het dus mening modden en sensatie schoppen

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:53:
Marve79 in '1000km bereik of supersnel laden - Wat is beter, handiger en efficiënter?'

Als je roept "12 uur laden" dan snap ik niet hoe je nog een +2 kunt krijgen.
Feitelijk is dat onjuist, en is het dus mening modden en sensatie schoppen
Ik ga er van uit dat het om thuisladen gaat. Enkelfasig (is dat een woord?) gaat dat met zo'n 3,5kW max, dus in twaalf uur zou je zo'n 40kWh uur kunnen laden. Een driefase lader zou zo'n 11kW kunnen trekken, dus dan zit je wel over de 100kWh, inclusief geschatte verliezen (die kunnen bij thuisladen volgens mij nog significant zijn).
Ik denk dat het een terecht punt is.

vrede in rust

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:58:
[...]

Ik ga er van uit dat het om thuisladen gaat. Enkelfasig (is dat een woord?) gaat dat met zo'n 3,5kW max, dus in twaalf uur zou je zo'n 40kWh uur kunnen laden. Een driefase lader zou zo'n 11kW kunnen trekken, dus dan zit je wel over de 100kWh, inclusief geschatte verliezen (die kunnen bij thuisladen volgens mij nog significant zijn).
Ik denk dat het een terecht punt is.
Als je een auto met 100kWh accu enkelfasig gaat laden, of dat idee alleen al hebt, dan ben je dus bewust een scenario aan het zoeken om het niet te laten werken. Dan kun je bij elke software update post ook wel aanhalen dat je 486 het niet kan draaien dus dat het een slechte update is. En dan is het opeens wel -1?

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:00:
[...]

Als je een auto met 100kWh accu enkelfasig gaat laden, of dat idee alleen al hebt, dan ben je dus bewust een scenario aan het zoeken om het niet te laten werken. Dan kun je bij elke software update post ook wel aanhalen dat je 486 het niet kan draaien dus dat het een slechte update is. En dan is het opeens wel -1?
De 12 uur lijkt me wat overdreven, maar het kan voorkomen dat je een lange laadsessie nodig zou hebben voordat je accu zo vol is als dat je zou willen. Maar dat is ook een beetje plannen lijkt me en de uitspraak meer een uiting van range anxiety. Strekking van het standpunt is
"Ik koop een auto voor de vrijheid waarbij die op ieder moment beschikbaar moet zijn."
Lijkt mij een reëel standpunt, daar herken ik me ook in. Ik zie namelijk nu veel meer heil en mogelijkheden in een plug in hybride. De meeste ritten zou ik daarmee elektrisch kunnen doen, terwijl ik voor de vakantie brandstof kan gebruiken en een serieuze mogelijkheid heb een caravan mee te nemen. Dan betaal ik daar graag ook extra voor als ik brandstof tank en voor de rest scheelt het me een hoop accukosten en range anxiety.

vrede in rust

• TheVivaldi
PrimusIP in 'YouTube-kanaal maakt vouwbare iPhone X met Motorola razr-vouwmechaniek'

Krijgt een 0 voor het hebben van de mening "ik zit hier niet op te wachten" met prima onderbouwing, maar de reactie eronder (van Himlims) krijgt +1/+2 omdat die persoon er wél op zit te wachten… Laten we wel één lijn trekken, dus allebei relevant of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
Deze reactie met +2 of +3 lijkt me een beetje overdreven. Zeker de +3 voelt als mening modden. Zou gewoon +1 moeten zijn toch? On-topic reactie met informatie die bij de meeste mensen bekend is (overheid heeft zorgplicht).

Die -1 van de reactie daarna voelt ook een beetje als een 0 die mensen -1 modden vanwege de eerste reactie van hem.

[ Voor 26% gewijzigd door Joe28965 op 11-11-2022 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
Joe28965 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:40:
Deze reactie met +2 of +3 lijkt me een beetje overdreven. Zeker de +3 voelt als mening modden. Zou gewoon +1 moeten zijn toch? On-topic reactie met informatie die bij de meeste mensen bekend is (overheid heeft zorgplicht).

Die -1 van de reactie daarna voelt ook een beetje als een 0 die mensen -1 modden vanwege de eerste reactie van hem.
Die lijken me zelfs allebei +1 (ook al ben ik het met de tweede reactie niet eens, het is een legitiem standpunt dat rechtstreeks te maken heeft met het artikel).

In de rest van dat reacties trouwens erg veel voorbeelden van whataboutism. Mensen die alleen maar zeggen "maar de VS dan?" zonder in te gaan op het onderwerp van het artikel. Die zijn volgens mij allemaal off-topic en zouden een 0 moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Deze reactie lijkt me geen 0. Het nieuws is dat een politieke partij kiest om zich over een heel specifiek geval uit te spreken met een onderbouwing die net zo goed voor andere bedrijven uit verschillende landen op gaat. Dan is het toch niet vreemd om dan een discussie te voeren over wanneer ze dat wel of niet doen om ook in andere gevallen recht te doen?
Amanoo in 'ChristenUnie wil verbod op videoplatform TikTok'

[ Voor 4% gewijzigd door kodak op 11-11-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:12
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn reactie een 0 is of zelfs -1 (ongewenst)?

Ik merk dat ik steeds vaker niet meer reageer door de moderate. Misschien geeft enige uitleg wat inzicht.

honey in 'Apple iPad (2022) en iPad Pro (2022) - De beste tablet op een na?'
Pagina: 1 ... 101 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2