De vraag is: Hoe rot zijn ze, dat kunnen we vanaf hier niet beoordelen.theduke1989 schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:46:
[...]
Het is zeker functioneel, aangezien de hele plafondconstructie erop rust. De vorige eigenaar heeft het balkon niet goed afgedicht, waardoor er water en regen binnenkwam.
Als ik dat nu allemaal moet vervangen, kost me dat een fortuin.
Ik heb er een avond over gelezen (Google) en epoxy zou kunnen werken.
Ik hoef alleen het verrotte deel dat diep in de balken zit te verwijderen, niet alles, en het dan op te vullen met epoxy.
Of is er een betere oplossing?
De dakdekker zei dat ik een boor van 2 cm lang en 1 m moet gebruiken om een gat te boren waar het kapot is en waar het nog goed is, dan een ijzeren staaf moet inbrengen en speciale lijm moet gebruiken, maar hij heeft me niet verteld wat voor soort lijm.
Is dit allemaal waar?
[mbr] *knip* [/]
Ik neem aan dat het balken zijn waar je plafond aan hangt en tegelijkertijd waar aan de bovenkant je vloer op ligt? Als het behoorlijk rot is, dan zou ik een deel van het plafond weghalen (of alles) rotte stuk eruit zagen, nieuw stuk erin en dat koppelen met een stuk balk van dezelfde dikte met dikke bouten.
Wat daarvan de eisen zullen zijn weet ik niet, dat moet je overleggen met een constructeur.
Beter in een keer goed, dan een draadeind inlijmen die toch een stuk meer buigt dan een balk.
:strip_exif()/f/image/BXbTHDHvYjNPNHJgDkBTE70K.jpg?f=fotoalbum_large)