dreamscape schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:27:
[...]
Dat kan volgens mij best. In theorie heeft hij wat meer te verduren als hij lager hangt, maar dat zal met zo'n hoogteverschil niet echt een issue zijn. Aannemende dat je ketel/washok op de foto niet op vier hoog is.
Als je daar ergens een retourleiding hebt lopen, kun je hem daar prima op aansluiten.
We hebben gelijkvloers, die schuur ligt een meter of 5 van het huis af, daarin hangt de ketel. De leidingen gaan onder de grond (zo'n 30cm) semi geïsoleerd

richting de kelder. Die heeft buiten een trap, oorspronkelijk was het denk t ik de kolenkelder. Vanuit daar gaan ze in de kelder naar twee radiatoren en vanuit daar naar boven maar 3,5m hoog, boven het plafond, om dan weer naar andere radiatoren te gaan naar beneden.
De retourleidingen lopen daar gewoon in die kelder. Enige probleem is dat ik dan t water daar weer ff af moet zien te lozen.
Dat vat daar zou eigenlijk best wel slim zijn om eerlijk te zijn.waf heeft dat ding trouwens meer te verduren daar? Deze is vervangen in 2014 samen met de ketel.
Ik had deze eigenlijk best wel lelijke ombouw gefabriceerd van afval hout. Daar steekt dat expansievat akelig lelijk bij uit ja.
De bestuureenheid van de ketel heb ik los gehaald en die staat rechtop in dat kasten die open kan met potscharnieren. Het kastje sluit niet volledig aan omdat de ketel onderaan niet helemaal recht is. Dus daar komt vandaag een uitzetband tussen om het n beetje dicht te krijgen.
Ik wilde de kraan eigenlijk keurig met een kraangat door het hout doen maar werkelijk nergens was een verlengstukje te krijgen. Wanneer ik dat heb draai ik dat erin, het stukje hout wat eruit gezaagd is heb ik nog gat daarin, paar stukjes hout erachter, bruislijm, beetje opvullen en schilderen dan zie je er niks meer van dan. Dit is maar tijdelijk zo die kraan dus.
Achteraf had ik die voorzetwand gewoon door moeten trekken dan was t super netjes geweest nu. Maar ja, achteraf is mooi wonen. Waar die ketel hangt is het enige stukje muur in die ruimte die niet geïsoleerd is omdat die ketel er al hing.
[
Voor 4% gewijzigd door
zwahiel op 14-05-2020 10:42
]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020