Harrie_ schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:30:
Nu ik eindelijk vakantie heb, heb ik weer eens tijd om verder te werken aan mijn 'hobbyproject'; een kippenhok. Dit is vorig jaar in het najaar een beetje blijven steken, in de tussentijd waren er belangrijkere zaken zoals het afwerken van het dak van de garage. Komende week even flink gasgeven om het binnenhok af te maken, hopelijk krijg ik hier wat positieve reacties die je de motivatie geven om dit klusje een keer af te ronden
De status op dit moment:
[
Afbeelding]
In navolging op deze post maar weer een korte update met wat vorderingen...

Hetzelfde als in de vorige post maar dan vanuit een andere hoek waarop het dak wat beter te zien is. Omdat ik zoveel mogelijk 'ongeveer' de de maatvoering 1:6 probeer aan te houden is het dak gemaakt van gewone shingles die in 6 stukken zijn verdeeld.

De benedenverdieping inmiddels gemaakt, dit wordt het gedeelte waar de kippen voer aan kunnen, aan de achterkant zit een voerbak met deksel die vanaf daar bij te vullen is.

Een totaalshot, na 2 dagen werk.

Resultaat na nog een keer 2 dagen werk. Inmiddels is het balkon verlengd en voorzien van een railing en er is een scharnierbare trap naar boven gemaakt. Ik heb gelijk de achterwand een beetje hersteld en geschuurd. Het hele afdak is tegen een schutting aangebouwd die inmiddels al wat geleden had.
Wat er nu nog globaal te gebeuren staat, niet persé in deze getoonde volgorde want ik werk eraan als ik zin heb en dan doe ik waar ik op dat moment zin in heb

• Straatwerk onderaan de trap
• Miniatuur gordingen en schoren onder het balkon
• Uithangbord boven het eetgedeelte en boven de deur boven met pakkende namen
• Werkende deur maken in het deurkozijn
• Wat werk aan het nachthok (ventilatierooster aan de achterkant, schemerverlichting, legnesten en zitstok)
• Alles beitsen en de miniatuur kozijnen + balken in een donkerdere kleur beitsen.
• Gaas in de ren maken
• Een deur in de ren maken