[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 355 ... 467 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
Sport_Life schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:55:
Ik wil in onze kelder tapijt laten leggen. Mooie vloer gezien bij Carpet right, maar die rekenen 25 euro per m2 voor een ondervloer, dat lijkt mij wat veel. Kan ik zelf een ondervloer leggen , welke heb ik dan nodig? Er ligt geen vloerverwarming, dus het zou prettig zijn als er meteen iets van isolatie in zit

Is dit iets?
https://www.leenbakker.nl...-zachtboard-groen-7-52-m2
Die groene platen zijn voor harde materialen, voor tapijt gebruik je iets wat lijkt op vilt op rol en dat dient ook gespannen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:22

Rzaan

Altijd zoekende

D.deJong schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:56:
[...]

Die groene platen zijn voor harde materialen, voor tapijt gebruik je iets wat lijkt op vilt op rol en dat dient ook gespannen te worden.
Jaren geleden bij mij ook gelegd.
Maar dat werd niet gespannen destijds. Het tapijt dat er op kwam ook niet.
Het was een soort schuimrubberachtig materiaal van ± 10mm dik.
Zat op een rol, werd uitgerold en op maat afgesneden.

Ga nu weer tapijt nemen in de slaapkamer en ga ik wederom zi;n onderlaag laten leggen. Heerlijk zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 15:46
thijsco19 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:58:
[...]

Deze al gezien?
YouTube: Which Drywall Anchor is Best? Let's find out!

Imo blijven dit soort praktijktests zeer nuttig.
Top video, bedankt! Bevestigd mijn idee om voor die ankers van de Hornbach te gaan, op een enkele gipsplaat kwamen die in die video al tot bijna 100kg geloof ik. En dan heb ik nog dubbele platen ook…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Jrz

––––––––––––

Rzaan schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 14:31:
[...]

Jaren geleden bij mij ook gelegd.
Maar dat werd niet gespannen destijds. Het tapijt dat er op kwam ook niet.
Het was een soort schuimrubberachtig materiaal van 10mm dik.
Zat op een rol, werd uitgerold en op maat afgesneden.

Ga nu weer tapijt nemen in de slaapkamer en ga ik wederom zi;n onderlaag laten leggen. Heerlijk.
Ze hebben hier ook idd een soort van rubber mat uitgerold.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

D.deJong schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:56:
[...]

Tnx :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:33
Samoht93 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:13:
Iemand een idee wat de maximale belasting is van een rampamoer M8 in een houten balk?
Ik heb thuis een kleine home gym en heb daar een setje ringen hangen voor pull ups en dergelijken. Momenteel gebruik ik 2 plafondplaat plaatjes mrt haken met elk 2 dikke schroeven in een gording.

Nu ben ik bezig met het dak isoleren en afwerking komt over de gording, dus ben even aan het kijken hoe ik dit het mooiste kan oplossen. Voorkeur heeft of schroefdraad in de balk of een draadeind uit de balk. Belasting zelf is niet zo hoog (65kg en misschien wat extra gewichten 20kg) maar is wel een wat meer dynamische belasting natuurlijk.

Edit:
Mm misschien is een stokeind een beter idee?
Ik denk niet dat een rampamoer gemaakt is voor zulke toepassingen - het schroefdraad is doorgaans erg kort.

Kun je niet een stukje ketting aan die ringen vastmaken, zodat deze onder je nieuwe beplating uit komt?

Kijk ook eens naar "montageplaat M8" of "bevestigingsplaat M8". Krijg je dit soort dingen. Wel het draadeind goed in de moer verankeren zodat deze niet langzaam losdraaid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-oEB6VOTywsS4eSlL09yzxEmCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MYW7VM8eosJNuOPs93Gr37iw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
In hoeverre is het aanbrengen van een PE-folie of reflectiefolie nodig voor vloerverwarming i.c.m. draadmatten?

De isolatie wordt vanuit de kruipruimte aangebracht. Ik lees veel over een zwevende vloer, maar zie genoeg voorbeelden die de zandcementvloer zonder één van de twee hebben aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De viltjes onder de keukenstoelen zijn weer eens versleten. Gaan ongeveer een jaar mee blijkbaar. Maar eigenlijk is het na vervangen na ~3 maanden ofzo al aan het afnemen, ik vind vooral het geluid vervelend.

Ik ben aan het kijken wat er zoals mogelijk is, maar ik twijfel of het echt zin heeft om zoveel geld uit te geven?
  • Scratch No More, heb ik nu onder de Stokke Tripp Trapp zitten en heb de indruk dat dat de vloer meer slijt dan goed doet (er zit lichte structuur in de vloer en die is weg op de plek waar die stoel staat). Schuiven wel lekker soepel
  • Vloerglijdes.nl, hebben iets wat ze Natural vilt noemen. Geen idee of dat dan beter is dan "gewoon" vilt
  • Floorfriendly.nl, ziet er uit als gewone viltjes, enige plus zou dan het dopje zijn ofzo (zelfde als bij de vorige eigenlijk
  • Gewoon hetzelfde als wat ik nu heb: https://www.amazon.nl/gp/product/B09NW7T61B/.
Ik heb deels houten poten en deels metalen poten. Voor die metalen poten neig ik naar pootjes van Floorfriendly omdat het plakken van zo'n viltje op de huidige dopjes wat matig gaat. Maar voor de rest denk ik maar weer gewoon verder met zo'n setje van Amazon.

Of is hier nog iemand met een tip of ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daiov97 schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:41:
In hoeverre is het aanbrengen van een PE-folie of reflectiefolie nodig voor vloerverwarming i.c.m. draadmatten?

De isolatie wordt vanuit de kruipruimte aangebracht. Ik lees veel over een zwevende vloer, maar zie genoeg voorbeelden die de zandcementvloer zonder één van de twee hebben aangebracht.
Rreflecterende folie doet helemaal niets omdat het in dit geval om het warmteverlies via contact gaat en de rc waarde extreem laag is van die folie

Een PE-folie doe je als je hem wil laten glijden, maar dat heeft ook niet veel toepssingen + dat beton vloeren zo ongelijk zijn dat er toch wel een mechaniche "lock" zal plaats vinden. als echt zwevende vloer heeft wel toepassingen maar dan zit er een mooie laag isolatie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:23
Vraagje voor de klussers hier. We hebben een lekkage in huis (inpandig balkon), na een lekdetectie bedrijf over de vloer gehad wat aandachtspuntjes gekregen om dicht te maken. Nu was er bij een raamdorpel bij de muur een schroevendraaier in te steken, zodat je in een spouwmuur terrecht komt.

Op advies Joint Fix voor gehaald om de hoek weer helemaal dicht te maken. Maar deze hard niet uit. Ik heb het afgelopen vrijdag in een droog uurtje erop gedaan. Na 2-3 uur blijft het spul vochtig en zacht. De lekkage is dus ook nog niet weg omdat het water er waarschijnlijk gewoon doorheen komt nu. In de handleiding staat ook dat het 5 uur droog moet zijn.

Wat kan ik gebruiken om wel met vocht/regen het lek te dichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmgGZrJCiaarrYU4Oav7t08cxPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pvb66aS7JYL0mJXIftnCDLu.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om dit hoekje, waar al eens kit in is geduwd. Er is wel meer niet in orde, maar hebben het huis sinds november, dus wil eerst dit lek zsm gedicht hebben.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
Bison Waterproof Seal? Volgens de website kan het op natte ondergronden aangebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Laatst online: 21:23
Caelorum schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:35:
Bison Waterproof Seal? Volgens de website kan het op natte ondergronden aangebracht worden.
Dat ziet wr werkbaar uit inderdaad. Had laatst al een rubberseal gehaald, maar die mag alleen droog verwerkt worden. Van de week deze maar eens halen. Dan maak ik het in het voorjaar wel weer wat netter dicht.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Is er op basis van deze foto's te zeggen of de schouw dragend is? We willen alleen de schouw op de begane grond verwijderen. Of is zoiets niet te zeggen zonder dat er een constructeur naar kijkt? De stenen zijn er tegenaan gemetseld en zitten niet "in" in zijmuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c1W4n5e4KrZR5R7uAOm7L8xSSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XeczmU1V0qIl7UcAkdLwG7wY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgKOdiaYen5XSappP1JQUoDzBq4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BV73M8DL6b017h6UMMqyur4m.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTQUd6VTsjBTjUjCNJtbURf9V8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Ei3pYbFzq9LsWqeyNBsR9Gz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Als er geen vertanding is zal hij minimaal het rookkanaal erboven dragen, dat staat volgens de tekening namelijk niet op de verdiepinsvloer.
Persoonlijk zou ik hem van helemaal boven tot beneden weghalen. schoorstenen zijn bouwkundige ellende dingen en schouwen/rookkanalen zitten alleen maar in de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Sowieso altijd een bouwkundige erbij halen omdat een tekening ook vaak maar een idee was en dingen tijdens de bouw "praktischer" zijn uitgevoerd.

Wel durf ik er op te gokken dat je de kosten voor een expert niet hoeft uit te geven. Op basis van de tekeningen lijkt mij dat de de schoorsteen als toren is doorgebouwd. Meestal gaat het met torens minder goed als je er aan de onderkant iets tussen uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Jrz

––––––––––––

Gdzr schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:17:
Vraagje voor de klussers hier. We hebben een lekkage in huis (inpandig balkon), na een lekdetectie bedrijf over de vloer gehad wat aandachtspuntjes gekregen om dicht te maken. Nu was er bij een raamdorpel bij de muur een schroevendraaier in te steken, zodat je in een spouwmuur terrecht komt.

Op advies Joint Fix voor gehaald om de hoek weer helemaal dicht te maken. Maar deze hard niet uit. Ik heb het afgelopen vrijdag in een droog uurtje erop gedaan. Na 2-3 uur blijft het spul vochtig en zacht. De lekkage is dus ook nog niet weg omdat het water er waarschijnlijk gewoon doorheen komt nu. In de handleiding staat ook dat het 5 uur droog moet zijn.

Wat kan ik gebruiken om wel met vocht/regen het lek te dichten?

[Afbeelding]

Het gaat om dit hoekje, waar al eens kit in is geduwd. Er is wel meer niet in orde, maar hebben het huis sinds november, dus wil eerst dit lek zsm gedicht hebben.
Kan je niet voor nu polymeerkit gebruiken? Dat moet juist nat worden om rubberig te worden.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Justevo
Wij hadden ook een open haard die we weg wilden.
De tekening gaf geen duidelijkheid, maar de bouwkundigen ook niet.
Die zien net zoveel als jij en ik of wie dan ook.

Ik wilde sowieso van de schoorsteen op het dak af, dus wij zijn bovenaan begonnen met slopen.
Eerst de schoorsteen van het dak, toen de ommanteling van de buizen op zolder en daarna op de slaapkamer.
Toen was ook de vloer zichtbaar en zagen we dat de vloerplaten gewoon doorliepen tot de muur en dat ze een gat in de vloerplaten hadden geboord.

Alleen de haard slopen lijkt mij (maar ben geen deskundige) niet verstandig.
Dan komt al het gewicht wat er boven zit op dat punt uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Rzaan op 24-12-2023 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
@Justevo
Als ik zo naar de balken-tekening kijk, zie je dat de schoorsteen hier dwars "doorheen" gaat. Enkele draagbalken lopen hierdoor dood en worden met een dwarsbalk door de draagbalken links en rechts opgevangen. Dit suggereert dat het een vrijstaande openhaard is.

Weet niet precies wat je plannen zijn, maar ik zou sowieso heel het plafond en de vloer van de eerst verdieping verwijderen/renoveren. Kan je direct goed zien hoe de constructie in elkaar zit.
Zou mij ook niks verbazen als de electra erg oud is. Want houten verdiepingsvloeren gebruiken we al een hele poos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Beekforel schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:26:
De viltjes onder de keukenstoelen zijn weer eens versleten. Gaan ongeveer een jaar mee blijkbaar. Maar eigenlijk is het na vervangen na ~3 maanden ofzo al aan het afnemen, ik vind vooral het geluid vervelend.

Ik ben aan het kijken wat er zoals mogelijk is, maar ik twijfel of het echt zin heeft om zoveel geld uit te geven?
  • Scratch No More, heb ik nu onder de Stokke Tripp Trapp zitten en heb de indruk dat dat de vloer meer slijt dan goed doet (er zit lichte structuur in de vloer en die is weg op de plek waar die stoel staat). Schuiven wel lekker soepel
  • Vloerglijdes.nl, hebben iets wat ze Natural vilt noemen. Geen idee of dat dan beter is dan "gewoon" vilt
  • Floorfriendly.nl, ziet er uit als gewone viltjes, enige plus zou dan het dopje zijn ofzo (zelfde als bij de vorige eigenlijk
  • Gewoon hetzelfde als wat ik nu heb: https://www.amazon.nl/gp/product/B09NW7T61B/.
Ik heb deels houten poten en deels metalen poten. Voor die metalen poten neig ik naar pootjes van Floorfriendly omdat het plakken van zo'n viltje op de huidige dopjes wat matig gaat. Maar voor de rest denk ik maar weer gewoon verder met zo'n setje van Amazon.

Silent socks een optie voor je? Die gebruiken wij hier met veel tevredenheid.

Onder de Stokke Steps van de kinderen hebben wij overigens zo’n Ikea Kolon beschermmat liggen. Dat is gewoon de enige manier met kinderen om je vloer te beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PizXSe6xpbSFzZ6JtdwJJ7SVhLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ofdJzMUtap2dxARX2dlKFnpZ.png?f=fotoalbum_large

In onze keuken hebben we een nis boven de grijze horizontale strook muur hierboven. In deze nis gaan we 2 klepkastjes plaatsen. Daarboven willen we opvullen met rachelwerk (1), stucplaat (2) en stucwerk (3). Hierover een paar vragen:

1. Hoeveel ruimte voorzien voor stucwerk? Dikte 10mm? Of minder?
2. Gaasband voorzien tussen bestaande muur (links en rechts) en nieuw stucwerk?
3. Aan de onderkant van de stucwerk een stuc hoekprofiel plaatsen denk ik?
4. Voor stucwerk MP75 gebruiken? Afhankelijk van benodigde dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:36
We zijn wat vroeg, maar met zoeken nooit te vroeg..

Voor onze woning gaan we 2 opbouw schuifdeuren hebben.
Nu vroegen we ons af of het systeem type autoschuifdeur bestaat voor in huis?
dicht als de deur 'dicht' is, die gelijk met de muur zit. En om open te doen je deze er dus 'uit' trekt. Zoeken en rondellen heeft nog niets opgebracht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:55
Action heeft teflon glijders. Werkt hier top ! Ook te vinden op amazon etc.
Beekforel schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:26:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Den_S85 schreef op maandag 25 december 2023 @ 10:23:
[...]

Silent socks een optie voor je? Die gebruiken wij hier met veel tevredenheid.

Onder de Stokke Steps van de kinderen hebben wij overigens zo’n Ikea Kolon beschermmat liggen. Dat is gewoon de enige manier met kinderen om je vloer te beschermen
Poeh, die zijn nog duurder dan ik al beoogd had. Hoe lang gaan die dingen mee?
Slingertj3 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:18:
Action heeft teflon glijders. Werkt hier top ! Ook te vinden op amazon etc.

[...]
Interessant, ga ik testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
Groot nadeel van de hardere glijders, als er een zandkorrel tussenkomt, gaat je (in mijn geval houten) vloer eraan..
Wij hebben scratchnomore chairfix op onze eetkamerstoelen en op de stokke tripp trapp (2x) zit dik zacht vilt (5mm dik).
Doet het ak een lange tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:43:
Onze zolder die vooralsnog vooral gebruikt wordt voor opslag van wat spullen, willen we meer gaan benutten met onder andere een werkplek maar ook als aanvullende rustige speelruimte.

De verdiepingsvloer betreft een houten vloer, die veel contactgeluid geeft maar ook behoorlijk gehorig is.

[Afbeelding]

Op dit moment ligt er direct op de houten vloer tapijt. Die willen we eruit halen, vervolgens Fermacell 2E32 plaatsen en daarop een PVC vloer. Dat lijkt ons met een overzichtelijke ingreep het meeste resultaat te bieden op zoek naar minder (contact)geluid naar de verdiepingen eronder.
Moet ik bij het plaatsen van deze Fermacell 2E32 platen nog rekening houden met de belasting die het gewicht van de platen met zich mee brengt? Of is dit geen punt van zorg gezien de platen en type verdiepingsvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Lieuwe15 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:01:
Groot nadeel van de hardere glijders, als er een zandkorrel tussenkomt, gaat je (in mijn geval houten) vloer eraan..
Wij hebben scratchnomore chairfix op onze eetkamerstoelen en op de stokke tripp trapp (2x) zit dik zacht vilt (5mm dik).
Doet het ak een lange tijd goed.
Die scratchnomore dingen heb ik dus ook maar de vloer slijt er echt harder van helaas.

We hebben een PVC vloer die zich verder redelijk goed houdt. Het is meer het geluid wat ik vervelend vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Dinsterzz92 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:08:
We zijn wat vroeg, maar met zoeken nooit te vroeg..

Voor onze woning gaan we 2 opbouw schuifdeuren hebben.
Nu vroegen we ons af of het systeem type autoschuifdeur bestaat voor in huis?
dicht als de deur 'dicht' is, die gelijk met de muur zit. En om open te doen je deze er dus 'uit' trekt. Zoeken en rondellen heeft nog niets opgebracht helaas.
je Zoekmachine Fu is weak ;) https://www.google.com/search?q=sliding+partition+wall+rail of "verplaatsbare muur"

Het zit hem in de rails + kantel systeem. suc6 met je zoektocht

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
Justevo schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:55:
Is er op basis van deze foto's te zeggen of de schouw dragend is? We willen alleen de schouw op de begane grond verwijderen. Of is zoiets niet te zeggen zonder dat er een constructeur naar kijkt? De stenen zijn er tegenaan gemetseld en zitten niet "in" in zijmuur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
je woont hier pas sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Cavalera125 schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:27:
[Afbeelding]

In onze keuken hebben we een nis boven de grijze horizontale strook muur hierboven. In deze nis gaan we 2 klepkastjes plaatsen. Daarboven willen we opvullen met rachelwerk (1), stucplaat (2) en stucwerk (3). Hierover een paar vragen:

1. Hoeveel ruimte voorzien voor stucwerk? Dikte 10mm? Of minder?
2. Gaasband voorzien tussen bestaande muur (links en rechts) en nieuw stucwerk?
3. Aan de onderkant van de stucwerk een stuc hoekprofiel plaatsen denk ik?
4. Voor stucwerk MP75 gebruiken? Afhankelijk van benodigde dikte.
1 hangt af van 4, maar minder kan denk ik ook, en dan kun je met rotband of fix&finish aan de gang.
2 Gaasband lijkt mij wel verstandig, sowieso qua formaat en positie een stukje wat denk ik vrij makkelijk scheurt op de naden bij de muur.
3 ja, hoeken zonder profiel is erg lastig recht te krijgen, en je kunt het meteen als geleider gebruiken zodat de laag uniform qua dikte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Ondertussen loopt mijn badkamerproject op zijn einde, echter heb ik mezelf iets extra werk gegeven..

Omwille van tijdsgebrek kon ik na het kitten van mijn douchebak de restanten niet verwijderen, met als gevolg dat ik ze nu niet meer weg krijg.. ik heb geprobeerd met kokend water in combinatie met dreft en een schuursponsje maar ik krijg het niet weg helaas.

Is er een middel die ik kan gebruiken om die kit weg te krijgen zonder dat ik mijn douchebak beschadig?

Ter info, de bedoeling is om de de volledige kit eraf te halen aangezien ik niet tevreden ben van mijn werk. Ondertussen de volledige badkamer gekit en ondertussen ben ik al een paar levels hoger qua kit bekwaamheid 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60XLRUBoPRGKO69KitWG05-_ttY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5HMpLrSdNFvWjULUdHRSuhz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
twain4me schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:56:
[...]

Rreflecterende folie doet helemaal niets omdat het in dit geval om het warmteverlies via contact gaat en de rc waarde extreem laag is van die folie

Een PE-folie doe je als je hem wil laten glijden, maar dat heeft ook niet veel toepssingen + dat beton vloeren zo ongelijk zijn dat er toch wel een mechaniche "lock" zal plaats vinden. als echt zwevende vloer heeft wel toepassingen maar dan zit er een mooie laag isolatie tussen.
Het zou inderdaad puur zijn voor het creëren van een zwevende vloer, waardoor breukvorming wordt voorkomen. Echter heb ik zelf geen idee in hoeverre dit theorie is of ook in praktijk voorkomt, want zie vaak genoeg draadmatten direct op de betonvloer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
Rubberen schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:31:
Ondertussen loopt mijn badkamerproject op zijn einde, echter heb ik mezelf iets extra werk gegeven..

Omwille van tijdsgebrek kon ik na het kitten van mijn douchebak de restanten niet verwijderen, met als gevolg dat ik ze nu niet meer weg krijg.. ik heb geprobeerd met kokend water in combinatie met dreft en een schuursponsje maar ik krijg het niet weg helaas.

Is er een middel die ik kan gebruiken om die kit weg te krijgen zonder dat ik mijn douchebak beschadig?

Ter info, de bedoeling is om de de volledige kit eraf te halen aangezien ik niet tevreden ben van mijn werk. Ondertussen de volledige badkamer gekit en ondertussen ben ik al een paar levels hoger qua kit bekwaamheid 😊

[Afbeelding]
Dat krijg je uiteraard niet weg met Dreft en een schuursponsje, zou raar zijn want dan doet de kit zijn werk niet.
Laatst heb ik bijna al mijn kit verwijderd met een heel scherp chirurgisch mes (zo'n hobbymes). Meeste was goed weg te krijgen voor een nieuwe kit.
Anders dit goedje gebruiken: https://www.toolstation.n...earchstr=siliconenkit+ver
Siliconenkit verwijderaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gents, denk eens even mee :)

Glazenwassers hebben een stukje kozijn er af getikt. Is hardhout. Moet ik dit fixen, en zo ja hoe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnuyYtSTn9wkeZLvL-3T1glbNSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3qIPYESaepYT8chQgbE25HI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yfu6fOcbjxCZ_8OVk-nJky0cehM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XidWXTzQ5zY2WRKVexIRmtUk.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag me af of gewoon lakken voldoende is, danwel dat ik er eerst met filler oid op moet.

In beiden weinig zin eerlijk gezegd, maar is nu wel droog natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:17
Enkele dagen geleden hingen er in de garage op eens druppels aan het dak, dus gisteren met het goede weer het dak op gegaan.
De loodslab is denk ik door de wind omhoog gegaan dus deze maar even terug geklopt. Hierbij viel me op dat de loodslab op sommige plekken slecht aan het worden is (kleine scheurtjes).
Het dak van de garage zijn sandwichpanelen golfplaten, zo'n jaar of 3 geleden zelf geplaatst ter vervanging van een asbest dak waarbij de loodslab is blijven zitten.
Het betreft zo'n 15m loodslab wat dus kostbaar gaat worden om te vervangen, en mijns inziens niet noodzakelijk is.

Nu zit ik er over te denken om in de lente/zomer een product zoals bison rubber seal aan te brengen over de loodslab om het leven hiervan te verlengen. Iemand hier ervaring mee of een betere suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:57:
Gents, denk eens even mee :)

Glazenwassers hebben een stukje kozijn er af getikt. Is hardhout. Moet ik dit fixen, en zo ja hoe?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag me af of gewoon lakken voldoende is, danwel dat ik er eerst met filler oid op moet.

In beiden weinig zin eerlijk gezegd, maar is nu wel droog natuurlijk.
Gronden, plamuren, gronden, aflakken

Of schilder inhuren en factuur naar glazenwasser sturen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

@The Eagle gronden kun je nu wel doen om bescherming te bieden. Aflakken kun je beter doen als het weer warmer en droger is.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
eltweako schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:19:
Enkele dagen geleden hingen er in de garage op eens druppels aan het dak, dus gisteren met het goede weer het dak op gegaan.
De loodslab is denk ik door de wind omhoog gegaan dus deze maar even terug geklopt. Hierbij viel me op dat de loodslab op sommige plekken slecht aan het worden is (kleine scheurtjes).
Het dak van de garage zijn sandwichpanelen golfplaten, zo'n jaar of 3 geleden zelf geplaatst ter vervanging van een asbest dak waarbij de loodslab is blijven zitten.
Het betreft zo'n 15m loodslab wat dus kostbaar gaat worden om te vervangen, en mijns inziens niet noodzakelijk is.

Nu zit ik er over te denken om in de lente/zomer een product zoals bison rubber seal aan te brengen over de loodslab om het leven hiervan te verlengen. Iemand hier ervaring mee of een betere suggestie?
Ik weet niet hoe breed dat lood is maar een 25cm breed zit op 20 euro per meter.
En dan ben je er weer 100 jaar van af..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Cyberpope schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:24:
[...]

Gronden, plamuren, gronden, aflakken

Of schilder inhuren en factuur naar glazenwasser sturen.
Glazenwasser kan ik niet bewijzen en heb ik ook geen factuur van ;)

Maar als ik @timovd begrijp is simpelweg wat grondverf er op als bescherming en bij beter weer de rest een beter idee?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:52
eltweako schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:19:

De diverse schoorsteen en nokherstellers die hier in topics voorbij komen doen dat herstellen met zelfklevende loodvervangers. Maar wat mij betreft is de oplossing van @Ronald.42 de juiste.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:28:
[...]

Glazenwasser kan ik niet bewijzen en heb ik ook geen factuur van ;)

Maar als ik @timovd begrijp is simpelweg wat grondverf er op als bescherming en bij beter weer de rest een beter idee?
Jazeker. 2x gronden kom je makkelijk de winter door.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Ronald.42 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:27:
[...]

Ik weet niet hoe breed dat lood is maar een 25cm breed zit op 20 euro per meter.
En dan ben je er weer 100 jaar van af..
Zal wel rond de 25cm zitten.
Een van de redenen waarom ik opkijk tegen het vervangen is dat een deel van het lood in de muur van de buren zit waar ik, laten we het netjes zeggen, geen goede relatie mee heb.
Zou het aanbrengen van een laag zelfklevende loodvervanger over het bestaande lood een goede optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Cyberpope schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:31:
[...]

Jazeker. 2x gronden kom je makkelijk de winter door.
Thanks. Als er nu verf en grond op terpentine basis op zit, ook de nieuwe grond op terpentine basis gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
eltweako schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:37:
[...]

Zal wel rond de 25cm zitten.
Een van de redenen waarom ik opkijk tegen het vervangen is dat een deel van het lood in de muur van de buren zit waar ik, laten we het netjes zeggen, geen goede relatie mee heb.
Zou het aanbrengen van een laag zelfklevende loodvervanger over het bestaande lood een goede optie zijn?
Ik heb daar geen ervaring mee.
Maar als het bestaande lood gaat scheuren waar het in de muur zit/gaat loopt het water hoe dan ook nog naar binnen.
En die loodvervanger is aluminium volgens mij dus dat werkt behoorlijk met temperatuurverschillen vermoed ik.

Maar nogmaals ik heb geen ervaring met dat spul.

Ik ben meer van oude eruit en nieuw erin.
Maar hoe zit het dak van je schuur dan aan de woning van de buren?
En zijn die niet eens even op vakantie >:)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
@Ronald.42
Haha, het is een lang verhaal, maar het komt er op neer dat de buren op de grond van de vorige bewoners gebouwd hebben en daarbij de garage deels "ingekapseld" hebben. Het is een bizarre situatie, laten we het daar maar op houden.
Die hele muur incl. loodslab is onderdeel van de ruzie, dus ik blijf daar liever vanaf als dat kan.

Het liefste zou ik de hele loodslab er uit trekken en vernieuwen, maar goed, ik wil geen olie op het vuur gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:43:
[...]

Thanks. Als er nu verf en grond op terpentine basis op zit, ook de nieuwe grond op terpentine basis gebruiken neem ik aan?
Yep goeie gebruiken (b.v. sikkens / sigma). En voor buiten altijd terpentine. Is gewoon sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Cyberpope schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:41:
[...]

Yep goeie gebruiken (b.v. sikkens / sigma). En voor buiten altijd terpentine. Is gewoon sterker.
Inmiddels zit het spul er al op. Terpentine basis.
Wilde schoonmaken: geen terpentine meer in huis. Kom je uiteraard pas achter als je handen al onder de verf zitten :+
Wasbenzine werkt gelukkig ook. Wel kwast weggegooid, van het voorjaar zien we wel verder :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tenzij je hele dure kwasten hebt (en die moet je eigenlijk bijna dagelijks gebruiken....) is schoonmaken ook erg milieu onvriendelijk. Weggooien is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:38
Cyberpope schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:53:
Tenzij je hele dure kwasten hebt (en die moet je eigenlijk bijna dagelijks gebruiken....) is schoonmaken ook erg milieu onvriendelijk. Weggooien is beter.
Klein jampotje vullen met terpentine en daar je kwast in hangen. Blijft zo paar maanden goed tot de volgende klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Cyberpope schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:53:
Beter een dure kwast waar je goed mee kunt schilderen, dan een goedkope kwast die alleen kan kwatsen....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
@The Eagle

Neem aan een glazenwasser met osmose water en een verlengstok? Die hebben wij hier ook gehad, op vrijwel elk raam/kozijn hetzelfde als bij jou.

Afgelopen voorjaar alles opnieuw gelakt, nu een “traditionele glazenwasser” welke wel een stuk meer kost maar ook de kozijnen elke keer netjes meepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Beekforel schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:36:
[...]

Poeh, die zijn nog duurder dan ik al beoogd had. Hoe lang gaan die dingen mee?
Goedkoop zijn ze niet nee, eerste setjes gingen hier drie jaar mee. Nu overgestapt op de HD versies, die zijn wel merkbaar steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

hpmkruit schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:14:
[...]

Klein jampotje vullen met terpentine en daar je kwast in hangen. Blijft zo paar maanden goed tot de volgende klus.
Ja leuk idee, moet je ze wel ergens weg kunnen zetten waar je kunt luchten. En dat heb ik niet :P
Was een gamma huismerk kwast, en eigenlijk nog te duur met 4,5 euro :X
Maar goed, ligt inmiddels in de kliko en van het voorjaar kijk ik wel verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nicklazzz schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:12:
@The Eagle

Neem aan een glazenwasser met osmose water en een verlengstok? Die hebben wij hier ook gehad, op vrijwel elk raam/kozijn hetzelfde als bij jou.

Afgelopen voorjaar alles opnieuw gelakt, nu een “traditionele glazenwasser” welke wel een stuk meer kost maar ook de kozijnen elke keer netjes meepakt.
Mooi problemen gehad, dit is incidenteel. En wel met stok idd (Oostblok &co), maar prima gasten die ook het houtwerk netjes meepakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:08
inquestos schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:49:

En een leertoren (waarop mijn dochter kan helpen met koken ;) ) gemaakt van underlayment. Achteraf gezien de moeite beter fatsoenlijk multiplex kunnen gebruiken. 90x121 cm underlayment, wederom een oude steel, inbusbouten en rampamoeren, wat verschillende zagen en een frees

[Afbeelding]
Toevallig heb ik er ook een gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC4SKVV0HT1PEjgZRqjhI6qCKQI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AR85cFHXPwKgzQndYXktNjQn.png?f=user_large

Ik zag deze op Etsy en dacht: die kan ik ook zelf maken maar dan goedkoper, zeker met de maatvoering-afbeelding die er bij staat. Maar multiplex is tegenwoordig qua prijs bijna goud!

• twain4me

twain4me

JBS schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:37:
Ik wil binnenkort een tussenwandje realiseren op zolder. De plek waar dit wandje komt, komt niet heel precies, maar ergens leek me ter hoogte van een stalen balk wel logisch. Ik neig naar een houten constructie met daar tegenaan platen, maar vraag me af hoe ik de verticale houten balken het beste aan de stalen balk kan bevestigen?

[Afbeelding]

Of zouden jullie er juist voor kiezen het wandje net vóór of net ná de stalen balk te plaatsen waarbij je op de rode lijn een balk monteert waartegen vervolgens de verticale balken bevestigd kunnen worden?

[Afbeelding]
Gewoon plaatsen waar je hem wil hebben.

op de het stalen spant kan je kiezen uit
  • lijmen
  • gaatje boren+ schroeven
  • gaatje boren + tappen + M draad schroeven
  • vast schieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:44
The Eagle schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:51:
[...]

Inmiddels zit het spul er al op. Terpentine basis.
Wilde schoonmaken: geen terpentine meer in huis. Kom je uiteraard pas achter als je handen al onder de verf zitten :+
Wasbenzine werkt gelukkig ook. Wel kwast weggegooid, van het voorjaar zien we wel verder :Y)
sowieso is het geen goed idee om je handen te wassen met terpentine. De belangrijkste chemische component is nafta, die je centrale zenuwstelsel aantast. Hier kan je lezen wat er allemaal in terpentine zit,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Terpentine

Nafta zelf is ook troep:

Het trekt door je huid heen, kan kanker veroorzaken en het zenuwstelsel en organen aantasten

https://www.collectioncare.org/MSDS/naphthamsds.pdf

Wat dat betreft is het onbegrijpelijk dat dit spul nog overal vrij verkrijgbaar is.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
De vorige bewoners hebben een prachtige bloem achter gelaten op het raam. Kei hard en er niet af te krijgen met een schuurspons of makkelijke schoonmaakmiddelen.

Voordat ik het met een glaskrabbertje ga proberen, heeft er iemand een grootmoeder-trucje om dit sneller eraf te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUHFO8BVmHAxXQDDkDYVxSh6sCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VM7gVn6ucjMqPIJvzyhBYgNf.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
aljooge schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:00:
[...]

sowieso is het geen goed idee om je handen te wassen met terpentine. De belangrijkste chemische component is nafta, die je centrale zenuwstelsel aantast. Hier kan je lezen wat er allemaal in terpentine zit,

Nafta zelf is ook troep:

Het trekt door je huid heen, kan kanker veroorzaken en het zenuwstelsel en organen aantasten

Wat dat betreft is het onbegrijpelijk dat dit spul nog overal vrij verkrijgbaar is.
Niet voor niets dat ze het de 'schildersziekte' noemen, die staan de hele dag in die walmen.

Water is ook slecht voor je. :P

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Ik wil een deurstopper achter de voordeur installeren, maar we hebben (LTV) vloerverwarming. Een leidingplan is er, waar ik wil boren lopen er leidingen, maar of het exact loopt waar ik wil boren weet ik natuurlijk niet. HoH is 15cm. Is een warmtebeeldcamera de enige manier om te achterhalen of er een leiding loopt?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
c-nan schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:52:
Ik wil een deurstopper achter de voordeur installeren, maar we hebben (LTV) vloerverwarming. Een leidingplan is er, waar ik wil boren lopen er leidingen, maar of het exact loopt waar ik wil boren weet ik natuurlijk niet. HoH is 15cm. Is een warmtebeeldcamera de enige manier om te achterhalen of er een leiding loopt?
Je kan ook nat dweilen en kijken waar het het snelste opdroogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

aljooge schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:00:
[...]

Nafta zelf is ook troep:

Kan wezen, er zijn wel meer dingen schadelijk. Lijkt me incidenteel geen issue eigenlijk. Niet te bang zijn / jezelf bang laten maken, gewoon blijven nadenken. Spul vervliegt al voordat het binnen kan dringen en de rest spoel je er af :)

Anyway, kom er net achter dat de buurman (filiaalmanager technische groothandel) gewoon wegwerp kwasten heeft. 70 cent verkoop per stuk. Dan ga ik nooit meer moeilijk lopen doen weet ik nu, laat staan die dingen voor 5 euro per stuk bij de Gamma halen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

RobbieB schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:19:
De vorige bewoners hebben een prachtige bloem achter gelaten op het raam. Kei hard en er niet af te krijgen met een schuurspons of makkelijke schoonmaakmiddelen.

Voordat ik het met een glaskrabbertje ga proberen, heeft er iemand een grootmoeder-trucje om dit sneller eraf te krijgen?

[Afbeelding]
Zet er eens een föhn op om de lijm te verzachten, kijken of dat helpt

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:48
c-nan schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:52:
Is het een optie om 'm vast te lijmen?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
RobbieB schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:19:

[Afbeelding]
Met warme lucht?

Wel opletten dat je niet te warm gaat om barsten te vermijden.
Dus zeker geen verfstripper gebruiken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Tommie12 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:15:
[...]

Met warme lucht?

Wel opletten dat je niet te warm gaat om barsten te vermijden.
Dus zeker geen verfstripper gebruiken.
Ja, de tip van @The Eagle om een föhn te gebruiken heeft goed geholpen. Icm een plamuurmes een heel eind gekomen. Morgen eens kijken of ik de rest er met wat nagellakremover af kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgPpoBJF8WsCosMwL4sDfSiKo6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQHbJS1CgPst3V8me0YGQwNG.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Als je ducttape er op plakt en daarna weg trekt, blijft verder niets op de tape zitten?
Probeer anders eens aceton of thinner.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Caelorum
Kookplaatreiniger? Dat is schurend maar als het goed is zachter dan glas, dus geen krassen op het glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Ik zou een gewone föhn en een glaskrabber gebruiken (niet te heet) om het merendeel van de sticker te verwijderen.

Van klussen krijg je grijze haren

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben aan het etteren met PIR platen, om die exact op maat te maken in nogal typische ruimte. Het snijden van de platen blijkt al niet je van het, ik ga dat morgen met de handcirkelzaag doen om het echt recht te krijgen.

De platen die ik heb zijn te dik voor paar andere plekken. Iemand een idee/tip/truck om een "laagje" van 16mm van een PIR plaat af te halen zodat deze voor een ondiep stukje gebruikt kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Okasha schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:14:
Ik ben aan het etteren met PIR platen, om die exact op maat te maken in nogal typische ruimte. Het snijden van de platen blijkt al niet je van het, ik ga dat morgen met de handcirkelzaag doen om het echt recht te krijgen.

De platen die ik heb zijn te dik voor paar andere plekken. Iemand een idee/tip/truck om een "laagje" van 16mm van een PIR plaat af te halen zodat deze voor een ondiep stukje gebruikt kan worden?
Snijden, ook in dikte, is prima te doen met een broodmes. Wel even een lat langs houden om recht te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:14

Ik heb het snijden met een botte zaag gedaan, maar wat hiervoor wordt aangegeven kan ook prima. Op plekken waar het te dik is kun je evt wat verdunnen met een vijl. Denk dat je dan wel wat alu tape moet plakken /het aluminium vel weer moet vastplakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jckw
  • Laatst online: 15:25

Je hebt ook speciale isolatie zagen, werkt meer dan prima! https://www.eco-logisch.nl/Bahco-Isolatiezaag-9073

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:37
RobbieB schreef op donderdag 28 december 2023 @ 19:22:
[...]

Ja, de tip van @The Eagle om een föhn te gebruiken heeft goed geholpen. Icm een plamuurmes een heel eind gekomen. Morgen eens kijken of ik de rest er met wat nagellakremover af kan krijgen.

[Afbeelding]
Een glaskrabber is veel veiliger dan een plamuurmes.
Ik heb met een glaskrabber nog nooit krassen gemaakt in glas. Een plamuurmes lijkt doordat hij bot is veiliger, kaar de rand is veel onnauwkeuriger waardoor krassen eenvoudig te maken zijn.

Ik gebruik die glaskrabbers ook op het printbed van mijn 3d printer, en zelfs op autolak.
Wel krabben/steken niet in de lengterichting van het snijvlak een snijbeweging maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwfG70Ph0UQ0oDuPdeiycXKWmvA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ASdvP5GU9CXEO90jscZOQ9lR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barada
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:28
15 januari ga ik beginnen aan een zolderverbouwing. Dak van binnen isoleren, scheidingswand en deur plaatsen, en een geluidsisolerende voorzetwand bij de gedeelde muur met de buren.
Ik heb nu zelf een plan gefabriceerd en zou graag ter controle mijn idee van de voorzetwand willen delen, en ik heb nog wat vragen open staan.
- Houten frame van 44x69 balken, 10 mm van de muur, met ontkoppelingsstroken rondom.
- Tussen de staanders, 60cm h.o.h, Knauf Acoustifit. Diepte wordt dan 44mm + 10mm tot muur.
Vraag 1: Beter Acoustifit van 50mm zodat je de ruimte tussen muur en frame ook wat opvult, of juist vrijhouden met 45 mm Acoustifit?
- Afwerken met 12.5 mm gipsplaat, evt eerst nog met OSB. Er moet wel een radiator aan hangen, maar is ook op te lossen door op de juiste plek wat extra balkjes te plaatsen.
Vraag 2: heb ik eerst nog dampwerende folie nodig? Geen buitenmuur, want rijtjes(hoek)huis en delen de muur met de buren.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
Waarom gipsplaat en geen fermacell platen? Die laatste heeft wat meer massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FRANQ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:51:
[...]
Een glaskrabber is veel veiliger dan een plamuurmes.
Ik heb met een glaskrabber nog nooit krassen gemaakt in glas. [...]
Ik wel helaas. Ook met gloednieuwe.

Als het met wat chemicaliën weggehaald kan worden is het denk ik altijd beter. Een glaskrabber is dan de tweede optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 29-12-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 21:35
Barada schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:08:
...
Vraag 1: Beter Acoustifit van 50mm zodat je de ruimte tussen muur en frame ook wat opvult, of juist vrijhouden met 45 mm Acoustifit?
- Afwerken met 12.5 mm gipsplaat, evt eerst nog met OSB. Er moet wel een radiator aan hangen, maar is ook op te lossen door op de juiste plek wat extra balkjes te plaatsen.

Vraag 2: heb ik eerst nog dampwerende folie nodig? Geen buitenmuur, want rijtjes(hoek)huis en delen de muur met de buren.
Wat denken jullie?
Vraag 1: waarom leg je de balken niet op de brede kant? dan kun je 60-70 mm isolatie kwijt (niet gaan proppen want dan verliest het z'n isolerende waarde. Verder zou ik altijd een laagje OSB doen als je zaken wil ophangen / vastzetten. Heb zelf wanden geplaatst op zolder met grotendeels 9mm osb achter het gips maar op de wanden waar ik wist dat er kasten moeten komen etc. zit 18mm osb. Geeft ook veel structurele sterkte en maakt gipsplaten robuuster doordat ze niet op een frame maar op een plaat gemonteerd zijn.

Vraag 2:
Heb ik minder ervaring mee maar volgens mij moet je vooral kijken naar het klimaat nu en het klimaat wat het wordt. Wanneer temperatuur gaat afwijken krijg je condens. Het wordt een leefruimte dus waarschijnlijk ook een stuk vochtiger. dab heb je mogelijk last van condens en zou het (op de isolatie op de muur tussen jou en je buren) mogelijk verstandig zijn om folie te plaatsen. de kamers zelf is het niet nodig aangezien die in 'balans' zullen zijn. en in dit geval, baat het niet schaadt het niet. volgens mij kost het iets meer dan 1 euro per M2 dus op de totale kosten van de verbouwing zie je het niet meer terug.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Als de woningscheidende muur een spouwmuur is, kan die soms best koud worden. Bij mij is die spouw behoorlijk goed geventileerd naar de buitenlucht. Ik zou dan inderdaad ook folie toepassen, puur voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online

Ok dank voor alle adviezen. Vanochtend aan de slag met een broodmes en een latje, maar dat wordt niet mooi (zie foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMnHfPuw5tvxk6wN74DDf8EoYLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E91d0bfB0omzXAWLOU9H67sv.jpg?f=fotoalbum_large

Het broodmes loopt al vrij snel "vast" waardoor het niet echt diep komt en het gaat in hoogte varieren waardoor ik niet echt een mooi strak snijvlak krijg. Ik denk dat ik toch maar de botte zaag ga testen en latten rondom ga leggen?

Ander idee om mijn schuur in een stofnest te veranderen: bovenfrees 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
Okasha schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:14:
[...]

Ok dank voor alle adviezen. Vanochtend aan de slag met een broodmes en een latje, maar dat wordt niet mooi (zie foto)

[Afbeelding]

Het broodmes loopt al vrij snel "vast" waardoor het niet echt diep komt en het gaat in hoogte varieren waardoor ik niet echt een mooi strak snijvlak krijg. Ik denk dat ik toch maar de botte zaag ga testen en latten rondom ga leggen?

Een stukje dunner maken voor een object wat in de weg zit snap ik wel.

Maar jij bent een hele plaat dunner aan het maken.

Koop dan gewoon een paar of een pak dunnere platen .

Je moet je eigen tijd een geldbedrag toekennen (wat verdien je per uur op je werk?) Als klooien duurder is in tijd dan iets kopen, dan moet je gewoon naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
FRANQ schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:19:
[...]

Een stukje dunner maken voor een object wat in de weg zit snap ik wel.

Maar jij bent een hele plaat dunner aan het maken.

Koop dan gewoon een paar of een pak dunnere platen .

Je moet je eigen tijd een geldbedrag toekennen (wat verdien je per uur op je werk?) Als klooien duurder is in tijd dan iets kopen, dan moet je gewoon naar de winkel.
haha ja dat was de casus inderdaad :) Ik ben maar met klein object bezig (home made koelkast voor de boot) en dacht dat dit wel te doen zou zijn, maar dat blijkt dus tegen te vallen O-) En steeds een heel pak kopen voor die paar stukken, dat komt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@Okasha eenmalig een pak dunne kopen en die stapelen geen optie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Verdien jij dat ook in het weekend en de avond dan? Best een dooddoener. ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dan zouden veel mensen nooit meer thuis iets doen. Dan gaat er wel een hoop lol vanaf.
Maar je moet inderdaad wel steeds een afweging maken of het wel de moeite waard is om zelf te gaan klooien. Soms moet je ook voor de eenvoudige weg kiezen. Met minder gezeik aan je kop (onbetaalbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 15:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

Rzaan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:33:
[...]

Dan zouden veel mensen nooit meer thuis iets doen. Dan gaat er wel een hoop lol vanaf.
Maar je moet inderdaad wel steeds een afweging maken of het wel de moeite waard is om zelf te gaan klooien. Soms moet je ook voor de eenvoudige weg kiezen. Met minder gezeik aan je kop (onbetaalbaar)
Te vaak wordt zelf doen als gratis gezien. Alsof tijd niets kost. En dan maar klagen dat een vakman wel een fatsoenlijk uurtarief heeft.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Zo tijdens kerst ook maar wat gedaan voor onze kelder badkamer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycKnYb3A_EZ1ds7B8g7-eq-MePo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtJzn0Z5JwjXeFzuCLNHHafK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7hmbuEbCXcJxhe-aB0qs96nuWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBlKxrFDT7Y45dyP8CttnswC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6Y4E2Curbng_3hBq5gi1ZJATYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OpoUyiHlyugl1gDjutMCXcT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sStKDH9doCti4muiHza6xqxrOKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtgiZo1FUTxVODBhUVPYv4av.jpg?f=fotoalbum_large
- moet nog tegels voegen
- nog plinten
- kanaal voor de buizen.
- afdekken van bad
En dan klaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bezulba schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:53:
[...]

Te vaak wordt zelf doen als gratis gezien. Alsof tijd niets kost. En dan maar klagen dat een vakman wel een fatsoenlijk uurtarief heeft.
Het is ook gratis in essentie.

Tenzij je er vrij voor moet nemen, dan kost het geld. Maar als ik het doe in de tijd dat ik normaal verveeld op de bank lig, is het gratis.

En nee een vakman mag van mijn rustig rekenen. Helaas zijn vakmannen zeldzaam tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Rzaan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:33:
[...]

Ik bedoel meer dat als je een paar uur bezig bent om iets voor elkaar te krijgen met de spullen die je hebt, en je kan voor 5 euro een dunnere plaat kopen dan ga ik voor 5 euro een plaat kopen.

Scheelt misschien dat de bouwmarkt letterlijk 3 straten achter mijn huis is, en ik in 10 minuten op en neer ben.

Ik had nog bedacht dat je het misschien met een hete draad kunt snijden, maar dat lijkt meer iets voor piepschuim te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Onze vorstvrije buitenkraan blijft druppelen als hij is dicht gedraaid (en niet even zoals het hoort, maar permanent). Ik lees online dat het waarschijnlijk opgelost kan worden door een rubbertje te vervangen wat op de koperen spindel in de binnenkant zit. De spindel kan ik er schijnbaar op enig moment met een punttang uittrekken. Wat ik mij afvraag is: hoe kom ik bij die spindel? Is het zo simpel als de kraan open draaien en dan nog even doordraaien? Gek genoeg heb ik nergens online een tutorial kunnen vinden. In de bouwmarkt wisten ze het ook niet en de loodgieter heeft voorlopig geen tijd, dus ik wil het graag zelf proberen op te lossen, als het tenminste echt zo simpel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UT_yPygUBzDZyKgE4UhorLBodY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7utbFTmvpaLCGmOCKJihwgK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door xyl op 29-12-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand een lumineus idee hoe dit af te werken?

Wil naar een lichtpunt en meervoudig stopcontact. Is in de garage, maar mag netjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSz9G7s5pyg5tTKAU7A59LVncRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxdtfb77ULnoHuh3Cz4zah4R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MikeyMan schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:50:
Iemand een lumineus idee hoe dit af te werken?

Wil naar een lichtpunt en meervoudig stopcontact. Is in de garage, maar mag netjes.

[Afbeelding]
Dat vierkante ding er af halen. Kroonsteentje kan er ook uit, zit geklemd :)
Vervolgens vierkante afdekkap halen en er op schroeven met de schroeven van de oude kap. En dan simpelweg een opbouw stopcontact ergens verderop en een kabelgoot aan het plafond.
Dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zauix6QO5yL_WgW0Jdc2o66JRlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ca9JXcjiYcUBe0Wuf4v16UrP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 29-12-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barada
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:28
Trichoglossus schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:25:
Waarom gipsplaat en geen fermacell platen? Die laatste heeft wat meer massa.
Dat is een goeie! Neem ik mee in mijn plan en berekening.
Paul1987 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:57:
[...]

Vraag 1: waarom leg je de balken niet op de brede kant? dan kun je 60-70 mm isolatie kwijt

Vraag 2:
en in dit geval, baat het niet schaadt het niet. volgens mij kost het iets meer dan 1 euro per M2 dus op de totale kosten van de verbouwing zie je het niet meer terug.
1. Kamer is niet megagroot, vandaar de 44mm kant. Dan leveren we niet al teveel ruimte in. Zelfde met isolatie van het dak. Die heeft nu 6cm isolatie en daar wil 12 van maken. Lever je best wat leefruimte mee in met een schuine wand.
2. Helemaal gelijk. Ik doe een Miofol 125s dampremmende folie op de isolatie.
marcop23 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:11:
Als de woningscheidende muur een spouwmuur is, kan die soms best koud worden. Bij mij is die spouw behoorlijk goed geventileerd naar de buitenlucht. Ik zou dan inderdaad ook folie toepassen, puur voor de zekerheid.
Hij is hier ook wel koud, dus voor de zekerheid doe ik er een Miofol 125s bij.

Dank mannen, zo kan ik weer verder met plannen!

Tot de volgende vraag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bezulba schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:53:
[...]

Als ik niets te doen heb (vaak) is mijn tijd gratis. En in ieder geval blijft mijn banksaldo stabiel.
Fatsoenlijk uurtarief van een vakman (als het een vakman is, waar ik nog wel 's aan twijfel) hoor je volgens mij weinig mensen klagen. Maar veel uurtarieven zijn onfatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Okasha schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:14:
[...]

[Afbeelding]

Waarom moet het zo netjes? Als het netjes moet zou ik gewoon een plaatje opsnorren ergens.. of indien mogelijk wat ruim weg snijden dan wat pur spuiten en erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:00:
[...]

Dat vierkante ding er af halen. Kroonsteentje kan er ook uit, zit geklemd :)
Vervolgens vierkante afdekkap halen en er op schroeven met de schroeven van de oude kap. En dan simpelweg een opbouw stopcontact ergens verderop en een kabelgoot aan het plafond.
Dit idee:
[Afbeelding]
Ja ok, dat is idd een optie. Maar het mag van mij ook wat compacter over het gat heen. Had gehoopt op een ei van Columbus :)

Je hebt me wel geïnspireerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
xyl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:02:
Onze vorstvrije buitenkraan blijft druppelen als hij is dicht gedraaid (en niet even zoals het hoort, maar permanent). Ik lees online dat het waarschijnlijk opgelost kan worden door een rubbertje te vervangen wat op de koperen spindel in de binnenkant zit. De spindel kan ik er schijnbaar op enig moment met een punttang uittrekken. Wat ik mij afvraag is: hoe kom ik bij die spindel? Is het zo simpel als de kraan open draaien en dan nog even doordraaien? Gek genoeg heb ik nergens online een tutorial kunnen vinden. In de bouwmarkt wisten ze het ook niet en de loodgieter heeft voorlopig geen tijd, dus ik wil het graag zelf proberen op te lossen, als het tenminste echt zo simpel is.

[Afbeelding]
Komt het binnenwerk niet los als je die torx aan de bovenkant verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb de reciprozaag gebruikt. Wel een leercurve, want als je te hard gaat gaat het blad vibreren en dan gaat de snede alle kanten op.
En ik zaagde altijd wat arm omdat het anders wel lastig tussen de balken ging. Het kiertje purde ik daarna wel weer vol.
Wel heel veel stof, deed meestal een stofmasker op, maar het is ook allemaal lekker statisch :+

Maar met een lang zaagblad (heb er van 25cm lang) of een handzaag kun je ze best wel dunner zagen, als dat sporadisch nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

scofield schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:04:
[...]

Komt het binnenwerk niet los als je die torx aan de bovenkant verwijderd?
Dat is geen torx, maar een ronde ring waar ik het doel niet van ken, wellicht ontluchting ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiI2zWYG8zNnHHtr3MAxNUDPD_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POeyrX663Shf1M5M9d5wriT1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
xyl schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:10:
[...]

Dat is geen torx, maar een ronde ring waar ik het doel niet van ken, wellicht ontluchting ofzo?

[Afbeelding]
Mijn buitenkraan lijkt precies op die van jou, maar heeft een inbusbout aan de bovenkant zitten. Zie foto. Ook niet aan de onderkant toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Soj1eAkw0foi9P-YOL1kHv5xJ3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erCeaukEHfyLzB92UgvgtW96.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32

Altijd lastig, maar ik heb destijds een speciale zaag gekocht die ze bij de isolatieshop adviseren voor het zagen van pir platen. Werkt op zich best goed, of het goed genoeg is voor jouw geval en wensen durf ik niet te zeggen.
https://www.isolatiemater...k7Yk6ph7YDshoCRgcQAvD_BwE

Alhoewel, je dan misschien net zo goed een of een paar plaatjes van de juiste dikte kan bestellen qua kosten....

[ Voor 5% gewijzigd door rube op 29-12-2023 20:46 ]

Pagina: 1 ... 355 ... 467 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/