We gaan onze tuin renoveren en ik wil meteen gebruik maken van de kans om diverse kabels/leidingen door de tuin heen te leggen. Kunnen jullie adviseren wat veilig / best practice is voor:
1x waterleiding voor kraantje in de tuin achterin
1x waterleiding voor kraan+spoelbak onder de overkapping (alleen koud water is voldoende)
1x elektra zonnepanelen
1x elektra voor naar de oprit, voor lamp(jes) en elektrisch hek (toekomst)
2x netwerkkabels voor toekomstige aansluitingen, hek etc.
De afstand van de meterkast is +-20meter. Als ik de oprit voor het hek meepak zit ik op 40-50meter.
Waterleidingen kunnen denk ik gewoon koud in de grond op 60cm diepte? Elektra / Data in een mantelbuis of twee? Ik durf geen gok te nemen met de kabel voor de zonnepanelen en het hek, dus beter een mantelbuis zodat de partij voor het hek + zonnepanelen dit zelf kan trekken? Wat zouden jullie doen?
1x waterleiding voor kraantje in de tuin achterin
1x waterleiding voor kraan+spoelbak onder de overkapping (alleen koud water is voldoende)
1x elektra zonnepanelen
1x elektra voor naar de oprit, voor lamp(jes) en elektrisch hek (toekomst)
2x netwerkkabels voor toekomstige aansluitingen, hek etc.
De afstand van de meterkast is +-20meter. Als ik de oprit voor het hek meepak zit ik op 40-50meter.
Waterleidingen kunnen denk ik gewoon koud in de grond op 60cm diepte? Elektra / Data in een mantelbuis of twee? Ik durf geen gok te nemen met de kabel voor de zonnepanelen en het hek, dus beter een mantelbuis zodat de partij voor het hek + zonnepanelen dit zelf kan trekken? Wat zouden jullie doen?
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 13-12-2023 19:42 ]