Binnenkort ga ik onze terrazzovloer in onze WC opknappen. De vloer is nog in redelijk staat, maar is na de vele jaren smerig en de vloer heeft putjes. De vloer zit er immers ook al vanaf de jaren '20 in (meer dan 100-jaar!) Die wil ik graag weer met respect een volgende 100 jaar geven.
Gezien polijsten van terrazzo zorgt veel erg veel stof wil ik nat gaan polijsten. Ze zijn naar mijn weten nergens te huur. Er zijn wel renovatiefrezen en betonfrezen te huur maar die zijn alleen voor droog.
Bij Feramotools hebben ze wel goede machines van Spero die nat kunnen polijsten maar dan ben ik ongeveer 400 euro kwijt voor een gehele set.
Aangezien het gaat om slechts 2.5m2, zit ik te kijken naar een paar machines van Vevor. Ik ben er niet mee bekend maar volgens mij zijn het Chineze machines, die je ook kunt kopen via de bekende Chinese webshops.
Nu is mijn oog gevallen op
deze machine, welke 860 watt heeft.
Wattage zal niet alles zeggen, maar heeft iemand een idee hoeveel watt aan te raden is voor zoiets? En heeft iemand toevallig ervaring met Vevor? Of zelfs met het schuren van natuursteen / terrazzo? M'n gevoel zegt dat het misschien wat aan de lage kant zit, aangezien het zo'n hard materiaal is. Aan de andere kant moet ook de pad het werk doen, en je juist niet teveel druk zou moeten zetten?
De diamantpolijstpads schijnen niet heel geweldig te zijn. Ik probeer het eerst wel en anders bestel ik bij Feramo-tools diamantpads. Ik begin met 50 en eindig tot 400 (op advies van een terrazzowerker). De ophoogstaande zijkanten doe ik met handpads in dezelfde volgorde.
[
Voor 10% gewijzigd door
webber87 op 25-07-2023 22:00
]