[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 312 ... 467 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
Primer en stucprofiel zetten zit echt niet een groot tijdvoordeel in dus lekker laten doen (weet je iig dat het na de zin is van de stucadoor). Ook afplakken van naden zou ik lekker zijn verantwoordelijkheid laten zijn.
Enige wat je zou kunnen voorbereiden is zorgen dat de vloer volledig is afgedekt met stuc loper.
Hier gebruikte ze ook geen knauf maar een ander merk en dus ook andere primer (geen idee of dat uit zou maken) maar de primer zou ik ook lekker laten doen voordat je het verkeerde erop smeert.
Wat ik mij kan herinneren was dat ie na een uurtje al stond aan te maken en toen had ie alles al voorbereid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02:01
t14wo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Uiteindelijk maakt het niks uit. De buitenhoeken worden voorzien van een stucprofiel. Dat profiel wordt vastgezet in een beetje Knauf. Tenzij het extreem dunne pleister is die wordt gesmeerd maakt het niets uit. Als het een extreem dunne laag is zou ik de AK kant naar de hoek zetten, dan valt het profiel in de schuine kant, wat de dikte van de laag minimaliseert.

Mocht je tijd en geld willen besparen, bespreek met de stucadoor of je alvast (op eigen risico) zelf de hoek/stucprofielen vastzet en de wanden van stucprimer (gele spul) voorziet. Dan kan de stuccer echt meteen aan de slag.
Dan zet ik de afgeschuinde hoeken naar de hoek toe.
De rest laat ik door de stukadoor doen. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:26
Zwartoog schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:00:
[...]

Kun je dan niet beter Uponor leggen vanaf de ketel? Stel jij legt de buis en koppelingen, en zij knijpen hem af (als je geen Uponor bek hebt), dan moet het toch goed komen?

Qua WP: dikkere aanvoerleiding is zeker aan te bevelen
Qua koeling: is geen goed idee met staal, of knelkoppelingen (mocht je die hebben). Als ik dit eerder had geweten, had ik dingen anders aangepakt.
Ik heb alles van Henco in huis. Ik ben gezegend met een kennis die loodgieter én docent is op dat gebied. Die vind het prachtig dat ik het zelf allemaal doe en zorgt tegen inkoop voor materiaal, advies via whatsapp en perst alles daarna voor me af.

Die gebruikt wel hoofdzakelijk Henco en dat kan ook gewoon.

Ik ben geen fan van het gebruik van 2 verschillende spullen in huis, Uponor vs Henco. Ik weet dat het Elstar vs Jonagold is. Maar ik heb overal al Henco.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
1nsane schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:24:
[...]

Ik heb alles van Henco in huis. Ik ben gezegend met een kennis die loodgieter én docent is op dat gebied. Die vind het prachtig dat ik het zelf allemaal doe en zorgt tegen inkoop voor materiaal, advies via whatsapp en perst alles daarna voor me af.

Die gebruikt wel hoofdzakelijk Henco en dat kan ook gewoon.

Ik ben geen fan van het gebruik van 2 verschillende spullen in huis, Uponor vs Henco. Ik weet dat het Elstar vs Jonagold is. Maar ik heb overal al Henco.
gewoon perstang+ koppelingen regelen en zeggen dat die cv/wp/vvw boer niet zo moet mekkeren.
tot 26mm kan je trouwens henco vision gebruiken dan hoef je helemaal niet te persen.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 26-06-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Zoekfunctie werkt niet helemaal lekker: ik zoek een expanderen waterafdichting. Om een verbinding tussen geribbelde buis (dia ong 320) en een gladde buis waterdicht te maken. Plan is om op 4 plaatsen (90 graden hoek) de foam in te spuiten zodat deze de betreffende ribbel (ong 1.5 cm) rondom opvult tegen de gladde buis.
Pur is ideaal maar poreus en niet waterdicht. Welk middel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

significant schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:17:
Zoekfunctie werkt niet helemaal lekker: ik zoek een expanderen waterafdichting. Om een verbinding tussen geribbelde buis (dia ong 320) en een gladde buis waterdicht te maken. Plan is om op 4 plaatsen (90 graden hoek) de foam in te spuiten zodat deze de betreffende ribbel (ong 1.5 cm) rondom opvult tegen de gladde buis.
Pur is ideaal maar poreus en niet waterdicht. Welk middel wel?
Er bestaat waterdichte pur. Of dat waterdicht genoeg is weet ik niet. Afhankelijk van de op te vullen ruimte kun je misschien PU lijm gebruiken. Feitelijk hetzelfde als pur, maar verlijmt beter en is ook als watervaste variant te krijgen. Nog sterker, volgens mij werkt vocht zelfs als katalysator.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudieboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:40
Ik wil graag vanuit de meterkast een gat boren naar de kruipruimte. Ik weet alleen niet zo goed wat daarvoor een veilige plek is. Er is niet zo heel veel plek meer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De straatkant is aan de rechterkant, ik gok dus dat de meeste leidingen die kant op gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1zY-IFUWaIBQPizaZzR7xgYjBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YQwJT0xSPA1U17vkYHPfg0z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03
ruudieboy schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:30:
Ik wil graag vanuit de meterkast een gat boren naar de kruipruimte. Ik weet alleen niet zo goed wat daarvoor een veilige plek is. Er is niet zo heel veel plek meer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De straatkant is aan de rechterkant, ik gok dus dat de meeste leidingen die kant op gaan.

[Afbeelding]
Kan je niet vanuit de kruipruimte omhoog boren? Dan zie je waar alle leidingen lopen en kan je er langs boren, alleen op tijd stoppen voor de dwarse waterleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

[Afbeelding]
Zo'n vraag kunnen we nooit met zekerheid beantwoorden.
Dus hup hup, overal aantrekken, hoofdlamp op je hoofd en met je mobieltje in de aanslag in de kruipruimte duiken en foto's maken om de ligging van de kabels en leidingen vast te leggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ealanrian schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:40:
[...]

Kan je niet vanuit de kruipruimte omhoog boren? Dan zie je waar alle leidingen lopen en kan je er langs boren, alleen op tijd stoppen voor de dwarse waterleiding
Wat te denken van de vloerverwarmingsbuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

sypie schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Wat te denken van de vloerverwarmingsbuizen?
Zou niet logisch zijn als het daar ligt...maar goed, assumption is the mofo of all fuckups.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[Afbeelding]
Ik heb gekeken in de kruipruimte. Daarnaast de kruislijnlaser gebruikt om op te meten. Kruis op de leiding in de meterkast en dan kijken waar de verticale lijn uitkomt in de kruipruimte (leidingen liepen bij mij schuin weg). Je kunt dan in de kruipruimte meten hoeveel afstand je van buizen moet houden en dan weet je dat je diezelfde afstand van een of meerdere buizen in de meterkast boven de grond kan houden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Meestal zit er een plastic plaat met daarop een klein laagje zandcement.

Met een beiteltje kan je rustig dat zandcement wegtikken en dan zie je vanzelf of er een leiding loopt.

Check even aan de onderkant of jij ook zo’n kunststof bodemplaat hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 26-06-2023 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03
console schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:23:
Mijn boks zak is net naar beneden gevallen tijdens een workout. Ik had dit bevestigd met een schommelhaak maar dit houd het dus niet. Ik zoek dus nu naar de naam van een U beugel waarbij er een bout door de balk heen gaat en je dit met een moer kan vastdraaien. Dus iets als het onderstaand;

[Afbeelding]

Weet iemand hoe zo iets heet? Balk is overigens 75mm dik.
Ik heb een bokszak op zolder aan een dwarsbalk gehangen waar ruimte is boven de balk, simpelweg door een kofferband(zo’n autogordel achtig ding) door de ogen te lussen en om de balk heen(2x) en dan een goeie strakke knoop erin. Ding hangt al jaren dus een erg goedkope oplossing zonder boren, schroeven etc. In retrospect zou ik nog iets van een dun rubber matje tussen de band en balk doen.

Moet die balk natuurlijk wel ruimte aan de bovenkant hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:41
Ik heb een vraag omtrent het bouwen van een pergola.
Ik wil 10x10cm staanders gebruiken, nu vraag ik me af wat de beste manier is om de ligger erop te leggen.
Het wordt dus een pergola met een staander en een ligger er bovenop.
Nu kan ik bijvoorbeeld het volgende gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/spp/AIA7d4crdu1aZwTxHkt8GGozKWamoIU9Fmcv0s-CSYC5vGMr85aGre6ojMT8iqOI7cZQ84U4oefn-dtpYj40VRoPy9JqqBArfD1xXq02Du-CzP5ZP2NqexnPag9GxAIlLYbD0smRLXl76aS5RQyThh-Is-I_i3k0QwKbfaov7SL27z0Qjf5bcCc_Ql6SH8O61Meumyf1Hglp7uY=s512-rw-pd-pc0x00ffffff
Of kan ik ze er bovenop leggen en met lange schroeven deze in elkaar schroeven? Wat zou het sterkste zijn?
En welke schroeven kan ik dan het beste gebruiken bij 10cm balken?
Bijvoorbeeld zulke? https://www.hornbach.nl/p...mateerd-50-stuks/7818060/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
dmstr schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:08:
Ik wil 10x10cm staanders gebruiken, nu vraag ik me af wat de beste manier is om de ligger erop te leggen.
[Afbeelding]
Of kan ik ze er bovenop leggen en met lange schroeven deze in elkaar schroeven? Wat zou het sterkste zijn?
Gewoon een houtverbinding gebruiken. Ik weet niet hoe groot het moet worden, maar balken van 10cm zijn vaak wel aan de kleine kant. Het klinkt heel wat maar 12-15cm ziet er vaak een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:41
meenkdrie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Gewoon een houtverbinding gebruiken. Ik weet niet hoe groot het moet worden, maar balken van 10cm zijn vaak wel aan de kleine kant. Het klinkt heel wat maar 12-15cm ziet er vaak een stuk beter uit.
Overbrugging is slechts 230cm, net zoals de hoogte.
Twee staanders van 300cm (+- 75 cm in de grond), daartussen overbrugging van +- 230cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:31
dmstr schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Overbrugging is slechts 230cm, net zoals de hoogte.
Twee staanders van 300cm (+- 75 cm in de grond), daartussen overbrugging van +- 230cm.
Ja dat het goed gaat geloof ik wel, is meer een esthetische tip :)

En dan met een Pen-Gat verbinding, is wat meer werk als vast schroeven maar het blijft wel beter. Is ook best leuk om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Ik moet mn afzuigkap 10cm verplaatsen. Uiteraard kom ik daarmee in de problemen: 1 vd 2 ophangschroeven moet nu precies op de plek komen waar nu een gat in de muur zit voor een stopcontact. Hoe kan ik dat gat nu op zo'n manier dichtmaken, dat het sterk genoeg is om die schroef (met plug) te bevestigen?

Is het voldoende om hem dicht te drukken met gips? Of moet ik er een stukje hout in klussen?
Ik heb hier ook sankrete 4in1 staan, zou dat sterk genoeg zijn?

Of is er een andere slimme oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:10
Raymond schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:24:
Ik moet mn afzuigkap 10cm verplaatsen. Uiteraard kom ik daarmee in de problemen: 1 vd 2 ophangschroeven moet nu precies op de plek komen waar nu een gat in de muur zit voor een stopcontact. Hoe kan ik dat gat nu op zo'n manier dichtmaken, dat het sterk genoeg is om die schroef (met plug) te bevestigen?

Is het voldoende om hem dicht te drukken met gips? Of moet ik er een stukje hout in klussen?
Ik heb hier ook sankrete 4in1 staan, zou dat sterk genoeg zijn?

Of is er een andere slimme oplossing?
Gat opvullen met cement. Later gat boren, beetje montage kit erin, plug erin dan schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
vincent_1971 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Gat opvullen met cement. Later gat boren, beetje montage kit erin, plug erin dan schroef.
Moet ik nog iets doen om te zorgen dat het cement goed in die plastic doos blijft zitten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Raymond schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Moet ik nog iets doen om te zorgen dat het cement goed in die plastic doos blijft zitten?
Ja, de plastic doos eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

meenkdrie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:38:
[...]

Wij hebben een carport met 10cm palen. Ik vind dat helemaal zo slecht niet om te zien.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
Jaartje geleden een speelhuisje op de kop getikt voor de som van 4 pakjes pokemonkaarten 8) voor zoonlief. Hij kon toen nog niet lopen en nu inmiddels wel. En na een kinderverjaardag bezocht te hebben afgelopen weekend waar hij de halve dag in een huisje heeft zitten spelen, werd ik door vrouwlief aangespoord maar eens werk te maken van het huisje.

Het had wat TLC nodig zoals je kunt zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htSwgqoIn-83QEoqwGL8M3Y8N_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9oPEvzNdSu0Ni1BSo7UGjghe.jpg?f=user_large

Dus mouwen opstropen en gaan en tada:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xH2HnnymF55Go5NvoGxytaSmnHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JEq1jwmJGw6XYLMaXGcGy44Y.jpg?f=user_large

Het dak was brak, het hekje voor was kapot, het onderstel had op sommige plekken flinke rot. Dus hier de boel blank geschuurd en nieuwe stukken hout ingezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMrqF98W87x1O1eHg5yBzgTJG8s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nHBBjlHvA1S4UQrioVxWH7It.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V_Bn7hXVFO3VaMU4DccLyBBT3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IukbwqyEGhayRyl7gDqOhasb.jpg?f=user_large

Het ding had vroeger een glijbaan, maar verderop in de tuin staat nog een speelhuisje met glijbaan. Dus maar even de boel dicht gemaakt dat ie niet aan een kant op z'n plaat gaat.

Ik heb het meeste hout kunnen gebruiken wat ik nog had liggen van andere projecten. Alleen het zweeds rabat is dus echt nieuw nieuw. Scheelde weer in de kosten.

Huisje was nog best duur achteraf toen ik het googlede, er zijn dus mensen die 600 tot 700 euro voor zo'n ding neerleggen. Nu is het 3de hands maar wel met een nieuw dak! De boel wordt nog ff in de beits gezet en de deurtjes en ramen krijgen opnieuw een kleurtje en dan kan het weer een hele tijd mee!

discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag weer wat gedoe met de verbouwing.

Ze hadden vorige week een 2e egalinelaag aangebracht maar op een paar plekjes kwamen de vvw leidingen er nog bovenuit. Ik moet zeggen, er is al eea mis gegaan maar het bedrijf lost het doorgaans netjes op.

Ditmaal ging het over het na-egaliseren (3e keer dus).

Ze zouden vandaag al langskomen om het nog een keer te fixxen maar ineens vanochtend een mail of ik ff een factuur van 1500+ wilde betalen voor een extra egalinelaag.

Gelukkig, na contact met HQ, hoefde ik dat niet te betalen en zijn ze keurig nog een keer wezen egaliseren zodat vrijdag het PVC erop kan :-)

Ja er gaat her en der wat mis maar tot nu toe lossen ze het snel op dus nog niks te klagen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_XemF_-OjQNz6R5r1_mD-jp6HI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuopfGsX9ENah9ybQ8S7GZB3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMZ6xdFHm5dHMguHx9AUzM3wWNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdUibFR8581FKYUtmeqneThr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsSEMAEm3T4dSdaeW1hwkpwwPq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/detomlVkMBEhfRkABT6cXpAU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 13:25
1nsane schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:13:

Ze hadden vorige week een 2e egalinelaag aangebracht maar op een paar plekjes kwamen de vvw leidingen er nog bovenuit. Ik moet zeggen, er is al eea mis gegaan maar het bedrijf lost het doorgaans netjes op.

Ze zouden vandaag al langskomen om het nog een keer te fixxen maar ineens vanochtend een mail of ik ff een factuur van 1500+ wilde betalen voor een extra egalinelaag.

Gelukkig, na contact met HQ, hoefde ik dat niet te betalen en zijn ze keurig nog een keer wezen egaliseren zodat vrijdag het PVC erop kan :-)

Ja er gaat her en der wat mis maar tot nu toe lossen ze het snel op dus nog niks te klagen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Fijn dat het is opgelost, zo kan het dus ook!

Moet zeggen dat je wel heel veel vertrouwen hebt in de plankjes aan de muur of is het niet zo zwaar? *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Kindapaas schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:48:
[...]

Fijn dat het is opgelost, zo kan het dus ook!

Moet zeggen dat je wel heel veel vertrouwen hebt in de plankjes aan de muur of is het niet zo zwaar? *O*
Ja zeker, ik vind het tot nu toe redelijk gaan, ik heb via een bedrijf een totaaloplossing afgenomen voor vvw en de vloer zelf, maar ik snap ook wel dat ze onderaannemers gebruiken voor een en ander maar de communicatie onderling loopt wel eens spaak (onaangekondigd langskomen en wat verwarringen enz), echter zijn ze wel echt voorkomend en als er iets niet klopt, lossen ze het, tot nu toe in elk geval, keurig op.

Je kunt dan wel moeilijk gaan doen maar met samenwerken en positief blijven los je doorgaans veel meer op en kom je tot resultaat en zo gaat het tot nu toe wel goed.

Enfin, komt wel goed dus en ik heb ook nog wat achtervang.

En die planken? Dat heb ik bewust laten zitten op verzoek aan de verkoper van het huis. Ideale gereedschapsplek :-)

Die gaan uiteraard nog weg als de vloer ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 28-06-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:00
Onze vloerder weigert te vloeren zolang het opstookprotocol niet gedraaid heeft.

Nu hebben de lieverd van easykit doodleuk gezegd dar ze pas gaan aansluiten eind augustus, en wij zouden erin moeten eind augustus...
Dat gaat dus niet.

Nu spreekt hij ervan dat we dit opstookprotocol elektrisch ook zouden kunnen doen. Weet er iemand hoe dit juist in zijn werk gaat? Want een snelle google opdracht levert niet geweldig veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Iemand tips voor het weer verwijderen van houtvuller? Vorig jaar leuk houten bak in elkaar gezet, maar ik wil wat anders maken.
Echter destijds de schroeven opgevuld met houtvuller, en dus niet eenvoudig even los schroeven.

Is er een truc om de schroeven weer bereikbaar te krijgen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:50
dmstr schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:08:
[Afbeelding]
Er zijn zoveel manieren, makkelijkste is beiden 45 graden of half half horizontaal of verticaal. Pen/gat als je wat handiger bent

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
Martinusz schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:19:
Iemand tips voor het weer verwijderen van houtvuller? Vorig jaar leuk houten bak in elkaar gezet, maar ik wil wat anders maken.
Echter destijds de schroeven opgevuld met houtvuller, en dus niet eenvoudig even los schroeven.

Als je nog weet waar de schroeven zitten, een tik met een schroevendraaier en hamer om de vuller los te krijgen, als je niet weet waar de schroeven zitten een magneetje gebruiken. (als je geen RVS schroeven gebruikt hebt tenminste) Uitboren is een 2e optie, tot je bij de schroef bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plexoofd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 14:15
Tarkin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:02:
Onze vloerder weigert te vloeren zolang het opstookprotocol niet gedraaid heeft.

Nu hebben de lieverd van easykit doodleuk gezegd dar ze pas gaan aansluiten eind augustus, en wij zouden erin moeten eind augustus...
Dat gaat dus niet.

Nu spreekt hij ervan dat we dit opstookprotocol elektrisch ook zouden kunnen doen. Weet er iemand hoe dit juist in zijn werk gaat? Want een snelle google opdracht levert niet geweldig veel op.
Je kan hiervoor een mobiele ketel huren. Bij mij werd dit aangeleverd door mijn loodgieter, ziet er net zo uit als een condensatieketel maar dan elektrisch. Gaf bij mij wel problemen omwille van het benodigde vermogen dus ketel moest herbedraad worden. Je best goed informeren zodat je weet dat jouw elektriciteitskast het kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Bitje er in en draaien tot je grip hebt. Al werkt dat niet zo goed bij torx. Alleen bij kruiskop.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:48
plexoofd schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:44:
[...]

Je kan hiervoor een mobiele ketel huren. Bij mij werd dit aangeleverd door mijn loodgieter, ziet er net zo uit als een condensatieketel maar dan elektrisch. Gaf bij mij wel problemen omwille van het benodigde vermogen dus ketel moest herbedraad worden. Je best goed informeren zodat je weet dat jouw elektriciteitskast het kan trekken.
Je bedoelt zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2EXsq4iqrW5SNh45fbH4xlO0Jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKpA2PYDHH6oskd9HQPO5sAh.jpg?f=fotoalbum_large

Dat triggert voor mij niet echt "ziet er net zo uit als een condensatieketel". :P

@Tarkin maar mogelijk kun je ook (het elektrisch backupelement van) de warmtepomp gebruiken hiervoor. Dat moet de installateur je toch wel kunnen uitleggen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 11:00
Installateur is wijzelf (zelfbouw met easykit). Laat ons zeggen dat het op vlak van advies krijgen en uitzoeken vooral van 1 kant moet komen.

Bovenstaand is dus inderdaad wat ik zoek. Straks even overleggen met architect en vloerder. We zien we wat eruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexoofd
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 14:15
Xander schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:09:
[...]

Je bedoelt zoiets?

[Afbeelding]

Dat triggert voor mij niet echt "ziet er net zo uit als een condensatieketel". :P

@Tarkin maar mogelijk kun je ook (het elektrisch backupelement van) de warmtepomp gebruiken hiervoor. Dat moet de installateur je toch wel kunnen uitleggen?
Zag er bij mij eerder zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlIapv3hR_j3O9XBVZU3zFrVNYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j6O7lw9tDYP2Q3J1qYf9T14k.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51

bonzz.netninja

Niente baffi

LED-Maniak schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Bitje er in en draaien tot je grip hebt. Al werkt dat niet zo goed bij torx. Alleen bij kruiskop.
In mijn ervaring werkt dat helemaal niet, en sloop je vooral je bitjes/schroefjes. In mijn ervaring is het toch met geduld de boel lospulken met een priem, zorgen dat de schroef vrij komt en dan bitje erin, paar keer met een hamer erop meppen, en dan voorzichtig, met beleid, eruit schroeven

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pin van de raamdranger afgebroken. Ik kon helaas niet dezelfde raamdranger vinden. Bijzonder type, waarbij de stang plant is en onder het raam is gemonteerd. Hebben deze een specifieke naam?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOP6gT31-9O3GyaVdmZukxVwuv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57cPZRy7771my1BcXbfu9CcM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 15:11
Skyaero schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:27:
Pin van de raamdranger afgebroken. Ik kon helaas niet dezelfde raamdranger vinden. Bijzonder type, waarbij de stang plant is en onder het raam is gemonteerd. Hebben deze een specifieke naam?

[Afbeelding]
Ik heb er toentertijd een schroef met platte kop in gedraaid. Heeft jaren zo dienst gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25

Dat koffiezetapparaat staat daar heel handig. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Jolke schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Dat koffiezetapparaat staat daar heel handig. :P
Niets op deze foto wat het woord koffie mag dragen :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mooie progressie! Ik zou 'm persoonlijk wel even knijpen met die plankendragers vol met zooi spul.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 15:35

Als je weet waar ze zitten kun je er een ander schroef in draaien. Die zal de houtvuller er uit trekken. Wel kans dat er hout mee komt aan de bovenkant. Laatste stukje met een dunne schroevendraaier uitkrassen als het nog niet voldoende is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montblanc2018
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik wil een aantal dikke planken schilderen (voor, achter en zijkanten), maar omdat ze 6 kanten hebben en er gegrond en twee keer geschilderd moet worden ben ik daar inclusief droogtijd wel een tijd mee bezig. Daar hebben ervaren schilders vast een handige tip voor. Heeft iemand een tip hoe ik het schilderen en laten drogen zo efficiënt mogelijk aanpak zonder butsen in een pas geschilderd stuk te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
montblanc2018 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:23:
Ik wil een aantal dikke planken schilderen (voor, achter en zijkanten), maar omdat ze 6 kanten hebben en er gegrond en twee keer geschilderd moet worden ben ik daar inclusief droogtijd wel een tijd mee bezig. Daar hebben ervaren schilders vast een handige tip voor. Heeft iemand een tip hoe ik het schilderen en laten drogen zo efficiënt mogelijk aanpak zonder butsen in een pas geschilderd stuk te krijgen?
Een oogje indraaien en ophangen aan een staaldraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
montblanc2018 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:23:
Spijkerplank o.i.d. om het contactoppervlak met het natte vlak te minimaliseren.
(of zoals @t14wo voorstelt, oogje indraaien in de kant die je het minst ziet)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Detmer schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:50:
Ik zit te kijken naar de opties om een stelling zoals op onderstaande foto op wielen te zetten. Ik heb ze wel kant en klaar gezien, maar dan is de prijs keer 10 :( .

[Afbeelding]

Mijn idee is om een bodemplaat te maken waar 2 van deze stellingen op passen met de lange zijdes tegen elkaar aan. In het midden een stevige plaat die op de bodemplaat wordt gemonteerd en dan de stellingen met de lange kant tegen de houten plaat monteren. In mijn uber paint skills zou het er dan vanaf de zijkant zo uit komen te zien(let dus niet op de verhoudingen ;) :

[Afbeelding]

Vraag 1: Zou dit goed gaan en stabiel genoeg zijn? Stellingen zijn ~180cm lang bij ~40cm breed
Vraag 2: Hoe dik en van welk materiaal kan ik de bodemplaat het beste maken? Het moet +- 1000kg kunnen houden (better safe than sorry :P )
Vraag 3: Ik denk dat lagere/ kleinere wielen beter zijn voor de stabiliteit. Klopt dat?
Vraag 4: Indien vraag 3 ja is: Tot op heden heb ik alleen grote/ hoge wielen kunnen vinden met een redelijk gewicht. Kan ik meer kleine wielen plaatsen om het gewicht te verdelen :+ ?
Een tijdje geleden stelde ik bovenstaande vraag aan jullie. Na wat vertraging bij de verbouwing heb ik ze inmiddels dan gebouwd. In 2 verschillende varianten. Beide met wielen die 300kg per stuk kunnen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q52OiL60CJg_6pLKVbRF347No1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnmr4CngELzR11DhqUYE44LE.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik helemaal zelf gebouwd uit 18mm underlayment (op de foto is deze nog 3 hoog, maar is totaal 4 hoog geworden. Net zoals degene daarachter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoujzN-7ZOWy_TkS6DoL1TDxHS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqDjKAzJAPdNNeqbgQj6MWOL.jpg?f=fotoalbum_large

En hierbij heb ik een dubbele bodemplaat van 20mm underlayment gebruikt. De wanden zijn 18mm. Met de stellingkast geschroefd op de platen gaat deze ook geen kant op.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Flix20 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:23:
[...]

Niets op deze foto wat het woord koffie mag dragen :+
Ja eens maar dit is ook om bouwlui met weinig eisen happy te houden :p

Overigens als je zo’n zak pads net open trekt, is het nog wel te doen bij gebrek aan beter hoor, en deze was 10,- op MP :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
True schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Mooie progressie! Ik zou 'm persoonlijk wel even knijpen met die plankendragers vol met zooi spul.
Combinatie van spullen, gereedschap en wat zut hier en daar, ik ruim het om de paar dagen wel op hoor maar inmiddels ben ik erachter dat die f-rails dusdanig goed vast zitten dat ik me niet zo’n zorgen maak :)

Maandag komen ze het PVC op de vloer lijmen en als dat klaar is, komt het gereedschap op de vloer te staan en gaan de planken incl het behang wat erachter zit eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga binnenkort chemische ankers maken met schroefdraden erin. Nu las ik ergens dat het handig is je schroefdraad aan het eind dat het anker in gaat iets te buigen zodat het bij wat meer kracht op een moer niet mee gaat draaien. Maar ga je dan niet een gat/luchtbel in je chemisch anker creëren?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10
JT schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:30:
Ik ga binnenkort chemische ankers maken met schroefdraden erin. Nu las ik ergens dat het handig is je schroefdraad aan het eind dat het anker in gaat iets te buigen zodat het bij wat meer kracht op een moer niet mee gaat draaien. Maar ga je dan niet een gat/luchtbel in je chemisch anker creëren?
Nergens voor nodig, gewoon de moer niet te vast draaien, vast is vast…

Met een haakje aan je draadeind kom je ook niet uit met voorgeschreven boordiameter. Mijn hele schuur staat op 12 m20 draadeinden en dat gaat ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Vandaag hebben ze de vloer geegaliseerd om dinsdag PVC te plakken.

Ik kwam veel instructies tegen waar ze de vloer eerst hebben geschuurd, dan geprimed en daarna geegaliseerd. Bij mij hebben ze het beton alleen glad gemaakt met een groot afsteek mes en daarna goed gestofzuigd voor het primen en egaliseren.

Gebeurt dat vaker? Ik dacht dat primer niet goed hecht aan gips. Merk egaline is Uzin NC170. Primer is UZIN PE 360 PLUS

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 30-06-2023 17:34 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

JT schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:30:
mischien proberen ze dan te draaien als het anker nog niet hard is? ik heb er in iedergeval nog nooit behoefte aan gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

LED-Maniak schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:27:

Ik kwam veel instructies tegen waar ze de vloer eerst hebben geschuurd, dan geprimed en daarna geegaliseerd. Bij mij hebben ze het beton alleen glad gemaakt met een groot afsteek mes en daarna goed gestofzuigd voor het primen en egaliseren.

Gebeurt dat vaker? Ik dacht dat primer niet goed hecht aan gips. Merk egaline is Uzin NC170. Primer is UZIN PE 360 PLUS
primer hecht waarschijnlijk wel aan gips, de vraag is hoe goed zit het gips vast aan de ondergrond. maar als het goed is afgestoken heb je waarschijnlijk wel genoeg hechting tussen het gips door. weg schuren is mooier, maar als ik eerlijk ben zie ik dat maar zelde.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 30-06-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:44
Even een verf vraagje, ben bezig om binnen de (binnen) kozijnen deuren etc te verfen en hierna wil ik de trap doen.
De trap is een is volgens mij vuren hout en het hout loopt over in een paar traphekjes die vervolgens weer doorlopen in een paar deurkozijnen. Tijdens het verfen van de deurkozijnen heb ik de traphekjes alvast mee genomen en gestopt op punten waar je eigenlijk nooit de overgang kan zien.

Nu zat ik te kijken om de trap Sigma S2U nova traplak te verfen zodat er wat antislip in zit. Zouden jullie daar dan de hele trap mee doen of alleen de tredes?
Voor de kozijnen traphekjes etc heb ikm Sigma lak interieur RAL9010 zijdeglans gebruikt, zou je een duidelijk verschil zien bij de overgang tussen deze 2 verfsoorten?

Trapleuning zal sowieso niet met trap lak moeten want dat is niet echt fijn als die heel stroef is.
Hoe pakken jullie zoiets aan? Beginnen met al het houtwerk verfen wat geen antislip hoeft te hebben en dan later de tredes?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monkey7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:30
Samoht93 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:11:
Even een verf vraagje, ben bezig om binnen de (binnen) kozijnen deuren etc te verfen en hierna wil ik de trap doen.
De trap is een is volgens mij vuren hout en het hout loopt over in een paar traphekjes die vervolgens weer doorlopen in een paar deurkozijnen. Tijdens het verfen van de deurkozijnen heb ik de traphekjes alvast mee genomen en gestopt op punten waar je eigenlijk nooit de overgang kan zien.

Nu zat ik te kijken om de trap Sigma S2U nova traplak te verfen zodat er wat antislip in zit. Zouden jullie daar dan de hele trap mee doen of alleen de tredes?
Voor de kozijnen traphekjes etc heb ikm Sigma lak interieur RAL9010 zijdeglans gebruikt, zou je een duidelijk verschil zien bij de overgang tussen deze 2 verfsoorten?

Trapleuning zal sowieso niet met trap lak moeten want dat is niet echt fijn als die heel stroef is.
Hoe pakken jullie zoiets aan? Beginnen met al het houtwerk verfen wat geen antislip hoeft te hebben en dan later de tredes?
Ik heb dezelfde afwerking, satin met traplak. Daarbij hebben we eerst al het houtwerk, inclusief de treden, in de satin gezet en daarna alleen het loopvlak en de kopse kant van de treden in twee lagen traplak. Ik zeg niet dat dit dé manier is, maar in mijn ervaring voelt gewone verf fijner aan de handen en is het makkelijker schoon te maken dan de traplak.

Wel veel tapewerk :) en vergeet niet om naden te kitten en alle oneffenheden te schuren, vullen en schuren! Het is veel werk, maar doet heel veel voor het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm_DF_8Sw0MuLi4qAxv_qLLlNqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtkV6Br9Cyp8wK6d0rRQaNFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 11:09
Ik ben hier een terras aan het maken, iets verhoogd met betonbandjes van 30 hoog.

Nu heb je best wat gestabiliseerd zand nodig om die vast te zetten en ben ik er na een dag (en dus een kant) wel klaar mee om dat gestabiliseerd zand met de hand, troffel en cementkuip aan te maken.

Met andere woorden, tijd voor een tool.

Nu twijfel ik tussen een betonmixer of betonmolen. Ik ga niet perse op korte tijd flink metselen maar ik zie wel nog gebeuren dat ik nog meer bandjes moet zetten en dat soort dingen.

Huren vind ik zonde geld want ik weet niet altijd wanneer ik er aan kan werken en wil er dus zelf eentje hebben.

Wat is handiger? Mixer of molen? Krijgt zo’n mixer een kuip vol met zand en cement goed gemixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Laatst online: 15:44
monkey7 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:49:
[...]
Ik heb dezelfde afwerking, satin met traplak. Daarbij hebben we eerst al het houtwerk, inclusief de treden, in de satin gezet en daarna alleen het loopvlak en de kopse kant van de treden in twee lagen traplak. Ik zeg niet dat dit dé manier is, maar in mijn ervaring voelt gewone verf fijner aan de handen en is het makkelijker schoon te maken dan de traplak.

Wel veel tapewerk :) en vergeet niet om naden te kitten en alle oneffenheden te schuren, vullen en schuren! Het is veel werk, maar doet heel veel voor het eindresultaat.

[Afbeelding]
Eerst helemaal in de verf zetten en later de tredes in de traplak is inderdaad ook wel een goede optie. Qua afplakken zal het voor mij iets minder zijn gezien het een open trap is.

Grove schuur werk heb ik een paar maand geleden al gedaan voordat ik ging verhuizen dus nu nog goed schoonmaken en licht opschuren. Denk wel dat ik de hele trap ook nog in een laag grondverf zet. Opzich is eerst helmaal in de verf zetten dan ook wel makkelijk want dan kan ik dezelfde grondverf voor de gehele trap gebruiken.

En kom net een beetje te kort voor de deuren dus dan haal ik direct een pot van 2.5L bij van de interieur lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
Kan standaard Hammerite tegen 120°C?

Aan de voorzijde van de carterpan van onze auto zit roest (door steenslag). Om te voorkomen dat dit doorroest wil ik dat graag schilderen. Ik heb standaard Hammerite staan, maar vraag me af of dat (eenmaal droog) tegen de maximale 120°C kan die de carterpan kan worden. Iemand hier ervaring mee?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Andrehj schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:13:
Kan standaard Hammerite tegen 120°C?

Aan de voorzijde van de carterpan van onze auto zit roest (door steenslag). Om te voorkomen dat dit doorroest wil ik dat graag schilderen. Ik heb standaard Hammerite staan, maar vraag me af of dat (eenmaal droog) tegen de maximale 120°C kan die de carterpan kan worden. Iemand hier ervaring mee?
Volgens Hammerite kan het tot 150 graden:
https://www.hammerite.nl/...-van-hammerite-metaallak/

Anders zou je nog radiatorverf kunnen overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
Dankjewel! _/-\o_ Heel die site doorgenomen, maar dit niet gevonden.
Anders zou je nog radiatorverf kunnen overwegen?
Dank, maar die hoeft nooit hoger dan ca 90°C. (Wat al erg hoog is voor CV-water). Een goed alternatief zou hun BBQ-lak zijn, maar ik hoop niet dat mijn carterpan ooit 600°C wordt...

Ik ga voor de standaard.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:12
De_Bastaard schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:01:
Ik ben hier een terras aan het maken, iets verhoogd met betonbandjes van 30 hoog.

Nu heb je best wat gestabiliseerd zand nodig om die vast te zetten en ben ik er na een dag (en dus een kant) wel klaar mee om dat gestabiliseerd zand met de hand, troffel en cementkuip aan te maken.

Met andere woorden, tijd voor een tool.

Nu twijfel ik tussen een betonmixer of betonmolen. Ik ga niet perse op korte tijd flink metselen maar ik zie wel nog gebeuren dat ik nog meer bandjes moet zetten en dat soort dingen.

Huren vind ik zonde geld want ik weet niet altijd wanneer ik er aan kan werken en wil er dus zelf eentje hebben.

Wat is handiger? Mixer of molen? Krijgt zo’n mixer een kuip vol met zand en cement goed gemixt?
Haal zo’n setje bij de action en je kunt los met een degelijke 230V boormachine. Droog zand met wat cementpoeder is niet zo’n zware klus als bijvoorbeeld beton of metselmortel. Voor die laatste 2 is een echte mixer wel aan te raden.

Overigens hoeven bandjes over t algemeen niet in stabizand, gewoon goed opsluiten en aan beide zijden inwateren/verdichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

De_Bastaard schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:01:

Wat is handiger? Mixer of molen?
naar mijn mening een molen, die kan je ook laten draaien terwijl jij iets anders aan het doen bent. Of je hem hiervoor moet huren of kopen? Dat is een goede vraag. Het is hier 1 van de meest gewaardeerde stukjes gereedschap, maar de realiteit is dat je hem soms jaren niet gebruikt, zeker als klusser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:11
Ik heb voor 50 euro een molen op de kop getikt een dorp verder. Oud beestje, flink gedeukt en aangekoekte cement, maar doet het goed. Al menig klein klusje mee gedaan hier en gaat voorlopig nog niet weg. Ik heb we de ruimte om hem te stallen trouwens, dat is wel een ding met een kleine tuin of schuur. Zou ik hem nu verkopen krijg ik er makkelijk weer 50 euro voor, dus huren is eigenlijk altijd duurder als je het meer dan eens moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

LED-Maniak schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:27:

Gips is geen cement/beton, toch?

Bij stucwerk gebruik je voor beton en gips ook andere primers. Betocontact om juist een ruw oppervlak te creëren op het beton, en stucprimer om de zuigende werking van het gips op te heffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
_ferry_ schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:21:
[...]

Gips is geen cement/beton, toch?

Bij stucwerk gebruik je voor beton en gips ook andere primers. Betocontact om juist een ruw oppervlak te creëren op het beton, en stucprimer om de zuigende werking van het gips op te heffen.
Nee, maar als er gestuct wordt is het net een zwijnenstal op de vloer. Er zat dus eea. aan klodders op de vloer waar over geegaliseerd moest worden voor de PVC vloer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 11:09
B-lex schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Haal zo’n setje bij de action en je kunt los met een degelijke 230V boormachine. Droog zand met wat cementpoeder is niet zo’n zware klus als bijvoorbeeld beton of metselmortel. Voor die laatste 2 is een echte mixer wel aan te raden.

Overigens hoeven bandjes over t algemeen niet in stabizand, gewoon goed opsluiten en aan beide zijden inwateren/verdichten.
Wel als het een vrijstaand terras is :-)

Ik zal er eens over nadenken maar wil toch m’n boormachine niet teveel belasten hiermee. Vind het niet erg dat een mixer of molen wat geld kost, was meer benieuwd naar of zo’n mixer van €150 nou fatsoenlijk is of dat ik beter een molen kan kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingsolo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 22:49
De_Bastaard schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Wel als het een vrijstaand terras is :-)

Ik zal er eens over nadenken maar wil toch m’n boormachine niet teveel belasten hiermee. Vind het niet erg dat een mixer of molen wat geld kost, was meer benieuwd naar of zo’n mixer van €150 nou fatsoenlijk is of dat ik beter een molen kan kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
Productief dagje vandaag, vrijwel de hele benedenverdieping 5cm aan cementdekvloer eruit gehaald. Nu kwam ik op een deel van de betonvloer (vlakbij berging) een aantal van onderstaande 'hoefijzers' tegen. Iemand die weet wat dit is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peFoAA8n3VKHezHWWqFttjthSFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7OyPTwvS0MNwLfFOh4mA8wd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16
Daiov97 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:48:
Productief dagje vandaag, vrijwel de hele benedenverdieping 5cm aan cementdekvloer eruit gehaald. Nu kwam ik op een deel van de betonvloer (vlakbij berging) een aantal van onderstaande 'hoefijzers' tegen. Iemand die weet wat dit is? [Afbeelding]
Niet zeker, maar zijn die platen er tijdens de bouw hiermee niet in gehesen? Daarna platgeslagen om vervolgens de dekvloer te storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

hijsogen denk ik.

Edit: spuit elf, @fx500 was mij voor. :+

[ Voor 58% gewijzigd door twain4me op 01-07-2023 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 14:35
fx500 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:51:
[...]

Niet zeker, maar zijn die platen er tijdens de bouw hiermee niet in gehesen? Daarna platgeslagen om vervolgens de dekvloer te storten?
twain4me schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:52:
hijsogen denk ik.

Edit: spuit elf, @fx500 was mij voor. :+
Waar Tweakers wederom goed voor is. Dat zal het inderdaad zijn! Dank beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Is het normaal dat bij een recente projectwoning de gemetselde muur over 5m breedte een of 2 centimeter omlaag loopt :? Net niet helemaal waterpas dus. Of zal het aan mijn Bosch blauw kruislijnlaser liggen??

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Laatst online: 16:50
JT schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:37:
Is het normaal dat bij een recente projectwoning de gemetselde muur over 5m breedte een of 2 centimeter omlaag loopt :? Net niet helemaal waterpas dus. Of zal het aan mijn Bosch blauw kruislijnlaser liggen??
Draai je waterpas om (en meet het even van 2 kanten). Dan weet je of het aan je waterpas ligt.

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een muur 2 cm scheef loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
JT schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:37:
Heb je de laser van het slot gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

D.deJong schreef op zondag 2 juli 2023 @ 06:57:
[...]

Heb je de laser van het slot gehaald?
Zeker. Gaat er automatisch af bij inschakelen. Ik had het ook een aantal keer aan/uit gezet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

rube schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:57:
[...]

Draai je waterpas om (en meet het even van 2 kanten). Dan weet je of het aan je waterpas ligt.

Zal straks m'n waterpas er eens langs leggen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Good morning,

Iemand enig idee of en hoe je de 'tussenschotten' onzichtbaar in een kast zoals hieronder kunt bevestigingen?
- vanaf de achterkant kunnen er eventueel schroeven in, maar dan zit de voorkant van het schot nog los
- Korpus en legplanken zijn voorgemonteerd en verlijmd en kan dus niet makkelijk uit elkaar
- het plaatmateriaal is al afgewerkt dus niet de bedoeling om erna nog te spuiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkkekDKClz4AFu07JEnLpdH3TRY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J7Viu6Ln2mwPYBAgFyeqchwk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:00
SquareOne schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:45:
Good morning,

Iemand enig idee of en hoe je de 'tussenschotten' onzichtbaar in een kast zoals hieronder kunt bevestigingen?
- vanaf de achterkant kunnen er eventueel schroeven in, maar dan zit de voorkant van het schot nog los
- Korpus en legplanken zijn voorgemonteerd en verlijmd en kan dus niet makkelijk uit elkaar
- het plaatmateriaal is al afgewerkt dus niet de bedoeling om erna nog te spuiten

[Afbeelding]
Deuvels. Maar wel lastig als hobbyist om alles goed uit te lijnen.

Als de kast nooit meer uit elkaar hoeft: lijmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zwartoog schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Die schotten kun je er niet tussen zetten met deuvels toch als de planken al vast zitten in de korpus? Voor deuvels moet je de kast kunnen demonteren / vanaf het begin opbouwen.

Ik heb in mijn hoofd van die 'pinnetjes' die je kunt indrukken en als ze op de goeie positie zitten in een gat schieten. Maar m'n google skills laten me in de steek deze ochtend. Weet niet hoe die dingen heten.

Lijmen nog niet aan gedacht. Geen idee of dat stevig genoeg is, maar de schotten hebben eigenlijk alleen een optische functie en niet dragend. Dus wellicht inderdaad een optie. Ik weet wel niet of lijm goed hecht op het materiaal. Gaat om perfectsense materiaal van Egger.

[ Voor 17% gewijzigd door SquareOne op 02-07-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
SquareOne schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:31:
[...]

Die schotten kun je er niet tussen zetten met deuvels toch als de planken al vast zitten in de korpus? Voor deuvels moet je de kast kunnen demonteren / vanaf het begin opbouwen.

Ik heb in mijn hoofd van die 'pinnetjes' die je kunt indrukken en als ze op de goeie positie zitten in een gat schieten. Maar m'n google skills laten me in de steek deze ochtend. Weet niet hoe die dingen heten.

Lijmen nog niet aan gedacht. Geen idee of dat stevig genoeg is, maar de schotten hebben eigenlijk alleen een optische functie en niet dragend. Dus wellicht inderdaad een optie. Ik weet wel niet of lijm goed hecht op het materiaal. Gaat om perfectsense materiaal van Egger.
Sorry, overheen gelezen dat de kast al verlijmd is. Dan wordt het lastig inderdaad.

Met pinnetjes krijg je de plankjes ook nooit meer los. Kun je net zo goed lijmen, ben je zo klaar. Beetje een beunhazenmiddel in deze toepassing, maar high tack kit plakt zo'n beetje alles stevig aan elkaar. Laatst nog een messing beeldje op een stukje graniet vastgeplakt, blijft wonderbaarlijk goed zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dr zijn speciale verbindingen van festool en lamello, maar dat is wel een dure eenmalige oplossing.

Mijn advies is ook gewoon lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Lijmen inderdaad, als het ooit nog een keer uit elkaar moet kunnen en er is geen zware belasting tegen die schotjes dan gewoon desnoods per plankje een paar druppeltjes per schotje. Kun je het misschien in de toekomst nog met gepast geweld netjes los krijgen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Raymond schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:42:
Dr zijn speciale verbindingen van festool en lamello, maar dat is wel een dure eenmalige oplossing.

Mijn advies is ook gewoon lijmen.
Thanks, Lamello's levert hetzelfde probleem op als deuvels. Dit krijg ik er niet meer tussen als de planken er al in zitten.

Of je moet al een lamello in de horizontale plank frezen. En in de staanders een sleuf tot 2/3 van de lengte van het schot o.i.d. die je over de lamello schuift vanaf de voorzijde.

Lijmen idd wellicht goede optie. Even bedenken hoe dat netjes kan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
JT schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:47:
Lijmen inderdaad, als het ooit nog een keer uit elkaar moet kunnen en er is geen zware belasting tegen die schotjes dan gewoon desnoods per plankje een paar druppeltjes per schotje. Kun je het misschien in de toekomst nog met gepast geweld netjes los krijgen.
Thanks. Als drie man in dit topic lijmen zeggen, dan is het wel duidelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@rube @D.deJong Net de kruislijnlaser getest met mijn nieuwe waterpas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKkRfQqk8DVAY51yUDACur7qp4U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RviyFsm8fIWQyouw9g1dmvxr.jpg?f=fotoalbum_medium

Lijkt er dus niet op dat de kruislijnlaser verkeerd gecalibreerd is...ik zal vanavond de kruislijnlaser nog eens op de muur richten en dan maak ik een foto.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 02-07-2023 10:50 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Zwartoog schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Valt wel mee toch? Je hebt scherpe pinnetjes die je na het boren in de kopse kant in het gat drukt zodat je de locatie van de deuvel kan overnemen op het hout waar ook een gat in moet.

https://www.amazon.nl/Deu...utbewerking/dp/B0B7BKMRHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
LED-Maniak schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Valt wel mee toch? Je hebt scherpe pinnetjes die je na het boren in de kopse kant in het gat drukt zodat je de locatie van de deuvel kan overnemen op het hout waar ook een gat in moet.

https://www.amazon.nl/Deu...utbewerking/dp/B0B7BKMRHN
Mja, en dan nog loodrecht boren zonder kolomboor :P Heb je ook weer hulpmiddelen voor, maar die schieten ook alle kanten op.

Heb inmiddels ook die pennetjes en een centreermal voor deuvels, maar nog niet gelukt iets netjes mee te klussen. Vereist wat oefening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
JT schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:49:
@rube @D.deJong Net de kruislijnlaser getest met mijn nieuwe waterpas:
[Afbeelding]

Lijkt er dus niet op dat de kruislijnlaser verkeerd gecalibreerd is...ik zal vanavond de kruislijnlaser nog eens op de muur richten en dan maak ik een foto.
Als het een kruislijnlaser met autocalibratie betreft kan het goed hoor. Er staat als het goed is ergens in het boekje een afwijking van zoveel graden. Dat komt door de autocalibratie die niet altijd 100% werkt. Moet het dus echt 100% waterpas dan is het verstandig altijd even na te meten.

Zelf in de badkamer ook twee keer gehad dat die lijn dus net een paar millimeter tot een halve cm verschil had tussen links op de muur en rechts (over een meter of 4).

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 02-07-2023 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
SquareOne schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Thanks, Lamello's levert hetzelfde probleem op als deuvels. Dit krijg ik er niet meer tussen als de planken er al in zitten.
Ik had het over een systeem van lamello, niet.over lamello's.

Dit is er bijvoorbeeld eentje, maar volgens mij hebben ze er meer.
Het principe (een doorlopende sleuf in de plank) is btw ook prima toepasbaar met gewone lamello's:

https://www.lamello.nl/pr...dingsbeslag/divario-p-18/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
rube schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 23:57:
[...]

Dat is niet de bedoeling maar het kan prima.
De verdeling op de metselprofielen verkeerd uitgezet mischien.
Op het linker profiel bovenkant steen en op het rechter profiel de steen plus lintvoeg dan zit je al mooi die kant op.
Wel heel slordig maar niet onmogelijk.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Vder
  • Laatst online: 07:10
Zwartoog schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Mja, en dan nog loodrecht boren zonder kolomboor :P Heb je ook weer hulpmiddelen voor, maar die schieten ook alle kanten op.

Heb inmiddels ook die pennetjes en een centreermal voor deuvels, maar nog niet gelukt iets netjes mee te klussen. Vereist wat oefening.
Gewoon goed kijken naar je boor dat die haaks je materiaal in gaat. Zo lastig is dat niet. Ik heb op deze manier al een paar pax kasten op maat gemaakt door een stukje weg te zagen en nieuwe gaten te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Raymond schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:06:
[...]

Ik had het over een systeem van lamello, niet.over lamello's.

Dit is er bijvoorbeeld eentje, maar volgens mij hebben ze er meer.
Het principe (een doorlopende sleuf in de plank) is btw ook prima toepasbaar met gewone lamello's:

https://www.lamello.nl/pr...dingsbeslag/divario-p-18/
Dat is een mooi systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Caelorum schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:57:
[...]

Als het een kruislijnlaser met autocalibratie betreft kan het goed hoor. Er staat als het goed is ergens in het boekje een afwijking van zoveel graden. Dat komt door de autocalibratie die niet altijd 100% werkt. Moet het dus echt 100% waterpas dan is het verstandig altijd even na te meten.

Zelf in de badkamer ook twee keer gehad dat die lijn dus net een paar millimeter tot een halve cm verschil had tussen links op de muur en rechts (over een meter of 4).
Dan gaan we het anders doen. Probleem is dat het over een afstand van grofweg 5 meter is, daar heb ik geen waterpas voor ;) Ook geen lange zaken die gegarandeerd recht zijn over 5 meter om de waterpas op te leggen. Ik ga denk ik 2 dingen proberen:
  1. Kruislijnlaser plaatsen en in onbalans brengen totdat die een keer 100% uitlijnt, elke keer nadat ik de laser uit balans heb gebracht ladder verplaatsen en meten met de waterpas.
  2. Als dat niet werkt, dan meten of de daklijst 100% waterpas is en die als referentiepunt gebruiken; 100% haaks afgezaagd latje een klein gaatje maken waar net de potloodpunt doorheen past voor aftekenen. En dan bij aftekenen zijkant lat tegen daklijst en dan komt het aftekenpunt vanzelf op de goede plek. Hoop ik :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
SquareOne schreef op zondag 2 juli 2023 @ 09:45:
Good morning,

[Afbeelding]
Lijmen & van de achterkanschroeven of boven en onder de planken schroeven en dan dichtplamuren. In beide gevallen gaat deze kast dan nooit weer uit elkaar :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 15:04
@JT heb je toevallig een tuinslang in huis, oldskool slangenwaterpas.

https://www.skil.nl/klust...%20automatisch%20waterpas.

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
tonny147 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:38:

Nauwkeuriger als dit, ga je het inderdaad niet krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
In plaats van een welles nietes spel tussen de leverancier van de hybride warmtepomp en de leverancier van de vvw besloten om zelf maar Henco aan te leggen tussen de vvw en de cv ketel ter vervanging van het staal waar niet mee gekoeld kan worden, vanavond ff afmaken en de gasleiding ook nog ff door dat vierkante gat. Leidingen komen uiteindelijk in een holle wand achter metalstud profielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWwHNpFgmJjQMd4_eLOge0OyN2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtfxUz3Ua9TvfuW2pGPasRhp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IUyQ3ZF928zn6ye4E0P46F9y-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxtf6NSuq0x14zw2KVCaMeCh.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBZop9wYPYW75PeDh2s_hXgPUhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5HpjAFUtiWtrPjCi6vu516f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plHbANafgXyXcvfdGoY8gIIW5dg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RArrMJsIb45i2mLphUcEhPUX.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTEwOHnd_676LapRPcF6fT5VCwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xcRhH1TdqQ0qdDBXy97xhbQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHgawH2nN7Pa8FOlYKXyeytQi3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O93DCsktAu6yVmLNEPbkfKUf.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door 1nsane op 02-07-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

tonny147 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:38:

Goede tip! Helaas pas de losse tuinslang naar de kringloop gedaan, nog los van dat die niet doorzichtig was :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Onderhand nieuw project erbij gestart :P Nieuw bureaublad voor mijn bureau van echt eiken, komt op een in hoogte verstelbaar frame van Ikea (ouderwets aan de poten draaien ofzo, niet met een hendeltje). Ik wil nu een recht blad, geen hoekbureau meer. Echt eiken vind ik mooi en is beter voor het milieu dan die lijmhoutzooi met kunststof erop. Dus lang op Marktplaats wezen speuren en toen vond ik een tafel met een blad dat dun genoeg is; 2,5cm. Voor 25 euro :Y) De tafel is al een keer aangepakt, op sommige plekken die onzichtbaar zijn bij normaal gebruik zie je dat oud donkereiken. Bij deze ga ik de randen eraf zagen want die zijn vooral op de hoeken niet meer zo mooi gevormd door teveel schuren. Dan verzagen van 2x1 meter naar 80x160cm. En dan waarschijnlijk ook schuren en opnieuw lakken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Iemand nog een idee wat ik met de iets taps toelopende poten kan doen doe ik overhoud?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 02-07-2023 21:44 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1 ... 312 ... 467 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/