[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 308 ... 446 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben een oude tafel aan het opknappen en daarvoor heb ik nieuwe insteek/meubel doppen nodig. Nu had ik ze gevonden bij de praxis (https://www.praxis.nl/ver...5mm-zwart-4-stuks/5594044), maar ik heb ook 1 verstelbare nodig (1 poot is ook korter dan de andere 3). Zoiets als deze:
https://www.verpas.nl/d-d...20Z&bal=7013535%20Z&bac=1

Weet iemand waar je die kan halen in de buurt van Breda of waar je ze goedkoop kan halen online? Bij de link die ik gaf komt er nog voor €16,50 aan ordertoeslag en transportkosten bij…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

dragonhaertt

@_'.'

Vandaag een klein klusje gedaan bij @s0ulmaster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIE3q9LYj0suHQvd-rDylFho-fM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4hbXsoLGU06CRSPYp0sJREG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8axB6X5fCs1grCV8aUcn4bWTpyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/908SujVLqoYtU3PS2WGxdudO.jpg?f=fotoalbum_tile

De buisjes moeten nog een keer netjes opnieuw ingericht en extra groepen aangesloten / anders ingedeeld, maar voor nu tenminste al een stuk veiliger!
De helft van de groepen, inclusief keuken, had niet eens een aardlekschakelaar :S

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:57
Weer aan de klus vandaag.

Een zwikje loden leidingen verwijderd, voorbereidingen getroffen voor de nieuwe gas en waterleiding, diverse koppelingen in elkaar gezet (koekje voor wie voor alle 3 kan benoemen waar het voor is!).

Morgen de leidingen trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu4eViIiALjwXvU-hG5ygo6kg00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V72hyXBroO02TeoO26Gmpaf3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_s7_PohBaV9ZlX_xjANA8BNufjc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaAbOuRCc9D52roljSPk1hsZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKuzIEDfE2wOghwCdwGRdu-VvPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCmssiiPoMPmFMsFlOplPBpL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9poO1ul32sUAbWD8xaJJUlZxKj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8yce2IpU1Qc8ZxYdLzsSt45.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-348nyDSCCIDrYYun8f_-7DMq4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igvacHV8dd2tgl0w26n59A2r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrGyTdDRKGGS7dW1VPHT8PMx4i0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbhH8uaKzdBlndQacZrh8OYw.jpg?f=fotoalbum_tile

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dragonhaertt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:30:
Vandaag een klein klusje gedaan bij @s0ulmaster
[Afbeelding][Afbeelding]

De buisjes moeten nog een keer netjes opnieuw ingericht en extra groepen aangesloten / anders ingedeeld, maar voor nu tenminste al een stuk veiliger!
De helft van de groepen, inclusief keuken, had niet eens een aardlekschakelaar :S
Heel netjes! Overigens hebben dat soort oude smeltzekeringkasten wel vaker geen AL. Ik kan er over meepraten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-04 19:28

Rzaan

Altijd zoekende

1nsane schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:49:

Een zwikje loden leidingen verwijderd, voorbereidingen getroffen voor de nieuwe gas en waterleiding, diverse koppelingen in elkaar gezet (koekje voor wie voor alle 3 kan benoemen waar het voor is!).
Wellicht is het al gevraagd, maar waarom ga je niet gelijk van het gas af nu alles openligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Rzaan schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:59:
[...]

Wellicht is het al gevraagd, maar waarom ga je niet gelijk van het gas af nu alles openligt?
Ja dat is al 100x gevraagd inderdaad.

1. Ik ga voor een hybride warmtepomp, dat is ook een budgetkwestie. Ik heb 9000,- verduurzamingsbudget in mn hypotheek en dat moet ik verdelen over HR++ glas in het nieuwe kozijn, 2 ruitjes achter en de gehele erker voor. Dan nog een warmtepomp en dan nog zonnepanelen (6st).

2. Ik heb gratis een 2e hands Poggenpohl keuken met o.a. Miele apparaten van een paar jaar oud maar ook zo’n unit: https://www.deschouwwitgoed.nl/smeg-cs120nlk

Ik word zo langzamerhand wel wat moe van mensen die roepen: Ja waarom doe je niet gelijk dit en dat en zus en zo??

Dan is m’n standaard reactie inmiddels: ja, ga ik gelijk doen! Jij betaalt…

Vat het niet persoonlijk op maar zo voelt het voor mij op den duur wel aan. Alles kost geld en dan is de kunst om binnen budget te doen wat kan. Van het gas af is er nog niet een van maar ik hou er voor de toekomst rekening mee.

Zo komt er op alle verdiepingen vloerverwarming.

Met de lage invoertemp, een hybridepomp en fatsoenlijke isolatie (o.a. Hr+ en Hr++ glas), kom ik dan voor nu al een heel eind.

Ik denk dat als het klaar is, dat ik van Label D gemakkelijk naar Label B of misschien wel A kan. Het zal daarna in elk geval ingewikkeld en kostbaar zijn om nog grote besparingen te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door 1nsane op 10-06-2023 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

1nsane schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:06:

Ik word zo langzamerhand wel wat moe van mensen die roepen: Ja waarom doe je niet gelijk dit en dat en zus en zo??

Vat het niet persoonlijk op maar zo voelt het voor mij op den duur wel aan.
Ik vat het niet persoonlijk op, en als dat wel zo was 'mijn probleem'.
Maar het is onmogelijk om alle posts van iedereen te volgen en dan ook nog weten dat Pietje ooit dat gezegd heeft.

Snap het geld probleem, maar soms gaan kosten voor de baat uit.
Nieuwe gasleidingen kosten ook geld.
Niet zoveel natuurlijk als alles nieuw (WP, inductie, WPB)
Dus helemaal legitiem om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waar ze alledrie voor zijn is een gokje..
Maar je gaat in ieder geval nog koken op gas.

En voor de rest doen wat je kunt doen met het budget wat je hebt.
Wij hadden 17 jaar terug ook wel eens een gebrek aan spijkers tegenwoordig meer een gebrek aan moed.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:48

Zijn die rode elektrabuizen nog van metaal toevallig? dan kun je die ook meteen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:04
Hier is iets te enthousiast geschuurd buiten, waardoor op sommige plekken wat schuur krassen op de ramen zitten, veelal net langs de randen bij de kozijnen.

Weg zullen ze niet gaan, maar heeft iemand tips om dit minder zichtbaar te krijgen?

De tandpasta tip werkt (nog) niet, maar misschien werkt de rood, blauw wit variant niet.

[ Voor 15% gewijzigd door koentjuh op 11-06-2023 08:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:08

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Mijn budget is groter en ik denk dat ook mijn project wat groter is, en uiteindelijk loopt (bijna) iedereen een keer tegen een budget muur aan, keuzes maken is dan ook noodzakelijk, die verantwoorden aan mensen die kritische vragen stellen is alleen maar goed om jezelf scherp te houden. Het is zelfs de reden dat ik afentoe een deel van mijn project op tweakers in de groep gooi. ikzou er dan ook niet moe van worden maar de kritiek leren waarderen, de andere kan trouwens niet weten dat je de vraag al 100 keer hebt gehad, en als iemand bij mij zo passief agresief zou reageren zou ik direct denken: stik erin en ik zou je nergens meer mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 14:12
Dennis schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:16:
Ja, zie het nadeel van de 131cm en ik krijg grotere platen dan 600x1200 toch niet naar boven. Maar je hebt een punt dat je ook PIR met gipsplaat verlijmd meteen zou kunnen gebruiken.

Lastig, lastig al deze overwegingen...
Nog even een korte heroverweging: ik neig nu naar het gebruiken van deze PIR platen met gipsplaat erop. Deze zijn 3000x600, zodat ik uit één plaat mooi twee stukken kan halen (van 131x60cm) voor plaatsing tussen mijn gordingen. Voordeel is dat ik helemaal niets meer hoef te doen qua voorbereiding en afwerking. Geen rachels of andere constructies, gewoon dit er precies tussen floepen, afsmeren en klaar.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:44
[...]

1. Ik ga voor een hybride warmtepomp, dat is ook een budgetkwestie. Ik heb 9000,- verduurzamingsbudget in mn hypotheek en dat moet ik verdelen over HR++ glas in het nieuwe kozijn, 2 ruitjes achter en de gehele erker voor. Dan nog een warmtepomp en dan nog zonnepanelen (6st).

2. Ik heb gratis een 2e hands Poggenpohl keuken met o.a. Miele apparaten van een paar jaar oud maar ook zo’n unit: https://www.deschouwwitgoed.nl/smeg-cs120nlk

Vat het niet persoonlijk op maar zo voelt het voor mij op den duur wel aan. Alles kost geld en dan is de kunst om binnen budget te doen wat kan. Van het gas af is er nog niet een van maar ik hou er voor de toekomst rekening mee.

Met de lage invoertemp, een hybridepomp en fatsoenlijke isolatie (o.a. Hr+ en Hr++ glas), kom ik dan voor nu al een heel eind.

Ik denk dat als het klaar is, dat ik van Label D gemakkelijk naar Label B of misschien wel A kan. Het zal daarna in elk geval ingewikkeld en kostbaar zijn om nog grote besparingen te halen.
Bijzondere reactie voor iemand die statusupdates en foto’s op een forum deelt. Je kan toch reacties verwachten? Uiteraard ben jij degene die kiest wat je wel of niet doet. Maar het zou eeuwig zonde zijn als een tweaker hier iets noemt, dat je heel makkelijk nu kan meenemen, maar daar zelf niet aan gedacht hebt.

Als laatste: met de nieuwe energielabels ga je nooit naar label A. Zeker niet met deels HR+ glas. Label opkrikken kon eerder makkelijk door zonnepanelen te plaatsen. Maar met een gasketel en niet alles hr+++ ga je daar nooit aankomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
twain4me schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:46:
[...]

Mijn budget is groter en ik denk dat ook mijn project wat groter is, en uiteindelijk loopt (bijna) iedereen een keer tegen een budget muur aan, keuzes maken is dan ook noodzakelijk, die verantwoorden aan mensen die kritische vragen stellen is alleen maar goed om jezelf scherp te houden. Het is zelfs de reden dat ik afentoe een deel van mijn project op tweakers in de groep gooi. ikzou er dan ook niet moe van worden maar de kritiek leren waarderen, de andere kan trouwens niet weten dat je de vraag al 100 keer hebt gehad, en als iemand bij mij zo passief agresief zou reageren zou ik direct denken: stik erin en ik zou je nergens meer mee helpen.
Daarom licht ik het ook toe :) en ja, ik ben het met je eens, het houdt je scherp.

Ik snap dat @Rzaan het goed bedoelt, ik geef alleen aan dat ik bepaalde vragen al 100x gehad heb. Ik ben helaas ook maar een mens en op een bepaald moment heb je dan toch zoiets van *zucht* terwijl dat zeker niet ad hominem bedoeld is :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
t14wo schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:21:
[...]

Bijzondere reactie voor iemand die statusupdates en foto’s op een forum deelt. Je kan toch reacties verwachten? Uiteraard ben jij degene die kiest wat je wel of niet doet. Maar het zou eeuwig zonde zijn als een tweaker hier iets noemt, dat je heel makkelijk nu kan meenemen, maar daar zelf niet aan gedacht hebt.

Als laatste: met de nieuwe energielabels ga je nooit naar label A. Zeker niet met deels HR+ glas. Label opkrikken kon eerder makkelijk door zonnepanelen te plaatsen. Maar met een gasketel en niet alles hr+++ ga je daar nooit aankomen. ;)
Excuus als het wat gechargeerd over kwam. Ik waardeer de input zeker maar omdat hij het zei en die vraag al tig keer voorbij kwam en door mij beantwoord was, reageerde ik er wellicht wat geprikkeld op.

M.b.t. Energielabels, daar wordt ook gekeken naar het soort/ouderdom van het huis. Zo kan het zijn dat je een label A krijgt voor een huis wat oud is (100 jaar oud) terwijl het zelfde gebouwde/aangepakte huis wat 10 jaar oud is dan label C zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Rzaan schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:40:
[...]

Ik vat het niet persoonlijk op, en als dat wel zo was 'mijn probleem'.
Maar het is onmogelijk om alle posts van iedereen te volgen en dan ook nog weten dat Pietje ooit dat gezegd heeft.

Snap het geld probleem, maar soms gaan kosten voor de baat uit.
Nieuwe gasleidingen kosten ook geld.
Niet zoveel natuurlijk als alles nieuw (WP, inductie, WPB)
Dus helemaal legitiem om het niet te doen.
Ja sorry als het wat naar overkwam. Daarom zei ik ook, vat het aub niet persoonlijk op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
In elk geval een leuke unboxing gedaan vanavond (naast het afstomen van 3 vuilzakken vol met rouwfase behang)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liYZRXmn11Qo69WEHNB3Z4rXCE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbUZ7myM6LYi7p9QJZCD3XXc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
1nsane schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:48:
[...]

M.b.t. Energielabels, daar wordt ook gekeken naar het soort/ouderdom van het huis. Zo kan het zijn dat je een label A krijgt voor een huis wat oud is (100 jaar oud) terwijl het zelfde gebouwde/aangepakte huis wat 10 jaar oud is dan label C zou krijgen.
Weet je dat zeker? Dat zou betekenen dat een energielabel relatief is tov het object waar het bij hoort.

volgens mij is dat zéker niet zo. Het is gewoon een feitelijke som der delen. En dan met name wat de theoretische warmtevraag per m2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 08:14
[...]

Ik heb gelukkig iets ruimere bugetten en ik kan me de frustratie om zulke vragen heel goed voorstellen. Ik krijg alleen verbaasde blikken in mijn omgeving nu in aangeef dat ik alles vervang en van het gas af ga :F

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
t14wo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Weet je dat zeker? Dat zou betekenen dat een energielabel relatief is tov het object waar het bij hoort.

volgens mij is dat zéker niet zo. Het is gewoon een feitelijke som der delen. En dan met name wat de theoretische warmtevraag per m2 is.
juistem, het klopt niet dat labels afhankelijk zijn van bouwjaar van de woning https://www.rvo.nl/onderw...elverschuivingen-woningen een label gaat over hoeveel energie per m2 nodig is voor bepaalde zaken volgens een rekenmethode (nta8800).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:07
dragonhaertt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:30:

Vroeger gingen "natte" groepen zoals vaatwasser, wasmachine, tuin e.d. niet over een ALS.
Die zitten/zaten grotendeels in de keuken.

Dit was omdat een kleine lekstroom naar de aarde mogelijk was door condens e.d. waardoor het apparaat niet onveilig of defect was maar dat wel genoeg was om de ALS steeds er uit te gooien.

Tegenwoordig gaat inderdaad alles over een ALS.
Eppo © schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:14:

Weet iemand waar je die kan halen in de buurt van Breda of waar je ze goedkoop kan halen online? Bij de link die ik gaf komt er nog voor €16,50 aan ordertoeslag en transportkosten bij…
Online halen gaat moeilijker denk ik........bestellen wel.
Had je Google al geprobeerd?
verstelbare insteekdop 35x35 ?
Prijzen daar zijn ex BTW en ex 6,50 verzendkosten.

[ Voor 32% gewijzigd door Teijgetje op 11-06-2023 09:57 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

s0ulmaster schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:06:
[...]

Ik heb gelukkig iets ruimere bugetten en ik kan me de frustratie om zulke vragen heel goed voorstellen. Ik krijg alleen verbaasde blikken in mijn omgeving nu in aangeef dat ik alles vervang en van het gas af ga :F
ik ben voor gek verklaard omdat:
  1. ik mijn dak isoleerde met sandwich panelen (je woond toch niet in een koelcell)
  2. ik het zelfde dak vol heb gelegd met zonnepanelen
  3. ik een airco kocht om mee te verwarmen en te koelen
  4. ik een L/W warmtepomp plaatste
Vervolgens zit er bij putin een scheet dwars en ben je ineens een genie :+ En als je dan meld dat het hele prijsplafond een slecht idee is wordt je opnieuw voor gek verklaard of je bent gewoon jaloers. en waarom klaag je eigenlijk, jij hebt helemaal geen energie kosten:+

Grappig is dat de grootste anti zonnepanelen/L/L wp persoon in de straat ze inmiddels zelf beide heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
twain4me schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:51:
[...]

ik ben voor gek verklaard omdat:
  1. ik mijn dak isoleerde met sandwich panelen (je woond toch niet in een koelcell)
  2. ik het zelfde dak vol heb gelegd met zonnepanelen
  3. ik een airco kocht om mee te verwarmen en te koelen
  4. ik een L/W warmtepomp plaatste
Vervolgens zit er bij putin een scheet dwars en ben je ineens een genie :+ En als je dan meld dat het hele prijsplafond een slecht idee is wordt je opnieuw voor gek verklaard of je bent gewoon jaloers. en waarom klaag je eigenlijk, jij hebt helemaal geen energie kosten:+

Grappig is dat de grootste anti zonnepanelen/L/L wp persoon in de straat ze inmiddels zelf beide heeft. :+
Bovendien kan je nu gewoon weer vaste contracten onder het prijsplafond afsluiten :)

Overigens wel in mn nieuwe huis al de eerste bezorgde buur aan de deur gehad die lucht had gekregen van dat ik een warmtepomp neem “want die dingen maken herrie en dat willen wij niet” ze wonen 2 deuren verder en zijn 20 dagen per maand er niet eens :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Bovendien kan je nu gewoon weer vaste contracten onder het prijsplafond afsluiten :)

Overigens wel in mn nieuwe huis al de eerste bezorgde buur aan de deur gehad die lucht had gekregen van dat ik een warmtepomp neem “want die dingen maken herrie en dat willen wij niet” ze wonen 2 deuren verder en zijn 20 dagen per maand er niet eens :+
Ik heb er 1 aan de deur gehad die echt niet kon slapen van het gezoem.. Dat de wp nog helemaal niet was aangesloten kon ik hem nog net vertellen zonder in de slappe lach te schieten. Het geluid kwam (en komt) van het industrieterrein in de buurt. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
1nsane schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:52:
In elk geval een leuke unboxing gedaan vanavond (naast het afstomen van 3 vuilzakken vol met rouwfase behang)

[Afbeelding]
Mooie groepenkast. Zelf dit weekend een Hager Vega 2x18 onderverdeler geplaatst in de schuur. Omdat het een schuur is wilde ik een kast met een deur en daarnaast was de ruimte in de oude kast beperkt. Er komen zonnepanelen op, een l/l airco en een doorstromer voor warm water. Ik heb de kast zelf opgebouwd en uitbedraad. De krachtgroep voor de zonnepanelen zit er al in, de rest volgt later. Leuke klus om te doen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gliCdXaNUmWGHqUS5wWEXNbYHtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAoBxzpu9Ww2qMdt8mD4ep5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:55

A13X

Dude

Iemand nog een betere oplossing voor het volgende probleem?

Inmiddels is onze keuken geplaatst maar is er bij het stuccen van de ombouw/koof iets mis gegaan. De bovenkant is parallel met de vloer gehouden. Alleen was de vloer niet waterpas, daardoor loopt 1 kant van de koof omhoog en dat zie je nu de kasten zijn geplaatst.

Helaas niet vooraf aan het plaatsen gezien, anders had ik het vrij makkelijk kunnen opdikken. Maar nu word dat lastiger.

Rechtsboven. Van middelste kast naar rechts. Een mm of 7 loopt op tot 1,5-2cm. Frees dat dit deuren eraf, afdekken van de kast en een partij moeilijk aansmeren word.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cD01L00l.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bsoLLVWl.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 11-06-2023 11:14 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

A13X schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:12:

Inmiddels is onze keuken geplaatst maar is er bij het stuccen van de ombouw/koof iets mis gegaan. De bovenkant is parallel met de vloer gehouden. Alleen was de vloer niet waterpas, daardoor loopt 1 kant van de koof omhoog en dat zie je nu de kasten zijn geplaatst.

Helaas niet vooraf aan het plaatsen gezien, anders had ik het vrij makkelijk kunnen opdikken. Maar nu word dat lastiger.

Rechtsboven. Van middelste kast naar rechts. Een mm of 7 loopt op tot 1,5-2cm. Frees dat dit deuren eraf, afdekken van de kast en een partij moeilijk aansmeren word.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
hoek/stuc-stop eraf trekken en evenwijdig zetten met de kast. kast afplakken en stucen maar.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Gister en vandaag maar weer eens verder met project muur.
Gister de ventilatielatten geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEznbnHtVgGDFvPF4Z_4Agf3EqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fk5z2HhRZZzu0eDUegwq11xF.jpg?f=fotoalbum_large

Nu bezig met aftimmeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt5wMpNOkYTD5UtrGhejEWcsMH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26nBpKRMMx9T3DbdLE68BKXu.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 10:35
A13X schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neem aan dat de kast op stelbare poten staat (en een plint heeft, net als een keukenblok)?

In dat geval kun je dmv de poten de kast toch matchen met de ombouw? Daarna kun je het hoogteverschil opvangen in de plint onder de kast. Staat je kast ook gelijk waterpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-04 10:35

[ Voor 54% gewijzigd door B-lex op 11-06-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

twain4me schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:24:
[...]

hoek/stuc-stop eraf trekken en evenwijdig zetten met de kast. kast afplakken en stucen maar.
Dat is inderdaad ook nog een optie.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

B-lex schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Neem aan dat de kast op stelbare poten staat (en een plint heeft, net als een keukenblok)?

In dat geval kun je dmv de poten de kast toch matchen met de ombouw? Daarna kun je het hoogteverschil opvangen in de plint onder de kast. Staat je kast ook gelijk waterpas.
Hij loopt niet op over de volledige breedte, alleen de rechtse helft.

Kast staat dus waterpas en gelijk met de zijkanten (die ook waterpas zijn.) Linkerhelft van de bovenzijde is ook waterpas en parallel met de bovenkant van de kast.

De bovenkant van de koof loopt gelijk met de vloer en die is niet waterpas in die hoek. Die loopt op, daar is de stucadoor de mist in gegaan.

@RoelRoel is echt duidelijk zichtbaar, hij word echt een volle cm groter. Keuken net volledig verbouwd, dus wil het ook niet zo laten zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door A13X op 11-06-2023 14:11 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelRoel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-04 12:38
Ik kan het niet zien op de foto's maar dat kan in het echt natuurlijk anders zijn. Is het wel de moeite om het aan te passen? Misschien zie je het alleen als je het weet.

[ Voor 4% gewijzigd door RoelRoel op 13-06-2023 16:18 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

s0ulmaster schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:06:
[...]

In 2023 nog verbaasde blikken. Met de gasprijzen van afgelopen jaar. Waarin we gezien hebben hoe snel iets kan veranderen.
Dat zegt heel veel over die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 08:14
Rzaan schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:14:
[...]

In 2023 nog verbaasde blikken. Met de gasprijzen van afgelopen jaar. Waarin we gezien hebben hoe snel iets kan veranderen.
Dat zegt heel veel over die mensen.
Wellicht omdat een full electric watmtepomp toch best een flinke investering is O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

s0ulmaster schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:50:
[...]

Wellicht omdat een full electric watmtepomp toch best een flinke investering is O-)
Dat wel, maar de gedachte om van het gas af te willen, zou toch geen verbazing op moeten wekken?
Elektrische auto's zijn ook duur, maar mensen zijn toch ook niet verrast in mijn omgeving als ik er eentje zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:30:

[Afbeelding]

Nu bezig met aftimmeren.
[Afbeelding]
Wat voor latten heb je gebruikt voor het aftimmeren? Wil zo’n wand namelijk binnen plaatsen maar schrok van de prijzen die de bouwmarkten er voor vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Teijgetje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:39:
[...]
Online halen gaat moeilijker denk ik........bestellen wel.
Had je Google al geprobeerd?
verstelbare insteekdop 35x35 ?
Prijzen daar zijn ex BTW en ex 6,50 verzendkosten.
Bedankt, dat is al een stuk vriendelijker in prijs.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Eppo © schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:56:
[...]
Wat voor latten heb je gebruikt voor het aftimmeren? Wil zo’n wand namelijk binnen plaatsen maar schrok van de prijzen die de bouwmarkten er voor vragen!
Er zou eerst thermowood op maar het is douglash design geworden.
2 kavels gescoord op een veiling.
Heb nog 130 planken van 3 meter over _O- nog altijd ruim goedkoper dan uit de groothandel.

Inmiddels klaar (mee) wat een weertje zeg.
Moet alleen nog een latje langs de bovenkant, maar eerst de goten schoonmaken en verven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk99__FM2kgHrAHHh1OBust5iDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i57ySYkF5KVx5wAF2m6ocCsB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNqx3jrVGO71VqhYR2-BEb7HUsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wx6Mu6ICX1wIhKAi3zm7zKo9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0nWVbiESIolZRwa-SdbZ-uH-Tew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaFZonqWUAm68glyknnex9PM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM7u7i6o4AB2pLA8EaVFxpcW0H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4WoYT4x0KANONAkKdRPvlVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Zo, het Henco ligt er grotendeels in. Moet het nog wel aansluiten, ik had nog een 15,15,22 T-stuk nodig knel maar toch weer de fout gemaakt om naar de Gamma te rijden die dat niet had liggen. Maar weer naar Verploegen van de week. Bij de watermeter nog een verloop nodig naar het T-stuk waar een aftapkraan en Henco op komt en met dit weer stond het zweet van m’n kruin tot m’n tenen en alles daartussen :+ dus ik vond het wel ff mooi.

Enfin nog een paar stapjes en dan zijn we volledig van het lood af :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD47qH9ywBO57hOM8rp67NwgAZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jPVxaCu4jYsY4KyhY3vjwnB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDHYKeyjPyAhPcbZ9X3DEOv3j7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzeigcRsMMP6hPMS8oeqPUtq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39

Bezulba

Formerly known as Eendje

1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:10:
Zo, het Henco ligt er grotendeels in. Moet het nog wel aansluiten, ik had nog een 15,15,22 T-stuk nodig knel maar toch weer de fout gemaakt om naar de Gamma te rijden die dat niet had liggen. Maar weer naar Verploegen van de week. Bij de watermeter nog een verloop nodig naar het T-stuk waar een aftapkraan en Henco op komt en met dit weer stond het zweet van m’n kruin tot m’n tenen en alles daartussen :+

[Afbeelding][Afbeelding]
Held.

Ik heb gisteren een uur (in de schaduw) de voegen in de car port van onkruid ontdaan en dat heb ik al in 2 etappes gedaan omdat het zweet m'n bilnaad in stroomde... ga jij even een heel huis afbreken en opbouwen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41

orf

1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:10:
Zo, het Henco ligt er grotendeels in. Moet het nog wel aansluiten, ik had nog een 15,15,22 T-stuk nodig knel maar toch weer de fout gemaakt om naar de Gamma te rijden die dat niet had liggen. Maar weer naar Verploegen van de week. Bij de watermeter nog een verloop nodig naar het T-stuk waar een aftapkraan en Henco op komt en met dit weer stond het zweet van m’n kruin tot m’n tenen en alles daartussen :+

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom nog een gasleiding? grapje, sorry.

Goed bezig! Ik herken veel aan deze open vloer. Bij mij waren echt serieuze stukken uit de balken gezaagd voor leidingen. Die heb ik voor de zekerheid maar een beetje opgeklampt met stukken multiplex erlangs.

Ik heb het niet gedaan, maar zou het helpen om die verdiepingsvloeren een beetje te isoleren met glaswol of steenwol o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
orf schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:18:
[...]

Waarom nog een gasleiding? grapje, sorry.

Goed bezig! Ik herken veel aan deze open vloer. Bij mij waren echt serieuze stukken uit de balken gezaagd voor leidingen. Die heb ik voor de zekerheid maar een beetje opgeklampt met stukken multiplex erlangs.

Ik heb het niet gedaan, maar zou het helpen om die verdiepingsvloeren een beetje te isoleren met glaswol of steenwol o.i.d.?
Gas is de brandstof van de toekomst toch :p

Opzich zaten er al sleuven in die balken want daar liep eerst de oude stalen gasleiding doorheen (die dus 4x zo veel drukverlies had als toegestaan), dat is bijna 100 jaar goed gegaan dus ik maak me niet zo druk, ik heb ze met de Feinzaag iets breder gemaakt maar niet veel. Bovendien zijn die binten echt ontzettend veel zwaarder uitgevoerd dan huizen uit de 50-er jaren.

Glaswol, ja kan, maar dan zou ik het eigenlijk overal moeten doen en ik ga niet de ondervloeren in de andere kamers open slopen want die zijn nog goed, nu hoef ik alleen in de ruimtes in beeld nieuw underlayment te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vraagje trouwens. Zoals met wel meer dingen die ik in dit huis tegen ben gekomen, is er een hoop beunwerk gedaan door manlief van de vrouw die er woonde en/of de firma Picobello. Zo ook met nicotine geel/wit tint verf op schakelwerk en ook tegels kladden.

Hoe kan ik dat het beste van deze bijna 100jr oude tegels halen? Het hele toilet boven is jaren 30 stijl en het is zonde om dat te mollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51KM90o4hYHg2Kck0GflSKxBIBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NumsmIwFUQYSAZD7EvVI56Cv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7SoMXg1lSug3vGR8Q12TiCSm3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xx99OXUJK2uq7LUWBrzfpJkH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7G8E2qt3v6Bs4CtoCzIQELJF88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAJipeHGXiTPsa8LwntrEZwV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R29ZvyvGeeqln3_eH5UyQF0AbUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYz1fNQr5i3MxdS0wL9JgPEG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFnxzF1QDWDUWZEtXTriLZlN77U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arb5tiRXy4IMmgm1MeIklNZL.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:29:
Vraagje trouwens. Zoals met wel meer dingen die ik in dit huis tegen ben gekomen, is er een hoop beunwerk gedaan door manlief van de vrouw die er woonde en/of de firma Picobello. Zo ook met nicotine geel/wit tint verf op schakelwerk en ook tegels kladden.

Hoe kan ik dat het beste van deze bijna 100jr oude tegels halen? Het hele toilet boven is jaren 30 stijl en het is zonde om dat te mollen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Bij jou zie ik ook niks geks in de balken hoor. Bij min hadden ze (letterlijk) de halve balk doorgezaagd voor cv-leiding. Daar heb ik opgeklampt.

Verf van tegels kun je met een glaskrabber doen. En je kan voorzichting afbijt proberen om het week te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Laatst online: 20-04 08:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNZismHJQJtQYWIVIPJihvxh0qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exT94UN4AoVqolxVFvKhPzUy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga er vanuit dat dit een asbesthoudende rioolpijp is. Het ligt nog ongebruikt in de kruipruimte. Mag ik dit zelf verwijderen? Als je de verbindingsstukken van elkaar kan verwijderen komen er geen deeltjes vrij zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Pieter2 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:31:
[Afbeelding]

Ik ga er vanuit dat dit een asbesthoudende rioolpijp is. Het ligt nog ongebruikt in de kruipruimte. Mag ik dit zelf verwijderen? Als je de verbindingsstukken van elkaar kan verwijderen komen er geen deeltjes vrij zou je zeggen.
Ik ga iets zeggen wat niet iedereen me in dank zal afnemen, maar zeg het toch.
Zet een masker op, een muts op en handschoenen aan.
Spuit alles nat en blijf dit doen terwijl je de buis eraf haalt.
doe het in een puinzak (Action heeft die ook) Nog een puinzak en nog eentje.
Daarna omwikkelen met plastic zodat er nergens een scherpe rand aan zit.
Schrijf er asbest op en zorg dat het bij de gemeente terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Laatst online: 20-04 08:41
Rzaan schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Het zit ook wel best wel los; is het dan met de juiste bescherming die voegen tussen verbindingsstukjes los bikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Pieter2 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Het zit ook wel best wel los; is het dan met de juiste bescherming die voegen tussen verbindingsstukjes los bikken?
Dat weet ik niet.
Zolang er maar niks gaat zweven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Pieter2 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:31:
[Afbeelding]

Alles wat je niet hoeft te breken mag je zelf verwijderen.
Dus platen die zijn geschroefd, rioolbuizen die los liggen enzo mag je gewoon zelf in een zak doen en afvoeren.

Daarbij is het altijd verstandig om de nodige pbm's te gebruiken.

In onze gemeente is het overigens zo dat je asbest dubbel moet verpakken in speciale doorzichtige zakken waar alle asbest logo's op staan. Die zakken zijn gratis te verkrijgen, net als folie/zeil van dit zelfde materiaal voor grote delen die niet in een zak passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rzaan schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Bij de gemeentewerf moet je de sloopmelding laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pieter2 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Best kans dat het asbesthoudende mortel of iets dergelijks is, dat mag je helemaal niet verwijderen als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 22:27
Vanmiddag voor tijdelijk een tweedehands spoelbakje op de kop getikt. Kent iemand de aansluiting die hier op zit? En waar een passend hulpstukje te krijgen is?
Anders moet ik die hele plug vervangen en dan ben ik weer 2 tientjes verder 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsJDQilPh6t-MwCxGz88KKYIqZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60kUoAzre8WDgQpLoBWJUdD8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:16
Lang gezocht naar douchedeur die binnen de nis zou moeten passen (1mm speling) met als idee dat ik het wel passend macguyver. Dat had ik bij de andere badkamer ook gedaan. Je moet wat als niets recht is :P

Nu ben ik er toch wel achter dat Sealskin er een potje van maakt en de minimale maat nooit gehaald kan worden: het inschuifprofiel blokkeert op ca 1.5-2mm van het muurprofiel door de koppen van de schroeven waarmee je het muurprofiel monteert 8)7

Morgen maar een boortje halen om de inzetprofielen uit te boren en de magneetsluitstrip aan te passen zodat deze 1.5mm dieper valt. En dan opnieuw door de profielen boren om vast te zetten en afwerken. Bij de duurdere series zijn het klemschroeven, bij de goedkope doorboorschroeven :/

Alternatief is dat ik het magneetsluitprofiel van een andere serie probeer te kopen wat me ook 2.5mm oplevert.

't Dat ik de deur voor een bizar lage prijs van EUR 180 heb kunnen kopen en dit als hobby beschouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Wolly schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Bij de gemeentewerf moet je de sloopmelding laten zien
In Eindhoven niet. Klein asbesthoudend materiaal kan gewoon ingeleverd worden mits juist verpakt (en bij voorkeur een voormelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Raymond schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:26:
Vanmiddag voor tijdelijk een tweedehands spoelbakje op de kop getikt. Kent iemand de aansluiting die hier op zit? En waar een passend hulpstukje te krijgen is?

[Afbeelding]
Zo ziet een spoelbak er toch altijd uit?
Wat voor hulpstuk zoek je dan? Hierop sluit je toch gewoon een sifon. Hier ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_d9FpAbe5kz2XLUZ1Vkkfcju6gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LykCg9bp1gitMulm75lZX9Qx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door t14wo op 11-06-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:48:
[...]

In Eindhoven niet. Klein asbesthoudend materiaal kan gewoon ingeleverd worden mits juist verpakt (en bij voorkeur een voormelding).
Vreemd, maar feit blijft dat je ook dan bij de gemeente vooraf een sloopmelding moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:32:
Lang gezocht naar douchedeur die binnen de nis zou moeten passen (1mm speling) met als idee dat ik het wel passend macguyver. Dat had ik bij de andere badkamer ook gedaan. Je moet wat als niets recht is :P

Nu ben ik er toch wel achter dat Sealskin er een potje van maakt en de minimale maat nooit gehaald kan worden: het inschuifprofiel blokkeert op ca 1.5-2mm van het muurprofiel door de koppen van de schroeven waarmee je het muurprofiel monteert 8)7

Morgen maar een boortje halen om de inzetprofielen uit te boren en de magneetsluitstrip aan te passen zodat deze 1.5mm dieper valt. En dan opnieuw door de profielen boren om vast te zetten en afwerken. Bij de duurdere series zijn het klemschroeven, bij de goedkope doorboorschroeven :/

Alternatief is dat ik het magneetsluitprofiel van een andere serie probeer te kopen wat me ook 2.5mm oplevert.

't Dat ik de deur voor een bizar lage prijs van EUR 180 heb kunnen kopen en dit als hobby beschouw :P
Ik herinnerde me ineens een produktreview op de site van de Gamma een tijd geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB_FcIROv4s6ip3QQxAd0hVNOwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DQwT36sEndaSvmoA04mib1yX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik wil een loze leiding voorzien van een WCD, de LL loopt (volgens mij) direct naar de meterkast. Ik wil geen extra groep aanleggen, maar aansluiten aan een bestaande groep. Is dat mogelijk?

Ik heb namelijk meerdere LL in verschillende kamers, om nou voor ieder nieuwe WCD een extra groep aan te leggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
t14wo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:02:
[...]

Zo ziet een spoelbak er toch altijd uit?
Wat voor hulpstuk zoek je dan? Hierop sluit je toch gewoon een sifon. Hier ziet het er zo uit:

[Afbeelding]
Deze heeft de uitgang haaks opzij, ipv naar beneden. Daar kan je dus niet makkelijk een standaard afvoer op aansluiten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[Afbeelding]
Dat is een standaard plaatsbesparende sifon waar de helft van mist, zoals bijvorbeeld deze van Ikea.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
SpongeRob schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Dat is een standaard plaatsbesparende sifon waar de helft van mist, zoals bijvorbeeld deze van Ikea.
Daar was ik al bang voor. Ik heb de verkoper een bericht gedaan, of hij dat onderdeel nog heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:29:

[Afbeelding][Afbeelding]
Waarom zou je dit oplappen? Omdat het oud is
? Ik vind het echt broddelwerk die tegels

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
pentaw1nz schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:15:
[...]

Ja eens. Kijk hoe scheef het zit. Als je daar nu een topic voor opent zou iedereen schande spreken. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Raymond schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:05:
[...]

Daar was ik al bang voor. Ik heb de verkoper een bericht gedaan, of hij dat onderdeel nog heeft
Bang voor? Ga gewoon naar IKEA en haal voor 2 tientjes die sifon?

Dit is hoe marktplaats verpest wordt. Mensen die teruggaan naar de verkopende partij voor dingen die je van te voren had moeten bedenken of bekijken. Neem je ‘verlies’ en ga door. Een nieuwe spoelbak kost je minimaal 150-200. Dus voordeel heb je vast wel na die extra twintig euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
pentaw1nz schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:15:
[...]

Oplappen? Alleen een nieuw schildertje en wat verf van tegels afhalen :/

Tja er zijn een paar tegels die er niet kaarsrecht in zitten, maar ik vind het ook z’n charme hebben. Bovendien is in deze hele verbouwing de prioriteit voor het vernieuwen van dit toilet vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-04 10:13
1nsane schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Gas is de brandstof van de toekomst toch :p

Opzich zaten er al sleuven in die balken want daar liep eerst de oude stalen gasleiding doorheen (die dus 4x zo veel drukverlies had als toegestaan), dat is bijna 100 jaar goed gegaan dus ik maak me niet zo druk, ik heb ze met de Feinzaag iets breder gemaakt maar niet veel. Bovendien zijn die binten echt ontzettend veel zwaarder uitgevoerd dan huizen uit de 50-er jaren.

Glaswol, ja kan, maar dan zou ik het eigenlijk overal moeten doen en ik ga niet de ondervloeren in de andere kamers open slopen want die zijn nog goed, nu hoef ik alleen in de ruimtes in beeld nieuw underlayment te leggen.
Geen nicotinedrama gehad, maar wij hebben heel veel schoon kunnen maken met Dasty (van de Wibra). Dat is het eerste dat ik tegenwoordig probeer als ik iets tegen kom dat niet met een beetje normaal poetsen weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
Als ik dat zo zie dan lijkt dat een vrij standaard maat koppeling. Met wat 32mm vijverspul moet je ook al een heel eind komen, zeker als het voor tijdelijk is.
Zelf slang aan fabrieken en klaar.
Lokale vijverspecialist even vragen, koppeling kost een paar euro, slang ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
t14wo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:51:
[...]

Dit is hoe marktplaats verpest wordt. Mensen die teruggaan naar de verkopende partij voor dingen die je van te voren had moeten bedenken of bekijken. Neem je ‘verlies’ en ga door. Een nieuwe spoelbak kost je minimaal 150-200. Dus voordeel heb je vast wel na die extra twintig euro.
Dat vind ik overdreven. Natuurlijk kan je nieuw kopen maar waarom zou je niet mogen vragen aan de verkoper of die het deel nog heeft liggen en zo ja of je het op mag halen?

Ik zou daar als verkoper echt geen moeite mee hebben en nee is toch ook een antwoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

[Afbeelding]
Past zoiets?

https://www.hornbach.nl/p...1-1-2-bi-x-40-mm/8105463/

Dan kun je verder met een 40mm buis en een bekersifon o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
t14wo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 23:51:
[...]

Hoezo dit nu weer? Marktplaats verpesten, waar haal je dat vandaan? Allemensen wat een drukte om niks. Heb je soms last van het warme weer ofzo?

Verkoper woont hier 10mins vandaan. Stel dat'ie dat onderdeel nog gewoon had liggen, dan was ik toch mooi geholpen geweest?

Ik heb btw bericht van hem terug ontvangen en helaas heeft hij het onderdeel niet meer.

Die sifon van ikea ken ik, die past niet en bovendien is het daar lastig een inlaatcombinatie van een boiler op aan te sluiten.

Ik heb deze slang opgehaald:
Flexibele afvoerslang Ø 40 mm 2 x spie met wartel 6/4" https://www.hornbach.nl/p...e-met-wartel-6-4/5481252/
Die past op die zij-uitlaat en hiermee kan ik de boel verder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
@Raymond IKEA heeft overigens verschillende soorten sifons. En als er een vaatwasser op aangesloten kan worden zal een boiler ook wel kunnen. Maar je hebt het al opgelost zie ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 09:21
Dit is mogelijk te niche voor hier dus voel je vrij om me door te sturen naar een ander NL forum of tweakers topic;

Ik heb de smaak te pakken mbt het spuiten van kleine projectjes. Speelgoed voor de kids en soms wat houtje-touwtje meubels.

Nu wil ik wat elektronica gaan voorzien van een eigen kleurenschema / personal touch. (Nog) een behoefte aan een volledige airbrush installatie, teveel gepriegel, eerst met spuitbussen en veel geduld / masking tape. Denk aan game controllers, headsets en misschien kleiner spul. Dingen die dus gemaakt zijn voor dagelijks gebruik en fabrieksfinish hebben die eraf moet cq goed ge-primed.

Nu weet ik dat 'not all plastic is created equal' dus ik YT tutorials met 'How to paint a plastic bottle' zijn niet echt nodig, waarmee kan ik het beste beginnen? Het idee is sowieso om een naar de betere hobby/art winkels te gaan ipv bouwmarkt spul.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppxEZ7zjh4wQjTGu9fKXHoT7OgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrvQVpHWRvWf7zM7ojf8K7Lw.jpg?f=fotoalbum_large

Schrootjesplafond: Meestal loop ik een jaar voor… het komt weer in!

Wat zie je verder: muren overschilderd met tegelverf en nog glimse van de dampdichte folie (sd1200)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:58
Wie heeft er wel eens (veel) dakpannen vervoert? Binnenkort moet ik 1000+ dakpannen, nokvorsten en hoekpannen vervoeren met behulp van een vrachtwagen. Hoe ga ik dit zo aanvliegen dat de kans op breuk minimaal blijft?

Moeten ze in de lengte op de zij of gestapeld in setjes van 10? pannen. Die vervolgens weer inpakken met wikkelfolie of wikkelnet.

Ik hoor graag hoe jullie dit aan zouden vliegen. Dank.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 07:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mkU19cMSemfuLdbBlEK-r7nQ4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCDMZjSXttzJ8numBrSnunBn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Wplr020cOJcJrj6dvEG9af3h74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrKsquKgjY130GuDyCr0S5Jq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dY1sruTkbng2tt-nKU0Kb4n41TM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgYA6d7mv2MPaAmuMwodxwUg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Het dingetje is een beetje moeilijk te zien, er ligt 1 of andere hamer in de weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Achter het hamertje ligt een kruisstaal, maar ik denk niet dat hij die zelf maakt ;)
Leuk hamertje, waar ga je hem voor gebruiken? De kop is voor mijn gevoel wel vrij diep voor de lengte van de steel.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Ik heb een vraagje over isoleren. Hier is natuurlijk al veel over geschreven, maar ik zoek specifieke bevestiging in mijn geval.

Wij hebben een huis uit 2022. Goed geisoleerd, behalve de garage.
Dak bestaat uit balkenlaag, 12mm groene osb platen met daarop dakleer.

Ik heb 80mm PIR welke ik tussen de balken zou willen plaatsen.
Hiermee wil ik toch nog wat ruimte overhouden aangezien de hoogte al beperkt is.

Nu zat ik te denken de PIR tussen de balken te klemmen helemaal boventegen en alles zgm af te tapen om vocht te voorkomen.

Alleen kreeg ik in mijn omgeving de reactie om die niet te doen en te ventileren erboven.
Nu snap ik dat wanneer je met glas/steenwol werkt, maar voor PIR zou dat maar mijn mening niet nodig hoeven zijn.

Tevens is onze dakkapel recent ook geplaatst met PIR aan de binnenkant.

Kan iemand mij hier zijn professionele mening over geven?
Indien meer info gewenst is hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ronald.42 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:30:

[Afbeelding]

Nu bezig met aftimmeren.
[Afbeelding]
Hoe zitten die latten vast door de isolatieplaat? Wat voor speciale plug is dat? Ziet er handig uit :-)

Mooi wandje trouwens! Ben je niet bang voor opspattend water dat de onderzijde lelijk maakt?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:51:
[...]

Hoe zitten die latten vast door de isolatieplaat? Wat voor speciale plug is dat? Ziet er handig uit :-)

Mooi wandje trouwens! Ben je niet bang voor opspattend water dat de onderzijde lelijk maakt?
De onderkant zal na verloop van jaren vast een ander aanblik krijgen.
Je kunt het wel behandelen met van alle hande goedjes maar dan moet je dat bijhouden.
Ik heb er nu voor gekozen om er niks aan te doen.
En dan zien we wel wat het wordt.

De pluggen zijn dezelfde als waar de isolatie mee vast zit alleen sla je er dan een kunstof spijker in en nu een lange schroef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jtj3ff8JATldLiHkOa8xaxjf8LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1T6iYKlPFlBXdnpap4Wdc5v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

darklord007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:23:
Ik heb een vraagje over isoleren. Hier is natuurlijk al veel over geschreven, maar ik zoek specifieke bevestiging in mijn geval.

Hiermee wil ik toch nog wat ruimte overhouden aangezien de hoogte al beperkt is.

Nu zat ik te denken de PIR tussen de balken te klemmen helemaal boventegen en alles zgm af te tapen om vocht te voorkomen.

Alleen kreeg ik in mijn omgeving de reactie om die niet te doen en te ventileren erboven.
Nu snap ik dat wanneer je met glas/steenwol werkt, maar voor PIR zou dat maar mijn mening niet nodig hoeven zijn.

Kijk ook even in het zolder isoleren topic, maar je situatie kun je precies nabootsen in ubakus. En dan zul je zien dat eventueel vocht niet door de bitumen weg kan, en je dus risico loopt op condensatie/schimmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Iemand nog tips voor mooie en betaalbare gereedschapslades kasten?

Ik zoek mooie voor onder een nog te bouwen werkbank. Hoeft niet op wielen. Maar die ik vind zijn allemaal 400 euro plus , zelfs de goedkopere . Zoek zoiets https://www.vinklisse.nl/...00-mm-7-laden/p/M1080611/ of

https://www.hbm-machines....ast-90-x-45-x-90-cm-zwart

Zoek ik iets wat niet bestaat ? zit er aan te denken dan zelf wat te maken van hout.
Ik zie ze ook wel eens gebouwd worden zonder lade geleiders, werkt dat net zo goed ? Scheelt natuurlijk wel aanzienlijk.

Wil er vooral los gereedschap in opslaan en accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMalice
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 20:21
Ik ben van plan mijn voordeur te isoleren met pir plate en daarna netjes af te timmeren met een paneel. Nu vraag ik me af of ik iets met damp open of dampdichte folie moet doen. En beide kanten van de plaat zit hout dus het kan 'ademen' en ik kit alles netjes af zodat er geen luchtstroming bij kan komen. Is folie nodig en zo ja, hoe moet het worden toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waypoint schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:40:

Ik zoek mooie voor onder een nog te bouwen werkbank. Hoeft niet op wielen. Maar die ik vind zijn allemaal 400 euro plus , zelfs de goedkopere . Zoek zoiets https://www.vinklisse.nl/...00-mm-7-laden/p/M1080611/ of

Zoek ik iets wat niet bestaat ? zit er aan te denken dan zelf wat te maken van hout.
Ik zie ze ook wel eens gebouwd worden zonder lade geleiders, werkt dat net zo goed ? Scheelt natuurlijk wel aanzienlijk.

Een keukenblok van marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:34
JL-IP(!) schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:18:
Wie heeft er wel eens (veel) dakpannen vervoert? Binnenkort moet ik 1000+ dakpannen, nokvorsten en hoekpannen vervoeren met behulp van een vrachtwagen. Hoe ga ik dit zo aanvliegen dat de kans op breuk minimaal blijft?

Moeten ze in de lengte op de zij of gestapeld in setjes van 10? pannen. Die vervolgens weer inpakken met wikkelfolie of wikkelnet.

Ik hoor graag hoe jullie dit aan zouden vliegen. Dank.
Ik zou het op dezelfde manier doen als de fabrikant. Nou heb ik laatst pannen besteld, en die stonden rechtop op elkaar, met een soort van semi harde foam plaat onder elke laag. Om ervoor te zorgen dat de zijkanten niet tegen elkaar stoten zat daar een kartonnen plaat tussen.

Op deze foto is het enigszins te zien. Het plastic wat er normaal omheen zit is er hier vanaf. Dit zijn vrij grote pannen, als ze iets kleiner zijn staan ze ook wel 3 hoog gestapeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84GpJYlbbbs2j323PTin9EynyxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TVMQN8EIHJLq7rKeY6IeXAf.jpg?f=fotoalbum_large

Het foam wat er boven op ligt is hetzelfde als wat onder de pannen ligt.

1000+ zijn wel serieus wat pannen trouwens, op de pallet op de foto staan er 240. Ik heb ook meerdere keren dakpannen gehaald met de aanhangwagen, en dan zet ik ze zo neer als op de pallet, ook met foam/karton eronder/ertussen, maar slechts 1 laag. Die zijn altijd heel aangekomen

[ Voor 11% gewijzigd door decipherer op 12-06-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

dragonhaertt

@_'.'

Waypoint schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:40:

Ik heb zelf deze: https://www.hbm-machines....n-gereedschapswagen-zwart
Gewoon de wielen niet gemonteerd.

De kwaliteit is oké, het eerste model wat ik kreeg zat vol roest maar die heb ik laten omruilen.
De prijs is wel significant omhoog gegaan zo te zien. Ik heb er 200 euro voor betaald.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL-IP(!)
decipherer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:17:
[...]

Ik zou het op dezelfde manier doen als de fabrikant. Nou heb ik laatst pannen besteld, en die stonden rechtop op elkaar, met een soort van semi harde foam plaat onder elke laag. Om ervoor te zorgen dat de zijkanten niet tegen elkaar stoten zat daar een kartonnen plaat tussen.

Op deze foto is het enigszins te zien. Het plastic wat er normaal omheen zit is er hier vanaf. Dit zijn vrij grote pannen, als ze iets kleiner zijn staan ze ook wel 3 hoog gestapeld.

[Afbeelding]

Het foam wat er boven op ligt is hetzelfde als wat onder de pannen ligt.

1000+ zijn wel serieus wat pannen trouwens, op de pallet op de foto staan er 240. Ik heb ook meerdere keren dakpannen gehaald met de aanhangwagen, en dan zet ik ze zo neer als op de pallet, ook met foam/karton eronder/ertussen, maar slechts 1 laag. Die zijn altijd heel aangekomen
Top. Bedankt voor de foto. Ik denk dat ik ze over de breedte van de vrachtauto ook maar zo neerzet en via een webshop wat bubbeltjes folie o.i.d. tussen de lagen zet.

Pannen komen op een garage met een dakoppervlakte van 80m2 dus ik zit op +/-1300 pannen en nogal wat nokvorsten en hoekpannen. Moeten van andere kant van het land komen dus ik heb een ritje voor de boeg. De prijs is zo aantrekkelijk (2e hands) dat ik ze niet kan laten liggen. Het zijn trouwens dezelfde pannen als die van jou maar dan glans zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:21
technopeuter schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:44:
[Afbeelding]

Wat zie je verder: muren overschilderd met tegelverf en nog glimse van de dampdichte folie (sd1200)
Ga je een sauna bouwen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 00:21
JL-IP(!) schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Top. Bedankt voor de foto. Ik denk dat ik ze over de breedte van de vrachtauto ook maar zo neerzet en via een webshop wat bubbeltjes folie o.i.d. tussen de lagen zet.

Pannen komen op een garage met een dakoppervlakte van 80m2 dus ik zit op +/-1300 pannen en nogal wat nokvorsten en hoekpannen. Moeten van andere kant van het land komen dus ik heb een ritje voor de boeg. De prijs is zo aantrekkelijk (2e hands) dat ik ze niet kan laten liggen. Het zijn trouwens dezelfde pannen als die van jou maar dan glans zwart.
Wow, dat is een flinke berg pannen :) .. Met een paar euro besparing per pan wordt een ritje dan inderdaad al snel aantrekkelijk :)

PS: Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je er niet aan gedacht hebt maar voor de zekerheid: je hebt een groot rijbewijs? (dit stapeltje komt exclusief vrachtauto al ver boven de 3 ton denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
Valorian schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:02:
[...]

Wow, dat is een flinke berg pannen :) .. Met een paar euro besparing per pan wordt een ritje dan inderdaad al snel aantrekkelijk :)

PS: Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je er niet aan gedacht hebt maar voor de zekerheid: je hebt een groot rijbewijs? (dit stapeltje komt exclusief vrachtauto al ver boven de 3 ton denk ik?)
Ja, het scheelt meer dan 65% t.o.v. nieuwe pannen.

Dank voor de heads-up, maar ik laat mij rijden in dit geval :) .. Groot rijbewijs en code 95 benodigd voor huur vrachtwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25

Pixeltje

Woo-woohoo!

Een collega van mij heeft een oud kastje met sentimentele waarde staan waarvan de scharnieren slecht zijn. Wie weet hoe het onderstaande voorbeeld heet, en eventueel waar die nog te koop zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1m623G60r7qc7x_LhxHXj9k7PU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHCrlpYnTTtMYtZ0sbDjL3Nr.jpg?f=fotoalbum_large

De deur valt gedeeltelijk ‘in’ de kast (geen opdek dus) en het schanier is aan de deurzijde voorzien van een hoek om opening mogelijk te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 13-06-2023 09:44 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JL-IP(!) schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Loop effe langs een fietsenzaak.
Die hebben altijd grote platen karton om weg te gooien.
Veel steviger dan bubbeltjesplastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

JL-IP(!) schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Ja, het scheelt meer dan 65% t.o.v. nieuwe pannen.

Dank voor de heads-up, maar ik laat mij rijden in dit geval :) .. Groot rijbewijs en code 95 benodigd voor huur vrachtwagen.
Code 95 is eigenlijk niet nodig hiervoor, maar kan me wel voorstellen dat de verhuurder het als eis heeft.
Anders gaat iemand als ik er mee rijden: Enige keren dat ik in vrachtwagen heb gereden is toen ik mijn groot rijbewijs ging halen (Had het nodig voor een grote camper destijds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 17:56
Het is een inpanding extra geisoleerde badkamer, heb hem met een 2000W kachel op 50 graden weten te krijgen, idee is idd om eens uit de buurt een sauna op te halen en de onderdelen hier toe te voegen zodat het een van de mogelijkheden word, vandaar het dampdichte plafond ( erboven zit een klimaatfolie die zou niet werken met deze dampdruk) en vandaar het grenenhouten plafond

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Pixeltje schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:43:
Een collega van mij heeft een oud kastje met sentimentele waarde staan waarvan de scharnieren slecht zijn. Wie weet hoe het onderstaande voorbeeld heet, en eventueel waar die nog te koop zijn?
[Afbeelding]

De deur valt gedeeltelijk ‘in’ de kast (geen opdek dus) en het schanier is aan de deurzijde voorzien van een hoek om opening mogelijk te maken.
Frans paumelle scharnier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:30
Omdat de waterkraan buiten begint te lekken bij de (vermoedelijk gesoldeerde) knel muurplaat, vraag ik mij af of het mogelijk is dat deze weghaal en vervang door een knel met schroefdraad?

Om de grootste ellende te besparen heb ik deze buitenkraan maar even afgesloten (voor ik een mini sinkhole heb met grotere ellende)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:57
technopeuter schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:44:
[Afbeelding]

Dat hoop ik niet... ik heb het net allemaal verwijderd uit mijn huis. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:03
darklord007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:23:

Dan maak je een compact dak. Is een tijd gedaan, maar heeft heel, heel, heel veel problemen veroorzaakt. Platte daken alleen van buiten (warm of koud, bij voorkeur warm) isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dank. Met hoek erin kan ik ze niet vinden, zou die ooit door de maker zelf gezet zijn?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1 ... 308 ... 446 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/