Gasleidingen 'vervangen'? Bedoelde je niet verwijderen?1nsane schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:49:
[...]
Thanks! Zou inderdaad kunnen alhoewel ik dan met de keuken in de knel kom. In principe is de rest van het huis wel van voorzetwanden voorzien.
Ik heb twijfels of het heel veel zin heeft voor dat kleine stukje. Immers, tot kozijnhoogte komt de keuken, daar naast zit ik denk 75cm aan muur en daarnaast beginnen de kozijnen met openslaande deuren waar HR+ glas in zit dus, als je bedenkt dat het keukenblok voor een groot deel van de muur komt, moet ik dan voor die 2,85x0,75 een soort opbouwpuist maken?
Overigens nog zat andere uitdagingen. Vandaag kwam een kennis (meester loodgieter) langs om een lading henco buizen en aanverwanten als een soort gehele diy kit af te leveren.
Ik ga zowel de gasleidingen als het water zelf vervangen (hier en daar nog wat stukjes lood en de 100 jaar oude stalen gasleiding lekt te veel).
Daarna nog de elektra, er staat een berg spul van Elektramat incl een nieuwe zelf ontworpen groepenkast. Ook dat wordt allemaal voor het eerst haha.
PV Output 1.350Wp ZWW 10°