FreakNL schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:41:
Ik kom er net achter dat standje 2 (zoals hierboven) NIET draait, alleen maar trilt… Dat zou volgens mij wel moeten …. of dit is juist de beitelstand… Helaas kan ik geen handleiding van dit product vinden online, alleen 1 zonder plaatjes…
Je hebt overigens helemaal gelijk over het stucwerk maar deze muur moet toch nog een keer helemaal opnieuw. Zit ook vol met gaten (verkeerde plekken

)…
Boorgat al tig keer uitgezogen, ik zie weinig geks…
Stand 2 is alleen HAMEREN.
In stand 2 zou de boor niet mogen draaien.
Met andere woorden....dit is de beitelstand, waarmee je dus tegels van de muur sloopt.
Die Powerplus handleiding blinkt niet uit in duidelijkheid, ik moest ook even 5 x kijken en de plaatjes interpreteren.
Bij Stand 2 zie je dat de linkerknop (voorste schakelaar) op het plaatje "hamer" staat en de rechterknop op "hamer". Met andere woorden, met de voorste knop zet je de boorfunctie uit in dit geval, al zet je de achterste knop "op boren en hameren".
Je boorresultaat kan een optelsom zijn van de stand van de machine, de gebruikte boortjes en het materiaal waar je in boort.
Ik ben niet zo heel overtuigd van die boren overigens, zo'n setje kost 2 tienen, bij mij kost 1 boortje dat al.
Met echt een goede SDS boor zou je ook met een Powerplus/Parkside/FErm/whatever machine gewoon fatsoenlijk die muur in moeten komen.
Ik heb een Festool SDS set gekocht in de aanbieding maar mijn go-to voor boortjes en zaagjes zijn normaliter van Rotec
https://www.rotec.tools/n...eaker/groups/g+c+m+a+view
Alpen en nog een merrk dat bij de Hornbach verkrijgbaar is zijn ook goede boortjes.
Na vroeger zo'n beetje elk jaar een nieuwe Piranha cassette met hout, beton en ijzerboortjes te moeten kopen vanwege botte of gebroken boortjes, heb ik mijn lesje wel geleerd......ik kom nauwelijks meer bij de bouwmarkt.
Toolstation, Hornbach en de Polvo of GBI ijzerhandels zijn lokale vestigingen waar ik veel haal en die ten minste fatsoenlijk spul verkopen.
/rant
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison