Niet iets waar je zin in hebt op eerste paasdag maar toch moest gebeuren.
Momenteel wonen we nog in een huurwoning waar de keuken geen onderdeel is van het gehuurde.
De vorige bewoonster heeft er een nieuwe keuken in laten plaatsen maar we komen er meer en meer achter dat het gewoon troep is.
Van simpele dingen (de onderplint is eigenlijk een soort hout design maar hebben ze andersom geplaatst want achterkant is wit) tot de opbouw en afwerking.
Gelukkig ga ik over een maand of wat verhuizen naar een koophuis waar ik zelf de keuken in ga bouwen (die ik al geregeld heb).
Enfin, de lijst van issues aan deze huur niet huur keuken:
- planken in de koelkast vielen uit elkaar
- 3 nieuwe vrieslades moeten bestellen
- nieuwe motor afzuigkap
- matige oven vervangen door een capabel exemplaar (die overigens mee gaat naar nieuw huis)
- ontsteking gasplaat
- diverse onderdelen vaatwasser
Enfin, zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar de klotigste klus was tot nu toe wel vandaag.
Sinds even merkte ik nattigheid op in de gootsteenkast en het leek erop dat dit van de aansluiting kwam van de vaatwasser afvoer.
Dat bleek uiteindelijk ook zo maar 2 dingen vielen/vallen me op. Namelijk dat de keuken door een beun/haastklus geplaatst is en dat het dus een showroomkeuken is geweest, dat laatste is niet erg maar de installatie is echt wel een snel snel ding geweest.
Alle aansluitingen waren op domme plekken geplaatst, zo zat de stekker van de vaatwasser helemaal in de hoek achter een onderkast terwijl voor de oven en de gasplaat in een losliggende stekkerbak zitten die onder de kastjes ligt….
Enfin. De vaatwasser was dus “stuk” althans, de afvoer was gaan scheuren bij de zwanenhals. Ik heb uiteindelijk de vaatwasser eruit gekregen maar erin was een ramp. De machine stond op allerlei losliggende klosjes resthout, de af en aanvoer en dus de stekker zaten echt op domme wijze weg gewerkt. Uiteindelijk ook van de achterwand van een kastje zooi weg moeten hakken om de stekker de kunnen verwijderen en terug erin pluggen.
Eindstand werkt alles gelukkig weer maar wat een boutklus.
Ik heb gelukkig alle aansluitingen met slagerstouw aangebonden zodat ik ze relatief makkelijk weer terug achter de kastjes kon trekken.
Adjust non olet, plerumque...