Oke, ik chicken out van het weekend met mijn riolering. Was er helemaal klaar voor, maar vond het te spannend/eng om mijn standleiding door te gaan zagen (want wat als ik het niet terug kreeg, dan heb ik nergens in huis meer een afvoer/riool aansluiting). Bedacht mij de optie van Lex, het plaatsen van een rubber seal.
lex schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:39:
[...]
Ziet er niet uit alsof het heel erg lekt. Schoonmaken en rubber seal epoxy erop. Dan sluit je het het ook af. Beste oplossing is inderdaad een t-stuk, maar er zal een reden zijn dat ze dit toen niet gedaan hebben?
Dus heb rubber seal van Bison gehaald, alles schoongemaakt en het aangebracht op de buis. Alleen kwam ik erachter dat het vuil dat ik bij het schoonmaken heb weggehaald er ook voor zorgde dat de buis minder lekte. Alles droog gemaakt en de seal aangebracht, maar helaas bleef er water druppelen (ondanks de afvoer zeker 30 minuten niet was gebruikt). Overdag zijn we weg geweest en toen we 's nachts terugkwamen heb ik een nieuwe laag aangebracht. Gelijk gezorgd dat we de afvoer niet zouden gebruiken tot de volgende dag zodat het kon drogen. Helaas niet gewerkt, want in de ochtend is hij weer gaan lekken.
Lang verhaal kort, ik denk dat ik er toch niet onderuit kom om de aansluiting te gaan vervangen. Dus even voor de zekerheid, ik moet het volgende doen:
Huidige situatie:
Die zaag ik hier door:
Dan plaats ik het T-stuk en de overschuifmof:
Of hoeven de buizen in de overschuifmof niet precies op elkaar te zitten en mag daar ruimte tussen zitten?
Zo dus:
Met die ruimte er tussen zou het wel makkelijker maken om er alles tussen te zetten, maar zorgt er weer wel voor dat de buis kan bewegen en naar beneden kan zakken en uit het T-stuk kan zakken. Of gebeurd dat niet door de rubbers die in overschuifmof zitten?
Als er geen ruimte tussen mag zitten, kan ik hem dan wel met 1 mof plaatsen? Want met het T-stuk erop is dat stuk +/- 5cm te lang. Pas als het T-stuk op de andere buis schuif heeft hij de juiste lengte. Moet ik dan met 2 moffen werken? Zo dus:
Mij lijkt dat vrij onlogisch en lijkt ook niet veel beter op worden.