[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 143 ... 454 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wolly schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:20:
[...]

Dank voor de uitleg. Voor mijn duidelijkheid: Zolang de schade bij breken beperkt blijft tot 1 compartiment dan is dat toch toegestaan? Dat er bijvoorbeeld een slaapkamer boven zit van dezelfde woning maakt het toch niet ineens verplicht om wel brandwerend te omkleden?
Het ligt er een klein beetje aan hoe de woning is bedacht destijds. Juist bij garages kwam het wel voor dat ze als apart compartiment werden bedacht. Tegenwoordig is dat niet meer noodzakelijk en mag de garage onderdeel uitmaken van het brandcompartiment van de woning (nevenfunctie bij de woonfunctie). Dat heeft als gevolg dat bij bezwijken bij brand 1 en hetzelfde (sub)brandcompartiment bezwijkt en, heel kort door de bocht, mag dat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Perseus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:48:
Ik wil de opsluitband niet verhoogd aanleggen, zelfs nog iets onder de bovenkant van de tegels. Dus graszoden + nieuwe grond zouden niet hoger moeten zijn dat de opsluitband. Ik was alleen bang dat bij het weggraven van zand om de opsluitband te plaatsen, de tegels waar deze tegenaankomt gaan verzakken.
Zou gewoon moeten werken, denk ik. Afhankelijk van de dikte van de tegels (gok rond de 4 cm?), zou ik wel een hogere band nemen dan 15cm, liever 20cm, zeker als je daarna nog een 10 cm zand af wilt graven.

Zou de stoepbanden plaatsen voor het afgraven van het zand, dan heb je het minste kans dat het zand eronder tegels die blijven staan vandaan loopt. Misschien het zand ook nog even nat maken bij iedere band, zeker als het erg droog is, dan blijft het ook beter op z'n plek.

Afgraven eerst in het midden doen, denk ik, en zo snel mogelijk daarna vanaf de randen weer opvullen. Als je eenmaal een laagje aarde tegen de banden hebt liggen kunnen ze geen kant meer op en zou je geen verschuivingen moeten krijgen.

Anders, maar iets meer werk, haal een rij tegels extra weg, zet de banden op de goede plek, en daarna de tegels weer terug op hun plek leggen. Je zult toch wat tegels weg moeten halen, neem ik aan, als het in verband is gelegd.

Cement / stabilise zou ik zo veel mogelijk beperken, zie nu bij ons in de tuin dat het gras er behoorlijk meer moeite mee heeft waar ze stabilise hebben gebruikt om de stoepbanden te fixeren. Helpt ook niet dat dat vaak nog 10-20cm van de stoepband af nog onder de grond ligt.

Qua grasmat kun je waarschijnlijk beter meer dan minder afgraven. Kan ook een verrrassing zijn wat onder het zand ligt (steenslag, bv). Maar niet dieper afgraven dan je stoepbanden (of in ieder geval niet aan de randen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 23:59
Perseus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Ik wil de opsluitband niet verhoogd aanleggen, zelfs nog iets onder de bovenkant van de tegels. Dus graszoden + nieuwe grond zouden niet hoger moeten zijn dat de opsluitband. Ik was alleen bang dat bij het weggraven van zand om de opsluitband te plaatsen, de tegels waar deze tegenaankomt gaan verzakken.
Als die tegels er al meer dan een paar maanden inliggen zou ik me daar echt geen zorgen over maken, dan zit dat zand al lang ingeklonken

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:53

Seafarer

XXX

S-te-fan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:29:
Ik had me er inmiddels bij neergelegd dat het geen hoofdverwarming zou zijn, een losse radiator voor en achter bij de raampartij (tussenwoning) zou geen probleem zijn. Juist wel praktisch met natte handschoenen etc na de woon-werk fietsritjes.

Maar wellicht is het behouden van tyleen inderdaad voor de lange termijn niet verstandig. We hebben nu de kans om het te vervangen. Later gaan we dat waarschijnlijk toch niet doen.

In plaats van alles eruit wordt het dan wel infrezen in de bestaande tegelvloer, daar vervolgens vloerverwarming in met tussenafstand 10-15cm. Egaliseren en vervolgens een pvc vloer eroverheen.
Droogbouw vloer eroverheen. Goedkoper en geen stof. Maar wel een hogere vloer.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:23
Seafarer schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Droogbouw vloer eroverheen. Goedkoper en geen stof. Maar wel een hogere vloer.
De hele benedenverdieping is bekleed met steenstrips die eraf moeten. Daarnaast moet er een tussenwand weggebroken worden.

De stof die er dan ook bijkomt van het frezen is dan bijkomend nadeel. Bedankt voor de input in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 21:18
Tranze schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:51:
Op zolder weer verder gegaan met het WTW systeem.
Omdat we over het traphekje heen moeten met de buizen (geen andere weg, want haaks op de balkenvloer), hebben we meteen een begin gemaakt met het vervangen van de staal/houten traphekken. Het balkje op de kopse kant loopt door onder de vloer en zit daar in een vloerbalk geschroeft voor de stevigheid.
[Afbeelding]
Buizen mooi strak langs de muur bevestigd met montageband. Later maken we tot in de nok van het dak hier nog een 'voorzetwand' van. Het loopt schuin, zodat je bij het traplopen er niet met je schouder tegenaan komt.
[Afbeelding]

Vervolgens alles aansluiten op de collectoren.
[Afbeelding]
Gaaf om naar je project te kijken! Ideeën opdoen, maar vooral toekijken hoe iemand anders aan het werk is - ik kan dat de hele dag. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 18:14

JT

VETAK y0

Tranze schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:51:
Op zolder weer verder gegaan met het WTW systeem.
Omdat we over het traphekje heen moeten met de buizen (geen andere weg, want haaks op de balkenvloer), hebben we meteen een begin gemaakt met het vervangen van de staal/houten traphekken. Het balkje op de kopse kant loopt door onder de vloer en zit daar in een vloerbalk geschroeft voor de stevigheid.
[Afbeelding]
Buizen mooi strak langs de muur bevestigd met montageband. Later maken we tot in de nok van het dak hier nog een 'voorzetwand' van. Het loopt schuin, zodat je bij het traplopen er niet met je schouder tegenaan komt.
[Afbeelding]

Vervolgens alles aansluiten op de collectoren.
[Afbeelding]
Leuk om te zien hoe je het doet d:)b Aangezien de buizen van beneden komen en ononderbroken weer onder de vloer gaan neem ik aan dat je wtw-unit niet op zolder komt/staat?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat doe je als je voor 1 raam nog geen rolluik hebt en het zo warm wordt? Ghetto-style :')

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Karton tussen inzethor en raam, maar het werkt wel :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 22:01
@Jolke Om te doen is ook zeker leuk, maar we zijn blij als alles af is en we eindelijk kunnen genieten van het resultaat. Sinds 4 januari zijn we bezig... en ik denk dat we er ergens in augustus in kunnnen. Dan hebben we wel 175m2 volledige gerenoveerd... alleen de muren en de houten vloeren boven zijn dan blijven zitten.

@JT De unit (Orcon HRC-400) hangt iets hoger dan de Hybalans collectoren. Op deze oudere foto is het beter te zien: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na8Liyw01OzCtkC2V-T90wikMwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqjmyGIcoo8hkRLHDO8edNeA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tranze schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:16:
@Jolke Om te doen is ook zeker leuk, maar we zijn blij als alles af is en we eindelijk kunnen genieten van het resultaat. Sinds 4 januari zijn we bezig... en ik denk dat we er ergens in augustus in kunnnen. Dan hebben we wel 175m2 volledige gerenoveerd... alleen de muren en de houten vloeren boven zijn dan blijven zitten.

@JT De unit (Orcon HRC-400) hangt iets hoger dan de Hybalans collectoren. Op deze oudere foto is het beter te zien: [Afbeelding]
Gezien het schuine dak dus wel op zolder? Wat gebeurt er dan precies, gaan de leidingen onder de vloer om er op een andere plek op zolder weer boven te komen bij de unit?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tranze
JT schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Gezien het schuine dak dus wel op zolder? Wat gebeurt er dan precies, gaan de leidingen onder de vloer om er op een andere plek op zolder weer boven te komen bij de unit?
Inderdaad wel op zolder. Vanaf de collector boxen gaan nog 180mm leidingen naar de WTW unit. En vanaf de WTW unit 180mm naar buiten en van buiten naar de unit.
De buizen die de vloer in gaan, gaan het hele huis door, via plafonds en voorzetwanden. Dat is de afzuiging en inblaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTXSZLnWzNR6zrccevPjYzdL0jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwUmZ1fLKHbHkr3qy9lx1XMa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXJMgsu3hugkfHqBVsKNGvzHp-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMAQHmZsUWduQuvKv4MISVmD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSAaUUJyNENnY6HaCsyhN-4W0Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtcR37RSsI3Yskrk5vABbr8j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YXzyJAaSt6dUIQquDJMv2Ts5Go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZuW73rzuRUSFrINcI9mgQ7D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Scherpe/90 graden bochten vermijden is wel zo fijn voor ventilatie, maar op deze manier kan je toch nooit meer zeker zijn dat je niet in een leiding gaat boren/nagelen/schroeven? Loopt zo'n beetje overal en nergens eens je er gipsplaat tegen gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
@Slonzo wanden hebben we voorzien van 18mm osb en 9mm gips. Daar onder zit nog 33mm ruimte door de gebruikte balken. Dus ik durf prima wat aan de muur op te hangen 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tranze schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:39:
@Slonzo wanden hebben we voorzien van 18mm osb en 9mm gips. Daar onder zit nog 33mm ruimte door de gebruikte balken. Dus ik durf prima wat aan de muur op te hangen 😀
Ah, dat valt dan inderdaad erg mee, dan kan je makkelijk 50mm kwijt zonder risico :)
Anders had ik het toch niet zo snel aangedurfd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 01:49
Wij hebben een woonkeuken beneden met de woonkamer op de eerste en een open trap daar naartoe. We komen opslagruimte te kort, dus ik wil de trap naar de eerste dicht maken en een trapkast realiseren.

Dit is de woonkeuken, er liggen 60x60 tegels op de grond. De houten trap is dus open en heeft een gewoon traphek aan de zijkant, maar de floorplanner website heeft die niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FORTZOo.png

Ik wil niet in de vloer boren of wat dan ook, dus ik wil zoiets als dit maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g8fhKGy.png
Dacht aan 3 brede kasten/lades, met minder handvaten maar wel hetzelfde idee. De fronten wil ik dan over de zijkant van de trap laten vallen ander heb ik het idee dat de "lades/kasten op wielen" nooit recht zullen staan.

Welk hout kan ik het beste als front gebruiken? En wel of niet gebruik maken van zwenkwielen aan de voorzijde?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57
Ik heb feitelijk hetzelfde gemaakt, met multiplex front. Op zich ziet dat er prima uit en je kunt de randen aardig netjes krijgen. Ik wilde expliciet geen MDF, omdat ik er een schoenenkast van gemaakt heb. De bovenste plank zit ongeveer 60 CM onder de bovenste punt van de kast, waardoor het een aardig eindje is, zonder dat die ondersteunt wordt door de plank. Ik was bang dat MDF zou doorbuigen.

Ik zit er nu over te dubben om het geheel van wielen af te halen, en er toch lade geleiders in te zetten. Dit omdat het idee leuk is, maar ook met fronten die over de trap heen vallen wil je ze recht hebben staan. Hier lopen we ondanks dat er geen draaiende wielen onder zitten, toch af en toe te klooien om alles weer recht te zetten, omdat er toch net iets uitstak toen je de kast dicht deed, of net een tikje opzij gaf met open doen..

TLDR; Multiplex en geen wieltjes doen, maar lade geleiders.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02
mierenfokker schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
Iemand ervaring tussen plintenfabriek en plintenstunter? Zeker in afgelakte staat van de plinten scheelt laatstgenoemde erg veel. Enige “nadeel” is dat deze maar lengtes van 2,44m levert, plintenfabriek zo te zien ook 5m.

Ik wil gewoon standaard plinten 12x90. Als 2x gegrond ook goed genoeg is prima, heb alleen geen zin/tijd om ze nog af te lakken zelf helaas..
Hier alles van plintenfabriek. Bevalt prima en goed afgelakt. Lekker lange stukken dus weinig zaag snedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
--WaaZaa-- schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:42:
Ik heb feitelijk hetzelfde gemaakt, met multiplex front. Op zich ziet dat er prima uit en je kunt de randen aardig netjes krijgen. Ik wilde expliciet geen MDF, omdat ik er een schoenenkast van gemaakt heb. De bovenste plank zit ongeveer 60 CM onder de bovenste punt van de kast, waardoor het een aardig eindje is, zonder dat die ondersteunt wordt door de plank. Ik was bang dat MDF zou doorbuigen.

Ik zit er nu over te dubben om het geheel van wielen af te halen, en er toch lade geleiders in te zetten. Dit omdat het idee leuk is, maar ook met fronten die over de trap heen vallen wil je ze recht hebben staan. Hier lopen we ondanks dat er geen draaiende wielen onder zitten, toch af en toe te klooien om alles weer recht te zetten, omdat er toch net iets uitstak toen je de kast dicht deed, of net een tikje opzij gaf met open doen..

TLDR; Multiplex en geen wieltjes doen, maar lade geleiders.
Ik kan geen ladegeleiders maken omdat ik niet een stevig genoeg frame kan maken aangezien ik de vloer niet wil beschadigen. Bovendien wordt de hoogste lade/kast 2m70 hoog in het hoekje. Ik zie niet hoe ladegeleiders dat dragen kunnen. Sowieso gaat dat doorhangen lijkt mij, ook met de kleindere lades.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet wieltjes doen en een latje (oid) monteren aan de onderkant van de trap. Dat laatste om te zorgen dat je karretjes alleen maar voor/achteruit kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 16-06-2021 20:32 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat is een goede, ga ik onderzoeken. Thanks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
MartijnA3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:48:
Wij hebben een woonkeuken beneden met de woonkamer op de eerste en een open trap daar naartoe. We komen opslagruimte te kort, dus ik wil de trap naar de eerste dicht maken en een trapkast realiseren.

Dit is de woonkeuken, er liggen 60x60 tegels op de grond. De houten trap is dus open en heeft een gewoon traphek aan de zijkant, maar de floorplanner website heeft die niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dacht aan 3 brede kasten/lades, met minder handvaten maar wel hetzelfde idee. De fronten wil ik dan over de zijkant van de trap laten vallen ander heb ik het idee dat de "lades/kasten op wielen" nooit recht zullen staan.

Welk hout kan ik het beste als front gebruiken? En wel of niet gebruik maken van zwenkwielen aan de voorzijde?
Totaal andere toepassing. Maar je kan wel zien hoe je een uittrekkast kan maken met ladegeleiders.

https://youtu.be/Fxe8FDjoY6w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

In een verder netjes gestucte zolder zie ik op sommige plekken onderstaande rondjes ietsjes uitsteken, dit is na verloop van tijd ontstaan en wat me hierbij opvalt is dat het enkel gebeurt op de schuine wand van de dakkapel en enkel op verticale stukken wand. Plekje is pakweg een dikke centimeter breed/hoog.

Herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpp0-A7JN26GV3ZqE331AdnG7bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQsriAMjQ4NE85idovNFKHRC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Tranze boel gipsplaten! Dat is best wel werk om dat netjes dicht te maken en te verven. Ik ben dit weekend bezig geweest met 10 m2 gipsplaten aan het plafond. Boven je hoofd werken is 10x vermoeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:53
Ik ben van plan om zelf een bed te gaan maken van 200 x 200 cm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1bQILD34PRfEhusDLSKGJhdk6_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OV7ceftwmaoj6QtFDSU76nei.png?f=fotoalbum_large

Het frame van het bed zijn planken van 40 x 200 mm
Het hoofdbord zijn planken van 20 x 200mm.
Beide eikenhout.

De planken ga ik bestellen bij Plankencentrale (of is er iemand met slechte ervaringen hiermee?, of een beter alternatief in omg. eindhoven of thuisbezorgd)
Voor de verbindingen wil ik bedhaken/ledikanthaken gebruiken.

Het hoofdbord ga ik verlijmen icm pocktholes of deuvels/dominos
Aan de achterzijde komen nog wel een 3tal latten om het geheel te verstevigen/bij elkaar te houden

Tips, op of aanmerkingen zijn zeer welkom

Louzy#2475

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47

Tjark

DON'T PANIC

@louzy82 tips als o.a. deze al bekeken voor je hoofdbord?

*insert signature here

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-06 21:07
MartijnA3 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb iets vergelijkbaars gemaakt dmv ladegeleiders. De geleiders zouden geloof ik 100kg mogen dragen. Kast is gemaakt van MDF en de planken zijn van meubelpaneel. Verbinden zijn gemaakt dmv deuvels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-mdJLQ9YS4b0M-33_4DiN0lnmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARQpiPq9qGYQ3S1Ubxab9iAJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
Je zou ook nog de geleiders aan de zijkant of bovenkant kunnen plaatsen, puur om ze recht te houden, icm wielen aan de onderkant voor het dragen van het gewicht?

[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 17-06-2021 11:05 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Ik wil de spouwmuur (6cm) om een kozijn heen goed afdichten. Tot 5 minuten geleden zaten er alleen dagkanten van hout omheen als afdichting (18cm breed), hier komt de geur van de spouw langsaf/doorheen. Niet echt een frisse geur als je in die hoek op de bank zit. Daarnaast ook niet wensbaar voor het luchtdicht houden van het huis.

Wat kan ik het beste gebruiken om het gat tussen kozijn en muur luchtdicht te maken? Ik ben sowieso van plan om er nog een keer met een bus PUR langs te gaan, maar dit is niet luchtdicht. Is er een speciale tape die ik hiervoor kan gebruiken? Als het eenmaal luchtdicht is zal ik de dagkanten weer terugplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qy7lzJP.jpg

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 13:46
louzy82 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:08:

Ik heb draadloze Qi-lader in mijn nachtkastje gefreesd en een stekkerblok achter het bed weggewerkt, zodat er geen dradenbende naar een stopcontact hoeft te gaan (slechts 1 draad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
--Erik-- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:21:
Ik wil de spouwmuur (6cm) om een kozijn heen goed afdichten. Tot 5 minuten geleden zaten er alleen dagkanten van hout omheen als afdichting (18cm breed), hier komt de geur van de spouw langsaf/doorheen. Niet echt een frisse geur als je in die hoek op de bank zit. Daarnaast ook niet wensbaar voor het luchtdicht houden van het huis.

Wat kan ik het beste gebruiken om het gat tussen kozijn en muur luchtdicht te maken? Ik ben sowieso van plan om er nog een keer met een bus PUR langs te gaan, maar dit is niet luchtdicht. Is er een speciale tape die ik hiervoor kan gebruiken? Als het eenmaal luchtdicht is zal ik de dagkanten weer terugplaatsen.

[Afbeelding]
PUR is wel degelijk luchtdicht, als je de closed-cell variant gebruikt. Tixophalt of andere sealer kit zou ook nog kunnen, maar dat meurt ook wekenlang en je gaat hier zo een hele doos van verbruiken.

Ik zou hier denk ik flash-tape voor gebruiken. Dan moet er wel een goed materiaal onder (-de dagkanten) om op te hechten, want dat gaat op die bakstenen niet werken.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
CappieL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:21:
[...]

Ik heb draadloze Qi-lader in mijn nachtkastje gefreesd en een stekkerblok achter het bed weggewerkt, zodat er geen dradenbende naar een stopcontact hoeft te gaan (slechts 1 draad).
@louzy82 Misschien dan ook iets verzinnen voor verlichting bij het bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Laatst online: 13-06 13:46
loeberce schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:26:
[...]

@louzy82 Misschien dan ook iets verzinnen voor verlichting bij het bed?
@louzy82 Met zo'n groot hoofdbord kun je mooi lampjes wegwerken.
Was ik ook van plan, maar wilde mijn wederhelft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

[Afbeelding]
Latje erin, naden afpurren (met flexibele pur) en dan de luchtdicht maken met rubber seal?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

[Afbeelding]

Beide eikenhout.
Leuk project! Overweeg dat zelf ook in ons nieuwe huis te doen. Keep us updated! :)

Ik neem aan dat je 40 x 200 cm en 20x 200 cm bedoelde voor de planken, maar gezien je tekening lijkt het me dat je voor je hoofdbord langere planken wilt omdat het hoofdbord aan weerszijden uitsteekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
@Tjark @CappieL @loeberce

Bedankt voor de input!

Stopcontact komt er sowieso aan beide kanten een inderdaad.

Hm, ik denk dat ik de 'nachtkastjes' zo maak dat ik ze er makkelijk weer af kan halen indien we ooit een telefoon krijgen met draadloos laden ;)

De lampjes ga ik even met het vrouwtje bespreken, zou wel zo mooi zijn.

Dat filmpje heb ik toevallig al gezien ja! Erg nuttig.
De planken in het hoofdbord ga ik voorzien van een facetrand. Ik vind het mooi om te zien dat het individuele planken zijn en daarnaast verbergt dat ook een beetje enige oneffenheden.

Ik ben voornemens om de planken van het bedframe aan de bovenkant buitenzijde af te ronden met een frees voor de stootgevoeligheid (van de kinderen vooral)

@DHH
Ik bedoelde dat de planken van het bed 40mm dik zijn en 200mm breed. Meer om aan te geven hoe dat eruit zal zien.

[ Voor 10% gewijzigd door louzy82 op 17-06-2021 12:59 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
louzy82 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:57:

Hm, ik denk dat ik de 'nachtkastjes' zo maak dat ik ze er makkelijk weer af kan halen indien we ooit een telefoon krijgen met draadloos laden ;)
Ik heb een tv-kast opgehangen met een french cleat, met alle kabels etc in holle ruimte er achter. Ideaal, ik heb die kast al meerdere keren even eraf getild en weer terug gehangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55

Exigence

dnkroz

[Afbeelding]
Illbruck FM330 is luchtdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
Jolke schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
@Tranze boel gipsplaten! Dat is best wel werk om dat netjes dicht te maken en te verven. Ik ben dit weekend bezig geweest met 10 m2 gipsplaten aan het plafond. Boven je hoofd werken is 10x vermoeiender.
Het is inderdaad een lekker klusje. 2 jaar geleden ook een huis verbouwd, toen viel het me ook tegen. Nu dus maar een paar gipsplaatstempels gekocht en gelukkig van mijn broer een Makita gipsschroefmachine kunnen lenen, dan gaat het allemaal een stuk sneller. Glad maken besteden we uit aan een stucadoor, verven gaan we wel zelf doen. Ik geloof dat we op de 1e etage en zolder nog ongeveer 150m2 aan platen moeten aanbrengen, dus wel zijn nog even zoet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ligt het aan mij of zijn gipsschroeven in onhandige maat? Met AK platen is de plek waar je schroeft nog wat dunner, ik gebruik 12,5 mm platen en de rachels zijn 20mm. Dan steekt een 35 mm schroef toch altijd net een beetje door? Het is dan wel in de vrije ruimte maar er lopen ook buizen, kabels voor spotjes, etc. Zal maar net niet goed gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Beekforel schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:31:
Ligt het aan mij of zijn gipsschroeven in onhandige maat? Met AK platen is de plek waar je schroeft nog wat dunner, ik gebruik 12,5 mm platen en de rachels zijn 20mm. Dan steekt een 35 mm schroef toch altijd net een beetje door? Het is dan wel in de vrije ruimte maar er lopen ook buizen, kabels voor spotjes, etc. Zal maar net niet goed gaan?
Dan neem je een 25mm schroef? :P

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18
Beekforel schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:31:
Dan neem je toch 30 of 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JBS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:40:
In een verder netjes gestucte zolder zie ik op sommige plekken onderstaande rondjes ietsjes uitsteken, dit is na verloop van tijd ontstaan en wat me hierbij opvalt is dat het enkel gebeurt op de schuine wand van de dakkapel en enkel op verticale stukken wand. Plekje is pakweg een dikke centimeter breed/hoog.

Herkent iemand dit?

[Afbeelding]
Ben bang dat het (gips)plamuur van schroefgaatjes loslaat waardoor het naar boven komt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FRANQ
FRANQ schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:55:
Laatst een beetje advies gevraagd over de vlonder.

Afgelopen de oude zooi weggesloopt.
[Afbeelding]

Dit weekend begonnen met de nieuwe vlonder.

[Afbeelding]

Omdat ik dus bij de filters en pompen moet kunnen moet de vlomder open kunnen.

[Afbeelding]

Kunststof planken erop zodat het niet weer zo snel verrot.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben nog niet verder gekomen omdat ik flink naar gevallen ben toen ik het luik wat af is liet zakken.
Maar gelukkig alleen een gekneusde pols.

Ik ben nog wel op zoek naar een manier om de luiken makkelijker te openen.
Ik zat te denken aan gasveren, maar die zetten de constructie wel continu op spanning.

Eigenlijk ben ik meer op zoek naar een soort spindel waarvan ik de hex kop in een gat van de vlonderplank bereikbaar zet, en dan met de accu boormachine het luik open kan draaien.
(Het idee van een hydraulische cilinder maar dan mechanisch)

Ik kom alleen niet op de juiste zoeknaam.
Ik vind lineaire spindels, raamuitzetters, dakluik uitzetters maar niet echt iets wat ik kan toepassen voor een vlonderluik waar je dus van bovenaf wil bedienen zonder een slinger of iets dergelijks.

Heb het bij een pompinstallatie van de gemeente ook wel gezien, dus het moet bestaan.
Zo, de vlonder af gemaakt in de avonduren.

Hier staat hij open.
Ik heb gasveren besteld om de kleppen te kinnen openen.
De linker klep weegt 119kg en de rechter klep 106kg.

Onder de kleppen zit het vijverfilter.
Linksvoor komt het water binnen vanaf de bodemdrains. En dan gaat het door een bak met borstels.
De bak daarachter is een statisch bed(stilstaand kunststof filter materiaal)
De bak rechts daarvan heeft een bewegend bed, hierin zot hetzelfde filter materiaal maar dan in beweging gebracht met luchtbelletjes.
En de laatste bak rechtsvoor is gevuld met Japanse matten.

Dan staat daarvoor nog de hydrofoor pomp voor de tuin beregening.

En helemaal vooraan onder het stukje vijverzeil zitten 2 airliften waarmee ik het water rondpomp (en meteen het eiwit afscheid en naar het riool loos)

De airliften zitten in 2 buizen van rond 300 die 3meter diep in de grond zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROdjF2LA0z5rI2VY6sBlyNcIf7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FahcR686x4gEXHT4XpSqgh8E.jpg?f=fotoalbum_large

Een klep dicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEnjPql7uzX3l2uAtRRbfneGbSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HC4vRrvFbxwEAx6awKsLmNqd.jpg?f=fotoalbum_large

Beide dicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmAbGe4BYSDGG-FRJjHftMncWL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFk11XWhGJfMLlFwziQoaP3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbuBUjPfU-n4TIeDWCfdlJYqNUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ut9LTjNTCID86hEzv13UbRa.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel tevreden over het resultaat :)
Ik moet alleen nog op jacht naar vlakke infrees handgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:53
JBS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:40:

Herkent iemand dit?

[Afbeelding]
Toevallig waar geschroefd is? Hebben wij iig wel op een paar plekken. Ik vermoed dat door werken van wanden de schroef wat is losgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

[Afbeelding]

Beide eikenhout.

De planken ga ik bestellen bij Plankencentrale (of is er iemand met slechte ervaringen hiermee?, of een beter alternatief in omg. eindhoven of thuisbezorgd)
Voor de verbindingen wil ik bedhaken/ledikanthaken gebruiken.

Het hoofdbord ga ik verlijmen icm pocktholes of deuvels/dominos
Aan de achterzijde komen nog wel een 3tal latten om het geheel te verstevigen/bij elkaar te houden

Waarom massief eiken voor het hoofdbord? Het is duur en eiken 200x20mm gaat waarschijnlijk veel te veel werken je kunt beter voor +-100x20 of 70x20 gaan. Een veel betere optie is gefineerd eiken MDF-plaat. Het effect is hetzelfde maar kosten zijn aanzienlijk lager en is makkelijker te bewerken. Wil je een posh uitstraling ga dan voor kwartiers gezaagd fineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

FRANQ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Zo, de vlonder af gemaakt in de avonduren.

Hier staat hij open.
Ik heb gasveren besteld om de kleppen te kinnen openen.
De linker klep weegt 119kg en de rechter klep 106kg.

Onder de kleppen zit het vijverfilter.
Linksvoor komt het water binnen vanaf de bodemdrains. En dan gaat het door een bak met borstels.
De bak daarachter is een statisch bed(stilstaand kunststof filter materiaal)
De bak rechts daarvan heeft een bewegend bed, hierin zot hetzelfde filter materiaal maar dan in beweging gebracht met luchtbelletjes.
En de laatste bak rechtsvoor is gevuld met Japanse matten.

Dan staat daarvoor nog de hydrofoor pomp voor de tuin beregening.

En helemaal vooraan onder het stukje vijverzeil zitten 2 airliften waarmee ik het water rondpomp (en meteen het eiwit afscheid en naar het riool loos)

De airliften zitten in 2 buizen van rond 300 die 3meter diep in de grond zitten.

[Afbeelding]

Een klep dicht.
[Afbeelding]

Beide dicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben wel tevreden over het resultaat :)
Ik moet alleen nog op jacht naar vlakke infrees handgrepen.
waarom de lussen niet aan de kant van de vijver tegen de balk ? gelijk uit het zicht ? en gezien je gasveren hebt

Of je steen daar iets weghalen zodat je daar je vingers tussen kan zetten .. waarom lelijk in het midden ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 06-06 07:46
vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 01:03:
[...]

waarom de lussen niet aan de kant van de vijver tegen de balk ? gelijk uit het zicht ? en gezien je gasveren hebt

Of je steen daar iets weghalen zodat je daar je vingers tussen kan zetten .. waarom lelijk in het midden ?
Gezien er nog gezocht moet worden naar vlakke inbouwgrepen gok ik dat de lussen tijdelijk zijn! Helemaal geen slecht idee om ze tijdelijk in ieder geval open te kunnen krijgen!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
vso schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 01:03:
[...]

De lussen zijn tijdelijk, ik heb nog geen handgreep gekocht.

Maar misschien kan ik hem wel aan de kopse kant optillen, vanmiddag maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Autonoesis schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Waarom massief eiken voor het hoofdbord? Het is duur en eiken 200x20mm gaat waarschijnlijk veel te veel werken je kunt beter voor +-100x20 of 70x20 gaan. Een veel betere optie is gefineerd eiken MDF-plaat. Het effect is hetzelfde maar kosten zijn aanzienlijk lager en is makkelijker te bewerken. Wil je een posh uitstraling ga dan voor kwartiers gezaagd fineer.
bedankt voor je reactie
Hm, je brengt me wel aan het twijfelen wat betreft het 'werken'.

MDF met fineer lijkt me geen optie aangezien het ook een dragende functie heeft.

Maar wellicht dat ik de gulden middenweg bedacht heb:
Voor het hoofdbord multiplank gebruiken. Dat is multiplex met een toplaag van eiken. Normaliter gebruikt voor vloeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vN1_m8ghzHq-WaOK99FGARw4kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzApt3HG8dhF9kp1Pkww7uLE.jpg?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
FRANQ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:37:

Ziet er netjes uit allemaal, maare, airlift :? Was'da?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06 14:29
Inmiddels al een aardige tijd mee aan het lezen op dit topic.
Nu tijd om wat plaatjes te delen van onze verbouwing van de afgelopen 6mnd.
Met name nog wat openstaande afwerkingspunten. Maar zeer tevreden over t resultaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJxu7hvz6MJ1meJwsxrmOuHeIIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1H8dFA2wPYaMxnGPsv5ab0U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTpiw74yPPD9n5c32DHds1IfqEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogAdExiwhWRAa8sC3umKbPPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LJrSBxzljCoGkCfi66jHKgnYKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrikPF8NkQrf9pBlteCikDo1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3B7dQf92SORdNQKXob67AxXBZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUXytwdj4LTeusfd1CS29dV9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeL8BdqRcjHA4Gq9i8q4mfdBzn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6tCqxcmvTnGhl6BmHbT1ciK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0T919ziShX4gtjhW0nKJp-SEsCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UP4b0FbEqUxfkYwp6A5jJzGe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljhSw_MJyOvgdJfOsg32AHaZXJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLBqAUFWAAFm1WEzc0zgOar6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNgOOsRL5aWnMwlbXBEuX4oGj5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tXiS8fV1hfpC20GekY1JYra.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdgAYwMzIMDGU3dICCWq1qFyK2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdyWcVdzrEni98fn1WbEIlfi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oegztxz-ey58KIOEFnSf8iOv3zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMkiUpza6tuXrVTOyHRUeMnl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gvtma77dLZ_uz7d3PhrSJBX9Lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmwTPDckX1lBd2bMxhjYNUOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKeCFz7fBNG8g_Eq1wY-SPqPOEw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BocGZa0djLqy80lWrcvM9jmW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier eens even vragen. Ik ben op zoek naar OEM of 3rd party buitenzonwering / screens voor een Fakro dakraam. Kan het spul van Fakro zelf krijgen maar die zijn wat prijzig (150 handbediend en meteen 5 a 600+ voor elektrisch :X).
Aangezien ik het rolgordijn aan de binnenkant ook 3rd party heb zou ik verwahten dat het bestaat. Maar geen idee waar.
Oh ja, en graag snel leverbaar, liever vndaag dan gisteren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2021 09:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:09

Wish

ingwell

The Eagle schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:10:
Hier eens even vragen. Ik ben op zoek naar OEM of 3rd party buitenzonwering / screens voor een Fakro dakraam. Kan het spul van Fakro zelf krijgen maar die zijn wat prijzig (150 handbediend en meteen 5 a 600+ voor elektrisch :X).
Aangezien ik het rolgordijn aan de binnenkant ook 3rd party heb zou ik verwahten dat het bestaat. Maar geen idee waar.
Oh ja, en graag snel leverbaar, liever vndaag dan gisteren ;)
https://www.dakraamgordijnen.nl/dakraamgordijnen/fakro ?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wow, mooi project, @joost1112! Mooi geworden. In het najaar is bij ons de badkamer aan de beurt, dus ik kijk graag even mee. ;)
Die paarse (?) platen zijn gipsplaten met een waterafstotende laag? En wat zijn die grijsgroene platen (foto 7)? Bij foto 8/9 zie je op de rand nog een MDF/OSB plaat op de rand zitten, laat je die zitten of doe je daar nog iets mee? Past imo niet echt bij de nette afwerking van de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
Hmmbob schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Ziet er netjes uit allemaal, maare, airlift :? Was'da?
Ken je zo'n bodemstofzuiger voor in een aquarium?
Die pompt water omhoog met luchtbelletjes.

Een aitlift is hetzelfde principe maar dan flink uitvergroot.

Ik verpomp nu met een 40w luchtpomp meer water dan met een 150w vijverpomp.
Het bespaart dus veel energiekosten, al heb je wel in het begin hogere kosten omdat je alles overbemeten moet aanleggen om weerstand te verminderen.

Via de groene slang pomp ik lucht naar beneden.
De grijze buis is 110mm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCa0GbJmsDiAzv2NW3OuHZnaH50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhEJH5CNZJsCFUBXYFba2Hlt.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je hoeveel water eruit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcySjA31yAyqYIemdJab7bl6OP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnJhqBFysWM3aaifAkqeyxbn.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook dit filmpje voor meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:47

Tjark

DON'T PANIC

louzy82 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Voor het hoofdbord multiplank gebruiken. Dat is multiplex met een toplaag van eiken. Normaliter gebruikt voor vloeren.
[Afbeelding]
Wat ga je dan doen qua afwerking aan de kopse kanten?

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joost1112
  • Laatst online: 12-06 14:29
Jolke schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:32:
Wow, mooi project, @joost1112! Mooi geworden. In het najaar is bij ons de badkamer aan de beurt, dus ik kijk graag even mee. ;)
Die paarse (?) platen zijn gipsplaten met een waterafstotende laag? En wat zijn die grijsgroene platen (foto 7)? Bij foto 8/9 zie je op de rand nog een MDF/OSB plaat op de rand zitten, laat je die zitten of doe je daar nog iets mee? Past imo niet echt bij de nette afwerking van de rest.
Die blauw paarse zijn diamondboards van Knauf.
De grijze platen zijn qboard/marmox/wedi platen. schuim met beton/cement afwerklaag ideaal om eea waterdicht te krijgen in combinatie met eurocol 685.

Die OSB planken moeten nog vervangen worden voor een 28mm Multiplex welke netjes geschuurd wordt en in zwarte beits gezet wordt. Op die manier kan ik het beste inkijk in de badkamer en wc voorkomen icm mn schuifdeuren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvNNOK52fQko18bNXGPZkwaJPkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukSRjgBYXPPMm5XoK38f4k4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Tjark schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Wat ga je dan doen qua afwerking aan de kopse kanten?
In mijn ontwerp zit een rand om het hoofdbord heen.
Dat maak ik of zwart of een hele donkere wax olie en dan maak ik het ook van een strip massief eiken van ca. 60 mm breed x 20mm dik.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's een rolgordijn aan de binnenkant, die heb ik al. Ik zoek zoiets: https://www.fakrozonwerin...-114x118-z-wave-9124.html
Maar dan onder de 150 ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:14
joost1112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Die blauw paarse zijn diamondboards van Knauf.
De grijze platen zijn qboard/marmox/wedi platen. schuim met beton/cement afwerklaag ideaal om eea waterdicht te krijgen in combinatie met eurocol 685.

Die OSB planken moeten nog vervangen worden voor een 28mm Multiplex welke netjes geschuurd wordt en in zwarte beits gezet wordt. Op die manier kan ik het beste inkijk in de badkamer en wc voorkomen icm mn schuifdeuren.[Afbeelding]
en dan je plafond nog... ik hoop dat de glaswol niet dampdicht is afgewerkt? vergeet je een dampscherm niet boven je douche? de dampdruk kan enorm hoog zijn, iig ik heb schimmel in het plafond staan

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
The Eagle schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Da's een rolgordijn aan de binnenkant, die heb ik al. Ik zoek zoiets: https://www.fakrozonwerin...-114x118-z-wave-9124.html
Maar dan onder de 150 ;)
Zoek je een handbediende of een elektrische? Ik denk dat ik die handbediende nog ergens ongebruikt heb liggen, kwam ooit bij ons dakraam maar hebben we niet gemonteerd. Ondertussen wel verhuisd dus ik zou even goed moeten zoeken waar die gebleven is.

-edit- nevermind, het was een andere maat: 134x98

[ Voor 4% gewijzigd door decipherer op 18-06-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

decipherer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Zoek je een handbediende of een elektrische? Ik denk dat ik die handbediende nog ergens ongebruikt heb liggen, kwam ooit bij ons dakraam maar hebben we niet gemonteerd. Ondertussen wel verhuisd dus ik zou even goed moeten zoeken waar die gebleven is.
Handbediende ja.

Edit: jammer dat het de verkeerde maat is. Oh well, zoek wel verder :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:19
Sorry, blij gemaakt met een dooie mus ben ik bang. Ons dakraam had een andere maat: 134x98

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

decipherer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Sorry, blij gemaakt met een dooie mus ben ik bang. Ons dakraam had een andere maat: 134x98
Jammer idd, maar toch niet helemaal. Je triggerde me namelijk even op MP te gaan kijken. Zijn er wel, alleen nog niet de juiste maat gevonden helaas. Thx anyway :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik was zo ongeveer aan de waterleiding toe gister (ben de keuken aan het verbouwen). Maar ik had geen boor die dik genoeg was en eigenlijk wilde ik het ook wel netjes met perskoppelingen hebben. Dus toch maar even de installateur een appje gestuurd en die stond vanmiddag al op de stoep (dat doe ik ook als zijn wifi niet goed werkt, helpt dus wel ;) ) en heb ik nu de stopkranen voor de waterleiding mooi naar wens zitten.
Hij heeft het ook nog even net anders gedaan dan ik bedacht had waardoor de aansluiting nu dichter op de hoofdkraan zit (op 22 ipv 16 mm). Ik kan veel zelf maar de snelheid en kwaliteit waarmee dit geregeld is kan ik niet evenaren. Blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:18
En zo heeft eenieder z’n kwaliteiten en gereedschappen om zijn kunstje te doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 18:50
Heeft er toevallig iemand ervaring met het verwijderen van beton ciré? Ik heb net een huis gekocht waarbij de trap bekleed is met meerdere lagen beton ciré wat niet helemaal naar mijn smaak is. Graag zou ik daarom de trap willen renoveren met overzettreden en vroeg me af of het nodig was om hiervoor eerst de beton ciré lagen te verwijderen en hoe je dat het beste kunt aanpakken?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een poosje geleden al een beugel gelast en in de hammerite gezet. Nu maar even opgehangen. Het onderstel van de afkortzaag past precies in het hoekje en hangt hoog genoeg zodat mijn bagagedrager van de fiets er onder past. Zo kan mijn fiets ook netjes in het schuurtje staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkzXwwoxL6wtEJbwDi86IzDAQ3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxRXrCzcisWMmcJyTbbkjGOm.jpg?f=fotoalbum_large

Verder nog een tafeltje voor Sypie Jr. in elkaar gezet van restplankjes douglas. De bedoeling is dat hier 2 afwasteiltjes in komen te hangen gevuld met water en zand. Junior houdt van bende maken en vies worden, wij vinden het heerlijk om hem zo te zien genieten. Het tafeltje moet nog even worden voorzien van wat afgeronde kantjes en er moet nog even met de schuurmachine overheen, sommige stukken zijn écht te ruw om aan/mee te spelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv5mPSW7SzBFpBmfzbghx_lPIyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KesTxvzvittKdULdi548FfMx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-06 22:08

MJV

@sypie heb je een foto van alleen de beugel? Onderstel ligt bij mij ook al een tijdje in de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@MJV Kan wel een fotootje maken straks. Stelt eigenlijk niet zoveel voor: 3 rechte strips in een U-vorm aan elkaar gelast. Drie gaten in de achterste strip , waarvan de middelste iets lager zit, zodat de boel goed aan de muur blijft hangen. Smal genoeg om tussen de pootjes te passen.

Verder heb ik nog 4 kunststof dopjes onder het plaatwerk geschroefd waardoor de onderkant iets langer z'n verf houdt. (en zo kan ik 'm ook nog eens ergens neerzetten zonder meteen dikke krassen te veroorzaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Weet eigenlijk iemand of je van een gewoon vast raam, een draai/kiep raam kan maken. Ons nieuwbouwhuis is 3 jaar geleden opgeleverd en hebben toen de optie gemist om van enkele ramen aan de voorkant een draai/kiep raam te maken. Sommige huizen hebben dit wel. Ogenschijnlijk lijken deze ramen hetzelfde, alleen mist het draai/kiep mechanische bij ons..

Nu heb ik diverse offertes opgevraagd maar die halen het raam er gewoon uit en zetten er een totaal nieuw draai/kiep raam in in het kozijn. Of is dit de enige manier die er is? Ik vind het zonde van het raam

De originele leverancier verwijst mij naar een (goede) timmerman, want zij leveren alleen aan projectbouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
mierenfokker schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:13:
Weet eigenlijk iemand of je van een gewoon vast raam, een draai/kiep raam kan maken. Ons nieuwbouwhuis is 3 jaar geleden opgeleverd en hebben toen de optie gemist om van enkele ramen aan de voorkant een draai/kiep raam te maken. Sommige huizen hebben dit wel. Ogenschijnlijk lijken deze ramen hetzelfde, alleen mist het draai/kiep mechanische bij ons..

Nu heb ik diverse offertes opgevraagd maar die halen het raam er gewoon uit en zetten er een totaal nieuw draai/kiep raam in in het kozijn. Of is dit de enige manier die er is? Ik vind het zonde van het raam

De originele leverancier verwijst mij naar een (goede) timmerman, want zij leveren alleen aan projectbouw..
Zonde?

Ik denk dat je veel duurder uit bent als je het gaat aanpassen. Zit veel te veel arbeid in. Een raam is relatief goedkoop en snel te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Maeslant schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Zonde?

Ik denk dat je veel duurder uit bent als je het gaat aanpassen. Zit veel te veel arbeid in. Een raam is relatief goedkoop en snel te plaatsen.
Denk ook dat dit het is, maar wist niet zeker. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:21
mierenfokker schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:13:

Weet je zeker dat het mechanisme ervoor ontbreekt? In mijn vorige nieuwbouwhuis had ik met hetzelfde te maken, ramen konden niet kantelen/kiepen. Bleek uiteindelijk dat er een beugel op het raam was geschroefd door de fabrikant waardoor dit werd voorkomen. Heel veel schroeven later had ik door het hele huis fijne kantel/kiep ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Komende dinsdag wordt m'n gips geleverd.

Voor de wand zijn het 9 platen van 120x260, die moeten ongeveer 220 worden. Lange wand is 550 meter.

Vraag mij af of dit alleen een beetje te doen is? Platen wegen zo'n 30 kilo per stuk, dat is nog wel behapbaar. Voor het plafond (300x60 platen) wil ik een lift gaan huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
@Beekforel
Ik zou een paar handjes extra regelen, óf wat plaatjes extra als je ze perse heel er op wil krijgen.
Vind je een breuk die je bewerkt/opensnijdt niet erg dan kan het prima alleen.

Het is niet het gewicht, een plaatje van 12 mm knapt gewoon als die verkeerd getild wordt. En dunner helemaal.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13
Beekforel schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:10:
Komende dinsdag wordt m'n gips geleverd.

Voor de wand zijn het 9 platen van 120x260, die moeten ongeveer 220 worden. Lange wand is 550 meter.

Vraag mij af of dit alleen een beetje te doen is? Platen wegen zo'n 30 kilo per stuk, dat is nog wel behapbaar. Voor het plafond (300x60 platen) wil ik een lift gaan huren.
Wand alleen kan, maar je moet wel je plaat in één keer recht vanaf de grond rechtop kunnen zetten. Ruimte om op een andere manier te gaan draaien (bv eerst op z'n kant, dan rechtop) heb je niet in de hoogte. Gezien lengte en gewicht is dat gewoon erg zwaar en kans op breken.

Plafondplaten idem. Met een goede lift misschien wel te doen.

Als het ff kan, regel een vriend, of een kennis die wat bij wil verdienen.

@Zwartoog was ook enthousiast begonnen met een paar 1200x2600x12,5 mm platen voor het plafond. Gelukkig voor een klein stukje, is gewoon niet werkbaar.

@Zwartoog is nu bezig met 600xYYYx9 mm platen tegen een schuin dak. Tot 150 cm is het redelijk te doen alleen, daarboven is het bovenmatig zwaar en te vaak *krak* :'(

Hoe doen aannemers dit? Veell niet al te grote platen in combinatie met een bandschroefmachine. Stucadoor smeert het daarna tot één geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zwartoog schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:00:
[...]

@Zwartoog is nu bezig met 600xYYYx9 mm platen tegen een schuin dak. Tot 150 cm is het redelijk te doen alleen, daarboven is het bovenmatig zwaar en te vaak *krak* :'(

Hoe doen aannemers dit? Veell niet al te grote platen in combinatie met een bandschroefmachine. Stucadoor smeert het daarna tot één geheel.
De 260x60x9.5 zijn prima in je eentje te doen, ook voor het plafond. Neem dan wel gyproc platen want hier zitten vezels in. Goedkopere platen vaak niet.

Gewoon een kant tegen het plafond zetten, stempel plaatsen en vervolgens de andere kant omhoog duwen met een tweede stempel. Hele huis zo gedaan.

De muren in de huiskamer wil ik eigenlijk fermacell doen. Alleen die zijn echt super zwaar. Dus waarschijnlijk 120x60 plaatjes gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 20-06-2021 13:09 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:53

Seafarer

XXX

LED-Maniak schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:07:
[...]

De 260x60x9.5 zijn prima in je eentje te doen, ook voor het plafond. Neem dan wel gyproc platen want hier zitten vezels in. Goedkopere platen vaak niet.

Gewoon een kant tegen het plafond zetten, stempel plaatsen en vervolgens de andere kant omhoog duwen met een tweede stempel. Hele huis zo gedaan.

De muren in de huiskamer wil ik eigenlijk fermacell doen. Alleen die zijn echt super zwaar. Dus waarschijnlijk 120x60 plaatjes gebruiken.
Waarom fermacell?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag in één middag een tafel gebouwd :). Blad geschuurd uit een restant van een ander project, daarna 4 poten gedraaid op de draaibank, schuin gemaakt voor het estetische aspect, en daarna verlijmd met het blad.
Uiteraard wat gewicht erop gezet zodat de lijm (mijn nieuwe favoriet: Woodmax) goed kon uitharden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1GwvR5aHRCqWqIysmicHK7qy7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2W7HBGBwKaQYJHmdBOec2KC9.jpg?f=fotoalbum_large

Nou lijkt een kilo aan ballast op een tafel misschien niet veel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09Fy4jNmUQuhDnSuQi-bcZqix8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVVoDZvBhtelsQfgWcWlwklx.jpg?f=fotoalbum_large

maar voor de familie muis van mijn kleinste dochter is het een hele vooruitgang :P.

Het poppenhuis zelf is een afgrijselijk, slecht gebouwd en lelijk geverfd hok, niet van mijn hand gelukkig.
Ze had er alleen geen meubels bij en langzaam maar zeker ben ik het aan het vullen voor haar :). Ze wil er nu graag stoeltjes bij en 2 nachtjes bij de bedjes.

Tot zo ver weer een dag hard werken in mijn happy place. Ook veel nieuwe opbergplekken gemaakt voor allerhande gereedschap en schoongemaakt. Deze week verder aan de houtbewerktafel en hopelijk de lintzaag preppen voor de spuiter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvdyLA2I2U-FVhPSjNB0FfARF30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwzuAi2MOF66q0duJ9OCC8Wm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Steviger, stootvaster, sterker geluiddempend, kan er meer aan ophangen en 2.5mm dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:23
LED-Maniak schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Steviger, stootvaster, sterker geluiddempend, kan er meer aan ophangen en 2.5mm dunner.
:Y

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 17:24
In mijn nieuwbouw woning is er een wateraansluiting voorzien, deze steekt met een blauwe buis uit de muur. Hierop moet ik de koelkast aansluiten voor de ijsmachine. Nu heb ik al met een tang geprobeerd deze blauwe buis er uit te halen maar die beweegt helemaal niet. Hoe kan ik deze aansluiting gebruiken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc0ZCYEAPY1clAjwJlLoTpE8wso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVt4MYgnFac3lk8YidToQl7S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwmHlM3ESQJ-w8N-mXUUYR9IP9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmuSz1gj9y9MzeEOMm3xAPhE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:42
Dat is een draaidop, die kan je eraf draaien. had de aannemer er hier pas ook op zitten bij mijn nieuwe keuken.

Wel ff waterdruk eraf he, anders is het heel snel heel nat :+

edit: lijkt er wel op dat deze buis wat ver in de muur ligt? Hoe je hier een koppeling op gaat zetten laat ik maar even aan de experts over (ik denk ook weer schroeven, maar of je genoegd ruimte hebt?)

[ Voor 59% gewijzigd door Hmmbob op 21-06-2021 12:53 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:34

breinonline

Are you afraid to be known?

En er zit een inbuszeskant in dus je kan kracht zetten met een sleutel om hem los te draaien. Hij zal nu een beetje vast zitten in de stuc. En eronder zit vermoedelijk een muurplaat als aansluiting.

Er zijn overigens verkengkoppelingen (google op kraan verlengstuk) op de markt mocht hij echt te diep liggen. Maar een stopkraan kan meestal wel iets verdiept aangesloten worden.

[ Voor 31% gewijzigd door breinonline op 21-06-2021 13:08 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 17:24
Ik heb er met een tang behoorlijk wat kracht opgezet maar het ding zit echt muurvast (no pun intended). Een imbus sleutel zal misschien lukken maar zo'n grote imbus sleutels heb ik jammer niet, het lijkt wel alsod die 20mm groot moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Stucwerk een beetje wegkappen eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zwartoog schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Klopt, toen ze hier de aanbouw hebben gezet waren het van die stuc-platen van 40 x 200cm.
Gewoon makkelijk hanteerbaar en zo'n bandschroefmachine (wist niet dat ze zo heten). Gaat echt supersnel dan,

[ Voor 5% gewijzigd door ZeRoC00L op 21-06-2021 13:21 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
letanie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:14:
Ik heb er met een tang behoorlijk wat kracht opgezet maar het ding zit echt muurvast (no pun intended). Een imbus sleutel zal misschien lukken maar zo'n grote imbus sleutels heb ik jammer niet, het lijkt wel alsod die 20mm groot moet zijn.
Het is zo'n ding.
Dus rondom het stucwerk insnijden en er dan uit draaien.
Als je het niet insnijd heb je kans dat er grote brokken uit breken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oen9WA_2XNrqE8dr-P6ybmV5SpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VTjGDNmqAr2NIOOuCWARejGC.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Inmiddels heb ik een klein gaatje gemaakt in de muur.. O-)
En dat ging eigenlijk nog best wel goed. Reciprozaag met een grofhoutblad ging er doorheen als door boter.
Alleen de stukken wapening(?) die erin zitten waren wat moeilijker maar uiteindelijk geen probleem.
Helaas is er uiteindelijk bij het verwijderen van het stuk muur in het gat een stuk muur aan de bovenkant losgebroken. Dit moet nu opgevuld worden voordat de deurpost erop komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9e6NQi9cCKJ94Xy4i5sqvVk3zw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JfVHtzlsH9PbWfcb6lv68Ta6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOx4won0G_I78X4jGxLlFyiFvvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/leGIr5XiQ1q66ehq4JtSjThX.png?f=fotoalbum_large

Het plan is nu om RenoBand van Knauf te gebruiken.
Is er goede reden om dat niet te doen en om iets anders te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Laatst online: 13:29
spork schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:03:
En dat ging eigenlijk nog best wel goed. Reciprozaag met een grofhoutblad ging er doorheen als door boter.
Alleen de stukken wapening(?) die erin zitten waren wat moeilijker maar uiteindelijk geen probleem.
Helaas is er uiteindelijk bij het verwijderen van het stuk muur in het gat een stuk muur aan de bovenkant losgebroken. Dit moet nu opgevuld worden voordat de deurpost erop komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Renoband is redelijk zacht spul en ideaal om gaatjes te vullen of scheuren (beetje flexibel). Voor zulke grote openingen zou ik toch gaan voor een filler of bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat zijn hollewandpluggen.

https://www.toolstation.n...f36toAuDcNmRoC7gwQAvD_BwE

[ Voor 82% gewijzigd door LED-Maniak op 21-06-2021 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
spork schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook ff een latei plaatsen?
Zou niet je deur kozijn als ondersteuning gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
FRANQ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Ook ff een latei plaatsen?
Dat doe je bij een draagmuur, maar die steun je dan ook eerst af als je een gat gaat maken.
Dit gipswandje kan prima af met een kozijn.

@spork
Zoals gezegd, Renoband is voor afwerken van gaatjes en krasjes, niet voor stucwerk.
Gewoon normaal gips/vuller gebruiken.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:18
Ik heb in mijn tuin een afdak met polycarbonaat platen. Deze is tegen de muur afgewerkt met een aluminium profiel met rubber dat op de platen ligt. Al een aantal keer had ik wat lekkage achter de balk die tegen de muur gemonteerd zit. In eerste instantie dacht ik dat er bij verkeerde wind wellicht wat onder het rubber waaide o.i.d.

Nu werd de lekkage echter erger en ook precies boven de achterdeur/deurmat dus vervelend dus toch maar even kijken. Vanaf boven gekeken en ik denk dat ik het lek boven water heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuyfjsxmqreAYwcPVPFwTN60zQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7bNYeOAuIPOz6qYWMFgJwCd.jpg?f=fotoalbum_large

Kitaansluiting dicht dus niet meer lekker af, verrassend genoeg op de aansluiting met het aluminium en niet op de muur.

Woningbouw gaat hier volgende week bij de buren schilderen dus zou de steiger mooi als opstapje kunnen gebruiken.

Zou het een optie zijn hier gewoon een laag overheen te leggen na goed schoonmaken of moet ik perse meer moeite doen? Iemand wellicht tips merk/type kit?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
MJV schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:19:
@sypie heb je een foto van alleen de beugel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCaMOJ3aq4Jej75qStCErujp16s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5FyxytT3q5CUOKEsV0L1OBn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhrQ6qIccvuUQV0Sietl2R6pn2I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgHvYVPIFrh8RHtmpRaEj1P1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pyjsLTXZyemGOyUDA37bSCNZvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxZVtvVvzy68pfaO05ceiWsd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--im2wZUlKWkK8OX-anSjeqbtWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6RDMP9fm3FepXJhX6LjLFYw.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoogte achterkant: 70 mm
Breedte onderkant: 50 mm
Hoogte voorkant: 25 mm
Lengte: 225mm

Verder mijn tafeltje van afgelopen zaterdag afgemaakt. Laat Sypie Jr. nu maar lekker spelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R37qW7O96z3djDrBFMKLPUIJbeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N58L5sHYp78c1dyOg8wq6pOV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G7B
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 20:22

G7B

sypie schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:43:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoogte achterkant: 70 mm
Breedte onderkant: 50 mm
Hoogte voorkant: 25 mm
Lengte: 225mm

Verder mijn tafeltje van afgelopen zaterdag afgemaakt. Laat Sypie Jr. nu maar lekker spelen.
[Afbeelding]
Als je nog een leuke uitbreiding voor je tafel zoekt
https://www.exittoys.nl/e...bak-140x200cm-77-51-10-98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Feest, m'n stucadoor wil toch het kleine stukje vloer niet doen.

Nu moet ik dus iemand vinden die ergens de komende twee weken tijd heeft om 6 m2 vloer te egaliseren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Beekforel 6m2 lijkt me niet meteen een probleem om zelf snel te doen? Of heb je zo een uitdagende situatie?
Pagina: 1 ... 143 ... 454 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/