Toon posts:

[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 307 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:00
vso schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Dat hornbach goedkoop is wil zeggen dat ze ergens op afdingen .. (hun winst moet ergens vandaan komen toch ?)

Er zijn producten bv afzuigkap waarmee ik aantal maal terug ben geweest .. ik koop er dus alleen nog maar grondstoffen (schroefjes,hout en dergelijke) dingen die ik 1x gebruik ,,of uit het directe zicht verdwijnen ..

het is geen slechte winkel ik zou alleen zeggen "als je koopt let op wat je koopt"
Ja misschien is dat het. (antwoord op vetgedrukt)

Ik koop voornamelijk bouwmaterialen bij bouwzaken.
Af en toe een verlichtingsarmatuur maar dat haal ik liever al bij een lampenwinkel.

Qua gereedschap vind ik dat ze veel keuze hebben, van erg budget (wat ik nooit zou kopen) tot erg duur en alles ertussen in. Vaak probeer ik in de winkel het product alvast uit.
Met een hamer wat zwaaien maken om te voelen hoe hij in de hand ligt, een lijmklem even uittesten op een schap etc.
Zo haal je de rommel er ook wel tussenuit.

Maar ze hebben inderdaad ook rotzooi, en dat zit gewoon op action niveau.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-06 15:34
Anton2610 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:04:
Ik dacht mijn huidige aan/uit thermostaat in de woonkamer te gaan vervangen voor een modulerende versie. Kom ik er gister achter dat ze een UTP kabel gebruikt hebben tussen CV-ketel en thermostaat. Deze blijkt dus wanneer je 2x2 aders gebruikt niet voldoende door te kunnen geven om een modulerende thermostaat te laten werken.

Ik denk dat ik nu twee opties heb: terug naar de aan/uit thermostaat of een nieuwe kabel trekken. Nieuwe kabel trekken wordt wel een uitdaging, wil geen trekveer gebruiken omdat buis ook al gebruikt is voor kabel naar bedieningspaneel van WTW-ventilatie.

Ziet iemand anders nog een andere optie?
En waarom zou je die aders van een UTP niet kunnen gebruiken? Omdat ze twisted zijn, of ?
Volgens mij kun je prima die kabel aansluiten, werkt hier prima met mijn Nefit Easy.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anton2610 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:04:
Ik dacht mijn huidige aan/uit thermostaat in de woonkamer te gaan vervangen voor een modulerende versie. Kom ik er gister achter dat ze een UTP kabel gebruikt hebben tussen CV-ketel en thermostaat. Deze blijkt dus wanneer je 2x2 aders gebruikt niet voldoende door te kunnen geven om een modulerende thermostaat te laten werken.

Ik denk dat ik nu twee opties heb: terug naar de aan/uit thermostaat of een nieuwe kabel trekken. Nieuwe kabel trekken wordt wel een uitdaging, wil geen trekveer gebruiken omdat buis ook al gebruikt is voor kabel naar bedieningspaneel van WTW-ventilatie.

Ziet iemand anders nog een andere optie?
He? Ik heb gewoon mijn remeha modulerende thermostaat op UTP kabel hangen. En ook nog eens maar 2 draadjes aangesloten. Werkt zonder problemen al een jaar of 7.

Afstand is toch zeker 2 hele verdiepingen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:00
Ik zie een verschil tussen 2x2 aders en 2 aders.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56
Martinusz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:10:
Advies nodig over buitenverf, we hebben tuin op zuidwest en zouden wellicht iets van antraciet op kozijnen willen. Maar is dat slim ivm warmte e.d.?

Welk merk raden jullie aan voor lakverf buiten? (Binnen Sigma S2U Nova gebruikt, zeer tevreden over)
Nog een vervolg vraag, wij hebben aan de voorkant onder de ramen geen muur, maar houtkozijn met daarin glas. Het is gekleurd glas (blauw).
Is dit eventueel te schilderen? Zo ja met wat voor verf doe je dat?

alternatief is glas eruit en iets van trespa plaat op kleur er terug in.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

McGryphon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:25:
Daarom staat onze achterschutting net binnen de erfgrens, en onze stenen schutting aan één kant is gebouwd samen met de buren met de wederzijdse toestemming om er shit aan vast te maken :)

Aan de andere kant hebben de buren het tot strak tegen de erfgrens aan volgebouwd, en die muur moet ik met rust laten. Dus drie schuren net niet tegenaan gezet en nu kom ik ook niet in de verleiding :+

Ik moet voor hier thuis nog eens een nieuwe picknicktafel maken. De huidige is een bouwmarktgeval van 10 jaar oud, dat is niet meer echt schoon en degelijk ofzo. Ik zit vooral nog te twijfelen welk hout ik wil gaan gebruiken. Eik, walnoot en beuken zijn relatief goedkoop te krijgen via werk, maar iig beuken is niet echt geschikt voor buitenwerk.

Ik kwam er van de week achter dat een machinaal timmerbedrijf hier net buiten het dorp veel Afrormosia verwerkt, misschien eens kijken wat dat zou gaan kosten. Wel erg mooi en duurzaam hout, maar als ik het bij de arnhemse fijnhout moet halen loop ik leeg :P

Hell, ik zou het zelfs kunnen laten CNC'en daar, maar where's the fun in that.
Ik snap dat je graag klust, maar dat lijkt me eerder een karwei voor een hogedrukreiniger en/of een schrobber met heet water en groene zeep.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58
The Eagle schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Ik snap dat je graag klust, maar dat lijkt me eerder een karwei voor een hogedrukreiniger en/of een schrobber met heet water en groene zeep.
Het is niet helemaal duidelijk, maar hij heeft het over 'niet meer echt schoon en degelijk ofzo'. Voor 'schoon' is die hogedrukreiniger een uitstekende keuze. Ik neem aan dat 'degelijk ofzo' iets zegt over stevigheid van het geheel.

Maar goed, ook dat is met wat klussen wel op te lossen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
vso schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Dat hornbach goedkoop is wil zeggen dat ze ergens op afdingen .. (hun winst moet ergens vandaan komen toch ?)

Er zijn producten bv afzuigkap waarmee ik aantal maal terug ben geweest .. ik koop er dus alleen nog maar grondstoffen (schroefjes,hout en dergelijke) dingen die ik 1x gebruik ,,of uit het directe zicht verdwijnen ..

het is geen slechte winkel ik zou alleen zeggen "als je koopt let op wat je koopt"
Klopt, het gewoon een bouwmarkt al hebben ze mijn inziens wel beter hun zaken en spullen op orde dan de Gamma (in elk geval als ik beide filialen hier in de buurt vergelijk). En je krijgt waar je voor betaalt doorgaans.

Het assortiment van Hornbach is gewoon breder.

Qua prijs is het niet eens zo slecht hoor, ik heb een kleine handel om de hoek en een wat grotere ietsje verderop, de kleine om de hoek heeft van die dingetjes die je bij grotere ketens lastig kunt vinden. (Zoals 6a porselein zekeringen) maar hij is wel aan de prijs.

De grotere zelfstandige is een soort zelfstandige bouwmaat, heeft mooie spullen voor correcte prijs.

[Voor 22% gewijzigd door 1nsane op 07-05-2020 10:34]

Adjust non olet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
@1nsane de Bouwmaat heeft recht hout in tegenstelling tot de gamma

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 10:21
The Eagle schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Het hout is zacht en zompig geworden, kan ik het wel schoonspuiten maar daar wordt het niet minder gammel van.

Als ik nu een nieuwe maak van een wat resistentere houtsoort ziet het er beter uit dan de huidige ooit gedaan heeft, en blijft het jarenlang oerdegelijk.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

BCC schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:41:
ik heb een paar ogen, en de tijd ik ga wel bij hornbach tussen de stapels hout de rechte variant er tussenuit halen betaal ik wat minder :)

het is niet beter/slechter maar opletten wat je waar koopt IMHO

[Voor 9% gewijzigd door vso op 07-05-2020 12:15]

Tja vanalles

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:51

Wish

ingwell

Heeft er iemand een tip voor een leverancier van kozijnen en ramen die ik wil verwerken in een dakkapel? De binnenmaten (1300x1300) zijn net niet standaard. Het liefst neem ik het kozijn ineens afgewerkt af, telkens met twee (open/kiep) ramen.

No drama

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met toeleveringonline.nl
Je kunt je kozijn makkelijk uitwerken op de site en direct de prijs zien. Direct glas, beslag en ventilatieroosters meebestellen
skai21 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb afgelopen week 6 nieuwe kozijnen in mijn huis gekregen, en had die ff ingevoerd in die calculator.
Maar ik was bij de lokale kozijnen / timmerfabriek met mooi op maat gemaakte en geplaatste kozijnen toch echt veel minder kwijt :)
waar beweer ik dat ze het goedkoopst zijn dan :?

[Voor 53% gewijzigd door Kaasplank op 07-05-2020 15:20]

• skai21
Kaasplank schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:28:
Ik heb goede ervaringen met toeleveringonline.nl
Je kunt je kozijn makkelijk uitwerken op de site en direct de prijs zien. Direct glas, beslag en ventilatieroosters meebestellen
Ik heb afgelopen week 6 nieuwe kozijnen in mijn huis gekregen, en had die ff ingevoerd in die calculator.
Maar ik was bij de lokale kozijnen / timmerfabriek met mooi op maat gemaakte en geplaatste kozijnen toch echt veel minder kwijt :)

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:37
Ikea is altijd mijn antwoord als ik iets met kasten wil doen.
Die hebben mooie oplossingen voor goede prijzen.
Maar nu zoek ik een soort gelijke aanbieder voor kledingkasten met een schuine wand.
Ikea lijkt hier geen mooie oplossingen voor te hebben, of ik kijk niet goed.
Daarmee bedoel ik vooral de deuren die in de daklijn meelopen.
Hebben jullie ervaring met andere aanbieders?

[Voor 9% gewijzigd door barry86 op 07-05-2020 15:33]

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb in m'n hoofd gekregen om voor moederdag een eenvoudige schommelbank te maken.
Geen bijzondere fratsen, exotisch hout e.d, maar beetje dit idee (maar dan rugleuning ook met planken)
Ben uitgegaan van 4x7 balken en 1.6x14 planken (aangezien ik de Hornbach site maar even als referentie voor maten gebruik :+ ).
Met die maten in het achterhoofd (en een andere tuinbank die we hier hebben staan) heb ik met Sketchup wat varianten zitten uitdenken:

Helemaal links is qua maten (rugleuninghoogte e.d.) gelijk aan onze huidige tuinbank. Maar dat komt qua rugleuning niet echt mooi uit met de planken. Bij de 2e is dat beter, maar dat is wel een erg lage rugleuning, zeker als het een schommelbank is. Bij poging #3 t/m 5 is dat beter.
Rugleuning is wel haaks op de zitvlak, maar omdat je bij een schommelbank wat achterover gaat hangen in de touwen/kettingen zal dat waarschijnlijk wel goed komen.
De armleuning in het midden is een maar een idee, maar misschien ook wel iets dat ik achterwege laat.

TLDR: Nu mijn 2 vragen; het moet een eenvoudige bank worden, idee komt vooral van diverse voorbeelden die ik o.a. op de diverse Youtube kanalen heb gezien waar ze voor een paar tientjes aan hout die in elkaar schroeven. (maar ja; hout lijkt in de VS ook veel goedkoper te zijn).
Ik kan natuurlijk standaard vuren nemen en dat behandelen; of iets als Douglas wat waarschijnlijk wat langer meegaat (theoretisch zelfs onbehandeld)
Ga ik uit van dat laatste kom ik uit op zo'n ~€50 (Hornbach) exclusief ketting/touw om de boel op te hangen.
Wat zouden jullie doen qua hout voor zoiets; in acht nemende dat het een eenvoudig bankje mag zijn.

Daarnaast heb ik in achterhoofd dat mocht schommelen niet helemaal bevallen dat de bank ook gewoon op de grond gezet kan worden (zie optie #5 hierboven). Zie niet echt een eenvoudige optie om zo'n hangbank makkelijk te wijzigen valt in een normale tuinbank, tenzij ik de 4 poten vervang door langere balken/poten. (zie optie #5)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• McGryphon
Ik heb me ook weer eens bezig gehouden. @Ardana wilde een nieuw groter blad voor haar vouwtafel omdat haar oude (spaanplaat..) blad kapot begon te gaan. Nu heeft ze een massief kersen blad :)

Tafelblad
https://tweakers.net/i/FgP4oNpJHSHCxFHkWQdv3A3kcfk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OFNYAZ4X5BGyZSbWEEtLf9u.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/MbmxOkL3M1idcHZmIZOO0k5hYqQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33Y1VhwnqO42QzzQwfydswpL.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/Yis4dPAamT8Zn1k47FgpMO66yx8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Qxbub9DDeQLX4Pz3yA4vK66.jpg?f=fotoalbum_small
Piet91 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:06:
Daarnaast heb ik in achterhoofd dat mocht schommelen niet helemaal bevallen dat de bank ook gewoon op de grond gezet kan worden (zie optie #5 hierboven). Zie niet echt een eenvoudige optie om zo'n hangbank makkelijk te wijzigen valt in een normale tuinbank, tenzij ik de 4 poten vervang door langere balken/poten. (zie optie #5)
Gewoon een mooi framepje met 4 poten er onder zetten? Kan in dezelfde stijl, je kan wat in elkaar lassen van 20x20x3 koker, kan van alles en kan er best goed uit zien :)
barry86 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:26:
Maar nu zoek ik een soort gelijke aanbieder voor kledingkasten met een schuine wand.
Als dingen moeten meelopen met schuine wanden/daken kom je bijna altijd bij made to measure uit, en dat wordt al snel een hele klap duurder. De schuine wanden op mijn kamers door de jaren heen zijn de eerste aanleiding geweest om meubelmaken serieus te gaan nemen omdat er zo weinig betaalbaars te vinden is :P

Laatste kast die we op werk hebben gemaakt om in een schuine hoek te passen heeft de klant 3500 euro gekost... Maar dat was dan ook wel een hele mooie kast 8)

[Voor 33% gewijzigd door McGryphon op 07-05-2020 16:29]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet niet omdat hier kan of in een eigen topic.

Maar hoe kan ik het beste een leiding en een afvoer maken naar en vanaf een buitenkeuken vanuit de buitenkeuken naar de afvoer en het buitenkraantje van ons chalet.

Zie onderstaande foto's.

Ik wil de kraan in de winter eenvoudig los kunnen koppelen. En de afvoer mss ook? Of vorstveilig maken.

Vlakbij lopen onder het chalet wat afvoeren (verlijmd zo te zien). Kan ik daar ' gewoon' een T-stuk tussenzetten?
Kan je eenvoudig van klem naar verlijmd gaan?

En hoe zouden jullie de waterleiding splitsen richting de keuken?

De keuken heb ik zelf gemaakt, maar met dit soort dingen heb ik weinig ervaring. En het is uiteindelijk wel aangesloten op de gewone leiding en afvoer en dat wil ik wel lekkage vrij houden uiteraard.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:10
Ik ben bezig om mijn hardhouten vlonder (IPE) te voorzien van een extra rij, deze heeft nog de verse mooie kleur met houtnerven. De originele ligt er al 2 jaar en is al een paar keer voorzien van olie. Deze heeft best een donkerbruine kleur gekregen en ik zie de houtnerf er niet meer in. Weet er iemand hoe ik de oude kleur en structuur die je kan zien weer terug kan krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
mierenfokker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:08:
Ik ben bezig om mijn hardhouten vlonder (IPE) te voorzien van een extra rij, deze heeft nog de verse mooie kleur met houtnerven. De originele ligt er al 2 jaar en is al een paar keer voorzien van olie. Deze heeft best een donkerbruine kleur gekregen en ik zie de houtnerf er niet meer in. Weet er iemand hoe ik de oude kleur en structuur die je kan zien weer terug kan krijgen?

[Afbeelding]
Schuren?

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:05

CurlyMo

www.pilight.org

@mierenfokker hogedrukspuit?

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• mierenfokker
  • Laatst online: 15:10
Schuren zou kunnen. Hogedrukspuit wordt afgeraden. Heb al wel met een karcher met zo’n ronde mond erop het beetje aanslag/alg eraf gehaald Van deze winter.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals gezegd ben ik bezig met een speelhuisje. Het frame is zo wel aardig uitgedacht, maar de waterafvoer vind ik lastig.

Rechts zit dus de muur van de schuur van de buren en daartegenaan komt het dakje van het huisje. Maar dat is lastig met waterafvoer.
Wil het dakje niet draaien, want dat wordt minder mooi en praktisch, vanwege de toegang tot de balkons.

Wie heeft de top tip om dat op te lossen?

Daklatten aan die kant schuin op het dak leggen, of het hele dak iets schuin zetten, zodat het water al opzij wegloopt? Een dakgoot aan het einde monteren met afloop naar één kant? Berg dakleer? Lood?

• Martinusz
Jeltel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:23:
Zoals gezegd ben ik bezig met een speelhuisje. Het frame is zo wel aardig uitgedacht, maar de waterafvoer vind ik lastig.

[Afbeelding]

Rechts zit dus de muur van de schuur van de buren en daartegenaan komt het dakje van het huisje. Maar dat is lastig met waterafvoer.
Wil het dakje niet draaien, want dat wordt minder mooi en praktisch, vanwege de toegang tot de balkons.

Daklatten aan die kant schuin op het dak leggen, of het hele dak iets schuin zetten, zodat het water al opzij wegloopt? Een dakgoot aan het einde monteren met afloop naar één kant? Berg dakleer? Lood?
Schuin dak doorlopend tot de muur ipv puntdak?

• Jeltel
  • Niet online
@Martinusz Direct van het muurtje naar de muur? Dan wordt het te laag ben ik bang. Wordt maar max 95cm ofzo.
Nu gaat dat nog wel met de kindjes, maar kinderen hebben de neiging om te groeien :(

[Voor 6% gewijzigd door Jeltel op 07-05-2020 21:30]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
Jeltel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:28:
@Martinusz Direct van het muurtje naar de muur? Dan wordt het te laag ben ik bang. Wordt maar max 95cm ofzo.
Nu gaat dat nog wel met de kindjes, maar kinderen hebben de neiging om te groeien :(
Ah kon de hoogtes niet goed inschatten.
Dakgoot rechts?

Ik wil de pret niet drukken maar je kids zullen er wellicht als ze groter zijn er geen F*ck meer om geven :p hier in de buurt staan meerdere boomhutjes/huisjes, maar je ziet haast nooit de kids erin (behalve in het begin).

[Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 07-05-2020 21:35]

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:25
@mierenfokker Het grootste gedeelte is gewoon vervuiling. Heet water met groene zeep doet het al een heel eind. Lekker schoonborstelen. Eventueel wat schuren. De ander zal ook na verloop van tijd wel weer wat donkerder worden. Helemaal hetzelfde zal niet 1 2 3 lukken. Of je moet wel erg ver gaan in schuren en poetsen.
Van HG zijn er ook ontgrijzers te koop...

• Jeltel
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:31:
[...]

Ah kon de hoogtes niet goed inschatten.
Dakgoot rechts?

Ik wil de pret niet drukken maar je kids zullen er wellicht als ze groter zijn er geen F*ck meer om geven :p hier in de buurt staan meerdere boomhutjes/huisjes, maar je ziet haast nooit de kids erin (behalve in het begin).
Jij ziet ze er niet in. En het doel is natuurlijk om een boomhutje te maken dat met de interesses kan meegroeien.
Voor nu zijn ze 2 en 5. En ja als ze 10+ zijn gaan ze er vast niet meer in zitten. Maar dat is niet erg.

En je geeft wel aan waarom het allemaal niet fantastisch hoeft. Maar om nu water in het huisje te laten lopen vind ik ook weer wat te ver gaan. Dus als iemand een top idee heeft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McGryphon
Wat ik bij mijn schuurtje heb gedaan is licht laten aflopen, muur infrezen, en een strip bitumen er in lijmen en op het dak vastsmelten. Loopt op het uiteinde via een vertakking de bestaande regenafvoer in.

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 20:11
Wellicht: DEMIDEKK TERRASSFIX ?

Als hadden geweest is, is hebben te laat

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
McGryphon schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:23:
Gewoon een mooi framepje met 4 poten er onder zetten? Kan in dezelfde stijl, je kan wat in elkaar lassen van 20x20x3 koker, kan van alles en kan er best goed uit zien :)
Lassen wordt wel wat overdreven. :P
Denk dat ik maar gewoon maak als boomschommel.
Moeten er ooit poten onderkomen dan zien we dat wel weer.

Alleen houtkeuze; voor een eenvoudig bankje als dit kunnen we dus iets als vuren nemen maar dat blijf je verven. Zoveel keus en qua prijs (als ik even afga op Hornbach) niet zo gek veel verschil in prijs.
Vuren (blijf je behandelen), geïmpregneerd vuren, geïmpregneerd grenen, Lariks en Douglas.
Geímpregneerd hout vind ik een beetje meh. De rest zegt me niet zoveel qua voor- en nadelen.
Google zegt me dat Lariks en Douglas vrij vergelijkbaar zijn, prijs is zelfs zelfde.
Douglas lijkt mijn voorkeur te hebben, maar hoor graag advies.

Als we bij de Hornbach zouden langs gaan, deze LED armatuuur ook maar even meepakken.
Hier ging vanmiddag een TL-buis tegen de grond tijdens monteren van nieuw plaatmateriaal op de garagezolder. Buis brak niet eens, vond ik wel enigszins opvallend.

[Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 07-05-2020 22:35]

• BCC
Hoe hoog is de schuur? Kun je niet omhoog en dan het overstek op de schuur laten komen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
     /\
    /  \
   /   |\
  /    | ____
 /     || 
/      []             
        |

En anders gewoon een zakgoot.

Mijn vraag van vandaag:
Ik heb net een teakhouten buitentafel gekocht - wat moet ik hier opsmeren zodat ik er 0 onderhoud aan heb? Gewoon Blanke PU Acryl lak?

[Voor 51% gewijzigd door BCC op 07-05-2020 22:55]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:59
IKEA kast + zaag + boormachine doet wonderen. :-)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49
BCC schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:41:
Hout koop ik sws niet bij de Gamma, in ieder geval niet onbewerkt/kaal hout. Van dat Billy kasten hout kan nog wel, heb van 1 plank daarvan nog best een nette koof in elkaar gezet voor in de woonkamer (waar met name in de winter de kat blij mee is als z’n mandje erop ligt). Ach, m’n kat heet ook toevallig Billy, stom toeval waarschijnlijk ;)

Adjust non olet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 13:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Gewoon n IKEA kast nemen de hoekmaat opnemen en de hoek eruit zagen... Dan de achterkant verstevigen met extra balken.

Mijn bovenburen hebben zo een kast van 6 meter breed gemaakt vanaf de vloer tot het schuine gedeelte van t dak.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barry86
Dat is een goede tip, ik had zelf dit ook bedacht. Ik zit alleen nog in discussie met mijzelf over de kastdeur.
Deze zal met profiel zijn en ik weet niet of dat mooi wordt als je dit diagonaal een stuk afzaagd.

als v,.b kastdeur type.:

[Voor 43% gewijzigd door barry86 op 08-05-2020 07:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

[Afbeelding]

Ik zou het oplossen met daklood in een vouw. Ik weet niet of dat per se mooi afloopt, maar ik ben dan ook geen dakdekker.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barry86

[Afbeelding]

Schuindak zal geen optie zijn anders had je deze constructie vast niet voorgestelt.

Ik zou sowieso het geheel heel lichtjes onder een hoek zetten. 1-2 graden over zijn geheel. Het water moet toch aflopen.
En een U goot tussen muur en dakpan maken. En daar een onderbalk constructie bij bedenken.

(supersnel getekend)
Die goot kun je gewoon met houten latjes timmeren en bedekken met epdm. Of een u goot kopen

[Voor 3% gewijzigd door barry86 op 08-05-2020 08:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
@BCC @barry86 als ik het goed lees is dat dus een zakgoot. Dat lijkt me het beste. Eens kijken hoe ik dat precies kan doen.

Dank voor de tips allen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• barry86
Zakgoot dus, heb ik weer een term geleerd ;)

[Voor 8% gewijzigd door barry86 op 08-05-2020 08:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

Een half mansardedak maken? Dan houd je wel goede toegang maar loopt het dak schuin af naar de tuin.

Oh ik lees dat je al de keuze hebt gemaakt voor een zakgoot. Kan ook natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door Tehh op 08-05-2020 09:28. Reden: Keuze was al gemaakt]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-06 12:17
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij (in simpele taal) stap voor stap even uitleggen hoe ik deze radiator kan loskoppelen?
Nou wil ik eigenlijk graag de hele radiator weghebben, alleen zit ik natuurlijk met de blok in de vloer. Maaaaar, als iemand mij uit kan leggen hoe ik alles weg kan halen (en dan blijft de blok in de vloer gewoon afgedopt, werk ik wel weg met iets.....) very graag.

Ik hoor graag van jullie... _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsjemenou
Madsky schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:37:
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij (in simpele taal) stap voor stap even uitleggen hoe ik deze radiator kan loskoppelen?
Nou wil ik eigenlijk graag de hele radiator weghebben, alleen zit ik natuurlijk met de blok in de vloer. Maaaaar, als iemand mij uit kan leggen hoe ik alles weg kan halen (en dan blijft de blok in de vloer gewoon afgedopt, werk ik wel weg met iets.....) very graag.
[Afbeelding]

Heb je deze al gelezen? Eerste zoekresultaat op Google: https://vasco.eu/nl-nl/bl...oppelen-hoe-ga-je-te-werk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 10:23
Goedemorgen allemaal,

[Afbeelding]

Dit is een Herz 2000 onderblok de pijlen onder op geven de stroom aan. Aanvoer = pijl naar boven, retour = pijl naar onderen.. Je kunt de dop los draaien (rechts boven op het onderblok, met de afsluitmoer) en met een inbussleutel daaronder de radiator afsluiten. Je sluit hiermee volgens mij alleen de afvoer af (die naar de volgende radiator gaat). Je zult dus even moeten kijken vanuit welke radiator de radiator op jou afbeelding weer zijn aanvoer krijgt en die ook even dichtzetten. Dit werkt anders dan de onderblokken die tegenwoordig vaak worden gebruikt waarbij je zowel de aanvoer als retour tegelijkertijd afsluit.

[Voor 6% gewijzigd door Bo0bz op 08-05-2020 10:15]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madsky
Uiteraard heb ik wat research gedaan... Zelfs YouTube filmpjes bekeken, maar de aansluitingen zijn net even wat anders.. Ik wil niet gaan kloten ermee, vandaar mijn vraag naar simpel.. Op de foto zie je links en rechts een draai ding.. En boven ook.. Wat is wat.. Ik ken mezelf, ik doe zo 't verkeerde.. :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alsjemenou
Madsky schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Uiteraard heb ik wat research gedaan... Zelfs YouTube filmpjes bekeken, maar de aansluitingen zijn net even wat anders.. Ik wil niet gaan kloten ermee, vandaar mijn vraag naar simpel.. Op de foto zie je links en rechts een draai ding.. En boven ook.. Wat is wat.. Ik ken mezelf, ik doe zo 't verkeerde.. :')
Niet onvriendelijk bedoeld, maar ik denk dat het in jouw geval beter is een loodgieter erbij te halen. Die fixen het voor je in 5 minuten, scheelt je een boel kopzorgen en dan weet je zeker dat je geen fouten maakt. Gewoon even meekijken met de beste man of vrouw, en dan doe je het de volgende keer zelf.

[Voor 6% gewijzigd door Alsjemenou op 08-05-2020 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madsky
Bo0bz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Dit is een Herz 2000 onderblok. Je kunt de dop los draaien (rechts boven op het onderblok, met de afsluitmoer) en daaronder de radiator afsluiten. Je sluit hiermee volgens mij alleen de afvoer af (die naar de volgende radiator gaat). Je zult dus even moeten kijken vanuit welke radiator de radiator op jou afbeelding weer zijn aanvoer krijgt en die ook even dichtzetten. Dit werkt anders dan de onderblokken die tegenwoordig vaak worden gebruikt waarbij je zowel de aanvoer als retour tegelijkertijd afsluit.
Kijk de rechter op het onderblok oké... Maar ik raak je weer kwijt op de "richting een andere radiator" ... Je wilt dus zeggen dat ie gekoppeld is met een andere radiator ergens? Maar als ik de rechter dichtdraai (waar al een dopje op zit) ik daarna de linker doe? Waardoor ik buis en al kan weghalen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 21:10
Madsky schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Dop de radiator leidingen en dan ben je klaar.
Met zoiets, deze heb je ook zonder schroefdraad. Dus dan zit hij in je knelkoppeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madsky
Alsjemenou schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:17:
[...]

Niet onvriendelijk bedoeld, maar ik denk dat het in jouw geval beter is een loodgieter erbij te halen. Die fixen het voor je in 5 minuten, scheelt je een boel kopzorgen en dan weet je zeker dat je geen fouten maakt. Gewoon even meekijken met de beste man of vrouw, en dan doe je het de volgende keer zelf.
Precies dat.. Ik blijf een gierige Hollander, ik weet dat dit klusje geen moer aan tijd kost. Vandaar dat ik het liever zelf wil oplossen. Dacht iemand weet hier vast wel wat van..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 12:17
Afdoppen is inderdaad geen probleem maar als hij gekoppeld is naar een tweede radiator, zorg je ervoor dat die uiteraard niet meer kan werken. Je kan kijken hoeveel radiatoren je hebt en dan eens bij je CV zien hoeveel aansluitingen je hebt. Als je meer radiatoren hebt dan aansluitingen, dan zijn er doorgelust. Dat is trouwens perfect normaal (hier in België toch).

edit: je kan eventueel (tijdelijk) zelf doorlussen met van die flexibele darmen die ze bv bij wastafels gebruiken voor de wateraansluiting. Zoiets dus:

[Voor 26% gewijzigd door Horla op 08-05-2020 11:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 22:00
Goedemorgen allemaal,

[Afbeelding]

Het systeem aftappen, bij de verdeler de juiste groep loskoppelen en hier een dop op en dan kan je alles wat uit de vloer komt afsnijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:54:
Weet niet omdat hier kan of in een eigen topic.

Maar hoe kan ik het beste een leiding en een afvoer maken naar en vanaf een buitenkeuken vanuit de buitenkeuken naar de afvoer en het buitenkraantje van ons chalet.

Zie onderstaande foto's.

Ik wil de kraan in de winter eenvoudig los kunnen koppelen. En de afvoer mss ook? Of vorstveilig maken.

Vlakbij lopen onder het chalet wat afvoeren (verlijmd zo te zien). Kan ik daar ' gewoon' een T-stuk tussenzetten?
Kan je eenvoudig van klem naar verlijmd gaan?

En hoe zouden jullie de waterleiding splitsen richting de keuken?

De keuken heb ik zelf gemaakt, maar met dit soort dingen heb ik weinig ervaring. En het is uiteindelijk wel aangesloten op de gewone leiding en afvoer en dat wil ik wel lekkage vrij houden uiteraard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand nog een tip hiervoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsjemenou
Ik zit in het proces om een inbouwkast te ontwerpen die ik in de bijkeuken ga maken. Daar van heb ik een skelet gemaakt in Sketchup:

Zoals je kunt zien wil ik deze opbouwen uit losse elementen zodat ik ze in de schuur kan maken, en later in de bijkeuken assembleren. In deze elementen komen verplaatsbare legplanken (met een of twee vaste planken voor stevigheid) en deuren welke ik wil maken met opdek potscharnieren. In de middelste drie elementen komen een wasmachine, droger en vriezer (waar geen deuren voorkomen).

Ik zit echter vast met het ontwerp van de deurtjes in de hoeken:

Ik kan uiteraard gewoon twee deurtjes haaks op elkaar monteren en zorgen dat ze elkaar niet in de weg zitten, maar als je er dan eentje opendoet ga je een kier in het midden zien. Is dit toch de beste oplossing of hebben jullie andere goede ideeën? Ik zie het monteren van een caroussel niet zitten, vooral niet met deze hoogte.

P.S. Mocht je een totaal ander idee hebben qua kastontwerp hoor ik het uiteraard ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Alsjemenou schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:50:
Ik zit in het proces om een inbouwkast te ontwerpen die ik in de bijkeuken ga maken. Daar van heb ik een skelet gemaakt in Sketchup:

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien wil ik deze opbouwen uit losse elementen zodat ik ze in de schuur kan maken, en later in de bijkeuken assembleren. In deze elementen komen verplaatsbare legplanken (met een of twee vaste planken voor stevigheid) en deuren welke ik wil maken met opdek potscharnieren. In de middelste drie elementen komen een wasmachine, droger en vriezer (waar geen deuren voorkomen).

[Afbeelding]

Ik kan uiteraard gewoon twee deurtjes haaks op elkaar monteren en zorgen dat ze elkaar niet in de weg zitten, maar als je er dan eentje opendoet ga je een kier in het midden zien. Is dit toch de beste oplossing of hebben jullie andere goede ideeën? Ik zie het monteren van een caroussel niet zitten, vooral niet met deze hoogte.

P.S. Mocht je een totaal ander idee hebben qua kastontwerp hoor ik het uiteraard ook.
Waarom niet gewoon een rechte kast zonder hoeken? Je wint hier nauwelijks extra ruimte mee, je kan geen grote dingen in de hoekkast kwijt en kijkt altijd tegen de zijkant van de kast. Dat laatste kan je vrij eenvoudig afwerken maar dan nog. Waarom zou je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BCC
De linkerkast breder en de tussenwand weghalen, zodat je in de rechterkast "links om het hoekje" kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Laatst online: 03-06 22:22

Fontainemelon

Zuiderbuur

Of een deur met verticaal in het midden een pianoscharnier zodat deze kan knikken, en dan op de juiste plekken een paar magnetische sluitingen voorzien zodat 'ie zich altijd mooi toe houdt.

Beetje dit idee:

Maar eerlijk gezegd lijkt het mij ook beter om gewoon één van de twee kasten breder te maken, en te zorgen dat je "om het hoekje kan". Daar zet je dan gewoon de spullen die wat minder vaak gebruikt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsjemenou
Tehh schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:12:
[...]

Waarom niet gewoon een rechte kast zonder hoeken? Je wint hier nauwelijks extra ruimte mee, je kan geen grote dingen in de hoekkast kwijt en kijkt altijd tegen de zijkant van de kast. Dat laatste kan je vrij eenvoudig afwerken maar dan nog. Waarom zou je?
Dank voor het meedenken! Ik had even zitten rekenen, zelfs als ik de hoek totaal niet zou kunnen gebruiken win ik met de hoekopstelling ongeveer 10 centimeter aan horizontale kastruimte. Met de hoek erbij heb je toch aardig wat kleine dingen die je in de hoeken kunt zetten. Het zou wel een stuk cleaner staan!

@BCC @Fontainemelon bedankt voor het meedenken. Ik neig inderdaad naar het "om-het-hoekje" idee, ik zie dat gedoe met een pianosnaar qua gebruik niet heel erg zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30
Iemand een top idee om plakstrip strepen goed weg te krijgen van een plafond?

Plafond wordt volgende week opnieuw gewit, maar er gewoon overheen lijkt me niet handig 😋
Het gaat namelijk wat lastig omdat het plafond niet mooi glad is..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Zo hout gehaald en de delen voor het frame van het speelhuisje gemaakt. Was erg blij met de multitool. Erg fijn.

Morgen palen in de grond en frame vastmaken aan de muur. Hopelijk gaat dat ook goed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:00
Goofyduck384 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plafond wordt volgende week opnieuw gewit, maar er gewoon overheen lijkt me niet handig 😋
Nagellakverwijderaar geen idee? Haalt alles wat plakt makkelijk weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:52

Crazy-

Best life ever

Alsjemenou schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wellicht interessant is mijn topic waar het eea besproken is. Opbergkast garage - MDF - dikte

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07
Goofyduck384 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gewoon kijken wat je in huis hebt. Zomaar wat opties:
- spiritus
- wasbenzine
- gedenatureerde alcohol
- aceton (nagellakremover)
- stickerverwijderaar

misschien dat wat hete lucht van een föhn de boel ook wel zacht en los krijgt.

Acties:
  • +42Henk 'm!
  • Pinned

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 23:47
Vandaag mijn eerste echt houtbewerking project afgerond, een hamer! De steel is met de hand gemaakt, alleen met een beitel. Het is geen bijzonder project maar erg leuk om te doen en ik ben er best tevreden mee! Leuke nieuwe hobby.

De kop bestaat uit twee delen die tegen elkaar zijn gelijmd met de steel ertussen. Het alles is van eikenhout en afgewerkt met gekookte lijnolie. De steel is boven ingezaagd en na het monteren heb ik daar een wig in geslagen.

En natuurlijk wat foto’s:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55
Zou een PVC buis met terugslagklep werken voor de CV condensafvoer?

De condensafvoer (en overstort) zit op dezelfde afvoer als de wasmachine. Al diverse aanpassingen gedaan, maar zo af en toe komt er toch sop / water van de wasmachine omhoog uit de buis voor de CV condensafvoer.

Zou een terugslagklep kunnen werken? En meer specifiek zou onderstaande terugslagklep kunnen werken:
https://pvcvoordeel.nl/pvc-terugslagklep/ (warmteservice heeft zelfde model)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rukapul schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:41:

De condensafvoer (en overstort) zit op dezelfde afvoer als de wasmachine. Al diverse aanpassingen gedaan, maar zo af en toe komt er toch sop / water van de wasmachine omhoog uit de buis voor de CV condensafvoer.

Zou een terugslagklep kunnen werken? En meer specifiek zou onderstaande terugslagklep kunnen werken:
Het zou kunnen werken, maar wellicht kan je beter de overstort/condens afvoer even hoog maken als de wasmachine/droger ? .. en in beide een zwanenhals om stankoverlast tegen te gaan ?

ik had een (te)kort buisje (loodgieter aangelegd en pas na 2/3 jaar na wat wateroverlast wees een vriend me erop dat de beunhaas 10 cm langere buis had moeten gebruiken .. en inderdaad na een mof en langere buis is het probleem nooit meer terug gekomen .. (heb er later een zwanenhals tussen gezet) ..

Blijkt door (teweinig) druk opbouw/afloop en buis vervuiling dit vrij normaal verschijnsel is.. doe je zelf wellicht een lol door er paar emmers heet water met wat ontvetter oid erdoor heen te spoelen .. al dat was middel

Als je veel vuil en weinig water (zuinigere machines enzo) .. en bv lange (horizontale) pijp .. zoals bij mij is/was slipt he wellicht vanzelf dicht .. en zal de terugslag klep op den duur wellicht meer ellende kunnen veroorzaken ..

maar ja ik ken je situatie niet, dus dit is mijn ervaring.

Tja vanalles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
Rukapul schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:41:

Durf het niet te zeggen maar denk het wel. Let op dat die alleen horizontaal geplaatst kan worden. Er is geen mogelijkheid om de cv afvoer te verhogen? Kan je anders een foto plaatsen waar de cv en de wasmachine afvoer samen komen? Daar valt soms ook wat (simpele) winst te halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:25

Vliegvlug

Flight Simple

Ik ga de wc afvoer verplaatsen, nu moet het oude gat dicht voor de vloerverwarming en de dekvloer.

Ik dacht die pvc buis er wel even uit te trekken na 'm in de kruipruimte te hebben afgezaagd maar die zit muurvast :/

Is tot de vloer afzagen en dan een stucdeksel erop voldoende?

Eerste plan was nadat de buis eruit was er wat beton in te gooien maar dat lijkt me niet pakken als die pvc pijp er nog in zit.

[Voor 31% gewijzigd door Vliegvlug op 09-05-2020 10:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vliegvlug schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:20:
Ik ga de wc afvoer verplaatsen, nu moet het oude gat dicht voor de vloerverwarming en de dekvloer.

Ik dacht die pvc buis er wel even uit te trekken na 'm in de kruipruimte te hebben afgezaagd maar die zit muurvast :/

Is tot de vloer afzagen en dan een stucdeksel erop voldoende?

Eerste plan was nadat de buis eruit was er wat beton in te gooien maar dat lijkt me niet pakken als die pvc pijp er nog in zit.
Gewoon pur erin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Of dikke prop krantenpapier dat goed vast zit. Maar een deksel is wel het netste. (niet dat je er nog iets van ziet...)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 18:11
Even een open vraagje hier. Op de afbeeldingen hieronder zie je de overkapping boven het terras hier. Er liggen nu golfplaten op die

1. Esthetisch niet erg mooi zijn
2. Licht in de woonkamer blokkeren

Nu is 1 het grootste probleem en ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders hiervoor. De overkapping loopt van een stukje aanbouw met plat dak ( aan vast ) naar een schuurtje ( los met 10cm ertussen ).

Zelf gedacht aan bedekken met een doorzichtig plastic met daarbovenop riet. Of eventueel gewoon het dak laten bedekken.

Zijn er andere creatieve ideeën te bedenken hiervoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Laatst online: 13:40
Ik ben bezig met een tuinverbouwing, dus ook nieuw elektra en nieuwe lampen.

Nu zit er bij deze lampen een aardepunt precies op de voet van de lamp.

Geheid dat hier een keer vocht bij komt. Wat mij niet de bedoeling lijkt?

Kan dit geen kwaad, of toch beter een dot kit of hot glue rondom spuiten.

[Voor 10% gewijzigd door ToyotaMR2 op 09-05-2020 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
@ToyotaMR2 Het hele behuizing is dan toch aarde?

@Ambianz Is gewoon geheel weghalen een optie? Misschien dat je een alleen het laatste stukje kan houden als overkapping. Of elders in de tuin, niet aan het huis vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26
Ambianz schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:02:
Even een open vraagje hier. Op de afbeeldingen hieronder zie je de overkapping boven het terras hier. Er liggen nu golfplaten op die

1. Esthetisch niet erg mooi zijn
2. Licht in de woonkamer blokkeren

Nu is 1 het grootste probleem en ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders hiervoor. De overkapping loopt van een stukje aanbouw met plat dak ( aan vast ) naar een schuurtje ( los met 10cm ertussen ).

Zelf gedacht aan bedekken met een doorzichtig plastic met daarbovenop riet. Of eventueel gewoon het dak laten bedekken.

Zijn er andere creatieve ideeën te bedenken hiervoor?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou voor een product als dit gaan:
https://gadero.nl/polycarbonaatplaten-opaal-melkwit/

Kan je ook direct al die lelijke dwarsbalken weghalen. Mooi profiel aan de bovenkant van de balken maken.
Want dit doet echt afbreuk aan je mooie uitbouw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 18:11
chrisborst schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:27:
[...]
Ik zou voor een product als dit gaan:
https://gadero.nl/polycarbonaatplaten-opaal-melkwit/

Kan je ook direct al die lelijke dwarsbalken weghalen. Mooi profiel aan de bovenkant van de balken maken.
Want dit doet echt afbreuk aan je mooie uitbouw.
Wat bedoel je met een profiel eraan?

Ik moet er wel rekening mee houden dat het wel snikheet kan worden omdat het geheel op het zuiden staat.

Wellicht een dichte overkapping met een deel polycarbonaat er tussen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
DoeEensGek schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:22:
@ToyotaMR2 Het hele behuizing is dan toch aarde?
Dat is toch ook het doel van die aarde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26
Ambianz schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Wat bedoel je met een profiel eraan?

Ik moet er wel rekening mee houden dat het wel snikheet kan worden omdat het geheel op het zuiden staat.

Wellicht een dichte overkapping met een deel polycarbonaat er tussen
De aluminium profielen om de platen mee vast te maken:
https://gadero.nl/klikprofiel-aluminium-polycarbonaat/

En tegen de hitte zou je kunnen overwegen om iets van zonnewering aan te brengen, bijv. zo'n schaduwdoek.
Of het geheel verhogen zodat bij de je aanbouw en bij de schuur er ventilatie mogelijk is.
Maar de vraag is wat je belangrijker vind, meer licht in je huis het hele jaar door of iets meer hitte in de hete gedeeltes van het jaar.

Verder zou ik direct de balken in de lengterichting schuren en netjes maken. Eventueel zou je ze zelfs een mooie kleur (antraciet of wit bijv.) kunnen schilderen. Eventueel een paar mooie kleine led-spotjes. Dan krijgt het geheel direct een luxere uitstraling.
Krijg je een beetje dit idee: https://www.verlichtingko...pping-cree-12v-3w-dimbaar

[Voor 46% gewijzigd door chrisborst op 09-05-2020 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Dat is toch ook het doel van die aarde?
Maar waarvoor wil je dan kit of lijm hierop smeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01
Mischien ben ik gek maar bestaan er geen 80mm schuifmoffen ?

Nu moet ik van 80 naar 75 en weer terug naar 80 en probeer dan maar eens een spie van 75 naar 80 te vinden...

Uiteindelijke doel is een t stuk 80 mm tussen 2 buizen waar geen beweging inzit.

[Voor 19% gewijzigd door Jan-man op 09-05-2020 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
DoeEensGek schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Maar waarvoor wil je dan kit of lijm hierop smeren?
Voor de vocht en het corroderen tegen te gaan.
Ik zou het niet weten, daarom vraag ik het hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Voor de vocht en het corroderen tegen te gaan.
Ik zou het niet weten, daarom vraag ik het hier.
Oke, daarvoor gebruik ik vaseline (spray). Al zou ik me er niet bijster druk om maken.

Acties:
  • +20Henk 'm!
  • Pinned

• colvano
colvano schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:15:
Vandaag mijn eerste echt houtbewerking project afgerond, een hamer! De steel is met de hand gemaakt, alleen met een beitel. Het is geen bijzonder project maar erg leuk om te doen en ik ben er best tevreden mee! Leuke nieuwe hobby.

De kop bestaat uit twee delen die tegen elkaar zijn gelijmd met de steel ertussen. Het alles is van eikenhout en afgewerkt met gekookte lijnolie. De steel is boven ingezaagd en na het monteren heb ik daar een wig in geslagen.

En natuurlijk wat foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vandaag heb ik een kleinere houten hamer gemaakt. Dit keer heb ik meer foto’s gemaakt zodat het proces beter te volgen is. ALBUM

[Voor 3% gewijzigd door colvano op 09-05-2020 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mooi @colvano! Ga je lang plezier van hebben. Met gekookte lijnolie ingesmeerd? Staat ook nog op mijn lijstje om te maken. Net wat mooie beitels besteld.

Ik ga binnenkort een badkamermeubel maken. Kan ik hiervoor vochtwerend MDF gebruiken, of is dat toch geen goed idee? (De bovenkant wordt sowieso iets anders.)

Uiteraard komt het MDF niet tot op de grond.

[Voor 9% gewijzigd door sOid op 09-05-2020 19:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• colvano
sOid schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:50:
Mooi @colvano! Ga je lang plezier van hebben. Met gekookte lijnolie ingesmeerd? Staat ook nog op mijn lijstje om te maken. Net wat mooie beitels besteld.

Ik ga binnenkort een badkamermeubel maken. Kan ik hiervoor vochtwerend MDF gebruiken, of is dat toch geen goed idee? (De bovenkant wordt sowieso iets anders.)

Uiteraard komt het MDF niet tot op de grond.
Inderdaad met gekookte lijnolie. Ik had er nog nooit mee gewerkt maar is heel eenvoudig en mooi. Ik vind de blanke kleur van het eiken mooier maar met de olie komt de tekening beter naar voren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

@colvano heel cool , ziet er mooi uit !

We zijn onze tuin aan het opknappen, nog een paar dingen doen en dan is het eindelijk klaar. Vandaag de vlonder maar weer eens gebeitst. Dit is de eerste van drie lagen die er op gaan.
😅 uiteindelijk nog best een klus om alles te schuren, schoonmaken , etc. Maar ik ben blij met het (eerste) resultaat :Y)

Wat mij overigens wel opvalt is dat bij een behoorlijk aantal planken de geribbelde kant eraf scheurt of breekt. De grenen planken zijn nu rond de drie jaar oud. Hebben jullie hier ervaring mee ? Zou het kunnen komen omdat ik 2 schroeven per plank gebruik ? Deze staan behoorlijk aan de uiteinden geschroefd omdat ik de instructies van gadero verkeerd heb begrepen :X . De meeste zijn zo’n 1.5 cm van de kant geschroefd. Gadero gaf aan dat ze op de kopse kanten dan te weinig ruimte hebben om te werken, maar is dat echt zo ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
colvano schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:55:
[...]

Inderdaad met gekookte lijnolie. Ik had er nog nooit mee gewerkt maar is heel eenvoudig en mooi. Ik vind de blanke kleur van het eiken mooier maar met de olie komt de tekening beter naar voren.
Als je het goed wil doen, moet je het wel vaker invetten. Heb 's van bijlmaker geleerd dat je het de eerste week elke dag moet invetten, dan een maand lang elke week, dan een jaar lang elke maand :p Nooit geprobeerd, maar in mijn ervaring zuigt lijnolie behoorlijk (gekookte, niet-gekookte blijft vaak lang vettig aanvoelen). Dus meerdere laagjes kan geen kwaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:18
@colvano waar haal je dat eikenhout?

Eerste laag gekookte lijnolie kun je verdunnen met turpentijn (natuurlijke terpentine), dan hard het beter uit heb ik gelezen.

[Voor 63% gewijzigd door MJV op 09-05-2020 20:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• colvano
Ik heb dit een aantal maanden geleden gehaald bij Bouwman en Van Dijk in Nijkerk. €30/meter voor 40x280mm. Ze hebben goede prijzen en mooi aanbod. Wel even zelf goed kijken welke plank je wil.

Edit: geen belang in het bedrijf o.i.d. :)

[Voor 5% gewijzigd door colvano op 09-05-2020 20:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:25

Vliegvlug

Flight Simple

Klink inderdaad beter dan enkel een stucdeksel op de pvc pijp want dan is het gelijk geïsoleerd richting de kruipruimte.
Stop ik die stucdeksel er wel aan de onderkant in om te voorkomen dat de pur de kruipruimte in loopt.

Zit zo’n stucdeksel klemvast genoeg of moet ik die nog extra vastzetten?
Heb geen ervaring met pur namelijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zo vandaag eindelijk begin met meterkast --> schuur ..

ik had al pijp aangelegd van schuur naar kruipruimte.. (4 jaar geleden) .. touwtje wat erin zat was verteert dus ..
stap 1) zakje met watten en nieuw touw in de buis gepropt en 8 bar v.d compressor het zakje door de pijp geblazen de kruip ruimte in ..

Hierna 3 grond kabels-3 aderig + 1x UTP (had 2de kabel UTP willen doen maar ja ach .. pech .. al gebruikt) door de buis gevoerd #%&^#)(%$ werk :+ .

nu de schuur afgewerkt met automaten

2x 16A, en 1x "loos" (blauwe)

de stopcontact zit aan de verlichting, die ik later ga aanleggen de rest van de stopcontacten komen op de 2de 16 A ..

Eerst de schuurkant afgemonteerd voordat de meterkast aan de beurt komt, de loze is wellicht voor PV op de schuur (kan er 7 kwijt) .. of andere doeleinden maar veiligheid voor alles.

ik ga wellicht de 16A splitsen in 1x of 2x 10A (schuur verlichting en tuin verlichting), ik heb bewust 1 stopcontact bij de verlichting (nood oid) .. maar goed .. start is er ik ben blij :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
Vliegvlug schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:30:
[...]

Klink inderdaad beter dan enkel een stucdeksel op de pvc pijp want dan is het gelijk geïsoleerd richting de kruipruimte.
Stop ik die stucdeksel er wel aan de onderkant in om te voorkomen dat de pur de kruipruimte in loopt.

Zit zo’n stucdeksel klemvast genoeg of moet ik die nog extra vastzetten?
Heb geen ervaring met pur namelijk.
Zet je er iets (tijdelijk) onder, latje ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
vso schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:33:
zo vandaag eindelijk begin met meterkast --> schuur ..

ik had al pijp aangelegd van schuur naar kruipruimte.. (4 jaar geleden) .. touwtje wat erin zat was verteert dus ..
stap 1) zakje met watten en nieuw touw in de buis gepropt en 8 bar v.d compressor het zakje door de pijp geblazen de kruip ruimte in ..

Hierna 3 grond kabels-3 aderig + 1x UTP (had 2de kabel UTP willen doen maar ja ach .. pech .. al gebruikt) door de buis gevoerd #%&^#)(%$ werk :+ .

nu de schuur afgewerkt met automaten

2x 16A, en 1x "loos" (blauwe)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

de stopcontact zit aan de verlichting, die ik later ga aanleggen de rest van de stopcontacten komen op de 2de 16 A ..

Eerst de schuurkant afgemonteerd voordat de meterkast aan de beurt komt, de loze is wellicht voor PV op de schuur (kan er 7 kwijt) .. of andere doeleinden maar veiligheid voor alles.

ik ga wellicht de 16A splitsen in 1x of 2x 10A (schuur verlichting en tuin verlichting), ik heb bewust 1 stopcontact bij de verlichting (nood oid) .. maar goed .. start is er ik ben blij :)
Precies dit heb ik op de planning staan, wat voor buis heb je gelegd? En wat voor dikte grondkabel heb je gebruikt?

Ik heb vandaag het buitenstopcontact aangelegd, de grondspots aangesloten en vanuit de meterkast naar buitengeboord:

[Voor 4% gewijzigd door skai21 op 09-05-2020 22:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 06:55
Waarom heb je grondkabel gebruikt als deze door een mantel getrokken is? Volgens mij gebruik je die alleen als je hem kaal in de grond legt toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

skai21 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Precies dit heb ik op de planning staan, wat voor buis heb je gelegd? En wat voor dikte grondkabel heb je gebruikt?

Ik heb vandaag het buitenstopcontact aangelegd, de grondspots aangesloten en vanuit de meterkast naar buitengeboord:
Erhm grondkabel 3 aderig .. ymvkas kabel :? 40mm pijp met 45 graden bochten .. niet verlijmt. achteraf had ik moeten verlijmen wegens water ..

De reden dat ik een pvc pijp heb gelegd / geen grondkabel omdat ik wist dat ik kabels wilde alleen nog niet hoeveel .. en verlichting in de tuin/schuur moet nog aangelegd worden .. ik had helaas net iets teveel bocht om soepel te trekken .. ((kronkel) bij de schuur omdat die niet in lijn licht met de meterkast .. (20cm naar links ipv buis iets schuiner leggen .

Als je gaat graven beschadig je eerst de pijp .. en aangezien de tuin nog een verbouwing ondergaat leek me dit veilig(er) .. ook de UTP kabel is wat beter beschermt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
vso schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:13:
[...]

Erhm grondkabel 3 aderig .. ymvkas kabel :? 40mm pijp met 45 graden bochten .. niet verlijmt. achteraf had ik moeten verlijmen wegens water ..

De reden dat ik een pvc pijp heb gelegd / geen grondkabel omdat ik wist dat ik kabels wilde alleen nog niet hoeveel .. en verlichting in de tuin/schuur moet nog aangelegd worden .. ik had helaas net iets teveel bocht om soepel te trekken .. ((kronkel) bij de schuur omdat die niet in lijn licht met de meterkast .. (20cm naar links ipv buis iets schuiner leggen .

Als je gaat graven beschadig je eerst de pijp .. en aangezien de tuin nog een verbouwing ondergaat leek me dit veilig(er) .. ook de UTP kabel is wat beter beschermt.
Voordeel aan niet verlijmen is wel dat je hem als je er niet doorkomt met het trektouw, je hem op kunt graven en open kunt maken. Als hij gelijmd zit is dat wat moeilijker.

Ik bedoelde eigenlijk vooral hoe veel mm2 kabel. Ik heb bij mij in de tuin nu 3 x 2.5mm2 XMVK-AS, die is relatief duur. Als ik hem door een buis zou leggen zou ik waarschijnlijk gewoon XMVK pakken scheelt 1/3 ongeveer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

skai21 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:40:
[...]

Voordeel aan niet verlijmen is wel dat je hem als je er niet doorkomt met het trektouw, je hem op kunt graven en open kunt maken. Als hij gelijmd zit is dat wat moeilijker.

Ik bedoelde eigenlijk vooral hoe veel mm2 kabel. Ik heb bij mij in de tuin nu 3 x 2.5mm2 XMVK-AS, die is relatief duur. Als ik hem door een buis zou leggen zou ik waarschijnlijk gewoon XMVK pakken scheelt 1/3 ongeveer.
het is 3x 2,5 oid inderdaad geen extra aarde / mantel ofzo .. 50m bij de hornbach .. het was niet de goedkoopste ..

Opgraven is niet echt een optie (WAF is dan -10 oid .. en ik slaap een maand op de bank zeg maar ..)
zeker niet gezien het nu moederdag is ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
vso schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:35:
[...]

het is 3x 2,5 oid inderdaad geen extra aarde / mantel ofzo .. 50m bij de hornbach .. het was niet de goedkoopste ..

Opgraven is niet echt een optie (WAF is dan -10 oid .. en ik slaap een maand op de bank zeg maar ..)
zeker niet gezien het nu moederdag is ..
Ik heb ook XMVK-AS 3x2.5 van 50m, was ook 95 euro.
Wat voor installatie / Aardlekautomaat heb je in je hoofd meterkast.

En mijn vriendin wordt ook niet blij als het oprn zou moeten, maar ik denk nog minder blij als er voor 250 euro zooi voor niks in de grond ligt. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

skai21 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb ook XMVK-AS 3x2.5 van 50m, was ook 95 euro.
Wat voor installatie / Aardlekautomaat heb je in je hoofd meterkast.

En mijn vriendin wordt ook niet blij als het oprn zou moeten, maar ik denk nog minder blij als er voor 250 euro zooi voor niks in de grond ligt. :+
16A aardlek schneider 2x , stopcontact en een 1x 16a automaat
De doos had ik voor 30,- bij chinese webwinkel besteld .. (goed zoeken), het stopcontact en de laatste automaat/zekering ding heb ik gekregen/gevonden .. ik heb ook nog 2x 10A

Voordat ik de kabels trok, is alles kleur gecodeerd (verschillende kleuren elektratape eromheen om te identificeren) omdat ik van de 3 kabels maar 2 ga gebruiken (3de is reserve/optie/pv) heb ik deze opzet gedaan.

De schuur staat er 5 jaar en draad 3 jaar .. in huis .. nu omdat binnen een maand onder de vloer (kruipruimte) geisoleerd word door bedrijf leek ons dat handig nu af te hebben . (plannings dingetje)
En gezien we nu met een kabel haspel onder de schuur goed af konden .. ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:01
@vso @skai21
VSO ik weet jij hebt het al liggen, maar Skai ik weet niet helemaal hoever je bent maar kijk anders evt. eens naar dit als mantelbuis, dit is ook daadwerkelijke mantelbuis die hiervoor bedoelt/geschikt is, en het voordeel het is in mooie lange lengtes te krijgen in 1x, dus weinig tot geen overgangen waar het evt. naar binnen kan lekken.

Let hierbij wel op dat er wordt "geadverteerd" met de buitenmaat, en dat de binnenmaat kleiner is, dus zoek goed uit van te voren wat je mogelijk wilt aan hoeveelheid kabels etc. die erdoor mogen/moeten gaan dat je dus voldoende ruimte hebt.
En probeer bij voorkeur direct de kabel(s) erdoor te trekken als de mantelbuis nog los ligt, als je toevallig wel ergens net een hickup hebt kan je er nog iets makkelijker mee spelen ;)

Als je trouwens een mantelbuis gebruikt hoef je geen YMvK-as meer te gebruiken (de echte grondkabel), maar mag je ook gewone YMvK gebruiken zonder aardscherm, omdat de kabel dan alweer een extra bescherming heeft/krijgt.

Als je de boel toch nog open hebt/maakt overweeg dan ook direct trouwens een tyleenslang te leggen van voldoende dikte zodat je evt ook nog makkelijk stromend water in je schuur o.i.d. kunt krijgen.
Ik zou wel proberen deze niet in de mantelbuis te moeten verwerken i.v.m. dat flink ruimte in neemt.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
@vso Wat ben je van plan in je schuur? Ook omdat je het al een paar jaar in huis had liggen?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:31
Stap 2 - Soldeer en lijm bureau.

Gezien ik er helemaal gestoord van word als ik in mijn eigen gereedschap aan het werken ben, wil ik een beetje een onderverdeling maken in werkgebieden.

Ik wil niet op mijn zaagtafel werken, want als je dan wilt zagen... moet je de tafel eerst leegruimen.
Als ik iets moet solderen, moet daar niet al iets liggen te drogen met lijm
Als ik wil monteren, dan moet ik niet eerst mijn soldeerbout hoeven weg te zetten.

Afijn, het eerste "station" is klaar. Dit is het soldeer/lijm station. Voor micro elektronica min of meer.
Vanaf NU hoef ik dus niet meer op mijn zaagtafel te monteren :D :D

Volgende is een stellage voor mijn elektronisch gereedschap. Youtube en google staan vol met "power tool storage" oplossingen, maar ik ben er nog niet over uit of dat allemaal wel zo handig is. Eerst nog maar eens een weekje zoeken, en dan volgende week lekker bouwen. VAKANTIE!

Pagina: 1 2 3 ... 307 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee