Nee, iedere currency heeft zijn eigen software draaien.headliner schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:40:
Ik ben nieuw in de crypto currency en heb me wat ingelezen (veel informatie beschikbaar over de algemene werking en het traden) maar kan geen informatie vinden over het volgende:
Is er een API beschikbaar waarmee ik automatisch van verschillende currencies een bepaald bedrag kan overzetten naar iemand anders zijn wallet? Dus mijn account overschrijven naar een extern account. Bijv als ik een pizza wil kopen met bitcoin dat ik alleen op een button hoef te klikken zodat er een script met een API communiceert en het ingestelde bedrag 'overmaakt'.
Zoniet, begrijp ik het dan goed dat ik dan voor elke currency de 'officiële' software/documentatie moet doorspitten om zo dit toch te kunnen doen? Dus Bitcoin-Core, btcd, Geth, Parity etc?
Je kan wel e.e.a. doen met hardware wallets, een aantal daarvan kunnen meerdere cryptos naast elkaar bewaren, maar die zijn niet automatiseerbaar.
De enige uitzondering zijn tokens die op andere netwerken draaien. Ethereum met de ERC20 (en nog een paar smaken) zijn de grootste groep daarvan.
Wat wil je precies doen?