[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste
Acties:
  • 365.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
headliner schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:40:
Ik ben nieuw in de crypto currency en heb me wat ingelezen (veel informatie beschikbaar over de algemene werking en het traden) maar kan geen informatie vinden over het volgende:

Is er een API beschikbaar waarmee ik automatisch van verschillende currencies een bepaald bedrag kan overzetten naar iemand anders zijn wallet? Dus mijn account overschrijven naar een extern account. Bijv als ik een pizza wil kopen met bitcoin dat ik alleen op een button hoef te klikken zodat er een script met een API communiceert en het ingestelde bedrag 'overmaakt'.

Zoniet, begrijp ik het dan goed dat ik dan voor elke currency de 'officiële' software/documentatie moet doorspitten om zo dit toch te kunnen doen? Dus Bitcoin-Core, btcd, Geth, Parity etc?
Nee, iedere currency heeft zijn eigen software draaien.

Je kan wel e.e.a. doen met hardware wallets, een aantal daarvan kunnen meerdere cryptos naast elkaar bewaren, maar die zijn niet automatiseerbaar.

De enige uitzondering zijn tokens die op andere netwerken draaien. Ethereum met de ERC20 (en nog een paar smaken) zijn de grootste groep daarvan.

Wat wil je precies doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Nopheros schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:49:
Telegram stopt met Gram, teveel gezeur met de Amerikaanse overheid.

https://telegra.ph/What-Was-TON-And-Why-It-Is-Over-05-12
Wat gebeurt er met het opgehaalde geld?

https://www.google.com/am...organ-bank-report%3famp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke hardware wallet zouden jullie mij aanbevelen de iets duurdere ledger NANO X of de de goedkopere S.

Ow en nog de vraag over coinbase pro, kan ik daar geen mooie tekeningen met lijntjes en dergelijke maken of mis ik dan iets.
Of waar maken jullie allemaal die mooie tekeningetjes?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:54:
welke hardware wallet zouden jullie mij aanbevelen de iets duurdere ledger NANO X of de de goedkopere S
Ik heb zelf 2x de ledger s, kopieën van elkaar. Dat bevalt mij goed. Over de nano x kan ik niks zeggen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
welke hardware wallet zouden jullie mij aanbevelen de iets duurdere ledger NANO X of de de goedkopere S
Wat wil je ermee doen? Het grootste nadeel van de X is in mijn ogen dat er geen gat meer inzit, dus je kunt hem niet aan je sleutelbos hangen. De voordelen heb ik niet nodig, ik heb alleen bitcoin.

Je kunt trouwens met een USB-To-Go kabel en de Android app ook met de S via je telefoon transacaties doen. Geen idee of dat met iPhone ook kan, dus het voordeel van BT is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ow en nog de vraag over coinbase pro, kan ik daar geen mooie tekeningen met lijntjes en dergelijke maken of mis ik dan iets.
Of waar maken jullie allemaal die mooie tekeningetjes?
MS Paint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:02:
[...]

Wat wil je ermee doen? Het grootste nadeel van de X is in mijn ogen dat er geen gat meer inzit, dus je kunt hem niet aan je sleutelbos hangen. De voordelen heb ik niet nodig, ik heb alleen bitcoin.

Je kunt trouwens met een USB-To-Go kabel en de Android app ook met de S via je telefoon transacaties doen. Geen idee of dat met iPhone ook kan, dus het voordeel van BT is beperkt.
In eerste instantie mijn crypto gewoon opslaan en van daaruit verder kijken hoever ik met traden en dergelijke wil gaan, of dat het hodlen wordt. Zit nog in de orienterende experimenterende fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:05:
[...]
In eerste instantie mijn crypto gewoon opslaan en van daaruit verder kijken hoever ik met traden en dergelijke wil gaan, of dat het hodlen wordt. Zit nog in de orienterende experimenterende fase.
Klein voordeel is dat er op de X meer apps geinstalleerd kunnen worden (daarom is hij vooral duurder). Op de S moet je bij meer dan 3 (?) eerst een app eraf gooien om ondersteuning voor een volgende erop te krijgen. Je cryptos blijven wel staan, maar als je van heel veel munten vaak dingen wilt doen, kan dat steeds installeren/verwijderen van apps vervelend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 13-05-2020 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Klein voordeel is dat er op de X meer apps geinstalleerd kunnen worden (daarom is hij vooral duurder). Op de S moet je bij meer dan 3 (?) eerst een app eraf gooien om ondersteuning voor een volgende erop te krijgen. Je cryptos blijven wel staan, maar als je van heel veel munten vaak dingen wilt doen, kan dat steeds installeren/verwijderen van apps vervelend zijn.
Beetje afhankelijk van de wallets, ik heb er een stuk of 5 op geloof ik.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Tradingview, gemaakt voor mensen die nadenken over het spelletje

of random lijntjes zetten, dat kan ook

[ Voor 24% gewijzigd door The_Goat op 13-05-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
DaCoTa schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:00:
[...]

Nee, iedere currency heeft zijn eigen software draaien.

Je kan wel e.e.a. doen met hardware wallets, een aantal daarvan kunnen meerdere cryptos naast elkaar bewaren, maar die zijn niet automatiseerbaar.

De enige uitzondering zijn tokens die op andere netwerken draaien. Ethereum met de ERC20 (en nog een paar smaken) zijn de grootste groep daarvan.

Wat wil je precies doen?
Waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om bijvoorbeeld Ethereum te ontvangen, om te zetten in bijvoorbeeld Bitcoin (via een exchange API) en daarna weer uit te betalen op een ander Bitcoin adres.
Een service zoals Changelly.com maar dan niet met de fee die hun vragen.

Als ik het goed begrijp kan Blockcypher.com het doen voor Bitcoin, Ethereum en Dash via een API (het uitbetalen van account naar account bedoel ik dan). Of ik kan gebruik maken van een library die de JSON-RPC specs hanteert. Maar om nou voor elke currency uit te gaan vogelen hoe het werkt, dan zou een reeds beschikbare API een stuk handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:32
headliner schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 01:33:
[...]

Waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om bijvoorbeeld Ethereum te ontvangen, om te zetten in bijvoorbeeld Bitcoin (via een exchange API) en daarna weer uit te betalen op een ander Bitcoin adres.

Als ik het goed begrijp kan Blockcypher.com het doen voor Bitcoin, Ethereum en Dash via een API (het uitbetalen van account naar account bedoel ik dan). Of ik kan gebruik maken van een library die de JSON-RPC specs hanteert. Maar om nou voor elke currency uit te gaan vogelen hoe het werkt, dan zou een reeds beschikbare API een stuk handiger zijn.
Je kan toch de API’s van bijvoorbeeld Bitvavo of Binance gebruiken als je dit wil doen?

Andere Exchanges zullen ook vast API's hebben, maar daar ben ik niet bekend mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 13-05-2020 08:40 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
headliner schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 01:33:
[...]

Ah, ja dat kan bij de meeste exchanges. Niet alle hebben een API voor withdrawals, maar de meesten wel. Maar: vaak kun je - voor veiligheidsredenen - alleen naar whitelisted adressen withdrawals uitvoeren via de API.

Kun je nog iets meer context geven, als in, voor wie wil je dit doen, en waarom? De fees zul je overigens voor een deel ook weer opeten, withdrawals zijn niet gratis. Dus naast de trade fee, heb je de network fee ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
Gister m'n BitcoinCash met 10% winst verkocht en ETH met 3%. Heeft mijn fomo verliezen van de afgelopen 2 weken weer goed gemaakt...

Voor nu blijf ik weer 100% in fiat tot we weer een daling krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:36
Heb (misschien een domme) een vraag. Jaren geleden gebruikte ik Kraken om mijn euro's te storten. Vervolgens kocht ik dan crypto en zette deze over naar andere exchanges om te handelen. Tegenwoordig gebruik ik Binance en zie dat je daar ook gelijk euro's kan storten. Wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om je euro's of dollars op Binance te krijgen? Zie namelijk redelijk hoge fees.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:47
Hugo! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:49:
Heb (misschien een domme) een vraag. Jaren geleden gebruikte ik Kraken om mijn euro's te storten. Vervolgens kocht ik dan crypto en zette deze over naar andere exchanges om te handelen. Tegenwoordig gebruik ik Binance en zie dat je daar ook gelijk euro's kan storten. Wat is nu eigenlijk de goedkoopste manier om je euro's of dollars op Binance te krijgen? Zie namelijk redelijk hoge fees.
Alvast bedankt voor de hulp.
https://cryptoprijzen.com...coin-prijzen-vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:36
Bedankt, toch is dit niet helemaal wat ik zoek aangezien ik het dan nog steeds naar Binance moet overzetten en opnieuw fees betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 12:11
Hugo! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Bedankt, toch is dit niet helemaal wat ik zoek aangezien ik het dan nog steeds naar Binance moet overzetten en opnieuw fees betaal.
Je zult altijd feest moeten betalen als je iets omzet (fiat-crypto, crypto-crypto, crypto-fiat) of verstuurt.
Ik stortte altijd fiat naar kraken of bitstamp want dat kost bijna niks.
Kink even wat t bij binance kost en dan weet je of dat voordeliger is dan het ergens crypto kopen en dat naar binance sturen als je daar wil handelen.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hugo! schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:55:
[...]

Geen idee wat het goedkoopst is.. Ik gebruik zelf bitstamp, geld overmaken (SEPA) is gratis en terugboeken kost iets van 3 euro geloof ik.

Of dat goedkoper is dan direct zelf bij Binance kopen zou ik niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Nopheros schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:09:
[...]
Geen idee wat het goedkoopst is.. Ik gebruik zelf bitstamp, geld overmaken (SEPA) is gratis en terugboeken kost iets van 3 euro geloof ik.

Of dat goedkoper is dan direct zelf bij Binance kopen zou ik niet weten.
Kraken is €0.09 voor SEPA terugboeken. Deposit gratis. En ze zijn relatief snel, ze hebben SEPA goed geautomatiseerd, met meerdere batches per dag, dus op werkdagen kan het er dezelfde dag al zijn. In het weekend gebeurd er niks, want dan zijn de banken dicht. Jaja, welkom in 2020.

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 13-05-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Kraken is €0.09 voor SEPA terugboeken.
Dat is inderdaad wel een stuk goedkoper, je zegt er niet bij wat de depost fee is maar ook gratis zo te zien?

Ik boek vrijwel nooit terug (winst zet ik in euro's op bitstamp zodat ik lager bij kan kopen) dus voor mij verder niet interessant om over te stappen. Daar doe ik te weinig terugbetalingen voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 13-05-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Kraken deposit fee is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik koop, al sinds ik met crypto bezig ben, tot nu altijd via Bitmymoney. Geen idee of dat een goede partij is. Maar het werkte prima altijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/tPKoWQJk3cEbC/giphy.gif

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 15:35
Pelox schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Ik heb zelf 2x de ledger s, kopieën van elkaar. Dat bevalt mij goed. Over de nano x kan ik niks zeggen.
Kan je me kort uitleggen hoe dit werkt ? Of is er een goede handleiding / filmpje

Ik heb er zojuist 2 besteld; als je kortingscode gebruikt heb je dan 50 % korting en geen verzendkosten van de ledgersite zelf. Misschien dus interessant ook voor anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
hoe zit het eigenlijk met die Wwft-wetgeving geld dat alleen voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
Hey.. Gaattie nou ineens stiekum naar boven een higher high maken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:36

Edho

Heeft Canon A570IS

Ezekielll schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:48:
[...]

Kan je me kort uitleggen hoe dit werkt ? Of is er een goede handleiding / filmpje

Ik heb er zojuist 2 besteld; als je kortingscode gebruikt heb je dan 50 % korting en geen verzendkosten van de ledgersite zelf. Misschien dus interessant ook voor anderen
Op YT zijn er prima filmpjes over hoe de Ledger NanoS in gebruik te nemen. Eerst even kijken en dan pas uitvoeren. Dan komt het vast goed. Ook goed documenteren wat je doet, anders heb je later een probleem.
Succes!

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
[...]

Je installeert eerst 1 ledger, dan krijg je daar een seed van (24 woorden). de 2e ledger start je op en dan kies je voor recovery geloof ik. Dan vul je de seed in en heb je een kopie.

[ Voor 34% gewijzigd door Pelox op 13-05-2020 14:23 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
Pelox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Je installeert eerst 1 ledger, dan krijg je daar een seed van (24 woorden). de 2e ledger start je op en dan kies je voor recovery geloof ik. Dan vul je de seed in en heb je een kopie.
Ah Thanks dat ga ik proberen wanneer hij arriveert _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TuutjDrie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:50:

Wat denken jullie dat AMLD5 voor impact gaat hebben? Henk en Ingrid zullen eerst ID-verificatie moeten doorlopen voordat ze crypto kunnen kopen (zelfs bij brokers als Bitonic wat toch de sites zijn met het hoogste % nieuw geld). Lijkt mij geen goede ontwikkeling, al was het alleen maar omdat impulsaankopen moeilijker worden en mensen zullen afhaken in het verificatieproces.
Jij bent hiermee het enige zoekresultaat voor informatie over AMLD5 op het crypto forum. :)

Inmiddels is de kogel door de kerk. Ik heb een nieuw topic aangemaakt: AMLD5 en de Wwft

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Goeie tip trouwens betreft die Ledger, @Ezekielll. Bij verschillende resellers kan je er nu eentje scoren voor 35 euro inclusief verzenden, als je er maar eentje hoeft te hebben (of een tweede zoekt ter backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Gaan we nu weer naar een exponentiële bullrun toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
[...]

Eerste ledger gebruiken om een wallet aan te maken, die moet je backuppen (24 woorden) en dan de tweede initialiseren met de wallet seed backup.

edit:
Spuit 11...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
Richh schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:09:
Goeie tip trouwens betreft die Ledger, @Ezekielll. Bij verschillende resellers kan je er nu eentje scoren voor 35 euro inclusief verzenden, als je er maar eentje hoeft te hebben (of een tweede zoekt ter backup).
Een hardware wallet is nou net iets wat ik niet snel bij een reseller zou kopen, zowel voor supply line attacks als ook dat je adres + aankooporder van een hardware wallet nu bij een reseller bekend is.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 13-05-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Een hardware wallet is nou net iets wat ik niet snel bij een reseller zou kopen, zowel voor supply line attacks als ook dat je adres + aankooporder van een hardware wallet nu bij een reseller bekend is.
Het zijn wel official resellers, ik denk dat dat wel snor zit.
Je adresgegevens zullen toch ergens opgeslagen zijn, zo heftig is dat niet toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
breek die $9200 broer!!!!! komaannnnn letsgooooooo 10.5K soon!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Ik zag gister trouwens iets over investeren in whiskey, d'r was laatst een fles voor 1,6 miljoen verkocht. Dan moet $100K voor 1 bitcoin toch ook wel vrij snel lukken lijkt me :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Tominatie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:03:
breek die $9200 broer!!!!! komaannnnn letsgooooooo 10.5K soon!!
fuck, net dat kleine beetje wat ik had verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
het gaat nog steeds goed... Soms moet er een correctie komen net als een paar dagen geleden.
Over 16 maanden hebben we een nieuwe ATH Bitcoin.

[ Voor 3% gewijzigd door mengenli op 13-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Nopheros schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:14:
[...]

fuck, net dat kleine beetje wat ik had verkocht.
hij kan natuurlijk ook weer flink rejected worden hier, hoop 't niet tho :) :P

USDT printer go brrrrrrrrrr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
Richh schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Het zijn wel official resellers, ik denk dat dat wel snor zit.
Je adresgegevens zullen toch ergens opgeslagen zijn, zo heftig is dat niet toch :P
https://xkcd.com/538/

Ledger, Trezor en Coldcard vertrouw ik wel met mijn adres, die hebben geen incentive om adressen te verkopen. Bol.com daarentegen, die kan centjes verdienen met jouw gegevens en jouw koopgeschiedenis. Kijk, dat je een plantenbak of een boek bij bol hebt gekocht, tja, dat boeit inderdaad niet. Maar een hardware wallet is een ander ding, daar boeit het wel.

[ Voor 38% gewijzigd door DaCoTa op 13-05-2020 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57
DaCoTa schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:20:
[...]

https://xkcd.com/538/

Ledger, Trezor en Coldcard vertrouw ik wel met mijn adres, die hebben geen incentive om adressen te verkopen. Bol.com daarentegen, die kan centjes verdienen met jouw gegevens en jouw koopgeschiedenis. Kijk, dat je een plantenbak of een boek bij bol hebt gekocht, tja, dat boeit inderdaad niet. Maar een hardware wallet is een ander ding, daar boeit het wel.
Bol. com is geen officiële reseller maar je punt is duidelijk.

Ik heb ééntje bij cryptomaan gekocht dus ga ik het relativeren/goed praten ;)
Als ze bij elke ledger eigenaar langs gaan duurt het wel even en kan je onderduiken of gillend wegrennen, als je de middelen niet hebt om onder te duiken of gillend weg te rennen dan zal het waarschijnlijk ook geen probleem zijn om de ledger met pin en al te geven.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan lekker gasten.

Zelfs NANO. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Gisteren +20% vandaag alweer +20% _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Wat een tether manipulatie weer

XRP = trash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:45
Pelox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Bovenstaande zal ik vanavond ook eens proberen. Heb eind 2017 mijn Ledger Nano S in gebruik genomen, ergens weggestopt en niet meer naar omgekeken. (hodler for life).

Eergisteren maar weer eens aangesloten op de laptop, maar omdat ik dat ding al 3 jaar niet heb voorzien van een firmware update levert dit problemen op:

- De destijds gebruikte Chrome Ledger plugin is inmiddels niet meer beschikbaar.
- De officiele Ledger applicatie werkt niet met verouderde firmware versies.
- Via de officiele Ledger applicatie kan je je Ledger S alleen updaten naar de laatste versie als daar mimimaal firmware versie 1.3 op draait. Alles daaronder kan niet worden ge-upgrade. Je wordt dus verplicht om tussentijds firmware updates te doen. Je kan dat ding dus niet ff voor 10 jaar weg leggen in de kluis bij een notaris.

Dus heb maar een nieuwe besteld bij Ledger zelf om mbv mijn passpase de boel te recoveren.
(Ik vertik het om een wallet van een 3rd party te installeren).

Daarnaast een support ticket aangemaakt bij Ledger om te zien hoe zij dit probleem gaan oplossen. Op de site staat dat mensen met bovenstaande hun Ledger kunnen resetten naar factory settings en dan opsturen en swappen voor een nieuwe met recente fimrware versie. Maar dan wil ik natuurlijk wel 100% zeker weten dat de 24 woorden passphrase correct is :)

[ Voor 5% gewijzigd door paul-s83 op 13-05-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
paul-s83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:43:
[...]

Bovenstaande zal ik vanavond ook eens proberen. Heb eind 2017 mijn Ledger Nano S in gebruik genomen, ergens weggestopt en niet meer naar omgekeken. (hodler for life).

Eergisteren maar weer eens aangesloten op de laptop, maar omdat ik dat ding al 3 jaar niet heb voorzien van een firmware update levert dit problemen op:

- De destijds gebruikte Chrome Ledger plugin is inmiddels niet meer beschikbaar.
- De officiele Ledger applicatie werkt niet met verouderde firmware versies.
- Via de officiele Ledger applicatie kan je je Ledger S alleen updaten naar de laatste versie als daar mimimaal firmware versie 1.3 op draait. Alles daaronder kan niet worden ge-upgrade. Je wordt dus verplicht om tussentijds firmware updates te doen. Je kan dat ding dus niet ff voor 10 jaar weg leggen in de kluis bij een notaris.

Dus heb maar een nieuwe besteld bij Ledger zelf om mbv mijn passpase de boel te recoveren.
(Ik vertik het om een wallet van een 3rd party te installeren).

Daarnaast een support ticket aangemaakt bij Ledger om te zien hoe zij dit probleem gaan oplossen. Op de site staat dat mensen met bovenstaande hun Ledger kunnen resetten naar factory settings en dan opsturen en swappen voor een nieuwe met recente fimrware versie. Maar dan wil ik natuurlijk wel 100% zeker weten dat de 24 woorden passphrase correct is :)
Kan je hem op geen manier resetten of zo?

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Mr_Ripple schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:03:
Wat een tether manipulatie weer
Het is ook zo simpel he. Zolang ze een klein deel van die Tethers gebacked hebben kunnen ze doen en laten wat ze willen ZOLANG niet iedereen zijn USDT naar USD wil laten omwisselen. Ik kan mij nog herinneren dat dit een tijdje terug wel aan de gang was, toen kwam bitfinex/tether met premiums - waarin je dus al hebt kunnen opmaken dat niet elke USDT gebacked wordt door een USD.

Maar weetje ik snap die gasten wel, al had ik toegang tot onbeperkte printings van USDT om daarmee Bitcoin te kopen had ik het ook wel geweten (wetende dat Bitcoin de komende jaren 100% een nieuw ATH gaat halen) :P :*)

Ik maak me er ook niet zo druk meer om.. Tether is vergelijkbaar met een bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
paul-s83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:43:
[...]
Daar heb je nu niks aan, maar als je destijds de recovery phrase getest hebt, voor je hem in gebruik nam, zou dat nu geen probleem moeten zijn. Maar een tweede Ledger is een hele geruststelling in dit soort situaties, dan zijn firmware updates een stuk relaxter.

Moet wel zeggen dat de software van Ledger een heel stuk verbeterd is vergeleken met toen, de manier van firmware updates is nu een stuk beter, maar je moet wel inderdaad over de hobbel van 1.3 heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Pelox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:45:
[...]

Kan je hem op geen manier resetten of zo?
Resetten heeft geen zin. Je kan alleen via de officiele Ledger applicatie upgraden, maar dan alleen vanaf een minimale firmware versie die je moet hebben.

Andere 3rd party apps die ik gebruikte werken niet meer. Ook myetherwallet kan niet meer overweg met de oudere firmwares.

Ps, er zullen vast en zeker apps zijn die oude firmwares ondersteunen, maar vanuit security oogpunt wil ik me daar niet aan wagen met een oude firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
paul-s83 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Resetten heeft geen zin. Je kan alleen via de officiele Ledger applicatie upgraden, maar dan alleen vanaf een minimale firmware versie die je moet hebben.

Andere 3rd party apps die ik gebruikte werken niet meer. Ook myetherwallet kan niet meer overweg met de oudere firmwares.

Ps, er zullen vast en zeker apps zijn die oude firmwares ondersteunen, maar vanuit security oogpunt wil ik me daar niet aan wagen met een oude firmware.
Ik liep een halfjaar geleden geloof ik tegen hetzelfde probleem aan.. gelukkig kon ik destijds nog upgraden. Idd zo goed als alles via de ledger live app nu ipv myether etc.

Nu we het er zo over hadden heb ik gelijk 1 van de 1 ledger s weer geüpdate incl alle apps.

De ledger heeft in totaal 160kb ruimte, op dit moment heb ik 5 apps geïnstalleerd en heb nog 60kb over. Veel apps zijn maar 4kb groot zag ik dus afhankelijk van wat je hebt kunnen er toch heel wat op!

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Tominatie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:19:
[...]

hij kan natuurlijk ook weer flink rejected worden hier, hoop 't niet tho :) :P

USDT printer go brrrrrrrrrr.
Met een strakke stoploss maar weer ingekocht, damn fomo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Boem! $9200 gebroken wat nu??🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:35

Bever!

3

is 9200 een key level dan? target was 9154 en die is gehaald ik verwacht een pullback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Geen fomo hier, zit nog in fiat. Eerst Bitcoin maar even ruim boven de MA7 zien uitkomen (gele lijn):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbV9s6h8OV_lsxAS6AGhUbfubMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eslkjr0cV0hKaGPyBfioSko8.png?f=user_large

En weer in de triangle belanden ipv er op af te ketsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgkjnAlIkxwazWxdsD0GA16c0vI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAq9DJWczchfJO0hoifgGzMm.png?f=fotoalbum_large

Daarna koop ik weer in. Om mijn eigen voorspelling te volgen zou ik eigenlijk nu alweer ingestapt moeten zijn. Maar dan zou ik mogelijk buy high gaan toepassen, dus nog heel even aankijken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
deel van m'n shorts filled (60%) op 9254, maar er zitten ook nog wel wat stops iets hoger richting de 9400

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Slux en @Tominatie kijk ons pareltje gaan.

NANO NANO

When flippening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Laatst online: 13-03-2022
Mmm, hopelijk wordt de gap van afgelopen weekend snel gevuld (9.8K). ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:22:
@Slux en @Tominatie kijk ons pareltje gaan.

NANO NANO

When flippening?
Ongekend broeder! Nog +30% en hij staat break-even!

HODL $10 EOY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

I k zit long in demo account 100x vanaf 9000.

[ Voor 94% gewijzigd door A87 op 13-05-2020 23:25 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik geloof dat iemand Satoshi is wanneer er bewijs wordt geleverd dat het zo is. Er komt af en toe weer eens iets voorbij dat iemand Satoshi zou kunnen zijn, maar daar blijft het dan ook bij. Nooit komt er ook maar iets van bewijs terwijl het makkelijk te bewijzen is. Mocht die dag wel komen komt er ook gelijk bijna 1 miljoen BTC vrij wat verkocht zou kunnen worden en dan zie je het wel aan de koers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
PilatuS schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 00:02:
[...]

Ik geloof dat iemand Satoshi is wanneer er bewijs wordt geleverd dat het zo is. Er komt af en toe weer eens iets voorbij dat iemand Satoshi zou kunnen zijn, maar daar blijft het dan ook bij. Nooit komt er ook maar iets van bewijs terwijl het makkelijk te bewijzen is. Mocht die dag wel komen komt er ook gelijk bijna 1 miljoen BTC vrij wat verkocht zou kunnen worden en dan zie je het wel aan de koers.
En als we toch bezig zijn, dan vind ik deze theorie toch een stuk aannemelijker, en ook een stuk boeiender :)

https://news.bitcoin.com/satoshi-nakamoto-could-be-criminal-mastermind-paul-le-roux/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Een van jullie altcoin shillers krijgt er ook steeds minder vertrouwen in guys :P

https://twitter.com/Crypto_Ed_NL/status/1256222385470144521
https://twitter.com/Crypto_Ed_NL/status/1258291512212946946
https://twitter.com/Crypto_Ed_NL/status/1260692157654056963

Koop nou maar snel Bitcoin :)
Gaat best lekker met die exponentiële bullruns telkens, de correctie van 10k naar 8k was ook niks meer dan gezond en viel bovendien best mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iT-SjmhMmgfBsdq3z3NgRTQpyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7LWHtnKH6udnvu1gI6Z5DmYS.png?f=fotoalbum_large

Moon Soon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Tominatie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Het is ook zo simpel he. Zolang ze een klein deel van die Tethers gebacked hebben kunnen ze doen en laten wat ze willen ZOLANG niet iedereen zijn USDT naar USD wil laten omwisselen. Ik kan mij nog herinneren dat dit een tijdje terug wel aan de gang was, toen kwam bitfinex/tether met premiums - waarin je dus al hebt kunnen opmaken dat niet elke USDT gebacked wordt door een USD.

Maar weetje ik snap die gasten wel, al had ik toegang tot onbeperkte printings van USDT om daarmee Bitcoin te kopen had ik het ook wel geweten (wetende dat Bitcoin de komende jaren 100% een nieuw ATH gaat halen) :P :*)

Ze hebben zelf wel eens aangegeven dat een aantal USDT gebacked wordt door andere assets dan een USD bank account. Zelfs al spreken ze de waarheid dat ze iedere USDT gebacked hebben (en laten we wel wezen, het is ook nooit 100% debunked!) - dan nog zijn ze sowieso vatbaar voor een kwakkelende wereldeconomie, waarin die andere assets in waarde zullen dalen.

Tegelijkertijd... zolang het gros van de Bitcoins op verloren wallets staat en de rekening van Satoshi niet worden aangeraakt, is enige lucht ook weer niet zo erg.
En tja de hele wereldeconomie draait op dollars 'out of thin air' en draait daar prima op :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook interessant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJKnH8kcZA4K79CpXe3leOd7SjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJMHfx0Xpf2XQb3IHnvGFpxa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TbZeoLtVMgtrQpEFO3ylTTy0Dg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v5zWZPGhH6lli6bBSY5X7QVu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Was even bang voor een dipje.. maar hoppa daar gaat ie weer *O*

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

En nu met uitleg voor de mindere Goden onder ons aub :P

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Tominatie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Ja haha, klopt idd.
En eigenlijk is dat meteen ook vervelend want dat is juist alles waar btc niet voor stond en nu wel.

XRP = trash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Liquidations bitmex

Dus prijs wordt 400$ boven de 9k geduwd, en maar 9 miljoen aan liquidations, lijkt erop dat er geen shorters boven de 9k zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Ja, leg eens uit? Ik zie het verband niet tussen de rode circeltjes. Wat wil je nu zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Bijna vakantiegeld, dikke fomo buy, rode candle van 3k. Let maar op, dat gaat mij overkomen volgende week.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
Bartvandelaar schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:41:
Bijna vakantiegeld, dikke fomo buy, rode candle van 3k. Let maar op, dat gaat mij overkomen volgende week.
is vandaag, aangezien mijn vakantiegled vandaag komt…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Dan koop ik de dip.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Bartvandelaar schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:41:
Wacht maar tot chinees nieuwjaar!!11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Schuey schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Wacht maar tot chinees nieuwjaar!!11
Liever niet.... krijgen we weer een nieuw Corona virus...

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Buy on the dips!

Welke dips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Ik wacht ook op die rode kaars...........

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
sourcecode schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:22:
[...]

Ik kon niet meer wachten. Ingestapt op 9600 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
[...]

Ik ook, en eerlijk gezegd boeit het mij geen fuck meer met deze stijging. Die rode kaars komt vast wel, zodra je nu alsnog in FOMOt, zal je net zien dat je in deze grote pump & dump ponzi, die rode kaars op je bord krijgt en je USDT snel minder ziet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Die moet idd komen, kan bijna niet anders.....of ja, kan wel anders, maar het zou me verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:59

raq

Ik sluit me aan in de rij bij de rode kaarsen kopers, net verkocht.

Doorgaans gaan we dan in één rode groene lijn naar 11k

[ Voor 5% gewijzigd door raq op 14-05-2020 11:49 ]

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

raq schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:33:

Doorgaans gaan we dan in één rode lijn naar 11k
Verkoop order gezet op 9000 Euri....

;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Hier ook verkocht. Nu weer alles even bekijken van aan de zijlijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piitaa
  • Laatst online: 16:33
raq schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:33:

Doorgaans gaan we dan in één rode lijn naar 11k
Een rode lijn naar 11k? Bekijk je de charts ondersteboven of zo? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Imgnrydrmr schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:43:
Hier ook verkocht. Nu weer alles even bekijken van aan de zijlijn...
Idem... de helft van me BTC nu weer FIAT.
Inkoop order op 8100 gezet...

We gaan het zien! :D

Leuk spelletje toch zo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen, verkopen...

Hodl :*)

Hier net de belasting teruggave gekregen... Sodeknetter, het loont wel om je hypotheek over te sluiten met boete...

Ik was van plan om wat fysiek goud en zilver te gaan kopen maar met de prijzen momenteel ga ik er niet aan beginnen. Wachten op de dip.

Koop ook niks bij met crypto, ook wachten op de dip.

Maar al wel even overlegd met de bosswoman en heb groen licht gekregen om mijn complete PF in 1 aankoop te verdubbelen als ik wil.

Maar ff kijken, het moet wel leuk blijven en met teveel geld erin is het dat niet meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Dus 2 dagen na de halving pumped Btc, lijkt spot buy driven, vreemde wereld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:48:
Kopen, verkopen...

Hodl :*)

Hier net de belasting teruggave gekregen... Sodeknetter, het loont wel om je hypotheek over te sluiten met boete...

Ik was van plan om wat fysiek goud en zilver te gaan kopen maar met de prijzen momenteel ga ik er niet aan beginnen. Wachten op de dip.

Koop ook niks bij met crypto, ook wachten op de dip.

Maar al wel even overlegd met de bosswoman en heb groen licht gekregen om mijn complete PF in 1 aankoop te verdubbelen als ik wil.

Maar ff kijken, het moet wel leuk blijven en met teveel geld erin is het dat niet meer voor mij.
Dip welke dip?

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Laatst online: 13-03-2022
Zo, de gap op 9.8K. is gevuld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:15

ScreamGT

joejoe

ATH na halvening incoming? Kom op mensen, dit mag toch geen verassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
ScreamGT schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:56:
ATH na halvening incoming? Kom op mensen, dit mag toch geen verassing zijn?
Het gaat wel te snel als je het mij vraagt :P

Maargoed, het gaat een bumpy ride worden, dat is hoe dan ook zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Atoombom op de wereldeconomie plus halving. Natuurlijk gaat BTC omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
Ik zie nu al de "I bought the top" quotes aankomen :9. Het zal een mooie rode kaars worden, met veel verliezers O-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
Mijn eerste grote HODL koop gedaan op ~300$, mijn tweede deze week op 8900$. Tot over 4 jaar iedereen :Y)

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
10k incominggg en direct door naar de ATH

Alle aandelenbeurzen in Europa in het rood, futures voor de US staan rood - de bitcoin lijkt nu echt losgekoppeld
Pagina: 1 ... 15 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!