Advertenties * groot, weg met abo?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik snap dat sommige alleen in zwart en wit kunnen denken...

Ik zeg niet dat Tweakers voor ieder reclame vrij moet zijn !

Mijn punt is, ik lever content, daar verdiend Tweakers geld mee, ik zie daar niets van terug, niet dat ik zo nodig daar erkenning van moet krijgen, maar dan een reclame opgedrongen worden is dan niet zo fijn.

het is al mogelijk om tweakers met vele postings op een bepaald onderwerp een extra badge te geven met hun kennis, laat die dan bv sowieso geen reclame zien.

Ook als je bv een bepaalde hoeveelheid (nuttige) reacties/reviews plaatst per maand kan je reclame vrij bezoeken, daalt dit, dan verlies je de reclame vrije optie.

Wij met z'n allen zorgen dat er vele (grootste deel) bezoekers naar Tweakers komt, het is niet de hoofdpagina die al die bezoekers binnenhaalt met dagelijks overgetypte artikeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
xh3adshotx schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Maar hoe verdient Tweakers dan aan jouw content? Zeg dat nergens meer advertenties getoond worden, wie gaat dan betalen voor de hosting van jouw content? Wie zorgt ervoor dat de redacteurs die de berichten schrijven waar jij op reageert betaald worden? Wie betaald de beheerders van de pricewatch die zorgen dat winkels erin komen? Wie betaald de developers die zorgen dat jij je content kunt plaatsen? Wie betaald de overige facturen?
Is de 'geste' van True dan verdwenen ? Tweakers werd toch jaar en dag GRATIS online gehouden door True ?

Of heeft True dit (terecht) stopgezet vanaf Tweakers door het grote DPG overgenomen is ? Lijkt me logisch dat ze geen gratis colocation en bandbreedte meer voorzien voor een commerciele site die verkocht werd aan een groot media bedrijf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05

Kheos

FP ProMod
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:58:
[...]
Ik lees nog steeds wat en waar ik wil dacht ik.
grappig, onlangs stond ik een krantenkiosk en daar zei iemand naast mij exact hetzelfde.
Hij was al uren elke krant en elk tijdschrift die daar lag aan het lezen en aan foeteren en klagen dat de kwaliteit van kranten toch zo achteruit ging en dat de lezersbrieven het enige was dat nog de moeite was omdat de artikels toch allemaal vol fouten stonden, dat journalisten niet meer konden schrijven, dat die krant vol reclame stond en dat hij dat helemaal niet wou.
Toen ging hij weg zonder iets te kopen en stond hij de volgende dag weer in dezelfde krantenkiosk. Wat een rare man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Deathchant schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Net zo gemakkelijk als jarenlang blijven roeptoeteren "dit is ons verdienmodel nou eenmaal". Jullie zijn de organisatie met alle knappe koppen, jullie kunnen ook ervoor kiezen om het niet steeds terug te kaatsen naar de gebruiker (die overigens gratis content voor jullie creeert). Nee wij HOEVEN geen content te creeeren zoals gebruikersreviews, knutselblogs e.d. ,maar we doen het het wel...vóór de community.

Als wij zo flauw moeten zijn om "de rekening" bij jullie neer te leggen voor content die wij vrijwillig maken, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn, maar "wie dwingt je om hier te komen" is echt zo'n take-it-or-leave-it-and-there-is-nothing-in-between reactie.
T.net (en met hen bijna elk bedrijf) beseft niet dat de cirkelredenering bij henzelf is begonnen (of dat nou door "het systeem" of "de markt" komt of niet, doet er niet toe) en ook in stand gehouden wordt. Dit is toch echt de keten:
T.net wilt geld verdienen -> verdienmodel dmv (flashy) advertenties -> gebruiker vind dat irritant en kiest adblocker -> T.net kiest om erdoorheen te programmeren -> gebruiker vindt het opnieuw irritant
Intussen produceren de gebruikers wel gratis waardevolle content die in ieder geval niet gewaardeerd wordt door een optie om advertenties uit te mogen zetten, nee, daar moet weer een geldelijke betaling voor zijn.

Jarenlang forcering van dit advertentiebeleid doordrukken zorgt blijkbaar niet voor meer inkomsten, anders was het nu al geen orde van de dag meer. Dus het werkt blijkbaar niet, maar het wordt toch enforced "omdat er niks anders te bedenken is". Hoogtijd om als organisatie iets anders te bedenken dat ook nog aan ons gevraagd wordt, wat niet erg is overigens, maar ik wil maar zeggen dat bedrijven erg afhankelijk zijn van de gebruiker, en de gebruiker mijns inziens toch wel trouw blijft ondanks alle (kleine) irritaties.

Wellicht geldt hier ook een beetje het Facebook-principe: eerst alles gratis maken, gebruikers raken gewend, en er wordt dan e.e.a. veranderd en daarbij ingespeeld op het gevoel van bekendheid en vertrouwdheid van mensen (ze gaan toch niet snel weg). Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat bedrijfsvoering kan veranderen en het genoeg inkomsten genereren kan een uitdaging zijn, maar de behoeften van mensen/gebruikers verandert ook mee.

Sorry, maar zolang dit starre bedrijfsvoeringsgedrag in stand gehouden wordt en opgedrongen wordt, blijf ik er ook bij dat we best mogen klagen. Ik blijf een mogelijke bijdrage herhalen (maar T.net wilt er blijkbaar niet aan): geef mensen die goeie content aanleveren het vinkje om ads uit te zetten. Zeg niet alleen dat dat enkel kan als je een betalend lid wordt, maar dat dat ook kan als je goeie content aanlevert. Dat moet best berekend kunnen worden in cijfertjes, als je bedenkt dat goeie content ook weer leidt tot extra clicks e.d. Ik heb al genoeg reacties gekregen dat iemand een vriezer, wasmachine of telefoon heeft gekocht omdat mijn review de doorslag heeft gegeven, dus review->PW->klik naar website->kopen = inkomsten voor T.net.

Nogmaals: niet iedereen is 100% tegen advertenties, maar zorg voor een kwalitatief betere middenweg, zorg dat dit soort opties niet altijd letterlijk tot een geldelijke betaling van gebruikers moeten leiden, en blijf aub niet altijd komen met de jaren gedoogde we-moeten-nou-eenmaal-geld-verdienen-beargumentering. T.net draagt het ondernemersrisico en ik denk dat T.net van geluk mag spreken dat ze de gebruikers jarenlang dusdanig "opgevoed" hebben, dat velen ook mee willen denken en ook echt dingen doen die van toegevoegde waarde zijn. Zoals het vaker herhaald wordt: het is hier geen Elsevier, dit is een techsite met vrij hoog intellect, en zeker knappe koppen als T.net zouden in staat moeten kunnen zijn om met betere middenwegen te komen qua advertentiebeleid dan andere sites.
Ik quote bewust heel uw bericht om duidelijk te maken dat u het helemaal begrepen heeft... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:09:
[...]

grappig, onlangs stond ik een krantenkiosk en daar zei iemand naast mij exact hetzelfde.
Hij was al uren elke krant en elk tijdschrift die daar lag aan het lezen en aan foeteren en klagen dat de kwaliteit van kranten toch zo achteruit ging en dat de lezersbrieven het enige was dat nog de moeite was omdat de artikels toch allemaal vol fouten stonden, dat journalisten niet meer konden schrijven, dat die krant vol reclame stond en dat hij dat helemaal niet wou.
Toen ging hij weg zonder iets te kopen en stond hij de volgende dag weer in dezelfde krantenkiosk. Wat een rare man.
Die man heeft vele artikelen in de kranten en bladen geschreven, maar wordt er nooit voor betaald, zelfs een gratis krantje kan er niet van af :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En verder kom ik hier meer uit gewoonte dan dat ik hier nog interessant nieuws kan vinden. In het begin (ja ik lees al vanaf dag 1 dat Tweakers opgericht is in 1998, toen het grootste deel van de huidige reactie wss niet eens ouder dan 12 jaar was) was Tweakers zeer interessant om te volgen. Steeds direct het laatste nieuws, correct gebracht, door mensen die wisten waar ze over schreven. Tegenwoordig is het nieuws hier minstens 2 dagen oud, en een copy paste van elders, vaak met de nodige type en schrijffouten.
Ah, de "ik kom hier al langer dan jij!"-kaart.
Nou, ik kom hier dus net zo lang als jij en ben inmiddels 43 42 :X (Bijna) 14 jaar daarvan ben ik vrijwillige crew voor Tweakers en heb ik voor- én achter de schermen denk ik genoeg bijgedragen om ook een mening te mogen hebben (kijkt schuin naar postcount... mijn piemie is langer dan de jouwe!).
En jullie zien dus zelf niet in hoe verkeerd jullie bezig zijn ? Want jullie verwachten dus echt dat mensen massaal gaan betalen om zonder reclame op een 'IT' site voornamelijk oud IT nieuws en forum topics die NIETS met IT te maken hebben te lezen ?
Wie heeft het over betalen? Je kunt betalen als je bannervrij wil. Niemand die je er toe dwingt. En wil je niet betalen, even dikke vrienden, maar wees dan ook zo rechtlijnig om die banners voor lief te nemen.
Jullie zijn een slechte parodie van jullie zelf geworden, en het is echt heel triest en tegelijk lachwekkend om te zien hoe jullie jezelf zo fantastisch blijven vinden terwijl de kwaliteit van jullie site week na week achteruit gaat.
Ook de "vroegah was alles beter"-kaart. 2 for 3. _O_
Kijk nog eens naar 'vroegah'* en vergelijk dat eens met nu. Wil je dan nog steeds met droge ogen beweren dat alles toen beter was?
Hebben jullie nu al 2FA voor extra veiligheid ? Dacht het niet.. Eerlijk ? Ik weet het niet want ik kijk er niet maar naar. Er is genoeg discussie over geweest en de bottom line tot hiertoe was dat jullie gewoon de moeite niet willen doen het te implementeren. En zo zijn er nog andere dingen, soms details, aan de site waar mensen zich aan ergeren, maar die jullie gewoon negeren.
De "Er wordt helemaal niet geluisterd naar onze wensen/klachten"-kaart. 3 for 3.
Lees RobIII in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." eens zou ik zeggen. 2FA is nooit afgeschoten - het is alleen niet meteen direct gebouwd. Daar is niet mee gezegd dat 't er nooit komt. Maar er is ook nog zoiets als prioriteiten.
Maar nu is er wel tijd om wat bochtwerk te coden om adblockers te omzeilen.
Omdat we er van afhankelijk zijn; de schoorsteen zal toch moeten blijven roken. Maar op de één-of-andere manier gaat dat er bij jou niet in.
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:04:
Is de 'geste' van True dan verdwenen ? Tweakers werd toch jaar en dag GRATIS online gehouden door True ?

Of heeft True dit (terecht) stopgezet vanaf Tweakers door het grote DPG overgenomen is ? Lijkt me logisch dat ze geen gratis colocation en bandbreedte meer voorzien voor een commerciele site die verkocht werd aan een groot media bedrijf...
Wat boeit 't, linksom OF rechtsom? Alsof dat de enige kosten zijn die gemaakt worden? 8)7

* Tip: érg vermakelijk om daar eens een paar keer op "Volgend nieuwartikel" te klikken onderaan die oude artikelen :D _O-

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 30-07-2020 15:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Geen idee of die "deal" nog staat om heel eerlijk te zijn. Volgens mij koopt Tweakers al wel een tijdje zijn eigen servers en ging het alleen om rack ruimte en/of bandbreedte. De servers worden dus gewoon afgeschreven neem ik aan en dat is ook een kostenpost.
absrnd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:04:
Ik snap dat sommige alleen in zwart en wit kunnen denken...

Ik zeg niet dat Tweakers voor ieder reclame vrij moet zijn !

Mijn punt is, ik lever content, daar verdiend Tweakers geld mee, ik zie daar niets van terug, niet dat ik zo nodig daar erkenning van moet krijgen, maar dan een reclame opgedrongen worden is dan niet zo fijn.

het is al mogelijk om tweakers met vele postings op een bepaald onderwerp een extra badge te geven met hun kennis, laat die dan bv sowieso geen reclame zien.

Ook als je bv een bepaalde hoeveelheid (nuttige) reacties/reviews plaatst per maand kan je reclame vrij bezoeken, daalt dit, dan verlies je de reclame vrije optie.

Wij met z'n allen zorgen dat er vele (grootste deel) bezoekers naar Tweakers komt, het is niet de hoofdpagina die al die bezoekers binnenhaalt met dagelijks overgetypte artikeltjes.
Op die manier werk je spammen wel in de hand, want wie bepaald wat een nuttige reactie/review is? De +jes zeggen, vooral op de front page, vrij weinig want veel wordt op mening i.p.v. inhoud beoordeeld. Het lijkt mij een zeer lastig concept om reclame op basis van activiteit wel of niet te tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 680x0
RobIII schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:12:

Er wordt helemaal niet geluisterd naar onze wensen/klachten. 3 for 3.
Lees RobIII in "Feature Tweakers.net Nachtmodus." eens zou ik zeggen. 2FA is nooit afgeschoten - het is alleen niet meteen direct gebouwd. Daar is niet mee gezegd dat 't er nooit komt. Maar er is ook nog zoiets als prioriteiten.
Hoelang loopt de discussie al over 2FA ? Hoeveel artikels zijn er ondertussen verschenen over inbraken bij bedrijven die hun security niet op punt hadden ? Dat nieuws brengen wel, maar jullie eigen security op hedendaags niveau trekken is nog steeds geen prioriteit... nee jullie hebben wel tijd om AdBlockers te gaan omzeilen.

Zegt toch genoeg over jullie 'prioriteiten' medunkt..

20 jaar geleden zou Tweakers een van de eerste zijn om iets nieuw en nuttigs te implementeren. Vandaag interesseert 'de grootste technologie site van Belgie en Nederland' het gewoon niets meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
absrnd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:12:
[...]

Die man heeft vele artikelen in de kranten en bladen geschreven, maar wordt er nooit voor betaald, zelfs een gratis krantje kan er niet van af :/
nee, die man is helemaal geen journalist.
De journalisten schreven de artikels, die man schreef enkel af en toe een lezersbrief,
En als je je afvraagt waarom mensen niet betaald worden voor lezersbrieven hebben we hier een heel andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:23:
[...]

nee, die man is helemaal geen journalist.
De journalisten schreven de artikels, die man schreef enkel af en toe een lezersbrief,
En als je je afvraagt waarom mensen niet betaald worden voor lezersbrieven hebben we hier een heel andere discussie.
de krant heeft maar 3 hoofdpagina's, de rest van de krant (500 pagina's) zijn allemaal informatieve lezersbrieven, daar koopt het overgrote deel de krant voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 30-07-2020 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:22:
Hoelang loopt de discussie al over 2FA ?
Al loopt die discussie al 20 jaar. Who. Cares. Als er andere hogere prioriteiten zijn dan zijn er die. Basta. En tenzij jij over die prioriteiten gaat (hint: dat doe je niet) kun je dus hooguit je wens uitspreken en proberen die prioriteiten omhoog te krijgen. Meestal werkt dat 't best als je 't op een constructieve manier doet.
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:22:
Zegt toch genoeg over jullie 'prioriteiten' medunkt..
Heb je m'n post gelezen waar ik naar verwees?
En, ja, ik ben (zeer) groot voorstander van 2FA en kan ook niet wachten tot Tweakers het heeft (en heb me daar achter de schermen ook hard voor gemaakt en doe dat nog stééds). Maar zoals ook in 't topic werd aangegeven waarin de 2FA discussie werd gevoerd: het lost écht niet magisch alle problemen op en je verwacht er denk ik meer van dan dat 't daadwerkelijk gaat opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 30-07-2020 15:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
absrnd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:32:
[...]

de krant heeft maar 3 hoofdpagina's, de rest van de krant (500 pagina's) zijn allemaal informatieve lezersbrieven, daar koopt leest het overgrote deel de krant voor :)
fixed that for you ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
RobIII schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:32:
Al loopt die discussie al 20 jaar. Who. Cares. Als er andere hogere prioriteiten zijn dan zijn er die.
Welke andere prioriteiten ? AdBlockers omzeilen ?

Die reclame interesseert me geen **** maar uw reactie toont nogmaals duidelijk dat het Tweakers helemaal niet mer gaat om IT of technologie. Er zitten bij jullie duidelijk alleen nog ongeïnteresseerde coders die gewoon hun opdrachten afwerken en meer niet.

De tijd dat het hier een enthousiaste community was die constant zat te schaven aan alles om het beter en leuker te maken is al langer verdwenen.

Man man man... Iemand van een Tech website die de discussie over 2FA een non-issue vindt.. Hoe diep kan je zinken ...? Feit dat het hier al zolang een discussie is is gewoon al idioot...

En nee het gaat niet over het feit dat 2FA een magic iets is dat alle problemen gaat oplossen of voorkomen. 2FA is vandaag de dag een basis onderdeel in basis security. Het gaat mij om het PRINCIPE dat jullie niet eens de tijd of de moeite nemen als IT TECH website om mee te evolueren met de basis security dingen. Je lijkt echt niet te begrijpen dat zulke dingen ervoor zorgen dat jullie jezelf simpelweg belachelijk maken als jullie jezelf bij de users weer pushen om als website van het jaar gekozen te worden... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Die reclame interesseert me geen **** maar uw reactie toont nogmaals duidelijk dat het Tweakers helemaal niet mer gaat om IT of technologie. Er zitten bij jullie duidelijk alleen nog ongeïnteresseerde coders die gewoon hun opdrachten afwerken en meer niet.

De tijd dat het hier een enthousiaste community was die constant zat te schaven aan alles om het beter en leuker te maken is al langer verdwenen.

Man man man... Iemand van een Tech website die de discussie over 2FA een non-issue vindt.. Hoe diep kan je zinken ...? Feit dat het hier al zolang een discussie is is gewoon al idioot...

En nee het gaat niet over het feit dat 2FA een magic iets is dat alle problemen gaat oplossen of voorkomen. 2FA is vandaag de dag een basis onderdeel in basis security. Het gaat mij om het PRINCIPE dat jullie niet eens de tijd of de moeite nemen als IT TECH website om mee te evolueren met de basis security dingen. Je lijkt echt niet te begrijpen dat zulke dingen ervoor zorgen dat jullie jezelf simpelweg belachelijk maken als jullie jezelf bij de users weer pushen om als website van het jaar gekozen te worden... |:(
lees jij eigenlijk wel waarop jij reageert? Ik heb namelijk heel hard de indruk dat dat dus niet het geval is.
alle vragen -sorry, jouw rant vermomd als vragen- worden namelijk al lang en breed in RobIII's post beantwoord dus ik snap niet goed waarom je ze opnieuw en opnieuw stelt, tenzij je zijn posts niet leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:57:
[...]

lees jij eigenlijk wel waarop jij reageert? Ik heb namelijk heel hard de indruk dat dat dus niet het geval is.
alle vragen -sorry, jouw rant vermomd als vragen- worden namelijk al lang en breed in RobIII's post beantwoord dus ik snap niet goed waarom je ze opnieuw en opnieuw stelt, tenzij je zijn posts niet leest.
Ik heb die discussie toen helemaal gevolgd. Ik weet wat er staat. Het is alleen triest om vast te stellen dat er gewoon niets is veranderd ondertussen. Het verbaast me trouwens dat ik nog geen mails heb gekregen om me prive te intimideren. Dat was namelijk enkele jaren geleden wel het geval toen er een soortgelijke discussie was losgebarsten..

Maar wat doet het er allemaal toe. Tweakers is gewoon een onderdeel geworden van de hedendaagse pulp media onder de hoede van PDG, welke ook in Belgie het algemene niveau van journalistiek telkens weer een stapje omlaag weet te brengen bij elke overname die ze doen.

Inhoudloze artikels, allergisch aan kritiek, en alleen interesse in de eisen van grote adverteerders want die brengen geld binnen.. Platte commerce zoals we in Belgie zeggen... :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 22:33
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Oke, om daadwerkelijk ergens heen te gaan dan. Even volledig hypothetisch - als tweakers zou kijken naar mensen die bijdragen aan tweakers en dan minder of geen ads serveren aan gebruikers die genoeg bijdragen... Vind jij dat jij, op basis van wat je aan tweakers toevoegd, genoeg bij draagt om geen advertenties geserveerd te krijgen op tweakers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:17:
[...]
[meer van hetzelfde geklaag]
Maar wat doet het er allemaal toe.
[meer van hetzelfde geklaag]
[...]
Platte commerce zoals we in Belgie zeggen... :O
ja, stel je voor! Een bedrijf dat geld verdient. The Horror!
Stem met je portemonnee! Dan zullen die stoute bedrijven het wel snel leren!
ah, maar wacht, je betaalt nu al niet. Hm, dat zal dan wel moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Erwin537 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Oke, om daadwerkelijk ergens heen te gaan dan. Even volledig hypothetisch - als tweakers zou kijken naar mensen die bijdragen aan tweakers en dan minder of geen ads serveren aan gebruikers die genoeg bijdragen... Vind jij dat jij, op basis van wat je aan tweakers toevoegd, genoeg bij draagt om geen advertenties geserveerd te krijgen op tweakers?
Het gaat mij uiteindelijk helemaal niet over die reclame.. Maar dat lijken slechts een paar mensen te begrijpen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Het gaat mij uiteindelijk helemaal niet over die reclame.. Maar dat lijken slechts een paar mensen te begrijpen...
dan zit je natuurlijk wel in de foute topic te blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:27:
[...]

ja, stel je voor! Een bedrijf dat geld verdient. The Horror!
Stem met je portemonnee! Dan zullen die stoute bedrijven het wel snel leren!
ah, maar wacht, je betaalt nu al niet. Hm, dat zal dan wel moeilijk worden.
Jij begrijpt het dus ook niet..

Iedereen mag van mij gelijk wat doen of maken waarbij ze hopen geld verdienen aan betaalde accounts en massale reclame.

Ik stoor me alleen aan het hypocriet gedoe hier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Jij begrijpt het dus ook niet..

Iedereen mag van mij gelijk wat doen of maken waarbij ze hopen geld verdienen aan betaalde accounts en massale reclame.

Ik stoor me alleen aan het hypocriet gedoe hier...
En het hypocriete is dat ze lonen/facturen willen kunnen betalen + ongetwijfeld ook wat winst willen maken terwijl er nog geen 2fa is en volgens jou de artikelen slechter zijn dan 20 jaar geleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:32:
[...]

dan zit je natuurlijk wel in de foute topic te blaten.
Naast het feit dat het een spijtige vaststelling is dat de community van vroeger al jaren compleet kapot gemaakt is, zie ik het hier dezelfde kant opgaan zoals bij alle andere bedrijven en dingen die door DPG worden overgenomen...

Namelijk : hoe langer hoe meer inhoud-loze artikels, die men hoe langer hoe meer achter betaalmuren (lees : betaalaccounts) en massa's reclame wegsteekt.

ELKE website, ELK medium van DPG zit online en verzand achter reclame en pay-walls. En deze discussie is duidelijk ook een stap in die richting. Nu eerst nog reclame langsheen adblockers proberen duwen, en binnenkort krijgen we de eerste artikels waar je alleen de kop nog van ziet, en de rest enkel zichtbaar is voor betaal-accounts.

En als dat de keuze is die DPG overal maakt en ook voor Tweakers wil doorduwen, dan is dat hun keuze, Tweakers is uiteindelijk hun eigendom nu.

Maar dat men het dan ook gewoon toegeeft en zegt dat men de free content gewoon langzaam wil afschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Erwin537 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:40:
[...]

En het hypocriete is dat ze lonen/facturen willen kunnen betalen + ongetwijfeld ook wat winst willen maken terwijl er nog geen 2fa is en volgens jou de artikelen slechter zijn dan 20 jaar geleden?
Ik haal 2FA gewoon als voorbeeld aan.

Terwijl vroeger de nadruk op het technische lag, ligt de nadruk nu op het commerciele.

En het zal alleen nog erger worden op korte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
Een community valt of staat bij haar gebruikers. En respect naar hen toe.
Alleen maar financieel uitzuigen, zodat zij geen advertenties meer zien helpt hier m.i. niet bij.

Er zal, denk ik, een soort "hybride" model dan moeten komen (ja, weer een suggestie hier) zodat de(ze) community kan blijven bestaan, content/artikelen geschreven blijven worden. Al dan niet in ruil voor de 'voor wat-hoort wat'; dus content in ruil voor lidmaatschap/geen ads o.i.d., karmapunten of welke rekeneenheid je ook gebruikt.

Dan maakt het op zich niet uit of iemand rubbish schrijft, of een substantiele bijdrage levert... het gaat erom dat er gesproken wordt, meningsverschillen uitgevochten, content gecreeerd, reviews geschreven e.d. Uiteindelijk winnen de goeden van kwaden, en weet 'de community' iedereen op zijn/haar waarde te schatten; mensen die poep schrijven, worden uiteindelijk ook zo behandeld.

En zoals hier al meerdere keren is aangegeven: ga eens kijken naar alternatieven. Laat het oude, het oude. En kunnen mooiere & betere mogelijkheden zijn om aan geld te komen. Luister naar je doelgroep (of is dit teveel marketing gel*l hier).... luister naar je mede-tweaker en, luister en hoor deze eens goed. Wat bezielt zo iemand om hier vrijwillig zijn tijd, en toetsenbordtekens, op tweakers te zetten: kennis delen, reageren, nieuws plaatsen etc etc. En ga híér mee aan de slag.

In plaats van of 'bot' geld vragen voor geen advertenties. Ben eens oprecht geïnteresseerd en dan komen we er samen wel uit wat de goede mengelmoes is om met content, advertenties, bijdragen/bijdrages e.d. om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:44:
[...]

Ik haal 2FA gewoon als voorbeeld aan.

Terwijl vroeger de nadruk op het technische lag, ligt de nadruk nu op het commerciele.

En het zal alleen nog erger worden op korte tijd.
Vooropgesteld dat ik niet vanaf het begin bij tweakers ben... Vraag ik mij af of dat jouw perceptie is of ook daadwerkelijk zo is. Tweakers is veel groter geworden, er is plaats voor meerdere aspecten van techniek en daarnaast ook niet technische dingen. Dat is wel iets wat de community maakt. Ik blijf me elke dag weer verbazen over de nieuwe dingen en verschillende interesses die ik tegenkom op het forum. Daardoor is de zwaar technische dichtheid misschien afgenomen, maar of dat in kwantiteit ook afgenomen is vraag ik mij sterk af.
Overigens vind ik adblockers omzeilen best een technisch hoogstandje :) Op tweakers komen natuurlijk toch veelal technisch onderlegde mensen waarvan een bovengemiddeld aantal waarschijnlijk reclames blokkeert. Om de inkomsten niet in gevaar te brengen (want ads blocken word steeds meer mainstream) zullen ze toch actie moeten ondernemen. Tweakers werkt in iteraties, dus elke sprint zal iets opgeleverd worden. Uiteindelijk zal 2fa ook een change zijn die vanwege commerciële redenen toegevoegd zal worden.
Je kan natuurlijk wel topics aanmaken om features aan te vragen of aangeven dat bepaalde changes meer prioriteit moeten krijgen. Bij de .plans was toch ook altijd een poll om aan te geven wat als volgende opgepakt moest worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:53:
Een community valt of staat bij haar gebruikers. En respect naar hen toe.
Alleen maar financieel uitzuigen, zodat zij geen advertenties meer zien helpt hier m.i. niet bij.
ja hoor, financieel uitzuigen.
een euro per maand. sjonge jonge. Neem jij jezelf nog wel serieus als je zo'n uitspraken doet?
Er zal, denk ik, een soort "hybride" model dan moeten komen (ja, weer een suggestie hier) zodat de(ze) community kan blijven bestaan, content/artikelen geschreven blijven worden. Al dan niet in ruil voor de 'voor wat-hoort wat'; dus content in ruil voor lidmaatschap/geen ads o.i.d., karmapunten of welke rekeneenheid je ook gebruikt.

Dan maakt het op zich niet uit of iemand rubbish schrijft, of een substantiele bijdrage levert... het gaat erom dat er gesproken wordt, meningsverschillen uitgevochten, content gecreeerd, reviews geschreven e.d. Uiteindelijk winnen de goeden van kwaden, en weet 'de community' iedereen op zijn/haar waarde te schatten; mensen die poep schrijven, worden uiteindelijk ook zo behandeld.
waarom moet dat er komen? Ik ben het zo beu dat er een handvol klagers is, die denken dat iedereen ontevreden is en dus dat er zaken dringend moeten veranderen.

En ja, poep schrijven aanmoedigen met karma punten. Dan wordt het niveau hier nog lager. En het is al zo karig met al die klaagposten hier.
En zoals hier al meerdere keren is aangegeven: ga eens kijken naar alternatieven. Laat het oude, het oude. En kunnen mooiere & betere mogelijkheden zijn om aan geld te komen. Luister naar je doelgroep (of is dit teveel marketing gel*l hier)....
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Erwin537 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Hier is het hele karma-systeem voor opgetuigd toch, voor wat betreft het beoordelen van die bijdragen?
Een systeem waarbij natuurlijk ook perfect de optie "toon geen banners" voor karmapunten toegevoegd zou kunnen worden. Gebeurt niet, we kunnen wel raden waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Naast het feit dat het een spijtige vaststelling is dat de community van vroeger al jaren compleet kapot gemaakt is, zie ik het hier dezelfde kant opgaan zoals bij alle andere bedrijven en dingen die door DPG worden overgenomen...

Namelijk : hoe langer hoe meer inhoud-loze artikels, die men hoe langer hoe meer achter betaalmuren (lees : betaalaccounts) en massa's reclame wegsteekt.

ELKE website, ELK medium van DPG zit online en verzand achter reclame en pay-walls. En deze discussie is duidelijk ook een stap in die richting. Nu eerst nog reclame langsheen adblockers proberen duwen, en binnenkort krijgen we de eerste artikels waar je alleen de kop nog van ziet, en de rest enkel zichtbaar is voor betaal-accounts.

En als dat de keuze is die DPG overal maakt en ook voor Tweakers wil doorduwen, dan is dat hun keuze, Tweakers is uiteindelijk hun eigendom nu.

Maar dat men het dan ook gewoon toegeeft en zegt dat men de free content gewoon langzaam wil afschaffen...
Als je er zo mee zit, kun je ook gewoon besluiten om eieren voor je gratis content geld te kiezen en Tweakers niet meer te bezoeken...

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
@Kheos
t.a.v. uitzuigen... het gaat om het principe van geld vragen en was /s bedoeld

t.a.v. andere mogelijkheden... het gaat erom dat er wellicht eens zou kunnen gaan worden naar andere verdienmodellen. Er zijn genoeg 'knappe' knoppen en hulp hier vanuit de community om hierover na te te denken. Gebruik deze 'power of the people' zou ik willen zeggen.

t.a.v. rubbish; karmapunten, de goeden en kwaden worden vanzelf uitgeselecteerd. En volgens mij het idee chter karmapunten voor bijdragen die iets opleveren... toch?

--

Wat mij nou zo opvalt is dat er kampen zijn tussen wel betalen en niet betalen, en sommigen er tussenin.
Waar niet, nauwelijks of minder bij wordt stilgestaan is "kan het ook anders" dan alleen het afkopen van ads.

Wat erg jammer is, aangezien er wel potentie kan inzitten als naar de community geluisterd wordt, de voors en tegens worden afgewogen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:38:
@Kheos
t.a.v. uitzuigen... het gaat om het principe van geld vragen en was /s bedoeld

t.a.v. andere mogelijkheden... het gaat erom dat er wellicht eens zou kunnen gaan worden naar andere verdienmodellen. Er zijn genoeg 'knappe' knoppen en hulp hier vanuit de community om hierover na te te denken. Gebruik deze 'power of the people' zou ik willen zeggen.

t.a.v. rubbish; karmapunten, de goeden en kwaden worden vanzelf uitgeselecteerd. En volgens mij het idee chter karmapunten voor bijdragen die iets opleveren... toch?

--

Wat mij nou zo opvalt is dat er kampen zijn tussen wel betalen en niet betalen, en sommigen er tussenin.
Waar niet, nauwelijks of minder bij wordt stilgestaan is "kan het ook anders" dan alleen het afkopen van ads.

Wat erg jammer is, aangezien er wel potentie kan inzitten als naar de community geluisterd wordt, de voors en tegens worden afgewogen...
Naar de community geluisterd wordt?

Ik zal je even uit je grootheidswaan halen. Er zijn 3 groepen:

-de schreeuwerige "het moet anders! (Maar ik heb geen idee hoe, maar anders!)" Hier behoor jij toe. 0.00001% van de community

-het tegengeluid, ik bijvoorbeeld, en nog een handjevol anderen die af en toe eens tegengas geven en zeggen, joh, ga weg dan. 0,0000000001% van de community

-de rest. Die gebruikt tweakers waar het voor is. Weet dat reclame er nou eenmaal bijhoort of neemt een abo, en hoor je verder nergens over.

Als die eerste groep hun heil elders zoekt (en dan gegarandeerd de deksel op de neus krijgt) wordt tweakers een veel fijnere plek. Inkomstenverlies nihil, wordt weer goedgemaakt door anderen die niet denken "jeetje wat een kneuzentopic weer".

Wanneer kunnen we komen uitzwaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
@Anoniem: 472287
Er zijn ook mensen die star zijn en niet open staan voor verandering (ongeveer 35% waartoe jij ook behoort)
Ongeveer 50% die wel ideeen hebben, maar niet worden gehoord door bovenstaande groepen
Ongeveer 15% die meeleest, af en toe een reactie geeft, de knuppel soms in het bekende hoenderhok gooit en het beste voorheeft voor de T.net community (ikzelf bijvoorbeeld)

Als je een beetje *objectief* gelezen hebt heb ik (en velen met mij in deze thread) al voldoende mogelijkheden en opties gegeven, maar worden gedwarsboomd door mensen zoals jij, die blijven zitten in "het is zoals het is, waarom veranderen".

Change is good. And also sometimes scary. Omarm de nieuwe mogelijkheden en opties en ga vanuit daar verder!!

---

Tot zover weer mijn bijdrage als 'topic starter'. Ik ga weer gewoon verder lezen (dit topic, andere t.net onderwerpen en andere tech-sites) en over tot de orde van de dag. En wellicht dat ik met t.z.t. weer meng in deze discussie (die zoals gewoonlijk tot nergens leidt door mensen zoals jij die niet open staan voor verandering).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 680x0
Bas170 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:44:
Als je er zo mee zit, kun je ook gewoon besluiten om eieren voor je gratis content geld te kiezen en Tweakers niet meer te bezoeken...
Dus ik moet maar wegblijven van een website welke ik in de jaren 2000 tot ongeveer 2003 met ongeveer €2000 in totaal heb gesponsord uit sympathie omdat het een grandioos leuk en interessante community was ? En je wil mij dus beschuldigen van alleen gratis content te willen ? Grappig..

Ja in die tijd waren er nog wel meer mensen die spontaan financieel hielpen voor nieuwe of extra hardware aan te kopen. Maar je kreeg er een heel actieve, behulpzame en toffe community voor in de plaats.

En nu moet ik maar mijn mond houden en hier wegblijven omdat ik gewoon kritiek heb op de zware vervlakking en ver-commercialisering van deze ooit zo toffe website ?

Dat men dan gewoon doet wat men al langer gaat doen, en dat is hoe langer hoe meer artikels en onderdelen achter een pay-wall zetten, zijnde alleen voor betalende users.

En is daar iets mis mee ? Nee. Een bedrijf is vrij zijn beleid te kiezen. Maar wees gewoon eerlijk naar de gebruikers toe en stop met topics als deze te openen om te 'discussieren' over hoe gebruikers hun reclame het liefst in hun strot geramd krijgen.

DAAR gaat het mij over.

Iedereen heeft steeds de mond vol over Google, Facebook en de rest dat ze grof geld verdienen op kap van de domme gebruiker die gratis gebruikt maakt van allerlei diensten terwijl hun userdata constant misbruikt wordt.. Steeds weer die verbolgen reacties over hoe die bedrijven zich schijnheilig onschuldig voordoen terwijl de realiteit heel anders is.

Maar als men hier ongeveer hetzelfde doet, de schijn wekken dat men 'rekening houdt met de users en de community' terwijl de website duidelijk gewoon zoveel mogelijk geld moet opbrengen via reclame banners en betaal accounts... Dan plots mag daar niets op gezegd worden.

Doe gewoon wat er al langer op de planning staat : maak het de free users gewoon zo beu dat ze wegblijven en werk alleen verder voor betalende users. Want zo evolueren alle websites onder de DPG koepel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Naar de community geluisterd wordt?

Ik zal je even uit je grootheidswaan halen. Er zijn 3 groepen:

-de schreeuwerige "het moet anders! (Maar ik heb geen idee hoe, maar anders!)" Hier behoor jij toe. 0.00001% van de community

-het tegengeluid, ik bijvoorbeeld, en nog een handjevol anderen die af en toe eens tegengas geven en zeggen, joh, ga weg dan. 0,0000000001% van de community

-de rest. Die gebruikt tweakers waar het voor is. Weet dat reclame er nou eenmaal bijhoort of neemt een abo, en hoor je verder nergens over.
En ik dan? :(

Ik heb toch wel sympathie voor die eerste groep, maar heb niet zo'n zin om daar veel tijd in te steken (omdat je toch niemand die iets te zeggen heeft van gedachte verandert).

Voor de volledigheid wil ik m'n positie wel uitleggen. Normaal draai ik een adblocker, hier, maar ook op andere websites. Dat is voor mij en voor vele anderen hier de standaard.

Vervolgens komt Tweakers in beeld, een interessante community met wat dingen eromheen. Tweakers moet geld verdienen, dat snap ik. Gebruikers hebben twee opties: advertenties kijken of betalen.

De afweging rond advertenties blijft voor mij hetzelfde als bij andere sites: de risico's en het ongemak weegt voor mij niet op tegen de voordelen die de community mij biedt. Dat kun je egoïstisch vinden, dat is het ook. Net zoals geld verdienen voor Tweakers de topprioriteit is, heb ik ook m'n prioriteiten. Geld verdienen voor Tweakers staat bij mij niet op 1. Ik ben er zeker niet op tegen, maar ik zie het niet als mijn taak.

Dan is er de keuze om een betaald abonnement af te nemen. In principe ben ik nog steeds egoïstisch, ik geef mijn geld uit voor mijn plezier, niet omdat een of ander bedrijf waar ik gebruik van maak anders niet rondkomt. Het is een commerciële transactie dus dan ga ik kijken wat de voordelen voor mij zijn. Een euro per maand klinkt schappelijk, maar daar zet je alleen de advertenties mee uit. Dat is dus gewoon een donatie gezien je als tweaker toch al een adblocker draait. De andere abonnementen kunnen interessant zijn, maar de extra's hebben voor mij geen meerwaarde. Daar pas ik dus voor.

Terug naar dat goedkoopste abonnement, de donatie. Dan kom je bij de vraag of ik bereid ben te doneren aan een commercieel bedrijf. Dan vraag ik me af wat ik hier doe. In mijn geval is dat vooral deelnemen in de community. Mijn ervaring is dat ik regelmatig interessante bijdragen lever, en soms profiteer ik van anderen die hun interessante bijdragen geven. Het valt mij op dat die bijdragen vrijwel exclusief van andere gebruikers zoals ik komen, niet van betaalde medewerkers die artikelen schrijven of kopiëren.

Dan kom ik bij de afweging of ik aan dit bedrijf geld wil doneren. Om eerlijk te zijn, ik heb niet het idee dat mijn geld hier besteed wordt op een manier die mij zint. Dat klinkt misschien brutaal, maar dat is voor mij toch wel het minimale om een donatie te overwegen. Om dat toe te lichten (al heb ik niet per se het idee dat ik me voor mijn keuze om niet te doneren hoef te verantwoorden), ik denk niet dat het forceren van advertenties een constructieve insteek is.

In dat opzicht ben ik het met de TS eens, Tweakers is meer afhankelijk van de community dan de community van Tweakers (of haar moederbedrijf is). Om dan als bedrijf tijd en moeite te steken in een verdienmodel wat voor velen niet weggelegd is en maar druk te blijven zetten is volgens mij de verkeerde keuze. Die keuze van bedrijfsvoering is inderdaad niet voor mij om te maken, ik bemoei me er dan ook niet mee hoe Tweakers z'n zaken regelt. De manier hoe ik er als gebruiker op reageer is echter wel aan mij, en voor mij is dat niet om te laten intimideren om dan maar te betalen.

Ik denk dat er wel meer zijn die er zo instaan. Tweakers, of beter gezegd, de community, is leuk om deel aan te nemen, maar het is voor mij vooral een geven en nemen van deelnemers van de community. Dat het bedrijf Tweakers een belangrijk platform voor die community is snap ik, maar ik denk niet dat meer geld tegen de huidige strategie aangooien (als in, nog betere advertenties vinden die nog moeilijker te omzeilen zijn) de way to go is.

Iemand noemde het hier eerder een wapenwedloop. Dat vind ik wel een mooie metafoor, gebruikers betalen met hun tijd om de nieuwe advertenties te omzeilen, medewerkers betalen met hun tijd om nieuwe moeilijker te omzeilen advertenties te maken. Allebei hun goed recht, maar ik voel er niets voor om dat te gaan financieren.

Ik blijf graag wat interessante bijdragen leveren zolang ik er lol in zie, maar daar houdt het voor mij ook op. Misschien komt dat egoïstisch over, misschien is dat het ook wel als dagelijkse gebruiker, maar dat is marktwerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:28:

Doe gewoon wat er al langer op de planning staat : maak het de free users gewoon zo beu dat ze wegblijven en werk alleen verder voor betalende users. Want zo evolueren alle websites onder de DPG koepel...
Tja, als je je als commerciële partij opwerpt is het niet vreemd dat je klanten je ook als commerciële partij gaan behandelen. Als Google of Facebook mij om een donatie vragen dan bedankt ik daar ook voor, en van hun diensten maak ik ook gebruik. Als de deal die ik met die bedrijven heb voor mij niet meer werkt dan zoek ik ook verder. Dat kan zijn omdat de dienst het zo bont gemaakt heeft dat ik er geen klant meer wil zijn, maar het kan ook zijn dat een nieuwe dienst mij beter ligt. Zo steekt de wereld toch in elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• do_sch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06 17:24
Even rewind: ik vraag me nog steeds af: waarom negeert Tweakers zeer expliciete usersettings...?

Pihole, ublock, ghostery etc etc

Als mensen zoveel moeite doen... waarom doen jullie dan zoveel moeite de voorkeuren van je bezoekers te overrulen?

Soort wapenwedloop met je eigen Community...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
do_sch schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:19:
Even rewind: ik vraag me nog steeds af: waarom negeert Tweakers zeer expliciete usersettings...?

Pihole, ublock, ghostery etc etc

Als mensen zoveel moeite doen... waarom doen jullie dan zoveel moeite de voorkeuren van je bezoekers te overrulen?

Soort wapenwedloop met je eigen Community...
Omdat ze afhankelijk zijn van inkomsten. Je kunt de vraag beter omdraaien: waarom doe jij zoveel moeite om een website die je kennelijk graag bezoekt en zijn best doet om fatsoenlijke advertenties te tonen te ontdoen van inkomsten?

Daarnaast is het logisch toch dat ze een “wapenwedloop” tegen dit soort praktijken starten? Als er een inbraakgolf in jouw buurt is verbeter/let je toch ook op je sloten? Of is dat ook oneerlijk tegen de inbrekers community?

Ik snap echt niet waarom mensen reclame op tv, in de bioscoop etc normaal vinden. Betalen voor “fysieke” dingen is ook prima. Alleen zodra een website inkomsten wilt hebben moet het ineens allemaal gratis en voor niets. Die logica ontgaat mij echt volledig.

[ Voor 13% gewijzigd door xh3adshotx op 30-07-2020 22:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• do_sch
Omdat ik vind dat ik de baas ben op mijn computer.

Als ik websites in ASCII-art wil renderen, ze met curl wil binnenhalen en printen of ze uitsluitend op z’n kop op een 80’s screenreader wil bekijken is mijn zaak.

Tweakers dwingt mijn client om content te downloaden van een server waarvan ik expliciet heb aangegeven deze niet te willen.

Die discussie over verdienmodellen hoef je niet te herhalen; die is aan bod gekomen in dit draadje.

Het gaat mij om het principe; wie is de baas op mijn computer en wie bepaald welke bestanden er op staan?

Ik blokkeer spam, virussen, malware en ander spul en download slechts zeer selectief data naar mijn computer dankzij een reeks hulpmiddelen.

Als je die wilt overrulen en de expliciete grenzen van de client-eigenaar opzij schuift dan moet je, vind ik, een beter argument hebben dan je verdienmodel. Je vind namelijk dat de server belangrijker is dan de client. En dat is best een fundamenteel standpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:05:
@Anoniem: 472287
Er zijn ook mensen die star zijn en niet open staan voor verandering (ongeveer 35% waartoe jij ook behoort)
Wat een kul. Verandering is waardeloos als het geen verbetering is. Veranderen om te veranderen is gewoon tijdsverlies.
Ongeveer 50% die wel ideeen hebben, maar niet worden gehoord door bovenstaande groepen
Wie zegt dat ze niet gehoord worden? Ik lees hier aandachtig alle suggesties, maar heb nog niks concreet, werkbaar, praktisch... gelezen.
Als je een beetje *objectief* gelezen hebt heb ik (en velen met mij in deze thread) al voldoende mogelijkheden en opties gegeven, maar worden gedwarsboomd door mensen zoals jij, die blijven zitten in "het is zoals het is, waarom veranderen".
Nee, de reden om niet te veranderen is omdat er geen deftig alternatief op tafel ligt.

Als een voetbal ploeg verliest, en de trainer zegt: 'ik weet het, laten we de bal insmeren met kak' moet die geen huilie huilie doen dat zijn ideeën 'niet gehoord worden' en dat 'de rest tegen verandering in. Dat zijn gewoon slechte ideeën.
Change is good. And also sometimes scary. Omarm de nieuwe mogelijkheden en opties en ga vanuit daar verder!!
Bullshit. Change is helemaal niet inherent goed. Change kan een manier zijn om een verbetering aan te brengen, maar dan is verbetering het doel en verandering het middel. Van verandering het doel maken is gewoon dom.
---
En wellicht dat ik met t.z.t. weer meng in deze discussie (die zoals gewoonlijk tot nergens leidt door mensen zoals jij die niet open staan voor verandering).
Ja hoor. Al jouw ideeën zijn geweldige alternatieven maar je wordt tegengewerkt door praktische bezwaren anders-denkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
do_sch schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:50:
Als ik websites in ASCII-art wil renderen, ze met curl wil binnenhalen en printen of ze uitsluitend op z’n kop op een 80’s screenreader wil bekijken is mijn zaak.
En als tweakers geen zin heeft jou die service gratis aan te bieden en ofwel een bijdrage van ochgot 3 eurocent per dag ofwel een reclamebanner is dat hun zaak.

Vanwaar komt toch dat zelfverklaarde recht op gratis content en gratis websites? Je hebt dat recht namelijk helemaal niet. Je hebt geen recht op gratis muziek, gratis films, gratis boeken, gratis porno,... Je hebt aanbieders die er geld voor vragen en aanbieders die er op een andere manier geld aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do_sch
Heb ik ook geen recht om baas in eigen CPU te zijn?

Ik bestrijd de rechten die jij noemt niet. Maar je gaat niet in op mijn argument

[ Voor 45% gewijzigd door do_sch op 30-07-2020 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
do_sch schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:00:
Nee!? Als je ergens geen baas over bent, is het de CPU van, o.a., Intel en AMD. Die dingen zijn zo closed als de pest. Of heb jij een open (source) CPU op de kop weten te tikken?

Je hebt het overigens over het downloaden van data van ongewenste servers... De nieuwe ads komen gewoon van de servers van Tweakers, waar je al die afgelopen berichten al zaken mee deed. Dus je zit gewoon helemaal veilig hier.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod

Ik bestrijd de rechten die jij noemt niet. Maar je gaat niet in op mijn argument
Sorry, ik had geen argument gelezen. Wat is precies jouw argument?
Dat jij baas bent op jouw pc (vast wel, als je het belangrijk vindt om het zo te zien) en daarom alles mag (nee, absoluut niet nee)?
Jij mag een heleboel zaken wettelijk gezien niet met jouw pc. En van jouw provider mag je een heleboel niet met jouw internet. En van tweakers... wel, ze zouden graag hebben dat je of die banner niet uitzet of een abo koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
do_sch schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:50:
Ik blokkeer spam, virussen, malware en ander spul en download slechts zeer selectief data naar mijn computer dankzij een reeks hulpmiddelen.
Dus je klikt geen virus.txt.exe aan want je wil geen virus.
Dus je blijft weg van depiratenbaai.org en totallynotascamforbitcoins.ru.
Dus je downloadt alleen "zeer selectief data" naar je computer.

Nou. Dan ben je toch baas over je eigen computer? Of typed iemand anders voor jou tweakers.net in? Wat is het verschil met bovenstaande drie zaken en "tweakers duwt me ads door de strot"? Zal ik je een hint geven? In het geval van tweakers klik je zelf, kom je zelf en ben je dus klaarblijkelijk niet zo selectief :>

Oh, je komt omdat je graag ons nieuws leest? Producten zoekt in de pricewatch? Een dealtje zoekt in V&A? Graag deelneemt aan discussies op 't forum? Meedoet aan prijsvragen? Graag komt naar de diverse georganiseerde evenementen? Is een adje in je ooghoek dan écht zo erg? En is 't dat nog steeds als je voor een euro per maand die ads ook nog eens kunt verbergen? Of blaas je nu alles totaal buiten proportie? You tell me ;)
Ik wil ook helemaal niet dat mijn CPU jouw berichten moet verwerken!!11

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 01:43 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• do_sch
Wat wettelijk wel en niet mag is iets anders.
Ads serveren en en ads blokkeren staat volgens mij in geen wetboek, maar laten we Arnout Engelfriet eens vragen...

Mijn argument is dat je als bonafide website een goed argument moet hebben als je je de wensen van je gebruikers niet alleen negeert, maar actief er aan werkt ze te omzeilen.

Dan ga je wat mij betreft over een grens heen en bevind je je in spam en pop-up gebied; een ongewenste aanpassing van de data en de presentatie daarvan op een terrein waar je geen zeggenschap hebt. Of in ieder geval als nette beheerder niet zou moeten willen hebben.

Dat KPN een verdienmodel op DPI kon bouwen betekende ook niet dat we dat accepteerden en lieten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:52:
[...]

Wat een kul. Verandering is waardeloos als het geen verbetering is. Veranderen om te veranderen is gewoon tijdsverlies.
Maar denk je echt dat Tweakers werkt als iedereen of betaalt of doodgegooid wordt met advertenties? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij alle andere tweakers gaat, maar er is in ieder geval een grote groep die er een hele grote hekel aan heeft. Binnen die groep zal ook een deel er niets voor voelen om te betalen. In het hypothetische systeem vallen die gebruikers dus af. Prima, maar de vraag is of de community die overblijft dan nog zo waardevol is. In eerste instantie zal dat geen ramp zijn, maar nieuwe gebruikers zullen zich dan toch een keer meer achter de oren krabben of ze dat wel een goede deal vinden, een meer beperkte community maar voor een hogere prijs. Dat lijkt mij in ieder geval geen verbetering.
Wie zegt dat ze niet gehoord worden? Ik lees hier aandachtig alle suggesties, maar heb nog niks concreet, werkbaar, praktisch... gelezen.
Ik heb ook geen oplossing, maar bij andere internetdiensten zie je dat je prima lucht kunt verkopen. Denk aan skins in computerspelletjes of virtuele punten die je bij luchtvaartmaatschappijen kunt verdienen die je weer in kunt ruilen bij partners. Dat is inderdaad allemaal niet direct van toepassing op Tweakers, maar het is ook niet aan gebruikers om een businessmodel op te zetten. Zou er vanuit Tweakers een discussie over komen dan wordt er vast meegedacht, maar als gebruiker ben je gewoon niet in de positie om het businessmodel van een bedrijf in te richten.
[...]

Nee, de reden om niet te veranderen is omdat er geen deftig alternatief op tafel ligt.

Als een voetbal ploeg verliest, en de trainer zegt: 'ik weet het, laten we de bal insmeren met kak' moet die geen huilie huilie doen dat zijn ideeën 'niet gehoord worden' en dat 'de rest tegen verandering in. Dat zijn gewoon slechte ideeën.
En die uitwerpselen zijn in jouw metafoor de advertenties die Tweakers in de community wil verspreiden? Net zoals jouw uitwerpselenvoorbeeld ervoor zorgt dat er minder opstootjes in het publiek zijn, want een groot deel van het publiek blijft thuis, moet je wel heel graag de match willen zien om toch te gaan kijken. Hetzelfde geldt hier, althans voor een deel van het publiek: de kwaliteit van de geproduceerde content (de nieuwsartikelen) staan niet in verhouding met het alsmaar geconfronteerd worden met advertenties. Dat is inderdaad mijn mening, maar als teveel mensen die mening delen moet je nog meer advertenties plaatsen om de inkomstenderving te compenseren. Je kunt voor de grap eens zonder adblockers een regionale nieuwssite bekijken, dat is soms gewoon niet grappig meer.
Ja hoor. Al jouw ideeën zijn geweldige alternatieven maar je wordt tegengewerkt door praktische bezwaren anders-denkers.
Dit is natuurlijk ook niet constructief. Jullie / wij zijn het niet met elkaar eens en dat is prima. Dat is bij alle diensten zo, sommigen zullen bepaalde veranderingen leuk vinden terwijl het voor anderen een achteruitgang is. Uiteindelijk moet iedereen zelf bepalen of ze voor een dienst willen betalen. Zo lang de dienst gratis aangeboden wordt vind ik het nogal triest om de moral high ground te zoeken omdat bepaalde mensen niet betalen maar wel van de dienst gebruik maken. Als de dienst zo niet bedoeld is kunnen de uitbaters er een paywall opzetten.
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Sorry, ik had geen argument gelezen. Wat is precies jouw argument?
Dat jij baas bent op jouw pc (vast wel, als je het belangrijk vindt om het zo te zien) en daarom alles mag (nee, absoluut niet nee)?
Jij mag een heleboel zaken wettelijk gezien niet met jouw pc. En van jouw provider mag je en heleboel niet met jouw internet. En van tweakers... wel, ze zouden graag hebben dat je of die banner niet uitzet of een abo koopt.
Je vergelijking gaat volgens mij niet echt op. Tweakers wil graag dat je doneert, maar het biedt de dienst toch gratis aan. Dat is een keuze in de bedrijfsvoering omdat het hier anders, vermoedelijk, nogal rustig wordt. Het verkoopargument van de abonnementen is onder meer dat er een levendige community is. Ik snap dat dat oneerlijk overkomt als betalende gebruiker en dat is waarom sommigen (ik?) van de zijlijn roepen dat de ingeslagen weg misschien wel een doodlopend pad is. Dat is jammer, maar geen reden om dan maar te doen wat een bedrijf wil. Het is geen belasting die je moet betalen, het gaat om een dienst die je gratis of betaald af mag nemen zonder daarbij de wet te overtreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
do_sch schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:18:
Mijn argument is dat je als bonafide website een goed argument moet hebben als je je de wensen van je gebruikers niet alleen negeert, maar actief er aan werkt ze te omzeilen.
:D _O-

Nogmaals: je hoeft hier niet te komen :X En je kunt 't ook omdraaien: je bent actief bezig te blokkeren / omzeilen wat we je proberen te tonen om het hoofd boven water te kunnen houden of, anders gezegd, wat wij van jou 'in ruil' willen voor het in leven (en in de lucht) houden van heel deze toko.

Wat een hypokriet gedoe zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 30-07-2020 23:28 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Want? Gaan we dat ook aan de wettekst-experts voorleggen?
Een handvol gebruikers vindt mijn abonnement te duur, maar ik wil daar als site niet aan tegemoet komen. Dus wat? Dan komt de internet-politie en krijg ik een boete tenzij ik een 'goed argument' heb?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-07 14:33

Dan ga je wat mij betreft over een grens heen en bevind je je in spam en pop-up gebied; een ongewenste aanpassing van de data en de presentatie daarvan op een terrein waar je geen zeggenschap hebt. Of in ieder geval als nette beheerder niet zou moeten willen hebben.
Je gaat nogal voorbij aan hetgeen wat 'spam' nou eigenlijk echt betekent. Spam = ongevraagde reclame, dat weet iedereen. Maar een belangrijk onderdeel daarvan is ongevraagde reclame dat jou opgedrongen wordt.

Bijvoorbeeld een reclamemailtje in je e-mailbox waar je niet voor ingeschreven hebt, of een reclamefolder in je brievenbus terwijl je een nee/nee-sticker op je brievenbus hebt geplakt, dát is spam, want het wordt je opgedrongen en je kan er niet omheen.

Reclames op een website, waar jij zelf vrijwillig naartoe gaat, is geen spam. Want je hebt de keuze om er niet meer te komen, en dan zal je nooit geconfronteerd worden met de reclame die op die website te zien is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@do_sch Je krijgt veel tegenwind maar dat komt door de argumenten die je kiest. Tweakers is hoe dan ook gerechtigd ervoor te kiezen je geen gratis content te leveren. Jij kunt selectief blokkeren wat je niet wilt zien en je Tweakers maakt er een spelletje van om je dat moeilijk te maken (dat ze overigens toch weer verliezen :P).

Maar die discussie ga je niet winnen omdat ze er toch van overtuigd zijn dat wat ze doen goed is. Ook denk ik dat ze het voor lief nemen dat sommige mensen toch blokkeren en sommige mensen wegblijven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Verwijderd1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:19:
[...]
Maar denk je echt dat Tweakers werkt als iedereen of betaalt of doodgegooid wordt met advertenties? Ik weet natuurlijk niet hoe het bij alle andere tweakers gaat, maar er is in ieder geval een grote groep die er een hele grote hekel aan heeft. Binnen die groep zal ook een deel er niets voor voelen om te betalen. In het hypothetische systeem vallen die gebruikers dus af. Prima, maar de vraag is of de community die overblijft dan nog zo waardevol is. In eerste instantie zal dat geen ramp zijn, maar nieuwe gebruikers zullen zich dan toch een keer meer achter de oren krabben of ze dat wel een goede deal vinden, een meer beperkte community maar voor een hogere prijs. Dat lijkt mij in ieder geval geen verbetering.
Sjonge jonge, overdrijven is ook een vak.
Doodgegooid met advertenties?
1 fucking banner is doodgegooid?
Sjeezes.....

En een grote groep heeft er een hekel aan? Echt? Grote groep? Heb je enig idee hoeveel actieve users tweakers heeft? Als ik zeg dat er een handvol klagers zijn, ben ik nog heel genereus.
En gaan die echt gemist worden als die wegvallen? Zo hard gemist dat je voor die 3 euro cent per dag achter je oren moet krabben?
Eerlijk?

Laat ik het zo stellen: al die klagers leveren voor mij een netto kwaliteits-deficiet. Dus dan moeten hun andere posts extra positieve kwaliteit leveren om terug boven de nul te komen.
Dus gaan ze gemist worden? Door mij in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Goeie! Ik vind dat je met X-aantal karma per Y een gratis periode ad-free moet verdienen! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:49

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

chengbondkwok schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:29:
Hi @kiddingguy ,
We zijn op dit moment bezig met een test om banners te tonen aan gebruikers die een AdBlocker hebben. Deze banners hebben als voordeel dat het simpele .png/.jpg/.gif banners zijn.
Top!

Ik gebruik adblocker vooral omdat er vaak meuk mee komt met ads, niet eens zo zeer om de ads zelf.

Als ads een (compressed) .PNG zijn voorkom je dat. Als de ads dan ook nog wat te maken hebben met Tweakers, vindt ik het wel acceptabel (niet van die 55+ in jou regio BS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Room42 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:40:
Goeie. Ik vind dat je met X-aantal karma per Y een gratis periode ad-free moet verdienen! :P
Dat vind ik nog een van de betere suggesties in theorie. In de praktijk vrees ik enorm voor misbruik. Want dan trommel ik 4 vrienden op en we geven elkaar duimpjes op elkaars posts, en we geven elkaar positieve reviews over verkopen die nooit hebben plaatsgevonden enzovoort. En de handigste schrijft dan wel een scriptje dat dat allemaal automatiseert en heel de site en forum worden overspoeld door nep recensies, nep reviews, nep moderaties...

En als je denkt: zover gaan mensen toch niet om die 3 eurocent per dag uit te sparen? Lees dan nog eens dit topic en alle voorgaande door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Kheos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Sjonge jonge, overdrijven is ook een vak.
Doodgegooid met advertenties? Lees je je eigen posts na voor je ze stuurt en denk je dan:' ja, ik heb helemaal gelijk'?
1 fucking banner is doodgegooid?
Sjeezes.....
Waarom zou je het bij een banner laten als mensen het toch wel slikken? Net begon er al iemand over de ooghoeken. Links en rechts is inderdaad nog een mooie ruimte waar geadverteerd kan worden. Misschien zelfs recht voor je raap nog wat vermomd als artikel. Het kan ook anders, en dat weet @RobIII zelf ook gezien onderstaand plaatje (onder andere) met zijn CSS snippet gemaakt is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8jjrIpq.png
En een grote groep heeft er een hekel aan? Echt? Grote groep? Heb je enig idee hoeveel actieve users tweakers heeft? Als ik zeg dat er een handvol klagers zijn, ben ik nog heel genereus.
Het pi-hole topic is best druk bezocht, bijna 300 duizend views. Ik durf dus wel te stellen dat de groep groot is. Hoe dat in verhouding staat tot het totaal aan bezoekers durf ik niet te zeggen, maar veel mensen hebben er een hekel aan. En als iemand die al een hele tijd met zeer weinig advertenties leeft kan ik je zeggen dat de incidentele grote ad er dan erg inhakt. Het valt des te meer op.
En gaan die echt gemist worden als die wegvallen?
Ik durf het niet te zeggen, maar het zal er allicht niet gezelliger op worden.
Zo hard gemist dat je voor die 3 euro cent per dag achter je oren moet krabben?
Eerlijk?
En dit is precies de focus die je dan krijgt. Het gaat me niet om die paar cent, dat kan ik wel betalen. Vergelijk het met het geven van een feestje. Als jij een feestje geeft en mensen uitnodigt heeft iedereen gezellige avond. Als je nou je tiende feestje geeft en vraagt iedereen een euro dan verander je toch iets aan de sfeer. Iedereen kan het betalen, maar je gasten krijgen er waarschijnlijk toch een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Laat ik het zo stellen: al die klagers leveren voor mij een netto kwaliteits-deficiet.
Denk je dat het geld besteed wordt om betere artikelen te kunnen schrijven of denk je dat het verdwijnt in de zakken van de DPG?
Dus dan moeten hun andere posts extra positieve kwaliteit leveren om terug boven de nul te komen.
Dus gaan ze gemist worden? Door mij in elk geval niet.
Ik weet het niet hoor. In de meeste topics die ik lees zijn de mensen zonder abonnementschildje toch echt in de grote meerderheid. Als de helft daarvan wegvalt is dat toch wel een aanzienlijk deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:05:
Het kan ook anders, en dat weet @RobIII zelf ook gezien onderstaand plaatje (onder andere) met zijn CSS snippet gemaakt is:
[Afbeelding]
Ik snap even niet waarom je mij of mijn CSS snippet daar bij sleept (maar whatever...). Ik zie 't verband niet :? Hoe is dat in hemelsnaam relevant? Ik hou van een compacte weergave van de frontpage en het heeft geen ene kont te maken met advertenties. Maar FYI: ik heb voordat ik crew werd jaren een (toen nog stukken duurder) abo gehad en altijd grif en graag betaald voor een bannerloos Tweakers. En zou dat zélfs nu nog zonder morren of zonder 2 keer denken betalen - ondanks al het 'gratis' werk dat ik voor Tweakers doe. Hell, ik draag nog steeds financieel op andere manieren bij en dat kost me (vele malen) meer dan €12 per jaar. En. ik. doe. dat. van. harte.

Dus in deze discussie heb je aan mij een verkeerde - ik sta hier totáál anders in dan anderen in dit topic. Iedereen heeft recht op zijn/haar mening, iedereen heeft een eigen portemonnee, iedereen heeft andere prioriteiten. It's all good. Daar mag best over gediscussieerd worden. Maar denk niet dat je in mij een medestander vindt in deze discussie. Ik betaal ook voor Reddit. En Spotify. En Netflix. En Prime. En Patreon. En.. en... en... en...en...en... Allemaal van harte. Want ik krijg er iets voor terug.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 00:47 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
RobIII schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:11:
[...]

Ik snap even niet waarom je mij of mijn CSS snippet daar bij sleept (maar whatever...). Ik zie 't verband niet :? Hoe is dat in hemelsnaam relevant? Ik hou van een compacte weergave van de frontpage en het heeft geen ene kont te maken met advertenties.
Je kunt het ook als compliment zien, dat is inderdaad een veel mooiere layout. Zet je daar dat grote plaatje in de TS tussen dan doe je die hele compacte weergave weer teniet. Ik hoop dat je toch inziet dat een advertentie die de plaats van content inneemt een compacte weergave in de weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ik durf het niet te zeggen, maar het zal er allicht niet gezelliger op worden.
Hoezo dan? Als die klagers vertrekken, hoe kan het dan niet gezelliger worden? Minder geklaag, betere sfeer... Win-win, toch?
Vergelijk het met het geven van een feestje. Als jij een feestje geeft en mensen uitnodigt heeft iedereen gezellige avond. Als je nou je tiende feestje geeft en vraagt iedereen een euro dan verander je toch iets aan de sfeer. Iedereen kan het betalen, maar je gasten krijgen er waarschijnlijk toch een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Vergelijk het dan met een BBQ waar iedereen gevraagd wordt om vlees en bier voor zichzelf te voorzien, of een euro te betalen om extra vlees, bier en kolen te voorzien.
Diegene die dan aanbellen met lege handen, geen euro willen bijdragen, de hele avond klagen dat BBQ's vroeger beter waren, dat als je je BBQ niet zelfbedruipend kunt maken je hem maar niet moet organiseren, dat je je BBQ moet uitbreiden naar de buren 'want die gaan wel betalen', dat je de BBQ moet filmen en op YouTube zetten voor sponsoring, dat je gewoon recepten van andere BBQ's kopieert, dat de slaatjes op andere BBQ's beter zijn, enzovoort enzovoort... Zorgen die echt voor de goede sfeer en hebben ze echt het beste voor met de bbq? Of denken ze dat alleen maar?

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 31-07-2020 00:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:15:
Ik hoop dat je toch inziet dat een advertentie die de plaats van content inneemt een compacte weergave in de weg staat.
👏Dan 👏neem 👏je 👏een 👏 abo.

Euro'tje per maand en al je ads op Tweakers verdwijnen als sneeuw voor de zon _O_ *O*
En dit is precies de focus die je dan krijgt. Het gaat me niet om die paar cent, dat kan ik wel betalen. Vergelijk het met het geven van een feestje. Als jij een feestje geeft en mensen uitnodigt heeft iedereen gezellige avond. Als je nou je tiende feestje geeft en vraagt iedereen een euro dan verander je toch iets aan de sfeer. Iedereen kan het betalen, maar je gasten krijgen er waarschijnlijk toch een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Weet je wat de pest is met analogiën? Ze gaan altijd stuk.

Ik heb door de jaren heen diverse (Tweakers) BBQ's gehouden/gegeven/gevierd met zowel crew, non-crew en zelfs mixen daarvan. Stuk of 6 zéker, als 't er niet meer zijn geweest. Altijd zo'n 8-20 koppen. Altijd volledig uit eigen zak betaald, no worries. Ik zorg voor een vleesje, drankje, BBQ'tje, de gasten hoeven alleen maar komen opdagen en gezellig te zijn. Nooit een seconde spijt van gehad. Altijd leuk en gezellig geweest. Paar weken terug een BBQ gehouden voor wat crew en -voor het éérst- iedereen om een bijdrage gevraagd. Gewoon de kosten gedeeld door 't aantal koppen. Wel zo eerlijk, niet? Niemand een probleem mee. Tikkies waren allemaal binnen 't kwartier betaald. Weet je wie zich ongemakkelijk voelde? Ondergetekende. Als enige. Want die bedelt niet graag om centen. Maar het is ook geen businessmodel om alles maar te blijven sponsoren in de naam der liefde. Niet leuk, wel de harde realiteit.

Trek de parallel nu nog eens met Tweakers? ;)

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 00:37 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Kheos schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:16:
[...]

Hoezo dan? Als die klagers vertrekken, hoe kan het dan niet gezelliger worden? Minder geklaag, betere sfeer... Win-win, toch?
Ligt eraan waar je voor komt. Volgens mij is mijn 'geklaag' als je dat zo wil noemen best constructief. Ik heb ook wel eens het idee dat een discussie vastloopt maar dan weet je in ieder geval wel hoe anderen ergens over denken. Als je alleen maar gelijkgestemden wilt zien hoef je niet op een forum te komen, dan weet je toch al wat er gezegd gaat worden. Wil je wel tot nieuwe inzichten komen dan heb je er volgens mij baat bij dat er een heel breed publiek is.

Een aantal onderwerpen die ik hier volg zijn het gevolg van een redelijk select groepje gebruikers die echt met interessante inzichten komt, specifiek voor bepaalde onderwerpen. De meeste van die onderwerpen hebben niets te maken met tech maar bijvoorbeeld met geopolitiek. Als ik dan toch geld uit ga geven kan ik beter goed doen en een abonnement nemen op een (internationale) kwaliteitskrant.
[...]

Vergelijk het dan met een BBQ waar iedereen gevraagd wordt om vlees en bier voor zichzelf te voorzien, of een euro te betalen om extra vlees, bier en kolen te voorzien.
Diegene die dan aanbellen met lege handen, geen euro willen bijdragen, de hele avond klagen dat BBQ's vroeger beter waren, dat als je je BBQ niet zelfbedruipend kunt maken je hem maar niet moet organiseren, dat je je BBQ moet uitbreiden naar de buren 'want die gaan wel betalen', dat je de BBQ moet filmen en op YouTube zetten voor sponsoring enzovoort enzovoort... Zorgen die echt voor de goede sfeer en hebben ze echt het beste voor met de bbq? Of denken ze dat alleen maar?
Ik heb geen idee, ik ben nog nooit op zo'n soort BBQ geweest. Ik vind het ook niet helemaal opgaan. Een betere vergelijking zou zijn als dit een bedrijfsfeestje was van een grote multinational. Je wordt dan toch gevraagd een financiële bijdrage te doen maar dat geld wordt ingezet voor extra controle aan de deur, niet aan de kwaliteit van het vlees of de apparatuur.

Als de discussie dan ook nog heel de tijd gaat over of mensen wel of geen bijdrage willen doen dan zou ik zeggen dat je beter af bent door het bedrijf links te laten liggen en allemaal naar een restaurant te gaan. Maar goed, als je er zo van overtuigt bent dat ik zo'n kleine minderheid ben met deze positie dan mogen ze m'n account blokkeren vanwege het omzeilen van de reclame.
RobIII schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:16:
[...]

👏Dan 👏neem 👏je 👏een 👏 abo.

Euro'tje per maand en al je ads op Tweakers verdwijnen als sneeuw voor de zon _O_ *O*
Dat is toch een raar verdienmodel? Je geeft het eerst gratis weg en daarna kom je pas met de betaalde optie. Ik snap het wel, dat komt door die community, en daar wringt het volgens mij. De Volkskrant is ook van DPG en zij hanteren volgens mij gewoon een paywall en je kunt (denk ik) pay per view betalen met bepaalde apps (of een papieren krant als die nog verkocht worden). Dat is toch anders dan dat je iedereen een krant geeft en daarna rondgaat voor donaties.
Ik heb diverse BBQ's gehouden/gegeven/gevierd met zowel crew, non-crew en zelfs mixen daarvan. Altijd volledig uit eigen zak betaald, no worries. Ik zorg voor een vleesje, drankje, BBQ'tje, de gasten komen maar opdagen. Nooit 1 seconde spijt van gehad. Altijd leuk en gezellig geweest. Paar weken terug een BBQ gehouden voor wat crew en -voor het éérst- iedereen om een bijdrage gevraagd. Gewoon de kosten gedeeld door 't aantal koppen. Wel zo eerlijk, niet? Niemand een probleem mee. Tikkies waren allemaal binnen 't kwartier betaald. Weet je wie zich ongemakkelijk voelde? Ondergetekende. Als enige. Want die bedelt niet graag om centen. Maar het is ook geen businessmodel om alles maar te blijven sponsoren in de naam der liefde. Niet leuk, wel de harde realiteit.
En toch is dat veel redelijker. Jij en jouw gasten zijn allemaal gelijk. In dit geval gaat het om een grote investeringsmaatschappij die ook nog in de vergelijking zit. Als ik dan zo'n jaarverslag bekijk met kreten als 'Hoe til je de lezer over de betaalmuur', 'televisie zal alleen maar relevanter worden', 'een digitaal succesverhaal' dan begint het bij mij toch wat te kriebelen. En bij een quote als deze denk ik dan toch dat ze mijn euro ook weer niet zo hard nodig hebben:
Sinds 2012 is De Persgroep actief bezig met de uitbouw van een sterk netwerk van online services. “Sindsdien is de portefeuille alleen maar gegroeid, met onder andere Tweakers, Autotrack, Vacature, Livios en Independer. En met Mobile Vikings bieden we sinds 2016 ook mobiele diensten aan”, zegt Lauri Koop

Maar daar stopt de overnamehonger niet. “We willen de Online Services voort uitbouwen met relevante spelers in de markt”, zegt Lauri Koop. “We grijpen de juiste kansen wanneer die zich voordoen, en zoeken vooral naar aanvullingen op ons aanbod: spelers die een synergie kunnen vormen met andere actoren in de groep.”
https://issuu.com/tijd-ec...r2018_19.0404_nl_r25_issu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:47:
Dat is toch een raar verdienmodel? Je geeft het eerst gratis weg en daarna kom je pas met de betaalde optie.
Hoezo "je geeft het eerst gratis weg"? Tweakers is zo lang ik me kan heugen nooit gratis geweest. Er zijn altijd ads/banners geweest (en abo's sinds 2005). Daarmee 'betaal' je. En als je daar niet "mee" wil betalen dan a) kom je niet meer b) neem je een abo of c) adblock je de zooi maar moet je niet janken als Tweakers dat kat-en-muis spelletje mee speelt.
Nee, je snapt 't absoluut en overduidelijk totáál en volslagen niet. Maar ik ben onderhand klaar met praten tegen de muur. Je bent zo overtuigd van je 'gelijk' dat wat ik ook zeg geen zoden aan de dijk zet. Prima. Even dikke vrienden. Maar verwacht geen inhoudelijke reacties meer :>
En toch is dat veel redelijker. Jij en jouw gasten zijn allemaal gelijk. [...]
Voor de één is €30 een aardige hap uit het wekelijks budget voor de ander kleingeld. Hoe is dat gelijk :? (Niet dat ik niet iedereen een goed inkomen gun! :> )

Al heeft DPG honderdmiljoenmiljard in contanten liggen. Hoe is dat in he-mels-naam relevant? Als zij een bijdrage van je verzoeken (of dat nou is door ads te kijken of een abo te nemen of je eerstgeborene naar ze vernoemen...): het staat ze toch vrij dat te vragen? Waar komt 't idee vandaan dat je recht zou hebben op al dit moois voor nop? Wil je geen ads, geen abo en je eerstgeborene niet opofferen dan zeg je 'nee dank je' en stem je met je voeten en blijf je weg. Maar, neeeeee, weet je wat we gaan doen? Lekker tóch komen en dan óók nog klagen. :F

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 01:37 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

Als je ads vervangt door afbeelding van het eigen domein, lukt het dan nog om geld te verdienen?
Ik vind afbeelding geserveerd door eigen server namelijk wel acceptabel.
Ik heb met name een adblocker en een pi-hole om kwaadwillende code tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]

Ligt eraan waar je voor komt. Volgens mij is mijn 'geklaag' als je dat zo wil noemen best constructief.
Ik ga het nu niet over jouw posts hebben, maar om de zoveel tijd klaagt er wel iemand dat hij geen reclame wil en geen abo. Het 'dubbeltje op de eerste rang' syndroom. En in die topics komen dezelfde punten naar boven. 'Tweakers MOET veranderen', 'de kwaliteit is SLECHT', 'Boe! bedrijven verdienen geld!', 'Natuurlijk wil ik alles gratis, ik heb daar recht op!', 'Ik moet toch geen alternatief bedenken, dat moet Tweakers doen','Hier is een niet werkend financieel model dat ik net in 2 minuten bedacht heb, waarom implementeert Tweakers dat niet vandaag nog?,' Slechte wil! Boeh' etc.
Laten we zeggen dat de eerste van die topics misschien nog enig nut had, maar ik kan echt alle topics die erna gekomen zijn en dezelfde holle frases blijven herhalen zonder een concrete oplossing aan te bieden met de beste wil van de wereld niet constructief noemen nee.
Ik heb ook wel eens het idee dat een discussie vastloopt maar dan weet je in ieder geval wel hoe anderen ergens over denken. Als je alleen maar gelijkgestemden wilt zien hoef je niet op een forum te komen, dan weet je toch al wat er gezegd gaat worden. Wil je wel tot nieuwe inzichten komen dan heb je er volgens mij baat bij dat er een heel breed publiek is.
Maar er komen geen nieuwe inzichten. Da's net de tragedie. Het is dezelfde pap opnieuw en opnieuw en opnieuw opgewarmd.
Een aantal onderwerpen die ik hier volg zijn het gevolg van een redelijk select groepje gebruikers die echt met interessante inzichten komt, specifiek voor bepaalde onderwerpen. De meeste van die onderwerpen hebben niets te maken met tech maar bijvoorbeeld met geopolitiek. Als ik dan toch geld uit ga geven kan ik beter goed doen en een abonnement nemen op een (internationale) kwaliteitskrant.
En ga je dan consistent zijn en hier niet meer komen (want je hebt iets beters gevonden. Goed voor jou!) of ga je dan toch van twee walletjes blijven eten?
Ik heb geen idee, ik ben nog nooit op zo'n soort BBQ geweest. Ik vind het ook niet helemaal opgaan. Een betere vergelijking zou zijn als dit een bedrijfsfeestje was van een grote multinational. Je wordt dan toch gevraagd een financiële bijdrage te doen maar dat geld wordt ingezet voor extra controle aan de deur, niet aan de kwaliteit van het vlees of de apparatuur.
euh... ok? Wat kan mij het schelen waar het geld naartoe gaat, zolang er maar vlees en koud bier is?
Of vind je maar dat je gratis vlees en bier moet krijgen enkel en alleen omdat de gastheer rijke ouders heeft?
Wat ben je dan een aso zeg.
Als de discussie dan ook nog heel de tijd gaat over of mensen wel of geen bijdrage willen doen dan zou ik zeggen dat je beter af bent door het bedrijf links te laten liggen en allemaal naar een restaurant te gaan. Maar goed, als je er zo van overtuigt bent dat ik zo'n kleine minderheid ben met deze positie dan mogen ze m'n account blokkeren vanwege het omzeilen van de reclame.
dus in plaats van ofwel vlees en bier, ofwel een euro ga je nu op restaurant zodat iedereen 30 euro moet betalen. Grandioos idee! 8)7
Dat is toch een raar verdienmodel? Je geeft het eerst gratis weg en daarna kom je pas met de betaalde optie.
Huh? Wat was wanneer gratis volgens jou?
Ik snap het wel, dat komt door die community, en daar wringt het volgens mij.
Hier ben je mij compleet kwijt. Geen idee waar je het over hebt
En toch is dat veel redelijker. Jij en jouw gasten zijn allemaal gelijk. In dit geval gaat het om een grote investeringsmaatschappij die ook nog in de vergelijking zit. Als ik dan zo'n jaarverslag bekijk met kreten als 'Hoe til je de lezer over de betaalmuur', 'televisie zal alleen maar relevanter worden', 'een digitaal succesverhaal' dan begint het bij mij toch wat te kriebelen. En bij een quote als deze denk ik dan toch dat ze mijn euro ook weer niet zo hard nodig hebben:
Dat snap ik dus echt niet. Omdat er een groter bedrijg boven hangt moet jij nu alles maar gratis krijgen?
Ik snap die houding echt compleet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

F_J_K schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:50:
[...]

De twee andere opties die ik kan bedenken zijn altijd de maximale ad-grootte aan ruimte claimen dus niet alleen als er een ad is van die grootte (dus meestal een heel of half leeg vlak tonen), of zeg 2 seconden (ik heb geen idee wat de max is voor het 'krijgen' van een ad) een leeg scherm tonen en dan pas de hele pagina tonen.

Welk zou dan jouw voorkeur hebben? En kan het zijn dat veel anderen een andere voorkeur hebben? Die twee andere opties zou ik persoonlijk verschrikkelijk vinden.
Ik weet wel welke optie mijn voorkeur heeft.

Maar dat schijn je niet hardop te mogen zeggen alhier... ;)
spoiler:
Gewoon GEEN advertenties!
d:)b

Het is zo jammer dat er een soortement van strijd ontstaat in de trant van "je kunt kiezen: je bent voor advertenties. Zo niet, dan ben je tegen mij en alles, en ik heb gelijk, dus opzouten"
:-(

Laten we het eens anders stellen:
Al die voorstanders van reclamezut hier op tweakers die vinden dat DPG nog meer moet verdienen, zijn die ook zo reclame minded voor alle andere commerciële toko's die geforceerde reclameuitingen richting de consument pogen te forceren?

Waar ligt de grens van irritatie? Hoe ver kun je en mag je gaan; tot in het onbetamelijke?

Het veelgehoorde argument is altijd: "ja maar, al die reclameuitingen, leveren ons geld op"
En als je dan vraagt; hoe precies die digitale vork in de marketing steel zit, is het antwoord redelijk vaag... :?

Want het KAN wel anders:
https://www.vpro.nl/progr...020/reclame-rebellen.html
https://nederlandsmediani...en-wereld-zonder-reclame/
Grenoble is een stad die reclame arm is! M.a.w. er is nog hoop! :+

[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 31-07-2020 09:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
ehtweak schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:12:
Het is zo jammer dat er een soortement van strijd ontstaat in de trant van "je kunt kiezen: je bent voor advertenties. Zo niet, dan ben je tegen mij en alles, en ik heb gelijk, dus opzouten"
:-(
het is inderdaad heel jammer dat er een soortement van strijd ontstaat in de trant van "ik wil alles gratis, ik ben tegen advertenties. Doe wat ik zeg, zoniet ben je tegen mij en alles en wordt ik niet gehoord en sta jij in de weg van verandering"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]

Laten we het eens anders stellen:
Al die voorstanders van reclamezut hier op tweakers die vinden dat DPG nog meer moet verdienen, zijn die ook zo reclame minded voor alle andere commerciële toko's die geforceerde reclameuitingen richting de consument pogen te forceren?
Ja hoor. Ben je niet tegen reclame, dan moet je wel voorstander zijn van reclame.Prachtig. :F

welke toko's bedoel je? Webshops waar de site enkel dient als etalage van de winkel? Youtube die 2 reclame filmpjes voor elke video toont? Sites met beperkte content tenzij je een betalend abonnement neemt? Social media sites die je profiel doorverkopen? Ben ik nog een type site vergeten?
Waar ligt de grens van irritatie? Hoe ver kun je en mag je gaan; tot in het onbetamelijke?
Wauw.
Ik sta toch echt soms nog versteld van de ballen die sommigen hier hebben.
Welke rechten denk jij dat je jezelf mag toe-eigenen?
Da's als de gratis spotify nemen en naar de helpdesk bellen en eisen dat ze de reclame boodschappen ertussen uit knippen want die vind je toch wel erg irritant. (is dat nog steeds zo? die reclame tussendoor?)
Da's als naar een pornosite gaan en bellen naar de helpdesk en eisen dat je alle content te zien krijgt, want die "word nu betalend member voor maar XXX per maand" is toch wel heel irritant.
Da's als naar een filmstudio bellen en eisen dat ze je de volledige film gratis laten zien, want zo'n trailer is toch echt wel te kort.
...

[ Voor 8% gewijzigd door Kheos op 31-07-2020 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

[...]
En ons allemaal wordt gratis een podium gefaciliteerd door een bedrijf, om bij elkaar te komen, ideeën uit te wisselen etcetera. Als jij jouw relevante informatie en discussies beter ergens anders vindt, staat het je vrij om te verplaatsen. Niemand houdt je tegen. Maar om dat gratis podium in de lucht te houden, heeft het bedrijf gekozen om banners te plaatsen. Dat staat het bedrijf dan weer vrij. Wil je die banners weg hebben omdat het voor jou belangrijk is, dan biedt het bedrijf de optie om 12 euro per jaar (dat zijn max 4 van jouw tijdschriften en eerder 2 als je een beetje goed tijdschrift koopt) daarvoor te betalen.

Even kijkende naar jouw regdatum, is Tweakers.net voor jou nooit gratis geweest, of zonder banners. Ik heb in die tijd een abo gehad omdat ik zeer actief was en het een goed idee vond. Nu ik wat minder actief geworden ben, neem ik de banners voor lief.

Zelf verdien ik ook geld met mijn baan en ben blij dat mijn baas het iedere maand kan overmaken. Ik gun het complete redactie team, het devteam en de mensen eromheen die nodig zijn de teams goed te laten presteren ook een maandsalaris. Dus dan kan ik prima leven met een banner.

Als jij zo nodig de banners wilt blocken en gratis content wil blijven leechen, vooral doen. Maar geen bedrijf is in staat om zwarte cijfers te schrijven zonder inkomsten en dan kan uiteindelijk ook geen bedrijf blijven bestaan. Zou iedereen een adblocker gebruiken, dan raakt ook Tweakers een keer out of business, of zullen ze moeten downsizen / reorganiseren. Dat gun ik persoonlijk in ieder geval de community niet, jij misschien wel.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Met 'grappige' plaatjes draag je niets bij aan de discussie.

[ Voor 81% gewijzigd door Dirk op 31-07-2020 13:34 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
@Kheos Werk je toevallig bij tweakers/DPG?

Het meeste dat men hier probeert te doen is tweakers/community beter te maken?
Kennelijk zetten jij - en andere krachten - de hakken in de sloot en staan niet voor suggesties en andere ideeen over.
Erg jammer.

Dit is ook de reden dat ik deze thread ga volgen en niet meer actief deelneem. Iets met een dood paard, & trekken enzo....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
kiddingguy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:12:

Kennelijk zetten jij - en andere krachten - de hakken in de sloot en staan niet voor suggesties en andere ideeen over.
Erg jammer.

Dit is ook de reden dat ik deze thread ga volgen en niet meer actief deelneem. Iets met een dood paard, & trekken enzo....
Typisch... er word gezegd
"je kunt kiezen: je bent voor advertenties. Zo niet, dan ben je tegen mij en alles, en ik heb gelijk, dus opzouten"
maar tegelijk word hetzelfde andersom gedaan: "Je kunt kiezen, je bent tegen advertenties, of je moet wel voor tweakers/DPG werken"

Volgens mij word er overigens altijd serieus op ideeën en suggesties ingegaan?
Wellicht dat als voor de 5e keer dezelfde suggestie gedaan word mensen inderdaad er een beetje moe van worden om hun argumenten waarom dat al dan niet zou werken te herhalen..

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 31-07-2020 10:18 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nope. Op geen enkele manier ben ik financieel of anders verbonden met tweakers/DPG (buiten dat ik hier een account heb). Hetzelfde geld voor vrienden, familie, kennissen, kennissen van kennissen...
Verbaasd dat iemand een andere mening kan hebben en toch niet 'voor de vijand' werken?
Erg jammer.
Bullshit. Omdat ik crappy ideeen slecht vind, sta ik niet open voor suggesties? Kom dan met werkbare suggesties ipv "Doe gewoon reclame weg. Hoezo iets anders in de plaats?", "Doe gewoon Duitsland erbij", "Doe gewoon youtube kanaal"...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het veelgehoorde argument is altijd: "ja maar, al die reclameuitingen, leveren ons geld op"
En als je dan vraagt; hoe precies die digitale vork in de marketing steel zit, is het antwoord redelijk vaag... :?
Vaag? We hebben er zelfs een complete pagina aan gewijd 8)7
spoiler:
Gewoon GEEN advertenties!
d:)b
En dan leeft Tweakers wel van de liefde? 8)7
Waar zijn (levensvatbare(!)) "suggesties en andere ideeen" dan afgeschoten, weggewuifd of genegeerd :?

Het zou fijn zijn als mensen eens zouden ophouden met het "jullie vs wij". We proberen er samen iets leuks van te maken. Maar het zou ook fijn zijn als sommigen de bittere pil die realiteit heet onder ogen zouden komen. Snap je niet waarom er (oh zo veel / nog meer) geld verdiend moet worden dan kun je daar prima naar informeren en kun je vast wel een antwoord krijgen van iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen. Maar het totaal ongefundeerde geroeptoeter en bandwagoning hier is niet van de lucht.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 10:21 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• do_sch
ok, ik hoor het al. De eindconclusie voor Tweakers is: wij doen wat we willen en als het je niet bevalt dat rot je maar op

Jammer dat er niet een iets genuanceerdere discussie over mogelijk is...
We zijn al gewend dat pop-up blockers in browsers zitten ingebakken, third-party cookies worden tegenwoordig ook al standaard geweerd. Op een dag zullen advertenties wellicht volgen. Het zal wel moeten zolang bedrijven denken dat het verdienmodel het enige is dat het beleid moet bepalen. Want ja, de schoorsteen moet toch roken...

Ik had gehoopt op een interessantere discussie die de rechten van gebruikers en die van de beheerder tegen elkaar af zou kunnen zetten... en dat je ziet dat het een dilemma is, niet een zero-sum game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
do_sch schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:27:
ok, ik hoor het al. De eindconclusie voor Tweakers is: wij doen wat we willen en als het je niet bevalt dat rot je maar op
jammer dat jij zo slecht bent in eindconclusies.

Een betere zou zijn: "er wordt veel geklaagd door een kleine groep, maar uiteindelijk heeft niemand een werkbaar alternatief"
Jammer dat er niet een iets genuanceerdere discussie over mogelijk is...
De ene groep geeft alternatieven, de andere groep geeft aan waarom die onmogelijk kunnen werken, de eerste groep zegt: "Jullie staan in de weg van verandering! Wij worden niet gehoord!"
Het zal wel moeten zolang bedrijven denken dat het verdienmodel het enige is dat het beleid moet bepalen. Want ja, de schoorsteen moet toch roken...
Wauw.
Jij... mist de meest basale kennis over wat bedrijven zijn.
Ik had gehoopt op een interessantere discussie die de rechten van gebruikers en die van de beheerder tegen elkaar af zou kunnen zetten... en dat je ziet dat het een dilemma is, niet een zero-sum game.
er is geen dilemma en ook geen zerosum game.
De spelregels zijn heel simpel:
gratis-Tweakers heeft een reclame banner
abo-Tweakers heeft die niet.
als gebruiker heb je het recht voor een van beide te kiezen, of gewoon niet naar Tweakers te komen.

Heel jouw baas-over-eigen-CPU heeft daar dus absoluut niks mee te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Erwin537 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:
[...]
Maar zelfs dan.. volgens mij heb ik nog geen echte grote 'bijdrager' aan tweakers zien klagen over de advertenties - eerder omgekeerd.
Ik vermoed dat dat komt omdat ook veel gebruikers geen zin meer hebben om te blijven klagen, want het verandert toch niet. En de meeste gebruikers zijn niet zo passief-agressief dat ze dan ook gaan zeggen "en nu stop ik met content maken", want zoals ik al eerder zei vinden mensen het ook leuk om content te maken, en daar wordt dan ook (bewust of onbewust) gebruik van gemaakt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Deathchant schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:48:
[...]

Ik vermoed dat dat komt omdat ook veel gebruikers geen zin meer hebben om te blijven klagen, want het verandert toch niet.
omdat er geen werkbaar alternatief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do_sch
Kheos schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:36:
als gebruiker heb je het recht voor een van beide te kiezen, of gewoon niet naar Tweakers te komen.
Dat is de definitie van een zero-sum game... :|

dank voor je tijd en kusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
do_sch schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Dat is de definitie van een zero-sum game... :|

dank voor je tijd en kusje
ah, ok, Je hebt geen idee wat een zero-sum game is.
Lees je ff hier in en kom dan nog eens terug:
Wikipedia: Zero-sum game

Concreet: als beide partijen winnen ("gebruiker krijgt content", "tweakers krijgt reclame inkomsten" of "gebruiker krijgt content", "tweakers krijgt abo geld") kan het dus geen zero-sum game zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

RobIII schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:54:
[...]

Hoezo "je geeft het eerst gratis weg"? Tweakers is zo lang ik me kan heugen nooit gratis geweest. Er zijn altijd ads/banners geweest (en abo's sinds 2005). Daarmee 'betaal' je. En als je daar niet "mee" wil betalen dan a) kom je niet meer b) neem je een abo of c) adblock je de zooi maar moet je niet janken als Tweakers dat kat-en-muis spelletje mee speelt.

[...]

Nee, je snapt 't absoluut en overduidelijk totáál en volslagen niet. Maar ik ben onderhand klaar met praten tegen de muur. Je bent zo overtuigd van je 'gelijk' dat wat ik ook zeg geen zoden aan de dijk zet. Prima. Even dikke vrienden. Maar verwacht geen inhoudelijke reacties meer :>

[...]

Voor de één is €30 een aardige hap uit het wekelijks budget voor de ander kleingeld. Hoe is dat gelijk :? (Niet dat ik niet iedereen een goed inkomen gun! :> )

Al heeft DPG honderdmiljoenmiljard in contanten liggen. Hoe is dat in he-mels-naam relevant? Als zij een bijdrage van je verzoeken (of dat nou is door ads te kijken of een abo te nemen of je eerstgeborene naar ze vernoemen...): het staat ze toch vrij dat te vragen? Waar komt 't idee vandaan dat je recht zou hebben op al dit moois voor nop? Wil je geen ads, geen abo en je eerstgeborene niet opofferen dan zeg je 'nee dank je' en stem je met je voeten en blijf je weg. Maar, neeeeee, weet je wat we gaan doen? Lekker tóch komen en dan óók nog klagen. :F
Ik weet niet of je verantwoordelijk bent voor dit hele beleid waar we over discussieren, maar besef je eigenlijk wel dat je door je rooie naam meer gewicht in de schaal legt dan anderen? En dan ook nog eens je eigen betalingsheldhaftigheid projecteren op dat het ook zo hoort.
Je hebt nu wel erg vaak gezegd dat we hier geen medestander aan je hebben in de discussie en je bent er erg forceful in en je blijft vasthouden aan oude en bestaande principes.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met je agressieve toon hier. Me out ;w

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mensen als RobIII zijn -vrijwillig- in de weer om de site leuk te houden voor alle de meeste bezoekers ;) Ook hij heeft (AFAIK...) nul zeggenschap over ads etc. Toch frappant dat steeds de kaart moet worden getrokken van dat er wel een commercieel belang zou zijn bij iedereen die herkent dat ads een noodzakelijk kwaad kunnen zijn.
Nee ik denk dat de conclusie altijd al is geweest: Tweakers doet het graag anders maar weet -ondanks het vast meestal goedbedoelde meedenken- niet hoe dat in de praktijk dan zou werken zonder dat het meer kwaad dan goed doet voor de meeste bezoekers. Details: zie eerder. (Ik heb er als vrijwillige crew geen zicht op, maar ben er van overtuigd dat als een bedrijf weet hoe meer geld te verdienen met meer tevreden klanten, dat ze het dan doen. Of mensen zoals in dit topic met plezier als consultants inhuren als ze het daadwerkelijk werkbaar kunnen maken).

Dat terwijl er al lang alternatieven zijn. Ads zien. Ads zien maar negeren. Abo nemen. Er wordt zelfs niet een grote banhamer gepakt als je een adblocker gebruikt waar je dan (teh horror, vroeger deed een tweaker nooit zelf software moeten configureren!! :+ ) wel zelf moeite moet doen de boel te blokkeren en waar Tweakers aangeeft het erg niet te waarderen en aan hun kant de site soms aanpast.

En waarbij "zelfs" gewoon klachten in topics als dit publiekelijk worden besproken in de hoop er wat van te leren, uitleg te kunnen geven, etc.

Over vroeger gesproken:
RobIII schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:12:
Kijk nog eens naar 'vroegah'* en vergelijk dat eens met nu. Wil je dan nog steeds met droge ogen beweren dat alles toen beter was?
offtopic:
In navolging daarop: het forum ging 20 jaar geleden al zwaar achteruit!! want dit forum veranderd....

En ads zijn echt erger geworden: paar jaar geleden was beeldvullend een ding. Dan was het vroegah vast beter. Of niet, reclame-banners bestonden toen ook, maar waren veel subtieler. Toch jammer dat we 20 jaar later in deze ev0l commerciële tijden geen groen met paars knipperende ads voor online casino's of popups meer hebben? Ik zou graag niet de middenweg tussen 2000 en nu opzoeken wat dat betreft...

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 31-07-2020 11:07 . Reden: typo ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Kheos schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:36:
[...]
Ik mis optie 3 die ik gebruik:
- wel abonnee + wel reclame

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deathchant schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:57:
Ik weet niet of je verantwoordelijk bent voor dit hele beleid waar we over discussieren
Nope, en dat weet je donders goed. Laten we nou niet allerlei randzaken erbij betrekken en de discussie proberen vertroebelen of af te wenden van waar 't over ging zeg.
maar besef je eigenlijk wel dat je door je rooie naam meer gewicht in de schaal legt dan anderen?
Ben ik me zéker van bewust, al bijna 14 jaar. Toch reageer ik hier gewoon op persoonlijke titel maar omdat ik voor "team Tweakers" speel ben ik dus meteen "de vijand" ;)

Maar het is makkelijk om de discussie nu proberen daar naar toe te buigen i.p.v. het gewoon inhoudelijk te hebben over "Advertenties * groot, weg met abo?". Me weg te zetten als de grote, boze, rode, "forceful" mod. Terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer. Dat je 't niet met me eens bent is vers 2. En dat kan. Dat mag. Daarom discussiëren we toch gewoon? Dus ik vind 't een beetje kinderachtig om dan vervolgens deze kaart te trekken...
En dan ook nog eens je eigen betalingsheldhaftigheid projecteren op dat het ook zo hoort.
... Of vind je 't niet leuk om te horen dat er met twee maten wordt gemeten? Je Spotify betaal je wél om geen reclame te moeten horen of je luistert de gratis variant en neemt de reclames voor lief. En gebruik je geen spotify dan is de parallel vast wel met iets anders te trekken. Maar als 't om Tweakers gaat dan zuigen ads en moeten ze weg en is 't allemaal k-met-p en moet 't allemaal maar voor niks :? Of ben je ook gaan klagen bij Spotify en heb je daar je zin gekregen en luister je nu reclame-vrij voor nul euro?
Je hebt nu wel erg vaak gezegd dat we hier geen medestander aan je hebben
_O- Eén keer. Maar ik zie graag de overige keren waar ik dat gezegd heb.
..in de discussie en je bent er erg forceful in en je blijft vasthouden aan oude en bestaande principes.
Of ik heb gewoon steekhoudende argumenten en je hoort ze liever niet? Dus ik mag niet vasthouden aan mijn argumenten maar jij/jullie wel aan de jouwe? Je hoeft 't écht niet op te hangen aan m'n rooie nick hier.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met je agressieve toon hier. Me out ;w
:w

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 31-07-2020 11:21 ]

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

[...]

Ik weet niet of je verantwoordelijk bent voor dit hele beleid waar we over discussieren, maar besef je eigenlijk wel dat je door je rooie naam meer gewicht in de schaal legt dan anderen? En dan ook nog eens je eigen betalingsheldhaftigheid projecteren op dat het ook zo hoort.
Je hebt nu wel erg vaak gezegd dat we hier geen medestander aan je hebben in de discussie en je bent er erg forceful in en je blijft vasthouden aan oude en bestaande principes.
Gelukkig post jij wel op een vriendelijke manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je posts in dit topic zijn op zijn minst verhit te noemen, alsof je je persoonlijk aangevallen voelt. Wellicht tijd voor iets minder emotie, met de ratio is als ik je posts afpel niet veel mis.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddingguy
FirePuma142 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Je posts in dit topic zijn op zijn minst verhit te noemen, alsof je je persoonlijk aangevallen voelt. Wellicht tijd voor iets minder emotie, met de ratio is als ik je posts afpel niet veel mis.
Naja... dat is het hele eieren eten hier.
Verhitte discussies, niet naar elkaar willen luisteren, niet openstaan voor andere dingen, hakken in zand steken en vooral je eigen lijn blijven voeren ('zo doen we het toch altijd al, dus is het goed').

Ik heb al meerdere keren gezegd dat deze houding niet de juiste is. En dat vanuit de community heel goede ideeen geopperd kunnen worden, mits men open staat voor andere ideeen en zienswijzen van anderen.

Praat eens met elkaar, in plaats van elkaar af te fakkelen als je denkt de mogelijkheid te hebben. Dit is in mijn opiek niet erg constructief, of ik moet het natuurlijk mis hebben...
We zijn hier een community die - als het goed is - het beste met elkaar voor hebben. Gedraag je er dan ook zo naar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
kiddingguy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Verhitte discussies, niet naar elkaar willen luisteren, niet openstaan voor andere dingen, hakken in zand steken en vooral je eigen lijn blijven voeren ('zo doen we het toch altijd al, dus is het goed').

Ik heb al meerdere keren gezegd dat deze houding niet de juiste is. En dat vanuit de community heel goede ideeen geopperd kunnen worden, mits men open staat voor andere ideeen en zienswijzen van anderen.

Praat eens met elkaar, in plaats van elkaar af te fakkelen als je denkt de mogelijkheid te hebben. Dit is in mijn opiek niet erg constructief, of ik moet het natuurlijk mis hebben...
We zijn hier een community die - als het goed is - het beste met elkaar voor hebben. Gedraag je er dan ook zo naar.
Iedereen zegt dat vanuit de community hele goede ideeën kunnen komen maar niemand stelt iets voor. Ik ben serieus wel benieuwd naar creatieve ideeën, doe eens een voorstel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
[...]

Het mooie is dan ook dat juist deze banners een gevolg zijn van het luisteren naar de community, de voornaamste reden dan mensen een adblocker gebruikte (of beter gezegd: wat zou moeten worden opgelost om de adblocker uit te zetten) was:
-dat mensen externe ads niet vertrouwen qua veiligheid/exploits,
-ze voor teveel vertraging op het systeem zorgde (zowel netwerk als CPU en geheugen)
-en mensen tegen tracking door 3e partijen waren

Nu zijn deze adds gehost bij tweakers en zijn het normale afbeeldingen wat in ieder geval al punt 2 en 3 moet oplossen en omdat het gehost word bij tweakers zelf zou ook het risico qua veiligheid/exploits een stuk lager moeten zijn.

Nu blijkt dan dus ineens dat die 3 reden eigenlijk excuses waren?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]
niet openstaan voor andere dingen, hakken in zand steken en vooral je eigen lijn blijven voeren
Hou toch op.

In topics zoals deze, die al zo oud zijn als Tweakers zelf min een paar jaar, roepen een paar mensen altijd heel hard dat advertenties godsgruwelijk irritant zijn, en dat Tweakers maar even hét probleem van de tegenwoordige tijd, namelijk interessante content online krijgen zonder irritante advertenties, voor het hele Nederlandstalige publiek en liefst het hele Internet moeten oplossen.

En daar komen dan de meest achterlijke suggesties uit voort, van mensen die überhaupt geen enkele ervaring lijken te hebben met het runnen van een website, laat staan op de schaal van Tweakers. Gaan mensen daarop in met tegenargumenten, dan "werken ze voor de toch al veel te rijke DPG". Sure.

Het is gewoon makkelijk om op dit forum te trappen tegen alles wat reclame heet, want ja, het hele Internet doet het, en Tweakers staat je toe om die discussie hier te voeren. Dat betekent niet dat deze discussie op deze manier productief of zelfs maar zinvol is, want voor sommige van die mensen lijkt de enige gewenste uitkomst te zijn: een gratis, advertentievrij (of zonder zichtbare advertenties) Tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 31-07-2020 11:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Een site van de TMG vind ik stukken hinderlijker met grote groene vlakken/pop-up's om je een abo af te dwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:58
Ach in het begin werd Tweakers.net opgericht vanuit een hobbyproject. Inmiddels is het uitgegroeid naar een van de bekendere website van Nederland en overgenomen in het verleden door Sanoma en nu is DPG Media eigenaar. Welke er alles aan doen om een breed publiek aan te spreken en waar Tweakers ook de originele hoofdfocus probeert te behouden: techneuten en hobbyisten.
Vanuit de hobbyfase waren advertenties niet de hoofdmodes, nu Tweakers.net groot is en vanuit DPG Media zelf winstgevend moet zijn, zijn advertenties wel de hoofdmodes.

Zelf ben ik geen voorstander van advertenties, maar Tweakers.net voelt wel meer in balans dan sommige andere bekende Nederlandse websites. Zolang er geen betere oplossing is waarbij alle partijen achterstaan en tevreden zijn, dan blijven we deze discussie houden.

Kwam nog een presentatie tegen over Tweakers.net in 2011 met o.a onderwerp Advertenties.
https://slideplayer.nl/slide/2315642/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
CodeCaster schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Het is gewoon makkelijk om op dit forum te trappen tegen alles wat reclame heet, want ja, het hele Internet doet het, en Tweakers staat je toe om die discussie hier te voeren. Dat betekent niet dat deze discussie op deze manier productief of zelfs maar zinvol is, want voor sommige van die mensen lijkt de enige gewenste uitkomst te zijn: een gratis, advertentievrij (of zonder zichtbare advertenties) Tweakers.
Het gaat erom dat er een open gesprek gevoerd zou moeten worden. Voors en tegens gezegd kunnen worden. Daarbij elkaar niet compleet neerhalen "omdat het een andere zienswijze" is.
Met een 'open mind' erin gaan en luisteren naar elkaar. En op basis daarvan met een gefundeerd (en nee, dat is niet "zo hebben we het altijd al gedaan, dus is het goed") antwoord komen.

Kijk naar, en onderzoek, alternatieven. Dat is het sleutelwoord: alternatieven voor een betaalmuur of 1 eur/maand. Of anders, hoe breng je relevantie (en ja, daar wil men best voor betalen).

Nee zeggen om nee zeggen, heeft nog niemand wat verder gebracht in deze wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kiddingguy schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Het gaat erom dat er een open gesprek gevoerd zou moeten worden. Voors en tegens gezegd kunnen worden.
Dat kan heel goed op Tweakers.
Daarbij elkaar niet compleet neerhalen "omdat het een andere zienswijze" is.
Dat soort reacties zie ik toch vooral vanuit het anti-advertentiekamp komen.
Met een 'open mind' erin gaan en luisteren naar elkaar. En op basis daarvan met een gefundeerd (en nee, dat is niet "zo hebben we het altijd al gedaan, dus is het goed") antwoord komen.

Kijk naar, en onderzoek, alternatieven. Dat is het sleutelwoord: alternatieven voor een betaalmuur of 1 eur/maand. Of anders, hoe breng je relevantie (en ja, daar wil men best voor betalen).

En hier ben ik het niet met jou eens. Als ik je reacties in dit topic doorlees, dan ga jij pas akkoord als mensen die veel bijdragen aan de site geen advertenties te zien krijgen, en/of als iedereen voor hem/haar/het relevante advertenties te zien krijgt met nog wat voorwaarden.

Dat Tweakers niet volledig op jouw voorwaarden ingaat, betekent niet dat er niet naar je geluisterd wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
En op basis daarvan met een gefundeerd (en nee, dat is niet "zo hebben we het altijd al gedaan, dus is het goed") antwoord komen.
Dat zeg je nu al een paar keer. Supervervelend.
Stop met je vage insinuaties en toon mij de posts waarin iemand van Tweakers zegt: "nee, we gaan niks veranderen want we hebben het altijd zo gedaan".
en dat heeft men gedaan. again en again en again en again. En nooit komen er werkbare alternatieven.
Als het allemaal zo makkelijk is, waar zijn ze dan?
Geef eens een lijstje met alle werkbare alternatieven uit dit topic.
Veranderen om te veranderen heeft ook nog niemand wat verder gebracht in deze wereld. Net zoals roeptoeteren dat iets slecht is zonder alternatieven op tafel te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MuVo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:48:

Vanuit de hobbyfase waren advertenties niet de hoofdmodes, nu Tweakers.net groot is en vanuit DPG Media zelf winstgevend moet zijn, zijn advertenties wel de hoofdmodes.
Wat heeft DPG al dan niet te maken met de gezonde wens om winstgevend te zijn?

Ik vond de takeovers schitterend. Helaas is niet iedereen het met me eens, dus zijn ze weg ondanks dat ze tegen een hoog tarief werden verkocht. Dus hoezo hoofdmodus?

Misschien is dit een eye opener voor je: reviews: Tweakers 21 jaar: in gesprek met de oprichters.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 31-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CodeCaster schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Dat kan heel goed op Tweakers.
Solid schmaybe.

Je kunt hier prima je zegje doen, maar voordat je gehoord wordt ben je soms tig topics en talloze posts en jaren (!) verder waarbij er tussendoor voornamelijk radiostilte is, vaak gecombineerd met het omarmen van de status quo. Tweakers is een nogal log beestje.

Zie bijvoorbeeld de topics over gesponsorde reviews of handelaren in V&A. Aan de eerste is uiteindelijk een soort van paal en per gesteld, over de tweede wordt nog steeds gesproken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
PcDealer schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Wat heeft DPG al dan niet te maken met de gezonde wens om winstgevend te zijn?

Ik vond de takeovers schitterend. Helaas is niet iedereen het met me eens, dus zijn ze weg ondanks dat ze tegen een hoog tarief werden verkocht. Dus hoezo hoofdmodus?

Misschien is dit een eye opener voor je: reviews: Tweakers 21 jaar: in gesprek met de oprichters.
Ik wilde niet zeggen alleen dat DPG een gezonde wens heeft om winstgevend te zijn. Dat die heeft Tweakers.net vanuit vanuit hobby perspectief al in een kleine mate, maar toen het een bedrijf werd is dit een normale wens. Ieder bedrijf heeft een wens om winstgevend te zijn en te blijven. Advertenties helpen nu hier aan mee om onkosten te dekken maar ook winst te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 31-07-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FirePuma142 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Zie bijvoorbeeld de topics over gesponsorde reviews of handelaren in V&A. Aan de eerste is uiteindelijk een soort van paal en per gesteld,
Waar niets over gecommuniceerd is ondanks de toezegging in de sluitmessage en het feit dat het slechts bij een commerciële reviewbureau heeft plaats gevonden.
MuVo schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Ik wilde niet zeggen alleen dat DPG een gezonde wens heeft om winstgevend te zijn. Dat die heeft Tweakers.net vanuit vanuit hobby perspectief al in een kleine mate, maar toen het een bedrijf werd is dit een normale wens. Ieder bedrijf heeft een wens om winstgevend te zijn.
Ik ben je kwijt. Welk punt wilde je nu maken :?

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 31-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
PcDealer schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Waar niets over gecommuniceerd is ondanks de toezegging in de sluitmessage en het feit dat het slechts bij een commerciële reviewbureau heeft plaats gevonden.

[...]

Ik ben je kwijt. Welk punt wilde je nu maken :?
Zie update, reactie was inderdaad nog niet af.

[ Voor 5% gewijzigd door MuVo op 31-07-2020 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

En dat vanuit de community heel goede ideeen geopperd kunnen worden, mits men open staat voor andere ideeen en zienswijzen van anderen.
Maar we zijn inmiddels vier pagina's verder en ik zie nergens concrete ideeën.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Nou, de grens van irritatie ligt in elk geval niet bij een website als Tweakers, denk ik dan. Er zijn op Tweakers geen floor ads, geen popups, geen banners die geluid afspelen, geen bewegende mannetjes, geen full page take-overs, en vooral geen banners die maar random inhoud laten zien. Op deze website hebben we het slechts over twee of drie advertentie-posities per pagina, en vaak is ook geen banner.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

[...]

Het enige interessante eraan zijn de comments. Comments die jullie dan GRATIS ontvangen van de bezoekers die hier nog komen. En net tegen deze bezoekers gaan jullie nog wat lopen zeiken dat inkomsten een issue zijn en dat jullie banners nu via een omweg opnieuw zoveel mogelijk willen opdringen.
Sinds wanneer is IT hosting & IT infrastructuur gratis? Tweakers.net investeert om een platform neer te zeten waar jij gratis je comments mag achterlaten. Tot het moment dat dit bannerviews of andere sponsorinkomsten oplevert, moet dit ergens geld kosten.

Het is jouw goed recht de mening te hebben dat comments het enige interessante zijn. Ik denk dat het succes van de meetups wel uitwijst dat er ook andere meningen heersen onder de userbase.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1 2 3 4 Laatste