Advertenties * groot, weg met abo?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 06:44
Sinds kort zie ik op tweakers behoorlijk grote (en irritante) reclames.
Ja, ik heb Adblock Plus en Ghostery aanstaan (meer tegen de volle bak en 'fullscreen' advertenties op o.m. tweakers, maar ook nu.nl en andere sites).

Kennelijk is er een nieuw soort reclame nu die (nog niet) gedetecteerd wordt. Klopt dit?

Enne.... valt deze mega-reclame van nu Azerty/Philips weg wanneer ik een premium-lidmaatschap aanga van 1 EUR/maand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZD32d0-Wl3U5mI9ouw23hBPCrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DeccP8lFJ6rcSY0kD6etCb2h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik heb een "gold" abo (iets duurder dan 1 euro) maar ik zie die add, ook met uitgeschakelde add-blocker, niet.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als Supporter heb je inderdaad zelf de mogelijkheid om reclame uitingen uit te zetten (met uitzonderingen in de Youtube player).

Zie: https://tweakers.net/info/abonnementen/

En zoals te lezen is in: plan: Posten van afbeeldingen afgerond, Unsorted vernieuwd - Development-iter...
doen we onder een klein deel van de gebruikers een test met banners die lastiger te blokkeren zijn;

[ Voor 55% gewijzigd door Equator op 23-04-2020 11:30 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Hi @kiddingguy ,

We zijn op dit moment bezig met een test om banners te tonen aan gebruikers die een AdBlocker hebben. Deze banners hebben als voordeel dat het simpele .png/.jpg/.gif banners zijn.

Mag ik vragen waarom je het irritant vind? Voor de evaluatie is dat handig namelijk :)

De reclame valt weg als je een abonnement neemt ja.

[ Voor 6% gewijzigd door chengbondkwok op 23-04-2020 11:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kiddingguy
Ik heb niet voor niets een adblocker geïnstalleerd ;)

Op zich is er niets mis met advertenties, mits ze relevant zijn. En niet té groot en niet té opdringerig.
Voor mij: advertentie niet relevant, te groot en te opdringerig!

Vandaar dat ik het irritant vind.

[ Voor 16% gewijzigd door kiddingguy op 23-04-2020 11:42 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:34

Cyphax

Moderator LNX
kiddingguy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:41:
Ik heb niet voor niets een adblocker geïnstalleerd ;)
Dan zou je ook het gegeven dat Tweakers niet voor niets banners laat zien moeten kunnen begrijpen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kiddingguy
Cyphax schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:10:
[...]

Dan zou je ook het gegeven dat Tweakers niet voor niets banners laat zien moeten kunnen begrijpen. :)
Zoals aangegeven.... met banners/advertenties is op zich niets mis, MITS ze relevant zijn. En dat zijn ze niet.

Simpelweg cookies uitlezen en willekeurige advertenties tonen is niet relevant. En juist daar zit het hele euvel.

Zelf ben ik online marketeer en adviseer ook altijd om relevante content, op relevante sites, van relevante personen met al dan niet relevante advertenties te tonen. Alleen dan is de bezoeker bereid deze te acccepteren.

Twintig keer een Zalando reclame te zien, of Corendon advertenties (met nog niet eens de juiste producten/bestemmingen) levert alleen maar irritatie op.

En het feit dat sommige advertenties joekels van dingen zijn die je volledige scherm bezetten, speelt denk ik wel in de kaart voor de adblockers.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:28
Ik persoonlijk wil juist niet dat advertenties relevant zijn, dat betekent namelijk dat degene door wie ze worden getoond teveel over mij weet. Maar goed, ieder zijn ding vermoed ik.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:34

Cyphax

Moderator LNX
kiddingguy schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:16:
[...]

Zoals aangegeven.... met banners/advertenties is op zich niets mis, MITS ze relevant zijn. En dat zijn ze niet.
Blokkeer je niet alles waarmee de advertentieboeren jou van zo relevant mogelijke advertenties willen voorzien dan?
Simpelweg cookies uitlezen en willekeurige advertenties tonen is niet relevant. En juist daar zit het hele euvel.

Zelf ben ik online marketeer en adviseer ook altijd om relevante content, op relevante sites, van relevante personen met al dan niet relevante advertenties te tonen. Alleen dan is de bezoeker bereid deze te acccepteren.

Twintig keer een Zalando reclame te zien, of Corendon advertenties (met nog niet eens de juiste producten/bestemmingen) levert alleen maar irritatie op.
Maar wat relevant is voor jou is misschien voor mij niet relevant toch? Misschien ben je heel erg into fotografie, en dan zijn advertenties in die categorie voor jou relevant, maar ik heb dan weer helemaal niks met fotografie...
Dat is toch heel moeilijk om gepersonaliseerd te maken? Zeker als je al die pogingen met bijv. Adblock tegenhoudt..

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
@kiddingguy je vraag was of de advertenties weg zijn als je een abonnement neemt, antwoord is ja :Y
Neem een abonnement...jij geen advertenties meer (op tweakers) en tweakers toch nog een beetje inkomsten. Win-win d:)b

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 04:25
[...]

En het feit dat sommige advertenties joekels van dingen zijn die je volledige scherm bezetten, speelt denk ik wel in de kaart voor de adblockers.
Daar ligt meteen een mooi onderwerp. Wat is relevant? Je zou kunnen zeggen dat juist de retargeting banners van bijvoorbeeld Zalando of Booking of dergelijke relevant zijn, je krijgt deze per slot te zien naar aanleiding van je eigen surfgedrag. Menig online marketeer kan je daar gepassioneerd van proberen te overtuigen.

Ik vind dat niet helemaal zo. Er zijn goede voorbeelden te noemen, maar 9 van de 10x slaat retargeting de plank mis. In mijn ogen is relevantie dat het in de context van het platform of de geboden content past. En daar zijn wij (naar mijn bescheiden mening) juist erg goed in. Wij richten ons primair op partners en adverteerders die binnen het domein tech zitten en daarmee contextual zijn aan ons platform. Daar hebben we allerlei targeting mogelijkheden voor, die niet uitgaan van gedrag van de bezoeker (en daarmee tracking), maar uitgaan van de context van de bezochte pagina of het bezochte channel.

Ik zou willen pleiten dat deze advertentie van Azerty i.s.m. Philps over het algemeen genomen relevant is voor Tweakers en daarmee ook voor jullie als tweakers (snap je 'm nog ;) ). Daarmee kan het natuurlijk zo zijn dat jij Azerty geen goede winkel vindt of dat je helemaal geen monitor nodig hebt, maar daarmee valt ie nog wel steeds binnen de tech context van Tweakers.

Over het formaat; we houden ons aan de algemeen geldende IAB standaarden, die zijn wereldwijd geaccepteerd, gebruikelijk en user friendly. Dat staat tegenover dat we geen take overs toe staan en al helemaal geen banners over de content heen of als pop up tussen de content in. In mijn ogen hebben we daarmee een heel netjes advertentiebeleid en is het alternatief inderdaad het nemen van een abonnement, waar het bannervrij beleven van ons platform een onderdeel is.

Dit doen we vanuit de filosofie dat we in de basis willen dat iedereen zijn bijdrage doet aan ons platform. Hetzij door het zien van display advertising, hetzij het nemen van een abonnement of in de toekomst wellicht ook andere soorten van 'waarde toevoegen' zoals het creëren van content, te denken aan bijvoorbeeld reviews.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kiddingguy
@Bart Zoetmulder Bedankt voor je uitvoerige reactie.
Waardeer ik ook zeer, en zeker vanuit jouw rol van commercieel manager.

It's a fine line... tussen relevantie, advertenties en acceptatie van de gebruiker/bezoeker.
Ik ben het met je eens dat (re)targetting in de meeste gevallen niet werkt, of in ieder geval onvoldoende.

Om op het voorbeeld van Azerty/Philips monitoren terug te komen. Ja, ik heb - via de Pricewatch - wel wat gezocht en ben daarbij op de site van Azerty geweest. En nee, ik heb geen monitor nodig (van Philips of welk ander merk dan ook). Deze advertentie is 50% op mij van toepassing. Tegelijkertijd denk ik dan "hoezo monitoren", en daar gaat dan je relevantie.
Het klopt inderdaad dat deze ad voor de doelgroep van tweakers getoond zou kunnen worden.

In-app aankopen (of in-site in geval van tweakers) is een mooie "tussenoplossing". De bezoeker weet wat hij kan verwachten van een platform/site als bijv. tweakers, en heeft de optie om de advertenties "af te kopen".
Suggesties die ik ook bij nu.nl etc. heb ingediend. Je houdt het commitment van je bezoeker, en komt hem/haar tegelijkertijd tegemoet in de behoefte om geen advertenties te zien.

En... zoals je misschien al aan het grijze T'tje kunt/hebt gezien... ik ben nu tweakers-member :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gaan we weer met de wapenwedloop, moeilijker te detecteren advertenties.
drukt alle relevante content weer ongewenst naar beneden. reclame direct boven mn landingpage waar ik een selectie maak voor content is wat mij betreft een nogo. (er is nog geen inhoudelijle content -lees: alleem wat titels- getoond door tweakers, maar wel al reclame..)
https://tweakers.net/i/ dan maar op de filter, dan ga ik maar naar een txt only versie, even wachten wie t netter met CSS oplost voor me.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

dyrc schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:44:
gaan we weer met de wapenwedloop, moeilijker te detecteren advertenties.
drukt alle relevante content weer ongewenst naar beneden. reclame direct boven mn landingpage waar ik een selectie maak voor content is wat mij betreft een nogo. (er is nog geen inhoudelijle content -lees: alleem wat titels- getoond door tweakers, maar wel al reclame..)
https://tweakers.net/i/ dan maar op de filter, dan ga ik maar naar een txt only versie, even wachten wie t netter met CSS oplost voor me.
Tja, iets zal toch moeten betalen voor de redacteurs die al die relevante content maken, evenals de developers die het mogelijk maken om uberhaupt de site te bezoeken. Maar gelukkig kan je voor maar een eurotje per maand daar helemaal geen last van hebben. Ben je in ieder geval niet helemaal een freeloader.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Maarten_E schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:20:
Ik persoonlijk wil juist niet dat advertenties relevant zijn, dat betekent namelijk dat degene door wie ze worden getoond teveel over mij weet. Maar goed, ieder zijn ding vermoed ik.
Voor niet betalende leden zijn advertenties wel relevant. Want ze betalen voor de site door een stukje ruimte op de pagina op te offeren voor een advertentie. Tweakers moet tenslotte betaald worden.

Persoonlijk vind ik in het algemeen dat mensen met advertentie blokkers eigenlijk hand in eigen boezem moeten steken en ook geen beloning voor hun diensten moeten vragen. Want het mag gratis toch.

[ Voor 16% gewijzigd door Wim-Bart op 24-04-2020 02:40 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:39:
[...]

Voor niet betalende leden zijn advertenties wel relevant. Want ze betalen voor de site door een stukje ruimte op de pagina op te offeren voor een advertentie. Tweakers moet tenslotte betaald worden.

Persoonlijk vind ik in het algemeen dat mensen met advertentie blokkers eigenlijk hand in eigen boezem moeten steken en ook geen beloning voor hun diensten moeten vragen. Want het mag gratis toch.
Naja... het business model moet soms op de schop!

Ik blijf steeds bij mijn woord "relevant"... wanneer iets relevant is, ben je best bereid hier "iets" voor te betalen; abonnement bij sportschool (je krijgt er gezondheid voor terug), abo op tijdschrift (je krijgt er interessant leesvoer voor terug), abo op Donald Duck (kinderen -en jijzelf- blijven tevreden), abo bij bezorgservice van boodschappen (boodschappen worden aan huis geleverd en jij bespaart tijd en frustratie).

Wanneer je op deze manier kijkt naar "wat krijgt je klant ervoor terug" en "wat is de toegevoegde waarde voor jóuw klant" en minder in eerste instantie naar je eigen portemonnee kijken (ja, ik weet... de schoorsteen moet ook roken), zul je zien dat er deuren opgaan en ook jíj soms disruptief kunt zijn in je markt,

Je moet wel willen en durven om zo te denken. Dat dan weer wel.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik heb er altijd een beetje moeite mee, Tweakers heeft zelf er voor gekozen om als bedrijf te gaan fungeren, dit betekend dat ze denken dat het alsmaar grootser moet worden, en op een geven moment begonnen te piepen over te weinig inkomsten....duh.

Maar Als ik een beetje rondkijk op Tweakers zie ik dat Tweakers alleen maar groot is geworden door....juist de bezoekers die relevante discussies en reacties posten, als je die allemaal weg zou halen, blijft er van Tweakers niets over !, en dan houd je alleen een tech website over die artiekeltjes overtypt zoals alle anderen.
In mijn ogen is Tweakers voor zeker 90% bezoeker content.

Wat ik daarmee wil zeggen, dat juist de belangrijke bezoeker die content genereert voor Tweakers, maar genoegen moeten nemen met reclame banners e.d. en totaal niet "beloond" worden voor het vele content die ze genereren waardoor er juist steeds meer bezoekers komen.

Voor de vaste bezoeker weet wat er speelt, en kijkt er vaak niet naar om, maar een nieuwe bezoeker, die tegen een Banner wall aanloopt, zal eerder gaan weg klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
absrnd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:15:
Ik heb er altijd een beetje moeite mee, Tweakers heeft zelf er voor gekozen om als bedrijf te gaan fungeren, dit betekend dat ze denken dat het alsmaar grootser moet worden, en op een geven moment begonnen te piepen over te weinig inkomsten....duh.

Maar Als ik een beetje rondkijk op Tweakers zie ik dat Tweakers alleen maar groot is geworden door....juist de bezoekers die relevante discussies en reacties posten, als je die allemaal weg zou halen, blijft er van Tweakers niets over !, en dan houd je alleen een tech website over die artiekeltjes overtypt zoals alle anderen.
In mijn ogen is Tweakers voor zeker 90% bezoeker content.

Wat ik daarmee wil zeggen, dat juist de belangrijke bezoeker die content genereert voor Tweakers, maar genoegen moeten nemen met reclame banners e.d. en totaal niet "beloond" worden voor het vele content die ze genereren waardoor er juist steeds meer bezoekers komen.

Voor de vaste bezoeker weet wat er speelt, en kijkt er vaak niet naar om, maar een nieuwe bezoeker, die tegen een Banner wall aanloopt, zal eerder gaan weg klikken.
Qua "beloning" moet je niet alleen kijken naar geld (voor tweakers zelf), maar zeker ook naar diegenen die het relevant maken; juist ja, de contentproviders a.k.a. experts die anderen van informatie voorzien, artikelen plaatsen, vergelijkingen maken, en reviews schrijven.
Voor deze groep moet m.i. ook zeker iets gedaan worden; 'gratis' lidmaatschap, geen advertenties, meetings, presentjes e.d., meet en greets, eerder toegang tot producten etc etc.

Een community kan alleen overleven van relevante content door haar gebruikers. En de gebruikers/lezers van deze content.

Ja, een community moet betaald worden (hosting, website, medewerkers, evt. pand), maar dat zal in principe door sponsoring en externe gelden gedaan moeten kunnen worden.
In het geval van tweakers zijn er voldoende merken, winkels en ketens die hun producten en diensten kunnen aanbieden (al dan niet tegen betaling/sponsoring aan tweakers). En al dan niet via een marktplaats zoals pricewatch, en een bepaalde kickback.

Echter, alleen op relevante basis, dus geen monitoren aankondigen in een mouse-thread, geen telefoons bij een NAS etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:47:
[...]

Qua "beloning" moet je niet alleen kijken naar geld (voor tweakers zelf), maar zeker ook naar diegenen die het relevant maken; juist ja, de contentproviders a.k.a. experts die anderen van informatie voorzien, artikelen plaatsen, vergelijkingen maken, en reviews schrijven.
Voor deze groep moet m.i. ook zeker iets gedaan worden; 'gratis' lidmaatschap, geen advertenties, meetings, presentjes e.d., meet en greets, eerder toegang tot producten etc etc.

Een community kan alleen overleven van relevante content door haar gebruikers. En de gebruikers/lezers van deze content.

Ja, een community moet betaald worden (hosting, website, medewerkers, evt. pand), maar dat zal in principe door sponsoring en externe gelden gedaan moeten kunnen worden.
In het geval van tweakers zijn er voldoende merken, winkels en ketens die hun producten en diensten kunnen aanbieden (al dan niet tegen betaling/sponsoring aan tweakers). En al dan niet via een marktplaats zoals pricewatch, en een bepaalde kickback.

Echter, alleen op relevante basis, dus geen monitoren aankondigen in een mouse-thread, geen telefoons bij een NAS etc.
Wat je nu zegt is dat je niet wil deelnemen aan een forum of discussie tenzij je er iets voor terug krijgt.
Daarnaast zeg je dat de user generated content hetgeen is wat een forum of discussie draaiende houdt.
Zie je nou echt niet hoe hypocriet dat is?

De enorme berg user generated content IS wat je er voor terug krijgt.
Dat wordt allemaal draaiende gehouden door een paar vrij onbenullige advertenties, is dat nou echt een probleem? Als je ze niet wilt zien leg je gewoon 12 euro per jaar opzij en steun je Tweakers ook nog, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten begrijp ik.

Advertenties categoriseren en personaliseren is geen taak voor de developers, dat wordt vanuit de advertentie-provider gedaan op basis van jouw surfgedrag, mocht je dat toestaan. Zo niet krijg je nog generiekere advertenties te zien.
Ze alleen op basis van categorie laten zien is een hels werk en levert onder de streep een heel stuk minder op dan de gegenereerde inkomsten er van.

Daarnaast is iedere Tweaker een 'content-provider', hoe ben je van plan de scheiding te trekken voor wie er 'beloningen' zouden moeten zijn of niet?
Want vergeef me als ik hier op teentjes trap, maar je smeekt hier praktisch om beloningen terwijl ik uit je post geschiedenis maar bar weinig constructiefs kan halen...
En nu wil je ook nog eens dat je daarvoor gratis dingen toegestopt krijgt en geen advertenties ziet....

Manmanman...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• absrnd
Beloning is wat ik expres niet genoemd heb,
maar feit is wel dat Tweakers nu een bedrijf is, en geen hobby clubje meer, een bedrijf dat winst (probeert) te maken.

En dat doe je door nog grootser te worden, en nog meer content voor de bezoeker te genereren, maar dit alles wordt alleen mede mogelijk gemaakt door die heel veel bezoekers, die voor Tweakers relevante en interessante content genereren, en die daar door meer bezoekers aan trekt.

Ik vraag me dus ook af hoeveel verkeer krijgt de hoofdpagina met wat artikelen elke dag, en hoeveel bezoekers het forum dagelijks krijgt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiddingguy
Wintervacht schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:58:
[...]

Wat je nu zegt is dat je niet wil deelnemen aan een forum of discussie tenzij je er iets voor terug krijgt.
Daarnaast zeg je dat de user generated content hetgeen is wat een forum of discussie draaiende houdt.
Zie je nou echt niet hoe hypocriet dat is?

De enorme berg user generated content IS wat je er voor terug krijgt.
Dat wordt allemaal draaiende gehouden door een paar vrij onbenullige advertenties, is dat nou echt een probleem? Als je ze niet wilt zien leg je gewoon 12 euro per jaar opzij en steun je Tweakers ook nog, maar je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten begrijp ik.

Advertenties categoriseren en personaliseren is geen taak voor de developers, dat wordt vanuit de advertentie-provider gedaan op basis van jouw surfgedrag, mocht je dat toestaan. Zo niet krijg je nog generiekere advertenties te zien.
Ze alleen op basis van categorie laten zien is een hels werk en levert onder de streep een heel stuk minder op dan de gegenereerde inkomsten er van.

Daarnaast is iedere Tweaker een 'content-provider', hoe ben je van plan de scheiding te trekken voor wie er 'beloningen' zouden moeten zijn of niet?
Want vergeef me als ik hier op teentjes trap, maar je smeekt hier praktisch om beloningen terwijl ik uit je post geschiedenis maar bar weinig constructiefs kan halen...
En nu wil je ook nog eens dat je daarvoor gratis dingen toegestopt krijgt en geen advertenties ziet....

Manmanman...
Nee, dat zegt niet.

Ik zeg wel dat je degenen wel zou kunnen belonen die het waard maken dat een forum bestaat.
Een forum bestaat op basis van - inderdaad - gegenereerde content. Soms de ene post wat belangrijker dan de andere.
En je hebt forumleden die een 'autoriteit' zijn een op bepaald gebied, en die moet je koesteren. Zij leveren - vaak kosteloos - hun kennis en expertise aan, waardoor anderen hier van kunnen leren en beslissingen kunnen nemen (product A of toch product B).
En door deze exposure en traffic, ben je relevant voor spnsoren en/of andere partijen.

Hoe je vervolgens gaat bepalen wie "belangrijk" is, is een andere discussie.
En ja, iedereen die - en ja ik van in herhaling - relevante content aanlevert, is inderdaad mega-belangrijk in het hele forum-verhaal.
En ja, ook wanneer het relevant is, zijn mensen bereid hier voor te betalen.

Er zijn heel veel verschillende (verdien)modellen voor o.m. forums (besloten en open groepen, betaalde en niet-betaalde content, freemiums, eerste paar posts zien bij een onderwerp, daarna pas betalen, groepen & betaalde (online) bijeenkomsten over topics e.d.)

De vraag blijft wel - en hiermee ben ik dit onderwerp gestart - of je hele grote advertenties moet tonen die (in ieder geval voor mij) niet relevant zijn.
En de manier erop er toch geld verdiend moet worden, omdat niets immers gratis is... is waar het hier nu onder andere om gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:09:
[...]

Nee, dat zegt niet.

Ik zeg wel dat je degenen wel zou kunnen belonen die het waard maken dat een forum bestaat.
Een forum bestaat op basis van - inderdaad - gegenereerde content. Soms de ene post wat belangrijker dan de andere.
En je hebt forumleden die een 'autoriteit' zijn een op bepaald gebied, en die moet je koesteren. Zij leveren - vaak kosteloos - hun kennis en expertise aan, waardoor anderen hier van kunnen leren en beslissingen kunnen nemen (product A of toch product B).
En door deze exposure en traffic, ben je relevant voor spnsoren en/of andere partijen.
...die volgens jou vervolgens deze advertenties niet mogen tonen..
Hoe je vervolgens gaat bepalen wie "belangrijk" is, is een andere discussie.
En ja, iedereen die - en ja ik van in herhaling - relevante content aanlevert, is inderdaad mega-belangrijk in het hele forum-verhaal.
En ja, ook wanneer het relevant is, zijn mensen bereid hier voor te betalen.

Er zijn heel veel verschillende (verdien)modellen voor o.m. forums (besloten en open groepen, betaalde en niet-betaalde content, freemiums, eerste paar posts zien bij een onderwerp, daarna pas betalen, groepen & betaalde (online) bijeenkomsten over topics e.d.)
Alles wat je hier beschrijft (afgezien van gratis alleen de eerste posts kunnen bekijken, dat is een doodvonnis voor een forum) is reeds in werking bij Tweakers, hier nomeen ze het echter gewoon abbonnementen, waarmee je geen ads meer ziet en toegang krijgt tot allerhande extra functionaliteit.
De vraag blijft wel - en hiermee ben ik dit onderwerp gestart - of je hele grote advertenties moet tonen die (in ieder geval voor mij) niet relevant zijn.
En de manier erop er toch geld verdiend moet worden, omdat niets immers gratis is... is waar het hier nu onder andere om gaat.
Er zijn voor websites/fora 2 basic manieren om inkomsten te genereren: advertenties en betaalde diensten.
Hier hebben we ze beide, waarmee je d.m.v. een betaalde dienst geen advertenties meer ziet, zoals ook bij vrijwel elke andere website die een betaalde versie aanbiedt zo is..

Je bent nu aan het cirkelredeneren en het enige wat er uit de hele discussie te filteren is, is dat jij vindt dat de advertenties die je ziet (en eenvoudig te verwijderen zijn) niet relevant genoeg zijn voor jouw persoonlijke smaak.
Het is voor de devs van Tweakers onmogelijk om te weten wat je dan wel wilt zien en er is echt geen beginnen aan om ook maar iets te proberen te implementeren wat advertenties nog verder uitsplitst en op een of andere magische wijze 'relevanter' maakt aan de individuele wensen van ettele tienduizenden mensen.

Wat is relevant? Wie zegt dat jouw relevant gelijk is aan de mijne? Misschien vind ik het wel een super aanbieding van Philips bij Azerty, moet die ene ad dan wel zichtbaar zijn voor mij maar niet voor jou? Hoe gaat de ad-content-provider weten of jij geinteresseerd bent in monitoren of Azerty?

Ik hoor een hoop geblaas met weinig inhoud en al helemaal geen structurele onderbouwing over hoe het dan in de praktijk wel zou moeten.

De discussie of er advertenties getoond moeten worden is onzinnig: ja dat moeten ze, die genereren inkomsten voor de gratis dienst waar je gebruik van wilt maken.
Of ga je straks ook nog klagen dat de advertenties op de zijkant van de bus te irrelevant zijn omdat je zelf nooit met de bus gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 02:39:
Mwah, ben ik niet met je eens - maar afhankelijk van je insteek:

Het is mijn internetverbinding waar ik zelf voor betaal. Dan bepaal *ik* wat ik binnen wil halen of wil zien. Als ik tweakers.net wil bekijken, doe ik een page request daarvoor. En een eventuele addblocker zorgt er voor dat advertenties niet binnen gehaald worden dan wel onderdrukt worden. Als tweakers wil dat ik die dingen binnen haal of bekijk, dan betalen ze maar mee aan mijn internetverbinding.

Tegelijkertijd heb ik ook wel begrip voor de andere kant: als tweakers.net mij geen content wil sturen omdat ik een addblocker heb, dan is het jammer en begrijpelijk: het staat tweakers.net vrij om mij wel of niet van dienst te zijn.

En zo ook: als mijn werkgever een nieuw contract aanbiedt met een salaris van €0, dan staat hem dat vrij om te doen. En aan mij om dat wel of niet te accepteren.

* vanaalten is wel tweakers.net Hero-lid, want vind de content het geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiddingguy
@Wintervacht
Om maar niet de de hele post (opnieuw) te quoten...

Keyword is en blijft: relevantie

Op basis van relevantie vind ik het niet erg om een advertentie te zien (mits niet té "in your face", maar ik begrijp dat is persoonlijk)

Er zijn meerdere manieren om inkomsten te genereren. Advertenties en abo's zijn daar voorbeelden van, maar je kunt ook denken aan sponsoring, marktplaats met kickback (pricewatch), betaalde content als whitepapers, onderzoeken, tijdschriften/online magazines, donaties, pay-per-<product> etc etc.
Business Model Generation en het canvas, Value Proposition e.d. kunnen je hierbij bijvoorbeeld op weg helpen.

"Wie zegt dat jouw relevant gelijk is aan de mijne?" hier heb je inderdaad een punt. En ook hier geldt: relevantie (en al dan niet scanning van posts en interesses; Google doet het ook met Gmail en advertenties)

"Ik hoor een hoop geblaas met weinig inhoud en al helemaal geen structurele onderbouwing over hoe het dan in de praktijk wel zou moeten."... volgens mij heb ik voldoende voorbeelden en onderbouwing gegeven om - in ieder geval een begin te maken - met omdenken en kijken naar business modellen.
En met online tooling en segmentatie is een heleboel mogelijk. De vraag is wel: staat een organisatie open om nieuwe dingen te proberen, soms van het gebaande pad af te wijken, of blijft ze vastzitten in het "oude patroon c.q. oude denken" omdat het 'toch al goed gaat, dus waarom veranderen'.

Ent.a.v. je advertenties op de bus: de bus is het primaire waardoor er gebruik gemaakt wordt om van A naar B te komen voor prijs X. Het feit dat er advertenties op staan (al dan niet relevant) zorgt ervoor er voor de reiziger voordeliger verplaats kan worden.
Ja, misschien stoor ik me aan de visual/boodschap, maar deze is gemakkelijk "blocked" door in te stappen (of uberhaupt niet te kijken ernaar c.q. selectieve perceptie).
Dit laatste is in geval van advertenties op websites, zonder adblocker, vaak niet mogelijk. En dus irritant en hinderlijk.

Waar het uiteindelijk om gaat is om je klant/bezoeker zo goed mogelijk te helpen en je oprecht te interesseren en te verdiepen in wat hen beweegt (terug te komen naar je).
In het geval van tweakers.net is het niet - hoop ik althans - de advertenties die getoond, maar de content, expertise, pricewatch, onderwerpen, vergelijkingen, reviews etc etc

Dat laatste maakt een forum/website waardevol.
En ja, niets is gratis, maar er zijn andere manieren (soms minder irritant) om aan geld te komen. Je moet er alleen wel voor open (durven) te staan en verschillende manieren proberen (al dan niet met A/B-testing, producten-/dienstenpakket aanpassingen, simpel vragen vragen wat gebruikers willen etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Iets met plank en mis slaan...
Ik ga me uit deze discussie verwijderen want kennelijk komt het niet binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik denk dat tweakers / dpg aan het worstelen is met hetzelfde als iedereen, inkomsten uit reclame maar gebruikers worden minder om minder vatbaar er voor.

Hetzelfde met de tv kanalen van dpg, nieuws / duiding dat in een blok wordt uitgezonden kijk ik live is zap 5 seconden er voor en 5 er na. Alles wat daarbuiten valt neem ik op en kijk ik uitgesteld, men wil doorspoelen verbieden, tja dan ga ik die content op een andere manier zoeken. Tv reclame heb ik nog nooit relevant gevonden net zoals online. Integendeel te veel reclame zorgt bij mij eerder om een merk / leverancier X links te laten liggen en er zijn nog zo'n mensen, dus denk ik dat men daar ook een balans probeert te zoeken.

Uit de abbo enquete is het ook duidelijk dat DPG de abbo prijzen wil verhogen, want de ironie is dat een abonnee vaak vaste gebruikers zijn die meer reclame waarde hebben dan we betalen voor ons abonnement.

Maar soms kom je ze tegen websites die je blocken, zelfs met een pi-hole tja verder zoeken de content staat wel ergens anders.

En eerlijk heb ik meer problemen met tracking / targetting cross site dan met reclame maar soit. Ik weet niet wat het toekomstige business model is. Maar idem bij de Vlaamse kranten, meer en meer is verdwenen achter paywalls waar je jaar/maand abonnementen op de kranten moet nemen. Wat ik niet doe want ik lees divers, ga geen 5 abbonementen nemen a 10/20 euro / stuk / maand. Resultaat veel meer nieuws nu gaan halen op de vrtnieuws website van de openbare omroep.

Mischien ben ik oud aan het worden of snap ik iets niet van het internet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddingguy
Wintervacht schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:05:
Iets met plank en mis slaan...
Ik ga me uit deze discussie verwijderen want kennelijk komt het niet binnen.
Naja...we praten op verschillende niveaus met elkaar.
Ik meer vanuit gebruiker/user experience/online marketing/(andere) business modellen om geld te kunnen verdienen en jij meer vanuit organisatieperspectief.

Ofwel, verschillende belangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:41:
[...]

Ik blijf steeds bij mijn woord "relevant"... wanneer iets relevant is, ben je best bereid hier "iets" voor te betalen; abonnement bij sportschool (je krijgt er gezondheid voor terug), abo op tijdschrift (je krijgt er interessant leesvoer voor terug), abo op Donald Duck (kinderen -en jijzelf- blijven tevreden), abo bij bezorgservice van boodschappen (boodschappen worden aan huis geleverd en jij bespaart tijd en frustratie).

Wanneer je op deze manier kijkt naar "wat krijgt je klant ervoor terug" en "wat is de toegevoegde waarde voor jóuw klant" en minder in eerste instantie naar je eigen portemonnee kijken (ja, ik weet... de schoorsteen moet ook roken), zul je zien dat er deuren opgaan en ook jíj soms disruptief kunt zijn in je markt,

Kom maar op met dat nieuwe Business Model. Ben benieuwd wat dat business model is zonder advertenties en zonder betalende leden maar Tweakers wel zo zou kunnen blijven als het is voor alle betrokkenen (Wij, Personeel, aanbieders in VA). Tip, Tweakers krijgt al geld voor Pricewatch wanneer er een koop is door een click, dus daar is niks te halen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Wim-Bart schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:36:
[...]

Kom maar op met dat nieuwe Business Model. Ben benieuwd wat dat business model is zonder advertenties en zonder betalende leden maar Tweakers wel zo zou kunnen blijven als het is voor alle betrokkenen (Wij, Personeel, aanbieders in VA). Tip, Tweakers krijgt al geld voor Pricewatch wanneer er een koop is door een click, dus daar is niks te halen.
Zelf zit ik in de online marketing, maar heb kennis van business modellen (en organisaties die hiermee werken, adviseren en disruptief kunnen denken).
Online is er al veel mogelijk (al dan niet in combinatie met CRM-/marketing automation systemen) maar ook businesswise - en een andere manier van bedrijfsvoering en kijken naar mogelijkheden, en niet onmogelijkheden en geen "ja maar, ... cultuur" - kunnen de mogelijke stappen gemaakt worden.

Even zoeken op disruptie, business model generation, value proposition design en de goede online/digital marketeers en -bureaus geven al behoorlijk wat hits, tips en tricks en partijen die je hiermee kunnen helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:45:
[...]

Zelf zit ik in de online marketing, maar heb kennis van business modellen (en organisaties die hiermee werken, adviseren en disruptief kunnen denken).
Online is er al veel mogelijk (al dan niet in combinatie met CRM-/marketing automation systemen) maar ook businesswise - en een andere manier van bedrijfsvoering en kijken naar mogelijkheden, en niet onmogelijkheden en geen "ja maar, ... cultuur" - kunnen de mogelijke stappen gemaakt worden.

Even zoeken op disruptie, business model generation, value proposition design en de goede online/digital marketeers en -bureaus geven al behoorlijk wat hits, tips en tricks en partijen die je hiermee kunnen helpen.
Nee dat is niet de vraag. Jij zegt er moet een ander business model komen. Dus ik vraag, kom maar op met een model. Een model wat, 1,5 miljoen op jaarbasis genereert waarbij er geen reclame inkomsten zijn en alles gratis is. Ik ben gewoon benieuwd hoe iemand die expert is in Marketing dit kan aanpakken, de heilige graal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Ten eerste heb ik niet gezegd dat er een ander business model moet komen.

Zie een eerdere post van me: "Er zijn meerdere manieren om inkomsten te genereren. Advertenties en abo's zijn daar voorbeelden van, maar je kunt ook denken aan sponsoring, marktplaats met kickback (pricewatch), betaalde content als whitepapers, onderzoeken, tijdschriften/online magazines, donaties, pay-per-<product> etc etc.
Business Model Generation en het canvas, Value Proposition e.d. kunnen je hierbij bijvoorbeeld op weg helpen."

Wel heb ik gezegd, dat er andere en nieuwe mogelijkheden kunnen zijn om een shift te krijgen in verdienmodel.

Ten tweede; Keyword blijft: relevant

Ten derde: op basis hiervan kun je wellicht het huidige bedrijfsmodel handhaven (zonder al te veel irritante en grote advertenties), i.c.m. nieuwe inkomensbron. En/of andere inzichten of manieren van relevente traffic - en financiele conversies - op de website.

Op sommige momenten blijven organisaties, en bestuurders, hangen in het "oude" denken en niet kijken naar nieuwe, andere, en wellicht technisch nieuwe mogelijkheden op gebied van advertising, of traffic/lead/conversie.
Ik zeg hiermee NIET dat tweakers en/of jijzelf zo acteert en denkt. In het veld heb ik dit wel waargenomen bij andere personen en organisaties.

@Wim-Bart Ik weet niet welke functie je hebt (binnen tweakers/DPG of anders) en waar je interesses liggen, maar ik sta zeker open om eens te brainstormen met je naar de mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:01:
...

@Wim-Bart Ik weet niet welke functie je hebt (binnen tweakers/DPG of anders) en waar je interesses liggen, maar ik sta zeker open om eens te brainstormen met je naar de mogelijkheden.
Geen enkele functie. Maar wel al heel lang op zoek naar methoden om sites te Funden zonder afhankelijk te zijn van investeerders.

Zelf heb ik een abbo omdat ik geen Advertenties wil, net zoals ik dat ook op nieuws sites heb zoals NRC. Zelfs YouTube betaal ik voor omdat ik geen Advertenties wil.

Maar er zijn een aantal concepten die eigenlijk gewoon niet kunnen:
Donateurs, leuk, maar geen zekerheid en je wilt niet afhankelijk zijn van grillen van mensen.
Data van gebruikers verkopen, zeer gewild bij bedrijven, maar uiteindelijk geen houdbaar model.
Vrijwilligers, maar dat wordt altijd ruzie omdat er geen echte leiding is, heel simpel wanneer ik wordt betaald luister ik, doe ik iets vrijwillig dan wil ik ook gehoord worden.

Dus blijven er weinig opties over waarvan advertenties alen abonnees de enigen zo een beetje zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Er is altijd wel een kutsmoes om banners te blokkeren. Dit keer “zijn ze niet relevant genoeg” 😂😂😂

En als ze dat wel zijn kunnen we janken over privacy. Neem een abonnement. Put up or shut up. Slotje maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:02
Relevant is toch gewoon een dikke cop-out, als je geen ads wil zien zijn ze nooit relevant namelijk. Neem gewoon die supporter abbo voor 12 euro per jaar als je ze niet wil zien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
@Anoniem: 1302638 @MrAngry Zoals jullie wellicht hebben kunnen lezen, heb ik dat inderdaad gedaan.
Ik zat er al een tijdje aan te denken, maar aangezien tweakers voor mij relevante content en fun bied heb ik dit nu gedaan.

@Wim-Bart Beetje "oude denken" hier. Disruptief of 'andere methoden' zijn niet de redelijk voor de hand liggende opties die je aandraagt. Sorry als ik je beledigd heb. Soms zijn een complete shift van denken of business voeren en/of supplementaire producten/diensten aanbieden veelal noodzakelijk om verandering te bewerkstelligen.
Change is never easy....

Zoals gezegd... kijk even naar een aantal termen die ik heb genoemd, en ga vanuit daar verder kijken naar opties.
De verzekeringsmarkt is ook op zijn kop gezet door partijen als Lemonade en Wind, over de Uber's en Airbnb's nog maar te zwijgen. Zij kijken (en keken) op een hele andere manier naar de huidige markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:39:
@Anoniem: 1302638 @MrAngry Zoals jullie wellicht hebben kunnen lezen, heb ik dat inderdaad gedaan.
Ik zat er al een tijdje aan te denken, maar aangezien tweakers voor mij relevante content en fun bied heb ik dit nu gedaan.

@Wim-Bart Beetje "oude denken" hier. Disruptief of 'andere methoden' zijn niet de redelijk voor de hand liggende opties die je aandraagt. Sorry als ik je beledigd heb. Soms zijn een complete shift van denken of business voeren en/of supplementaire producten/diensten aanbieden veelal noodzakelijk om verandering te bewerkstelligen.
Change is never easy....

Zoals gezegd... kijk even naar een aantal termen die ik heb genoemd, en ga vanuit daar verder kijken naar opties.
De verzekeringsmarkt is ook op zijn kop gezet door partijen als Lemonade en Wind, over de Uber's en Airbnb's nog maar te zwijgen. Zij kijken (en keken) op een hele andere manier naar de huidige markt.
Ik heb met liefde en plezier je posts nog eens doorgelezen maar je komt echt met niks concreets, zinvols of nuttigs. Tegelijkertijd moeten we allemaal maar ala Uber de markt gaan disrupten. Nou, dat gaat niet lukken met dit soort pareltjes:
Om op het voorbeeld van Azerty/Philips monitoren terug te komen. Ja, ik heb - via de Pricewatch - wel wat gezocht en ben daarbij op de site van Azerty geweest. En nee, ik heb geen monitor nodig (van Philips of welk ander merk dan ook). Deze advertentie is 50% op mij van toepassing. Tegelijkertijd denk ik dan "hoezo monitoren", en daar gaat dan je relevantie.
Dus alles wat tweakers redelijkerwijs kan zien zegt "die dude wilt een monitor". Maarja, jij hebt geen monitor nodig dus 50% relevant. Sorry hoor, maar wat verwacht hier nou?
Zie een eerdere post van me: "Er zijn meerdere manieren om inkomsten te genereren. Advertenties en abo's zijn daar voorbeelden van, maar je kunt ook denken aan sponsoring, marktplaats met kickback (pricewatch), betaalde content als whitepapers, onderzoeken, tijdschriften/online magazines, donaties, pay-per-<product> etc etc.
Dit gebeurt echt allemaal al, behalve dan de marktplaats met kickback want dan is iedereen weg, en donaties want dat is superkut om te doen vanuit een professionele organisatie (belastingtechnisch).

Echt jongen. Superblij met je bijdrage maar zet je adblocker uit en niet janken ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
@Anoniem: 1302638
Zoals aangegeven gaat het meer om “anders” denken en kijken naar bestaande inkomstenstromen en businessmodellen. En daarin is altijd wat (positief) te veranderen.
Soms wat minder rigoreus en disruptief in de ene branche t.o.v. van de andere branche. Maar verandering en ogen open cq. anders kijken is wel degelijk mogelijk.

Je moet namelijk blijvend relevant blijven voor je doelgroep en luisteren naar wat zij willen. Soms is dat misschien iets dat jouw inkomsten wat minder maken en dan moet je creatief gaan worden en/of met je gebruikers in gesprek gaan. En ja, dat kan scary en oncomfortabel aanvoelen, want “het ging toch altijd goed”.

Er zijn cases dat een betaalmuur voor content en artikelen prima/goed werken, maar er zijn ook sites en fora aan ten onder gegaan omdat het simpelweg niet geaccepteerd werd door de gebruiker/doelgroep.

Maar ik denk dat het goed is om te stoppen nu met deze thread.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:31
MueR schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:11:
[...]

Tja, iets zal toch moeten betalen voor de redacteurs die al die relevante content maken, evenals de developers die het mogelijk maken om uberhaupt de site te bezoeken. Maar gelukkig kan je voor maar een eurotje per maand daar helemaal geen last van hebben. Ben je in ieder geval niet helemaal een freeloader.
En tweakers betaald ook voor alle content die ze overnemen van andere websites. Mensen die geen adds willen omdat het de ervaring van het internet om zeep helpt freeloaders noemen terwijl je als bedrijf zelf met grote regelmaat content recycled/leend/kopieert vind ik toch wel wat ongepast, zeker als je ook nog heel afhankelijk ben van je leden om content aan te dragen.

En dan maar roepen dat het voor een eurotje uit kan... Tja als iedere site enzovoorts zo gaat denken komen we al gouw op honderden eurotjes per maand en die hebben mensen niet. Net als alle stream diensten is het geen houdbaar concept. Dat mensen je willen sponsoren prima maar als buisness model en anders weggepest worden is echt not done.

Overigens heb ik voor tweakers een hele reeks met domeinen geblokkeerd waarmee verbonden werd tijdens het laden van een pagina. Dit versnelde het laden van de pagina's en er ging minder data de deur uit wat altijd goed is. En deze nieuwe mega banners block ik gewoon het element van. Het doet dus niets dan de gebruiker irriteren.

Misschien tijd om te proberen te doen wat vele youtubers gemasterd hebben. Zonder inkomsten van adds relevant blijven en originele content maken met behulp van sponsoring van fabrikanten.

[ Voor 17% gewijzigd door computerjunky op 04-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12
De discussie aangaan met een commerciële partij die belang heeft bij het tonen van ads is compleet zinloos. Deze is namelijk allang gevoerd - ook hier op Tweakers - met goede en steekhoudende argumenten van de tegenstanders van ads. En zoals altijd zijn er ook voorbeelden aan beide kanten van mensen die zich wat minder goed gedragen.

Alle ads zijn te blocken. Meer zeg ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:11

Kheos

FP ProMod
kiddingguy schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 08:11:
@Anoniem: 1302638
Zoals aangegeven gaat het meer om “anders” denken en kijken naar bestaande inkomstenstromen en businessmodellen. En daarin is altijd wat (positief) te veranderen.
Soms wat minder rigoreus en disruptief in de ene branche t.o.v. van de andere branche. Maar verandering en ogen open cq. anders kijken is wel degelijk mogelijk.

Je moet namelijk blijvend relevant blijven voor je doelgroep en luisteren naar wat zij willen. Soms is dat misschien iets dat jouw inkomsten wat minder maken en dan moet je creatief gaan worden en/of met je gebruikers in gesprek gaan. En ja, dat kan scary en oncomfortabel aanvoelen, want “het ging toch altijd goed”.

Er zijn cases dat een betaalmuur voor content en artikelen prima/goed werken, maar er zijn ook sites en fora aan ten onder gegaan omdat het simpelweg niet geaccepteerd werd door de gebruiker/doelgroep.

Maar ik denk dat het goed is om te stoppen nu met deze thread.
misschien moet jij eens disruptief naar jezelf kijken.
ja, dat kan scary en oncomfortable zijn, want je had toch altijd gelijk. Maar als je eens eindelijk met concrete suggesties komt in plaats de hele tijd met vage hippe termen te goochelen en in cirkels te praten, wordt ook jij vast wel relevant :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

computerjunky schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:55:
[...]

En tweakers betaald ook voor alle content die ze overnemen van andere websites. Mensen die geen adds willen omdat het de ervaring van het internet om zeep helpt freeloaders noemen terwijl je als bedrijf zelf met grote regelmaat content recycled/leend/kopieert vind ik toch wel wat ongepast, zeker als je ook nog heel afhankelijk ben van je leden om content aan te dragen.

En dan maar roepen dat het voor een eurotje uit kan... Tja als iedere site enzovoorts zo gaat denken komen we al gouw op honderden eurotjes per maand en die hebben mensen niet. Net als alle stream diensten is het geen houdbaar concept. Dat mensen je willen sponsoren prima maar als buisness model en anders weggepest worden is echt not done.
Oh kijk een nieuw argument. "Tweakers betaalt zelf ook niet". Zegt wie, precies? Als Tweakers op een gratis website surft zonder adblocker, is dat niet voldoende? Wellicht doneren ze ook of zijn ze lid, weet jij veel?

Maargoed, het klinkt als andermaal een kutsmoes om banners te mogen blokkeren.
Overigens heb ik voor tweakers een hele reeks met domeinen geblokkeerd waarmee verbonden werd tijdens het laden van een pagina. Dit versnelde het laden van de pagina's en er ging minder data de deur uit wat altijd goed is. En deze nieuwe mega banners block ik gewoon het element van. Het doet dus niets dan de gebruiker irriteren.
Precies. Alles moet maar gratis en ondertussen suggereren dat dat OK is want "Tweakers haalt zijn nieuws gratis van het internet". Tuurlijk chef, tien punten voor je hypocrisie.
Misschien tijd om te proberen te doen wat vele youtubers gemasterd hebben. Zonder inkomsten van adds relevant blijven en originele content maken met behulp van sponsoring van fabrikanten.
Dat is tevens de reden dat je op YouTube geen fatsoenlijke review kan vinden. Geen fabrikant zal YouTubers sponsoren die echt kritisch met spullen omgaan. Bovendien wil je de review snel de deur uit om clout te genereren tijdens de release en dan is er geen tijd om spullen fatsoenlijk te reviewen. Dus dan krijg je van die bullshit reviews "hij is snel superleuk koop hem!" en krijg je achteraf pas van fatsoenlijke onderzoeksjournalisten te horen dat RAM chips onevenredig snel degraderen of dat nieuwe software de oude modellen saboteert.

Dat krijg je niet terug in een review van 10 minuten, laat staan dat fabrikanten gaan betalen voor zulk onderzoek.

Zelfs hier op Tweakers hadden we op een gegeven moment reviewkoning de eerste Floridan of hoe heette die gast. De meest debiele Chinese troep werd door hem de hemel ingeprezen. En toen hij daar op een gegeven moment kritiek op kreeg werden de reviews wat "beter". Dan schreef hij bullshit als "nou hij is goed maar het snoertje is een beetje kort misschien".

Goh van een verrassing, een gesponsorde review is altijd positief. Onderzoek op Amazon heeft dat ookal bewezen. En jij suggereert dat een van de laatste kwalitatief goede websites ook die kant op moet gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kiddingguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:41:
[...]

Voogens mij doe je nu een beetje alsof iedereen zou denken zoals jij doet. Dat zou kunnen, maar die kans is vrij klein.
Als het het hebt over relevant voor een bepaald persoon, moet je ook vanalles van die persoon weten en dus tracken. Ik snap dat dat je vak is en dat je weet hoe dat werkt. Maar omgekeerd zul jij ook begrijpen dat menigeen hier het liefste heeft dat men bij T.net zo weinig mogelijk van hen weet. En dus niks mag verzamelen of tracken. Daar ga je met je relevantie.
Bovendien is relevant nog altijd persoonlijk. En wat jij een relevante ad noemt eigenlijk een educted best guess op basis van een algoritme. Je doet je best, maar het is nooit 100% dekkend.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Oh kijk een nieuw argument. "Tweakers betaalt zelf ook niet". Zegt wie, precies? Als Tweakers op een gratis website surft zonder adblocker, is dat niet voldoende? Wellicht doneren ze ook of zijn ze lid, weet jij veel?

Maargoed, het klinkt als andermaal een kutsmoes om banners te mogen blokkeren.

[...]

Precies. Alles moet maar gratis en ondertussen suggereren dat dat OK is want "Tweakers haalt zijn nieuws gratis van het internet". Tuurlijk chef, tien punten voor je hypocrisie.

[...]

Dat is tevens de reden dat je op YouTube geen fatsoenlijke review kan vinden. Geen fabrikant zal YouTubers sponsoren die echt kritisch met spullen omgaan. Bovendien wil je de review snel de deur uit om clout te genereren tijdens de release en dan is er geen tijd om spullen fatsoenlijk te reviewen. Dus dan krijg je van die bullshit reviews "hij is snel superleuk koop hem!" en krijg je achteraf pas van fatsoenlijke onderzoeksjournalisten te horen dat RAM chips onevenredig snel degraderen of dat nieuwe software de oude modellen saboteert.

Dat krijg je niet terug in een review van 10 minuten, laat staan dat fabrikanten gaan betalen voor zulk onderzoek.

Zelfs hier op Tweakers hadden we op een gegeven moment reviewkoning de eerste Floridan of hoe heette die gast. De meest debiele Chinese troep werd door hem de hemel ingeprezen. En toen hij daar op een gegeven moment kritiek op kreeg werden de reviews wat "beter". Dan schreef hij bullshit als "nou hij is goed maar het snoertje is een beetje kort misschien".

Goh van een verrassing, een gesponsorde review is altijd positief. Onderzoek op Amazon heeft dat ookal bewezen. En jij suggereert dat een van de laatste kwalitatief goede websites ook die kant op moet gaan?
Knap staaltje woorden verdraaien en in de mond leggen terwijl je andere belangrijke punten die je even niet uit komen negeert.

Daar kan ik toch echt niet serieus op ingaan. En blijkbaar heb je het zoeken op YouTube niet uitgevonden. Er zijn zat youtubers die producten de grond in boren en gewoon gesponsord worden en nieuwe review samples krijgen.

En je kan het een kut smoes vinden maar get is gewoon mijn mening. Ik heb al menig site links laten liggen door een overdosis adds of een verplichting add blockers uit te zetten en dat weiger ik om meerdere redenen.

Ik heb in mijn 23 jaar internet 2x een virus of malware gehad en beide kwamen via adds dus daar maak ik gewoon NUL uitzonderingen voor.

Edit: telefoon typo's.

[ Voor 7% gewijzigd door computerjunky op 05-05-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

computerjunky schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Knap staaltje woorden verdrat en in de mond leggen terwijl je andere belangrijke punten die je even niet uit komen negeert.

Daar kan ik toch echt niet serieus op ingaan. En blijkbaar heb je het zoeken op YouTube niet uitgevonden. Er zijn zat youtubers die producten de grond in boren en gewoon gesponsord worden en nieuwe review samples krijgen.

En je kan het een kut smoes vinden maar get is gewoon mijn mening m. Ik heb al menig site links laten liggen door een overdosis adds of een verplichting add blockers uit te zetten en dat weiger ik om meerdere redenen.

Ik heb in mijn 23 jaar internet 2x een vidus of malware gehad en beide kwamen via adds dus daar maak ik gewoon NUL uitzonderingen voor.
Wat komt me niet uit, precies? Tussen de regels door is het veel geblaat en weinig wol maar als je wat concreets hebt kom maar door.

Inmiddels wel weer een nieuwe smoes voor het lijstje. Ik geef je geen ongelijk hoor maar it is what it is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Bart Zoetmulder schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:39:
[...]

Over het formaat; we houden ons aan de algemeen geldende IAB standaarden, die zijn wereldwijd geaccepteerd, gebruikelijk en user friendly. Dat staat tegenover dat we geen take overs toe staan en al helemaal geen banners over de content heen of als pop up tussen de content in. In mijn ogen hebben we daarmee een heel netjes advertentiebeleid en is het alternatief inderdaad het nemen van een abonnement, waar het bannervrij beleven van ons platform een onderdeel is.
Niet meer. Vorig jaar stond het nog in de tarieflijst.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 04:25
PcDealer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Niet meer. Vorig jaar stond het nog in de tarieflijst.
Dat klopt idd, we verkopen deze al ruim 1,5 jaar niet meer en hebben deze eerder dit jaar ook van de tariefkaart afgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Laatst online: 12-05 15:37

Dark Angel 58

Peace!!!

[...]

Heel groot gelijk over je relevant advertenties!
Ik accepteer alleen de advertenties die OVER TWEAKERS.NET gaat! Rest accepteer ik helemaal niet!
Ik hoop dat Tweakers.net het snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dark Angel 58 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Heel groot gelijk over je relevant advertenties!
Ik accepteer alleen de advertenties die OVER TWEAKERS.NET gaat! Rest accepteer ik helemaal niet!
Ik hoop dat Tweakers.net het snapt.
Niet echt, nee. Bedoel je advertenties op de Tweakers frontpage, in Vraag & Aanbod, reclameuitingen van Tweakers op andere platformen of iets totaal anders?

PS. Het is al een paar jaar Tweakers, zonder .net erachter.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Equator schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:28:
doen we onder een klein deel van de gebruikers een test met banners die lastiger te blokkeren zijn;
I fixed that! ;-)
Na 10x een subrange geblocked te hebben, heb ik nu alles na de /i/ geblocked. Sure, ik zie nu helemaal geen plaatjes meer, maar dat is beter te slikken dan overal Coolblue reclame (boven het artikel en naast het artikel, in vreselijk afstekende kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Cergorach schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:21:
[...]

I fixed that! ;-)
Na 10x een subrange geblocked te hebben, heb ik nu alles na de /i/ geblocked. Sure, ik zie nu helemaal geen plaatjes meer, maar dat is beter te slikken dan overal Coolblue reclame (boven het artikel en naast het artikel, in vreselijk afstekende kleuren).
Tja, een half werkende website vind ik geen fix. :P

Vanaf €1,- per maand geven we je de mogelijkheid om reclame te blokkeren. Heb je tegelijkertijd ook een verder normaal werkende website :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Equator schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:02:
[...]

Tja, een half werkende website vind ik geen fix. :P

Vanaf €1,- per maand geven we je de mogelijkheid om reclame te blokkeren. Heb je tegelijkertijd ook een verder normaal werkende website :)

Ik heb in 2015-2016 een jaartje een abo gehad voor de toen nog €15/jaar. Zelfs met de meest positieve cijfers is dat ongeveer 20 jaar ad revenue voor een enkele gebruiker... Ik heb voorlopig zo mijn steentje bijgedragen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daar kan ik geen uitspraken over doen, want ik weet niets van de omzet van reclames etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• do_sch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 20:41
Een ander punt dat hier helemaal nog niet besproken lijkt; wie is de baas over mijn computer? Waar begint de client en eindigt de server?

Om dat concreet te maken:

- ik bezoek tweakers.net, daarmee haal ik HTML en een zooi andere bestandjes van de server naar mijn computer.
- Deze worden op mijn computer in elkaar gezet en gerendered door mijn programma (Firefox in dit geval) tot een webpagina die ik kan lezen.
- In mijn programma op mijn computer heb ik een adblocker (uBlock) geïnstalleerd en op mijn netwerk ook (PiHole)
- Ondanks mijn adblockers geeft tweakers tóch advertenties weer.

Grijp ik door mijn adblocker oneigenlijk in op de manier waarop de server van Tweakers (en de makers er achter) mij hun website willen presenteren?
Of grijpt Tweakers oneigenlijk in op mijn computer door mijn lokale settings en voorkeuren te negeren/omzeilen?

Ik neig zelf naar het laatste. Afgezien van de discussie over verdienmodellen (dat zeker zeer relevant is) gaat het me hier dus vooral over wie er bepaald wat er op mijn scherm gebeurt; een server of mijn eigen computer? Wie is de baas?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:53
Als je het omdraait;
Wie is de eigenaar van de data, wie geeft jou het recht om data van een ander op te halen en aan te passen voor eigen gebruik.
Je hoeft geen gebruik te maken van de data, dat is je eigen keus.
Dan zou je misschien ook akkoord moeten gaan met wat er geleverd wordt.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do_sch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 20:41
dat is een grappige draai!

Dus, als ik het goed begrijp, betoog je dan dat op de vormgeving en inhoud van Tweakers een soort van auteursrecht ligt. En dat als ik delen van de inhoud of vormgeving wijzig, ik het copyright van Tweakers aantast?

Is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wilde geen aparte post maken, maar ik begin een beetje moedeloos te worden van de grote advertenties.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50162882392_c3e1920a3a_c.jpg
;w

Ik heb ghostery, privacy badger, https everywhere, ublock origin, cookie autodelete, disconnect en nog krijg ik dit soort belachelijke advertenties. Het is tweakers dan echt gelukt om een weg te vinden door alle adblockers heen.
Kan deze irritatie gewoon weggehaald worden? Een kleine advertentie zo nu en dan is echt geen punt, maar er blijft maar om begrip gesmeekt worden voor het verdienmodel e.d., terwijl we toch (te) grote advertenties opgedrongen krijgen, zelfs door adblockers heen. Dat is wel een hardnekkige manier van intrusion als je het mij vraagt. Zoals al eerder in dit topic gezegd werd: beetje adverteren kan geen kwaad, maar kom op, dit is gewoon het andere uiterste. Kan er geen middenweg gevonden worden, zonder in de eeuwige heb-aub-begrip-voor-ons-verdienmodel-discussie te verzanden?

[ Voor 70% gewijzigd door Deathchant op 28-07-2020 15:51 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:33
Je kan al die plugins net zo goed uitzetten voor tweakers, want ik zie zonder net zoveel of minder reclame als jij.

Maar ik zie het probleem niet zo, ja die ene banner is best fors en zou iets kleiner mogen; maar je scrollt er ook zo voorbij. De content staat altijd op dezelfde plek, dus muscle memory zorgt er automatisch toch al voor dat ik naar de content ga. Zo belachelijk vind ik de reclames ook niet. Op het forum zitten ook geen reclame posts tussendoor, zoals je op zoveel andere sites wel ziet.

En als je er echt zo'n groot probleem mee hebt, ben je er voor 12 euro voor een jaar vanaf. Twee kapsalons minder over een heel jaar en je merkt het niet eens.

Om nog in te gaan op iets wat iemand eerder zei: tweakers zou niet kunnen bestaan zonder de bijdrage van de bezoekers, dus mogen ze daar geen geld van vragen/reclame aan serveren. Ja natuurlijk is dat een beetje lastig. Maar uiteindelijk zijn die mensen ook bezig met hun hobby - er is nooit de propositie geweest om er geld aan te verdienen zoals daar bij youtube wel iets voor bestaat. Je leeft ook in Nederland (of Belgie) en betaald belasting - zonder al die belasting betalende mensen zou het land ook niet bestaan, veel van die belasting betalende mensen doen daarnaast hun maatschappelijke bijdrage door bijvoorbeeld te vrijwilligen bij een club of iets dergelijks. Maakt niet dat die mensen geen belasting meer hoeven te betalen.

Gebruik van het platform + werknemers van tweakers kosten geld, dat moet bekostigd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Erwin537 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:30:
Je kan al die plugins net zo goed uitzetten voor tweakers, want ik zie zonder net zoveel of minder reclame als jij.

Maar ik zie het probleem niet zo, ja die ene banner is best fors en zou iets kleiner mogen; maar je scrollt er ook zo voorbij. De content staat altijd op dezelfde plek, dus muscle memory zorgt er automatisch toch al voor dat ik naar de content ga. Zo belachelijk vind ik de reclames ook niet. Op het forum zitten ook geen reclame posts tussendoor, zoals je op zoveel andere sites wel ziet.

En als je er echt zo'n groot probleem mee hebt, ben je er voor 12 euro voor een jaar vanaf. Twee kapsalons minder over een heel jaar en je merkt het niet eens.

Om nog in te gaan op iets wat iemand eerder zei: tweakers zou niet kunnen bestaan zonder de bijdrage van de bezoekers, dus mogen ze daar geen geld van vragen/reclame aan serveren. Ja natuurlijk is dat een beetje lastig. Maar uiteindelijk zijn die mensen ook bezig met hun hobby - er is nooit de propositie geweest om er geld aan te verdienen zoals daar bij youtube wel iets voor bestaat. Je leeft ook in Nederland (of Belgie) en betaald belasting - zonder al die belasting betalende mensen zou het land ook niet bestaan, veel van die belasting betalende mensen doen daarnaast hun maatschappelijke bijdrage door bijvoorbeeld te vrijwilligen bij een club of iets dergelijks. Maakt niet dat die mensen geen belasting meer hoeven te betalen.

Gebruik van het platform + werknemers van tweakers kosten geld, dat moet bekostigd worden.
Ik denk dat iedereen wel snapt dat wat geld kost, bekostigd moet worden en iedereen (=bedrijf) zit min of meer in hetzelfde verdienmodel. En alle bedrijven blijven al ja-ren lang oneindig begrip vragen hiervoor, en het blijft ook nagepraat worden door velen, maar al die jaren dat dit nu gaande is, is er praktisch gezien maar weinig veranderd: gebruikers krijgen nog steeds dingen opgedrongen tenzij ze betalen. Het zijn de bedrijven en ondernemingen die hier innovatief horen te zijn, en op een achterhaald verdienmodel blijven terugvallen vind ik niet dat daar eindeloos begrip voor moet zijn. Maar goed, dat is mijn visie. Ik zit niet in dat wereldje en het zou dus inderdaad zomaar kunnen zijn dat er (for now) inderdaad nog geen enkele manier is om het anders te doen, maar ja. Op een andere manier "betalen" zoals content genereren waardoor Tweakers ook mede zo groot door is geworden, lijkt het ook niet te zijn, want buiten een sporadische mention in de communityupdate frontpageposts lijkt dit dus te weinig gewaardeerd te worden, anders zou het wel mogelijk zijn om die groep users advertenties te laten uitschakelen als bonus voor hun bijdrage. Al die mensen die tijd spenderen om (uitgebreide) gebruikerservaringen te publiceren zijn mijns inziens één van de belangrijkste factor om naar Tweakers te gaan. Je zou ook kunnen zeggen dat users die op deze manier een bijdrage leveren geen advertenties hoeven te zien, maar dát wordt niet gedaan, omdat actieve Tweakersgebruikers toch wel vrijwillig doen. Ik wil dan nog net niet zeggen dat het Tweakers.net ook wel goed uitkomt om deze vrijwilligers niet te hoeven "betalen", maar in de praktijk krijgen dit soort actieve Tweakersgebruikers geen vrijwaring van advertenties.

Om het dikgedrukte in je quote even te onderbouwen en een bruggetje te maken met bovenstaand: ik VIND dat ik op mijn manier wel een bijdrage lever: ik schrijf reviews, en de meeste van mijn reviews worden met een +2 of +3 beoordeeld, ik probeer wanneer ik op een artikel post nuttig te blijven (lukt niet altijd, maar ik ben ook maar een mens), en ik probeer het morele kompas (wat mijns inziens vaak uit balans is) hier en daar wat bij te sturen in forumtopics.
Ik doe dit omdat:
a) ik vind het leuk
b) ik hoop dat door mijn ervaringen te delen anderen er iets mee kunnen
Daar gaat ook tijd in zitten die ik vrijwillig spendeer en mensen klikken door onze reviews vaker op affiliated links waar vaak een aankoop door komt. Ik had de reviews ook niet kunnen doen: spaart mij tijd, maar het "kost" Tweakers.net mogelijke clicks en dus inkomsten, misschien maar een paar cent, maar toch.
Nou gaat met mij helemaal niet erom dat ik credits moet krijgen ofzo, maar ik wilde gewoon een punt maken dat aan OF (betalend) lid worden OF advertenties net als de enorm vervelende cookiewall, gewoon een forcerend element aan zit dat je dwingt tot 2 keuzes: zwart of wit. Ik vind het in ieder geval storend en iedereen vindt er op zijn/haar manier wat van.

Ik vraag hier gewoon om het zoeken van een middenweg, waarin advertenties niet in zulke, naar mijn idee te grote banners worden weergegeven. Jij went eraan door muscle memory, helemaal prima. Mij stoort het wél, en nogmaals, ik ben niet tegen advertenties, maar als je met ál die plugins toch nog steeds last hebt van dit soort grof geschut, dan ben je mijns inziens gewoon intrusive bezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 28-07-2020 17:26 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
Deathchant schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat iedereen wel snapt dat wat geld kost, bekostigd moet worden en iedereen (=bedrijf) zit min of meer in hetzelfde verdienmodel. En alle bedrijven blijven al ja-ren lang oneindig begrip vragen hiervoor, en het blijft ook nagepraat worden door velen, maar al die jaren dat dit nu gaande is, is er praktisch gezien maar weinig veranderd: gebruikers krijgen nog steeds dingen opgedrongen tenzij ze betalen. Het zijn de bedrijven en ondernemingen die hier innovatief horen te zijn, en op een achterhaald verdienmodel blijven terugvallen vind ik niet dat daar eindeloos begrip voor moet zijn. Maar goed, dat is mijn visie. Ik zit niet in dat wereldje en het zou dus inderdaad zomaar kunnen zijn dat er (for now) inderdaad nog geen enkele manier is om het anders te doen, maar ja. Op een andere manier "betalen" zoals content genereren waardoor Tweakers ook mede zo groot door is geworden, lijkt het ook niet te zijn, want dat lijkt buiten het verdienmodel te vallen, en buiten een sporadische mention in de communityupdate frontpageposts lijkt dit dus te weinig gewaardeerd te worden, anders zou het wel onderdeel zijn van het verdienmodel. Al die mensen die tijd spenderen om (uitgebreide) gebruikerservaringen te publiceren zijn mijns inziens één van de belangrijkste factor om naar Tweakers te gaan. Je zou ook kunnen zeggen dat users die op deze manier een bijdrage leveren geen advertenties hoeven te zien, maar dát wordt niet gedaan.

Om het dikgedrukte in je quote even te onderbouwen en een bruggetje te maken met bovenstaand: ik VIND dat ik op mijn manier wel een bijdrage lever: ik schrijf reviews, en de meeste van mijn reviews worden met een +2 of +3 beoordeeld, ik probeer wanneer ik op een artikel post nuttig te blijven (lukt niet altijd, maar ik ben ook maar een mens), en ik probeer het morele kompas (wat mijns inziens vaak uit balans is) hier en daar wat bij te sturen in forumtopics.
Ik doe dit omdat:
a) ik vind het leuk
b) ik hoop dat door mijn ervaringen te delen anderen er iets mee kunnen
Daar gaat ook tijd in zitten die ik vrijwillig spendeer en mensen klikken door onze reviews vaker op affiliated links waar vaak een aankoop door komt. Ik had de reviews ook niet kunnen doen: spaart mij tijd, maar het "kost" Tweakers.net mogelijke clicks en dus inkomsten, misschien maar een paar cent, maar toch.
Nou gaat met mij helemaal niet erom dat ik credits moet krijgen ofzo, maar ik wilde gewoon een punt maken dat aan OF (betalend) lid worden OF advertenties net als de enorm vervelende cookiewall, gewoon een forcerend element aan zit dat je dwingt tot 2 keuzes: zwart of wit. Ik vind het in ieder geval storend en iedereen vindt er op zijn/haar manier wat van.

Ik vraag hier gewoon om het zoeken van een middenweg, waarin advertenties niet in zulke, naar mijn idee te grote banners worden weergegeven. Jij went eraan door muscle memory, helemaal prima. Mij stoort het wél, en nogmaals, ik ben niet tegen advertenties, maar als je met ál die plugins toch nog steeds last hebt van dit soort grof geschut, dan ben je mijns inziens gewoon intrusive bezig.
Ik denk ook dat er niet superveel mensen die hier een mening over hebben een idee hebben wat er allemaal bij kijken. Ik heb ook geen idee hoe het precies werkt, wat voor omzetten er gedraaid worden.

Over de advertenties in jouw screenshot denk ik wel dat ze op een aantal fronten best goed zijn. Grootte is waarschijnlijk het enige echte discutabele punt. Wat me wel opviel was toen ik ging kijken hoe het er uit zag bij mij (zoals gezegd, normaal gesproken beleef ik de advertenties niet als zodanig), was dat de pagina op zich snel in laad en de advertentie daarna. Maar als resultaat daarvan verplaatst de content heel snel na het laden van de pagina omdat op dat moment de advertentie er in gezet word. Wellicht kan tweakers hier iets mee door die ruimte sowieso al te reserveren. Dan is die irritatie weg.

Verder denk ik dat je kan stellen: vertraagd de site niet, zeer relevant (artikel over smartphones), duidelijk aangegeven dat het een advertentie is, breekt de site niet, en clashed ook niet heel hard (sure het zijn andere kleuren, maar het past redelijk in het strakke design). Maar nog even terug komend op die grote (en dan voornamelijk de hoogte denk ik) adverteerders zullen ongetwijfeld ook bepaalde eisen hebben. Ik kan mij voorstellen dat hoe groter een advertentie, de inkomsten daarvan (per cm2/x aantal pixels) ook hoger is of dat adverteerders pas vanaf een bepaalde grote willen betalen. De reden dat jij je er aan irriteert is tenslotte omdat je het ziet en er mee geconfronteerd word - dus het heeft effect. Als ze er een mini bannertje neer zetten wat iedereen negeert kunnen ze net zo goed niet adverteren.

Wat betreft jouw (en anderen) hun bijdrage als 'consument' aan tweakers.. tsja je vind het leuk, wellicht haal je er energie uit... Ik vind het moeilijk te beoordelen. Ik weet niet of tweakers denk/heeft gedacht aan grote bijdragers een korting te geven of kleinere banners te serveren. Als ze dat zouden doen kan ik dat best begrijpen, maar aan de andere kant gebruik jij ook weer de input van andere (of bedankjes/complimentjes). Er is niemand die alleen maar content levert en er zelf niets uit haalt - is dat wel het geval, dan moet diegene denk ik her-evalueren of je niet beter een andere hobby kan nemen waar je wel zelf voldoening uit haalt.
Als je het gevoel hebt dat tweakers als bedrijf de community niet genoeg waardeert moet de community manager misschien nog iets doen. Op de over tweakers pagina lijkt het alleen alsof zij geen account heeft? https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/

Maar uiteindelijk je boodschap geld nog wel: kunnen die banners niet iets kleiner?
Dat kan ik uiteraard niet zeggen. Wellicht dat iemand van tweakers nog een goed antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15

Nou dat heb ik dus niet. Bij mij laad de website in, begin ik de bovenste header te lezen en dan drukt de advertentie de gehele content nog weer naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op persoonlijke titel en zonder de advertentiemarkt te kennen:
Deathchant schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:36:
Kan er geen middenweg gevonden worden, zonder in de eeuwige heb-aub-begrip-voor-ons-verdienmodel-discussie te verzanden?
Heb je voor de grap eens zonder adblockers op sommige andere sites gebrowsed? Takeovers, hele scherm vol ads, 'pop-ups', etc. Dit lijkt me dan al de middenweg..

Ik heb als (vrijwillige) crew het abo-vinkje om ads uit te zetten maar gebruik die vink niet.

(Ik zou liefst ook overal nul ads zien. Maar vind het ook prettig dat een developer of serverbeheerder af en toe een boterham kan eten. Niet te vaak in deze Corona-kilootjestijd. Maar wel af en toe :P )
Op de over tweakers pagina lijkt het alleen alsof zij geen account heeft? https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/
Moonsugar

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Senaxx schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:46:
[...]

Nou dat heb ik dus niet. Bij mij laad de website in, begin ik de bovenste header te lezen en dan drukt de advertentie de gehele content nog weer naar beneden.
Dat dus. Behoorlijk irritant.
Je begint net met lezen, en whoppa, d'r komt zo'n irritante commerciële uiting die alles naar beneden pleurt. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

F_J_K schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:46:
Heb je voor de grap eens zonder adblockers op sommige andere sites gebrowsed? Takeovers, hele scherm vol ads, 'pop-ups', etc. Dit lijkt me dan al de middenweg..
Om eerlijk te zijn kan ik hier niet zo veel mee. Ja, bij anderen is het erger, maar bij anderen kom ik ook niet meer daardoor. Je kunt daar inderdaad door de bomen het bos niet meer zien. Nou is mijn post weer een stukje minder valide O-)
Ik heb als (vrijwillige) crew het abo-vinkje om ads uit te zetten maar gebruik die vink niet.
Nobel, en good for you dat je die vink niet gebruikt. Nou is mijn post weer een stukje minder valide O-)
(Ik zou liefst ook overal nul ads zien. Maar vind het ook prettig dat een developer of serverbeheerder af en toe een boterham kan eten. Niet te vaak in deze Corona-kilootjestijd. Maar wel af en toe :P )
Ah the guild trip, ik vroeg me al af waar die bleef. Nou is mijn post helemaal invalide geworden; "Deathchant zeurt en gunt het Tweakers.net en iedereen die daar zijn brood verdient niet en we blijven gewoon argumenten opgooien waarom we gewoon lekker de banners en grote ads blijven pushen, zelfs door alle adblockers heen" O-)

Ik ben natuurlijk nu even met opzet zo sarcastisch, maar you get the point. Ergens snap ik het wel, want er zijn blijkbaar geen andere verdienmodellen en jullie zitten er dan ook maar aan vast, maar ik zou dan graag zien dat alle knappe koppen van Tweakers.net, die ook advertenties door alle adblockers heen geprogrammeerd krijgen, de koppen bij elkaar zouden steken en met kwalitatievere middenwegen komen, of op zijn minst erover denken. Misschien is dit al zo, maar goed, ik krijg ook niet altijd alles mee van ieder subforum. Geef een user die veel toevoegt dan dat vinkje bijvoorbeeld.
offtopic:
Die vink kun je overigens best verplaatsen naar mijn account 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ehtweak schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Dat dus. Behoorlijk irritant.
Je begint net met lezen, en whoppa, d'r komt zo'n irritante commerciële uiting die alles naar beneden pleurt. :(
De twee andere opties die ik kan bedenken zijn altijd de maximale ad-grootte aan ruimte claimen dus niet alleen als er een ad is van die grootte (dus meestal een heel of half leeg vlak tonen), of zeg 2 seconden (ik heb geen idee wat de max is voor het 'krijgen' van een ad) een leeg scherm tonen en dan pas de hele pagina tonen.

Welk zou dan jouw voorkeur hebben? En kan het zijn dat veel anderen een andere voorkeur hebben? Die twee andere opties zou ik persoonlijk verschrikkelijk vinden.
Deathchant schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Om eerlijk te zijn kan ik hier niet zo veel mee. Ja, bij anderen is het erger, maar bij anderen kom ik ook niet meer daardoor. Je kunt daar inderdaad door de bomen het bos niet meer zien. Nou is mijn post weer een stukje minder valide O-)
Je vroeg om een middenweg, ik stelde dat die middenweg er al is maar ik kan het begrijpen als je geen middenweg wilt maar gewoon geen weg ;)
Nobel, en good for you dat je die vink niet gebruikt. Nou is mijn post weer een stukje minder valide O-)
Mijn punt was dat er verschillende gezichtspunten bestaan in deze wereld. Maar ik ben trots op mezelf :+
Ah the guild trip, ik vroeg me al af waar die bleef. Nou is mijn post helemaal invalide geworden; "Deathchant zeurt en gunt het Tweakers.net en iedereen die daar zijn brood verdient niet en we blijven gewoon argumenten opgooien waarom we gewoon lekker de banners en grote ads blijven pushen, zelfs door alle adblockers heen" O-)
Dat was niet bedoeld als guilt trip (als Tweakers omvalt, ben ik van overtuigt dat de devvers en beheerders een goede andere baan kunnen vinden). De boodschap was dat de schoorsteen nu eenmaal moet roken, maar dan met een knipoog...
Ik ben natuurlijk nu even met opzet zo sarcastisch, maar you get the point.
Yup, begrijp ik :P

Ik ga er van uit, nogmaals: zonder zicht daarop, dat men er goed over nadenkt en zoekt naar allerhande andere modellen rekening houdend met de belangen en voorkeuren van de verschillende betrokken partijen. Maar Tweakers kan niet ff alleen een heel ander businessmodel dicteren aan de rest van de wereld. Denk ik.
offtopic:
Die vink kun je overigens best verplaatsen naar mijn account 8)
offtopic:
Is vrij eenvoudig te doen, gewoon (abo worden of) voldoende opvallen en crew worden. Als ik het al kan... :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat een gezeik weer hier...
Ik heb een abonnement op deze site genomen, en ben erg blij dat het vinkje dat ik geen advertenties wil zien hier gewoon werkt, en dat ik niet alsnog mijn toevlucht moet nemen tot een adblocker.
Ik heb ook een abonnement op de Volkskrant (zelde uitgever), en die biedt niet de service dat ik advertenties kan wegfilteren, met als gevolg dat ik ingelogd op mijn PC of in de app alsnog allerlei ongewenste shit in mijn scherm krijg.

Krijg ik op een andere site spul voor mijn neus dat (nog) niet door mijn adblocker wordt tegengehouden met de standaard-filters, dan klik er een eigen filter tegenaan. Persoonlijk vind ik dat minder moeite dan in de pen kruipen dat een advertentieboer weer een methode gevonden heeft om mij - als advertentieblokkerende gebruiker - het leven (tijdelijk) wat zuurder te maken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk P
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 16:15
[...]

I fixed that! ;-)
Na 10x een subrange geblocked te hebben, heb ik nu alles na de /i/ geblocked. Sure, ik zie nu helemaal geen plaatjes meer, maar dat is beter te slikken [...]
Heb hetzelfde gedaan. Dan maar geen plaatjes. Zoek het lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Then your doing it wrong!

Men moet alleen weten hoe een adblocker werkt, deze blokkeerd op basis van waar een ad staat (adres) op de server. Tweakers.net heeft kennelijk een scriptje geschreven waardoor de locatie als een gek verplaatst en zich verstengeld met images van de artikelen. Als je vervolgens het pad maar kort genoeg afkapt, heb je gewoon geen reclame meer EN geen plaatjes van de artikelen. Ik doe daar echt niet zo moeilijk over, als ik de plaatjes wil zien klik ik wel door naar het bron artikel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 11:38
[...]

I fixed that! ;-)
Jeetje wat overdreven.

Sommige gaan echt te ver wat betreft adblocking. Een schreeuwerige auto play video oké maar een banner die niet matcht met het kleurschema... Het is maar waar je je druk om maakt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Mijn 2 grootste problemen met advertenties zijn malware en schreeuwerigheid. (en evt op plek 3 nog dat ze vaak later laden waardoor je met snel klikken op iets soms mis klikt op iets anders omdat je pagina layout verspringt). Als er gewoon stilstaande afbeeldingen met een linkje erachter getoond worden kan het me niet interesseren, maar tegenwoordig moet alles interactief en bewegend zijn, met alle issues van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
chengbondkwok schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:29:
We zijn op dit moment bezig met een test om banners te tonen aan gebruikers die een AdBlocker hebben. Deze banners hebben als voordeel dat het simpele .png/.jpg/.gif banners zijn.
Dus jullie gaan bewust AdBlockers omzeilen. Weer fijne bedrijfsfilosofie. :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
680x0 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Betaal jij anders de facturen effe, praten we nergens meer over :>

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Advertenties die alleen een afbeelding/link zijn hebben wat mij betreft sterk de voorkeur boven de meer dynamische exemplaren. Wat jullie helaas niet opgelost hebben en een van mijn grootste ergernissen met advertenties is is het verspringen van de pagina na de eerste load door de grote banner bovenaan. Volgens mij moet dat prima op te lossen zijn gezien ze allemaal hetzelfde formaat lijken te hebben.

Overigens zijn ook deze banners nog steeds vrij makkelijk te blokkeren verbergen gezien ze altijd op dezelfde plek in de DOM lijken te staan, de random ID en het feit dat ze met wat JS worden geladen maakt daarvoor vrij weinig uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

crisp

Devver

Pixelated

cpt.skydiver schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:38:
Advertenties die alleen een afbeelding/link zijn hebben wat mij betreft sterk de voorkeur boven de meer dynamische exemplaren. Wat jullie helaas niet opgelost hebben en een van mijn grootste ergernissen met advertenties is is het verspringen van de pagina na de eerste load door de grote banner bovenaan. Volgens mij moet dat prima op te lossen zijn gezien ze allemaal hetzelfde formaat lijken te hebben.
Buiten het feit dat ze niet altijd hetzelfde formaat hebben (we hebben ongeveer 4 verschillende mogelijke formaten voor de topbanner positie) weten we op voorhand ook niet *of* er wel een banner wordt geserveerd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
crisp schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Buiten het feit dat ze niet altijd hetzelfde formaat hebben (we hebben ongeveer 4 verschillende mogelijke formaten voor de topbanner positie) weten we op voorhand ook niet *of* er wel een banner wordt geserveerd.
Als je van te voren niet weet of er een wordt geserveerd wordt het inderdaad lastig :'( .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 680x0
RobIII schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Betaal jij anders de facturen effe, praten we nergens meer over :>
Als iets niet meer rendabel is moet je het opdoeken of andere financiering zoeken.

Als jullie toch zulke hekel hebben aan niet abo bezoekers sluit het dan gewoon helemaal af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
680x0 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Als iets niet meer rendabel is moet je het opdoeken of andere financiering zoeken.
Nou, kom maar op met je suggesties die we nog niet zélf al bedacht hadden (en niet rendabel zijn).
Als jullie toch zulke hekel hebben aan niet abo bezoekers sluit het dan gewoon helemaal af.
Wie heeft dat waar gezegd?
En andersom: wie dwingt je hier te komen? ;)

Het is allemaal héél makkelijk roeptoeteren langs de zijlijn.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 29-07-2020 21:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 472287

680x0 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:53:
[...]

Ik heb echt moeite mensen zoals jou te begrijpen.

Als je toch zo'n gore sch**thekel aan het advertentiebeleid hebt, ga je toch weg? Het is echt niet lastig.

De privileges die sommigen hier verbinden met het gratis! bezoeken van Tweakers.net zijn echt van de pot gerukt.

Ik moedig al die toetsenbordstrijders aan om diezelfde dienst met een andere (blijkbaar beter!) verdienmodel aan te bieden.

Geen woorden(gezeur) maar daden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:29
RobIII schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:58:
[...]

Nou, kom maar op met je suggesties die we nog niet zélf al bedacht hadden (en niet rendabel zijn).
Een normale crypto miner die niet 100% van je CPU vergt maar 5%? Code openbaar maken zodat men kan zien dat er niets raar gebeurd. Hoe veel mensen Tweakers open hebben staan op de achtergrond? Schiet me spontaan binnen, totaal niet uitgedacht of doorgedacht verder.

edit: damn closing tags...

[ Voor 5% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 29-07-2020 22:02 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Een normale crypto miner die niet 100% van je CPU vergt maar 5%? Code openbaar maken zodat men kan zien dat er niets raar gebeurd. Hoe veel mensen Tweakers open hebben staan op de achtergrond? Schiet me spontaan binnen, totaal niet uitgedacht of doorgedacht verder.
:D
Mensen worden al wild van een bannertje, kun je je de LA topics voorstellen over "ER DRAAIT #@&*^$#*(@&^ EEN CRYPTOMINER OP M'N PC!!!1!!!!!!" en "IK ZOEK AL 3 WEKEN WAAROM M'N LAPTOP/TELEFOON BATTERY STEEDS SNELLER LEEG RAAKT EN NU BLIJKT 'T AAN JULLIE @#(*&$(@#*^& CRYPTOMINER TE LIGGEN :( :( :( " _O- Kun je 't wel openbaar maken, je weet net zo goed als ik dat a) geen hond überhaupt dergelijke zaken leest als 'ie akkoord gaat met voorwaarden en whatnot en pas acheraf gaat zeiken en b) er vervolgens tóch gezeikt wordt dat er maar hooguit een handvol mensen is die wijs wordt uit cryptominercode en dus toch niet effectief gecontroleerd kan worden, c) vervolgens wil men dat het een opt-in wordt waardoor al je devtijd waardeloos is geworden en c) het levert tóch geen drol op vergeleken bij een ad en zo zijn er vast nog wel wat meer redenen te verzinnen ;) En ik verwed er hier, nu, terplekke, zwart op wit, €500 om* dat er binnen 2 weken een "DOE MIJ MAAR WEER BANNERS IPV DIE #$(*&(@#*&$ CRYPTOMINER!!!111"-topic staat in LA.

We kennen onze eigenheimertjes wel hoor ;)

Nee, je zult echt van beter huize moeten komen ;) Maar, en dat bedoel ik geenszins sarcastisch(!): bedankt voor 't meedenken d:)b Keep 'em coming!

* Eenmalig aan 1 enkel persoon die zo'n topic in LA opent naar mijn keuze uit te keren

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 29-07-2020 23:48 . Reden: Kleine lettertjes een beetje aangepast O-) ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:29
RobIII schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:08:
[...]

***400 holy damage to Kuusje***

Nee, je zult echt van beter huize moeten komen ;) Maar, en dat bedoel ik geenszins sarcastisch(!): bedankt voor 't meedenken d:)b Keep 'em coming!

* Eenmalig aan 1 enkel persoon, namelijk de eerste die zich bij mij meldt en me aan deze reactie herinnert, uit te keren
Ik ook van jou O+

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
680x0 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Wat had je anders verwacht, dat bedrijven het leven van adblockers zo makkelijk mogelijk zouden maken? :o

Een adblock is ook maar een plugin dat zo goed mogelijk advertenties probeert te blokkeren. Er is nooit garantie dat alles geblokkeerd kan worden ;)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Ik heb echt moeite mensen zoals jou te begrijpen.

Als je toch zo'n gore sch**thekel aan het advertentiebeleid hebt, ga je toch weg? Het is echt niet lastig.

De privileges die sommigen hier verbinden met het gratis! bezoeken van Tweakers.net zijn echt van de pot gerukt.

Ik moedig al die toetsenbordstrijders aan om diezelfde dienst met een andere (blijkbaar beter!) verdienmodel aan te bieden.

Geen woorden(gezeur) maar daden.
Tweakers.net valt nu onder de hoede van zowat het grootste media concern van België en Nederland en verder. Het concern draaide in 2018 een omzet van 1581,3 mlj euro...

Als het dan financieel zo problematisch is om deze site in leven te houden dan is er iets grondig mis.. Of jullie liegen gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:02:
Tweakers.net valt nu onder de hoede van zowat het grootste media concern van België en Nederland en verder. Het concern draaide in 2018 een omzet van 1581,3 mlj euro...
Omzet ≠ winst

Maar nogmaals: niemand dwingt je (hoop ik) om hier te komen. Als je bij iemand op bezoek gaat en die laat de TV aan staan terwijl jullie zitten te kletsen ondanks dat jij dat vervelend vindt: je bent toch bij diegene in huis? Ga je dan ook boos roepen dat ze de TV moeten uitzetten? Of ben je 't een beetje met me eens dat er dan geldt "hunnie huis, hunnie (gebrek aan / andere / niet jouw soort van) regels"?

Als Tweakers ads wil/moet tonen om (hoeveel dan ook) omzet te genereren (of dat nou is om het hoofd boven water te houden of om iedereen van een dikke BMW te voorzien en jaarlijkse moddervette bonus te geven*) dan is dat toch aan Tweakers om te bepalen? Bevalt 't je niet dan kun je een abo nemen om de ads te verbergen of besluiten je heil ergens anders te zoeken. Tweakers treedt zélfs niet op als je een adblocker gebruikt - dat Tweakers er, logischerwijs, niet zo blij mee is, is vers 2. Hell, Tweakers biedt je zelfs zonder abo een platform om je klacht te laten horen en gaat de dialoog met je (en jullie) aan om samen te kijken naar (hopelijk) betere alternatieven. Maar als Tweakers dan probeert een compromis te bereiken en ads 'creatief' langs de adblocker te krijgen (kat-en-muis, two can play that game ;) ) dan is de wereld te klein 8)7

En tot slot: ik zie in dit topic genoeg constructieve zaken voorbij komen maar als ik dan kijk naar jouw bijdragen in dit topic bespeur ik daar weinig tot niets -zeg maar gerust niets- constructiefs in. Dus ik zou heel graag eens iets constructiefs van je horen i.p.v. "ja maar ja maar het is allemaal k met p". Put your money where your mouth is - no pun intended. Stuurlui en wal.

* Spoiler: It's not.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 30-07-2020 10:29 ]

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
680x0 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Als het dan financieel zo problematisch is om deze site in leven te houden dan is er iets grondig mis.. Of jullie liegen gewoon.
Lol, ga je dat Google ook vertellen? Eén van de grootste bedrijven ter wereld, draait een omzet van tientallen miljarden. Die kunnen zeker dan ook wel zonder advertenties 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
Ik vraag me toch af hoeveel dagelijkse unieke views tweakers nou echt heeft. Want er zijn wel andere manieren van geld verdienen dan deze opdringerige banners die de browse ervaring verminderen.

Er zijn zat youtubers onder de 100k subs die sponsors bij elkaar weten te krijgen voor bijna elke dag een video. Veel minder opdringerig en in your face en toch nog inkomsten. En als het aantal kijkers/lezers niet genoeg is is het misschien een optie om uit te breiden naar bijvoorbeeld duitsland waarvan een deel van de shops enz al in de pricewatch staan. genoeg mogelijkheid als je even buiten je banner staatje denkt . Maar id dat kost even iets meer moeite dan je gebruikers die je bestaansrecht geven een banner fest door de strot te duwen wat een beetje klinkt al nananana lekker puh. .

En wat betreft het pagina verspringen (wat echt bloed irritant is) 20 jaar geleden gebruikte we daar al frames voor wat houd je tegen om nu frames te maken en ook de banner size te limiteren aan die frames zodat heel dat verspringen niet eens kan.

Gelukkig word de hardware.info pricewatch steeds beter en zijn er geen schreeuwerige banners in je gezicht en hebben ze ook nog meer nieuws dat ik niet al 2 dagen eerder op nu.nl en de hele techtuber wereld gehoord heb. (al kan ik hun video's nog steeds niet uit staan en dat zal ook wel nooit veranderen).

Het lijkt erop dat delen van tweakers zich vooral bezig gehouden hebben met veranderen om te veranderen als ik zo naar de evolutie van de pagina kijk daar waar anderen veranderen om te verbeteren. Veel toevoegingen waar om gevraagd word komen er niet veel negatief commentaar word opzij gezet en dat is dat.

Puntje bij paaltje is het een gevalletje waar een wil is is een weg. En de wil lijkt er gewoon niet te zijn zo lang het nog genoeg oplevert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Meeste money zit toch in PW en de meeste pageviews op GoT(?). Doek dan gewoon de nieuwsafdeling op en ontsla alle redacteuren. Dan missen wij misschien 6 matige artikelen per week maar is er genoeg geld om ad-loos verder te leven op content waar je niets voor hoeft te doen. 8)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

RobIII schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:58:
[...]

[...]

Wie heeft dat waar gezegd?
En andersom: wie dwingt je hier te komen? ;)

Het is allemaal héél makkelijk roeptoeteren langs de zijlijn.
Net zo gemakkelijk als jarenlang blijven roeptoeteren "dit is ons verdienmodel nou eenmaal". Jullie zijn de organisatie met alle knappe koppen, jullie kunnen ook ervoor kiezen om het niet steeds terug te kaatsen naar de gebruiker (die overigens gratis content voor jullie creeert). Nee wij HOEVEN geen content te creeeren zoals gebruikersreviews, knutselblogs e.d. ,maar we doen het het wel...vóór de community.

Als wij zo flauw moeten zijn om "de rekening" bij jullie neer te leggen voor content die wij vrijwillig maken, dan vraag ik me af waar we mee bezig zijn, maar "wie dwingt je om hier te komen" is echt zo'n take-it-or-leave-it-and-there-is-nothing-in-between reactie.
T.net (en met hen bijna elk bedrijf) beseft niet dat de cirkelredenering bij henzelf is begonnen (of dat nou door "het systeem" of "de markt" komt of niet, doet er niet toe) en ook in stand gehouden wordt. Dit is toch echt de keten:
T.net wilt geld verdienen -> verdienmodel dmv (flashy) advertenties -> gebruiker vind dat irritant en kiest adblocker -> T.net kiest om erdoorheen te programmeren -> gebruiker vindt het opnieuw irritant
Intussen produceren de gebruikers wel gratis waardevolle content die in ieder geval niet gewaardeerd wordt door een optie om advertenties uit te mogen zetten, nee, daar moet weer een geldelijke betaling voor zijn.

Jarenlang forcering van dit advertentiebeleid doordrukken zorgt blijkbaar niet voor meer inkomsten, anders was het nu al geen orde van de dag meer. Dus het werkt blijkbaar niet, maar het wordt toch enforced "omdat er niks anders te bedenken is". Hoogtijd om als organisatie iets anders te bedenken dat ook nog aan ons gevraagd wordt, wat niet erg is overigens, maar ik wil maar zeggen dat bedrijven erg afhankelijk zijn van de gebruiker, en de gebruiker mijns inziens toch wel trouw blijft ondanks alle (kleine) irritaties.

Wellicht geldt hier ook een beetje het Facebook-principe: eerst alles gratis maken, gebruikers raken gewend, en er wordt dan e.e.a. veranderd en daarbij ingespeeld op het gevoel van bekendheid en vertrouwdheid van mensen (ze gaan toch niet snel weg). Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat bedrijfsvoering kan veranderen en het genoeg inkomsten genereren kan een uitdaging zijn, maar de behoeften van mensen/gebruikers verandert ook mee.

Sorry, maar zolang dit starre bedrijfsvoeringsgedrag in stand gehouden wordt en opgedrongen wordt, blijf ik er ook bij dat we best mogen klagen. Ik blijf een mogelijke bijdrage herhalen (maar T.net wilt er blijkbaar niet aan): geef mensen die goeie content aanleveren het vinkje om ads uit te zetten. Zeg niet alleen dat dat enkel kan als je een betalend lid wordt, maar dat dat ook kan als je goeie content aanlevert. Dat moet best berekend kunnen worden in cijfertjes, als je bedenkt dat goeie content ook weer leidt tot extra clicks e.d. Ik heb al genoeg reacties gekregen dat iemand een vriezer, wasmachine of telefoon heeft gekocht omdat mijn review de doorslag heeft gegeven, dus review->PW->klik naar website->kopen = inkomsten voor T.net.

Nogmaals: niet iedereen is 100% tegen advertenties, maar zorg voor een kwalitatief betere middenweg, zorg dat dit soort opties niet altijd letterlijk tot een geldelijke betaling van gebruikers moeten leiden, en blijf aub niet altijd komen met de jaren gedoogde we-moeten-nou-eenmaal-geld-verdienen-beargumentering. T.net draagt het ondernemersrisico en ik denk dat T.net van geluk mag spreken dat ze de gebruikers jarenlang dusdanig "opgevoed" hebben, dat velen ook mee willen denken en ook echt dingen doen die van toegevoegde waarde zijn. Zoals het vaker herhaald wordt: het is hier geen Elsevier, dit is een techsite met vrij hoog intellect, en zeker knappe koppen als T.net zouden in staat moeten kunnen zijn om met betere middenwegen te komen qua advertentiebeleid dan andere sites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

Deathchant schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Intussen produceren de gebruikers wel gratis waardevolle content die in ieder geval niet gewaardeerd wordt door een optie om advertenties uit te mogen zetten, nee, daar moet weer een geldelijke betaling voor zijn.
Een optie in de karmastore voor users die heel veel bijdragen aan Tweakers zou een mooie optie zijn.
Zelf doe ik niet zo moeilijk en betaal ik 1 euro per maand om van de banners af te zijn.
Ik zou durven stellen dat 99,99% van de community dat makkelijk kan missen.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tweakerbee schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Een optie in de karmastore voor users die heel veel bijdragen aan Tweakers zou een mooie optie zijn.
It would :) Ik stem voor d:)b
Zelf doe ik niet zo moeilijk en betaal ik 1 euro per maand om van de banners af te zijn.
Ik zou durven stellen dat 99,99% van de community dat makkelijk kan missen.
Good for you ;) 1 euro per maand is één optie, maar dit is toch ieders eigen keuze en je kunt helaas niet op deze manier voor iemand bepalen dat mensen dan niet moeten zeuren voor 1 EUR/maand.
Mensen weten dat het "maar" 1 euro per maand is en toch doet het allergrootste merendeel van de gebruikers niet het abonnement afsluiten. Dus ontkennen dat deze "drempel", hoe goedkoop die ook is, te hoog is. Precies wat ik zei: velen willen niet vastzitten aan een geldelijk bedrag per maand voor een ad-vrije Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Hilarisch om te zien hoeveel reacties hier een variatie zijn op "IK vind reclame irritant dus Tweakers MOET veranderen". En dan volgen er de meest half-brained oplossingen die steevast het probleem van de klager oplossen (niet betalen EN geen reclame) maar nooit dat van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Grappig hoe zo'n post van mij weer ineens tot leven komt! Dat is goed. Rumoer is goed. Dat members zich ermee bemoeien is goed. Dat er alternatieven gespuid worden is goed!

Even door mijn wimpers heen kijkend, komt het nog steeds op hetzelfde neer: betalen voor ads kan okay zijn (heeft niet de voorkeur, snap ik). Maar kijk ook even buiten "de gevestigde manieren" van advertenties. Voldoende suggesties in deze thread. En ook al in anderen hier op tweakers.
Ja, het is inderdaad makkelijk "zoals het is"; easy money qua ads/subscriptions. Maar ja, wat bied je hiervoor als Tweakers-/DPG-organisatie? En blijft dit zo voor de komende 1-3, of zelfs 1-5 jaar?

Zeker hier is het adagium "stilstand is achteruitgang" meer dan ergens relevant. Vooruitkijken, welke trends zijn er, wat zijn ontwikkelingen die ingezet kunnen worden om de community en t.net beter te maken.

Wat mij ook weer op een eerder woord heeft gebracht in dit topic "relevantie". Daar heb ik al voldoende over gezegd, aangevuld door mede tweakers #thx

Businessmodellen komen en gaan, en wellicht is nu de tijd aangebroken om -samen- naar een nieuw (of iteratie van het huidige) model over gaan in 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
computerjunky schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:38:

Er zijn zat youtubers onder de 100k subs die sponsors bij elkaar weten te krijgen voor bijna elke dag een video.
Bedoel je dan videos op pagina's met reclame banners, video's waar er 1 a 2 reclame filmpjes aan de video voorafgaan of video's waarin iemand een gesponsored product aanprijst?
En waar wil je dat filmpje dan zetten? op de frontpage in plaats van de reclamebanner?
Of wil je effectief een apart videokanaal opzetten met enkel reclame filmpjes? Daar gaat veel volk naar komen kijken.
computerjunky schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:38:
En als het aantal kijkers/lezers niet genoeg is is het misschien een optie om uit te breiden naar bijvoorbeeld duitsland waarvan een deel van de shops enz al in de pricewatch staan.
hoe zie je dat dan? alle artikels in duits en nederlands? of ineens alles in het engels?
Zelfde met het forum?
kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:42:
Grappig hoe zo'n post van mij weer ineens tot leven komt! Dat is goed. Rumoer is goed. Dat members zich ermee bemoeien is goed. Dat er alternatieven gespuid worden is goed!
wel, nee, zolang er geen haalbare, praktische oplossingen tussenzitten is dat alleen maar irritante ruis.
kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:42:
Even door mijn wimpers heen kijkend, komt het nog steeds op hetzelfde neer: betalen voor ads kan okay zijn (heeft niet de voorkeur, snap ik). Maar kijk ook even buiten "de gevestigde manieren" van advertenties. Voldoende suggesties in deze thread. En ook al in anderen hier op tweakers.
Ja, het is inderdaad makkelijk "zoals het is"; easy money qua ads/subscriptions. Maar ja, wat bied je hiervoor als Tweakers-/DPG-organisatie? En blijft dit zo voor de komende 1-3, of zelfs 1-5 jaar?
even tussen mijn wimpers kijkend zijn het steeds een handvol tweakers die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. En dan komen er wilde ideeen die absoluut niet haalbaar of praktisch zijn en altijd neerkomen op dezelfde tweakers die op de eerste rij blijven zitten. Maar geen dubbeltje willen missen.

[ Voor 38% gewijzigd door Kheos op 30-07-2020 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddingguy
Deathchant schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:36:
[...]

It would :) Ik stem voor d:)b

[...]

Good for you ;) 1 euro per maand is één optie, maar dit is toch ieders eigen keuze en je kunt helaas niet op deze manier voor iemand bepalen dat mensen dan niet moeten zeuren voor 1 EUR/maand.
Mensen weten dat het "maar" 1 euro per maand is en toch doet het allergrootste merendeel van de gebruikers niet het abonnement afsluiten. Dus ontkennen dat deze "drempel", hoe goedkoop die ook is, te hoog is. Precies wat ik zei: velen willen niet vastzitten aan een geldelijk bedrag per maand voor een ad-vrije Tweakers.
De voor-wat-hoort-wat heb ik ook al aangekaart. Karmapunten prima, bijdragen & bijdrages aan discussies, kennis delen, anderen helpen past hier ook goed bij.

Zoals ik -en anderen- al (meerdere) keren heb aangegeven zijn er verschillende mogelijkheden om deze community levend te houden, via geldelijke manieren, maar ook niet-financieel in de vorm van bijdrages (immers, een community valt of staat met members & content). Daarnaast is dit platform, denk ik althans, prima in staat om van sponsoren (webwinkels, merken zelf, enthousiastelingen, betaalde members), events etc voldoende inkomsten te moeten binnenhalen om zichzelf te bedruipen.

Headcount t.net, plus server-/capaciteitsopslag zouden m.i. hiermee prima gedekt moeten kunnen worden.
Of ligt het meer aan DPG die t.net als een cashcow ziet (of wilt zien) en hier fors op wilt verdienen. Tsja, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal >:) en busines case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:30

De Nelis

en anders maar niet...

kiddingguy schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:
[...]
Of ligt het meer aan DPG die t.net als een cashcow ziet (of wilt zien) en hier fors op wilt verdienen. Tsja, dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal >:) en busines case.
Ik denk als dat het geval zou zijn, althans in die mate, we wel een paywall zouden hebben als AD etc. met Premium artikelen, waarvan je er 1 per zoveel tijd gratis mag lezen. Maar dan zou de kwaliteit wel omhoog moeten van deze artikelen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Moeten we het dan zo doen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxF7EYqNEvPG9YR0D9efSzjAdW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sB2W8lqUWN4UeV7kXuvLdGqI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 30-07-2020 14:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Maar hoe verdient Tweakers dan aan jouw content? Zeg dat nergens meer advertenties getoond worden, wie gaat dan betalen voor de hosting van jouw content? Wie zorgt ervoor dat de redacteurs die de berichten schrijven waar jij op reageert betaald worden? Wie betaald de beheerders van de pricewatch die zorgen dat winkels erin komen? Wie betaald de developers die zorgen dat jij je content kunt plaatsen? Wie betaald de overige facturen?

[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 30-07-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
Je kan natuurlijk ook van de andere kant zien: de mensen die veel waardevolle content genereren, zijn vaak actieve gebruikers. Die activiteit zorgt voor veel traffic en maakt hun dus ook grootgebruikers van het platform.

Daarnaast denk ik dat ALS dit wilt doen je onderscheid moet maken: ik denk dat gebruikers van het forum er zijn voor de discussie, zelf informatie halen en pronken met kennis/bereikte doelen/het community gevoel. De echte belangeloze content die gemaakt word zijn denk ik product/shop reviews waarbij er geen sprake is van gesponsorde/geleende producten.

Maar zelfs dan.. volgens mij heb ik nog geen echte grote 'bijdrager' aan tweakers zien klagen over de advertenties - eerder omgekeerd.

Wederom het belastingvoorbeeld: er zijn genoeg voorbeelden waarbij mensen vrijwillig voetbalcoach zijn, evenementen organiseren, op een andere manier helpen bij verenigingen, straten schoonmaken, publieke vuilnisbakken adopteren... deze mensen doen dit omdat ze graag bijdragen aan de maatschappij, mensen willen helpen en/of energie van krijgen. Ik ben er van overtuigd dat hetzelfde geld bij tweakers.

En ja, er zijn een aantal mensen die alleen de lusten willen en niet de "lasten" (1eu/maand of 1 a 2 banners op SOMMIGE pagina's).

Daarnaast worden er ook nog regelmatig gesponsorde acties opgezet waarbij gebruikers producten kunnen winnen - natuurlijk, ook reclame - maar ook een vorm om de community te belonen/er ook iets uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
RobIII schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:15:
[...]

<wat op de man, lage opmerkingen weggehaald>

En tot slot: ik zie in dit topic genoeg constructieve zaken voorbij komen maar als ik dan kijk naar jouw bijdragen in dit topic bespeur ik daar weinig tot niets -zeg maar gerust niets- constructiefs in. Dus ik zou heel graag eens iets constructiefs van je horen i.p.v. "ja maar ja maar het is allemaal k met p". Put your money where your mouth is - no pun intended. Stuurlui en wal.
Ik lees nog steeds wat en waar ik wil dacht ik.

En verder kom ik hier meer uit gewoonte dan dat ik hier nog interessant nieuws kan vinden. In het begin (ja ik lees al vanaf dag 1 dat Tweakers opgericht is in 1998, toen het grootste deel van de huidige reactie wss niet eens ouder dan 12 jaar was) was Tweakers zeer interessant om te volgen. Steeds direct het laatste nieuws, correct gebracht, door mensen die wisten waar ze over schreven. Tegenwoordig is het nieuws hier minstens 2 dagen oud, en een copy paste van elders, vaak met de nodige type en schrijffouten.

Het enige interessante eraan zijn de comments. Comments die jullie dan GRATIS ontvangen van de bezoekers die hier nog komen. En net tegen deze bezoekers gaan jullie nog wat lopen zeiken dat inkomsten een issue zijn en dat jullie banners nu via een omweg opnieuw zoveel mogelijk willen opdringen.

En jullie zien dus zelf niet in hoe verkeerd jullie bezig zijn ? Want jullie verwachten dus echt dat mensen massaal gaan betalen om zonder reclame op een 'IT' site voornamelijk oud IT nieuws en forum topics die NIETS met IT te maken hebben te lezen ? Want de forum topics over problemen met vloerverwarming, verkeersbordjes die foutief op de weg zouden staan, welke dakpannen het beste zijn om een dak te vernieuwen en wat te doen tegen een buurman die de straat als zijn prive parking voor zijn illegale garage bedrijfje gebruikt beginnen mij (en ik denk nog veel andere mensen) redelijk te storen. Want dat is echt wel heel interessant IT related nieuws... Echt wel..

Jullie zijn een slechte parodie van jullie zelf geworden, en het is echt heel triest en tegelijk lachwekkend om te zien hoe jullie jezelf zo fantastisch blijven vinden terwijl de kwaliteit van jullie site week na week achteruit gaat.

Hebben jullie nu al 2FA voor extra veiligheid ? Dacht het niet.. Eerlijk ? Ik weet het niet want ik kijk er niet maar naar. Er is genoeg discussie over geweest en de bottom line tot hiertoe was dat jullie gewoon de moeite niet willen doen het te implementeren. En zo zijn er nog andere dingen, soms details, aan de site waar mensen zich aan ergeren, maar die jullie gewoon negeren.

Maar nu is er wel tijd om wat bochtwerk te coden om adblockers te omzeilen.

Nu ja.. jullie doen maar. Mensen die correct en snel het juiste IT nieuws willen lezen zijn al lang uitgeweken naar andere plaatsen. En zoals iemand anders al aanhaalde, zelfs hardware.info is sneller en vaak juister in zijn berichtgeving. Alhoewel hun bureau ongeveer (letterlijk ?) naast dat van jullie moet staan. Allemaal dezelfde DPG pot.

Maar wat doet het ertoe.. Jullie laten al heel lang duidelijk merken dat de mening van jullie bezoekers jullie totaal niet meer interesseert, dus wat zou mijn mening er toe doen.

Slaap rustig verder.. Tweakers is al lang niet meer wat het was en het zal het ook nooit meer worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Nagel op de kop.. Geld vragen aan users om gratis content te plaatsen in de vorm van comments op artikels. Comments die altijd meer nieuws en informatiewaarde bevatten dan het nieuwsartikel zelf...

Uw reactie is de nagel op de kop _/-\o_
Pagina: 1 2 3 4 Laatste