Dit forum veranderd....

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat komt vooral door de newbies...
Ik noem geen namen want dan krijg ik echt gezeik maar nu de : Registered members op 4000 staat is er steeds vaker gezeik op alle fora. Toen het nog zo rond de 2000 was ging alles ok maar nu... het is volgens mij een beetje uit de hand gelopen. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit soort klachten (vroeger was alles beter enz.) herhalen zich maandelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Ik ben hier nog niet zo lang hoor, maar volgens mij is dat nostalgie.
En dat onzin forum heeft SG een beetje ontzet, hartstikke goed.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-06 11:32
Vroeger waa alles beter, een hoop oude mensen zullen dat tegen de jeugd van nu zeggen.

Maar zal ik jullie eens vertellen wat mijn opa me vertelde ??!!

VROEGER was alles ff echt NIET beter.
Hij zei dat die oudjes niet zo hypocriet moesten doen, want het was vroeger echt niet beter.

Kijk, vroeger had je het tweakers over tweakers onzin forum niet, nu wel en tis toch harstikke gaaf forum?

Kijk, vroeger hadden we geen razorblade die eventje zijn bedverhalen met ons kwam delen, en zeg nou eerlijk, we hebben in tijden niet zo gelachen toch ? >:)

dus komop, tis allemaal nog zo slecht niet :)

en ff voor de duidelijkheid ik ben geen Junior member meer :) m'n profile was foetsie plus m'n postings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scope het is jammer dat je het GoT-forem als niet meer van jou ervaart. Met meer mensen nemen ook de wensen en verschillen toe.Het karakter van een forum wordt dan ook bepaalt door een ieder die er aan meewerkt, de Mods voorop. Hier valt niets aan te doen. Eigenlijk heb je er zelf aan meegewerkt. Doordat er zoveel enthausiasme is werkt dit aanstekelijk voor weer een hoop nieuwe mensen. Voor een forum een gezond teken lijkt mij.

En zeg nu eerlijk zijn al jouw 329 posts allemaal even zinvol geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Dit word zo vaak gezegd. Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd ook sporadisch meer te vinden ben in de general chat (SG), en al bijna helemaal niet in het onzin forum wat ook werkelijk nergens over gaat. Vroeger (jaar geleden ofzow) werd er nog wel eens wat serieus (en vooral leuks) gepost in de SG(voorheen GC), maar tegenwoordig is het alleen maar 'Welke kleur strond heeft de tweaker als ie een avond goed doorgehaald heeft in de local pub' en dergelijke topics van hetzelfde caliber. Ik geloof dat die tegenwoordig wel verhuist worden naar het onzin forum, wat voor mij gelijk staat aan /dev/null.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
en dat gelul over 'ik heb zoveel posts gedaan' en 'ik ben eigenlijk geen junior member meer' enzo krijg ik ook een slappe plasser van. Als mijn profile somewhere along the way ook niet verloren was gegaan had ik er ook meer gehad dan nu (best wel veel meer eigenlijk), maar het gaat er niet om of er nou junior member achter je naam staat ofnie, of dat je 10 of 1000 posts gedaan hebt, het gaat erom hoe de rest over je denkt. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk dat het hele junior member / member gebeuren moet verdwijnen in het nieuwe forum. Er komt alleen maar zinloos gezeur van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Kun je niet beter de status aan de datum van de registratie koppelen? <6mnd is junior member, >6mnd, is member?

Of een systeem met een willekeurige status, uit een database van 100 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• php
  • Niet online

php

Mee eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
me agrees on that too....

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Wat een derderangs gezeur (vooral van mensen die denken dat ze 'hardcore' zijn).

Ik heb in een andere thread ook al voorgesteld dat junior member gezeur weg te halen het is namelijk errug irritant (mensen die gaan flamen omdat ze zo nodig member willen worden). Het niveau van de topics vind ik persoonlijk niet achteruit gegaan, en Stuffis Generalis is ook weer een stuk leesbaarder sinds de trashcan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien een extra forum over 'wetenschap en levensbeschouwing' of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
Wat een derderangs gezeur (vooral van mensen die denken dat ze 'hardcore' zijn).
Wie denkt er dat ze 'hardcore' zijn? Als je daarmee mij bedoelt mag je je nader verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

1) Ik vind Femme's id voor een 'wetenschap en levensbeschouwing' forum wel cool.
2) Ik zou het zonde vinden om statussen af te schaffen omdat er misbruik van wordt gemaakt. Dat is de goeden onder de kwaden laten lijden. Een strakker beleid zou hier misschien helpen. Oftewel mensen vaker gewoon naar -999 posts zetten als ze lopen te kloten :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Misschien een extra forum over 'wetenschap en levensbeschouwing' of zoiets.
Lijkt me wel cool. En ik zou er zeker vaak zijn.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Ik vind het wel meevallen, als ik eerlijk mag zijn.

En tja dat het forum harder wordt (meer gezeik en geflame) waar ikzelf een hekel aan heb, is juist een weergave van de maatschappij.

In de buurt waar ik woon is iemand in elkaar geslagen omdat hij een onbekende een ijne koninginne dag wenste. Maar dat is een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wereld om ons heen veranderd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.net zit vol :) kom allemaal naar sjeemz.nl/forum ofzo :)
(jaja, ik weet, ziet er kut uit, maar 't werkt)

---
sjeemz.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort klachten (vroeger was alles beter enz.) herhalen zich maandelijks...
hmm.. veel mannen hebben dus ook maandelijkse problemen :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

LOL sir mchyde.

Misschien moet er dan ook een "forum met vleugels" komen. ;)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Kun je niet beter de status aan de datum van de registratie koppelen? <6mnd is junior member, >6mnd, is member?
GOED IDEE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Femme, ff serieus, zou dit niet een goed idee zijn, of is het niet uitvoerbaar?

Stel dat ik hier nog maar 74 replies had gedaan, dan zou ik mij wel storen aan het junior member, en wat meer onzinnigs gaan posten om die 26 er ook bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zal vast wel mogelijk zijn, maar niet met UBB. Misschien is het een ideetje voor het PHPForum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Moet ik het idee nog ergens in een ideenbus doen?

Nog een idee: Een ideenbus voor nieuwe features en opmerkingen voor het PHPforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotrik --> Je moet oppassen straks ga ik je nog GENIAAL noemen!! :)

ooh een --> Kan daar in PHP niet zo'n mooi pijltje voor komen zoals men dat ook in bv. word heeft?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Xmike

Ga slapen, je begint onzin uit te kramen. :)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik vind eigenlijk dat er ook statussen als 'senior member' en 'elite member' zouden moeten komen (zoals Anandtech heeft).

en ja, ik weet het, er wordt misbruik van gemaakt. Maar ga dan dat misbruik aanpakken. Door strenger op te treden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is sfeerverpestend gezeik over een status die totaal niet belangrijk is. Het lijkt mij ook wel leuk om wat meer statussen te hebben, maar er zijn altijd weer mensen die daar dan over gaan zeiken enzo.

Ideeën voor nieuw forum:

1) Topics bij x aantal (bijv. 50) postings automatisch dichtgooien + automagisch nieuw topic beginnen.
2) Per forum kunnen instellen hoeveel dagen je std in threadoverzicht ziet. Drukke forums kunnen dan op 1 dag staan en minder drukke forums bijv. op 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

vanDaal

-ismeereentje

Topics bij x aantal (bijv. 50) postings automatisch dichtgooien + automagisch nieuw topic beginnen.
hmm.... bij sommige topics is dat natuurlijk helemaal niet nodig. De ene topic leent zich voor lange en de andere voor korte antwoorden. Ennuh... dat automagisch mag je me ff uitleggen. Is dat een soort ingebouwde php-functie? :P
Per forum kunnen instellen hoeveel dagen je std in threadoverzicht ziet. Drukke forums kunnen dan op 1 dag staan en minder drukke forums bijv. op 3 dagen.
Goed plan, er is namelijk best wel een verschil tussen de drukte van de verschillende fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Topics bij x aantal (bijv. 50) postings automatisch dichtgooien + automagisch nieuw topic beginnen.
Lijkt mij ook geen geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ben ik ook niet zo voor, ik denk dat je dan beter de draad automagisch op kan laten splitsen, zoals UBB dat ook kan.
Kaj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee.. hoe lang iemand al geregged is en daar de status van af laten hangen..

of anders met welke regelmaat een persoon post (aantal geregistreerde dagen delen door het aantal postings)

of de gemm. lengte van de posts die iemand doet...

of voor admins gewoon een mogelijkheid om iemand b.v. 10/25/50 postings minder te geven (is dat geen goed idee?), niet zoals het t.net reaktiesysteem, maar gewoon als iemand een flamewar begint of een topic verziekt, gewoon wat minder posts geven (een milder alternatief voor -999 postings of een ban)
en dan natuurlijk ook het aantal keer dat iemand fout is geweest...

het zijn maar ideeen, maar de mogelijkheden zijn legio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik vind automagisch ( :) )een nieuwe thread beginnen bij x aantal postings geen goed id. Misschien dat je het bij een x aantal kb zou kunnen doen, zodat lange antwoorden zwaarder meetellen. het gaat tenslotte om de kb's die je moet binnenhalen.

Maar zet dan die limiet alsjeblieft niet te laag. Ikzelf heb een modem, en vind het helemaal niet zo erg als het even duurt voordat iets binnen is. het moet niet te gek worden natuurlijk, maar 1 lange thread heeft ook een boel voordelen.
iig moet je met kabelgebruikers die zeuren dat het ze te lang duurt geen medelijden hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Zou er niet een soort negatief karma systeem kunnen komen??

Als een admin zit dat iemand zit te fucken op het forum. Dan vlats, plak je d'r een grote sticker op (flamer, cross-poster) dit ipv wat er normaal achter iemands naam staat.

En zo'n tag, laat je dan na een week (noem maar een periode) automtisch vervallen. Als iamand in herhaling valt dan wordt de straf gewoon langer.

Simpel toch, is iedereen bij aanvang even goed, en bepaald je gedrag of je een negatief icoontje achter je naam krijgt. WAt je dan krijgt is dat iedereen netter gaat repy-en om niet getagged te worden. En als iemand getagd wordt, kun je een soort stille afspraak maken, dat gedurende de zijn tag niet richting die persoon gecommuniceerd wordt, dus geen antwoorden op zijn repy's geen postings in zijn topics. Ik hersen strom maar een beetje. Dus als je het niets vind dan zie ik het wel, en andersom natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Lekkere broeipoel van ideeen hier, functioneel. Ik ben ook wel voor een automatische verlenger, wel bij de 1e posting een link pleuren naar de 'originele' thread... Ik ben ook (nog) een modemer, het laden valt idd best mee, maar vooral bij plaatjes is het kut als iedereen full-screen gaat lopen posten. Misschien een functie inbouwen waarmee veel makkelijker Thumbs kunnen worden gebruikt? Bij tekst maakt het niet uit, het lezen van boven naar beneden gaat toch nog steeds langzamer dan het laden met m'n 33k6 (<- zit in m'n laptop, niks aan te doen...binnenkort is chello hier(landsmeer) ook te krijgen, en dan hoor je mij helemaal niet meer!)

FF totaal iets anders, is het niet waard om een topic aan te wijden, dus bij deze: Ik heb net (zondag half twee 's middags ofsow) een topic geplaatst op SG over Formule 1, deze is weggehaald en ik vraag mij af waarom...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obi: dat van thumbnails is idd wel een goed idee, maar enigszins onmogelijk heb ik zo het gevoel. de size van een pic kan natuurlijk wel zomaar veranderd worden, maar daarvoor moet nog wel het complete originele plaatje geladen worden. dat maakt dus niets uit.

en anders zou het forum zelf de plaatjes moeten omvormen naar thumbs, maar dat neemt ERG veel bandbreedte, ruimte en servertime in beslag.

idee:

een goed alternatief voor het in delen hakken van grote threads (ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik denk het wel eigenlijk), is dat mensen gewoon een persoonlijke limiet kunnen maken dat ze per thread kunnen zien, en dan kan de thread gewoon in pagina's verdeeld worden.. dan is iedereen blij.. kabelaars en modemaars. :)

op zich een erg goed idee denk ik, en best uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
hij is verplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Vergeet niet dat er verschil is tussen ideen, er zijn ideen voor gebruikers en ideen voor de beheerders.
Zo zal een idee over de memberstatus een gebruiker veel meer aanspreken dan dat van een optie voor het opsplitsen van een te lange thread. Met andere woorden hou het voor de gebruikers zo simpel mogelijk, geen opties niks nakkes nada, of zo min mogelijk. Dat doe ik op het werk ook.
Oh, nog een idee...
Hoe langer iemand member is, hoe meer opties die heeft om het forum aan zijn wensen aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc
  • Niet online

luc

Ik vind die tags voor flamer en cros-poster wel een goed idee, heb zelf een hekel aan nutteloze onderwerpen (daarom ben ik nog steeds junior member :( ). Maar als je het dan zo maakt dat iemand met zo'n tag (die een x aantal dagen blijft staan) gewoon helemaal niet meer kan posten / replyen, dan ben je er helemaal vanaf :)

Enne maybe is het wel mogelijk om tweakers te laten stemmen op de andere tweakers, als je llie begrijpen wat ik bedoel? dan je dus per tweaker aan kunt geven wat je van 'm vind, tel zijn/haar aantal stemmen en bepaal z'n status :)

edit:

Had nog ff een (geniale) ingeving :)
Pagina: 1