Zwaar achteruit!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 930

Topicstarter
Ok, zonder mij speciaal op 1 onderwerp te richten wil ik even mijn mening geven over GoT anno 2000....

Ik kom nu ongeveer een jaar op GoT (en T.net uiteraard) en het is me over het algemeen goed bevallen. Ik ben over het algemeen het meest te vinden in het programming forum, maar ik moet zeggen dat ik steeds meer in het 'Lieve Adjes' forum kom om weer eens hartelijk te lachen om alle muggen die op worden geblazen tot enorme olifanten.....if you catch my drift...:)

De laatste tijd wordt de sfeer hier steeds grimmiger. Je durft zo af en toe je bek niet eens meer open te doen, of er komen tientallen antwoorden die vol zitten met scheldwoorden, bedreigingen, beledigingen en 'uit de tent lok' acties. Dit wordt ook steeds meer op de persoonlijke aanval gericht.

Zonder iemand in het bijzonder aan te willen vallen, ligt dit IMHO voor het overgrote deel aan de bezoekers en niet aan de adjes, hoewel anderen het daar zonder twijfel niet mee eens zijn. Het zijn altijd de bezoekers van GoT die ergens over beginnen, daar te ver in gaan en de adjes die dat op een of andere manier moeten zien op te lossen. De manier waarop iets wordt opgelost hoef je niet mee eens te zijn, maar respecteer iig de handelswijze en denkwijze van de adjes/mods. Een grote bek opzetten werkt uiteraard alleen maar averechts.
Om maar even een paar voorbeelden te noemen:

- Het 10k=kots verhaal, waarmee de meeste wel bekend zijn. Sinds het nieuwe forum bestaat er de mogelijkheid om icoontjes onder je naampje te laten zien. En wat blijkt nou, die mag je...nee, beter, die KAN je (in het begin) zo groot maken als je zelf wilt. Nu is het weer zo dat er mensen zijn die even de limiet moeten verkennen door achterlijk grote icoontjes tevoorschijn te toveren, zonder even aan de rest te denken. Vervolgens wordt daar een limiet opgezet (terecht in mijn ogen) en daar hebben we weer de nieuwe rel...
voor en tegenstanders beginnen elkaar weer af te fikken, adjes komen er tussen, wat anderen weer niet bevalt, er worden bans uitgedeeld. The usual stuff dus weer. en waarvoor...voor een paar suffe plaatjes die eerst neit eens mogelijk waren en waar je toen ook niemand over hoorde!! triest

- Illegale activiteiten. Dat heb ik allemaal niet zo heel goed gevolgd, maar ik heb een paar threads hierover gelezen. Iemand wordt kwaad omdat zijn thread gesloten wordt omdat er iets illegaals in zou staan. Er wordt uitleg gevraagd van een adje, logisch, en vervolgens wordt er TOT OP DE LETTER uitgepluisd of het nou wel of niet illegaal is wat er staat, om vervolgens maar weer elkaar en de adjes af te gaan fikken. Er worden weer bans uitgedeeld etc.etc. triest.

- Onzin forum. Waarom dat in hemelsnaam is ingevoerd blijf ik me afvragen. Dit is een tweakers community wat in mijn ogen gaat over serieuze zaken als hardware, software, netwerken etc.etc. Dat er een stuffis generalis is ( en later ook media en wetenschap en levensbeschouwing) is nog wel te overzien....maar een onzin forum!! Een groter vuilnisvat van slotjes kan je niet verzinnen. Dat is totaal niet waar dit forum over gaat. Er zijn genoeg andere forums (Fok..) waar je dat soort kinderklinieken tegenkomt. Gezien het aantal slotjes daaro snap ik niet waarom dat nog in stand wordt gehouden. Gewoon zero-tolerance beleid ook voor onzin topics toepassen.

IMHO is het niveau van dit forum hard achteruit gegaan, zowel qua topics en replies als de houding van de bezoekers.
Het schijnt de normaalste zaak van de wereld te zijn om elkaar hier met de dood te bedreigen en elkaar ziektes toe te wensen die je je ergste vijand nog niet wenst. En waarvoor?? Het gaat echt om de meest idiote, stompzinnige, kinderachtige dingen.

Dit is een 'technisch' forum, om het zo maar even te noemen, en ik kom regelmatig op andere fora/mailinglists etc.etc., maar ik moet zeggen dat het niveau daarvan ver boven de kinderspeeltuin die GoT heet uitstijgt.

Normaal discussieren is hier niet meer mogelijk. Er worden bans uitgedeeld bij het leven, slotjes gezet alsof het nix is, en of dat terecht of onterecht is doet er niet toe, het geeft aan hoe het hier tegenwoordig ongeveer aan toe gaat.

Jongens en meisjes, meedoen aan discussies hier doe ik al bijna niet meer omdat het geen zin meer heeft. Mijn mening kortom is dat GoT ZWAAR ACHTERUIT GAAT.

Ik heb gezegd....begin maar weer met flamen, kinders. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 14:29
Voor het grootste deel met je eens, maar over 1 dingetje wil ik even mijn mening geven:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:02 schreef The Daan het volgende:
- Onzin forum. Waarom dat in hemelsnaam is ingevoerd blijf ik me afvragen. Dit is een tweakers community wat in mijn ogen gaat over serieuze zaken als hardware, software, netwerken etc.etc. Dat er een stuffis generalis is ( en later ook media en wetenschap en levensbeschouwing) is nog wel te overzien....maar een onzin forum!! Een groter vuilnisvat van slotjes kan je niet verzinnen. Dat is totaal niet waar dit forum over gaat. Er zijn genoeg andere forums (Fok..) waar je dat soort kinderklinieken tegenkomt. Gezien het aantal slotjes daaro snap ik niet waarom dat nog in stand wordt gehouden. Gewoon zero-tolerance beleid ook voor onzin topics toepassen.[/quote]Het onzin forum is er gekomen omdat veel mensen polls enzo in SG zeten wat andere weer irriteerde (zie ook de FAQ). Op zich wel handig, maar nu is het idd een zooitje geworden een soort veredelde chatbox soms. Ik denk dat door dit forum de sfeer wel achteruit is gegaan, doordat het toch bepaalde mensen heeft getrokken.

Maar goed op internet heb je altijd figuren met een grote bek die lomp zijn en gaan schelden, ik zou zeggen niet op letten die hap en als ze het te bont maken (oa. als heel veel mensen er last van hebben) bannen.

Hmmz, misschien zou je idd een zerotolerance beleid op topics van 'wie is nu nog hier' etc kunnen loslaten en alleen topics met een of andere inhoud met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Couldn't agree more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik denk dat door dit forum de sfeer wel achteruit is gegaan, doordat het toch bepaalde mensen heeft getrokken.[/quote]Juist, hele goed gezien. Door dat onzin forum komen er hier mensen naartoe die alleen maar denken een grote smoel te moeten geven en iedereen een beetje uit de tent te moeten lokken...ERRUG foute ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 04-07 16:26

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Sja, wat valt hier nu op te zeggen?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik kom nu ongeveer een jaar op GoT (en T.net uiteraard) en het is me over het algemeen goed bevallen. Ik ben over het algemeen het meest te vinden in het programming forum, maar ik moet zeggen dat ik steeds meer in het 'Lieve Adjes' forum kom om weer eens hartelijk te lachen om alle muggen die op worden geblazen tot enorme olifanten.....if you catch my drift...[/quote]Tja, misschien is dit het wel, in LA komen alleen maar mensen die wat te klagen hebben, als je steeds meer LA volgt dan zie je het inderdaad achteruit gaan, als je alleen maar op de normale fora blijf (dus ex. SG, onzin) dan is he nivo redelijk goed, en wordt er weinig gescholden ;)
Maar de laatste tijd is het inderdaad wel erg bont, sommige mensen schoten even uit hun slof, ik hoop dat dit tijdelijk is ivm die 10k regeling, zo niet, dan zal dit LA-forum vast gerestyled worden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Onzin forum. Waarom dat in hemelsnaam is ingevoerd blijf ik me afvragen. Dit is een tweakers community wat in mijn ogen gaat over serieuze zaken als hardware, software, netwerken etc.etc. Dat er een stuffis generalis is ( en later ook media en wetenschap en levensbeschouwing) is nog wel te overzien....maar een onzin forum!! Een groter vuilnisvat van slotjes kan je niet verzinnen. Dat is totaal niet waar dit forum over gaat. Er zijn genoeg andere forums (Fok..) waar je dat soort kinderklinieken tegenkomt. Gezien het aantal slotjes daaro snap ik niet waarom dat nog in stand wordt gehouden. Gewoon zero-tolerance beleid ook voor onzin topics toepassen.[/quote]Sja, onzin forum... wil je weten wat voor troep het wordt als dat nu gesloten wordt? enorm.. SG was indertijd in het leven geroepen omdat de toen nog erg hechte community wel eens behoefte had aan wat anders dan de hele tijd hard/software, intussen heeft dat forum (en later onzin) een heleboel mensen aangetrokken die nauwelijks meer op andere fora posten, en alleen nog maar te vinden zijn in SG & onzin. Als je die 2 sluit krijg je een verschuiving dat men zulke topics in hard/software fora opent, dan wil je het aantal slotjes niet meer tellen... dus, wat te doen? in onzin kijk je gewoon nooit (ik niet iig) SG bekijk je sporadisch (het nivo daar ligt stukken hoger dan in onzin) en LA mijdt je helemaal (anders zie je al de ellende van GoT ;)) En de rest van de fora bekijk je regelmatig :).
En ja, een moderated mailinglist kan ook een veel hoger nivo handhaven dan hier op GoT.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, het zijn inderdaad over het algemeen LA en onzin fora waar het te doen is, maar ook in andere fora komt het steeds meer voor (alhoewel minder erg, maar toch)

Er zijn ook vaak reacties van 'dan lees je mijn thread toch niet' of 'dan kom je toch niet op dat forum'. Als dat zo doorgaat kan je gewoon nergens meer komen of nix meer lezen, snappie? Misschien wat overdreven gezegd, maar dat is de laatste tijd ongeveer wel de trent.

Als je gaat stappen, en je hebt 10 kroegen/discotheken om uit te kiezen die allemaal langzaam achteruitgaan qua volk en sfeer, en ze zeggen allemaal 'dan kom je hier toch niet meer' dan blijft er aan het einde maar weinig keus over.
Zeker als, zoals hier, het aantal fora en threads waar ik dan niet meer zou komen het aantal 'leuke' fora gaat overtreffen, dan zit er ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:13 schreef RickJansen het volgende:
Couldn't agree more.[/quote]* Tom too.

Behalve dat het zwaar achteruit gaat, vind ik opzich wel meevallen, maar het gaat inderdaad wel achteruit. Maar zoiets is logisch met een groot forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zucht... * Jordi agrees.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Laatst online: 19:34

botoo

💀 too old to die young

Daan, signalen van achteruitgang worden bijna periodiek gedaan door old-skool GoT-bezoekers, imho heeft dat te maken met het groter (en anoniemer) worden van de samenstelling van de bezoekers. Topics racen vaak voorbij zonder dat er voldoende 'diepgaand' op gereageerd word met als gevolg dat dezelfde vraag/opmerking meerdere malen gesteld word.
Evenmin word er, door het overgrote deel van de bezoekers, gelezen wat ergens een antwoord op is maar vragen (nutteloze)daarintegen ,worden er des te meer gesteld.

Kortom, er GoT veranderd veel en snel, word door zijn(haar?) omvang te oppervlakkig, maar, als je de voor jou niet relevante zooi uitfilterd, blijft toch een bron van info en vermaak.
En daar zijn we zelf verantwoordelijk voor.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat het een bron van info en vermaak kan zijn staat vast, maar ik wil niet filteren, threads ontwijken, fora negeren of wat nog meer. Ik wil gewoon normaal rond kunnen kijken en posten zonder mij aan vanalles te irriteren en aangevallen te worden.

Dat er altijd wel mensen blijven die geen leven hebben zonder te gaan lopen kutten op een forum weet ik ook wel, maar tegenwoordig gaan af en toe de die-hard GoTters net zo tekeer tegen elkaar/newbies/adjes.
Dat er problemen kunnen voorkomen of meningsverschillen zal ook altijd wel blijven, maar de manier waarop die soms 'uitgevochten' worden is ronduit triest.
Ik ben niet bang om een stevige discussie aan te gaan, maar ik ben niet van plan constant MIJZELF te gaan verdedigen ipv een stelling of mening die ik neerzet, als je bedoeld wat ik begrijp..;)

Why can't we all get along....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:11 schreef Sassie het volgende:
Hmmz, misschien zou je idd een zerotolerance beleid op topics van 'wie is nu nog hier' etc kunnen loslaten en alleen topics met een of andere inhoud met rust laten.[/quote]BRAVO! Dat is gewoon wat er moet gebeuren. Keiharde moderation gewoon. Het aantal leden/hits zal dan misschien verdubbeld zijn de laatste tijd, de invloed op het niveau is in sommige fora daarentegen negatief exponentieel geweest.

Het is inderdaad waar dat het om de zoveel tijd gebeurt dat een van de 'oldskool'-GoTters (waar ik mijzelf inmiddels ook onder schaar, ben een pre-BC1 GoT'er) zich zorgen maakt over de dalende trend die dit forum aan het doorgaan is. Helaas. Met dingen als onzin fora etc. zal dit voorlopig niet verbeteren.

En ik wil ook meteen even van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat ik het meer dan eens ben met de voorgestelde 10k limit op user icons. Opzouten met die complete films en cartoons in icons. Er valt best wat te knutselen binnen 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Ik ben ook voor harder modereren. De adjes laten zich mijns inziens teveel beinvloeden door gezanik over democratie etc.

(democratie = leuk als staatsvorm, niet als beheervorm)

Dit zal vast wel mensen wegjagen, maar de besten blijven wel. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

The Daan heeft altijd al van die goede ontopic diepzinnige replies gehad en dat geld nu ook voor de thread.

Bravo The Daan!!!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11458

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:14 schreef The Daan het volgende:
Juist, hele goed gezien. Door dat onzin forum komen er hier mensen naartoe die alleen maar denken een grote smoel te moeten geven en iedereen een beetje uit de tent te moeten lokken...ERRUG foute ontwikkeling.[/quote]Yep, dat wist ik al van Fok. Ik post er niet zoveel, maar ben er vanaf het begin al geweest, toen kon er nog serieus gepraat worden, maar toen kwam het onzinforum en dat heeft alles verpest. Ik heb al eerder verkondigd dat ik bang was dat dit met GoT ook zou gebeuren, deze voorspelling blijkt werkelijkheid te worden.:(

Er zijn nu ook hier al een grote groep die alleen voor het onzinforum komen, een gedeelte daarvan komt van Fok.

Mij lijkt het beter dat het onzinforum gesloten gaat worden, al dan niet in fases, natuurlijk krijg ik nu een heleboel reactie's van mensen die er tegen zijn omdat ze vanwege het onzinforum op GoT komen. GoT was en is opgericht om te discussieren over dingen die met computers & internet te maken hebben, niet om te ouwehoeren over wat je vanavond gaat eten ofzo.:) Er kan natuurlijk binnen beperkte maatte over andere dingen gediscussierd worden, maar dan wel serieus en in Stuffis Generalis!

En degene die zich hier (express) niet aan houd moet maar per direct een ban krijgen.

Degene die hier komen voor te discussieren over Computer & Internet stuff zullen het wel (grotendeels) met mij eens zijn, de andere die hier komen voor het onzinforum, zullen het oneens met mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:38

GaMeOvEr

Is een hork.

Goh...

Lang geleden dat ik zo'n +5 - inzichtvol heb gezien.

(Ja, ik zit veel op het mod-forum ja... :P )

Even een paar puntjes uit The Daan zijn lijst pikken :

Er zijn naar mijn idee tegenwoordig idd nog maar weinig mensen die de functie "search" gebruiken, want je ziet een bepaalde vraag echt xxx-keer op alle fora voorbij vliegen, zodat de mensen die het antwoord kennen, ook steeds minder gemotiveerd worden om weer het zelfde verhaal er neer te gaan kwakken...

Onzin-forum moet nu inderdaad blijven, want als je dat nu per direkt dichtkwakt, gaan al die gastjes op de andere fora lopen zieken/zeiken, dus dat zou je idd gefaseerd aan moeten pakken, door gewoon veel harder te modden in Onzin en SG. Op den duur blijven de mensen die wel wat toe te voegen hebben wel over, ook Onzin kan een bepaalde waarde hebben.

Tevens zie je hier soms staaltjes van wangedrag voorbijkomen, dat wil je niet weten. Mensen die gewoon niet normaal kunnen communiceren, en bijvoorbeeld ontzettend pissig worden als ze geen hapklare-brokken-antwoord binnen een kwartier hebben, of een tegenvraag krijgen (m.b.t. hun config ofzo) en dan maar iedereen voor rauwe vis gaan uitmaken.

Wat je daar tegen doet ? Mja...

Bannen ? >:) Neem nog maar wat Adjes aan dan... :(

Maar wel een goede posting The Daan!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben het met wat jullie hierboven gezegd hebben helemaal eens. 8 maanden geleden (ben pas in augustus geregistreerd, I know..) hing er een stuk ontspannere sfeer, dat was voor mij de reden om me zelf ook maar eens te registreren en me in de discussies en vragen te mengen. achteraf denk ik dat ik beter weg kon blijven.

ik zal ff kort uitleggen waarom; Een aantal keren dat ik bij lieve adjes 'aangifte' deed van illegale requests, werd (en word nog steeds) persoonlijk via ICQ en email achtervolgd. Dat is ook de reden waarom ik die dingen in m'n prefs heb uitgeschakeld, en ik denk persoonlijk dat dat nu net een handigheidje is om directer met elkaar in contact te komen.

Voordat jullie me verkeerd begrijpen: dit gaat over een select aantal personen. Ik heb wel degelijk veel plezier beleefd, en heb me soms helemaal krom gelachen :)

ik kan wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, de meeste weten dat het niet mag en toch proberen ze het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als je harder wilt gaan modden zal je misschien meer adjes/moderators nodig hebben ja....en dan zullen er ook meer bans en slotjes komen.

Daar kan ik maar 1 ding op zeggen:

Uiteindelijk zal het waarschijnlijk nodig zijn, maar jammer dat dat zo moet op een forum dat voor serieuze posters bedoeld is.

Hier zouden uberhaupt geen mods en adjes nodig moeten zijn, gezien de originele opzet van het forum!!

..maar helaas...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 18:28 schreef The Daan het volgende:
Hier zouden uberhaupt geen mods en adjes nodig moeten zijn, gezien de originele opzet van het forum!![/quote]Dan ben ik me favo job kwijt :'( dan word ik maar slotenmaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Daan, signalen van achteruitgang worden bijna periodiek gedaan door old-skool GoT-bezoekers, imho heeft dat te maken met het groter (en anoniemer) worden van de samenstelling van de bezoekers. Topics racen vaak voorbij zonder dat er voldoende 'diepgaand' op gereageerd word met als gevolg dat dezelfde vraag/opmerking meerdere malen gesteld word.
Evenmin word er, door het overgrote deel van de bezoekers, gelezen wat ergens een antwoord op is maar vragen (nutteloze)daarintegen ,worden er des te meer gesteld.
Kortom, er GoT veranderd veel en snel, word door zijn(haar?) omvang te oppervlakkig, maar, als je de voor jou niet relevante zooi uitfilterd, blijft toch een bron van info en vermaak.
En daar zijn we zelf verantwoordelijk voor.[/quote]Inderdaad, hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben geregged in Februari ofzo maar ben hier al sinds oktober vorig jaar ofzo en voel me dus redelijk oldskool GoTTer. :)

In het begin was het veel leuker (heb je hem weer met zijn gezeur van hoe goed het vroeger wel niet was ;)). Toen (her)kende ik alle usernames hier, maar tegenwoordig zie ik allemaal newbies en offtopic figuren hier rondhobbelen, het is net alsof je van een klein dorp naar een grote metropool verhuist. ;)
Vroeger had je nog goeie discussies die dagen bleven staan, nu zijn ze vaak na 2 dagen alweer weggezakt. :(

Misschien een dom idee maar toch: Kunnen we niet een Diehard-GoT forum maken waar alleen leden inmogen die langer dan 6 maanden ofzo geregistreerd zijn? :) Lijkt me eigenlijk wel een relaxt plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is weer om het probleem heen werken, daar los je het probleem zelf niet mee op, denk ik. Nog meer fora erbij is niet echt wenselijk lijkt me.

En het is ook niet erg effecief om de intenties van mensen te meten aan de tijd dat ze geregged zijn....dan krijg je weer hetzelfde als met die status regeltjes eerst.

...IMHO
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 16:19
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 18:56 schreef Tom het volgende:
Dan ben ik me favo job kwijt :'( dan word ik maar slotenmaker ;)[/quote]Relax Tom, misschien kunnen ze nog een conciërge gebruiken. :9

Maar strenger modereren zou mischien een betere (beste) oplossing zijn. Verder denk ik dat de adjes één lijn moeten trekken. Dus niet topic open, topic dicht, topic open etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2488

Ik ben hier ook al een aardig tijdje (helaas is mijn account bij een ubb grap een keer verloren gegaan) en ook ik denk dat een strengere aanpak zal helpen.

Natuurlijk zal er in het begin hard worden geklaagd maar juist de mensen die klagen kunnen we missen als kiespijn.

De vele slotjes laten echter het forum ook vuil lijken. We zien liever geen politie dan de Egyptische manier met op elke straathoek een persoon met een mitrailleur.
Is het niet mogelijk de topics te deleten ipv op slot te zetten? Dit brengt mensen niet tot slechte ideeën, lijkt "schoner" en maakt onenigheid tussen de adjes minder goed mogelijk.

Over die onenigheid ben ik het ook met de rest eens. Beslissingen van een collega administrator/moderator moeten niet terug gedraaid worden. Natuurlijk mag onderling wel over deze "fouten" gesproken worden. Dit voorkomt dat er flamewars ontstaan met adje a zei dat het mocht en b niet dus is b een ****.

Ik denk dat er op GOT genoeg normale mensen zijn die gewoon normaal met zo nu en dan een geintje gebruik kunnen maken van het forum. Het is volgens mij slechts een kleine groep die het verziekt voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Onzin forum. Waarom dat in hemelsnaam is ingevoerd blijf ik me afvragen. Dit is een tweakers community wat in mijn ogen gaat over serieuze zaken als hardware, software, netwerken etc.etc. Dat er een stuffis generalis is ( en later ook media en wetenschap en levensbeschouwing) is nog wel te overzien....maar een onzin forum!! Een groter vuilnisvat van slotjes kan je niet verzinnen. Dat is totaal niet waar dit forum over gaat. Er zijn genoeg andere forums (Fok..) waar je dat soort kinderklinieken tegenkomt. Gezien het aantal slotjes daaro snap ik niet waarom dat nog in stand wordt gehouden. Gewoon zero-tolerance beleid ook voor onzin topics toepassen.[/quote]Absoluut 100% mee eens. Laatste tijd is merkbaar dat er steeds meer geflamed en gezeken worden , zeker als men een wat eenvoudigere vraag stelt.
Het is nog niet in alle fora doorgedrongen, maar het zal slechts een kwestie van tijd zijn voordat dat gebeurt.

Maarja tweakers geeft blijkbaar meer voorkeur aan pageviews dan aan de kwaliteit, iets wat heel jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Naja, waarschijnlijk weten jullie m'n mening intussen wel.. 100% met Daantje eens.. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

We mogen niet uit het oog verliezen dat een groter GoT meer hits opleverd (en dus geld van de sponsor). Ik denk dus niet dat we op steun hoeven te rekenen van "het kader" als het om het afstoten van fora, en de daarbijbehorende minder hits, gaat.

Het idee van een minimale periode dat je geregged moet zijn om ergens te kunnen posten is imho geen slechte. Newbees mogen dan wel meelezen (hits!) maar in dat betreffende forum (nog) niet posten.
Ook al bevalt dat systeem van discriminatie mij beslist niet, ik zou er wel blij mee zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb het ook met The Daan eens, alleen is het probleem dus hoe je hier een oplossing voor vind.

Een keiharde zero-tolerance policy over het hele forum gaat niet werken omdat ik vrees dat er hier dan een guerilla oorlog uitbreekt door het grote aantal bans en de muiterij die daar omheen ontstaat.

Als de trashcan buiten de deur wordt gezet gaan alle kiddies naar SG. De behoefte om over onzin te lullen is er nu eenmaal, dus gaat zal men proberen om hier aan die behoefte te voldoen. Vervolgens moet de adjes telkens op de grens (wel/niet terecht) modereren en dat wordt zeker geen prettige situatie.

Als de trashcan wordt gesloten zal er een oorlog ontstaan die de 10K-discussie in hevigheid ver te boven gaat.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>GoT was en is opgericht om te discussieren over dingen die met computers & internet te maken hebben, niet om te ouwehoeren over wat je vanavond gaat eten ofzo.[/quote]Dat is een misvatting. Het forum is destijds opgericht omdat er op het Webwereld forum geen mogelijkheid was om ook maar een klein beetje off-topic te lullen (die topics werden direct verwijderd).

Het forum was er eerder dan WoT/Tweakers.net en in de hardware forums werd in het begin dan ook nauwelijks gepost.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Onzin-forum moet nu inderdaad blijven, want als je dat nu per direkt dichtkwakt, gaan al die gastjes op de andere fora lopen zieken/zeiken, dus dat zou je idd gefaseerd aan moeten pakken, door gewoon veel harder te modden in Onzin en SG. Op den duur blijven de mensen die wel wat toe te voegen hebben wel over, ook Onzin kan een bepaalde waarde hebben. [/quote]Daar ben ik het mee eens. Slap spul in SG moet gewoon gemoved worden naar Onzin. Flamewars e.d. in onzin worden direct geclosed. De aparte zero-tolerancy policy voor het onzin forum moet kort samengevat boven de thread list vermeld worden. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> De vele slotjes laten echter het forum ook vuil lijken. We zien liever geen politie dan de Egyptische manier met op elke straathoek een persoon met een mitrailleur. Is het niet mogelijk de topics te deleten ipv op slot te zetten? Dit brengt mensen niet tot slechte ideeën, lijkt "schoner" en maakt onenigheid tussen de adjes minder goed mogelijk. [/quote]De gesloten topics moeten onder een aparte pagina vermeld worden en niet in de topic list. Zo ziet het forum er niet uit als een slagveld en dat zal ook bijdragen aan een vriendelijker sfeer - als er hard wordt opgetreden tegen flamewars e.d.

Probleem: dit klinkt erg simpel maar in de praktijk zal er ongetwijfeld weer veel gezeik komen over het wel/niet terecht zijn van een slotje, ook al zegt de policy bijv. dat er voor het onzine forum strengere regels gelden.

Anders ideeën:

- Trascanners die zich misdragen in de andere forums de toegang beperken tot de trashcan
- De bezoeker de mogelijkheden geven om mensen die in hun ogen irritant zijn banpunten te geven. Dit geeft de admins wat meer backing in hun besluit om iemand wel/niet te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 20:45 schreef Trashbash het volgende:
Absoluut 100% mee eens. Laatste tijd is merkbaar dat er steeds meer geflamed en gezeken worden , zeker als men een wat eenvoudigere vraag stelt.[/quote]Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar vandaag ook schuldig aan heb gemaakt.
( hier )

Ik ben daar ook niet tevreden mee, maar er wordt steeds minder zelf gekeken, gelezen en gezocht naar de antwoorden.
Dubbelposts kwa onderwerp, soms wel 3-4 x per dag, wat denk je wat dat voor invloed heeft op het nivo en de beleving van GoT?

Het is niet alleen Onzin of SG maar ook in andere fora waar dat verschijnsel zich voordoet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Anders ideeën:
- Trascanners die zich misdragen in de andere forums de toegang beperken tot de trashcan
- De bezoeker de mogelijkheden geven om mensen die in hun ogen irritant zijn banpunten te geven. Dit geeft de admins wat meer backing in hun besluit om iemand wel/niet te bannen.[/quote]Dat laatste is wel erg link, gezien de manier waarop sommigen zich uiten op GoT.
Dan geef je weer een gelegenheid tot flamen, maar dan met het mod systeem wat op de reactie pagina's al de boel in beroering bracht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:

Een keiharde zero-tolerance policy over het hele forum gaat niet werken omdat ik vrees dat er hier dan een guerilla oorlog uitbreekt door het grote aantal bans en de muiterij die daar omheen ontstaat.[/quote]Zo keihard hoef dat toch niet te zijn. Als de regels maar duidelijk zijn/gemaakt worden. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:
Als de trashcan buiten de deur wordt gezet gaan alle kiddies naar SG. De behoefte om over onzin te lullen is er nu eenmaal, dus gaat zal men proberen om hier aan die behoefte te voldoen. Vervolgens moet de adjes telkens op de grens (wel/niet terecht) modereren en dat wordt zeker geen prettige situatie.
Als de trashcan wordt gesloten zal er een oorlog ontstaan die de 10K-discussie in hevigheid ver te boven gaat.[/quote]Nee nu gaan ze elkaar afserveren in de trashcan. Dat is gezellig.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:
Probleem: dit klinkt erg simpel maar in de praktijk zal er ongetwijfeld weer veel gezeik komen over het wel/niet terecht zijn van een slotje, ook al zegt de policy bijv. dat er voor het onzine forum strengere regels gelden.[/quote]Dit zal je in alle gevallen blijven houden<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:
- Trascanners die zich misdragen in de andere forums de toegang beperken tot de trashcan[/quote]Dit lijkt me een goed idee, maar hoe stel je de ratio. 10% andere forums, 90% onzin of 50/50<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:
- De bezoeker de mogelijkheden geven om mensen die in hun ogen irritant zijn banpunten te geven. Dit geeft de admins wat meer backing in hun besluit om iemand wel/niet te bannen.[/quote]Krijg je dan niet het zelfde gedonder als op t.net? LA ze zijn allemaal tegen me :)

Begrijp me goed, dit is geen kritiek op de plannen, meer een aantal beren die ik op de weg zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- De bezoeker de mogelijkheden geven om mensen die in hun ogen irritant zijn banpunten te geven. Dit geeft de admins wat meer backing in hun besluit om iemand wel/niet te bannen.[/quote]Werkt dat bezoekers kennen punten toe aan andere bezoekers systeem op T.Net afdoende? Lijkt me een werkbaar uitgangspunt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je dan HEEL persoonlijke beoordelingen gaat krijgen ipv een beoordeling op de inhoud van je reply.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

als iedereen zich zou gedragen, wat zou de wereld dan ineens een stuk simpeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 21:50 schreef Femme het volgende:
Een keiharde zero-tolerance policy over het hele forum gaat niet werken omdat ik vrees dat er hier dan een guerilla oorlog uitbreekt door het grote aantal bans en de muiterij die daar omheen ontstaat.

Als de trashcan buiten de deur wordt gezet gaan alle kiddies naar SG. De behoefte om over onzin te lullen is er nu eenmaal, dus gaat zal men proberen om hier aan die behoefte te voldoen.

Als de trashcan wordt gesloten zal er een oorlog ontstaan die de 10K-discussie in hevigheid ver te boven gaat.De gesloten topics moeten onder een aparte pagina vermeld worden en niet in de topic list. Zo ziet het forum er niet uit als een slagveld en dat zal ook bijdragen aan een vriendelijker sfeer - als er hard wordt opgetreden tegen flamewars e.d.[/quote]Tja als je van de trashcan afwil dan zou je toch echt iets moeten ondernemen, bijv het onzinforum laten linken naar fok of scholieren.com , whatever.
Uiteraard wordt er eerst hard geprostesteerd en gerelt, dat is onvermijdelijk. Dat is namelijk de standaard reactie op iets wat eerst wel mocht en nu niet meer mag (geldt ook voor de 10K).
Er moet duidelijk gemaakt worden dat je op een forum post, dat niet van jou is, maar waar je slechts bezoeker bent. Dat gezeur over democratie is niet van toepassing, als er bepaald regels worden gesteld moet je je eraan houden, anders ga je maar ergens anders heen. (Yup, het is geen mooie oplossing, maar voor sommige problemen is die er ook niet)

Uiteindelijk zal men het gerel wel moe worden en toch verhuizen als ze zien dat het geen effect heeft en het is aan de adjes en mods om te zorgen dat het geen effect heeft.

Dat is sowieso het probleem van grotere fora, hoe groter je publiek wordt, hoe algemener de inhoud. Het is dus keuzes maken tussen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Zo keihard hoef dat toch niet te zijn. Als de regels maar duidelijk zijn/gemaakt worden.[/quote]Geloof mij maar; dat is ECHT moeilijk, om goed te omschrijven wat wel of niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3788

Het is nu op het onzin forum wel ultra triest, er staan meer dan 10 topics die allemaal geclosed zijn, en verder staan er een hoop topics waar niemand op reageerd maar die wel in die toch al veelste lange lijst blijven staan...

Misschien is het een idee om elke maand die index lijst te verwijderen, dan zijn die oude topics waar niemand op reageert eruit en de "populaire" onzin topics komen dan vanzelf wel weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjeezus, ff in het onzin forum gekeken. Het is nu een trend om om slotjes te VRAGEN!!

Ach zal wel veranderen als die ventjes naar de middelbare school gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Laatst online: 17-06 20:28

ronaz

Wishmaster

offtopic:
Rick, jouw site (in je link) roelt!

Wat betreft mijn standpunt: lees de Cyberjunk topic

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:23 schreef The Daan het volgende:
Sjeezus, ff in het onzin forum gekeken. Het is nu een trend om om slotjes te VRAGEN!!

Ach zal wel veranderen als die ventjes naar de middelbare school gaan.[/quote]Ik schrok ook redelijk. Maar het probleem blijft. Die kiddies gaan nooit meer weg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Kunnen we niet gewoon een Adult-check invoeren? Ben je gelijk van alle pubers en kiddies af. Tenzij ze de credit card van pappie jatten natuurlijk ;).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 00:08 schreef testcase het volgende:
Kunnen we niet gewoon een Adult-check invoeren? Ben je gelijk van alle pubers en kiddies af. Tenzij ze de credit card van pappie jatten natuurlijk ;).[/quote]Hum, vroeger (opa verteld) had je adult check vragen in leisure suit larry 1 tot veel(of zoiets). Is dat niks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
GoT was vroeger een schattig beebietje. Nu is ie in de puberteit. Groeistuipen van hier tot Tokia. Wat doe je eraan? Wachten tot het weer voorbij is, hopen dat ie ooit weer schattig of gewoon volwassen wordt.

Verder vind ik doorlinken wel een leuk plan. Gewoon van onzin en SG direct naar FOK. Maar ik weet niet precies hoe belangrijk de grote aantallen hits zijn die die fora met zich meebrengen.
* RubZie zou denken dat hits niet meer is waar t.n per se op zit te wachten, klopt dat?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

ja. ik zit hier nou anderhalf jaar, en het is idd een eind achteruit gegaan.
wat moet je bv nou met zo'n waardeloze thread??: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69151

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

We moeten gewoon met zijn allen wat toleranter tegenover elkaar zijn en wat liever...
Als je je irriteerd aan een ander, vermijd je degene fftjes...
En doordat je hier een zekere anonimiteit geniet betekent het nog niet dat je alles kan doen wat je in het dagelijks leven niet kan maken... Ook op internet zou je je netjes moeten gedragen...

En zero-tolerance werkt niet... Ik ben een voormalig fok!ker en daar was het op gegeven moment een rage om de modjes er maar flink van langs te geven en danny heeft het zwaar te voorduren gehad...
Ik vond dit erg jammer en ben hier terecht gekomen en gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Laatst online: 04-07 14:29
Nou ik zit hier ook al bijna een jaar, dus ben ook al redelijk gepokt en gemazeld hiero.

Op zich is de trashcan een grote rotzooi en uit de klauwen gegroeid.Faq:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tweakers over Tweakers Onzin Forum; als je nou altijd wilde weten hoe de hond van de zus van de overbuurvrouw van je mede-tweaker heet, is dit de plek om het te vragen.[/quote] Toen men besloot om het onzinforum te maken, weren er nogal veel polls op SG gehouden, wat tot veel irritaties van andere SG-posters leidde.
Nu zitten er ook veel niet-tweakers (alhoewel ik zelf ook niet een 'echte' tweaker ben, maar wel iemand met compu-affiniteit).

Ik zou de trashcan niet heel erg missern, alhoewel ik daar ook wel post, maar SG moet wel blijven. Wnat ik vind dat je best in de Tweakers gemeenschap over niet-computergerelateerde dingen mag 'praten'.

Gelukkig ben ik wel wat gewend van het Powerweb Forum, waar noauwelijks gemodereerd wordt >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

blaat (deze pc wil niet inloggen *(@#$) :( ff zo proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6386

Je zou hier toch een mooi werkstuk/scriptie over kunnen maken :) We zitten allemaal ons op te vreten over programma's zoals DeBus, BigBrother en Robinson eiland, waar een kleine groep mensen zichzelf moet zien te redden. Hier lopen enkele honderden mensen rond met allemaal hun eigen levensvisie en (mooi woord) Referentiekader(!)

Wat de 1 als grapje bedoeld, daar gaat een ander volledig van over de zeik. Ook reageert de 1 volwassener dan de ander en dat geheel los van de leeftijd. GoT vertoont duidelijk de eigenschappen van een hedendaagse leefgemeenschap en er is duidelijk behoefte aan regelgeving. Het probleem is alleen dat veel mensen die hier komen (maar eigenlijk is dit meer een probleem van het hele internet) liever niet de regels van het wetboek naleven. En daar schuilt het grootste probleem. Ter verduidelijking o.a.:
- snelheids overtreders
- illegale muziekfiles (winamplijsten komen regelmatig voorbij)
- personen die groepen aanhangen die zich verzetten tegen de gevestigde orde
- illegale software (wordt wel direkt verwijderd)

(Ik ben zelf ook zeker niet vrij van blaam met betrekking tot bovenstaande lijst :))

Je kunt in principe 3 groepen onderscheiden:
- de professionals, personen die vragen hebben over de door hun gebruikte apparatuur/software en daar snel een vakkundig antwoord op willen hebben. (leercurve effect)
- de geinteresseerde, de personen die zich breed interesseren. zowel voor software, hardware en algemene zaken. Willen bijblijven op computergebied, maar gaan een discussie over algemene zaken niet uit de weg.
- de ouwehoer, wil graag lekker ouwehoeren over van alles en nog wat. Heeft in zijn vrije tijd behoefte aan onzin, gein en chaos. Wil niet gestuurd worden in welke richting dan ook omdat hij wil ontkomen aan elke vorm van macht (voornamelijk de ouderlijke macht :))

Mischien een ideetje om dit wat te stroomlijnen;
Elk lid krijgt bij aanvang 100 punten
-Een post van een reactie in een computergerelateerde topic kost je een punt,
-Een post in SG kost je 3 punten
-Een post in OF kost je 5 punten

Posten in computergerelateerde onderwerpen kan alleen bij 80 punten of meer, SG alleen boven de 60 punten en OF is vrij.
Wie nooit post in OF kan ten alle tijde reageren in alle andere fora. Tenzij zijn onderwerp verplaatst is naar OF. Elke reactie (uitgezonderd OF) geeft 1 punt plus, met een maximum van 100. Reacties op een post in OF geeft ook 1 punt maar met een maximum van 80.

In een aparte "afdeling" binnen het fora kunnen punten worden bijgevraagt voor het geval iemand door zijn punten heen is of wil reageren op een topic waar hij te weinig punten voor heeft.

't is maar een ideetje :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

godnon@*#($(* # :( ik kan nie inlogge :(

Maarehm ik ben tegen een puntensysteem; lijkt me niets. eh leg zo wel ff uit waarom niet, eerst ff checken waarom dat inloggen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Is er niet gewoon iets te bedenken voor gasten die gewoon alleen maar op het Onzin-forum zitten ?

Ik bedoel, als je alleen op het Onzin-forum zit, heb je hier toch eigenlijk niets te zoeken ?

Als je het Onzin-forum nu als een soort "uitlaatklep" bekijkt, voor _tweakers_ en niet als een soort vliegepapier voor de doelgroep ik-ben-14-en-wil-mijn-mening-kwijt-want-ik-verveel-me kun je daar niet een soort beleid voor aanscherpen, als in permanente Onzin-posters = ongewenst

Als je bijvoorbeeld een ratio hebt van 50% alle andere Fora en 50% Onzin-forum postings, dat valt dan nog in het gebied acceptabel, en als dat overschreden wordt, worden er waarschuwingen verstrekt, bij het xxx-keer negeren van waarschuwingen volgt er automatisch een ban.

(Ja, dat is vast lastig ja...)

Ik bedoel, gasten die alleen maar in Onzin zitten, die ben je toch liever kwijt dan rijk ? (Lees Fok!, Scholieren)

De inslag van het Forum blijft alsnog Tweaken, en je medetweakers helpen, en Onzin als een uitlaatklep ?

Nou, als je alleen maar in Onzin zit, werk je niet mee aan de basis-doelstelling van GoT, en kun je toch beter ergens anders gaan lopen blaten : "Oh mijn god, wat heb ik net lekker gescheten zeg !"

Ik heb zo'n vermoeden dat dit als Flame gezien gaat worden... >:)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maarehm ik ben tegen een puntensysteem; lijkt me niets. eh leg zo wel ff uit waarom niet, eerst ff checken waarom dat inloggen niet werkt.[/quote]Ik ben daar ook tegen. Dat soort zaken maken de boel onnodig ingewikkeld. Ik vind dat GOT simpel te bedienen moet blijven. (ook al trekt dat simpele lieden aan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het lijkt er op dat het alleen maar erger gaat worden. Ik heb een aantal topics in SG bekeken (die ik anders niet eens zou openen) en ik krijg de indruk dat de 'onzin' posters ook in SG voet aan de grond krijgen.
Aanvankelijk was het onzinforum o.a. bedoelt om topics als 'tweakers over tweakers' te vangen, blijkbaar is de wegzaksnelheid op onzin inmiddels zo groot dat er een overloop ontstaat naar SG, imho een hele slechte ontwikkeling.

Ik heb ook de sterke indruk dat de leeftijd van de gemiddelde bezoeker steeds lager word, op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar als deze 'nieuwe bevolking' graag kinderachtig doet ontstaat er wel overlast, en dat speelt nu. Ik generaliseer nu wel ernstig, maar wie de schoen past...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

naja mijn aantal bezoeken is oko flink achteruit gegaan sinds het begin van dit jaar, maar dat had ook andere redenen.
Ik moet zeggen dat ik in de tech-forums nog echt genoeg lol heb, de lamers snappen die shit toch niet, onzin kijk ik sowieso niet. DPC is aardig, en stuffis soms. Media gaat nog net.

Maar er is een theorie dat de mens per definitie alles wil zoals het in het begin was, het "vroeger was alles beter" -principe, ik ben het er niet helemaal mee eens, maar het is iets om over na te denken denk ik.

Een mod-systeem zoals op t.net zou niet werken. Veeel te subjectief en teveel werk. Misschien een soort afgesloten meldpunt opzetten voor eventuele bans en illi posts enzo, om vervolgens deze klachten te laten behandelen door gewaardeerde bezoekers. (Welke worden bepaald door de mods/admins)

O trouwens iemand die altijd op ons forum rondhangt werd nogal kwaad toen hij een keer een design-check postte. Deze werd verwijdert omdat er ergens op de site voor de grap een linkje naar rotten.com stond. Ik was het op dat moment wel met hem eens.
maarja, jullie missen niet veel aan hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 07:57
* havana is het een met The Daan !

maar nu even een puntje wat IK vind (en ik weet dat velen het daar niet mee eens zijn).

Het onzinforum is één grote fout geweest en is volledig uit de hand gelopen. De 'onzin-actige' rommel in SG had gewoon keihard verwijderd moeten worden en dan een statement van een adje in Lieve Adjes zetten dat dit daar het forum niet voor is.

Dus mijn oplossing is nu ook: OF sluiten en alle onzin uit andere fora keihard verwijderen. Oké je hebt een heel arsenaal nodig aan adjes/modjes (hoeven niet veel macht te hebben lijkt me, je hoeft niet eens bekend te maken dát ze adjes/modjes zijn).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

havana is right... het hele onzinforum had er nooit mogen komen. Het onzinforum lijkt precies op drugs: eerst gebruik je het om van alle ellende af te zijn... vervolgens raakt 'de gebruiker' eraan gewend en komt er alleen maar meer ellende van. Als het dan vervolgens voor de neus van 'de gebruiker' weggehaald wordt, krijg hij/zij ontwenningsverschijnselen, al dan niet in de vorm van asociaal gedrag. Tja... geleidelijkaan afbouwen is volgens mij de enige remedie.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14137

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 10:03 schreef Tom het volgende:
blaat (deze pc wil niet inloggen *(@#$) :( ff zo proberen[/quote]of-topic maar dat maakt niet uit :) bann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:02 schreef The Daan het volgende:
- Illegale activiteiten. Dat heb ik allemaal niet zo heel goed gevolgd, maar ik heb een paar threads hierover gelezen. Iemand wordt kwaad omdat zijn thread gesloten wordt omdat er iets illegaals in zou staan. Er wordt uitleg gevraagd van een adje, logisch, en vervolgens wordt er TOT OP DE LETTER uitgepluisd of het nou wel of niet illegaal is wat er staat, om vervolgens maar weer elkaar en de adjes af te gaan fikken. Er worden weer bans uitgedeeld etc.etc. triest.[/quote]Het uitpluizen van wat wel en niet mag is in beginsel niet iets wat fout is. Alleen sommige mensen die kunnen zich niet neerleggen als de adjes eenmaal een definitief besluit hebben genomen.

Er is bijvoorbeeld een keer een thread geweest in lieve adjes over het wel en niet toestaan van het unlocken van je GSM. Eerst mocht dit niet volgens de adjes, maar na wat research van de kant van een aantal tweakers (waaronder ikzelf) kwam naar voren dat het unlocken van je GSM volstrekt legaal is, maar dat de providers het voor willen doen komen als illegaal vanwege winstbejag.

Dit heeft ervoor gezorgd dat na een ordelijke discussie de adjes hebben besloten invervolg de GSM unlock topics toe te staan. Simpel vanwege het feit dat het niet illegaal is en het iets is wat een tweaker zeker zou interreseren (geld uitsparen door je mobiel zelf te unlocken).

Hier is het betreffende lieve adjes topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54529

Ik ben van mening dat discussies over wat wel, niet en net wel mag zeker "uitgevochten" moeten worden, gewoon omdat de essentie van tweaken nou eenmaal is dat je het maximale uit het minimale wilt halen. Meer illigale zaken worden via andere kanalen afgehandeld via bepaalde hints in topics, die op zichzelf staand nooit een strafbaar iets kunnen aanduiden.

Ik ben het er wel mee eens dat er meer en meer GOT-ers komen die zich niet aan normaal fatsoen kunnen houden. En eerlijk toegegeven, laat ik mijzelf ook wel is een beetje gaan, maar alleen in het onzin forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het uitpluizen van wat wel en niet mag is in beginsel niet iets wat fout is. Alleen sommige mensen die kunnen zich niet neerleggen als de adjes eenmaal een definitief besluit hebben genomen[/quote]Juist, en dat bedoelde ik daar ook mee. ER zijn er hier die denken dat ze alles neer kunnen zetten. Een waarschuwing of uitleg over wat wel of niet mag hier ZOU voldoende moeten zijn. Als ze dan vervolgens weer in de fout gaan en de thread wordt geclosed, dan gaan ze nog lopen huilen ook, schelden, etc. Ze waren gewaarschuwd.....

zoals ik al zei, je hoeft niet altijd met het beleid eens te zijn, maar heb iig enigszins respect voor de Adjes/mods.....ga er anders zelf maar eens mee aan de slag, kom je er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien is het een idee om het starten van een topic in onzin niet mogelijk te maken, alleen het replyen. Dus je kunt alleen replyen op topics die naar onzin zijn gemoved.

De oorspronkelijk bedoeling van het onzin forum was om de lichtzinnige onzin topics uit SG te weren. Dat is nu een beetje uit de hand gelopen. Het onzinforum heeft een slechte naam, trekt verkeerde bezoekers aan en er heerst een foute sfeer die ook de andere forums nadelig beïnvloedt.

Paar voor te stellen maatregelen:

- Onzin trashen
- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk
- Meer moderators om dit te laten werken
- Flametopics worden geclosed, flamers en abusers krijgen direct waarschuwing+flag waarop ban kan volgen
- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik denk dat vooral dat laatste punt sterk is. Vaak wordt er verontwaardigd (en soms grof) gereageerd op gesloten topics. (waarom, onrecht, dictatoriaal etc.)

Dat zal in elk geval het flamegehalte doen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Onzin trashen[/quote]Tja, als dat zou kunnen. Maar ik vrees dat de kindjes dan idd over de andere fora uit gaan zwerven, mn SG. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk[/quote]Dat zou misschien wel eens kunnen werken als oplossing voor de onzin troep die je gaat krijgen als je 'onzin' trasht.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Meer moderators om dit te laten werken[/quote]Ik vrees van wel...:(<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Flametopics worden geclosed, flamers en abusers krijgen direct waarschuwing+flag waarop ban kan volgen[/quote]Ik zou flametopics gewoon direct verwijderen. Sommige kindjes vinden het gewoon tof om een slotjes te krijgen. gewoon die topics 'rm -rf'..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list[/quote]Tja, kan ook, maar waarom niet gelijk deleten? Wat heb je nog aan die topics..

Ja, ik denk dat dat pakketje van maatregelen de boel best een beetje zou opschonen.

Ander idee, kan je alle onzin topics niet automatisch moven naar Fok??
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list[/quote]Misschien omdat de mods onderling nog willen weten wat er gewist is? Zo kan een 'twijfelgeval' naderhand nog ongedaan worden gemaakt. Meteen wissen is wellicht te definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik ben het helemaal met Havana eens : 100% het onzinforum trashen.
Het wordt dan wel ff een flinke moderators vs ex-onzinforummers war, helaas daar is niets aan te doen.
Meer moderators aanstellen in SG zal ook dan zeker nodig zijn.

Het grootste probleem is juist de grens. Wanneer is iets een onzin thread (en moet dus geclosed/verplaats worden) en wanneer een SG thread?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk[/quote]Dit gaat denk ik niet werken. Dan krijg je het effect dat een of meerdere fora gebruikt worden als postplek om zo uiteindelijk toch in dat forum terecht te komen. Dat forum wordt dan een onzinforum, waar je geen topics kan starten, maar dat doe je wel door in een ander forum te spammen en dan komt hij er uiteindelijk toch in. Deze mogelijkheid geeft nog meer overlast dan het onzinforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik krijg de sterke indruk dat diegenen die iets om GoT geven omdat het een tweakersforum is, zich positief voor het verwijderen van het onzinforum en onzinnige topics uitspreken.

Het zal idd wel een poosje 'cold turkey' worden voordat de situatie zich weer normaliseerd, maar dat lijkt me het wel waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Heb de afgelopen avond dit topic even doorgelelezen (kom normaal alleen in P&W), duurde even ;).
Ik ben het met de The Daan uiteraard eens (zoals de meesten hier).
Toen ik hier voor het eerst kwam heb ik eerst een paar maanden rondgekeken en heb me toen maar geregistreerd. Ik heb de afgelopen tijd niet echt het idee gehad dat het afwaards ging met de kwaliteit van het forum, maar zo langzamerhand wordt het steeds duidelijker (even terugdenken hoe het eerst ook alweer was, dan geeft dat een beter gevoel dan wat je nu hebt).
Ik vind het erg jammer dat veel kennis uit het forum verdwijnt doordat veel serieuze mensen met kennis van zaken (terecht) geen zin meer hebben om dagelijks door alle onzin en dubbele posts heen te lezen.
Het is wel duidelijk dat er niet echt één snelle oplossing is hiervoor. In het P&W forum komen dergelijke topics ook regelmatig langs en dan komen er allerlei ideëen boven, waarvan vervolgens weinig terecht komt.
De enige manier om serieuze mensen te houden (en te krijgen) en minder serieuze mensen kwijt te raken is imo door strenge moderatie en interessante topics op hoog niveau (veel informatie, discussies). Er is volgens mij best wat aan te doen, maar dan moet er wel wat voor gedaan worden.
Ik denk dat het fout is om als ervarener programmeur (ik richt mij hier even vooral op P&W) minder te gaan vragen en antwoorden omdat het niveau te laag is. Dat haalt het alleen verder omlaag. Misschien kunnen er vaker interessante dingen gepost worden, ook al zijn het geen directe vragen of problemen, die je normaal misschien voor je zou houden. Een aardig voorbeeld is het topic over HTTP compressie momenteel in het P&W forum. Dat is een interessant topic. Misschien moet er af en toe gewoon eens een (relevant en interessant) onderwerp aangesneden worden waar vervolgens een discussie over gevoerd kan worden. Dit brengt denk ik wat kennis het forum in en dat is (imo) dè (enige) manier om de kwaliteit in zijn geheel (dus ook sfeer ed) weer op niveau te krijgen.
Bijvoorbeeld als er ergens een interessant artikel geplaatst is op een site (hoeft helemaal niet nieuw te zijn), meld dat dan even, dan kunnen we er misschien wat leuke dingen over zeggen. MrX deed dit pas geloof ik ook (artikel over MySQL-PostgreSQL van PHPBuilder).

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De enige manier om serieuze mensen te houden (en te krijgen) en minder serieuze mensen kwijt te raken is imo door strenge moderatie en interessante topics op hoog niveau (veel informatie, discussies).
Op die manier modereren is onmogelijk omdat je dan eindeloze discussies krijgt over wat wel/niet serieus is. Het lijkt me ook niet wenselijk om zo strak te modden.

Er zouden wel meer forums kunnen komen die inspelen op de ervaren bezoekers, bijv. een prog forum voor beginners en ervaren gebruikers en een casemod&cooling forum voor die-hard overclockers.

Anoniem: 1626

neeeeeejjjjj...
niet onzin trashen
na een daggie serieeus met pc problemen bezig te zijn geweest is het wel fijn om wat luchterige onzin te lezen om effe te lachen

ookal word het soms wel erg onzinnig
er staan toch ook een hoop komische topics tussen

en wat femme al eerder zei : bij sluiting van onzinforum zullen een aantal een heropening af proberen te dwingen dmv terreur acties in andere fora
(denk aan spam,layout vernaggelen,etc)

je heb nu de 'lastpakken' bij elkaar en zijn daardoor makkelijker te controleren
dan wanneer ze zich over heel GoT verspreiden..

als degene die zich er nu aan storen en het weg willen hebben
nou gewoon niet meer het onzinforum ingaan
dan hoeven ze zich er ook niet aan te ergeren

en is het probleem van en voor de klagers, al voor een groot deel opgelost

maw.. wat doe je eigenlijk in het onzinforum als je er nix aan vind ???

Anoniem: 1626

... foutje ...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Briljant idee:
Femme's idee omkeren! 8-) *D

Een forum waarin je niet kun posten waarin threads uit het onzin forum gezet worden die juist boven de rest uitsteken.

Afschaffen van onzin en moven van topics uit andere fora naar onzin leidt zoals anderen al gezegd hebben tot een enorme hoop bagger op de andere fora. Dat moeten we absoluut niet hebben.

Met mijn voorstel hoeft niemand nog het echte onzin forum te lezen, daar kunnen alle kleuters blijven zitten. De tweaker die "fatsoelijke" onzin wil leest alleen het "volwassen" onzin forum. :Y)

Scheelt ook mod-werk. Zo hoeft alleen het onzin-forum goed gemod te worden op threads die omhoog mogen, ipv alle andere forum op threads die omlaag (naar thrash) moeten.

bij sluiting van onzinforum zullen een aantal een heropening af proberen te dwingen dmv terreur acties in andere fora
(denk aan spam,layout vernaggelen,etc)
Dit is nou een goede reden om het onzinforum compleet te trashen. Want zeg je nou zelf, wie wil er nou een stelletje rebellerende tieners op zijn/haar forum hebben, die als hen iets niet bevalt gelijk gaan terreur acties gaan houden?
Als GoT een forum van hoog niveau wil zijn, dan is zij het onzinforum liever kwijt dan rijk.

Anoniem: 8468

Onzin Forum eruit, en als enige niet Compu related forum SG nog open houden

• Theeboon
  • Laatst online: 02-07 17:13

Theeboon

theebonen bestaan!

Zoiets zou ik ook niet erg vinden.
Ben erg vaak in Onzin te vinden maar zal er echt niet om huilen alstie weg is.

"I sit in my room and imagine the future."

Ennuh SG en nieuws, sport & tv samenvoegen
DPC mag wel blijven

OnzinF en andere onzin-topics deleten

Ruimt wel lekker op ja *D

Anoniem: 4629

OMG .. weet waar je aan begint hoor. Heb je wel eens een stel kinderen een speeltuin ontnomen? Dan is je rust voorgoed voorbij.

Of het onzinforum als ban plaats gebruiken, iedereen die een ban heeft wordt bij het starten van gathering.tweakers.net naar het onzinforum geredirect, het OF moet dan voor de "gewone" gebruikers niet meer zichtbaar zijn in de forumlijst >:)

Sorry ;) was een onzinnig voorstel, hoort eigenlijk in het OF thuis :)

ik blijf bij het eerste voorstel, deleten en als er toch onzin gepost wordt een ban

Anoniem: 4629

Onthoudt wel dat het onzinforum meestal nog gewoon gezellig is (als de kindertjes naar bed zijn). Het gezellige aspect daarvan is een groot en integraal deel van het gevoel voor community. Neem dat weg en ook de personen die zich niet als kleuters gedragen zullen zich minder thuis voelen op GoT. Daarmee verlies je een bepaalde meerwaarde die GoT heeft, en die is niet te meten in pageviews alleen!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Kunnen een aantal mensen uit het onzin forum niet benoemd worden tot Mod? ( of soort van Mod?) Dan heeft AntonT een aantal mensen waar hij op terug kan vallen. Dit zouden mensen uit het onzin forum moeten zijn omdat die enige affiniteit met het forum hebben en de gebruiken en gewoonten kennen.

Zo voorkom je een sluiting van het onzinform, maar haal je wel de echte onzin eruit. Verder ben ik voor een zo duidelijk mogenlijke FAQ. Nu kan eigenlijk alles gepost worden. " hoelaat ging je kanarie slapen? " Dit zou gewoon blijven staan. De topics in Onzin zouden toch wel een iets hoger niveau mogen hebben, zonder meteen een soort 2e SG te worden. Maar daar ik iedereen het hier wel overeens.

Anoniem: 3251

Ik heb het vermoeden dat het Onzin Forum alleen maar wordt bewoond door zielige contact-gestoorde figuren die geen sociaal leven hebben en 24 uur per dag binnen zitten, en door het posten van complete onzin, waar niemand op zit te wachten, toch nog een beetje het gevoel hebben dat ze actief aan de samenleving meedoen...

Of vergis ik me?

• Helsie
  • Niet online
Onzinforum sluiten geeft zo'n effect:
als je zandbak en de schommel uit de tuin weghaalt... dan komen de kids binnen spelen.

Dat is wel het voornaamste effect...

Op donderdag 16 november 2000 09:30 schreef Flamez het volgende:
neeeeeejjjjj...
niet onzin trashen
na een daggie serieeus met pc problemen bezig te zijn geweest is het wel fijn om wat luchterige onzin te lezen om effe te lachen
Http://www.fokforum.nl (een groot onzinforum:))

Maaruhh, is het geen idee om het onzinforum op GoT te linken naar www.fokforum.nl? :o;)

Op donderdag 16 november 2000 15:24 schreef KIP het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het Onzin Forum alleen maar wordt bewoond door zielige contact-gestoorde figuren die geen sociaal leven hebben en 24 uur per dag binnen zitten, en door het posten van complete onzin, waar niemand op zit te wachten, toch nog een beetje het gevoel hebben dat ze actief aan de samenleving meedoen...

Of vergis ik me?
Op Fok is er zelfs een met meer al 10.000 posts :D

bewijs:
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=334

(En hij is er nog trots op ook:))

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Op donderdag 16 november 2000 15:32 schreef Exterminator het volgende:
bewijs:

Ja, en hij baalde toen ik hem twee maanden terug even inhaalde! :D:D:D

Is hij gelijk een paar keer tot 250 gaan tellen! :D:D

Assignment rejected by specialist

• Helsie
  • Niet online
als je zandbak en de schommel uit de tuin weghaalt... dan komen de kids binnen spelen.

Op donderdag 16 november 2000 15:34 schreef Helsie het volgende:

Dejavu? (hoe schrijf je dat eigenlijk? :))

Op donderdag 16 november 2000 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, en hij baalde toen ik hem twee maanden terug even inhaalde! :D:D:D

Is hij gelijk een paar keer tot 250 gaan tellen! :D:D
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=3928
Ach ja, moet wel lukken ofnie, misschien moet je meer op Fok posten en minder op GoT:P

• Hyp Hyper
Op donderdag 16 november 2000 15:32 schreef Exterminator het volgende:
bewijs:

ai.. is dit 'm?

www.geocities.com/tararaboemdijee/meng3.jpg
www.geocities.com/tararaboemdijee/meng4.jpg

yep, de linkse wel te verstaan :)

• Ulx

Ulx

Wizard

Op donderdag 16 november 2000 15:37 schreef Exterminator het volgende:

[..]
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=3928
Ach ja, moet wel lukken ofnie, misschien moet je meer op Fok posten en minder op GoT:P
Nou nee, ik heb geen zin om elk goedemorgen/middag/etc topic elke dag te lezen.

Op donderdag 16 november 2000 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou nee, ik heb geen zin om elk goedemorgen/middag/etc topic elke dag te lezen.
Daarom kom ik ook niet meer op fok :)

• Ulx

Ulx

Wizard

En daarom post ik de laatste tijd wat meer hier.

(ze zijn ook wat fanatiek wat slotjeszetten betreft, begint me zolangzamerhand ook steeds meer te irriteren. Hier lijkt het wel mee te vallen.)

• spook
  • Niet online
Is het mischien een mogelijkheid om de onzin topics uit de active topic list te halen?
Dan kunnen de mensen die willen naar het onzin form en heeft de rest er geen last meer van.
(of zeg ik nu hele gekke dingen?)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 16 november 2000 20:21 schreef spook het volgende:
Is het mischien een mogelijkheid om de onzin topics uit de active topic list te halen?
Dan kunnen de mensen die willen naar het onzin form en heeft de rest er geen last meer van.
(of zeg ik nu hele gekke dingen?)
Volgens mij wel, de actieve onzin topics worden nu al niet getoond?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 21:51

faraway

Dank U...

Als de kids niet meer binnen (GoT) mogen spelen (sluiten van Onzinforum), dan gaan ze buiten spelen!
Het onzinforum is een alternatief van het Fokforum geworden, het staat waarschijnlijk wat stoerder of zo...
* faraway is al een tijdje geen scholier meer, maar dit is geen nieuw verschijnsel ;).

Wat mij betreft wordt het gesloten, ik zal er geen traan om laten *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9329

maak er een los forum van, zet hem op www.onzinforum.nl en link er vanuit got wel naartoe, maar niet terug.

dan wordt het gescheiden, got wordt niet beinvloed, je verliest ze niet, en de onzinforum bezoekers voelen zich ook niet aangetrokken tot de forums op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is ook een idee. Gewoon een schaduw forum opzetten op bijv. http://www.tweakotine.net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 16 november 2000 20:26 schreef ronaz het volgende:

[..]
Volgens mij wel, de actieve onzin topics worden nu al niet getoond?
Dom Dom Dom... Ik bedoelde de topics op de Frontpage van t.net :o

edit:
typ0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
tweakotine.net :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

why onzin weg zitten aardige mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 17 november 2000 17:04 schreef Sjaak-fat-aars het volgende:
why onzin weg zitten aardige mensen
Heb je de thread wel doorgelezen vriend ?

Dan hoef je namelijk deze vraag natuurlijk niet te stellen.

Maar als ik jouw history zo bekijk zie ik wel hoezo _jij_ ertegen bent... :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 17 november 2000 17:09 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
Heb je de thread wel doorgelezen vriend ?

Dan hoef je namelijk deze vraag natuurlijk niet te stellen.

Maar als ik jouw history zo bekijk zie ik wel hoezo _jij_ ertegen bent... :P
dat klopt
Pagina: 1 2 Laatste