Zwaar achteruit!!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:28
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 00:08 schreef testcase het volgende:
Kunnen we niet gewoon een Adult-check invoeren? Ben je gelijk van alle pubers en kiddies af. Tenzij ze de credit card van pappie jatten natuurlijk ;).[/quote]Hum, vroeger (opa verteld) had je adult check vragen in leisure suit larry 1 tot veel(of zoiets). Is dat niks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
GoT was vroeger een schattig beebietje. Nu is ie in de puberteit. Groeistuipen van hier tot Tokia. Wat doe je eraan? Wachten tot het weer voorbij is, hopen dat ie ooit weer schattig of gewoon volwassen wordt.

Verder vind ik doorlinken wel een leuk plan. Gewoon van onzin en SG direct naar FOK. Maar ik weet niet precies hoe belangrijk de grote aantallen hits zijn die die fora met zich meebrengen.
* RubZie zou denken dat hits niet meer is waar t.n per se op zit te wachten, klopt dat?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:38

bloody

0.000 KB!!

ja. ik zit hier nou anderhalf jaar, en het is idd een eind achteruit gegaan.
wat moet je bv nou met zo'n waardeloze thread??: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69151

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten gewoon met zijn allen wat toleranter tegenover elkaar zijn en wat liever...
Als je je irriteerd aan een ander, vermijd je degene fftjes...
En doordat je hier een zekere anonimiteit geniet betekent het nog niet dat je alles kan doen wat je in het dagelijks leven niet kan maken... Ook op internet zou je je netjes moeten gedragen...

En zero-tolerance werkt niet... Ik ben een voormalig fok!ker en daar was het op gegeven moment een rage om de modjes er maar flink van langs te geven en danny heeft het zwaar te voorduren gehad...
Ik vond dit erg jammer en ben hier terecht gekomen en gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Nou ik zit hier ook al bijna een jaar, dus ben ook al redelijk gepokt en gemazeld hiero.

Op zich is de trashcan een grote rotzooi en uit de klauwen gegroeid.Faq:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tweakers over Tweakers Onzin Forum; als je nou altijd wilde weten hoe de hond van de zus van de overbuurvrouw van je mede-tweaker heet, is dit de plek om het te vragen.[/quote] Toen men besloot om het onzinforum te maken, weren er nogal veel polls op SG gehouden, wat tot veel irritaties van andere SG-posters leidde.
Nu zitten er ook veel niet-tweakers (alhoewel ik zelf ook niet een 'echte' tweaker ben, maar wel iemand met compu-affiniteit).

Ik zou de trashcan niet heel erg missern, alhoewel ik daar ook wel post, maar SG moet wel blijven. Wnat ik vind dat je best in de Tweakers gemeenschap over niet-computergerelateerde dingen mag 'praten'.

Gelukkig ben ik wel wat gewend van het Powerweb Forum, waar noauwelijks gemodereerd wordt >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

blaat (deze pc wil niet inloggen *(@#$) :( ff zo proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou hier toch een mooi werkstuk/scriptie over kunnen maken :) We zitten allemaal ons op te vreten over programma's zoals DeBus, BigBrother en Robinson eiland, waar een kleine groep mensen zichzelf moet zien te redden. Hier lopen enkele honderden mensen rond met allemaal hun eigen levensvisie en (mooi woord) Referentiekader(!)

Wat de 1 als grapje bedoeld, daar gaat een ander volledig van over de zeik. Ook reageert de 1 volwassener dan de ander en dat geheel los van de leeftijd. GoT vertoont duidelijk de eigenschappen van een hedendaagse leefgemeenschap en er is duidelijk behoefte aan regelgeving. Het probleem is alleen dat veel mensen die hier komen (maar eigenlijk is dit meer een probleem van het hele internet) liever niet de regels van het wetboek naleven. En daar schuilt het grootste probleem. Ter verduidelijking o.a.:
- snelheids overtreders
- illegale muziekfiles (winamplijsten komen regelmatig voorbij)
- personen die groepen aanhangen die zich verzetten tegen de gevestigde orde
- illegale software (wordt wel direkt verwijderd)

(Ik ben zelf ook zeker niet vrij van blaam met betrekking tot bovenstaande lijst :))

Je kunt in principe 3 groepen onderscheiden:
- de professionals, personen die vragen hebben over de door hun gebruikte apparatuur/software en daar snel een vakkundig antwoord op willen hebben. (leercurve effect)
- de geinteresseerde, de personen die zich breed interesseren. zowel voor software, hardware en algemene zaken. Willen bijblijven op computergebied, maar gaan een discussie over algemene zaken niet uit de weg.
- de ouwehoer, wil graag lekker ouwehoeren over van alles en nog wat. Heeft in zijn vrije tijd behoefte aan onzin, gein en chaos. Wil niet gestuurd worden in welke richting dan ook omdat hij wil ontkomen aan elke vorm van macht (voornamelijk de ouderlijke macht :))

Mischien een ideetje om dit wat te stroomlijnen;
Elk lid krijgt bij aanvang 100 punten
-Een post van een reactie in een computergerelateerde topic kost je een punt,
-Een post in SG kost je 3 punten
-Een post in OF kost je 5 punten

Posten in computergerelateerde onderwerpen kan alleen bij 80 punten of meer, SG alleen boven de 60 punten en OF is vrij.
Wie nooit post in OF kan ten alle tijde reageren in alle andere fora. Tenzij zijn onderwerp verplaatst is naar OF. Elke reactie (uitgezonderd OF) geeft 1 punt plus, met een maximum van 100. Reacties op een post in OF geeft ook 1 punt maar met een maximum van 80.

In een aparte "afdeling" binnen het fora kunnen punten worden bijgevraagt voor het geval iemand door zijn punten heen is of wil reageren op een topic waar hij te weinig punten voor heeft.

't is maar een ideetje :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

godnon@*#($(* # :( ik kan nie inlogge :(

Maarehm ik ben tegen een puntensysteem; lijkt me niets. eh leg zo wel ff uit waarom niet, eerst ff checken waarom dat inloggen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06

GaMeOvEr

Is een hork.

Is er niet gewoon iets te bedenken voor gasten die gewoon alleen maar op het Onzin-forum zitten ?

Ik bedoel, als je alleen op het Onzin-forum zit, heb je hier toch eigenlijk niets te zoeken ?

Als je het Onzin-forum nu als een soort "uitlaatklep" bekijkt, voor _tweakers_ en niet als een soort vliegepapier voor de doelgroep ik-ben-14-en-wil-mijn-mening-kwijt-want-ik-verveel-me kun je daar niet een soort beleid voor aanscherpen, als in permanente Onzin-posters = ongewenst

Als je bijvoorbeeld een ratio hebt van 50% alle andere Fora en 50% Onzin-forum postings, dat valt dan nog in het gebied acceptabel, en als dat overschreden wordt, worden er waarschuwingen verstrekt, bij het xxx-keer negeren van waarschuwingen volgt er automatisch een ban.

(Ja, dat is vast lastig ja...)

Ik bedoel, gasten die alleen maar in Onzin zitten, die ben je toch liever kwijt dan rijk ? (Lees Fok!, Scholieren)

De inslag van het Forum blijft alsnog Tweaken, en je medetweakers helpen, en Onzin als een uitlaatklep ?

Nou, als je alleen maar in Onzin zit, werk je niet mee aan de basis-doelstelling van GoT, en kun je toch beter ergens anders gaan lopen blaten : "Oh mijn god, wat heb ik net lekker gescheten zeg !"

Ik heb zo'n vermoeden dat dit als Flame gezien gaat worden... >:)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maarehm ik ben tegen een puntensysteem; lijkt me niets. eh leg zo wel ff uit waarom niet, eerst ff checken waarom dat inloggen niet werkt.[/quote]Ik ben daar ook tegen. Dat soort zaken maken de boel onnodig ingewikkeld. Ik vind dat GOT simpel te bedienen moet blijven. (ook al trekt dat simpele lieden aan :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Het lijkt er op dat het alleen maar erger gaat worden. Ik heb een aantal topics in SG bekeken (die ik anders niet eens zou openen) en ik krijg de indruk dat de 'onzin' posters ook in SG voet aan de grond krijgen.
Aanvankelijk was het onzinforum o.a. bedoelt om topics als 'tweakers over tweakers' te vangen, blijkbaar is de wegzaksnelheid op onzin inmiddels zo groot dat er een overloop ontstaat naar SG, imho een hele slechte ontwikkeling.

Ik heb ook de sterke indruk dat de leeftijd van de gemiddelde bezoeker steeds lager word, op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar als deze 'nieuwe bevolking' graag kinderachtig doet ontstaat er wel overlast, en dat speelt nu. Ik generaliseer nu wel ernstig, maar wie de schoen past...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

naja mijn aantal bezoeken is oko flink achteruit gegaan sinds het begin van dit jaar, maar dat had ook andere redenen.
Ik moet zeggen dat ik in de tech-forums nog echt genoeg lol heb, de lamers snappen die shit toch niet, onzin kijk ik sowieso niet. DPC is aardig, en stuffis soms. Media gaat nog net.

Maar er is een theorie dat de mens per definitie alles wil zoals het in het begin was, het "vroeger was alles beter" -principe, ik ben het er niet helemaal mee eens, maar het is iets om over na te denken denk ik.

Een mod-systeem zoals op t.net zou niet werken. Veeel te subjectief en teveel werk. Misschien een soort afgesloten meldpunt opzetten voor eventuele bans en illi posts enzo, om vervolgens deze klachten te laten behandelen door gewaardeerde bezoekers. (Welke worden bepaald door de mods/admins)

O trouwens iemand die altijd op ons forum rondhangt werd nogal kwaad toen hij een keer een design-check postte. Deze werd verwijdert omdat er ergens op de site voor de grap een linkje naar rotten.com stond. Ik was het op dat moment wel met hem eens.
maarja, jullie missen niet veel aan hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
* havana is het een met The Daan !

maar nu even een puntje wat IK vind (en ik weet dat velen het daar niet mee eens zijn).

Het onzinforum is één grote fout geweest en is volledig uit de hand gelopen. De 'onzin-actige' rommel in SG had gewoon keihard verwijderd moeten worden en dan een statement van een adje in Lieve Adjes zetten dat dit daar het forum niet voor is.

Dus mijn oplossing is nu ook: OF sluiten en alle onzin uit andere fora keihard verwijderen. Oké je hebt een heel arsenaal nodig aan adjes/modjes (hoeven niet veel macht te hebben lijkt me, je hoeft niet eens bekend te maken dát ze adjes/modjes zijn).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

havana is right... het hele onzinforum had er nooit mogen komen. Het onzinforum lijkt precies op drugs: eerst gebruik je het om van alle ellende af te zijn... vervolgens raakt 'de gebruiker' eraan gewend en komt er alleen maar meer ellende van. Als het dan vervolgens voor de neus van 'de gebruiker' weggehaald wordt, krijg hij/zij ontwenningsverschijnselen, al dan niet in de vorm van asociaal gedrag. Tja... geleidelijkaan afbouwen is volgens mij de enige remedie.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 10:03 schreef Tom het volgende:
blaat (deze pc wil niet inloggen *(@#$) :( ff zo proberen[/quote]of-topic maar dat maakt niet uit :) bann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:02 schreef The Daan het volgende:
- Illegale activiteiten. Dat heb ik allemaal niet zo heel goed gevolgd, maar ik heb een paar threads hierover gelezen. Iemand wordt kwaad omdat zijn thread gesloten wordt omdat er iets illegaals in zou staan. Er wordt uitleg gevraagd van een adje, logisch, en vervolgens wordt er TOT OP DE LETTER uitgepluisd of het nou wel of niet illegaal is wat er staat, om vervolgens maar weer elkaar en de adjes af te gaan fikken. Er worden weer bans uitgedeeld etc.etc. triest.[/quote]Het uitpluizen van wat wel en niet mag is in beginsel niet iets wat fout is. Alleen sommige mensen die kunnen zich niet neerleggen als de adjes eenmaal een definitief besluit hebben genomen.

Er is bijvoorbeeld een keer een thread geweest in lieve adjes over het wel en niet toestaan van het unlocken van je GSM. Eerst mocht dit niet volgens de adjes, maar na wat research van de kant van een aantal tweakers (waaronder ikzelf) kwam naar voren dat het unlocken van je GSM volstrekt legaal is, maar dat de providers het voor willen doen komen als illegaal vanwege winstbejag.

Dit heeft ervoor gezorgd dat na een ordelijke discussie de adjes hebben besloten invervolg de GSM unlock topics toe te staan. Simpel vanwege het feit dat het niet illegaal is en het iets is wat een tweaker zeker zou interreseren (geld uitsparen door je mobiel zelf te unlocken).

Hier is het betreffende lieve adjes topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54529

Ik ben van mening dat discussies over wat wel, niet en net wel mag zeker "uitgevochten" moeten worden, gewoon omdat de essentie van tweaken nou eenmaal is dat je het maximale uit het minimale wilt halen. Meer illigale zaken worden via andere kanalen afgehandeld via bepaalde hints in topics, die op zichzelf staand nooit een strafbaar iets kunnen aanduiden.

Ik ben het er wel mee eens dat er meer en meer GOT-ers komen die zich niet aan normaal fatsoen kunnen houden. En eerlijk toegegeven, laat ik mijzelf ook wel is een beetje gaan, maar alleen in het onzin forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het uitpluizen van wat wel en niet mag is in beginsel niet iets wat fout is. Alleen sommige mensen die kunnen zich niet neerleggen als de adjes eenmaal een definitief besluit hebben genomen[/quote]Juist, en dat bedoelde ik daar ook mee. ER zijn er hier die denken dat ze alles neer kunnen zetten. Een waarschuwing of uitleg over wat wel of niet mag hier ZOU voldoende moeten zijn. Als ze dan vervolgens weer in de fout gaan en de thread wordt geclosed, dan gaan ze nog lopen huilen ook, schelden, etc. Ze waren gewaarschuwd.....

zoals ik al zei, je hoeft niet altijd met het beleid eens te zijn, maar heb iig enigszins respect voor de Adjes/mods.....ga er anders zelf maar eens mee aan de slag, kom je er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien is het een idee om het starten van een topic in onzin niet mogelijk te maken, alleen het replyen. Dus je kunt alleen replyen op topics die naar onzin zijn gemoved.

De oorspronkelijk bedoeling van het onzin forum was om de lichtzinnige onzin topics uit SG te weren. Dat is nu een beetje uit de hand gelopen. Het onzinforum heeft een slechte naam, trekt verkeerde bezoekers aan en er heerst een foute sfeer die ook de andere forums nadelig beïnvloedt.

Paar voor te stellen maatregelen:

- Onzin trashen
- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk
- Meer moderators om dit te laten werken
- Flametopics worden geclosed, flamers en abusers krijgen direct waarschuwing+flag waarop ban kan volgen
- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik denk dat vooral dat laatste punt sterk is. Vaak wordt er verontwaardigd (en soms grof) gereageerd op gesloten topics. (waarom, onrecht, dictatoriaal etc.)

Dat zal in elk geval het flamegehalte doen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Onzin trashen[/quote]Tja, als dat zou kunnen. Maar ik vrees dat de kindjes dan idd over de andere fora uit gaan zwerven, mn SG. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk[/quote]Dat zou misschien wel eens kunnen werken als oplossing voor de onzin troep die je gaat krijgen als je 'onzin' trasht.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Meer moderators om dit te laten werken[/quote]Ik vrees van wel...:(<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Flametopics worden geclosed, flamers en abusers krijgen direct waarschuwing+flag waarop ban kan volgen[/quote]Ik zou flametopics gewoon direct verwijderen. Sommige kindjes vinden het gewoon tof om een slotjes te krijgen. gewoon die topics 'rm -rf'..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list[/quote]Tja, kan ook, maar waarom niet gelijk deleten? Wat heb je nog aan die topics..

Ja, ik denk dat dat pakketje van maatregelen de boel best een beetje zou opschonen.

Ander idee, kan je alle onzin topics niet automatisch moven naar Fok??
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Geclosede threads zijn niet direct zichtbaar in de topic list[/quote]Misschien omdat de mods onderling nog willen weten wat er gewist is? Zo kan een 'twijfelgeval' naderhand nog ongedaan worden gemaakt. Meteen wissen is wellicht te definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik ben het helemaal met Havana eens : 100% het onzinforum trashen.
Het wordt dan wel ff een flinke moderators vs ex-onzinforummers war, helaas daar is niets aan te doen.
Meer moderators aanstellen in SG zal ook dan zeker nodig zijn.

Het grootste probleem is juist de grens. Wanneer is iets een onzin thread (en moet dus geclosed/verplaats worden) en wanneer een SG thread?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Nieuw forum met andere naam waar topics naar worden gemoved die niet elders thuishoren, starten van nieuwe topics is niet mogelijk[/quote]Dit gaat denk ik niet werken. Dan krijg je het effect dat een of meerdere fora gebruikt worden als postplek om zo uiteindelijk toch in dat forum terecht te komen. Dat forum wordt dan een onzinforum, waar je geen topics kan starten, maar dat doe je wel door in een ander forum te spammen en dan komt hij er uiteindelijk toch in. Deze mogelijkheid geeft nog meer overlast dan het onzinforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Ik krijg de sterke indruk dat diegenen die iets om GoT geven omdat het een tweakersforum is, zich positief voor het verwijderen van het onzinforum en onzinnige topics uitspreken.

Het zal idd wel een poosje 'cold turkey' worden voordat de situatie zich weer normaliseerd, maar dat lijkt me het wel waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Heb de afgelopen avond dit topic even doorgelelezen (kom normaal alleen in P&W), duurde even ;).
Ik ben het met de The Daan uiteraard eens (zoals de meesten hier).
Toen ik hier voor het eerst kwam heb ik eerst een paar maanden rondgekeken en heb me toen maar geregistreerd. Ik heb de afgelopen tijd niet echt het idee gehad dat het afwaards ging met de kwaliteit van het forum, maar zo langzamerhand wordt het steeds duidelijker (even terugdenken hoe het eerst ook alweer was, dan geeft dat een beter gevoel dan wat je nu hebt).
Ik vind het erg jammer dat veel kennis uit het forum verdwijnt doordat veel serieuze mensen met kennis van zaken (terecht) geen zin meer hebben om dagelijks door alle onzin en dubbele posts heen te lezen.
Het is wel duidelijk dat er niet echt één snelle oplossing is hiervoor. In het P&W forum komen dergelijke topics ook regelmatig langs en dan komen er allerlei ideëen boven, waarvan vervolgens weinig terecht komt.
De enige manier om serieuze mensen te houden (en te krijgen) en minder serieuze mensen kwijt te raken is imo door strenge moderatie en interessante topics op hoog niveau (veel informatie, discussies). Er is volgens mij best wat aan te doen, maar dan moet er wel wat voor gedaan worden.
Ik denk dat het fout is om als ervarener programmeur (ik richt mij hier even vooral op P&W) minder te gaan vragen en antwoorden omdat het niveau te laag is. Dat haalt het alleen verder omlaag. Misschien kunnen er vaker interessante dingen gepost worden, ook al zijn het geen directe vragen of problemen, die je normaal misschien voor je zou houden. Een aardig voorbeeld is het topic over HTTP compressie momenteel in het P&W forum. Dat is een interessant topic. Misschien moet er af en toe gewoon eens een (relevant en interessant) onderwerp aangesneden worden waar vervolgens een discussie over gevoerd kan worden. Dit brengt denk ik wat kennis het forum in en dat is (imo) dè (enige) manier om de kwaliteit in zijn geheel (dus ook sfeer ed) weer op niveau te krijgen.
Bijvoorbeeld als er ergens een interessant artikel geplaatst is op een site (hoeft helemaal niet nieuw te zijn), meld dat dan even, dan kunnen we er misschien wat leuke dingen over zeggen. MrX deed dit pas geloof ik ook (artikel over MySQL-PostgreSQL van PHPBuilder).

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De enige manier om serieuze mensen te houden (en te krijgen) en minder serieuze mensen kwijt te raken is imo door strenge moderatie en interessante topics op hoog niveau (veel informatie, discussies).
Op die manier modereren is onmogelijk omdat je dan eindeloze discussies krijgt over wat wel/niet serieus is. Het lijkt me ook niet wenselijk om zo strak te modden.

Er zouden wel meer forums kunnen komen die inspelen op de ervaren bezoekers, bijv. een prog forum voor beginners en ervaren gebruikers en een casemod&cooling forum voor die-hard overclockers.

Verwijderd

neeeeeejjjjj...
niet onzin trashen
na een daggie serieeus met pc problemen bezig te zijn geweest is het wel fijn om wat luchterige onzin te lezen om effe te lachen

ookal word het soms wel erg onzinnig
er staan toch ook een hoop komische topics tussen

en wat femme al eerder zei : bij sluiting van onzinforum zullen een aantal een heropening af proberen te dwingen dmv terreur acties in andere fora
(denk aan spam,layout vernaggelen,etc)

je heb nu de 'lastpakken' bij elkaar en zijn daardoor makkelijker te controleren
dan wanneer ze zich over heel GoT verspreiden..

als degene die zich er nu aan storen en het weg willen hebben
nou gewoon niet meer het onzinforum ingaan
dan hoeven ze zich er ook niet aan te ergeren

en is het probleem van en voor de klagers, al voor een groot deel opgelost

maw.. wat doe je eigenlijk in het onzinforum als je er nix aan vind ???

Verwijderd

... foutje ...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Briljant idee:
Femme's idee omkeren! 8-) *D

Een forum waarin je niet kun posten waarin threads uit het onzin forum gezet worden die juist boven de rest uitsteken.

Afschaffen van onzin en moven van topics uit andere fora naar onzin leidt zoals anderen al gezegd hebben tot een enorme hoop bagger op de andere fora. Dat moeten we absoluut niet hebben.

Met mijn voorstel hoeft niemand nog het echte onzin forum te lezen, daar kunnen alle kleuters blijven zitten. De tweaker die "fatsoelijke" onzin wil leest alleen het "volwassen" onzin forum. :Y)

Scheelt ook mod-werk. Zo hoeft alleen het onzin-forum goed gemod te worden op threads die omhoog mogen, ipv alle andere forum op threads die omlaag (naar thrash) moeten.

Verwijderd

bij sluiting van onzinforum zullen een aantal een heropening af proberen te dwingen dmv terreur acties in andere fora
(denk aan spam,layout vernaggelen,etc)
Dit is nou een goede reden om het onzinforum compleet te trashen. Want zeg je nou zelf, wie wil er nou een stelletje rebellerende tieners op zijn/haar forum hebben, die als hen iets niet bevalt gelijk gaan terreur acties gaan houden?
Als GoT een forum van hoog niveau wil zijn, dan is zij het onzinforum liever kwijt dan rijk.

Verwijderd

Onzin Forum eruit, en als enige niet Compu related forum SG nog open houden

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32

Theeboon

theebonen bestaan!

Zoiets zou ik ook niet erg vinden.
Ben erg vaak in Onzin te vinden maar zal er echt niet om huilen alstie weg is.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Ennuh SG en nieuws, sport & tv samenvoegen
DPC mag wel blijven

OnzinF en andere onzin-topics deleten

Ruimt wel lekker op ja *D

Verwijderd

OMG .. weet waar je aan begint hoor. Heb je wel eens een stel kinderen een speeltuin ontnomen? Dan is je rust voorgoed voorbij.

Verwijderd

Of het onzinforum als ban plaats gebruiken, iedereen die een ban heeft wordt bij het starten van gathering.tweakers.net naar het onzinforum geredirect, het OF moet dan voor de "gewone" gebruikers niet meer zichtbaar zijn in de forumlijst >:)

Verwijderd

Sorry ;) was een onzinnig voorstel, hoort eigenlijk in het OF thuis :)

ik blijf bij het eerste voorstel, deleten en als er toch onzin gepost wordt een ban

Verwijderd

Onthoudt wel dat het onzinforum meestal nog gewoon gezellig is (als de kindertjes naar bed zijn). Het gezellige aspect daarvan is een groot en integraal deel van het gevoel voor community. Neem dat weg en ook de personen die zich niet als kleuters gedragen zullen zich minder thuis voelen op GoT. Daarmee verlies je een bepaalde meerwaarde die GoT heeft, en die is niet te meten in pageviews alleen!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Kunnen een aantal mensen uit het onzin forum niet benoemd worden tot Mod? ( of soort van Mod?) Dan heeft AntonT een aantal mensen waar hij op terug kan vallen. Dit zouden mensen uit het onzin forum moeten zijn omdat die enige affiniteit met het forum hebben en de gebruiken en gewoonten kennen.

Zo voorkom je een sluiting van het onzinform, maar haal je wel de echte onzin eruit. Verder ben ik voor een zo duidelijk mogenlijke FAQ. Nu kan eigenlijk alles gepost worden. " hoelaat ging je kanarie slapen? " Dit zou gewoon blijven staan. De topics in Onzin zouden toch wel een iets hoger niveau mogen hebben, zonder meteen een soort 2e SG te worden. Maar daar ik iedereen het hier wel overeens.

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat het Onzin Forum alleen maar wordt bewoond door zielige contact-gestoorde figuren die geen sociaal leven hebben en 24 uur per dag binnen zitten, en door het posten van complete onzin, waar niemand op zit te wachten, toch nog een beetje het gevoel hebben dat ze actief aan de samenleving meedoen...

Of vergis ik me?

• Helsie
  • Niet online
Onzinforum sluiten geeft zo'n effect:
als je zandbak en de schommel uit de tuin weghaalt... dan komen de kids binnen spelen.

Dat is wel het voornaamste effect...

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 09:30 schreef Flamez het volgende:
neeeeeejjjjj...
niet onzin trashen
na een daggie serieeus met pc problemen bezig te zijn geweest is het wel fijn om wat luchterige onzin te lezen om effe te lachen
Http://www.fokforum.nl (een groot onzinforum:))

Maaruhh, is het geen idee om het onzinforum op GoT te linken naar www.fokforum.nl? :o;)

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 15:24 schreef KIP het volgende:
Ik heb het vermoeden dat het Onzin Forum alleen maar wordt bewoond door zielige contact-gestoorde figuren die geen sociaal leven hebben en 24 uur per dag binnen zitten, en door het posten van complete onzin, waar niemand op zit te wachten, toch nog een beetje het gevoel hebben dat ze actief aan de samenleving meedoen...

Of vergis ik me?
Op Fok is er zelfs een met meer al 10.000 posts :D

Verwijderd

bewijs:
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=334

(En hij is er nog trots op ook:))

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Op donderdag 16 november 2000 15:32 schreef Exterminator het volgende:
bewijs:

Ja, en hij baalde toen ik hem twee maanden terug even inhaalde! :D:D:D

Is hij gelijk een paar keer tot 250 gaan tellen! :D:D

Assignment rejected by specialist

• Helsie
  • Niet online
als je zandbak en de schommel uit de tuin weghaalt... dan komen de kids binnen spelen.

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 15:34 schreef Helsie het volgende:

Dejavu? (hoe schrijf je dat eigenlijk? :))

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 15:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja, en hij baalde toen ik hem twee maanden terug even inhaalde! :D:D:D

Is hij gelijk een paar keer tot 250 gaan tellen! :D:D
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=3928
Ach ja, moet wel lukken ofnie, misschien moet je meer op Fok posten en minder op GoT:P

• Hyp Hyper
Op donderdag 16 november 2000 15:32 schreef Exterminator het volgende:
bewijs:

ai.. is dit 'm?

www.geocities.com/tararaboemdijee/meng3.jpg
www.geocities.com/tararaboemdijee/meng4.jpg

Verwijderd

yep, de linkse wel te verstaan :)

• Ulx

Ulx

Wizard

Op donderdag 16 november 2000 15:37 schreef Exterminator het volgende:

[..]
http://www.fokforum.nl/profile.fok?id=3928
Ach ja, moet wel lukken ofnie, misschien moet je meer op Fok posten en minder op GoT:P
Nou nee, ik heb geen zin om elk goedemorgen/middag/etc topic elke dag te lezen.

Verwijderd

Op donderdag 16 november 2000 15:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou nee, ik heb geen zin om elk goedemorgen/middag/etc topic elke dag te lezen.
Daarom kom ik ook niet meer op fok :)

• Ulx

Ulx

Wizard

En daarom post ik de laatste tijd wat meer hier.

(ze zijn ook wat fanatiek wat slotjeszetten betreft, begint me zolangzamerhand ook steeds meer te irriteren. Hier lijkt het wel mee te vallen.)

• spook
  • Niet online
Is het mischien een mogelijkheid om de onzin topics uit de active topic list te halen?
Dan kunnen de mensen die willen naar het onzin form en heeft de rest er geen last meer van.
(of zeg ik nu hele gekke dingen?)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• ronaz
  • Laatst online: 21-07 20:51

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 16 november 2000 20:21 schreef spook het volgende:
Is het mischien een mogelijkheid om de onzin topics uit de active topic list te halen?
Dan kunnen de mensen die willen naar het onzin form en heeft de rest er geen last meer van.
(of zeg ik nu hele gekke dingen?)
Volgens mij wel, de actieve onzin topics worden nu al niet getoond?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• faraway
  • Laatst online: 13-09 16:33

faraway

Dank U...

Als de kids niet meer binnen (GoT) mogen spelen (sluiten van Onzinforum), dan gaan ze buiten spelen!
Het onzinforum is een alternatief van het Fokforum geworden, het staat waarschijnlijk wat stoerder of zo...
* faraway is al een tijdje geen scholier meer, maar dit is geen nieuw verschijnsel ;).

Wat mij betreft wordt het gesloten, ik zal er geen traan om laten *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak er een los forum van, zet hem op www.onzinforum.nl en link er vanuit got wel naartoe, maar niet terug.

dan wordt het gescheiden, got wordt niet beinvloed, je verliest ze niet, en de onzinforum bezoekers voelen zich ook niet aangetrokken tot de forums op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is ook een idee. Gewoon een schaduw forum opzetten op bijv. http://www.tweakotine.net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Laatst online: 21-07 20:51

ronaz

Wishmaster

Op donderdag 16 november 2000 20:26 schreef ronaz het volgende:

[..]
Volgens mij wel, de actieve onzin topics worden nu al niet getoond?
Dom Dom Dom... Ik bedoelde de topics op de Frontpage van t.net :o

edit:
typ0

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
tweakotine.net :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

why onzin weg zitten aardige mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 17 november 2000 17:04 schreef Sjaak-fat-aars het volgende:
why onzin weg zitten aardige mensen
Heb je de thread wel doorgelezen vriend ?

Dan hoef je namelijk deze vraag natuurlijk niet te stellen.

Maar als ik jouw history zo bekijk zie ik wel hoezo _jij_ ertegen bent... :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 17:09 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
Heb je de thread wel doorgelezen vriend ?

Dan hoef je namelijk deze vraag natuurlijk niet te stellen.

Maar als ik jouw history zo bekijk zie ik wel hoezo _jij_ ertegen bent... :P
dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Een apart onzinforum lijkt me geweldig! Gewoon, waar alle kleuters zich lekker kunnen uitleven, zodat het hier weer een beetje normaal wordt. En alle pogingen tot onzin op dit forum KEI-HARD afstraffen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie moeten gewoon niet zo zeuren ,wat is er dan precies gebeurt :? Heeft iemand een poging gewaagd de boel te verzieken of doen opeens heel veel mensen dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 17:15 schreef havana het volgende:
Een apart onzinforum lijkt me geweldig! Gewoon, waar alle kleuters zich lekker kunnen uitleven, zodat het hier weer een beetje normaal wordt. En alle pogingen tot onzin op dit forum KEI-HARD afstraffen!
kleuters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 17 november 2000 17:22 schreef Sjaak-fat-aars het volgende:

[..]
kleuters ?
Ja, "kleuters" ja.

Dan hebben we het niet over de echte leeftijd van een persoon, maar meer waar hij/zij met de ontwikkeling van zijn intelligentie en gedrag is blijven steken.

Diegene die zich aangesproken voelen, leef je uit.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 17:41 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
Ja, "kleuters" ja.

Dan hebben we het niet over de echte leeftijd van een persoon, maar meer waar hij/zij met de ontwikkeling van zijn intelligentie en gedrag is blijven steken.

Diegene die zich aangesproken voelen, leef je uit.
why kleuters vertel verder ik wil goede argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je wilt goede argumenten ?

- Mensen die niet normaal kunnen communiceren zonder daarbij gelijk alles en iedereen af te zeiken.

- Mensen die alles als een persoonlijke aanval beschouwen.

- Mensen die geen normale reacties op een vraag kunnen geven.

- Mensen die dusdanig vaag tiepen dat je er een decoder overheen moet gooien voordat je begrijpt wat die persoon bedoelt.

- Mensen die moedwillig een thread verneuken, zodat ze aandacht krijgen.

- Mensen die zich klote voelen en dat dus maar willen afreageren op hun omgeving.

Moet ik nog verder doorgaan, of kun je hier iets mee ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem met een apart forum is dat het op dat aparte forum weer zwaar uit de hand gaan lopen waardoor er opnieuw een probleem ontstaat - en alleen GoT managen is al lastig zat voor de admins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 18:47 schreef GaMeOvEr het volgende:

- Mensen die niet normaal kunnen communiceren zonder daarbij gelijk alles en iedereen af te zeiken.

- Mensen die dusdanig vaag tiepen dat je er een decoder overheen moet gooien voordat je begrijpt wat die persoon bedoelt.

- Mensen die zich klote voelen en dat dus maar willen afreageren op hun omgeving.

- Ik zeik niemand af en kan tevens een redelijke discussie voeren, kan ik nou niet direct zeggen van asommige ndere Fora bezoekers.

-Heb me nooit persoonlijk aangevallen gevoeld, me ook nooit hoeven te verdedigen op OF.

-Op een normale vraag geef ik dus altijd normaal antwoord, net zoals op een onzin vraag ik een onzin antwoord geef.

-Op een vervelend probleem met mijn keyboarddriver na zijn mijn postings doorgaans goed te lezen anders.

-Verneuk (verpest bedoel je denk ik?) nooit een topic waarmee ik andere zou kunnen beledigen, aandacht vragen? hoezo?

-Klopt als iemand zich klote (depressief of somber bedoel je, denk ik?) leen ik me er graag voor om tegen me te laten kankeren.
Is mijn dag weer een stuk nuttiger besteed als die persoon daarvan zich minder 'klote' voelt.

Ga gerust verder, maar snap je argumenten niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met een apart forum is dat het op dat aparte forum weer zwaar uit de hand gaan lopen waardoor er opnieuw een probleem ontstaat - en alleen GoT managen is al lastig zat voor de admins.
Ik weet zeker dat je genoeg mensen kunt vinden die het leuk vinden om fanatiek te moderaten op het onzinforum..

Misschien de naam van het forum veranderen naar puur en alleen "trashcan"?, want het woord ONZIN zet ook nogal aan om onzin te posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Registreer www.onzinforum.com of id.

Gooi daar precies zo'n forum als deze achter.

Onzin gescheiden van de rest en reclame inkomsten blijven.

Laat ze dat forum maar naar hartelust vern**k*n en stel 1 of 2 adjes aan die gewoon dingen die te ver gaan afsluiten. (warez, porno, etc) Het niveau komt bedroevend laag te liggen maar uiteindelijk zal de harde onzin kern het niveau wel optillen. (enorme onzin verveelt nl best snel)

Ik weet alleen niet hoe dit met vuurwerk te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 18 november 2000 01:41 schreef George Mimi en Marco het volgende:

[..]
- Ik zeik niemand af en kan tevens een redelijke discussie voeren, kan ik nou niet direct zeggen van asommige ndere Fora bezoekers.

-Heb me nooit persoonlijk aangevallen gevoeld, me ook nooit hoeven te verdedigen op OF.

-Op een normale vraag geef ik dus altijd normaal antwoord, net zoals op een onzin vraag ik een onzin antwoord geef.

-Op een vervelend probleem met mijn keyboarddriver na zijn mijn postings doorgaans goed te lezen anders.

-Verneuk (verpest bedoel je denk ik?) nooit een topic waarmee ik andere zou kunnen beledigen, aandacht vragen? hoezo?

-Klopt als iemand zich klote (depressief of somber bedoel je, denk ik?) leen ik me er graag voor om tegen me te laten kankeren.
Is mijn dag weer een stuk nuttiger besteed als die persoon daarvan zich minder 'klote' voelt.

Ga gerust verder, maar snap je argumenten niet echt.
Dan val jij dus niet onder de categorie van de mensen die zich aangesproken mogen voelen ! :)

Nogmaals, ik heb het hier niet over iedereen in het Onzin Forum !

En idd, ik bedoelde verpesten, en niet vern**ken. Ooops.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 20 november 2000 10:02 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
Dan val jij dus niet onder de categorie van de mensen die zich aangesproken mogen voelen ! :)

Nogmaals, ik heb het hier niet over iedereen in het Onzin Forum !

En idd, ik bedoelde verpesten, en niet vern**ken. Ooops.
de dingen die jij opnoemt, komen maar zeer sporadisch voor... maar als ze een keer voorkomen, krijgt wel meteen iedereen het te weten...

Als je er een keer achter wil komen hoe gezellig met onzinforum wel niet kan zijn, nodig ik je uit om gewoon eens een avondje van 8 tot 11 te komen :D

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 18:47 schreef GaMeOvEr het volgende:

Ik wil ook een kleuter zijn maar voldoe niet aan deze eisen :(
Maarre ff iets anders, dan zie ik ook veel kleuters in General Stuff die nog nooit in Onzin zijn geweest, hoe kan dat???
Serieus, ik zie nog weleens topics of replys in General Stuff die ik niet door de beugel vindt kunnen, zogenaamde beroepsflamers...
Die komen nooit in onzin, dus zal het wel over het hele forum voor komen en niet alleen in onzin...

Femme had je trouwens mijn betoog in het onzinforumsluiten topic gelezen? ik vondt hemzelf wel zinnig en volwassen namelijk...
Misschien dat je het kan helpen in je besluit en het verder managen van GoT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Llewella,

In SG mag IMHO ook veel zwaarder gemod worden hoor, alleen deze thread ging over OF, dus vandaar. Maar het is al eerder genoemd.

En OF is nog erger dan SG.

Maar er worden hier zeker wel goede voorstellen gedaan.

- Die-hard OF'ers als Mod aanstellen. (de echte Die-hards weten vast wel wie hier eventueel voor in aanmerking komen...)

- Ratio invoeren (Bijv 2x posten in de normale Fora is 10X posten in OF, bij misbruik (bijvoorbeeld blablabla tiepen ofzo) volgt een Ban)

- Mensen die niet buiten OF posten binnen een bepaald tijdsbestek afsluiten van de andere Fora behalve Lieve Adjes en eventueel SG.

Er zijn vast nog wel nuttige toevoegingen hierop.

De aard van het Forum (ja, ook SG naar mijn mening) vraagt gewoon om een strenger beleid, zeker met de groei waaraan GoT onderhevig is.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen deze thread ging over OF, dus vandaar
Neuh, ik had deze thread opgestart om mijn ongenoegen te uiten over het algemene niveau van GoT, niet zozeer over OF. Mijn mening was namelijk (een reply of 115 terug..;)) dat het niet veel uitmaakte in welk forum je postte, je kon in elk forum op elk moment een scheldpartij, bedreiging, belediging en andere persoonlijke aanvallen verwachten. Dat was mijn opzet voor deze thread.
Dat iedereen het er mee eens is dat dat door OF komt, tja...:)

Maar goed, ook ik denk dat het 'afstoten' van OF ten goede komt aan het niveau van de andere fora.

En ja, Dikke-kont-sjaak, er lopen hier kleuters rond die moedwillig de boel lopen te verstieren hier. Daar gaat het hier namelijk al 115 berichtjes lang over...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja... :)

Ik ben nogal druk bezig in de Threads "Onzin Forum moet WEG" en deze "Zwaar achteruit" thread, en aangezien beide op de een of andere manier op OF zijn uitgekomen (je snapt het niet... :P ) was ik ff kwijt waar ik zat te posten, omdat je in beide threads zo'n beetje dezelfde mensen ziet... (Voor de meesten trouwens _niet_ negatief bedoelt !)

Vandaar dat ik dacht in een andere thread te posten, hoewel mijn argumenten daardoor niet aan kracht inboeten... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Goh, niemand meer een mening hierover ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 11:09 schreef The Daan het volgende:

[..]
Neuh, ik had deze thread opgestart om mijn ongenoegen te uiten over het algemene niveau van GoT, niet zozeer over OF. Mijn mening was namelijk (een reply of 115 terug..;)) dat het niet veel uitmaakte in welk forum je postte, je kon in elk forum op elk moment een scheldpartij, bedreiging, belediging en andere persoonlijke aanvallen verwachten. Dat was mijn opzet voor deze thread.
Dat iedereen het er mee eens is dat dat door OF komt, tja...:)

Maar goed, ook ik denk dat het 'afstoten' van OF ten goede komt aan het niveau van de andere fora.

En ja, Dikke-kont-sjaak, er lopen hier kleuters rond die moedwillig de boel lopen te verstieren hier. Daar gaat het hier namelijk al 115 berichtjes lang over...:(
Komt dit door het Onzin Forum??? Ik zie anders ook gasten de boel verstieren die nix met het onzin forum te maken hebben of willen hebben...
Wel makkelijk om alles op het OF af te schuiven...
Kijk op het onzin forum is ook niet altijd alles braaf, maar om nou te zeggen dat alles wat niet leuk is bij het onzin forum vandaan komt, nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal druk bezig in de Threads "Onzin Forum moet WEG" en deze "Zwaar achteruit" thread, en aangezien beide op de een of andere manier op OF zijn uitgekomen (je snapt het niet... ) was ik ff kwijt waar ik zat te posten, omdat je in beide threads zo'n beetje dezelfde mensen ziet... (Voor de meesten trouwens _niet_ negatief bedoelt !)
Vandaar dat ik dacht in een andere thread te posten, hoewel mijn argumenten daardoor niet aan kracht inboeten...
:?

Jaaaaaaja, tis me weer helemaal duidelijk..;)
Komt dit door het Onzin Forum??? Ik zie anders ook gasten de boel verstieren die nix met het onzin forum te maken hebben of willen hebben...
Wel makkelijk om alles op het OF af te schuiven...Kijk op het onzin forum is ook niet altijd alles braaf, maar om nou te zeggen dat alles wat niet leuk is bij het onzin forum vandaan komt, nee....
Er wordt ook niet gezegd dat alles wat niet leuk bij OF vandaan komt...wel dat OF het algemene niveau van GoT naar beneden haalt. Het trekt volk aan wat je hier niet wilt hebben. Kleuters dus.
Hiermee zeg ik niet dat iedereen in OF een kleuter is (voordat de helft zich weer onterecht aangevallen voelt), maar OF is wel een leuk plekje voor kleutertjes om eens te beginnen op GoT met anoniem de stoere jongen uit te hangen. Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Op dinsdag 21 november 2000 14:35 schreef The Daan het volgende:

maar OF is wel een leuk plekje voor kleutertjes om eens te beginnen op GoT met anoniem de stoere jongen uit te hangen. Snappie?
Dat soort figuren moeten dan ook geband worden, ik denk dat de meeste OFers daar okk niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk moeten we blij zijn met het onzinforum, de meeste "tweakers" die zich niet weten te gedragen worden er door aangetrokken, zodat het niveau van de andere forums gehandhaafd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 21 november 2000 16:27 schreef happy het volgende:
Eigenlijk moeten we blij zijn met het onzinforum, de meeste "tweakers" die zich niet weten te gedragen worden er door aangetrokken, zodat het niveau van de andere forums gehandhaafd blijft.
Na het doorlezen van de volledige thread, en waarschijnlijk ook de Thread "Het Onzin Forum moet WEG" kom je tot deze conclusie ?

Je wilt die "Tweakers" gewoon _helemaal niet_ hebben, niet in OF en ook niet ergens anders. En het zijn idd juist die gastjes die door OF aangetrokken worden, en daarmee de boel verpesten...

Als ik jou was zou ik alles eens doorlezen...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 14-09 12:29
Hmmmm, ik heb zoiets dergelijks ook wel op een andere manier meegemaakt...
Zo'n beetje eendriekwart jaar geleden begon ik met Action Quaken, driewkwart jaar geleden hield ik er voor goed mee op en een kwart jaar geleden is de server waar ik erg vaak kwam gesloten...

In het begin had je allemaal gasten die erg fair bezig waren, en er werdt weinig gelamed en dat soort zaken, ook de topics op het bijbehorende UBB waren te hebben, maar niet bepaald hoogstaand, dat werdt toen, naarmate die server bekender werdt allemaal wat minder, de topics werden nog wat dommer, en er kwamen steets meer lamers bij...

Toen ik dan aan het eind van mijn AQ periode er kwam liep iedereen te sprayen en te campen, en kwamen in het bijbehorende UBB de woorden campen, bannen, hoer, sprayen, lamer vaker voor dan de, het, en, een uiteindelijk zijn ze ermaar mee gekapt omdat de sfeer helemaal weg was...

Dit schijnt nu ook een beetje te gebeuren met GoT, naarmate deze tech-community groter wordt, en ik zal ook niet ontkennen dat ik ook even met een 10K bannertje te zien was, zal dit waarschijnlijk steeds erger worden, hierbij moet ik zeggen dat de adjes hun werk erg goed doen en proberen te zorgen te het fora te hebben blijft...

Een tijdje geleden was ik wel vaak te vinden in het Onzin forum, waarom?, omdat ik soms gewoon tijden heb dat ik over auto's en andere domme dingen wil lullen, maar de laatste 2 weken zit ik weer meet bij de tech-fora en de serieuzere onderwerpen van SG, omdat het onzin forum gewoon tijd verspilling is....

Mijn mening is dat het Onzin forum een prima speelbak is, maar er moet wel voor gezorgd worden dat het geen kweekvijver voor nog veel meer onzin wordt...

Helemaal een hekel heb ik aan dit soort dingen in tech fora....

WAT IS BETER VOOR MIJ AMD OF INTEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dan beweeren ze later om de boel nog eens erger te maken dat het een grapje was en dat je daar toch wel tegen moet kunnen....

Tja, mijn slotconclusie is dat leuke dingen over het algemeen slechter/minder leuker worden naarmate ze bekender worden, niet alleen GoT, maar ook: uitgaansgelegenheden, vakantiebestemingen, Siemens design kofiezetapparaten waarvan wij er drie jaar geleden een kochten, ga zo maar door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteindelijk lopen alle forums naar de klote.

Ook hier worden dingen eindeloos herhaald en uitgemolken.

Het blijft langer open als de mods en admins hun werk goed doen, en dat is moeilijk.
Op fok! is het gruwelijk kut geworden door allerlei slotjes,onzin,taal verbeteringen en zo. Mensen die geen foute toegeven en zo. Erg zwak.

Hier loopt alles gewoon vrij goed als ik zo kijk. En ik kom vaak. Soms wordt er te snel gesloten of verkeerd gesloten maarja zolang er nog over gepraat kan worden is het nog niet verloren toch ? tja als mensen meteen beginnen te schelden heb je er niets meer aan en zolang fouten worden toegegeven en gecorrigeerd..tja..

joh niet te druk maken maar het gewoon gezellig houden met zijn allen en braaf de regeltjes volgen.

Wij denken nog steeds dat wij de regering kununen veranderen van Nederland en dat wij Tweakers kunnen veranderen. Forget it. Maak je niet druk, als het niet meer bevalt ga je toch ?

Ik blijf erbij : rustig aan dan leef je langer.

Ik ga trainen , bye.. have fun :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

ik moet behoorlijk :r van die mensen die onzinforummers kleuters vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 21 november 2000 19:56 schreef Theeboon het volgende:
ik moet behoorlijk :r van die mensen die onzinforummers kleuters vinden.
Sommigen snappen het nog steeds niet helemaal, vandaar dat ik het nu nog een keer zal proberen uit te leggen :

_met_kleuters_op_het_onzin_forum_wordt_niet_iedereen_bedoelt_!!

Men heeft het dan over de groep die het verpest voor de rest...

Sjezus... Dat dat nu nog niet duidelijk is..

Vraag : "Wordt met de term "kleuters" als men het over het onzinforum heeft, iedere gebruiker in het Onzin Forum bedoelt ?"

Antwoord : "Nee, daarmee wordt het gedeelte bedoelt wat het verpest voor de rest, en dat gedeelte waar een ander gedeelte van de gebruikers van het Onzin Forum zich ook aan storen."

*zucht*

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
De topics over het OF hier laten in ieder geval zien dat er nog met Tweakers te praten valt (ook met degenen die op het OF komen) :P.

Volgens mij kun je jezelf gewoon het beste blijven gedragen en niet vervallen tot 'de ander' (cq 'de kleuters'). Op een gegeven moment vallen zij dan uit de toon.

Zolang de sfeer goed blijf blijf ik in ieder geval op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
XElDiablo heeft de algemene gang van zaken goed gezien. Je hebt trendsetters en trendvolgers. Als er teveel trendvolgers komen wordt het voor de trendsetters oninteressant en die houden ermee op. Is een algemeen verschijnsel.

Ik zag het eind september al aankomen in de t.net bestaat 2 jaar thread:
Al met al komt t.net nu wel op een punt dat er wat beslissingen gemaakt moeten worden. Je ziet ook altijd bij succesvolle bedrijven die hard groeien dat het op een bepaald moment de oprichters wat boven het hoofd groeit en dat er een mentaliteitsverandering moet komen (niet alleen bij Femme maar ook bij de oude garde bezoekers). Benieuwd wat ons te wachten staat.
En je ziet het inderdaad op het onzinforum. Ook op het moddereter forum loopt de oude garde te klagen en legt zich maar neer bij de gang van zaken omdat er toch niets aan te doen is.

Gelukkig zullen mensen bij t.net niet zo snel weggaan omdat het gewoon erg goed is qua nieuws en omdat altijd iemand je wel kan helpen als je vragen hebt op computergebied. Maar de lol wordt wel minder door teveel onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op woensdag 22 november 2000 09:06 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]
Sommigen snappen het nog steeds niet helemaal, vandaar dat ik het nu nog een keer zal proberen uit te leggen :

_met_kleuters_op_het_onzin_forum_wordt_niet_iedereen_bedoelt_!!

Men heeft het dan over de groep die het verpest voor de rest...

Sjezus... Dat dat nu nog niet duidelijk is..
Okee wil je dat dan van te voren even erbij zeggen? DAT MAAKT 'T EEN STUK DUIDELIJKER
Jeeeez....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Op zaterdag 18 november 2000 01:16 schreef Femme het volgende:
* witchdoc is nog altijd van mening dat je een forum dat de naam onzin heeft niet op inhoud kan modden, tenzij door een batterij OF'ers zelf die enkel het kwetsende denigrerende illegale, racistische, .... spul eruit flikkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
mijn bedenking:
Onzin is onstaan omdat er (voor ik hier kwam) blijkbaar behoefte was aan een forum waar de off-topic posts naartoe konden.
General spul ging al in SG, al wat dus nergens thuishoorde en ook daar niet, hoorde dus gewoon niet op deze fora..
Blijkbaar is toen door de admins besloten om toch maar iedereen gelukkig te houden door de mensen die dit toch wilden posten een eige forum te geven: de geboorte van onzin-forum
'k Wil dus maar zeggen: toen is er besloten om ONZIN (want al de rest kon al elders terrecht) een eige plekje te geven.. en nu gaan een aantal mensen klagen dat er onzin is?! Raar vink da toch..
Ga alle fora keihard modden, smijt alles dat er niet hoort onmiddelijk naar onzin en laat onzin ongemod: GoT blijft het hoogstaande technische board dat sommigen hier missen
Waarom zou je Onzin toch zo gaan modden?! Iedereen krijgt een terdege waarschuwing door de naam alleen al dat je er niet voor serieuze zaken moet wezen. Onzin moet gemod worden jah.. maar dan enkel op illegale en dergelijke toestanden, niet zozeer op inhoud als sommigen hier graag zouden hebben. En zoals ik al eerder zei lijk een aantal regulars me daar het geschikst voor.
Kortom: al wat geen onzin is kan toch al netjes in SG of de andere fora?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
icoon van quote ipv edit gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Aanvulling op mijn vorige post:
Dit
Gelukkig zullen mensen bij t.net niet zo snel weggaan omdat het gewoon erg goed is qua nieuws
was blijkbaar voorbarig, zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/74684
en dan vooral Hillie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 22 november 2000 11:12 schreef Theeboon het volgende:

[..]
Okee wil je dat dan van te voren even erbij zeggen? DAT MAAKT 'T EEN STUK DUIDELIJKER
Jeeeez....
Tja, dat is dus al een paar keer geroepen, maar schijnbaar lezen sommigen er overheen totdat iemand het _vet_ gaat neerzetten.... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet over de onzin, het gaat over de MENTALITEIT van de kleuters op OF (Ja theeboon, je snapt wel wat ik bedoel!! Of voel je je aangesproken?). Dat er een onzin forum is, prima.....maar een forum is een forum zodat er gediscussieerd kan worden over bepaalde onderwerpen, desnoods over onzin dus. Het probleem hier tegenwoordig is dat er een hoop mensen zijn waar gewoon niet mee te praten valt, die niet voor reden vatbaar zijn!!!
En die mensen kunnen lekker laf anoniem gaan lopen schelden en tieren, EN DAAR GAAT HET OM!! Dat zie je hier steeds meer gebeuren.

*zucht*

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen!!
Het gaat mij niet om OF, het gaat mij niet om OF weg of niet! Het gaat er mij niet om iedereen in het OF kleuters te noemen (theeboon, rustig maar), het gaat mij om de houding van sommige loosers hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Dat soort mensen zul je steeds meer zien.
Internet is niet alleen meer voorbehouden aan 'Tweakers' er zijn ook gewoon pestjochies die thuis internet hebben en het stoer vinden om de boel te verzieken (bijv in chatboxen).
Dat is gewoon de ontwikkeling van de maatschappij, cq dat internet steeds verder ontsloten raakt.

Het enige wat je kan doen is dat soort figuren (als ze hier komen) bannen en weghouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, helemaal gelijk, maar HOE kan je dat het beste doen...
Wat zou de wereld toch makkelijk zijn als iedereen een vast ip zou hebben..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Op woensdag 22 november 2000 11:52 schreef The Daan het volgende:
Het gaat niet over de onzin, het gaat over de MENTALITEIT van de kleuters op OF (Ja theeboon, je snapt wel wat ik bedoel!! Of voel je je aangesproken?). Dat er een onzin forum is, prima.....maar een forum is een forum zodat er gediscussieerd kan worden over bepaalde onderwerpen, desnoods over onzin dus. Het probleem hier tegenwoordig is dat er een hoop mensen zijn waar gewoon niet mee te praten valt, die niet voor reden vatbaar zijn!!!
En die mensen kunnen lekker laf anoniem gaan lopen schelden en tieren, EN DAAR GAAT HET OM!! Dat zie je hier steeds meer gebeuren.

*zucht*

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen!!
Het gaat mij niet om OF, het gaat mij niet om OF weg of niet! Het gaat er mij niet om iedereen in het OF kleuters te noemen (theeboon, rustig maar), het gaat mij om de houding van sommige loosers hiero.
Zoals ik al zei: die mensen moet je dan keihard modden, maar onzin topics sluiten waar gewoon vriendelijk over niks gelult wordt zoals AntonT effe terug deed vind ik dus gewoon nutteloos..
Je wil onzin echt niet dicht hoor, want iemand die zich verveeld doet nu eenmaal domme dingen

• Sassie
Op woensdag 22 november 2000 12:06 schreef poohbeer het volgende:

[..]
[knip]
Je wil onzin echt niet dicht hoor, want iemand die zich verveeld doet nu eenmaal domme dingen
Hehehe :P
* Sassie voelt zich helemaal niet aangesproken ;) >:)
Pagina: 1 2 Laatste