Arjenk, Hillie: wat is het probleem (P4 BIOS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Omdat ik het forum een betere plaats vind dan t.net om zulke discussie te houden vraag ik hier maar wat het probleem is met de P4 BIOS thread? Ik ben zelf meestal wel kritisch maar zie hier geen problemen.
Intel had echter een BIOS geleverd waarin nog niet alle 'errata' zoals Intel ze liever noemt, waren opgelost
Als het de bedoeling was om meteen het BIOS te leveren waarin de errata wel waren opgelost dan was het andere toch een foutief BIOS?
---------
Voor het gemak van de lezer:
Hillie's post
Arjenk's post
Jullie zeggen wel wat dingen die kloppen, maar naar mijn mening is het commentaar op deze post wat overdreven.

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Misschien wat overdreven, maar helemaal objectief zijn lukte niet meer na het doorlezen van de reacties |:( De toonzetting - vooral de titel is belangrijk - kan bij dit soort nieuws beter wat neutraler zijn. Ik erger me gigantisch aan het gezeik over Intel vs. AMD, Wintel vs. MAC, NVIDIA vs. 3dfx etc. etc. Het zal mij aan m'n r**t roesten of iemand Pro-Intel of Pro-AMD is. Ik wil het niet weten! Door in de nieuwspost op deze manier de toon te zetten krijg je weer een lading bagger reacties over je uitgestort in de trant van 'ik wist het wel' 'zie je wel dat Intel het niet meer kan' 'Intel kan het wel schudden' 'goed voor AMD'. Het irritante is dat op deze manier een produkt de grond in geboord wordt door een groep blaters die niet wordt gehinderd door enige kennis van zaken. Over een tijdje staat het in de Computer Totaal. Iets dergelijks is ooit ook met het Asus K7M bordje gebeurt (waar ik een gelukkige bezitter van ben). Na een aantal negatieve berichten (waarvan er zeker een aantal niet aan de hardware maar aan de installatie van de software waren te wijten - dus slechte reviews), aangewakkerd door een stel flamers en trollers die het altijd wel leuk vinden om ergens tegen aan te schoppen, weet iedereen ineens er het fijne van. De hoeveelheid onzin die daar het gevolg van is leidt echt tot hevige jeuk. Overal.

Kortom, ik ben begaan met de kwaliteit van T.net. Omdat het vooral de reacties zijn die irritant zijn heb ik maar een reactie toegevoegd. Er hier over beginnen leek me niet zo zinvol, maar goed, de thread is er nu.

edit:

O ja, voor alle duidelijkheid: ik vind dat Hillie wel een punt maakt, maar heb wat meer vertrouwen in de T.net crew :) Het zal niet altijd meevallen iets leuks te schrijven en neutraal te blijven. Zolang het maar mogelijk is kritiek te leveren zonder gelijk zelf afgebrand te worden en er wat met die kritiek gedaan wordt blijf ik :Y)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tja, het probleem is dat een nieuwspost soms meteen wordt opgevat als een officieel T.net standpunt...dus een bericht over een fout / goede prestatie van *vul bedrijf in* wordt meteen gezien als een stellingname voor of tegen dat bedrijf

Nieuws neutraal brengen is simpelweg ontzettend moeilijk, zeker als je nog eens wat anders wilt doen dan alleen persberichten
overtikken

De suggestie van Hillie dat het alleen om de pageviews te doen is is bull

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Sorry, ik had nog niet gezien dat ik reeds een Lieve Adjes topic was geworden :).

Tja, je kunt me een zeikerd vinden of niet, maar ik vind het persoonlijk niet echt beter geworden. De hele t.net zaak enzo. Ik begrijp best dat de good ol' nieuwsposters/crewleden het druk hebben en dat ze wat extra leden kunnen waarderen. Tevens begrijp ik ook wel dat de nieuwsposters een eigen mening hebben.
Maar goed, neem daarbij dan een voorbeeld aan Daniël Kegel. Bij hem is het me ooit een keertje opgevallen dat 'ie een heel goede en neutrale nieuwsposting heeft geplaatst, maar toen meteen in een reactie z'n commentaar. Da's goed, want da's een reactie. Kun je ook stemming mee kweken, maar iedereen weet dat het reactiegedeelte eigen meningen bevat.

Wat voor eisen worden er trouwens aan nieuwsposters gesteld? Kan iedere malloot zo poster worden? Kweenie hoor, maar een soort "cursus" ofzo, of een maandje begeleid posten lijkt me dan goed. Zo waarborg je de kwaliteit van de site.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op donderdag 23 november 2000 12:16 schreef Daniel Kegel het volgende:
Tja, het probleem is dat een nieuwspost soms meteen wordt opgevat als een officieel T.net standpunt...dus een bericht over een fout / goede prestatie van *vul bedrijf in* wordt meteen gezien als een stellingname voor of tegen dat bedrijf

Nieuws neutraal brengen is simpelweg ontzettend moeilijk, zeker als je nog eens wat anders wilt doen dan alleen persberichten
overtikken
Ok, dat begrijp ik, maar soms krijg ik wel es de indruk dat een set goede benchmarks van Intel een kop krijgt als:

"Benchmarks Pentium 4"

En bij AMD dan als:

"Supervette benchmarks Athlon!!!!"

Misschien heb ik het mis, maar ik krijg dit idee wel. Persoonlijk vind ik de "oudere" posters wat beter dan de nieuwere.... maar goed, da's dan weer mijn mening. En dat geldt ook weer niet voor iedereen.....
De suggestie van Hillie dat het alleen om de pageviews te doen is is bull
OK, was misschien wat in de geest van het moment geschreven. Niet helemaal juist wellicht.....

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.