Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netflix ad beeldvullend

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 26-09 13:24
Ik heb geen twijfelachtige reclame om door te geven, maar ik was in een tussenuur aan het struinen op Tweakers en kreeg ineens een schermvullende reclame van de Netflix serie genaamd Daredevil. Ik schrok me kapot van die vent die ineens in m'n beeldscherm stond ;) . Ik wist niet dat Tweakers deze reclames ook al had :) .

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:11
We hebben een campagne van Netflix ingboekt op tablets-only. Gebruikte je een tablet?

• zeef
Hij komt maximaal een keer per dag voorbij. En je kan 'm direct wegklikken. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
zeef schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:17:
Hij komt maximaal een keer per dag voorbij. En je kan 'm direct wegklikken. ;)
WTF is er met tweakers gebeurd? Dit is toch niet acceptabel?

• Sigm4tic
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 26-09 13:24
Olaf van der Spek schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:15:
[...]

WTF is er met tweakers gebeurd? Dit is toch niet acceptabel?
Als meer dan 50% van de tweakeraars tablet zou gebruiken zou het misschien onacceptabel kunnen zijn als deze elke dag een keer langs zou komen. Ik weet deze cijfers echter niet en jij waarschijnlijk ook niet. Het is een keer per dag en je kan hem dan ook direct wegklikken, dus het probleem zie ik niet echt behalve dat je iets schermvullends hebt. Tevens vind ik dit niet erg als dit helpt de server een dagje langer online te houden ;) .

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:11

HKLM_

www.cloud23.nl

Sigm4tic schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:52:
[...]

Als meer dan 50% van de tweakeraars tablet zou gebruiken zou het misschien onacceptabel kunnen zijn als deze elke dag een keer langs zou komen. Ik weet deze cijfers echter niet en jij waarschijnlijk ook niet. Het is een keer per dag en je kan hem dan ook direct wegklikken, dus het probleem zie ik niet echt behalve dat je iets schermvullends hebt. Tevens vind ik dit niet erg als dit helpt de server een dagje langer online te houden ;) .
Dat jij het oke vind dat er een pop-up reclame in beeld komt als ik op mijn ipad naar tweakers surf ok. Maar met dit soort reclame actie gaat er bij mij een lampje branden van waar zijn we nu mee bezig. Het is dat ik het tweakers gun om reclame inkomsten te krijgen. Iedere andere site die dit heeft gaat gewoon niet meer open op de tablet en bezoek ik wel op mij pc met ghostery en adblocker aan.

cloud23.nl

• Martijntje42
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-11-2018
Las net al dat hij max 1 keer per dag voorbij komt maar ik schrok me wel de pleuris van die Daredevil reclame, in mijn ogen niet erg gebruiksvriendelijk zo vroeg op de morgen. Is er bekent hoe lang deze deal met netflix duurt?

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:58
De advertentie van Netflix verschijnt kneiterhard beeldvullend. Dat inkomsten uit advertenties nodig zijn om kosten te dekken, maar een dergelijke omvang voor een advertentie heeft een dermate hoge irritatiefactor dat het onacceptabel is. En op een tablet al helemaal, getuige onderstaande link naar een schermafdruk. De Ziggo ad van een paar weken terug was al op het randje qua afmetingen maar dit slaat alles. :(

Dit nog los van het feit dat ik al jaren Netflix heb (dat de ad server dat niet kan weten, dat is logisch).

http://nl.tinypic.com/r/j6sggj/8

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Oei, heel ff dacht ik dat je tijdens het Netflix'en een ad kreeg. Phew... Just a tweakers.net ad..

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:09
Ik stoor me ook mateloos aan dat ding.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Die uiting zou alleen op tables te zien moeten zijn en maar 1x per dag. Helaas dat het zo storend is, maar het is maar 1x per dag, niet bij elke pageview.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 22:41

Ankh

|Proud dad of Bart

zeef schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:36:
We hebben een campagne van Netflix ingboekt op tablets-only. Gebruikte je een tablet?
WTF!

Nog erger dan Telegraaf! Willen jullie geen bezoekers meer hebben ofzo?!?

Vrouw is de krant aan het lezen en ik wil even tech-nieuws lezen... Wordt 's ochtends zonder koffie geconfronteerd met een full-page ad...

[Voor 16% gewijzigd door Ankh op 16-04-2015 08:57]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:16

crisp

Devver

Pixelated

Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:53:
[...]

WTF!
[afbeelding]

Nog erger dan Telegraaf! Willen jullie geen bezoekers meer hebben ofzo?!?

Vrouw is de krant aan het lezen en ik wil even tech-nieuws lezen... Wordt 's ochtends zonder koffie geconfronteerd met een full-page ad...
Die discussie mag in Netflix ad beeldvullend :)

Intentionally left blank

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

Dat moest er nog een keer bij komen..

Even alle gekheid op een stokkie, normaliter lees ik 's ochtends met een bak koffie Tweakers.
Maar door deze ad ben ik niets eens verder gegaan op Tweakers en ben de krant gaan lezen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• zeef
Er zit een grote 'sluit' knop die meteen actief is. Dus je klikt 'm zo ook weer weg. Dat verzacht de pijn een klein beetje (hoop ik).

Verder moeten we wel reclame maken om te kunnen bestaan. Want van de zon, wind en regen kunnen we Tweakers niet in huidige vorm aanbieden. Over het hoe en het waarom van ons verdienmodel hebben we een aparte pagina gemaakt.

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:15:
Verder moeten we wel reclame maken om te kunnen bestaan. Want van de zon, wind en regen kunnen we Tweakers niet in huidige vorm aanbieden. Over het hoe en het waarom van ons verdienmodel hebben we een aparte pagina gemaakt.
Vindt persoonlijke deze opmerking elke keer weer een dooddoener..
Er is besloten om er een commercieel bedrijf van te maken (groot verschil). Het idee van gebruikers voor gebruikers van vroeger was geweldig. Nu moet er geld worden verdient aan de gebruikers.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:25
Dit viel mij gisteren ook op... in plaats van een betaalmuur hebben we nu een reclamemuur. Een banner is tot daar aan toe, maar dit beeldvullende gedrocht gaat toch echt té ver imo.

• zeef
Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:39:
[...]

Vindt persoonlijke deze opmerking elke keer weer een dooddoener..
Er is besloten om er een commercieel bedrijf van te maken (groot verschil). Het idee van gebruikers voor gebruikers van vroeger was geweldig. Nu moet er geld worden verdient aan de gebruikers.
Ho, je gaat er van uit dat we ooit niet commercieel zijn geweest. Dat is echt een denkfout. Tweakers is altijd commercieel geweest, vanaf het begin. Ook toen kwamen daar trouwens de nodige klachten over. Zo uniek is het klagen daarover dus niet.

Ook toen al waren er kosten en die werden via reclame inkomsten door bannering betaald. In 2000 hadden we al betaalde mensen en een kantoor. Een feit dat door veel mensen over 't hoofd wordt gezien. :)
Freakster86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:43:
Dit viel mij gisteren ook op... in plaats van een betaalmuur hebben we nu een reclamemuur. Een banner is tot daar aan toe, maar dit beeldvullende gedrocht gaat toch echt té ver imo.
Is een paywall dan wel een alternatief? Want zonder inkomsten is het gedaan met Tweakers zoals je het nu kent.

[Voor 27% gewijzigd door zeef op 17-04-2015 15:21]

• Freakster86
  • Laatst online: 08:25
Zonder hier al te veel op in te gaan en daar ik zelf ook niet hét antwoord heb; Een betaalmuur (en dus ook soortgelijke reclames zoals deze advertentie) wordt in het algemeen als zéér storend wordt ervaren. Vooral bij mensen zoals mijn ouders die dan gelijk zoiets hebben van "wat is dit??" en gaan vragen om manieren om dit weg te halen. Het werkt dus averechts. Nu zullen zij niet zo snel op Tweakers te vinden zijn, maar diezelfde reactie roept het bij mij op.

Elk bedrijf heeft onkosten en je zult dus geld moeten verdienen, maar dan zul je toch met een ander/extra verdienmodel moeten komen. Wat dat moet zijn? Geen flauw idee ;) Ik zeg je alleen dat reclame tot op zekere hoogte prima kan, maar er zijn grenzen. En dit beeldvullend gedrocht gaat daar naar mijn idee ver overheen.

• zeef
Freakster86 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:02:
Zonder hier al te veel op in te gaan en daar ik zelf ook niet hét antwoord heb; Een betaalmuur (en dus ook soortgelijke reclames zoals deze advertentie) wordt in het algemeen als zéér storend wordt ervaren. Vooral bij mensen zoals mijn ouders die dan gelijk zoiets hebben van "wat is dit??" en gaan vragen om manieren om dit weg te halen. Het werkt dus averechts. Nu zullen zij niet zo snel op Tweakers te vinden zijn, maar diezelfde reactie roept het bij mij op.

Elk bedrijf heeft onkosten en je zult dus geld moeten verdienen, maar dan zul je toch met een ander/extra verdienmodel moeten komen. Wat dat moet zijn? Geen flauw idee ;) Ik zeg je alleen dat reclame tot op zekere hoogte prima kan, maar er zijn grenzen. En dit beeldvullend gedrocht gaat daar naar mijn idee ver overheen.
Dat is het springende punt. Wij hebben ook geen flauw idee hoe we zonder reclame wel ons product kunnen leveren op de manier zoals jullie gewend zijn. Ja, als iedereen vandaag een plus abonnement neemt, staat volgende week alle reclame uit. maar is dat reëel? Dus 'Nee' roepen tegen reclame zonder werkbaar alternatief is zo... voedzaam als een Big mac menu. Het geeft je snelle genoegdoening (jech, reclame, jakkie bah!) maar op de lange termijn is het onbevredigend.

• z0rk0l
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:24
ik snap het argument dat er banners getoond moeten worden. Echter heb je banners en banners. De laatste tijd komen er wel vaker dit soort banners en de site begint dan een beetje zo'n cheap ass karakter te krijgen imo. Weet niet of dat goed is voor (vooral nieuwe) bezoekers. Kijk uit dat het niet tegen gaat werken ipv geld op levert.

Dit soort acties leveren mijn inziens geld op op de korte termijn maar aan het eind van de dag zal je er misschien op verliezen door geïrriteerder bezoekers en bezoekers die afhaken. Snel cashen is een fout die veel bedrijven maken.

[Voor 26% gewijzigd door z0rk0l op 16-04-2015 10:11]

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:58

Cyphax

Moderator NOS
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:08:
[...]

Dat is het springende punt. Wij hebben ook geen flauw idee hoe we zonder reclame wel ons product kunnen leveren op de manier zoals jullie gewend zijn. Ja, als iedereen vandaag een plus abonnement neemt, staat volgende week alle reclame uit. maar is dat reëel? Dus 'Nee' roepen tegen reclame zonder werkbaar alternatief is zo... voedzaam als een Big mac menu. Het geeft je snelle genoegdoening (jech, reclame, jakkie bah!) maar op de lange termijn is het onbevredigend.
Dit topic gaat niet over dat alle reclames weg moeten. Dit topic gaat over een advertentievorm waar de meeste mensen zich enorm aan storen. Die associatie creeer je hier dus wel mee maar je komt hier niet verder dan "ja maar we hebben reclames nodig". Dat snappen we ook wel.

Als ik geen abonnement had zou ik ook op zoek gaan naar een manier om dit soort uitingen te blokkeren want over het algemeen is bij mij het alternatief dat ik het tabje sluit; weg pageviews, weg impressies.

Saved by the buoyancy of citrus

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:46:
[...]

Ho, je gaat er van uit dat we ooit niet commercieel zijn geweest. Dat is echt een denkfout. Misschien in het allereerste begin in 1998 even, maar die periode heeft niet lang geduurd. Ook toen al waren er kosten en die werden via reclame inkomsten door bannering betaald. In 2000 hadden we al betaalde mensen en een kantoor. Een feit dat door veel mensen over 't hoofd wordt gezien. :)
True, maar er is wel even een groot verschil tussen de benodigde omzet van toen en nu.
Cyphax schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:12:
[...]

Dit topic gaat niet over dat alle reclames weg moeten. Dit topic gaat over een advertentievorm waar de meeste mensen zich enorm aan storen. Die associatie creeer je hier dus wel mee maar je komt hier niet verder dan "ja maar we hebben reclames nodig". Dat snappen we ook wel.

Als ik geen abonnement had zou ik ook op zoek gaan naar een manier om dit soort uitingen te blokkeren want over het algemeen is bij mij het alternatief dat ik het tabje sluit; weg pageviews, weg impressies.
Mijn punt dus ook, ik heb meteen de browser gesloten. Waar ik het mee ging vergelijken, is een gratis tabletgame waar je beeldvullende reclame krijgt met een klein kruisje.. Ergernis ten top...

[Voor 40% gewijzigd door Ankh op 16-04-2015 10:15]

• zeef
z0rk0l schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:09:
ik snap het argument dat er banners getoond moeten worden. Echter heb je banners en banners. De laatste tijd komen er wel vaker dit soort banners en de site begint dan een beetje zo'n cheap ass karakter te krijgen imo. Weet niet of dat goed is voor (vooral nieuwe) bezoekers. Kijk uit dat het niet tegen gaat werken ipv geld op levert.

Dit soort acties leveren mijn inziens geld op op de korte termijn maar aan het eind van de dag zal je er misschien op verliezen door geïrriteerder bezoekers en bezoekers die afhaken. Snel cashen is een fout die veel bedrijven maken.
Wij maken de reclamemarkt niet. Die 'banners en banners' ja, die herken ik wel. Maar het simpele baniertje bovenaan de pagina, daar is geen vraag meer naar. Het moet groter, mooiere en inderdaad, meer in your face.

Dat is overigens niet alleen zo bij reclame, maar bij alles om ons heen. Ik was een kind toen het land in shock was omdat iemand een auto (volvo 343) won op TV. Ongekend. Nu kun je elke zondag met een paar miljoen weglopen. Vroeger waren er 3 soorten pindakaas. Nu 30. Alles is groter, 'beter' etc. etc. geworden. Ook de reclamemarkt.

En ik blijf herhalen: wij doen veel liever dingen zoals je hier ziet. Dat vinden jullie leuker en daar blijft een veel positiever gevoel van achter. Maar als de reclameklant zegt: hier is de campagne en ik heb dit (interessante) bedrag er voor over, dan moeten we wel. Nee blijven zeggen gaat onherroepelijk de sluiting van Tweakers betekenen.
Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:12:
[...]

True, maar er is wel even een groot verschil tussen de benodigde omzet van toen en nu.
Waar stoppen we mee? Zeg het maar. :) Redactie? Reviews? Pricewatch contentteam? Yours truly? Ben wel benieuwd hoe jij denkt dat we het bedrijf dan moeten voortzetten. :)

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 17:07
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:46:
[...][...]

Is een paywall dan wel een alternatief? Want zonder inkomsten is het gedaan met Tweakers zoals je het nu kent.
Het is niet de eerste keer dat er wat 'ophef' ontstaat over de wijze waarop er soms reclame op Tweakers verschijnt en dan vervolgens met een flauwe kort door de bocht redenatie komen 'omdat tweakers moet blijven bestaan'. Maar volgens mij klaagt er niemand over dat er reclame gemaakt wordt en worden inkomsten ook zeker wel gegund... het is de manier waarop er reclame wordt gemaakt, zelfs op youtube wordt het niet zo in je gezicht gesmeten... dus het hoeft echt niet 'groter, meer en flitsender'. Ik hoop toch echt dat de staff eens gaat beseffen dat dergelijke reclame echt alleen maar irritatie wekt, ik zie dan liever 10x per dag een normale bescheiden banner dan 1x per dag zo'n verschrikkelijk beeldvullend ding. Het is uiteindelijk diezelfde community die voor de views en dus de inkomsten zir

Inkomsten moeten er zijn, dat is helemaal te begrijpen en daartegen zal ook niemand met een beetje gezond verstand echt in verweer gaan. Maar er wordt altijd direct zo'n alles of niets discussie van gemaakt, maar moet het echt zo 'in your face', zo dik er bovenop? Dat is wat toch wel erg genegeerd wordt als er een discussie over ontstaan. Niet alleen dat het ENORM SCHREEUWERIG is :) Maar ook omdat het enorm afbreuk doet aan Tweakers in het geheel... die borders die nooit goed passen etc. Buiten dat is er volgens mij in het verleden altijd beloofd dat reclame nooit te opdringerig zal worden op Tweakers, opdringeriger dan dit kan toch niet?

Overigens moest ik wel even glimlachen... de TS komt klagen over teveel reclame en geeft een link naar tinypic... man o man! Over irritante reclame gesproken... flashy flashy, blink blink!

@zeef... je bent in dit soort gevallen altijd heel erg verdedigend, nu reageer je op Ankh op een enigszins sarcastische manier maar volgens mij steunt die gebruiker je juist. Ik hoop niet dat je doorslaat? *vette knipoog*... Ankh onderschrijft juist dat er meer inkomsten moeten zijn doordat Tweakers is gegroeid. Ik hoop echt dat de discussie eens niet zo in uitersten gevoerd kan worden... het is niet altijd alles of niets.

[Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 16-04-2015 10:29]

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-09 14:03
Als ik als nieuwe bezoeker op Tweakers dit soort banners in beeld zou krijgen, zou dat gelijk mijn laatste bezoek aan deze website zijn. Bestaande bezoekers weten inmiddels wat ze aan Tweakers hebben en zullen daarom sneller geneigd zijn om hier "doorheen" te kijken. De vraag is alleen voor hoelang gezien het aantal negatieve ervaringen de laatste tijd.

Ik werk zelf in de marketing/communicatie branche maar de gouden regel is toch wel om nooit zulke enorme ads op je website te plaatsen, dit werkt alleen maar afschrikwekkend. Leuk voor de inkomsten, dramatisch voor de bezoekers. Helaas dringt dat laatste bij veel organisaties nog niet helemaal door...

[Voor 7% gewijzigd door Dutchy88 op 16-04-2015 10:24]

• z0rk0l
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:24
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:19:
[...]

Wij maken de reclamemarkt niet. Die 'banners en banners' ja, die herken ik wel. Maar het simpele baniertje bovenaan de pagina, daar is geen vraag meer naar. Het moet groter, mooiere en inderdaad, meer in your face.

Dat is overigens niet alleen zo bij reclame, maar bij alles om ons heen. Ik was een kind toen het land in shock was omdat iemand een auto (volvo 343) won op TV. Ongekend. Nu kun je elke zondag met een paar miljoen weglopen. Vroeger waren er 3 soorten pindakaas. Nu 30. Alles is groter, 'beter' etc. etc. geworden. Ook de reclamemarkt.

En ik blijf herhalen: wij doen veel liever dingen zoals je hier ziet. Dat vinden jullie leuker en daar blijft een veel positiever gevoel van achter. Maar als de reclameklant zegt: hier is de campagne en ik heb dit (interessante) bedrag er voor over, dan moeten we wel. Nee blijven zeggen gaat onherroepelijk de sluiting van Tweakers betekenen.
nogmaals ik begrijp dat er reclame gemaakt moet worden voor de inkomsten, echter kan je ook goed kijken naar het lange termijn effect van dit soort banners. Ik hoop niet dat er mensen afhaken dankzij dit soort banners.

Ik keek vanochtend ook op toen ik op mijn ipad de site opende, kreeg een sterk megaupload idee ofzo. soms moet je ook nee durven zeggen tegen adverteerders om de kwaliteit van je site (en dus ook bezoekersaantallen) te behouden. Dit is op de lange termijn verstandiger denk ik.

ik heb verder geen verstand van reclames etc maar sites als theverge en engadget krijg ik dit soort dingen niet voorgeschoteld.

[Voor 4% gewijzigd door z0rk0l op 16-04-2015 10:37]

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
[...]
Wij maken de reclamemarkt niet. Die 'banners en banners' ja, die herken ik wel. Maar het simpele baniertje bovenaan de pagina, daar is geen vraag meer naar. Het moet groter, mooiere en inderdaad, meer
[...]
Waar stoppen we mee? Zeg het maar. :) Redactie? Reviews? Pricewatch contentteam? Yours truly? Ben wel benieuwd hoe jij denkt dat we het bedrijf dan moeten voortzetten. :)
Natuurlijk maken jullie deels de reclame markt .. jullie zijn er immers onderdeel van .. jullie bieden ruimte aan op je site. De vragers naar advertentieruimte zal het nooit genoeg zijn .. of bezoekers nog terugkeren naar JULLIE site zal hun een worst zijn .. kortom er zit voor hen totaal geen rem op de intrusiviteit van de advertenties.

Dat het aan de aanbieders kant ook niet makkelijk is zal ik grif toegeven .. maar met alleen maar "het kan niet anders" vrees ik dat je er uiteindelijk ook niet komt. Daarnaast lijkt het me sterk dat er niet meer sites zijn die hier mee kampen .. alleen wil iedereen meer inkomsten en derhalve meer advertenties dan de buurman .. en we hebben een "race to the bottom" .. qua advertentieprijs .. maar dus ook qua user-experience.
Daarnaast wordt tweakers dan kennelijk niet voldoende als een interessante specifieke doelgroep en site gezien dat adverteerders het er voor over hebben om hun uiting daarop aan te passen (matigen qua user-experience).

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Dit onderwerp speelt al langere tijd bij Tweakers. Helaas zijn de inkomsten wel nodig dus er zal hoe dan ook iets "opgedrongen" worden aan de user. Echter zie ik eigenlijk ook een mooie kans hierin voor de Tweakers.net management om andere vormen te verzinnen om geld in het laatje te brengen.

De .Actie's zijn daar een mooi voorbeeld van maar zijn het in mijn ogen allemaal net niet. Te klein van opzet, te gelimiteerd in uitvoering, en voornamelijk alleen maar een simpele "click to win" actie met mogelijk nog een review er achter. Minimalistisch dus, het gaat mensen alleen maar om het winnen van een bepaald product, en echt veel bereik je er ook niet mee.
Het kan zelfs averechts werken, want ik persoonlijk zal een product wat ik niet heb gewonnen ook niet snel meer kopen, omdat ik de 'gratis' variant heb gemist. Just to be honest.

Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om met de expertise en knappe koppen van Tweakers.net en de daarbij behorende organisatorische mogelijkheden om kwalitatief betere acties te organiseren. Tweakers.net heeft namelijk een enorme aanhang, ook van de harde kern nog steeds, en is toch een interessant platform voor bedrijven die hun producten aan de man willen brengen.

Ik schud zo maar even uit mouw een ideetje: Maandelijks een soort bijeenkomst van Tweakers en de adverteerders om de producten aan de man te brengen, een soort 'market place' waar je betreffende producten kan uittesten en meteen aanschaffen met bepaalde kortingspercentage. Adverteerders betalen voor de organisatie van het event, mogen er producten verkopen. Tweakers.net blijft interessant, gebruikers/kopers hebben leuk dagje. Think out of the box zou ik zeggen, ads zijn maar vervelend en slechts 1 kant op (geen directe user feedback), terwijl er veel meer mogelijk is waarin je alle partijen tevreden zou kunnen stellen denk ik.

Het betreft in deze zaak namelijk 3 partijen: Adverteerders, Tweakers.net en Gebruikers. En zonder tevreden gebruikers zal het de adverteerders worst wezen wat er met Tweakers.net gebeurd. Dus voor de lange termijn is het toch fijner om ook je gebruikers te voorzien van een prettige ervaring.
Tweakers.net is bij uitstek de partij die in een soort Advertising 2.0 kan voorzien.
Iedereen heeft namelijk inmiddels echt een enorme hekel aan reclames, ik blokkeer ze persoonlijk overal, ook op tv, op internet, en zelfs op straat door er gewoon niet naar te kijken.

Hoe kom ik dan aan informatie nieuwe producten? Review sites (ook Tweakers.net gebruikers reviews), pricewatch doorkijken (meestal staan de leuke dingen aan de top in een categorie), interessante artikels her en der, maar zeker niet via reclame. Een event waarbij bijvoorbeeld nieuwe product van bedrijf X met kortingen van X% en mogelijkheid om uitgebreid zelf te ervaren zal mij dus ook wel aantrekken.

Het is natuurlijk wel even een stap om de gebruikelijke manier van inkomsten genereren voor websites te doorbreken. Dat is namelijk de uitgekauwde en makkelijkste manier, die echter steeds meer onder druk staat zoals inmiddels overduidelijk is. Mijn voorbeeld is waarschijnlijk maar een butt idee, maar het idee is hopelijk wel duidelijk dar er "beter" mogelijk moet zijn dan die suffe ads.

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

[...]

Sorry, maar blijkbaar is het nu een persoonlijke kwestie geworden? Zo komt je bericht nu over.

Ik geef aan dat Tweakers commercieel gezien meer inkomsten nodig heeft om te blijven bestaan (logisch gevolg). Er is in het verleden een keuze gemaakt om het (commercieel) verder uit te breiden. Heb ik ook totaal geen problemen mee (o.a. professionalisering). Maar ik ben van mening dat Tweakers niet moet vergeten hoe het begonnen is en hoe ze groot zijn geworden. Het is een community driven platform, oftewel de gebruikers maken het groot.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets met knuppel & hoenderhok; zolang de community van 500.000+ members geen idee heeft wat T.net jaarlijks kost (om draaiend te houden), is het natuurlijk ook ondoenlijk om abo's vs. advertenties te beargumenteren.

Voorbeeld; veel illegale sites zoals private torrents geven bijna allemaal openheid van zaken wat er maandelijks aan donaties nodig is om de infra (en niet het personeel) te moeten betalen. Waarom weten we dit niet van het T.net server-park incl. belijning etc? Om nog maar te zwijgen van personeelskosten (minus eventuele financien die door de moedermaatschappij als overhead worden gezien).

Al zou iedereen een abo van 15 Euro aanschaffen, kom je grofweg op 7.5 miljoen inkomsten per jaar. Ik kan niet beoordelen of dat voldoende is om, zoals wordt gezegd, morgen alle advertenties uit te zetten. En ik kan ook niet beoordelen of dat genoeg is/was voor volgend of vorig jaar.

Geef desnoods de abo's ook goedkopere vormen; elke cent uit naam van waardering naar T.net zou minstens elke advertentie minder vaak hoeven laten zien. Of schaf karma-shop af voor leden die minder dan x jaar hier zijn; heeeeel bot gezegd leggen ze een "extra load" op foto-album, Tweakblogs, etc. Laat dat soort mensen maar in Euro's betalen bijvoorbeeld.

Lang verhaal kort; T.net kan zeker advertentievrij zijn/worden zolang er een betere bewustwording bij de community bestaat over T.net.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:58

Cyphax

Moderator NOS
[...]

Betekent dat dat het voor jullie wel zwart/wit is? Want ik zeg wel dat het niet zwart/wit is maar dat is bekeken vanuit gebruikersperspectief. Maar als de markt nu zo is dat jullie de keus moeten maken tussen intrusieve reclame of geen reclame, dan vind ik dat een belangrijke nuance die ik mee wil wegen. Dat is dan naar Tweakers toe wel zo eerlijk. :)
FlyEragon schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:03:
Dit onderwerp speelt al langere tijd bij Tweakers. Helaas zijn de inkomsten wel nodig dus er zal hoe dan ook iets "opgedrongen" worden aan de user. Echter zie ik eigenlijk ook een mooie kans hierin voor de Tweakers.net management om andere vormen te verzinnen om geld in het laatje te brengen.
De abonnementen zijn één van die manieren. :)

[Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 16-04-2015 11:32]

Saved by the buoyancy of citrus

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:08

_David_

FP ProMod

llama llama duck

MAX3400 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:26:
Iets met knuppel & hoenderhok; zolang de community van 500.000+ members geen idee heeft wat T.net jaarlijks kost (om draaiend te houden), is het natuurlijk ook ondoenlijk om abo's vs. advertenties te beargumenteren.
Jij vraagt ook eerst aan de bakker hoeveel kosten ze hebben voordat jij kan beoordelen of de prijs van het brood dat je koopt eerlijk is? :X
MAX3400 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:26:
Geef desnoods de abo's ook goedkopere vormen; elke cent uit naam van waardering naar T.net zou minstens elke advertentie minder vaak hoeven laten zien.
15 euro p/j is 1,25 p/m, dat is echt niet veel voor een advertentievrij tweakers.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• WokBoy
  • Laatst online: 31-08 16:42
_David_ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:34:
[...]

15 euro p/j is 1,25 p/m, dat is echt niet veel voor een advertentievrij tweakers.
True dat, ik kom hier 1x per maand maar voor mij is die halve kop koffie het helemaal waard.

• MAX3400

MAX3400

[...]

Jij vraagt ook eerst aan de bakker hoeveel kosten ze hebben voordat jij kan beoordelen of de prijs van het brood dat je koopt eerlijk is? :X
Klopt maar ik heb nog wel een keuze tussen bakkers; de ene is misschien 3 cent duurder dan de andere en dan kan ik dus 10m verderop hetzelfde produkt kopen. Tweakers heeft, in NL in ieder geval, een redelijke monopolie-positie (in positieve en negatieve zin) als het gaat om dagelijks voldoende nieuws te brengen over PC's, smartphones, software etc.
Ook dat klopt. Ware het niet dat de meeste page-views worden gegenereerd door de hardcore bezoekers en dat op basis van pageviews advertenties worden ingekocht. Ik heb ook geen inzicht in hoeveel mensen hier elke dag / week / maand een keer komen kijken maar de verhouding van advertenties vs. pageviews komt in mijn ogen oneerlijk op het bordje terecht van degenen die hier dagelijks meer dan een uur vertoeven en nuttige bijdragen leveren.

Het wegklikken van een advertentie of bij elk type advertentie weer op zoek gaan naar "hoe sluit ik dat ding", is ook niet helemaal handig. Klik ik op mijn PC thuis een advertentie weg, staat het cookie thuis opgeslagen. Op mijn laptop krijg ik dan weer die advertentie. En op mijn tablet. En op mijn GSM (where applicable). Puur en alleen omdat ik graag op de hoogte blijf van wat hier gepost wordt???

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 16-04-2015 11:41]

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

[...]

Eens! Ik heb vroeger ook een abonnement gehad. Enkel heb ik deze stopgezet omdat voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Reclames heb ik geen problemen mee (zolang ze niet de grens van irritatie overschrijven).

Daarnaast is er ooit aangegeven dat een abo niet dekkend is (was), dus ze verdien(d)en meer aan niet-gebruikers dan aan abo's. Maar of dit nog steeds klopt weet ik niet :+

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Krijg meer het idee dat Zeef alleen maar het beleid moet verdedigen, maar er zelf niets aan kan veranderen al zou hij het willen. Het is als klagen tegen de koffie dame dat het beleid moet veranderen. (No troll intended Zeef, gewoon een voorbeeld)
Degenen die er echt overgaan staan waarschijnlijk aan de zijlijn en krijgen hier niets van mee. En zal ze waarschijnlijk ook niet veel boeien. Het zal hun alleen maar om de views en inkomsten gaan.

Heb wel vaker gehoord dat er elke keer goed gekeken wordt naar de soort reclames en om eerlijk te zijn mag tweakers hun rug wel eens wat rechter houden. Met reclames als dit zou ik er wel klaar mee zijn. Vermaak me hier best maar of ik zonder tweakers zou kunnen. Helaas Ja, dit komt ook omdat ze te mainstream geworden zijn.

• zeef
Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:12:
[...]

Sorry, maar blijkbaar is het nu een persoonlijke kwestie geworden? Zo komt je bericht nu over.

Ik geef aan dat Tweakers commercieel gezien meer inkomsten nodig heeft om te blijven bestaan (logisch gevolg). Er is in het verleden een keuze gemaakt om het (commercieel) verder uit te breiden. Heb ik ook totaal geen problemen mee (o.a. professionalisering). Maar ik ben van mening dat Tweakers niet moet vergeten hoe het begonnen is en hoe ze groot zijn geworden. Het is een community driven platform, oftewel de gebruikers maken het groot.
Welnee, niets persoonlijks hoor. Maar vergeet niet dat ik en sommige collega's er ook al waren in den beginne. En het beeld dat nogal eens wordt geschetst over hoe het vroeger was, strookt niet met de realiteit. Ook toen werd er geklaagd over reclame. ;)

De discussie over hoe jullie (en wij het grotendeels anders zouden willen vertoont veel gelijkenis. Want ook wij hebben het liefst zo min mogelijk verstoring van de beleving door reclame. We zeggen ook heel vaak nee tegen campagnes, maar soms. Soms dan moeten we gewoon wel ja zeggen omdat die campagne het aanbod van het moment is.

Met ons volume zijn we best groot in de niche. Maar op landelijk en zeker internationaal niveau stellen we weinig voor. Dus de markt zal nauwelijks genegen zijn om aanpassingen voor Tweakere te maken. 'Funfact' : de Netflix campagne is wel speciaal voor tweakers aangepast. De sluit knop is drie keer zo groot gemaakt. ;)

Natuurlijk zijn we druk bezig met het maken van alternatieve verdienmodellen.Maar ook dat heeft zo z'n voor en nadelen. Er moet wel vraag naar zijn. De kerstactie met kortingen op de FP, de 'klaar met de meubelboulevard' actie, allemaal nieuw. Maar ook daarop kwam kritiek. We realiseren ons dat we het nooit iedereen naar de zin kunnen maken, maar we doen echt ons best om andere dingen te verzinnen. Tweakers Express anyone?

En de abo's. Vergeet die niet. Neem een abo met z'n allen en de reclame staat morgen uit. Nee, we gaan onze cijfers niet delen. Iets met concurrentie die meeleest.

• zeef
Freaky_Revolt schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:44:
Krijg meer het idee dat Zeef alleen maar het beleid moet verdedigen, maar er zelf niets aan kan veranderen al zou hij het willen. Het is als klagen tegen de koffie dame dat het beleid moet veranderen. (No troll intended Zeef, gewoon een voorbeeld)
Degenen die er echt overgaan staan waarschijnlijk aan de zijlijn en krijgen hier niets van mee. En zal ze waarschijnlijk ook niet veel boeien. Het zal hun alleen maar om de views en inkomsten gaan.

Heb wel vaker gehoord dat er elke keer goed gekeken wordt naar de soort reclames en om eerlijk te zijn mag tweakers hun rug wel eens wat rechter houden. Met reclames als dit zou ik er wel klaar mee zijn. Vermaak me hier best maar of ik zonder tweakers zou kunnen. Helaas Ja, dit komt ook omdat ze te mainstream geworden zijn.
Als MT-lid mag je mij er gewoon op aanspreken hoor. :) Wij probleem balans te zoeken tussen wat er wordt aangeboden vanuit de reclamekant en wat voor jullie nog acceptabel is. Dat loopt nooit helemaal samen.mwat zo jammer is, is dat jullie niet zien waar we nee tegen zeggen en wel waar we ja op zeggen. Soms is dat wel frustrerend.

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Kan me voorstellen zeef maar jij kan je vast ook wel voorstellen dat wij dat gevoel krijgen met dit soort ad's dit is de biggest no no voor een gebruiker.

• MAX3400

MAX3400

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:47:
[...]

En de abo's. Vergeet die niet. Neem een abo met z'n allen en de reclame staat morgen uit. Nee, we gaan onze cijfers niet delen. Iets met concurrentie die meeleest.
Begrijpelijk dat cijfers niet gedeeld worden maar impliciet bevestig je ook niet dat de abo's kostendekkend en/of winstgevend zijn. Natuurlijk, iedereen met een abo krijgt geen reclame te zien en staat reclame dus voor iedereen uit; omgekeerd is het niet zo dat reclame uit staat voor random visitors of new subscribers.

Maar als je het toch over alternatieve verdienmodellen wil hebben, de community nog hechter hierdoor wil krijgen en T.net drijvend wil houden, waarom niet een (ludieke) aktie van "help Tweakers servers de winter door" waarbij elke member voor, zeg even, 10 Euro van oktober t/m maart een server kan sponsoren. Op het moment dat die server dan iets serveert, kan er een minimaal balkje getoond worden "xx % sponsored by our members". En van april t/m september "help onze servers koel de zomer door" voor 12.50 sponsoren?

NOFI maar als advertenties het verschil moeten maken tussen pompen of verzuipen, weet ik niet of het bedrijfsmodel (of de visie) van De Persgroep wel zo valide is om jarenlang te overleven.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 16-04-2015 13:16]

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:59

vectormatic

Killed the mighty terrorsquid

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:47:
Nee, we gaan onze cijfers niet delen. Iets met concurrentie die meeleest.
Welke concurrentie? T.net staat redelijk alleen in het aanbod/aggregatie van tweaker-getarget nieuws en informatie/community (denk aan pricewatch etc..), daarnaast heb je te maken met een redelijk honkvaste community, dus de kans dat hardware.info uit een uiteenzetting van serverkosten etc.. voldoende info haalt om ineens T.net te overschaduwen lijkt me vrij klein.

Daarnaast meen ik te herinneren (uit een presentatie van volgens mij jullie Hoofdredacteur), dat bijvoorbeeld referrals uit de pricewatch een belangrijke bron van inkomsten is, al hebben we maar een globaal beeld van X geld nodig om T.net te draaien, Y komt uit advertenties, Z komt uit referrals etc.. dan geeft dat al een beter beeld, en zou dat voor velen de noodzaak van advertenties kunnen verklaren.

EDIT: overigens zou een ad zoals OP die post voor mij ook een grote reden zijn om mijn nieuws elders te gaan zoeken, daarom draai ik al jaren adblock (naast de security concerns)

[Voor 8% gewijzigd door vectormatic op 16-04-2015 13:27]

If you see an alligator In your refrigerator You better say, "See ya later" Or you might end up dead

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
MAX3400 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:15:
NOFI maar als advertenties het verschil moeten maken tussen pompen of verzuipen, weet ik niet of het bedrijfsmodel (of de visie) van De Persgroep wel zo valide is om jarenlang te overleven.
Tja hoelang lees je wel niet dat -volgens gebruikers- advertenties op een website serveren passé is? Een jaar of tien nu, sinds het jamba-banner-met-geluid-tijdens-mouse-over-deblacle van 2005? Vind dat in hetzelfde straatje vallen als "Facebook kan elk moment leeg zijn" wat Tweakers al sinds 2010 voorspellen.

• Luca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 28-09 15:19
Het is wel een bizarre ad inderdaad. Op de iPad en dan via Chrome staat ie er ook nog niet eens in 1x in het beeld. Nee, dat moet met een vertraging, het wordt steeds donkerder en dan tada, daar is de ad. En dan lekker schermvullend ook.

Advertenties vind ik allemaal OK, ik kom ontzettend veel hier, maar schrikt zo'n advertentie niet ontzettend af bij nieuwe bezoekers?

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

Maar dat geldt dan voor veel meer websites, want advertenties als voornaamste inkomstenbron is een vrij standaard verdien-model op het internet, of we het nu leuk vinden of niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• gekkie
  • Nu online
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:58:
[...]
Als MT-lid mag je mij er gewoon op aanspreken hoor. :) Wij probleem balans te zoeken tussen wat er wordt aangeboden vanuit de reclamekant en wat voor jullie nog acceptabel is. Dat loopt nooit helemaal samen.mwat zo jammer is, is dat jullie niet zien waar we nee tegen zeggen en wel waar we ja op zeggen. Soms is dat wel frustrerend.
Maakt mij wel benieuwd dan ... naar waar jullie nee tegen zeggen .. kennelijk kan het nog veel verschrikkelijker ... so entertain us (of geef een kijkje in de toekomst waarin dit ongetwijfeld wel komt in het kader van "onontkoombaar")

• zeef
gekkie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:54:
[...]

Maakt mij wel benieuwd dan ... naar waar jullie nee tegen zeggen .. kennelijk kan het nog veel verschrikkelijker ... so entertain us (of geef een kijkje in de toekomst waarin dit ongetwijfeld wel komt in het kader van "onontkoombaar")
Ik hoop dat je begrijpt dat wij een enigszins normale relatie met (toekomstige) adverteerders willen houden. Dus om maar en plein public uitingen te gaan afkraken als Tweakers, dat is geen goed idee. Maar laat ik het zo stellen, als we het zouden willen, dan was er elke dag een takeover.

• zeef
[...]

Begrijpelijk dat cijfers niet gedeeld worden maar impliciet bevestig je ook niet dat de abo's kostendekkend en/of winstgevend zijn. Natuurlijk, iedereen met een abo krijgt geen reclame te zien en staat reclame dus voor iedereen uit; omgekeerd is het niet zo dat reclame uit staat voor random visitors of new subscribers.

Maar als je het toch over alternatieve verdienmodellen wil hebben, de community nog hechter hierdoor wil krijgen en T.net drijvend wil houden, waarom niet een (ludieke) aktie van "help Tweakers servers de winter door" waarbij elke member voor, zeg even, 10 Euro van oktober t/m maart een server kan sponsoren. Op het moment dat die server dan iets serveert, kan er een minimaal balkje getoond worden "xx % sponsored by our members". En van april t/m september "help onze servers koel de zomer door" voor 12.50 sponsoren?
Neem een abo. 15 euro! :)
Metro, Geenstijl, Nu.nl, etc. etc. We zijn echt niet de enige. Ons specifieke nadeel is dat het tech savvy publiek van alles en nogwat aan cookies en reclame blokkeert. :+

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:05:
[...]
Neem een abo. 15 euro! :)
[...]

Metro, Geenstijl, Nu.nl, etc. etc. We zijn echt niet de enige. Ons specifieke nadeel is dat het tech savvy publiek van alles en nogwat aan cookies en reclame blokkeert. :+
Zoals ik al eerdere vermelden, is in het verleden gemeld dat een abo niet dekkend was. Is dat nu wel het geval?

• zeef
Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:07:
[...]

Zoals ik al eerdere vermelden, is in het verleden gemeld dat een abo niet dekkend was. Is dat nu wel het geval?
Waarom is dat belangrijk? Ik bedoel: ook al is het niet kostendekkend, liever een user die banners blokkeert met een abo dan zonder. ;)

• Ankh

Ankh

|Proud dad of Bart

zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:10:
[...]
Waarom is dat belangrijk? Ik bedoel: ook al is het niet kostendekkend, liever een user die banners blokkeert met een abo dan zonder. ;)
Ik blokkeer niets 8)
Als Tweakers per saldo meer aan mij verdient met een banner dan met een abo, dan is het toch simpel.

• zeef
Ankh schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:25:
[...]

Ik blokkeer niets 8)
Als Tweakers per saldo meer aan mij verdient met een banner dan met een abo, dan is het toch simpel.
Hangt af van welk abonnement en wat je bezoekfrequentie is. :+ Ben je dagelijks een aantal keer op de site, dan is donateur 15e niet kostendekkend. Maar goed, dat moet je keuze niet beïnvloeden. :)

• gekkie
  • Nu online
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:04:
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat wij een enigszins normale relatie met (toekomstige) adverteerders willen houden. Dus om maar en plein public uitingen te gaan afkraken als Tweakers, dat is geen goed idee. Maar laat ik het zo stellen, als we het zouden willen, dan was er elke dag een takeover.
Ahha de "nee" zit dus niet zo zeer in het blokkeren van bepaalde vormen van advertenties, maar meer in de frequentie.

• MrOizo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 05:24
Eerlijk gezegd denk ik dat zulke reclame adblockers alleen maar in de hand werkt. Elke keer dat ik deze reclame kreeg baalde ik er van dat ik geen adblocker geïnstalleerd had. Edit: begrijp ik het goed dat jullie achter deze reclame staan, die alles overneemt? Hmm, dat zet me wel ff aan het denken. Ik zal gewoon maar even open kaart spelen, ik dacht misschien zijn er wel alternatieven elders die niet zulke extreem irritante reclame serveren. 1 keer per dag is 1 keer te veel.

[Voor 46% gewijzigd door MrOizo op 16-04-2015 15:09]

• Veelstekel
  • Laatst online: 26-09 09:33
AdBlock plus heeft de mogelijkheid om alleen kleine niet irritante reclames door te laten... Idee weliicht? ;-)
Vanuit ABP de optie: Enkele niet-opdringerige advertenties toestaan

En natuurlijk bij eigen filters toevoegen:
tweakers.net##.notification.bar.notice

Zo bepaal je als gebruiker (en tweaker) zelf weer wat JIJ acceptabel vindt aan reclame.
Als iedereen dat doet wordt de reclame industrie ook weer gedwongen om dat soort reclame te gebruiken omdat WIJ ervoor kiezen alleen die reclame te zien.

Uiteindelijk moet ook zeef zich realiseren dat tweakers-gebruikers dit bij uistek goed kunnen.
Dus moeten ze zelf de afweging maken om het risico te nemen (te) veel van dit soort reclames te posten waarop meer tweakers met adblocking software werken; waardoor de advertenties teruglopen.
Het gaat allemaal om de juiste balans....

Iedereen weer heppie...

[Voor 88% gewijzigd door Veelstekel op 16-04-2015 15:41]

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-09 01:00

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gekkie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:40:
[...]

Ahha de "nee" zit dus niet zo zeer in het blokkeren van bepaalde vormen van advertenties, maar meer in de frequentie.
Nee, in allebei. Interstitials zijn al jaren een ding in advertentieland, maar dit is de eerste keer dat Tweakers er een op de site heeft gezet. Dat had ook veel eerder gekund als Tweakers dat graag gewild had. En dan is het nu technisch gezien nog steeds een popup, maar dat is insectencopulatie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• StarZ
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:18
Tja, het is een kwestie van tijd totdat je mensen weg jaagt.

• Veelstekel
  • Laatst online: 26-09 09:33
Van: http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel
"In tegenstelling tot kranten kennen we bijvoorbeeld geen abonnementsgeld"

Dit klopt toch niet? Je kunt toch betaald abonnee zijn?

• corset
  • Laatst online: 21:38
StarZ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:01:
Tsja, het is ook een kwestie van tijd tot mensen beseffen dat 1x wegklikken een stuk makkelijker is dan er constant over door blijven klagen met constant dezelfde argumenten die nergens toe leiden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 28-09 20:27

Fordox

00101010

Waarschijnlijk komen de meeste inkomsten van tweakers door gebruikers zoals ik :)

Wat voor gebruiker ben ik?
Ik heb een abbonement maar ik ben de helft van de tijd dat ik de FP afstruin niet ingelogt en heb geen adblocker :9 (ik heb geen tablet voor de daredevil reclame daarintegen..)

De enorme flashy in-your-face reclame ben ik echt geen voorstander van... Misschien is het meer een idee om ook kleinere banners te plaatsen onder de gathering.tweakers.net pagina. Niks storends, maar als er iets kleins staat denk ik niet dat iemand daarover klaagt. Dan kunnen de grotere op de FP wat kleiner.
Het is wat jammer dat we dit nu allemaal achteraf lezen.

En misschien is het een keer handig dat jullie het advertentie beleid uitleggen op de FP ergens onderaan o.i.d. over bijvoorbeeld de advertenties die jullie weigeren en aanpassen (grotere sluit knop voor de daredevil bijvoorbeeld), om toch wat duidelijkheid te scheppen dat jullie niet alleen kijken naar de inkomsten die jullie krijgen.
Dit klopt toch niet? Je kunt toch betaald abonnee zijn?
Tweakers serveert content zonder betaling vanuit de lezer, kranten wel, al hebben ze nu ook veel online content.

[Voor 3% gewijzigd door Fordox op 16-04-2015 16:08]

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:00
StarZ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:01:
Inderdaad! Macht van de gebruikers! Kijk maar naar Whatsapp, dat is ook massaal aan de kant gezet nadat Facebook, dat zelf al jaren leegstroomt vanwege negatieve berichten, het had overgenomen. Jaha, deze beeldvullende advertentie waar een dozijn mensen zich aan storen wordt de ondergang van Tweakers.net!

• StarZ
Droefsnoet schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:09:
[...]

Inderdaad! Macht van de gebruikers! Kijk maar naar Whatsapp, dat is ook massaal aan de kant gezet nadat Facebook, dat zelf al jaren leegstroomt vanwege negatieve berichten, het had overgenomen. Jaha, deze beeldvullende advertentie waar een dozijn mensen zich aan storen wordt de ondergang van Tweakers.net!
Laat ik het zo zeggen, de massa mensen blijft wel komen. Ook dankzij de advertenties van Tweakers zelf. Maar als er een paar belangerijke mensen die veel doen in de pricewatch of fora's weggaan dan word de content wel minder.
Maar goed, ik erger me er niet al teveel aan.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

StarZ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:11:
[...]

Laat ik het zo zeggen, de massa mensen blijft wel komen. Ook dankzij de advertenties van Tweakers zelf. Maar als er een paar belangerijke mensen die veel doen in de pricewatch of fora's weggaan dan word de content wel minder.
Maar goed, ik erger me er niet al teveel aan.
Ik geloof dat je de sarcasme in zijn post miste. :P

• StarZ
NMe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:36:
[...]

Ik geloof dat je de sarcasme in zijn post miste. :P
Nee dat mistte ik niet. Ik reageerde daarop weer. Dat de mensen misschien niet weg zullen lopen, maar als er een paar belangerijke community mensen er genoeg van hebben dat dat wel degelijk impact kan hebben.
Maar nee ik had het door xD

• zeef
StarZ schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:03:
[...]

Nee dat mistte ik niet. Ik reageerde daarop weer. Dat de mensen misschien niet weg zullen lopen, maar als er een paar belangerijke community mensen er genoeg van hebben dat dat wel degelijk impact kan hebben.
Maar nee ik had het door xD
Vanaf €1,25 per maand ben je verlost van d reclame. Dat is een publieksvriendelijk alternatief. ;)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

granny779 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:11:
En natuurlijk bij eigen filters toevoegen:
tweakers.net##.notification.bar.notice
Die notice bar wordt ook gebruikt voor andere belangrijke mededelingen, zoals bijvoorbeeld read only mode, lijkt me dus niet zo handig om die te blokkeren ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• SharpY
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Ik denk dat er ook nog andere modellen te verzinnen zijn waar Tweakers geld aan kan verdienen zonder dat het afbreuk doet aan de user expierence. Sowieso ben ik van mening dat user experience altijd > commercie omdat op lange termijn, en in het bijzonder bij een bedrijf wat grotendeels afhankelijk is van zijn community, de user experience dicteert hoe succesvol je bent.

Ook een midden weg is mogelijk, bijvoorbeeld mensen met een abbo die jullie ook supporten door het niet uitzetten van banners (zoals ik sinds zojuist :P) de optie bieden om takeovers uit te zetten (want die dingen zijn gewoon echt irritant). Ik vraag me namelijk ook af hoe de CTR's zijn op dat soort uitingen bij het Tweakers publiek, ik vermoed toch lager dan normaal.

In hoeverre zijn er nog andere business modellen in ontwikkeling naast de reeds bestaande? (<-- interesse vraag).

i5-9600K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO GTX970 - 16GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive - Cooler Master K280 - Scythe Kaze Master Flat II - MSI GTX 2070 SUPER 4GB @ stock

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 28-09 20:20
Ach, je hebt altijd nog http://tweakers.mobi/ voor het nieuws op je tablet. Lekker light-weight voorals je tablet minuten lang bezig is met die full-screen fade-in (en zo ongeveer unresponsive is terwijl die fade-in bezig is zodat dat close knopje dus ook niet echt wil werken...)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SharpY schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:35:
Ik vraag me namelijk ook af hoe de CTR's zijn op dat soort uitingen bij het Tweakers publiek, ik vermoed toch lager dan normaal.
Een hoge CTR is bij zo'n in het oog springende reclame meestal niet het doel. Adverteerders willen gewoon bekendheid creëren en dat doet zo'n takeover prima. Sterker nog, vanuit de adverteerder bezien is het zelfs beter als jij je aan die banner ergert omdat je hem dan in elk geval gezien hebt. 8)7
In hoeverre zijn er nog andere business modellen in ontwikkeling naast de reeds bestaande? (<-- interesse vraag).
http://tweakers.net/info/over_tweakers/verdienmodel :)

• SharpY
  • Nu online
Tuurlijk gaat het ook om een deel branding, maar uiteindelijk gaat het ook om nieuwe klanten binnen halen en met irritante overlays (die voor mij ook niet relevant zijn omdat ik al klant ben) bereik je dat doel naar mijn mening niet. Een goede billboard is dan volgens mijn interessanter.
Die weet ik te vinden, maar ik doelde op de ontwikkeling van nieuwe business modellen of wellicht wel andere verticals?

i5-9600K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO GTX970 - 16GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive - Cooler Master K280 - Scythe Kaze Master Flat II - MSI GTX 2070 SUPER 4GB @ stock

• zeef
SharpY schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:35:
Ik denk dat er ook nog andere modellen te verzinnen zijn waar Tweakers geld aan kan verdienen zonder dat het afbreuk doet aan de user expierence. Sowieso ben ik van mening dat user experience altijd > commercie omdat op lange termijn, en in het bijzonder bij een bedrijf wat grotendeels afhankelijk is van zijn community, de user experience dicteert hoe succesvol je bent.

Ook een midden weg is mogelijk, bijvoorbeeld mensen met een abbo die jullie ook supporten door het niet uitzetten van banners (zoals ik sinds zojuist :P) de optie bieden om takeovers uit te zetten (want die dingen zijn gewoon echt irritant). Ik vraag me namelijk ook af hoe de CTR's zijn op dat soort uitingen bij het Tweakers publiek, ik vermoed toch lager dan normaal.

Dank voor het afsluiten van je abonnement! d:)b

CTR is al lang niet meer waar het om gaat. ACM heeft dat al eens een blog over geschreven.

De businessmodellen die we in ontwikkeling hebben ... hebben we in ontwikkeling. Als 't klaar is ga je er zeker van horen. Maar wat de afgelopen maanden nieuw was, was bijvoorbeeld deze actie: plan: Tweakers Paasdagenkortingen - Klaar met de meubelboulevard ;)

• SharpY
  • Nu online
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:51:
[...]

Dank voor het afsluiten van je abonnement! d:)b

CTR is al lang niet meer waar het om gaat. ACM heeft dat al eens een blog over geschreven.
Graag gedaan - ik kom hier graag en alle adviezen op Tweakers hebben me die € 15 al makkelijk opgeleverd. Om nog maar van het "lees en kijk plezier" te zwijgen.

Met betrekking tot CTR is het denk ik juist, ook op basis van het blog, belangrijk in modellen zoals CPA/CPS en bij CPM is het afhankelijk van het doel van de aanbieder, maar voor alle advertenties met een knop (dus ook die van Netflix) wel een KPI voor de campagne.
zeef schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:51:
[...]
De businessmodellen die we in ontwikkeling hebben ... hebben we in ontwikkeling. Als 't klaar is ga je er zeker van horen. Maar wat de afgelopen maanden nieuw was, was bijvoorbeeld deze actie: plan: Tweakers Paasdagenkortingen - Klaar met de meubelboulevard ;)
Die heb ik uiteraard voorbij zien komen. Meer samenwerkingen met shops die leuke aanbiedingen hebben voor de community, daar kan ik wel mee leven :)

• stomley
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 00:42
Wat kunnen mensen toch zeuren om een reclame welke je gelijk kan weg klikken...

[Voor 27% gewijzigd door stomley op 17-04-2015 08:04]

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:11:
[...]

Nee, in allebei. Interstitials zijn al jaren een ding in advertentieland, maar dit is de eerste keer dat Tweakers er een op de site heeft gezet. Dat had ook veel eerder gekund als Tweakers dat graag gewild had.
offtopic:
Is er niet ooit eens een post van, geloof ik, Daniel geweest die claimt dat zulke wanstaltige reclameuitingen nooit op T.net zouden komen? :P

• corset
  • Laatst online: 21:38
stomley schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:03:
Wat kunnen mensen toch zeuren om een reclame welke je gelijk kan weg klikken...
Jep, maar het gaat om het idee voor hen denk ik. Dat en het is gewoon traditie om op alles te klagen helaas :( Heb hem zelf gewoon weg geklikt (Ipad), en nu geen last meer van. het heeft me ongeveer 5 seconden last opgeleverd. Druk maken erover? Toch iets meer :+

Natuurlijk is het geen prettige reclame. Maar wat Zeef en anderen al aangeven, klik hem weg, en je hebt er enige tijd geen last van. Het is niet alsof je bij elke pagina binnen tweakers dat ding krijgt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• zeef
Osiris schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:11:
[...]

offtopic:
Is er niet ooit eens een post van, geloof ik, Daniel geweest die claimt dat zulke wanstaltige reclameuitingen nooit op T.net zouden komen? :P
Ja, die is er vast wel. Maar bezig dat ook in de tijd. Dat was toen nog mogelijk, omdat er voldoende ander aanbod was. Dat is nu wezenlijk anders. Waarmee ik maar wil zeggen dat niet alle uitspraken voor eeuwig houdbaar zijn. Want dan zouden we nu nog steeds 640 kilobytes werkgeheugen tot onze beschikking hebben. ;)

• Osiris
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:21:
[...]

Ja, die is er vast wel. Maar bezig dat ook in de tijd. Dat was toen nog mogelijk, omdat er voldoende ander aanbod was. Dat is nu wezenlijk anders. Waarmee ik maar wil zeggen dat niet alle uitspraken voor eeuwig houdbaar zijn. Want dan zouden we nu nog steeds 640 kilobytes werkgeheugen tot onze beschikking hebben. ;)
offtopic:
Euh, ik zou eerder een ander advies doen: maak geen beloftes/doe geen uitspraken die je niet waar kunt maken ;) Uiteraard moet je uitspraken in de context en tijd plaatsen, maar 't is wel erg makkelijk roepen dat je iets nooooooit zult gaan doen en 't vervolgens tóch doet. Dan is 't wel een beetje makkelijk hoor, 'claimen dat de uitspraak in dat licht gezien moet worden'.. Ja, als je die redenering altijd aanhoudt, is elke uitspraak in principe geen moer meer waard. Zou erg vervelend worden als je bij elke claim moet denken "het komende jaartje tenminste, daarna: all bets are off". Dat doe je maar in de politiek, in perioden van 4 jaar :P

• zeef
Osiris schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:25:
[...]

offtopic:
Euh, ik zou eerder een ander advies doen: maak geen beloftes/doe geen uitspraken die je niet waar kunt maken ;) Uiteraard moet je uitspraken in de context en tijd plaatsen, maar 't is wel erg makkelijk roepen dat je iets nooooooit zult gaan doen en 't vervolgens tóch doet. Dan is 't wel een beetje makkelijk hoor, 'claimen dat de uitspraak in dat licht gezien moet worden'.. Ja, als je die redenering altijd aanhoudt, is elke uitspraak in principe geen moer meer waard. Zou erg vervelend worden als je bij elke claim moet denken "het komende jaartje tenminste, daarna: all bets are off". Dat doe je maar in de politiek, in perioden van 4 jaar :P
Volgens mij heb ik die ruimte in 2012 al opengelaten: zeef in "irritante reclames op deze site". Maar deze discussie lijkt op dit filmpje. Dingen veranderen soms in de loop der jaren. Hoe vervelend dat soms ook is.

• Osiris
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:28:
[...]

Volgens mij heb ik die ruimte in 2012 al opengelaten: zeef in "irritante reclames op deze site". Maar deze discussie lijkt op dit filmpje. Dingen veranderen soms in de loop der jaren. Hoe vervelend dat soms ook is.
Ja, gezien jouw background kun je dat wel politiek correct inpakken ;) Ik had 't alleen niet over jou hè :P

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:22

rob_erwt

What does this button do?

Osiris schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:38:
Ja, gezien jouw background kun je dat wel politiek correct inpakken ;) Ik had 't alleen niet over jou hè :P
Nou ja, dat maakt het alleen maar simpeler eigenlijk aangezien Daniel niet meer bij Tweakers werkt. Dus die kunnen we niet meer aan zijn woorden houden, zeef nog wel. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Osiris
  • Niet online
rob_erwt schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:41:
[...]

Nou ja, dat maakt het alleen maar simpeler eigenlijk aangezien Daniel niet meer bij Tweakers werkt. Dus die kunnen we niet meer aan zijn woorden houden, zeef nog wel. ;)
Ow ik wilde eigenlijk het gehele MT verantwoordelijk houden van één van hun toenmalige leden O-) :+

Nee, wil heulemaal niemand verantwoordelijk houden.. Snap 't wel heur.. Geld moet ergens vandaan komen.. Wil niet zeggen dat ik 't er mee eens ben natuurlijk :+

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:21

vhal

ಠ_ಠ

Hero of Time schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:57:
Die uiting zou alleen op tables te zien moeten zijn en maar 1x per dag. Helaas dat het zo storend is, maar het is maar 1x per dag, niet bij elke pageview.
Niet om het een of ander maar in de laatste tien minuten kreeg ik deze ad twee keer in mijn scherm. (Tablet, ios 7.x). Met name nieuwe tabbladen lijkt de ad te triggeren.

STRAVA

• Hero of Time
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

vhal schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:00:
[...]

Niet om het een of ander maar in de laatste tien minuten kreeg ik deze ad twee keer in mijn scherm. (Tablet, ios 7.x). Met name nieuwe tabbladen lijkt de ad te triggeren.
Ik ga er verder niet over. Ik gaf alleen aan wat ik weet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03:40

HMC

Pluviophile

Zeker mensen die hier al langere tijd komen: neem toch een abo'tje, zeg.

Als je "hier al langere tijd bent" en "de site zelf zo fantastisch vindt/vond" maar wel zo verschrikkelijk geirriteerd bent door die beeldvullende reclames, dan ben je jezelf toch wel een beetje in het nauw aan het praten.

En dan komt natuurlijk het argument dat je je niet op iedere site wilt abonneren waar je dagelijks komt. :P
Keuze's maken.
Een site waar ik al zeker 15 jaar dagelijks echt gebruik van maak sluit ik graag een abo voor af.
Een site die ik soms even check, kan dagelijks zijn, misschien ook al 15 jaar, niet. Alternatief zoeken.

Wil je geen reclame op een site die je dagelijks intensief gebruikt voor nieuws, hulp, en tig andere zaken, zoals bijvoorbeeld direct "communicatie hebben" (lees:klagen) met de mensen die de site maken?
De procedure is makkelijk en echt niet duur, of zo.

Betaalde Kremlin-troll

• zeef
vhal schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:00:
[...]

Er zit een cap op van 1 per dag. Heb je 'm dan al gesloten in de eerste tab? Ga het even navragen voor je, maar het is weekend. Dus garandeer niet een antwoord voor maandag. :)

• Sleurhutje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:58
Hero of Time schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:57:
En ik lees 1x per dag de berichten door. Dan heb ik geen behoefte aan beeldvullende capriolen (nog los van dataverkeer via 4G). In een ver verleden is de populariteit van vele websites ten onder gegaan aan overdreven commerciële activiteiten op de pagina. De irritatiefactor zal het winnen van commercie, dat gebeurt nu zelfs bij YouTube doordat je verplicht bent een x-seconden commercials te kijken. Filmpje nooit gekeken, YouTube afgeschreven als bron. Alsof je bij de supermarkt voor de kassa staat maar eerst 30 seconden een praatje van een vlotte verkoper van kozijnen moet aanhoren voordat je mag afrekenen, is nodig om de prijzen laag te houden. Ik denk dat niemand dat zal accepteren.

Natuurlijk wil je (en moet) je als commercieel bedrijf inkomsten hebben. Maar dit voelt als deur-tot-deur verkoop. Een ad-blocker is daarbij gelijk aan een NEE-NEE sticker ondertussen. Bedrijven hebben het daar zelf naar gemaakt. Helaas moeten daardoor de goeden soms onder de slechten lijden.

En Tweakers is wat nieuwsvoorziening betreft niet uniek. Op de eigen reviews na, is alles gewoon knip-plak-journalistiek, soms nog wel vertaald in het Nederlands voor wie geen Engels kan lezen. Ik ken genoeg sites waar nieuws een of meer dagen eerder gepubliceerd is en soms zelfs de bron is. Alleen het feit dat alles op één site staat, maakt Tweakers een prettige site.

/dat wilde ik nog even kwijt

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Laatste dagen meerdere keer die ad gehad dit kan echt niet op tablet.
Ik denk dat ik maar ad blocker weer aanzet.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:43
Naast dat ik 'm zelf gewoon veel te veel van het 'goede' vind, snap ik de keuze van Tweakers ook niet om dit toe te laten.

Stel je voor dat je nog nooit op Tweakers bent geweest, je voor het eerst naar Tweakers toe gaat (al dan niet via een zoekmachine) en in plaats van de frontpage deze popup in je snufferd geduwd krijgt, waar helemaal niks van Tweakers te zien is.

Ik kan je verzekeren dat dat voor een bijzonder hoge bounce rate zorgt, want mensen denken óf op de verkeerde pagina terecht te zijn gekomen óf willen niks meer van Tweakers weten, want hun eerste ervaring was een gigantische reclamebanner.

The devil is in the details.

• Muggenzifter
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-09-2015
Ik wil bij deze toch even reageren een tevens stel ik mij hierbij voor.

Ik was tot vandaag een regelmatige (anonieme) bezoeker van Tweakers.net. Ik volg Tweakers al rond 2000 en het is mij tot nu altijd in goede mate bevallen. Zowel als website, nieuws en de nodige informatie op het forum was altijd wel te vinden.

De verandering naar de huidige layout heeft bij mij een positieve notitie gekregen. Het werkt soepel, vlot en het is vooral rustig door te bladeren. Het lezen van artikelen en de frontpage was altijd een genot. Heel prettig en alle informatievoorziening omrent hardware is makkelijk te vinden.

Er zijn ook minder positieve punten te noemen. Namelijk het alsmaar steeds ergelijke en hindere reclame en de heersende commercie. Net zoals FOK! (ook een vrij bekend medium onder jongeren) en andere (pers)websites zoals de Telegraaf is de irritatie factor hoog wanneer er reclame of advertenties in beeld komt die mij verhinderd om rustig de frontpage met daarbij behorende artikelen te lezen. Ik weet van FOK! dat hier niks aan gedaan wordt en de beheerder wuift alle kritiek weg. Uitermate teleurstellend te noemen. Niks is hinderlijker dan storende blijvende reclame die de gebruiksvriendelijkheid en de leesbaarheid van de website in gevaar brengt.

Nu wil ik Tweakers absoluut niet afdoen als een website die niet aan haar of zijn gebruikers denkt. Maar met het tonen van hinderlijke al dan wel niet beeldvullende reclame is een absolute doodsteek voor nieuwe én bestaande gebruikers en ik vind het niet meer dan terecht dat men zich er over beklaagt of zelfs een programma installeert wat het tonen van advertenties kan verhinderen.

Nu neem ik Tweakers ook niet kwalijk dat zij op deze manier reclame tonen. Er moeten inkomsten komen maar dat neemt niet weg dat je eigen gebruikers en nieuwe bezoekers dient te respecteren als het gaat om het bezoeken van je website. Er zijn grenzen, die grenzen zijn al vaker (zolang ik mij kan heugen) in het verleden op het forum van Tweakers aangegeven dat men haar of zijn beleid moet veranderen betreft het tonen van hinderlijke reclame. Een 'slap excuus' zoals neem maar een abonnement is een slecht argument want dit doet 99% van de websites al. Toegegeven het verdienmodel werkt, maar het is slechte toepassing voor het onderliggende probleem.

Er zijn andere manieren om reclame op een niet storende manier te tonen. Er zijn talloze andere alternatieven beschikaar om met reclame je gebruikers en bezoekers op een rustgevende manier interactie te laten tonen.

Mij rest alleen de vraag waarom Tweakers.net voor de tweede keer het wiel moet uitvinden zoals al de andere (pers)websites terwijl er betere manieren zijn om minder hinderlijke reclame te tonen met redelijke inkomsten tot gevolg.

De key issue is dat je gebruikers en nieuwe bezoekers dient te respecteren. Je kunt de grens van elke inviduele gebruiker of bezoeker niet meten of inzien maar ik kan je wel zeggen dat het huidige beeldvullende reclame van Netflix een absolute topper is het lijstje met -hinderlijke reclame-.

Ik denk dat ik je hiermee wel een duidelijk beeld heb kunnen geven betreft irrittaties en reclame en ik hoop dat men hier ook iets mee doet.

NU zal ik Tweakers niet gaan vermijden, ik zal het blijven bezoeken en nu met een registratie op mijn naam zeker. Want de community zelf is en blijft leuk.

[Voor 3% gewijzigd door Muggenzifter op 19-04-2015 20:14]

• Osiris
  • Niet online
Muggenzifter schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:23:
Er zijn andere manieren om reclame op een niet storende manier te tonen. Er zijn talloze andere alternatieven beschikaar om met reclame je gebruikers en bezoekers op een rustgevende manier interactie te laten tonen.

Mij rest alleen de vraag waarom Tweakers.net voor de tweede keer het wiel moet uitvinden zoals al de andere (pers)websites terwijl er betere manieren zijn om minder hinderlijke reclame te tonen met redelijke inkomsten tot gevolg.
Als die "redelijke inkomsten" afdoende zouden zijn, dan zouden dit soort wanstaltige reclames niet getoond worden hoor ;)

Of je moet zeef ff een DM sturen om 'em die onbekende goudmijn van unobtrusive ads te showen ;)

• Muggenzifter
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-09-2015
Osiris schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:05:
[...]

Als die "redelijke inkomsten" afdoende zouden zijn, dan zouden dit soort wanstaltige reclames niet getoond worden hoor ;)

Of je moet zeef ff een DM sturen om 'em die onbekende goudmijn van unobtrusive ads te showen ;)
Daar ligt ook juist het probleem.

Juist omdat hiermee makkelijker en sneller verdient wordt er juist dit soort advertenties geintroduceerd. Reclame wat tot ergenis leid en men klaagt zich erom. Tweakers loopt in mijn opinie wel imagoschade op. Het punt is dat dit soort reclame alleen maar ergerlijk is en gebonden aan een populaire website is niet bepaald een goede combinatie. Maar 'lekker verdienen' bekt lekker weg. Ik neem het ze niet kwalijk dat zij puur voor de views doen om wat geld binnnen te halen.

Betreft alternatieven:

Maak gewoon leuke deals met webshops bijvoorbeeld, Tweakers heeft de populariteit, proffesionaliteit en de imago, maak een leuke puzzel ergens waar men doorheen kan bladeren om het product in elkaar te zetten om te zien wat het product is. Misschien ziet er een kansje in om het product tegen een gereduceerd tarief te kopen.

Een ander voorbeeld van een deal kan zijn de tweedekansjes van Coolblue promoten op een aparte, door te bladeren pagina.

Wat ook een leuk voorbeeld kan zijn is een outside the box denken. Wat heeft een tweakers naast randapparatuur nodig? Wat is leuk voor de gemiddelde tweaker? Zet eens leuke sponsor actie met bureaustoelen op bijvoorbeeld.

Het is gewoon jammer om te zien dat men niet verder denkt wat er allemaal mogelijk is met netwerken. Tweakers is behoorlijk groot, daar mag men wel iets meer doen om zich te onderscheiden van andere websites.

Willen zij meer goede toevoegingen? Dan moet men mij maar inhuren, ik ga natuurlijk niet alles voorkauwen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

http://tweakers.net/acties/ bedoel je dus ? ;)

[Voor 5% gewijzigd door _David_ op 20-04-2015 19:03]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 19:27

Geckoo

Good news everyone

Fullpage Daredevil?
Dacht dat jullie dat niet deden. ...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Die dagelijkse foltering begint nu toch schijtirritant te worden. Wanneer tieft dat ding weer eens op?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor zover mij bekend draait die uiting een maand, dus volgens mij over een dag of tien. Maar dat weet zeef beter/preciezer dan ik. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-09 10:15
Ik krijg deze reclame meerdere keren per dag storend te zien doordat ik meerdere mobiele devies gebruik. Vooral de oudere iPad wordt er extreem langzaam van. Reclame is ok, maar dit gaat echt veels te ver. Dankzij deze reclame de adblocking op tweakers maar weer aangezet. Deze stond uit omdat jullie daar zo vriendelijk om vroegen via een mededeling boven het nieuws. Liever die mededeling dat Netflix schermvullend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
De actie is tijdelijk stilgezet. Het kan zijn dat deze over een paar dagen nog even gaat lopen.

In het algemeen hebben we hier nog eens overleg over gehad en we willen voortaan (proberen) vertellen aan jullie welke campagene waar, hoe lang en met welke voorwaarden gaat draaien. Zodat jullie vooraf weten waarover het gaat, hoe de actie is ingericht, hoe lang de actie duurt en hoe vaak je 'm zou kunnen zien. We hopen dat die wetenschap jullie helpt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:29:
We hopen dat die wetenschap jullie helpt.
Waarmee? Die reclame blijft irritant..
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True