Daarmee limiteer je evengoed de mogelijkheden, wat zal leiden tot een vermindering van de inkomsten op momenten waarop het aanbod van banners klein is, terwijl dat juist de tijden zijn waarin die inkomsten het hardst nodig zijn.
Zo heb ik persoonlijk bijvoorbeeld helemaal niets aan wat voor ADSL-ad dan ook, (zit op een 100Mbit surfnet-lijn

. Als je mij in die tijd een andere advertentie laat zien waar ik mogelijk wel belangstelling voor heb wint iedereen daarbij.
Het aantal of `soort' ad's kan niet vast niet zomaar omlaag, maar dan nog kunnen we de ellende beter verdelen denk ik.
Er is vanuit de kant van de adverteerder nauwelijks tot geen interesse in zo'n specifieke targeting, terwijl er juist een groot aanbod van verschillende soorten reclame moet zijn om het een beetje redelijk te laten werken.
Deze discussie is helemaal nog niet eerder gehouden! Daarnaast denk ik dat T.net heel hard zelf moet gaan nadenken over wat de doelgroep eigenlijk is: *willen* jullie liever opgeilbare tieners dan professionals die hier daadwerkelijk vanwege het informatieve aanbod komen? Dan moet je die banner vooral laten staan.
Ja, want we weten allemaal dat het soort bezoekers dat je trekt afhankelijk is van de banners die je draait

. Uitspraken als:
a) "het wordt steeds erger"
b) "jullie houden nergens meer rekening mee en willen alleen geld verdienen"
c) "die en die banner jaagt alle bezoekers weg"
worden al jaren gemaakt. Feiten zijn echter:
a) Het wordt niet erger, het is een golfbeweging waarbij iedere keer als de lijn stijgt een hoop heisa wordt gemaakt.
b) Bezoekers hebben geen enkel zicht op waar al dan niet rekening mee wordt gehouden. Ze zien slechts het eindresultaat van alle afwegingen. Niet het deel dat wordt afgewezen, niet de redenen waarom banners nodig zijn.
c) Tweakers.net nog steeds groeit.
En ja, men mag inderdaad blij zijn dat er überhaubt antwoord gegeven wordt op dit soort vragen, zie maar eens een ander bedrijf te vinden waarbij dat gebeurt. Ik ben niet degene die kan beslissen of dat beleid wordt aangepast, maar ik geef je zeer weinig kans dat het gebeurt. Het enige wat je eventueel zou kunnen bereiken is dat het argument in de toekomst zwaarder mee wordt gewogen in de beslissing, maar het zal net als nu gewoon per geval bepaald worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
Wouter Tinus op 22-11-2003 03:38
]