Netflix ad beeldvullend

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Natuurlijk begrijpen we je frustratie wel. Helaas is reclame voor ons een bittere noodzaak om Tweakers gratis te kunnen blijven aanbieden. Lees in deze twee artikelen wat meer achtergrondinformatie over ons verdienmodel en over reclame op Tweakers in het algemeen.

Wat je altijd kan overwegen is een abonnement op Tweakers. Vanaf €1,25 per maand geniet je van een reclamevrije frontpage en forum. Interesse? Kijk in onze aboshop voor de details. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 06-05-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is toch niet zo'n template he? :p
Mijn punt is dat het (eigenlijk) niet helpt. Weet je wat wel helpt? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-05-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 08:11
Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Een abo? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Een kleine verantwoording vanuit de markt. Een van de recente trends in online advertentie land is dat mediabureau's en adverteerders op zogenaamde viewability willen in boeken. In gewone termen, het gegarandeerd inkopen van impressies die echt gezien worden (IAB standaard: Minimaal 2 seconden zichtbaar voor 50%). Hierover wordt een premium betaald, dus ook voor de publisher is het finiancieel gezien profijtelijk.

Het gegarandeerd afkopen van advertenties wordt gedaan mede als reactie op de verschillende manier waarop ads geblokt worden. (daarnaast zit er een stukje ad-blindheid bij, maar dat is een ander verhaal). Het is een vanuit de markt geformuleerde eis, die voortgekomen is als antwoord op ontwikkelingen aan de kant van de consument.

Er kan gekozen worden voor Native advertising, waarbij er eigenlijk redactionele content commercieel wordt ingeschoten, echter vanuit een journalistiek oogpunt is dat een mogelijk hellend vlak (Een aspect dat Tweakers met uiterste zorg bewaakt kan ik iedereen hier wel garanderen).

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Blonde Tux schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:13:
Er kan gekozen worden voor Native advertising, waarbij er eigenlijk redactionele content commercieel wordt ingeschoten, echter vanuit een journalistiek oogpunt is dat een mogelijk hellend vlak (Een aspect dat Tweakers met uiterste zorg bewaakt kan ik iedereen hier wel garanderen).
En daar heeft John Oliver een aardige rant over: YouTube: Last Week Tonight with John Oliver: Native Advertising (HBO)
HBO en Netflix zijn voorbeelden dat je kwaliteit kunt verkopen zonder reclame. Ik denk dat een paywall bij Tweakers nog best zou kunnen werken

[ Voor 11% gewijzigd door CodeIT op 06-05-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

John Oliver moet sowieso wekelijks gevolgd worden. Educatie...

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CodeIT schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat een paywall bij Tweakers nog best zou kunnen werken
Paywalls werken bij unieke content. Game of Thrones kun je alleen legaal volgen via HBO, House of Cards alleen bij Netflix, enz. Tweakers biedt eigenlijk amper unieke content aan, dus als Tweakers daaraan zou beginnen loopt 99% van de users vanzelf wel weg richting Hardware.info, Techzine of een van de vele Engelstalige sites. Daarbij is de vergelijking met Netflix/HBO sowieso krom, want als abonnementen zouden werken was iedereen nu ook wel abo geweest, en toch zie ik dat jij bijvoorbeeld geen abo bent. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 06-05-2015 17:42 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:53
Blonde Tux schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:13:
Het gegarandeerd afkopen van advertenties wordt gedaan mede als reactie op de verschillende manier waarop ads geblokt worden. (daarnaast zit er een stukje ad-blindheid bij, maar dat is een ander verhaal). Het is een vanuit de markt geformuleerde eis, die voortgekomen is als antwoord op ontwikkelingen aan de kant van de consument.
Wat weer als antwoord voortgekomen is uit de ontwikkelingen aan de kant van de adverteerder 8)
en daarmee minimaal zo'n hellend vlak .. koude oorlog wapenwedloopje met de content-aanbieder er tussen in ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En uiteindelijk is het duidelijk wie alle kaarten in handen heeft. Ik ben benieuwd hoe het internet er over tien jaar uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:28:
[...]

Stiekem wel. Maar die template heb ik zelf gemaakt, dus het mag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NMe schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:42:
[...]

Paywalls werken bij unieke content. Game of Thrones kun je alleen legaal volgen via HBO, House of Cards alleen bij Netflix, enz. Tweakers biedt eigenlijk amper unieke content aan, dus als Tweakers daaraan zou beginnen loopt 99% van de users vanzelf wel weg richting Hardware.info, Techzine of een van de vele Engelstalige sites. Daarbij is de vergelijking met Netflix/HBO sowieso krom, want als abonnementen zouden werken was iedereen nu ook wel abo geweest, en toch zie ik dat jij bijvoorbeeld geen abo bent. ;)
*kuch* we maken genoeg unieke content. Andere sites schrijven over dezelfde onderwerpen, maar vaak genoeg zijn we net zo snel -zo niet sneller- dan de rest. We sturen eigen mensen naar beurzen, congressen en presentaties. We maken eigen videocontent etc. etc. Dus!!!1111

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eigen content en unieke content zijn niet per se hetzelfde. Tweakers heeft ze allebei wel, maar in tegenstelling tot iemand die graag GoT wil kijken die vastzit aan HBO kan iemand die graag het laatste nieuws wil lezen over de E3 ook op andere plekken terecht. Dat Tweakers natuurlijk veel gaver is dan al die andere sites hoef je mij niet te vertellen maar we hadden het hier over de stelling dat een paywall op Tweakers wel zou kunnen werken, en dat denk ik dus niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dan zijn we het eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
Toch blijven dergelijke ads zwaar irritant. Ik zit amper achter mijn eigen pc en als ik browse dan is dat op basis van incognito/inprivate mode. Voordat ik de kans krijg te zeggen wie ik ben, heb ik de ad al voor mijn kiezen (of welke overheersende ad dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Gelukkig draaide de betrokken (en inmiddels gestopte) advertentiecampagne ook niet op je PC. Was een tablet only actie. Voor de bredere discussie over nut& noodzaak van reclame op Tweakers verwijs ik je graag naar mijn eerdere post.

[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 09-05-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:42:
Gelukkig draaide de betrokken (en inmiddels gestopte) advertentiecampagne ook niet op je PC. Was een tablet only actie. Voor de bredere discussie over nut& noodzaak van reclame op Tweakers verwijs ik je graag naar mijn eerdere post.
FYI deze advertentie werd ook op de pc getoond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Freakster86 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:38:
[...]

FYI deze advertentie werd ook op de pc getoond...
Dan moet die PC tweakers in een tablet specifieke resolutie hebben geopend. De actie was getarget op tablets. Weet je nog wanneer je de uiting kreeg en welke resolutie je gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:42:
[...]

Dan moet die PC tweakers in een tablet specifieke resolutie hebben geopend. De actie was getarget op tablets. Weet je nog wanneer je de uiting kreeg en welke resolutie je gebruikte?
PC met 1080p scherm en dito resolutie icm chrome, rond de start van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Freakster86 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:48:
[...]

En dat was de schermvullende Daredevil reclame? Mijn excuses dat ik het misschien een keer extra vraag ter bevestiging, want het is echt een tablet only campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zeef schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:52:
[...]

En dat was de schermvullende Daredevil reclame? Mijn excuses dat ik het misschien een keer extra vraag ter bevestiging, want het is echt een tablet only campagne.
Kreeg het toch echt te zien op de pc van mn moeder. 100% zeker; de schermvullende netflix reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mijn excuses voor 't ongemak. Ga op kantoor uitzoeken wat er aan de hand is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
Freakster86 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:48:
[...]
Idem. Chrome browser op PC met 23" full hd.
Pagina: 1 2 Laatste