Ik wil bij deze toch even reageren een tevens stel ik mij hierbij voor.
Ik was tot vandaag een regelmatige (anonieme) bezoeker van Tweakers.net. Ik volg Tweakers al rond 2000 en het is mij tot nu altijd in goede mate bevallen. Zowel als website, nieuws en de nodige informatie op het forum was altijd wel te vinden.
De verandering naar de huidige layout heeft bij mij een positieve notitie gekregen. Het werkt soepel, vlot en het is vooral rustig door te bladeren. Het lezen van artikelen en de frontpage was altijd een genot. Heel prettig en alle informatievoorziening omrent hardware is makkelijk te vinden.
Er zijn ook minder positieve punten te noemen. Namelijk het alsmaar steeds ergelijke en hindere reclame en de heersende commercie. Net zoals FOK! (ook een vrij bekend medium onder jongeren) en andere (pers)websites zoals de Telegraaf is de irritatie factor hoog wanneer er reclame of advertenties in beeld komt die mij verhinderd om rustig de frontpage met daarbij behorende artikelen te lezen. Ik weet van FOK! dat hier niks aan gedaan wordt en de beheerder wuift alle kritiek weg. Uitermate teleurstellend te noemen. Niks is hinderlijker dan storende blijvende reclame die de gebruiksvriendelijkheid en de leesbaarheid van de website in gevaar brengt.
Nu wil ik Tweakers absoluut niet afdoen als een website die niet aan haar of zijn gebruikers denkt. Maar met het tonen van hinderlijke al dan wel niet beeldvullende reclame is een absolute doodsteek voor nieuwe én bestaande gebruikers en ik vind het niet meer dan terecht dat men zich er over beklaagt of zelfs een programma installeert wat het tonen van advertenties kan verhinderen.
Nu neem ik Tweakers ook niet kwalijk dat zij op deze manier reclame tonen. Er moeten inkomsten komen maar dat neemt niet weg dat je eigen gebruikers en nieuwe bezoekers dient te respecteren als het gaat om het bezoeken van je website. Er zijn grenzen, die grenzen zijn al vaker (zolang ik mij kan heugen) in het verleden op het forum van Tweakers aangegeven dat men haar of zijn beleid moet veranderen betreft het tonen van hinderlijke reclame. Een 'slap excuus' zoals neem maar een abonnement is een slecht argument want dit doet 99% van de websites al. Toegegeven het verdienmodel werkt, maar het is slechte toepassing voor het onderliggende probleem.
Er zijn andere manieren om reclame op een niet storende manier te tonen. Er zijn talloze andere alternatieven beschikaar om met reclame je gebruikers en bezoekers op een rustgevende manier interactie te laten tonen.
Mij rest alleen de vraag waarom Tweakers.net voor de tweede keer het wiel moet uitvinden zoals al de andere (pers)websites terwijl er betere manieren zijn om minder hinderlijke reclame te tonen met redelijke inkomsten tot gevolg.
De key issue is dat je gebruikers en nieuwe bezoekers dient te respecteren. Je kunt de grens van elke inviduele gebruiker of bezoeker niet meten of inzien maar ik kan je wel zeggen dat het huidige beeldvullende reclame van Netflix een absolute topper is het lijstje met -hinderlijke reclame-.
Ik denk dat ik je hiermee wel een duidelijk beeld heb kunnen geven betreft irrittaties en reclame en ik hoop dat men hier ook iets mee doet.
NU zal ik Tweakers niet gaan vermijden, ik zal het blijven bezoeken en nu met een registratie op mijn naam zeker. Want de community zelf is en blijft leuk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 19-04-2015 20:14
]