Ik had het anders moeten omschrijven, ik bedoelde eigenlijk dat ik niet wil dat de motor blijft werken als het zonnescherm 100% in- of uitgevouwen is. Daardoor komt alleen maar overbodige spanning op de plooiarmen of op het zeildoek. Dat was idd. het geval als de switch als toggle-switch aangeduid was.
Ik heb 'm nu als Momentary switch gedefinieerd.
Stopt de Shelly niet als je eerst met de knop het zonnescherm laat bewegen en (even later) de knop weer induwt om te stoppen?
Ja hoor, dat lukt maar is niet dummy proof genoeg voor mijn gezinsleden. Die zouden al snel op de knop drukken en vervolgens weglopen en dan blijft de motor vermogen leveren...
De andere button optie is dat je de knop ingedrukt moet houden om te bewegen en als je loslaat wordt er gestopt.
Je moet dan dus wel altijd een beetje 'mikken' als je precies op een bepaalde positie wil stoppen.
Nu heb ik een goed compromis waarin iedereen in het gezin zich kan vinden, wat voldoet aan de WAF en dummy-proof is:
- bediening met knoppen: knoppen ingedrukt houden tot het zonnescherm goed staat (dus zoals vroeger)
- met app: openen en sluiten, specifieke tussenstand met slider in te stellen
Ik moet enkel nog issue oplossen met een van beide scherm. Het eerste scherm is gecalibreerd en werkt voortreffelijk, slider gaat van 0 - 100%. Het 2de scherm staat nog op 38% als het helemaal toe is, motor blijft ook langer doordraaien. Al verschillende keren gereset en gecalibreerd maar dit scherm reageert anders dan het eerste tijdens de calibratie, soms doet hij de laatste stapjes tussen 50% en 0% niet eens.
Beide shellies zijn nochtans indentiek ingesteld, al tot vervelens toe elke instelling nagekeken. Ik vermoed dat dat eerder te maken heeft met de instelling op de motor van scherm 2 zelf, waardoor hij de eindstand niet goed detecteert. Moet ik bij gelegenheid eens van naderbij bekijken.