@
JSven Grootste vraag is, heb je een versie met die optionele laadpomp of niet. Want als je die niet hebt doet de schakelaar niets anders dan het verwarmingsspiraal uitzetten. Dan zou je ook gewoon de boiler in een plug kunnen drukken en de hele boel uitschakelen.
Heb je wel de pomp dan zal je de schakelaar moeten verwijderen. En als het schema klopt, dan schakelt de schakelaar gewoon direct het element of pomp, geen relais / magneetschakelaars zoals @
Annuk hierboven aangeeft. Het gebeurd tweepolig maar dat is op zich niet nodig, je zou de blauwe draden gewoon door kunnen verbinden. Maar je hebt als nog dan een relais nodig omdat ik geen module ken met een wisselcontact.
Maar dan nog de grote vraag, is het het waard. Hier zit de CV niet dicht bij de keuken dus ben ik blij dat ik een boiler heb. Anders is iets afwassen met heet water het totaal niet waard vanaf de CV ketel. Dus dat is mij de 500Wh/dag idle wel waard. Maar hangt dus sterk af van de afstand naar je ketel.
Enige is dat ik zou willen kunnen sturen op temperatuur. Zodat ik de temperatuur zou kunnen opschroeven bij PV-overschot en juist niet verwarmen in een zomer nacht of tussen 17h en 21h. Dat zou je dus nog steeds kunnen doen door gewoon de boiler uit te zetten, alleen weet je dan niet hoe leeg hij is.