Als nieuwe Shelly gebruiker een paar vragen:
- Ik heb momenteel de Pro 3EM 120, een paar Smart Plugs en een drietal BLU TRV's in gebruik. Voor het instellen heb ik nu nog iedere keer de Shelly app gebruikt, maar kan ik die ook omzeilen en alles (direct) via HA configureren? De TRV's heb ik bijvoorbeeld nu geprogrammeerd in de app van Shelly, maar de vrouw des huizes heeft al moeite met HA, dus nog een app erbij helpt niet bij de acceptatie.
Monitoren doe ik nu al wel via HA.
- Hebben de BLU TRV's een bepaalde 'inwerktijd' om te leren hoe ze moeten reageren? Het valt me op dat ze nu de eerste paar dagen regelmatig op het oog de doeltemperatuur voorbij schieten, of er juist onder blijven hangen (en daar niet op reageren door open te gaan)
- Hoe zijn in het algemeen de ervaringen met de (ingebouwde) temperatuursensors van de TRV's? In ons geval zitten ze vaak verstopt achter overgordijnen, is het dan verstandig om losse H&T sensors te gaan gebruiken?
- Buitenverlichting (LED) heb ik momenteel op een domme schemerschakelaar. In de toekomst zie ik hier wel potentie voor een upgrade naar een Shelly dimmer/schakelaar, om de verlichting middels HA bijvoorbeeld gedurende de nacht te dimmen, maar bij detectie van een persoon (via de camera) weer even feller te zetten. Zijn die inbouwdingen ook geschikt voor montage buiten? (uiteraard wel in een lasdoos en is ook droog onder een afdak te plaatsen) En welk type zou zoiets kunnen? Voor mijn gevoel zijn er wel 10 verschillende schakelaars/ dimmers, maar wat de onderlinge verschillen zijn...