Update: het is me gelukt om het weer aan de praat te krijgen. Hoe me dat is gelukt is wel weer een typisch verhaal: ik had een Shelly bulb RGBW gekocht die ik ook niet aan de praat kreeg. Uiteindelijk via de browser in de interface van dat ding gekomen, en toen bedacht dat ik dat bij die 2.5 misschien ook wel kon doen. Bleek via de browser-interface prima te werken. Waar ik bij het installeren van de Bulb al achterkwam is dat de Shelly app of mijn wifi niet helemaal lekker werkt, want het "ontdekken" van nieuwe Shelly devices werkt gewoon niet goed. Handmatig via IP toevoegen werkt wel prima, en nu heb ik wel weer gewoon beide kanalen in de Shelly app.Shabbaman schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:37:
Ik heb een knullig probleem. Ik heb een Shelly 2.5 met op beide kanalen lampen. Dat heeft een hele tijd goed gewerkt, maar een maand geleden is om onduidelijke reden een kanaal verdwenen. In de app kan ik wel opnieuw een apparaat toevoegen, maar die gebruikt dan hetzelfde kanaal als de lamp die het nog wel doet. Het "verdwenen" kanaal is toevallig het kanaal dat met de klassieke schakelaar is verbonden (de Shelly 2.5 heeft die mogelijkheid voor een van de twee kanalen) en zo kan ik zien dat de lamp het op zich nog wel doet.
Ik vermoed dat een factory reset wel een oplossing is, maar ik ben bang straks de schakelaar fysiek uit te moeten bouwen en dat zie ik niet zitten. Nu heb ik wat gegoogeld naar een oplossing, zonder succes. Heeft iemand een suggestie?
tl;dr
Gebruik eerst de web-interface en voeg daarna toe via ip-adres.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi