Toon posts:

Garagedeur Marantec Comfort 360 bedienen via Google home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FreekvdM
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-12-2022
Beste tweakers,

Sinds vorige week heb ik mijn garagedeur aangestuurd via een Marantec Comfort 360 motor welke op dit moment alleen nog te bedienen is via een handzender en ik graag zou willen kunnen aansturen via google home.

Nu staat in de handleiding dat ik de mogelijkheid zou hebben om op XB03 een "extern bedieningselement" aan te kunnen sluiten waarbij vervolgens een schema is aangeleverd over hoe dit dan zou moeten. Nadeel is dat ik er niet 100% uitkom wat hier nu staat. Zie beide bijgevoegde afbeeldingen.

Aangezien ik in mijn woning een aantal schakelaars slim heb weten te maken via Sonoff ZBmini inbouwmodules vraag ik me nu af of t mogelijk is om op ingang 1/2 een dergelijke module aan te sluiten om daar vervolgens mijn deur mee te openen en te sluiten?

Ben benieuwd en alvast bedankt!

Alle reacties

• blikbier
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:38
Heb je dit nog werkend gekregen? Ik zit toevallig met dezelfde vraag.

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 00:48
Wanneer je pin 2 kort aan pin 1 laat verbinden met een pulsschakelaar zou het moeten werken. Een shelly 1 kan dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41

GforceNL

Out of memory....

Heb op Amazon een setje van Meross gekocht, werkt perfect op pin 1 en 2

<Zinloze tekst hier>

• DePaul
  • Laatst online: 18:47
GforceNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:31:
Heb op Amazon een setje van Meross gekocht, werkt perfect op pin 1 en 2
@GforceNL Sorry voor deze kick, ik loop nu tegen hetzelfde aan, had ook een topic geopend maar kennelijk over dit topic heen gelezen. Anyhoe, het is dus gewoon een kwestie van het Meross ding aansluiten op pin 1 en pin 2 en gaan met de banaan? Ook als je je huidige setup wil blijven gebruiken? Dus de bedrading dus nu is aangesloten daar gewoon in tact laten.

Zou naar mijn idee ook moeten werken :)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@DePaul Huidige setup blijft gewoon werkend. je kunt het zelf van te voren testen door pin 1 en 2 met een tangetje of draadje contact te laten maken. Als je deur open gaat, werkt de Meross ook. Tis niks anders dan een remote pulse drukkertje die 1 en 2 even contact laat maken.

<Zinloze tekst hier>

• DePaul
@GforceNL Thanks, heb ik vanavond ineens wat te doen ;)

• DePaul
@GforceNL Het is inmiddels gelukt, installatie was een fluitje van een cent. Enige waar ik tegenaanloop en misschien kun je daar ook bij adviseren : de handzenders die we gebruiken hebben twee knoppen. Een knop opent de deur helemaal en dat is nu ook wat de Meross doet, de andere knop opent de deur op fietsbreedte.

Op de Marantec zitten twee aderparen aangesloten, op pin 1 en pin 2 en op pin 3 en pin 1. Denk ik nu te makkelijk als ik denk dat de Meross aansluiten op pin 1 en pin 3 (dus het andere paar) ervoor zorgt dat de deur op fietsbreedte geopend wordt? Daar wil ik naartoe namelijk :)

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@DePaul daar kan ik je helaas niet bij helpen, want bij ons doet de tweede knop niks…

<Zinloze tekst hier>

• DePaul
@GforceNL Nevermind, ben al blij dat het op deze manier al gelukt is :) Ik zoek even verder

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28
Van Shelley weet ik dat die in home assistant werkt (betrouwbaar).

Over die maross garage opener kan ik dat niet echt terug vinden? Ervaringen mee?

• Sjors Angevare
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-01 22:22
Ik kan met behulp van een Sonoff SV verbonden met pin 1 en 2 via Home Assistant ook de garagedeur bedienen. Het enige jammere is dat ik niet de richting kan besturen, hij gaat altijd de andere kant op als de vorige beweging. Dit is natuurlijk ook hoe de normale handzender werkt.

Ik vroeg mij af of het ook op een of andere manier mogelijk was om een specifiek "omhoog" en "omlaag" commando te versturen, misschien via een van de andere poorten?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee