Garagedeur Marantec Comfort 360 bedienen via Google home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekvdM
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-03-2023
Beste tweakers,

Sinds vorige week heb ik mijn garagedeur aangestuurd via een Marantec Comfort 360 motor welke op dit moment alleen nog te bedienen is via een handzender en ik graag zou willen kunnen aansturen via google home.

Nu staat in de handleiding dat ik de mogelijkheid zou hebben om op XB03 een "extern bedieningselement" aan te kunnen sluiten waarbij vervolgens een schema is aangeleverd over hoe dit dan zou moeten. Nadeel is dat ik er niet 100% uitkom wat hier nu staat. Zie beide bijgevoegde afbeeldingen.

Aangezien ik in mijn woning een aantal schakelaars slim heb weten te maken via Sonoff ZBmini inbouwmodules vraag ik me nu af of t mogelijk is om op ingang 1/2 een dergelijke module aan te sluiten om daar vervolgens mijn deur mee te openen en te sluiten?

Ben benieuwd en alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb8jhQcvfiwP43-ZUzdjK6AS1KI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQjpoqBVk6W0UBwtnkCyTYKh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO0SSiGhKyMLkYduY2Xk07TlsO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/83yvgi20l2MymY4MCtl0EIWH.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blikbier
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-06 20:28
Heb je dit nog werkend gekregen? Ik zit toevallig met dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
Wanneer je pin 2 kort aan pin 1 laat verbinden met een pulsschakelaar zou het moeten werken. Een shelly 1 kan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:13

GforceNL

Out of memory....

Heb op Amazon een setje van Meross gekocht, werkt perfect op pin 1 en 2

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 15:17
GforceNL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:31:
Heb op Amazon een setje van Meross gekocht, werkt perfect op pin 1 en 2
@GforceNL Sorry voor deze kick, ik loop nu tegen hetzelfde aan, had ook een topic geopend maar kennelijk over dit topic heen gelezen. Anyhoe, het is dus gewoon een kwestie van het Meross ding aansluiten op pin 1 en pin 2 en gaan met de banaan? Ook als je je huidige setup wil blijven gebruiken? Dus de bedrading dus nu is aangesloten daar gewoon in tact laten.

Zou naar mijn idee ook moeten werken :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@DePaul Huidige setup blijft gewoon werkend. je kunt het zelf van te voren testen door pin 1 en 2 met een tangetje of draadje contact te laten maken. Als je deur open gaat, werkt de Meross ook. Tis niks anders dan een remote pulse drukkertje die 1 en 2 even contact laat maken.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@GforceNL Thanks, heb ik vanavond ineens wat te doen ;)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
@GforceNL Het is inmiddels gelukt, installatie was een fluitje van een cent. Enige waar ik tegenaanloop en misschien kun je daar ook bij adviseren : de handzenders die we gebruiken hebben twee knoppen. Een knop opent de deur helemaal en dat is nu ook wat de Meross doet, de andere knop opent de deur op fietsbreedte.

Op de Marantec zitten twee aderparen aangesloten, op pin 1 en pin 2 en op pin 3 en pin 1. Denk ik nu te makkelijk als ik denk dat de Meross aansluiten op pin 1 en pin 3 (dus het andere paar) ervoor zorgt dat de deur op fietsbreedte geopend wordt? Daar wil ik naartoe namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

@DePaul daar kan ik je helaas niet bij helpen, want bij ons doet de tweede knop niks…

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
@GforceNL Nevermind, ben al blij dat het op deze manier al gelukt is :) Ik zoek even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:08
Van Shelley weet ik dat die in home assistant werkt (betrouwbaar).

Over die maross garage opener kan ik dat niet echt terug vinden? Ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-06 19:13
Ik kan met behulp van een Sonoff SV verbonden met pin 1 en 2 via Home Assistant ook de garagedeur bedienen. Het enige jammere is dat ik niet de richting kan besturen, hij gaat altijd de andere kant op als de vorige beweging. Dit is natuurlijk ook hoe de normale handzender werkt.

Ik vroeg mij af of het ook op een of andere manier mogelijk was om een specifiek "omhoog" en "omlaag" commando te versturen, misschien via een van de andere poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icon2006
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-03-2024
Hey Iedereen!

Ik beschik nog over een Shelly 2pm plus. Verder heb ik ook een Marantec Comfort 360 met dezelfde XB03 module als hierboven aangegeven.

Ik had graag gebruik gemaakt van de 24 V DC pin (pin 3) van de module om mijn Shelly te voeden. Maar hoe dien ik dan verder de connectie te maken?

Kom ik geen GND pin (pin 1) te kort of zie ik het verkeerd?
Pagina: 1