Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:43
ElMaestroIV schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:02:
Hier nog geen C20 beschikbaar. Ik hoop van harte dat het een verbetering is t.o.v. C16. Wat een drama update. Gmail geeft geen notificaties meer en draadloos laden werkt niet/slecht...

Ervaart iemand hier toevallig dezelfde klachten? Lost C20 iets op? :|
Zelf gebruik ik draadloos laden zelden, maar de changelog geeft aan dat systeem stabiliteit is verbeterd en patch voor mei security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:34
ElMaestroIV schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:02:
Hier nog geen C20 beschikbaar. Ik hoop van harte dat het een verbetering is t.o.v. C16. Wat een drama update. Gmail geeft geen notificaties meer en draadloos laden werkt niet/slecht...

Ervaart iemand hier toevallig dezelfde klachten? Lost C20 iets op? :|
Dat Gmail geen notificaties geeft ligt niet aan oneplus. Hier ook geen gmail meldingen meer. Dit kan je instellen bij gmail zelf bij: instellingen, je gmail account, meldingen voor postvak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Joarie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Gebruik je de Oxygen Update app of wacht je totdat je telefoon zelf een update-melding geeft?
Bedankt voor de tip, wist niet dat dat ook kon. ben nu aan het updaten naar C20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 12:49
Ik zit nu nog op de IN2023_11_C.16 (open beta android 12) versie en wil ook naar stable C20 toe; heb de full zip gedownload en de apk voor de "local upgrade" optie, maar die geeft een "System update installation failed" zodra ik de C20 zip aanklik.

Heb ik nog opties, het liefst zonder full wipe (ik weet 't, 't zou beter zijn, maar toch) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
ascent schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:08:
Ik zit nu nog op de IN2023_11_C.16 (open beta android 12) versie en wil ook naar stable C20 toe; heb de full zip gedownload en de apk voor de "local upgrade" optie, maar die geeft een "System update installation failed" zodra ik de C20 zip aanklik.
Heb je de .zip van de local upgrade veranderd naar .apk en toen geïnstalleerd? In welke stap geeft hij aan "system update failed?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
rayfano schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Heb je de .zip van de local upgrade veranderd naar .apk en toen geïnstalleerd? In welke stap geeft hij aan "system update failed?"
Yes, Ik heb 'r "OPLocalUpdate_For_Android12.apk" (dus, zonder de trailing .zip) van gemaakt. Ik krijg dan het "ouderwetse" menuutje wat ik gewend was met 't tandwiel rechtsbovenin en daarin opent een "local upgrade" scherm met daar de .zip die ik zojuist heb binnengehengeld. Dan klik ik install now en zegt ie even "System update is installing" en de progress staat op 0% en daarna verandert dat naar "System update installation failed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:32
Ik heb de C16 versie maar zowel in Oxygen updater als Systeem geen C20 te zien 😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:00:
Ik heb de C16 versie maar zowel in Oxygen updater als Systeem geen C20 te zien 😯
Staan de instellingen juist bij Oxygen Updater? En anders geduld hebben of kijken of je met VPN het wel kan downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17
Helaas heeft de update niet geleid tot het werken van de ING app (betalen voor mij)... toch bij VF maar eens vragen naar een nieuwe SIM kaart om te zien of dat helpt..

Verder geen grote issues tegen gekomen alleen snelladen werkt nu niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Vroem schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:33:
Helaas heeft de update niet geleid tot het werken van de ING app (betalen voor mij)... toch bij VF maar eens vragen naar een nieuwe SIM kaart om te zien of dat helpt..

Verder geen grote issues tegen gekomen alleen snelladen werkt nu niet helaas...
Weet je het zeker? :) Ze hebben VOOC weer aangepast naar Warp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl0bm4tbk4jed93JEn8Vb4zP7Dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SW0FFBhEaIi9baAGjiajqFWH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:30
C20 heeft bij mij wel een issue opgelost waar als ik door een swipe naar boven een app minimaliseerde, ik een halve seconde de recente apps kreeg. Ik minimaliseerde op die manier vaak en klikte op de locatie waar de app was die ik wilde openen, wat resulteerde in een recente app die opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
MoonRaven schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:34:
C20 heeft bij mij wel een issue opgelost waar als ik door een swipe naar boven een app minimaliseerde, ik een halve seconde de recente apps kreeg. Ik minimaliseerde op die manier vaak en klikte op de locatie waar de app was die ik wilde openen, wat resulteerde in een recente app die opende.
Hehe ja die bug heb ik op c16 idd ook. Snoeiirritant. Hopelijk kan ik ook snel naar c20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59
Zitten er nog zo vaak mismatches in? Waarbij het ene scherm je font settings gebruikt en het andere plots er compleet anders uitziet?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:52

DarkSide

theres no place like ::1

met zowel positive als negatieve meldingen over mobiel betalen bij ING.
Blijf ik nog wel even op Android 11.
afgelopen tijd te vaak een clean install gedaan en alles opnieuw ingericht.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
devilkin schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:23:
Zitten er nog zo vaak mismatches in? Waarbij het ene scherm je font settings gebruikt en het andere plots er compleet anders uitziet?
Zo ver ik het weet ziet alles in settings hetzelfde uit, op Google na dan (aparte pagina, waarschijnlijk omdat het online is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Mijn ING doet het nog niet met contact betalen voor degene die het zich afvroegen of het opgelost is inmiddels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
rayfano schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:29:
Mijn ING doet het nog niet met contact betalen voor degene die het zich afvroegen of het opgelost is inmiddels...
Zucht .. I know....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
devilkin schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:23:
Hehe, ik hoor je haast denken wat ik denk: C20 lijkt toch aardig wat op te lossen. Had ik dan toch nog even moeten wachten alvorens een custom ROM te installeren?

Ik had het ook niet verwacht op zo'n korte termijn, maar als een wipe voor de OOS12 upgrade aan te raden is, laat ik dan je aanrader: Nameless ROM toch eerst eens proberen. Heb deze er nu bijna een week op staan en zelfs met succes (lijkt) een restore gedaan vanuit m'n Google backup om niet alles opnieuw te hoeven doen.
devilkin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:46:
Tot hiertoe stabiel, alle leuke Android12 dingen zitten er ook gewoon in, maar ook de OOS cam, een deftig uitgewerkte horizon lights, enz... dit is gewoon wat OOS12 had moeten zijn.
Eens! Afgezien van toch een paar bugs her en der, de basis werkt zeker prima en zeer vlot (en weer een update). Accuduur misschien iets minder dan OOS11, maar niets dramatisch.
Zag gelukkig al op XDA bij de 8T dat je de ultra wide angle correction your moet zetten, anders werkt die camera niet, ook niet in GCam!
Quick Settings niet zoals OOS (6x1 en bij pulldown 4x3), maar wel de optie om de standaard 2x2 en 2x4 van A12 aan te passen: 3x2 en 3x5 met gecentreerde labels bevalt prima zover.
Omdat Lawnchair dt2sleep heeft, gebruik ik die ipv Pixel launcher (herstart nodig). Nameless eigen launcher niet geprobeerd.
devilkin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:55:
[...]
Wat Nameless ROM betreft: ik gebruik m'n rooted, dus met Magisk + safetynetfix, en alles werkt.
Ik heb niet geroot, bootloader is nog wel unlocked. DRMinfo app geeft L1 aan en ING app werkt prima, incl. FOD. Enige was dat, als enige app, de locatie van de FOD iets te laag werd getoond, maar dat heeft zich nu automagisch opgelost.
devilkin schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:38:
[...]
Double tap to wake Werkt, als je dat bedoelde? De 2 button navigatie zegt me niks.

Scheduled power on ben ik tegengekomen in de settings, maar ik gebruik het zelf niet.
Ik bedoelde eigenlijk de double tap op de navigatie knoppen. OOS11 had daar ook opties voor om dan het scherm uit te doen bv. Dat zit er niet in, maar Lawnchair maakt het goed.
2 button navigatie is de middenweg van 3 button en full gesture (geïntroduceerd in Pie). Zat in de PE 11 ROM, maar in deze helaas niet beschikbaar, heb je Magisk voor nodig.

Scheduled Power off/on heb ik nergens gezien? Een wekker zet de telefoon ook niet aan, helaas.
Daarentegen...
Optimized charging zoals het van vanaf dag 1 (een optie) had moeten zijn *O* !
Niet die AI troep die niet werkt/aangeeft of het wel wat gaat doen, maar gewoon een max waarde die je in kan stellen. De AccA/Battery Charge limit app, built in. Hulde! _/-\o_
(battery stats reset wordt pas gedaan als je tot minstens 90% oplaad.
EDIT: de juni update heeft alles langer dan een dag uit de grafiek gehaald, dus wie weet.
EDIT 2: er zit gewoon een reset knopje rechtsboven in de Battery settings :o drukte er net per ongeluk op)

Wat ik nog wel zag, maar niet lijkt te werken:
- Screen attention (Pixel feature, nice to have)
- Now playing (Pixel feature, grappig) niet te zien in de settings maar wel als je erop zoekt (Settings services)? Gebeurt alleen niks als je het aantikt. Doet ook niks in Lawnchair.
- Battery design/current capacity ook niet in menu, wel in settings search. En de remaining estimate in de (QS) status bar staat aan, maar zie ik nog altijd niet.

Recents verspringt soms 1 of 2 items naar links, maar ligt wellicht aan mij?

OOS11 overtuigde me om van de PE ROM af te stappen, maar of OOS12 dat ook voor deze gaat doen... Ik weet het nog niet.

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 02-06-2022 14:58 . Reden: Toevoegingen en update uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:37:
[...]

Hehe, ik hoor je haast denken wat ik denk: C20 lijkt toch aardig wat op te lossen. Had ik dan toch nog even moeten wachten alvorens een custom ROM te installeren?

Ik had het ook niet verwacht op zo'n korte termijn, maar als een wipe voor de OOS12 upgrade aan te raden is, laat ik dan je aanrader: Nameless ROM toch eerst eens proberen. Heb deze er nu bijna een week op staan en zelfs met succes (lijkt) een restore gedaan vanuit m'n Google backup om niet alles opnieuw te hoeven doen.

[...]
Ondertussen draai ik hier nu Nameless al iets meer dan een week, zeer aangenaam verrast dat alles vlotjes werkt. En een hoop zaken die gewoon OP er standaard had moeten insteken. Of die erin staken en gewoon niet werkten.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

devilkin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Ondertussen draai ik hier nu Nameless al iets meer dan een week, zeer aangenaam verrast dat alles vlotjes werkt. En een hoop zaken die gewoon OP er standaard had moeten insteken. Of die erin staken en gewoon niet werkten.
Same here, draai imiddels Nameless-AOSP_instantnoodlep-12.1-20220601-0626-Official, super tevreden mee, ik ga nooit meer terug! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Byte_Me schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:00:
Hier helaas wat issues na een update naar IN2023-11-C16. De wireless charger silent mode werkt niet meer, dus altijd ventilator aan. Erg vervelend aangezien dat ding naast mijn bed staat. En een "brightness compensation" scherm dat altijd aangaat als je in het donker de telefoon aan zet,waardoor je eerst verblind wordt. Heeft volgens mij met face unlock te maken, maar de functie om via het scherm te verlichten staat bij mij uit, scherm gaat toch aan. Verder staat raise to wake uit, maar dat doet hij toch.
Danzij jullie tips kunnen updaten naar C20 met de oxygen updater app. Helaas lijkt hiermee alleen het face unlock lichtscherm te zijn verdwenen. Telefoon gaat nog steeds aan bij beweging en draadloos laden gaat nog steeds niet in silent mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Byte_Me schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Danzij jullie tips kunnen updaten naar C20 met de oxygen updater app. Helaas lijkt hiermee alleen het face unlock lichtscherm te zijn verdwenen. Telefoon gaat nog steeds aan bij beweging en draadloos laden gaat nog steeds niet in silent mode.
Apart, hier werkt de face unlock zoals hij C.15 of C.16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft nu officieel OxygenOS C.20 (OxygenOS 12.1) aangekondigd: OxygenOS 12 C.20 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.20 – for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

OP8
IN: IN2011_11.C.20
EU: IN2013_11.C.20
NA: IN2015_11.C.20

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.20
EU: IN2023_11.C.20
NA: IN2025_11.C.20

Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Updated] Android security patch to 2022.05

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:32
NeverSettle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Staan de instellingen juist bij Oxygen Updater? En anders geduld hebben of kijken of je met VPN het wel kan downloaden.
Jep, alles staat goed 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
NeverSettle schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Weet je het zeker? :) Ze hebben VOOC weer aangepast naar Warp.
Ja wist ik, zoon heeft ook een 8pro.. Vandaag de oplaad poort schoon gemaakt en wonder boven wonder ... Warp weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
Inmiddels al een paar dagen op C20. Geen last meer van het niet doorgeven van alarmen icm LibreLink! Ik ben weer iets tevreden.
Is er al een oplossing voor de veel te grote lettertype in Google Discover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:01
Upbeat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:10:
Inmiddels al een paar dagen op C20. Geen last meer van het niet doorgeven van alarmen icm LibreLink! Ik ben weer iets tevreden.
Is er al een oplossing voor de veel te grote lettertype in Google Discover?
Even een wedervraag, hoe werkt het AOD in C20? Ik gebruik nu veelvuldig single tap to wake AOD, is dit weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Southern Sun schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Even een wedervraag, hoe werkt het AOD in C20? Ik gebruik nu veelvuldig single tap to wake AOD, is dit weer terug?
Ja, je kan AOD instellen op "power saving" mode. Dan gaat het uit na enkele seconden. Vergelijkbaar wat je ook kon instellen bij OOS11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:58
Weet iemand of op de c20 de aptx muziek codec het weer doet?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
NeverSettle schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:42:
[...]

Ja, je kan AOD instellen op "power saving" mode. Dan gaat het uit na enkele seconden. Vergelijkbaar wat je ook kon instellen bij OOS11.
Blijf dit apart vinden. Moest hier na m'n Pixel 2 ook naar zoeken, want daar was het Ambient display aan met de optie voor always show ipv andersom.
Nameless ROM pakt de Pixel implementatie.
Wat nou logischer is...
Paul01 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:39:
Krijg je geen icoontje hiervan in de status bar zoals met OOS11? Zo kwam ik erachter dat het überhaupt bestond...

Met Nameless ROM werd dit ook niet getoond, maar zag het wel ingeschakeld staan in de Bluetooth settings (Connected devices -> Device details).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Gisteren toch maar nieuwe simkaart besteld en vandaag geïnstalleerd... Mobiel betalen werkt nu gelukkig weer normaal..

Als ik terug denk was de vorige simkaart minstens twee jaar (of meer) oud..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Paul01 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:39:
Ja, gisterenavond nog met mijn ATH SR50BT headset.

Edit: de reguliere aptX, niet de andere codecs van Qualcomm geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door NeverSettle op 08-06-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:16
Ik zit nogsteeds met die ING app die geen contactloos betalen meer doet. Iemand nog suggesties? Lees mensen die een nieuwe sim besteld hebben maar ik begrijp nog niet hoe dat zou kunnen helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
still_the_same schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:26:
Ik zit nogsteeds met die ING app die geen contactloos betalen meer doet. Iemand nog suggesties? Lees mensen die een nieuwe sim besteld hebben maar ik begrijp nog niet hoe dat zou kunnen helpen....
Dat had ik dus ook maar het helpt dus echt!

Blijkbaar maakt ING op twee manieren gebruik voor het mobiele betalen las ik ergens.

Zie mijn post hierboven.

Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
still_the_same schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:26:
Een nieuwe sim forceert je gebruik van de app opnieuw de app te authentiseren. Lost meestal alle issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donadini2008
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04 07:49
Het probleem na update naar Android 12 is dat nfc disabled wordt. 1+forum staat er vol vsn. Een nieuwe sim heeft dat voor mij niet verholpen. Vandaag een update naar c20 uitgevoerd. Nog geen nfc dus ook niet contactloos betalen. Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Bijzonder dat niet iedereen daar last van heeft (ik kan prima betalen met c20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Donadini2008 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:57:
Het probleem na update naar Android 12 is dat nfc disabled wordt. 1+forum staat er vol vsn. Een nieuwe sim heeft dat voor mij niet verholpen. Vandaag een update naar c20 uitgevoerd. Nog geen nfc dus ook niet contactloos betalen. Balen!
Er lijken dan meerdere issues te zijn.
Ik had wel NFC in A12.
Kon ook gewoon mijn telefoon gebruiken om te printen op werk via NFC.
Kon ook gewoon een mobiel betaal middel aanmaken in de ING app. Allleen betalen ging niet.

Ik wacht nog even. Anders vraag ik wel een simkaart aan.
(wil toch e.e.a. afvinken en de upgrade naar 12 doen)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

HaTe

haat niet

Ik heb geupated naar c20 maar nu werkt gpay niet meer. Ik heb wel root en in denylist weer Google pay en play services toegevoegd... Helaas zonder gewenst resultaat

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 21:11

Eric_Cantona

"Au Revoir"

HaTe schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:24:
Ik heb geupated naar c20 maar nu werkt gpay niet meer. Ik heb wel root en in denylist weer Google pay en play services toegevoegd... Helaas zonder gewenst resultaat
Hier zonder root en het werkt prima.

Toch een twijfel of ik me weer eens ga wagen aan flashen. De laatste keren jaren terug ging er elke keer wel iets mis.

Maar het kriebelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:40
Eric_Cantona schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:21:
[...]

Hier zonder root en het werkt prima.

Toch een twijfel of ik me weer eens ga wagen aan flashen. De laatste keren jaren terug ging er elke keer wel iets mis.

Maar het kriebelt wel.
Wat ging er precies mis? Bij OnePlus is mijn ervaring dat als er iets mis gaat met flashen je de verkeerde bootimage te pakken hebt. Welke resultaten wil je behalen met het rooten? Ik heb mijn OP heel lang stock gelaten, als ik nu terug zou gaan naar stock is het enige wat ik zou missen de Google Dialer.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 21:11

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ChokingHazard schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:29:
[...]

Wat ging er precies mis? Bij OnePlus is mijn ervaring dat als er iets mis gaat met flashen je de verkeerde bootimage te pakken hebt. Welke resultaten wil je behalen met het rooten? Ik heb mijn OP heel lang stock gelaten, als ik nu terug zou gaan naar stock is het enige wat ik zou missen de Google Dialer.
Weet ik zo precies niet meer. En rooten hoeft wat mij betreft niet, maar ik lees goeie dingen over de Nameless Rom, dus die wilde ik dan eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ik hoor sinds de update ook continu van mensen dat ik heel slecht verstaanbaar ben als ik mensen bel. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
rayfano schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:08:
Ik hoor sinds de update ook continu van mensen dat ik heel slecht verstaanbaar ben als ik mensen bel. Hebben meer mensen hier last van?
Je microfoongat even schoonpeuren met een cocktailprikker gedrenkt in alcohol doet soms wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:00

HaTe

haat niet

HaTe schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:24:
Hier staat de oplossing: https://forum.xda-develop...ro.4454561/#post-86991379

Ik lees dat ook mensen zonder root hier last van hebben.. Dat wordt lastig om aan de praat te krijgen zonder root!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zo toch gisteren maar een nieuwe SIM aangevraagd bij werk.
En tot mijn verbazing is dit toch echt de oplossing voor het ING mobiel betalen issue.

Kan nu weer met de telefoon afrekenen met android 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:13
Werkt de Tweakers pricewatch bij jullie? Bij mij crasht de browser als ik de filter wil gebruiken. Op zowel Chrome als Brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Russel88 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:30:
Werkt de Tweakers pricewatch bij jullie? Bij mij crasht de browser als ik de filter wil gebruiken. Op zowel Chrome als Brave.
Hier ook met Chrome op m'n OnePlus 8 Pro. Geen idee of het aan WebView ligt, maar ik gebruik de beta versie er van. Ook met high performance mode loopt het vast.
Bij andere websites nergens last van.

[ Voor 10% gewijzigd door NeverSettle op 09-06-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:13
NeverSettle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:34:
[...]

Hier ook met Chrome op m'n OnePlus 8 Pro. Geen idee of het aan WebView ligt, maar ik gebruik de beta versie er van. Ook met high performance mode loopt het vast.
Bij andere websites nergens last van.
Chrome loopt vast bij het laden van de pricewatch op Android

Ik heb autofill van Bitwarden uitgezet en het lijkt erop dat het nu wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
DarkSide schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:09:
Zo toch gisteren maar een nieuwe SIM aangevraagd bij werk.
En tot mijn verbazing is dit toch echt de oplossing voor het ING mobiel betalen issue.

Kan nu weer met de telefoon afrekenen met android 12.
Zei ik toch .... En is zeker fijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nu dat menigeen al geruime tijd op C20 zit:
Hoe bevalt de accuduur van OOS12 t.o.v.
OOS11? Minder, gelijk,... beter?

Voor de Nameless gebruikers onder ons:
Hoe is jullie idle accu verbruik? Ik vind het vrij wisselend. Hoewel er goede dagen tussen zitten, toch minder dan OOS11.
Ook de sleep mode optie die erin zit (WiFi aan gelaten) ten spijt, toch zeker -15% in 7-8u vind ik nauwelijks verschil met goed idle verbruik (-2%/u = max 2 dagen)
EDIT: WiFi ook uit en extreme battery saver aan: -10%. Geen internet = beter.

Heb paar dagen terug de cache van alle apps toch maar eens gewist en hoewel dat leek te helpen (5u SOT met 80%->15%, waarvan +/-1,5u Diablo Immortal) lijkt dat vandaag weer stuk minder (van 80% -> 37% in <12u tijd met 1,5 SOT, geen gaming)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt3Cyk9eArrv195hrBY73y5y5mE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jgNowFEb6DjJ40ANm3qlEV5R.png?f=fotoalbum_large

De net an 2 dagen vanaf 100% die ik met OOS11 kon halen zullen er wel niet inzitten, maar what gives?! Ik zie geen logische verklaring in app verbruik. In het begin viel het me op dat ING app na gebruik continu actief bleef in de achtergrond, maar zelfs dan met maar 1% verbruik als je de battery stats mag geloven.
Opladen tot max 80-85% deed ik met OOS11 ook al geruime tijd zonder problemen, wel na installatie van deze ROM tweemaal volledig opgeladen.
VoLTE ipv VoWiFi dan? WiFi heeft voorkeur, maar zie toch wel eens LTE staan ondanks de WiFi, maar kan nergens terugzien hoelang dat dan al zo was, behalve wat ik nu bovenin m'n scherm zie.

Valt me ook op dat de trilmotor in A12 vaker (maar ook subtieler) gebruikt wordt. Niet onprettig moet ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-06-2022 07:31 . Reden: Sleep mode + trilmotor toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:34
Voor mijn gevoel is het net ietsje minder, maar niet schokkend. Eindig de dag meestal tussen de 10 en 30% Ongeveer 3 tot 4 uur SOT.

[ Voor 11% gewijzigd door codegro op 09-06-2022 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Oud nieuws, maar nog niet eerder gelezen hier op Tweakers:
OPPO brengt snelladen naar auto’s, openbare ruimtes en nieuwe apparaten samen met wereldwijde partners.

O.a. Ankers, Volkswagen en NXP Semiconductors hebben licenties voor VOOC technologie. Aangezien OnePlus dezelfde techniek gebruikt onder de naam Warp Charge is dit wel interessant. Meer keuze als het gaat om opladers en voordeel uit het snelle opladen halen met Volkswagen auto's! Ik neem aan dat Audi, Skoda en Seat bijvoorbeeld die optie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Qua batterij lijkt hij bij mij wel beter te presteren.
Wat ik alleen heb is dat ik nu 4 van de 5 dagen wakker wordt met minder dan 100%.

Staat de hele nacht op de OP Qi lader.
En dan is hij tot 68,73,84,80% opgeladen.

Zie ook niet dat hij de 100 heeft bereikt. En er iets is wat hem leeg trekt.
Slechts 1 x is hij doorgegaan tot 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
DarkSide schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:16:
Qua batterij lijkt hij bij mij wel beter te presteren.
Wat ik alleen heb is dat ik nu 4 van de 5 dagen wakker wordt met minder dan 100%.

Staat de hele nacht op de OP Qi lader.
En dan is hij tot 68,73,84,80% opgeladen.

Zie ook niet dat hij de 100 heeft bereikt. En er iets is wat hem leeg trekt.
Slechts 1 x is hij doorgegaan tot 100%
Optimized night charging aanstaan onder advanced settings bij je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Staat idd aan. Zoals altijd eigenlijk.
Net als stil opladen.

Van 23:00 tot 06:00.
Zal het eens uitzetten. Eens kijken wat dat dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

hoe werkt dat precies met die OTA? Ik heb een Oneplus 8 IN2013/EU

sinds april zie ik dat een update klaarstaat van 3863Mb, zonder versie-aanduiding :? dat zal dan wel C16 zijn. Die sla ik liever over, hoe weet ik nu dat C20 klaar staat voor mij, nog even wachten? Of moet je eerst C16 doen en dan pas krijg je C20?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
aardbeix15 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:38:
hoe werkt dat precies met die OTA? Ik heb een Oneplus 8 IN2013/EU

sinds april zie ik dat een update klaarstaat van 3863Mb, zonder versie-aanduiding :? dat zal dan wel C16 zijn. Die sla ik liever over, hoe weet ik nu dat C20 klaar staat voor mij, nog even wachten? Of moet je eerst C16 doen en dan pas krijg je C20?
Eerst C.16 downloaden, daarna pas C.20. tenzij je een volledige update versie van C.20 weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:21
Goed om te weten. Zit ook nog op Android 11. Te meer omdat ik veel met de mobiel met ing betaal, wacht liever even een maandje extra dan frustraties achteraf te hebben.
Hoe voelt de c20 nu aan? Moet ik b.v nog rekening houden met apps die 12 nog niet ondersteunen?
Ik heb eigenlijk, ook door dagelijks gebruik, geen zin om een gehele reset (en geen tijd dus om alles opnieuw in te stellen).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Sjowhan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:39:
Goed om te weten. Zit ook nog op Android 11. Te meer omdat ik veel met de mobiel met ing betaal, wacht liever even een maandje extra dan frustraties achteraf te hebben.
Hoe voelt de c20 nu aan?
Voor het mobiel betalen alleen simkaart regelen en het werkt prima. Verder ben ik tevreden en voelt alles soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Toch maar de stap gezet naar Android 12 met mijn 8Pro. Inderdaad eerst de C16, na de update, die voor mijn doen best lang bezig was, en daarna gelijk de update check gedaan en de c20 erop geinstalleerd. Ik heb géén reset uitgevoerd of clear cache. Geen problemen dat de upgrade gefaald was, gelukkig.

Mobiel betalen heb ik nog niet gebruikt dus kan deze niet testen, maar heb al wel deze kleine dingen gevonden (moet weer wennen aan):
  • Tekstgrootte. Ik denk dat deze iets aangepast is in Android 12 welke dus anders is dan A11. Ik weet niet zo welke instelling ik ook gebruikte, moet daar nog naar zoeken naar de juiste setting hier.
  • Groepen van Apps die openen -> in het verleden stond deze gewoon beneden onderaan het scherm, nu "floept" het open naar het midden van het scherm. Misschien A12 dingetje waar One+ niets aan kan doen?
  • scrollen in de gegroepeerde apps, was eerst verticaal, nu horizontaal
  • vanochtend had mijn Sony BT headset (XM3) een heel laag volume. Ik moest via de headset zelf het volume verhogen, daarna hoefde ik het media volume ook niet meer te verhogen op de telefoon. Op A11 niet gehad. Zat not te denken om de headset opnieuw te pairen, maar het lijkt hierdoor dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sjowhan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:08:
  • Groepen van Apps die openen -> in het verleden stond deze gewoon beneden onderaan het scherm, nu "floept" het open naar het midden van het scherm. Misschien A12 dingetje waar One+ niets aan kan doen?
  • scrollen in de gegroepeerde apps, was eerst verticaal, nu horizontaal
Ik moest er met OOS10/11 juist aan wennen dat die groepen onderaan openen ipv vanuit de positie. Denk dat ze het standaard Android gedrag prima kunnen veranderen, want dat hebben ze eerder ook gedaan, maar nu simpelweg (nog?) niet (aan zijn toegekomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 11:56
Ik heb sinds kort (sinds Android 12 update?) dat tijdens bellen de telefoon niet door lijkt te hebben dat ik aan het bellen ben. Als ik bijvoorbeeld bel (of gebeld wordt) in whatsapp en de telefoon aan mijn oor houdt, krijg ik gigantisch veel phantom touches of hoe dat mag heten. Elke paar seconden wil hij een screenshot nemen, soms krijgt hij het voor elkaar de quick tasks te voorschijn te toveren en de flash light aan te zetten of de do not disturb uit te zetten. Heel irritant. Gisteren begon er zelfs een facebook live video te spelen terwijl ik aan het bellen was.

Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Of het tijdens "gewoon bellen" ook gebeurt weet ik nog niet, zou een whatsapp dingetje kunnen zijn.

Daarnaast lijkt de vingerafdrukscanner minder goed te werken sinds de android 12 upgrade, maar die heeft het nooit echt goed gedaan dus dat zou subjectief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik wacht nog even zo te horen 😁 meer gedoe dan waardevolle functionaliteit zo te horen. Een nieuwe SIM gaat ook via mijn werk dus da's ook allemaal onnodig gedoe, gebruik de hele dag Gpay, geen zin dat ik dat een poosje niet heb.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:55:
Nu dat menigeen al geruime tijd op C20 zit:
Hoe bevalt de accuduur van OOS12 t.o.v.
OOS11? Minder, gelijk,... beter?

Voor de Nameless gebruikers onder ons:
Hoe is jullie idle accu verbruik? Ik vind het vrij wisselend. Hoewel er goede dagen tussen zitten, toch minder dan OOS11.
Ook de sleep mode optie die erin zit (WiFi aan gelaten) ten spijt, toch zeker -15% in 7-8u vind ik nauwelijks verschil met goed idle verbruik (-2%/u = max 2 dagen)
EDIT: WiFi ook uit en extreme battery saver aan: -10%. Geen internet = beter.

Heb paar dagen terug de cache van alle apps toch maar eens gewist en hoewel dat leek te helpen (5u SOT met 80%->15%, waarvan +/-1,5u Diablo Immortal) lijkt dat vandaag weer stuk minder (van 80% -> 37% in <12u tijd met 1,5 SOT, geen gaming)
[Afbeelding]

De net an 2 dagen vanaf 100% die ik met OOS11 kon halen zullen er wel niet inzitten, maar what gives?! Ik zie geen logische verklaring in app verbruik. In het begin viel het me op dat ING app na gebruik continu actief bleef in de achtergrond, maar zelfs dan met maar 1% verbruik als je de battery stats mag geloven.
Opladen tot max 80-85% deed ik met OOS11 ook al geruime tijd zonder problemen, wel na installatie van deze ROM tweemaal volledig opgeladen.
VoLTE ipv VoWiFi dan? WiFi heeft voorkeur, maar zie toch wel eens LTE staan ondanks de WiFi, maar kan nergens terugzien hoelang dat dan al zo was, behalve wat ik nu bovenin m'n scherm zie.

Valt me ook op dat de trilmotor in A12 vaker (maar ook subtieler) gebruikt wordt. Niet onprettig moet ik zeggen.
Bij mij is de accu significant slechter. Waar ik voor de update tegen slapen aan rond 15% over had, heb ik dat nu tegen 18.00 uur. Elke keer als ik thuis kom moet ik even bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Even iets anders. Voor de update kon ik per nummer kiezen of default voor SIM1 of SIM2 moest gaan. Nu lijkt dat niet meer mogelijk. Ik kan kiezen of alle nummer SIM1 of alle nummers SIM2. Of altijd vragen om SIM1 of SIM2.

Iemand een oplossing hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik had gisteren (blijkbaar) weinig het scherm aangehad, want met een SOT van 75min was mijn batterij nog iets van 60%.
Dat was maandag wel anders, kwam ook door een verstoring in het treinverkeer waardoor ik buiten (dus zonnig) stond, spotify aan had en vaak dus op het scherm keek... Daar moest mijn powerbank nog aan te pas komen om een beetje juice te kunnen geven (helaas).
Op het moment van schrijven heb ik nu een SOT van 133 min, 35u57min geleden geladen (altijd naar 100%) en batterij% op 26% (met C20/Android 12).

Vanochtend inderdaad ook tegen het "euvel" aangelopen dat mijn draadloos betalen niet meer werkte bij een pin betaling bij de supermarkt. Wordt dus helaas hier ook een belletje naar Vodafone voor een nieuwe Sim.
Toch vaag dat het 'opeens' stuk is en een Sim dit blijkbaar kan verhelpen. Heeft iemand hier een goede analyse/reden voor?

edut 14:32
inderdaad NFC betaling (via ING) lukt niet meer. Dacht slimme henkie te zijn om de app te ontkoppelen en weer te koppelen, maar dat heeft ook niets geholpen. Daarna met VF gebeld, maar de SMS die zij verzenden ter verificatie komt dus niet (meer) aan. Hoop dat ik morgen een gaatje zie om naar de VF winkel te lopen om een nieuwe SIM kaart mee te nemen..

[ Voor 21% gewijzigd door Sjowhan op 15-06-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:39:
Ik had gisteren (blijkbaar) weinig het scherm aangehad, want met een SOT van 75min was mijn batterij nog iets van 60%.
Dat was maandag wel anders, kwam ook door een verstoring in het treinverkeer waardoor ik buiten (dus zonnig) stond, spotify aan had en vaak dus op het scherm keek... Daar moest mijn powerbank nog aan te pas komen om een beetje juice te kunnen geven (helaas).
Op het moment van schrijven heb ik nu een SOT van 133 min, 35u57min geleden geladen (altijd naar 100%) en batterij% op 26% (met C20/Android 12).

Vanochtend inderdaad ook tegen het "euvel" aangelopen dat mijn draadloos betalen niet meer werkte bij een pin betaling bij de supermarkt. Wordt dus helaas hier ook een belletje naar Vodafone voor een nieuwe Sim.
Toch vaag dat het 'opeens' stuk is en een Sim dit blijkbaar kan verhelpen. Heeft iemand hier een goede analyse/reden voor?

inderdaad NFC betaling (via ING) lukt niet meer. Dacht slimme henkie te zijn om de app te ontkoppelen en weer te koppelen, maar dat heeft ook niets geholpen. Daarna met VF gebeld, maar de SMS die zij verzenden ter verificatie komt dus niet (meer) aan. Hoop dat ik morgen een gaatje zie om naar de VF winkel te lopen om een nieuwe SIM kaart mee te nemen..
Een smartphone na 36 uur geleden heeft waarschijnlijk al veel achtergrond synchronisatie en andere dingen gedaan. Dat kost ook batterij. Mijn toestel gaat een dag mee met gemiddeld een SOT van 5 a 6 uurtjes. Soms 7 als ik series aan het bingen ben in mijn bed :P Mijn toestel laat ik dan ook iedere dag op.

NFC betaling werkt hier wel prima met ABN AMRO, het lijkt er op dat ING anders omgaat met de beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Sjowhan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:39:
Niet fijn als die sms niet aankomt want die sim heb je echt nodig en dan werkt het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vroem schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Niet fijn als die sms niet aankomt want die sim heb je echt nodig en dan werkt het weer prima.
heel bizar dat de SMS "mogen we je nog een aantal vragen stellen" dan wel weer doorheen komt. Ik snap het gewoon niet. Ook smsjes vanuit mijn werkmobiel komen gewoon binnen. Dus ergens bij VF gaat het dan niet goed.

Probeer tijdens de lunch langs de VF winkel te gaan om een nieuwe sim te regelen. Wel een hoop gedoe zo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Sjowhan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:19:
[...]

heel bizar dat de SMS "mogen we je nog een aantal vragen stellen" dan wel weer doorheen komt. Ik snap het gewoon niet. Ook smsjes vanuit mijn werkmobiel komen gewoon binnen. Dus ergens bij VF gaat het dan niet goed.
.
Je zou bijna denken dat ze het doelbewust saboteren.

Het is zeker een gedoe en ik ben ook blij dat mijn sms'je er wel door kwam zodat ik de volgende dag al een nieuwe simkaart had wat mij weer Schilde naar de winkel te gaan.

Ik heb alleen aangegeven dat mijn simkaart het niet goed meer deed verder geen vragen en gewoon een nieuwe simkaart gekregen.

Succes straks Ik hoop dat het lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:37
Opperpanter2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:31:
Ik heb sinds kort (sinds Android 12 update?) dat tijdens bellen de telefoon niet door lijkt te hebben dat ik aan het bellen ben. Als ik bijvoorbeeld bel (of gebeld wordt) in whatsapp en de telefoon aan mijn oor houdt, krijg ik gigantisch veel phantom touches of hoe dat mag heten. Elke paar seconden wil hij een screenshot nemen, soms krijgt hij het voor elkaar de quick tasks te voorschijn te toveren en de flash light aan te zetten of de do not disturb uit te zetten. Heel irritant. Gisteren begon er zelfs een facebook live video te spelen terwijl ik aan het bellen was.

Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Of het tijdens "gewoon bellen" ook gebeurt weet ik nog niet, zou een whatsapp dingetje kunnen zijn.
Nee, dit heb ik ook met normaal bellen. Behoorlijk vervelend in een werkomgeving dat ik een paar keer per dag de telefoon neerleg en erachter kom dat ik met mijn oor weer het een en ander geactiveerd heb.

Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Ik kan de opties ook niet hiervoor (meer?) vinden in de instellingen.

Hier trouwens ook merkbaar een hoger verbruik op de accu. Daar waar ik bij Android 11 tijdens het werk de telefoon niet aan de oplader had, merk ik nu dat ik al na een werkdagje zo al op 50% zit. Daarvoor was dit gewoon nog 70-80%.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 11:56
Joarie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:10:
[...]
Hier trouwens ook merkbaar een hoger verbruik op de accu.
Ik merk dat de telefoon tijdens het bellen ook heel warm wordt, wellicht dat het verbruik m daar dan in zit oa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nog even terugkomen op het ing probleem na de upgrade.
Ik realiseer mij vandaag dat ik niet de pas voor draadloos betalen verwijderd en opnieuw aangemaakt heb in de ing app na de upgrade. Ik weet niet of er nog tweakers zijn die de upgrade nog moeten doen die dit kunnen testen?
Daarnaast. Wie die nieuwe klok bij de alarmen bedacht heeft. Waarom is die indeling veranderd. Denk dat ik maar digitaal ga proberen, die analoge klok kan ik nog niet aan wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

NeverSettle schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Een smartphone na 36 uur geleden heeft waarschijnlijk al veel achtergrond synchronisatie en andere dingen gedaan. Dat kost ook batterij. Mijn toestel gaat een dag mee met gemiddeld een SOT van 5 a 6 uurtjes. Soms 7 als ik series aan het bingen ben in mijn bed :P Mijn toestel laat ik dan ook iedere dag op.

NFC betaling werkt hier wel prima met ABN AMRO, het lijkt er op dat ING anders omgaat met de beveiliging?
ABN heeft toch geen ondersteuning voor Android mis ik iets? Of bedoel je met Google Play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjowhan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:00:
Nog even terugkomen op het ing probleem na de upgrade.
Ik realiseer mij vandaag dat ik niet de pas voor draadloos betalen verwijderd en opnieuw aangemaakt heb in de ing app na de upgrade. Ik weet niet of er nog tweakers zijn die de upgrade nog moeten doen die dit kunnen testen?
Daarnaast. Wie die nieuwe klok bij de alarmen bedacht heeft. Waarom is die indeling veranderd. Denk dat ik maar digitaal ga proberen, die analoge klok kan ik nog niet aan wennen...
Bij mij werkte dit niet.
Ik heb gedaan:

Android 11 met ING app en mobiel betalen -> android 12= Werkt niet
Android 11 zonder ING app -> android 12 en dan ING app en mobiel betalen configureren = werkt niet.
Android 11 met ING app zonder mobiel betalen -> Android 12 en dan mobiel betalen configureren = werkt niet.

Android 11 met ING app en mobiel betalen ->nieuwe sim (VF) -> Android 12 = happy DarkSide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:56:
[...]

Bij mij werkte dit niet.
Ik heb gedaan:

Android 11 met ING app en mobiel betalen -> android 12= Werkt niet
Android 11 zonder ING app -> android 12 en dan ING app en mobiel betalen configureren = werkt niet.
Android 11 met ING app zonder mobiel betalen -> Android 12 en dan mobiel betalen configureren = werkt niet.

Android 11 met ING app en mobiel betalen ->nieuwe sim (VF) -> Android 12 = happy DarkSide
Wauw. Meer tijd in gestoken maar blijkbaar de enige echte werkende oplossing is de vervanging van de Sim. Kreeg ook kort nadat de Sim was vervangen een sms dat betalingen vanwege de wijziging even niet mogelijk waren.
Kan mij trouwens niet herinneren dat het bij de upgrade naar A11 ook het geval was.
Het zou kunnen dat A12 gewoon qua beveiliging is verbeterd oid. Geen idee verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Sjowhan Haha idd.
Ik wil gewoon bij zijn met updates en versies (en OP deed er al lang over om A12 vrij te geven)
En ik betaal al contactloos sinds de OP1 en heb echt in veel gevallen niet mijn bankpas bij de hand.

Heb dus idd meerdere rollbacks (en alle bijbehorende shizzel qua restores, MFA etc) moeten doen.
Totdat ik het zat was en dacht ik blijf wel bij A11.

Verder idd nooit een Sim melding gehad van de ING.
ook niet toen ik van KPN naar VF ging. Dus waarschijnlijk iets nieuws tegen bescherming van je account.
Maar wel raar dat de upgrade naar 12 roet in het eten gooide.

Zover ik kon lezen speelt dit alleen bij OP telefoons.
Maar ach....nu is alles weer werkend en kan ik weer met een gerust hart de deur uit zonder na te denken of ik wel mijn pasjes mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
DarkSide schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:57:
Maar ach....nu is alles weer werkend en kan ik weer met een gerust hart de deur uit zonder na te denken of ik wel mijn pasjes mee heb.
Haha ja bekend gevoel! Laatst met de rabostoring dat je niet contactloos kon betalen maar wél door de pas in de pinterminal te stoppen is dan zo'n beetje je enige issue. Gelukkig had ik m'n horloge mee waar ook nog een andere bankpas (andere bank) op gekoppeld was :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
MM99 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:25:
[...]

ABN heeft toch geen ondersteuning voor Android mis ik iets? Of bedoel je met Google Play?
ABN contactloos betalen werkt via GooglePay inderdaad, vergat dat ING via haar eigen app werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS C.21 aangekondigd: OxygenOS 12 C.21 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new OxygenOS 12 update – C.21 – for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro. The builds for other regions will be available soon, we will update thread once when these versions released.

OP8
IN: IN2011_11.C.21

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.21

Changelog
System
  • [Improved] system stability
  • [Fixed] the issue that screen kept on abnormally in certain scenarios after locking
  • [Fixed] the issue that some gesture operations worked abnormally after enabling the Quick launch
Camera
  • [Fixed] the issue of crash when opening Ultra Steady in certain scenarios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Weer iets waar ik tegenaan loop- al is het klein.
Bij A11 kreeg ik altijd, als ik inlogde bij ING, de pushmelding binnen dat ik de inlog moest goedkeuren. Of het scherm nou uit stond of niet. Dit is niet (meer) aanwezig sinds de upgrade naar A12.
Bijvoorbeeld op mijn Ipad werkt deze notificatie nog wel, normaliter is het dus dubbel maar dat is (ook) sinds de upgrade niet meer.

Ik heb de app al op "don't optimize" gezet, maar dit heeft niet geholpen. Iemand anders nog een idee om dit te verhelpen? Ik doe nu inloggen in de App om de notificatie binnen te krijgen, maar zie liever dat ik de notificatie eerder krijg waarop ik kan acteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sjowhan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:02:
Bij A11 kreeg ik altijd, als ik inlogde bij ING, de pushmelding binnen dat ik de inlog moest goedkeuren. Of het scherm nou uit stond of niet. Dit is niet (meer) aanwezig sinds de upgrade naar A12.
Bijvoorbeeld op mijn Ipad werkt deze notificatie nog wel, normaliter is het dus dubbel maar dat is (ook) sinds de upgrade niet meer.

Ik heb de app al op "don't optimize" gezet, maar dit heeft niet geholpen. Iemand anders nog een idee om dit te verhelpen? Ik doe nu inloggen in de App om de notificatie binnen te krijgen, maar zie liever dat ik de notificatie eerder krijg waarop ik kan acteren ;)
Gaat hier goed.
Je moet wel push notificaties aan zetten in de app.

maar mijn telefoon is gewoon locked. En als ik wil inloggen dan krijg ik gewoon een notificatie en kan ik verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:02:

Klik op app info > battery usage > allow background activity. Dit is de tweede manier om een app achtergrond activiteiten toe te staan. Volgens mij sinds Android 12 pas aanwezig. Dit heeft er voor gezorgd dat andere apps ook weer naar behoren werken na "don't optimize" sinds OxygenOS 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
Ik ga echt rollbacken, MFA vanuit MS ontvang ik niet,

Wireless charging op de warp charger werkt niet goed waardoor ik sochtends wakker word met een telefoon die leeg is;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW5Q6xWlF6AYBPTC59PPzT3-dWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LywRnZFB8efz87s5cuU1z03h.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker niet gewend van Oneplus maar wel echt een drama!

Eerst maar is terug naar OxygenOS 11, en dan afwachten tot de drama's voorbij zijn met OxygenOS 12.

[ Voor 7% gewijzigd door Baseje op 22-06-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
NeverSettle schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Klik op app info > battery usage > allow background activity. Dit is de tweede manier om een app achtergrond activiteiten toe te staan. Volgens mij sinds Android 12 pas aanwezig. Dit heeft er voor gezorgd dat andere apps ook weer naar behoren werken na "don't optimize" sinds OxygenOS 12.
Dat is/was inderdaad de oplossing. Dank!
Ik ga nog wel spelen met de don't optimize of deze dan ook nog nodig is, of dat een van de twee genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Baseje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:38:
Ik ga echt rollbacken, MFA vanuit MS ontvang ik niet,

Wireless charging op de warp charger werkt niet goed waardoor ik sochtends wakker word met een telefoon die leeg is;
[Afbeelding]

Zeker niet gewend van Oneplus maar wel echt een drama!

Eerst maar is terug naar OxygenOS 11, en dan afwachten tot de drama's voorbij zijn met OxygenOS 12.
Ik merk dat inderdaad de GSF (en photos) ook vrij veel batterij 'slurpt'. Ik heb al eens de cache van photos geleegd, maar dit heeft helaas nog niet geleid tot verbetering.
In principe vind ik het niet erg om wat vaker de telefoon aan de oplader te koppelen, maar ik kan wel begrijpen dat het voor sommigen irritaties oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:27:
[...]

Ik merk dat inderdaad de GSF (en photos) ook vrij veel batterij 'slurpt'. Ik heb al eens de cache van photos geleegd, maar dit heeft helaas nog niet geleid tot verbetering.
In principe vind ik het niet erg om wat vaker de telefoon aan de oplader te koppelen, maar ik kan wel begrijpen dat het voor sommigen irritaties oplevert.
Google Photos neemt de laatste tijd percentage van mijn toestel. Maar gek genoeg haal ik dagelijks nog steeds vergelijkbare SOT van 5 to 7 uurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik merkte dat laatst ook op mijn 7 Pro. Kreeg dan ook de melding van OxygenOS dat Google Photos veel batterij verbruikte. Als ik via AIDA64 keek draaide 4 van de 8 cores op een verhoogde kloksnelheid. Laatst via APKMirror naar de nieuwste versie geüpdatet en probleem is nu verholpen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-06-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Baseje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:38:

Deze is wel "interessant"
Ik merk namelijk dat hij wel laadt maar nooit tot 100% En soms idd ook terugloopt.
Ik wordt wakker met max 80%. En soms ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
DarkSide schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:49:
[...]

Deze is wel "interessant"
Ik merk namelijk dat hij wel laadt maar nooit tot 100% En soms idd ook terugloopt.
Ik wordt wakker met max 80%. En soms ook minder.
Er is een concept genaamd smart charging oid. Die zorgt ervoor dat 'ie obv je patroon bepaalt wanneer 'ie naar 100% gaat. Als je dan voor 't slapen je telefoon aan de lader hangt gaat 'ie tot 80% en een half uur voor de wekker oid naar 100%. Word je wellicht steevast te vroeg wakker oid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat sowieso>
Maar al die zaken heb ik idd uit gezet.
Die had ik eerder wel aan. Met de tijd om 0600.

Maar tot nu toe blijft ie 'hangen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 22:30
Ik heb een samsung dual charger voor mijn Galaxy Watch 4 en OP8 pro en mijn OP8 pro wil al een lange tijd (volgens mij sinds de update) niet meer opladen. Hij start even en dan stopt het weer. Meestal blijft het starten en stoppen tot ik hem weghaal. Heeft iemand anders toevallig dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:39:
Ik merkte dat laatst ook op mijn 7 Pro. Kreeg dan ook de melding van OxygenOS dat Google Photos veel batterij verbruikte. Als ik via AIDA64 keek draaide 4 van de 8 cores op een verhoogde kloksnelheid. Laatst via APKMirror naar de nieuwste versie geüpdatet en probleem is nu verholpen. :)
Goeie.. Maarrrrr als ze een nieuwe update hebben uitgebracht voor Google Photos, waarom is deze dan (nog) niet beschikbaar in de Playstore? Ik kan natuurlijk de versie ook gaan "sideloaden" via APKMirror zoals jij gedaan hebt, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de officiele weg (dus via de playstore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
MoonRaven schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:55:
Ik heb een samsung dual charger voor mijn Galaxy Watch 4 en OP8 pro en mijn OP8 pro wil al een lange tijd (volgens mij sinds de update) niet meer opladen. Hij start even en dan stopt het weer. Meestal blijft het starten en stoppen tot ik hem weghaal. Heeft iemand anders toevallig dit ook al meegemaakt?
Ik heb in het verleden de dualcharger van Samsung ook gebruikt voor het opladen van de OP8Pro, maar sinds de update nog niet. Zal dit gaan testen of ik hetzelfde heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
MoonRaven schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:55:
Ik heb hetzelfde! Als ik hem na een nacht laden eraf haal is hij 70% max... Super irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:39:
Welke versie? Op APKMirror staan 8 verschillende varianten van de laatste versie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjowhan schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Goeie.. Maarrrrr als ze een nieuwe update hebben uitgebracht voor Google Photos, waarom is deze dan (nog) niet beschikbaar in de Playstore? Ik kan natuurlijk de versie ook gaan "sideloaden" via APKMirror zoals jij gedaan hebt, maar mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de officiele weg (dus via de playstore).
Omdat het geleidelijk wordt uitgerold, net zoals OS-updates. Er is geen verschil tussen de APK van APKMirror en de Play Store. Het is exact dezelfde APK.
NeverSettle schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Welke versie? Op APKMirror staan 8 verschillende varianten van de laatste versie :P
Google Photos 5.95.0.455702006. Helaas kan ik er niet direct naartoe linken (waarom notabene Tweakers dit nog steeds niet toestaat is absurd). Je moet deze hebben:
Google Photos 5.95.0.455702006 (arm64-v8a) (120-640dpi) (Android 6.0+)

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-06-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Toevallig nét deze versie gepushed gekregen vanuit de PlayStore (5.95.0.455702006)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-12-2024

Aid

Google foto's battery drain issue lijkt opgelost te zijn met de nieuwe versie, maar nu staat bij mij Play-Services bovenaan met 13,15%..
Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie