Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aid schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:05:
Google foto's battery drain issue lijkt opgelost te zijn met de nieuwe versie, maar nu staat bij mij Play-Services bovenaan met 13,15%..
Ff data legen van Google Play Services.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bone90
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Hey!

Ikzelf word ook gek van vooral het draadloos laden, verder werkt alles perfect. Over het draadloze laden, ten eerst gaat die niet altijd naar 100% en ten tweede maakt de oplader nu geluid. Voorheen werkte de oplader perfect en ook geen geluid. Zijn er al berichten dat dit word gefixt?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 19:41
Bone90 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 01:29:
Hey!

Ikzelf word ook gek van vooral het draadloos laden, verder werkt alles perfect. Over het draadloze laden, ten eerst gaat die niet altijd naar 100% en ten tweede maakt de oplader nu geluid. Voorheen werkte de oplader perfect en ook geen geluid. Zijn er al berichten dat dit word gefixt?

Gr
Feedback sturen naar OnePlus, hoe meer mensen dezelfde klachten hebben hoe serieuzer ze het nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 19:08
Ik zelf heb veel last ervan dat mijn OP8 pro aanspringt omdat hij weer een kleine trilling ziet doordat ik aan het typen ben op mijn toetsenbord en de telefoon er vlak naast zit.

Wat mij ook irriteerd is dat ik helemaal op het vergrendelscherm geen notificaties meer krijg, dit heeft al meerdere keren geleid dat ik een belangrijk whatsapp bericht of email miste. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat ik ook jammer vind is dat de klok niet meer op het vergrendelscherm staat als ik dubbeltap op het scherm.

Verder werkt voor mij tot nu toe de update redelijk. Merk wel dat ik vaker de telefoon moet rebooten (1* in de week) waar ik voorheen wel 1 maand kon doen zonder reboot. En soms hangt ineens een app om het 4-8 seconden later ineens weer te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 27-06-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
BladeSlayer1000 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:23:
Ik zelf heb veel last ervan dat mijn OP8 pro aanspringt omdat hij weer een kleine trilling ziet doordat ik aan het typen ben op mijn toetsenbord en de telefoon er vlak naast zit.

Wat mij ook irriteerd is dat ik helemaal op het vergrendelscherm geen notificaties meer krijg, dit heeft al meerdere keren geleid dat ik een belangrijk whatsapp bericht of email miste. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat ik ook jammer vind is dat de klok niet meer op het vergrendelscherm staat als ik dubbeltap op het scherm.
Van dat eerste heb ik ook last van ja.
De overige twee punten niet echt. Wel merk ik dat op moment er een nieuw Whatsapp bericht er is, je ontgrendeld je telefoon en niet kijkt naar het bericht, dat ie dan vervolgens niet meer op het vergrendelscherm staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Alle bugs van OnePlus toestellen zijn ondertussen zo irritant geworden dat zelfs LTT klaar is met OnePlus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
NeverSettle schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:40:
Alle bugs van OnePlus toestellen zijn ondertussen zo irritant geworden dat zelfs LTT klaar is met OnePlus.[YouTube: What am I Supposed to Recommend Now??]
Ik had de video gisteren al gezien. Ik hoop echt dat dit een wake-up call is voor Oneplus, maar gezien de lak aan communicatie verwacht ik dat er niets gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
BladeSlayer1000 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Ik had de video gisteren al gezien. Ik hoop echt dat dit een wake-up call is voor Oneplus, maar gezien de lak aan communicatie verwacht ik dat er niets gaat veranderen.
Keer op keer zeggen ze naar de community te luisteren, maar dat gebeurt vervolgens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik ben, na de reactie van @BladeSlayer1000 ook maar eens wat meer erop gaan letten (geen notificaties op lockscherm meer). Heb het inderdaad ook. AOD aan of uit maakt voor mij weinig verschil.
Hoor wel dat er een notificatie is (of zie het op mijn desktop dankzij de PushBullet app) maar moet dus de telefoon ontgrendelen om de notificatie te kunnen zien en/of lezen.
Rest - tsja. Moet ook veel apps op de achtergrond actief laten zijn om de functionaliteit te kunnen behouden, ik weet niet of dit een OO12 is of echt iets van OnePlus - door al deze zaken die toch niet heel lekker lopen weet ik niet of mijn volgende telefoon ook weer een xpro wordt, of dat ik naar Samsung etc ga kijken (nadeel; bloatware daar, maar goed)..

edit:
Als ik de 8Pro op de desk charger (wireless) charger zet, en dus tijdens het opladen het scherm niet helemaal zwart wordt (dus enkel zichtbare fingersensor), worden de notificaties wél getoond.
Ik moet denk ik dus spelen met de settings om dit 'probleem' weer op te lossen.

De video overigens ook bekeken, en inderdaad, ruim 12GB 22GB in gebruik door 'other'. Ik denk dat ik maar een "cleanmaster pro" oid installeer en laat draaien - eens zien waar al de ruimtegebruik vandaan komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjowhan op 28-06-2022 11:47 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:16:
Ik ben, na de reactie van @BladeSlayer1000 ook maar eens wat meer erop gaan letten (geen notificaties op lockscherm meer). Heb het inderdaad ook. AOD aan of uit maakt voor mij weinig verschil.
Hoor wel dat er een notificatie is (of zie het op mijn desktop dankzij de PushBullet app) maar moet dus de telefoon ontgrendelen om de notificatie te kunnen zien en/of lezen.
Rest - tsja. Moet ook veel apps op de achtergrond actief laten zijn om de functionaliteit te kunnen behouden, ik weet niet of dit een OO12 is of echt iets van OnePlus - door al deze zaken die toch niet heel lekker lopen weet ik niet of mijn volgende telefoon ook weer een xpro wordt, of dat ik naar Samsung etc ga kijken (nadeel; bloatware daar, maar goed)..

edit:
Als ik de 8Pro op de desk charger (wireless) charger zet, en dus tijdens het opladen het scherm niet helemaal zwart wordt (dus enkel zichtbare fingersensor), worden de notificaties wél getoond.
Ik moet denk ik dus spelen met de settings om dit 'probleem' weer op te lossen.

De video overigens ook bekeken, en inderdaad, ruim 12GB 22GB in gebruik door 'other'. Ik denk dat ik maar een "cleanmaster pro" oid installeer en laat draaien - eens zien waar al de ruimtegebruik vandaan komt.
Notificaties worden hier gewoon getoond bij AOD en in lockscreen. Heb voor de zekerheid de belangrijke apps niet op "geoptimaliseerd" staan en achtergrond activiteiten toestaan. Daarnaast powersaving modus alleen aan wanneer het accu bijna leeg is.

Over de 22GB in je storage, dat is vrij normaal. De mijne heeft 18GB in gebruik bij "others". Wanneer je rond de 90GB in gebruik heb zou ik pas kijken hoe je die overtollige dump files kan verwijderen. Zo ver ik het weet hebben alleen OnePlus 9 series en Nord 2 (CE) er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
NeverSettle schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Notificaties worden hier gewoon getoond bij AOD en in lockscreen. Heb voor de zekerheid de belangrijke apps niet op "geoptimaliseerd" staan en achtergrond activiteiten toestaan. Daarnaast powersaving modus alleen aan wanneer het accu bijna leeg is.

Over de 22GB in je storage, dat is vrij normaal. De mijne heeft 18GB in gebruik bij "others". Wanneer je rond de 90GB in gebruik heb zou ik pas kijken hoe je die overtollige dump files kan verwijderen. Zo ver ik het weet hebben alleen OnePlus 9 series en Nord 2 (CE) er last van.
Ik heb de belangrijke apps optimalisatie ook uitgezet en achtergrond activiteiten toegestaan omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag, helaas lijkt dit bij mij niet de oplossing te zijn.
Powersaving modus schakelt bij mij pas in als de accu 20% heeft bereikt, dus daar ligt het ook niet aan.

Een aantal mensen op het forum van Oneplus hadden geplaatst dat het bij hun opgelost was na een factory reset, dat heb ik ook geprobeerd en heeft ook niet het gewenste effect gehad, een aantal mensen gaven ook aan dat het een tijdelijke oplossing was en even later het probleem weer terug gekomen was.

Ik hoop dat er snel een update komt die veel bugs die mensen ervaren oplost, maar ik begin langzaam het vertrouwen in Oneplus en toekomstige updates wel te verliezen gezien er helemaal geen communicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Hier bijna 40GB aan opslag bij others.
Ik merk ook dat het totale opslag ook nogal wisselt; dan is het 120GB en opeens is het 116GB. Zonder iets bijzonders gewist te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

DarkSide

theres no place like ::1

Gisteren update gekregen voor de 8Pro.
En vanochtend was mijn batterij opgeladen tot 100%.

ijdele hoop dat niet ook is opgelost.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:11

Gregory76

Sony PlayStation freak

DarkSide schreef op maandag 4 juli 2022 @ 07:47:
Gisteren update gekregen voor de 8Pro.
En vanochtend was mijn batterij opgeladen tot 100%.

ijdele hoop dat niet ook is opgelost.
Welke update heb je gekregen?

PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik heb nu in2023_11_C.21

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik heb toch maar weer geüpdate naar Android 12. Zat me toch niet lekker ook beveiligings updates te missen. Blijf het nog steeds irritant vinden dat gegroepeerde apps zo hoog in het scherm worden getoond, maar doe het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb hem nog niet helaas... Heb je via Oxygen Updater of reguliere update gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43
Kreeg hier voor het weekend ook c21, zowel via oxygen als via het systeem zelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ascent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:36:
Kreeg hier voor het weekend ook c21, zowel via oxygen als via het systeem zelf
Dan zit je zeker op niet-EU? Want wij hebben EU nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Global inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Hebben jullie je toestel trouwens op Hoge prestaties staan? Zo ja, scheelt dat veel accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32
Upbeat schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:15:
Hebben jullie je toestel trouwens op Hoge prestaties staan? Zo ja, scheelt dat veel accu?
ik (nog) niet - wil eerst goed weten wat mijn batterijduur is; van het weekend ook een power drain gehad zonder reden (oplader moest echt 5 min aan de telefoon voordatie weer wat ging doen), google maps stond als grootverbruiker (klopt ook, veel gebruikt vanwege ritjes).
Zo stabiel vind ik de telefoon na Android12 upgrade nog niet helaas..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hier ook geen prestatie modus.
Ooit in het begin aan gehad. Maar hoe ik de telefoon gebruik merk ik er weinig van.
Dus mag van mij uit.

De komende dagen even kijken hoe het met het opladen en de batterij gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Upbeat schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:15:
Heb ik zelden aan staan, alleen wanneer ik wil gamen (wat ik al zelden doe).

Voor dagelijks gebruik en multitasking is het niet nodig, dan haal ik dagelijks 6 uur SOT, soms zelfs meer als ik series/films kijk op mijn OnePlus 8 Pro. Heb gemerkt dat het één van de sterkste punt is van de OnePlus 8 Pro, terwijl ik achtergrond activiteiten toe laat voor belangrijke apps.

[ Voor 6% gewijzigd door NeverSettle op 04-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 14:17
Dat draadloos laden is bij mijn OP8 Pro ook achteruit gegaan en werkt behoorlijk op mijn zenuwen.

Ik heb een ingebouwde draadloze lader in mijn wagen en gebruik Android Auto draadloos. Dat heeft met altijd al problemen gegeven want door die combinatie wordt de telefoon te warm en dan stopt die met laden (geen ervaring met andere telefoons). Maar sinds kort gaat de verbinding met de lader om de haverklap aan en uit, wat dan ook elke keer kortstondig de media die aan het afspelen is pauzeert. Opladen gaat ook totaal niet meer vooruit, eerder achteruit. Ik heb me al afgevraagd of het door het hoesje komt, of door schokken tijdens het rijden, maar feit is dat ik dit gewoon een jaar niet heb gehad en het enige wat veranderd is, is de OS update.

Ik zit nog op C.20, hopelijk lost C.21 het dan weer op zoals bij @DarkSide

Ik gebruik niet echt Oneplus apps en gebruik ook een andere launcher, dus veel last van grafische wijzigingen heb ik niet, maar opladen is toch wel een basisfunctie.

En over laden gesproken, de Warp charger heeft een aantal pogingen nodig om snel te laden (USB-C poort is nochtans proper), is dat iets wat bij anderen voorkomt? De USB PD lader van mijn Steam Deck wilt de OP8 Pro ook niet erkennen als snelle lader, ondersteunt Oneplus gewoon geen USB PD? Ik heb gelezen dat het aan de kabel kan liggen, maar dit is een kabel die vast hangt aan de lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@MacPoedel vandaag iig weer met 100% wakker geworden. Dus C21 lijkt dat wel op te lossen.
Heb geen Wireless oplader in de auto.
Maar wel AA Wireless. En ik laad mijn OP op via de 12v via een USB adapter.

Dit gaat gelukkig nog gewoon goed. (ook met c20 btw)

Wel heb ik wat stof in de USB poort die ik nog een keer moet verwijderen.
De USB kabel past niet meer zo lekker in de telefoon als eerst.
Hem even goed aansluiten is nu het enige waar ik even moet opletten.
Tijdens de rit loopt de accu iig niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Werkt ARCore eigenlijk nog voor wie op OOS12 zit? https://play.google.com/s...ils?id=com.google.ar.core
De Nameless ROM heeft de laatste versie ingebakken, maar je hebt er niks aan omdat ie niet meer als compatible gezien wordt :/

P.S.: ben even teruggegaan naar de versie van 22 mei (handig, die local update functie) omdat ik toch wel wat vage bugs had laatste tijd:
Pocket mode bleef aan of activeerde helemaal niet -> hallo broekbelletjes naar je emergency contacts :( en het scherm activeerde één keer helemaal niet meer tot ik hard reset deed. Was vlak nadat ik de alert slider gebruikt had (had calibration uitgezet).
Gezien de changelog van de 1 juni versie hoop ik dat het wat uitmaakt, maar heb deze versie ook maar een week gehad.
Het is wat stil qua updates voor deze ROM, maar het is ook vakantietijd :p
Update: lijkt erop dat Pocket Mode alleen op Ambient Screen activeert tot het scherm uit gaat. Door daarna op het scherm te blijven tikken wordt ie gewoon wakker, ook al staat prevent accidental wake-up aan 8)7 (dat uitzetten maakte overigens geen verschil).
Desondanks: so far so good oOo

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-07-2022 18:31 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Oef ik gebruik net de camera voor het eerst na de update, dat valt wel tegen. Paar foto's lijken standaard met een of ander mislukt filter te zijn genomen en als ik een filmpje maak hapert het begin. Begon ik net te wennen aan het OS, krijg je dit :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:14:
Werkt ARCore eigenlijk nog voor wie op OOS12 zit? https://play.google.com/s...ils?id=com.google.ar.core
De Nameless ROM heeft de laatste versie ingebakken, maar je hebt er niks aan omdat ie niet meer als compatible gezien wordt :/
Arcore apps blijken toch gewoon te werken voor me op Nameless. Sinds gisteren terug een update trouwens.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Southern Sun schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:22:
Oef ik gebruik net de camera voor het eerst na de update, dat valt wel tegen. Paar foto's lijken standaard met een of ander mislukt filter te zijn genomen en als ik een filmpje maak hapert het begin. Begon ik net te wennen aan het OS, krijg je dit :')
Dat haperen aan het begin van een video heb ik ook last van. Gcam maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
devilkin schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:54:
[...]

Arcore apps blijken toch gewoon te werken voor me op Nameless. Sinds gisteren terug een update trouwens.
Die update gisteravond geïnstalleerd (bevat zo te zien ook wat fixes voor dingen waar ik tegenaan liep met de voorgaande) en nu wordt de Google ARCore app weer als compatibel getoond en dus zijn afhankelijke Apps weer beschikbaar in de Store *O*
Maar na het geven van camera toegang gebeurt er nog steeds niks -O-
Update: sommige ARCore apps werken inderdaad wel, het zijn vooral de oudere apps (2018) die bovenstaand probleem vertonen. Apart wel, want op m'n Pixel 2 met PE12 werken ze wel :/

[ Voor 20% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-07-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:31
codegro schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Dat haperen aan het begin van een video heb ik ook last van. Gcam maar eens uitproberen.
Wat voor een Gcam versie gebruik je?
Ik heb al even de GCam_7.3.018_Urnyx05-v2.5.apk in gebruik, werkt oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Wenzel schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:57:
[...]

Wat voor een Gcam versie gebruik je?
Ik heb al even de GCam_7.3.018_Urnyx05-v2.5.apk in gebruik, werkt oke.
Ben nog op zoek naar een goede Gcam versie die goed werkt op Android 12 (non root) en waarbij ook de wide angle lens goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 13:32
Zit echt met smacht te werken op C21, heb namelijk nogsteeds issues met gebeld worden en draadloos laden.

Iemand de update al kunnen forceren/manueel kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Baseje schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:45:
Zit echt met smacht te werken op C21, heb namelijk nogsteeds issues met gebeld worden en draadloos laden.

Iemand de update al kunnen forceren/manueel kunnen downloaden?
Ik zit op de globale Rom ipv EU Rom en die heeft m nu een week of 2 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 14:20
Werkt LWP+ niet meer om de Monet kleuren aan te passen? Ik blijf dat roze zien sinds laatste update van Oxygen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Zojuist de nieuwe C.21 update ontvangen (Europese versie). Wel jammer dat security blijft bij 5 mei... Hopelijk komen ze eind van deze maand nog met een security update.
superiscch schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:46:
Werkt LWP+ niet meer om de Monet kleuren aan te passen? Ik blijf dat roze zien sinds laatste update van Oxygen
Had laatst contact gehad met de developer via Reddit. Het werkt, maar na een tijdje gaat het vanzelf uit. Zal waarschijnlijk liggen aan OnePlus, gezien niet iedereen er last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-04 09:41
OxygenOS 12 C.21 update for OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro (NA/EU ADDED)

Vermoed dat deze morgen via Oxygen Updater beschikbaar wordt.

Gelukkig heb ik met de laatste updates weinig problemen gehad zoals in dit forum geschreven. Juist veel gefixed. Na update naar OOS12 en een update van mijn media systeem in de auto (Seat Leon) werkt Android Auto super. Hiervoor duurde het minaal een minuut voordat ik beeld kreeg. Nu met een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
Joenos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:51:

Gelukkig heb ik met de laatste updates weinig problemen gehad zoals in dit forum geschreven. Juist veel gefixed. Na update naar OOS12 en een update van mijn media systeem in de auto (Seat Leon) werkt Android Auto super. Hiervoor duurde het minaal een minuut voordat ik beeld kreeg. Nu met een paar seconden.
Was iets te laat, via het instellingens menu is de update beschikbaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:49:

Had laatst contact gehad met de developer via Reddit. Het werkt, maar na een tijdje gaat het vanzelf uit. Zal waarschijnlijk liggen aan OnePlus, gezien niet iedereen er last van heeft.
Viel soms weg maar dan kon ik het makkelijk terug instellen. Nu niet... 😔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Joenos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:51:

Soms ontvang ik het eerder via OTA dan via Oxygen Updater.
superiscch schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Viel soms weg maar dan kon ik het makkelijk terug instellen. Nu niet... 😔
Apart, hier kan ik het weer aanzetten. Misschien de app opnieuw installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
[quote]NeverSettle schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:23:
[...]

Soms ontvang ik het eerder via OTA dan via Oxygen Updater.

Op dit moment OTA in NL te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Heb net de update C.21 gekregen. Aantal punten die mij gelijk opvallen:
  1. Zachte modus wireless charging is nog steeds niet gefixt
  2. Gaming modus notificatie die de hele tijd opkomt is wel weg vooralsnog.
Verdere dingen die me eventueel op gaan vallen of te binnen schieten zal ik ook posten in een nieuwe forumreactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nu ook op C21 en weer een nieuwe bug. Heb altijd mijn telefoon via Android auto aan de kabel verbonden. Kreeg een telefoontje en bij opnemen bleef het gesprek op het scherm actief, maar schakelde niet door op de auto zelf dus kon het gesprek niet voeren. Dit werkte eerst prima.

Dus de derde update die gezeik oplevert. Ik denk dat ik toch dit toestel maar ga vervangen binnenkort, ben er wel klaar mee. Erg zonde want de hardware is goed, maar softwarematig gewoon min of meer verpest waardoor ik er geen tevreden gevoel meer bij heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 17-07-2022 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Southern Sun schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:12:
Nu ook op C21 en weer een nieuwe bug. Heb altijd mijn telefoon via Android auto aan de kabel verbonden. Kreeg een telefoontje en bij opnemen bleef het gesprek op het scherm actief, maar schakelde niet door op de auto zelf dus kon het gesprek niet voeren. Dit werkte eerst prima.

Dus de derde update die gezeik oplevert. Ik denk dat ik toch dit toestel maar ga vervangen binnenkort, ben er wel klaar mee. Erg zonde want de hardware is goed, maar softwarematig gewoon min of meer verpest waardoor ik er geen tevreden gevoel meer bij heb.
En als je de cache leegt van Android Auto (via settings > apps > apps management > Android Auto > storage usage > clear cache)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Southern Sun schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:12:

Het leven zit vol verrassingen! Omarm ze i.p.v. er tegen te vechten. _/-\o_
(btw, soms helpt het je radio-unit even te resetten ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
NeverSettle schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:39:
[...]

En als je de cache leegt van Android Auto (via settings > apps > apps management > Android Auto > storage usage > clear cache)?
Tnx hier had ik nog niet aan gedacht, eens proberen.
*Edit: top dit werkt!

Wennen aan veranderingen al genoeg gedaan, maar als je dit soort functionaliteiten verliest valt er weinig te omarmen en werkt het toch cumulatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Heb nu van KPN een nieuwe simkaart en het contactloos betalen met de ING app werkt ook weer! Super fijn en bedankt voor de tip voor degene die het toentertijd was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rayfano schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:18:
Heb nu van KPN een nieuwe simkaart en het contactloos betalen met de ING app werkt ook weer! Super fijn en bedankt voor de tip voor degene die het toentertijd was!
Snap niet dat dat werkt. Zijn die zoveel nieuwer dan qua technieken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 08:31
Anonymoussaurus schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Snap niet dat dat werkt. Zijn die zoveel nieuwer dan qua technieken?
Blijkbaar gebruikt de ing app verschillende manieren voor online / mobiele betalingen (ergens gelezen, niet zelf bedacht) waardoor oudere simkaarten niet goed samenwerken met de app onder Android 12.

Van wat ik begrepen en gevonden heb... Ik was ook sceptisch maar het werkte ...vandaar ook advies...nieuwe simkaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
devilkin schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:54:
[...]

Voor wie op Nameless zit: er is er weer een update, de eerste op basis van OOS12 firmware, dus die kan je niet zomaar updaten!
https://telegra.ph/Installation-instructions-07-23
EDIT: als ik het zo lees op XDA bij de 8T, lezen een hoop mensen de changelog niet :F

Daar gaan we weer :/ : alles resetten door eerst weer OOS11 te installeren en bijwerken naar OOS12.
Iemand enig idee waarom ze dit aangeven?
"Better back up your persist.img"
Zie er verder niks over in de instructies en heb er zelf nooit iets mee gedaan in m'n ervaringen met custom ROMs.

Denk dat ik deze nog even oversla trouwens en wacht tot ten minste de volgende build: Optimized Charging zit er even niet meer in.

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 26-07-2022 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 22:18

Convoy

g44p

-Sir_Killalot- schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:50:
[...]

Voor wie op Nameless zit: er is er weer een update, de eerste op basis van OOS12 firmware, dus die kan je niet zomaar updaten!
https://telegra.ph/Installation-instructions-07-23

Daar gaan we weer :/ : alles resetten door eerst weer OOS11 te installeren en bijwerken naar OOS12.
Iemand enig idee waarom ze dit aangeven?
"Better back up your persist.img"
Zie er verder niks over in de instructies en heb er zelf nooit iets mee gedaan in m'n ervaringen met custom ROMs.

Denk dat ik deze nog even oversla trouwens en wacht tot ten minste de volgende build: Optimized Charging zit er even niet meer in.
Vanochtend update naar Nameless-AOSP_instantnoodlep-12.1-20220723-1317-Official gedaan, allemaal dikke prima tot nu toe 8)

Inderdaad wel eerst even met MsmDownloadTool aan de gang ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Convoy op 24-07-2022 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

eindelijk maar eens de update naar 12 gedaan. Mijn issues:
- wat is die OnePlus launcher een drama zeg en geen enkele migratie van mijn homescreen, widgets en mappen. Maar goed Nova is een verademing wat betreft instelbaarheid dus dat maar snel weer in gebruik genomen.
- is mis de lockdown-optie waarmee je smart unlock, fingerprint etc geforceerd tijdelijk kan uitzetten, ik gebruik dat graag tijdens het hardlopen maar de optie ontbreekt nu ineens in het extended power menu.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-05 14:07
Na maanden niet kunnen betalen met NFC en ING werkt het eindelijk weer na de update naar 11_C.21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 13:07
Stimpy68 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:15:
Na maanden niet kunnen betalen met NFC en ING werkt het eindelijk weer na de update naar 11_C.21
hier werkt het gelukkig ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Bij mij doet Face Unlock het niet meer... Heeft nog iemand hier last van of weet iemand hoe je dit kan fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
rayfano schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:28:
Bij mij doet Face Unlock het niet meer... Heeft nog iemand hier last van of weet iemand hoe je dit kan fixen?
Huidige face unlock verwijderen en opnieuw instellen? Wat is de OxygenOS versie waar je toestel op draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayfano
NeverSettle schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Huidige face unlock verwijderen en opnieuw instellen? Wat is de OxygenOS versie waar je toestel op draait?
Thanks voor je reactie! Het is niet dat hij m'n gezicht niet herkent, maar het hele Face Unlock wordt niet gestart als ik op de on/off knop klik. Geen ring om de camera zoals vanouds of het icoontje dat Face Unlock aan het zoeken is... Heel erg apart!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Deze app doet de job voor de verwijderde lockdown-optie in het power-menu.
https://steprimo.com/goto/us/com.radefffactory.lockdown/

wat een armoe als dat soort functies gewoonweg uit het OS worden gehaald.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
aardbeix15 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:34:
Deze app doet de job voor de verwijderde lockdown-optie in het power-menu.
https://steprimo.com/goto/us/com.radefffactory.lockdown/

wat een armoe als dat soort functies gewoonweg uit het OS worden gehaald.
OnePlus haalt vaker functies weg, om ze vervolgens als "nieuwe" features toe te voegen bij een update.
Hoewel OxygenOS 12 gebouwd is op ColorOS codebase en dus standaard iets andere functies heeft? Vandaar dat bepaalde features ook anders benoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Ook met de laatste update krijg ik het volgende maar niet voor elkaar.
In 11 stond mijn display altijd aan.
Hierdoor kan in de nacht zien hoe laat het is.
Echter gaat het scherm uit in de avond.

Iemand een oplossing hiervoor gevonden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpucNu0i-Eb8fbd6dOsIyZ1Zzho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7FjKEdb13aDUNHWWHvLA8Ok.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
sterremos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:08:
In 11 stond mijn display altijd aan.
Hierdoor kan in de nacht zien hoe laat het is.
Echter gaat het scherm uit in de avond.
Weergave opties kun je toch kiezen wanneer het aan moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Vroem schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

Weergave opties kun je toch kiezen wanneer het aan ?
Volgens mij is dat toch automatisch overschakelen?

Deze staat ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
sterremos schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Volgens mij is dat toch automatisch overschakelen?

Deze staat ook
Als je hem op hele dag zet zou hij aan moeten zijn... Ik heb zelf power saving geselecteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

AOD in Android 12 met de Oneplus 8 pro werkt niet.
Mij mij stonden alle opties aan (zoals ook bij 11).
Ik heb maar heel even dat de AOD werkt. Maar na iets van 30 min word het scherm zwart en zie ik dus niets meer. Ook na aan/uit zetten. Cache clearen etc. Is het maar een halfwerkende functie (bij mij)
Ook werkt bij mij de wekker functie niet lekker. Nu blijft het AOD wel actief. Maar staat te helder.
Heb dus een gloed in de kamer. Krijg ik ook niet aangepast.

Voor mij geen issues meer. De OP8 pro is verhuisd naar de opberglade en dient nu als backup phone.
Vanaf nu is de NP1 mijn daily.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ik begrijp van meerdere nieuwssites dat de 8 en de 8 Pro een update krijgen naar OxygenOS 13. Als 12 al zo brak is, wat moet dat dan niet worden met 13?
Ik zou graag willen updaten maar door alle horrorverhalen blijf ik voorlopig lekker op 11 hangen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
DarkSide schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:07:
AOD in Android 12 met de Oneplus 8 pro werkt niet.
Mij mij stonden alle opties aan (zoals ook bij 11).
Ik heb maar heel even dat de AOD werkt. Maar na iets van 30 min word het scherm zwart en zie ik dus niets meer. Ook na aan/uit zetten. Cache clearen etc. Is het maar een halfwerkende functie (bij mij)
Ook werkt bij mij de wekker functie niet lekker. Nu blijft het AOD wel actief. Maar staat te helder.
Heb dus een gloed in de kamer. Krijg ik ook niet aangepast.

Voor mij geen issues meer. De OP8 pro is verhuisd naar de opberglade en dient nu als backup phone.
Vanaf nu is de NP1 mijn daily.
Apart, AOD werkt hier prima. Wel even op "all day" gezet i.p.v. "power saving". Wekker doet het ook prima hier, ik gebruik het dagelijks als mijn wekker (wel een tweede wekker voor het geval mijn telefoon leeg is :P). Beide functies werkten hier vanaf update C.16 t/m C.21 nu.
NP1 lijkt mij ook wel een fijne toestel, ze hebben in ieder geval de volledige kernel code vrijgegeven. Daar kan OnePlus wat van leren...
ChokingHazard schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:54:
Ik begrijp van meerdere nieuwssites dat de 8 en de 8 Pro een update krijgen naar OxygenOS 13. Als 12 al zo brak is, wat moet dat dan niet worden met 13?
Ik zou graag willen updaten maar door alle horrorverhalen blijf ik voorlopig lekker op 11 hangen.
Zie video van Oneplus. Of de Oneplus site. Valt wel mee toch? Heb nu met OOS12 geen grote bugs, alles werkt :)

[ Voor 49% gewijzigd door NeverSettle op 04-08-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@NeverSettle Ik krijg het niet voor elkaar iig met/zonder powersaving e.d.
Geen zin om weer een volledige reset te doen. Ik was al een beetje op zoek naar een vervanger. En die heb ik gevonden.

en met wekker bedoel ik niet de wekker die afgaat. Daar gebruik ik gewoon de Google Home voor.
Maar als ik de OP8pro op de wireless dock zet. Dan had je normaal daar alleen de tijd te zien. en dan gedimd.
Ik zie nu wel de tijd. Maar vol brightness.

Op dit moment mijn geld gezet op OnePlus versie 2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
DarkSide schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:57:
@NeverSettle Ik krijg het niet voor elkaar iig met/zonder powersaving e.d.
Geen zin om weer een volledige reset te doen. Ik was al een beetje op zoek naar een vervanger. En die heb ik gevonden.

en met wekker bedoel ik niet de wekker die afgaat. Daar gebruik ik gewoon de Google Home voor.
Maar als ik de OP8pro op de wireless dock zet. Dan had je normaal daar alleen de tijd te zien. en dan gedimd.
Ik zie nu wel de tijd. Maar vol brightness.

Op dit moment mijn geld gezet op OnePlus versie 2 :-)
Ah zo, draadloos opladen met de OnePlus Warp Charge 50 Wireless Charger schijnt inderdaad niet meer goed te werken na OOS12 update. Zelf heb ik die draadloze lader niet, dus kan ik daar vrij weinig over zeggen.

Ben benieuwd hoe Nothing het gaat doen op de langer termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 17:07
NeverSettle schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Zie video van Oneplus. Of de Oneplus site. Valt wel mee toch? Heb nu met OOS12 geen grote bugs, alles werkt :)
Ik doel niet op de looks & feel, dat geloof ik allemaal wel. Ik doel op de bugs die onder andere hier en op het OnePlus forum gemeld werden/worden. Ik durf het nog niet zo goed aan eerlijk gezegd.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ChokingHazard schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Ik doel niet op de looks & feel, dat geloof ik allemaal wel. Ik doel op de bugs die onder andere hier en op het OnePlus forum gemeld werden/worden. Ik durf het nog niet zo goed aan eerlijk gezegd.
Hier werkt het prima. Ik kan alleen niks zeggen over een tweede SIM kaart en Android Auto, maar de rest werkt hier allemaal. Het enige wat ik heb gedaan is na het installeren van OOS12 een factory reset gedaan (gehele cache wipe werkt niet meer in Android 12).
Cache wipe voor het installeren van Android 12 werkt ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
Gisterenavond binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk6M1E2x3B-Z8mYb3-Pm_xznzY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAusHz5Nhk2jrAg3PqMhYoOC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Toevallig de Noord Amerikaanse of Indiaase variant? Heb nog niks van Europa gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
NeverSettle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Toevallig de Noord Amerikaanse of Indiaase variant? Heb nog niks van Europa gelezen.
Ik kreeg hem eerst in Oxygen Updater en toen officieel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzVAVF3norjD5CddKonA_mB5rlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyN7ssVPiBLz0CYe4G50jpAq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Gebruik hier nu ook een week versie 12. Heb meteen na installatie een volledige wipe gedaan en opnieuw begonnen (zonder back-up terug zetten). Telefoon draait nog fijner dan op 11 vind ik (heb zelf sowieso animaties altijd op 0.5x staan in Dev settings). Ben nog geen bugs tegen gekomen, behalve dat de fingerprint niet altijd lekker reageert, maar zie dat dat in de volgende update hopelijk opgelost wordt dus.

Wel heb ik Nova launcher erop gezet omdat ik de iconen in de app drawer echt veel te groot vond. Heb zelf altijd alles op z'n kleinst staan qua letter grootte en iconen, maar dat kan in 12 blijkbaar niet voor de app drawer iconen. Nova launcher werkt wel prettig in ieder geval, alleen zit daar dan weer geen double tap to lock in. Afijn, ben nog steeds erg tevreden met mijn OP8 pro, die gaat nog wel een jaar of twee mee zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:41:
[...]

Ik kreeg hem eerst in Oxygen Updater en toen officieel

[Afbeelding]
Hmm, ik heb nog niks ontvangen via Oxygen Updater en officieel van OnePlus zelf. Ik gebruik enkel EU versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Laatst online: 25-05 12:54
Opperpanter2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:31:
Ik heb sinds kort (sinds Android 12 update?) dat tijdens bellen de telefoon niet door lijkt te hebben dat ik aan het bellen ben. Als ik bijvoorbeeld bel (of gebeld wordt) in whatsapp en de telefoon aan mijn oor houdt, krijg ik gigantisch veel phantom touches of hoe dat mag heten. Elke paar seconden wil hij een screenshot nemen, soms krijgt hij het voor elkaar de quick tasks te voorschijn te toveren en de flash light aan te zetten of de do not disturb uit te zetten. Heel irritant. Gisteren begon er zelfs een facebook live video te spelen terwijl ik aan het bellen was.

Iemand enig idee waar dit hem in kan zitten? Of het tijdens "gewoon bellen" ook gebeurt weet ik nog niet, zou een whatsapp dingetje kunnen zijn.
Iemand ondertussen hier nog iets over gehoord of ook last van? Inmiddels weer een update verder, maar probleem blijft. Kreeg laatst wel een popup dat ik whatsapp permissie moet geven om phone calls te managen. Maar vervolgens staat bij permissies dat dit al het geval is. Uninstall/Reinstall van Whatsapp gedaan, maar geen verbetering. Wel typisch dat problemen met Whatsapp (en camera) op de OPO ooit voor mij de reden waren om "nooit" meer een OP phone te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Opperpanter2 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Iemand ondertussen hier nog iets over gehoord of ook last van? Inmiddels weer een update verder, maar probleem blijft. Kreeg laatst wel een popup dat ik whatsapp permissie moet geven om phone calls te managen. Maar vervolgens staat bij permissies dat dit al het geval is. Uninstall/Reinstall van Whatsapp gedaan, maar geen verbetering. Wel typisch dat problemen met Whatsapp (en camera) op de OPO ooit voor mij de reden waren om "nooit" meer een OP phone te nemen.
Apart, ik heb dit ook, maar dan met gewoon bellen en ik zit op de Nameless ROM (laatste OOS11 based versie nog). Toen ik tijdens het bellen vanuit m'n ooghoek naar het scherm keek, viel me op dat het weliswaar werd uitgeschakeld zoals het hoort, maar dat alleen blijft als de proximity sensor strak door m'n oor geblokkeerd is. Het is bij geringe beweging dat er dan toch iets van afstand gemeten wordt en hoppa: scherm gaat aan. Hij reageert er veeel te trigger happy op, iets dat ik niet had op OOS11. Daarmee zag je dat het scherm pas aan ging als je het toestel goed en wel van je af had en dus pas gereageerd wordt alles de sensor voor langere tijd aangeeft niet meer te zijn geblokkeerd. Voor iets dat primair een telefoon is, kan ik er niet eigenlijk niet bij dat een dergelijke functie heden ten dage nog issues kan hebben. "Guess I'm holding it wrong." :F
Zo ook met broekbelletjes, dusdanig dat ik de emergency contact info maar van het lock screen verwijderd heb...

[ Voor 12% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-08-2022 12:11 . Reden: Toevoeging/verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Vandaag de nieuwe C.33 update ontvangen via Oxygen Updater. Tot zo ver geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 26-05 14:17
Net ook C.33 geïnstalleerd, maar zit er nog niet lang genoeg op om er iets over te zeggen.

Voor mij ging met C.21 het draadloos in elk geval wel goed. Een ding waar ik tegenaan liep met C.21 wat ik met C.33 niet meer lijk te hebben is dat de multitasking view maar de helft van de tijd werkte. Toch altijd een pas vooruit en een pas achteruit met elke update die deze telefoon krijgt. Hopelijk deze keer geen nieuwe problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:00
Ah gelukkig, de C.33 lost de vervelende scroll bug op die ik had als je de lijst met apps omhoog trok en dan oncontroleerbaar door bleef scrollen, ook al drukte om de beweging te laten stoppen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
De bug die aanwezig was met Nova launcher (schuddend beeld als je naar homepage gaat) is precies ook al even weg... Ik lette er onlangs op 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
Weet iemand waarom de
OnePlus Launcher niet / weinig wordt geüpdate in de store. Heb al een tijdje 5.1.16 (9 nov 21) maar via een apk mirror is 5.2.63 beschikbaar?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01
Update C.33 helaas nog niet ontvangen! Even wachten nog :D

• NeverSettle
Puddi Puddin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:31:
Update C.33 helaas nog niet ontvangen! Even wachten nog :D
Of via Oxygen Updater app downloaden, die halen de updates vanuit OnePlus servers :)

• NeverSettle
Joenos schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:02:
Weet iemand waarom de
OnePlus Launcher niet / weinig wordt geüpdate in de store. Heb al een tijdje 5.1.16 (9 nov 21) maar via een apk mirror is 5.2.63 beschikbaar?
Volgens mij werkt de OnePlus Launcher niet meer op OxygenOS 12.1. Als ik een andere launcher kies zie ik de OnePlus Launcher niet meer staan, wel "System Launcher".

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01
NeverSettle schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:16:
[...]

Of via Oxygen Updater app downloaden, die halen de updates vanuit OnePlus servers :)
Ja die heb ik geprobeerd. Echter accepteert hij bij het voorbereiden de update zip niet zowel via local upgrade als de aparte system update app.

• NeverSettle
Puddi Puddin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ja die heb ik geprobeerd. Echter accepteert hij bij het voorbereiden de update zip niet zowel via local upgrade als de aparte system update app.
Apart, het is als het goed is geen ZIP bestand (ik verwijder het zodra het geïnstalleerd is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

Apart, het is als het goed is geen ZIP bestand (ik verwijder het zodra het geïnstalleerd is).
Wel een zip bestand, maar local upgrade pakte 'm netjes uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Joarie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:39:
Ah gelukkig, de C.33 lost de vervelende scroll bug op die ik had als je de lijst met apps omhoog trok en dan oncontroleerbaar door bleef scrollen, ook al drukte om de beweging te laten stoppen.
Nou de vreugde is van korte duur. Merk dat er met deze update andere kleine vervelende bugjes er in zijn geslopen. Zo heb ik al een keer gehad dat een chromepagina absoluut niet wou scrollen en kom ik regelmatig een bug tegen dat na het minimaliseren van een app een mapje van apps niet wil openen.

De volgende telefoon wordt helaas geen OnePlus...de zoektocht gaat weer verder naar een kale Android telefoon met fatsoenlijke specs

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
Joarie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Nou de vreugde is van korte duur. Merk dat er met deze update andere kleine vervelende bugjes er in zijn geslopen. Zo heb ik al een keer gehad dat een chromepagina absoluut niet wou scrollen en kom ik regelmatig een bug tegen dat na het minimaliseren van een app een mapje van apps niet wil openen.

De volgende telefoon wordt helaas geen OnePlus...de zoektocht gaat weer verder naar een kale Android telefoon met fatsoenlijke specs
Ik draai al een tijdje met de Bromite browser (gebaseerd op chrome, echter zonder de pulp) en die werkt flawless. En een kale Android telefoon zonder issues... ben benieuwd naar je keuze. Volgens mij mankeert er aan ieder toestel wel iets. En is het niet direct, dan wel na een update. That's life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
micheldenhaag schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Ik draai al een tijdje met de Bromite browser (gebaseerd op chrome, echter zonder de pulp) en die werkt flawless. En een kale Android telefoon zonder issues... ben benieuwd naar je keuze. Volgens mij mankeert er aan ieder toestel wel iets. En is het niet direct, dan wel na een update. That's life!
Precies, hoor van bekende dat Nothing OS (redelijk schone/kale android) ook kleine bugs heeft.
Google Pixel 6 series was ook niet zo bug vrij...

[ Voor 4% gewijzigd door NeverSettle op 13-08-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:06

HaTe

haat niet

Puddi Puddin schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Had ik ook. Je kan de update zip aanpassen en flashen volgens deze instructie, dan slaat hij de verificatie over:
https://www.reddit.com/r/..._install_full_ota_update/

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Sinds de update heb ik last van dat de vingerafdruk scanner slecht werkt. Terwijl er in de log stond dat dit juist verbeterd zou moeten zijn. Alle 4 de vingers opnieuw registreren heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
micheldenhaag schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Tuurlijk ben ik ervan bewust dat geen enkele besturingssysteem bugvrij is. Zelfs in plant automation is dat geen uitzondering (ook gij Siemens!). Waar het bij mij geen schoonheidsprijs verdiend is dat als het bugjes zijn die bij normale handelingen als zichtbaar zijn en de natuurlijke flow van het gebruik hinderen. Die had ik minder met Nexus5 (X) en de Nokia 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Upbeat schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:46:
Sinds de update heb ik last van dat de vingerafdruk scanner slecht werkt. Terwijl er in de log stond dat dit juist verbeterd zou moeten zijn. Alle 4 de vingers opnieuw registreren heeft niet geholpen.
Apart, hier werkt het juist wel beter. Ben benieuwd wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Upbeat schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:46:
Heb hetzelfde inderdaad, de enige bug die ik nog ervaar. Hoopte dat het voorbij zou zijn bij de laatste update maar helaas. Enige oplossing is heel snel achter elkaar m'n vinger proberen te scannen, dan werkt het uiteindelijk. Overigens ervaar ik dit probleem maar zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nameless heeft weer een update gekregen:
https://sourceforge.net/p...activity/?page=0&limit=25

OxygenOS 12 C.33 firmware is required!
Check link for instruction: https://telegra.ph/Installation-instructions-08-17

Dat wordt dus iedere keer dat OP een (firmware) update uitbrengt, MSM gebruiken, upgraden en weer unlocken...
Had niet gedacht dat er nog firmware updates nodig waren voor een device dat al 2 major Android versions gehad heeft, maar ik heb me dan ook nog niet verdiept in wat er van de updates via firmware gefixt wordt.

Als ik dan toch naar C.21/C.33 moet, kan ik die ook nog wel even uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 17-08-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:57:
Nameless heeft weer een update gekregen:
https://sourceforge.net/p...activity/?page=0&limit=25

OxygenOS 12 C.33 firmware is required!
Check link for instruction: https://telegra.ph/Installation-instructions-08-17

Dat wordt dus iedere keer dat OP een (firmware) update uitbrengt, MSM gebruiken, upgraden en weer unlocken...
Had niet gedacht dat er nog firmware updates nodig waren voor een device dat al 2 major Android versions gehad heeft, maar ik heb me dan ook nog niet verdiept in wat er van de updates via firmware gefixt wordt.

Als ik dan toch naar C.21/C.33 moet, kan ik die ook nog wel even uitproberen.
Sterker nog, OnePlus 8 series krijgen nog Android 13 :) Ik begreep dat Google Pixel toestellen die Android 13 hebben niet meer terug kunnen naar Android 12 (vanwege een security issue).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tijdje geleden alweer, maar yep, hier nog even de aankondiging: https://community.oneplus.com/thread?id=1126165105328259077
Hello everyone,

We have started to push the incremental rollout of a new hotfix OxygenOS 12 update – C.33 – for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro, replacing the recently-released C.32 build.

OP8
IN: IN2011_11.C.33
EU: IN2013_11.C.33
NA: IN2015_11.C.33

OP8 Pro
IN: IN2021_11.C.33
EU: IN2023_11.C.33
NA: IN2025_11.C.33

Changelog

System
  • Improves system stability for some scenarios.
  • Fixes an issue where fingerprint unlock might be slow to respond.
  • Optimizes the experience of fingerprint unlocking.
  • Integrates the July 2022 Android security patch to enhance system security.
Communication
  • Improves stability of mobile network connections.

Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie