Nog nooit eerder kwamen er zo vroeg vóór de launch details bekend over het volgende OnePlus-toestel. Het is op het moment van schrijven 13 januari en sinds een aantal maanden is de geruchtenmolen alweer in volle gang.
Terug naar Inhoudsopgave

LET OP: dit zijn nog niet officieel bevestigde specificaties van de OnePlus 8-serie. OnePlus heeft op het moment het een en ander bekend gemaakt. Zie hiervoor Nieuws en links. Het zijn, voor nu, voornamelijk geruchten. Voor de meeste onderstaande specificaties, zijn er bronnen (zie Nieuws en links).

Datum van aankondiging: 14 april
Terug naar Inhoudsopgave

8 Pro:
8:
8 Lite:

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenDoor
V1.013-01-2020Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.0.123-01-2020Render veranderd van OnePlus 8 LiteAnonymousWP
V1.0.230-03-2020In plaats van elke keer de lijst aanvullen met URL's, kan je nu gewoon op de link klikken die je doorverwijst naar alle gepinde berichten.AnonymousWP
V1.1.006-04-2020Vermoedelijke specificaties aangepast. Ook de render van de 8 Lite (Z-serie) aangepast qua verhouding. Tot slot nog de aankondigingsdatum toegevoegd.AnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 43% gewijzigd door AnonymousWP op 06-04-2020 12:02. Reden: Zie changelog]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

@AnonymousWP Goeie startpost! Kudos!
Ik ben echt héél benieuwd naar ze alledrie. Was 't niet zo dat de voorlopige geruchten waren dat de Lite een mediatek soc kreeg en een plat scherm, waar de andere twee een sd865 kregen met afgebogen schermranden?

En er zou ook een popup selfiecam in de 8 of in de 8 pro (of allebei?) zitten (zoals ook zichtbaar was in de foto van de announcement van oneplus op 't forum), waar in de Lite die punch hole zou zitten.

Persoonlijk hoop ik heel erg op het volgende:
- dat of de 8 of de 8 pro een plat scherm krijgt
- dat de fullHD schermen dit keer géén last hebben van de vervelende groentint die op de 7T zat
- dat de 8 en 8 pro beide 120hz display krijgen
- dat de camerakwaliteit nou eens écht on par is en dat oneplus eens geeft wat de Community al sinds de OP3 wilt
- dat de 8 en 8 pro allebei popup selfie cams krijgen (beter voor privacy)
- dat bij alledrie de telecam OIS zit

De S20 van Samsung gaat vermoedelijk de Super steady OIS krijgen die ook al op de S10 lite zit en schijnt echt superieur te zijn. Ik hoop dat oneplus echt een kwaliteitsslag gaat maken!

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Deathchant schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:32:
@AnonymousWP Goeie startpost! Kudos!
Ik ben echt héél benieuwd naar ze alledrie. Was 't niet zo dat de voorlopige geruchten waren dat de Lite een mediatek soc kreeg en een plat scherm, waar de andere twee een sd865 kregen met afgebogen schermranden?

En er zou ook een popup selfiecam in de 8 of in de 8 pro (of allebei?) zitten (zoals ook zichtbaar was in de foto van de announcement van oneplus op 't forum), waar in de Lite die punch hole zou zitten.

- dat de fullHD schermen dit keer géén last hebben van de vervelende groentint die op de 7T zat
- dat de camerakwaliteit nou eens écht on par is en dat oneplus eens geeft wat de Community al sinds de OP3 wilt

De S20 van Samsung gaat vermoedelijk de Super steady OIS krijgen die ook al op de S10 lite zit en schijnt echt superieur te zijn. Ik hoop dat oneplus echt een kwaliteitsslag gaat maken!
Thanks!
Ja dat klopt inderdaad. Dat heb ik ook gelezen, maar heb ook weer gelezen dat het een 865G zou kunnen worden. :p

Dat schijnt dus niet te kloppen. Tuurlijk, het zijn geruchten, maar de echte bekende leakers zoals OnLeaks heeft het meestal goed. Daar vertrouw ik zelf op.

Mijn OnePlus 7 Pro heeft trouwens ook een super steady mode hoor. Werkt ook gigantisch goed moet ik zeggen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30
Mooi toestel, beter dan de 7T wat uiterlijk betreft als je het mij vraagt. Het gedoe met de groene tint in het scherm bij de 7T serie maakt me wel wat huiverig in het meteen blind aanschaffen van de OP8...

Desondanks volg ik de informatie over OP8 wel op de voet. Het zou me, gezien alles wat er nu al bekend is, niet verbazen als de OP8 eerder gereleased wordt dan in het jaar hiervoor. Misschien wel om te gaan concurreren met o.a. de Xiaomi Mi 10 (Pro) en de Samsung S20 serie. Ik heb hier niet direct aanwijzingen voor, eerder een voorgevoel wat aangewakkerd wordt door de vele informatie die nu al bekend is.

[Voor 39% gewijzigd door 13art op 14-01-2020 14:50]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hun strategie is sowieso veranderd. Van 2 telefoons per jaar (1 in het voorjaar, 1 in najaar) naar ineens 2 versies per half jaar. Zou mij idd niks verbazen als ze nu, als flagshipzijnde, ook gaan releasen tegelijk met de rest. Stiekem hoop ik er wel een beetje op :)
Ik had begrepen dat Samsung's 120Hz-ideeen gestaakt worden bij de qHD resoluties, en dat enkel de fHD+ beeldschermen de 120Hz krijgen. Dan heeft Oneplus dan toch weer een streepje voor :)

EDIT: hmmm....120Hz lijkt bij de OP8 "most likely" alleen op de OP8 Pro te komen. De overige 2 zouden 90Hz krijgen:
Yesterday, OnePlus unveiled its new 120Hz OLED display, which will likely be exclusive to the Pro, the other two should have 90Hz screens.
https://www.gsmarena.com/...d_in_india-news-41027.php

Als ik de plaatjes bekijk, krijgt de Pro dus een 4e camera. Zie ik daar een streepje voor de laser AF, die dus niet zit in de OP8?

[Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 14-01-2020 17:01]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:32:

- de Pro krijgt sowieso geen plat scherm en volgens de geruchten de reguliere 8 ook niet, alleen de lite
- hoop ik met je mee
- sinds de introductie van de 7 Pro, blijft de reguliere versie wat achter (al hebben ze dat met de 7T enigszins goedgemaakt) dus het wordt nog afwachten of de reguliere ook een 120Hz krijgt, ik denk eerlijk gezegd dat dat voorbehouden is aan de Pro
- dat hoopt iedereen denk ik, het is het enige gebied waarop ze simpelweg niet mee kunnen komen
- alle geruchten wijzen op punch holes en mocht dat niet zo zijn dan zie ik alleen de Pro een pop-up krijgen
- overal OIS is fijn, maar hopelijk ook dual pixel autofocus welke superieur is aan phase-detect autofocus

@l3art ik denk persoonlijk ook dat OnePlus steeds dichter op de Samsung releases gaat zitten omdat ze daarmee willen concurreren, al zullen ze daarvoor wel hun camera software op orde moeten krijgen.

@Deathchant inderdaad van 2 telefoons, naar 6 telefoons (inclusief 5G versies) per jaar en daar komt dit jaar mogelijk nog een Lite variant bij. Hopelijk gaat de ondersteuning op gebied van software updates daar niet onder lijden.

Hoe kom je eigenlijk bij dat Samsung verhaal, want volgens mij is het juist de S20 Ultra die als enige een 120Hz scherm gaat krijgen en die beschikt over een qHD scherm.
Deathchant schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:01:
Als ik de plaatjes bekijk, krijgt de Pro dus een 4e camera. Zie ik daar een streepje voor de laser AF, die dus niet zit in de OP8?
De Pro krijgt volgens de geruchten inderdaad nog een ToF camera zowel op de achterkant als op de voorkant. De laser AF zit bij de Pro naast de camera module, bij de reguliere zit deze in de camera module (een veel nettere oplossing, vooral met het oog op hoesjes).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-04 21:54
Door de 5g module kan er geen pop up camera gebouwd worden heb ik gelezen.
Daar zit zeker wat in.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Goeie TS. Als ik er eentje moet kiezen zou ik voor de lite gaan. Puur omdat die wel een vlak scherm heeft.

[Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 14-01-2020 19:43]

• RutgerVitesse
Gekke is wel dan er een Oneplus 7t Pro McLaren op de markt is😅

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:23
Even enigszins off-topic, maar ik doe momenteel wat werk voor OnePlus en als jullie toevallig in de Nederlandse UI van de telefoon wat zaken tegenkomen die niet helemaal kloppen (qua Nederlandse taal), zouden jullie dat dan even kunnen melden / DM-en naar mij? Dan zorg ik ervoor dat het aangepast wordt :)

• 13art
RutgerVitesse schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:03:
Door de 5g module kan er geen pop up camera gebouwd worden heb ik gelezen.
Het zegt niet wat natuurlijk want het is maar een computer afbeelding, maar een afbeelding, die door OP zelf is gedeeld m.b.t. het 120Hz scherm, daar zie je wel de motor voor de pop up camera in zitten.

offtopic:
Snowdog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:45:
Even enigszins off-topic, maar ik doe momenteel wat werk voor OnePlus en als jullie toevallig in de Nederlandse UI van de telefoon wat zaken tegenkomen die niet helemaal kloppen (qua Nederlandse taal), zouden jullie dat dan even kunnen melden / DM-en naar mij? Dan zorg ik ervoor dat het aangepast wordt :)

Als jij voor mij een OP8 regelt zal ik het uitgebreid bekijken ;)

[Voor 34% gewijzigd door 13art op 14-01-2020 21:20]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:23
l3art schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:09:
[...]

offtopic:
Snowdog schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:45:

Als jij voor mij een OP8 regelt zal ik het uitgebreid bekijken ;)
offtopic:
Haha, ik vrees dat dat er niet inzit, zelfs niet voor mijzelf ;(

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:52
Bezitter van de Oneplus 5T (StarWars) ga ik dit topic volgen op de voet.
De 8 series zou een goede vervanger worden van de 5, gewoon omdat het kan. Toestel zelf is nog prima na bijna 2 jaar in bezit.

http://specs.tweak.to/5253

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

l3art schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:09:
[...]

Het zegt niet wat natuurlijk want het is maar een computer afbeelding, maar een afbeelding, die door OP zelf is gedeeld m.b.t. het 120Hz scherm, daar zie je wel de motor voor de pop up camera in zitten.

[Afbeelding]
Hmm, ik heb verder niet echt problemen met een punchhole, maar als ik een keuze moest maken, dan doe mij maar de popupcam, dus ik hoop dat het plaatje klopt. Tot nu toe heb ik alleen maar renders gezien van een OP8-serie met punchhole.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik ga deze toch maar eens volgen. Deze zomer loopt het abonnement af van mijn OP6, hoewel deze het nog prima doet sta ik wel open voor verleiding :+ zou wel een iets betere camera kwaliteit willen en beter geluid uit de speaker. Geen notch lijkt me dan toch ook wel fijn. Weet alleen nog niet wat ik van gebogen scherm randen vind.

[Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 19-01-2020 17:50]

Southern Sun schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:47:
Ik ga deze toch maar eens volgen. Deze zomer loopt het abonnement af van mijn OP6, hoewel deze het nog prima doet sta ik wel open voor verleiding :+ zou wel een iets betere camera kwaliteit willen en beter geluid uit de speaker. Geen notch lijkt me dan toch ook wel fijn. Weet alleen nog niet wat ik van gebogen scherm randen vind.
Wat is het verschil in de praktijk tussen punchhole en notch dan? Beiden zijn een hap uit je scherm.

• Southern Sun
AnonymousWP schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:36:
[...]

Wat is het verschil in de praktijk tussen punchhole en notch dan? Beiden zijn een hap uit je scherm.
Oppervlakte scheelt nogal. In hoeverre een punchhole echte afleidt moet ik in de praktijk eerst nog eens bekijken. Maar dat doe ik wel na de release later dit jaar.
Southern Sun schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:39:
[...]

Oppervlakte scheelt nogal. In hoeverre een punchhole echte afleidt moet ik in de praktijk eerst nog eens bekijken. Maar dat doe ik wel na de release later dit jaar.
Ligt eraan of je een 8 of 8 Pro bedoelt. Eerstgenoemde heeft een enkele punchhole en laatstgenoemde 1 grote punchhole.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
https://true-tech.net/one...o-confirms-120hz-display/

[Voor 25% gewijzigd door AnonymousWP op 20-01-2020 14:53]

• RutgerVitesse
Echt balen dat geen enkel merk meer met pop up camera gaat werken!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 20:42
dus als ik het goed lees, is het verschil tussen de lite en de pro, 90hz tegenover 120hz, een iets minder goede camera voor de lite en een iets mindere batterij, en een marginaal kleiner scherm?? Maar het prijsverschil tussen de 2 zal veel meer zijn dan de 4 zaken die ik heb opgenoemd goed te praten waarschijnlijk?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De screenshot bevestigt natuurlijk niet of je in de QHD resolutie ook kunt schakelen tussen deze 3 modi.
Samsung zelf heeft al bevestigd dat zij het niet ondersteunen in deze resolutie om 120Hz aan te bieden. Alleen in de FHD+ resolutie.
Gaat Oneplus dan weer guinea pig zijn van Samsungs displays om te kijken met welke gebreken (of niet) het display gaat kampen? (zoals de groentint van de 7T, alhoewel leek dat niks met de refreshrate te maken te hebben).

Ik was eigenlijk toch ook wel hoopvol op een popupcamera ipv punchhole, maar als het dit wordt, dan is me dat ook prima.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Altijd fijn de inconsistentie in zulke artikelen. Op basis van welke informatie concluderen ze dat dit een afbeelding van de 8 Pro zou zijn? Het lijkt mij eerder een afbeelding van de 8, aangezien de Pro zou beschikken over een dubbele front camera.

Wel fijn overigens dat je kan kiezen tussen 60, 90 en 120Hz. Dat zouden ze met meer dingen moeten doen, zoals AOP, alert slider en verhouding van foto's.

[Voor 12% gewijzigd door Laguna op 20-01-2020 17:44]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Altijd fijn de inconsistentie in zulke artikelen. Op basis van welke informatie concluderen ze dat dit een afbeelding van de 8 Pro zou zijn? Het lijkt mij eerder een afbeelding van de 8, aangezien de Pro zou beschikken over een dubbele front camera.
Daarom heet het ook Geruchten en Speculaties ;) Ik ging er vanuit dat het de OP8 Pro was, vanwege de curved edges en omdat de startpost dit ook laat zien. Maar then again, zou de reguliere 8 die volgens de geruchten ook krijgen. Alleen de Lite zou een plat scherm krijgen.
Ze laten in het 120Hz praatje ook de inner workings van de bovenkant van de telefoon zien om die MEMC chip te showen, en dus ook het popup camera mechanisme laten zien.
Dus ik hoop dat ze in Februari, net als Xiaomi, Sony en Samsung, hun lineup bekend maken, want ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe OP-toestellen.

Acemath schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:48:
dus als ik het goed lees, is het verschil tussen de lite en de pro, 90hz tegenover 120hz, een iets minder goede camera voor de lite en een iets mindere batterij, en een marginaal kleiner scherm?? Maar het prijsverschil tussen de 2 zal veel meer zijn dan de 4 zaken die ik heb opgenoemd goed te praten waarschijnlijk?
Niet alleen een minder goede camera. Mist er ook een. Lees de topic-start nog maar eens een keer goed :p.
Deathchant schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:22:
De screenshot bevestigt natuurlijk niet of je in de QHD resolutie ook kunt schakelen tussen deze 3 modi.
Samsung zelf heeft al bevestigd dat zij het niet ondersteunen in deze resolutie om 120Hz aan te bieden. Alleen in de FHD+ resolutie.
Gaat Oneplus dan weer guinea pig zijn van Samsungs displays om te kijken met welke gebreken (of niet) het display gaat kampen? (zoals de groentint van de 7T, alhoewel leek dat niks met de refreshrate te maken te hebben).

Ik was eigenlijk toch ook wel hoopvol op een popupcamera ipv punchhole, maar als het dit wordt, dan is me dat ook prima.
Zo werkt het niet. Je zou bijna denken dat je de schuld bij OnePlus legt terwijl Samsung de displays maakt. Tuurlijk, het is schandalig dat die groene tint aanwezig was, maar wat moeten ze dan? Samsung is superieur op het gebied van smartphoneschermen en LG is meh. Als je de nieuwste snufjes (1440p, AMOLED, 120Hz) wilt bieden als eerste, dan wil je natuurlijk die kans pakken. Laten we zeggen dat 1/3e zo'n groentint heeft, dan is dat vervelend als bedrijf zijnde, maar heb je alsnog het overgrote deel wat tevreden is. Plus het feit dat van die 1/3e misschien maar een paar % van die mensen die groentint ziet in specifieke omstandigheden. Tuurlijk wil je dat als bedrijf wel riskeren. En trouwens, wie zegt dat OnePlus van de groentint af wist toen zij de displays bij Samsung afnamen?
Laguna schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Wel fijn overigens dat je kan kiezen tussen 60, 90 en 120Hz. Dat zouden ze met meer dingen moeten doen, zoals AOP, alert slider en verhouding van foto's.
/shrug. Waar staat dat de 8 Pro dubbele frontcamera krijgt? Betwijfel het, want staat niet op de gelekte renders (waarvan de maker een goede reputatie heeft).

• Acemath
[quote]AnonymousWP schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:42:
[...]

Niet alleen een minder goede camera. Mist er ook een. Lees de topic-start nog maar eens een keer goed :p.

[...]

Camera is in mijn geval echt wel bijzaak.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

AnonymousWP schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:42:

Zo werkt het niet. Je zou bijna denken dat je de schuld bij OnePlus legt terwijl Samsung de displays maakt. Tuurlijk, het is schandalig dat die groene tint aanwezig was, maar wat moeten ze dan? Samsung is superieur op het gebied van smartphoneschermen en LG is meh. Als je de nieuwste snufjes (1440p, AMOLED, 120Hz) wilt bieden als eerste, dan wil je natuurlijk die kans pakken. Laten we zeggen dat 1/3e zo'n groentint heeft, dan is dat vervelend als bedrijf zijnde, maar heb je alsnog het overgrote deel wat tevreden is. Plus het feit dat van die 1/3e misschien maar een paar % van die mensen die groentint ziet in specifieke omstandigheden. Tuurlijk wil je dat als bedrijf wel riskeren. En trouwens, wie zegt dat OnePlus van de groentint af wist toen zij de displays bij Samsung afnamen?
Ik weet niet hoe het werkt, ik vroeg me af of het zo werkte. Samsung heeft geen 90Hz op hun S10 of Note 10 serie gedaan. Oneplus wel met de 7 serie. Ik dacht dat een bedrijf wel het liefste zelf als eerste zou willen zijn met nieuwe snufjes/technologien. Dus ik vond het bijzonder dat ze hier niet voor kozen.

Nu zeggen ze dat ze 120Hz niet aanbieden voor de QHD resolutie, en wel fullHD. Oneplus zegt (volgens de geruchtenmolen) dat ze dus wél 120Hz aanbieden voor de QHD resolutie.
Dus vroege conclusie: Samsung gaat het wederom niet zelf als eerste hebben, maar Oneplus.
Nogmaals, ik weet niet hoe het werk, maar ik stelde me dit zo voor.

Zo gek is de gedachte dan toch vervolgens niet dat een bedrijf eerst voorzichtig wilt zijn met nieuwe techniek als het er niet helemaal zeker van is, en dus andere bedrijven eerst laat "proberen"?
Het zou toch zomaar eens kunnen zijn dat Oneplus andere "kwaliteitseisen" stelt aan een display dan Samsung omdat zij ook (nog steeds) onder Samsung geprijsd zijn en dus "genoegen" nemen met 99,5% ipv 99,99% qua quality control?

Dat ik de groentint erbij haalde en dat niet eerlijk is, fair enough, maar het kwam wel zo in me op dat Samsung er toch goed aan zou doen om een ander bedrijf het eerst te laten proberen als ze er zelf niet zeker van zijn, immers, als ze er zeker van zijn, waarom dan niet zelf als eerste ermee te komen?

Dat was mijn gedachtegang een beetje. Ik weet niet of het aan bepaalde afspraken/quality control bij de vragende partij (Oneplus) zou liggen als de schermen niet zo goed zouden zijn, of dat het aan de fabrikant van het scherm ligt die gewoon oplages maakt van het gevraagde onder hun eigen quality control. In dat laatste geval zou je dan eerder naar Samsung moeten wijzen ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:42:
[...]

Je loopt een beetje achter ;) er is al een nieuwe leak geweest waarna vervolgens de render is aangepast:

[...]

/shrug. Waar staat dat de 8 Pro dubbele frontcamera krijgt? Betwijfel het, want staat niet op de gelekte renders (waarvan de maker een goede reputatie heeft).
In de link die in hetzelfde artikel staat als waar je die foto vandaan hebt. De gelekte renders zijn ouder dan de informatie in die link. Op zowat iedere geruchten site staat juist dat de Pro over 2 front camera's zou gaan beschikken, 1 reguliere camera en 1 ToF camera.

@Deathchant de 7 Pro was de eerste met een Samsung 90Hz scherm en daar waren geen problemen, dus het pakt ook wel eens goed uit ondanks dat ze de eerste zijn.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Laguna You're right ;) Misschien het beste als ik even niet mijn mening geef over de 120Hz-displays e.d. Ik geef toe dat ik gewoon wat te sceptisch ben geworden. Laten we het erop houden dat ik "aarzelend nieuwsgierig" ben op wat Oneplus ons gaat voorschotelen met de 8 serie :)

De foto van je doet het niet. Ik zou de :large toevoeging in je link effe verwijderen.
Op de foto is zo'n zwart dingetje onder de flits te zien. Ik ga er vanuit dat dit Laser is om de AF te helpen? Misschien wel verstandig om idd ook op de Lite erbij te doen om eventuele AF-issues te voorkomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant vreemd de afbeelding doet het hier wel, ook in incognito modus en tevens bij een collega (oftewel ik vermoed dat het probleem aan jouw kant zit). Voor wat betreft die flitser en de Laser AF module, dat heeft de maker van de render zelf bedacht, dat is dus niet gebaseerd op gelekte informatie en het is dus maar de vraag of de Lite wordt voorzien van een Laser AF module.

https://twitter.com/OnLeaks/status/1213875957758599182

Ik zal later op de andere berichten reageren maar moet zo weg, dus eerst:

http://www.slashleaks.com/l/oneplus-8-512-gb-120hz

Laguna schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:21:
[...]

Je loopt een beetje achter ;) er is al een nieuwe leak geweest waarna vervolgens de render is aangepast:

[Afbeelding]

[...]

In de link die in hetzelfde artikel staat als waar je die foto vandaan hebt. De gelekte renders zijn ouder dan de informatie in die link. Op zowat iedere geruchten site staat juist dat de Pro over 2 front camera's zou gaan beschikken, 1 reguliere camera en 1 ToF camera.

@Deathchant de 7 Pro was de eerste met een Samsung 90Hz scherm en daar waren geen problemen, dus het pakt ook wel eens goed uit ondanks dat ze de eerste zijn.
Dankjewel. Dan zal ik binnenkort ook even de start-post aanpassen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK, volgens dit filmpje (ergens rond de 1 minuut) wordt gezegd dat de Samsung s20 wél 120hz aankan op de qhd resolutie maar dat ze die optie niet geven (waarschijnlijk door aanzienlijke battery drain?).
YouTube: ONEPLUS 8 PRO - Hands On!

Dus de displays die Samsung naar oneplus stuurt zijn hetzelfde (want Samsungs displayfabrieken zijn een losstaande entiteit) alleen schakelt oneplus de 120hz optie dus wél in.
Fair enough. Ik vraag me dan alleen wel af waarom Oneplus het wél enablet en Samsung zelf niet; als je kijkt naar puur de (geruchten) specs van de accu, dan lijken die van Samsung en oneplus niet echt vreselijk verschillend...
Of Oneplus maakt nu gewoon zeer goeie marketing om het straks een beetje te nuanceren en zeggen dat ze op zijn minst de keuze bieden (which is good) maar dat het significante drain heeft, waar samsung dit nu wel zeker weet en het dus voor is door de optie uit te schakelen.... Of ze voegen het met een update gewoon toe als blijkt dat 't wel meevalt.

Inmiddels komen er steeds meer youtube filmpjes die toch speculeren over dat oneplus, ondanks de recente afbeelding van de memc chip waarop de popup te zien is, een punch hole krijgt en dat dat een stap terug zou zijn, althans voor de Amerikaanse markt. Daar zou de OP7pro de eerste zijn met een popupcam.

Ik ben benieuwd! Ook heel benieuwd of ze in februari gaan komen of pas in de lente...

[Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 23-01-2020 09:52]

• 13art
Oneplus staat bekend om de agressieve accu besparing. Samsung doet dit niet. Hierdoor gebruikt Samsung naar verhouding meer accu. Misschien speelt dit mee in het niet enablen van de 120Hz want dan zou de accu nog sneller leeg gaan. Oneplus houdt door de agressieve besparing misschien wat meer reserves over. Of Oneplus kiest er voor deze keuze bij de gebruiker te laten. De accu laadt toch erg snel op middels warp charge, sneller dan de Samsung toestellen (tot nu toe) dus binnen no time weer juice om verder te kunnen.

• Ravefiend
  • Laatst online: 21:34

Ravefiend

Carpe diem!

Hoe zou het trouwens nog zitten met de curved edges van de OP8 Pro? Zou de radius even groot zijn als bij de OP7 Pro? Daarvan werd nogal vaak de opmerking gemaakt dat deze in vergelijking met andere merken opmerkelijk groter bleek te zijn, en voor sommigen zelfs als storend werd ervaren.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:37

lasharor

7 december 2004

l3art schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:18:
Oneplus staat bekend om de agressieve accu besparing. Samsung doet dit niet. Hierdoor gebruikt Samsung naar verhouding meer accu. Misschien speelt dit mee in het niet enablen van de 120Hz want dan zou de accu nog sneller leeg gaan. Oneplus houdt door de agressieve besparing misschien wat meer reserves over. Of Oneplus kiest er voor deze keuze bij de gebruiker te laten. De accu laadt toch erg snel op middels warp charge, sneller dan de Samsung toestellen (tot nu toe) dus binnen no time weer juice om verder te kunnen.
Hoop dat ze toch wat gaan veranderen aan die accu besparing. In combinatie met een smartwatch is het soms echt om te huilen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:18:
Oneplus staat bekend om de agressieve accu besparing. Samsung doet dit niet.
Sinds wanneer is dat? Bij mijn weten was het juist altijd andersom.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 03:26
Laguna schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Is volgens mij al heel lang zo, heb er met heel veel telefoons last van gehad (5, 5t, 6, 6t en 7), maar ze zijn het nu aan het minderen voor wat ik begrepen heb. Heb er nu ook bijna geen problemen meer mee op de 7t.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

renem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:19:
[...]

Is volgens mij al heel lang zo, heb er met heel veel telefoons last van gehad (5, 5t, 6, 6t en 7), maar ze zijn het nu aan het minderen voor wat ik begrepen heb. Heb er nu ook bijna geen problemen meer mee op de 7t.
Ok ik heb nog een OP3 en daar heb ik niet die ervaring vandaar.

Overigens als test bij de 7T kan je daar de accent kleur van OxygenOS aanpassen, zonder dat je de openstaande tabbladen (normaal/incognito) kwijtraakt?

• renem
Laguna schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Ok ik heb nog een OP3 en daar heb ik niet die ervaring vandaar.

Overigens als test bij de 7T kan je daar de accent kleur van OxygenOS aanpassen, zonder dat je de openstaande tabbladen (normaal/incognito) kwijtraakt?
Ik raak het niet kwijt maar je ziet wel dat Chrome opnieuw opstart. Nou dacht ik ook dat ik de optie aan had staan die de laatst geopende pagina's opnieuw opent bij het herstarten van Chrome, ik kan die optie alleen niet meer vinden.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ravefiend schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:46:
Hoe zou het trouwens nog zitten met de curved edges van de OP8 Pro? Zou de radius even groot zijn als bij de OP7 Pro? Daarvan werd nogal vaak de opmerking gemaakt dat deze in vergelijking met andere merken opmerkelijk groter bleek te zijn, en voor sommigen zelfs als storend werd ervaren.
Let's hope so, want bij de S7 edge vond ik de radius eigenlijk al te groot. Bij de S9 en S10 is het een stuk beter (iets strakker afgebogen). Ik vermoed zelf niet dat Oneplus dit gaat doen, maar gewoon bij de oude, grote radius blijft, omdat de telefoon anders wellicht teveel lijkt op andere toestellen...Functionaliteit boven vorm...das war einmaal....Maar goed, even afwachten. De lite schijnt dan wel weer een plat scherm te hebben, maar vermoedelijk heeft die dan ook mindere cameras...niet dat die nou zo goed waren op eerdere OP-telefoons, maar toch. Op zich hoef ik niet perse een SD865 chip te hebben (die mindere SD-chips zijn ook al goed genoeg eigenlijk), want een plat scherm is toch wel een pre. En ik ga ook niet wachten tot de 8T....mijn arme HTC....dat kan ik niet van em vragen O-)

• 13art
Laguna schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:14:
[...]

Ah ik zie dat het nu andersom is inderdaad.
https://dontkillmyapp.com/

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Ah ik zie dat het nu andersom is inderdaad.
https://dontkillmyapp.com/
Lees inderdaad dat OnePlus sinds de 5 daar de verkeerde kant mee opgegaan is, jammer om dat te lezen. Daarmee gaat direct het nut van de grote hoeveelheid RAM geheugen verloren. Op basis van die link zijn het veelal de Chinese merken die zich hier schuldig aan maken samen met Samsung en Asus. Oftewel de grote meerderheid van de huidige markt, erg slechte ontwikkeling wat mij betreft.
Overigens wel opmerkelijk het verschil tussen Oppo en OnePlus, en op basis van OxygenOS zou je eerder Pixel resultaten verwachten dan Huawei/Samsung resultaten.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vond 't vrij onverwacht nieuws dat de Samsung afstapt van 3d curved schermen (gelukkig!!!) ondanks eerdere "leaks" en renders waarbij dat nog niet zo was. Ik hoop dat zoiets onverwachts ook bij Oneplus 8 gaat komen (en dan niet alleen naar de lite) :D

Laguna, wanneer OP zo "agressief" met RAMbeleid omgaat, is dat iets waar je met de huidige telefoons (qua snelheid e.d.) echt iets van merkt? Ik zit nog op een relatief oude telefoon dus bij mij start bijvoorbeeld FireFox wat langzamer op. Ik had het in de korte tijd dat ik de 7T had niet echt zo opgemerkt tbh...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Zelf niet zo'n last van gehad op mijn OP6.
Maar denk dat e.e.a. wel verbeterd kan worden.

Nu zit ik toch weer te denken om over te stappen op een OP (nu een S10+).
Even deze nieuwe generatie goed in de gaten houden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• renem
Deathchant schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:59:
Laguna, wanneer OP zo "agressief" met RAMbeleid omgaat, is dat iets waar je met de huidige telefoons (qua snelheid e.d.) echt iets van merkt? Ik zit nog op een relatief oude telefoon dus bij mij start bijvoorbeeld FireFox wat langzamer op. Ik had het in de korte tijd dat ik de 7T had niet echt zo opgemerkt tbh...
Dat merkte je zeker, niet qua opstart tijden maar dat apps gewoon gelijk gekilled werden in de achtergrond zodra je naar een andere app switchte. Met als gevolg dat je een appje aan het tikken was in Whatsapp, je even ging switchen naar een andere app omdat je daar bv een notificatie van binnen kreeg, en als je dan weer terug ging naar Whatsapp dat je weer opnieuw kon beginnen met het tikken van je bericht. Of Flitsmeister, die je altijd in de achtergrond wil hebben draaien, constant weer was gekilled. Dat soort dingen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:59:
Ik vond 't vrij onverwacht nieuws dat de Samsung afstapt van 3d curved schermen (gelukkig!!!) ondanks eerdere "leaks" en renders waarbij dat nog niet zo was. Ik hoop dat zoiets onverwachts ook bij Oneplus 8 gaat komen (en dan niet alleen naar de lite) :D
Naja ze stappen niet van curved af, het is alleen minder curved, als in 2.5d ipv 3d. Als je de gelekte renders met elkaar vergelijkt dan zie je weinig verschil tussen de S20 schermen en de OP8 schermen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
Voor de meesten een pluspunt, voor mij een minpunt: [Twitter: https://twitter.com/OnLeaks/status/1220747646354231297]

[Voor 25% gewijzigd door AnonymousWP op 27-01-2020 14:57]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Laguna schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Naja ze stappen niet van curved af, het is alleen minder curved, als in 2.5d ipv 3d. Als je de gelekte renders met elkaar vergelijkt dan zie je weinig verschil tussen de S20 schermen en de OP8 schermen.
Ja maar 2,5d betekent toch dat het niet afbuigt naar de zijkanten? 2,5d werd volgens mij gebruikt om aan te geven dat het scherm wat meer "naar voren" leek te komen dan (optisch iig).
AnonymousWP schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:57:
Voor de meesten een pluspunt, voor mij een minpunt: [Twitter]
[Afbeelding]
Voor mijzelf is het eigenlijk een voordeel noch nadeel; met de warp charge van tegenwoordig laad je je telefoon op voor de hele dag tijdens je ochtend poepbeurt bij wijze van.
Waarom zie je het als nadeel? Je kunt toch altijd gewoon met draad opladen? Of denk je dat er, door het wireless charging verhaal, andere keuzes zijn gemaakt op andere onderdelen die ten nadele uitvallen?

Volgens mij is dit iets waar de community al een poos om vraagt (en dan nu eindelijk implementeert). Ook had ik van TechGZ youtube kanaal vernomen dat ze "significante" verbeteringen aan de camera's zouden gaan doorvoeren. Als dát waar is, dan EIN-DE-LIJK, maar voorlopig blijf ik aarzelend nieuwsgierig...

[Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 27-01-2020 15:28]

Deathchant schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Ja maar 2,5d betekent toch dat het niet afbuigt naar de zijkanten? 2,5d werd volgens mij gebruikt om aan te geven dat het scherm wat meer "naar voren" leek te komen dan (optisch iig).

[...]

Voor mijzelf is het eigenlijk een voordeel noch nadeel; met de warp charge van tegenwoordig laad je je telefoon op voor de hele dag tijdens je ochtend poepbeurt bij wijze van.
Waarom zie je het als nadeel? Je kunt toch altijd gewoon met draad opladen? Of denk je dat er, door het wireless charging verhaal, andere keuzes zijn gemaakt op andere onderdelen die ten nadele uitvallen?
AnonymousWP in 'nieuws: Merkaanvraag duidt op Warp Charge als nieuwe naam voo...

En ja daar had ik een typfout gemaakt. Wrap Charge in plaats van Warp Charge :+.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

• Je kan je telefoon niet gebruiken tijdens het laden
  • Weer een extra accessoire, dus weer meer uitgave
  • Maakt het toestel duurder om het te implementeren
  • Zorgt ervoor dat het toestel van glas moet zijn, of een ander breekbaar materiaal
Ja die dingen zijn wel klote idd, maar die laatste...tja...als ze teruggaan naar aluminium, zou ik vooraan in de rij staan, maar helaas is een non-glazen (highend) bijna niet te vinden.
Ik kan wireless charging missen als kiespijn; beter investeren ze dat in de algoritmes om de camerasoftware flink te verbeteren.
Nu oneplus sinds de OP7 zichzelf naast de andere merken positioneert, ben ik ook bang dat ze elk jaar steeds meer gaan vragen. 700 euro is nog wel te overzien, maar stretching it....500-600 is beter. Maar ja, daarom hebben ze dan ook nu een OP8 Lite om in die prijsbehoefte te voorzien....

• Acemath
ik vind warp charge of whatever het genoemd wordt door merken x,y,z vooral handig als je zoals in mijn geval 8 uur per nacht naar muziek luistert. Mijn huidige huawei krijgt dit niet klaar, dus die moet ik constant in mijn buurt aan een lader hangen, zodat mijn bluetooth headset nog bereik heeft.

Nu kan ik een nieuwe smartphone gewoon de hele tijd bij me hebben, en als het echt nodig is, 15 minuten aan de charger en ik kan er weer tegen voor de rest van mijn shift.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@AnonymousWP je kan draadloos laden geen nadeel noemen, het is een extra feature die je niet hoeft te gebruiken. Pas als ze het bedraad laden weg zouden laten zou het pas een nadeel worden (alleen de vereiste van glas of kunststof blijft wel bestaan, al doe mij maar kevlar en draadloos laden implementeren is iets duurder ja).

[Voor 26% gewijzigd door Laguna op 27-01-2020 17:33]

Laguna schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:26:
@AnonymousWP je kan draadloos laden geen nadeel noemen, het is een extra feature die je niet hoeft te gebruiken. Pas als ze het bedraad laden weg zouden laten zou het pas een nadeel worden (alleen de vereiste van glas of kunststof blijft wel bestaan, al doe mij maar kevlar en iets duurder ja).
Nee, je hoeft het niet te gebruiken, maar deze drie punten zijn dan nog steeds valide ook al gebruik je het niet:
  • Weer een extra accessoire, dus weer meer uitgave
  • Maakt het toestel duurder om het te implementeren
  • Zorgt ervoor dat het toestel van glas moet zijn, of een ander breekbaar materiaal

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-05 18:30
Laguna schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Ik snap echt niet waarom ze vast blijven houden aan die curved onzin. Vrijwel niemand wil dit.

Voor mij iedergeval een reden om geen OP8 te kopen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich als ze 't implementeren zoals Samsung 't deed, dus met sterk afgebogen randen is die glare en colorshift aan die randen ook minder. Dan kan ik er nog mee leven... Maar die grotere afbuigradius is gewoon vervelend. Ik kan me niks bedenken waarom ik dit zou willen iig.

Overigens hier dat bericht over die cameraverbeteringen:
https://m.gsmarena.com/on...its_phones-news-41219.php

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:25
Goh, draadloos laden is eigenlijk wel iets waar ik op zat te wachten. Ook een grote batterij zou welkom zijn, rond de 5000mAh zou wel fijn zijn.

• 13art
KrazyJay schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:39:
Goh, draadloos laden is eigenlijk wel iets waar ik op zat te wachten. Ook een grote batterij zou welkom zijn, rond de 5000mAh zou wel fijn zijn.
Het lijkt er echt aan te komen. Maar waarschijnlijk nog niet op de Oneplus 8.
https://www.gizchina.com/...e-with-wireless-charging/

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 06:34:
[...]

Het lijkt er echt aan te komen. Maar waarschijnlijk nog niet op de Oneplus 8.
https://www.gizchina.com/...e-with-wireless-charging/
Misschien niet op de OP8, maar ik verwacht het wel op de OP8 Pro.

• 13art
Laguna schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:52:
[...]

Misschien niet op de OP8, maar ik verwacht het wel op de OP8 Pro.
Die worden tegelijk gereleased lijkt me. Dus dan zou het ook voor de Pro te kort dag zijn. Althans dat is de redenatie van het artikel.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@l3art dat ze tegelijk uitgebracht worden is hiervoor niet relevant. De redenatie in dat artikel is giswerk.
OP heeft vorig jaar al laten zien dat ze het Pro model laten onderscheiden van het non-Pro model.
Maar we gaan het zien over een paar maanden, wat klopt.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

120Hz op QHD én wireless charging....mij lijkt het stug; ik heb eerder de verwachting dat ze nu vooral met de 120Hz, SD865 en camera-overhaul gaan komen, en in de Oneplus 8T-serie als vernieuwing inzetten op het wireless chargen (en wellicht een veel snellere warp-charge) en dat elektronisch verdonkerde glas.

To be honest sta ik het meeste te wachten op die camera-overhaul (dit is echt broodnodig!) en de 120Hz, aangezien ik niks merk van 90Hz. Wireless charging...tja, ik hoef het niet perse; je telefoon is binnen een half uur toch ready-for-the-day zeg maar, en ja, het zal wel optioneel zijn, maar je betaalt er uiteindelijk toch extra voor.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb zelf een OnePlus 5, en ben intussen ook al langzaam aan het rondsnuffelen voor een nieuw toestel. Ik merk wel dat mijn OnePlus 5 het wat zwaarder krijgt. Dat ligt naar mijn idee vooral aan de accu, die niet meer de beste is. Daardoor lijkt alles gethrottled te worden. En daarnaast wil ik gewoon weer eens wat nieuws :+ de OnePlus 5 ziet er vandaag de dag best ouderwets uit.

De nieuwe OnePlus 8 (Pro) zal weleens een goede kandidaat kunnen zijn. Ik wil namelijk weer een telefoon met draadloos opladen. Heb vele jaren terug een Nokia Lumia 920 gehad, een van de eerste telefoons met draadloos laden. Daarna een LG G3, óók met draadloos laden. En daarna via een OnePlus 3 op de OnePlus 5 uitgekomen. Ik mis het eigenlijk wel...

Dit topic gaan we eens even volgen, zeer interessant!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:33
Mijn OP6 gaat ook plaatsmaken voor de 8 ben benieuwd, zal rond Mei worden ?

Komt er nog een 8T later wat denken jullie ? Of blijft het bij 8 Lite / 8 / 8Pro ?

[Voor 12% gewijzigd door User_TS op 06-02-2020 01:27]

User_TS schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 01:25:

Komt er nog een 8T later wat denken jullie ? Of blijft het bij 8 Lite / 8 / 8Pro ?
Denk april/mei inderdaad.

En denk dat de 8T-serie in september/oktober komt.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat ik uit de tekst niet goed kan opmaken is of je zelf aan het roteerbare moet draaien dan, of dat ie altijd gesloten is en zodra je een camera-app opent, dat ie dan zelf open gaat. Of wordt dit met dat elektronisch verduisterend glas gedaan ofzo?
Ik weet eigenlijk dan niet hoe dit anders is als bijvoorbeeld vroeger met de Sony K800i of Sony C905, waarbij de camera gestart wordt als je zelf fysiek het klepje naar beneden schoof.

Wellicht wat offtopic voor het OP8 speculatietopic, maar wat zou eigenlijk de reden zijn waarom fabrikanten niet meer gebruik maken van een Xenon flits? Als je kijkt naar de camerabobbels tegenwoordig...dat zijn echt complete eilanden die wat uitsteken; je zou in zo'n eiland dan toch wel ruimte moeten hebben om een xenon flits in te bouwen om zo (veel) betere low light foto's te kunnen maken?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant hoe zou een flitser voor betere low light shots moeten zorgen? Een flitser levert in mijn ogen nooit mooie foto's op, deze staat bij mij dan ook altijd uit. Ik gebruik de flitser dan ook alleen als zaklamp. De reden dat xenon niet wordt gebruikt is omdat het teveel stroom gebruikt en je vervolgens ook geen zaklamp meer hebt.

• Southern Sun
User_TS schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 01:25:

Blijft altijd een dilemma. Maar bij elk nieuw model kun je je afvragen of je weer wacht op de volgende.
Ik ben ook wel benieuwd hoe zo'n punch hole nou bevalt. Begin me nu af en toe te reageren aan de notch, maar vraag me af of dat bij zo'n punch niet anders gaat zijn. Misschien wordt de vormgeving nog wel een doorslaggevende factor bij de uiteindelijke keuze :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Southern Sun op basis van mijn ervaring met de 7T denk ik persoonlijk dat een punch hole minder opvalt dan een notch, aangezien de punch hole hier in een hoek zit en ook nog minder opvalt doordat er nog scherm omheen zit.

• 13art
Waarschijnlijk is de lancering wat eerder dan voorgaande jaren: https://www.androidauthor...-pro-launch-date-1081312/

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
Echte source:

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mogelijk gaan we dan al iets zien van de 8-serie op MWC.

• 13art
Laguna schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:53:
Mogelijk gaan we dan al iets zien van de 8-serie op MWC.
Kleine kans denk ik want:
Well, there’s still room for OnePlus to announce the rumored mid-ranger at MWC 2020. However, the company doesn’t really have a history of launching phones at MWC. Last February, it got its first 5G phone to MWC, but kept it under wraps until it finally released it as the OnePlus 7 Pro 5G in May.

It’s possible that the company will do something similar this year — give us a taste of what to expect and then launch it later.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 06:43:
[...]

Kleine kans denk ik want:

[...]
We zullen zien, ik vermoed dat ze de strijd aan willen gaan met Samsung en dus steeds dichter op de release van de S-serie gaan zitten. Het zou me dan niet verbazen als ze wat bij MWC laten zien.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

https://m.gsmarena.com/ne...fresh_rate-news-41449.php

Zie ik daar een groen kleurtje? Das ook wel een mooie kleur! Wanneer de 8 uitkomt ben ik echt benieuwd of ze echt die camera's nou eens aangepakt hebben en ik hoop dat ze allemaal een AF-hulp krijgen met laser, want de AF performance van de 7T was me toch een potje belabberd :N
Als ik voor de OP8 serie ga, dan moet ik iig daarop letten. Stiekem hoop ik zo erg op een 6,5" (of liever kleiner) plat scherm.... Of als het dan toch curved moet zijn, de strakke afbuigradius heeft van een Samsung.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Ik weet niet of het betrouwbaar is, maar:

[Voor 24% gewijzigd door AnonymousWP op 10-02-2020 09:27]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De OP8 "maar" 90Hz....dan hebben ze stevige concurrentie van de door l3art genoemde Realme X50 Pro die ogenschijnlijk gelijke specs heeft, maar dan wél 120Hz (en waarschijnlijk zeer snel laden. Ik ben echt heel benieuwd!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik hecht weinig waarde aan die eerste tweet. 48+16+2 MP, terwijl de 7T al 48+16+12 MP had. Ik denk ook eerder dat zowel de 8 als de 8 Pro 120Hz zijn en alleen de Lite 90Hz is.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat vermoeden heb ik zelf ook ja. Iedere telefoon zou minimaal 90Hz moeten worden volgens Oneplus. Maar ja, om het gat tussen de Lite en de Pro op te vullen en toch iets minder high-end te zijn dan de Pro, kan ik me best voorstellen dat 90hz één van de factoren is die dat gaan kenmerken.
Want hoeveel verschil is er nou helemaal tussen de 8 en de 8 Pro behalve qHD vs fHD? Volgens mij is dat vrij weinig verschil, dus waarom dan nog een Pro kopen als je een gewone 8 kunt kopen. Als je het scherm 90Hz maakt en de prijs omlaag doet (maar hoger dan de Lite), dan zou dat logischer zijn. Als ze de pro nou gewoon een popup cam geven >:) >:)

Die 2MP is al een raar getal; dat zal denk ik niet wijzen op een telelens, maar eerder een macro of ToF....To be honest, die ToF is wat mij betreft het eerste wat weg mag. Zet dan een écht functionele camera daar neer ipv een vrij nutteloze ToF; dit kan tegenwoordig enkel met software al goed benaderd worden.

[Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 10-02-2020 16:59]

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:33
Ik moet zeggen de Samsung S20 ziet er echt goed uit, foto's van de samsung zijn nog steeds mooier dan de OnePlus vind ik altijd nog.

Ik hoop dat de OP8 niet onder doet voor de S20, community en o.a. de updates van OnePlus zijn dan weer 1 van de voordelen.

[Voor 4% gewijzigd door User_TS op 12-02-2020 20:30]

• 13art
User_TS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:29:
Ik moet zeggen de Samsung S20 ziet er echt goed uit, foto's van de samsung zijn nog steeds mooier dan de OnePlus vind ik altijd nog.

Ik hoop dat de OP8 niet onder doet voor de S20, community en o.a. de updates van OnePlus zijn dan weer 1 van de voordelen.
Ik ben erg benieuwd wat oneplus gaat doen met de prijzen. Over een half jaar zullen de laagste prijzen voor de S20 denk ik rond de 650 kunnen liggen (aanbiedingen ed), althans zo was ook het prijsverloop van de S10. Oneplus moet met iets goeds komen en waar een goede prijs tegenover moet staan willen ze met de S20 kunnen gaan concureren.

• 13art
Waarom zetten ze nu in de 8 weer zo'n ellendige depth sensor...? En zoals wel al een beetje verwacht, 90Hz scherm op de 8 en 120Hz op de 8 Pro.

https://www.gizchina.com/...8-lite-full-specs-leaked/

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh dus nu is de gewone OP8 pro dus ook niet meer voorzien van een telelens? Dus main+uwa+ToF .... Dat is wel jammer ja. Ben wel benieuwd welke camera sensor ze nou gaan gebruiken voor de 8 en de 8 Pro want gezien het aantal mpix verschil (en Pixelbinning in gedachte houdend) zou 't eens niet dezelfde kunnen zijn (de pro een IMX686 en de non pro een Samsung?).

Zie ik het goed dat de Pro nu niet meer 6,67" is maar 6,5? En dat de non pro marginaal groter is? Interessant :) Voor mij mogen ze sowieso terug naar 6 of 5,8 inch ofzo.

799 dollar voor de pro.... Ik voel steeds meer kriebels voor de Mi10 Pro nu ;)

[Voor 0% gewijzigd door Deathchant op 18-02-2020 11:43. Reden: Foutje fixed]

• 13art
Deathchant schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:51:
Oh dus nu is de gewone pro dus ook niet meer voorzien van een telelens? Dus main+uwa+ToF .... Dat is wel jammer ja. Ben wel benieuwd welke camera sensor ze nou gaan gebruiken voor de 8 en de 8 Pro want gezien het aantal mpix verschil (en Pixelbinning in gedachte houdend) zou 't eens niet dezelfde kunnen zijn (de pro een IMX686 en de non pro een Samsung?).

Zie ik het goed dat de Pro nu niet meer 6,67" is maar 6,5? En dat de non pro marginaal groter is? Interessant :) Voor mij mogen ze sowieso terug naar 6 of 5,8 inch ofzo.

799 dollar voor de pro.... Ik voel steeds meer kriebels voor de Mi10 Pro nu ;)
Jawel, de pro heeft wel een telelens.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

De specs van de reguliere 8 en de lite zijn hier nagenoeg identiek op de SoC na. Lijkt mij niet dat dat klopt..

• 13art
Laguna schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:27:
De specs van de reguliere 8 en de lite zijn hier nagenoeg identiek op de SoC na. Lijkt mij niet dat dat klopt..
Andere processor, minder snel geheugen, andere front camera. En dat met een prijsverschil (als dat klopt) van 50 usd. Zou dus best kunnen als je het mij vraagt.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Het gat tussen de gewone en de Pro is wel wat groter nu....groter dan de 7 Pro en 7T Pro als je het mij vraagt.
De lite heeft een iets kleiner scherm, een andere SoC en een iets andere front cam. 50 dollar verschil kan dan idd nog wel. Maar het gat tussen de gewone en de Pro is nu wel flink: ontbreken van telecamera, geen 120hz, geen qhd, 4000mAh vs 4500mAh, blijkbaar geen IP68 (wat bij de pro dan wel zou kunnen) én geen wireless charging. Die 250 dollar verschil verklaart het dan ook wel, maar dan nog is het gat wat groot; je moet het met heel wat minder doen als je voor de reguliere OP8 gaat...
Remember, toen het gat zo groot was tussen de OP7 en OP7 Pro en hoe men zei dat de 7T was wat de OP7 had moeten zijn?

Als deze geruchten straks blijken te kloppen, dan geldt daar hetzelfde voor....Kunnen we wachten tot de 8T om het gevoel te hebben "dit had de OP8 moeten zijn".

• 13art
Deathchant schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:49:

Remember, toen het gat zo groot was tussen de OP7 en OP7 Pro en hoe men zei dat de 7T was wat de OP7 had moeten zijn?
Dat is wat reviews zeggen.
Maar als je reacties van gebruikers leest, dan zijn die meer dan tevreden over de 7 Pro.
Ik kreeg op reddit zelfs de indruk dat deze nog eerder/sneller aangeschaft werd als mensen moesten kiezen tussen de 7 Pro en de 7T Pro. Al zal de prijs daarin ook wel meegespeeld hebben.

• Southern Sun
Deathchant schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:49:
Als deze geruchten straks blijken te kloppen, dan geldt daar hetzelfde voor....Kunnen we wachten tot de 8T om het gevoel te hebben "dit had de OP8 moeten zijn".
Ik heb zo'n voorgevoel dat ik dat deze keer wel ga afwachten om een weloverwogen keuze te kunnen maken. Contract loopt af in oktober dus hopelijk valt de 8T daar nog binnen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Dat is wat reviews zeggen.
Maar als je reacties van gebruikers leest, dan zijn die meer dan tevreden over de 7 Pro.
Ik kreeg op reddit zelfs de indruk dat deze nog eerder/sneller aangeschaft werd als mensen moesten kiezen tussen de 7 Pro en de 7T Pro. Al zal de prijs daarin ook wel meegespeeld hebben.
Jij hebt het over de 7 Pro, terwijl @Deathchant het over de reguliere 7 heeft. Dat was gewoon een flop en nu lijken ze dezelfde fout te herhalen met de reguliere 8. Ik mag daarom hopen dat die gelekte specificaties niet kloppen. De lite en de 8 zouden simpelweg te weinig van elkaar verschillen om beiden naast elkaar in de markt te zetten. En mochten de specificaties wel kloppen, dan vermoed ik dat de ene markt de lite krijgt en de andere markt de reguliere 8.

• 13art
Laguna schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Jij hebt het over de 7 Pro, terwijl @Deathchant het over de reguliere 7 heeft. D
True, my mistake 8)7

13art schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:04:
Waarom zetten ze nu in de 8 weer zo'n ellendige depth sensor...? En zoals wel al een beetje verwacht, 90Hz scherm op de 8 en 120Hz op de 8 Pro.

https://www.gizchina.com/...8-lite-full-specs-leaked/
Lijkt mij nogal fake, helemaal omdat die link naar een andere link verwijst en die ook weer naar een andere... En die originele baseert zich op niks en linkt de zogenaamde shop niet eens. Plus het feit dat het gaat om een 60 megapixel camera, wat raar is, aangezien Samsung de 64 megapixel camera heeft geproduceerd. Er is helemaal geen 60 megapixel camera.

• 13art
AnonymousWP schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:18:
[...]

Lijkt mij nogal fake, helemaal omdat die link naar een andere link verwijst en die ook weer naar een andere... En die originele baseert zich op niks en linkt de zogenaamde shop niet eens. Plus het feit dat het gaat om een 60 megapixel camera, wat raar is, aangezien Samsung de 64 megapixel camera heeft geproduceerd. Er is helemaal geen 60 megapixel camera.
Zou je gelijk in kunnen hebben dat de informatie niet klopt. Dat weten we pas zeker als Oneplus zelf met de informatie komt. Overigens komt de informatie van de webshop Giztop zoals in het artikel staat. Niet dat dat direct betrouwbaar is, maar goed het eindeloos doorlinken valt in deze dus mee.
Ook staat er niet dat er een 60mp van Samsung in zit. Alleen van de 32mp camera wordt van gezegd dat die van Samsung is. Die 60Mp sensor zal wel een Sony's IMX686 zijn.

edit:
Ik zie dat het zelfs in de beschrijving op Giztop staat
Oneplus 8 Pro packs triple rear camera setup with a 60MP primary Sony IMX686 sensor with f/1.7, there is OIS and EIS on the main camera and it is paired with a 16MP ultra-wide camera and a 13MP camera with 10x Hybrid zoom. The dedicated light sensor enables the camera to capture more light in dark environments for better pictures. Also includes dual front-facing camreas, a 32MP Samsung GD1 sensor and a ToF 3D depth sensor.

Wat niet met elkaar matcht is de tekst en de afbeelding. In de text hebben ze het over een dual front facing camera. Op het plaatje is er maar eentje te zien.

[Voor 30% gewijzigd door 13art op 18-02-2020 15:43]

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 20:39
Op basis van deze leaks kunnen we er nu wel redelijk vanuit gaan dat de OnePlus 8 (Pro) daadwerkelijk een punchhole frontcamera krijgt toch? Ik denk dat ik dan toch maar de 7 Pro aanschaf, kan echt niet wennen aan zo'n stip in beeld!

• RutgerVitesse
Sjoerd611 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:47:
Op basis van deze leaks kunnen we er nu wel redelijk vanuit gaan dat de OnePlus 8 (Pro) daadwerkelijk een punchhole frontcamera krijgt toch? Ik denk dat ik dan toch maar de 7 Pro aanschaf, kan echt niet wennen aan zo'n stip in beeld!
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk. Ik ga denk ik wachten op de K30 Pro. Deze krijgt wel weer een pop-up camera. Nadeel is dan weer de software en updates... lastig

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-05 20:39
RutgerVitesse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:35:
[...]

Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk. Ik ga denk ik wachten op de K30 Pro. Deze krijgt wel weer een pop-up camera. Nadeel is dan weer de software en updates... lastig
Inderdaad onbegrijpelijk, die popup camera is juist zo'n mooie implementatie! Voor zo ver ik weet waren er ook weinig/geen problemen mee, dus waarom ze hier vanaf stappen is voor mij echt een raadsel. Net toevallig ook nog even met de S20+ gespeeld, maar ik kan gewoon echt niet wennen aan de zwarte stip zo prominent in beeld. Belachelijk dat dit de hedendaagse norm is geworden.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had ook erg gehoopt op een popup cam ja, zoals we ook zagen in die officiele oneplus MEMC chip die ze lieten zien. Maar goed, druppelnotch, punchhole....ik zal een telefoon er niet om laten liggen als de boel verder in orde is. De K30 pro kijk ik ook naar uit ja. Maar stiekem toch ook de OP8 + 8Pro.
Maar ja, tot 9 maart moeten we sowieso niks kopen, want mercury is in retrograde en dan gaat communicatie, verzending, aankopen en elektrische apparatuur haperen :D

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee