Anonymoussaurus schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:42:
Zo werkt het niet. Je zou bijna denken dat je de schuld bij OnePlus legt terwijl Samsung de displays maakt. Tuurlijk, het is schandalig dat die groene tint aanwezig was, maar wat moeten ze dan? Samsung is superieur op het gebied van smartphoneschermen en LG is meh. Als je de nieuwste snufjes (1440p, AMOLED, 120Hz) wilt bieden als eerste, dan wil je natuurlijk die kans pakken. Laten we zeggen dat 1/3e zo'n groentint heeft, dan is dat vervelend als bedrijf zijnde, maar heb je alsnog het overgrote deel wat tevreden is. Plus het feit dat van die 1/3e misschien maar een paar % van die mensen die groentint ziet in specifieke omstandigheden. Tuurlijk wil je dat als bedrijf wel riskeren. En trouwens, wie zegt dat OnePlus van de groentint af wist toen zij de displays bij Samsung afnamen?
Ik weet niet hoe het werkt, ik vroeg me af of het zo werkte. Samsung heeft geen 90Hz op hun S10 of Note 10 serie gedaan. Oneplus wel met de 7 serie. Ik dacht dat een bedrijf wel het liefste zelf als eerste zou willen zijn met nieuwe snufjes/technologien. Dus ik vond het bijzonder dat ze hier niet voor kozen.
Nu zeggen ze dat ze 120Hz niet aanbieden voor de QHD resolutie, en wel fullHD. Oneplus zegt (volgens de geruchtenmolen) dat ze dus wél 120Hz aanbieden voor de QHD resolutie.
Dus vroege conclusie: Samsung gaat het wederom niet zelf als eerste hebben, maar Oneplus.
Nogmaals, ik weet niet hoe het werk, maar ik stelde me dit zo voor.
Zo gek is de gedachte dan toch vervolgens niet dat een bedrijf eerst voorzichtig wilt zijn met nieuwe techniek als het er niet helemaal zeker van is, en dus andere bedrijven eerst laat "proberen"?
Het zou toch zomaar eens kunnen zijn dat Oneplus andere "kwaliteitseisen" stelt aan een display dan Samsung omdat zij ook (nog steeds) onder Samsung geprijsd zijn en dus "genoegen" nemen met 99,5% ipv 99,99% qua quality control?
Dat ik de groentint erbij haalde en dat niet eerlijk is, fair enough, maar het kwam wel zo in me op dat Samsung er toch goed aan zou doen om een ander bedrijf het eerst te laten proberen als ze er zelf niet zeker van zijn, immers, als ze er zeker van zijn, waarom dan niet zelf als eerste ermee te komen?
Dat was mijn gedachtegang een beetje. Ik weet niet of het aan bepaalde afspraken/quality control bij de vragende partij (Oneplus) zou liggen als de schermen niet zo goed zouden zijn, of dat het aan de fabrikant van het scherm ligt die gewoon oplages maakt van het gevraagde onder hun eigen quality control. In dat laatste geval zou je dan eerder naar Samsung moeten wijzen