Guids schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:54:
[...]
Wat is jullie mening over Oneplus 8 tegenover een S20 base? Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn s8
- Wat ik erg jammer vind is dat de Onenplus 8 geen wireless charging heeft. Dat gebruik ik nu al echt veel.
- Snapdragon is wel echt een voordeel boven de Exynos, maar de SD voor de S20 is eventueel te importeren.
- 5g? ik weet niet wat ik hiervan al moet vinden.
- verkoopprijzen van beiden zijn echt duur
- batterij lijkt OnePlus misschien iets beter in orde te hebben dan s20.
- Hoe 'compact' is de OnePlus 8 nou echt? sowieso zou ik er een case omheen doen.
Ik denk dat de 20+ de allerbeste keuze is voor rond de 1000 euro.
Waarom ?
Je hebt gewoon de meest complete smartphone op de planeet, punt.
Anderen moeten toch echt zaken ontberen en als we gaan vergelijken met de OP8pro dan zien we dit:
- S20+ heeft een platter edge scherm in tegenstelling tot het oude scherm, iedereen vind dat een verbetering qua gebruik, geen ongewilde acties, geen echte content net op de edge en oogt ook moderner.
- Meer opties: Sd card slot of je kan kiezen voor de dual sim optie, OP is alleen dual sim
- Meer storage optie versies, tot wel 512GB als je dat wilt en ervoor betaald. OP zoals gewoonlijk slechts 256GB max. Ja is veel maar niet voor powerusers en zeker niet met het oog op de komende jaren.
Deal breaker voor mij
- Camera module is gewoon beter op de S20+, sterker nog in test vaak beter als de Ultra. OP8pro is ook verbeterd maar laat zeker punten liggen op het vlak van de 3x zoom lens met slechts 8MP en de macro lens slaat nergens op. De stabilisatie op de Samsung is ongekend en de Samsung heeft direct vaak een mooier ogende foto (saturatie) maar dat is persoonlijk. Ik vind het wel mooi en de natuur getrouwe fletsere kleuren doen mij weinig. Ik luister ook liever naar een nummer met bepaalde Equializer settings ipv een Flatline en dus 0 aanpassing.
- Always ON display en op Samsung de beste die er is met legio mogelijkheden. One Plus helemaal niets.
Ja ze zijn er mee bezig, dat horen we al jaren en in 2020 heeft iedereen dat al in dat segment. Gewoon een stukje software. Deal breaker voor mij.
- Opladen bij de S20 is sneller (Warp charge is inmiddels niet zo speciaal meer) en het snelle 30W wireless vraagt om een extra aanschaf. Zonder dat ding default hij naar een 5w wireless en dus echt traag.
Samsung heeft standaard redelijk snelle Wireless charging en je hebt veel meer keuze in laders. Die niet de Apple achtige methode zoals Oneplus die hanteerd (ons product en anders heb je lage snelheid).
- Vind een S20+ echt wel mooier qua design. De OP8 serie oogt echt van vorig jaar en vooral de achterkant is identiek aan die van de OP7Pro.
- Samsung DEX
- Samsung heeft steeds meer Windows 10 integratie
- Samsung heeft service centers in NL, OP is een issue
- S20+ kan je overal kopen en alle providers leveren hem, Oneplus niet, je moet dan toch al via Belsimpel gaan.
- Oneplus zakt nauwelijks met prijzen. Ik verwacht de S20+ op 899 euro voor Juni
Al met best wel wat dingen.
B00st3r schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:53:
Geen Always On display hoor ik net. Dat is wel echt een dealbreaker.
Heeft iemand ervaring met OnePlus telefoons die dit initieel niet hebben en na een bepaalde periode wel? En zo ja, na hoeveel tijd is dit?
Oneplus heeft een keer AOD gehad met de 6 dacht ik, heel even en toen kwam er een update en hij was weg. De reden is nog steeds onduidelijk !
Ze zijn ermee bezig, dat horen we al jaren en het gaat gewoon om software !
Anno 2020 hoort een flagship dat te hebben, punt. Je hebt een OLED scherm en er is geen reden omdat niet te hebben. Als je het niks vind kan je het in de opties uitzetten maar OP heeft helemaal niks.
Ronduit belachelijk en hoort niet op een toestel van dit kaliber.
Sjowhan schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:58:
[...]
zover ik weet en kan herinneren (heb nu een 5T, ga naar de 8Pro) heeft geen van de Oneplus telefoon op dit moment de AOD. Het komt, wordt aan gewerkt, maar op dit moment zit het nog niet in de software.
Zoals reeds vermeld hierboven, dat horen we al een tijdje. Kan best zo zijn dat het een selling feature voor de 8T serie wordt en dat je hem dan pas krijgt. Duurt al te lang en je moet zoiets gisteren hebben .. Niet vandaag, niet over een maand, niet in Q3 of mischien wel nooit.
Never Settle slaat nergens op. Ze doen alleen maar concessies en de punchole is wederom een mooi voorbeeld, terwijl verleden jaar ze vol trots vertelden over hun full display en de ervaringen, etc.
Daarvoor was het de audio jack, nu ook het design .. Velen vroegen voor een terugkeer van de pebblestone back.
Wat krijg je ? Blauw zoals we al op 100 andere toestellen gezien hebben, net zoals zwart en die mint groenen kleur. Echt geen bijzondere styling, op geen enkel punt.
[
Voor 23% gewijzigd door
Bomberman71 op 15-04-2020 12:31
]