@Deathchant Ja ik begrijp je.. Normaal koop ik mijn toestellen los, en dan was me dit ook te gortig. Maar ik ben nu van plan het te combineren met mijn abbo, en dan vind ik het helemaal prima.
Dat is een goeie reden natuurlijk. Ik krijg normaliter elke 2 jaar een bedrag van mijn werkgever (telecomproviderbanananas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:04:
@Deathchant Ja ik begrijp je.. Normaal koop ik mijn toestellen los, en dan was me dit ook te gortig. Maar ik ben nu van plan het te combineren met mijn abbo, en dan vind ik het helemaal prima.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@deathchant, bedankt voor de heldere uitleg. Van alle punten die je echter opnoemt, zijn er 3 die met camera te maken hebben, dus daar hou ik al geen rekening mee, ik gebruik mijn gsm niet om foto's te trekken.
Het punt dat je aanhaalt over het scherm, zal voor mij ook weinig uitmaken, aangezien mijn huidige gsm bijna 4 jaar oud is, en ik op dat gebied er sowieso op vooruit zal gaan
Draadloos chargen vind ik persoonlijk een onnodig iets, aangezien je een volle batteij hebt op wat? 30minuten als je hem aan de lader legt?
Denk dat ik pas. Ik was al op zoek naar een nieuw toestel sinds de OP6T. En toen kwam de 7 in het nieuws, en ik dacht , och ja, ik kan wel ff wachten, en zo ben ik op een punt gekomen waar een goed toestel 900 euro kost … Kan me wel voor mijn kop meppen...
Het punt dat je aanhaalt over het scherm, zal voor mij ook weinig uitmaken, aangezien mijn huidige gsm bijna 4 jaar oud is, en ik op dat gebied er sowieso op vooruit zal gaan
Draadloos chargen vind ik persoonlijk een onnodig iets, aangezien je een volle batteij hebt op wat? 30minuten als je hem aan de lader legt?
Denk dat ik pas. Ik was al op zoek naar een nieuw toestel sinds de OP6T. En toen kwam de 7 in het nieuws, en ik dacht , och ja, ik kan wel ff wachten, en zo ben ik op een punt gekomen waar een goed toestel 900 euro kost … Kan me wel voor mijn kop meppen...
Verwijderd
LoLmytheory schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:14:
[...]
De oppo heeft 1200 nits en de oneplus pro 1300 nits dus de oneplus is helderder in de zon.
Wat betreft het scherm vinden veel reviewers het scherm hetzelfde als het beste scherm tot nu s20 ultra, sommigen vinden hem zelf beter en gebruiken de helderheid van het scherm i.p.v. de zaklamp.
🤣🤣🙈
Daar gaat het natuurlijk om he, om iets uit te zoeken wat bij JOUW wensen past. Draadloos laden hoeft voor mij ook niet. Ik heb 's morgens altijd wel even tijd om een half uurtje te topuppen, bijvoorbeeld tijdens het douchen of poepen, en dan kan hij gewoon met gemak een dag ertegenaan.Acemath schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:23:
@deathchant, bedankt voor de heldere uitleg. Van alle punten die je echter opnoemt, zijn er 3 die met camera te maken hebben, dus daar hou ik al geen rekening mee, ik gebruik mijn gsm niet om foto's te trekken.
Een wireless charger...leuk, maar zowel lader als telefoon schijnen behoorlijk warm te worden. En een wireless charger moet je ook ergens insteken en is minder makkelijk mee te nemen. Maar goed, er is veel vraag naar, dus velen zal het wél goed uit komen.
Je 6T is in feite pas anderhalf jaar oud, dus die zou in principe met gemak nog datzelfde aantal jaartjes mee moeten kunnen. Jezelf de vraag stellen of je een nieuwe nodig hebt of gewoon een nieuwe wilt just because you can, zou hier en daar wat inzichten kunnen geven in of je toch maar even verder tevreden blijft met je oude, zeker met de prijzen van huidige goeie highends
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Deathchant nee, mijn huidige telefoon is ook 4 jaar oud. Was van plan om een nieuwe te kopen toen mijn oog viel op de OP6T. En toen kwam dus het nieuws over de OP7, en ging ik op die wachten, maar die vond mijn halve trouwboek dan te duur., dus tjsa, weer wachten, en toen kwam het nieuws over de 7T en die was nog duurder... EN zo bleef ik maar uitstellen. Met als gevolg dat zelfs onbekendere merken zoals OPPO en Xiaomi plots ook met telefoons op de markt komen die een half maandloon kosten...
Jammer dat je bij de verkeerde provider werkt. Beter had je voor T-Mobile gewerktDeathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:11:
[...]
Dat is een goeie reden natuurlijk. Ik krijg normaliter elke 2 jaar een bedrag van mijn werkgever (telecomprovider) om een nieuwe telefoon te kopen en dan is de bijbetaling wat minder. Maar omdat ze tegenwoordig enkel Samsung en Apple verkopen en hier en daar een verlaten Huawei of Nokiaatje, heb ik besloten om mijn vriendin blij te maken met een S10e en dan zelf een nieuwe te kopen. Ik moet me helaas aan het assortiment van mijn werkgever houden dan. In ieder geval zou ik, als mijn werkgever de OP8 pro in het assortiment zou hebben, alsnog ongeveer 600 euro zelf moeten betalen. Dat vind ik te doen, maar helaas is dat de situatie niet, dus ik heb nu opnieuw een 7T besteld, dit keer voor 500 euro
Another one bites the DUST
Zojuist bevestigingmail gekregen van de pop-up goodies bij m'n Green 256GB Pro. Verwachtte levering: 21-4.
-Edit-
Zie net het levertijden topic. Excuses voor de spam
-Edit-
Zie net het levertijden topic. Excuses voor de spam
[ Voor 24% gewijzigd door bjvdven op 15-04-2020 18:25 ]
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Zag dat er al een systeemupdate binnen kwam voor de 8 pro, iemand enig idee wat er aangepast is?
Vooralsnog niks ontvangen hier qua update 
Nog mensen met vragen, vergelijking met 7T, 7T Pro, andere devices?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoeveel verschil zie je in de praktijk tussen het 90hz scherm van de 7T Pro en het 120hz scherm van de 8 Pro?CLB schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Ik ben vooral benieuwd naar het verschil met de 7T Pro die nu erg goed geprijsd is. Wat zou volgens jou het grote prijsverschil rechtvaardigen om een 8 Pro aan te schaffen? Is de camera echt zo veel beter?CLB schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Niet perse een vergelijking maar is het ook mogelijk om het notification center omlaag te trekken anywhere op het scherm? Heb zelf nooit met OxygenOS gewerkt dus geen idee. Dat je zeg maar niet perse met je vinger bovenaan helemaal omlaag moet trekken, thanks alvast!CLB schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Life is complicated
@W1ckeD dat kan gewoon.
iig op mijn vorige OP telefoons. Kan me niet voorstellen dat ze dit er uit gehaald hebben
iig op mijn vorige OP telefoons. Kan me niet voorstellen dat ze dit er uit gehaald hebben
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Top thanks! Dit gaat mijn eerste OP8 Edit: Oeps, OP natuurlijk.DarkSide schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:26:
@W1ckeD dat kan gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ckeD op 15-04-2020 19:28 ]
Life is complicated
Denk dat het voor iedereen hun eerste OP8 wordtW1ckeD schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:27:
[...]
Top thanks! Dit gaat mijn eerste OP8 worden en heb me al veel ingelezen maar sommige dingen ben ik nog wel erg benieuwd naar. Hoop dat die volgende week binnenkomt, zojuist verlengt via Belsimpel bij Vodafone.
Maar zelf wel altijd tevreden geweest met OP als telefoon maker.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb zelf ook maar de 8 gekocht ipv de mi 10 om te upgraden van mijn OP5T, Hopelijk is het de upgrade waard! Beetje jammer dat er relatief weinig dingen gemaakt zijn over de 8, Alle spotlights staan nu op het Pro model.
Fuck Plan B We Have Plan AA
Minder dan tussen 60Hz en 90Hz moet ik zeggen.Patrick V. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:14:
Hoeveel verschil zie je in de praktijk tussen het 90hz scherm van de 7T Pro en het 120hz scherm van de 8 Pro?
Misschien ben ik al (te) verwend, maar de gap lijkt net wat kleiner te zijn.
Dat is wel een heel lastig vraagstuk en met m'n antwoord kun je vast niet veel, daarvoor moet ik de OnePlus 8 Pro ook nog verder onder handen nemen. De vormfactor is ietsjes anders en toch een heel stuk prettiger, het scherm is een stukje mooier, maar kent ook weer de frontcamera in het display.zunrob schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:19:
Ik ben vooral benieuwd naar het verschil met de 7T Pro die nu erg goed geprijsd is. Wat zou volgens jou het grote prijsverschil rechtvaardigen om een 8 Pro aan te schaffen? Is de camera echt zo veel beter?
Tevens kan ik niet in je portemonnee of telefoongebruik kijken natuurlijk, maar het prijsverschil is zeker fors. Zaken als draadloos laden, IP-certificering of 5G kosten ook (veel) geld, dat zijn echter ook zaken die de ene persoon nodig acht en waar de volgende persoon weer totaal niks om geeft.
Vooralsnog heb ik me alleen gefocust op OnePlus 8 Pro-foto's en die hier gepost.
Cameravergelijking ga ik mee bezig, maar kost ook veel tijd, dus duurt nog even.
Met de standaardlauncher kan dat inderdaad nog steeds.W1ckeD schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:24:
Niet perse een vergelijking maar is het ook mogelijk om het notification center omlaag te trekken anywhere op het scherm? Heb zelf nooit met OxygenOS gewerkt dus geen idee. Dat je zeg maar niet perse met je vinger bovenaan helemaal omlaag moet trekken, thanks alvast!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, eigenlijk wel, het toestel is weer wat groter dan een 7 Pro (kwam vanaf een 3T), is dat allemaal nog te behappen me wat kleinere handjes?CLB schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Vind je de 8pro het kopen waard vanaf een one plus 7 pro. Zie eigenlijk echt 2 echte verbeter punten het draadloos laden en de camera en het scherm is dan iets beter al zit er een hole punch in.CLB schreef op woensdag 15 april 2020 @ 19:09:
Zie je antwoord eigenlijk al in de vorige post 😅reinierkramer schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:32:
[...]
Vind je de 8pro het kopen waard vanaf een one plus 7 pro. Zie eigenlijk echt 2 echte verbeter punten het draadloos laden en de camera en het scherm is dan iets beter al zit er een hole punch in.
De 7 Pro meet 162,9 bij 75,9 millimeter, de OnePlus 8 Pro meet 165,3 bij 74,35 millimeter. Op papier zegt dat natuurlijk weinig tot niks, maar de breedte vind ik in de hand net een stukje lekkerder. De enkele millimeters extra in de lengte, daar heb ik geen last van, dus al met al vind ik dat verschil in het voordeel van de 8 Pro.Sanction schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:14:
Ja, eigenlijk wel, het toestel is weer wat groter dan een 7 Pro,
Is dat allemaal nog te behappen met wat kleinere handjes?
Het filmpje moet je gewoon kijken vanwege de kat
"When you go on a date with Mystique and you smell her neck, that's what this phone smells like"
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 15-04-2020 22:17 ]
Ik heb hem gezien. Maar ik vroeg me af waarom er alleen een screenshot van een filmpje wordt geplaatst en niet de link naar het filmpje.Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:16:
[...]
Het filmpje moet je gewoon kijken vanwege de kat
"When you go on a date with Mystique and you smell her neck, that's what this phone smells like"
Bijzonder detail:
De Verizon en T-mobile versies van de Oneplus 8 zijn in Amerika óók IP68.
Grote kans dat de unlocked versie wel naar dezelfde standaarden is geproduceerd, alleen die test niet krijgt.
De Verizon en T-mobile versies van de Oneplus 8 zijn in Amerika óók IP68.
Grote kans dat de unlocked versie wel naar dezelfde standaarden is geproduceerd, alleen die test niet krijgt.
Share and Enjoy!
Was gericht@ CLB, vroeg me af of hij die update al binnen had gekregen die in Flossy's Unbox te zien was.
In die review zie je dat bij het unlocken er om de camera een ring komt zoals Samsung dit ook doet (in ieder geval bij de S10). Zou toch fijn zijn als OP dit inzet als 'notificatieled'.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als je even het tijdspad noemt, waarin hij het juiste scherm laat zien, kan ik even snel vergelijkenHuigie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 06:46:
Was gericht@ CLB, vroeg me af of hij die update al binnen had gekregen die in Flossy's Unbox te zien was.
YouTube: OnePlus 8 Pro - Unboxing and First Impressions (begint vanaf waar je ziet staan dat er een update klaar staat).Je ziet echter alleen 'new' staan, niet welke firmwarenummer er nieuw klaar staat.CLB schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:00:
[...]
Als je even het tijdspad noemt, waarin hij het juiste scherm laat zien, kan ik even snel vergelijken
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 16-04-2020 09:26 ]
Dat werkt bij Android 10 op m'n OP7 ook niet meer; ik heb ook goeie herinneringen aan die manier van je batterijverbruik checken. :-)DarkSide schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:32:
@ascent
bv batterij icoon vasthouden geeft meteen inzicht in de status en hoelang je nog met je telefoon kunt werken.
Dit werkt wel op mijn 6t (android 10)ascent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:44:
[...]
Dat werkt bij Android 10 op m'n OP7 ook niet meer; ik heb ook goeie herinneringen aan die manier van je batterijverbruik checken. :-)
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Oh Oh.ascent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:44:
[...]
Dat werkt bij Android 10 op m'n OP7 ook niet meer; ik heb ook goeie herinneringen aan die manier van je batterijverbruik checken. :-)
Dat werkte altijd fijn bij OP. En op mijn 6 met android 10 nog steeds....
@CLB werkt dit wel/niet op de op8?
Er waren ook geruchten over een compacter of slim model van de OP8, is hier al wat (meer) van bekend?
Komt over paar maanden in de vorm van een Lite, als onderdeel van de Z-serie (budget). Heb een tijdje terug hier een round-up over geschreven (in Oxygen Updater, als je geïnteresseerd bent).Joeneunited schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:09:
Er waren ook geruchten over een compacter of slim model van de OP8, is hier al wat (meer) van bekend?
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-04-2020 10:36 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@Verwijderd Welke launcher versie draait er op de 8? Ik heb op mijn 7pro 4.4. draaien (via apkmirror). En is de shelf ook in te stellen, want wat ik begrepen heb zit daar nu Google?
[ Voor 28% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2020 10:42 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Thanks
Het icoon in de notificatiebalk vasthouden of in de instellingen? Beide werkt hier niet voor meer insights..
Ze zeggen dat de China-launch vandaag al zou zijn.. teasers op Weibo.Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:35:
Komt over paar maanden in de vorm van een Lite, als onderdeel van de Z-serie (budget).
Versie 4.3.5.xxxxxxxxxx. Shelf zie ik zo snel niet meer nee. Als je Discover niet aanzet, zie je niks namelijk.Golf2vr6 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:40:
@Verwijderd Welke launcher versie draait er op de 8? Ik heb op mijn 7pro 4.4. draaien (via apkmirror).
En is de shelf ook in te stellen, want wat ik begrepen heb zit daar nu Google?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8nlFe4myVEQfoz8fteH9Zmfn.jpg?f=user_large)
IK twijfel tussen de OnePlus 8 pro en de Samsung S20+
Ben in het bezit van een Samsung Galaxy watch. Ik neem dat de telefoon compatible is met deze watch
Hoe is jullie ervaring met synchronisatie icm mac os?
Ben in het bezit van een Samsung Galaxy watch. Ik neem dat de telefoon compatible is met deze watch
Zo, ik heb even de topic-start bijgewerkt. Sorry, duurde wat lang deze keer ivm drukte en deadlines. De andere topics doe ik later even.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:23:
OnePlus heeft de OnePlus 8 en 8 Pro officieel aangekondigd. De toestellen komen over een week uit voor prijzen vanaf 699 en 899 euro. Het Pro-model kan draadloos snelladen met 30W. De daarvoor benodigde draadloze lader kost 70 euro.
Beide smartphones krijgen een Snapdragon 865-soc en een X55-modem voor 5g. Het OnePlus 8 Pro-topmodel heeft lpddr5-geheugen, terwijl de reguliere OnePlus 8 voorzien is van lpddr4x. Verder heeft de Pro-versie een 6,8"-scherm met een verversingssnelheid van 120Hz en een resolutie van 3168x1440 pixels. Volgens de fabrikant haalt het scherm een maximale helderheid van 1300cd/m2. In de goedkopere OnePlus 8 zit een 90Hz-paneel met een resolutie van 2400x1080 pixels.
Het Pro-model heeft als primaire camera de Sony IMX689, die 48-megapixelsensor van het grote 1/1,4"-formaat zit vooralsnog alleen in de Oppo Find X2 Pro. De telelens heeft volgens OnePlus '3x hybride zoom'. Verder zit er een 48-megapixelcamera met ultragroothoeklens op het toestel en de vierde camera noemt OnePlus de Color Filter Camera. Die is bedoeld om effecten te geven aan foto's.
De reguliere OnePlus 8 heeft een kleinere 48-megapixelsensor als primaire camera. Het gaat om de Sony IMX586, die ook in veel andere smartphones zit die dit en vorig jaar zijn uitgebracht. Het toestel heeft verder een macrocamera en een ultragroothoekcamera.
De OnePlus 8 Pro kan draadloos laden met 30W. Daarvoor is de Warp Charge 30 Wireless-lader nodig, die kost 70 euro. De reguliere OnePlus 8 kan niet draadloos laden, maar beide toestellen kunnen met de meegeleverde lader snelladen met 30W. De Pro-uitvoering heeft een iets hogere accucapaciteit van 4510mAh, dat is 4300mAh bij het ander model.
Terug naar Inhoudsopgave
[Afbeelding]
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave
Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br, CLB of AnonymousWP.
Versie Datum Aanpassingen Wie V1.0.0 14-04-2020, 17:00 Topic aangemaakt AnonymousWP V1.1.0 16-04-2020, 12:45 Afbeelidingen, specificaties, nieuws en introductie toegevoegd. AnonymousWP
Dit zijn echt van die typische dingetjes waarbij ik me afvraag: Waarom? Wat heeft het voor nut om een functie bij nieuwere toestellen te slopen?ascent schreef op donderdag 16 april 2020 @ 09:44:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Op mijn 7 Pro werkt dat nog gewoon hoor. Gebruik het elke dag.
Ik heb nu pas door hoe het werkt. Eerst notificatie naar beneden trekken en dan op batterij tikken (of op klok om gelijk naar alarm e.d. te gaan) en voilà, weer iets nieuws geleerd.Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:56:
Op mijn 7 Pro werkt dat nog gewoon hoor. Gebruik het elke dag.
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2020 13:26 ]
CLB schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:17:
Het icoon in de notificatiebalk vasthouden of in de instellingen? Beide werkt hier niet voor meer insights..
Ah, op die manier. Die kende ik ook niet, maar dat werkt ook op de OnePlus 8 Pro icm Android 10.Golf2vr6 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:25:
Ik heb nu pas door hoe het werkt. Eerst notificatie naar beneden trekken en dan op batterij tikken
(of op klok om gelijk naar alarm e.d. te gaan) en voilà, weer iets nieuws geleerd.
Kunnen degene die hun 8 of 8 Pro al binnen hebben mij even contacteren? Wees niet bang: gaat over het geven van een output van files op je toestel en wiped geen data en zitten ook geen risico's aan vast. Helpt bij het ondersteuning toevoegen van de 8 en 8 Pro aan Oxygen Updater. Details zal ik sturen in PM.
Thanks!
Thanks!
[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-04-2020 14:57 ]
Voor degene die overweegt om de oneplus 8 aan te schaffen kijk ff op gsm arena naar de review van de realme X50 pro 🤗
Als ik jou was zou ik een S20 plus gaan. Geheugen uitbreidbaar, betere camera imo, scherm loopt minder van de randen af en ik vind het design mooier.AleSyS schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:45:
IK twijfel tussen de OnePlus 8 pro en de Samsung S20+
[ Voor 4% gewijzigd door Swizzler24 op 16-04-2020 16:44 ]
Totaal niet mee eens maar dat is persoonlijk, net als de keuze tussen de 2 toestellen.Swizzler24 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:43:
[...]
Als ik jou was zou ik een S20 plus gaan. Geheugen uitbreidbaar, betere camera imo, scherm loopt minder van de randen af en ik vind het design mooier.
Exynos is voor mij al 1 reden om de S serie links re laten liggen. De exynos versie is echt inferieur tegenover de SD versie.
[ Voor 15% gewijzigd door Golf2vr6 op 16-04-2020 21:29 ]
Dus je raadt een telefoon ter waarde van 900+ euro aan aan iemand, geheel gebaseerd op persoonlijke voorkeur?Swizzler24 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:43:
[...]
Als ik jou was zou ik een S20 plus gaan. Geheugen uitbreidbaar, betere camera imo, scherm loopt minder van de randen af en ik vind het design mooier.
Ik vind dat nog gewaagd en brutaal. Straks neemt iemand het klakkeloos aan van je en raakt teleurgesteld over de aankoop omdat zijn/haar mening niet overeenkomt met de jouwe.. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door banananas op 16-04-2020 19:46 ]
Zit zelf ook met hetzelfde dilemma. S20+ (4G) of 8pro.
Voordelen S20+ voor mij zijn de minder aflopende scherm rand en zal hij qua aanschaf ook iets voordeliger zijn.
Voordelen van de 8Pro voor mij is voornamelijk het OS.
4G of 5G is voor mij echt een non issue. Ik zie mezelf de komende twee jaar nog niet overstappen qua abonnement. Camera is voor mij niet heel erg belangrijk. Extra opslag mogelijkheid bij de Samsung zal niet worden kunnen gebruikt ivm dual sim. Volgens mij zijn de verder qua snelheid en specs redelijk gelijk. Moeilijke keuze. Ik ben heel erg bang dat die randen van het scherm mij heel erg gaan tegenstaan. Kan je oplossen met een hoesje maar als het even kan gebruik ik liever geen hoesje.
Heb ik nog andere overduidelijke voor of nadelen over het hoofd gezien?
Voordelen S20+ voor mij zijn de minder aflopende scherm rand en zal hij qua aanschaf ook iets voordeliger zijn.
4G of 5G is voor mij echt een non issue. Ik zie mezelf de komende twee jaar nog niet overstappen qua abonnement. Camera is voor mij niet heel erg belangrijk. Extra opslag mogelijkheid bij de Samsung zal niet worden kunnen gebruikt ivm dual sim. Volgens mij zijn de verder qua snelheid en specs redelijk gelijk. Moeilijke keuze. Ik ben heel erg bang dat die randen van het scherm mij heel erg gaan tegenstaan. Kan je oplossen met een hoesje maar als het even kan gebruik ik liever geen hoesje.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Plus de processor Snapdragon (OnePlus) Exynos (Samsung)Phydomir schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:27:
Ik ben zelf ook geen fan van de aflopende randen en had daarom erger verwacht in gebruik bij de 8 Pro, maar het valt me zeer mee. In combinatie met de gestures om te navigeren zie ik het nu eigenlijk bijna meer als pluspunt.Phydomir schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:27:
De camera bump is mijn enige echte minpunt. Die is behoorlijk aanwezig. Ik raad echt een back cover aan op z'n minst, maakt het leven stuk makkelijker met die bump.
Wat al gezegd is, maar de processor en OS maken het echte verschil. De Exynos van dit jaar is echt ondermaats t.o.v. de Snapdragon. Ik kom van een Note 10+ af (oudere Exynos, I know), maar dat verschil alleen al is groot.
Zag een video waar ze de S20 ultra Exynos vergeleken met de OP pro en daar was de Exynos één van de eersten die leeg raakte. De OP pro won hier gemakkelijk van de Exynos.
In een andere video met de S20 ultra snapdragon was het andersom. De S20 hield het langer vol dan de OP pro en dat is op zich wel begrijpelijk met 5000 batterij.
Ik wist dat je met de Exynos minder lang kunt doen maar dit was wel heel erg veel verschil.
Dit is ook iets om rekening mee te houden.
In een andere video met de S20 ultra snapdragon was het andersom. De S20 hield het langer vol dan de OP pro en dat is op zich wel begrijpelijk met 5000 batterij.
Ik wist dat je met de Exynos minder lang kunt doen maar dit was wel heel erg veel verschil.
Update OnePlus 8 / OnePlus 8 Pro:
Mijn toestel is voorzien van OxygenOS 10.5.2, onderstaande is voor 10.5.4...
Dat kan natuurlijk, maar ik heb bijvoorbeeld al wel de Live Caption-mogelijkheid
System
•Improved system stability
•Improved icon display in status bar
•Improved back gesture experience
•OnePlus Bullets Wireless Z can now be integrated with Dolby Atmos for better sound quality
•Added double-tap feature to wake up lockscreen in ambient display mode or off-screen condition
•Added OnePlus Tips & Support section in Settings. Check out all the new features and answers to common issues here
•Added Live Caption, this will detect speech in media and automatically generate captions [To enable: Settings-System-Accessibility-Live Caption]
•Update Android Security Patch to 2020.03
•Updated GMS package to 2020.02
Camera
•Optimized the camera’s shooting experience and improved stability
•Optimized the animation effect and improved interaction experience
•Added video filter feature
Fingerprint Unlock
•Optimized the fingerprint unlock experience when unlocking the device
Phone updates
•Added contact notes info for incoming calls
Network updates
•Optimized network data transmission performance and stability
Voice Assistant updates
•Now you can wake up voice assistant of your choice just by long-pressing the power button [To enable: Settings-Buttons & gestures-Press and hold the power button-Choose the app you want to activate]
Dat kan natuurlijk, maar ik heb bijvoorbeeld al wel de Live Caption-mogelijkheid
System
•Improved system stability
•Improved icon display in status bar
•Improved back gesture experience
•OnePlus Bullets Wireless Z can now be integrated with Dolby Atmos for better sound quality
•Added double-tap feature to wake up lockscreen in ambient display mode or off-screen condition
•Added OnePlus Tips & Support section in Settings. Check out all the new features and answers to common issues here
•Added Live Caption, this will detect speech in media and automatically generate captions [To enable: Settings-System-Accessibility-Live Caption]
•Update Android Security Patch to 2020.03
•Updated GMS package to 2020.02
Camera
•Optimized the camera’s shooting experience and improved stability
•Optimized the animation effect and improved interaction experience
•Added video filter feature
Fingerprint Unlock
•Optimized the fingerprint unlock experience when unlocking the device
Phone updates
•Added contact notes info for incoming calls
Network updates
•Optimized network data transmission performance and stability
Voice Assistant updates
•Now you can wake up voice assistant of your choice just by long-pressing the power button [To enable: Settings-Buttons & gestures-Press and hold the power button-Choose the app you want to activate]
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 17-04-2020 09:27 ]
Ik neem aan dat het op dit filmje gaat?mytheory schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:31:
Zag een video waar ze de S20 ultra Exynos vergeleken met de OP pro en daar was de Exynos één van de eersten die leeg raakte. De OP pro won hier gemakkelijk van de Exynos.
Heb zelf de S20 plus en merk niets van verminderde snelheid. Die is super rap en accu gaat makkelijk 1,5 dag mee. ( iedere ervaring is anders )WhateverSuitsU schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:40:
[...]
Ik ben zelf ook geen fan van de aflopende randen en had daarom erger verwacht in gebruik bij de 8 Pro, maar het valt me zeer mee. In combinatie met de gestures om te navigeren zie ik het nu eigenlijk bijna meer als pluspunt.
De camera bump is mijn enige echte minpunt. Die is behoorlijk aanwezig. Ik raad echt een back cover aan op z'n minst, maakt het leven stuk makkelijker met die bump.
Wat al gezegd is, maar de processor en OS maken het echte verschil. De Exynos van dit jaar is echt ondermaats t.o.v. de Snapdragon. Ik kom van een Note 10+ af (oudere Exynos, I know), maar dat verschil alleen al is groot.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Merci! 10.5.4 rolt nu binnenCLB schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:41:
Update OnePlus 8 / OnePlus 8 Pro:
Ik dacht ook al, die ronde randen lijkt me juist ideaal om de juiste positie te vinden voor de 'back' gesture.WhateverSuitsU schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 06:40:
[...]
Ik ben zelf ook geen fan van de aflopende randen en had daarom erger verwacht in gebruik bij de 8 Pro, maar het valt me zeer mee. In combinatie met de gestures om te navigeren zie ik het nu eigenlijk bijna meer als pluspunt.
same here.Phydomir schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:27:
S20+ voordelen zijn voor mij:
- Prijs toestel (maand abbo 4 euro goedkoper per maand)
- Prijs en beschikbaarheid van accessoires (op moment van schrijven)
- Design en minder aflopende schermranden
- Samsung Dex (bij mijn huidige S10e voor het eerst in gebruik genomen, bevalt me goed. Perfect om snel mijn smartphone op mijn Desktop te bedienen (terwijl ik aan het werk ben) zonder dat ik de telefoon zelf hoef te bedienen)
Oneplus 8 pro voordelen voor mij:
- hardware specs (Snapdragon)
- 120hz at 1440p (ik weet dat het verschil vs full-hd niet zichtbaar is voor de meeste maar als ik bijna 900 euro ga neerleggen voor een toestel wil ik wel het maximale eruit halen)
- Oxygen OS
Als de samsung 120 of 90hz zou hebben op 1440p had ik 100% zeker voor de samsung gekozen. Ik weet dat ze aan een software update werken om dit mogelijk te maken. Maar of deze uberhaupt ooit uitgebracht wordt? En wanneer? De corona crisis zal ook bij Samsung voor vertraging zorgen. En zeker deze ''non-issue'' software updates zullen worden uitgesteld. Wellicht wel voor altijd.
Ik ben er nog niet over uit iig
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Als je geen haast hebt dan zou ik nog even wachten. Als er geen kinderziektes zijn in de 8 Pro dan zou ik sowieso die nemen want Exynos...spartacusNLD schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:18:
Ik ben er nog niet over uit iigal nijg ik naar de OnePlus 8 Pro.
Quote van Gizmodo:
Following its release back in early March, owners of the Exynos version of the Galaxy S20 Ultra have started reporting problems including overheating, poor autofocus performance, short battery life, and strange incompatibility bugs that can prevent games such as Pokemon Go from running properly. And now, users on Samsung’s forums have started complaining that the screens on some Exynos S20 Ultras are being afflicted by a heavy green tint.
Als je maar lang genoegd zoekt vindt je altijd wel iets, zeker als je voorkeur naar de 1+8 pro uitgaat is het niet moeilijk iets naars te vinden over de concurrentie.Huigie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:42:
[...]
Als je geen haast hebt dan zou ik nog even wachten. Als er geen kinderziektes zijn in de 8 Pro dan zou ik sowieso die nemen want Exynos...
Quote van Gizmodo:
[...]
De 8 pro is echt een heel mooi en goed toestel. Kan er niet veel nadelen aan ontdekken, maar in dagelijks gebruik zal de Samsung niet onderdoen voor de 8, tenzij je het leuk vindt om de hele dag GeekBench performances te draaien en non stop videos draait tot je batterij helemaal leeg is.
Ik zou mijn keus eerder op practische overwegingen maken. Welk OS vindt je prettiger, de grote van het scherm, gewicht toestel en wellicht camera performance.
Another one bites the DUST
Okay voor de mensen die twijfelen wat te kiezen.
Wat doe je ermee ??
De Exynos is als cpu een beetje een kneus, tenminste met deze prijzen.
Hier is de OP8p een veilige keuze.
Qua design wint de S20 serie, scherm is moderner met die minder edge rand wat prettig is, en minder dikke bezels. De OP8p oogt echt een beetje 2018/2019. Vooral de achterkant oogt in mijn ogen 1 a 2 jaar oud.
Qua opties wint niks het van de Samsung, simpel. Dus je moet kijken wat je ermee wilt doen. Wil je storage uitbreiden ? Heb je genoeg of wil je net als mij beginnen met minimaal 512GB ? Heb je wat aan Dex ? Microsoft integratie ?
Wil je een Always On Display ? Voor mij een must en niemand heeft een betere dan Samsung. OP heeft niks en dat komt misschien maar geen garanties. Op het niveau van Samsung gaan ze sowieso zitten, die zijn zo ver op dat gebied.
De prijzen ontlopen elkaar niet maar ik verwacht een behoorlijke drop voor de S20 serie snel terwijl OP zelden zakt en als ze het doen is het niet spectaculair.
OS verschil is persoonlijk maar het voordeel van Oxygen is wel weg mbt snelheid en bloatware. Je ziet ook geen reviewer het meer hebben over Oxygen OS want andere Skins zijn ook vele stappen verder en One UI2 is zo goed geworden.
Qua updates zal Oxygen wel een voordeel hebben verwacht ik. Samsung is iets beter geworden maar nog steeds niet geweldig vind ik.
Camera is deels persoonlijk. Specs s20 serie beter en meer opties.
OP8 kan niet eens in 4K opnemen met de front camera in 2020.
Verder OP wel stukken beter als eerst. Output ja persoonlijk, ik houd meer van de mooie foto's en dus niet de natuurgetrouwe dus ik kies voor de S20.
In weze zit je bij beiden ansich wel goed als ik de reviews mag geloven.
Wat doe je ermee ??
Qua design wint de S20 serie, scherm is moderner met die minder edge rand wat prettig is, en minder dikke bezels. De OP8p oogt echt een beetje 2018/2019. Vooral de achterkant oogt in mijn ogen 1 a 2 jaar oud.
Qua opties wint niks het van de Samsung, simpel. Dus je moet kijken wat je ermee wilt doen. Wil je storage uitbreiden ? Heb je genoeg of wil je net als mij beginnen met minimaal 512GB ? Heb je wat aan Dex ? Microsoft integratie ?
Wil je een Always On Display ? Voor mij een must en niemand heeft een betere dan Samsung. OP heeft niks en dat komt misschien maar geen garanties. Op het niveau van Samsung gaan ze sowieso zitten, die zijn zo ver op dat gebied.
De prijzen ontlopen elkaar niet maar ik verwacht een behoorlijke drop voor de S20 serie snel terwijl OP zelden zakt en als ze het doen is het niet spectaculair.
OS verschil is persoonlijk maar het voordeel van Oxygen is wel weg mbt snelheid en bloatware. Je ziet ook geen reviewer het meer hebben over Oxygen OS want andere Skins zijn ook vele stappen verder en One UI2 is zo goed geworden.
Qua updates zal Oxygen wel een voordeel hebben verwacht ik. Samsung is iets beter geworden maar nog steeds niet geweldig vind ik.
Verder OP wel stukken beter als eerst. Output ja persoonlijk, ik houd meer van de mooie foto's en dus niet de natuurgetrouwe dus ik kies voor de S20.
[ Voor 86% gewijzigd door Bomberman71 op 17-04-2020 11:48 ]
Accuduur heb ik niks over te klagen hoor...
120Hz-modus (die zelf afwisselt met 60Hz) met wisselbare resolutie, schermhelderheid rond de 40 á 50%:
120Hz-modus (die zelf afwisselt met 60Hz) met wisselbare resolutie, schermhelderheid rond de 40 á 50%:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JC6hkYcz3Mn4CZ76swp0RPh6.jpg?f=user_large)
Trap NIET in de accuduur filmpjes !
Ze vergelijken niet eerlijk en we zien totaal verschillende uitkomsten met een mega verschil.
Ja, de Exynos is een stuk minder dan de SD maar een OP8p die in 2 tests totaal verschillend uitkomt (1e plaats en dan bijna laatste) is wel heel apart aangezien de hardware identiek is.
Sommigen laten de diverse modi standaard staan en alhoewel ze dan high refresh rate hebben gaat het OS de snelheid aanpassen naar gelang gebruik en heb je dus niet altijd 90 of 120hz ... Andere juist wel.
Knip
Ze vergelijken niet eerlijk en we zien totaal verschillende uitkomsten met een mega verschil.
Ja, de Exynos is een stuk minder dan de SD maar een OP8p die in 2 tests totaal verschillend uitkomt (1e plaats en dan bijna laatste) is wel heel apart aangezien de hardware identiek is.
Sommigen laten de diverse modi standaard staan en alhoewel ze dan high refresh rate hebben gaat het OS de snelheid aanpassen naar gelang gebruik en heb je dus niet altijd 90 of 120hz ... Andere juist wel.
Knip
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 17-04-2020 13:35 ]
Is zeker aardig.. 5 uur 5 min sot is echt prima met die settings en normaal gebruik.CLB schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:41:
Accuduur heb ik niks over te klagen hoor...
[Afbeelding]
Ik mis een grote batterij in mijn mi 9 haha, kan niet wachten om te verlengen straks
Hoe bevalt hij verder? Vinger afdruk stottert niet? (zag wat filmpjes waarin ze het afkraakten) hoe bevalt de camera in het dagelijks leven?
Overigens slimme mensen wachten nog even een maand !
Er kunnen altijd issues zijn en die vang je af als niet persee een early adopter moet zijn.
Als S20ultra mensen dat gedaan hadden en zich niet lieten lijmen door preoders dan hadden sommige nu veel minder grijze haren gehad.
Dus kijk even de kat uit de boom, ondertussen kunnen prijzen elders alleen maar zakken.
Er kunnen altijd issues zijn en die vang je af als niet persee een early adopter moet zijn.
Als S20ultra mensen dat gedaan hadden en zich niet lieten lijmen door preoders dan hadden sommige nu veel minder grijze haren gehad.
Dus kijk even de kat uit de boom, ondertussen kunnen prijzen elders alleen maar zakken.
Kan 'm ook in een dagje leegtrekken met meer SoT en intensiever gebruik natuurlijk.banananas schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:53:
Is zeker aardig.. 5 uur 5 min sot is echt prima met die settings en normaal gebruik.
Nee, maar is geen verbetering ten opzichte van de 7T-serie, werkt so far gewoon goed.Hoe bevalt hij verder? Vinger afdruk stottert niet?
Meer dan prima hoor:Hoe bevalt de camera in het dagelijks leven?
- CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"
- CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"
Hiervoor hebben we de TR knop.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 17-04-2020 13:35 ]
Dat zijn alle gelinkte shots die ik hier geplaatst hebbanananas schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:24:
@CLB en de camera in dagelijks gebruik? En dan niet de gemaakte fotos met de beste instellingen.. Maar gewoon de fotos van je telefoon uit je zak halen en een foto maken. De kwaliteit bevalt gewoon?
Hop richten, focus op het midden van de foto en klikken maar, automatische stand voor alles en klaar.
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 17-04-2020 13:37 ]
Ik zag bij jerryrigeverything dat de 8 pro een structuur op het achterglas heeft wat vingerafdrukken tegengaat en meer grip heeft. Heeft de gewone 8 dat ook? Ik kan het nergens vinden. Alleen dat de groene 'frosted' is, maar dat slaat op de kleur denk ik.
OnePlus 8 Series - Beautiful to (Be)hold/poststamp schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:49:
Heeft de gewone 8 dat ook? Ik kan het nergens vinden.
Weet iemand of GCAM al is voor de One Plus 8 Pro? Probeer me erin te verdiepen maar vind niet heel veel.
Life is complicated
Ik zou de software van OP een kans geven voor ik naar alternatieven zou zoeken. Het lijkt erop dat OP dit maal niet heel slecht is...
Ik zou m ook wel willen, ik gebruik voor normale foto's eigenlijk altijd de Oneplus camera, en voor night mode de Gcam, want die is toch wel magisch goed.Huigie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:55:
Ik zou de software van OP een kans geven voor ik naar alternatieven zou zoeken. Het lijkt erop dat OP dit maal niet heel slecht is...
Share and Enjoy!
Weet iemand zo wat het verschil is qua materiaal tussen de zwarte en de blauw / groene versie van de OnePlus 8 Pro? De zwarte lijkt anders te zijn dan de blauw of groene versie.
Zie:
YouTube: OnePlus 8 Pro ( Onyx Black ) - Unboxing & Hands On ( Real Unboxing -...
Zie:
YouTube: OnePlus 8 Pro ( Onyx Black ) - Unboxing & Hands On ( Real Unboxing -...
[ Voor 61% gewijzigd door Pieterll op 17-04-2020 16:22 ]
materiaal is hetzelfde, alleen bij de gekleurde versies heeft het glass een matte finish en bij de zwarte is ie glossy.Pieterll schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:20:
Weet iemand zo wat het verschil is qua materiaal tussen de zwarte en de blauw / groene versie van de OnePlus 8 Pro? De zwarte lijkt anders te zijn dan de blauw of groene versie.
Zie:
Thanks!Qon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:30:
[...]
materiaal is hetzelfde, alleen bij de gekleurde versies heeft het glass een matte finish en bij de zwarte is ie glossy.
De zwarte ligt zonder case beter in de hand dat de gekleurde (die zijn ietsjes slipperiger).
Echter voelen die matte wel een stuk nicer aan, althans dat vind ik zo bij de iphone 11 en iphone 11 pro max.
Goed om te weten. Dan laat ik die 100 euro extra toch in mijn zak zitten denk ik.Qon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:33:
[...]
De zwarte ligt zonder case beter in de hand dat de gekleurde (die zijn ietsjes slipperiger).
Echter voelen die matte wel een stuk nicer aan, althans dat vind ik zo bij de iphone 11 en iphone 11 pro max.
Ben benieuwd naar de camera kwaliteit van de gewone oneplus 8 🤗
Verwijderd
Als jullie nog wat tijd overhebben, kan iemand de GPS chip eens nalopen?
https://play.google.com/s....chartcross.gpstest&hl=nl
https://play.google.com/s...com.android.gpstest&hl=nl
Ik ben vooral benieuwd hoeveel meter ''accuracy'' hij heeft en hoeveel (soorten) satellieten hij ziet. Zowel binnen als buiten.
https://play.google.com/s....chartcross.gpstest&hl=nl
https://play.google.com/s...com.android.gpstest&hl=nl
Ik ben vooral benieuwd hoeveel meter ''accuracy'' hij heeft en hoeveel (soorten) satellieten hij ziet. Zowel binnen als buiten.
Dat zijn (misschien) wel hele andere finishes hehQon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:33:
Echter voelen die matte wel een stuk nicer aan,
althans dat vind ik zo bij de iphone 11 en iphone 11 pro max.
Exact! Had bijna een Pixel4XL gehaald puur voor de avondcamera maar dan snijd ik mezelf kwa alle andere specs. Ik hoop snel een Gcam te zien voor de OP8pro!!WCA schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:02:
[...]
Ik zou m ook wel willen, ik gebruik voor normale foto's eigenlijk altijd de Oneplus camera, en voor night mode de Gcam, want die is toch wel magisch goed.
Life is complicated
Zouden jullie gaan voor de S20 ultra of de nieuwe Oneplus 8 pro?
Heb zelf de S20 ultra, maar twijfel om deze te verkopen en een Oneplus 8 pro te kopen.
Prijs natuurlijk wel achterwege gelaten..
Heb zelf de S20 ultra, maar twijfel om deze te verkopen en een Oneplus 8 pro te kopen.
Persoonlijk valt alles met de laatste Exynos (iig vanaf de S10)bij mij af. Als Samsung hier SD gaat leveren kijk ik pas weer naar Samsung toestellen.038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:47:
Samsung of OP (of ander merk) is toch persoonlijk.
Zelf niet echt een issue met de S10+g gehad. Maar het laden in de auto duurt stukken langer dan mij OP6 (opladen doe ik niet snachts. De heen- en terugreis naar werk was voldoende bij OP6)
En ik mis wat kleine OS zaken en de fysieke slider.
Persoonlijk zou ik dus voor OP8 Pro gaan i.p.v. de Samsung.
Vind het design ook mooier trouwens. En heb zelf geen issues met het curved scherm.
Zelf niet echt een issue met de S10+g gehad. Maar het laden in de auto duurt stukken langer dan mij OP6 (opladen doe ik niet snachts. De heen- en terugreis naar werk was voldoende bij OP6)
En ik mis wat kleine OS zaken en de fysieke slider.
Persoonlijk zou ik dus voor OP8 Pro gaan i.p.v. de Samsung.
Vind het design ook mooier trouwens. En heb zelf geen issues met het curved scherm.
Bwa ben ik niet mee eens. Wat de camera betreft heb je misschien gelijk, ik zal het dinsdag uittesten. Maar al de rest die jij schreef is puur persoonlijke smaak.Bomberman71 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:24:
Okay voor de mensen die twijfelen wat te kiezen.
Wat doe je ermee ??
Design, scherm, opties, schil: allemaal persoonlijke keuzes.
Ik heb bijvoorbeeld schijt aan de Samsung schil terwijl anderen er bij zweren.
Storage: ok, koop dan één met 256 gb. Als je hiermee niet genoeg hebt dan weet ik het ook niet en dan nog ben je goedkoper dan een Samsung.
Oxygen OS is fijn omdat het dicht bij stock zit en gebouwd op snelheid, iets wat gewoon goed is gaan ze niet telkens opnieuw reviewen. Dus normaal dat ze Samsungs nieuwe OS reviewen, ze komen van zeer ver en nog steeds moet ik het niet.
Ding is koop gewoon waar jeje goed bij voelt.
Ik ben boor de gewone 8 gegaan en niet voor de pro, ook een persoonlijke keuze. Ik zal waarschijnlijk al niet de volle capaciteit van de 8 gebruiken, laat staan de pro.
[ Voor 3% gewijzigd door LeStef op 17-04-2020 21:26 ]
Tja, hier krijg je natuurlijk geen objectief antwoord op je vraag. Als je dit in het S20 topic vraagt krijg je compleet andere aanbevelingen.038Robijno schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:47:
Beide telefoons hebben voors en tegens. Het belangrijkste is wat JIJ belangrijk vind aan een telefoon.
Volg. Ervaringen goed tot nu toe?
(hopen dat ik nu niet verplaatst wordt...)
(hopen dat ik nu niet verplaatst wordt...)
Dat heb ik vaker gehoord in vergelijking maar kun je ook aangeven waarom? Is die exynos soc zoveel slechter dan de SD ?Golf2vr6 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:01:
[...]
Persoonlijk valt alles met de laatste Exynos (iig vanaf de S10)bij mij af. Als Samsung hier SD gaat leveren kijk ik pas weer naar Samsung toestellen.
Ik heb zelf de OP8pro besteld maar ben toch aan het twijfelen om hem te cancelen en een S20+ te bestellen.
(Eigenlijk puur en alleen omdat ik toch best baal van die enorme afgeronde scherm randen).
Bijvoorbeeld: https://www.anandtech.com...ynos-battery-life-previewComTech schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:08:
[...]
Dat heb ik vaker gehoord in vergelijking maar kun je ook aangeven waarom? Is die exynos soc zoveel slechter dan de SD ?
Ik heb zelf de OP8pro besteld maar ben toch aan het twijfelen om hem te cancelen en een S20+ te bestellen.
(Eigenlijk puur en alleen omdat ik toch best baal van die enorme afgeronde scherm randen).
Maar Google eens op S20 exynos VS Snapdragon en je vindt genoeg info.
Ja het scheelt ... Een 10 tot soms wel 20% in performance en batterijduur.
Wordt warm en gaat throttlen. Komt geloof ik met name door de gfx soc.
Ik heb destijds een SD Samsung uit de UK gehaald. Daar vind je makkelijker Hong Kong versies en die wilde ik toen hebben.
Was gewoon met Global Rom en dus ook gewoon NL tekst.
Scheelde zelfs maar je moet het wel ff doen en is niet voor iedereen.
S20+ is een topper maar ik zou alleen de SD versie aanraden en hier in NL kan je dat vergeten.
Denk niet dat de afgeronde randen de Exynos versie waard is.
Enne ook ik zou GEEN Exynos versie meer kopen, al is het uit protest.
Wordt warm en gaat throttlen. Komt geloof ik met name door de gfx soc.
Ik heb destijds een SD Samsung uit de UK gehaald. Daar vind je makkelijker Hong Kong versies en die wilde ik toen hebben.
Was gewoon met Global Rom en dus ook gewoon NL tekst.
Scheelde zelfs maar je moet het wel ff doen en is niet voor iedereen.
S20+ is een topper maar ik zou alleen de SD versie aanraden en hier in NL kan je dat vergeten.
Denk niet dat de afgeronde randen de Exynos versie waard is.
Enne ook ik zou GEEN Exynos versie meer kopen, al is het uit protest.
[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 17-04-2020 23:35 ]
Onder andere Netflix en verschillende games krijg ik niet beeldvullend, maar alleen met een zwarte balk, zodat je de punchhole niet ziet. In de instellingen is wel een optie te vinden om te kiezen voor apps die in volledig scherm worden weergegeven, maar extra apps kiezen daar kan weer niet... Iemand nog een idee of instelling (van andere smartphones) die ik hiervoor kan nalopen. Nu mist er gewoon een halve centimeter schermoppervlak...
Vermoed dat dit aan de specifieke app/game ligt. Kan me nog een oude thread herinneren voor de OP 6, waar Netflix ook ter sprake kwam. YouTube kan wel weer full screen gebruikt worden (inclusief punchhole dus).CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:12:
Onder andere Netflix en verschillende games krijg ik niet beeldvullend, maar alleen met een zwarte balk, zodat je de punchhole niet ziet. In de instellingen is wel een optie te vinden om te kiezen voor apps die in volledig scherm worden weergegeven, maar extra apps kiezen daar kan weer niet... Iemand nog een idee of instelling (van andere smartphones) die ik hiervoor kan nalopen. Nu mist er gewoon een halve centimeter schermoppervlak...
Gevonden! https://forums.oneplus.co...-full-screen-mode.932964/
Hmm thanks, OnePlus 7T Pro had dat uiteraard niet 
YouTube werkt inderdaad wel prima, maar dit is wel wat vreemd.
Ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen, wat wil je ervoor hebben?CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:54:
Hmm thanks, OnePlus 7T Pro had dat uiteraard niet
Mwah, laten we dat maar niet doenHuigie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:55:
Ik zou daar persoonlijk echt niet tegen kunnen, wat wil je ervoor hebben?
Iets steviger aan de tand gevoeld qua schermtijd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gS93jFhqar1SJFNBlD2OV50G.jpg?f=user_large)
Knoop doorgehakt.
OP8 Pro in blauw besteld. Dit wordt dan mijn 5e OP toestel.
OP8 Pro in blauw besteld. Dit wordt dan mijn 5e OP toestel.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie