Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Normaliter stel ik het in als onderstaande voorbeeld maar dat werkt dus ook niet

1
2
3
4
5
6
7
8
| eap = peap phase 2-verificatie = mschapv2 ca-cert = systeemcert gebruiken online certificxaatstatus = niet valideren domein xyz.tld identity myidentity@domein anonieme identiteit leeg wachtwoord mijnwachtwoord |
Hopenlijk fixt de laatste update het straks wel - niet dat ik uit mijn databundel ga lopen maar fijn is anders.
[ Voor 13% gewijzigd door Sjowhan op 31-08-2023 13:24 ]
http://specs.tweak.to/5253
Sjowhan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:37:
[...]
meende dat deze al eerder naar India gepushed werd. Hopenlijk helpt het een beetje met die battery drain.
Vannacht weer van 30% naar 5%, vanochtend dus weer aan de kabel moeten hangen. Helaas niet gekeken welke service/app het veroorzaakte, nacht ervoor had ik als test de battery saver aangezet, wat zorgde voor 'maar' 4% drain over de nacht, wat acceptabel is. Vanavond maar aan denken om dit standaard te gaan doen.
En dank @NeverSettle voor je suggesties. Wise charging zou inderdaad kunnen, enkel is dit dan niet heel optimaal. Je zou verwachten zoals het in Android/OOS12 was, dat-ie de avond/nacht zorgt dat de telefoon weer voor 100% geladen is. Je zag in de batterystats ook dat deze een soort van flatline was toen de 50-ish gehaald was;
[Afbeelding]
Is review: Hoe een tweaker uitploos waarom sommige telefoons op KPN snel leeg gi... niet gewoon de oorzaak bij jullie?Paul01 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:49:
Bij mij gaat in de nacht soms het batterijniveau ook wel 25% omlaag. Het zijn geen specifieke apps die het veroorzaken. Zou dus in Android/OS moet zitten.
Dacht dat het aan iets anders lag, maar ik heb dat probleem ook met Eduroam. Volgens mij zelfde methode als jou gebruikt.Sjowhan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:21:
Al een tijdje aan het klooien, maar ik krijg de wifi op kantoor niet meer werkend. Voor de upgrade werkte het als een zonnetje.
Normaliter stel ik het in als onderstaande voorbeeld maar dat werkt dus ook niet. Collega met een Fold 5 heeft het wel werkend volgens onderstaande methode dus kan niet anders dat het een bug is.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 eap = peap phase 2-verificatie = mschapv2 ca-cert = systeemcert gebruiken online certificxaatstatus = niet valideren domein xyz.tld identity myidentity@domein anonieme identiteit leeg wachtwoord mijnwachtwoord
Hopenlijk fixt de laatste update het straks wel - niet dat ik uit mijn databundel ga lopen maar fijn is anders.
[ Voor 21% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-09-2023 12:09 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Gelezen, het lijkt er niet op - de (standaard, nooit aangepaste) APN bij Vodafone is live.vodafone.com. Een snelle Google Search geeft deze ook aan als benodigde APN, dus verwacht eigenlijk niet dat dit het probleem veroorzaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door Sjowhan op 01-09-2023 14:20 ]
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
1.5h screenontime is niet normaal hoor. Hoe draait het inmiddels na een week (aantal keer herstart tussendoor neem ik aan)?Sjowhan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:02:
@-Sir_Killalot- dankjewel x2! Had je bericht al gelezen maar nog niet gereageerd.
De Google clock is inderdaad een goede alternatief hiervoor - de rest gebruik ik "gewoon" de OP clock.
Qua breedte weet ik het zo nog niet, ik ga daar mee spelen. Misschien laat ik het zo en moet ik hier weer aan "wennen"
Wat betreft het gebruik - ik vrees dat de update meer een achteruitgang is dan vooruitgang. Natuurlijk wat nieuwe features, maar ik heb bijvoorbeeld al een geen volle batterij gehad na een nacht opladen (door Wise Charging bv), een batterij op 10% (na 20hr batterij & 1h30min screentime) in de ochtend terwijl 's avonds het nog rond de 30% was..
Zijn allemaal kleine dingetjes waarvan ik toch heb zoiets van, jammer dit. Het was een prima toestel, en met OOS 12.x heb ik zelfs een screentime nog van 3hr gehaald.
Ik bekijk wel of bijvoorbeeld de GPS ook voor problemen zou zorgen wat betreft batterij gebruik, maar zou dat juist vreemd vinden omdat dat juist wel goed ging.
Snap ook wel dat de telefoon bijna 3.5jr oud is (geleverd in april 2020), maar dat een upgrade zorgt voor een achteruitgang, is toch wel een beetje jammer.
Ik ben hier nog steeds tevreden gebruiker, zojuist de laatste update geïnstalleerd. De camera lijkt wel achteruit te zijn gegaan over de jaren, maar dat zou een theorie niet echt moeten kunnen (tenzij software aanpast is).
Screenontime al lang niet meer naar gekeken, maar zal het eens in de gaten houden en hier laten weten.
De mijne gaat sowieso wel de 4 jaar halen
Ook ik merk het, al geeft de "pro" functie nog wel redelijke resultaten.Majesty schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:20:
[...]
1.5h screenontime is niet normaal hoor. Hoe draait het inmiddels na een week (aantal keer herstart tussendoor neem ik aan)?
Ik ben hier nog steeds tevreden gebruiker, zojuist de laatste update geïnstalleerd. De camera lijkt wel achteruit te zijn gegaan over de jaren, maar dat zou een theorie niet echt moeten kunnen (tenzij software aanpast is).
Screenontime al lang niet meer naar gekeken, maar zal het eens in de gaten houden en hier laten weten.
De mijne gaat sowieso wel de 4 jaar halen. Dan mag ik van mezelf naar iets anders kijken. Wil in het vervolg liever geen Chinees meer, gaat denk ik een S24 ultra worden.
Smartphones zijn tegenwoordig afhankelijk van een goed camera software. Sony was in het verleden zo'n geval, dezelfde camera sensoren bij andere merken gaven betere resultaten.
Dank voor je vraag, enkel heb ik vanochtend op de dash lader de telefoon (weer) opgeladen en geen SOT bekeken; ik laat het je weten als de telefoon bijna leeg is.Majesty schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:20:
[...]
1.5h screenontime is niet normaal hoor. Hoe draait het inmiddels na een week (aantal keer herstart tussendoor neem ik aan)?
De mijne gaat sowieso wel de 4 jaar halen. Dan mag ik van mezelf naar iets anders kijken. Wil in het vervolg liever geen Chinees meer, gaat denk ik een S24 ultra worden.
Ik weet wél dat de locatie (GPS) ook wel een batterij slurpend dingetje is - ik speel daar nu mee (als in, als ik weet ik dat ik niet naar buiten ga vanwege thuiswerken, laat ik het uit staan) om te kijken of dat een verschil maakt. Waarom ik het ook denk is dat er bepaalde Google Services ook vrij hoog in het lijstje staat in het batterijgebruik.
De Battery Saver 's nachts inschaken (inclusief bed time etc) werkt ook geweldig - ipv 10% maar 3-4%. Dat is een wezenlijk verschil overall
Wat betreft Camera - daar ben ik nog steeds erg/zeer tevreden over. Vriendin heeft een Galaxy M31, en ja, ik weet dat het appels met peren vergelijken is, maar die heeft echt een veel slechtere camera. Vakantiekiekjes probeerden we daarom eigenlijk altijd met mijn telefoon te maken - gewoon omdat het een veel betere kwaliteit was.
Ik heb (nog) niet de update gekregen (13.1.1) dus daar ben ik in afwachting van; wellicht helpt dat een beetje, zeker met de eerder gemelde probleem van het niet kunnen verbinden van een WiFi punt.
En ja, ik kijk ook (al) naar de geruchtenmolen van de S24 of de Google Pixel 8 (pro).
Om eens bij de buren te kijken na echt een lange tijd (op1, op3T, op5T, op8) OnePlus gebruik.
Of OP moet echt met iets heel vernieuwends komen - maar ik verwacht eigenlijk van niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjowhan op 08-09-2023 16:20 ]
Ja gek is dat, zal toch software zijn dan die ze aan hebben gepast. Ik heb het idee dat ik steeds vaker lelijke lens flares heb, of een witte zweem (ja, lens is echt goed schoon). Ook heb ik vaak dat de camera niet scherpstelt bij vergezichten (afgelopen zomer in de bergen regelmatig last van gehad).NeverSettle schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:37:
[...]
Ook ik merk het, al geeft de "pro" functie nog wel redelijke resultaten.
Smartphones zijn tegenwoordig afhankelijk van een goed camera software. Sony was in het verleden zo'n geval, dezelfde camera sensoren bij andere merken gaven betere resultaten.
Alright, ben benieuwd. Wellicht heb je 5G aan staan? Dat slurpt ook batterij en heeft nog weinig tot geen nut tov 4g. Merk dat als ik 5G aan heb staan in een treinreis, de accu echt snel gaat.Sjowhan schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:17:
[...]
Dank voor je vraag, enkel heb ik vanochtend op de dash lader de telefoon (weer) opgeladen en geen SOT bekeken; ik laat het je weten als de telefoon bijna leeg is.
Ik weet wél dat de locatie (GPS) ook wel een batterij slurpend dingetje is - ik speel daar nu mee (als in, als ik weet ik dat ik niet naar buiten ga vanwege thuiswerken, laat ik het uit staan) om te kijken of dat een verschil maakt. Waarom ik het ook denk is dat er bepaalde Google Services ook vrij hoog in het lijstje staat in het batterijgebruik.
De Battery Saver 's nachts inschaken (inclusief bed time etc) werkt ook geweldig - ipv 10% maar 3-4%. Dat is een wezenlijk verschil overall
Wat betreft Camera - daar ben ik nog steeds erg/zeer tevreden over. Vriendin heeft een Galaxy M31, en ja, ik weet dat het appels met peren vergelijken is, maar die heeft echt een veel slechtere camera. Vakantiekiekjes probeerden we daarom eigenlijk altijd met mijn telefoon te maken - gewoon omdat het een veel betere kwaliteit was.
Ik heb (nog) niet de update gekregen (13.1.1) dus daar ben ik in afwachting van; wellicht helpt dat een beetje, zeker met de eerder gemelde probleem van het niet kunnen verbinden van een WiFi punt.
En ja, ik kijk ook (al) naar de geruchtenmolen van de S24 of de Google Pixel 8 (pro).
Om eens bij de buren te kijken na echt een lange tijd (op1, op3T, op5T, op8) OnePlus gebruik.
Of OP moet echt met iets heel vernieuwends komen - maar ik verwacht eigenlijk van niet.
Ik ben een telefoon hopper (HTC M7, HTC M8, HTC 10, Samsung S8 (gewonnen via Tweakers), OnePlus 8 Pro). Ooit wel de OnePlus One bij launch een tijdje gehad, maar aan m'n vriendin gegeven.
Wat betreft de camera: dat is wel een beetje appels met peren ja. Misschien ben ik gewoon verwend door wat ik zie van smartphones om me heen (Pixel 7 Pro, iPhone 14 Pro etc.).
Resultaat:
Used since last charge: 1d16h44min
SOT: 2h51min
Moet erbij zeggen dat ik gisteren ook gereden heb met Maps, op de locatie gps uitgezet en vergeten weer aan te zetten op terugweg (vanwege batterij -25% had ik de werktelefoon als navigatie terug gebruikt).
4 grootste verbruikers van de batterij:
Maps (6%) YouTube (3.65%), Google Service Framework (3.34%) en Spotify (1.72%).
Bovenstaande resultaat was ook met 5G uitgeschakeld. Eens zien of dit inderdaad (veel) helpt. Zeker omdat ik op kantoor nog niet met de interne Wifi kan verbinden kan de batterij daar ook best wat achteruit gaan bij hele dag verbruik door 5G.
Het heeft bijna een maand geduurd, maar eindelijk is deze update ook geinstalleerd op mijn OPAnonymoussaurus schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:27:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.582 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1405165733335269379

Met deze update zie ik dat het in 1 keer wegswipen van notificaties weer mogelijk was; normaliter was er een prullenbakje benodigd (of de "kruis") om het te doen, dat is nu weg. Best prettig.
Maandag weer op kantoor- ben benieuwd of ik dan wél met WiFi kan verbinden daar...
[ Voor 30% gewijzigd door Sjowhan op 22-09-2023 15:07 ]
Helaas niet aan de WiFi toegekomen gisteren, dit as donderdag op kantoor maar proberen of het beter gaat.
Dit is inderdaad ook opgelost. Als een zonnetje verbind nu de telefoon met de WiFi op kantoor.Sjowhan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:21:
Al een tijdje aan het klooien, maar ik krijg de wifi op kantoor niet meer werkend. Voor de upgrade werkte het als een zonnetje.
Normaliter stel ik het in als onderstaande voorbeeld maar dat werkt dus ook niet. Collega met een Fold 5 heeft het wel werkend volgens onderstaande methode dus kan niet anders dat het een bug is.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 eap = peap phase 2-verificatie = mschapv2 ca-cert = systeemcert gebruiken online certificxaatstatus = niet valideren domein xyz.tld identity myidentity@domein anonieme identiteit leeg wachtwoord mijnwachtwoord
Je kan Oxygen Updater gebruiken, wellicht dat de rollout niet lekker loopt. En volgens mij wordt de 8-serie nog 1 jaar ondersteunt (t/m 2024), want er is ook al een open bèta voor OxygenOS 14: https://community.oneplus.com/thread/1469200580156063752. Dat wordt iig de laatste Android upgrade.Sjowhan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:17:
Ik vraag mij af of de 8Pro (al) EOL is volgens OnePlus? De security patches zijn nog van augustus namelijk..
Dat is alleen voor de OnePlus 8T?:Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:27:
[...]
Je kan Oxygen Updater gebruiken, wellicht dat de rollout niet lekker loopt. En volgens mij wordt de 8-serie nog 1 jaar ondersteunt (t/m 2024), want er is ook al een open bèta voor OxygenOS 14: https://community.oneplus.com/thread/1469200580156063752. Dat wordt iig de laatste Android upgrade.
Ik lees niks over mogelijke open beta update voor OnePlus 8 (Pro), ook niet alleen security updates."The very first Open Beta for OxygenOS 14 is here, for the OnePlus 8T."
Hmmm, je hebt gelijk, my bad. De 8 (Pro) is inderdaad EoL.NeverSettle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:57:
[...]
Dat is alleen voor de OnePlus 8T?:
[...]
Ik lees niks over mogelijke open beta update voor OnePlus 8 (Pro), ook niet alleen security updates.
Scheelt dat veel security patches via Google Play Store gaat. Desnoods een 3rd party ROM gebruiken, maar weet niet of dat gemakkelijk is met de huidige OxygenOS 13.1.Sjowhan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:36:
Duidelijk. Heeft de telefoon dus eigenlijk 3 jaar en 4 maanden updates gehad als je ervanuit gaat dat de patches tot Augustus 2023 geinstalleerd zijn; de telefoon heb ik eind april 2020 ontvangen (22e denk ik, zo te zien aan de verzendbevestiging). Jammer dat ze de telefoon niet nog een half jaartje ondersteunen.. In principe werkt deze nog prima namelijk.
Ja klopt. Die lopen gelukkig nog door. 3rd party ROM vind ik niet heel prettig idee.NeverSettle schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:38:
[...]
Scheelt dat veel security patches via Google Play Store gaat. Desnoods een 3rd party ROM gebruiken, maar weet niet of dat gemakkelijk is met de huidige OxygenOS 13.1.
Dan maar kijken naar de OP12, of de S24 volgend jaar...
Geen Google sync issue? Waardoor je adresboek niet meer up to date is?Paul01 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:45:
Vandaag zag ik in eens dat diverse namen in WhatsApp veranderd waren in telefoonnummers. Het gekke was dat deze contacten ook uit mijn adresboek waren verdwenen. Meer mensen hier last van?
Zelf geen last van zover ik kan zien.
Hier ook geen updates meer op mijn Pro 8, jammer want ook ik ben nog zeer tevreden over de telefoon.Sjowhan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:36:
Duidelijk. Heeft de telefoon dus eigenlijk 3 jaar en 4 maanden updates gehad als je ervanuit gaat dat de patches tot Augustus 2023 geinstalleerd zijn; de telefoon heb ik eind april 2020 ontvangen (22e denk ik, zo te zien aan de verzendbevestiging). Jammer dat ze de telefoon niet nog een half jaartje ondersteunen.. In principe werkt deze nog prima namelijk.
Eigenlijk ook we te gek dat je voor een toestel van rond de €800 geen patches krijg tot 3 jaar,
Zie wel dat er nu ook toestellen komen met meer dan 3 jaar ondersteuning.
Heb via de KPN op mijn 8Pro KPN veilig staan, hiermee kan ik nog een tijdje hopelijk vooruit....
Toentertijd, bij belsimpel, bij de release, betaalde ik 999 voor het toestel, dus iets meer dan die 800sterremos schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:44:
[...]
Hier ook geen updates meer op mijn Pro 8, jammer want ook ik ben nog zeer tevreden over de telefoon.
Eigenlijk ook we te gek dat je voor een toestel van rond de €800 geen patches krijg tot 3 jaar,
Heb via de KPN op mijn 8Pro KPN veilig staan, hiermee kan ik nog een tijdje hopelijk vooruit....
Precies - ik zie/merk inderdaad ook dat nieuwe(re) toestellen langere ondersteuning krijgen. Dat is een positief iets.
Ik zie dat voor de Oneplus 8 Pro ook LineageOS aanwezig is, heeft er iemand deze al eens geïnstalleerd ?sterremos schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:44:
[...]
Hier ook geen updates meer op mijn Pro 8, jammer want ook ik ben nog zeer tevreden over de telefoon.
Ben wel benieuwd of dit een alternatief is voor het toestel wat niet meer ondersteunt wordt,
alles goed werkt, en hiervoor de security wel ontvangt?
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Eindelijk! Waarschijnlijk is dit een van de laatste update? Wel apart dat ze zonder aankondiging de OnePlus 8 en 8 Pro hebben laten wachten op een nieuwe update sinds augustus.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:35:
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.585 aangekondigd voor de OnePlus 8, 8 Pro volgt later: https://community.oneplus.com/thread/1489400753599545344
Toch nog vd week een update mogen ontvangen van OnePlussterremos schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:44:
[...]
:strip_exif()/f/image/GGEdMkmPlhoWYq9pOwKBogLG.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren geïnstalleerd, geen bugs gevondensterremos schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:32:
[...]
Toch nog vd week een update mogen ontvangen van OnePlus
[Afbeelding]
Toch fijn dat Oxygen Updater bestaat.
Same, 999 betaald. Aardig bedrag.Sjowhan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:01:
[...]
Toentertijd, bij belsimpel, bij de release, betaalde ik 999 voor het toestel, dus iets meer dan die 800.
Precies - ik zie/merk inderdaad ook dat nieuwe(re) toestellen langere ondersteuning krijgen. Dat is een positief iets.
Na 3,5 jaar trouwe dienst ben ik nu toch overgestapt op een Pixel 8 Pro (what's in the name). Ik mis de OP8Pro soms wel als het gaat om de formfactor, die hield toch net wat lekkerder vast. Ook het scherm vond ik mooier.
Maar qua foto's is de Pixel 8 Pro echt een enorme stap vooruit en daar ging het me om. Ik had ook echt het idee dat foto kwaliteit van de OP8Pro over de jaren heen minder was geworden, maar dat zou wel merkwaardig zijn.
Dat zou goed kunnen, ze vanaf OnePlus 9 Pro met Hasselblad een samenwerking aangegaan.Majesty schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:39:
[...]
...
Ik had ook echt het idee dat foto kwaliteit van de OP8Pro over de jaren heen minder was geworden, maar dat zou wel merkwaardig zijn.
Of de nieuwe updates waren minder geoptimaliseerd dan voorheen. Want ook ik merk dat de foto kwaliteiten achteruit zijn gegaan.
Dat ze met Hasselblad samen zijn gaan werken zou niks te maken mogen hebben met slechter wordende foto's op de 8 Pro. Ik denk eerder dat het aan slechte updates ligt. Ik heb zelf ook het idee dat de foto's minder zijn geworden. En ik ben absoluut geen purist ofzo.NeverSettle schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:30:
[...]
Dat zou goed kunnen, ze vanaf OnePlus 9 Pro met Hasselblad een samenwerking aangegaan.
Of de nieuwe updates waren minder geoptimaliseerd dan voorheen. Want ook ik merk dat de foto kwaliteiten achteruit zijn gegaan.
Hier ook binnen gekregen,NeverSettle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:28:
Laat in de nacht een nieuwe update + security patch van februari 2024 ontvangen, IN2023_13.1.0.586(EX01), ontvangen via Oxygen Updater. Nu aan het installeren
Change log - https://community.oneplus.com/thread/1545790602270998535NeverSettle schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:28:
Laat in de nacht een nieuwe update + security patch van februari 2024 ontvangen, IN2023_13.1.0.586(EX01), ontvangen via Oxygen Updater. Nu aan het installeren
Lijkt erop dat deze update vooral een legal issue moet oplossen voor OPPO - https://www.mysmartprice....playback-without-premium/System
Integrates the February 2024 Android security patch to enhance system security.
The Background stream feature in Smart Sidebar has been removed.
The change will apply to all ColorOS devices from OPPO, Realme, and OnePlus
[ Voor 5% gewijzigd door Ravefiend op 18-03-2024 11:06 ]
Ander vraagje. Ik heb sindskort een Samsung s24 en wil de geluiden overzetten vanaf de Pro om de simpele reden dat ik deze prettiger vind. Ik zag dat deze in de system/system_ext/media/audio staan en ik kan deze op een of andere manier nergens anders heen kopiëren (idee was om het via google drive oid te doen maar dat lukt dus ook niet)
Enig idee hoe ik dit wel kan doen?
Dacht er toen niet veel van, maar dat was het dan hoogstwaarschijnlijk, de laatste update.
Voorlopig ben ik nog tevreden qua prestaties en accuduur en zal deze telefoon desondanks nog wel blijven gebruiken.
Wel heb ik gekeken naar een eventuele custom ROM voor de toekomst en zag dat Nameless sinds dit jaar op Android 14 is overgegaan. Daar heb ik tijdens de (slechte) begindagen van OxygenOS 12 gebruik van gemaakt (OOS cam, Dolby en gewoon werkende dumb charge limiter ipv AI troep dat het niet doet).
Enige dat er eigenlijk aan ontbrak waren Pocket Mode en een fatsoenlijke "dumb phone" optie.
Nooit erg onder de indruk geweest van de (Extreme) Battery Saver van Stock Android en de reden geweest om destijds toch terug te gaan naar, het inmiddels verbeterde, OOS12. Toen merkte ik ook weer dat het aantal broekbelletjes drastisch minder was: van dagelijks tot bijna niet meer.
Iemand hier al ervaring mee of andere goede alternatieven die het goede van OOS behouden? (Pixel Experience ROM bv is niet slecht, maar doet dat niet).
[ Voor 96% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-05-2024 14:08 ]
Ik vroeg me al af of toch er nog een update zou komen na dit bericht:
nieuws: Google repareert actief misbruikte 'privilege escalation'-bug in Pixe...
En gezien dat het om de juni security update gaat, neem ik aan dat dit nu dus gedicht is.
Forumpost van OnePlus over deze update:
https://community.oneplus.com/thread/1616102128273588229
Update: de EU variant, IN2013_13.1.0.590(EX01), is eraan toegevoegd.
Edit: valt me op dat er verschillende klachten zijn over (drastisch) verminderde accuduur, zogezegd als gevolg van de update, maar ik herken dat niet.
[ Voor 31% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 19-06-2024 18:57 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie