Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:44
Opperpanter2 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:04:
Iemand al gevonden hoe je de status bar icons/font groter kan maken in OS13? Bijna niet te zien als je geen super ogen hebt.

https://community.oneplus.com/wap/thread/1559585
De enige oplossing die ik nu kan vinden is: settings > display & brightness > display size. Ndaeel is wel dat het rest van je scherm ook groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Iemand al gevonden hoe je de status bar icons/font groter kan maken in OS13? Bijna niet te zien als je geen super ogen hebt.

Ik wou dat ze kleiner konden :9 . Laat eens een screenshot zien hoe het er bij jou uit ziet dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Het komt mij erg over alsof ze F.15 alleen op fullHD (OP8) getest hebben en QuadHD (8 Pro) met de gebakken peren zit?

Ik heb de OP8 en F.15 nu ook een dagje of 2, kreeg de officiële (en kleinere) een dag na Oxygen Updater, maar ervaar geen van de genoemde problemen. Ziet er nog precies zo uit als F.13.
EDIT: maar dat was al bekend geloof ik :/ , of anders bevestigt dit het wel:
NeverSettle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:23:
Tijdelijke oplossing is scherm resolutie in FHD zetten.

Afgezien van dat het een valide vraag is: je spreekt over OOS13, maar de link die je aanhaalt verwijst naar OOS12 (C.11, de eerste versie van bijna een jaar geleden). OOS12 was i.m.o. inconsistent qua weergave, maar OOS13 is weer in lijn met hoe OOS11 was.
NeverSettle schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:31:
[...]

De enige oplossing die ik nu kan vinden is: settings > display & brightness > display size. Ndaeel is wel dat het rest van je scherm ook groter wordt.
Als het verschil tussen de stappen te groot is, kan je in de Developer Options bij `smallest width` een aangepaste dpi proberen.
Voor 13 is het voor mij niet meer nodig, maar met OOS12 gebruikte ik 384 als middenweg tussen 360 en 419. Let op: aanpassing gaat verloren bij een reboot.
Majesty schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Ik wou dat ze kleiner konden :9 . Laat eens een screenshot zien hoe het er bij jou uit ziet dan?
Zou moeten lukken met bovenstaande?

[ Voor 39% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-01-2023 15:57 . Reden: Typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
-Sir_Killalot- schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:11:
Afgezien van dat het een valide vraag is: je spreekt over OOS13, maar de link die je aanhaalt vereist naar OOS12 (C.11, de eerste versie van bijna een jaar geleden). OOS12 was i.m.o. inconsistent qua weergave, maar OOS13 is weer in lijn met hoe OOS11 was.
Oops verkeerde link, ik had ergens een discussie op reddit van de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 21:16
Lijkt er ook op dat de do not disturb optie beperkter is. Ik heb mijn telefoon altijd op DND staan om van alle piepjes en geluidjes af te zijn. Maar wel alarms en ALLE telefoontjes. In 13 kan je alleen nog kiezen voor None, Favortes of Contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Bij iemand die lockscreen klok al gefikst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:25
rayfano schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:12:
Bij iemand die lockscreen klok al gefikst?
Als je m op FHD zet is ie weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjb85
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 13:22
Opperpanter2 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:34:
Lijkt er ook op dat de do not disturb optie beperkter is. Ik heb mijn telefoon altijd op DND staan om van alle piepjes en geluidjes af te zijn. Maar wel alarms en ALLE telefoontjes. In 13 kan je alleen nog kiezen voor None, Favortes of Contacts.
Ik heb sinds de update het probleem dat als ik mijn toestel ('s nachts) op do not disturb heb staan ook de whatsapp berichten e.d. van mijn favoriete contacten geluid maken/trillen. In 12 kreeg ik alleen meldingen als een van mijn favoriete contacten mij belde. Heel irritant, aangezien ik ook een melding krijg als die contacten in een groepsapp iets sturen. Dat gaat vaak nog tot laat door. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
gjb85 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb sinds de update het probleem dat als ik mijn toestel ('s nachts) op do not disturb heb staan ook de whatsapp berichten e.d. van mijn favoriete contacten geluid maken/trillen. In 12 kreeg ik alleen meldingen als een van mijn favoriete contacten mij belde. Heel irritant, aangezien ik ook een melding krijg als die contacten in een groepsapp iets sturen. Dat gaat vaak nog tot laat door. Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik heb er helaas geen oplossing voor. Ik heb dit bij eerdere versies van Android ook weleens gehad, dat ik alsnog meldingen kreeg door m'n DND. Waarschijnlijk updateje afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 10:13
Ik heb sinds kort ook een apart iets, als ik op de knop druk om te wisselen tussen applicaties, die 3 lijntjes boven elkaar, dan kan ik niet meer snel wisselen tussen 2 applicaties door 2x achter elkaar op die knop te drukken.
Heeft iemand anders dit ook en mogelijk al een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 17:32
gustaveau schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:43:
Ik heb sinds kort ook een apart iets, als ik op de knop druk om te wisselen tussen applicaties, die 3 lijntjes boven elkaar, dan kan ik niet meer snel wisselen tussen 2 applicaties door 2x achter elkaar op die knop te drukken.
Heeft iemand anders dit ook en mogelijk al een oplossing gevonden?
Sinds mijn laatste update heb ik verschillende problemen met de knoppen (en ook de slider) gehad. Ik kwam op XDA een post tegen van iemand die het opgelost heeft door Nova Launcher, die ik ook gebruik, te locken in het recents-scherm. Dat lost bij mij iig ook de problemen op. Het wissel-probleem van jou heb ik hierdoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 10:13
Bertje9999 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Sinds mijn laatste update heb ik verschillende problemen met de knoppen (en ook de slider) gehad. Ik kwam op XDA een post tegen van iemand die het opgelost heeft door Nova Launcher, die ik ook gebruik, te locken in het recents-scherm. Dat lost bij mij iig ook de problemen op. Het wissel-probleem van jou heb ik hierdoor niet.
Kun je die post nog vinden, zodat ik dat ook even kan checken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 17:32
gustaveau schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Kun je die post nog vinden, zodat ik dat ook even kan checken?
Het ging niet specifiek om de Oneplus 8, maar om een Oppo. Maar da's nagenoeg Oneplus :)

Het linkje naar de post: https://forum.xda-develop...ue.4525243/#post-88034807

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 21:48
Is de mogelijkheid om de taal per app te kiezen niet aanwezig bij Android 13 op OnePlus of kijk ik nu zo verkeerd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeverSettle
Voor de mensen die het interesseren, Google Play system security patch voor januari 2023 is beschikbaar op OnePlus toestellen. Het is te vinden via Password & security > System security > Google Play system update. Dingen die aangepast of verbeterd zijn kan hier gevonden worden op de pagina van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krador
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:57
Jawel hoor deze morgend gingen men 2 wekkers niet af 😡. IN2023_ 11_F.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Krador schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:44:
Jawel hoor deze morgend gingen men 2 wekkers niet af 😡. IN2023_ 11_F.15
Heel vervelend, zelf ook een keer meegemaakt. Als je de wekkers uitzet dan slaan ze een dag over i.p.v. dat ze de volgende dag weer afgaan. Ik zet de wekkers uit en weer aan zodat ik zeker weet dat ze de volgende dag afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34
Dat nog niet meegemaakt - maar ik doe vaak (en zeker als ik vroeg de deur uit moet) even de wekker "opslaan" zodat ik ook gelijk zie over hoeveel tijd de wekkeer (weer) af gaat.
Als dit klopt, dan ga ik er vanuit dat het afgaat - als het dan alsnog niet gaat tsja...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Laatst online: 09:25
Vanaf twee dagen geleden overgestapt naar de dark side; na jaren lang oneplus weer eens bij samsung kijken. oneplus maakte weinig indruk meer op me qua updatebeleid en soft- en hardware de laatste jaren. Bedankt voor alle tips&tricks sinds de oneplus3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:48:
Vanaf twee dagen geleden overgestapt naar de dark side; na jaren lang oneplus weer eens bij samsung kijken. oneplus maakte weinig indruk meer op me qua updatebeleid en soft- en hardware de laatste jaren. Bedankt voor alle tips&tricks sinds de oneplus3!
Samsung Galaxy S23 series zien er prima uit qua specs en software zover ik het heb gezien. Jammer dat alleen de Ultra versie de LTPO display heeft met QHD+ resolutie en de 45 Watt oplader maar tot ~30W laadt. Al met al wel aantrekkelijker dan OnePlus 11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
ascent schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:48:
Hier hetzelfde! Ben van de 8pro overgeslagen naar de S23 Ultra 512GB. Na inruilen van de OP moest ik via de ING Samsung shop 900 euro aftikken. Echt een super deal. Wat een geweldig apparaat is dit joh. De OnePlus software kwam me echt de neus uit. Daarnaast gaat de nieuwe 2x zo lang mee qua batterij.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stennypenny
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-02 21:44
Hi medetweakers,

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn toestel handmatig kan omflashen/updaten naar een andere Android versie?

Het gaat hier om een OnePlus 8 Pro, IN2023. Het Europese model dus...

Nadat ik de Android 12 update (C20 om precies te zijn) heb binnengekregen, heb ik helemaal nooit een update weer hierna binnengekregen...

Ik vond dit zelf heel raar, aangezien deze build van Mei 2022 is.

Ook heb ik al maanden problemen met Google Pay en geeft mijn toestel in de Google Play Store instellingen aan dat het niet "Google Play certified" is.

Vind dit best klote, want had hiervoor een best vloeiende android 11 draaien. Had het idee dat ze het wel een x zouden gaan fiksen, maar na een half jaar te wachten ben ik er wel redelijk klaar mee!

In het begin heel blij geweest met deze tel, maar ik ben het helemaal zat nu. Voor mij geen OnePlus weer!

PS:

- Instellingen van apparaat geeft aan dat ik up-to-date ben.
- Oxygen updater vindt niks, TENZIJ ik advanced mode inschakel. Echter kan ik deze update die dan tevoorschijn komt alsnog niet installeren via local update. Ik krijg dan te zien "verification failed".
- Ik kan dus ook geen screenshots meer posten, aangezien deze "broken" zijn na de laatste C20 update...
- Er is behoorlijk veel "stuk" gegaan door deze update van android 12... Het is niet op 2 handen te tellen....

Als iemand mij uit deze ellende kan helpen, ben ik weer een gelukkig man :)

Groetjes,

Sten Tijhuis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Stennypenny ik kan je niet zeggen waarom je niet kan updaten, maar ik zou zeggen:
- begin eerst eens met een factory reset en dan eerst direct weer naar updates laten zoeken (zonder Oxygen Updater, vanaf C.20 moet er gewoon een update gevonden kunnen worden). Lukt dat niet...
- dan zou je met de MSM Tool een volledige factory image terug moeten kunnen zetten om alles te krijgen zoals het hoort op je toestel. Je kan een guide hiervoor in dit topic terugvinden.

Let op: je data gaat hierbij sowieso verloren, dus zorg eerst dat je een backup hebt/maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stennypenny schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:18:
Hi medetweakers,

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn toestel handmatig kan omflashen/updaten naar een andere Android versie?

Het gaat hier om een OnePlus 8 Pro, IN2023. Het Europese model dus...

Nadat ik de Android 12 update (C20 om precies te zijn) heb binnengekregen, heb ik helemaal nooit een update weer hierna binnengekregen...

Ik vond dit zelf heel raar, aangezien deze build van Mei 2022 is.

Ook heb ik al maanden problemen met Google Pay en geeft mijn toestel in de Google Play Store instellingen aan dat het niet "Google Play certified" is.

Vind dit best klote, want had hiervoor een best vloeiende android 11 draaien. Had het idee dat ze het wel een x zouden gaan fiksen, maar na een half jaar te wachten ben ik er wel redelijk klaar mee!

In het begin heel blij geweest met deze tel, maar ik ben het helemaal zat nu. Voor mij geen OnePlus weer!

PS:

- Instellingen van apparaat geeft aan dat ik up-to-date ben.
- Oxygen updater vindt niks, TENZIJ ik advanced mode inschakel. Echter kan ik deze update die dan tevoorschijn komt alsnog niet installeren via local update. Ik krijg dan te zien "verification failed".
- Ik kan dus ook geen screenshots meer posten, aangezien deze "broken" zijn na de laatste C20 update...
- Er is behoorlijk veel "stuk" gegaan door deze update van android 12... Het is niet op 2 handen te tellen....

Als iemand mij uit deze ellende kan helpen, ben ik weer een gelukkig man :)

Groetjes,

Sten Tijhuis
Yup, bekend probleem als je op C.20 zit. Je kan het volgende doen (uit onze Oxygen Updater FAQ):
Credits to Robert Uszok for finding this workaround: https://community.oneplus...ntCid=1118708700635725832.
  • Download the latest full ZIP via our app: use the "Stable (full)" update method
  • Edit the payload_properties.txt file in this ZIP: change `oplus_update_engine_verify_disable=0` to
  • `oplus_update_engine_verify_disable=1`
If you're doing this on your phone itself, most file managers (e.g. Solid Explorer) should work, but we've seen Total Commander recommended the most by people who've tried this.
For PC, neither WinRAR nor WinZIP (built-in) work. You need to use 7-Zip instead.
  • Save & install it as you normally would: either via the system's built-in "local install" feature, or by using one of OnePlus' separate APKs: Local update issues in OxygenOS 12+
-Sir_Killalot- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:13:
@Stennypenny ik kan je niet zeggen waarom je niet kan updaten, maar ik zou zeggen:
- begin eerst eens met een factory reset en dan eerst direct weer naar updates laten zoeken (zonder Oxygen Updater, vanaf C.20 moet er gewoon een update gevonden kunnen worden). Lukt dat niet...
- dan zou je met de MSM Tool een volledige factory image terug moeten kunnen zetten om alles te krijgen zoals het hoort op je toestel. Je kan een guide hiervoor in dit topic terugvinden.

Let op: je data gaat hierbij sowieso verloren, dus zorg eerst dat je een backup hebt/maakt.
Uhh, dat had dus niet gehoeven. Nu heeft 'ie waarschijnlijk een data wipe gedaan zonder dat dit nodig was. :p

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-02-2023 11:32 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stennypenny
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-02 21:44
Allemaal bedankt voor de uitleg, het is voor mij nu weer in orde. 8)

Telefoon werkt weer prima en alle bugs m.b.t. Google Wallet zijn opgelost

Ik heb het opgelost door terug te gaan naar OOS11 (rollback package). Vervolgens kon ik via 11 wel de local F.15 rom flashen en zat ik in 1 keer op de laatste versie.

Ik ben inderdaad mijn data kwijt, maar dit maakt me niks uit. Alle belangrijke data was al wel gebackupt.

PS: Ik dacht dat ik al gereageerd had, maar het schijnt dat die niet is doorgekomen. Vandaar dat ik ff een nieuwe reactie stuur. :?

[ Voor 0% gewijzigd door Stennypenny op 18-02-2023 19:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 23:40
Zojuist versie IN2013_11_F.62 via OTA met januari beveiligings update geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Niks te vinden via de gewone updater of Oxygen hier 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Joenos schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:38:
Zojuist versie IN2013_11_F.62 via OTA met januari beveiligings update geïnstalleerd.
Nog niks ontvangen voor OnePlus 8 Pro. Is het stabiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:59
https://community.oneplus.com/thread/1271094766691942406
Changelog:

System
• Integrates the January 2023 Android Security Patch to enhance system security.
• Improves system stability and performance.
• Fixes an issue where time is not fully displayed on the Lock screen in certain scenarios.
• Fixes an issue where the Notes data might fail to sync to the cloud in certain scenarios.

Communication
• Improves the stability of mobile network connections.

Connections
• Improves the stability of Bluetooth connections.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
Nog niks ontvangen voor OnePlus 8 Pro. Is het stabiel?
Ik merk geen verschil, dus zou zeggen: hij is stabiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Eindelijk die klok weer normaal, nice. Heb 'm ook nog niet ontvangen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Nou, een uur later is 'ie ineens beschikbaar :D. Nu aan het installeren.
Edit: Ennn eindelijk weer een normale klok op lockscreen!

[ Voor 29% gewijzigd door Majesty op 23-02-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
@Anonymoussaurus is er een reden dat de nieuwe update nog niet in Oxygen Updater zit? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@superiscch dat zit ie wel...? Ik kreeg daar de melding eergisteren van (OP8). En toen ik gisteren dacht, ik zal maar eens installeren, zei @Majesty dat ie de update kreeg en inderdaad: via de settings kreeg ik ook de update melding. F62 staat er nu op.

Vind het overigens een flinke versie bump en de update zelf is best groot (+/-800MB), maar zoveel staat er nog ook weer niet in de release notes.
Ik hoop nog steeds op een sunrise/sunset optie voor eye comfort (night light), iets dat wel in de Dark Mode instelling zit. Waarom alleen daar is mij een raadsel, maar het zal wel niet meer gebeuren.

[ Voor 43% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 24-02-2023 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:19:
@superiscch dat zit ie wel...? Ik kreeg daar de melding eergisteren van (OP8). En toen ik gisteren dacht, ik zal maar eens installeren, zei @Majesty dat ie de update kreeg en inderdaad: via de settings kreeg ik ook de update melding. F62 staat er nu op
De geavanceerde modus stond niet meer op, nu zie ik hem wel 🤷🏻‍♂️

[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 24-02-2023 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.63 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1292108744179580929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Bij mij doet dat zachte opladen in de nacht het niet meer, ondanks dat het wel aan staat in settings. Iemand een idee of hier ook last van or is it just me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tot nu toe wel ja, maar later komt dit altijd naar global en EU, niks nieuws. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Tot nu toe wel ja, maar later komt dit altijd naar global en EU, niks nieuws. :)
Nee inderdaad, maar wou het even bij vermelden voor er vele berichten komen met 'Ik krijg geen update binnen' ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Het lijkt er op dat OnePlus 8 Pro voorlopig mijn laatste OnePlus toestel is:

Geen idee of het er mee te maken heeft, maar mijn OnePlus account kan niet inloggen op mijn toestel. Iets met "no network connection [-1001]". Account werkt nog wel in de community.

[ Voor 0% gewijzigd door NeverSettle op 27-03-2023 13:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
Nouja dat zou jammer zijn zeg!
Ik moet zeggen dat de 8Pro nog steeds voldoet, zelfs na bijna 3 jaar. En dat heb ik niet veel gehad.
Misschien omdat de specs gewoon erg goed waren (zijn?) voor het toestel.
Ik weet verder niet of het enkel de brand is (dus OnePlus) en dat hiervoor OPPO in de plaats komt, of dat OPPO helemaal uit NL gaat verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.androidauthor...s-europe-uk-exit-3302326/
Update: March 27, 2023 (7:36 AM ET): OnePlus has outright denied reports of exiting Europe and the UK. The company emailed Android Authority the following statement:

OnePlus will not exit from Europe and the UK and maintains stable operations in local markets. OnePlus will continue to invest in Europe and provide more innovative product and solutions for its users.
Maar goed, beetje offtopic in dit topic. Als er een nieuwsartikel over komt kunnen we daar verder praten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.64 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1315435947583602689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:24
April update... is al beschikbaar via Oxygen downloader... (vanmorgen al gedaan)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vroem schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:50:
[...]

April update... is al beschikbaar via Oxygen downloader... (vanmorgen al gedaan)...
Je bedoelt zeker Oxygen Updater? Klopt, die update hebben we rond de 16 uur geleden toegevoegd. ;)

offtopic:
En waarom al die overbodige puntjes overal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Tot nu toe tevreden met de update, geen nieuwe bug ontdekt tot nu toe. Nog een jaar gebruiken en dan op zoek naar een nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:52:
[...]

Je bedoelt zeker Oxygen Updater? Klopt, die update hebben we rond de 16 uur geleden toegevoegd. ;)

offtopic:
En waarom al die overbodige puntjes overal?
Was niet helemaal wakker nog denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krador
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:57
Iemand een idee wanneer 13.1 eindelijk komt voor de 8pro? Hopelijk is dan de youtube bug opgelost want die durft nog steeds stotteren op de nieuwe april update :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Krador schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:01:
Iemand een idee wanneer 13.1 eindelijk komt voor de 8pro? Hopelijk is dan de youtube bug opgelost want die durft nog steeds stotteren op de nieuwe april update :s.
Komt niet naar OnePlus 8 series. Heeft al 3 jaar lang grote updates gehad, nu nog alleen security updates t/m halverwege 2024.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 27 april 2023 @ 00:14:
[...]

Komt niet naar OnePlus 8 series. Heeft al 3 jaar lang grote updates gehad, nu nog alleen security updates t/m halverwege 2024.
Wat voor een bron gebruiken ze daarvoor? De OnePlus 8 Pro krijgt volgens mij tot en met november nog Android upgrades, en OxygenOS 13.1 is helemaal geen Android upgrade. Er is volgens mij ook helemaal geen Android 13.1. :+

[rant]Zo ontzettend irritant als websites geen bron vermelden maar alleen maar naar hun eigen artikelen linken. Ik bestempel het als bullshit als ze zelf te beroerd zijn om een bron te vermelden.[/rant]

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-04-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:41:
[...]

Wat voor een bron gebruiken ze daarvoor? De OnePlus 8 Pro krijgt volgens mij tot en met november nog Android upgrades, en OxygenOS 13.1 is helemaal geen Android upgrade. Er is volgens mij ook helemaal geen Android 13.1. :+

[rant]Zo ontzettend irritant als websites geen bron vermelden maar alleen maar naar hun eigen artikelen linken. Ik bestempel het als bullshit als ze zelf te beroerd zijn om een bron te vermelden.[/rant]
Fair enough, maar OxygenOS 13.1 bestaat toch echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeverSettle schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:32:
[...]

Fair enough, maar OxygenOS 13.1 bestaat toch echt.
Ik zei Android 13.1, niet OxygenOS 13.1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Anonymoussaurus schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:41:
[...]

Ik zei Android 13.1, niet OxygenOS 13.1. ;)
Ik moet eens beter gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Vraagje:
Gebruiken jullie WiFi Calling (VoWiFi)? Zo ja welke? Ik kan met mijn OnePlus 8 Pro kiezen uit 3 verschillende opties:
-Prefer IMS
-Prefer Wi-Fi Calling
-Prefer Cellular calls

Ik begrijp dat IMS via LTE gaat? Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Ik heb afgelopen week mijn OnePlus 8 Pro (met pijn in m'n hart) ingeruild voor een S23 Ultra.

* knip*. Goed bedoeld, maar dit hoort thuis in de V&A.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 22-05-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:53
rayfano schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:12:
Ik heb afgelopen week mijn OnePlus 8 Pro (met pijn in m'n hart) ingeruild voor een S23 Ultra.
8 of 12GB genomen? Ik wil mijn 8 Pro 12GB ook inruilen voor S23 Ultra.
Wat zijn je eerste ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayfano
Wenzel schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:16:
[...]

8 of 12GB genomen? Ik wil mijn 8 Pro 12GB ook inruilen voor S23 Ultra.
Wat zijn je eerste ervaringen?
Ik heb voor de 8GB gekozen omdat ik zelf 256gb meer dan genoeg vind en voorheen 8GB met mn 1+8P ook als genoeg ervaarde.

Vooralsnog, de camera is een flinke upgrade! Verder ging het mij vooral om de batterij die bij m'n 1+ echt op was. Ik kreeg flinke studentenkorting, nog €311 (200 extra inruilwaarde) voor m'n 1+8P en Galaxy Buds2 en Watch4 erbij dus uiteindelijk heb ik iets minder dan €800 betaald, waardoor ik hem niet kon laten liggen.

Maar als je de accu en de camera van je 1+8P nog als voldoende/goed beschouwd en er meer dan €1000 voor moet betalen zou ik wachten! Het scherm van de S23U vergeleken met de 1+8P is echt niet veel beter. De UI is prima maar 1+ is beter. Dus het is echt een afweging, voor mij was voor de flinke korting doorslaggevend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:53
rayfano schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:22:
[...]

Ik heb voor de 8GB gekozen omdat ik zelf 256gb meer dan genoeg vind en voorheen 8GB met mn 1+8P ook als genoeg ervaarde.

Vooralsnog, de camera is een flinke upgrade! Verder ging het mij vooral om de batterij die bij m'n 1+ echt op was. Ik kreeg flinke studentenkorting, nog €311 (200 extra inruilwaarde) voor m'n 1+8P en Galaxy Buds2 en Watch4 erbij dus uiteindelijk heb ik iets minder dan €800 betaald, waardoor ik hem niet kon laten liggen.

Maar als je de accu en de camera van je 1+8P nog als voldoende/goed beschouwd en er meer dan €1000 voor moet betalen zou ik wachten! Het scherm van de S23U vergeleken met de 1+8P is echt niet veel beter. De UI is prima maar 1+ is beter. Dus het is echt een afweging, voor mij was voor de flinke korting doorslaggevend!
Het verbaast me dat de scherm niet veel beter is. Leesbaar buiten toch wel?
Ik kan de Ultra 8GB versie via ICS aanschaffen voor €870. Dat is inclusief inruil van 319 voor mijn OP. Daar krijg ik nog Watch4 erbij.
Moeilijk. Ik wil eigenlijk geen Chinees meer, dan is er weinig keus. Samsung of Pixel. Meer is er niet in Android.
Is het scherm net zo afgerond als bij OP? Dat vind ik soms erg vervelend. Verder doet ie het nog goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayfano
Wenzel schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:31:
[...]

Het verbaast me dat de scherm niet veel beter is. Leesbaar buiten toch wel?
Ik kan de Ultra 8GB versie via ICS aanschaffen voor €870. Dat is inclusief inruil van 319 voor mijn OP. Daar krijg ik nog Watch4 erbij.
Moeilijk. Ik wil eigenlijk geen Chinees meer, dan is er weinig keus. Samsung of Pixel. Meer is er niet in Android.
Is het scherm net zo afgerond als bij OP? Dat vind ik soms erg vervelend. Verder doet ie het nog goed.
Het scherm is wel veel beter leesbaar inderdaad, maar 1440p 120Hz is hetzelfde en kleuren zijn erg vergelijkbaar op Vivid stand.

De zijkanten zijn wel afgerond maar echt een stuk minder! Bij deze merk ik het veel minder dan bij de 1+8P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
rayfano schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Het scherm is wel veel beter leesbaar inderdaad, maar 1440p 120Hz is hetzelfde en kleuren zijn erg vergelijkbaar op Vivid stand.

De zijkanten zijn wel afgerond maar echt een stuk minder! Bij deze merk ik het veel minder dan bij de 1+8P.
Verschil is wel dat Samsung zelf betere AMOLED panelen gebruikt van Samsung Displays (M series). Andere merken gebruiken de E series (Chinese OEM of ODM) en LT series voor iPhones.

M series lopen voor op de E series die bijvoorbeeld OnePlus of Oppo gebruikt in de high end toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
OxygenOS 13.1 komt er aan, als eerst is India aan de beurt.
OP8
IN: IN2011_13.1.0.513(EX01)
OP8 Pro
IN: IN2021_13.1.0.513(EX01)

Changelog:

Personalization
  • Expands Omoji's functionality and library.
Health
  • Adds a new TalkBack feature that recognizes and announces images in apps and Photos.
  • Adds the new Zen Space app, with two modes, Deep Zen and Light Zen, to help you focus on the present.
  • Improves Simple mode with a new helper widget and quick tutorials on the Home screen.
Gaming experience
  • Adds the Championship mode to Game Assistant. This mode improves performance while also disabling notifications, calls, and other messages to give you a more immersive gaming experience.
  • Adds a music playback control to Game Assistant, so you can listen to and control music easily while gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:17:
OxygenOS 13.1 komt er aan, als eerst is India aan de beurt.

[...]
En nog even een linkje van OxygenOS 13.1.0.513: https://community.oneplus.com/thread/1334156187536457730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
rayfano schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:12:

[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 22-05-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:39

Convoy

g44p

knip

[ Voor 92% gewijzigd door The Wizard op 22-05-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joenos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKD---jaQQcvdE8BiFzAt2FArsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojzdLTExEljGS2gNiQSSrfq0.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dus ook voor EU beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenos
Visueel zijn de quick settings iconen anders. Verder nog niet iets gemerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Joenos schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Visueel zijn de quick settings iconen anders. Verder nog niet iets gemerkt
Dit inderdaad, voor de rest ook niets gemerkt. Zie hier de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Plus dat Night Charging nu Wise Charging is en naast 'nacht' is er nu ook de optie voor de hele dag. Ben benieuwd of die nu wel iets gaat doen, maar waarschijnlijk voor mij niet.

Helaas nog altijd niet de optie om gewoon te stoppen bij een bepaald percentage...(ik laad nooit meer 's nachts, dagelijks standaard tot 80% zonder Warp en gebruik hooguit tot 30%). Charge limit heeft Samsung (en custom ROMs) intussen al een paar jaar :/ . Leuk en aardig die intelligentie opties, maar een domme/handmatige optie zoals met de camera zou m.i. standaard moeten zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 02-06-2023 08:41 . Reden: Rant toegevoegd :-p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Afgelopen week deze update ook geïnstalleerd, alleen na de update mis ik al mijn agenda afspraken in aCalendar. Al van alles geprobeerd, cache legen, agenda cache legen, app opnieuw installeren, maar hij blijft leeg. Uiteraard wel gekeken of alle agenda's erin staan met de juiste accounts, maar dat is niet het probleem. Iemand hier nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
MADG0BLIN schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Afgelopen week deze update ook geïnstalleerd, alleen na de update mis ik al mijn agenda afspraken in aCalendar. Al van alles geprobeerd, cache legen, agenda cache legen, app opnieuw installeren, maar hij blijft leeg. Uiteraard wel gekeken of alle agenda's erin staan met de juiste accounts, maar dat is niet het probleem. Iemand hier nog ideeën?
Had ik ook met de app "Month", widget gaf geen afspraken weer. Google Calender opnieuw gesynchroniseerd en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
NeverSettle schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:19:
[...]

Had ik ook met de app "Month", widget gaf geen afspraken weer. Google Calender opnieuw gesynchroniseerd en het werkt weer.
Helaas ook niet de oplossing. Vreemde is dat ik nieuwe en aangepaste afspraken wel zie, maar eerder gemaakt afspraken niet. Voor nu outlook maar geinstalleerd, maar dat is een waardeloze agenda om alles in 1 oogopslag te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Probleem inmiddels opgelost. Beide accounts verwijderd en opnieuw toevoegen heeft het verholpen. Wie weet loopt er ooit nog iemand tegenaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Heeft er iemand het scherm van de OP8 zelf al een s vervangen? ziet er veel te ingewikkeld uit

Vroeger kon je de kost op Oneplus website zien maar nu lukt dat precies enkel nog op de US website 🤷🏻‍♂️

[ Voor 58% gewijzigd door superiscch op 15-06-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Even een toevoeging, via Oneplus kreeg ik de melding dat herstellingen enkel nog via Phonelab gaan, kost om scherm te vervangen: €233 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:59
superiscch schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:06:
Even een toevoeging, via Oneplus kreeg ik de melding dat herstellingen enkel nog via Phonelab gaan, kost om scherm te vervangen: €233 🙈
Valt nog mee. 8 maand geleden liet m'n vriendin de hare repareren, was toen 311e. Scherm + stuk van de behuizing.

Veel goedkoper dan een nieuw toestel, dat wel. En echt enorm goed gerepareerd, als nieuw.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
superiscch schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:06:
Klopt, ze vervangen het glas en OLED panel samen. Volgens mij ook omdat ze de optische vingerprintscanner moeten verifiëren via software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.580 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1361670048128696329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Changelog

System

• Integrates the June 2023 Android security patch to enhance system security.

• Improves the stability and expands the compatibility of the NFC function.
Ben benieuwd wat wat de uitgebreide functies zijn van NFC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
NeverSettle schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Ben benieuwd wat wat de uitgebreide functies zijn van NFC.
Heb de update geïnstalleerd.... Zie niets anders bij NFC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Vroem schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:21:
[...]

Heb de update geïnstalleerd.... Zie niets anders bij NFC
Ook zojuist geïnstalleerd, geen gekke dingen gezien tot nu toe. Ik gebruik NFC eigenlijk alleen voor PIN betalingen. Deuren openen doe ik nog op de ouderwetse manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Hebben jullie ook gemerkt dat apps bij rotatie niet het volledige scherm gebruiken? Bovenste gedeelte van de notificaties/status balk wordt niet gebruikt bij horizontale beeld. Voorheen was dat wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.581 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1366748110436433923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Hopelijk hebben ze rotatieproblemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update weer problemen hebben met de notificaties van Gmail welke niet meer getoond worden? Tijd lang goed gegaan maar het probleem is er weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
znight schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:01:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste update weer problemen hebben met de notificaties van Gmail welke niet meer getoond worden? Tijd lang goed gegaan maar het probleem is er weer.
nieuws: Android-gebruikers krijgen na Gmail-update geen mails meer, Google we...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
Dank voor de reactie, had dit gemist. Zie wel dat dit voornamelijk lijkt te gelden dat mensen mails niet binnen krijgen, maar ik krijg ze wel binnen, maar geen meldingen hierover. Zal het eens in de gaten houden de komende tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
znight schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Dank voor de reactie, had dit gemist. Zie wel dat dit voornamelijk lijkt te gelden dat mensen mails niet binnen krijgen, maar ik krijg ze wel binnen, maar geen meldingen hierover. Zal het eens in de gaten houden de komende tijden.
Zet "don't optimise" aan voor GMail en kijk of background activity aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Wellicht is het mijn telefoon, maar ik merk dat na een aantal dagen internetten, het internet zeer traag wordt. Via speedtest rond de 2 mbit. Na een herstart zit ik weer op 250. (4g van Simyo / Kpn) iemand enig idee? Heb het idee dat dit is sinds de laatste update, namelijk nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
znight schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:22:
Wellicht is het mijn telefoon, maar ik merk dat na een aantal dagen internetten, het internet zeer traag wordt. Via speedtest rond de 2 mbit. Na een herstart zit ik weer op 250. (4g van Simyo / Kpn) iemand enig idee? Heb het idee dat dit is sinds de laatste update, namelijk nooit problemen mee gehad.
Geen idee of het hier mee te maken heeft, maar gisteren in de trein bleef mijn toestel hangen op 3G en H+ nadat de trein door een tunnel reed. Normaal gaat het dan terug naar 4G/LTE of 5G. Data eventjes uit en aan zetten hielp, maar het blijft apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
NeverSettle schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Geen idee of het hier mee te maken heeft, maar gisteren in de trein bleef mijn toestel hangen op 3G en H+ nadat de trein door een tunnel reed. Normaal gaat het dan terug naar 4G/LTE of 5G. Data eventjes uit en aan zetten hielp, maar het blijft apart.
Zal het de volgende keer is proberen met data aan en uit. Mocht het werken is het iig een snelle oplossing, al is het natuurlijk niet wenselijk. Hopen op een fix dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Sinds gisteren eindelijk over naar Android 13.1 met mijn OP8Pro. Ik had deze nog staan en wilde eigenlijk niet tegen "problemen" aanlopen tijdens mijn vakantie (plus, vond ik het wel belangrijk dat ik foto's kon maken met het ding). Plus, als volgend jaar de 8Pro EOL is, en ik overstap naar óf een nieuwe OP, of bv een Samsung, heb ik een kleinere stap te maken wat betreft de Android versie.

Viel mij op dat ik eerst een kleine update (naar 13.0x) kreeg, en daarna nog de 13.1
Enige waar ik nog niet achter gekomen ben (en dat zal vast ergens verborgen zitten) is dat ik nu enorme ruimtes tussen de shortcuts in mijn mappen op mijn homescreen heb staan.
Normaliter waren de icons 4x4, maar nu 4x3, dus de whitespace is behoorlijk aanwezig en dat maakt het snel zoeken iets lastiger..

edit: om toe te voegen: display size staat al op "small", screen layout op 5x6, ik denk dat ik op zoek ben naar de pixel instelling, maar die kan ik dus niet vinden in settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjowhan op 23-08-2023 09:51 ]

• Sjowhan
Wilde zojuist 2 timers aanzetten (afteltimers dus) maar dat lijkt niet meer in 13.1.0 te kunnen :/ . Nu maar een extra kookwekker ernaast om ervoor te zorgen dat beide af gaan.
Handig is anders. Hopen dat OP dit nog toe gaat voegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sjowhan schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:45:
edit: om toe te voegen: display size staat al op "small", screen layout op 5x6, ik denk dat ik op zoek ben naar de pixel instelling, maar die kan ik dus niet vinden in settings.
Denk dat je de 'smallest width' dp setting bedoeld? Die staat tussen de Developer options.
Sjowhan schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:02:
Wilde zojuist 2 timers aanzetten (afteltimers dus) maar dat lijkt niet meer in 13.1.0 te kunnen :/ . Nu maar een extra kookwekker ernaast om ervoor te zorgen dat beide af gaan.
Handig is anders. Hopen dat OP dit nog toe gaat voegen...
Omdat er al tijden geen analoge widget meer in de OnePlus clock zit, heb ik de Google clock uit de Play Store gehaald. Die heeft de door jou gewenste optie gewoon, mocht dat een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
@-Sir_Killalot- dankjewel x2! Had je bericht al gelezen maar nog niet gereageerd.

De Google clock is inderdaad een goede alternatief hiervoor - de rest gebruik ik "gewoon" de OP clock.
Qua breedte weet ik het zo nog niet, ik ga daar mee spelen. Misschien laat ik het zo en moet ik hier weer aan "wennen"

Wat betreft het gebruik - ik vrees dat de update meer een achteruitgang is dan vooruitgang. Natuurlijk wat nieuwe features, maar ik heb bijvoorbeeld al een geen volle batterij gehad na een nacht opladen (door Wise Charging bv), een batterij op 10% (na 20hr batterij & 1h30min screentime) in de ochtend terwijl 's avonds het nog rond de 30% was..
Zijn allemaal kleine dingetjes waarvan ik toch heb zoiets van, jammer dit. Het was een prima toestel, en met OOS 12.x heb ik zelfs een screentime nog van 3hr gehaald.
Ik bekijk wel of bijvoorbeeld de GPS ook voor problemen zou zorgen wat betreft batterij gebruik, maar zou dat juist vreemd vinden omdat dat juist wel goed ging.
Snap ook wel dat de telefoon bijna 3.5jr oud is (geleverd in april 2020), maar dat een upgrade zorgt voor een achteruitgang, is toch wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:02:
@-Sir_Killalot- dankjewel x2! Had je bericht al gelezen maar nog niet gereageerd.

De Google clock is inderdaad een goede alternatief hiervoor - de rest gebruik ik "gewoon" de OP clock.
Qua breedte weet ik het zo nog niet, ik ga daar mee spelen. Misschien laat ik het zo en moet ik hier weer aan "wennen"

Wat betreft het gebruik - ik vrees dat de update meer een achteruitgang is dan vooruitgang. Natuurlijk wat nieuwe features, maar ik heb bijvoorbeeld al een geen volle batterij gehad na een nacht opladen (door Wise Charging bv), een batterij op 10% (na 20hr batterij & 1h30min screentime) in de ochtend terwijl 's avonds het nog rond de 30% was..
Zijn allemaal kleine dingetjes waarvan ik toch heb zoiets van, jammer dit. Het was een prima toestel, en met OOS 12.x heb ik zelfs een screentime nog van 3hr gehaald.
Ik bekijk wel of bijvoorbeeld de GPS ook voor problemen zou zorgen wat betreft batterij gebruik, maar zou dat juist vreemd vinden omdat dat juist wel goed ging.
Snap ook wel dat de telefoon bijna 3.5jr oud is (geleverd in april 2020), maar dat een upgrade zorgt voor een achteruitgang, is toch wel een beetje jammer.
Voor "wise charging" heeft je toestel wat tijd nodig om je gebruik van je toestel te leren. Eventueel kan je onbelangrijke apps blokkeren voor achtergrond activiteiten (alleen whatsapp and email apps wel toelaten). Automatische updates van Google PlayStore uitzetten kan ook helpen (wel handmatig bijwerken dan).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 13.1.0.582 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1405165733335269379

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
meende dat deze al eerder naar India gepushed werd. Hopenlijk helpt het een beetje met die battery drain.

Vannacht weer van 30% naar 5%, vanochtend dus weer aan de kabel moeten hangen. Helaas niet gekeken welke service/app het veroorzaakte, nacht ervoor had ik als test de battery saver aangezet, wat zorgde voor 'maar' 4% drain over de nacht, wat acceptabel is. Vanavond maar aan denken om dit standaard te gaan doen.
En dank @NeverSettle voor je suggesties :) . Wise charging zou inderdaad kunnen, enkel is dit dan niet heel optimaal. Je zou verwachten zoals het in Android/OOS12 was, dat-ie de avond/nacht zorgt dat de telefoon weer voor 100% geladen is. Je zag in de batterystats ook dat deze een soort van flatline was toen de 50-ish gehaald was;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyOny8JdVyI-t1meEDqrndkKQGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gDvrnuaFuNSf7zWic63RBw4n.jpg?f=user_large

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie