Heb je geprobeerd om te 'pinch zoomen' met je vingers tijdens het kijken van Netflix content? Dat is de manier waarop ik content schermvullend krijg in de Youtube app (Galaxy s9). Wellicht werkt dit ook zo voor Netflix.CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:54:
Hmm thanks, OnePlus 7T Pro had dat uiteraard niet
YouTube werkt inderdaad wel prima, maar dit is wel wat vreemd.
Thanks voor het meedenken, gedaan ook, maar dat werkt niet zoals op veel andere smartphones, helaasX2X2X schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:20:
Heb je geprobeerd om te 'pinch zoomen' met je vingers tijdens het kijken van Netflix content?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zijn er hier ook mensen met een geflashte CN variant met een global rom, zoals die bij Wondamobile wordt verkocht? Zie:https://www.wondamobile.c...te-sim-free-unlocked.html
Steam/Epic: Deurstopper
Available to ship out 24th AprilDeurstopper schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:24:
Zijn er hier ook mensen met een geflashte CN variant met een global rom, zoals die bij Wondamobile wordt verkocht? Zie:https://www.wondamobile.c...te-sim-free-unlocked.html
Lijkt me niet:
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Op zich niets mis mee, je kan via updater gewoon de EU rom erop flashen als je wilt.Deurstopper schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:24:
De vraag is waarom zou je hem daar kopen als Coolblue en beslimpel hem verkopen? Zou me voor de garantie toch iets veiliger voelen.
En ze leveren vanaf 21 april.
790 pond is 910 euro of zo.
Waarom niet gewoon nu bij CB bestellen voor 999 met gratis Wireless charger.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt, deze was als voorbeeld. De andere 8 versies hebben hetzelfde.Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:33:
[...]
Available to ship out 24th April
Lijkt me niet:
LeStef schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:34:
[...]
Op zich niets mis mee, je kan via updater gewoon de EU rom erop flashen als je wilt.
De vraag is waarom zou je hem daar kopen als Coolblue en beslimpel hem verkopen? Zou me voor de garantie toch iets veiliger voelen.
En ze leveren vanaf 21 april.
Fair enough, was enkel benieuwd of die global versie verschilt tov de versie die hier in NL verkrijgbaar is.DarkSide schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:37:
790 pond is 910 euro of zo.
Die bedtijdmodus wat kun je daar allemaal mee?CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:15:
[...]
Mwah, laten we dat maar niet doen
Iets steviger aan de tand gevoeld qua schermtijd:
[Afbeelding]
Is dat om bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip pas te beginnen met opladen (uitgesteld laden) ?
Volgens mij laden op een lager wattage waardoor de ventilator van de lader niet aanslaat.
Dat is wel wat er bij staat en volgens mij is dit ook zo in de presentatie voorbij gekomen.Huigie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:44:
Volgens mij laden op een lager wattage waardoor de ventilator van de lader niet aanslaat.
Ik ben hier en daar (2x denk ik) op het web tegengekomen dat mensen last hadden van een groene tint in het scherm. Wat is jouw ervaring hiermee @CLB ?
[ Voor 20% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-04-2020 14:55 ]
Met de app display tester alle kleuren op 1% brightness bekeken en zie geen onregelmatigheden.Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:52:
[...]
Dat is wel wat er bij staat en volgens mij is dit ook zo in de presentatie voorbij gekomen.
Ik ben hier en daar (2x denk ik) op het web tegengekomen dat mensen last hadden van een groene tint in het scherm. Wat is jouw ervaring hiermee @CLB ?
Daarna vergeleken met mijn Note 10 Plus en valt op dat de kleuren (magenta, groen, cyaan) toch echt een stuk meer van het scherm spatten als je de brightness omhoog gooit. Op de OP 8 Pro dus.
Enige verschil wat ik wel zag was bij de grijze kleuren. Dan vind ik de Note toch meer kleurecht. Ben geen professionele tester natuurlijk en heb geen geijkte spullen om echt te vergelijken. Ik zou bij grijs zeggen dat de tint meer groenig is op mijn OP 8 Pro. Maar dan echt alleen bij 1% en als je iets omhoog gaat met de brightness, dan is dat weg.
We (wij van Oxygen Updater) hebben zojuist de 8-serie toegevoegd aan Oxygen Updater! Check nieuws in de Oxygen Updater app voor meer info.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Wat vinden julle van de meegeleverde wireless Z oordopjes ? Ik was eigenlijk best positief verrast hoe goed ze klinken voor dit geld.
Ik was aan het kijken voor de sennheiser momentum maar wacht daar nog wel even mee.
Ik was aan het kijken voor de sennheiser momentum maar wacht daar nog wel even mee.
Ik ben zeer tevreden, maar geen audiofiel.mytheory schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:01:
Wat vinden julle van de meegeleverde wireless Z oordopjes ? Ik was eigenlijk best positief verrast hoe goed ze klinken voor dit geld.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de Dolby Atmos ervaring op de 8 in combi met de bullets.
ComTech schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:35:
Die bedtijdmodus wat kun je daar allemaal mee?
Wat Huigie zegt:Huigie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:44:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FCj5om1pp9JY2gtQjmVCSiyn.jpg?f=user_large)
Dat regel je met 'Geoptimaliseerd opladen', wat je aan of uit kunt zetten, maar niet kunt timen.Is dat om bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip pas te beginnen met opladen (uitgesteld laden) ?
Daarbij leert je toestel bijvoorbeeld hoe laat je wekker gaat en past het laadvermogen daar wat op aan enzo.
Niet te zien so far en heb het toestel in allerlei scenario's gebruikt. Van licht tot donker en van helderheid op minimaal tot het uiterste. Als je wilt dat ik op een speciale manier test, met kleuren achtergronden ofzo, shoot!Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:52:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Even een vraagje voor degene die de telefoon al hebben. Komt deze in Nederland met of zonder screenprotector vooraf geïnstalleerd?
Ik heb de OnePlus 8 Pro groen besteld bij Belsimpel.
Toevallig ben ik de 21e jarig dus mezelf maar eens goed verwend.
Met!1993jjohan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:07:
Even een vraagje voor degene die de telefoon al hebben. Komt deze in Nederland met of zonder screenprotector vooraf geïnstalleerd?
Op zich jammer dat je niet zelf kunt instellen.CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:32:
Dat regel je met 'Geoptimaliseerd opladen', wat je aan of uit kunt zetten, maar niet kunt timen.
Daarbij leert je toestel bijvoorbeeld hoe laat je wekker gaat en past het laadvermogen daar wat op aan enzo.
ik heb een Google home naast mijn bed. Welke als wekker dient. Stel dus nooit een wekker in op mijn telefoon.
Zelf gewoon zeggen gemiddeld om 06:00 ben ik wakker zou wel fijn zijn. (of hij moet weten dat mijn wekker via home gezet is)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ben ik ook benieuwd naar. En zo ja, hoe is de kwaliteit van de screenprotector?1993jjohan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:07:
Meegeleverd? Zeker alleen bij de allereerste pre-orders? Of zitten ze echt bij de telefoon inbegrepen?mytheory schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:01:
Share and Enjoy!
Zag toevallig een draadje voorbij komen inderdaad. Heb ook een webpagina geladen (niet bestaande) op OP 8 Pro (links) en Note 10+. Laagste brightness vs hoogste.Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:52:
[...]
Dat is wel wat er bij staat en volgens mij is dit ook zo in de presentatie voorbij gekomen.
:strip_exif()/f/image/qQGJ9DGb2RfW014tKjGcFUXa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nTvvXX2jahxma9F8Sj7cD15b.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet geweldig, doet z'n werk. Gewoon dik stukje plastic folie. Ik vond het niks, gelijk verwijderd.X2X2X schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:25:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. En zo ja, hoe is de kwaliteit van de screenprotector?
Alleen bij de pop-up box. Geluid is prima, ik prefereer de Bullets 2 vanwege andere materialen en zijn wat zwaarder, maar qua geluid niet heel veel verschil.WCA schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:32:
[...]
Meegeleverd? Zeker alleen bij de allereerste pre-orders? Of zitten ze echt bij de telefoon inbegrepen?
Volgens mij is het mooier, volgens mij kijkt het hoe laat je het 's morgens van de lader haalt en baseert daar dan het schema op.
Thanks voor het delen. Was echt in twijfel in OnePlus 8 Pro ja of nee.WhateverSuitsU schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:33:
[...]
Zag toevallig een draadje voorbij komen inderdaad. Heb ook een webpagina geladen (niet bestaande) op OP 8 Pro (links) en Note 10+. Laagste brightness vs hoogste.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net besloten om mijn Note 10+ wat langer trouw te blijven.
Waarom als ik vragen mag.beezjeh schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:42:
[...]
Thanks voor het delen. Was echt in twijfel in OnePlus 8 Pro ja of nee.
Net besloten om mijn Note 10+ wat langer trouw te blijven.
Op basis van deze worst case scenario's?
Ik bedoel:
Auto A: 0-100 in 7 sec. En top van 200
Auto B: 0-100 in 6 sec. En top van 210.
Auto B is beter?
Maar waar het misschien om gaat is gemiddeld verbruik die bij A veel beter is.
Of rondje cirquit waar Auto A 3 sec sneller is (want betere wegligging).
niet dat ik de OP wil verdedigen hoor. Ieder zijn eigen keuze.
Maar wel benieuwd naar je keuze. Zou best kunnen zijn dat bij dagelijks gebruik. Films kijken, games, Foto's etc de OP beter scoort.
Denk dat hij die groene gloed bedoeld en er daarom nog vanaf ziet.DarkSide schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:50:
[...]
Waarom als ik vragen mag.
Ik bedoel:
Auto B is beter?
Maar wel benieuwd naar je keuze. Zou best kunnen zijn dat bij dagelijks gebruik. Films kijken, games, Foto's etc de OP beter scoort.
Vooral vanwege groene gloed op het scherm.DarkSide schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:50:
[...]
Waarom als ik vragen mag.
Ik bedoel:
Auto B is beter?
Kwam deze nog tegen op XDA misschien dat er hier mensen zijn die er interesse in hebben.
ARC light. Het maakt een notificatie ring om de punch hole cam.
https://forum.xda-develop...ght-t4084205/post82313527
Als je de developer daar een berichtje stuurt krijg je een gratis code (ivm ads) voor het volledige gebruik van de app.
Gaat om deze app uit de play store:
https://play.google.com/s...um.holepunchcameraeffects
Als je de developer daar een berichtje stuurt krijg je een gratis code (ivm ads) voor het volledige gebruik van de app.
[ Voor 13% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-04-2020 19:32 ]
Ah erg leuk, vanavond even verder mee spelen, thanks!Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:30:
Kwam deze nog tegen op XDA
Deze ga ik straks ook proberen, led light vind ik best belangrijk.Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:30:
Kwam deze nog tegen op XDA misschien dat er hier mensen zijn die er interesse in hebben.
Gebruik al vele jaren light flow hiervoor, straks op de OP dan nog steeds maar dan zonder led.
Laat even weten wat je er van vindt aub.CLB schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:37:
[...]
Ah erg leuk, vanavond even verder mee spelen, thanks!
So far, niet echt impressed of handig... want een lampje om de camera als het scherm aanstaat: onzinnig.Golf2vr6 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:56:
Laat even weten wat je er van vindt aub.
Je kunt ook kiezen voor een AOD-optie, maar dan moet je alsnog het scherm aanraken, voordat het rondje om de camera oplicht in het juiste kleurtje. Dat is wel fijn, maar ik zie dan ook gewoon de app-icoontjes staan van alle apps, omdat ik dat heb ingesteld bij 'Clock Style'. Daarnaast is er ook nog een tweede AOD-optie, die van alles overruled en dan zie je het rondje dus altijd oplichten, terwijl de rest van het scherm zwart is (maar wel aanstaat) Dat wil je natuurlijk, maar dat betekent wel dat de 'Clock Style' dan weer niet te zien is, het is geen én én zeg maar. Voor de rest moest ik nog even kijken naar het uitschakelen van notificaties van apps, want nu heeft alles een kleurtje. De mogelijkheden van de app zijn nagenoeg eindeloos, dus ik puzzel nog even verder.
EDIT: Morgen ga ik bezig met accutest met 120Hz en altijd QHD-resolutie aan ipv schaalbaar.
EDIT II: Ook hier de update binnen en geïnstalleerd
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 18-04-2020 23:22 ]
LOL, het is toch niet te geloven he, eerst de 7T en nu ook al de eerste exemplaren van de 8 Pro. Eerst het issue op de 7T, en vooral het niet fixen ervan, en het dan gewoon een 2e keer flikken en dan ook nog het dubbele ervoor willen vangenWhateverSuitsU schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:33:
[...]
Zag toevallig een draadje voorbij komen inderdaad. Heb ook een webpagina geladen (niet bestaande) op OP 8 Pro (links) en Note 10+. Laagste brightness vs hoogste.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Het heeft dan dus blijkbaar niks te maken met de resolutie (omdat het niet op de 7T Pro en 7 Pro voorkwam, maar wel op de 7T).
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zal dat niet zo zijn er gebruikt wordt gemaakt van Pulse Width Modulation wat de kleuren "slechter" maakt?
Ik heb nog beetje zitten stoeien en de groene gloed is echt alleen (in mijn geval dus) bij de allerlaagste brightness.
Interessant genoeg zie ik bij verhogen van de brightness geleidelijk dat bijvoorbeeld het quick toggle scherm (swipen van boven naar beneden om brightness aan te passen) bij elke verandering even tijd nodig heeft om qua kleur aan te passen. Het lijkt op een soort beeldbewerking dat nog plaats vindt.
Die groene gloed is dus echt niet altijd aanwezig en is praktisch weg als de helderheid ook maar een klein beetje hoger is.
Weet niet of er software matig nog zaken getweakt moeten worden, maar ik heb er totaal geen last van. Zeker niet in normaal gebruik.
Ik zou er meer moeite mee hebben als ik een oneven scherm zou hebben of, zoals de voorbeelden in OP draadje, rare zwarte vlekken.
Dit klinkt wel heel erg bekend en toont heel veel overeenkomsten met de groene tint issue bij de 7T...Alleen bij lage helderheid en donkergrijze achtergrond.WhateverSuitsU schreef op zondag 19 april 2020 @ 05:46:
[...]
Ik heb nog beetje zitten stoeien en de groene gloed is echt alleen (in mijn geval dus) bij de allerlaagste brightness.
Hiervan gaat Oneplus waarschijnlijk zeggen dat het een kenmerk is van het paneel en dus geen fout. Het ene paneel heeft er meer last van dan de andere.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 19-04-2020 08:01 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Pwm dimming zou juist voor betere kleuren moeten zorgen dan dc dimming.Berlinetta schreef op zondag 19 april 2020 @ 01:27:
Zal dat niet zo zijn er gebruikt wordt gemaakt van Pulse Width Modulation wat de kleuren "slechter" maakt?
Share and Enjoy!
Komt de Oneplus 8 pro ook met een voorgeïnstalleerde screen protector?
Hoe kunnen ze dan het predikaat beste smartphone scherm scoren in die test? Lijkt mij dat ze over alle helderheden een scherm testen toch? Zeker als OLED in her verleden erom bekend stond moeite te hebben met grijs...13art schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:59:
[...]
Hiervan gaat Oneplus waarschijnlijk zeggen dat het een kenmerk is van het paneel en dus geen fout.
Goede vraag waar ik het antwoord niet op weet. Misschien dat ze het beste scherm sturen om te laten testen? Omdat de test anders in elkaar zit dan je zou denken? Ik heb geen idee.SebasFM schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:57:
[...]
Hoe kunnen ze dan het predikaat beste smartphone scherm scoren in die test? Lijkt mij dat ze over alle helderheden een scherm testen toch? Zeker als OLED in her verleden erom bekend stond moeite te hebben met grijs...
In ieder geval was het zo dat bij de 7T het nauwelijks in reviews naar voren kwam. Misschien juist omdat het voornamelijk in specifieke omstandigheden optreedt. Dus dark mode/donkergrijze achtergrond, lage helderheid, weinig omgevingslicht.
Heb je concrete voorbeelden / filmpjes en tijdspunten?Huigie schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:38:
@CLB merk jij iets van de camera app traagheid waar ze het soms in reviews over hebben?
Dan kijk ik even mee
PS. Ik loop vanmiddag nog wel een stukje voor een fotoronde.
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 19-04-2020 09:06 ]
Verwijderd
Je gaat toch geen toestel houden met slecht scherm.WhateverSuitsU schreef op zondag 19 april 2020 @ 05:46:
[...]
Interessant genoeg zie ik bij verhogen van de brightness geleidelijk dat bijvoorbeeld het quick toggle scherm (swipen van boven naar beneden om brightness aan te passen) bij elke verandering even tijd nodig heeft om qua kleur aan te passen. Het lijkt op een soort beeldbewerking dat nog plaats vindt.
Die groene gloed is dus echt niet altijd aanwezig en is praktisch weg als de helderheid ook maar een klein beetje hoger is.
Weet niet of er software matig nog zaken getweakt moeten worden, maar ik heb er totaal geen last van. Zeker niet in normaal gebruik.
Ik zou er meer moeite mee hebben als ik een oneven scherm zou hebben of, zoals de voorbeelden in OP draadje, rare zwarte vlekken.
Find x2 pro heeft dit iig niet. En 7t pro ook niet. Aatdig wat getest met display tester burnin test.
Slecht. Bij Samsung hebben ze nu hulk scherm door software update. Maar dat ziet er anders uit dan bij jou. 1000 euro.... direct retour... blijf er niet aan hangen...
Post nog even welke instellingen je qua beeldscherm gebruiktPetert87 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:21:
Het batterij verbruik na de eerste volledige lating valt me halverwege niet tegen:
60Hz of 120Hz, welke resolutie, is die resolutie schaalbaar, helderheid van het scherm?
Ik ben nu bezig met testen op QHD-resolutie en altijd 120Hz-modus (ipv schaalbaar), bevalt ook prima so far.
Ben heel erg benieuwd naar de eerste signalen over de groene tint die hier naar voren komen. Hoop dat het een software dingetje is zoals je nu ook ziet bij Samsung. Kan me niet voorstellen dat zo een dure telefoon hier last van heeft...
Ja, voor zover ik gezien heb wel, al een aantal keren gelezen op diverse sites038Robijno schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:55:
Komt de Oneplus 8 pro ook met een voorgeïnstalleerde screen protector?
I love watercooling
Ik heb verder weinig aan de scherminstellingen gedaan.CLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 12:08:
[...]
Post nog even welke instellingen je qua beeldscherm gebruikt
60Hz of 120Hz, welke resolutie, is die resolutie schaalbaar, helderheid van het scherm?
Ik ben nu bezig met testen op QHD-resolutie en altijd 120Hz-modus (ipv schaalbaar), bevalt ook prima so far.
:strip_exif()/f/image/ce0UrWxcKCQe4wFO4692OpFS.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand bevestigen bij welke provider VoWiFi en/of VoLTE werkt?
Ik heb nu KPN met de 7pro en daar werkt het niet, tenminste ik zie nergens die icoontjes in de statusbalk.
Ik kan op dit moment een nieuw abonnement afsluiten en voor VoWiFi ga ik echt een provider zoeken die dat ondersteund aangezien ik binnenkort naar een nieuwbouwwoning ga waar het bereik binnenshuis héél slecht is.
Ik heb nu KPN met de 7pro en daar werkt het niet, tenminste ik zie nergens die icoontjes in de statusbalk.
Ik kan op dit moment een nieuw abonnement afsluiten en voor VoWiFi ga ik echt een provider zoeken die dat ondersteund aangezien ik binnenkort naar een nieuwbouwwoning ga waar het bereik binnenshuis héél slecht is.
Wat ik me nu afvraag met de snel quick chargen (kabel en.of wireless). Is dat op een gegeven niet funest voor de batterij. Of te wel.....na 1 jaar batterij KO?
Thanks, dat kan nogal wat invloed hebben namelijk, zodoendePetert87 schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:48:
Ik heb verder weinig aan de scherminstellingen gedaan
Moet nog even testen, maar bij Vodafone is de VoLTE-icon (alvast) wel te zien.ComTech schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:59:
Op een gegeven moment is alles funest natuurlijk.AleSyS schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:02:
Wat ik me nu afvraag met de snel quick chargen (kabel en.of wireless).
Is dat op een gegeven niet funest voor de batterij. Of te wel.....na 1 jaar batterij KO?
Dankzij slimme technieken valt dat echter nog wel mee in de praktijk.
Bij Vodafone zowel VoLTE als VolWiFi.CLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:08:
[...]
Thanks, dat kan nogal wat invloed hebben namelijk, zodoende
[...]
Moet nog even testen, maar bij Vodafone is de VoLTE-icon (alvast) wel te zien.
[...]
Op een gegeven moment is alles funest natuurlijk.
Dankzij slimme technieken valt dat echter nog wel mee in de praktijk.
Zelfs al is het zo, dan krijg je kosteloos een nieuwe onder garantie in mijn ervaring. Na 1,5 jaar altijd dash chargen met mijn Oneplus 6 was de batterij wel minder, maar niet onbruikbaar. Heb ik ook bij zat batterijen gehad bij telefoons die niet konden snelladen, en ook gezien bij moderne telefoons zoals iPhones (die met max. 5w opgeladen worden)AleSyS schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:02:
Wat ik me nu afvraag met de snel quick chargen (kabel en.of wireless). Is dat op een gegeven niet funest voor de batterij. Of te wel.....na 1 jaar batterij KO?
Deze telefoon heeft daarnaast ook een grotere batterij, dat helpt ook met slijtage.
Share and Enjoy!
Hoe langzamer de batterij word op geladen hoe beter, mijn OP5 hangt snachts gewoon aan een normale lader.AleSyS schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:02:
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mijn OP3 en OP6 hebben altijd aan dashcharges gehangen.AleSyS schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:02:
Alleen in de auto niet.
Laatste tijd laadt ik s'nachts niet meer op. aleen in de auto.
Maar eigenlijk nog nooit issues gehad met mijn op3.
En de 6 doet het ook nog prima.
Vowifi heb je iirc alleen als je mobiel internet en internet thuis van dezelfde provider zijn. Dus Ziggo/voda, tmob/tmob of KPN/KPN. Van wie ik het zeker weet is Ziggo/voda.ComTech schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:59:
Ik mag toch hopen dat de tekst en de foto's verkeerd omstaan en dat rechts de 8Pro is. Anders vind ik werkelijk in geen enkel geval de 8Pro foto, mooier dan de 7Pro. Waar is al het detail in de schaduw en waarom zit overal een blauwe gloed overheen?CLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:09:
Veel foto's
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Op de website van Vodafone staat nergens dat je thuis een Ziggo-verbinding moet hebben voor VoWiFi of VoLTE.Huigie schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:49:
[...]
Vowifi heb je iirc alleen als je mobiel internet en internet thuis van dezelfde provider zijn. Dus Ziggo/voda, tmob/tmob of KPN/KPN. Van wie ik het zeker weet is Ziggo/voda.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen
Wat heb je nodig? Een 4G-abonnement, Een geschikte telefoon en de laatste software.
AchjaWhateverSuitsU schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:10:
@CLB interessante effecten zie ik soms voorbij komen
Ik mag toch hopen van niet, ben een uur bezig geweest met 'coden' namelijkPhydomir schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:10:
Ik mag toch hopen dat de tekst en de foto's verkeerd omstaan en dat rechts de 8Pro is.
Elke foto is gecomprimeerd tot 2000 pixels breed, kwaliteit doet zoiets nooit goed natuurlijk.
PS. Persoonlijk zie ik geen blauwe gloed trouwens, als ik dan een kleur moet noemen is het geel voor de 8 Pro.
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 19-04-2020 15:45 ]
Bij de 2 foto's in de straat ook...WhateverSuitsU schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:10:
@CLB interessante effecten zie ik soms voorbij komen
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/TgF6IGAJDrfibCsPPSKnJ8dW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fPCWXWaCTneG90VSkOaAXgt0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Golf2vr6 op 19-04-2020 15:48 ]
Zucht, nog steeds gezeur met de witbalans... Moeten ze niet eens een nieuwe verse club ontwikkelaars op de fotografie zetten? Ik bedoel, als OP al die tijd al met dezelfde mensen werkt dan gaat het nooit wat worden met die fotografie... Die er nu zitten snappen het klaarblijkelijk niet.
Deze foto's vallen me ook een beetje tegen eigenlijk (dank voor de moeite btw
)
Vooral de schaduw bij de fiets en de schaduw van de boom ziet er vreemd uit. Overall ogen de andere foto's doorgaans natuurlijker voor mijn gevoel.
Vooral de schaduw bij de fiets en de schaduw van de boom ziet er vreemd uit. Overall ogen de andere foto's doorgaans natuurlijker voor mijn gevoel.
[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 19-04-2020 16:00 ]
In de videoreviews die ik heb gekeken van OnePlus 8 Pro foto's zag het er toch wel wat beter uit, deze bijvoorbeeld. Ik word van deze foto's niet heel erg blij eerlijk gezegd.
Waarom staan er in de specsheet van de OnePlus 8 Pro 256gb eigenlijk al accu resultaten en dergelijken bij, heb ik iets gemist of hebben ze hun review resultaten vroegtijdig gepubliceerd bij Tweakers?
Waarom staan er in de specsheet van de OnePlus 8 Pro 256gb eigenlijk al accu resultaten en dergelijken bij, heb ik iets gemist of hebben ze hun review resultaten vroegtijdig gepubliceerd bij Tweakers?
[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 19-04-2020 16:11 ]
Vodafone moet de OP8 eerst goedkeuren maar volgens mij heeft Vodafone nog geen enkele OnePlus gekeurddreester schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:11:
[...]
Op de website van Vodafone staat nergens dat je thuis een Ziggo-verbinding moet hebben voor VoWiFi of VoLTE.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen
Wat heb je nodig? Een 4G-abonnement, Een geschikte telefoon en de laatste software.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dat klopt. Vodafone houdt een lijst bij van toestellen die ze ondersteunen: https://forum.vodafone.nl...rt=dateline.desc#commentsCyrus The Virus schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:44:
[...]
Vodafone moet de OP8 eerst goedkeuren maar volgens mij heeft Vodafone nog geen enkele OnePlus gekeurd
Als je scrollt naar het einde van de openingspost, zie je een bijlage met een overzicht van ondersteunde toestellen. Oneplus 6, 6T, 7 (Pro) ondersteunen zowel VoLTE als VoWiFi. Oneplus 5 en 5T enkel VoLTE.
7T en 8 staan er (nog) niet tussen.
Ik snap niet waarom ze de lijst zo ver weggestopt hebben, i.p.v. het in de FAQ op te nemen.
Klopt, maar toch werkt het op mijn Vodafone met een op5t. Ziggo heb ik als thuis provider trouwensCyrus The Virus schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:44:
[...]
Vodafone moet de OP8 eerst goedkeuren maar volgens mij heeft Vodafone nog geen enkele OnePlus gekeurd
http://specs.tweak.to/5253
Goed om te weten, heb namelijk een OP8 voor op Vodafone besteld bij BS, lijkt me vreemd als het dan niet werkt op Vodafone.Sjowhan schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:53:
[...]
Klopt, maar toch werkt het op mijn Vodafone met een op5t. Ziggo heb ik als thuis provider trouwens
Life is complicated
Bij KPN wordt volgens mij niet een OnePlus ondersteund. Alleen maar Samsung, iPhone en een paar Huawei.
Bij T-Mobile kon ik destijds ook prima via Eduroam (universiteitsnetwerk) bellen via VoWiFi. Sinds februari bij Vodafone, maar nog niet geprobeerd om dit te forceren.Huigie schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:49:
[...]
Vowifi heb je iirc alleen als je mobiel internet en internet thuis van dezelfde provider zijn. Dus Ziggo/voda, tmob/tmob of KPN/KPN. Van wie ik het zeker weet is Ziggo/voda.
Ik word wel blij van de foto's die CLB gepost heeft. Soms zie je wat extra blauw en/of geel opduiken, daarnaast zie je zeker verschil tussen de 7pro en 8pro, waar vaak het vaak dubbeltje wisselen is, maar de 8pro voor mij toch wat betere foto's schiet dan de 7.
http://specs.tweak.to/5253
Solar flare, die zie ik ook regelmatig bij andere toestellen...Golf2vr6 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:47:
Bij de 2 foto's in de straat ook...
Alsje
Alsje
Alsje
Gebeurt regelmatig, info is dan al te zien, maar review is nog niet gepubliceerd, fijn voor onsWaarom staan er in de specsheet van de OnePlus 8 Pro 256gb eigenlijk al accuresultaten bij?
AlsjeSjowhan schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:02:
Ik word wel blij van de foto's die CLB gepost heeft.
De groene tint heb ik opgelost door DC Dimming aan te zetten onder Utilities - OnePlus Laboratory - DC Dimming.
Best wel groot verschil...(scherp krijgen is lastig in het donker
)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pXTJQWQJe8xYfCXUXxq1Q8nk.jpg?f=user_large)
Best wel groot verschil...(scherp krijgen is lastig in het donker
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pXTJQWQJe8xYfCXUXxq1Q8nk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9VVfWmspvNyOZjQBrggD6c4.jpg?f=user_large)
Ik heb Vodafone en OP8, gister binnengekomen. Zowel VoLTE als VoWiFi werkt beide.Cyrus The Virus schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:44:
[...]
Je hebt niet perse Ziggo internet nodig. Voorheen had ik KPN internet en een Vodafone mobiel, en had "gewoon" VoWifi.
Hopelijk werkt dit voor iedereen met een op8. Bij de 7T werkte dit voor de één wel maar voor de ander niet.WhateverSuitsU schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:21:
De groene tint heb ik opgelost door DC Dimming aan te zetten onder Utilities - OnePlus Laboratory - DC Dimming.
Best wel groot verschil...(scherp krijgen is lastig in het donker)
Heb me eens verdiept in dat DC Dimming, maar er wordt juist gewaarschuwd voor foutieve kleuren en andere kleur issues potentieel. Voor mij werken andere zaken ook veel beter nu. Scrollen levert geen ghosting meer op ook bij bepaalde icoontjes onder settings bijvoorbeeld. Dus beetje apart, maar mij hoor je niet klagen.13art schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:03:
[...]
Hopelijk werkt dit voor iedereen met een op8. Bij de 7T werkte dit voor de één wel maar voor de ander niet.
Bedankt voor al die foto's. Zie ik het goed dat de OP 8 Pro een iets geligere en soms groenigere witbalans heeft? Ik vind zelfs de foto's van de 7T Pro vaak mooierCLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:09:
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
YouTube: This OnePlus 8 Pro Camera Update Changes EVERYTHING!Deathchant schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:54:
[...]
Bedankt voor al die foto's. Zie ik het goed dat de OP 8 Pro een iets geligere en soms groenigere witbalans heeft? Ik vind zelfs de foto's van de 7T Pro vaak mooier![]()
Ben benieuwd wat dit doet op de foto's. CLB, al iets van gemerkt?
Ik heb de changelist niet helemaal gelezen op de OP8, maar zouden hier ook camera verbeteringen zijn?Tomas33 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:08:
[...]
YouTube: This OnePlus 8 Pro Camera Update Changes EVERYTHING!
AlsjeDeathchant schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:54:
Bedankt voor al die foto's.
Kwestie van interpretatie, schermen waarop je de content bekijkt en vooral jouw eigen meningZie ik het goed dat de OP 8 Pro een iets geligere en soms groenigere witbalans heeft?
Ik vind zelfs de foto's van de 7T Pro vaak mooier![]()
I'm just the messenger
Foto's die ik vandaag gepost heb zijn met de nieuwe firmware gemaakt, de eerste sessie was met de oude.Tomas33 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:08:
Zie: CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"Petert87 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:23:
Ik heb de changelist niet helemaal gelezen op de OP8, maar zouden hier ook camera verbeteringen zijn?
Dank je. Dan heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Direct bij het instellen de update geïnstalleerd gisteren.
Ben ik overigens de enige hier die het toestel na de pre-order van CB ontvangen heeft?
Hoe kan het dat het verschil in camera zo minimaal is met de 7 pro?
Want het verschild met de Huawei p30 pro is best groot:
https://forum.xda-develop...oneplus-8-pro-vs-t4084417
Want het verschild met de Huawei p30 pro is best groot:
https://forum.xda-develop...oneplus-8-pro-vs-t4084417
Ik zal de messenger niet afschieten hoorCLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:28:
[...]
Alsje
[...]
Kwestie van interpretatie, schermen waarop je de content bekijkt en vooral jouw eigen mening
I'm just the messenger
I know en fijn om je professionele opinie te horen, appreciated!Deathchant schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:16:
Ik zal de messenger niet afschieten hoorIk heb de foto's hier bekeken op een gecalibreerde monitor (ik ben fotograaf) en de witbalans van de OP8 Pro moet gefixed worden. Die is gewoon te groen/geel. Qua details kan ik niet bizar veel meer zien op de OP8 Pro vs OP7T Pro. De bokeh is wel beter qua kwaliteit en de 7T Pro's foto's zijn ietsje ruiziger.
Nog iemand op zoek naar een leuke Dbrand-skin?
[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 20-04-2020 00:31 ]
Dat is de lijst die ik bedoelde ja, na al die jaren heeft de oneplus 5 VoWifi nooit gewerkt met vodafone alleen met een hack was he mogelijk.dreester schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:53:
[...]
Dat klopt. Vodafone houdt een lijst bij van toestellen die ze ondersteunen: https://forum.vodafone.nl...rt=dateline.desc#comments
Als je scrollt naar het einde van de openingspost, zie je een bijlage met een overzicht van ondersteunde toestellen. Oneplus 6, 6T, 7 (Pro) ondersteunen zowel VoLTE als VoWiFi. Oneplus 5 en 5T enkel VoLTE.
7T en 8 staan er (nog) niet tussen.
Ik snap niet waarom ze de lijst zo ver weggestopt hebben, i.p.v. het in de FAQ op te nemen.
De 8 Pro nu sinds donderdag in gebruik en ben eigenlijk over alles tevreden, behalve twee zaken, waar OP mee bezig is en waar ik ook niet de enige in ben. Ik wilde deze punten met jullie delen, zodat jullie hier ook van op de hoogte te zijn:
1) Groen scherm, waarbij DC Dimming 'aan' voor mij het euvel heeft opgelost:
Thanks for your feedback: Oneplus forum
We have checked your concern and would like to give you the information that this issue has been reported to developer team as its a known issue and they are currently working on this to provide fix at the earliest.
Meanwhile, we appreciate your patience and effort so far.
2) Wifi 5 Ghz blijft niet actief. Op 2.4 Ghz wel. Oneplus forum
We have checked your concern and would like to give you the information that this issue has been reported to developer team as its a known issue and they are currently working on this to provide fix at the earliest.
Welke versie heb je, 8gb?WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:48:
De 8 Pro nu sinds donderdag in gebruik en ben eigenlijk over alles tevreden, behalve twee zaken, waar OP mee bezig is en waar ik ook niet de enige in ben. Ik wilde deze punten met jullie delen, zodat jullie hier ook van op de hoogte te zijn:
De blauwe heb ik.
Ik heb het hoesje van dbrand, en de skin voor het hoesje gekochtCLB schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:55:
[...]
I know en fijn om je professionele opinie te horen, appreciated!
Nog iemand op zoek naar een leuke Dbrand-skin?
[YouTube: OnePlus 8 Pro Teardown! - Big where it counts!]
Vind m erg tof
Share and Enjoy!
@WhateverSuitsU heb je met DC dimming aan geen last van crushed blacks?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja, volgens mij wel. Had dit vanmorgen bekeken tijdens eerste aflevering Star Trek Discovery (voor mij berucht met alle donkere scenes en alle balken in het schip). Alleen bij lage brightness. Zal vanavond eens beter kijken naar de verschillen tussen DC Dimming aan/uit.Laguna schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:50:
@WhateverSuitsU heb je met DC dimming aan geen last van crushed blacks?
Is dat een 'standaard' bijkomstigheid bij DC Dimming?
Bedankt voor je terugkoppeling en fijn dat je dit meldt! Mijn vriendin ontvangt morgen de 8 pro 256 GB groen. Ben heel benieuwd naar het scherm. Hopelijk is het idd een software dingetje, net zoals bij Samsung.WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:48:
Overigens zou DC dimming imo niet de oplossing moeten zijn. Ook met DC dimming off moet het scherm normale resultaten geven. Het verbaast me ergens, gezien de 7T, dat OP dit nu heeft laten gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 20-04-2020 10:59 ]
Ja volgens mij wel, ik merkte hetzelfde bij mijn 7T.WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:54:
[...]
Zie ook: https://www.androidpolice...phone-screens-getting-it/
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Als je spreekt van 'alleen bij lage brightness', kan je dan meer specifiek zijn as in 10%, 20% oid?WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:54:
[...]
Ja, volgens mij wel. Had dit vanmorgen bekeken tijdens eerste aflevering Star Trek Discovery (voor mij berucht met alle donkere scenes en alle balken in het schip). Alleen bij lage brightness. Zal vanavond eens beter kijken naar de verschillen tussen DC Dimming aan/uit.
Daarom vind ik DC dimming ook geen oplossing voor het probleem op de OP8 Pro. Ik zou overwegen om op het OP forum dan ook de "solved" tag weg te halen.Laguna schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:14:
[...]
Ja volgens mij wel, ik merkte hetzelfde bij mijn 7T.
Zie ook: https://www.androidpolice...phone-screens-getting-it/
Is al bekend of de gewone OP8 hier ook last van heeft?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie