Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasHa
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-06-2023
Interessante video over de laatste camera update.

https://youtu.be/KlGh3gsBa_s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:59
We hebben het hier al eerder opgemerkt: de schitteringen in de foto's. Ook op het OP forum komen nou de eerste klachten. Ben benieuwd of deze foto's gemaakt zijn met of zonder hoesje om de telefoon? @CLB Allicht dat dat hoesje kan zorgen voor minder schitteringen (gelijk aan zonnekapje bij een cameralens).

https://forums.oneplus.co...ensflare-effekte.1215131/

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 20-04-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:50

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

zunrob schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:24:
[...]

Daarom vind ik DC dimming ook geen oplossing voor het probleem op de OP8 Pro. Ik zou overwegen om op het OP forum dan ook de "solved" tag weg te halen.

Is al bekend of de gewone OP8 hier ook last van heeft?
Mee eens, titel aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zunrob schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:30:
Ben benieuwd of deze foto's gemaakt zijn met of zonder hoesje om de telefoon? @CLB
Met :) Eerste serie met de transparante case, die van gisteren (vs OP7T Pro) met de Sandstone-bumper.
Lijkt me persoonlijk wat vreemd, want die hoesjes zijn echt niet zo hoog dat ze het beeld beïnvloeden denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-PVmRcewtPGYizRrMJRr71Jwh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QDHn9jcvPTxioBD83zNezIEc.jpg?f=user_large

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

CLB schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:57:
[...]

Met :) Eerste serie met de transparante case, die van gisteren (vs OP7T Pro) met de Sandstone-bumper.
Lijkt me persoonlijk wat vreemd, want die hoesjes zijn echt niet zo hoog dat ze het beeld beïnvloeden denk ik.

[Afbeelding]
Is die sandstone nou een hard of een flexibel hoesje?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

WCA schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:50:
[...]

Is die sandstone nou een hard of een flexibel hoesje?
Flexibel, maar niet zo flexibel als de TPU hoes, die bijgeleverd wordt in de OP 8 doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

@WhateverSuitsU sandstone valt onder hard niet onder flexibel, of kan je jouw sandstone cover dubbelvouwen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Laguna schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:26:
@WhateverSuitsU sandstone valt onder hard niet onder flexibel, of kan je jouw sandstone cover dubbelvouwen?
Daarom gaf ik ook een voorbeeld met de bijgeleverde case bij de telefoon, dat het niet volledig flexibel is. Deze sandstone case bestaat uit PC + TPU. Een echt harde cover vind ik anders aanvoelen dan deze cover. Buigen kan ook zeker, maar niet dubbelklappen, zoals bij een volledige TPU cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Welk van de 2 cases bied de beste bescherming als je 'm met het scherm plat op de tafel legt? Dus welke case heeft de beste opstaande randen? Sandstone of karbon?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Golf2vr6 schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:47:
[...]

Bij de 2 foto's in de straat ook...

[URL="https://tweakers.net/i/9f8ytZVoLWPTsNTOyFIdMjrsr68=/full-fit-
Lens flare. Probeer niet tegen de felle, laagstaande zon in de fotograferen. Zelfs SLRs hebben hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Deurstopper schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:48:
Welk van de 2 cases bied de beste bescherming als je 'm met het scherm plat op de tafel legt? Dus welke case heeft de beste opstaande randen? Sandstone of karbon?
Volgens mij moeten we naar Accessoires topic ;-)

CLB had hier al een post over geplaatst.

Sandstone vind ik overall een stuk prettiger, de camerabump is ook veel minder aanwezig daardoor. Wat dikkere case t.o.v. carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sorry verkeerde topic, toch dank voor je antwoord

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:54
Ik heb momenteel een Note 10+ en krijg hoofdpijn en overbelaste ogen door PWM dimming. Hiervoor had ik een iPhone XS Max en nergens last van :(

Ik had begrepen dat OnePlus een optie bied om dit te voorkomen, heeft de OnePlus 8 Pro deze optie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

DM89 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:15:
Ik heb momenteel een Note 10+ en krijg hoofdpijn en overbelaste ogen door PWM dimming. Hiervoor had ik een iPhone XS Max en nergens last van :(

Ik had begrepen dat OnePlus een optie bied om dit te voorkomen, heeft de OnePlus 8 Pro deze optie ook?
Je doelt waarschijnlijk op DC Dimming en die optie biedt de OP 8 Pro aan: Utilities - OnePlus Laboratory - DC Dimming -> On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ah dat is het dus! Heb ook een Note10+ en krijg morgen een OP8pro binnen, ben benieuwd!

Life is complicated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:21:
[...]

Je doelt waarschijnlijk op DC Dimming en die optie biedt de OP 8 Pro aan: Utilities - OnePlus Laboratory - DC Dimming -> On
Wellicht een optie om over te stappen naar OnePlus dan, jammer dat Samsung dit niet als optie heeft terwijl het scherm van OnePlus ook van Samsung is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

DM89 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:57:
[...]

Wellicht een optie om over te stappen naar OnePlus dan, jammer dat Samsung dit niet als optie heeft terwijl het scherm van OnePlus ook van Samsung is :(
Weet wel dat het een optie is in ene soort 'beta' staat. Er wordt gewaarschuwd voor eventueel foutieve kleurweergave en de 'black crush', zoals paar posts terug is beschreven, herken ik ook bij het kijken van video's als de brightness laag is. Zal later eens kijken of ik dat met wat meer onderbouwing kan tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
W1ckeD schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:56:
[...]

Ah dat is het dus! Heb ook een Note10+ en krijg morgen een OP8pro binnen, ben benieuwd!
Het licht ook aan de frequentie, aangezien ik het bij de XS Max niet heb en deze zit iets lager dan de Note 10+ maar zou mooi zijn als je er bij de OnePlus 8 geen last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
Hoe is de camera van de gewone 8? Komt die in de buurt van de 7TPro of 8Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:23
Kom van een huawei mate10pro af en zit te zoeken hoe ik alles het beste over kan zetten naar de 8pro.
Zie dat oneplus een switch app beschikbaar heeft. Is dat een goed tool of kan ik beter op google (drive ed) vertrouwen ?

Nog een vraagje: Werkt dat draadloos laden ook met hoesjes om die telefoon, of moet je die telkens verwijderen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hansbkp schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:39:
Kom van een huawei mate10pro af en zit te zoeken hoe ik alles het beste over kan zetten naar de 8pro.
Zie dat oneplus een switch app beschikbaar heeft. Is dat een goed tool of kan ik beter op google (drive ed) vertrouwen ?

Nog een vraagje: Werkt dat draadloos laden ook met hoesjes om die telefoon, of moet je die telkens verwijderen ?
Je kan beter OnePlus Switch gebruiken. Zou ook moeten werken met de Huawei Mate 10 Pro. Neemt grotendeels ook appdata mee.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Ben benieuwd als iemand van de Oneplus 6T naar de Oneplus 8 pro is gegaan en groot verschil merkt in alles. Camera graag achterwege laten omdat ik wel begrijp dat deze drastisch is veranderd in goeie zin dan wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Heeft iemand al Gcam geprobeerd toevallig? Zo ja, welke versie en bevalt het?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oskaroskar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09-2022
Is er al iets bekend over wanneer de review op Tweakers verschijnt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hansbkp schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:39:
Werkt dat draadloos laden ook met hoesjes om die telefoon, of moet je die telkens verwijderen ?
Werkt prima met, getest met drie soorten cases.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

WCA schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:51:
Heeft iemand al Gcam geprobeerd toevallig? Zo ja, welke versie en bevalt het?
Hier ben ik ook benieuwd naar, ik vind veel versies die zouden moeten werken, morgen eens zelf testen.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Vrees dat ik toch mijn toestel ga terug sturen. Ging wat vergelijken om de black crush te onderzoeken (DC dimming aan versus uit) en het scherm is in vergelijking met mijn Note 10+ echt zoveel slechter. Als jullie nog tips hebben om dit eventueel nog te voorkomen c.q. op te lossen...

Hoogste brightness (DC dimming uit), verder zoveel mogelijk gelijk gezet.

OP 8 Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzZiTKeKbdt40LgU35f0g0MqHFI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y1fZAAo9ISsbU9IJpzqbp8J7.jpg?f=user_large

Note 10+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3I2nIfTKnLlsDbVueCcKhqqGBWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gK9SOFkzU51eQ48qxCFDYRop.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oskaroskar schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:06:
Is er al iets bekend over wanneer de review op Tweakers verschijnt?
Nee, maar ze zijn er mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

WhateverSuitsU schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:42:
Vrees dat ik toch mijn toestel ga terug sturen. Ging wat vergelijken om de black crush te onderzoeken (DC dimming aan versus uit) en het scherm is in vergelijking met mijn Note 10+ echt zoveel slechter. Als jullie nog tips hebben om dit eventueel nog te voorkomen c.q. op te lossen...

OP 8 Pro
[Afbeelding]

Note 10+
[Afbeelding]
oei dat is wel heel heftig! Lijkt me niet te kloppen toch? Raar dat ze claimen dat het scherm zo extreem goed is en dan gebeurt er dit.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

OP 8 Pro
[Afbeelding]

Note 10+
[Afbeelding]
Dit is wel echt gigantisch slecht. Zelfs op mijn Galaxy S3 heb ik dit nooit gezien, en toen waren OLEDs nog niet zo oud. Vraag me echt af of alle 8 Pro's dit hebben of dat jij pech hebt. Jij hebt een zwarte 128 GB toch? Terecht dat je hem terugstuurt.

Ik zal morgen eens goed testen met de 256 groen.

Edit: ergens kan ik me niet voorstellen dat dit echt een hardware fout is. Niet in zo een duur toestel waarmee ze ook beweren gigantisch goede beeldkwaliteit te leveren. Zou het niet gewoon een software issue zijn gelijk aan Samsung?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 20-04-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

zunrob schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:56:
[...]

Dit is wel echt gigantisch slecht. Zelfs op mijn Galaxy S3 heb ik dit nooit gezien, en toen waren OLEDs nog niet zo oud. Vraag me echt af of alle 8 Pro's dit hebben of dat jij pech hebt. Jij hebt een zwarte 128 GB toch? Terecht dat je hem terugstuurt.

Ik zal morgen eens goed testen met de 256 groen.
Nee, de blauwe heb ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

OP 8 Pro
[Afbeelding]

Note 10+
[Afbeelding]
Het lijkt wel of hier niet iets met het scherm is, maar met het aantal kleuren. Zo ziet mijn 10bit monitor er precies uit als ik 'm aanstuur op 8bit kleurdiepte op windows

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
WCA schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:02:
[...]

Het lijkt wel of hier niet iets met het scherm is, maar met het aantal kleuren. Zo ziet mijn 10bit monitor er precies uit als ik 'm aanstuur op 8bit kleurdiepte op windows
Klinkt plausibel. Ik denk (en hoop) ook echt dat het zoiets is. Feit dat OP aangaf aan een fix te werken doet ook vermoeden dat het software is.

Overigens m.b.t. de flare die zichtbaar is: is dat echt alleen bij vol in de zon fotograferen? Of ook als de zon buiten beeld valt? Ik kan het bij mijn 6T heel minimaal veroorzaken mits ik de zon mee fotografeer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deze hoge mate van waardeloze grijze uniformiteit (groene tint) kan Oneplus onmogelijk volledig softwarematig wegpoetsen. De black crush op bovenstaande foto zou wel gefixt moeten kunnen worden met softwarematige display settings. Dat lijkt gewoon op bedroevende calibratie.

De groene tint wordt dus veroorzaakt door slechte grijs uniformiteit, en dat komt weer doordat een aantal pixels van je paneel anders reageren op voltages dan de rest van de pixels. Hierdoor produceren ze meer/minder licht dan de andere OLED pixels met afwijkende kleuren als gevolg. Ze proberen dit in de fabriek enigszins te verbloemen door het scherm te calibreren, maar je krijgt dit niet volledig weg. Het probleem speelt eigenlijk alleen bij grijze achtergronden op lage brightness zoals jullie weten, en dat heeft dus te maken met het gebruikte voltage op die brightness range. DC dimming heeft invloed op de voltages die door het scherm lopen, dus vandaar dat DC dimming het kan oplossen. Je krijgt dan echter vaak wel andere problemen zoals black crush, kleuren die afwijkend worden getoond of andere calibratie afwijkingen.

Maar waarom hebben niet alle Oneplus exemplaren hier (evenveel) last van? OLED panelen worden in de fabriek uit een gigantisch OLED 'vel' gesneden. De schermen die uit het midden worden gesneden zijn het meest zuiver en van de hoogste kwaliteit; deze zijn duurder en vertonen veel minder weergave problemen. De panelen aan de buitenkant van het OLED sheet vertonen meer uniformiteits problemen en zijn dan ook goedkoper. Oneplus koopt dus vermoedelijk voornamelijk de goedkoopste panelen, terwijl de meer zuivere panelen naar andere vendors gaan die er dus ook meer voor betalen. Maar dit is volledig een aanname en ik kan het niet hardmaken natuurlijk, heb geen idee waar/hoe ze panelen inkopen.

Bij Oneplus heb je kennelijk wel behoorlijk veel kwaliteitsverschil in panelen met goede en brakke panelen waardoor je dus in een lotterij komt met bestellen; je hebt geen idee wat je krijgt omdat de kwaliteit niet constant is. De groene tint wordt overigens nooit erger en zal constant blijven, maar het zou mij enorm storen en ik vind het onacceptabel op dit prijspunt. De afhandeling van Oneplus in de pers met 'dit is een paneel eigenschap' is niet eens gelogen omdat ze dus waarschijnlijk bewust ook goedkopere panelen inkopen.. is het netjes? Nee. Premium merk willen zijn, premium onderdelen gebruiken. Enige uniformiteitsverschillen zijn acceptabel, maar een aantal panelen zouden wat mij betreft niet door de QA kwaliteitscontrole moeten komen,

Edit: misschien is een disclaimer wel handig dat dit vooral bij de Oneplus 7T series gebeurde. Ik weet niet waar en hoe Oneplus de 8 series OLED panelen inkoopt. De komende tijd, wanneer de Oneplus 8 veel beschikbaar zal zijn, zal moeten uitwijzen hoe goed de kwaliteit van deze panelen is. Maar ik lees al wel her en der wat klachten over grijze uniformiteit en black crush. Het merendeel van de gebruikers zal het mogelijk nooit echt opvallen, of zich er niet echt aan storen. Let er ook op dat vrijwel elke OLED scherm, van smartphone tot TV, wel wat uniformiteitsproblemen kan vertonen. Het perfecte OLED scherm bestaat bijna niet.

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 26-04-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

En dan opscheppen met die displaymate score en de tech reviewers de meest pristine samples opsturen :N

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

stin00 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:39:
Die waardeloze grijze uniformiteit (groene tint) kan Oneplus onmogelijk softwarematig wegpoetsen. De black crush op bovenstaande foto zou wel gefixt moeten kunnen worden met softwarematige display settings. Dat lijkt gewoon op bedroevende calibratie.

De groene tint wordt dus veroorzaakt door slechte grijs uniformiteit, en dat komt weer doordat een aantal pixels van je paneel anders reageren op voltages dan de rest van de pixels. Hierdoor produceren ze meer/minder licht dan de andere OLED pixels met afwijkende kleuren als gevolg. Ze proberen dit in de fabriek enigszins te verbloemen door het scherm te calibreren, maar je krijgt dit niet weg. Het probleem speelt eigenlijk alleen bij grijze achtergronden op lage brightness zoals jullie weten, en dat heeft dus te maken met het gebruikte voltage op die brightness range. DC dimming heeft invloed op de voltages die door het scherm lopen, dus vandaar dat DC dimming het kan oplossen. Je krijgt dan echter vaak wel andere problemen zoals black crush, kleuren die afwijkend worden getoond of andere calibratie afwijkingen.

Maar waarom hebben niet alle Oneplus exemplaren hier (evenveel) last van? OLED panelen worden in de fabriek uit een gigantisch OLED 'vel' gesneden. De schermen die uit het midden worden gesneden zijn het meest zuiver en van de hoogste kwaliteit; deze zijn duurder en vertonen veel minder weergave problemen. De panelen aan de buitenkant van het OLED sheet vertonen meer uniformiteits problemen en zijn dan ook goedkoper. Oneplus koopt dus zeer vermoedelijk voornamelijk de goedkoopste panelen, terwijl de meer zuivere panelen naar andere vendors gaan die er dus ook meer voor betalen.

Bij Oneplus heb je dus behoorlijk veel kwaliteitsverschil in panelen met goede en brakke panelen waardoor je dus in een lotterij komt met bestellen; je hebt geen idee wat je krijgt omdat de kwaliteit niet constant is. Hiervoor mag je Oneplus bedanken omdat ze dus graag de goedkoopste panelen inkopen. De groene tint wordt overigens nooit erger en zal constant blijven, maar het zou mij enorm storen en ik vind het onacceptabel op dit prijspunt. De afhandeling van Oneplus in de pers met 'dit is een paneel eigenschap' is niet eens gelogen omdat ze dus bewust goedkopere panelen inkopen.. is het netjes? Nee. Premium merk willen zijn, premium onderdelen gebruiken.
Thanks voor dit verhaal, ondanks dat het me niet gerust stelt vind ik het wel prettig om te weten hoe dat werkt. Ook dat 'snijden' van panelen vind ik fascinerend.
Ik krijg morgen mijn OP8Pro binnen, ben heel erg benieuwd.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb een beetje lopen zoeken op YouTube, maar kan niet iemand vinden die een groene scherm of iets heeft..

Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41

Probeer pwmfree, dit reduceert de flikkeringen in het scherm. Ik heb het zelf ook uitgeprobeerd en het werkt verbluffend. Zie download link:

https://forum.xda-develop...p?p=78953726&postcount=48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Die waardeloze grijze uniformiteit (groene tint) kan Oneplus onmogelijk softwarematig wegpoetsen. De black crush op bovenstaande foto zou wel gefixt moeten kunnen worden met softwarematige display settings. Dat lijkt gewoon op bedroevende calibratie.

De groene tint wordt dus veroorzaakt door slechte grijs uniformiteit, en dat komt weer doordat een aantal pixels van je paneel anders reageren op voltages dan de rest van de pixels. Hierdoor produceren ze meer/minder licht dan de andere OLED pixels met afwijkende kleuren als gevolg. Ze proberen dit in de fabriek enigszins te verbloemen door het scherm te calibreren, maar je krijgt dit niet weg. Het probleem speelt eigenlijk alleen bij grijze achtergronden op lage brightness zoals jullie weten, en dat heeft dus te maken met het gebruikte voltage op die brightness range. DC dimming heeft invloed op de voltages die door het scherm lopen, dus vandaar dat DC dimming het kan oplossen. Je krijgt dan echter vaak wel andere problemen zoals black crush, kleuren die afwijkend worden getoond of andere calibratie afwijkingen.

Maar waarom hebben niet alle Oneplus exemplaren hier (evenveel) last van? OLED panelen worden in de fabriek uit een gigantisch OLED 'vel' gesneden. De schermen die uit het midden worden gesneden zijn het meest zuiver en van de hoogste kwaliteit; deze zijn duurder en vertonen veel minder weergave problemen. De panelen aan de buitenkant van het OLED sheet vertonen meer uniformiteits problemen en zijn dan ook goedkoper. Oneplus koopt dus zeer vermoedelijk voornamelijk de goedkoopste panelen, terwijl de meer zuivere panelen naar andere vendors gaan die er dus ook meer voor betalen.

Bij Oneplus heb je dus behoorlijk veel kwaliteitsverschil in panelen met goede en brakke panelen waardoor je dus in een lotterij komt met bestellen; je hebt geen idee wat je krijgt omdat de kwaliteit niet constant is. Hiervoor mag je Oneplus bedanken omdat ze dus graag de goedkoopste panelen inkopen. De groene tint wordt overigens nooit erger en zal constant blijven, maar het zou mij enorm storen en ik vind het onacceptabel op dit prijspunt. De afhandeling van Oneplus in de pers met 'dit is een paneel eigenschap' is niet eens gelogen omdat ze dus bewust goedkopere panelen inkopen.. is het netjes? Nee. Premium merk willen zijn, premium onderdelen gebruiken.
Erg goede en heldere uitleg! Bijzonder dat OnePlus in het verleden (behalve bij de 7T) wel voor duurdere schermen heeft gekozen en de prijs laag wist te houden, en nu juist niet.
038Robijno schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:29:
Heb een beetje lopen zoeken op YouTube, maar kan niet iemand vinden die een groene scherm of iets heeft..

Toeval?
Waarschijnlijk omdat er pas enkelen zijn die de telefoon hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 20-04-2020 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even verder gekeken hier en de groene zweem is hier ook te zien. Wat me opvalt is dat de nachtmodus aan of uit daar ook een rol in speelt. Aan zorgt daarbij voor dat '8bit-effect' van WhatEverSuitsU z'n foto, bijvoorbeeld in de snelle instellingen bovenaan of de calculator-app. Qua nachtmodus heb je ook weer verschillende mogelijkheden qua warmte en helderheid van het display.

Al met al is het wel erg specifiek allemaal, wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

CLB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 02:34:
Nog even verder gekeken hier en de groene zweem is hier ook te zien. Wat me opvalt is dat de nachtmodus aan of uit daar ook een rol in speelt. Aan zorgt daarbij voor dat '8bit-effect' van WhatEverSuitsU z'n foto, bijvoorbeeld in de snelle instellingen bovenaan of de calculator-app. Qua nachtmodus heb je ook weer verschillende mogelijkheden qua warmte en helderheid van het display.

Al met al is het wel erg specifiek allemaal, wordt vervolgd :)
Ik heb de nachtmodus aan/uit en verschillende preset themes (illuminating light, vibrant tints en nuanced dark) geprobeerd en de black crush blijft exact hetzelfde helaas.

Is het voor jou mogelijk om via Netflix te kijken naar Star Trek: Discovery S1:E1 vanaf 32 minuten (hologram admiral). In die scenes zitten veel balken van het schip, wat bij mij voor extreme black crush zorgt. Helderheid heb ik op max staan.

Oneplus gevraagd hoe hier mee om te gaan (naast het forum, waar ik wat updates heb gepost en steeds meer mensen klachten aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nou, ik hou m'n hart vast... Vanmiddag komt de mijne als het goed is, m'n 7tpro wordt vanavond opgehaald. Beetje krap geplanned allemaal maar had de telefoon verleden week al verwacht. Heb gelukkig nog een backup telefoon dus als m'n scherm zo is dan gaat het meteen terug. Denk dat hier vanavond wel bekend is of ze er allemaal last van hebben... :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik heb dit topic gevolgd en lees regelmatig berichtgeving over een groene tint bij laagste helderheid.
Doet zich dit nu (zover het lijkt) alleen bij de Pro voor?
Of zijn er ook mensen met de ''gewone''' 8 die dit hebben gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

@WhateverSuitsU
Please activate an then deactivate DC Dimming, it looked like it should look, in uniform gray. if I activate the option again I will have clouding again. Looks a bit like if DC dimming is activated by default, even though the controller is off. looks like the DC Dimming option provides clouding.
Probeer eens? :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Helaas geen enkel verschil. Ook in combinatie met Night- en Dark mode aan/uit en dan de opties proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Kak...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:05
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:22:
[...]

Ik heb de nachtmodus aan/uit en verschillende preset themes (illuminating light, vibrant tints en nuanced dark) geprobeerd en de black crush blijft exact hetzelfde helaas.

Is het voor jou mogelijk om via Netflix te kijken naar Star Trek: Discovery S1:E1 vanaf 32 minuten (hologram admiral). In die scenes zitten veel balken van het schip, wat bij mij voor extreme black crush zorgt. Helderheid heb ik op max staan.

Oneplus gevraagd hoe hier mee om te gaan (naast het forum, waar ik wat updates heb gepost en steeds meer mensen klachten aangeven).
Even voor mijn duidelijkheid. Deze black crush is bij jou aanwezig ongeacht de instellingen of enkel bij bepaalde instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

baszzz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:41:
[...]

Even voor mijn duidelijkheid. Deze black crush is bij jou aanwezig ongeacht de instellingen of enkel bij bepaalde instellingen?
Bij alle instellingen aanwezig. Darkmode, Nightmode, DC dimming aan/uit, brightness laag/hoog.

Het enige wat ik dus wel kan verhelpen, is de groene tint met DC dimming aan weg krijgen. Ik dacht dat ik hiermee de oplossing te pakken had. Wat terecht werd opgemerkt was dat er daardoor andere kleuren slechter konden worden en dat was helaas het geval. Verschil in Whatsapp bijvoorbeeld, ging meer naar paars allemaal. Dit was dan wel in darkmode, want bij lichte felle kleuren viel het bijna niet op.

Met die groene kleur kan ik nog wel leven, dat is minimaal bij normaal gebruik en ga je alleen merken als je er naar op zoek gaat (en lage brightness) en een ander toestel er naast legt. Dat zie ik meestal wel bij amoled schermen.

De black crush is voor mij echt een dealbreaker. Ik hoop dat ik de enige ben hiermee en dat het een maandagochtend modelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Is die black crush alleen op Netflix of op alle videos? Ik heb namelijk op mijn OP5 ook soms black crush tijdens het kijken van Netflix maar niet op Disney+. Heeft dit dan niet te maken dat OP nog steeds geen licenties heeft om Full HD Netflix te streamen?

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Ik kan mij herinneren dat ik met mijn Samsung S9+ ook last had van de black crush en dat is toen opgelost door een update. Wellicht is dat hier ook het geval?

Edit: net even gekeken met mijn S9+ en ik zie de black crush niet.

[ Voor 18% gewijzigd door mytheory op 21-04-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
iThunda schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:57:
Is die black crush alleen op Netflix of op alle videos? Ik heb namelijk op mijn OP5 ook soms black crush tijdens het kijken van Netflix maar niet op Disney+. Heeft dit dan niet te maken dat OP nog steeds geen licenties heeft om Full HD Netflix te streamen?
Betreffende scène doet dat ook op mijn 6t. Kan te maken hebben met de encoding van Netflix.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40

Helder. Ik wacht een aantal maanden voor aankoop, in de hoop dat Oneplus betere scherem gaat gebruiken in de volgende batches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21

SebasFM

BOFH

bjvdven schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:01:
[...]

Betreffende scène doet dat ook op mijn 6t. Kan te maken hebben met de encoding van Netflix.
Kneep Netflix (en YouTube) niet gewoon bandbreedte nu iedereen sinds de corona uitbraak thuis zit te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:55
Black crush kan inderdaad ook aan de bandbreedte liggen waarmee de video gestreamed wordt.

Je kunt beter een black crush test video gaan bekijken, bijv. YouTube: [8K] Black Level Monitor Test Dead Pixel Check for 10 hours

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 06:22:
Geen enkel probleem op hoge helderheid, op de laagste ook niet. Met nachtmodus aan ga ik het zien. Daarbij kent nachtmodus ook weer tig mogelijkheden, staat hier nu op de helft qua kleurtemperatuur en helderheid.
Dat gedeeltelijk aanblijven staan van DC Dimming is wel herkenbaar hier, ook al staat de toggle weer
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:55:
Bij alle instellingen aanwezig. Darkmode, Nightmode, DC dimming aan/uit, brightness laag/hoog.
Dat is wel heel anders dan bij mijn toestel, daar moet ik echt gaan spelen met nachtmodus.
Met die groene kleur kan ik nog wel leven, dat is minimaal bij normaal gebruik en ga je alleen merken als je er naar op zoek gaat (en lage brightness) en een ander toestel er naast legt. Dat zie ik meestal wel bij amoled schermen.
Volledig eens ja, hier dus ook totaal geen last van.
Zal vanavond eens twee OnePlus 8 Pro's naast elkaar leggen om wat te testen.
De black crush is voor mij echt een dealbreaker.
Klinkt volgens jouw verhalen ook een stuk erger dan mijn model, daar moet ik het echt zwaar forceren.

Mailtje vanuit mij richting OnePlus staat ook uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

CLB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:28:
[...]

Klinkt volgens jouw verhalen ook een stuk erger dan mijn model, daar moet ik het echt zwaar forceren.

Mailtje vanuit mij richting OnePlus staat ook uit :)
Dank voor het checken, dan hoop ik gewoon dat mijn model de uitzondering is. Voor de zekerheid, als je kijkt naar mijn foto's uit de scène van Star Trek, dan heb jij meer het beeld zoals op de Note 10+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Jullie geen problemen met 5g wifi? Verbinding die wegvalt en pas terugkomt na een reboot?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:34:
Dan heb jij meer het beeld zoals op de Note 10+?
Jazeker :) Zal vanavond ook foto's maken if possible (qua licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

CLB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:38:
[...]

Jazeker :) Zal vanavond ook foto's maken if possible (qua licht)
Als het niet te veel moeite is, dan zou ik graag alle display settings willen ook dan, zodat ik exact kan nabootsen hoe jij het test. Misschien heb ik iets ergens aan staan, wat nou juist kan zorgen voor deze matige kwaliteit (one can only hope haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Huigie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:37:
Jullie geen problemen met 5g wifi? Verbinding die wegvalt en pas terugkomt na een reboot?
Ja, 5 Ghz blijft nooit lang actief en alleen na een reboot wordt dit wifi netwerk weer gevonden. Al mijn andere apparaten hebben gewoon een stabiele connectie.

Op 2.4 Ghz blijft de verbinding wel actief (ook na lange tijd standby).

Is overigens ook al een draadje van op het forum van Oneplus. Zal wel software ding zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Huigie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:37:
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:42:
[...]

Ja, 5 Ghz blijft nooit lang actief en alleen na een reboot wordt dit wifi netwerk weer gevonden. Al mijn andere apparaten hebben gewoon een stabiele connectie.

Op 2.4 Ghz blijft de verbinding wel actief (ook na lange tijd standby).

Is overigens ook al een draadje van op het forum van Oneplus. Zal wel software ding zijn.
Dat heb ik ook gehad op mijn huidige telefoon (S10e). Oplossing was om de channel van het 5Ghz netwerk vast te zetten op 100 ipv automatisch laten veranderen door de router. Soms schakelt de router dan naar een 5Ghz channel wat smartphones wss niet kunnen oppakken. Daarna geen problemen meer gehad. (het gaat hier om een fritzbox van xs4all trouwens). Ik ga er dan ook vanuit dit dit niet een Oneplus specifiek ''probleem'' is.

Wat het probleem bij mij opgelost heeft:
Stap 1: Zorg voor een aparte SSID voor 2,4 en 5Ghz (Wifi naam en Wifi naam 5Ghz)
Stap 2: Zorg voor een vaste channel voor beide Wifi signalen (2,4Ghz op 1 en 5Ghz op 100 bijv)

Mijn 8 Pro komt vandaag tussen 11:05 en 13:05 aan. Ben benieuwd. Kan ik binnenkort ook meedoen in dit topic :)

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2020 10:19 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Al mensen die in het bezit zijn van de gewone Oneplus 8 🤔wat zijn hun ervaringen met dit toestel qua scherm, camera en batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb wat offtopic berichten verhuisd naar [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Huigie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 07:11:
Nou, ik hou m'n hart vast... Vanmiddag komt de mijne als het goed is, m'n 7tpro wordt vanavond opgehaald. Beetje krap geplanned allemaal maar had de telefoon verleden week al verwacht. Heb gelukkig nog een backup telefoon dus als m'n scherm zo is dan gaat het meteen terug. Denk dat hier vanavond wel bekend is of ze er allemaal last van hebben... :/
Mijn 7T Pro komt morgen binnen ;)

Ik vind het wel behoorlijk klote voor iedereen die deze issues hebben. Ik had ergens nog gedacht dat het beperkt bleef tot de 7T, maar nu hebben dus de qHD panelen het ook.
Bedankt @stin00 voor de heldere uitleg. Ik wist ook niet dat OLED panelen uit grote lappen gesneden werden. Dan zouden er dus fHD-lappen zijn en qHD-lappen, waarbij de fHD-lappen bij de 7T dus non-premiumkwaliteit waren (van de randen dus) en van de qHD-lappen dus alles goed is, ook de randen, want de 7T Pro en de 7 Pro hebben dit niet.
Ik hoop dat jullie allemaal geen last ervan hebben of zo minimaal mogelijk. Oneplus is nu een flagship, ze kunnen nu niet alweer aankomen met dat het een aan OLED gerelateerde flaw is, want die groentint én die blackcrushes verstoren wel degelijk een bepaalde werking van de telefoon; je kunt immers niet op een normale manier video's kijken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

https://www.androidpolice...oneplus-8-pro-review/?amp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjXsEKgKERxhIbb3NBfOCbwcLtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Apzxpuu0lseFowUJ97bWDUDz.jpg?f=fotoalbum_large

''black crush'' :?

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ook van dit fenomeen nog nooit iets gehoord. Hoeveel merk je hier als normale gebruiker van?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:45:
https://www.androidpolice...oneplus-8-pro-review/?amp

[Afbeelding]

''black crush'' :?

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Ook van dit fenomeen nog nooit iets gehoord. Hoeveel merk je hier als normale gebruiker van?
Ben ik ook benieuwd naar. Wat ervaren jullie dan als je het hebt over een black crush?

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

dust419 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Wat ervaren jullie dan als je het hebt over een black crush?
Met name bij donkere scènes een zeer matig beeld, blokkerig.

WhateverSuitsU in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Daarnaast merk ik het bij lage helderheid in het scrollen door bijvoorbeeld het instellingen menu, alsof er een soort ghosting/vertraging optreedt. Alleen in dark mode overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 11:44

Pieterll

Pataar op Discord

WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:28:
[...]

Daarnaast merk ik het bij lage helderheid in het scrollen door bijvoorbeeld het instellingen menu, alsof er een soort ghosting/vertraging optreedt. Alleen in dark mode overigens.
Ben jij toevallig ook WhateverSuitsU op het OnePlus forum? Ik ben een beetje huiverig geworden voor de problemen die je omschrijft. En heb mijn order geannuleerd. Ik ga niet zo veel geld betalen voor een telefoon die nu al bij veel gebruikers problemen vertoond.

En als dit echt de ''non-premium" stukken van het vel zijn vind ik dat toch wel heel slordig van OnePlus om er een premium prijs voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Krijg over een uurtje of 2 de 8 pro binnen.. Denk dat ik hem maar gelijk weer retour stuur.

Lijkt erop dat ieder toestel wel een probleem heeft.

Niet best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Ik kan gelukkig melden dat het probleem bij mij niet is. Het scherm ziet er goed uit, geen ghosting of artifacting (behalve wat je kan verwachten bij netflix, vergeleken met een ander toestel en op mijn pc). Alles werkt aan mijn kant gelukkig perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door MoonRaven op 21-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pieterll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:30:
Ik ga niet zo veel geld betalen voor een telefoon die nu al bij veel gebruikers problemen vertoond.
Mensen met problemen vind je 100 keer sneller op het internet.
Bij mijn exemplaar zie je er niks van, totdat je er echt op zoek naar gaat, omdat het kan, tsjaa.
MoonRaven schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:34:
Ik kan gelukkig melden dat het probleem bij mij niet is. Het scherm ziet er goed uit, geen ghosting of artifacting (behalve wat je kan verwachten bij netflix, vergeleken met een ander toestel en op mijn pc).
Daarom en dan is het prima toch, hier ook hoor. Geniet al weken van het scherm, doe ik nu nog steeds.

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 21-04-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Pieterll schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:30:
[...]

Ben jij toevallig ook WhateverSuitsU op het OnePlus forum? Ik ben een beetje huiverig geworden voor de problemen die je omschrijft. En heb mijn order geannuleerd. Ik ga niet zo veel geld betalen voor een telefoon die nu al bij veel gebruikers problemen vertoond.

En als dit echt de ''non-premium" stukken van het vel zijn vind ik dat toch wel heel slordig van OnePlus om er een premium prijs voor te vragen.
Klopt, leek me goed om de boel daar ook z.s.m. kenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:28:
[...]

Ik zal straks ook eens testen. Wat ik me afvraag: wat precies is dark mode? Kan dit op mijn 6T zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mijn Oneplus Switch app blijft op het oude toestel hangen op ''verbonden met apparaat" (2e stap) en op het nieuwe apparaat ''kies gegevens op oude telefoon'' (3e stap). Iemand een oplossing?

Oftewel, de stap dat ik op het oude toestel moet kiezen welke gegevens ik wil overzetten komt niet naar voren.

[ Voor 23% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik was aan het twijfelen voor de 8pr0 of x2 pro van oppo,
maar denk dat ik toch maar verder kijk,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Telefoon inmiddels ook binnen. Eerste indruk:

jammer dat de hele Facebook meuk (Facebook, Messenger, Instagram) voorgeïnstaleerd staat, evenals Netflix. Bijgeleverde video van Dolby Atmos klinkt inderdaad wel behoorlijk ok door de speakers, maar daar zal het ook wel op zijn afgestemd. Nog geen Spotify geprobeerd. Netwerksnelheid op 4G was eerst even discutabel. Woon 200m van een 2CA mast af en 950m van een 5CA mast van Vodafone. De 7T prefereert de 5CA mast, deze bleef lang op de 2CA mast hangen. Op de 5CA mast kwam ik eerst niet boven de 150 Mbps uit, maar na enkele andere testen haalde ik een whopping 262 Mbps down. Later meer. Eerst weer even collega's lastigvallen.

Telefoon kwam met firmware 10.5.1 met een directe update naar 10.5.4.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 21-04-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:06:
Telefoon inmiddels ook binnen. Eerste indruk:

jammer dat de hele Facebook meuk (Facebook, Messenger, Instagram) voorgeïnstaleerd staat, evenals Netflix. Bijgeleverde video van Dolby Atmos klinkt inderdaad wel behoorlijk ok door de speakers, maar daar zal het ook wel op zijn afgestemd. Nog geen Spotify geprobeerd. Netwerksnelheid op 4G was eerst even discutabel. Woon 200m van een 2CA mast af en 950m van een 5CA mast van Vodafone. De 7T prefereert de 5CA mast, deze bleef lang op de 2CA mast hangen. Op de 5CA mast kwam ik eerst niet boven de 150 Mbps uit, maar na enkele andere testen haalde ik een whopping 262 Mbps down. Later meer. Eerst weer even collega's lastigvallen.

Telefoon kwam met firmware 10.5.1 met een directe update naar 10.5.4.
Welke telefoon heb je? En hoe is het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zunrob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:55:
[...]

Ik zal straks ook eens testen. Wat ik me afvraag: wat precies is dark mode? Kan dit op mijn 6T zo snel niet vinden.
Dark mode is dat ál je achtergronden van settings, apps, widgets e.d. gewoon zwart/donker is ipv wit. Dus geen zwarte tekst op een witte achtergrond, maar een witte tekst op een zwarte achtergrond, wat vaak een stuk prettiger is voor je ogen, vooral 's avonds, met als bijkomend voordeel dat het accu bespaart (doordat pixels uit staan).
Omdat zwart pikzwart is in geval OLED schermen (elke pixel is zijn eigen lichtbron en staat bij het weergeven van zwart dus helemaal uit) krijg je een zeer groot contrast, waar dit bij LCD minder het geval is omdat een LCD een aparte lichtbron gebruikt om het hele scherm op te lichten. Zwart is dan niet helemaal zwart maar grijs, omdat er altijd iets van verlichting brandt.

Het issue wat nu speelt bij deze OLED schermen op de 7T en ook de OP8 Pro, is dat bij het weergeven van grijstinten de ledjes afwijkingen laten zien, meestal groenig, vanwege een bepaald voltage dat nodig is voor grijsweergave i.c.m. een bepaalde helderheid met betrekking tot een inconsistentie in variatie/tolerantie per ledje. Daarnaast zijn black crushes het fenomeen dat wanneer er echt zwart weergegeven wordt in bewegende beelden (onafhankelijk van de helderheid) dat de software-algoritmes blijkbaar ervoor zorgen dat er ín die zwartweergave dus blokkerig en ruizig beeld ontstaat en aan de randen daarvan felle kleurafwijkingen geeft.

Het aanhebben staan van de dark mode, die alles wat eerst wit was in de achtergrond nu 100% zwart is (= pixels uit), vergroot dan de kans aanzienlijk dat je hier last van hebt wanneer je slechte panelen of slechte software (calibratie) hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 21-04-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

zunrob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:20:
[...]

Welke telefoon heb je? En hoe is het scherm?
Het gaat om de 8 Pro. Scherm is op normale helderheid prima. Op minimale helderheid is het ****** :X indien DC dimming niet aan staat. Links zonder DC dimming op minimale helderheid, rechts met DC dimming maar dan op 15~20%. Anders is het grijze zoekveld niet zichtbaar. Disclaimer, heb nog wel het folietje om de telefoon zitten voor het geval ik besluit dat de telefoon retour gaat. Ziet er niet heel erg hoopgevend uit tot nu toe wat betreft het scherm.

Edit: geluid klinkt stuk voller dan de 7T., niet per sé harder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWVm22z12F7ktXAEozznDwiuNP4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/775SWui58C6ZU7b4xe2qxAvj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGbAY_cfXyKPXl8eHBOFfMnA9L4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUxfCQALlEnwQQ8578575K8g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNlTEyyiSR1mnpySqa3stihmnH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRkyt1sMyZ3S1FRkKJyC2D0v.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 1% gewijzigd door SebasFM op 21-04-2020 14:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Hier net ook even getest. Scherm is perfect qua zwartwaarden in het donker op laagste helderheid. DC dimming aan en uit geven beiden heel goed resultaat. Geen groenig effect of wat dan ook. Ik ben dik tevreden. (Pro green).
En man die 120hz. Dat is genieten.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:47:
[...]

Het gaat om de 8 Pro. Scherm is op normale helderheid prima. Op minimale helderheid is het ****** :X indien DC dimming niet aan staat. Links zonder DC dimming op minimale helderheid, rechts met DC dimming maar dan op 15~20%. Anders is het grijze zoekveld niet zichtbaar. Disclaimer, heb nog wel het folietje om de telefoon zitten voor het geval ik besluit dat de telefoon retour gaat. Ziet er niet heel erg hoopgevend uit tot nu toe wat betreft het scherm.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat is inderdaad heel anders dan mijn scherm. Bij mij zie ik eigenlijk niet/amper groen in het zoekbalkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gaat om de 8 Pro. Scherm is op normale helderheid prima. Op minimale helderheid is het ****** :X
Maar wat is minimale helderheid?
Schuifje naar links, automatische helderheid uit, nachtmodus aan en daarbij ook de helderheid nog lager gezet? De helderheid duikt daarmee volgens mij nog een stuk onder het normale minimum namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Goed dat je dit even laat zien. Ik wist al niet hoe ik het bij mijn 8 Pro moest testen.

Gelukkig heb ik die groene waas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Heb de mijne ook zojuist binnen. Het lijkt erop dat ik die groene waas ook niet heb.
Zal zo picture maken en uploaden. (nu nog bezig met data transfer)

Dat ghosting op laagste helderheid heb ik wel, maar dat heb ik ook op de iPhone 11 Pro Max, iphone XS max, mijn vorige oneplus 6, mijn galaxy S9, en Pixel 3.

Beter gezegd, ik heb nog nooit een toestel gezien waar dit niet is. Misschien heb ik extreme pech, maar lijkt me sterk.

[ Voor 48% gewijzigd door Qon op 21-04-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

CLB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:56:
[...]

Maar wat is minimale helderheid?
Schuifje naar links, automatische helderheid uit, nachtmodus aan en daarbij ook de helderheid nog lager gezet? De helderheid duikt daarmee volgens mij nog een stuk onder het normale minimum namelijk.
Schuifje was helemaal naar links, automatische helderheid stond uit. Nachtmodus stond ook uit.
Nu een foto gemaakt met nachtmodus aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnLCRC44O-b9On3k2gtK2oBe5oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vhuu4hfSYEozlMruFovZ2wDe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Heb net mijn OP8PRO ook binnen, heb 'helaas' last van beetje groenen waas aan de rechterkant, weet alleen niet in hoe verre mij dit stoort. Ik zie het namelijk alleen op witte achtergrond, mijn zwartwaarde is buiten dat heel erg prettig en goed en heb toch altijd in alles in dark modus.
Wat een snel en prettig ding trouwens zo ver, nog even wennen aan van alles maar ik denk dat ik hem nog wel ff in bezit houd.

Life is complicated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:31
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9RGueFl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gWGwaoB.jpg

Netjes aangekomen, De nieuwe Update 10.5.2 heeft de gestures navigation drastisch beter gemaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door LeStef op 21-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

W1ckeD schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:11:
Heb net mijn OP8PRO ook binnen, heb 'helaas' last van beetje groenen waas aan de rechterkant, weet alleen niet in hoe verre mij dit stoort. Ik zie het namelijk alleen op witte achtergrond, mijn zwartwaarde is buiten dat heel erg prettig en goed en heb toch altijd in alles in dark modus.
Wat een snel en prettig ding trouwens zo ver, nog even wennen aan van alles maar ik denk dat ik hem nog wel ff in bezit houd.
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:08:
[...]
Schuifje was helemaal naar links, automatische helderheid stond uit. Nachtmodus stond ook uit.
Nu een foto gemaakt met nachtmodus aan:

[Afbeelding]
Wat ik wel merk is dat de kleuren veel beter zijn als ik het volgende doe:
instellingen -> scherm -> geavanceerd -> schermkalibratie -> geavanceerd -> kies voor AMOLED breed kleurengamma -> vervolgens de slider onderaan precies in het midden plaatsen.

Beter dan de standaard optie levendig IMHO.

Helpt dat iets? Ook voor andere mensen met groene waas. Ik merk juist dat als ik dit niet doe de kleuren wat ''geelig'' zijn..

[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik hou al even dit topic in de gaten en zie van alles langskomen mbt het scherm. Ik vermoed dat je in het dagelijks gebruik er niks van ziet of merkt. Tja, het is niet netjes dat het niet helemaal klopt als je je scherm op lage brightness hebt staan. Bij de Oneplus5 (die ik nu heb) zie je ook een soort van ghosting effect (welke andere meer zien dan ik) en ook last van hebben. Daar werd toen ook een heel probleem van gemaakt. Ik ehb dat ding nu 3 jaar bijna en ik merk echt helemaal niks aan dat scherm verder. Het is nieuw, mensen gaan overal op letten, maar ik denk alsnog niet dat je een slecht toestel koopt als je een Oneplus 8 (pro) koopt hoor.

Voorbeeld Oneplus5: YouTube: Oneplus 5 Jelly Scrolling

Bleek toen te komen omdat ze het scherm er ondersteboven in hebben gezet.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ewivis schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:25:
Het is nieuw, mensen gaan overal op letten, maar ik denk alsnog niet dat je een slecht toestel koopt als je een Oneplus 8 (pro) koopt hoor.
Zeker niet, maar het laat je wel achter de oren krabben als je denkt een premium scherm te hebben (bevestigd door displaymate en vol trots gemarketeerd door Oneplus) en dat in vele gevallen dit niet blijkt te zijn, zeker niet voor 1000 euro.
Ik heb ook destijds in mijn ogen veel geld betaald voor een 10 bits kleurenmonitor van Dell uit de Ultrasharp reeks die fabrieksgecalibreerd was. Zelf calibreren loste de groentint die ik in dat scherm ook 4x heb gehad niet op. Er worden 26 kleurpatches getest waarvan slechts 1tje ver boven de norm uitsteekt: een groene kleurpatch. Doordat de andere 25 uitstekend waren, trok die ene kleurpatch het gemiddelde niet omlaag waardoor het toch een delta E2000 van kleiner dan 2 had. En daar zit je dan met je gecalibreerde monitor mét groenzweem....
Wat betekent het waardeoordeel van Displaymate dan nog? Alsof je een Bugatti Veyron koopt, die adverteert met 407km/u, maar er banden oplegt die amper de 200 kan halen. Daar zit je met je Veyron die het potentieel in theorie kan halen, maar dat ze fabrieksaf 1 of meerdere goedkopere middelen inzetten die die functionaliteit praktisch onhaalbaar maakt.

Nee, op elke slak zout leggen heeft idd geen zin, maar niemand kan voor iemand anders bepalen of hij het wel/niet moet zien en hoe erg ie het moet vinden. Daarnaast ligt het gevaar er namelijk in dat dit soort base-issues genormaliseerd gaan worden door het af te doen als "er maar niet aan te storen". Daarmee valideer je dus dat fabrikanten weinig incentive hebben om het te fixen, en als ze ermee weg blijven komen, dan blijven we premium prijzen betalen voor premium-alleen-onder-bepaalde-voorwaarden-achtige schermen.

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 21-04-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bugje gevonden op 8 pro. Met MEMC (smooth video) gaat de helderheid in youtube landscape mode totaal onderuit. Video is niet meer te zien. nog meer mensen last hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Deathchant schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:37:
[...]

Zeker niet, maar het laat je wel achter de oren krabben als je denkt een premium scherm te hebben (bevestigd door displaymate en vol trots gemarketeerd door Oneplus) en dat in vele gevallen dit niet blijkt te zijn, zeker niet voor 1000 euro.
Ik heb ook destijds in mijn ogen veel geld betaald voor een 10 bits kleurenmonitor van Dell uit de Ultrasharp reeks die fabrieksgecalibreerd was. Zelf calibreren loste de groentint die ik in dat scherm ook 4x heb gehad niet op. Er worden 26 kleurpatches getest waarvan slechts 1tje ver boven de norm uitsteekt: een groene kleurpatch. Doordat de andere 25 uitstekend waren, trok die ene kleurpatch het gemiddelde niet omlaag waardoor het toch een delta E2000 van kleiner dan 2 had. En daar zit je dan met je gecalibreerde monitor mét groenzweem....
Wat betekent het waardeoordeel van Displaymate dan nog? Alsof je een Bugatti Veyron koopt, die adverteert met 407km/u, maar er banden oplegt die amper de 200 kan halen. Daar zit je met je Veyron die het potentieel in theorie kan halen, maar dat ze fabrieksaf 1 of meerdere goedkopere middelen inzetten die die functionaliteit praktisch onhaalbaar maakt.

Nee, op elke slak zout leggen heeft idd geen zin, maar niemand kan voor iemand anders bepalen of hij het wel/niet moet zien en hoe erg ie het moet vinden. Daarnaast ligt het gevaar er namelijk in dat dit soort base-issues genormaliseerd gaan worden door het af te doen als "er maar niet aan te storen". Daarmee valideer je dus dat fabrikanten weinig incentive hebben om het te fixen, en als ze ermee weg blijven komen, dan blijven we premium prijzen betalen voor premium-alleen-onder-bepaalde-voorwaarden-achtige schermen.
Ik ben het ook helemaal met je eens dat het netjes moet zijn en het niet zo moet zijn dat je je eraan irriteert. Zeker als ze premium prijzen vragen. Was het alleen minder erg geweest als de telefoon 500-600 euro was? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Bij de Op5 waren de reacties hetzelfde namelijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:50:
Bugje gevonden op 8 pro. Met MEMC (smooth video) gaat de helderheid in youtube landscape mode totaal onderuit. Video is niet meer te zien. nog meer mensen last hiervan?
Even hier melden: https://forums.oneplus.com/feedback/

Zit je op de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jup. Zal ik doen! :)

edit: done -> https://forums.oneplus.co...ghtness-horibble.1216447/

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ewivis schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:25:
Ik hou al even dit topic in de gaten en zie van alles langskomen mbt het scherm. Ik vermoed dat je in het dagelijks gebruik er niks van ziet of merkt. Tja, het is niet netjes dat het niet helemaal klopt als je je scherm op lage brightness hebt staan. Bij de Oneplus5 (die ik nu heb) zie je ook een soort van ghosting effect (welke andere meer zien dan ik) en ook last van hebben. Daar werd toen ook een heel probleem van gemaakt. Ik ehb dat ding nu 3 jaar bijna en ik merk echt helemaal niks aan dat scherm verder. Het is nieuw, mensen gaan overal op letten, maar ik denk alsnog niet dat je een slecht toestel koopt als je een Oneplus 8 (pro) koopt hoor.

Voorbeeld Oneplus5: YouTube: Oneplus 5 Jelly Scrolling

Bleek toen te komen omdat ze het scherm er ondersteboven in hebben gezet.
Ik snap je opmerking heel goed, ben het er ook deels mee eens. Ik ben ook niet iemand die spijkers op laag water zoekt en ben snel tevreden. Oneplus blijft 1 van mijn favoriete merken en dat komt met name door hun software en ik was altijd zeer tevreden over hun telefoons.

Als ik alleen last zou hebben van een groenige tint, waarbij ik met DC Dimming aan er geen last van heb, dan ga ik er vanuit dat het software matig nog opgelost kan worden. Iets dat volgens mij bij de S20 Ultra (of plus, weet niet zeker meer) ook opgelost is. Oled schermen hebben dit nu eenmaal als karakteristiek.

Waar ik wel echt last van ondervind is de Black Crush en dat ondermijnt echt mijn plezier bij het kijken van media content. Of dit hardware- of softwarematig op te lossen is durf ik niet zo te zeggen. Ik denk alleen dat dit bij een toestel met deze waarde en waarvan wordt aangegeven dat het scherm tot de beste behoort, niet aanwezig mag zijn.

Overigens heeft een Oneplus engineer persoonlijk contact opgenomen om vervolg door te nemen. Mocht er behoefte aan zijn, dan deel ik mijn ervaringen met jullie.Ik kan me ook voorstellen dat dergelijke berichten voor de blije gebruikers ook niet altijd even leuk zijn om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:31
ik krijg nu wel om de haverklap "Voltooi de installatie van je IN2013" maar als ik er op duw verdwijn die. Dan komt die telkens terug na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
WhateverSuitsU schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ik snap je opmerking heel goed, ben het er ook deels mee eens. Ik ben ook niet iemand die spijkers op laag water zoekt en ben snel tevreden. Oneplus blijft 1 van mijn favoriete merken en dat komt met name door hun software en ik was altijd zeer tevreden over hun telefoons.

Als ik alleen last zou hebben van een groenige tint, waarbij ik met DC Dimming aan er geen last van heb, dan ga ik er vanuit dat het software matig nog opgelost kan worden. Iets dat volgens mij bij de S20 Ultra (of plus, weet niet zeker meer) ook opgelost is. Oled schermen hebben dit nu eenmaal als karakteristiek.

Waar ik wel echt last van ondervind is de Black Crush en dat ondermijnt echt mijn plezier bij het kijken van media content. Of dit hardware- of softwarematig op te lossen is durf ik niet zo te zeggen. Ik denk alleen dat dit bij een toestel met deze waarde en waarvan wordt aangegeven dat het scherm tot de beste behoort, niet aanwezig mag zijn.

Overigens heeft een Oneplus engineer persoonlijk contact opgenomen om vervolg door te nemen. Mocht er behoefte aan zijn, dan deel ik mijn ervaringen met jullie.Ik kan me ook voorstellen dat dergelijke berichten voor de blije gebruikers ook niet altijd even leuk zijn om te zien.
Ik ben zeer benieuwd naar de berichten van de engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Net ontvangen en direct getest op groene vlekken. Ik weet niet of het bij wellicht minder erg is bij jullie, maar het enige wat ik kan ontdekken is dat als ik mijn oneplus 6 pak, de camera op sluitertijd standje korrel to the max zet, dat er dan een zeer lichte groene tint verschijnt. Met het blote oog zie ik helemaal niets

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Setting default uit de doos:
Zonder nachtmodus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IEJyO7cjmwmxzHzF4i10tuBYJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJFldfcazcWU0qu1UyOHb0Bs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5PGhG6d64q5-gS4dqcw884WpEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn5mnLyjQ7u9cvPxKIdRDJ51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWvqsqMHToIteHpaFz_cKa0prAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqSocxNkTC5YtKxqoCiE7Bkp.jpg?f=fotoalbum_large

Met nachtmodus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir_83LTD0mHci60KG8ZS1eK9cjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ql41iB3xVYX7rHVjxciu46u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYAncwIe7aFo184WLPgmFQxo7uI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLvD1rTmXPLQAzDs9BBrakjd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JgEIG0ArP3U15e2__bb_UjvbM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8d5sMv4CPOgPJXyuMpbNHdnF.jpg?f=fotoalbum_large

Even voor de duidelijkheid, er staat een groene RGB headset stand naast (dat streepje is reflectie dus).
Verder merk ik niets! Wat een heerlijke ervaring die 120 Hz. Ik heb echt met geen mogelijkheid nog maar 1 stottertje kunnen ontdekken. Zelfs in de playstore geen haperingen, ja ok, als content niet ingeladen is (via internet) dan moet ik ff bufferen, maar verder... WAUW!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07

Steeffoon

Smartphone-nerd

Degenen die benieuwd zijn naar de camera-prestaties van de OnePlus 8 Pro:

https://photos.app.goo.gl/xWtweo7sRLAxAi9E8

Ik kan zeggen; gevoelig voor lensflare (overduidelijk gevoeliger dan andere toestellen), in de avonduren levert soms echt baggerfoto's op, overall-kwaliteit; dikke prima. Duidelijk beter dan bij de voorgaande modellen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie