Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De review van HWI staat ook online voor de liefhebber: https://nl.hardware.info/...eview-hoog-spel-hoge-ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Qon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:24:
Setting default uit de doos:
Zonder nachtmodus:
Jammer van die groenige verkleuring op de vlakken die normaal donker grijs horen te zijn. Maar goed, het is geheel persoonlijk of je er aan stoort of niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:13
Speelt YouTube nu wel of niet 4K af op de OnePlus 8 Pro? Ik zie de optie namelijk niet, gaat maar tot 1080p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
djmelvee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:25:
Speelt YouTube nu wel of niet 4K af op de OnePlus 8 Pro? Ik zie de optie namelijk niet, gaat maar tot 1080p..
Pas even je resolutie aan naar qhd ;). Settings >display>advanced>resolutie

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

djmelvee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:25:
Deze video speelt in QHD+ 120 Hz schermmodus af in 1440p 60Hz HDR volgens de Youtube app. Filmpje zelf zou 4K moeten zijn. Staat jouw scherm toevallig ingesteld op FHD+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
bjvdven schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:33:
[...]

Pas even je resolutie aan naar qhd ;). Settings >display>advanced>resolutie
Staat 'ie op uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:33:
[...]

Deze video speelt in QHD+ 120 Hz schermmodus af in 1440p 60Hz HDR volgens de Youtube app. Filmpje zelf zou 4K moeten zijn. Staat jouw scherm toevallig ingesteld op FHD+?

[YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)]
Deze speelt 'ie af in 1080p60 HDR. Niet op 4K. Doe ik iets fout? Staat op QHD+ ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Dit krijg ik aan keuzes te zien in de Youtube app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kA-dMLp0hLKfFbhqIRSYD8AMFkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUXbIzPeH7X0JlGlHMmNvHZx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:38:
Dit krijg ik aan keuzes te zien in de Youtube app:

[Afbeelding]
Ik was iets te enthousiast over het in gebruik nemen van m'n OP8P. Updaten van de YouTube app deed wonderen... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Met de GPS zit het op de 8 Pro ook wel snor. Alleen de hoogte zit er 50m naast. Dit was binnen naast het balkonraam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZvFAyYwhtkAlByMSuQCaMuOUOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krSKoGDOLkesrDFCiZE6bIpY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door SebasFM op 21-04-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
Hij is er een, een groene 256 GB Pro. Geproduceerd op 1 april. Straks uitpakken en proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:06
Benieuwd wat gcam met juiste profiel kan doen.

Ik las dat OnePlus bevestigde always on display mogelijk te maken. Is er nog niet, hopelijk komt dat met een update.

M'n contract loopt in november af, mag in juli al verlengen, richting november zal er ook een 8T Pro zijn, benieuwd wat dat brengt.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Eerste indrukken van de camera, komende van de OnePlus 6:

Een enorme, maar echt enorme verbetering.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 21:59
Hierboven al eerder gedeeld.

Hoe ervaren de mensen die naar de 8 (pro) zijn geüpgrade vanaf de OnePlus 6 de verschillen tussen de toestellen? Ik denk voor mezelf dat upgraden naar de 8 nog geen zin heeft, maar hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Ik heb een kleine intresse in the telefoon, maar zie voornamelijk voorbij komen dat er problemen zijn met de groene tint en 5Ghz wifi die steeds verdwijnt.

Zo te zien zijn er enkele hier die ook last hebben van de groene tint. Hoe zit het met de Wifi stabiliteit?

Misschien wacht ik wel even tot er een fix uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

GaarEnSappig schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:52:
Ik heb een kleine intresse in the telefoon, maar zie voornamelijk voorbij komen dat er problemen zijn met de groene tint en 5Ghz wifi die steeds verdwijnt.

Zo te zien zijn er enkele hier die ook last hebben van de groene tint. Hoe zit het met de Wifi stabiliteit?

Met WiFi nog geen issues gemerkt. Netwerknaam (SSID) is hetzelfde voor 2.4 GHz als voor 5 GHz. Groene tint is al stuk minder als het scherm op 60 Hz wordt gezet in plaats van 120 Hz. En met DC dimming heb ik er zo goed als geen last van, maar dan weer wel van de crushed blacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:29
djmelvee schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 18:39:
[...]

Ik was iets te enthousiast over het in gebruik nemen van m'n OP8P. Updaten van de YouTube app deed wonderen... :+
Ik moest mijn telefoon opnieuw opstarten voordat het werkte.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

GaarEnSappig schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:52:

Van beide problemen geen last.

Die groene tint is alleen te zien in het pikkedonker met een camera waarvan de exposure compleet open staat op mijn telefoon. Met blote oog is er niets te zien.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 08:58

Qon

Overdrive97 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:51:
[...]

Hierboven al eerder gedeeld.

Hoe ervaren de mensen die naar de 8 (pro) zijn geüpgrade vanaf de OnePlus 6 de verschillen tussen de toestellen? Ik denk voor mezelf dat upgraden naar de 8 nog geen zin heeft, maar hoor graag jullie ervaringen.
Ik kom vanaf de 6. Heb m nog niet lang genoeg om een eerlijk oordeel te kunnen vellen maar;
- 120 Hz scherm is waanzinnig
- Nog snappier en sneller door menu's en sites scrollen
- Camera is veel beter en sneller
- Geluid is waanzinnig veel beter, de 6 is dan ook waanzinnig slecht imo
- my God hij is lang
- Gratis hoesje krijg je zweethanden van (zeker dat ik die carbon weer ga kopen)
- Batterij duur is een stuk beter (ik had normaliter al lang weer aan de oplader gemoeten nu)
- Haptic feedback is even wennen, hij is zachter maar sneller
- Wireless chargen is Nice met een charger op je bureau

Maja dat was het wel voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:45
Hoe zijn de ervaringen met draadloos laden met andere laders dan die van oneplus zelf?
Heb nog een oude Samsung lader liggen maar die gaat maar met 5watt niet erg voor de nacht maar iets sneller zou wel handig zijn.
Kan hij ook met een 10 watt lader iets sneller laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
Qon schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:05:
[...]

Ik kom vanaf de 6. Heb m nog niet lang genoeg om een eerlijk oordeel te kunnen vellen maar;
- 120 Hz scherm is waanzinnig
- Nog snappier en sneller door menu's en sites scrollen
- Camera is veel beter en sneller
- Geluid is waanzinnig veel beter, de 6 is dan ook waanzinnig slecht imo
- my God hij is lang
- Gratis hoesje krijg je zweethanden van (zeker dat ik die carbon weer ga kopen)
- Batterij duur is een stuk beter (ik had normaliter al lang weer aan de oplader gemoeten nu)
- Haptic feedback is even wennen, hij is zachter maar sneller
- Wireless chargen is Nice met een charger op je bureau

Maja dat was het wel voor nu
Ik kom ook vanaf de 6, aanvullend:
-De in-display fingerprint sensor is eigenlijk ook best tof en snel
-De camera hole is een stuk beter dan de notch. Je ziet nu beter welke notificaties er zijn.

Het enige wat ik wel mis is de optie om de navigatie bar in te stellen zoals de 6. Daar had ik dat alles onderaan was (back button links en rechts onderaan) en nu is het geforceerd aan de randen van het scherm. Via Fluid Navigation Gestures heb ik het alsnog ingesteld.
ComTech schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:
Hoe zijn de ervaringen met draadloos laden met andere laders dan die van oneplus zelf?
Heb nog een oude Samsung lader liggen maar die gaat maar met 5watt niet erg voor de nacht maar iets sneller zou wel handig zijn.
Kan hij ook met een 10 watt lader iets sneller laden ?
Ik heb zelf geen qi chargers meer, wat ik begrijp uit reviews is dat 5 en 10 watt qi chargers gewoon werken.

[ Voor 16% gewijzigd door MoonRaven op 21-04-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

MoonRaven schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:17:
[...]

Ik kom ook vanaf de 6, aanvullend:
-De in-display fingerprint sensor is eigenlijk ook best tof en snel
-De camera hole is een stuk beter dan de notch. Je ziet nu beter welke notificaties er zijn.

Het enige wat ik wel mis is de optie om de navigatie bar in te stellen zoals de 6. Daar had ik dat alles onderaan was (back button links en rechts onderaan) en nu is het geforceerd aan de randen van het scherm. Via Fluid Navigation Gestures heb ik het alsnog ingesteld.

[...]

Ik heb zelf geen qi chargers meer, wat ik begrijp uit reviews is dat 5 en 10 watt qi chargers gewoon werken.
Dat was voor mij ook even wennen. Komt van een samsung af. De navigatie gebaren zijn daar wat beter.

Bedoel je deze app? https://play.google.com/s...ils?id=com.fb.fluid&hl=nl

Zo ja, root access. Hoe heb je dat nu al geregeld?

En ook mooi om android auto nu standaard geinstalleerd te zien. Dat was op mijn S10e nog niet het geval. Play store wilde hem niet vinden. Op de 8 Pro nu wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 21-04-2020 20:27 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
Hier ook geen groene tint maar ik zie ook helemaal geen black crush in star trek in netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Wou ik net de 8 gaan bestellen, twijfel ik toch weer door deze review..
Op de gewone 8 zijn er geen gevallen van de groene waas gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
spartacusNLD schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:
[...]

Dat was voor mij ook even wennen. Komt van een samsung af. De navigatie gebaren zijn daar wat beter.

Bedoel je deze app? https://play.google.com/s...ils?id=com.fb.fluid&hl=nl

Zo ja, root access. Hoe heb je dat nu al geregeld?

En ook mooi om android auto nu standaard geinstalleerd te zien. Dat was op mijn S10e nog niet het geval. Play store wilde hem niet vinden. Op de 8 Pro nu wel :)
Die ja, root is niet nodig, via adb kan je het ook regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net twee OnePlus 8 Pro's uitgebreid vergeleken, naast elkaar met allerlei instellingen.
Het zure is dat mijn huidige compactcamera alles niet op de gevoelige plaat kan vastleggen.
100% helderheid of de laagste helderheid zien er op de foto nagenoeg hetzelfde uit, dat is niet handig ;)

Inmiddels weet ik niet meer wat ik wel of niet zie en ik probeer gewoon een groene zweem te zien. Oftewel op beide toestellen is het hier alleen te zien met instellingen die ik normaliter nooit zo instel bij gebruik bij een smartphone. Beide schermen hebben ook geen enkel probleem met 'black crush' / artifacts of wat dan ook.

OnePlus heeft mij aangegeven te gaan kijken naar de berichten op het internet, wordt vervolgd dus.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
richy t schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:46:
[...]

Wou ik net de 8 gaan bestellen, twijfel ik toch weer door deze review..
Op de gewone 8 zijn er geen gevallen van de groene waas gezien?
Ik heb de 8 pro en heb van alles geprobeerd maar ik zie nergens groene waas en/of black crush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Helaas. Ook onze 8 Pro heeft een behoorlijke groentint. Bovenaan is het beeld grijzer, hoe verder naar beneden hoe groener.

Het scherm lijkt ook echt heel ruizig te zijn.

Daarnaast is een bijzonder fenomeen. Als je de helderheid omhoog schuift, of omlaag, zit er een dipje op gegeven moment in. Heel vreemd. Verwacht dat een ieder dit heeft. Zie filmpje: https://drive.google.com/...dlpB60n/view?usp=drivesdk

Hoe zie je de zweem/groene tint? Ga in een donkere omgeving zitten en open iets met een grijze achtergrond. Bijvoorbeeld een leeg Chrome tabblad. Als het er is zul je het meteen zien.
Foto: https://drive.google.com/...p6SJzaN/view?usp=drivesdk

Edit: ik wou een foto maken van de groene tint. De telefoon heeft nog geen tien minuten aangestaan. Ik ging van het home screen naar een leeg tabblad en maakte toen deze foto. Het scherm lijkt al "ingebrand" te zijn.
Foto: https://drive.google.com/...aKMOMd_/view?usp=drivesdk
Filmpje: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Edit 2: De groentint zie je eigenlijk alleen als nachtmodus aanstaat. Is dat niet het geval zie ik het niet. Bij 60 Hz is het ook veel duidelijker dan bij 120 Hz. Op 120 Hz zie je het bijna niet.

[ Voor 62% gewijzigd door zunrob op 21-04-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 18:23
Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb de 8 pro en heb van alles geprobeerd maar ik zie nergens groene waas en/of black crush.
hier nog een 'ongelovige'
heerlijk snel apparaat
fantastisch scherm
fijne kale schil
geen groene tinten en/of black crushes gezien (maar heb er ook niet naar gezocht ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Hier is toch wel een heel duidelijk voorbeeld van groene waas. Mijn camera (Pixel 3a) staat hier toch echt niet "wagenwijd open". Gedrag van de groene vlek is alleen niet consistent.

Nog wat geks: probeer eens via een toggle de kleuren te inverteren. Wit wordt dan zwart en omgekeerd. En ga dan eens heel ver dimmen. Dan wordt in plaats van dat het scherm donkerder wordt de tekst en icoontjes witter. Zegt iets over de manier waarop OnePlus dus het scherm dimt. Dit gebeurt vanaf ongeveer 33% helderheid en lager. Helaas wil Android die omgekeerde kleuren en het vervagende effect niet vastleggen op de screenshot. Buiten het scherm om is er niks mis met het apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4Jb_UWBdaPGdY2sfOoOwFfaK9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNA43LLermVcbdQf2ypKxqnC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j2wuWwTsOC82kbjH2WcDANX4d0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYpByB10DyDl1qohUFoBJIxT.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:59:
Hier is toch wel een heel duidelijk voorbeeld van groene waas. Mijn camera (Pixel 3a) staat hier toch echt niet "wagenwijd open". Gedrag van de groene vlek is alleen niet consistent.

Nog wat geks: probeer eens via een toggle de kleuren te inverteren. Wit wordt dan zwart en omgekeerd. En ga dan eens heel ver dimmen. Dan wordt in plaats van dat het scherm donkerder wordt de tekst en icoontjes witter. Zegt iets over de manier waarop OnePlus dus het scherm dimt. Dit gebeurt vanaf ongeveer 33% helderheid en lager. Helaas wil Android die omgekeerde kleuren en het vervagende effect niet vastleggen op de screenshot. Buiten het scherm om is er niks mis met het apparaat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Die 33 procent lijkt overeen te komen met de dip die je bij mij in het filmpje ziet qua helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
zunrob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:43:

Edit: ik wou een foto maken van de groene tint. De telefoon heeft nog geen tien minuten aangestaan. Ik ging van het home screen naar een leeg tabblad en maakte toen deze foto. Het scherm lijkt al "ingebrand" te zijn.
Foto: https://drive.google.com/...aKMOMd_/view?usp=drivesdk
Filmpje: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Edit 2: De groentint zie je eigenlijk alleen als nachtmodus aanstaat. Is dat niet het geval zie ik het niet.
Dat is " image retention" en niet ingebrand. Dit gaat wel weer weg, komt vaker voor bij Oled.
Zie het ook regelmatig op mijn LG C7.

[ Voor 7% gewijzigd door richy t op 21-04-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
richy t schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:05:
[...]

Dat is " image retention" en niet ingebrand. Dit gaat wel weer weg, komt vaker voor bij Oled.
Zie het ook regelmatig op mijn LG C7.
Klopt, die term zocht ik, maar kon er even niet opkomen, vandaar de "". Iig, ik heb dit nooit eerder gezien bij een OLED. Het gebeurt op elke helderheid, zacht en fel. Lijkt me toch niet acceptabel voor een nieuw, duur scherm?

Hier overigens nog een filmpje van het schuiven van de helderheid. Het scherm gaat van groen naar roze (bij helderheid omhoog) en weer van roze naar groen (als helderheid omlaag). https://drive.google.com/...xMS7iFo/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het scherm is echt verschrikkelijk kut. Wat een aanfluiting. Ook ik heb er niet op gezocht. Zat in PowerAmp, licht ging uit in de kamer en er kwamen in ene een banden in het scherm, niet normaal. M'n standaard film op YouTube bekeken, niet om aan te zien op lage helderheid. Zal er morgen een filmpje van maken. Kak! :( :r

Stop deze op 1.17 en speel met je helderheid. YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)

[ Voor 18% gewijzigd door Huigie op 21-04-2020 22:38 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ergens kan ik me niet voorstellen dat de schermen echt zo slecht zijn. Nier nu OP al redelijk lang "goedkopere" telefoons maakt. Ik hoop echt dat het software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Nachtfotografie stand. Op de eerste foto is de Grote Beer op z'n kop te zien. Point and shoot foto's. Geen helderheidsaanpassingen of iets dergelijks. Klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kwuBIccRtmK-QgjyORAiNIU7Uk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Izy77ACjX2tQNHSyNtRsBw62.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8V7qDhIspla6wZ8vgCCzfYCtfxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU4hWMJC7DpDKnm4kHrcnTxo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtyzQniP2zgTmjdW81wS87teAuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bYI93QfsKbeqW0u8Z9a5siP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi5t3yUVNwhqwswl4lUc2bF6JPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYeQkSMGAscs1IgzLRAGS39T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExTos5QGu9inOI-BNTRr7O-QHxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWiY7A8B4IvYsi1fKXZDenUb.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: Net buiten op het balkon weer een nieuw dieptepunt met Whatsapp. Is ook in de Play Store te zien. Bij deze de knoop doorgehakt. Ondanks het voor de rest een fantastisch toestel is, gaat deze terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TGCrMFcostZ6WZi-R4HtDj1-OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSqDMr6CneG5jGsKcnt1ILPU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door SebasFM op 21-04-2020 22:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
zunrob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:40:
Ergens kan ik me niet voorstellen dat de schermen echt zo slecht zijn. Nier nu OP al redelijk lang "goedkopere" telefoons maakt. Ik hoop echt dat het software is.
Om je gerust te stellen. Ik heb nergens last van. Maar was er inderdaad wel even bang voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Wat ik me net bedenk is dat HTC ook wel eens zoiets met het scherm heeft gehad. Bleek later dat het de lijm was en dat als je je scherm een paar dagen op volle helderheid had gebruikt dit minder werd en vanzelf verdween.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Over scherm problemen valt ook te lezen op XDA en Reddit..
Dit probleem speelt ook bij Samsung S20 Ultra.. het blijkt sinds april update..
Aangezien 8+ ook Samsung schermen heeft, is dit hetzelfde probleem.
Samsung is er al mee bezig.

https://www.reddit.com/r/..._issues_with_the_display/

https://forum.xda-develop...-tint-uniformity-t4084539

Lijkt dus software issue

Niet iedereen heeft er last van en ene meer dan ander

[ Voor 37% gewijzigd door SuperVeloce op 21-04-2020 23:11 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:07:
Wat ik me net bedenk is dat HTC ook wel eens zoiets met het scherm heeft gehad. Bleek later dat het de lijm was en dat als je je scherm een paar dagen op volle helderheid had gebruikt dit minder werd en vanzelf verdween.
Misschien een domme vraag, maar heeft een uurtje of twee in de zon leggen dan enig nut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nee, ik heb die HTC gehad, was een heel andere issue.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:07:
Ah heerlijke tijd ja, gele vlekken, oftewel lijmdotten.
CLB in "[HTC One X] Ervaringen & Discussie" :9

iPhone 4S kende die problemen ook, wat een tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 21-04-2020 23:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hoe krijg je de Google play store in het zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wel bijzonder. Bij mij heeft het aan- of uitzetten van DC dimming absoluut geen effect. Ook lijkt het probleem op 60 Hz juist erger dan bij 120 Hz. In een aantal andere fora zoals hierboven gelinkt wordt er juist aangegeven dat dit andersom zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:25:
Hoe krijg je de Google play store in het zwart?
Of het toestel zelf in donkere modus zetten, zodat dat automatisch gebeurt of in de Play Store de instellingen induiken en dat instellen --> instellingen --> thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
CLB schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:27:
[...]

Of het toestel zelf in donkere modus zetten, zodat dat automatisch gebeurt of in de Play Store de instellingen induiken en dat instellen --> instellingen --> thema
Dan heb ik er gelukkig geen last van.. ik de laagste stand van brightness.

Er was toch ook een App waarbij je de kleuren kon testen?
Was toen destijds met de Mate 20 pro ook zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:31:
[...]

Dan heb ik er gelukkig geen last van.. ik de laagste stand van brightness.

Er was toch ook een App waarbij je de kleuren kon testen?
Was toen destijds met de Mate 20 pro ook zo..
Heb je nachtmodus aanstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:36:
[...]

Heb je nachtmodus aanstaan?
Jazeker.. en op de laagste brightness stand.

Ook met OLED Tools zie ik geen gekke afwijkingen in de kleuren van grijs of groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:40:
[...]

Jazeker.. en op de laagste brightness stand.

Ook met OLED Tools zie ik geen gekke afwijkingen in de kleuren van grijs of groen.
Wil je eens wisselen van 120 naar 60 Hz of andersom? En heb je ook dit? https://drive.google.com/...dlpB60n/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/...xMS7iFo/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik zie geen rare overgangen van kleur ofzo, ook niet met 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:50:
[...]

Ik zie geen rare overgangen van kleur ofzo, ook niet met 60hz.
Dankjewel! Dan lijkt er toch echt iets raars met dit exemplaar te zijn. Welk model heb je, en wat is de productiedatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
8 pro groen.. 04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Idem hier. Zelfde batch waarschijnlijk. Zou de kwaliteit van de schermen zo random zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Hier dezelfde combi en ik zie ook niks raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Golf2vr6 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:56:
[...]

Hier dezelfde combi en ik zie ook niks raars.
Ik heb geen flauw idee hoe dat in de praktijk gaat..

Maar ook met een grijze achtergrond afbeelding van internet via Google, geen groen in te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Nog eens een vergelijkend warenonderzoekje gedaan met het Costa Rica fragment op 1:17. Van boven naar onder ziet u:
- Nokia 9 Pureview (foutloos scherm, nooit een probleem met grijs gehad bij welke helderheid dan ook. Heeft geen DC Dimming)
- OnePlus 7T
- OnePlus 8 Pro

Foto links is DC Dimming uit, rechter foto is DC Dimming aan. Op alle telefoons is de automatische helderheidstand uitgezet en de helderheidsschuif helemaal naar links. Zie wat er met het beeld gebeurt zodra de DC dimming aan gaat bij de 8 Pro. Een boel colour banding (of hoe het mag heten). Alle telefoons hadden de 'gele nachtverlichting' uitstaan. Verversingssnelheid maakt niet uit bij de OP 8 Pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrPehmygXYGn1FC4n_iFBgJuFjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltljHfRLpWbGGwYYCfd6vDWJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1IOoTBFBbAJMQTk7NkTd-MHPXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1x1vyybMwUFQzvXhZsaNgWG.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door SebasFM op 22-04-2020 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:58:
Nog eens een vergelijkend warenonderzoekje gedaan met het Costa Rica fragment op 1:17. Van boven naar onder ziet u:
- Nokia 9 Pureview (foutloos scherm, nooit een probleem met grijs gehad bij welke helderheid dan ook. Heeft geen DC Dimming)
- OnePlus 7T
- OnePlus 8 Pro

Foto links is DC Dimming uit, rechter foto is DC Dimming aan. Op alle telefoons is de automatische helderheidstand uitgezet en de helderheidsschuif helemaal naar links. Zie wat er met het beeld gebeurt zodra de DC dimming aan gaat bij de 8 Pro. Een boel colour banding (of hoe het mag heten). Alle telefoons hadden de 'gele nachtverlichting' uitstaan. Verversingssnelheid maakt niet uit bij de OP 8 Pro.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een sterk effect. Zoals al eerder gezegd maakt DC dimming bij mij geen verschil. Zojuist nog eens geprobeerd en absoluut geen verschil, ook niet in het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Kan ik gewoon de nieuwe update uitvoeren of is er een kans dat je daardoor een groene tint krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Sorry alleen een Nokia 7 hier bij de hand en die maakt niet echt beste foto's in het donker.

Maar dit is die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQwvEu_9xEJupftG-gIG0MtVDgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5B1hNEiNMreGYjeX8hllDpAq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:57:
[...]

Ik heb geen flauw idee hoe dat in de praktijk gaat..

Maar ook met een grijze achtergrond afbeelding van internet via Google, geen groen in te zien
Super fijn voor jullie! Maakt DC dimming uit qua kleuren bij jullie? Zie ook voorbeeld hierboven.

Bij mij was de tint al aanwezig voor de update. Die bracht geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxEIRUE3RnnzVwGSfX4F3mXMQL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfjqDfBJDidxBFKXaLB7Ra9F.jpg?f=fotoalbum_large

Is de mijne (Xcover 4 camera) sowieso geen beste camera.

[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 22-04-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:12:
[...]

Super fijn voor jullie! Maakt DC dimming uit qua kleuren bij jullie? Zie ook voorbeeld hierboven.

Bij mij was de tint al aanwezig voor de update. Die bracht geen verschil.
DC dimming niet aangezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:12:
Sorry allen een Nokia 7 hier bij de hand en die maakt niet echt beste foto's in het donker.

Maar dit is die van mij:
[Afbeelding]
DC dimming staat niet aan.

Edit: met mijn slaperige kop op quote geklikt ipv wijzigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-04-2020 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Vanavond wat foto's gemaakt, was benieuwd naar de nachtmodus.
De meeste hebben allemaal nabewerking gehad in Snapseed maar laat je dat niet afleiden want de bron was al heel erg sterk.
Tot nu toe heel blij met de telefoon, ff wennen aan die swipe navigatie maar dat gaat wel lukken, de 120hz is een genot, de kleuren zijn geweldig en vind OxygenOS tot nu toe echt heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAK92eczw4ncOfB7KGcgY_8QVyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B21ZSMYSaEtweEDFitRFyBbi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWdSownwnbaYg3YD8C9wqUaG8-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJBODjIWKotzP2xgWWk69nZ3.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agvMA_E9IHyyFTre1nTPmRMIgjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kledlpYkhax0H5ApW8PG2wVi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal over een tijdje nog eens mijn bevindingen delen met de telefoon, iedereen heel veel plezier ermee!!

[ Voor 61% gewijzigd door W1ckeD op 22-04-2020 02:06 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Poeh, balen voor degenen met een slecht scherm. Hier ook een 8Pro zwart, en scherm is fantastisch. Met die slang op 1.17 ook. En geen groene aanslag in het donker. Geen crushed blacks in Star Trek. Morgen eens inrichten en wat vergelijken met m'n 7Pro. Eerste indrukken: hij voelt minder grof, is ook iets lichter en smaller. Drukknoppen geven perfecte feedback, klikken lekker. Is verder supervlot natuurlijk.
Echt pech als je een slecht scherm hebt, gewoon omruilen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 8 of 8 Pro!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! Normaal moet je dus je telefoon opsturen naar OnePlus, die exact hetzelfde doen, maar wat geld kost (en tijd). Nu dus niet, aangezien je dit eenvoudig zelf kan doen met de door de OnePlus gebruikte tools. De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped! Ook wordt de bootloader weer gelocked.

Verschillende Unbrick Tools

Ik zal altijd nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device kan flashen. Jullie (EU-gebruikers) kunnen alleen EU-versie gebruiken zonder risico. De India of International versie zal werken, maar loop je het risico je vingerprintscanner kapot te maken. Maak daarom, als je de IN/INT versie wil flashen, een back-up van je /persist partitie.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com

Als er vragen zijn hoor ik het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:44 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:10:
Kan ik gewoon de nieuwe update uitvoeren of is er een kans dat je daardoor een groene tint krijgt?
Het zit hem in de hardware, het scherm, software heeft daar geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
SebasFM schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:09:
[...]

Misschien een domme vraag, maar heeft een uurtje of twee in de zon leggen dan enig nut?
Ik denk niet dat dat zal helpen nee, ik zou zelf contact opnemen met de verkoper dat er problemen zijn of wachten tot Oneplus een reactie kan geven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Die retentie die ik gister liet zien is helaas ook overdag duidelijk aanwezig, telefoon gaat retour.

Filmpje van gister: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Heeft niemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
13art schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:03:
[...]

Het zit hem in de hardware, het scherm, software heeft daar geen invloed op.
Zou ook aan software kunnen liggen, zoals ik eerder beschreef.
Zijn dezelfde schermen als S20 Ultra, daar kwamen problemen pas na april update
Al heeft ene telefoon meer last van dan het andere.. misschien combinatie probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDlymabH-fiFiYxK8jX3wMxgGTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cyaJx5U8BpUVRHD9k5BOJYQh.jpg?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door SuperVeloce op 22-04-2020 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Oké, na ongeveer een dagje gebruik, de volgende conclusie.

- Scherm: op mijn exemplaar is de groene/oranje tint amper aanwezig, geen probleem voor mij. (Daarnaast gebruik ik zelden mijn toestellen met minder dan 50% brightness). De 120Hz heb ik even aangehad, en voelt erg vlot en lekker. Nu een tijdje op 60Hz om te kijken of ik me er aan erger, en of het veel invloed heeft op de batterij. QHD+ vs FullHD+ is in dagelijks gebruik amper te zien. Ik kan het verschil prima zien, maar als ik er niet op let valt het niet op dat de resolutie lager staat. Blijft dus lekker op FullHD+ staan

Wat betreft de curve: dat is even wennen. Weet nog niet wat ik er precies van vind, maar de problemen met accidental touches vind ik zwaar overtrokken, ik heb daar echt geen last van. Heb er wel een hoesje omheen zitten, voor nu het inbegrepen hoesje, straks een Dbrand grip

- Speakers: een enorme verbetering tov mijn OP6. Meer bas, gedeeltelijk front facing, eindelijk fatsoenlijke speakers. De iPhone 11 Pro Max klinkt nóg beter, maar goed, da's ook een duurdere telefoon weer. (en ik ben nog geen enkele telefoon tegengekomen die beter klinkt dan die telefoon)

- Camera: In een woord, geweldig. Ding ziet meer dan ik in het donker, ook zonder night mode in het donker erg sterk. Let wel, mijn referentiekader is een Oneplus 6, waar ik al redelijk tevreden mee was. Ik kan niets zeggen over andere flagships, maar ik vind dit een enorme verbetering tov wat ik had. Ultrawide is goud om te hebben, en de macro mode werkt ook goed. De telelens is wel grappig, en kan soms helpen maar maakt geen geweldige foto's, maar gewoon bruikbaar. De colour filter lens snap ik niet helemaal. Front facing camera is voor mijn gebruik prima, maar heb er nog niet veel mee getest.

- Gcam: Er zijn nog maar weinig situaties waar deze nodig lijkt. Night Sight werkt beter bij bijna geen licht, maar met iets meer licht werkt Nightscape beter. Wel werkt Night Sight ook op de frontcamera. Normale foto's uit de Oneplus camera zijn simpelweg beter.

- Software: Heerlijk vlot. Enige wat ik mis, is de mogelijkheid om de back gesture, vanaf de onderkant in te stellen ipv de randen.

- Accuduur: moet in de praktijk nog blijken, maar op het eerste gezicht erg goed. Wederom referentiekader Oneplus 6.

- Opladen: Fijn dat dash charge kabels gewoon werken met warp charge. Beneden bij de bank ligt de lange dash charge kabel, die in de warp charge lader geprikt zit. De meegeleverde warp charge kabel is iets te kort voor dat doel. Gaat lekker rap in ieder geval.

- Verder heb ik op amazon een adaptertje gekocht van USB-C naar 3,5mm jack, niet die van Oneplus want die schijnt snel stuk te gaan. Ben gegaan voor deze, met een stoffen kabeltje. Deze werkt feilloos, en klinkt identiek aan de headphone jack van mijn OP6. Ook microfoons werken met dit adaptertje net zo goed als op de OP6.

Overall: no way dat deze teruggaat.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:11:
Die retentie die ik gister liet zien is helaas ook overdag duidelijk aanwezig, telefoon gaat retour.

Filmpje van gister: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Heeft niemand anders hier last van?
Ik heb het helaas ook.
Zat afgelopen nacht wat youtube video's te kijken en ik stoor me mateloos aan de slechte kleuren...
Met DC dimming aan was het helemaal geen kijken.

Waar kan ik het 't beste aangeven? Zou voor dit geld toch wel een beter scherm willen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:51
W1ckeD schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:36:
Vanavond wat foto's gemaakt, was benieuwd naar de nachtmodus.
De meeste hebben allemaal nabewerking gehad in Snapseed maar laat je dat niet afleiden want de bron was al heel erg sterk.
Tot nu toe heel blij met de telefoon, ff wennen aan die swipe navigatie maar dat gaat wel lukken, de 120hz is een genot, de kleuren zijn geweldig en vind OxygenOS tot nu toe echt heerlijk!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik zal over een tijdje nog eens mijn bevindingen delen met de telefoon, iedereen heel veel plezier ermee!!
Netjes, is dat de 8 of de pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb gisteren mijn OnePlus 8 Onyx black 128GB binnen gekregen en hij is super. Ik heb tot nu toe geen black crush meegemaakt dus die klop ik even af :)
Echter ben ik er wel achtergekomen dat als ik de adaptive brightness en in de avond een filmpje wil kijken dat het scherm heel erg donker wordt alsof hij uit staat. Weet iemand misschien welke opties dit tegen kunnen gaan?

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
Vraagje, komt de 8T Pro ook eraan dit jaar?
Ben aan het twijfelen, in juli de 8 pro of wachten voor de 8T pro.
Ik heb momenteel de Huawei P30 pro.

[ Voor 14% gewijzigd door Sharule op 22-04-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Qon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:20:
[...]

Ik heb het helaas ook.
Zat afgelopen nacht wat youtube video's te kijken en ik stoor me mateloos aan de slechte kleuren...

Waar kan ik het 't beste aangeven? Zou voor dit geld toch wel een beter scherm willen :/
Ik heb zojuist een filmpje gemaakt in daglicht, zelfs dan is het duidelijk te zien. https://drive.google.com/...X3QihxS/view?usp=drivesdk

Het is bijzonder dat sommige het wel hebben en anderen niet. Ik zou verwachten als het software is dit bij iedereen zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Sharule schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:22:
Vraagje, komt de 8T Pro ook eraan dit jaar?
Ben aan het twijfelen, in juli de 8 pro of wachten voor de 8T pro.
Ik heb momenteel de Huawei P30 pro.
Hier hetzelfde, mag in juli verlengen, contact loopt november af.
Wacht dus op Pixel 5 XL en 8T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:26:
[...]

Ik heb zojuist een filmpje gemaakt in daglicht, zelfs dan is het duidelijk te zien. https://drive.google.com/...X3QihxS/view?usp=drivesdk

Het is bijzonder dat sommige het wel hebben en anderen niet. Ik zou verwachten als het software is dit bij iedereen zou zijn.
Kan het niet echt goed zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:12:
Sorry alleen een Nokia 7 hier bij de hand en die maakt niet echt beste foto's in het donker.

Maar dit is die van mij:
Voor m'n beeldvorming, nacht mode aan, donker thema? En welke helderheid?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:38:
[...]
Zijn vorige filmpje (zie eerder in dit topic) gaf het duidelijk weer. Het laatste daglicht filmpje is minder erg. Bij mijn 8 Pro zeker niet aanwezig (*klopt af*).

Black crush in het slangenfilmpje op 1:17 is wel in enige mate aanwezig. Alleen enkel te zien op de minimale helderheid (die ik nooit gebruik). Schuif ik de helderheid een paar % hoger zie je niets meer.. vreemd.

Ook op alle 3 de standaard display modi ''last'' van een gele zweem over het scherm. De kleuren zijn wat te warm. Het is net of de nachtstand heel zacht aan staat, terwijl dit toch echt helemaal uit staat. Meer mensen die dit hebben? Hopelijk is ook dit een software issue. Ik kom van een samsung scherm af dus het kan ook zijn dat ik even moet afkicken van de samsung manier van kleurweergave :P ( groen VS GROEN :+ )

Buiten dit heb hier en daar nog wat bugjes gevonden door te spelen met hardware settings mbt beeldscherm. De helderheid in youtube landscape die opeens naar 0% schiet en de nachtstand die niet meer uit gaat als je hem via het drop down menu aan zet. Je moet dan handmatig de sliders weer naar links schuiven wil het effect weg gaan.

Wat log's doorspelen aan Oneplus en hopelijk wordt dit snel gefixed. :) Kinderziektes zullen we het maar noemen dan..

[ Voor 67% gewijzigd door spartacusNLD op 22-04-2020 09:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Qon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:20:
[...]

Ik heb het helaas ook.

Ik zou het sowieso aangeven bij de winkel waar je hem gekocht hebt en ook bij dit topic op de OnePlus community. Grotere kans dat developpers daar mee kijken dan hier op GoT.

Het idiote is dus dat wanneer ik youtube fimpjes kijk met grey gradients ik er veel minder last van heb dan wanneer ik naar grijze gedeelten in de user interface kijk. Snap er werkelijk niets meer van. En die grey gradients was met DC dimming en nachtmodus beide uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
SebasFM schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:46:
[...]

Ik zou het sowieso aangeven bij de winkel waar je hem gekocht hebt en ook bij dit topic op de OnePlus community. Grotere kans dat developpers daar mee kijken dan hier op GoT.

Het idiote is dus dat wanneer ik youtube fimpjes kijk met grey gradients ik er veel minder last van heb dan wanneer ik naar grijze gedeelten in de user interface kijk. Snap er werkelijk niets meer van. En die grey gradients was met DC dimming en nachtmodus beide uit.
Al getest met de app OLED Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SuperVeloce schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:13:
[...]

Zou ook aan software kunnen liggen, zoals ik eerder beschreef.
Zijn dezelfde schermen als S20 Ultra, daar kwamen problemen pas na april update
Al heeft ene telefoon meer last van dan het andere.. misschien combinatie probleem

[Afbeelding]
Dat probleem bij de S20 is naar mijn idee van een heel andere orde. Het betreft ook een groene gloed, maar op een andere manier dan bij OnePlus. Bij de S20 is het ook gekomen na een update. Bij de OP 8 Pro is het er vanaf het begin al. Ook lijkt het bij de S20 min of meer het hele scherm te betreffen waar het bij de 8 delen van het scherm is. Ik zou zeggen lees je in over de groene gloed zoals die was bij de 7T en verbaas je over hoe 1 op 1 met elkaar te vergelijken is.

Ik hoop voor de 8 Pro eigenaren dat ik het verkeerd heb, maar ik vrees van niet.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 22-04-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

13art schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:51:
[...]
Dat probleem bij de S20 is van een hele andere orde. Het betreft ook een groene gloed, maar op een andere manier dan bij OnePlus. Ik zou zeggen lees je in over de groene gloed zoals die was bij de 7T dan zal je zien dat dit 1 op 1 is met de 8 Pro.
Was dat een software of hardware issue op de 7T destijds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:49:
[...]

Al getest met de app OLED Tools?
ga ik tijdens de lunch eens proberen. Thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Volgens mij vallen het aantal groene waas problemen reuze mee.. op YouTube kan ik niks vinden hierover en ook als ik in Google zoek naar resultaten over afwijkingen van het display of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
spartacusNLD schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:54:
[...]

Was dat een software of hardware issue op de 7T destijds?
Hardware. Oneplus heeft altijd volgehouden dat het een eigenschap van het paneel is en geen defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

13art schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:57:
[...]
Hardware. Oneplus heeft altijd volgehouden dat het een eigenschap van het paneel is en geen defect.
Ah, jammer. '' its not a bug, its a feature'' :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:56:
Volgens mij vallen het aantal groene waas problemen reuze mee.. op YouTube kan ik niks vinden hierover en ook als ik in Google zoek naar resultaten over afwijkingen van het display of iets.
Het toestel is ook nog niet zo lang uit. Dat er nu al melding van wordt gemaakt is misschien juist zorgwekkend lijkt me. Zoals hier eerder gemeld is het in een review genoemd. Hier zijn al voorbeelden, op reddit. Op YouTube ga je dit niet snel terug vinden op dit moment. Ook bij de 7T kwam het nauwelijks in reviews naar voren. Maar goed we zullen zien. Nogmaals, ik hoop dat het inderdaad mee zal vallen en slechts een enkeling betreft die het opvalt en er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:38:
[...]

Is op film inderdaad slechter te zien. Maar je ziet dat de ronde knoppen van het hoofdscherm en die gebogen curve zichtbaar blijven op een egale achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Dit is een filmpje waar het bij mij echt dramatisch is:
YouTube: [Real 4K 60fps OLED Demo] LG OLED Eclipse 2 Demo | awesome blacks & ...
YouTube: [Real 4K 60fps OLED Demo] LG OLED Eclipse 2 Demo | awesome blacks & ...

Misschien kunnen jullie dit filmpje ook proberen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WU_D-AQoiqJX41sqfgMxGqIZbss=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYjNcf62klUS2dFm5kPHtHp1.jpg?f=fotoalbum_medium

Bovenste scherm daar zie je m'n oneplus 6 op laagste brightness
Onderste scherm daar zie je m'n oneplus 8 pro op laagste brightness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Qon schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:09:
Dit is een filmpje waar het bij mij echt dramatisch is:

Misschien kunnen jullie dit filmpje ook proberen?
[Afbeelding]

Bovenste scherm daar zie je m'n oneplus 6 op laagste brightness
Onderste scherm daar zie je m'n oneplus 8 pro op laagste brightness
Dit is wel heel gek. Alleen bij dit filmpje in youtube schakeld de nachtstand zichzelf in bij mij 8)7 (wit wordt geel achtig, sluit ik youtube. dan is alles wat wit is weer echt wit)

Andere youtube filmpjes hebben dit niet.

Het wordt steeds vreemder.

edit: bij andere HDR en of 1440p filmpjes in youtube ook. Nog een bug erbij. ;(

edit2: bug gemeld: https://forums.oneplus.co...g-youtube-videos.1216788/

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 22-04-2020 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:55
Heb mn Oneplus 8 pro 128 gb zwart net ontvangen.
Uiteraard direct alle displaychecks gedaan.
Ben een van de gelukkigen hier. Totaal geen last van een green hue en of black crush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:55
Kan iemand een app aanraden voor het overzetten van data en apps van een Samsung phone naar Oneplus? De Oneplus switch app krijg ik niet werkende bij het verbinden van beide telefoons.
Heb exact hetzelfde probleem als SpartacusNLD

[ Voor 11% gewijzigd door X2X2X op 22-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

X2X2X schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:14:
Kan iemand een app aanraden voor het overzetten van data en apps van een Samsung phone naar Oneplus? De Oneplus switch app krijg ik niet werkende bij het verbinden van beide telefoons.
Heb exact hetzelfde probleem als SpartacusNLD
Dat probleem had ik ook. Samsung S10e -> Oneplus 8 Pro werkt niet.

Meld het even bij de Switch app in de appstore zou ik aanraden. Buiten de standaard google optie om je gegevens via je google account over te zetten zijn er geen andere opties helaas :/

Gisteren toch zeker 1.5 uur bezig geweest om alle apps weer up and running te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 22-04-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Dit is mijn standaard OnePlus 8, normale instellingen rond 20% helderheid. Je ziet dat er bovenaan het scherm duidelijk een stuk donkerder deel zit. En daaronder lichter/groener. Alleen op lagere brightness is het zichtbaar en ik merk er niet veel van behalve als ik er naar zoek. Ik heb nog geen crushed blacks opgemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whF6d7UHHp_yw-OF_II6eogr6nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JL6eelinAASwTZGPyD8rUQfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Andreasvers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:25:
Dit is mijn standaard OnePlus 8, normale instellingen rond 20% helderheid. Je ziet dat er bovenaan het scherm duidelijk een stuk donkerder deel zit. En daaronder lichter/groener. Alleen op lagere brightness is het zichtbaar en ik merk er niet veel van behalve als ik er naar zoek. Ik heb nog geen crushed blacks opgemerkt.

[Afbeelding]
Je hebt ook links in beeld een verticale (donkerder) streep lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:16:

Is de mijne (Xcover 4 camera) sowieso geen beste camera.
Voor m'n beeldvorming, nacht mode aan, donker thema? En welke helderheid?

Specs

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie