Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
X2X2X schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:14:
Kan iemand een app aanraden voor het overzetten van data en apps van een Samsung phone naar Oneplus? De Oneplus switch app krijg ik niet werkende bij het verbinden van beide telefoons.
Heb exact hetzelfde probleem als SpartacusNLD
Voor je apps en contacten kan je je google account gebruiken. Je kan op je Samsung onder de backup instellingen nog een verse backup maken of via je google drive.
Voor foto's en video's kan je Copy My Data uit de Play Store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Huigie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:33:
[...]

Voor m'n beeldvorming, nacht mode aan, donker thema? En welke helderheid?
Ja, ja, en helderheid het laagst.

Wat is nou precies 'black crush' ? Hoe of met welk iets kan ik dat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Huigie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:39:
[...]

Voor m'n beeldvorming, nacht mode aan, donker thema? En welke helderheid?
Ja, ja, laagste.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
Voor de S20 komt er een update uit die de groene tint moet fixen. Niet dat wij daar verder iets aan hebben....

https://www.phonearena.co...__twitter_impression=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:29:
Voor de S20 komt er een update uit die de groene tint moet fixen. Niet dat wij daar verder iets aan hebben....

https://www.phonearena.co...__twitter_impression=true
Oneplus neemt de schermen af bij samsung. kan toch niet anders dan dat oneplus dit ook gaat fixen? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
spartacusNLD schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:31:
[...]

Oneplus neemt de schermen af bij samsung. kan toch niet anders dan dat oneplus dit ook gaat fixen? :)
Mits het probleem hetzelfde is. Ik heb geen idee, nog nooit een 8 of S20 met groene tint gezien (ja achter op mijn 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Heeft recente tabs in Chrome bij OnePlus een andere indeling dan standaard? Of is er net een update uitgerold van Chrome?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dwu1ylkYM6tRlxvoON03t2KtfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qmz0m4AnFhcX8CK0fqS7aA9a.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is dan weer niet heel slecht. Die groene zweem heb ik niet, die vlekken zie je niet bij normaal gebruik. Enige wat me stoort zijn die banen in filmpjes bij een lage schermhelderheid en nachtmodus aan. Dan realistisch...hoe vaak kijk ik die maar aan de andere kant wil ik nou wel eens een perfecte OP telefoon...zucht.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Vanuit Oneplus heb ik vernomen dat het R&D team bezig is om dit verder uit te zoeken. De verwachting (geen harde uitspraak) is dat er via een software update e.e.a. verholpen zou kunnen worden. Er is niet specifiek aangegeven of het hier om de black crush gaat of om de groene tint in schermen.

Ik heb gevraagd of ze het op prijs stellen dat ik updates ook op de Oneplus pagina plaats per onderwerp (groen scherm en black crush).

Edit: zag nog wat interessante links toegevoegd worden op Oneplus forum, dat biedt hoop voor het groene scherm issue.

https://www.phonearena.co...reen-tint-glitch_id124042

https://www.sammobile.com...tint-fix-now-rolling-out/

[ Voor 27% gewijzigd door WhateverSuitsU op 22-04-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hoe kan je checken of je last hebt van de "black crush"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:04:
Hoe kan je checken of je last hebt van de "black crush"??
Zijn veel meer manieren voor, maar ik heb als voorbeeld een scène uit een Star Trek aflevering vergeleken met een ander toestel:

'Black Crush' issues | Netflix | Star Trek Discovery SE1:E1 32:20

Zie hier voor de foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sharule schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:22:
Vraagje, komt de 8T Pro ook eraan dit jaar?
Ben aan het twijfelen, in juli de 8 pro of wachten voor de 8T pro.
Ik heb momenteel de Huawei P30 pro.
Waarschijnlijk wel. Rond oktober/november gok ik.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
WhateverSuitsU schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:57:
Vanuit Oneplus heb ik vernomen dat het R&D team bezig is om dit verder uit te zoeken. De verwachting (geen harde uitspraak) is dat er via een software update e.e.a. verholpen zou kunnen worden. Er is niet specifiek aangegeven of het hier om de black crush gaat of om de groene tint in schermen.

Ik heb gevraagd of ze het op prijs stellen dat ik updates ook op de Oneplus pagina plaats per onderwerp (groen scherm en black crush).

Edit: zag nog wat interessante links toegevoegd worden op Oneplus forum, dat biedt hoop voor het groene scherm issue.

https://www.phonearena.co...reen-tint-glitch_id124042

https://www.sammobile.com...tint-fix-now-rolling-out/
Interessant. Heb je hem zelf al teruggestuurd?

De groene tint bij het toestel dat thuis ligt is imo minimaal. Niet zo erg als sommige van jullie hebben. Black crushes zijn er absoluut niet.

Wat ik wel bijzonder vind is dat er meerdere verschillende zaken met de beeldschermen lijken te zijn:
- Groene tint (heeft het toestel minimaal, en alleen indien nachtmodus aanstaat). Bij 60 Hz is dit erger dan bij 120 Hz. Bij de telefoon van andere mensen is dit juist andersom. Dit laatste geeft me wel de hoop dat het software is, want juist bij Samsung kwam dit ook naar voren als je van 120 Hz naar 60 Hz ging.
- Black crushes (heeft het toestel niet)
- Retentie ("burn in", onafhankelijk van frequentie, resolutie en helderheid)
- Bij het schuiven van de helderheid van laag naar hoog (bij grijze achtergrond) gaat de kleur opeens van groen naar roze rond de 33 procent.

Het aan- dan wel uitzetten van DC dimming maakt voor groen tint of crushes helemaal niets uit. Lijkt bijna alsof die optie niets doet. Terwijl bij andere mensen juist heel grote verschillen te zien zijn.

Zijn er dan verschillende panelen gebruikt? Of hoe kan deze diversiteit verklaard worden?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 22-04-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Soullancer schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:21:
[...]

Netjes, is dat de 8 of de pro
Thanks! Deze zijn gemaakt met de 8Pro

Life is complicated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Even een leuk experimentje voor tijdens het thuiswerken of klagen over het scherm: pak je afstandsbediening van de tv (met infrarood zender). Ga hiermee naar een hele donkere plek. Afgesloten wc of badkamer. Houd een knop van de afstandsbediening ingedrukt en open op je 8 pro de camera met photochrom filter. Tadaa je hebt night vision.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
De batterij is wél uitstekend tot nu toe op deze eerste volle lading.

OnePlus 8 op 90Hz, doorgaans op 50% helderheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stJQgenGT8nqN5eirMZ1A-qdQtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08XWRsOp7LwSDQnpP2nNXhCu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Andreasvers op 22-04-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

Andreasvers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:42:

[Afbeelding]
Bij mij ook uitermate tevreden. Normaal ben ik nu wel rond de 20% op mijn OP6, maar heb nog 59% over nu.

Zo haal ik de dag wel

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Die van mij is inmiddels retour bij de fysieke BelSimpel winkel wegens de groene tinten en black crush. Gevraagd of ze een nieuwe per post willen opsturen, dus ik ben benieuwd. Telefoon kan dan op z'n vroegst morgen weer worden verzonden na controle van de ingeleverde telefoon. Houd jullie op de hoogte of het volgende toestel wel aan alle verwachtingen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andreasvers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:42:
Post dan nog wel even (mits je een OP8 Pro hebt)
- 60Hz of 120Hz
- Full HD, QHD of mix
- Gemiddelde schermhelderheid

Kan nogal wat invloed hebben. Is en blijft natuurlijk altijd tricky, maar maakt het ietsjes fijner. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 22-04-2020 14:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
WCA schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:44:
[...]
Bij mij ook uitermate tevreden. Normaal ben ik nu wel rond de 20% op mijn OP6, maar heb nog 59% over nu.

Zo haal ik de dag wel
Maar hoe vergelijk je dit? Mijn Oneplus 6 ging 2 jaar geleden ruim 2 dagen mee, maar momenteel red ik precies 1 dag. Als ik nu een nieuwe smartphone haal gaat deze weer ruim 2 dagen mee, een nieuwe accu presteert nou eenmaal vele malen beter.

Uiteraard heeft de OP8 wel een veel dikkere accu, dus is een hogere SOT (ondanks hogere refreshrate en/of resolutie) wel een logisch gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:18

WCA

stin00 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:56:
[...]

Maar hoe vergelijk je dit? Mijn Oneplus 6 ging 2 jaar geleden ruim 2 dagen mee, maar momenteel red ik precies 1 dag. Als ik nu een nieuwe smartphone haal gaat deze weer ruim 2 dagen mee, een nieuwe accu presteert nou eenmaal vele malen beter.

Uiteraard heeft de OP8 wel een veel dikkere accu, dus is een hogere SOT (ondanks hogere refreshrate en/of resolutie) wel een logisch gevolg.
Heb net een nieuwe accu in m'n op6, maar die redt de dag echt niet. Heb nogal wat accounts die syncen ook, dat scheelt wel. Tevens dual sim. (En dus ook 2x Whatsapp)

In ieder geval een combinatie van scherm tijd in de gaten houden en gevoelsmatige batterijduur.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02
We kijken allemaal bij de batterij om te zien welke app de grootste verbruiker is. Hoewel Airdroid niet wordt aangegeven als grote verbruiker, trekt deze de accu leeg.
Op meerder merken smartphones heb ik deze app gebruikt en werkt op zicht hartstikke mooi. Helaas vreet deze stroom. Door de app uit te schakelen wordt het wel wat minder, maar blijft toch stroom verbruiken.

Sinds 2 dagen heb ik airdroid verwijderd en merk dat de accu veel langer mee gaat. Voor degene die Airdroid geinstalleerd hebben wil ik deze tip even meegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Aloysxda schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:09:
Sinds 2 dagen heb ik airdroid verwijderd en merk dat de accu veel langer mee gaat. Voor degene die Airdroid geinstalleerd hebben wil ik deze tip even meegeven.
Mijn dyslectische brein las ''sinds 2 dagen heb ik android verwijderd''... ik wilde bijna reageren: ''jo, vindt je het gek dat de batterij dan langer mee gaat'' :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
[...]

Interessant. Heb je hem zelf al teruggestuurd?
Yes, kreeg steeds meer problemen. Ook image retention en op een gegeven moment zag ik bij normale brightness vaak bij switchen van apps alle icoontjes van m'n homescreen ook nog in de volgende app (Philips Hue, Abn Amro bankieren etc.). Leek me wel even voldoende zo.

Misschien sourcen ze ook bij BOE 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Zit zelf heel erg in dubio om de 8 pro aan te schaffen. Ben Oneplus gebruiker vanaf het begin (1, X, 3, 5 en 6 gehad), maar ik vind de huidige toch wel een beetje aan de prijs.

Heb nu de Oneplus 6 en zit nog erg te twijfelen tussen de 8 pro en de Realme X50 pro ( uitgebreide review https://www.gsmarena.com/realme_x50_pro_5g-review-2099.php )

Ik verwacht die Realme binnenkort via hun eigen site voor +- € 650 te kunnen kopen.

Is er iets of iemand dat mij kan overtuigen om die extra € 250 / € 350 voor de oneplus uit te geven?

Geloof best dat die 120 nog fijner is dan 90, maar ik vind mijn huidige 60 hertz schermpje ook prima, dus ik ga er sowieso al op vooruit.

Ken Realme niet en oneplus is me (op de camera na) altijd goed bevallen, maar daar ben ik ook blanco mee begonnen.

Iemand een goede reden om toch voor de 8 pro te gaan? Is de camera bijvoorbeeld echt veel beter dan zoals ze in die review van de Realme zetten?

Ik kan alleen verschillen in specs vergelijken (https://www.gadgetsnow.co...B-vs-Realme-X50-Pro-256GB )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@RensJ Enigszins offtopic, maar Ik twijfelde zelf ook erg lang en kom van de Oneplus 1 naar 3 naar nu de 6. De Oneplus prijzen zijn voor mij onredelijk hard gestegen en ik ga overstappen naar de Realme X50 Pro, die je momenteel in Duitsland voor €525 kan preorderen ( https://nl.pepper.com/aan...b128gb-at-edwaybuy-142261 ). Deze aanbieding was voor mij een nobrainer. Ik neem de minder prettige software voor lief :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
stin00 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:39:
Ik neem de minder prettige software voor lief :D
Even veel offtopic: die software van Realme is bijna net zo clean als die van OnePlus, weet ik toevallig. Toch ben ik voor de OP8 gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02
spartacusNLD schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:14:
[...]

Mijn dyslectische brein las ''sinds 2 dagen heb ik android verwijderd''... ik wilde bijna reageren: ''jo, vindt je het gek dat de batterij dan langer mee gaat'' :+
Dyslectisch ? Volgens mij heb ik nergens geschreven over verwijderen van android.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

RensJ schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:33:
Zit zelf heel erg in dubio om de 8 pro aan te schaffen. Ben Oneplus gebruiker vanaf het begin (1, X, 3, 5 en 6 gehad), maar ik vind de huidige toch wel een beetje aan de prijs.

Heb nu de Oneplus 6 en zit nog erg te twijfelen tussen de 8 pro en de Realme X50 pro ( uitgebreide review https://www.gsmarena.com/realme_x50_pro_5g-review-2099.php )

Ik verwacht die Realme binnenkort via hun eigen site voor +- € 650 te kunnen kopen.

Is er iets of iemand dat mij kan overtuigen om die extra € 250 / € 350 voor de oneplus uit te geven?

Geloof best dat die 120 nog fijner is dan 90, maar ik vind mijn huidige 60 hertz schermpje ook prima, dus ik ga er sowieso al op vooruit.

Ken Realme niet en oneplus is me (op de camera na) altijd goed bevallen, maar daar ben ik ook blanco mee begonnen.

Iemand een goede reden om toch voor de 8 pro te gaan? Is de camera bijvoorbeeld echt veel beter dan zoals ze in die review van de Realme zetten?

Ik kan alleen verschillen in specs vergelijken (https://www.gadgetsnow.co...B-vs-Realme-X50-Pro-256GB )
Een OP8 Pro kopen is nu gewoon even een gok qua display, dus als je ermee kunt leven, of je bent bereid te accepteren dat je em weer terug komt te sturen kun je het best doen.
Heb je het requirement dat je een SD865 moet hebben met 5G? Je zou ook kunnen kijken naar 2019 telefoons. Een Oneplus 7T of een 7T Pro, die zijn namelijk een stuk goedkoper dan de OP8 Pro. Naar wat ik van de reviews heb gelezen zijn de camera's van de X50 Pro niet gestabiliseerd. Als je daar vrede mee hebt, kun je die Realme best proberen. Qua prijs/prestatieverhouding zit die Realme beter dan de OP8 serie en een slechte koop zul je daar sowieso denk ik niet mee doen. Overigens valt die Realme net als Oppo en Oneplus onder het BBK-concern ;)

Het is dan aan jou om toch even te checken of je het 340 euro waard vindt om wat betere camera's te hebben en 120Hz. Kijk ook even of je stereospeakers belangrijk vindt. Ik geloof wel dat de stap 60->120Hz merkbaarder is dan 60->90Hz, maar goed, dat kan ik niet echt bevestigen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
bedankt voor de reacties en @stin00 voor de mooie aanbieding, wil alleen toch wel de 256GB versie en die werkt niet met die code :(

Ik denk er nog even over na!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:55:
[...]
Ik geloof wel dat de stap 60->120Hz merkbaarder is dan 60->90Hz, maar goed, dat kan ik niet echt bevestigen.
Ik heb zelf de 7T Pro en je merkt echt een behoorlijk verschil tussen 60 en 90Hz.
Tussen 60 en 120Hz, of tussen 60 en 90Hz zul je in mijn ogen minder merken, omdat het verschil van 90 naar 120Hz kleiner lijkt.
90Hz is al zo snel, dat je het denk ik haast niet ziet.

Dit zeggende, heb ik nog nooit een telefoon met een 120Hz scherm vastgehad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

mb1234 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:01:
[...]

Ik heb zelf de 7T Pro en je merkt echt een behoorlijk verschil tussen 60 en 90Hz.
Tussen 60 en 120Hz, of tussen 60 en 90Hz zul je in mijn ogen minder merken, omdat het verschil van 90 naar 120Hz kleiner lijkt.
90Hz is al zo snel, dat je het denk ik haast niet ziet.

Dit zeggende, heb ik nog nooit een telefoon met een 120Hz scherm vastgehad :P
Beetje offtopic, maar kep zelf altijd 60Hz gehad, en nu een 7T Pro. Ik merk het niet met de beste wil, en ik wijt de vlotheid van de telefoon en het scrollen eerder aan oxygenOS+SD855 plus+animationscale 0,5x combo :P

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hebben meer mensen last van de kleur verandering tijdens het starten van de camera (filmen) hij gaat van felle kleur naar bijna geen kleur opeens..
De mond is wel knalrood.

[ Voor 8% gewijzigd door 038Robijno op 22-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Nog een dingetje.. Android auto werkt ook niet.. originele kabel.
Auto is 3 weken oud, en mijn vorige toestellen deden het wel.

Steeds meer problemen met de oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Hier helaas ook een groene waas. Deze gaat linea directa terug naar Coolblue. Jammer, verder een ontzettend gaaf toestel. Ik snap niet dat OnePlus elk jaar wel iets verprutst...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5vYQYNcRrjyXeXKUNyKnjZMagg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPZGPynNrPqct7M5gtWlFJPt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:12:
Nog een dingetje.. Android auto werkt ook niet.. originele kabel.
Auto is 3 weken oud, en mijn vorige toestellen deden het wel.

Steeds meer problemen met de oneplus.
Hier werkt Android auto als een zonnetje met een Ali express USB kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
mytheory schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:59:
[...]

Hier werkt Android auto als een zonnetje met een Ali express USB kabeltje
Dat betwijfel ik..

Wat zou ik dan verkeerd doen?
Je hebt geen apk bestand gedownload ofzo neem ik aan?

Met mijn vorige S20 ultra werkte het wel goed en met mijn werk telefoon iPhone ook.

Oneplus niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:25
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:02:
[...]

Dat betwijfel ik..

Met mijn vorige S20 ultra werkte het wel goed en met mijn werk telefoon iPhone ook.

Oneplus niet dus.
Voor Android Auto moet je juist NIET de originele OP kabel gebruiken. Weet ik uit eigen ervaring met meerdere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

codegro schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:16:
[...]

Voor Android Auto moet je juist NIET de originele OP kabel gebruiken. Weet ik uit eigen ervaring met meerdere auto's.
Kan ik ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
[...]

Dat betwijfel ik..

Oneplus niet dus.
Hier het ook even voor je getest.

Werkt prima. Met de Dash kabel van mijn oude oneplus.

Apk voor Android auto heb ik hier gedownload.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

[ Voor 26% gewijzigd door 1993jjohan op 22-04-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

1993jjohan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:24:
[...]

Hier het ook even voor je getest.

Werkt prima. Met de Dash kabel van mijn oude oneplus.

Apk voor Android auto heb ik hier gedownload.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
Stond die bij jou niet automatisch geïnstalleerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
spartacusNLD schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:25:
[...]

Stond die bij jou niet automatisch geïnstalleerd dan?
Nee niet dat ik weet. Heb hem direct geïnteresseerd toen ik het toestel kreeg. Altijd op die manier gedaan op mijn vorige toestel om het werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierdopje
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb de 8 Pro en ondervind een raar effect met groene en roze kleuring bij het veranderen van de brightness. Onderstaande video illustreert precies dat:

YouTube: Oneplus 8 Pro Black Crush - Screen Quality: Grayscale at different b...

Ook ervaar ik een horizontale balk vanuit de front camera punch out bij grijze achtergrond en laagste brightness.

Is dit softwarematig patchbaar of kan ik hem beter terugsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Eierdopje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:36:
Ik heb de 8 Pro en ondervind een raar effect met groene en roze kleuring bij het veranderen van de brightness. Onderstaande video illustreert precies dat:

YouTube: Oneplus 8 Pro Black Crush - Screen Quality: Grayscale at different b...

Ook ervaar ik een horizontale balk vanuit de front camera punch out bij grijze achtergrond en laagste brightness.

Lees even een paar pagina's terug en zie mijn posts. Hier exact hetzelfde (en nog meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:25
Eierdopje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:36:

Hebben meer mensen last van, dit topic staat er vol van. Ik zou een reactie van OP afwachten. Als daar niet op wilt wachten en je stoort je er aan zou ik hem omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:53
Hallo,

Ik ben in het bezit van de one plus 8 pro black en helaas heb ik ook last van groente tint in de darkmode, DC dimmer uit en nachtmodus aan.. overigens als ik de DC dimmer aanzet, dan zie ik geen groene tinten in het scherm en ziet het er prima uit.

Nu twijfel ik of hem retour ga doen naar BS, omdat ik toevallig hier las op het forum over de groene tint in het scherm en anders was het het mij zelf niet opgevallen dat er een groene tint in zit.
Hiervoor altijd Samsung gehad en nu voor het eerst een one plus.

Wat zouden jullie doen?

Gr.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jpaueTPUOmmR-d3-j4vqI8iWYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QF6eMaUml3USszxSvJ2BujQE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiJ8Xcf1yuxun44JufMq77U3r7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jybV8YHZNvHaxuy1DauQ5jrR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Sjuuls92 op 22-04-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Sjuuls92 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:11:
Hallo,

Ik ben in het bezit van de one plus 8 pro black en helaas heb ik ook last van groente tint in de darkmode, DC dimmer uit en nachtmodus aan.. overigens als ik de DC dimmer aanzet, dan zie ik geen groene tinten in het scherm en ziet het er prima uit.

Nu twijfel ik of hem retour ga doen naar BS, omdat ik toevallig hier las op het forum over de groene tint in het scherm en anders was het het mij zelf niet opgevallen dat er een groene tint in zit.
Hiervoor altijd Samsung gehad en nu voor het eerst een one plus.

Wat zouden jullie doen?

Gr.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb met DC dimming uit ook last van een groene waas. Wanneer ik het aan zet is het minimaal. Ik heb verder geen nadelen van het DC dimming gemerkt, dus ik hou hem. Voor de rest zeer tevreden met het toestel!

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Vandaag is de mijne binnengekomen een blauwe 8pro.(productie datum 11 april).
Net even snelle check gedaan van het display ik zie echt niks raars. (Afkloppen).

Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld maar zit er nou een af fabriek screenprotector of niet?
Ik zie namelijk echt niks zitten, heb al voorzichtig zitten pielen met m'n nagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierdopje
  • Laatst online: 19-04-2022
ComTech schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:30:
Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld maar zit er nou een af fabriek screenprotector of niet?
Mijn 8 pro heeft een screen protector af fabriek. Je ziet en voelt een duidelijk rand. Vooral rond de hoeken en de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
ComTech schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:30:
Vandaag is de mijne binnengekomen een blauwe 8pro.(productie datum 11 april).
Net even snelle check gedaan van het display ik zie echt niks raars. (Afkloppen).

Ik zie namelijk echt niks zitten, heb al voorzichtig zitten pielen met m'n nagel.
Bij mij zaten er twee in het doosje met de boekjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
Zeg het maar, ik vind het wel goed zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ok5-7SPhZW7ckDgopoSBof8mVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMs2pem1zGZcXictMHsdCoB9.jpg?f=fotoalbum_large

120/qhd, nachtmodus, dimming uit, helderheid laagste stand.

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-04-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Even over die groene waas. Mocht die er zijn merk ik hier nog niets van..ik zie bijvoorbeeld dit als ik de donkere modus aanzet bij Google Chrome en nachtmodus aan. Rest ben ik benieuwd hoe je dit kan testen, foto is trouwens genomen door een 5t op bed.
Ik vind het scherm van de 8 pro super. Helder, wel langer dus dat zal wat wennen zijn. Ook geen idee of ik de 60/120hz gebruik (zover ben ik niet). Verder ga ik er lekker mee spelen, ben sowieso super tevreden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZCPqW8XlzqVaN6tRwCzYl5szuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txhm6oEDMdXhLLA1x6ofqAJy.jpg?f=fotoalbum_large

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Sjowhan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:07:
Even over die groene waas. Mocht die er zijn merk ik hier nog niets van..ik zie bijvoorbeeld dit als ik de donkere modus aanzet bij Google Chrome en nachtmodus aan. Rest ben ik benieuwd hoe je dit kan testen, foto is trouwens genomen door een 5t op bed.
Ik vind het scherm van de 8 pro super. Helder, wel langer dus dat zal wat wennen zijn. Ook geen idee of ik de 60/120hz gebruik (zover ben ik niet). Verder ga ik er lekker mee spelen, ben sowieso super tevreden. [Afbeelding]
Als je spreekt over de OnePlus 8 Pro, welke uitvoering precies en met welke productiedatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
Ravefiend schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:10:
[...]

Als je spreekt over de OnePlus 8 Pro, welke uitvoering precies en met welke productiedatum?
11 april 2020, blauwe pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:07:
[Afbeelding]

120/qhd, nachtmodus, dimming uit, helderheid laagste stand.
Op een zwarte achtergrond zul je het niet zien (daar staan je pixels uit). Je moet echt testen met een donkere achtergrond, bijvoorbeeld Chrome zonder tabblad.

Er hebben zich nu 2 mensen hier gemeld met een blauwe met productiedatum 11 april met een goed scherm. Zijn er meer mensen die een dergelijke blauwe hebben uit die batch zonder problemen? @WhateverSuitsU , welk toestel had jij?

@Sjowhan , heb jij ook geen last van het rare effect van veranderende kleur als je de helderheid aanpast? Eierdopje in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 25% gewijzigd door zunrob op 22-04-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
[...]

Dat betwijfel ik..

Oneplus niet dus.
Nee geen apk gedownload, Android auto staat al op de OP. Het was een kwestie van inpluggen en op een paar rechten klikken en hoppa werkt perfect.

Wat gebeurt er dan bij jou, helemaal niets of krijg je foutmeldingen?

Edit: maar wat een fijne phone is die OP pro zeg, echt genieten. Ik heb er gelijk Nova launcher opgezet want de standaard launcher is wel wat karig. Ik had wel wat problemen met de gesture om mijn historie apps op te vragen dus ben maar terug gegaan naar de standaard buttons onderin.

[ Voor 20% gewijzigd door mytheory op 22-04-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
De beste app om het te testen is OLED tools.. grijze tint kiezen en dan helderheid op laag, en dan in de app standje 3 kiezen. Heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
mytheory schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:26:
[...]

Nee geen apk gedownload, Android auto staat al op de OP. Het was een kwestie van inpluggen en op een paar rechten klikken en hoppa werkt perfect.

Wat gebeurt er dan bij jou, helemaal niets of krijg je foutmeldingen?
Schiet mij lek..
Werkt alleen met een Samsung kabel🤪
Onze auto is 3 weken oud. Met iPhone werkt hij direct, en met mijn vorige S20 ultra werkte hij ook fijner/sneller dan de Oneplus 8 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Als ik goed kijk zie ik wel wat bleeding optreden met bv Chrome. Heb alleen het idee dat dat de oorzaak is van het amoled scherm. Op de 5t heb ik dit totaal niet, maar dat is ook een heel andere scherm volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:07:
Lekker van genieten inderdaad :)
PWM schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:31:
Als ik zo lees, gaan de 8 Pro niet helpen helaas.
Ik weet niet wat je waar exact leest, maar de batterij van de OnePlus 8 Pro is meer dan prima hoor.

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 22-04-2020 21:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nu een 7 Pro.

Ik reis veel en gebruik mijn telefoon daar nogal bij. In de praktijk ga ik om 08.00 van huis en moet dan rond 13.00 hem opnieuw naar 100% laden omdat hij rond 10% staat. Tegen 18.00 moet ik hem weer opladen wegens zelfde accu percentage.

Als ik zo lees, gaan de 8 Pro niet helpen helaas. Het OS en scherm bevalt extreem goed, maar nog minder of dezelfde accu ga ik niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Sjowhan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:29:
Als ik goed kijk zie ik wel wat bleeding optreden met bv Chrome. Heb alleen het idee dat dat de oorzaak is van het amoled scherm. Op de 5t heb ik dit totaal niet, maar dat is ook een heel andere scherm volgens mij.
Wat bedoel je met bleeding? Lukt het je om er een betere foto van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:22:
[...]

Op een zwarte achtergrond zul je het niet zien (daar staan je pixels uit). Je moet echt testen met een donkere achtergrond, bijvoorbeeld Chrome zonder tabblad.

Er hebben zich nu 2 mensen hier gemeld met een blauwe met productiedatum 11 april met een goed scherm. Zijn er meer mensen die een dergelijke blauwe hebben uit die batch zonder problemen? @WhateverSuitsU , welk toestel had jij?

@Sjowhan , heb jij ook geen last van het rare effect van veranderende kleur als je de helderheid aanpast? Eierdopje in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"
Oneplus 8 Pro blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Weet je de productiedatum toevallig nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Mijn oneplus 8 pro groen met productie datum 04-01 gaat omgeruild worden voor een blauwe.
Mijn toestel begint opeens toch andere kleuren te vertonen in grijze gebieden. Niet erg, maar dit er wel.
Ik ga hier niet mee akkoord.
Ander toestel ligt voor mij klaar en ga ik vrijdag omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 21:11
Sjowhan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:16:
[...]

11 april 2020, blauwe pro.
Raar bij mij is het wel zichtbaar. Heb ook een blauwe pro van 11 april 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:38:
[...]

Weet je de productiedatum toevallig nog?
Geen idee, afgelopen donderdag ontvangen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BehindStory
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 00:48
Ik heb vandaag ook m'n OP8 binnen gekregen, hier dan even mijn ervaring op een lijstje (overstap van een OP6):

- de haptic vibration tijdens typen en return knop van de navigatie gesture maakt een raar geluidje?
dit gebeurt dus alleen met hele korte vibratie zoals typen en terug gesture. Hoort dit zo en ligt het gewoon aan mij, of is er wat raars met mn telefoon?

- ik vind de gestures van OP6 toch wel een stuk fijner werken dan dit, maar zover ik het heb gelezen in de forum is dit wel te veranderen.

- soms registreert de zijkant van het scherm niet, bijv. fast scroll van contacten.

- het scherm is net iets langer en smaller dan de OP6, wat net iets moeilijker maakt om bovenkant het
scherm aan te raken met 1 hand, maar wel een stuk fijner vasthoud nu het wat smaller is.

- 90Hz is duidelijk wel te merken en is ook echt een stuk fijner voor de ogen

- Misschien ligt het aan mij, maar qua helderheid op max. verschilt het niet echt met de OP6?

- Ze hebben de achterkant van het toestel wel een stuk minder mooi gemaakt door teveel tekst erop neer te zetten, terwijl het bij OP6 echt een stuk subtieler was.

- Oeffff, wat een geluid zeg vergeleken met de OP6, zo luid en een stuk helder

- notificatie lampje is er niet meer :( wel een beetje jammer

Al en al, lijkt het alsof ik het toestel helemaal niks vind met de ervaring die ik heb neergezet, maar ben juist integendeel hartstikke blij met het toestel.
Met wat dingen aanpassen en wennen zal het zeker wel goedkomen :)

Ps: Ik las dat best veel mensen last van scherm problemen hebben, ik ga het zometeen ook even checken.

Edit: een extra puntje bij ervaring gezet :)

[ Voor 3% gewijzigd door BehindStory op 22-04-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhateverSuitsU schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:40:
Geen idee, afgelopen donderdag ontvangen in ieder geval.
Als je het wilt weten, achterkant doosje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocP4GlHlJmDXy9iL-QUBjWPdNnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U5HwNAci4JqKi0JcIpfggMgj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

CLB schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:42:
[...]

Als je het wilt weten, achterkant doosje:
[Afbeelding]
UPS is weer onderweg naar Polen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
weebeast schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:38:
[...]

Raar bij mij is het wel zichtbaar. Heb ook een blauwe pro van 11 april 2020
Helaas, dus ook in de blauwe zitten (bij sommige) defecte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
Het toestel wat ik terug ga sturen i.v.m. de groene waas op het scherm is de Ultramarine Blauw variant met een productie datum van 11 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 21:55
Is het mogelijk om het dark theme automatisch in te schakelen vanaf een bepaald tijdstip? Dit is mogelijk voor de nachtstand maar die verandert niks aan het thema.Mijn Galaxy S9 schakelt wel automatisch naar het dark theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb het toestel zojuist eens gereset om te kijken wat dat voor invloed heeft. Voor de reset deed de optie DC dimming helemaal niets. Nu werkt die optie wel, en kun je de groene gloed inderdaad helemaal laten verdwijnen.

Met DC dimming aan verdwijnt ook die rare "sprong" in kleuren bij aanpassen helderheid.

[ Voor 17% gewijzigd door zunrob op 22-04-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:57:
Ik heb het toestel zojuist eens gereset om te kijken wat dat voor invloed heeft. Voor de reset deed de optie DC dimming helemaal niets. Nu werkt die optie wel, en kun je de groene gloed inderdaad helemaal laten verdwijnen.

Met DC dimming aan verdwijnt ook die rare "sprong" in kleuren bij aanpassen helderheid.
Dan zou je dus zeggen dat het een software issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bij Samsung user las ik dat het ook pas gekomen is na een van de recentere updates. S20 Ultra gebruikers hebben vergelijkbare problemen. En laat het nou net zo zijn dat OnePlus voor de Pro modelen schermen van samsung afneemt. Laten we hopen dat ze het snel kunnen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:03:
[...]

Dan zou je dus zeggen dat het een software issue is.
Weet het niet. Kan wel bevestigen dat je met DC dimming aan inderdaad die "crushing" van kleuren krijgt. Daar dit beeldscherm ook erg last heeft van ghosting of retentie gaat deze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Ik heb net de "normale" 8 geen problemen met een groene tint of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:26:
De beste app om het te testen is OLED tools.. grijze tint kiezen en dan helderheid op laag, en dan in de app standje 3 kiezen. Heel makkelijk.
Te gemakkelijk waarschijnlijk want ik zie niet zo wat je bedoeld met standje 3? Kleine verduidelijking misschien? :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 21:11

Met DC dimming is het inderdaad niet meer zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 09:36
https://androidworld.nl/n...euwe-update-groen-scherm/

Iemand deze al gespot? Snap niet waarom je voor iets softwarematigs je telefoon zou retouren. Beetje vertrouwen mensen. Daarnaast, hoe vaak gebruik je je telefoon op minimale helderheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
djmelvee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:14:
https://androidworld.nl/n...euwe-update-groen-scherm/

Iemand deze al gespot? Snap niet waarom je voor iets softwarematigs je telefoon zou retouren. Beetje vertrouwen mensen. Daarnaast, hoe vaak gebruik je je telefoon op minimale helderheid?
Je betaald een flink bedrag voor dit toestel.. ze pronken er ook mee dat ze de beste schermen hebben, wat dus bij sommigen niet zo is.
Je wilt gewoon waar voor je geld.

Als je een nieuwe auto besteld, ga je toch ook niet akkoord met een vergeten onderdeel, ook al gebruik je het zelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:23:
[...]

Je betaald een flink bedrag voor dit toestel.. ze pronken er ook mee dat ze de beste schermen hebben, wat dus bij sommigen niet zo is.
Je wilt gewoon waar voor je geld.

Als je een nieuwe auto besteld, ga je toch ook niet akkoord met een vergeten onderdeel, ook al gebruik je het zelden..
Het scherm is en blijft het beste scherm. Feit. Is getest. Het feit dat er een softwarebug in zit betekend niet dat het scherm meteen niet deugt.

Als je een bug hebt in Windows stap je toch ook niet direct over naar MacOS of vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ravefiend schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:11:
[...]

Te gemakkelijk waarschijnlijk want ik zie niet zo wat je bedoeld met standje 3? Kleine verduidelijking misschien? :) :+
Zoiets als dit:
YouTube: Huawei Mate 20 PRO Gluegate Green Screen Problem

Zelfde soort test uitvoeren op de Oneplus 8 pro

[ Voor 6% gewijzigd door 038Robijno op 22-04-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Exact. Je wilt waar voor je geld. En dan komt er nog bij dat dus niet iedereen met de OP8 Pro een groene waas heeft. Des te meer het op een defect lijkt. Wanneer je het ziet? Ik zag het al vanaf 21:00 in een redelijk verlichtte woonkamer. DC Dimming zorgde ervoor dat de groene waas een stuk minder werd, maar dan had ik weer last van colour banding en bleef er een groene vlek over die onder geen enkele omstandigheid weg te werken was. Daarom ging mijn toestel retour. Oneplus beweert dat het beste smartphonescherm ooit in de OP 8 Pro zit, dan verwacht ik dat ook voor €899.

Deze groene vlek ging er zelfs met DC Dimming niet meer uit (foto 1, screenshot van Youtube settings):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7H0ZMY8hP2vnQ0Cb9pF9TfSLBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lACSb9Lsy4a0BmHCec5xVgN6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMJsiOB6xOz9EhrYCbPiYG3IEVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q6KA1NdIVtf8XUKVHuTyTSx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzXklyogpKVxZL2HQ-OdehbQKNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/726fxi5kI2pel9jB8BEnonNA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZE63WTfcHpssHEyKUVyWeQNo4A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKvEh0KHS54nwm0H3D5z6XMl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeiqD6UWZ8sKtcaFgAUFjf-ogmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfYpNb0vH7HNVEuDVMkNzShS.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit:
Als je een bug hebt in Windows stap je toch ook niet direct over naar MacOS of vice versa?
Het staat bij mijn weten nog helemaal niet vast dat dit een software bug is. Met de OP 7T is het volgens mij een hardware bug en al is het een software bug, dan is het na maanden nog steeds niet opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 23-04-2020 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Eens. Overigens ontdek ik net dat mijn 6T ook zo'n rare sprong heeft bij aanpassen helderheid, dit is me in de praktijk nooit opgevallen. Al is het heel veel minder, kijk je goed lijkt dat display ook een klein beetje groen te zijn. Ergens zal het dus ook een eigenschap zijn van OLED schermen. Overigens zou je wel hopen dat de groene tint redelijk uniform is, en niet zoals hierboven een vlek.

Wat me wel echt stoort en wat de 6T niet heeft is de ghosting/vertraging, zie: https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk
Tot nu toe heeft pas een iemand anders aangegeven dat ook te hebben? Heeft echt niemand anders daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
djmelvee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:24:
[...]

Het scherm is en blijft het beste scherm. Feit. Is getest. Het feit dat er een softwarebug in zit betekend niet dat het scherm meteen niet deugt.

Je weet toch niet zeker of het een software probleem is.. straks heb je het toestel 2 weken, en blijkt het toch de hardware te zijn en kan je omruilen vergeten.
Dan moet je het ter reparatie aanbieden en zit je dus een tijdje zonder een goede smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X2X2X schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:54:
Is het mogelijk om het dark theme automatisch in te schakelen vanaf een bepaald tijdstip?
Noop, niet bij OnePlus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik heb deze ochtend de 8 pro binnen gekregen en ook hier geen last van verkleuringen, zeer tevreden van mijn upgrade van de 5t.

Wat me we opvalt is de gevoelige licht sensor. De auto helderheid functie past zich vaak aan, weliswaar heel zachtjes maar toch genoeg dat het mij opvalt tov de 5t.

Wat me wel stoort is dat Netflix niet op het gehele display word weergegeven, maar vermoed dat dit een Netflix issue is.

Verder tot nu toe zeer tevreden, ook de batterij is na 12u nog 37%, dit op 120hz en qhd+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Vandaag ook de 8 Pro Blue 256GB ontvangen. Productiedatum 11-04. Heb het scherm uitgebreid getest en in alle resoluties en verversingsmodes en nightmode aan en DC uit geen enkel probleem kunnen constateren.

Scherm is prima in orde. En ik ben nogal gevoelig voor dit soort problemen dus was er door alle verhalen erg bang voor. Ik heb mazzel blijkbaar want het is een soort loterij lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:34:
[...]

Je weet toch niet zeker of het een software probleem is.. straks heb je het toestel 2 weken, en blijkt het toch de hardware te zijn en kan je omruilen vergeten.
Dan moet je het ter reparatie aanbieden en zit je dus een tijdje zonder een goede smartphone.
Het is hetzelfde Samsung scherm. Waarvoor de S20 nu een softwareupdate gaat krijgen om dit exacte probleem op te lossen. Echter is iedereen vrij om te doen wat hij of zij wilt :)

Ik heb gelukkig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wat vinden jullie van de camera?
Als ik een video maak, zijn is de kleur rood zeer fel.. gewoon onwerkelijke kleuren.
Kleuren komen gewoon niet overeen met de werkelijkheid.

Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:53:
Wat vinden jullie van de camera?
Als ik een video maak, zijn is de kleur rood zeer fel.. gewoon onwerkelijke kleuren.
Kleuren komen gewoon niet overeen met de werkelijkheid.

Hoe is dat bij jullie?
Heb je hem op levendig staan?
(Icoontje rechtsboven van camera app in video stand)
En het scherm zelf op natuurlijk?

Als ik het scherm op levendig zet lijken de kleuren ook niet op de werkelijkheid, maar in de natuurlijk stand wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-04-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Golf2vr6 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:03:
[...]

Heb je hem op levendig staan?
(Icoontje rechtsboven van camera app in video stand)
nee stond op 'geen' en nu op 'levendig' in de camera app.. Dat moet dan ook dan?

[ Voor 32% gewijzigd door 038Robijno op 22-04-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Nu online
038Robijno schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:12:
[...]

Bij het display instelling staat hij op geavanceerd of bedoel je bij de instelling van de camera?
Bij de camera zelf kun je weinig instellen qua kleuren.
Camera icoontje rechtsboven kan je verschillende standen kiezen.

Nee op levendig krijg je onnatuurlijke kleuren met filmen.

En het maakt wel degelijk uit welke instellingen hè voor je scherm gebruikt hoe het beeld van een video eruit ziet als je filmt. Zet je scherm eens op natuurlijk en kijk hoe het er dan uitziet als je filmt.

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-04-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://www.gsmarena.com/...n_tint_fix-news-42808.php

Samsung lost het bij de eigen toestellen blijkbaar wel op met een software update. Hopelijk dat Oneplus dat kan afkijken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lovly_1
  • Laatst online: 24-08 00:19
RensJ schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:33:

Sinds Gisteren mijn OP8 Pro binnen.
Na de eerste geruchten over de prijzen was ik wel wat terughoudend erover.
Ik heb de OP1, OP3 en de laatste twee jaar de 6 gehad, allen tot volle tevredenheid.

Ik had vorige week bij de launch niet de intentie om er eentje aan te schaffen vanwege de hoge prijs.
Mijn 6 had ik voor 550 aangekocht. De Realme x50-pro sprong bij mij ook in het ook als mogelijke opvolger.

Ik wist wel dat er bij BelSimpel een actie was. Na de online presentatie ban ik eens gaan kijken wat die actie inhield. Tegen 18:00 uur was hij wel al te bestellen maar de site kon nog geen koppelingen leggen met abonnementen laat staan verleningen. Dat werkte pas rond 18:20.
Nou ja, heb me toch eens goed bedacht. voor de lol eens ingevuld wat het me zou kosten bij mijn 2 jaar verlenging. 680 euro en dan krijg ik ook nog eens een wireless lader erbij twv 70 euro.

dat vond ik wel te doen over 2 jaar.

Gisteren dus binnen gekregen. Oneplus Switch gedraaid, wat super werkt.
Vandaag meer ermee liggen stoeien.

Ik kreeg een YouTube filmpje door van een vriend van me. Ik hoorde opeens allemaal geluiden achter en om me heen. (geen headset). dat kwam dus van de stereo links en rechts.
Als je hem horizontaal houdt, dan klinkt hij heel anders dan rechtop. Wauw, wat een geluid komt daaruit.

Ik ben nog bezig met testen maar tot nu behoorlijk onder de indruk van het super beeld, super geluid. het heerlijke gevoel van OxygenOS.
Ik heb enkele foto's geschoten, veel beter dan de 6, macro's zijn waanzinnig gedetailleerd.

tot zover...
(ik had dit bericht gisteren getypt maar niet op verzenden gedrukt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
zunrob schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:22:
[...]

Sorry, we liggen de laatste tijd vroeg in bed vanwege onze kleine. Vraag totaal niet gezien, ik probeer dit vandaag te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-08 00:40
lovly_1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:56:
[...]

Sinds Gisteren mijn OP8 Pro binnen.
Na de eerste geruchten over de prijzen was ik wel wat terughoudend erover.
Ik heb de OP1, OP3 en de laatste twee jaar de 6 gehad, allen tot volle tevredenheid.

Ik had vorige week bij de launch niet de intentie om er eentje aan te schaffen vanwege de hoge prijs.
Mijn 6 had ik voor 550 aangekocht. De Realme x50-pro sprong bij mij ook in het ook als mogelijke opvolger.

Ik wist wel dat er bij BelSimpel een actie was. Na de online presentatie ban ik eens gaan kijken wat die actie inhield. Tegen 18:00 uur was hij wel al te bestellen maar de site kon nog geen koppelingen leggen met abonnementen laat staan verleningen. Dat werkte pas rond 18:20.
Nou ja, heb me toch eens goed bedacht. voor de lol eens ingevuld wat het me zou kosten bij mijn 2 jaar verlenging. 680 euro en dan krijg ik ook nog eens een wireless lader erbij twv 70 euro.

dat vond ik wel te doen over 2 jaar.

Gisteren dus binnen gekregen. Oneplus Switch gedraaid, wat super werkt.
Vandaag meer ermee liggen stoeien.

Ik kreeg een YouTube filmpje door van een vriend van me. Ik hoorde opeens allemaal geluiden achter en om me heen. (geen headset). dat kwam dus van de stereo links en rechts.
Als je hem horizontaal houdt, dan klinkt hij heel anders dan rechtop. Wauw, wat een geluid komt daaruit.

Ik ben nog bezig met testen maar tot nu behoorlijk onder de indruk van het super beeld, super geluid. het heerlijke gevoel van OxygenOS.
Ik heb enkele foto's geschoten, veel beter dan de 6, macro's zijn waanzinnig gedetailleerd.

tot zover...
(ik had dit bericht gisteren getypt maar niet op verzenden gedrukt. 8)7
680euro is wel heel netjes. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Laatst online: 24-08 00:19
Sharule schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:31:
[...]

680euro is wel heel netjes. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
ik had een 2 jaar verlening (Tmobile all in abo, deze was eerst 35 en nu 25/mnd)
680/24= de maandprijs
Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie