Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
lovly_1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
[...]

ik had een 2 jaar verlening (Tmobile all in abo, deze was eerst 35 en nu 25/mnd)
680/24= de maandprijs
Das niet slecht, ik zit bij vodafone maar die geeft hooguit 50 euro korting op het toestel. Maar misschien wat te offtopic hier :P

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Dit is de reactie van Oneplus support op mijn email over het display probleem:

"Het probleem waar je tegen aanloopt, kun je verhelpen door DC-dimmen van het systeem uitschakelen -> OnePlus laboratorium"

Het uitzetten van Dc-dimmen wordt dus nu als officiële oplossing gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Andreasvers op 23-04-2020 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 23:09
lovly_1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
[...]

ik had een 2 jaar verlening (Tmobile all in abo, deze was eerst 35 en nu 25/mnd)
680/24= de maandprijs
Pfoe. Nette prijs, als ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen zou ik het blind doen. Helaas is Vodafone extreem op de centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andreasvers schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:13:
Dit is de reactie van Oneplus support op mijn email over het display probleem:
Denk niet dat de klantenservice nu al een uitgebreid en uitgezocht antwoord heeft en maar wat oppert.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainBBQ93
  • Laatst online: 18-03 14:30
Goedemorgen,

Sinds afgelopen dinsdag heb ik de OnePlus 8 pro (8 GB zwart) met productiedatum 1-4-2020. Nu merk ik dat mensen mij minder goed kunnen bereiken. Vaak moeten mensen mij 2 tot 4 keer bellen voordat ik de oproep in mijn scherm zie. Dit heb ik nu van 7-8 verschillende mensen gehoord met meerdere providers.
De niet storen modus staat uit en staan ook geen planningen ingesteld.
Het lijkt er overigens op dat de oproepen beter doorkomen op het moment dat ik het scherm ontgrendeld heb.
De provider die ik heb is Tele2 en die kan mij ook nog niet van een antwoord voorzien.
Op het OnePlus forum in de community app heb ik wel over dit probleem gelezen bij oudere OnePlus telefoons maar zie hier geen oplossing staan.

Iemand die ook dit probleem heeft, of klant is bij Tele2 maar dit probleem niet ervaart? Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen. In deze tijd met thuiswerken is het toch erg fijn om goed bereikbaar te zijn. ;)

edit: met dc dimming uit, en donker thema aan, nachtmodus aan, merk ik dat die soms naar een groene waas overgaat als ik net niet de laagste helderheid heb geselecteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door CaptainBBQ93 op 23-04-2020 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Vanuit het OP forum is deze reactie gepost:

https://forums.oneplus.co...ush-issues.1215452/page-9

Here's what OP had to say about it when I contacted them:

"According to the pictures there is no manufacturer's defect on your device.

OnePlus 8 Pro features a newly customized industry-leading 120Hz refresh rate & QHD+ resolution AMOLED display. When viewing same content with high contrasts for a long time, sometimes a brief afterimage will show and vanish within a short time. Suggestion is that don't let the screen showing the high contrasts content for too long to avoid irreversible damage.

Under some extreme low light circumstances, a slight display discoloration (greenish) may occur due to the properties of the AMOLED display. This will not affect daily usage or the durability of the screen. Disabled DC dimming will has a big improment to this phenomenon."

I sent them these pictures:
https://imgur.com/VWzncpe
https://imgur.com/RGXGQqm

Apparently they think this can be imputed to normal AMOLED behavior, and not an issue. Hope they find a fix soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 00:19
CaptainBBQ93 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:00:
Goedemorgen,

Sinds afgelopen dinsdag heb ik de OnePlus 8 pro (8 GB zwart) met productiedatum 1-4-2020. Nu merk ik dat mensen mij minder goed kunnen bereiken. Vaak moeten mensen mij 2 tot 4 keer bellen voordat ik de oproep in mijn scherm zie. Dit heb ik nu van 7-8 verschillende mensen gehoord met meerdere providers.
De niet storen modus staat uit en staan ook geen planningen ingesteld.
Het lijkt er overigens op dat de oproepen beter doorkomen op het moment dat ik het scherm ontgrendeld heb.
De provider die ik heb is Tele2 en die kan mij ook nog niet van een antwoord voorzien.
Op het OnePlus forum in de community app heb ik wel over dit probleem gelezen bij oudere OnePlus telefoons maar zie hier geen oplossing staan.

Iemand die ook dit probleem heeft, of klant is bij Tele2 maar dit probleem niet ervaart? Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen. In deze tijd met thuiswerken is het toch erg fijn om goed bereikbaar te zijn. ;)

edit: ik merk op dit moment niks aan het scherm maar heb dc dimming ook uitstaan
Ik heb voor mijn dochter een tele2 abo.
Zelfde probleem. de eerste paar keer bellen, dan horen we elkaar niet. soms na 2, soms na 3 keer lukt het wel
ik heb zelf Tmobile. zelfde netwerk als tele2 dus.
best vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainBBQ93
lovly_1 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:07:
[...]

Zelfde probleem. de eerste paar keer bellen, dan horen we elkaar niet. soms na 2, soms na 3 keer lukt het wel
best vervelend
Heeft je dochter ook een OnePlus 8 Pro of bel jij vanaf een OnePlus 8 Pro met tmobile netwerk? En al iets dichterbij een oplossing gekomen of actie ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

[...]

best vervelend
In de eerste en enige dag dat ik het toestel in gebruik had, ben ik door 1 iemand gebeld, die gaf ook aan 2 keer geen kiestoon te hebben gehoord nadat ze me belde 3de keer lukte het wel, normaliter geen last van.

Tele2 + Oneplus 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
[...]

best vervelend
Ik heb ook T-mobile. Tot nu toe met mijn Oneplus 8 geen problemen gehad met bellen. Ik geloof ook dat Tele2 en T-mobile nog hun beide eigen netwerk hebben? Zo ver ik weet gaat Tele2 uiteindelijk het netwerk van T-Mobile gebruiken, maar dat is nog niet gebeurd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovly_1
  • Laatst online: 24-08 00:19
CaptainBBQ93 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:10:
[...]

Heeft je dochter ook een OnePlus 8 Pro of bel jij vanaf een OnePlus 8 Pro met tmobile netwerk? En al iets dichterbij een oplossing gekomen of actie ondernomen?
Problemen deden zich voornamelijk voor op mijn OP6 en mijn tmobile icm haar Iphone 8 icm Tele2.
ik heb mijn OP8Pro pas een paar dagen en mijn dochter is thuis dus geen reden om te bellen.
net even een paar keer heen en weer gebeld en werkte allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Ik ben overgestapt van een Pixel 3XL naar de Oneplus 8 Pro.
Mooie telefoon maar heb een aantal punten waar ik tegen aanloop. Mogelijk puur gewenning.
  • Vind het jammer dat de google zoek balk niet onderaan het scherm kan onder de onderste balk met iconen.
  • Met het terug swipen pakt hij deze vaak niet op. Heb het gevoel dat ik echt de kromming in het scherm moet meenemen.
  • Een aantal apps en websites lopen van links tot rechts op het scherm en dus over de kromming heen.
    Is dit te voorkomen?
  • Mijn noname wireless charger lijkt elke 10 seconden opnieuw te starten met opladen.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
WhateverSuitsU schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:01:

OnePlus 8 Pro features a newly customized industry-leading 120Hz refresh rate & QHD+ resolution AMOLED display. When viewing same content with high contrasts for a long time, sometimes a brief afterimage will show and vanish within a short time. Suggestion is that don't let the screen showing the high contrasts content for too long to avoid irreversible damage.

Under some extreme low light circumstances, a slight display discoloration (greenish) may occur due to the properties of the AMOLED display. This will not affect daily usage or the durability of the screen. Disabled DC dimming will has a big improment to this phenomenon."

Apparently they think this can be imputed to normal AMOLED behavior, and not an issue. Hope they find a fix soon!
Nee, wat een reactie... :( Gaan ze het dus afdoen als normaal?

Ik vind de "afterimage" zoals ze het zelf noemen toch erg zichtbaar en ook erg lang zichtbaar. Heb dit nooit eerder met een andere OLED gezien. Voor de goede orde: nog geen tien seconden je home scherm open laten staan en dan switchen laat de afterimage al zien voor meerdere seconden. Imo niet "brief" en "short time".

https://drive.google.com/...x_VaNkl/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
WhateverSuitsU schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:01:

Slechte zaak als ze er niks aan gaan doen.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Net zoals bij de 7T dus. It's a characteristic of the screen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:27
Hier geen problemen met bellen en gebeld worden in combi met KPN.

Mijn vriendin heeft Nokia 7.? (KPN) en als ik die bel hoor ik niks totdat ze opneemt of totdat ik de voicemail krijg. Dit was op mij 7 pro ook zo.

Als ik met een andere telefoon (Samsung) haar bel hoor ik wel dat hij over gaat.

Voor de duidelijkheid als zij opneemt dan is er wel goede verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-04-2020 12:11 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Iemand de Oneplus shelf al gevonden ?
Als je nu naar rechts swiped komt de Google feed tevoorschijn.
Ik gebruikte die shelf best veel, even snel handig een memo schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

ComTech schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:40:
Shelft is vervangen door de Google feed (zoals bij stock android ook het geval is) omdat de Oneplus schelf blijkbaar niet goed beviel bij gebruikers.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
ComTech schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:40:
spartacusNLD schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:42:
[...]

Shelft is vervangen door de Google feed (zoals bij stock android ook het geval is) omdat de Oneplus schelf blijkbaar niet goed beviel bij gebruikers.
Euh....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fN_1-xf5M3urCEoKqtTzvCmR4rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHYuBifyFqGouZpPKGwMc20z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r06nUJLcW8dZKlibtEzAiL_oNmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LThXLajp6YmQTS3UxV1hdet6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingen wat kleiner gemaakt.

[ Voor 134% gewijzigd door 13art op 23-05-2020 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Net mijn groene 8 pro omgeruild voor een blauwe.. ik had bij de groene uitvoering toch geen goed scherm.

De groene was van datum 04-01
De blauwe is van datum 04-10..

Nog niet getest, moet zo eerst werken.
Vanavond laat ga ik hem uitpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Hier ook een blauwe binnen van 10 april. Op eerste oog lijkt alles in orde met night mode en minimale helderheid. Heb alleen geen hele donkere ruimte hier, dus ga vanavond nog een keer goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
038Robijno schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:49:
Net mijn groene 8 pro omgeruild voor een blauwe.. ik had bij de groene uitvoering toch geen goed scherm.

Hier een groene 04/01 zonder problemen. Kleur en datum zeggen dus weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

Golf2vr6 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:52:
[...]

Hier een groene 04/01 zonder problemen. Kleur en datum zeggen dus weinig.
Mijn was van 04/06, wel issues.
Ben nog aan het wachten op retour etiket van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Gek. Ik hoorde toch echt in verschillende reviews dat google feed nu standaard was. Zelf niet geprobeerd dus bedankt voor de nodige correctie :+

Wellicht in in US google feed dan ofzo? :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
spartacusNLD schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:57:
[...]

Gek. Ik hoorde toch echt in verschillende reviews dat google feed nu standaard was. Zelf niet geprobeerd dus bedankt voor de nodige correctie :+

Wellicht in in US google feed dan ofzo? :P
Klopt, maar shelf kan je gewoon aanzetten als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Golf2vr6 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:01:
[...]

Klopt Google standaard, maar shelf kan je gewoon aanzetten als je dat wil.
Ik kan ze shelf niet aanzetten op de OP8, alleen de keuze voor discover.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyvqGkbxm1yIXc4mEworR9Oy-BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXEhsDY6ShJ97B6t6GbUCXP0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Petert87 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:02:
[...]

Ik kan ze shelf niet aanzetten op de OP8, alleen de keuze voor discover.[Afbeelding]
OK, vaag.

Ik bedenk me net dat ik op mijn 7 pro de OnePlus launcher geüpdate had via APKMirror. Ik heb mijn 8 pro geïnstalleerd met switch, misschien dat hij de launcher ook geeft meegenomen. Anders echt geen idee.

Als jij bij instellingen op over klikt krijg je dan dezelfde versie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1RjAn48ZopB1mxBd4VXVFTsOgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZrAlLgiScVknObgJu9Vq3gz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding iets kleiner gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 23-05-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Golf2vr6 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:04:
[...]

OK, vaag.

Ik bedenk me net dat ik op mijn 7 pro de OnePlus launcher geüpdate had via APKMirror. Ik heb mijn 8 pro geïnstalleerd met switch, misschien dat hij de launcher ook geeft meegenomen. Anders echt geen idee.
Dna wellicht dat het geval. Kun je nog terug naar fabrieksinstellingen voor die app? Of hoef je niet perse Google Discover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Petert87 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:06:
[...]

Dna wellicht dat het geval. Kun je nog terug naar fabrieksinstellingen voor die app? Of hoef je niet perse Google Discover?
Ik heb liever de shelf, want die gebruik ik regelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ejramse
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Ik wilde juist graag Discover in plaats van de Shelf. Wat merkte ik? Als je via OP Switch je applicaties en data overzet naar je nieuwe toestel (bij mij komend vanaf een OP6T), heb je ineens weer de Shelf.

Vervolgens heb ik een factory reset gedaan (alleen data van de launcher wissen helpt niet) en OP Switch niet meer gebruikt. Sindsdien "gewoon" Discover bij naar rechts swipen.

Blijkbaar neemt OP Switch onderwater een setting mee die ervoor zorgt dat de Shelf wordt geactiveerd in plaats van Discover. Zou mooier zijn als dat een optie is. Blijkbaar zit de functionaliteit voor beide gewoon in de launcher...

[ Voor 5% gewijzigd door ejramse op 23-04-2020 13:10 . Reden: toegevoegd dat data wissen van de launcher niet helpt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Golf2vr6 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:07:
[...]

Ik heb liever de shelf, want die gebruik ik regelmatig.
Dan niets aan veranderen uiteraard 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Laatst online: 13-09 08:57
Golf2vr6 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:04:
[...]

Als jij bij instellingen op over klikt krijg je dan dezelfde versie?
Bij mij 4.3.8. Blijkbaar zet OP Switch dus daadwerkelijk je orginele APK's over in plaats van de uit de playstore te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:26
Qon schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:53:
[...]

Mijn was van 04/06, wel issues.
Ben nog aan het wachten op retour etiket van Tele2.
Die van mij (8G/128b zwart) is ook van 04/06, nergens last van...
Dus zelfde dag, wel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zo mijn 8pro is binnen.
Heel vlug ingesteld. Eerste indruk is dat hij toch wel groot is. Kom van een op6 en S10+.
Dat is wel even wennen.

Tot nu toe lijk ik geen issues met scherm te hebben.
Maar dat moet ik vanavond nog even verder bekijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
ejramse schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:16:
[...]

Bij mij 4.3.8. Blijkbaar zet OP Switch dus daadwerkelijk je orginele APK's over in plaats van de uit de playstore te halen.
Ik heb dezelfde versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6oha373MjQTcFyqjXW2EkrSgFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehqDPaSkbgr7WgsSovAK2kIw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Als jullie 4.4 willen (met o.a. vernieuwde recente apps menu). Hij staat op APKMirror.

https://www.apkmirror.com...08114510-c7e96db-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

13art schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:05:
Net zoals bij de 7T dus. It's a characteristic of the screen.
Daar lijkt het idd wel op ja. Ik begin me af te vragen of het écht een karakteristiek is van de (AM)OLED technologie...Dat stukje wat stin00 laatst had gepost was wel verhelderend, maar er zijn zoveel telefoons met OLED's die het gewoon helemaal niet hebben. De 7 Pro, 7T Pro, de vorige galaxy S series, de Xiaomi's...
Je kunt toch al bijna niet meer eromheen dat er steevast iets niet goed is aan de Oneplus schermen (=samsung panelen). Het is me ook niet duidelijk of het altijd hardwarematig is of softwarematig (of een combi?).
In de IPS-monitoren-wereld is uniformity (zowel luminosity als color uniformity) ook een ding, of het nou gaan 60Hz, 144Hz of 165Hz panelen. Je betaalt een forse prijs (ik kan me nog een dure Asus herinneren met alles erop en eraan voor over de 2000 euro) en je moet dan maar afvragen of je panel-lottery gewonnen hebt. Meestal niet. En ook dáár hebben alle fabrikanten geen oplossing voor, want het probleem speelde in mijn beleving al in 2016 en nu is er 0,0 veranderd. Ik heb, unlike met mobiele telefoons, met mijn Asus MG279Q (144Hz + IPS) erg veel geluk gehad; daar heb ik namelijk een goed paneel.
Maar dit is de LCD technologie.

Zou dit zogenaamde OLED-issue uberhaupt op te lossen zijn (dezelfde vraag geldt dan ook voor de IPS panelen in monitoren)? Als ieder exemplaar het nou zou hebben, dan zou je met z'n allen kunnen accepteren dat het idd nog niet te fixen is doordat de techniek nou eenmaal werkt zoals ie werkt, maar we blijven (lijkt 't) voorlopig te hangen op "een deel heeft het wel, en een ander deel niet".
Ik hoop voor jullie allemaal dat dit met een softwareupdate te fixen is (wanneer Oneplus het niet af gaat doen als een characteristiek van het scherm), want ik kan me voorstellen dat in ieder geval die black crushes wél een belemmering is voor een fijne kijkervaring.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-vUiWyeqvObeCSyamxczQwREpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P6OORB4KmDQHLkXAtcNtfwH7.png?f=user_large

Hebben jullie ook last van licht lekkage (zie bovenin) met het Carbon hoesje?

:P (annoying as fuck btw...)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Deathchant schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:44:
Ik begin me af te vragen of het écht een karakteristiek is van de (AM)OLED technologie...
Dan de vraag, waarom heeft de ene telefoon er wel last van en de andere niet...

Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Golf2vr6
Huigie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:46:
[Afbeelding]

:P (annoying as fuck btw...)
Is dat niet gewoon het groen van de telefoon zelf links en rechts van de speaker?

[ Voor 3% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptainBBQ93
Net gesproken met technische dienst van Tele2. Het probleem dat inkomende oproepen vaak niet doorkomen bij mensen met een tele2 abbonnement icm OnePlus 8(Pro) komt door het volgende:

Oproepen kunnen via twee technieken worden gevoerd: VOLTE (Voice-Over-LTE) (4G) en GSM (H+). Tussen OP en Tele2 zijn er op dit moment geen afspraken voor het gebruik van het VOLTE netwerk. De inschatting is dat dit bijvoorbeeld wel met KPN is gebeurd. Hierdoor kan de verbinding alleen via GSM verlopen. Je kan dit ook zien door tijdens een gesprek op je OP8 de wifi uit te zetten en dan komt er een H+ boven de signaalsterkte. Dan maakt de telefoon gebruik van de GSM techiek.

Ze konden dit namelijk traceren omdat mijn oproepen voor 21-4 (op mijn galaxy S8) wel via het VOLTE netwerk liepen en nu niet meer.

Tele2 is dit nu aan het onderzoeken waarom de oproepen via GSM niet goed gaan en op welke manier ook de VOLTE techniek in gebruik genomen kan worden.
Ik heb ook dit topic doorgegeven en zij zullen ook dit topic in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds eergisteren de Oneplus 8 pro en ook bij lage helderheid in night mode de bekende groene waas. Bekend probleem, maar kan er nog enigzins mee leven.

Zo niet gaat hij over paar weken retour naar Coolblue :P

Voor de rest een ontzettend goed toestel, foto's zijn vergelijkbaar qua kwaliteit met mijn werktoestel de iPhone 11.

120 hertz smoothness is heel erg netjes, dan is de iPhone 11 stroperig in vergelijking :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreasvers
Een reviewer van The Guardian meldt ook het groene tint probleem in zijn review:

https://www.theguardian.c...samsung-killer-android-5g

"The first phone tested had a faulty screen that showed a green tint to dark colours with the screen brightness set to under 40%"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:49:

Ik ben heel erg benieuwd en hoop dat je nu een goed scherm hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:46:
De groene Sandstone is veel leuker bij je groene toestel joh, zullen we ruilen? >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

CLB schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:35:
[...]

De groene Sandstone is veel leuker bij je groene toestel joh, zullen we ruilen? >:)
Die heb ik al. :D Mooi hoesje hoor maar dat je dan links en rechts een beetje behuizing ziet vind ik toch jammer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha wist ik ;)
Hier een blauw toestel, maar groene sandstone-case, ga de grijze wel kopen als die op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleempje gevonden in dit toestel. In de zon ( limburg) 23 graden maar wordt hij zo heet dat je melding krijgt dat je je helderheid omlaag moet zetten vanwege de veiligheid overheating. De helderheid moet dan zo laag dat je niks meer kan zien buiten in de tuin.

Heel apart...

Nu al? Met mijn iPhone 11 nog nooit gehad. Anderen al meegemaakt?

Zou betekenen dat het in de zon onwerkbaar is met plus minus 23 graden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:02:
Nog een probleempje gevonden in dit toestel. In de zon ( limburg) 23 graden maar wordt hij zo heet dat je melding krijgt dat je je helderheid omlaag moet zetten vanwege de veiligheid overheating. De helderheid moet dan zo laag dat je niks meer kan zien buiten in de tuin.

Heel apart...

Herken ik bij mijn Oneplus5. Midden in de zon, onder voorruit van de auto met GPS aan, Muziek via bluetooth, opladen (geen dash charger). Dan werd hij ook te warm en deed hij hetzelfde.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:02:

Heel apart...

Dat heb ik met mijn 7T alleen als ik de telefoon vol in de zon leg op tafel en na een tijdje pak. Bij uit de broekzak halen en gewoon werken in de zon nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ewivis schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:09:
[...]

Herken ik bij mijn Oneplus5. Midden in de zon, onder voorruit van de auto met GPS aan, Muziek via bluetooth, opladen (geen dash charger). Dan werd hij ook te warm en deed hij hetzelfde.
Nee, niks aan de lader gewoon aan het browsen in de zon. Betekend dat je in de zomer in de zon niks zou kunnen met dit toestel. Wat een apart iets, nog nooit meegemaakt met een smartphone. Het is pas 23 graden hier (!!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:15:
[...]

Nee, niks aan de lader gewoon aan het browsen in de zon. Betekend dat je in de zomer in de zon niks zou kunnen met dit toestel. Wat een apart iets, nog nooit meegemaakt met een smartphone. Het is pas 23 graden hier (!!)
Ja dat is wel bijzonder.
Ik had het echt met warme dagen en dan van alles tegelijk en opladen. Zonder laden en alles tegelijk midden i de zon nergens last van gelukkig. Maar die functionaliteit herken ik wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainBBQ93
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:15:

Ik heb net via een app gekeken wat de (cpu)temperatuur is van mijn OnePlus op dit moment (binnenshuis, kamer is 23-24 graden, telefoon wordt weinig gebruikt en ligt naast mij). Dit is op dit moment 33 graden.

App die ik gebruik is CPU Monitor en Temperature Monitor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9TDxqiPQynzk0LRyxGBasN0zLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbCuiKiQNTBjF2z9wQXXms67.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G3nyJXwwoDGPLEK8Ae_THkAzXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rikm6zZJttwWKM1IdpKGUuhN.jpg?f=fotoalbum_tile
[...]

[ Voor 17% gewijzigd door CaptainBBQ93 op 23-04-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainBBQ93 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:25:
[...]

Ik heb net via een app gekeken wat de (cpu)temperatuur is van mijn OnePlus op dit moment (binnenshuis, kamer is 23-24 graden, telefoon wordt weinig gebruikt en ligt naast mij). Dit is op dit moment 33 graden.

App die ik gebruik is CPU Monitor en Temperature Monitor

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]
Ga eens kijken wat ik hiermee kan, want hij werd erg heet... ;(

Denk iets met koeling te maken met de Snapdragon 865 chip....

Met de iPhone in de zon net uitgeprobeerd nergens last van. Nieuw euvel ontdekt??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Neuh, alle producten worden nu gloeiend heet in de zon....

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Laatst online: 08:53
Toch besloten om mijn oneplus 8 pro zwart te ruilen voor een nieuwe bij BS en hopen dat ik nu geen groene waas problemen krijg. Als het goed is krijg ik binnen 5 werkdagen een nieuwe opgestuurd. Duimen duss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

ejramse schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:08:

Blijkbaar neemt OP Switch onderwater een setting mee die ervoor zorgt dat de Shelf wordt geactiveerd in plaats van Discover. Zou mooier zijn als dat een optie is. Blijkbaar zit de functionaliteit voor beide gewoon in de launcher...
Ze hadden dan net zo goed een optie kunnen maken in het menu, waarbij je zelf kan bepalen of je Discover of Shelf kiest of geen van beiden.

@CLB ik neem aan dat de proximity sensor weer achter het scherm zit (te zien als je met de camera op een ander toestel naar het bovenste gedeelte van het scherm kijkt), heb je daar nog problemen mee ervaren. Toestel aan in je broekzak of onbedoelde acties van het scherm terwijl je aan het bellen bent?

[ Voor 44% gewijzigd door Laguna op 23-04-2020 18:13 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:10:
@CLB ik neem aan dat de proximity sensor weer achter het scherm zit (te zien als je met de camera op een ander toestel naar het bovenste gedeelte van het scherm kijkt), heb je daar nog problemen mee ervaren. Toestel aan in je broekzak of onbedoelde acties van het scherm terwijl je aan het bellen bent?
Werkt vooralsnog goed, al uren mee gebeld inmiddels, geen gekke schermen of broekzakproblemen gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@WhateverSuitsU

Je hebt zojuist met jouw display problemen een news item gecreëerd op androidcentral.com. Je wordt met naam genoemd 👍🏻
Toch 1 v de grotere Amerikaanse techsites ;)

https://www.androidcentra...nt-and-black-crush-issues

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 23-04-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainBBQ93
Er zijn nu veel berichten over de groene waas problemen. Is het nu softwarematig of hardwarematig? Samsung schijnt opgelost te hebben met een update? Ik zie namelijk wel wat kleurverschil/groen als ik de helderheid laag zet (ook zonder nachtmodus)

Hoor graag wat het advies is hoe hier mee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Ik ben er helemaal klaar mee. Zojuist mijn tweede toestel (8 Pro) ontvangen en ook nu weer een groen scherm. Zelfs met scrollen op lage snelheid zie je de tekst verkruimelen. Daarnaast zie je in grijze vlakken een licht paars/rode gloed. Ik wacht wel tot OnePlus alle kinderziektes opgelost heeft, dan denk ik er nog eens over na.

Eerste toestel: OnePlus 8 Pro Marine Blauw, productie datum 11-04-2020

Tweede toestel: OnePlus 8 Pro Marine Blauw, productie datum 10-04-2020

[ Voor 18% gewijzigd door melvinjoosten op 23-04-2020 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Op Reddit beginnen inmiddels ook aardig wat berichten te verschijnen met de display problemen, welke ook dus in dit topic besproken worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Geert1976 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:26:
@WhateverSuitsU

Je hebt zojuist met jouw display problemen een news item gecreëerd op androidcentral.com. Je wordt met naam genoemd 👍🏻
Toch 1 v de grotere Amerikaanse techsites ;)

https://www.androidcentra...nt-and-black-crush-issues
Haha eindelijk! 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
heb ff het artikel gedeeld op r/Android (reddit) met ruim 2 miljoen members.

Wellicht zal OnePlus het eerdere antwoord op jou nog eens goed onder de loep nemen

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 23-04-2020 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Geert1976 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:26:
Je hebt zojuist met jouw display problemen een news item gecreëerd op androidcentral.com.
Je schrijft over problemen bij alleen 120Hz. Mijn OP 8Pro had in alle omstandigheden meer of minder last van groene tint of groene vlekken. Dus zowel 60 Hz en 120Hz en met en zonder DC dimming.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 23-04-2020 18:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

SebasFM schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:51:
[...]

Je schrijft over problemen bij alleen 120Hz. Mijn OP 8Pro had in alle omstandigheden meer of minder last van groene tint of groene vlekken. Dus zowel 60 Hz en 120Hz en met en zonder DC dimming.
Dat gold voor mij ook, waarbij 60 of 120 Hz geen verschil uitmaakte. Groen scherm, black crush, image retention. In mijn geval deed alleen DC Dimming wat aan de groene kleur en leek alles in eerste instantie weer normaal, totdat ik in andere apps hele aparte kleuren meemaakte (zoals Whatsapp).

Ben zeer benieuwd of ze veel met software updates kunnen aanpassen, let's hope so!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zunrob
WhateverSuitsU schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:08:
[...]

Dat gold voor mij ook, waarbij 60 of 120 Hz geen verschil uitmaakte. Groen scherm, black crush, image retention. In mijn geval deed alleen DC Dimming wat aan de groene kleur en leek alles in eerste instantie weer normaal, totdat ik in andere apps hele aparte kleuren meemaakte (zoals Whatsapp).

Ben zeer benieuwd of ze veel met software updates kunnen aanpassen, let's hope so!
Bij mijn toestel was de groene tint vooral zichtbaar bij 60 Hz en nauwelijks bij 120 Hz. Ik hoor overigens maar weinig andere mensen die ook het retentie probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhateverSuitsU schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:08:
[...]

je hebt hem toch wel retour gestuurd he zoals ik je adviseerde. Er zijn goede en slechte, ik denk niet dat ze het kunnen oplossen met software, te veel variatie.
groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36
mrfatmen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:24:
Mooie telefoon maar heb een aantal punten waar ik tegen aanloop. Mogelijk puur gewenning.
  • Vind het jammer dat de google zoek balk niet onderaan het scherm kan onder de onderste balk met iconen.
Ik gebruik de Nova launcher en daar kun je dat wel mee doen. De standaard launcher is wel heel erg basic, dus gelijk maar Nova er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
mrfatmen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:24:
mytheory schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:44:
[...]

Ik gebruik de Nova launcher en daar kun je dat wel mee doen. De standaard launcher is wel heel erg basic, dus gelijk maar Nova er op gezet.
Ik gebruik Lawnchair, dat werkt perfect. Ik kom van zelf van Nokia 7 plus. Dus ik ben ook erg gewend aan de Google balk onderaan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik heb net een beetje lopen experimenteren met de kleuren camera.

Het echte nut van die camera ben ik nog steeds niet achter. Wat ik vooral grappig vind is dat je door sommige dingen heen kunt kijken met de camera.

Ik heb een paar voorbeelden gemaakt. Vooral mijn inductie kookplaat vind ik wel gaaf. Je kijkt zo door het zwarte glas heen naar de binnenkant.

Wat mij ook opvalt is dat als ik mijn vingers voor de kleuren camera doe bij alle andere filters er niks veranderd. Conclusie is dat die camera maar bij een filter nut heeft.

Ik hoop dat oneplus met wat software updates de camera meer nut gaat geven. Van mij hadden ze die camera weg mogen laten. In ruil voor een beter zoom lens ofzo.

Ook een broadlink smart Ir zender en een zonnebril.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSxzdeud_i2dGx9PziPc9gqjc4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pTNnAUsL06uj1gSXOcXeJP2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-VOtMV8L-RqE6-DKkrkTRYu6mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiAlmIoScz34I1vYzmcXWr3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NHpGCVu7ORs-5OoLPZAZ8QsD74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylUiVp14EQ0GW3lxrk7dn5d9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4Rrtgs0nwH21UmZnEbe5zRHtRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guDMLUoJXLOzGwpycZzn8zDe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWmpbnmoHIUcr0YIrlWTaYQYpW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1biZKJBORTXLZxS3gMrtR5nM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2yxZRkutTT8vo-TSOsaS8XZBsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4IVB0j5xE8AgeKRZpu7BytO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door 1993jjohan op 23-04-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

Vet, dus eigenlijk is het een camera waarbij het IR filter is weggelaten. Ik heb zo'n camera module voor de raspberry pi. Geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.elu
r.elu schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:50:
Hier ook een blauwe binnen van 10 april. Op eerste oog lijkt alles in orde met night mode en minimale helderheid. Heb alleen geen hele donkere ruimte hier, dus ga vanavond nog een keer goed testen.
Van mij lijkt OK. Ik zie het een heeel klein beetje op minimale helderheid met nacht mode aan, maar lang niet zo erg als een aantal fotos die hier gepost zijn. Ik ben erg blij met het toestel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:36
Zoals ik al zei... :+ Goed om toch de bevestiging te zien dat dit daadwerkelijk een software issue is. Jammer van de mensen die het toestel nu hebben teruggestuurd.

[ Voor 77% gewijzigd door djmelvee op 23-04-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmelvee schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:35:
Jammer van de mensen die het toestel nu hebben teruggestuurd.
Mwah, weken moeten wachten op iets wat misschien (deels) helpt terwijl je honderden euro's hebt betaald, terugsturen had ik ook gedaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
CLB schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:37:
[...]

Mwah, weken moeten wachten op iets wat misschien (deels) helpt terwijl je honderden euro's hebt betaald, terugsturen had ik ook gedaan dan.
Toestel is 2 dagen in huis. Weken zal het dus niet worden. Maarja, geduld is een schone zaak. Ooit een perfect toestel bij launch gehad? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmelvee schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:38:
Toestel is 2 dagen in huis. Weken zal het dus niet worden.
Het is not geen mei heh :)
Ooit een perfect toestel bij launch gehad? Ik niet.
Ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
CLB schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:40:
[...]

Het is not geen mei heh :)

[...]

Ik wel
Je bent nu toch al op de hoogte hoe en wat? Moet ook zeggen dat ik nergens last van heb hoor. Oh, de Nokia 3310?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zoals ik al zei... :+ Goed om toch de bevestiging te zien dat dit daadwerkelijk een software issue is. Jammer van de mensen die het toestel nu hebben teruggestuurd.
Eerst zien, dan geloven. Bij de Oneplus 7T is het nooit gefixt en werd het afgedaan als hardware eigenschap. Ben zeer benieuwd of ze het probleem nu weten te patchen. We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Inderdaad, vanmiddag terug gestuurd. Al twijfel ik ten zeerste of het retentie probleem met software op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Hadden jullie ook 2x een extra screen protector in de doos zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
Retentie problemen zijn never nooit softwarematig op te lossen. Ik wacht inmiddels op het derde toestel van Coolblue. We hebben het over duizend euro, heel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:50
Kan maar moeilijk wennen dat via Chrome regelmatig tekst over de gebogen randen loopt.
Weet iemand of er hier iets voor is?

Een tool of een instelling? Zag dat Android 11 een instelling krijgt hiervoor maar er zou nu toch ook al een tool midden zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
melvinjoosten schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:38:
[...]

Retentie problemen zijn never nooit softwarematig op te lossen. Ik wacht inmiddels op het derde toestel van Coolblue. We hebben het over duizend euro, heel veel geld.
Ben benieuwd hoe veel ze nu terug gestuurd krijgen. Ik blijf het vreemd vinden dat dit had kunnen gebeuren. Je kunt me niet vertellen dat ze hier voor de onthulling er niks van wisten. Het beste scherm zeggen ze, ja klopt als je geluk hebt...

Gaat ze een hoop geld kosten als er een hoop toestellen terug komen. Ik geef je helemaal gelijk dat je ze ruilt. Ik heb geluk maar anders had ik dat ook zeker gedaan.

Wat ik me afvroeg is of oneplus al eerder eens zo de fout is ingegaan met hardware problemen op een toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 24-04-2020 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
1993jjohan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:05:
[...]

Wat ik me afvroeg is of oneplus al eerder eens zo de fout is ingegaan met hardware problemen op een toestel?
Nee zeker niet de 1en keer
Met de OnePlus 5 hadden ze het zogenaamde jelly screen (dacht dat het zo heette).
Het beeld vervormde raar met scrollen leek net als elastiek dat content oprekt en weer terugschiet.
Mijn vrouw heeft mijn oude 5 in gebruik en als ik een keer erop kijk zie ik het meteen.
(Zelf heeft zener geen last van).

Wat mij opvalt na een avond gebruik nu is dat de trilmotor een raar blikkerig geluid geeft .
Meer mensen die dat opvalt?
Stoort me verder niet maar valt me wel op, vond de trilmotor van de 7pro toch fijner .

[ Voor 21% gewijzigd door ComTech op 24-04-2020 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was omdat het scherm op z'n kop gemonteerd was.
Schermproblemen zoals nu hebben we eerder gezien met het 7T-model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Het is vaak kommer en kwel wanneer OnePlus een toestel uitbrengt. Buiten hardware- zijn er ook genoeg software fouten te ontdekken. Ik vind het bijzonder slecht hoe on af ze hun producten op de markt brengen. Ik was een fan, in het bezit geweest van de one, 3 en 6 maar ik ben er vanaf gestapt. Ben blij ook gezien het gedoe met de schermen. Ik heb nu een Xiaomi mi 10. Daar is letterlijk niks mis mee, het kan dus wel. Dashcharge is ook links en rechts ingehaald, vind het jammer dat ze op bepaalde punten geen stappen maken, zeker gezien de prijzen die ze nu hanteren. Ik hoop voor iedereen dat het goed komt met de schermen! Ik zelf koop in ieder geval nooit meer een OnePlus bij de launch, dat weet ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Inmiddels mijn 2e Oneplus 8 pro in gebruik genomen..
Ook deze vertoont problemen, erger dan de vorige.
Vooral bij Instagram, Chrome en Playstore is het groen goed te zien boven in. Met darkmodus aan is het gewoon meer groen dan grijs. Niet eens op de laagste licht stand.
Morgen laatste toestel ophalen om te ruilen.
Als het niet goed is, dan kijk ik voor een ander toestel.
Productie datum is: 10-04

[ Voor 7% gewijzigd door 038Robijno op 24-04-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:24:
Hadden jullie ook 2x een extra screen protector in de doos zitten?
Waar zou die hebben gezeten? Heb ze niet gezien bij eerste toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinjoosten
zunrob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:22:
[...]

Bij mij zaten de screenprotectors beide keren tussen alle boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
zunrob schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:22:
[...]

In het mapje waar ook de simkaart clip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:
[...]

In het mapje waar ook de simkaart clip in zit.
Nee, ik heb er ingekeken, maar heb ze niet gezien. Allicht dat ik niet goed genoeg gekeken heb. Zaten ze er los in?

Balen dat je tweede toestel ook niet goed is. Hoop dat de 2e hier snel aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

stin00 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:04:
[...]

Eerst zien, dan geloven. Bij de Oneplus 7T is het nooit gefixt en werd het afgedaan als hardware eigenschap. Ben zeer benieuwd of ze het probleem nu weten te patchen. We gaan het zien :)
Samsung heeft het bij haar toestellen al wel softwarematig weten op te lossen. Het lijkt me dat OnePlus die fix gewoon gaat overnemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Jeroenneman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:25:
[...]

Samsung heeft het bij haar toestellen al wel softwarematig weten op te lossen. Het lijkt me dat OnePlus die fix gewoon gaat overnemen.
Ik zelf geloof niet dat het is op te lossen met een update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Jeroenneman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:25:
[...]

Het grote verschil is dat bij Samsung het probleem ontstaan is na een update (=software) en bij OP het vanaf het begin was (=hardware). En niet geheel onbelangrijk dat Samsung heeft gezegd met een fix te komen en Oneplus zegt dat het een eigenschap van het paneel is. Aangezien ze het ook niet opgelost hebben bij de 7T en toen ook met dezelfde verklaring kwamen durf ik wel te stellen dat je kan fluiten naar een oplossing.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
038Robijno schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:33:
[...]

Ik zelf geloof niet dat het is op te lossen met een update.
Ik ook niet, in ieder geval niet volledig. Ik geloof dat ze de groene tint minder kunnen maken, maar ze gaan de schermen niet uniform krijgen op die toestellen met vlekken en ook denk ik niet dat ze de retentie problemen kunnen oplossen. Beide problemen treden namelijk niet bij iedereen op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@WhateverSuitsU

Inmiddels staat mijn post met ''jouw'' artikel van androidcentral op r/Android (reddit) met ruim 1600 likes op plek nr.1

Lijkt me dat OnePlus toch nog wel met een vervolg antwoord op deze problemen gaan komen.
Zoniet, dan is OnePlus niets meer dan een arrogant bedrijf geworden dat denkt mee te kunnen gaan met ''the big boys'' als Samsung en Apple.
Dit terwijl dat uiteraard overduidelijk niet het geval is, met name wat betreft quality control.

Wellicht heeft OnePlus een groep trouwe klanten die het allemaal wel best vinde; de minimale qua quality control en over-the-top prijsstelling (met name bij de laatste 8 series).

time will tell... (maar heb wel een donkerbruin vermoeden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:57:
[...]

Het grote verschil is dat bij Samsung het probleem ontstaan is na een update (=software) en bij OP het vanaf het begin was (=hardware). En niet geheel onbelangrijk dat Samsung heeft gezegd met een fix te komen en Oneplus zegt dat het een eigenschap van het paneel is. Aangezien ze het ook niet opgelost hebben bij de 7T en toen ook met dezelfde verklaring kwamen durf ik wel te stellen dat je kan fluiten naar een oplossing.
Je kunt dat niet zo stellig zeggen. De kans bestaat natuurlijk ook dat de OnePlus 8 met brakke software geleverd is en het dus alsnog een software probleem is. Ik zeg niet dat het zo is, maar de mogelijkheid bestaat. Ook al doet eerdere ervaring met OnePlus toestellen (niet alleen de 7T, ik kan me de eerste OP toestellen ook nog wel herinneren met grote issues) een vermoeden wekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:17

JanAd

Wind’s howling

Hier is de Groene OP8 Pro gisteren ook eindelijk binnen gekomen, via Coolblue met 2 dagen vertraging dankzij Bpost.

Ook van de batch 2020-04-01, geen enkel probleem te zien met het scherm. :)

edit: Hoe zetten jullie de schermkalibratie? Levendig/Natuurlijk/Geavanceerd... ?

[ Voor 17% gewijzigd door JanAd op 24-04-2020 09:30 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie